Wie is... de Mol? 2021 NL Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Splinter heeft geld
Lakshmi heeft geld
Joshua heeft geld
Rocky heeft twee jokers

Renee heeft geld (partner van Rocky)
Charlotte heeft 1 joker (partner van Splinter)
Marije heeft 2 jokers (partner van Lakshmi)
Florentijn heeft 2 jokers (partner van Joshua)

Marije deelt de jokers, Charlotte geeft haar ene joker aan Splinter. Rocky deelt niet maar Renée heeft er al 2 van opdracht 1. Florentijn wil niet delen.

[ Voor 24% gewijzigd door SmurfLink op 16-01-2021 21:58 ]

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-05 23:20
Arme Joshua 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Hij is toch duidelijk niet de mol? Legt het er zo dik bovenop en trollt de boel bij elkaar. :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lochpatje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-05 21:51
Joshua zijn naam is nu al zoveel genoemd, hij zal vast afvallen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09:44

TinusTegengas

Formula Racing

Is het niet vandaag, dan wel volgende week

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-05 23:20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online

Mrjraider

Goed. Daar gaan wat puntjes haha.

OFFLINE enkele berichten geedit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-05 10:29
Idd haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:08

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
De punten nog niet verloren, maar deze aflevering maakt het er niet duidelijker op.

Tweakers Discord

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
#YOLO werkt nog steeds :+ Yayyy maximale punten.

Ik ga hier echt zo hard uit ergens komende rondes. Maar nog steeds, alles op Charlotte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:33
SmurfLink schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 21:35:
#YOLO werkt nog steeds :+ Yayyy maximale punten.

Ik ga hier echt zo hard uit ergens komende rondes. Maar nog steeds, alles op Charlotte.
Doe ik ook weer, al Switch ik iedere week gewoon weer qua mol.

Vorige editie stoïcijns iedere keer alle punten op Jeroen gezet en toevallig gewonnen, dus je tactiek kan best goed uitpakken haha.

32 van de 79 hebben alle punten nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjjveldt
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:34
SmurfLink schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 21:21:
Splinter heeft geld
Lakshmi heeft geld
Joshua heeft geld
Rocky heeft twee jokers

Renee heeft geld (partner van Rocky)
Charlotte heeft 1 joker (partner van Splinter)
Marije heeft 2 jokers (partner van Lakshmi)
Florentijn heeft 2 jokers (partner van Joshua)

Marije deelt de jokers, Charlotte ook (huh)?
Ja Charlotte had er al twee van de eerste opdracht.

9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

SmurfLink schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 21:23:
[...]

Hij is toch duidelijk niet de mol? Legt het er zo dik bovenop en trollt de boel bij elkaar. :F
Dit inderdaad. Te obvious is het nooit geweest. Knalt er ergens rond episode 4 tot 6 er keihard uit tot grote schok van Nederland

Allemaal kerels die er uit zijn, hmmmm :+

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
streamnl schreef op zondag 10 januari 2021 @ 13:30:
Ik denk dat @SmurfLink gelijk heeft en dat Florentijn zich populair wilde maken.

Ik verdachte Joshua. Maar hij doet een "Ronnetje" waardoor ik hem niet meer geloof. Als hij het toch is, dan zou ik dat jammer vinden. Persoonlijk houd ik van een stiekeme Mol.

De sleutelpositie van de Mol zou degene met de camera zijn. Die kan kiezen tussen geld voor de groep en een joker voor zichzelf.
Als Florentijn de Mol is, heeft hij eigenlijk niets aan een joker. En er zou geen geld verdiend worden (wat een Mol) wilt. Dat had ik ook verwacht dat hij zou doen. Maar nu maakt hij zich minder verdacht als Mol waardoor je meer vrijheid hebt...
Hij had beter zoals die andere kunnen doen. Voor een joker gaan, een foute antwoord geven waardoor je geen joker hebt (en de rest denkt "net goed") en geen geld voor de pot.

Snappen jullie mij gerattel nog? :+

Ik gok nu Florentijn.
Misschien was het toch niet wijs om vol op Florentijn te gaan met mijn punten:+

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
mjjveldt schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 21:38:
[...]

Ja Charlotte had er al twee van de eerste opdracht.
Oja, dat was ook zo.

;) en heeft ze absoluut niet nodig als mol natuurlijk O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
ParaDroid2 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 21:12:
Oh ja vergeten te zeggen, ik had spaties meegeteld!
Lakshmi is op 17 april geboren hoor ik net in moltalk. 17 + 4 :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Laatst online: 10-05 15:47
En volgende week paternosterlift! :D
[/nerdmodus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uFx9n2JLBlQCA3Frw7OrQzcpyck=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/01NEBmmKrphzghxEO1qkGPdk.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Rocky en Renée waren een koppeltje. Samen 21. Ze zijn allebei de mol. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 03:08
Vertalingen in het Engels, hint naar Joshua zijn manier van praten? :+

Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:20

masauri

aka qwybyte

Ik blijf me de vraag stellen, op welke manier kon je als mol hier mollen (om ook dat geld uit de pot te houden?)

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
masauri schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 22:10:
Ik blijf me de vraag stellen, op welke manier kon je als mol hier mollen (om ook dat geld uit de pot te houden?)
Om voor de 4 vrijstellingen te gaan bijvoorbeeld.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:13
Is de reden dat je elke keer 21 terug ziet niet omdat dit het eenentwintigste seizoen is en niets meer?

Geen idee of het door de corona komt, of dat het een keuze van de makers is maar het programma is anders als vroeger.
De opdrachten zijn duidelijker, de keuzes duidelijker.

Had er altijd wel een hekel aan als een opdracht al mislukte omdat de normale kandidaten oprecht de hele opdracht niet snapte. (En de eer dan weer naar een mol ging die geen mol actie hoefde te plegen.)

Renee en die voetbalster kan je gelijk afschrijven dat zijn duidelijk kandidaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

LordSinclair schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 22:13:
[...]

Om voor de 4 vrijstellingen te gaan bijvoorbeeld.
Heb ik ook gedacht, maar lijkt me als mol te moeilijk en opvallend om daarop te gaan pushen, rekening houdend met het feit dat ge in de grotten meer kunt doen door u medepartner te beïnvloeden...
Ik vraag me ook nog steeds af hoe Charlotte en Renée erin zijn geslaagd alsnog zo snel buiten te komen bij die eerste opdracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

masauri schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 22:15:
[...]
Ik vraag me ook nog steeds af hoe Charlotte en Renée erin zijn geslaagd alsnog zo snel buiten te komen bij die eerste opdracht.
Zij hadden (als enige?) alle antwoorden eerlijk ingevuld volgens mij.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

tweakduke schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 22:26:
[...]

Zij hadden (als enige?) alle antwoorden eerlijk ingevuld volgens mij.
Ik heb het gevoel dat er veel beelden bij mistte, waarom laten ze het moment waarop ze op het resultaat komen niet gewoon zien.
Vond het een aardig potje mis regie... Veel knip en plak werk.
Ze leken veel sneller en korter uit de kamers te komen, terwijl Rik de hele uitleg had gedaan en de andere pas wat later tevoorschijn kwamen. 10 seconden zoiets zeiden ze. Rik had langer voor zijn uitleg nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
masauri schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 22:30:
[...]

Ik heb het gevoel dat er veel beelden bij mistte, waarom laten ze het moment waarop ze op het resultaat komen niet gewoon zien.
Ze leken veel sneller en korter uit de kamers te komen, terwijl Rik de hele uitleg had gedaan en de andere pas wat later tevoorschijn kwamen. 10 seconden zoiets zeiden ze. Rik had langer voor zijn uitleg nodig...
Volgens mij telde ze wat op, 4+9+5. Leek of ze per toeval op 21 uit kwam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Laatst online: 07:48

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

[...]

Dat vond ik ook raar, ik had verwacht ze een paar tellen later te zien met de verslagen gezichtsuitdrukkingen.

@SmurfLink
Volgens mij heeft Charlotte, zo leek het, de tekst van 2 jokers gemist. Ik was er zelf nog niet over uit om het slim was die weg te geven.

Maar tjonge, wat een aflevering. Niet dat je iets wijzer wordt over de mol, maar geweldig om naar te kijken. Al vind ik die eerste opdracht echt wel gemeen ofzo.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

[...]

Tja dat is eigenlijk bij veel opdrachten zo en kun je er uiteindelijk weinig uit wijs worden.
Wat anderen al opmerkten veel rustige opdrachten dit jaar zonder grote menigtes of portofoon chaos wat vaak bij voorbaat de opdrachten al kansloos maakten. Wat mij betreft een positieve wending.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
DoeEensGek schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 22:36:
[...]

Volgens mij telde ze wat op, 4+9+5. Leek of ze per toeval op 21 uit kwam.
4 van de dobbelsteen, 9 van het horloge, 8 van de bovenste speelkaart in het pakje. Is stomtoevallig ook 21 ja.
T.Kreeftmeijer schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 22:39:
[...]

@SmurfLink
Volgens mij heeft Charlotte, zo leek het, de tekst van 2 jokers gemist. Ik was er zelf nog niet over uit om het slim was die weg te geven.
gemist... of wist ze als mol die te omzeilen omdat ze het niet wilde geven aan d'r maatje? :+ Trust nobody!

[ Voor 39% gewijzigd door SmurfLink op 17-01-2021 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:09

JME

zeg maar Jamie

Ik begin langzaam steeds meer naar Charlotte te draaien. Ik hoop alleen heel erg dat ze het toch niet is, want dan heeft de hint uit de voorstelaflevering er veel te dik bovenop gelegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:17

Crazy D

I think we should take a look.

Ik snapte de abseil opdracht niet. Ze konden allemaal voor geld gaan en dan zouden de 4 abseilers een vrijstelling krijgen en geen geld in de pot. Maar ze kozen ervoor om hun partner te vertrouwen en de dingen te pakken die hun partner zegt. En alsnog was er geld gepakt, maar dat geld die de abseilers pakten telde niet mee. Misschien was ik moe maar ik snapte er geen reet van.
Zoals heel de aflevering leuk was maar niets duidelijker werd. Maar ik ga volle bak op Lakshmi. Ze is zo echt kandidaat dat ze misschien daarom juist de mol is. En ze is leuk :D

Exact expert nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoeEensGek
Crazy D schreef op zondag 17 januari 2021 @ 10:59:
Ik snapte de abseil opdracht niet. Ze konden allemaal voor geld gaan en dan zouden de 4 abseilers een vrijstelling krijgen en geen geld in de pot. Maar ze kozen ervoor om hun partner te vertrouwen en de dingen te pakken die hun partner zegt. En alsnog was er geld gepakt, maar dat geld die de abseilers pakten telde niet mee. Misschien was ik moe maar ik snapte er geen reet van.
Zoals heel de aflevering leuk was maar niets duidelijker werd. Maar ik ga volle bak op Lakshmi. Ze is zo echt kandidaat dat ze misschien daarom juist de mol is. En ze is leuk :D
En hoe weten de abseilers dat ergens geld in zit? Dat moet hun dan verteld worden (tenzij je de mol bent). Marije sprak over de telefoon wat er in de koker zat volgens mij. Rocky wist volgens mij niet wat in haar koker zat en puur toeval dat het jokers waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:17

Crazy D

I think we should take a look.

DoeEensGek schreef op zondag 17 januari 2021 @ 11:08:
[...]

En hoe weten de abseilers dat ergens geld in zit? Dat moet hun dan verteld worden (tenzij je de mol bent). Marije sprak over de telefoon wat er in de koker zat volgens mij. Rocky wist volgens mij niet wat in haar koker zat en puur toeval dat het jokers waren.
En daardoor snap ik er nog minder van want hoe hadden ze dan sowieso voor geld kunnen gaan, door duidelijk te zeggen tegen hun partner dat ze voor geld willen gaan? Ik raak de kluts kwijt. 8)7 Hoop dat ik het volgende week weer snap :+

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Crazy D schreef op zondag 17 januari 2021 @ 11:10:
[...]

En daardoor snap ik er nog minder van want hoe hadden ze dan sowieso voor geld kunnen gaan, door duidelijk te zeggen tegen hun partner dat ze voor geld willen gaan? Ik raak de kluts kwijt. 8)7 Hoop dat ik het volgende week weer snap :+
Ze hebben nu toch 2000 verdiend?

[ Voor 8% gewijzigd door DoeEensGek op 17-01-2021 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:56

Ankh

|true

Ik snapte het ook niet helemaal. Ik had het idee toen Rick de opdracht uitlegde dat ze konden kiezen voor de vrijstelling. Dus geld pakken en daarna kiezen of ze met z'n 4-en het geld in leverde om de vrijstellingen te nemen. Zo kwam het op mij over.

Maar uit eindelijk leek het er eerder op dat ze het geld aan hun partner hadden moeten geven en zelf de jokers oid hadden moeten pakken. Maar dit kwam wat raar over

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Laatst online: 07:48

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

SmurfLink schreef op zondag 17 januari 2021 @ 08:54:
gemist... of wist ze als mol die te omzeilen omdat ze het niet wilde geven aan d'r maatje? :+ Trust nobody!
Tja bewust of onbewust, geen idee...

Als het bewust was, en dan die ene afstaan is natuurlijk ergens verdacht om die andere vooral op iemand anders te laten gaan zitten. En dan is zij dus de mol.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
DoeEensGek schreef op zondag 17 januari 2021 @ 11:08:
[...]

En hoe weten de abseilers dat ergens geld in zit? Dat moet hun dan verteld worden (tenzij je de mol bent).
Ik vermoed dat Rik dan gezegd had in welke koker het geld zat tegen de abseilers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
rens-br schreef op zondag 17 januari 2021 @ 11:29:
[...]

Ik vermoed dat Rik dan gezegd had in welke koker het geld zat tegen de abseilers.
Meestal zie je dan duidelijk dat ze een keuze aan Rik vertellen. Dat is nu niet zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-05 22:49
Voor degenen hierboven voor wie het niet duidelijk was: Om de vrijstelling te verdienen moesten alle abseilers eindigen met de koker geld in hun hand. Alléén in dat geval zouden ze alle vier een vrijstelling krijgen en zou het geld niet de pot in gaan.
Daarvoor moesten ze dus vertrouwen dat de mensen beneden hun naar waarheid vertelden wat er in de kokers zat, om ze vervolgens min of meer te verraden. Daarmee zouden die mensen beneden dus wel jokers verdienen.
Maar de mensen beneden hadden zelf natuurlijk weer redenen om niet te vertellen wat er in de kokers zat (dit hebben we gezien, o.a. Joshua had geen idee wat er in welke koker zat) of zelfs om te liegen: als je verwacht dat je partner de jokers voor zichzelf houdt, kan je er voor kiezen om juist omgekeerde info te geven, zodat je partner denkt dat hij de jokers heeft, terwijl het het geld is. Dit hebben we zo ver ik weet overigens niet zien gebeuren. Maar dat maakt dit een heel moeilijke opdracht om te mollen, want de manier om geld uit de pot te houden is zorgen dat alle abseilers het geld krijgen, maar daar heb je als mol maar beperkt invloed op. En dat is dus ook niet gelukt, eerste opdracht waarbij ze het maximale verdienen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:35

drooger

Falen is ook een kunst.

Die opdracht heeft er vooral voor gezorgd dat Rocky duidelijk zichtbaar een kandidaat is, want er is geen reden om geld te pakken en aan haar partner te geven.

Als ze het zelf had gehouden, was € 2000 uit de pot gehouden.
Nu is er € 2000 in de pot gekomen en eindigde ze met 2 jokers. (waar ze als mol niks aan zou hebben)

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapa
Precies. Als kandidaat wist ze volgens mij niet wat er in welke koker zat, daarmee was de uitkomst dus min of meer toeval, als ze anders had gekozen was er 0 euro in de pot gegaan en waren er vier vrijstellingen verdiend.
Als ze de mol was geweest, dan had ze natuurlijk wel geweten welke koker wat was en aangezien ze ook nog de laatste was die moest kiezen, was dat de ultieme mogelijkheid om het geld uit de pot te houden.

Ik vond haar al totaal niet verdacht, maar dit maakt het zo goed als een zekerheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanvdVeer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-05 16:40
Deze opdracht heeft voor mij vooral duidelijk gemaakt wie niet de mol lijken te zijn.
Charlotte en Joshua bedenken eigenhandig de oplossing voor de kamer in opdracht 1.
Rocky die niet voor de vrijstelling gaat (lijkt aannemelijk dat de mol weet welke koker geld bevat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Vult de mol de test naar waarheid in? Is dit bekend van een oud mol?
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/ydHWf0yp/139260539-185500889930238-1922572204126565501-n.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

DoeEensGek schreef op zondag 17 januari 2021 @ 15:27:
[Afbeelding]
Tijdens Moltalk kwam er uit dat de aanwezige oud-mol dat in ieder geval niet doet. Tevens weet je natuurlijk als Mol dat deze opdracht eraan komt, dus je zal aan de hand daarvan ook wel bepaalde antwoorden invullen lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:40
SmurfLink schreef op zondag 17 januari 2021 @ 08:54:
[...]

4 van de dobbelsteen, 9 van het horloge, 8 van de bovenste speelkaart in het pakje. Is stomtoevallig ook 21 ja.
De bovenste kaart was ruiten 5. Charlotte zegt "ruiten 5 ligt bovenop, dat weten we alvast" en legt deze apart. Ze zijn daar dus steeds van 5 uitgegaan.

Uit de beelden (van Renee en Charlotte die de kaarten bekijken) wordt niet helemaal duidelijk hoe, maar ze houden de 5 (bovenste kaart) en een 8 over. Zou kunnen zijn dat het de onderste kaart is.
Charlotte heeft ook de aas vast, waar de vingerafdruk op staat en dan zegt Renee: "nee, dat is een aas".

[ Voor 28% gewijzigd door bazzemans op 17-01-2021 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
bazzemans schreef op zondag 17 januari 2021 @ 15:50:
[...]

De bovenste kaart was ruiten 5. Charlotte zegt "ruiten 5 ligt bovenop, dat weten we alvast" en legt deze apart. Ze zijn daar dus steeds van 5 uitgegaan.
Was de laatste kaart geen 3?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
DoeEensGek schreef op zondag 17 januari 2021 @ 15:51:
[...]

Was de laatste kaart geen 3?
Voor zover ik weet niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Ja ik zou moeten terug kijken, ze waren zo met getallen bezig.

Maar zou je als mol graag eruit willen? Of juist niet? Je hebt niets aan de antwoorden die worden gegeven lijkt mij en de invloed op andere deelnemers is nihil. Vindt het ook wel zo'n opdracht waar achteraf hints te vinden waren over de mol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
bazzemans schreef op zondag 17 januari 2021 @ 15:50:
[...]

Uit de beelden (van Renee en Charlotte die de kaarten bekijken) wordt niet helemaal duidelijk hoe, maar ze houden de 5 (bovenste kaart) en een 8 over. Zou kunnen zijn dat het de onderste kaart is.
Charlotte heeft ook de aas vast, waar de vingerafdruk op staat en dan zegt Renee: "nee, dat is een aas".
Verdorie... hoe komen ze dan aan die acht.. Dan weet ik het niet meer. 8)7

Maar ze begon wel met geluksgetallen enzo, dus was dat een hint als mol naar Renée van 'eyyyy dit is de goeie richting'?

[ Voor 8% gewijzigd door SmurfLink op 17-01-2021 16:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

DoeEensGek schreef op zondag 17 januari 2021 @ 16:06:
[...]

Ja ik zou moeten terug kijken, ze waren zo met getallen bezig.

Maar zou je als mol graag eruit willen? Of juist niet?
Lijkt me van niet. Als je eruit ging leverde dat geld op, dus zou lekker blijven zitten als mol zijnde. Daardoor valt Charlotte voor mij ook af. Die komt met een of andere wazige berekening op 21 en dat is het goede antwoord. Maar als Mol kon je lekker blijven zitten. Renee het namelijk ook echt geen flauw idee wat ze ermee aan moest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

SmurfLink schreef op zondag 17 januari 2021 @ 16:06:
[...]

Verdorie... hoe komen ze dan aan die acht.. Dan weet ik het niet meer. 8)7
Wat ik ervanuit opmaakte kwam die 8 echt uit de lucht vallen en had echt geen referentie met wat dan ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lapa
DoeEensGek schreef op zondag 17 januari 2021 @ 15:27:
[Afbeelding]
Dat beslist elke mol zelf. Er staat me bij dat er bij een mol, ik geloof Dennis Weening, expliciet in de finale gezegd werd dat hij de eerste persoon ooit was die alle vragen in alle tests goed beantwoord had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
rens-br schreef op zondag 17 januari 2021 @ 16:25:
[...]

Wat ik ervanuit opmaakte kwam die 8 echt uit de lucht vallen en had echt geen referentie met wat dan ook.
Ze kwam ook met de 0 van de O in het alfabet. Ze waren in ieder geval lekker chaotisch bezig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Laatst online: 11:21

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ben ik nou de enige die zich compleet scheel ergert aan het meer dan klote geluid? In de grot bv was de helft niet te verstaan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

GurbY{nl} schreef op zondag 17 januari 2021 @ 16:41:
Ben ik nou de enige die zich compleet scheel ergert aan het meer dan klote geluid? In de grot bv was de helft niet te verstaan...
In de grot was er inderdaad soms weinig van te maken. Op alle andere momenten echt geen enkel probleem. Had jij het op meer momenten?

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 17-01-2021 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Laatst online: 10-05 15:47
Hier weinig last van, hoe kijk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Hier ook nergens last van gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

rens-br schreef op zondag 17 januari 2021 @ 16:46:
[...]

In de grot was er inderdaad soms weinig van te maken. Op alle andere momenten echt geen enkel probleem. Had jij het op meer momenten?
Dat vooral ja. En dan staat de muziek soms oesterhard en dan is er van de stemmen sinds geen chocola meer te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

FoxLenny schreef op zondag 17 januari 2021 @ 17:44:
[...]

Hier weinig last van, hoe kijk je?
Afwisselend tv speakers en soundbar maar maakt geen verschil.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Idem.
Voor mijn gevoel staat de achtergrond geluiden/muziek veel te hard in verhouding met de stemmen. Had het liever andersom gehad.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bazzemans
rens-br schreef op zondag 17 januari 2021 @ 16:25:
[...]

De 8 kwam niet uit de lucht vallen, want ze hadden wel degelijk een kaart (harten of ruiten) 8 apart gelegd. Je ziet in beeld alleen niet waarom. Gezien ze de ruiten 5 als bovenste kaart pakten, vind ik het een weloverwogen gok om te zeggen dat het de onderste kaart was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
bazzemans schreef op zondag 17 januari 2021 @ 20:15:
[...]

De 8 kwam niet uit de lucht vallen, want ze hadden wel degelijk een kaart (harten of ruiten) 8 apart gelegd. Je ziet in beeld alleen niet waarom. Gezien ze de ruiten 5 als bovenste kaart pakten, vind ik het een weloverwogen gok om te zeggen dat het de onderste kaart was.
Net even terug gekeken (va 11:30) Ze hebben inderdaad een rode 8, waarschijnlijk de onderste kaart. Ze zagen ook nog de aas met vingerafdruk, maar riepen gewoon dat is een aas. 8)7

Op 17:20 maakt ze het sommetje, 4+9+0+8=21, Renée kwam ermee aanzetten dat ze de 8 moesten gebruiken.

[ Voor 7% gewijzigd door DoeEensGek op 17-01-2021 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
DoeEensGek schreef op zondag 17 januari 2021 @ 21:50:
[...]

Net even terug gekeken (va 11:30) Ze hebben inderdaad een rode 8, waarschijnlijk de onderste kaart. Ze zagen ook nog de aas met vingerafdruk, maar riepen gewoon dat is een aas. 8)7

Op 17:20 maakt ze het sommetje, 4+9+0+8=21, Renée kwam ermee aanzetten dat ze de 8 moesten gebruiken.
Dat zei ik hier bazzemans in "Wie is... de Mol? 2021 NL" ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Niet in je eerste post en je edit heb ik daarin nooit gezien. :X "Ook al" komt dus een beetje denigrerend over. ;)

Joshua heeft ook het horloge omgedaan en had de kaarten al open gedaan. Ook die letterbak hadden ze al gepakt... Rare acties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bazzemans
DoeEensGek schreef op zondag 17 januari 2021 @ 22:31:
[...]

Niet in je eerste post en je edit heb ik daarin nooit gezien. :X "Ook al" komt dus een beetje denigrerend over. ;)

Joshua heeft ook het horloge omgedaan en had de kaarten al open gedaan. Ook die letterbak hadden ze al gepakt... Rare acties.
No worries, risico van een edit. Het was iig zeker niet denigrerend bedoeld.

Mjah ben het wel eens met wat eerder werd aangegeven, het knipwerk in deze aflevering maakte het heel lastig volgen. Het leek erg op een aflevering van "the big escape". Daarbij is het echter vooral vermakelijk om de oplossing te zien en hoe de deelnemers daartoe komen. Dan is dat knipwerk prima. Bij WidM proberen we ook nog te raden wie de Mol is en daarvoor is het minder geschikt. Desalniettemin vond ik het wel een hele leuke afwisseling en daardoor dito aflevering. (Lijkt misschien haaks op elkaar te staan, maar heb me vermaakt ondanks dat het lastig te volgen was. Dat is ook wat waard.)

[ Voor 6% gewijzigd door bazzemans op 17-01-2021 22:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:13
Nieuwe testvraag
Met wie vormde de mol een duo tijdens de opdracht 'Kameraad'?
  • Charlotte (was met Renée samen)
  • Florentijn (was met Lakshmi samen)
  • Joshua (was met Marije samen)
  • Lakshmi (was met Florentijn samen)
  • Marije (was met Joshua samen)
  • Renée (was met Charlotte samen)
  • Rocky (was met Splinter samen)
  • Splinter (was met Rocky samen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:03

Pinobigbird

doesn't share food!

DutX schreef op maandag 18 januari 2021 @ 10:19:
Nieuwe testvraag

Met wie vormde de mol een duo tijdens de opdracht 'Kameraad'?
[...]
Ah damn, dat was natuurlijk de eerste opdracht, ik heb de vraag beantwoord voor de duo's van de andere opdrachten :/

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:19
Waarom staat Lakshmi eigenlijk in het overzicht van deze testvraag. Florentijn is alsnog de mol ;)

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-05 16:04
Omdat deze vragen letterlijk uit de test van de kandidaten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
niels132 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 13:06:
Omdat deze vragen letterlijk uit de test van de kandidaten komen.
Ah oké weer wat geleerd. Thanks.

LOETKE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanvdVeer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-05 16:40
Zat zelf nog heel erg in mijn hoofd met de ontknoping van opdracht drie en het grote aantal abseilers dat geld in hun koker had ondanks de unanieme overeenstemming voorafgaand aan het abseilen. Toeval bestaat in WIDM niet...

Heb de opdracht dus net nogmaals teruggekeken en daar viel mij met name rol de van Marije op. Zij roept (buiten beeld) bij het openen vd kokers door de abseilers iets in de trend van ‘er zit geld in’ en ‘daar zit geld in, dat hebben we zo afgesproken’. Feitelijk bij alle vier de kokers van de abseilers roept ze iets soortgelijks.

Dit impliceert dat er een tactiek voorafgaand aan de opdracht door de kayakers is afgestemd. Voor een kandidaat zie ik geen motief om dit te doen. Echter, een mol -met voorkennis- zal m.i. sturen op geheimhouding en voor de jokers te gaan. Als je geen voorkennis hebt klinkt dit plausibel; het team ontvangt geld en jij de joker(s).

Renee blijkt hier de grote spelbreker en geeft Rocky de kans voornoemde keuze voor haar te maken.

Hier kan je tegenin brengen dat ook kandidaten een motief hebben om in control te zijn over de troeven en deze dus vooral zelf willen houden. Vooraf afstemming hierover is dus niet nodig. Echter, Rik vertelt over de deal die er is voorgelegd aan de abseilers voorafgaand aan het openen van de kokers. Er is op dat moment voor Marije (als kandidaat) geen enkele reden meer om te insinueren dat er vooraf afspraken zijn gemaakt? Waarom roept zij ‘dat hebben we zo afgesproken’ als ze weet dat dit betekent dat de abseilers er vandoor kunnen gaan met vrijstellingen? Geen enkele kandidaat wil dat er vier vrijstellingen in het spel komen voor anderen.

Bovendien lijkt Renee ook de enige die uitvoerig communiceerde over de inhoud van de kokers met haar partner (alhoewel dat ook de montage kan zijn).

Hoe het ook allemaal zij: Renee kunnen we na deze opdracht wel afstrepen.

Blijven voor mij over: Marije, Lakshmi en Splinter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RudyL
Ik heb je stukje nu een keer of vier doorgelezen maar begrijp nog niet helemaal waar je naar toe wil en waarom je dergelijke conclusies kunt trekken.

Mijn inziens is het logisch dat er scenario's besproken zijn in het team der kajakkers. Het lijkt mij dan ook logisch bij een scenario waarin je twee zinnen mag pakken jezelf graag de jokers ontvangt en de abseiler het geld laat pakken. Dan is het inderdaad de 'afspraak' dat de abseilers geld openen en zie niet in waarom ze dat geheim zou moeten/willen houden.

Ik geloof wel dat de mol weet dat ze de keuze krijgen om bij geld zelf houden ze vrijstellingen verdienen. Het is dan als kajak mol juist het doel de abseilers hiervan te informeren welke uitspraak geld is. Renee verteld het echt, Marije geeft aan die delen we (indirecte info het is geen geld) en Charlotte geeft aan we gaan op zoek naar de zin met muze (aanname: meer inhoud verteld wat wat is als je zo inhoudelijk zin verteld).

Alleen Florentijn vertrouwde Joshua absoluut niet en heeft alleen Ja pakken, nee houden verteld. Wellicht nog een die is voor mij aangezien Joshua hem echt wou laten zien dat hij te vertrouwen is heeft hij jokers afgestaan.

De mol kon alleen hopen dat alle abseilers geld zouden hebben, dat is geen geld. Het lijkt wel of Rocky reeds overtuigd is dat ze weet wie de mol is dat ze voor geld kiest ipv de vrijstelling. De mol zou dit niet snel doen. Lakshmi & Splinter wijken af van de afspraak die ze boven hebben gemaakt, dit gevoed door Charlotte & Marije.

Nee de enige die ik hierdoor afstreep is Rocky

LOETKE

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:15
Off-topic : Zo hallo Lakshmi 😍😅

Mijn mol is nog steeds Charlotte

[ Voor 32% gewijzigd door Possible op 23-01-2021 20:45 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chloortablet
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online

Chloortablet

Atoomnummer 17

Ik ben overtuigd: alle punten op Marije }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Veel liften in het spel en in beeld dit seizoen, eerst die kantoor/lift van die directeur, net de lift opdracht en meteen daarna beelden van de lift van het hotel

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
Chloortablet schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 20:45:
Het knielen in die lift zodat je pas later "zichtbaar" bent zou wel een molactie kunnen zijn ja

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wel weer makkelijk geld verdienen. 1100 euro door wat woorden te roepen.
Heel het seizoen eigenlijk al vrij makkelijk geld te verdienen door opdrachten deels te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
Chloortablet schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 20:45:
Ik ook, ik ga deze keer all-in :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Maar vind dat opzich wel fijner. Vorig jaar hoefde er vaak maar 1 foutje gemaakt te worden en was meteen al het geld uit de opdracht niet meer te verdienen. Het is fijn dat er minder alles of niets opdrachten tussen zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Exocet schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 20:48:
Wel weer makkelijk geld verdienen. 1100 euro door wat woorden te roepen.
Heel het seizoen eigenlijk al vrij makkelijk geld te verdienen door opdrachten deels te halen
Dan zal er vast nog een opdracht komen die veel geld gaat kosten :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Possible schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 20:45:
Off-topic : Zo hallo Lakshmi 😍😅
Ik word echt elke aflevering een stukje verliefder <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09:44

TinusTegengas

Formula Racing

Splinter had het al 2x 'voor het zeggen' wat ook de afleveringstitel is.
Was het maar zo simpel :+

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Niet dat ik veel drink maar als Rocky de mol is, drink ik 1 maand geen druppel alcohol.

Is ze het wel, petje af!!
(En wat een top vrouw)

[ Voor 23% gewijzigd door streamnl op 23-01-2021 20:59 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Wel perfect om als Mol proberen meer foto's om te laten draaien. :+ Charlotte is lekker bezig

/tunneléééén

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

SmurfLink schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 20:58:
Wel perfect om als Mol proberen meer foto's om te laten draaien. :+ Charlotte is lekker bezig

/tunneléééén
1200 euro in de pot euh Charlotte of Marije niet de Mol? :+

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
tweakduke schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:03:
[...]

1200 euro in de pot euh Charlotte of Marije niet de Mol? :+
Makkelijke opdracht, toch met 0 effort 200 uit de pot gehouden. Da's toch niet verkeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:15
Ja ik begin nu toch wel te twijfelen over Charlotte... ook Marije. Joshua is to much om de mol te zijn.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
SmurfLink schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 20:53:
[...]

Ik word echt elke aflevering een stukje verliefder <3
Toch jammer van de wetsuits :+ bikini had ook prima gekund

Try SCE to Aux

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:51

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Geen idee waarom je hierbij goed je adem in zou moeten kunnen houden. Snap niet dat er niet meer mensen gekeken hebben.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
ImNotnoa schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:18:
[...]

Toch jammer van de wetsuits :+ bikini had ook prima gekund
Eensch, maar die wetsuit staat d'r ook verdomd goed zeg.. wil met haar best een keertje een duikje maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Weer goed geld in de pot, de mol heeft weinig gedaan of kunnen doen.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Waarom zaaide Charlotte die twijfel? Was dat ee npoging tot molactie die kansloos faalde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan H
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-05 17:02
SmurfLink schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:22:
Waarom zaaide Charlotte die twijfel? Was dat ee npoging tot molactie die kansloos faalde?
Dacht ik ook, maar zou er wel heel dik bovenop liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
tweakduke schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:22:
Weer goed geld in de pot, de mol heeft weinig gedaan of kunnen doen.
Is er wel een mol?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Stefan H schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:24:
[...]

Dacht ik ook, maar zou er wel heel dik bovenop liggen.
Nou ja vergeleken met Joshua, die alles er zo dik bovenop legt... hmmm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Fuck dit programma

* SmurfLink gooit met tafels

:(

NIET OKE.

Acties: