1 januari begin ik echt! en daarna weer elke maandag!
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Ik verwachtte ook een - geld opdracht... Miss later geschrabt of gewoon ter afleiding? Had de mol iets mee kunnen doen?streamnl schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:33:
Tju. Jammer.
Maar iemand een idee wat die onbekende gasten in de lift voor nut hadden ?
Charlotte was wel heel mollig bij het vlot, al was renee ook lekker bezig met de sleutels en de lussen/knopen.
Ik denk nog steeds Renee... met een 20% op splinter. Maar denk dat ik vol op Renee ga volgende week.
[ Voor 20% gewijzigd door SunnieNL op 23-01-2021 21:38 ]
cleef schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:33:
@SmurfLink boshard was ook verliefd op haar...@moltalk
Pfsh..
Zo die chick van Moltalk is zwanger
I have stability. The ability to stab.
Garmin FR245M + HRM-RUN
Gezien deze aflevering lijkt de mol vergeten wat het doel van de mol in het spel is..m-vw schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:43:
Gezien de trailer voor volgende week heeft de mol zich deze week bewust rustig gehouden.
Overigens wat deed renee met de sleutels bij die laatste opdracht, probeerde ze er maar 1 voordat ze naar het andere slot ging? En kreeg rocky daarna die sleutel en werkte die direct op dat andere slot? Even terugkijken maar morgen.
9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn
Daar leek het wel op.. maar was het mollen of is ze gewoon echt zo dom?mjjveldt schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:51:
Overigens wat deed renee met de sleutels bij die laatste opdracht, probeerde ze er maar 1 voordat ze naar het andere slot ging? En kreeg rocky daarna die sleutel en werkte die direct op dat andere slot? Even terugkijken maar morgen.
Ja dat was volgens mij zo. Viel mij ook op.mjjveldt schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:51:
Of de mol heeft een beetje zijn/haar best gedaan en daardoor zichzelf minder verdacht gemaakt.
Zal wat worden bij de laatste aflevering. Als Rick de befaamde woorden "Wie is de mol?" uitspreekt en 3 personen vragend naar elkaar aan het kijken zijn.Exocet schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:47:
[...]
Gezien deze aflevering lijkt de mol vergeten wat het doel van de mol in het spel is..
Of zou Renee het zijn maar is wordt ze overklast door enthousiaste en slimmere spelers?
Dat zou wel een anti climax zijnDoeEensGek schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:56:
[...]
Of zou Renee het zijn maar is wordt ze overklast door enthousiaste en slimmere spelers?
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Herinneren we ons die veiling in de USA nog? Het geld vloog echt uit de pot.
[ Voor 9% gewijzigd door m-vw op 23-01-2021 21:59 ]
Garmin FR245M + HRM-RUN
Wat mij ook opvalt is, dat als je luistert met flinke luidsprekers, de muziek/de leaders vaak heel hard zijn waardoor je volume moet terugdraaien. Vervolgens bijvoorbeeld zo'n scene in de grotten waarbij je het volume weer moet opendraaien.GurbY{nl} schreef op zondag 17 januari 2021 @ 19:59:
[...]
Dat vooral ja. En dan staat de muziek soms oesterhard en dan is er van de stemmen sinds geen chocola meer te maken.
In dat soort scenes gebruiken ze volgens mij vaak ook geen fatsoenlijke opsteekmicrofoon's maar alleen van die boom mic's.
Nee, ik vond het geluid ook maar matig. Maar dat heb ik bij vorige seizoenen ook al gemerkt.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Dat sloeg echt nergens op. Eerst hoefde de mol niet zo te mollen en vervolgens bij die aflevering verdween alles vrolijk uit de pot, zelfs zonder dat de mol zijn best hoefde te doen.m-vw schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:58:
Ik denk dat het bewust is. Volgens mij zie je in de trailer dat Rik volgende week mensen een aanbod gaat doen.
[ Voor 3% gewijzigd door Th4M45ta op 23-01-2021 22:08 ]
Dat was de koker die spontaan in het water dreef?Th4M45ta schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:04:
Op het vlot was alleen 300 en 500 te verdienen toch? Hoezo kwam er dan ineens een koker met 400 tevoorschijn?
Rechtsonder:Th4M45ta schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:04:
Op het vlot was alleen 300 en 500 te verdienen toch? Hoezo kwam er dan ineens een koker met 400 tevoorschijn?
:strip_exif()/f/image/oIra1rBnTwiU1WcTj0JrbsAp.jpg?f=fotoalbum_large)
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Ow wauw die had ik eff niet gezien.
Had ik eff een Charlottetje.
De mol heeft voorkennis, dus misschien weet de mol dat veel van het verdiende geld een van de volgende afleveringen eruit vliegt? Dan was deze aflevering een mooi moment om minder verdacht te worden...Exocet schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:47:
[...]
Gezien deze aflevering lijkt de mol vergeten wat het doel van de mol in het spel is..

Joshua vind ik te opvallend soms wat doms doen, als hij de mol is dan heeft hij wel een rare tactiek.
Marije met d'r "sjaal.. sjaal.. sjaal.. en sjaal..."
Exact expert nodig?
Ik vond Splinter raar doen maar ook Joshua en zijn algemene kennis laten soms te wensen over....
Zelf zitten wij op Rocky en Renee.
Beide zijn best stil, maar doen ook dingen die niet echt het geld goed doet.
Als ik de trailer voor volgende week heb gezien, dan denk ik dat we het daar moeten zoeken.
Mijn vrouw zei nog, als Lakshmi er uit gaat, dan moet het één van die twee zijn.
Lakshmi had ook een bondje met Rocky.
Precies voor het woord "het" zie je een fragment van Renée.
Wat ik vreemd vond is dat Joshua als enige op Rene zit. Maar als hij vol op haar gaat, dan is ze of de mol, of hij moest eruit. Maar ging ie niet, mijn punten zijn 50/50 Joshua en Charlotte.
Ik lees jouw nickname echt heel erg verkeerd elke keer.Megamind schreef op zondag 24 januari 2021 @ 15:46:
Op wie zat Lashmi eigenlijk?
Wat ik vreemd vond is dat Joshua als enige op Rene zit. Maar als hij vol op haar gaat, dan is ze of de mol, of hij moest eruit. Maar ging ie niet, mijn punten zijn 50/50 Joshua en Charlotte.
Lakshmi was nog aan het spreiden, Joshua was een van haar verdachten.
Twijfel of ik nu vol door moet op Charlotte, of dat ik toch nog een beetje moet gaan spreiden.
Vond het wel gek dat alleen Charlotte nog even ging kijken of ze de juiste kokertjes hadden en het dan vervolgens ook nog eens verkeerd gaat doorgeven. Een mol zou die gok niet zo snel nemen... Vond het dan ook wel bijzonder om te zien, dat Joshua het goed ging praten en dat het allemaal wel lastig was. Waarom zou Joshua dat doen? De mol is hij ook niet, want hij had alle juiste kokers gepakt (en als mol wil je dat volgens mij niet TENZIJ hij weet dat dit straks er weer uit vliegt).
Marije deed relatief weinig / zag je weinig in beeld tijdens de opdracht.
Hmm... twijfels twijfels twijfels...
Snap ik. Die kandidaat hebben we ook niet.BastaRhymez schreef op maandag 25 januari 2021 @ 09:52:
Marijke deed relatief weinig / zag je weinig in beeld tijdens de opdracht.
Ze heet Marije
Ik vermoed dat ze gewoon wilde checken of alles wel klopte en daarna de kaart verkeerd om aan het lezen was. Lijkt me inderdaad geen Mollenactie.BastaRhymez schreef op maandag 25 januari 2021 @ 09:52:
Twijfel of ik nu vol door moet op Charlotte, of dat ik toch nog een beetje moet gaan spreiden.
Vond het wel gek dat alleen Charlotte nog even ging kijken of ze de juiste kokertjes hadden en het dan vervolgens ook nog eens verkeerd gaat doorgeven. Een mol zou die gok niet zo snel nemen...
Stelde de Mol de vraag: Noem 4 landen die beginnen met een N, tijdens de opdracht Meeliften?
Ja, euh, eerst maar ff wachten tot iemand heeft uitgezocht wie die vraag stelde.
Maar Charlotte stelde geen vragen dus denk dat dat mijn antwoord is.
Bij WIDM wordt deze jokerkaart gebruikt:

Dat is weer een aangepaste versie van deze jokerkaart:

De letters op de WIDM jokerkaart staan precies hetzelfde afgebeeld als op de originele kaart, behalve 1 letter: de i in "wie". De i staat een kwartslag gedraaid, waardoor er dus w-e is de mol staat. Oftewel W min E is de mol.
De W is de 23e letter en de E is de 5e letter van het alfabet. 23 - 5 is 18, de 18e letter is dan weer de R. Dus letterlijk staat er dan "R is de MOL".
Volgens info op Facebook stelde Lakshmi deze vraag aan René. Heb het nog niet kunnen verifiëren.SmurfLink schreef op maandag 25 januari 2021 @ 10:07:
De testvraag is beschikbaar>
Stelde de Mol de vraag: Noem 4 landen die beginnen met een N, tijdens de opdracht Meeliften?
Ja, euh, eerst maar ff wachten tot iemand heeft uitgezocht wie die vraag stelde.![]()
Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.
met die foto opdracht deed ze best enthousiast mee en gaf ze geen 1 fout antwoord.
Als mol had je daar makkelijk kunnen mollen of iig meer foto's omdraaien om dingen "zeker" te weten.
Marije en Charlotte zijn daar een beetje voor me afgevallen eigenlijk.
Verdenk nu meer Splinter
Stop chasing the dream, you're already living it
Dan vind ik het een hele vreemde testvraag, gezien antwoord A dan dus sowieso afvalt...Backpacker schreef op maandag 25 januari 2021 @ 10:15:
[...]
Volgens info op Facebook stelde Lakshmi deze vraag aan René. Heb het nog niet kunnen verifiëren.

Bij de laatste opdracht het Rik het over dat de Mol en kandidaten als "water en vuur" zijn.
Marije met haar rode haar was net vuur.
Ron is de molAudiowaste schreef op maandag 25 januari 2021 @ 10:14:
Nog een hint naar Renée (of Rocky, maar daar wijzen andere hints niet naar):
Bij WIDM wordt deze jokerkaart gebruikt:
[Afbeelding]
Dat is weer een aangepaste versie van deze jokerkaart:
[Afbeelding]
De letters op de WIDM jokerkaart staan precies hetzelfde afgebeeld als op de originele kaart, behalve 1 letter: de i in "wie". De i staat een kwartslag gedraaid, waardoor er dus w-e is de mol staat. Oftewel W min E is de mol.
De W is de 23e letter en de E is de 5e letter van het alfabet. 23 - 5 is 18, de 18e letter is dan weer de R. Dus letterlijk staat er dan "R is de MOL".
Et voiláSmurfLink schreef op maandag 25 januari 2021 @ 10:07:
De testvraag is beschikbaar>
Ja, euh, eerst maar ff wachten tot iemand heeft uitgezocht wie die vraag stelde.![]()
De Testvraag van Aflevering 4 is nu beschikbaar en dit zijn de antwoorden:
— Wie is de Mol? Clues (@widm_clues) 25 januari 2021
Ja: Splinter
Nee: Rocky
De Mol stelde geen vragen: Joshua, Marije, Renée & Charlotte#WieisdeMol #widm #MolTalk pic.twitter.com/TkuN9FEgUh
De M staat staat ook (bijna) een kwartslag gedraaid, waarmee deze theorie wel erg vergezocht wordt.Audiowaste schreef op maandag 25 januari 2021 @ 10:14:
Joshua is het niet, onmogelijk. Je hebt er elk seizoen weer een clown tussen zitten die of heel dom is of heel dom doet om de aandacht op zich te vestigen als mogelijk mol.
Denk vorige seizoenen aan Ruben Hein en Ron bijvoorbeeld.
Jammer dat Laksmi eruit is, ze had een erg aanstekelijke mentaliteit, wilde echt winnen en leek echt heel veel plezier te halen uit WIDM.
Joshua heeft dat ook, maar ik erger me wel aan alle Engelse zinnen die hij elke keer uitspreekt.
[ Voor 26% gewijzigd door yorroy op 25-01-2021 11:29 ]
Lopen ze op Twitter ook te mollen?VantageR schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:21:
Degene die de vraag stelde was inderdaad Lakshmi: youtube.com/watch?v=Q9BSxNCCwjQ&t=10m08s
[...]
De M staat staat ook (bijna) een kwartslag gedraaid, waarmee deze theorie wel erg vergezocht wordt.
Nee, bij de M is dat niet het geval alleen bij I.VantageR schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:21:
Degene die de vraag stelde was inderdaad Lakshmi: youtube.com/watch?v=Q9BSxNCCwjQ&t=10m08s
[...]
De M staat staat ook (bijna) een kwartslag gedraaid, waarmee deze theorie wel erg vergezocht wordt.
Ik heb de twee afbeeldingen over elkaar geplakt zodat het wat duidelijker zichtbaar is.

Lakshmi stelde toch de vraag en niet Joshua? En waarom kan je zowel 'Nee' als 'De Mol stelde geen vragen' antwoorden? Die overlappen toch met elkaar? Snap helemaal niks van deze vraag
You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.
Idd Lakshmi. De mol kan wel vragen gesteld hebben maar deze specifieke vraag niet..RedFox schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:48:
[...]
Lakshmi stelde toch de vraag en niet Joshua? En waarom kan je zowel 'Nee' als 'De Mol stelde geen vragen' antwoorden? Die overlappen toch met elkaar? Snap helemaal niks van deze vraag
Er waren toch meerdere vragenstellers die elk hun eigen vragen stelden? Dus dan is Nee dat de mol wel een vragensteller was maar niet die vraag stelde en de Mol stelde geen vragen dat de mol in de lift zat.RedFox schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:48:
[...]
In dat Youtube fragment stelt Lakshmi inderdaad de vraag. Lijkt me dat die Tweet dan fout is.RedFox schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:48:
[...]
En het waarom; het zijn "wie is de mol"-vragen. Multiple choise vragen alom, ja/nee zou te simpel zijn. Het gaat er bij de kandidaten ook om wie opgelet heeft wie waar staat en wat ze gedaan hebben.
Dus in dit geval als er geen vragen gesteld werden door de mol, dan zat de mol in de lift. Stelde de mol niet die specifiek vraag (4 landen met een "N"), dan had je dus 2 kandidaten om uit te kiezen, en als de mol wel die vraag stelde, was er maar 1 (schijnbaar).
Dan ga je er wel vanuit de de vragenstellers allemaal andere vragen hebben gesteld (weet niet of dat klopt), of dat wij alleen maar het betere edit-werk gezien hebben.
Tja, stomme vraag dus. De vraag is nu of de mol die specifieke vraag stelde en niet of de mol een vraag stelde. Op de vraag die ze stellen kun je alleen ja/nee antwoorden, maar door dat 3e antwoord zie je dat ze eigenlijk het antwoord op een dubbele vraag willen hebben.DutX schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:53:
[...]
In dat Youtube fragment stelt Lakshmi inderdaad de vraag. Lijkt me dat die Tweet dan fout is.
En het waarom; het zijn "wie is de mol"-vragen. Multiple choise vragen alom, ja/nee zou te simpel zijn. Het gaat er bij de kandidaten ook om wie opgelet heeft wie waar staat en wat ze gedaan hebben.
Dus in dit geval als er geen vragen gesteld werden door de mol, dan zat de mol in de lift. Stelde de mol niet die specifiek vraag (4 landen met een "N"), dan had je dus 2 kandidaten om uit te kiezen, en als de mol wel die vraag stelde, was er maar 1 (schijnbaar).
Dan ga je er wel vanuit de de vragenstellers allemaal andere vragen hebben gesteld (weet niet of dat klopt), of dat wij alleen maar het betere edit-werk gezien hebben.
Doet me denken aan CBR examens, waarbij je aan alleen de vraag niet genoeg had, maar ook de antwoorden moest bekijken om het beste antwoord te vinden (zodat er vaak 3 van de 4 antwoorden goed waren, maar 1 was net wat 'beter')
[removed]
Ah, zo had ik 't nog niet bekeken. Wel knap gevonden.Audiowaste schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:33:
[...]
Nee, bij de M is dat niet het geval alleen bij I.
Ik heb de twee afbeeldingen over elkaar geplakt zodat het wat duidelijker zichtbaar is.
[Afbeelding]
Achja...BastaRhymez schreef op maandag 25 januari 2021 @ 09:52:
Kak, 50% van m'n puntjes kwijt... Zat 50-50 op Lakshmi en Charlotte...
Na aflevering 1 werd mijn tactiek:
"Ik verdeel mn punten voortaan over 2 dezelfde en dan zie ik wel hoe ver dat gaat komen."
so far for Erik en Lakshmi
Leeg - Sinds 20180907
Waardeloze tactiek! Kans van 2 op 10 dat je alle punten verliest.Chillz schreef op maandag 25 januari 2021 @ 12:21:
[...]
Achja...
Na aflevering 1 werd mijn tactiek:
"Ik verdeel mn punten voortaan over 2 dezelfde en dan zie ik wel hoe ver dat gaat komen."
Marije vanaf moment 0
Dit is wat de kandidaten hebben ingevuld!
Lakshmi stelde de vraag aan Renée (zie fragment van @VantageR )
Vragenstellers: Rocky, Lakshmi en Splinter
In de lift: Joshua, Charlotte, Renée en Marije
De testvraag is wel een beetje bijzondere (als die ook aan de kandidaten is gesteld).
Want Lakshmi stelde de vraag (niet de mol

Ja -> dan zou Lakshmi de mol zijn (die optie valt af, aangezien ze er (helaas) uit is)
Nee -> dan zou Rocky of Splinter de mol zijn
De mol stelde geen vragen -> Joshua, Charlotte, Renée en Marije
Eigenlijk gewoon een slechte vraag, want wat ook klopt is:BastaRhymez schreef op maandag 25 januari 2021 @ 13:02:
[...]
Dit is wat de kandidaten hebben ingevuld!
Lakshmi stelde de vraag aan Renée (zie fragment van @VantageR )
Vragenstellers: Rocky, Lakshmi en Splinter
In de lift: Joshua, Charlotte, Renée en Marije
De testvraag is wel een beetje bijzondere (als die ook aan de kandidaten is gesteld).
Want Lakshmi stelde de vraag (niet de mol) aan Renée. Hoe moeten de anderen dan weten wie deze vraag heeft gesteld?
![]()
Ja -> dan zou Lakshmi de mol zijn (die optie valt af, aangezien ze er (helaas) uit is)
Nee -> dan zou Rocky of Splinter de mol zijn
Nee -> dan zou Rocky, Splinter, Joshua, Charlotte, Renée of Marije de mol zijn
De antwoorden zouden moeten zijn,
ja,
nee maar wel andere vragen
De mol stelde geen vragen
Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H
I served in a company of heroes.
Charlotte en Joshua hebben de sleutelpositie. En Charlotte vindt alles prima wat Joshua blaat, controleert niks, top.
[ Voor 54% gewijzigd door SmurfLink op 30-01-2021 20:47 ]
Garmin FR245M + HRM-RUN
Vervolgens volgende scène. What could go wrong
Told you so...m-vw schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:58:
Ik denk dat het bewust is. Volgens mij zie je in de trailer dat Rik volgende week mensen een aanbod gaat doen.
Garmin FR245M + HRM-RUN
Joshua 500
Renée 1000
Marije 5000
Charlotte 5000
Rocky 5000
[ Voor 69% gewijzigd door SmurfLink op 30-01-2021 21:02 ]
Lijkt erop dat dit de losers waren.SmurfLink schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 20:58:
wtf splinter, 600 maar?
Joshua 500
Renée 1000
[ Voor 41% gewijzigd door Virtual Reality op 30-01-2021 21:04 ]
- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker
Lijkt me wel. En de grootste verassing is Rocky imho. Die heeft hiervoor nog amper iets durven doen of zeggen. Ik vrees voor de slechtste mol ooit.Virtual Reality schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 21:03:
Dan is toch sowieso een van die 3 de mol?
Ja ik was 'm al aan het bijhouden.chengbondkwok schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 21:01:
[...]
Lijkt erop dat dit de losers waren.
Maar mooi dit. Gelijk ook een team.
Valt het iemand op dat Charlotte net in sleutelpositie zat met tekenen, en nu weer met de pot halvereN? Ik wil niet tunnelen hoor....
Zowel bij het opgaan van de berg als bij het gaan zitten in het museum voor het aanbod, komt Marije in beeld.
Ook wanneer Rik zegt, ik heb een aanbod. Komt ze weer in beeld. En zegt ze bij de commentaren dat ze dat niet nodig heeft.
Ik ben geneigd voor een Marije tunnel te gaan.
Nou, €850 terug de pot in
Woops, €750. 🤣
[ Voor 80% gewijzigd door chengbondkwok op 30-01-2021 21:23 ]
Correcties 4250 haha
[ Voor 14% gewijzigd door Mrjraider op 30-01-2021 21:22 ]
Zoiezo dat max te winnen bedrag was onzin. Hoe snel je ook met die eerste 2 opdrachten was, daarna was het nog altijd wachten op de postzak. De rest deed er eigenlijk niet toe
[ Voor 93% gewijzigd door Lanfear89 op 30-01-2021 21:24 ]
Charlotte: "een voor jou, een voor jou en een voor mij".
Maar wel interessant hoe uitbundig Marije en Charlotte waren... alsof ze de andere twee wilden afleiden niet op die klok te drukken....
Bij de eerste opdracht had ze eerst 1, toen 2 en later 3 strepen verf op haar gezichtCopyCatz schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 21:23:
"tel tot drie".
Charlotte: "een voor jou, een voor jou en een voor mij".
Ja maar voor de kijker thuis zou het enorm opvallen dat de Mol 5000 heeft geboden.SmurfLink schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 21:24:
Joshua zou echt de slechtste mol allertijde zijn.....
Maar wel interessant hoe uitbundig Marije en Charlotte waren... alsof ze de andere twee wilden afleiden niet op die klok te drukken....
Mijn mol Splinter zit er nog in voelt als een hele opluchting
Tweakers Poule: https://wieisdemol.page.link/oR7qpoogCDp8N71v6