[ZT] [Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 136 ... 193 Laatste
Acties:
  • 533.221 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk95
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 08-01-2021
[...]

Dat klopt alleen was er sprake van een behoorlijke tweede dip een paar uur later.
[/quote]

Dat waren wss alle Henk & Ingrids die op 39K instapte en vervolgens bij een 5% dip de boel snel verkochten.

[ Voor 42% gewijzigd door Henk95 op 08-01-2021 09:02 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Matthias87
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-08 10:30
Ik ga even poepen jongens, letten jullie op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shovelhead1340
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:05
Matthias87 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:03:
Ik ga even poepen jongens, letten jullie op?
Ga je iets bijzonders maken en dat streamen?

Ik lul ook zomaar wat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Machlah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-09 19:15
Slux schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:04:
[...]

Die laatste zin begrijp ik niet ?
Is vlaams / zuid-hollandsch.

Ik heb net gepoept trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 07:12

JT

VETAK y0

M-v-G schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:04:
[...]

Helemaal mee eens, veel geklaag om de winst die verdampt als het even 2 x dipt.
Maar BTC (en zelfs vele alts) nog steeds hoger staan dan vorige week.
Ik probeer een beetje te day of snel swing traden dus dan heb ik er niks aan dat het hoger staat dan vorige week want m'n zakje staat nu op -15% tov aankoop en het is niet aan het stijgen. Ik hou ze gewoon even aan en zie wel hoe het loopt maar jouw argument klopt alleen voor btc hodlers.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tony-stark
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 24-09 11:17
shovelhead1340 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:07:
[...]

Ga je iets bijzonders maken en dat streamen?
De letter B kneden? dat zou een bullish signaal zijn dat we snel over 40K gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Slux schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:04:
[...]

Een stuk meer dan nu.

Die laatste zin begrijp ik niet ?
Niet in mijn herinnering. Dit topic was juist gemaakt om zo'n posts een plaats te geven.

En hier zitten kleine "spelers" beleggers die overgeleverd zijn aan de grillen van de .markt. Grillen die bij crypto enorm woelig zijn. Je hebt een aantal grote spelers die de markt gewoon beinvloeden en naar hun hand zetten om de winsten eruit te halen. Maar die zitten hier echt niet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:50

Woohooo

Smilie, James Smilie

JT schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 08:48:
[...]

Had je dit ingesteld in anticipatie op een dip? En je had al eth dat je beide orders in kon stellen van tevoren?
Meer als anticipatie op de dip ja, gisteren zelf de sell limit order ingesteld voor het slapen.
40K is toch een pijlpaal voor nu (of vandaag).

Dipjes waren elke keer iets van 13-19%. -16% ofzo stond de eerste buy order, had er nog 1 lager staan maar die is niet gehit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marxje1981
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-09 10:50
En nog een newbee, de laatste weken zorgvuldig ingelezen in alle cryptovaluta, alle prognoses, informatie sites en geruchten opgenomen als een spons en gisteren de grote dag.

In al mijn wijsheid gebruik ik alleen geld wat ik missen kan en is het voor de fun. Ik hoef er geen brood mee te verdienen zeg maar.
Klein ingestapt en op NANO ingezet, deze ging gisteren al lekker en nu weer zie ik. Ik kreeg een gouden tip, dat theta dit jaar erg groot zal gaan worden, maar ik ben nog niet overtuigd. Al het leesvoer is tegenstrijdig, en een heel duidelijke trend kan ik nog niet ontdekken in de laatste weken.

Leuk om te zien, moet zeggen dat het redelijk verslavend is om te zien hoe makkelijk het kan gaan, maar probeer in het hoofd te houden dat alles morgen weer weg kan zijn.

Nou ja, dat was het, deze newbee leest lekker mee, gun jullie alle winst, en hoop op een goede dag!

I have the body of a god, shame it's a buddha......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn180179
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 29-04 16:24
Machlah schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:07:
[...]

Is vlaams / zuid-hollandsch.

Ik heb net gepoept trouwens.
In het Vlaams is poepen iets anders dan in het Nederlands _O-

16x300wp DMECG tilt 25° Zuid-Oost Solaredge 5K omvormer

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:15
Dit topic is als een kanarie in een mijnschacht: een geweldige indicator van het sentiment.

Toch als ik in mijn directe omgeving bekijk is de FOMO nog niet losgebarsten. De appgroepjes uit 2017 zijn weer tot leven gekomen, maar tot nu toe is er enkel verbazing over de BTC prijs.

De intentie om de 5 tientjes die hun crypto nog waard is (de meeste shitcoins staan nog steeds zwaar lager) aan te vullen is er nog niet. De echte FOMO moet nog komen dus als je daarop afgaat.

[ Voor 68% gewijzigd door BTC100K2021 op 08-01-2021 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 01-10 15:12
Slux schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:15:
[...]

Lastig ik lul ook maar wat, maar mis nu wel een beetje de inhoudelijke posts, die er vast wel zijn maar gewoon niet meer te volgen zijn.
nou zal ik iets verstandigs zeggen dan? ach laat maar _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:36

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Modbreak:Ik stel voor dat jullie discussie over een ander postbeleid vanaf nu voortzetten in Feedback op het cryptocurrency forum, waar die hoort

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10 13:36
BTC100K2021 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:24:
Dit topic is als een kanarie in een mijnschacht: een geweldige indicator van het sentiment.

Toch als ik in mijn directe omgeving bekijk is de FOMO nog niet losgebarsten. De appgroepjes uit 2017 zijn weer tot leven gekomen, maar tot nu toe is er enkel verbazing over de BTC prijs.

De intentie om de 5 tientjes die hun crypto nog waard is (de meeste shitcoins staan nog steeds zwaar lager) aan te vullen is er nog niet. De echte FOMO moet nog komen dus als je daarop afgaat.
Dat gevoel heb ik dus ook... De absolute FOMO is volgens mij nog veraf.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:50
Had vannacht precies zo'n drop met herstel verwacht :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MvN79X1EfVLXPAcatZ0AE8lV-r0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dXyNgxmbPxrPVJid6l0GVSWW.jpg?f=fotoalbum_large

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-06 11:37
Volgens de Google Trend zijn we nog niet in het niveau van 2017

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
bie100 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:25:
[...]

nou zal ik iets verstandigs zeggen dan? ach laat maar _O-
Jij en überhaupt iets verstandigs zeggen ? _O- :+

Tijd niet gezien trouwens alles nog onder controle daar ? ook met Mevr. de bie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sten123
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:36
Toch maar eens verdiepen in een Stop Limit op bitvavo.
Had er wat leuks mee kunnen doen afgelopen nacht.

Man man man

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-v-G
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16-03-2021
JT schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:09:
[...]

Ik probeer een beetje te day of snel swing traden dus dan heb ik er niks aan dat het hoger staat dan vorige week want m'n zakje staat nu op -15% tov aankoop en het is niet aan het stijgen. Ik hou ze gewoon even aan en zie wel hoe het loopt maar jouw argument klopt alleen voor btc hodlers.
Als je te lang wacht met verkopen en terugkopen ja dat gaat niet goed, te gierig?
Of denken dat je een koopje hebt terwijl sommige alts op ATH zitten....tsja... |:(
Afgelopen dagen zijn er genoeg die gewaarschuwd hebben, pas op !!
Het blijft een mooi spel !!!
De raket blijft komen en voor sommige met geduld daarna de lambo's 8) *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 01-10 15:12
Slux schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:30:
[...]

Jij en überhaupt iets verstandigs zeggen ? _O- :+

Tijd niet gezien trouwens alles nog onder controle daar ? ook met Mevr. de bie ?
ja alles prima man gaat goed en we houden de moed erin d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:02
Ik heb ZIL voor een goede winst eruit gegooid, heb wel ergens vertrouwen in ze. Misschien nu weer langzaam bijkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biohazzard21
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-10 14:57
Hmm wat zal ik doen met mijn XLM.. hoop stiekem dat die nog even flink door gaat trekken na de reeks interessante ontwikkelingen rondom de techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
zork schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:30:
Zegt naar mijn mening niet zo veel. In 2017 is bitcoin bij het grote publiek wel bekend genoeg geraakt dat de meeste mensen weten dat het er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QA123
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 19-06-2024
ughh... wakker geworden met BTC op dezelfde koers, maar wel met een dipje dat mijn stop loss heeft gehit op mijn BTCUPS.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:42
Machlah schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:37:
[...]

Zegt naar mijn mening niet zo veel. In 2017 is bitcoin bij het grote publiek wel bekend genoeg geraakt dat de meeste mensen weten dat het er is.
Al kan de zoekterm 'buy bitcoin' natuurlijk wel wat zeggen. Het overgrote deel dat wel bekend is met het verschijnsel zal toch echt moeten opzoeken hoe ze hun geld erin pompen..

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QA123
En weer ingestapt op BTCUPS, verlies chasen en hopen op de grote outbreak omhoog als iedereen zijn eerste koffie op heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthias87
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-08 10:30
Kan iemand mij uitleggen waarom NANO zo sterk is laatste dagen? Zeker in deze dal van alts dat deze weer zo oplaait? Ik kan er weinig over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathiasc
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-10 09:15
gisterenavond stop order op 15% gezet onder de koers dan, heeft ie dat vannacht niet NET niet aangetikt om dan weer de lucht in te schieten ... terug moeten instappen op 2K meer ...

wil wil een trailing stop order in coinbase ... wie kan me helpen? zijn er "bots" die dit kunnen oplossen voor me ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Machlah
Stokstaart schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:40:
[...]

Al kan de zoekterm 'buy bitcoin' natuurlijk wel wat zeggen. Het overgrote deel dat wel bekend is met het verschijnsel zal toch echt moeten opzoeken hoe ze hun geld erin pompen..
Dat denk ik ook wel, maar ik geloof niet dat de minder hoge piek die we nu zien tov 2017 betekent dat we 'vroeg' zijn of dat dit betekent dat we nu een nog veel hogere piek kunnen verwachten.

(overigens staat 'buy bitcoin' op ongeveer zelfde punt https://trends.google.com...?date=all&q=buy%20bitcoin)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M-v-G
Grayscale heeft ook aardig weer bijgekocht in 24h.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ErKP8RmXAAEUG-2?format=png&name=4096x4096

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Splash-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 22:40
M-v-G schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:45:

[Afbeelding]
Stelletje smerige Ripple HODL-ers zijn het ook. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QA123
Ze hebben gewoon iets van 4% van alle BTC coins....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

M-v-G schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:32:
[...]

Als je te lang wacht met verkopen en terugkopen ja dat gaat niet goed, te gierig?
Of denken dat je een koopje hebt terwijl sommige alts op ATH zitten....tsja... |:(
Afgelopen dagen zijn er genoeg die gewaarschuwd hebben, pas op !!
Het blijft een mooi spel !!!
De raket blijft komen en voor sommige met geduld daarna de lambo's 8) *O*
Joh, wat minder bot mag ook wel 8)7 Kopen op 1/1800e van ath is wat anders dan de ath zelf, denk je ook niet? Van de 5 die ik heb, heb ik slechts 1 te hoog ingekocht en dat was niet op de ath maar wel teveel gemotiveerd door greed en fomo.

Te lang wachten? Mijn probleem is in het verleden juist te snel verkopen geweest. Dipje -> snel verkopen uit angst voor voortzetting dipje -> dipje over, alt stijgt lekker door en ik mis de boot. Dus nee, ik hou het nu gewoon even vast. Nano zit inmiddels bijvoorbeeld alweer over mijn inkoop.

Zou prettig zijn als je met wat minder aannames een minder botte reactie formuleert. Mischien dat jij een dikke pro bent met 574btc winst in de afgelopen maanden, maar sommige mensen hobbyen wat, leren bij en doen hun best. Hebben er plezier van en soms even een snel klaagje hier en we gaan weer verder en geduldig afwachten.

Ik heb overigens ook een paar korrels btc (nu 65-70 procent van m'n portfolio) dus ik ben niet onblij met de btc stijging :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door JT op 08-01-2021 09:52 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Woohooo schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:11:
[...]

Meer als anticipatie op de dip ja, gisteren zelf de sell limit order ingesteld voor het slapen.
40K is toch een pijlpaal voor nu (of vandaag).

Dipjes waren elke keer iets van 13-19%. -16% ofzo stond de eerste buy order, had er nog 1 lager staan maar die is niet gehit.
En had je dan al eth dat je de sell order al kon zetten? Want je kan geen orders zetten op exchanges zonder dat je de valuta al hebt toch? Of heb je een bot gebruikt?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-09 20:52
zork schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:30:
Ethereum wel meer.
Alleen is dat vanwege het netwerk 2.0 of omdat de Ether prijs zelf stijgt. (of beide)

[ Voor 5% gewijzigd door Aardwolf op 08-01-2021 09:52 . Reden: url gefixt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-09 10:06
BTC100K2021 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:24:

Hier hetzelfde, iedereen die ooit goed in crypto zat (ook wist wat hij deed) is nu nog voorzichtig / sceptisch.
Wat alt traden hier en daar om het aantal BTC omhoog te krijgen.
Maar echt geschreeuw erover hoor ik nog niet inderdaad.

Opzich niet erg, want dat betekent dat we 1: de top nog niet bereikt hebben en 2: het straks minder hard ineens ontploft als iedereen panic selled die niet weet wat hij doet :)

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-08 02:00
mathiasc schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:45:
gisterenavond stop order op 15% gezet onder de koers dan, heeft ie dat vannacht niet NET niet aangetikt om dan weer de lucht in te schieten ... terug moeten instappen op 2K meer ...

wil wil een trailing stop order in coinbase ... wie kan me helpen? zijn er "bots" die dit kunnen oplossen voor me ?
Coinbase kan dat in ieder geval niet. Maar ik ben gekapt met stop-losses, ik heb er in de 2 jaar tijd meer geld door verloren dan mee gewonnen. Ik heb niet gekocht gisteravond, ik heb nog lagere buy-orders geset die vannacht zijn geraakt. Zeker tijdens deze bull-market is de kans erg groot dat de koers er gewoon weer boven raakt.

Het is natuurlijk anders als je bang bent dat dit de top is; dan kan het inderdaad hard gaan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:05
Darkus schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:53:
[...]

Coinbase kan dat in ieder geval niet. Maar ik ben gekapt met stop-losses, ik heb er in de 2 jaar tijd meer geld door verloren dan mee gewonnen. Ik heb niet gekocht gisteravond, ik heb nog lagere buy-orders geset die vannacht zijn geraakt. Zeker tijdens deze bull-market is de kans erg groot dat de koers er gewoon weer boven raakt.

Het is natuurlijk anders als je bang bent dat dit de top is; dan kan het inderdaad hard gaan. :+
In deze bull markt helemaal mee eens. Ik laat BTC lekker gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:15

Secsytime

Automagisch

M-v-G schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:45:

[Afbeelding]
Opvallend dat ze ook nog zo groot in ETC zitten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stokstaart
Secsytime schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:56:
[...]

Opvallend dat ze ook nog zo groot in ETC zitten!
Vermoed dat ze op een nieuwe opleving rekenen als ETH PoS wordt. Al die mining power moet ergens in terug vloeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-v-G
JT schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:49:
[...]

Joh, wat minder bot mag ook wel 8)7 Kopen op 1/1800e van ath is wat anders dan de ath zelf, denk je ook niet? Van de 5 die ik heb, heb ik slechts 1 te hoog ingekocht en dat was niet op de ath maar wel teveel gemotiveerd door greed en fomo.

Te lang wachten? Mijn probleem is in het verleden juist te snel verkopen geweest. Dipje -> snel verkopen uit angst voor voortzetting dipje -> dipje over, alt stijgt lekker door en ik mis de boot. Dus nee, ik hou het nu gewoon even vast. Nano zit inmiddels bijvoorbeeld alweer over mijn inkoop.

Zou prettig zijn als je met wat minder aannames een minder botte reactie formuleert. Mischien dat jij een dikke pro bent met 574btc winst in de afgelopen maanden, maar sommige mensen hobbyen wat, leren bij en doen hun best. Hebben er plezier van en soms even een snel klaagje hier en we gaan weer verder en geduldig afwachten.
Oooo ik dacht dat je bot had gevangen, ik een pro ? nee maar lees en luister wel veel naar de ouwe garde.
Heb plezier en geniet, ook van de dipjes.
En door.... :Y oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathiasc
DJ-Promo schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:54:
[...]

In deze bull markt helemaal mee eens. Ik laat BTC lekker gaan.
akkoord, tot ie plots bearish wordt en we een verhaal hebben waar ik in 2017 2 jaar -75% ofzo gestaan heb, maar wel geHODL'd heb met nu mooie winst als gevolg.

mijn conclusie was dat ik nooit meer zonder een stop loss zou werken, uiteraard als veiligheid, maar nu wordt ik door m'n eigen strategie genekt.

ik weet dat je geen trailing stoploss kan doen op CB maar is er een API/script/bot die dat voor me kan doen?

ik wil echt een stoploss hebben koste wat het kost, al was het maar om goed te kunnen slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
mathiasc schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:59:
[...]

akkoord, tot ie plots bearish wordt en we een verhaal hebben waar ik in 2017 2 jaar -75% ofzo gestaan heb, maar wel geHODL'd heb met nu mooie winst als gevolg.

mijn conclusie was dat ik nooit meer zonder een stop loss zou werken, uiteraard als veiligheid, maar nu wordt ik door m'n eigen strategie genekt.

ik weet dat je geen trailing stoploss kan doen op CB maar is er een API/script/bot die dat voor me kan doen?

ik wil echt een stoploss hebben koste wat het kost, al was het maar om goed te kunnen slapen.
Realiseer je wel dat de markt is veranderd. Smart money is nog steeds aan het accumuleren, dat moet iets zeggen. Persoonlijk verwacht ik niet dat we weer een bear market gaan zien van sub 10k.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:10

WhySoSerious

Be the change.

6 cent verwacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

M-v-G schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:58:
[...]

Oooo ik dacht dat je bot had gevangen, ik een pro ? nee maar lees en luister wel veel naar de ouwe garde.
Heb plezier en geniet, ook van de dipjes.
En door.... :Y oOo
Het is net zoals met een sportwedstrijd, soms win je wat, soms verlies je wat maar het is ook gewoon leuk tijdverdrijf. Alhoewel mijn vrouw daar soms anders over denkt :X

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mathiasc
Stokstaart schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:01:
[...]

Realiseer je wel dat de markt is veranderd. Smart money is nog steeds aan het accumuleren, dat moet iets zeggen. Persoonlijk verwacht ik niet dat we weer een bear market gaan zien van sub 10k.
dat realiseer ik zeker, ook in 2017 realiseerde ik dat, maar toch die "plotse" klap overnacht. ik wil gewoon niet 2x hetzelfde tegenkomen, hoewel ik weet hoe bullish de markt is ... ik vertrouw het niet :+

laat het ons een gezond wantrouwen noemen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:32

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Als ik de driehoek dus teken zou er rond 10:23 iets moeten gebeuren?

Oh nevermind, dikke rode candle waardoor het allemaal weer opschuift tot na 11.00 :+

[ Voor 39% gewijzigd door Chiron op 08-01-2021 10:07 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Brrand0n
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 01-10 09:52
[knip]

[ Voor 98% gewijzigd door Brrand0n op 08-01-2021 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Stokstaart schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:01:
[...]

Het is goed onderbouwd, maar in 17/18 waren er ook tig argumenten waarom btc z'n waarde zou houden waar iedereen het mee eens was waarvan je nu achteraf kan zeggen, bullshit. Ben benieuwd hoe het nu uitpakt.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutzertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-07-2023
Raket weer met brandstof gevulde.. moooon met de Crypto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
mathiasc schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:05:
[...]

dat realiseer ik zeker, ook in 2017 realiseerde ik dat, maar toch die "plotse" klap overnacht. ik wil gewoon niet 2x hetzelfde tegenkomen, hoewel ik weet hoe bullish de markt is ... ik vertrouw het niet :+

laat het ons een gezond wantrouwen noemen? :)
Ik deel je wantrouwen short term, maar heb me in het verleden ook flink gebrand aan het gebruiken van stop losses. Al voelt het risico kleiner, de kans op verlies in sats is bij een stop loss wel aanwezig. Persoonlijk verlies ik liever fiat-waarde op korte termijn dan dat ik sats verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathiasc
JT schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:06:
[...]

Het is goed onderbouwd, maar in 17/18 waren er ook tig argumenten waarom btc z'n waarde zou houden waar iedereen het mee eens was waarvan je nu achteraf kan zeggen, bullshit. Ben benieuwd hoe het nu uitpakt.
volledig met je eens ... daarom trailing stoploss :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-09 19:49
GRT naar € 20,- binnen nu en 3 jaar O-)

[ Voor 6% gewijzigd door Steefmeister op 08-01-2021 10:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Chiron schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:05:
Als ik de driehoek dus teken zou er rond 10:23 iets moeten gebeuren?

Oh nevermind, dikke rode candle waardoor het allemaal weer opschuift tot na 11.00 :+
Poeh, die is wel heel erg op de korte termijn getekend.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Afu__dTKHqO67nuFy6JERF96t8Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GCf5hDPBDvoToKSE9sBncP2J.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathiasc
Stokstaart schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:08:
[...]

Ik deel je wantrouwen short term, maar heb me in het verleden ook flink gebrand aan het gebruiken van stop losses. Al voelt het risico kleiner, de kans op verlies in sats is bij een stop loss wel aanwezig. Persoonlijk verlies ik liever fiat-waarde op korte termijn dan dat ik sats verlies.
zelf voor de long term, ik ben ook een HODL'er, maar als er morgen een paar whale's besluiten de markt (sterk) te laten dalen kan dat, anno 2021 nog steeds.

ik probeer te vermijden dat ik opnieuw 2 jaar m'n geld in de min heb staan, hoewel alle tekenen er goed voorstaan is wat veiligheid niet zo een gek idee me dunkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

mathiasc schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:08:
[...]

volledig met je eens ... daarom trailing stoploss :)
Ik speel momenteel zonder, anders was ik momenteel alweer meer verloren. Maar ik hou de btc goed in de gaten en als ik het niet vertrouw dan stel ik weer stop loss in.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-09 08:35

Mooody

elmoody

Glenn Hoddle schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 01:17:
[...]

Ha, ik heet natuurlijk niet echt Glenn. Dat is wel een van de laatste namen op de aardkloot die ik zou kiezen eigenlijk.
Ik ben zelf min of meer per ongeluk in Nexo terecht gekomen, en dat ze serieus zijn, aan Credissimo vasthangen (of niet?) etc geeft me wel vertrouwen. Niet heel transparant, maar deel van de onderneming in Zug (CH), Estland en Bulgarije is gewoon logisch. Maar waarom rendeert hun token dan niet? Ik krijg er voor m'n gevoel geen waar voor. Fijn platform is het zeker.
Nexo staat op $0.61 nu, een jaar geleden op $0.09. Daarbij het feit dat je 8% rente op je coins krijgt én ook nog eens 15-20% dividend over je tokens. Dat is rente op rente op een token die in prijs stijgt. Dat is zo'n beetje de definitie van rendement :)
En Celsius, echt, tering. Een keer hun homepage geopend. En in walging weggeklikt. En nog eens geprobeerd. Weer hetzelfde. Misschien moeten ze er nog een hipster met een knotje en een racefiets op zetten. Ziet er uit als de site van een vegan koffietent in Amsterdam. Kan best een goed bedrijf zijn, maar je kan toch geen vertrouwen hebben in die gast, denk ik dan? Tenzij hij je met z'n gouden pik swaffelt. Misschien ben ik niet de doelgroep of zo - neemt niet weg dat ik het bedrijf, net als nexo, wel als een groeibriljant zie, maar betrouwbaar ook weer niet echt.
Celsius is Machinsky, ook wel "the machine" genoemd :P
Mede-bedenker van Voice-over-IP en heeft tig andere patenten op zijn naam. Je investeert eigenlijk in een slim poppetje met een werkend en snelgroeiend product. Dat is op lange termijn meestal lucratiever dan te investeren in een leuk idee (95% van de alts)
Oh, en jij loopt lang mee, waarom gaan NEXO en in mindere mate CEL niet door het dak nu? Het zijn alts met werkend nut. Dat zou beter moeten zijn dan Alts met een leuk idee.(Zo niet wil ik mensen uitnodigen de Bob Ross Coin met me te beginnen, waarbij er geen koersdalingen zijn, no mistakes, just happy accidents)
Nexo en Celsius zijn volgens mij toch echt sterk gestegen de afgelopen maanden. Celsius in 1 jaar tijd van $0.15 naar $6.00 7(8)7 Het wordt juist tijd voor een flinke koersdaling om weer nieuwe users aan te trekken.

Dit soort alts hebben tevens een kleinere correlatie met Bitcoin dan veel andere alts, wat het juist een mooie aanvulling in je portfolio maakt imo.

[ Voor 4% gewijzigd door Mooody op 08-01-2021 10:16 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathiasc
JT schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:13:
[...]

Ik speel momenteel zonder, anders was ik momenteel alweer meer verloren. Maar ik hou de btc goed in de gaten en als ik het niet vertrouw dan stel ik weer stop loss in.
ik vrees dat het ook zo zal worden ...

een andere vraag: slaap je dan goed ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-09 08:35

Mooody

elmoody

Steefmeister schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:09:
GRT naar € 20,- binnen nu en 3 jaar O-)
Lijkt me stug. De komende 2 tot 3 jaar worden er juist agressief veel tokens op de markt gezet. Er is imo dus nog wel tijd om de kat nog ff uit de boom te kijken.

GRT heeft een oneindige supply. Eerst 10 miljard tokens, daarna 3% "inflatie" per jaar.
Vaak ook een must om een product toekomstbestendig te maken, dus prima.

[ Voor 20% gewijzigd door Mooody op 08-01-2021 10:23 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
mathiasc schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:18:
[...]

ik vrees dat het ook zo zal worden ...

een andere vraag: slaap je dan goed ? :?
vraagje voor jou. Als je er slecht van slaapt, zou je je hier dan wel mee bezig moeten houden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hsst
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07-09-2022
Hebben er echt zoveel mensen last van slapen ivm koersen van Bitcoin op dit moment? Denk toch wel dat het grootste gedeelte fors in de winst staat toch? Top kan je toch niet inschatten, en in een dip panic-sellen wil je ook niet. Of zitten mensen er stiekem met toch iets teveel geld in? Heb zelf in ieder geval (nog) nergens last van, slaap heerlijk.

En wat betreft die trailing stop-loss: Als ik die elke keer gebruikt zou hebben zou ik nu een stuk minder winst hebben aangezien je er bij een snelle dip uitgegooid terwijl er daarna vrij snel weer herstel komt. Werkt in de basis prima, maar met de huidige hoge volatiliteit vindt ik het vrij lastig om 'm goed af te stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ballie2210
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 03-06 13:26
hsst schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:23:
Hebben er echt zoveel mensen last van slapen ivm koersen van Bitcoin op dit moment? Denk toch wel dat het grootste gedeelte fors in de winst staat toch? Top kan je toch niet inschatten, en in een dip panic-sellen wil je ook net. Of zitten mensen er stiekem met toch iets teveel geld in? Heb zelf in ieder geval (nog) nergens last van, slaap heerlijk.

En wat betreft die trailing stop-loss: Als ik die elke keer gebruikt zou hebben zou ik nu een stuk minder winst hebben aangezien je er bij een snelle dip uitgegooid terwijl er daarna vrij snel weer herstel komt. Werkt in de basis prima, maar je met de huidige hoge volatiliteit vindt ik het vrij lastig om 'm goed af te stellen.
Het vreemde is dat ik het spannender vind wanneer ik op winst sta om het weer te verliezen dan bij verlies?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DW23
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13-09 12:05
Wakker worden op 38,5K en dan denken 'mwoah, beetje aan de lage kant'.

Mooie tijden, mooie tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoKi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-10 15:22

PoKi

Ik?

Hebben er echt zoveel mensen last van slapen ivm koersen van Bitcoin op dit moment? Denk toch wel dat het grootste gedeelte fors in de winst staat toch? Top kan je toch niet inschatten, en in een dip panic-sellen wil je ook niet. Of zitten mensen er stiekem met toch iets teveel geld in? Heb zelf in ieder geval (nog) nergens last van, slaap heerlijk.

En wat betreft die trailing stop-loss: Als ik die elke keer gebruikt zou hebben zou ik nu een stuk minder winst hebben aangezien je er bij een snelle dip uitgegooid terwijl er daarna vrij snel weer herstel komt. Werkt in de basis prima, maar je met de huidige hoge volatiliteit vindt ik het vrij lastig om 'm goed af te stellen.
Denk dat het issue trade met leverage is ;) dan sta je ineens dik rood bij een dip als je er wat te diep in zit.
Just my 2 cents, ik trade (nog) niet met leverage.

Wie, Wat, Waar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:42
WhySoSerious schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:09:
[...]

Poeh, die is wel heel erg op de korte termijn getekend.
[Afbeelding]
Je moet die onderste plat gooien. Dan is er pas morgen ochtend een kruis. Denk dat vooral belangrijk is die 36.5 in de gaten te houden. mocht die daar overtuigend door knallen dan zit je zo op 33k

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

anti elppa schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:30:
[...]

Je moet die onderste plat gooien. Dan is er pas morgen ochtend een kruis. Denk dat vooral belangrijk is die 36.5 in de gaten te houden. mocht die daar overtuigend door knallen dan zit je zo op 33k
Die 36,5 blijft een dingetje ja...

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

DW23 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:26:
Wakker worden op 38,5K en dan denken 'mwoah, beetje aan de lage kant'.

Mooie tijden, mooie tijden.
Wakker worden om 10:26. Mooie tijden, mooie tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1Grazie
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 20-01-2021
Het is lastig kiezen tussen zoveel altcoins. Zijn er bepaalde coins die iemand aanbeveelt?
In welke altcoin(s) zou je sws moeten zitten voor de komende periode(1 jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
P1Grazie schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:44:
Het is lastig kiezen tussen zoveel altcoins. Zijn er bepaalde coins die iemand aanbeveelt?
Heb je al een pf bepaald in percentages? Dat is stap 1.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 00:34

En wat betreft die trailing stop-loss: Als ik die elke keer gebruikt zou hebben zou ik nu een stuk minder winst hebben aangezien je er bij een snelle dip uitgegooid terwijl er daarna vrij snel weer herstel komt. Werkt in de basis prima, maar met de huidige hoge volatiliteit vindt ik het vrij lastig om 'm goed af te stellen.
Wat is te veel geld?

Ik kan je wel vertellen dat als je in 2017 al in crypto zat en je hele PF x10 hebt zien doen om uiteindelijk terug te gaan naar 25% van je initiële inleg je daar wel ff van baalt. Ik sliep wel goed (met de insteek: paar jaartjes wachten op de volgende run). Die paar jaar wachten duurde wel lang maar dat gaf mij de kans om meer spaargeld in crypto te pompen. Destijds woonde ik ook vrij goedkoop dus ik hield genoeg over.

Wellicht dat sommige mensen mij voor gek verklaren maar ik heb aardig wat risico genomen , maar heb er wel altijd vertrouwen in gehad.

Zorg dat je een plan hebt om winst te pakken en hou je daar aan!
Hebzucht is funest!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:50

Woohooo

Smilie, James Smilie

JT schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:51:
[...]

En had je dan al eth dat je de sell order al kon zetten? Want je kan geen orders zetten op exchanges zonder dat je de valuta al hebt toch? Of heb je een bot gebruikt?
Klopt, sell order was al getriggerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartCazeX
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 26-02 11:11
Ikzelf bezit XTZ en WAVES op Bitvavo (voor staking) en overweeg nog wat GRT aan te schaffen.

[ Voor 25% gewijzigd door SmartCazeX op 08-01-2021 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robb.
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:32

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
anti elppa schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:30:
[...]

Ah er is nog een lange rode spriet links idd.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robb.
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:09
Ada! Check hun website voor meer info.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:56

MicroWhale

The problem is choice

Er is maar één altcoin waar ik langer (dan een jaar) in durf te zitten en dat is Eth. De rest is koffiedik kijken.

Aanvulling: Als je dan zo nodig andere altcoins wilt voor de lange termijn, kijk dan naar wat ze aan functionaliteit gaan leveren. Coins in het DeFi gebied zijn kanshebbers (LINK, AAVE, ADA, UNI, DOT).

Heb je geen zin om onderzoek te doen, houd je bij Btc en Eth.

[ Voor 25% gewijzigd door MicroWhale op 08-01-2021 10:55 ]

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hsst
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07-09-2022
elektriekert schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:45:
[...]

Zorg dat je een plan hebt om winst te pakken en hou je daar aan!
Hebzucht is funest!
Exact dit, altijd instappen op basis van een goed onderbouwde redenering, met daarbij een uitstapplan waarbij je je prettig voelt. Veel makkelijker om rustig te blijven, en als het fout gaat weet je dat je met de toen beschikbare kennis in ieder geval een goede beslissing gemaakt hebt.

Dips en volatiliteit blijven altijd lastig natuurlijk maar als je iets heb om aan vast te houden en het vaker voorbij hebt zien komen went het wel. Heb mijn portie al wel gehad met olie afgelopen April, iets met 'catching a falling knive'. Sindsdien doet het me een stuk minder.

[ Voor 9% gewijzigd door hsst op 08-01-2021 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseGuy!
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-09 14:24
MrWilliams schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:52:
[...]

Er is maar één altcoin waar ik langer (dan een jaar) in durf te zitten en dat is Eth. De rest is koffiedik kijken.
Eth is dan ook niet echt een Altcoin te noemen

we only make way for the man who boldly pushes past us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-10 11:39

Nhz

Ik heb vannacht er wel slecht van geslapen ja. Ging gister op 950euro short (5x leverage) op ETH. Ik was bezig met sluiten toen Kraken mijn orders niet meer accepteerde. Toen we terug kwamen stond ie op 1008euro. Toen toch maar besloten om de boel te sluiten, op korte termijn goed keuze. Toen ik vanmorgen wakker werd baalde ik nog harder.

Heeft me flink geld gekost en een shitload aan winst gemist. Ja, daar sliep ik wel slecht van ja.

[ Voor 10% gewijzigd door Nhz op 08-01-2021 10:54 ]

Groetjes

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Potverdorie ik kan lijntjes trekken :7 :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseGuy!
robb. schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:51:
[...]

Ada! Check hun website voor meer info.
Zitten nog behoorlijk onder hun ATH, maar heb eerlijk gezegd weinig vertrouwen in de doorontwikkeling van Cardano... desondanks HODL ik er wel een aantal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mengenli
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 03-02-2024
Boven 32.000 Euro weer... Bitcoin HODL MOON

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:58
Nhz schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:53:
Ik heb vannacht er wel slecht van geslapen ja. Ging gister op 950euro short (5x leverage) op ETH. Ik was bezig met sluiten toen Kraken mijn orders niet meer accepteerde. Toen we terug kwamen stond ie op 1008euro. Toen toch maar besloten om de boel te sluiten.

Heeft me flink geld gekost en een shitload aan winst gemist. Ja, daar sliep ik wel slecht van ja.
Hier niet anders, niet uitgestapt in eerste instantie toen midden in de nacht toch maar wel. tja nu is het minder winst dan dat het had kunnen zijn. Geaccepteerd en door. Wel een zeer onrustige nacht, heb ik eigenlijk nooit..

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehfnz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-06-2022
WiseGuy! schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:54:
[...]

Zitten nog behoorlijk onder hun ATH, maar heb eerlijk gezegd weinig vertrouwen in de doorontwikkeling van Cardano... desondanks HODL ik er wel een aantal.
waarom weinig vertrouwen?

Acties:
  • +13 Henk 'm!

Verwijderd

Als er slecht geslapen wordt: bekijk dan dit plaatje even van de USD money supply:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JaeQPVySXFlzuKsJxF9kYJJ3_9I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/10nMvbHGggejSn3pfmSdTOI9.jpg?f=fotoalbum_large

Of die van de Euro:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yeel4f5fATkK7V9_4BRZvCxdVYs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fPT99DRYiiw01TMvMd9AH23G.jpg?f=fotoalbum_large

Is stress om een valuta experiment zonder onderliggende waarde anders dan vertrouwen in overheden het waard?

Wat is hier de bubbel? Bitcoin of fiat?

Bij fiat is gebleken dat het minder waard wordt met verloop van tijd en dat de hoeveelheid in omloop significant toeneemt in tijden van economische onzekerheid.

Bij Bitcoin is gebleken dat de 'waarde' met verloop van tijd alleen maar toeneemt, toegegeven, met zeer volatiele bewegingen daartussen.

Ben je bang voor de dips of crashes, dan geloof je niet in Bitcoin of heb je er zoveel inzitten dat het je toekomstplannen kan verstoren.

Geld is in mijn optiek nooit stress waard. Als je positie in crypto je stress geeft, cash het dan gewoon lekker uit en ga ervan genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-10 13:11
WhySoSerious schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:54:
Keurig. ETH breekt mij net wat te vroeg uit. Had vanochtend nog wat euro's naar Kraken gestuurd omdat de pot een beetje leeg was. Helaas rukt ETH net wat te vroeg op, m'n centen zullen er uiteraard pas op staan als we weer boven de 1000EUR zitten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

WiseGuy! schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:53:
[...]

Eth is dan ook niet echt een Altcoin te noemen
Welles:
Altcoins are the other cryptocurrencies launched after the success of Bitcoin.
Belangrijker:
Moedercoin en moederchain voor veel altcoins.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-10 11:39

Nhz

Pelox schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:55:
[...]

Hier niet anders, niet uitgestapt in eerste instantie toen midden in de nacht toch maar wel. tja nu is het minder winst dan dat het had kunnen zijn. Geaccepteerd en door. Wel een zeer onrustige nacht, heb ik eigenlijk nooit..
Bij mij heeft de downtime van Kraken me gewoon een heel serieuze bak met geld gekost. Dat valt bij mij niet onder 'minder winst', maar onder 'verlies'.

Ik zat te wachten op die drop, toen ik hem herkende direct goed ingestapt. Door de baggerzooi van Kraken heeft het alleen maar geld gekost.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Ray_ schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:56:
[...]

Keurig. ETH breekt mij net wat te vroeg uit. Had vanochtend nog wat euro's naar Kraken gestuurd omdat de pot een beetje leeg was. Helaas rukt ETH net wat te vroeg op, m'n centen zullen er uiteraard pas op staan als we weer boven de 1000EUR zitten :(
Wellicht komt de 40k weer in het zicht en dan heb je kans op weer een flinke drop. Ik zou even afwachten.

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:42
WhySoSerious schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:54:
jep breakout. Nu nog ff confirmen en op naar de 43k

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Idem hier.

Wil op zich wel hoog uitstappen en lager terugkopen zonder de hele dag de koers te volgen.

Maar goed, dat wilt uiteraard iedereen. :+

Tot die tijd maar aan soortgelijk plan vasthouden: https://medium.com/huddlo...in-recession-d04eb7cf3dd3

Alleen... Heb de EUR niet direct nodig. En als ik nu extra EUR over zou hebben.... zou ik wat BTC kopen. 8)7

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Nhz schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:57:
[...]

Bij mij heeft de downtime van Kraken me gewoon een heel serieuze bak met geld gekost. Dat valt bij mij niet onder 'minder winst', maar onder 'verlies'.

Ik zat te wachten op die drop, toen ik hem herkende direct goed ingestapt. Door de baggerzooi van Kraken heeft het alleen maar geld gekost.
Ja joh.. dikke ellende. Ik heb niet op kraken gekeken.. maar binance, daar was het ook blind uitstappen en blind inkopen, maar in ieder geval wel bereikbaar..

Zero.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Verwijderd schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:55:
Als er slecht geslapen wordt: bekijk dan dit plaatje even van de USD money supply:

[Afbeelding]

Of die van de Euro:

[Afbeelding]

Is stress om een valuta experiment zonder onderliggende waarde anders dan vertrouwen in overheden het waard?

Wat is hier de bubbel? Bitcoin of fiat?

Bij fiat is gebleken dat het minder waard wordt met verloop van tijd en dat de hoeveelheid in omloop significant toeneemt in tijden van economische onzekerheid.

Bij Bitcoin is gebleken dat de 'waarde' met verloop van tijd alleen maar toeneemt, toegegeven, met zeer volatiele bewegingen daartussen.

Ben je bang voor de dips of crashes, dan geloof je niet in Bitcoin of heb je er zoveel inzitten dat het je toekomstplannen kan verstoren.

Geld is in mijn optiek nooit stress waard. Als je positie in crypto je stress geeft, cash het dan gewoon lekker uit en ga ervan genieten.
HAAAAAAALELUUUUUUJJAAAAAA!!!!!! :D

Kunnen we een geloof oprichten voor dit? De Kerk van de Heilige Coin of zo?

Geeft ons de kans om, ook tijdens corona, gewoon bij elkaar te komen en het over echt zinvolle dingen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
MrJ schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:58:
[...]

Idem hier.

Wil op zich wel hoog uitstappen en lager terugkopen zonder de hele dag de koers te volgen.

Maar goed, dat wilt uiteraard iedereen. :+

Tot die tijd maar aan soortgelijk plan vasthouden: https://medium.com/huddlo...in-recession-d04eb7cf3dd3

Alleen... Heb de EUR niet direct nodig. En als ik nu extra EUR over zou hebben.... zou ik wat BTC kopen. 8)7
Herkenbaar.. daarom stap ik telkens met kleine beetjes uit en geef ik het direct uit aan iets nuttigs.. alleen moet ik ook een groot doel gaan bedenken.. misschien toch maar zonnepanelen oid

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:05
mathiasc schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:59:
[...]

Klopt maar ik zit ruim in de plus en vooral in BTC. Die gaat echt niet van 40k naar 10k in een seconde. In 2017 zag je ook na de top een dump en daarna een opkrabbel dus heb je nog een kans te verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiseGuy!
MrWilliams schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:57:
[...]

Welles:

[...]

Belangrijker:
Moedercoin en moederchain voor veel altcoins.
Technisch gezien heb je gelijk, maar voor mij persoonlijk heeft de definitie van Altcoin meer te maken met imago en marketcap

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ray_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-10 13:11
Waar is die ETH-meid met dat kleine lapje stof om d'r heen gebleven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

WiseGuy! schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:02:
[...]

Technisch gezien heb je gelijk, maar voor mij persoonlijk heeft de definitie van Altcoin meer te maken met imago en marketcap
Altcoin vind ik meer een verzamelnaam voor alles wat niet Btc is.
Voor een andere doorsnede gebruik ik shitcoin.
Anders noem ik het gewoon bij de naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseGuy!
tehfnz schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:55:
[...]

waarom weinig vertrouwen?
O.a. het feit dat de roadmap geen planningsdata (meer) bevat. Na de launch van Shelley mainnet weinig meer gehoord behalve dat er gewerkt wordt aan features.

Ja, de implementatie van Goguen staat gepland voor eind februari, maar als dat net zo gaat als met Shelley verwacht ik niet dat ze dan klaar zijn. En dat zorgt voor negatief sentiment.

[ Voor 23% gewijzigd door WiseGuy! op 08-01-2021 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
MrWilliams schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:59:
[...]

HAAAAAAALELUUUUUUJJAAAAAA!!!!!! :D

Kunnen we een geloof oprichten voor dit? De Kerk van de Heilige Coin of zo?

Geeft ons de kans om, ook tijdens corona, gewoon bij elkaar te komen en het over echt zinvolle dingen te hebben.
Geef ons onze dagelijkse lambo, zoiets?

Pagina: 1 ... 136 ... 193 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!