Wie is... de Mol? 2021 NL Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Wel jammer dat zij naar huis gaat, maar geen punten verloren.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Tju. Jammer.

Maar iemand een idee wat die onbekende gasten in de lift voor nut hadden ?

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cleef
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

cleef

Veni, vidi, amissa

@SmurfLink boshard was ook verliefd op haar...@moltalk

1 januari begin ik echt! en daarna weer elke maandag!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Fok. Ik moest wat inzetten, helft punten kwijt. En ze was leuk! Beetje Rivella.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cleef
  • Niet online

cleef

Veni, vidi, amissa

streamnl schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:33:
Tju. Jammer.

Maar iemand een idee wat die onbekende gasten in de lift voor nut hadden ?
Ik verwachtte ook een - geld opdracht... Miss later geschrabt of gewoon ter afleiding? Had de mol iets mee kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:44
Mijn gevoel zegt dat de mol niet in de foto jury zat. Te veel geld binnen gehaald daar.
Charlotte was wel heel mollig bij het vlot, al was renee ook lekker bezig met de sleutels en de lussen/knopen.
Ik denk nog steeds Renee... met een 20% op splinter. Maar denk dat ik vol op Renee ga volgende week.

[ Voor 20% gewijzigd door SunnieNL op 23-01-2021 21:38 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
cleef schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:33:
@SmurfLink boshard was ook verliefd op haar...@moltalk
:( BACK OFF RON! DIBS!

Pfsh..

Zo die chick van Moltalk is zwanger :+ was me vorige week met m'n brakke kop niet opgevallen.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:16

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Gezien de trailer voor volgende week heeft de mol zich deze week bewust rustig gehouden.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
m-vw schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:43:
Gezien de trailer voor volgende week heeft de mol zich deze week bewust rustig gehouden.
Gezien deze aflevering lijkt de mol vergeten wat het doel van de mol in het spel is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjjveldt
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07:44
Of de mol heeft een beetje zijn/haar best gedaan en daardoor zichzelf minder verdacht gemaakt.

Overigens wat deed renee met de sleutels bij die laatste opdracht, probeerde ze er maar 1 voordat ze naar het andere slot ging? En kreeg rocky daarna die sleutel en werkte die direct op dat andere slot? Even terugkijken maar morgen.

9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
mjjveldt schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:51:

Overigens wat deed renee met de sleutels bij die laatste opdracht, probeerde ze er maar 1 voordat ze naar het andere slot ging? En kreeg rocky daarna die sleutel en werkte die direct op dat andere slot? Even terugkijken maar morgen.
Daar leek het wel op.. maar was het mollen of is ze gewoon echt zo dom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cleef
  • Niet online

cleef

Veni, vidi, amissa

mjjveldt schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:51:
Of de mol heeft een beetje zijn/haar best gedaan en daardoor zichzelf minder verdacht gemaakt.

Ja dat was volgens mij zo. Viel mij ook op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:09
Exocet schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:47:
[...]

Gezien deze aflevering lijkt de mol vergeten wat het doel van de mol in het spel is..
Zal wat worden bij de laatste aflevering. Als Rick de befaamde woorden "Wie is de mol?" uitspreekt en 3 personen vragend naar elkaar aan het kijken zijn.

Of zou Renee het zijn maar is wordt ze overklast door enthousiaste en slimmere spelers?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:03

TinusTegengas

Formula Racing

DoeEensGek schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:56:
[...]

Of zou Renee het zijn maar is wordt ze overklast door enthousiaste en slimmere spelers?
Dat zou wel een anti climax zijn

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

Ik denk dat het bewust is. Volgens mij zie je in de trailer dat Rik volgende week mensen een aanbod gaat doen.

Herinneren we ons die veiling in de USA nog? Het geld vloog echt uit de pot.

[ Voor 9% gewijzigd door m-vw op 23-01-2021 21:59 ]

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-05 16:29

psy

GurbY{nl} schreef op zondag 17 januari 2021 @ 19:59:
[...]

Dat vooral ja. En dan staat de muziek soms oesterhard en dan is er van de stemmen sinds geen chocola meer te maken.
Wat mij ook opvalt is, dat als je luistert met flinke luidsprekers, de muziek/de leaders vaak heel hard zijn waardoor je volume moet terugdraaien. Vervolgens bijvoorbeeld zo'n scene in de grotten waarbij je het volume weer moet opendraaien.

In dat soort scenes gebruiken ze volgens mij vaak ook geen fatsoenlijke opsteekmicrofoon's maar alleen van die boom mic's.

Nee, ik vond het geluid ook maar matig. Maar dat heb ik bij vorige seizoenen ook al gemerkt.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 07:09
m-vw schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:58:
Ik denk dat het bewust is. Volgens mij zie je in de trailer dat Rik volgende week mensen een aanbod gaat doen.

Dat sloeg echt nergens op. Eerst hoefde de mol niet zo te mollen en vervolgens bij die aflevering verdween alles vrolijk uit de pot, zelfs zonder dat de mol zijn best hoefde te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th4M45ta
  • Laatst online: 24-05 19:55
Op het vlot was alleen 300 en 500 te verdienen toch? Hoezo kwam er dan ineens een koker met 400 tevoorschijn?

[ Voor 3% gewijzigd door Th4M45ta op 23-01-2021 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Th4M45ta schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:04:
Op het vlot was alleen 300 en 500 te verdienen toch? Hoezo kwam er dan ineens een koker met 400 tevoorschijn?
Dat was de koker die spontaan in het water dreef?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:32

Pinobigbird

doesn't share food!

Th4M45ta schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:04:
Rechtsonder:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BgGDxEhDzoZrcqbAA1xVHkFDJdg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oIra1rBnTwiU1WcTj0JrbsAp.jpg?f=fotoalbum_large

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Th4M45ta
  • Laatst online: 24-05 19:55
Ow wauw die had ik eff niet gezien.
Had ik eff een Charlottetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cleef
  • Niet online

cleef

Veni, vidi, amissa

Exocet schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:47:
[...]

De mol heeft voorkennis, dus misschien weet de mol dat veel van het verdiende geld een van de volgende afleveringen eruit vliegt? Dan was deze aflevering een mooi moment om minder verdacht te worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:20

Crazy D

I think we should take a look.

Ook al m'n punten kwijt. Lakshmi ;w
Joshua vind ik te opvallend soms wat doms doen, als hij de mol is dan heeft hij wel een rare tactiek.
Marije met d'r "sjaal.. sjaal.. sjaal.. en sjaal..." :D maar ik verdenk nu Rocky en Splinter. Simpelweg omdat die het makkelijkste konden mollen bij de liften opdracht (antwoorden niet opschrijven, een vraag stellen die er niet op staat...). De andere 2 opdrachten waren veel lastiger te mollen denk ik. Zeker bij de foto's, dan had de mol bij de jury moeten staan maar eigenlijk waren de foto's best goed, dus veel meer dan een paar extra foto's omdraaien was ook gewoon niet nodig. En bij de laatst opdracht zou het denk ik teveel opvallen. Dus, bij 1e opdracht wat mollen, daarna een keertje niet en gewoon meespelen als fanatieke kandidaat. En volgende week hard terugslaan.... Splinter en Rocky dus. Al hoop ik Marije want die wil ik ook wel tot het einde zien...

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvdVeer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-05 13:19
Helaas wederom mijn punten niet verdubbeld deze week door eliminatie van Lakshmi, maar wel weer wat wijzer. Na aflevering drie had ik Splinter, Lakshmi en Marije als enige nog niet weggestreept. Daar blijven er dus nu nog twee van over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ik snapte weinig van deze aflevering, in Moltalk hadden ze het er ook al over: mollen was lastig omdat je hier veel in duo's aan het werk was en dus elkaar goed kon observeren.
Ik vond Splinter raar doen maar ook Joshua en zijn algemene kennis laten soms te wensen over....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:51
In die lift moest ik zelfs antwoorden bedenken en ik stond daar niet eens. Wat dat betreft begrijp ik absoluut dat je geen antwoorden kunt verzinnen.

Zelf zitten wij op Rocky en Renee.
Beide zijn best stil, maar doen ook dingen die niet echt het geld goed doet.

Als ik de trailer voor volgende week heb gezien, dan denk ik dat we het daar moeten zoeken.
Mijn vrouw zei nog, als Lakshmi er uit gaat, dan moet het één van die twee zijn.
Lakshmi had ook een bondje met Rocky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Laatst online: 01-06 21:14
Als ik al niet diep in de Renée tunnel zat, dan zit ik het nu wel. De afleveringstitel is "voor het zeggen". Er is een fragment waar Renée letterlijk zegt ".. Dan is het geld".

Precies voor het woord "het" zie je een fragment van Renée.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Op wie zat Lashmi eigenlijk?

Wat ik vreemd vond is dat Joshua als enige op Rene zit. Maar als hij vol op haar gaat, dan is ze of de mol, of hij moest eruit. Maar ging ie niet, mijn punten zijn 50/50 Joshua en Charlotte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Megamind schreef op zondag 24 januari 2021 @ 15:46:
Op wie zat Lashmi eigenlijk?

Wat ik vreemd vond is dat Joshua als enige op Rene zit. Maar als hij vol op haar gaat, dan is ze of de mol, of hij moest eruit. Maar ging ie niet, mijn punten zijn 50/50 Joshua en Charlotte.
Ik lees jouw nickname echt heel erg verkeerd elke keer. :+

Lakshmi was nog aan het spreiden, Joshua was een van haar verdachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Kak, 50% van m'n puntjes kwijt... Zat 50-50 op Lakshmi en Charlotte...

Twijfel of ik nu vol door moet op Charlotte, of dat ik toch nog een beetje moet gaan spreiden.
Vond het wel gek dat alleen Charlotte nog even ging kijken of ze de juiste kokertjes hadden en het dan vervolgens ook nog eens verkeerd gaat doorgeven. Een mol zou die gok niet zo snel nemen... Vond het dan ook wel bijzonder om te zien, dat Joshua het goed ging praten en dat het allemaal wel lastig was. Waarom zou Joshua dat doen? De mol is hij ook niet, want hij had alle juiste kokers gepakt (en als mol wil je dat volgens mij niet TENZIJ hij weet dat dit straks er weer uit vliegt).

Marije deed relatief weinig / zag je weinig in beeld tijdens de opdracht.

Hmm... twijfels twijfels twijfels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
BastaRhymez schreef op maandag 25 januari 2021 @ 09:52:
Marijke deed relatief weinig / zag je weinig in beeld tijdens de opdracht.
Snap ik. Die kandidaat hebben we ook niet.

Ze heet Marije
Twijfel of ik nu vol door moet op Charlotte, of dat ik toch nog een beetje moet gaan spreiden.
Vond het wel gek dat alleen Charlotte nog even ging kijken of ze de juiste kokertjes hadden en het dan vervolgens ook nog eens verkeerd gaat doorgeven. Een mol zou die gok niet zo snel nemen...
Ik vermoed dat ze gewoon wilde checken of alles wel klopte en daarna de kaart verkeerd om aan het lezen was. Lijkt me inderdaad geen Mollenactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
De testvraag is beschikbaar>

Stelde de Mol de vraag: Noem 4 landen die beginnen met een N, tijdens de opdracht Meeliften?

Ja, euh, eerst maar ff wachten tot iemand heeft uitgezocht wie die vraag stelde. :+

Maar Charlotte stelde geen vragen dus denk dat dat mijn antwoord is.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Audiowaste
Nog een hint naar Renée (of Rocky, maar daar wijzen andere hints niet naar):

Bij WIDM wordt deze jokerkaart gebruikt:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/tx5Ws0r/jokerwidm.jpg

Dat is weer een aangepaste versie van deze jokerkaart:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/yyNv04Q/jokershutter.jpg

De letters op de WIDM jokerkaart staan precies hetzelfde afgebeeld als op de originele kaart, behalve 1 letter: de i in "wie". De i staat een kwartslag gedraaid, waardoor er dus w-e is de mol staat. Oftewel W min E is de mol.

De W is de 23e letter en de E is de 5e letter van het alfabet. 23 - 5 is 18, de 18e letter is dan weer de R. Dus letterlijk staat er dan "R is de MOL".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
SmurfLink schreef op maandag 25 januari 2021 @ 10:07:

Stelde de Mol de vraag: Noem 4 landen die beginnen met een N, tijdens de opdracht Meeliften?

Ja, euh, eerst maar ff wachten tot iemand heeft uitgezocht wie die vraag stelde. :+

Volgens info op Facebook stelde Lakshmi deze vraag aan René. Heb het nog niet kunnen verifiëren.

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
ik zat ook vol op Charlotte, wat ik alleen gek vond.
met die foto opdracht deed ze best enthousiast mee en gaf ze geen 1 fout antwoord.

Als mol had je daar makkelijk kunnen mollen of iig meer foto's omdraaien om dingen "zeker" te weten.
Marije en Charlotte zijn daar een beetje voor me afgevallen eigenlijk.

Verdenk nu meer Splinter

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Backpacker schreef op maandag 25 januari 2021 @ 10:15:
[...]

Volgens info op Facebook stelde Lakshmi deze vraag aan René. Heb het nog niet kunnen verifiëren.
Dan vind ik het een hele vreemde testvraag, gezien antwoord A dan dus sowieso afvalt... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luther
  • Laatst online: 08:32
Wat ik nog wel een mooie (obvious) hint richting Marije vond:

Bij de laatste opdracht het Rik het over dat de Mol en kandidaten als "water en vuur" zijn.
Marije met haar rode haar was net vuur.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SANDER_DeEchte
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12:18
Audiowaste schreef op maandag 25 januari 2021 @ 10:14:
Nog een hint naar Renée (of Rocky, maar daar wijzen andere hints niet naar):

Bij WIDM wordt deze jokerkaart gebruikt:
[Afbeelding]

Dat is weer een aangepaste versie van deze jokerkaart:
[Afbeelding]

De letters op de WIDM jokerkaart staan precies hetzelfde afgebeeld als op de originele kaart, behalve 1 letter: de i in "wie". De i staat een kwartslag gedraaid, waardoor er dus w-e is de mol staat. Oftewel W min E is de mol.

De W is de 23e letter en de E is de 5e letter van het alfabet. 23 - 5 is 18, de 18e letter is dan weer de R. Dus letterlijk staat er dan "R is de MOL".
Ron is de mol :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:00
SmurfLink schreef op maandag 25 januari 2021 @ 10:07:

Et voilá

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Degene die de vraag stelde was inderdaad Lakshmi: youtube.com/watch?v=Q9BSxNCCwjQ&t=10m08s
Audiowaste schreef op maandag 25 januari 2021 @ 10:14:
De M staat staat ook (bijna) een kwartslag gedraaid, waarmee deze theorie wel erg vergezocht wordt. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-06 23:27
Ik gok op Marije, helemaal nu ze bij de Water & Vuur opdracht een blauwe trui met vuurrood haar droeg.

Joshua is het niet, onmogelijk. Je hebt er elk seizoen weer een clown tussen zitten die of heel dom is of heel dom doet om de aandacht op zich te vestigen als mogelijk mol.
Denk vorige seizoenen aan Ruben Hein en Ron bijvoorbeeld.

Jammer dat Laksmi eruit is, ze had een erg aanstekelijke mentaliteit, wilde echt winnen en leek echt heel veel plezier te halen uit WIDM.
Joshua heeft dat ook, maar ik erger me wel aan alle Engelse zinnen die hij elke keer uitspreekt.

[ Voor 26% gewijzigd door yorroy op 25-01-2021 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
VantageR schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:21:
Degene die de vraag stelde was inderdaad Lakshmi: youtube.com/watch?v=Q9BSxNCCwjQ&t=10m08s

[...]

De M staat staat ook (bijna) een kwartslag gedraaid, waarmee deze theorie wel erg vergezocht wordt. :P
Lopen ze op Twitter ook te mollen? :) bijzonder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
VantageR schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:21:

[...]

Nee, bij de M is dat niet het geval alleen bij I.
Ik heb de twee afbeeldingen over elkaar geplakt zodat het wat duidelijker zichtbaar is.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/qCmCs8K/jokernew.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:40

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Lakshmi stelde toch de vraag en niet Joshua? En waarom kan je zowel 'Nee' als 'De Mol stelde geen vragen' antwoorden? Die overlappen toch met elkaar? Snap helemaal niks van deze vraag :?

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextnext
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 07:05
RedFox schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:48:
[...]

Lakshmi stelde toch de vraag en niet Joshua? En waarom kan je zowel 'Nee' als 'De Mol stelde geen vragen' antwoorden? Die overlappen toch met elkaar? Snap helemaal niks van deze vraag :?
Idd Lakshmi. De mol kan wel vragen gesteld hebben maar deze specifieke vraag niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
[...]

Er waren toch meerdere vragenstellers die elk hun eigen vragen stelden? Dus dan is Nee dat de mol wel een vragensteller was maar niet die vraag stelde en de Mol stelde geen vragen dat de mol in de lift zat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutX
[...]

In dat Youtube fragment stelt Lakshmi inderdaad de vraag. Lijkt me dat die Tweet dan fout is.

En het waarom; het zijn "wie is de mol"-vragen. Multiple choise vragen alom, ja/nee zou te simpel zijn. Het gaat er bij de kandidaten ook om wie opgelet heeft wie waar staat en wat ze gedaan hebben.

Dus in dit geval als er geen vragen gesteld werden door de mol, dan zat de mol in de lift. Stelde de mol niet die specifiek vraag (4 landen met een "N"), dan had je dus 2 kandidaten om uit te kiezen, en als de mol wel die vraag stelde, was er maar 1 (schijnbaar).
Dan ga je er wel vanuit de de vragenstellers allemaal andere vragen hebben gesteld (weet niet of dat klopt), of dat wij alleen maar het betere edit-werk gezien hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
DutX schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:53:
[...]

In dat Youtube fragment stelt Lakshmi inderdaad de vraag. Lijkt me dat die Tweet dan fout is.

En het waarom; het zijn "wie is de mol"-vragen. Multiple choise vragen alom, ja/nee zou te simpel zijn. Het gaat er bij de kandidaten ook om wie opgelet heeft wie waar staat en wat ze gedaan hebben.

Dus in dit geval als er geen vragen gesteld werden door de mol, dan zat de mol in de lift. Stelde de mol niet die specifiek vraag (4 landen met een "N"), dan had je dus 2 kandidaten om uit te kiezen, en als de mol wel die vraag stelde, was er maar 1 (schijnbaar).
Dan ga je er wel vanuit de de vragenstellers allemaal andere vragen hebben gesteld (weet niet of dat klopt), of dat wij alleen maar het betere edit-werk gezien hebben.
Tja, stomme vraag dus. De vraag is nu of de mol die specifieke vraag stelde en niet of de mol een vraag stelde. Op de vraag die ze stellen kun je alleen ja/nee antwoorden, maar door dat 3e antwoord zie je dat ze eigenlijk het antwoord op een dubbele vraag willen hebben.

Doet me denken aan CBR examens, waarbij je aan alleen de vraag niet genoeg had, maar ook de antwoorden moest bekijken om het beste antwoord te vinden (zodat er vaak 3 van de 4 antwoorden goed waren, maar 1 was net wat 'beter')

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Audiowaste schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:33:
[...]

Nee, bij de M is dat niet het geval alleen bij I.
Ik heb de twee afbeeldingen over elkaar geplakt zodat het wat duidelijker zichtbaar is.

[Afbeelding]
Ah, zo had ik 't nog niet bekeken. Wel knap gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:37
Kak, 50% van m'n puntjes kwijt... Zat 50-50 op Lakshmi en Charlotte...
Achja...
Na aflevering 1 werd mijn tactiek:
"Ik verdeel mn punten voortaan over 2 dezelfde en dan zie ik wel hoe ver dat gaat komen."

so far for Erik en Lakshmi
:D

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Chillz schreef op maandag 25 januari 2021 @ 12:21:
[...]

Achja...
Na aflevering 1 werd mijn tactiek:
"Ik verdeel mn punten voortaan over 2 dezelfde en dan zie ik wel hoe ver dat gaat komen."
Waardeloze tactiek! Kans van 2 op 10 dat je alle punten verliest. :+ Het is veel beter om vol op één iemand te gaan! Dan is de kans maar één op 10.

Marije vanaf moment 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Dit is wat de kandidaten hebben ingevuld!

Lakshmi stelde de vraag aan Renée (zie fragment van @VantageR )

Vragenstellers: Rocky, Lakshmi en Splinter
In de lift: Joshua, Charlotte, Renée en Marije

De testvraag is wel een beetje bijzondere (als die ook aan de kandidaten is gesteld).
Want Lakshmi stelde de vraag (niet de mol :+ ) aan Renée. Hoe moeten de anderen dan weten wie deze vraag heeft gesteld? 8)7

Ja -> dan zou Lakshmi de mol zijn (die optie valt af, aangezien ze er (helaas) uit is)
Nee -> dan zou Rocky of Splinter de mol zijn
De mol stelde geen vragen -> Joshua, Charlotte, Renée en Marije

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalfanBlackness
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

BastaRhymez schreef op maandag 25 januari 2021 @ 13:02:
[...]

Dit is wat de kandidaten hebben ingevuld!

Lakshmi stelde de vraag aan Renée (zie fragment van @VantageR )

Vragenstellers: Rocky, Lakshmi en Splinter
In de lift: Joshua, Charlotte, Renée en Marije

De testvraag is wel een beetje bijzondere (als die ook aan de kandidaten is gesteld).
Want Lakshmi stelde de vraag (niet de mol :+ ) aan Renée. Hoe moeten de anderen dan weten wie deze vraag heeft gesteld? 8)7

Ja -> dan zou Lakshmi de mol zijn (die optie valt af, aangezien ze er (helaas) uit is)
Nee -> dan zou Rocky of Splinter de mol zijn
Eigenlijk gewoon een slechte vraag, want wat ook klopt is:
Nee -> dan zou Rocky, Splinter, Joshua, Charlotte, Renée of Marije de mol zijn

De antwoorden zouden moeten zijn,
ja,
nee maar wel andere vragen
De mol stelde geen vragen

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:40

Vuvuzela

My spire is forming

Wat een opdracht zeg..

Dit wordt 0 euro..

[ Voor 33% gewijzigd door Vuvuzela op 30-01-2021 20:44 ]

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Yup, dit wordt echt 10x niks. :+ Makkelijk mollen.

Charlotte en Joshua hebben de sleutelpositie. En Charlotte vindt alles prima wat Joshua blaat, controleert niks, top.

[ Voor 54% gewijzigd door SmurfLink op 30-01-2021 20:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

Waarom kijkt Charlotte niet door de verrekijker?

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Die Charlotte zit wel te kloten hoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

Alleen Rocky en Marije zitten niet te rommelen, maar verder is het niks. Volgende opdracht graag.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Dit verven is vragen om problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Oehh, lekker aanbod dit. :D Goeie gok.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:46
"We gaan de pot spekken"

Vervolgens volgende scène. What could go wrong :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieske1
  • Laatst online: 01-06 21:52
Daar gaat de pot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10:52
Ah, daar is de opdracht waar de pot (gedeeltelijk) leeg gaat. Dat was te verwachten na het enorme bedrag dat tijdens de vorige aflevering is verdiend natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Ik zou eigenlijk gewoon direct de hele pot bieden. :+ Gewoon de rest wegtrollen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10:47
Nou ik bied 10k, pot leeg, heujjj. Flauwe opdracht dit...lekker makkelijk voor de mol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

En als de Mol de hele pot biedt :+ Mooie twist weer.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Als Rocky de mol is, kijk ik nooit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

m-vw schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:58:

Told you so...

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
wtf splinter, 600 maar?

Joshua 500
Renée 1000

Marije 5000
Charlotte 5000
Rocky 5000

[ Voor 69% gewijzigd door SmurfLink op 30-01-2021 21:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaDroid2
Verschil is wel dat deze bieding niet iets direct oplevert. Het is geen Joker, alleen voorkennis. Dat kan er toe leiden dat je alsnog niets hebt aan het winnen van de bieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ik vond die veiling van het seizoen in Amerika leuker. Daar ging het geld met bakken eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
SmurfLink schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 20:58:
wtf splinter, 600 maar?

Joshua 500
Renée 1000
Lijkt erop dat dit de losers waren. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Dat is pech. Helft van de pot weg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

Ze doen niet tegen elkaar opbieden, ze weten elkaars bod niet. 5k is nog zuinig.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10:47
Dan is toch sowieso een van die 3 de mol? Of de mol moet al weten dat er minimaal 5k geboden is...

[ Voor 41% gewijzigd door Virtual Reality op 30-01-2021 21:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Niet online
Jezus, 5K.. Ik hoop zo erg dat die nu keihard falen en niks krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:28

Moofnor

King of my castle

Ik neem aan dat de mol weet wat de rest geboden heeft, die heeft geen reden om dat dan ook te doen.

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Virtual Reality schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 21:03:
Dan is toch sowieso een van die 3 de mol?
Lijkt me wel. En de grootste verassing is Rocky imho. Die heeft hiervoor nog amper iets durven doen of zeggen. Ik vrees voor de slechtste mol ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
chengbondkwok schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 21:01:
[...]

Lijkt erop dat dit de losers waren. :+
Ja ik was 'm al aan het bijhouden. :+

Maar mooi dit. Gelijk ook een team.

Valt het iemand op dat Charlotte net in sleutelpositie zat met tekenen, en nu weer met de pot halvereN? Ik wil niet tunnelen hoor.... :+ maarreh... Charlotte is de mol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ik denk dat de mol dus een bod gedaan heeft. De perfecte manier om geld uit de pot te mieteren zonder onnodig verdacht te worden, ongetwijfeld weet de mol wie wat geboden heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megamind
Charlotte de mol en marije de winnaar. Die heeft haar volgens mij al in de smiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

masauri

aka qwybyte

Tel tot 3 is de hint deze aflevering.
Zowel bij het opgaan van de berg als bij het gaan zitten in het museum voor het aanbod, komt Marije in beeld.
Ook wanneer Rik zegt, ik heb een aanbod. Komt ze weer in beeld. En zegt ze bij de commentaren dat ze dat niet nodig heeft.
Ik ben geneigd voor een Marije tunnel te gaan.

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chengbondkwok
Surface Pro X worden nu gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
De ultieme veiling was nog steeds die in 2007, in Thailand. De pot volledig leeg en Dick Jol die geen enkele keer geboden had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
(jarig!)
Het is wel duidelijk nu waarom Marije en Charlotte vorige week met de foto's hun best deden.. een van beide is de mol, en wat mij betreft is het Charlotte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusTegengas

TinusTegengas

Formula Racing

Ook bij de test was Marije de derde die het praatje deed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ben benieuwd of Rik nog gaat melden dat er wat uit de pot is verdwenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chengbondkwok
Joshua 🙃

Nou, €850 terug de pot in :+

Woops, €750. 🤣

[ Voor 80% gewijzigd door chengbondkwok op 30-01-2021 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

Dat was wel heel knullig met die postzakken van Joshua

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
4150 euro voor drie vrijstellingen. Ik vind het een flink bedrag.
Correcties 4250 haha

[ Voor 14% gewijzigd door Mrjraider op 30-01-2021 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
chengbondkwok schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 21:21:
Joshua 🙃

Nou, €850 terug de pot in :+
750

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Niet online
Jammer

Zoiezo dat max te winnen bedrag was onzin. Hoe snel je ook met die eerste 2 opdrachten was, daarna was het nog altijd wachten op de postzak. De rest deed er eigenlijk niet toe

[ Voor 93% gewijzigd door Lanfear89 op 30-01-2021 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
Waarvoor was die bel nou dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
(jarig!)
"tel tot drie".

Charlotte: "een voor jou, een voor jou en een voor mij".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Joshua zou echt de slechtste mol allertijde zijn.....

Maar wel interessant hoe uitbundig Marije en Charlotte waren... alsof ze de andere twee wilden afleiden niet op die klok te drukken.... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusTegengas

TinusTegengas

Formula Racing

CopyCatz schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 21:23:
"tel tot drie".

Charlotte: "een voor jou, een voor jou en een voor mij".
Bij de eerste opdracht had ze eerst 1, toen 2 en later 3 strepen verf op haar gezicht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Mooi, die kan niet meer dumbotrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

SmurfLink schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 21:24:
Joshua zou echt de slechtste mol allertijde zijn.....

Maar wel interessant hoe uitbundig Marije en Charlotte waren... alsof ze de andere twee wilden afleiden niet op die klok te drukken.... :+
Ja maar voor de kijker thuis zou het enorm opvallen dat de Mol 5000 heeft geboden.

Mijn mol Splinter zit er nog in voelt als een hele opluchting :+

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Hij was wel een behoorlijke trol ja, maar vond 'm wel een toffe kandidaat, beetje lopen klooien enzo 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Jammer dat de leukste kandidaten eruit vliegen.
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste