Zo, ook ik zal een beknopte build log achterlaten hier. Met dank aan iedereens adviezen, foto's en met uitzondering @
lbreman die mij geholpen heeft met informatie, check-up en ingebruikstelling (yes, subsidie here we come)

)
Panasonic 5J mono van Bottega Idraulica (Italië), geplaatst in de achtertuin vlak achter het huis. Binnen (1e etage) een 150L calypso-rebatch van Panasonic WPB die zijn eigen feestje viert. Aanvankelijk wilde ik alles uit de WP trekken, maar ben blij niet ook met 3weg-kleppen etc aan te moeten.
32mm Heima flexbuizen, laatste stuk met RJtec 5/4" RVS flex met 90gr bocht.
Buisisolatie van Amazon.de, de set was erg goed te betalen zo. Stukken goedkoper dan Uponor voorgeïsoleerd..
De 5J draait op een eigen kracht alamat (B16/30mA) en in de pomp zit een 3f kwh-meter en heishamon. De derde fase is niet aangesloten momenteel. Kan eventueel een buitenstopcontact worden later.
De WPB heeft een eigen B16 groep achter aardlek, een ongebruikte droger-aansluiting.
/f/image/Av97kqKYueiEodcgMpGggeNU.png?f=fotoalbum_large)
Eerste dag een stukje bestrating opgeschoven, zand gestort, grindmat erin gaten in de gevel.
*63mm diepe gatzaag van
Amazon
*60mm regenpijp (HWA) van de bouwmarkt
Ging prima met mijn bosch blauw hamerboortje door de bakstenen wand (spouwloos, dubbelsteens muur). De pijp ging er soepel doorheen en met een wiggetje en wat purschuim goed op de plek gezet en afgedicht.
/f/image/wRPZ13JudOaGfHgFP9tBhOXx.png?f=fotoalbum_large)
Pomp staat netjes op bigfoots (600mm) die ik van Ebay heb, na alle aansluitingen heb ik het grind nog verder afgevuld (niet op foto).
Binnen was het een groter gevecht dan gedacht, ik wilde namelijk onder- & achterlangs mijn keukenblok. Gelukkig zelf gebouwd & geplaatst, dus ik wist exact hoe en wat deze deels te verwijderen.
Vloerverwarmingsverdeler heb ik vervangen voor een pomploze niet-menger. Dan stijgt er 32mm en op de 1e etage gaat dit via vuller, manometer, magneetfilter en ontluchter, over op het "oude" 22mm pex naar de radiatoren boven. Ik heb 32 doorgetrokken en geïsoleerd zodat de mogelijkheid tot fancoil boven open blijft
TODO:
- Heishamon debuggen / bereik verbeteren
- Boven laatste T-stukken en koppelingen inpakken & aftapen
- Leidingen buiten inpakken in Armaflex (althans, Ali knock-off)
zijn hier nog tips, dos/donts voor? Daarna helemaal inpakken met tape?
[
Voor 3% gewijzigd door
stevenP op 12-03-2023 21:06
]