Ervaringen met AJAX security

Pagina: 1 ... 18 19 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0n1
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 20-05 23:34
Ik heb onderzoek gedaan naar de werking van de Bellkit (reverse engineering).

Als er aangebeld wordt, ontvangt de Bellkit een signaal, sluit de contacten even kort en dan weer in rust. In rust heeft hij dan 2 Ohm weerstand, dus de ajax deurbel ontvangt dan nog steeds stroom.
In deze situatie is het mij een raadsel hoe de externe bel stroom krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0n1
OlivierF schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 07:32:
[...]

Ja ik heb het zo aangesloten als in het schema en mijn traditionele bel werkt daarmee gewoon.
Heb je een schema voor mij, want ik kan het mij niet voorstellen dat het kan werken zoals geadverteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlivierF
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-06 09:33
r0n1 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 12:19:
[...]

Heb je een schema voor mij, want ik kan het mij niet voorstellen dat het kan werken zoals geadverteerd.
Ja hoor, dat is gewoon het schema uit de handleiding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vpHdDO37mG7Ca2im1--Qw7atz0I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LGOgrctuJGarolAZk7dZ8Wtn.avif?f=fotoalbum_large

Wat een paar mensen al gezegd hebben maar controleer of je beltrafo voldoende stroom en spanning levert. Check ook of je in de app de wired chime hebt ingeschakeld. En of je het precies zo aangesloten hebt als in de handleiding. Dus de bel in serie en de bellkit daar parallel overheen.

[ Voor 18% gewijzigd door OlivierF op 24-04-2025 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0n1
Dat schema bedoel ik niet. Ik bedoel het schema van de aansluiting van jouw systeem.
Iedereen met een beetje verstand van de Wet van Ohm en kennis van de werking van de BellKit weet dat het niet kan werken. Daarom zoek ik een schema van een daadwerkelijk werkend systeem dat ik kan navolgen.
ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlivierF
r0n1 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 13:24:
Dat schema bedoel ik niet. Ik bedoel het schema van de aansluiting van jouw systeem.
Iedereen met een beetje verstand van de Wet van Ohm en kennis van de werking van de BellKit weet dat het niet kan werken. Daarom zoek ik een schema van een daadwerkelijk werkend systeem dat ik kan navolgen.
ron
Dan zou ik exact dat schema moeten natekenen; het zit precies zo aangesloten én het werkt.
Bijgevoegd nog een foto van de bellkit parallel op mijn bestaande bel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2mgmj5HBWxzdqy-91fHpXTvxOR8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3sBdqO7QMzFCqYYVVITYq9oM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• habbekrats
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:03
r0n1 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 13:24:
ron
Heeft niet zoveel met wet van Ohm te maken.
In de belkit zit een onstoornetwerk aangezien de mechanische bel vaak flinke stoorpulsen veroorzaakt en een schakeling die zorgt voor voldoende lage weerstand om je ajax bell te gebruiken..

Wat er gebeurt als je ingesteld hebt dat je een mechanische bel wired crime hebt is dat bij het drukken van de belknop de 2 aansluitpolen van je ajax device kortgeleden worden om de mechanische bel te activeren. Gedurende deze tijd wordt de bel via de ingebouwde accu gevoed.

En zoals gezegd de voeding moet echt voldoende spanning en stroom kunnen leveren, zo rond de 1A

En misschien dat ook niet elke mechanische bel er mee werkt.

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• habbekrats
Voor de mensen die een AJAX NVR zoeken, de aangeboden NVR op Amazon zijn namaak. Bericht van Ajax gehad maar uit het antwoordt begreep ik dat het dweilen met de kraan open is. Koop bij een reseller welke bij Ajax in de lijst staat. De https://www.smartsenergy.nl/ ook goedkopermaar is als verdacht aangemeld wegens ontbreken van belangrijke zaken o.a. ontbreken artikel 2 algemene voorwaarden.

[ Voor 3% gewijzigd door habbekrats op 27-04-2025 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:20
@habbekrats : waar is aan te zien dat het namaak is? Ik heb er een hele tijd geleden al eentje gehaald en die kwam in originele verpakking, wordt hetzelfde aan de app toegevoegd en ontvangt firmware updates..

Ik krijg het idee dat Ajax de grijze markt niet onder controle heeft en daar niet blij mee is. Er zullen ongetwijfeld namaak zijn maar de spullen voor een 'normale' prijs die je op o.a. Marktplaats en Amazon kunt krijgen komen op mij als origineel over.

[ Voor 37% gewijzigd door Bobmeister op 28-04-2025 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
Toch maar gewoon 1 besteld in NL met kortingspunten en koningsdag korting voor 252 in huis.
Als ik weer thuis ben van vakantie weer wat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
habbekrats schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 17:45:
Toch maar gewoon 1 besteld in NL met kortingspunten en koningsdag korting voor 252 in huis.
Als ik weer thuis ben van vakantie weer wat te doen.
Prachtig, waar zie je aan dat dat geen namaak is? Op Amazon heb je hem voor 80 euro minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

habbekrats schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 17:45:
met kortingspunten en koningsdag korting voor 252 in huis.
Als je nog even had gewacht had je nog zomer korting en hitte korting erbij gekregen :+

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
Bobmeister schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 23:05:
[...]

Prachtig, waar zie je aan dat dat geen namaak is? Op Amazon heb je hem voor 80 euro minder.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W8n3NPJLjvVDAf68SW81i1gGc2Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TubFar8YInbyT3Wa2d6owgnE.jpg?f=fotoalbum_large

my brand
my compagny
806258168109

lijkt mij niet echt verhelderend, 806258168109 is geen ean van Ajax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
habbekrats schreef op woensdag 30 april 2025 @ 02:41:
[...]

[Afbeelding]

my brand
my compagny
806258168109

Toevallig komt mijn NVR bij die verkoper vandaan. Dat die gegevens niet kloppen zie je wel vaker op Amazon (marketplace). Als deze NVR namaak is, is het een hele knappe namaak. Er zit geen afwijking in verpakking, product , handleiding. De NVR wordt herkend door de rest van het systeem en ontvangt software updates.
Het is gewoon een dozenschuiver die genoegen neemt met minder marge..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01:05
habbekrats schreef op woensdag 30 april 2025 @ 02:41:
[...]

[Afbeelding]

my brand
my compagny
806258168109

Mijn Ajax Touchscreen keypad komt ook bij die verkoper vandaan, die ijkt mij ook niet nep.

Touchscreen is nu trouwens mooi geprijsd bij:
https://www.galaxus.nl/en...ck-58454-routers-39517917

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:50
Wat doe ik verkeerd. Alles leek te werken, maar toch niet :-)

Wanneer ik alarm inschakel: alles perfect

Bij deelinschakeling lijkt het goed te gaan. Echter de sirene gaat niet af. Ik krijg enkel een kritische melding en die zegt dan welke melder zorgt voor het alarm.

Het vreemde is wanneer ik de sirene zet op ALTIJD ipv alleen wanneer ingeschakeld het wel werkt. Maar het systeem is toch ingeschakeld bij deelinschakeling?

[ Voor 29% gewijzigd door meermarco op 30-04-2025 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Edit fout

[ Voor 97% gewijzigd door meermarco op 30-04-2025 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:04
@meermarco nou dan laat je hem toch op ‘altijd’ staan? Die andere optie lijkt sowieso alleen nuttig als je zones gebruikt en wilt dat de sirene voor bepaalde zones geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
xFeverr schreef op woensdag 30 april 2025 @ 22:31:
@meermarco nou dan laat je hem toch op ‘altijd’ staan? Die andere optie lijkt sowieso alleen nuttig als je zones gebruikt en wilt dat de sirene voor bepaalde zones geldt.
Omdat ik dacht dan voldoe ik ook NEN blabla voor een buitensirene. Vandaar. En ja altijd is de oplossing. Maar voelt toch als een workaround om
een bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
meermarco schreef op woensdag 30 april 2025 @ 23:37:
[...]

Omdat ik dacht dan voldoe ik ook NEN blabla voor een buitensirene. Vandaar. En ja altijd is de oplossing. Maar voelt toch als een workaround om
een bug?
Ja snap ik. Dan zou er echter nog wel een hoop meer ingesteld moeten worden om aan die norm te voldoen, zoals inschakelen in twee fasen.

Gebruik je ook meerdere zones dan?
Want zo niet, dan is je verwachting eigenlijk dat er helemaal geen verschil is tussen die twee opties, toch? Dat zou ook gek zijn.

Er is 1 stand van het systeem die ‘ingeschakeld’ heet. En in die stand werkt de sirene als je hem instelt op ‘alleen wanneer ingeschakeld’. De andere stand heet ‘deelinschakeling’ en die werkt dan niet.

Ja, als je het heel letterlijk neemt dan staat het er wel zo. Dus ik weet niet of het echt een bug is. Misschien hoort het zo te werken. Het gedraagt zich namelijk exact zoals het er staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
xFeverr schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 06:41:
[...]

Ja snap ik. Dan zou er echter nog wel een hoop meer ingesteld moeten worden om aan die norm te voldoen, zoals inschakelen in twee fasen.

Gebruik je ook meerdere zones dan?
Want zo niet, dan is je verwachting eigenlijk dat er helemaal geen verschil is tussen die twee opties, toch? Dat zou ook gek zijn.

Er is 1 stand van het systeem die ‘ingeschakeld’ heet. En in die stand werkt de sirene als je hem instelt op ‘alleen wanneer ingeschakeld’. De andere stand heet ‘deelinschakeling’ en die werkt dan niet.

Ja, als je het heel letterlijk neemt dan staat het er wel zo. Dus ik weet niet of het echt een bug is. Misschien hoort het zo te werken. Het gedraagt zich namelijk exact zoals het er staat.
Ik heb niet meerdere zones. Gewoon allemaal raam/deurmelders. Die moeten aan bij ‘nacht’ (deelschakeling)

En dan nog een paar bewegingsmelders. En die moeten aan bij ‘alles aan’.

Sirene zou af moeten gaan zodra het systeem (gedeeltelijk) ingeschakeld is (bij detectie) en als alles aan staat natuurlijk ook.

Maar goed altijd aan werkt. Vond het gewoon vreemd :-)

[ Voor 3% gewijzigd door meermarco op 01-05-2025 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0n1
habbekrats schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 10:28:
[...]

Heeft niet zoveel met wet van Ohm te maken.
In de belkit zit een onstoornetwerk aangezien de mechanische bel vaak flinke stoorpulsen veroorzaakt en een schakeling die zorgt voor voldoende lage weerstand om je ajax bell te gebruiken..

Wat er gebeurt als je ingesteld hebt dat je een mechanische bel wired crime hebt is dat bij het drukken van de belknop de 2 aansluitpolen van je ajax device kortgeleden worden om de mechanische bel te activeren. Gedurende deze tijd wordt de bel via de ingebouwde accu gevoed.

En zoals gezegd de voeding moet echt voldoende spanning en stroom kunnen leveren, zo rond de 1A

En misschien dat ook niet elke mechanische bel er mee werkt.
Hèhè, ik ben er uit.
Na veel overleg met de supportafdeling van Ajax blijkt dat het vermogen van de voeding zeker 2,5 A moet zijn. Waarom? Kunnen/willen ze niet zeggen. Het relais trekt 150mA, dus 2,5 A????
Nu een voeding van 19 V / 3,16 A. Powerhouse. En dan werkt het!
Maar logisch is het niet.

Nu wachten op de update om een scenario te maken met het Ajaxrelais, dat is de beste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeri003
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:25
Levert deze Hager dan voldoende, als je 2,5 A nodig hebt lijkt deze me tekort schieten.
Hoop het van niet heb graag alles hetzelfde in de meterkast.

Technische gegevens HAGER, ST313
Primaire spanning: 230 V
Secundaire spanning 1: 12 V
Secundaire spanning 2: 24 V
Secundaire stroomsterkte 1: 1.33 A
Secundaire stroomsterkte 2: 0.67 A
Max. uitgangsvermogen: 16 W
Max. uitgangsstroom: 1.33 A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0n1
Op basis van mijn ervaringen gaat het daarmee niet lukken.
Maar je kunt het proberen....
Anders wachten op de update van de doorbell of een tijdelijke oplossing zoals ik heb gedaan.
Eindelijk hoor ik weer of er iemand aanbelt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeri003
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:25
Wat voor Beltrafo gebruiken de andere Ajax deurbel eigenaren?
Kom nu de hager ST315 tegen die is best prijzig en zes modules breed. Voldoet wel aan de 2,5 A

Technische gegevens HAGER, ST315
Primaire spanning: 230 V
Secundaire spanning 1: 12 V
Secundaire spanning 2: 24 V
Secundaire stroomsterkte 1: 5.25 A
Secundaire stroomsterkte 2: 2.63 A
Max. uitgangsvermogen: 63 W
Max. uitgangsstroom: 5.25 A

[ Voor 51% gewijzigd door leeri003 op 02-05-2025 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
@leeri003 Ik heb een oude Ziggo adapter 12Vdc/1A eraan zitten, maar gebruik de extra bel optie niet. Ik gebruik de Ajax alarm binnen sirene deze geeft 1 piepje bij aanbellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb helaas meerdere doorsensors die er zo uitzien..

Afbeeldingslocatie: https://upload.bmwaddict.nl/images/2025/05/03/3a6b9696-bfb0-492a-9735-9536042f302e.md.jpg

Krijg ze ook niet meer open :(

Jullie dit toevallig ook gehad? Batterij icm vocht denk ik? Zal wel geen garantie zijn neem ik aan na 12 maanden?

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:41
Workaholic schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 10:00:

[Afbeelding]

Jullie dit toevallig ook gehad? Batterij icm vocht denk ik? Zal wel geen garantie zijn neem ik aan na 12 maanden?
Lijkt wel ijzervijzels ?
Waar zitten deze in een werkplaats of iets dergelijks ?

Krijg ze hier nog normaal en gewoon open, zonder ze te zien kan ik daar niks overzeggen en wat betreft de batterij en vocht waar baseer je dat op ?

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Arie26 schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 10:07:
[...]

Lijkt wel ijzervijzels ?
Waar zitten deze in een werkplaats of iets dergelijks ?

Krijg ze hier nog normaal en gewoon open, zonder ze te zien kan ik daar niks overzeggen en wat betreft de batterij en vocht waar baseer je dat op ?
Nee op zolder bij een buitendeur naar het balkon. Is wat vochtig, lijkt mij dat dit de batterij is die is uitgezet?

edit: hier zit geen batterij in maar een magneet.

Afbeeldingslocatie: https://upload.bmwaddict.nl/images/2025/05/03/WhatsApp-Image-2025-05-03-at-10.18.06.md.jpg

Dit is dus de oorzaak icm vocht?

[ Voor 21% gewijzigd door Workaholic op 03-05-2025 10:19 ]

Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• habbekrats
Lijkt mij gewoon magnetisch materiaal van bv scharnieren die droog zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
habbekrats schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 10:19:
Lijkt mij gewoon magnetisch materiaal van bv scharnieren die droog zijn.
Hoe bedoel je :)? Zou dit ergens vanaf komen? De deur zelf? Wel het onderzoeken waard..

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22:08
Ja dat is gewoon metaaldeeltjes wat er op is gekomen... Lijkt me ook niet gezond als dat zo in de lucht hangt.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Het zit enkel/vooral op de magneet. Ook mooi als een patroon zo. Lijkt me idd ijzerslijpsel wat daarheen is getrokken. Makkelijk te zien. Veeg het weg met een keukenrol. Pak de magneet. En hou het er weer op. Trekt het aan is het idd ijzer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Workaholic schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 10:00:

[Afbeelding]

Gebruik je grafiet voor smering scharnieren of cilinderslot?

Dit is de enigste oorzaak die ik kan bedenken kwa aanhechting op je deur magneet.
Of iemand slijpt graag metaal bij jou in de straat en door trekwind vangt jou magneet dat op.

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:07

paQ

Zijn er ook tweakers die AJAX schakelmateriaal hebben, en is daar echt 0 mogelijkheid voor om die in een domotica eco systeem te krijgen anders dan de AJAX app?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xFeverr
paQ schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 18:52:
Zijn er ook tweakers die AJAX schakelmateriaal hebben, en is daar echt 0 mogelijkheid voor om die in een domotica eco systeem te krijgen anders dan de AJAX app?
Nee, heb ik niet. Om precies die reden. Er bestaat geen (officiele) koppeling met andere systemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

xFeverr schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 11:20:
[...]

Nee, heb ik niet. Om precies die reden. Er bestaat geen (officiele) koppeling met andere systemen
Balen zeg. Zelfs een niet-officiele methode lijkt niet te bestaan.
Ik vind dat ze erg puik schakelmateriaal hebben, maar "smart alleen in onze eigen app" is voor mij een enorme dealbreaker. Net als bij GIRA eigenlijk ook al het geval is.

[ Voor 5% gewijzigd door paQ op 07-05-2025 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
paQ schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 11:24:
[...]

Balen zeg. Zelfs een niet-officiele methode lijkt niet te bestaan.
Ik vind dat ze erg puik schakelmateriaal hebben, maar "smart alleen in onze eigen app" is voor mij een enorme dealbreaker. Net als bij GIRA eigenlijk ook al het geval is.
Gira heeft ook nog Friends of Hue-schakelaars. Die hangen bij mij op. Ik vind de Ajax-schakelaars ook mooi maar zolang ze de boel niet open stellen overweeg ik het niet eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Ik heb geen hue, juist om niet vast te zitten in een eco-systeem.

Ik heb na enkele keren mailen met AJAX deze reply:
yes, we've checked and confirm - an Ajax dimmer unit connected to the Jeweller Hub cannot be controlled (or polled) via the API / webhook.
ik begrijp daar dus echt niks van 8)7
Waarom zou je het er niet in opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
Nieuw extra product van Ajax..
Uiteraard erg mooi voor je sleutelbos als sleutelhanger om te laten zien als er ongewenst iemand in je woning staat en spullen wilt lenen voor bijzondere doeleinde.

Afbeeldingslocatie: https://alarmsysteemexpert.nl/cdn/shop/files/ajax-systems-honkbalknuppel-36595870662889.jpg?v=1738755222
Afbeeldingslocatie: https://alarmsysteemexpert.nl/cdn/shop/files/ajax-systems-honkbalknuppel-36595870695657.jpg

**

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:15
Wat is hierin het product? De knuppel of de combinatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• habbekrats
Ik heb mijn Ajax nvr nu opgenom in het Ajax systeem. Had nog een 3TB disk liggen die minder dan 7 watt trekt onder load. Mijn Ajax doorbell ging direct mee in de nvr AI herkenning van auto en personen gaat goed. Katten geen valse meldingen meer.

Wat (nog) niet goed werkt zijn mijn 3 Hikvision colorvu camera's waarbij de smart functies linecrossing en person detection niet werken. De klassieke bewegingdtectie wel maar geeft de hele dag met wolken ongewenste alarmen.

Onvif Hikvision is (versie 19.12, profiel S, profiel G, profiel T) In ODM onvif ckecker zie ik de linecrossing events wel voorbij komen. Ajax nvr doet er niet mee, i ben er nog niet helemaat uit of dit in Ajax ondersteund wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
paQ schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 12:48:
Ik heb geen hue, juist om niet vast te zitten in een eco-systeem.
Spullen van Hue draaien op Zigbee. Dus je zit niet vast aan het Hue Ecosysteem. Een Zigbee-stick in je Home Assistant werkt ook. Of een Homey. Of Alexa. Of een van de andere systemen die werken met Zigbee en met ondersteuning voor de verschillende accessoires.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielsepiels76
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 05-06 16:51
OlivierF schreef op donderdag 24 april 2025 @ 12:22:
[...]

Ja hoor, dat is gewoon het schema uit de handleiding:

[Afbeelding]

Wat een paar mensen al gezegd hebben maar controleer of je beltrafo voldoende stroom en spanning levert. Check ook of je in de app de wired chime hebt ingeschakeld. En of je het precies zo aangesloten hebt als in de handleiding. Dus de bel in serie en de bellkit daar parallel overheen.
Ah, hier was ik naar op zoek. Ik heb de combinatie van Honeywell dc915 met de Ajax doorbell. Als je beide schema’s volgt en combineert kom je er wel. Anders dan Ajax schema heb ik een extra connectie gemaakt op de stroomaansluiting. Alles goed gedaan en toch werkte het niet. Enorme frustratie! Totdat ik dus hier las dat je in de app moet aangeven dat je een digitale chime hebt… nu werkt het! Thanks!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

xFeverr schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 18:51:
[...]

Spullen van Hue draaien op Zigbee. Dus je zit niet vast aan het Hue Ecosysteem. Een Zigbee-stick in je Home Assistant werkt ook. Of een Homey. Of Alexa. Of een van de andere systemen die werken met Zigbee en met ondersteuning voor de verschillende accessoires.
Ik snap de mail van Aajx niet hoor.
De schakelaars en dimmer staan gewoon in de API :S

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
paQ schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 18:52:
Onofficieel, maar je zou hier eens kunnen kijken:

https://davefx.com/en/202...ated-into-home-assistant/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Wij hebben van het oude alarmsysteem nog een optische flitser/sirene op de buitenmuur zitten.
Zoiets dus

Hoe zou ik deze het beste kunnen vervangen? We hebben al een home sirene binnenhangen, maar we willen dus een optisch flitslicht.

Ik had dit gevonden maar benieuwd hoe dit precies werkt en of we niet een draadloos ding oid kunnen plaatsen?

[ Voor 28% gewijzigd door Workaholic op 21-05-2025 13:11 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

thx, maar ik zie de schakelaars zelf gewoon in de API staan, incl alle mogelijk opties van de schakelaar zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vishal_d
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-06 15:20
Dit is hoe ik het een en ander werkend heb gekregen, maar met dubbele sensoren. Dit ziet er beter uit! Thanks
@@Antonio di dit is een goede handleiding!!! Jeedom <--> HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
paQ schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 14:39:
[...]

thx, maar ik zie de schakelaars zelf gewoon in de API staan, incl alle mogelijk opties van de schakelaar zelf.
Welke API?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

die van AJAX zelf

[ Voor 13% gewijzigd door paQ op 21-05-2025 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
Je doelt dan op de enterprise API? Of de API van de app reverse engineered?

Die eerste is niet publiek toegankelijk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

xFeverr schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 16:24:
[...]

Je doelt dan op de enterprise API? Of de API van de app reverse engineered?

Die eerste is niet publiek toegankelijk toch?
idd die van AJAX zelf. Klopt, daar moet ajax credentials voor verstrekken.
Het ging mij er meer om dat AJAX per mail ontkrachtte dat de API dat zou ondersteunen, terwijl alles er gewoon instaat :?

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
LightSwitchDimmer:
    allOf:
      - $ref: "#/definitions/LightSwitchBase"
      - type: "object"
        properties:
          buttonOne:
            $ref: "#/definitions/LightSwitchButton"
          touchMode:
            type: "string"
            enum:
              - TOUCH_MODE_TOGGLE_AND_SLIDER
              - TOUCH_MODE_TOGGLE
              - TOUCH_MODE_BLOCKED
          dimmerSettings:
            $ref: "#/definitions/DimmerSettings"
          brightnessChangeSpeed:
            type: "integer"
            format: "int32"
            minimum: 0
            maximum: 20
          actualBrightnessCh1:
            maximum: 100
            readOnly: true
          minBrightnessLimitCh1:
          maxBrightnessLimitCh1:
          armActionBrightnessCh1:
          disarmActionBrightnessCh1:
          deviceType:
            enum:
              - LightSwitchDimmer
        required:
          - buttonOne
          - touchMode
          - dimmerSettings
          - brightnessChangeSpeed
          - minBrightnessLimitCh1
          - maxBrightnessLimitCh1
          - armActionBrightnessCh1
          - disarmActionBrightnessCh1

DimmerSettings:
    type: "object"
    properties:
      curveType:
        enum:
          - CURVE_TYPE_AUTO
          - CURVE_TYPE_LINEAR
          - CURVE_TYPE_LOGARITHMIC
      lightSource:
        enum:
          - LIGHT_SOURCE_AUTO
          - LIGHT_SOURCE_LEADING_EDGE
          - LIGHT_SOURCE_TRAILING_EDGE
      calibration:
        enum:
          - ENABLED
          - DISABLED
    required:
      - curveType
      - lightSource
      - calibration

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:15
Ajax ondersteunt het niet, doordat ze de betreffende credentials niet verlenen. Athom (Homey) is daar bijvoorbeeld nu met Ajax over in gesprek/onderhandeling om via de API het Ajax-systeem voor Homey-klanten beschikbaar te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Antonio di
  • Laatst online: 23:56

Antonio di

a mi me dijeron que si

Ik denk dat jij een bedrijfs-account hebt, dan heb je toegang tot API van Ajax. Tweakers op dit Forum hebben normaliter geen bedrijfsaccount.
Voor consumenten is er de Jeedom oplossing waarbij Jeedom als "bedrijf" optreed voor iedere consument die dat wil en gebruik (gaat) maken van Jeedom. Homey Smarthome is ook bezig met een API voor Consumenten te ontwikkelen (zie @bazzemans ).
Lees voor (bijna) alle Ajax interfaces, inc. Jeedom en Homey:
Antonio di in "Ajax Alarm systeem en Interfaces met andere systemen/modules"

[ Voor 8% gewijzigd door Antonio di op 21-05-2025 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuckingfutz
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-05 23:21
vishal_d schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 11:14:
Door de ONVIF toevoeging (wat ook in beta was) heb ik juist besloten over te stappen van Axis naar Ajax. Het enige wat nog niet werkt met ONVIF is doorgeven van metadata die de AI herkent en doorspeelt aan mijn Synology (voor 24/7 opname).
Kan er weinig over terugvinden, maar ik begrijp hieruit dat de Ajax Doorbell continu (of desgewenst alleen bij bewegingsdetectie) beelden kan doorgeven aan Synology Surveillance station? (uiteraard ONVIF aanzetten etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseB7
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 10-06 01:08
Mensen nog een goedkope sim kaart suggestie?
4G en idealiter ook met voice/bel functie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OlivierF
nuckingfutz schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 11:20:
[...]

Kan er weinig over terugvinden, maar ik begrijp hieruit dat de Ajax Doorbell continu (of desgewenst alleen bij bewegingsdetectie) beelden kan doorgeven aan Synology Surveillance station? (uiteraard ONVIF aanzetten etc).
Ja dat kan, ik stream hem bijvoorbeeld 24/7 naar HomeAssistant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
JesseB7 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 02:12:
Mensen nog een goedkope sim kaart suggestie?
4G en idealiter ook met voice/bel functie
Le. Ba.ra
Prepaid en niet de prepaid voordeelbundels.

Goedkoper krijg je niet...

PatRamon in "Ervaringen met AJAX security"

[ Voor 11% gewijzigd door PatRamon op 30-05-2025 11:22 ]

**

Pagina: 1 ... 18 19 Laatste