I served in a company of heroes.
Maar wat een suffe opdracht die met dat schilderen.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Deels mee eens hoor, maar hij geeft ook wel kleur aan de kandidaten. Straks hebben we allemaal huisvrouwen..13art schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 21:30:
Blij dat Joshua er uit is. Irritant mannetje met haantjes gedrag. Je kan wel al halverwege de aflevering zien aankomen wie er uit gaat.
Maar wat een suffe opdracht die met dat schilderen.
I served in a company of heroes.
Dat is volledig de bedoeling van de opdracht denk ik. Juist in het begin veel opdrachten om samen te werken, teambuilden, bondjes smeden.... maar vervolgens nu keihard tegen elkaar uitgespeeld worden. Nu voelen Renée en Splinter zich genaaid.. dus in volgende opdrachten gaat het hard tegen hard worden.Mrjraider schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 21:30:
Lekker gegeven ook, eruit vliegen omdat drie anderen 5k bieden voor een vrijstelling. Dit gaat wel wat gevolgen hebben voor de volgende opdrachten denk ik want het geeft aan hoe men denkt over het spel.
I have stability. The ability to stab.
MarijeCopyCatz schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 21:30:
Wie rinkelde er nou de bel?
Garmin FR245M + HRM-RUN
Is ook zo, maar ik irriteer me aan dat soort mensen. Die zitten in m'n allergie, waarschijnlijk omdat ik zelf totaal niet zo benVuvuzela schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 21:32:
[...]
Deels mee eens hoor, maar hij geeft ook wel kleur aan de kandidaten. Straks hebben we allemaal huisvrouwen..

Ik vond het niet zo'n hele sterke aflevering dit. Weinig spektakel in de opdrachten. Het mooiste was de omgeving met die hoge rotsen. Jammer, hopelijk volgende week weer wat spectaculairder maar daar ziet het wel naar uit.
Zodat het andere team kon horen dat het spel klaar was?Megamind schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 21:35:
Waarom stond die bel daar?
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Misschien als afleiding om de klok nog even langer door te laten lopen?Megamind schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 21:35:
Waarom stond die bel daar?
Dit heb ik ook13art schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 21:30:
Blij dat Joshua er uit is. Irritant mannetje met haantjes gedrag. Je kan wel al halverwege de aflevering zien aankomen wie er uit gaat.
De mol hoeft nooit naar huis.Exocet schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 21:46:
Hoop gewoon dat Charlotte er heel snel uitgaat nu, irritant in het spel en in het echt.
Goeie hint in Moltalk net.
Garmin FR245M + HRM-RUN
Klopt, dat zou echt dramatisch zijn.SmurfLink schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 21:48:
[...]
De mol hoeft nooit naar huis.
Goeie hint in Moltalk net.Charlotte zei JA op dat ze wist wie de mol was. Dat is Tsjechisch voor ik.
Oh, die zou prachtig zijn. Achteraf "Ze heeft het nog zelf gezegd"SmurfLink schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 21:48:
[...]
De mol hoeft nooit naar huis.
Goeie hint in Moltalk net.Charlotte zei JA op dat ze wist wie de mol was. Dat is Tsjechisch voor ik.
Ik kruip nog iets verder de tunnel in.
Rik: "Ik heb een aanbod voor je."
Marije, lachend: "Verrassend..."

Was toch ook al zo bij de introductie aflevering?Lanfear89 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 21:57:
[...]
Oh, die zou prachtig zijn. Achteraf "Ze heeft het nog zelf gezegd"
Garmin FR245M + HRM-RUN
Stond SKI op, denk toevalKefding schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 22:01:
Op het moment dat tegen de Splinter, Joshua en Renée wordt gezegd hoeveel geld de rest heeft uitgegeven voor de voorkennis, zie je bij Renée "5K" op haar shirt staan.
Try SCE to Aux
Als ze het is dan heeft ze het bij het voorstellen van de kandidaten ook al toegegeven.Lanfear89 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 21:57:
[...]
Oh, die zou prachtig zijn. Achteraf "Ze heeft het nog zelf gezegd"
Ze was ook de enige die niet echt reageerde toen ze hoorden dat ze de test al moesten makenChloortablet schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 22:00:
[...]
Ik kruip nog iets verder de tunnel in.
Rik: "Ik heb een aanbod voor je."
Marije, lachend: "Verrassend..."
Ik denk het ook ja, maar toch een leuke hint voor de mensen in de Renée tunnel
Zeker toeval. De anderen een getal laten noemen wat op je eigen shirt staat, is hoogstens mogelijk voor Viktor Mids.
En vervolgens steeds weer bij de jaarlijkse oprisping zo jan/feb?
Garmin FR245M + HRM-RUN
Vooral ten tijde van die onthulling ja...m-vw schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 22:18:
Wil dit topic niet veranderen in een Corona-topic, maar de regels blijven toch wel gelden tot na de laatste aflevering?![]()
En vervolgens steeds weer bij de jaarlijkse oprisping zo jan/feb?

Je kent haar persoonlijk?Exocet schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 21:46:
Hoop gewoon dat Charlotte er heel snel uitgaat nu, irritant in het spel en in het echt.
Eerst die schilderijen. Totaal onmogelijke opdracht. Hoef je als mol helemaal niks voor te doen.
Als ze dit bij de terugblik breed uitmeten 'oh en hier heb ik dit getekend haha raden ze nooit' dan slaat dat toch nergens op
De opdracht deed echt tekort aan de prachtige droneshots
Vervolgens het bieden. De halve pot!? Het is overduidelijk dat de kandidaten zich niks interesseren betreft de hoogte van de pot, maar vooral willen blijven. Dat snap ik ergens wel, maar het maakt dit soort 'opdrachten' te invloedvol. De rol van de mol is nihil.
Dat er 2/3 kandidaten net zo hoog bieden is eigenlijk echt gestoord
Meestal zorgt een vrijstelling ervoor dat je scherm niet getoond wordt. Als je de slechtste test hebt gemaakt, maar je hebt een vrijstelling, dan gaat er niemand uit.
Dat er nu 3 spelers over zijn die 'normaal' bieden waarvan er 1 naar huis moet terwijl diegene mogelijk niet eens de test als slechtste gemaakt heeft (hell, Joshua kon eigenlijk zelfs goed zitten, als de foute antwoorden puur kwamen door matige voorbereiding) doet imho tekort aan het concept van De Mol.
En dan die laatste opdracht. 1800 konden ze verdienen? Nou mooi niet, want er moest wel een postzak gepakt worden, wat niet eerder kon dan bij €1000. Meer was er onmogelijk te verdienen.
Als ze bij de mol acties terugblikken is hier 7400 euro 'door de mol' uit de pot gehaald deze aflevering wat eigenlijk onmogelijk verdiend had kunnen worden. Vind ik erg flauw
/rant
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Ik snap je wel.Richh schreef op zondag 31 januari 2021 @ 01:44:
Mag ik even kwijt dat ik dit een zeer, zeer matige aflevering vond?
Eerst die schilderijen. Totaal onmogelijke opdracht. Hoef je als mol helemaal niks voor te doen.
Als ze dit bij de terugblik breed uitmeten 'oh en hier heb ik dit getekend haha raden ze nooit' dan slaat dat toch nergens op![]()
De opdracht deed echt tekort aan de prachtige droneshots
Vervolgens het bieden. De halve pot!? Het is overduidelijk dat de kandidaten zich niks interesseren betreft de hoogte van de pot, maar vooral willen blijven. Dat snap ik ergens wel, maar het maakt dit soort 'opdrachten' te invloedvol. De rol van de mol is nihil.
Dat er 2/3 kandidaten net zo hoog bieden is eigenlijk echt gestoord
Meestal zorgt een vrijstelling ervoor dat je scherm niet getoond wordt. Als je de slechtste test hebt gemaakt, maar je hebt een vrijstelling, dan gaat er niemand uit.
Dat er nu 3 spelers over zijn die 'normaal' bieden waarvan er 1 naar huis moet terwijl diegene mogelijk niet eens de test als slechtste gemaakt heeft (hell, Joshua kon eigenlijk zelfs goed zitten, als de foute antwoorden puur kwamen door matige voorbereiding) doet imho tekort aan het concept van De Mol.
En dan die laatste opdracht. 1800 konden ze verdienen? Nou mooi niet, want er moest wel een postzak gepakt worden, wat niet eerder kon dan bij €1000. Meer was er onmogelijk te verdienen.
Als ze bij de mol acties terugblikken is hier 7400 euro 'door de mol' uit de pot gehaald deze aflevering wat eigenlijk onmogelijk verdiend had kunnen worden. Vind ik erg flauw
/rant
Doe eerste opdracht is gewoon hilarisch om naar te kijken, verder natuurlijk onmogelijk. Ik kan me voorstellen dat je dat een slechte opdracht vind omdat het echt te lastig/onmogelijk was.
Dat bieden hoort bij het spel. Je ziet altijd dat er enorm ingezet wordt op de vrijstellingen, dus ergens geen verassing. Is het gemeen? Ja. Hebben ze gelijk? Misschien ook.
Of het dan nodig is om van de andere drie minimaal een rood scherm te laten zien is wel flauw. Alsof ze geen mogelijkheid hadden voor een extra aflevering (met 6).
13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.
Schilderijen enorm gedetailleerd en klein, vervolgens in de trein de klokken niet goed aflezen, en dan ook nog blij gaan doen met de vrijstelling terwijl de tijd doorloopt
[ Voor 56% gewijzigd door Sport_Life op 31-01-2021 09:28 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Helemaal mee eens, vanuit een spel perspectief zeker. Al was zo'n head-to-head opdracht wel spannender dan een normale opdracht.Richh schreef op zondag 31 januari 2021 @ 01:44:
Mag ik even kwijt dat ik dit een zeer, zeer matige aflevering vond?
[knip]
/rant
Maar het is al jaren niet mee zo dat de kandidaten veel geld kunnen verdienen en dat de mol het er echt uit kan halen met echte sabotages.
Als je dat wil zien, moet je echt De Mol België gaan kijken. Normale belgen, dus geen bekende vlamingen. Serieuze geldbedragen die ze kunnen winnen en hele gave opdrachten en mooie curve-balls.
In maart begint weer een nieuw seizoen en de laatste 4 zijn nog terug te kijken.
Marije zat ook op Charlotte dacht ik. Dus dat kan wel eens de finale worden.Sport_Life schreef op zondag 31 januari 2021 @ 09:25:
Charlotte is m.i. de mol. En Splinter heeft dat door, dus de winnaar.
Bij de 1e opdracht zat ze in een goede positie om te mollen. Controleerde Joshua helemaal (althans, het werd niet in beeld gebracht). Heel groot de achtbaan maken en dan een klein poppetje erbij tekenen... Of de kaasmarkt

Bij de 2e opdracht vermoed ik dat zij als laatste heeft geboden (zodat ze -als mol- wist wat de anderen heeft geboden). Wel "toevallig" dat er drie mensen even veel bieden en er zo dus geen teams "gekozen" kunnen worden!
Bij de 3e opdracht hadden ze alles al voor besproken (wie doet welke opdracht van de wagon), maar ze vergaten even dat ze gewoon van wagon 1 naar 3 moesten gaan en dus alle opdrachten samen deden...
Wel gek dat Charlotte niet de code zag op de klokken! Op de TV zag je duidelijk de 0 voorbij komen en was de opdracht in mijn ogen ook wel helder (de klokken vormen de laatste code). Gelukkig was Rocky er ook nog en die had het vrij vlot door, waardoor Charlotte zonder moeite de volledige ineens zag.
En dan nog uitgebreid de vrijstellingen uitdelen (waarbij zij nummer 3 was -> hint naar titel van de aflevering) en dan "vergeten" de timer op stil te zetten, waardoor er nog 100 euro wegvloeit uit de pot!
Qua opdrachten hoefde ze eigenlijk weinig te mollen. De opdrachten waren al gedoemd te mislukken (zeker dat schilderen, de combinaties waren echt onmogelijk om goed door te geven). Ook de 3e opdracht had nooit de maximale pot op kunnen leveren, omdat de postzakken pas laat kwamen.
Er zijn altijd wijzers, dus de getallen 4 en 7 kunnen niet gemaakt worden. Er zijn max 2 wijzers per klok, dus 3, 6, 8 en 9 kunnen ook niet. Dan blijven 0, 1, 2 en 5 over. Er zijn 5 kolommen, dus 1 komt precies 1x voor.
De klok linksboven staat op kwart over 6 en heeft geen kaartje. Dat moet dus een 0 of 5 vormen. De klok linksonder staat op 3 uur, dus moet het 1e cijfer een 0 zijn.
Rij 1 kolom 3 staat op kwart over 3, dus kan dat alleen een 2 zijn.
Hoop dat die tunnel een grote diameter heeft!BastaRhymez schreef op zondag 31 januari 2021 @ 11:23:
Ik zit ook in de Charlotte tunnel...
...
Bij de 2e opdracht vermoed ik dat zij als laatste heeft geboden (zodat ze -als mol- wist wat de anderen heeft geboden). Wel "toevallig" dat er drie mensen even veel bieden en er zo dus geen teams "gekozen" kunnen worden!
Bij het bieden zegt ze redelijk volmondig "ja" op de vraag van Rik of ze denkt te weten wie de mol is, terwijl ze bij de test twijfelt tussen 3+ kandidaten...
Misschien zelfs de biedingsopdracht wel op één of andere manier voorbesproken met Marije en Rocky. 3 personen precies hetzelfde bedrag is te toevallig.
Zo waren er nog meer rare (tegenstrijdige) dingen bij haar. Samen met de vorige aflevering (onder het vlot kijken als laatste poging toch nog iets molligs te doen) ben ik wel overtuigd.
Case closed.

De Mol wist natuurlijk welke biedingen er gedaan waren (volgorde waarin mensen iets zeggen kun je natuurlijk mooi monteren he). Dus in principe 2 die 5000 euro bieden. Daar zit een toevalligheid in natuurlijk maar ook niet helemaal: een vrijstelling is heel wat waard. 5K is de helft van wat er in de pot zit. Vind het wel iets toevallig maar ook niet heel toevallig zeg maar. En de Mol maakt dan 3 die hetzelfde bieden.Reynouts schreef op zondag 31 januari 2021 @ 13:16:
Misschien zelfs de biedingsopdracht wel op één of andere manier voorbesproken met Marije en Rocky. 3 personen precies hetzelfde bedrag is te toevallig.
Vind het eigenlijk meer, zoals hierboven al ergens wordt gezegd, dat het voordeel nogal minimaal was. Je moest uiteindelijk wachten op die zakken voor de laatste code. Beide teams waren volgens mij sowieso op tijd daarvoor klaar. Dus wat was ook alweer het nu van die voorkennis?
Exact expert nodig?
Stel dat Charlotte de Mol is en wist dat Rocky en Marije elk 5K hadden geboden, dan zou je als Mol dus juist toch bijvoorbeeld ''slechts'' 2500 euro gaan bieden? Dan maak je jezelf bij de kijker iets minder verdacht. Ik ben er niet al te zeker van dat de Mol wist wat de anderen hadden geboden hoor, productie vertelt niet altijd alles aan de Mol om het spel nog enigzins leuk te houden. Die 5K is iets rond de helft, dus ik begrijp wel dat daar drie verschillende kandidaten incluis mol op zijn gekomen. Als Mol ga je niet zo snel meer dan de helft bieden met het risico dat je degene bent die openlijk het meeste geld uit de pot trekt.Crazy D schreef op zondag 31 januari 2021 @ 13:33:
[...]
De Mol wist natuurlijk welke biedingen er gedaan waren (volgorde waarin mensen iets zeggen kun je natuurlijk mooi monteren he). Dus in principe 2 die 5000 euro bieden. Daar zit een toevalligheid in natuurlijk maar ook niet helemaal: een vrijstelling is heel wat waard. 5K is de helft van wat er in de pot zit. Vind het wel iets toevallig maar ook niet heel toevallig zeg maar. En de Mol maakt dan 3 die hetzelfde bieden.
Vind het eigenlijk meer, zoals hierboven al ergens wordt gezegd, dat het voordeel nogal minimaal was. Je moest uiteindelijk wachten op die zakken voor de laatste code. Beide teams waren volgens mij sowieso op tijd daarvoor klaar. Dus wat was ook alweer het nu van die voorkennis?
Daarbij zit ik ook in de Charlotte en Marije tunnel.
Marije heeft bij veel verrassingen een iets minder ''surprised'' blik. En als ze wel een keer verrast is, doet ze dat zó intens overdreven dat het heel nep overkomt op mij. Schilderen hoef je niet te verpesten, dat doet de rest van de kandidaten wel zonder dat je jezelf verdacht hoeft te maken. Daarbij weet je als Mol ook dat er hierna een flinke kans is om geld uit de pot te halen, dus laat de rest maar lekker aanmodderen. Productie schijnt hierbij overdreven veel aandacht op Joshua en Charlotte, waardoor je ook al kunt ruiken dat er daar iemand uit gaat vliegen deze aflevering.
Charlotte durft de andere drie kandidaten niet eens aan te kijken op het moment dat ''het Pipo Team'' ontdekken dat de dames 5K uit de pot hebben gehaald voor eigen belang. Marije's blik schuift snel van Renee/Josh op naar Rick, en weer terug.
Wel bijzonder om te lezen dat hier zoveel mensen nog op Rocky zitten. Ik vind Rocky juist een van de meer actieve personen, o.a. door de ballerina opdracht waarbij ze nog flink doorspeelt terwijl dat echt niet had gehoeven. Ik zie van Rocky eigenlijk niet zo gek veel verdachte acties eigenlijk.
XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx
Oh en 1800 verdienen maar je moest hoe dan ook wachten tot de postzakken?
[ Voor 9% gewijzigd door DoeEensGek op 31-01-2021 16:22 ]
Inderdaad, je kunt nu al de laatste aflevering tekst horen. We verdienden wel veel geld, maar ik wist....DoeEensGek schreef op zondag 31 januari 2021 @ 16:21:
De mol is gewoon slecht dit jaar. Ze hebben die opbieden er gewoon tussen gedaan omdat de pot zo hoog stond en de mol het niet voor elkaar krijgt het geld eruit te houden. Deze 5000 moet je dus eigenlijk niet aan de mol toeschrijven maar aan de kandidaten. De opdracht had ook prima zonder deze voorkennis gedaan kunnen worden. Zeer matig van het widm-team al zeg ik het zelf.
Elk jaar zit het opbieden er in een bepaalde manier in.DoeEensGek schreef op zondag 31 januari 2021 @ 16:21:
De mol is gewoon slecht dit jaar. Ze hebben die opbieden er gewoon tussen gedaan omdat de pot zo hoog stond en de mol het niet voor elkaar krijgt het geld eruit te houden. Deze 5000 moet je dus eigenlijk niet aan de mol toeschrijven maar aan de kandidaten. De opdracht had ook prima zonder deze voorkennis gedaan kunnen worden. Zeer matig van het widm-team al zeg ik het zelf.
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Is ook makkelijk om een hoop geld (en crediet bij medespelers) te pakken als je weet dat je het later toch met een "veiling" weer uit de pot kan spelen.Royeboi schreef op zondag 31 januari 2021 @ 14:54:
[...]
Wel bijzonder om te lezen dat hier zoveel mensen nog op Rocky zitten. Ik vind Rocky juist een van de meer actieve personen, o.a. door de ballerina opdracht waarbij ze nog flink doorspeelt terwijl dat echt niet had gehoeven. Ik zie van Rocky eigenlijk niet zo gek veel verdachte acties eigenlijk.
Charlotte zegt volgens mij wel dat ze de hele pot wil gebruiken indien nodig, maar pakt "slechts" de helft.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Misschien heb ik het gemist, ik vraag me af hoe de groepsverdeling tot stand kwam?Crazy D schreef op zondag 31 januari 2021 @ 13:33:
[...]
De Mol wist natuurlijk welke biedingen er gedaan waren (volgorde waarin mensen iets zeggen kun je natuurlijk mooi monteren he). Dus in principe 2 die 5000 euro bieden. Daar zit een toevalligheid in natuurlijk maar ook niet helemaal: een vrijstelling is heel wat waard. 5K is de helft van wat er in de pot zit. Vind het wel iets toevallig maar ook niet heel toevallig zeg maar. En de Mol maakt dan 3 die hetzelfde bieden.
Computing bit by bit
3 die alle drie 5000 boden en 3 die minder boden. Dat waren de 2 groepen.Taakbalk schreef op zondag 31 januari 2021 @ 18:35:
[...]
Misschien heb ik het gemist, ik vraag me af hoe de groepsverdeling tot stand kwam?
Ik dacht ook, hoe dan? Je kon pas na die postzakken door de laatste deur.. Dus veel meer dan €850 euro was niet haalbaar geweest.DoeEensGek schreef op zondag 31 januari 2021 @ 16:21:
Oh en 1800 verdienen maar je moest hoe dan ook wachten tot de postzakken?
Wel mooi ook, shots met stilstaande treinen er naast terwijl ze "rijden".
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Wat was trouwens het nut van die bel aan het einde van de trein opdracht?LordSinclair schreef op zondag 31 januari 2021 @ 18:48:
[...]
Ik dacht ook, hoe dan? Je kon pas na die postzakken door de laatste deur.. Dus veel meer dan €850 euro was niet haalbaar geweest.
[ Voor 4% gewijzigd door DoeEensGek op 31-01-2021 18:49 ]
Ah, zo. Dank voor de uitleg!DoeEensGek schreef op zondag 31 januari 2021 @ 18:43:
[...]
3 die alle drie 5000 boden en 3 die minder boden. Dat waren de 2 groepen.
Computing bit by bit
Die heb ik gemist. Wanneer was dat?LordSinclair schreef op zondag 31 januari 2021 @ 18:48:
13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.
Verder toont het bieden maar weer eens aan dat zelfs zonder mol er nog niet eens de helft van het mogelijke geld in een willekeurig seizoen zal worden opgehaald. Dat haalt toch wel redelijk de glans eraf.
Leuker zou zijn om mensen te laten bieden met bijvoorbeeld jokers (iedereen krijgt er 20 en die mag je inzetten) , tijd voor je quiz of wel of niet hints krijgen over de mol. Dit is namelijk niet echt een opdracht waarom de mol kan mollen of wel en dan gewoon de hele pot inzetten. Als je een echte mol was had je dat gewoon gedaan, en boeien dat iedereen het weet. Maar ja dat is niet echt leuk voor de show, dus slaat het gewoon nergens op.
Remember Jan Versteegh? Dat was volgens mij de meest fanatieke "kandidaat" ever...Royeboi schreef op zondag 31 januari 2021 @ 14:54:
Exact expert nodig?
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
In de mol podcast geeft Rik aan dat je de trein kan huren bij het museum. Hij rijdt dan alleen voor jou. Dus dan stopt die hoogstwaarschijnlijk niet bij de stations die hij voorbij rijdt.Ankh schreef op maandag 1 februari 2021 @ 07:43:
Nou is me dat totaal niet opgevallen, maar Rik gaf aan dat ze wat “stationnetjes” zouden passeren. Als het zo’n museumtrein is, dan zal de bestuurder daar vast en zeker stoppen. Gebeurd ook tussen hoorn-enkhuizen
Ook wel grappig daar te horen: de regie was bijna te laat met de tafel en stoelen neerzetten toen de trein aan kwam. Die lag iets voor op schema
Als het van die treinfanaten zijn zoals bij de stoomtram hoorn-enkhuizen, dan vinden ze het machtig mooi om overal te stoppen haha.SunnieNL schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:20:
[...]
In de mol podcast geeft Rik aan dat je de trein kan huren bij het museum. Hij rijdt dan alleen voor jou. Dus dan stopt die hoogstwaarschijnlijk niet bij de stations die hij voorbij rijdt.
Ook wel grappig daar te horen: de regie was bijna te laat met de tafel en stoelen neerzetten toen de trein aan kwam. Die lag iets voor op schema
Met wie vormde de mol een duo tijdens de opdracht 'wie, wat,.. waar?'?
Charlotte was duo met Joshua
Marije met Rocky
Renée met Splinter
[ Voor 7% gewijzigd door SmurfLink op 01-02-2021 11:03 ]
Afleiding voor de mol om nog 100 euro uit de pot te spelenDoeEensGek schreef op zondag 31 januari 2021 @ 18:49:
[...]
Wat was trouwens het nut van die bel aan het einde van de trein opdracht?
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Bijna goedSmurfLink schreef op maandag 1 februari 2021 @ 10:38:
Testvraag:
Met wie vormde de mol een duo tijdens de opdracht 'wie, wat,.. waar?'?
Charlotte was duo met Joshua
Marije met Splinter?
Renée met Rocky?
Het antwoord is uiteraard Joshua.
Het moet zijn:
- Charlotte met Joshua
- Marije met Rocky
- Renée met Splinter
[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 01-02-2021 10:58 ]
Ik wist dat Rocky en Splinter aan de uiteindes zatenrens-br schreef op maandag 1 februari 2021 @ 10:57:
[...]
Bijna goed
Het moet zijn:Handig om het nog even terug te kijken: https://wieisdemol.avrotr...eringen/item/opdracht-51/.
- Charlotte met Joshua
- Marije met Rocky
- Renée met Splinter
YouTube: Opdracht 1 | Aflevering 5 | Wie is de Mol? seizoen 21rens-br schreef op maandag 1 februari 2021 @ 10:57:
[...]
Bijna goed
Het moet zijn:Handig om het nog even terug te kijken: https://wieisdemol.avrotr...eringen/item/opdracht-51/.
- Charlotte met Joshua
- Marije met Rocky
- Renée met Splinter
Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H
Mol!SmurfLink schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:03:
[...]
Ik wist dat Rocky en Splinter aan de uiteindes zatenmaar niet meer wie met wie. Verkeerd gegokt dus. Heb het aangepast.
Verder eens met je antwoord
- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker
Wat me waarschijnlijker lijkt: de mol is als laatste naar binnen gevraagd, en is toen mede gedeeld dat twee van de 5 kandidaten al 5000 euro hadden geboden. De Mol kon veilig daar in mee gaan en zo haar plek bemachtigen om tijdens de eindopdracht wellicht nog wat tijd te rekken.
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Zie YouTube: BIZARRE HINT IN TREINCODE! - Wie is de Mol? 2021 Aflevering 5, daar hebben ze het lichtinval in de kamer gecontroleerd, Rocky was ene laatste, Rene als laatste.inquestos schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:33:
3 van de 6 deelnemers die allen 5000 euro bieden, die kans lijkt me wel erg klein.
Wat me waarschijnlijker lijkt: de mol is als laatste naar binnen gevraagd, en is toen mede gedeeld dat twee van de 5 kandidaten al 5000 euro hadden geboden. De Mol kon veilig daar in mee gaan en zo haar plek bemachtigen om tijdens de eindopdracht wellicht nog wat tijd te rekken.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Beide vrij stil. En Lakshmi zat met Rocky op de kamer.
De rest kan het haast niet zijn eigenlijk.
Ik ga er ook voor dat de Mol als laatste binnen is geroepen en eigenlijk zegt mijn gevoel dat die ook in de groep van 5k zat.
850 in de pot met de trein? Nahja, even niks zeggen, eerder 750 dan.
Het zou toch vele malen leuker zijn, en spannender voor de mol ook, als hij/zij net als iedereen onwetend van de anderen een bod moest doen?
Dan sta je als mol voor het dilemma: Ga ik veel bieden, met de kans dat ik mezelf in de kijker speel? Of durf ik het aan om heel weinig te bieden, in de hoop dat andere kandidaten het werk voor me doen. Beiden is dan best wel riskant. Dat is toch mooi.
Maar.. gezien het niveau van dit programma de laatste paar seizoenen verwacht ik niet dat dit het geval is geweest.
Maar mijn "back-up" mol Marije verdenk ik eigenlijk sinds de vorige aflevering het meest. En dat kom door een heel klein edit ding, wat waarschijnlijk geen officiële hint is of als hint bedoeld is maar meer iets wat aan mij knaagt.
Tijdens de tekenopdracht tekent Charlotte een sauna. op zich nog wel redelijk ok, maar ik snap dat je het niet zou raden.
Marije zegt dan tijdens de opdracht "een wc" en schijft dit volgens ook op bij het duurste bedrag "Charlotte zwemt in de wc" (charlotte was ook rocky, dus het was sowieso wel fout).
Later in een heel kort momentje na de opdracht hoor je ze nabespreken en zet Marije "Ja die sauna zag ik".
-- Update van mijzelf
Renee zegt dat ze de sauna heeft gezien niet Marije

[ Voor 12% gewijzigd door thaicecube op 02-02-2021 09:05 . Reden: derp ]
Ik ben ervan overtuigd dat wij enkel de 'fouten' zien die de regie wilt dat wij zien.
Garmin FR245M + HRM-RUN
Het grote nut van de voorkennis is dat je weet dat je de test moet maken voorafgaand aan de komende opdracht. Dat geeft je de tijd om nog even je molboekje door te nemen en voor jezelf je strategie te bepalen. Op dat punt ben je er nog lang niet zeker van dat je die vrijstellingen kunt winnen, dus dat is wel een voordeel.Crazy D schreef op zondag 31 januari 2021 @ 13:33:
[...]Vind het eigenlijk meer, zoals hierboven al ergens wordt gezegd, dat het voordeel nogal minimaal was. Je moest uiteindelijk wachten op die zakken voor de laatste code. Beide teams waren volgens mij sowieso op tijd daarvoor klaar. Dus wat was ook alweer het nu van die voorkennis?
Je zag overigens wel dat iedereen nog even de tijd kreeg om te studeren, maar ik had niet de indruk dat dat erg lang was.
e: ik zit overigens op Marije. Ik heb al bij twee van haar biechten een raar gevoel gekregen, eentje in aflevering twee of drie waar ze praat over wie gaat afvallen, en dan iets zegt als 'wat er ook gebeurt, ik ga sowieso niet naar huis', en opnieuw in de vorige aflevering, waar ze over het bieden iets zegt als 'ik wil helemaal niet bieden op informatie die ik toch niet nodig heb'.
[ Voor 18% gewijzigd door GreatDictator op 03-02-2021 09:51 ]
Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n
Daarbij vond ik wel heel erg veel info vrijgegeven voor die opdracht. Maar die zakken zorgde al dat de voorsprong toch uiteindelijk lager zou zijn. Het is dat die zakken bij het andere team iedere keer vielen, anders hadden die het nog wel gewonnen ook.
Ze hadden de klokken toch nog niet? Dus ze hadden nog niks aan de inhoud van de zak, die was pas voor de volgende wagon.Arunia schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 09:56:
Het nut was inderdaad dat je de test eerst moest maken.
Daarbij vond ik wel heel erg veel info vrijgegeven voor die opdracht. Maar die zakken zorgde al dat de voorsprong toch uiteindelijk lager zou zijn. Het is dat die zakken bij het andere team iedere keer vielen, anders hadden die het nog wel gewonnen ook.
Blijf vinden dat het andere team echt te veel informatie kreeg. Waardoor het eigenlijk al een ongelijke strijd werd.
Geniaal zou zijn geweest als de mol 2 vrijstellingen vervangen had door 2 joker speelkaarten. Dan had de mol wel een lef actie gedaan en een hoop verwarring in de groep gebracht. Nu is gewoon helemaal niets van de trein actie toe te schuiven aan de mol.LordSinclair schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:31:
Drie vrijstellingen ging inderdaad wat ver. Ze hadden de dames nog tegen elkaar op moeten laten bieden tot er 1 winnaar over was voor de vrijstelling.
Nee, dat was geheel NIET het nut. Denk er maar over na: het maakt niet uit hoe goed het andere team het doet bij de test. Want ofwel zij hebben een vrijstelling dus strijd je enkel tegen je teamgenoten. Of jij hebt zelf net als je teamgenoten een vrijstelling, en de afvaller komt uit het andere team.GreatDictator schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 09:49:
[...]
Het grote nut van de voorkennis is dat je weet dat je de test moet maken voorafgaand aan de komende opdracht. Dat geeft je de tijd om nog even je molboekje door te nemen en voor jezelf je strategie te bepalen. Op dat punt ben je er nog lang niet zeker van dat je die vrijstellingen kunt winnen, dus dat is wel een voordeel.
Het voordeel zat dus enkel in een grotere kans om een vrijstelling te pakken.
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
5000 euro uit de pot vind ik veel voor een vrijstelling. Te veel. Vooral als je stil staat dat het maandsalaris van Jan Modaal 3000 euro is (inclusief vakantietoeslag)
Bron
En ik vind het idd jammer (zoals al door jullie aangegeven) dat ze bij de laatste opdracht nooit het maximale bedrag konden verdienen.
De tijd zou pas mogen lopen nadat ze de laatste zak naar binnen hadden gehengeld.
Ach, de BE variant gezien? Waarbij ze met -10000 euro begonnen? Weet niet of niet-BN'ers nou echt veel minder bieden. En zoveel maakt het voor mij niet uit, ik ken van deze serie ook de meesten nietstreamnl schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 08:22:
Ik hoop dat de regie ooit in gaat zien dat dit veel leuker is zonder BN’ers.
5000 euro uit de pot vind ik veel voor een vrijstelling. Te veel. Vooral als je stil staat dat het maandsalaris van Jan Modaal 3000 euro is (inclusief vakantietoeslag)
Bron
En ik vind het idd jammer (zoals al door jullie aangegeven) dat ze bij de laatste opdracht nooit het maximale bedrag konden verdienen.
De tijd zou pas mogen lopen nadat ze de laatste zak naar binnen hadden gehengeld.
Exact expert nodig?
streamnl schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 08:22:
Bart verwoordde dat toen ook wel mooi door te vragen (en ik weet helaas de precieze woorden niet meer): zou je meegedaan hebben als de prijzengeld een toegangskaartje voor de Efteling was?Crazy D schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 08:26:
[...]
Ach, de BE variant gezien? Waarbij ze met -10000 euro begonnen? Weet niet of niet-BN'ers nou echt veel minder bieden. En zoveel maakt het voor mij niet uit, ik ken van deze serie ook de meesten niet
En natuurlijk zou je dan meegedaan hebben. Op reis gaan en aan zo'n spel meedoen is wat
telt, de uiteindelijke pot is een leuke prijs, maar van secundair belang.
Mijn dochters van 9 en 12 waren zwaar teleurgesteld toen ze de line-up zagen. Zij kenden gewoon niemand.
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik naast Splinter Joshua, Erik en die gast van die het er het eerst uitging (te lui om zijn naam op te zoeken) de rest ook niet kende.
Het is vergeleken met de 20e voor mij een laf aftreksel. Ik hoop niet dat het zo wordt dat Renee of Rocky de mol is, dan wordt de laatste aflevering slappe hap van wat ze als mol acties allemaal hebben gedaan.
De overige kandidaten zijn of oer stom bezig, - vooral die Knevel zit super in mijn irritatie zone- of lopen zoveel te "mollen" - in ieder geval in de montage- dat er er geen pijl op te trekken valt.
Waar ik de productie trouwens ook van verdenk is dat ze de scores en verdenkingen in de app gebruiken om de plots van de komende aflevering anders te snijden. Of een ander variant uit te zenden waarin een ander persoon meer aandacht krijgt. En dat valt me van mezelf tegen, ben meestal niet zo complot denkerig
Al en al: ik ben niet zo betrokken als bij de andere afleveringen, speelt wellicht ook mee dat deze versie wellicht iets te kort op de vorige wordt uitgezonden...
[ Voor 8% gewijzigd door Barrycade op 04-02-2021 09:52 ]
Maar ben ook niet blij met de 5000 euro uit de pot, met straks als excuus voor de mol dat ie daarvoor wel geld kon verdienen.
Ik ben wel bang dat de uiteindelijke mol het seizoen naar beneden gaat halen, omdat ie niet heel veel heeft gedaan, zeker in de eerste afleveringen. Hopelijk heb ik ongelijk.
Seizoen 20 werd mijns inziens juist flink beter achteraf, toen Rob de mol bleek te zijn en het heel goed had gespeeld en zich ook steeds heel goed had voorbereid.
In het laatste seizoen van de Belgische Mol (aanrader) werd ook zeer stevig geboden op een vrijstelling, en dat waren juist geen bekenden. Een hoger bedrag dan hier, maar de pot is daar ook hoger, dus ik zou het vergelijkbaar noemen.streamnl schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 08:22:
Bron
Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n
Voor zover ik altijd begrepen heb, worden alle afleveringen achter elkaar gemonteerd en zijn deze al klaar voordat de uitzending van de eerste begint.Barrycade schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 09:48:
Waar ik de productie trouwens ook van verdenk is dat ze de scores en verdenkingen in de app gebruiken om de plots van de komende aflevering anders te snijden. Of een ander variant uit te zenden waarin een ander persoon meer aandacht krijgt. En dat valt me van mezelf tegen, ben meestal niet zo complot denkerig
Leeg - Sinds 20180907
Wat ik wél jammer vond: De vrijstellingen werden ogenschijnlijk automatisch ingezet, ik had hem als speler misschien liever bewaard voor de volgende aflevering (iets met kansberekening)
De Belgen waren oprecht pissig op Bart de rest van het seizoen, omdat ze 10k door de neus is geboord. Reken maar dat de rest van het NL-seizoen koetjes, kalfjes en liefde voor elkaar blijft ondanks dat de halve pot is leeggeroofd. Met chagrijn naar elkaar en steken onder water haal je de talkshows namelijk niet.
Wellicht moet in plaats van te verdienen geld ook worden ingezet op minuten spreektijd in tv-programma's om wat meer fanatisme en oprechtheid bij de kandidaten te krijgen
Nu ben ik wel benieuwd, als het andere team had gewonnen. Hadden zij dan ook direct de vrijstellingen in moeten zetten?
En elk jaar zeg ik, dit was het laatste (Nederlandse) seizoen die ik gekeken heb en ik kijk alleen nog maar naar de Belg. En elk jaar kijk ik toch weer
Ik ben het met je eens, ik vind dit seizoen leuker dan China en het jubileumseizoen. Ik krijg de indruk dat ze naar de kritiek hebben geluisterd en in elk geval de opdrachten duidelijker uitleggen.Exocet schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:01:
Ik vind dit seizoen juist qua opdrachten weer een flinke stap vooruit in vergelijking met eerdere seizoenen. Toen had je hoofdzakelijk suffe opdrachten waar nauwelijks inspanning voor nodig was. Dit seizoen is een leuke mix van actieve en puzzelopdrachten.
Bij mij viel ie wel redelijk op door zijn draaimolenactie (en snap daardoor nog steeds niet dat Ron door had dat ie steeds optrok met de Mol.Exocet schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:01:
Ik vind dit seizoen juist qua opdrachten weer een flinke stap vooruit in vergelijking met eerdere seizoenen. Toen had je hoofdzakelijk suffe opdrachten waar nauwelijks inspanning voor nodig was. Dit seizoen is een leuke mix van actieve en puzzelopdrachten.
Maar ben ook niet blij met de 5000 euro uit de pot, met straks als excuus voor de mol dat ie daarvoor wel geld kon verdienen.
Ik ben wel bang dat de uiteindelijke mol het seizoen naar beneden gaat halen, omdat ie niet heel veel heeft gedaan, zeker in de eerste afleveringen. Hopelijk heb ik ongelijk.
Seizoen 20 werd mijns inziens juist flink beter achteraf, toen Rob de mol bleek te zijn en het heel goed had gespeeld en zich ook steeds heel goed had voorbereid.
Seizoen werd geprezen om zijn lefactie, welke er eigenlijk voor gezorgd heeft de winnaar al snel bekend was, puur omdat ze de Mol gezien had.
Met je two face shirt aan. Hmmmmmmm
Trust Nobody
[ Voor 22% gewijzigd door SmurfLink op 06-02-2021 20:46 ]
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 19:12
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
En nu maakt het dus niks uit dat hij blijft staan bij deze halteSmurfLink schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 20:40:
Splinter, wat lieg jij vies zeg!
Met je two face shirt aan. Hmmmmmmm
Trust NobodyHeul hard. Mooi man.
En ipv Renée's keuze zou zij geld uit de pot hebben gehaald.
Basically RIP Marije dit.
[ Voor 6% gewijzigd door SmurfLink op 06-02-2021 20:51 ]
Dat valt wel mee toch? Er zijn minstens 2 deelnemers die maar één Joker hebben, dat is door een goede/foute Mol te hebben nog wel te compenseren.
Hoezo? De mol hoeft nooit naar huis
Huub Huub Barbatruc!
Marije gaat als een gek staan schreeuwen (jajajajajaja bijna bijna bijna jajajajajajaja) bij de kaars op plank + touw opdracht terwijl Charlotte graag stilte wou én ze ging dus niet met haar eigen opdracht bezig
Marije blijft kutten met die lasso en ontsnapt dus niet waardoor geen geld in de pot
[ Voor 13% gewijzigd door ImNotnoa op 06-02-2021 21:14 ]
Try SCE to Aux
En door in het begin superlang vast te zitten, terwijl Renée of all people dezelfde cel had en er zo uit was...DNA_Saint schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 21:09:
Lag het nou aan mij of molde Marije door dom te gooien met het touw?
Ik kan haar echt nog steeds niet uitsluiten als mol..
Charlotte wil een follow the money. Hopelijk komt die zo in moltalk... want ik vertrouw haar sowieso ook nog steeds niet. En zij is nooit in de buurt van Marije d'r cel geweest om d'r te helpen of geld te halen, Rocky en Splinter wel.
[ Voor 25% gewijzigd door SmurfLink op 06-02-2021 21:12 ]
Vriendin dat heb jij ook gedaan. Iets met een spiegel

Tweakers Poule: https://wieisdemol.page.link/oR7qpoogCDp8N71v6