Ervaringen met AJAX security

Pagina: 1 ... 16 ... 19 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:00

nielsvv

100% Afol

Bedankt voor de info. Wil dat de camera's continu gaan opnemen en niet enkel als er beweging gedetecteerd word.

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:23
Het Ajax Special Event staat op het punt te beginnen: YouTube: Ajax Special Event: Multiverse | Nederlands, 2024

Update 15.45, kleine recap hier. Ben erg blij met een videodeurbel in het Ajax systeem, zie de website: https://ajax.systems/nl/products/doorbell/

Tevens voor de mensen met een simkaart van Always Connected, nu 1GB - 12 maanden voor 4.95 euro. Draait hier nog steeds prima.

[ Voor 50% gewijzigd door Vitruvius op 21-11-2024 15:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:23
CronoS76 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 21:49:
Nog een dingetje met Ajax. Denk dat die Support al gek wordt :) Er zitten toch wel wat mankementen zo hier en daar in de software.. maargoed. ik heb mijn Ajax set een maandje ongeveer en nu wilde ik op de Keypad Plus de optie "auto awake on delay when entering" activeren zodat het Keypad al aangaat op het moment dat entry alarm af gaat. Maargoed.. voor deze optie heb je firmware 5.60.7.0 nodig op de Keypad, ik zit nog op een oudere versie vandaar dat ik die optie niet heb. Nu heb ik aan Ajax Support gevraagd hoe ik die Firmware op mijn Keypad kan upgraden, aangezien de App er geen optie voor zag; dat gaat dus blijkbaar niet.. daar hebben ze niet echt slim over nagedacht.... Support zei dat ik hem bij de winkel moet ruilen onder de garantie met de juiste software versie, terwijl er eigenlijk niets kapot is.... Ik ga het proberen, maar ik twijfel hoe dit gaat uitpakken.. want je weet dan ook niet van te voren welke Firmware erop staat... Dus iemand die een Keypad of Keypad Plus aanschaft, het maakt uit welke firmware hierop staat tijdens aanschaf...
Een complete lijst van functies afhankelijk van firmware vind je hier.

• vishal_d
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-06 15:20
Ahh, jammer dat de Deurbel geen bekabeld netwerk kan, ik heb bij me voordeur 2x netwerkkabels. Op dit moment zijn ze aangesloten op de Axis A8105 en de IO-poorten (voor de toekomst).

Ben wel benieuwd wanneer wij deze binnen gaan krijgen zodat ik hem kan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:55
Denk toch dat ik Ajax ga proberen nu met wat aanbiedingen. Welke melders en hub zouden jullie nemen?

Heb 2 standaard toegangsdeuren (voor en achter), 2x openslaande deuren, 2x draai kiep raam. Verder dakramen en aan voorzijde huis een raam.

Ik zit eraan te denken om bij alle deuren en ramen melders te plaatsen. Behalve bij ramen boven voorzijde straat en dakramen.

Dan een PIR in de centrale hal/gang boven.
PIR gang beneden waar pincode paneel hangt, PIR bijkeuken waar pincode paneel 2 kan hangen. En een PIR huiskamer/keuken.

Geen tags, enkel via pincode.

Bij slapen: enkel alle raam/deur melders aan
Bij weg: alles aan

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 15:56
meermarco schreef op maandag 25 november 2024 @ 17:20:
Denk toch dat ik Ajax ga proberen nu met wat aanbiedingen. Welke melders en hub zouden jullie nemen?

Heb 2 standaard toegangsdeuren (voor en achter), 2x openslaande deuren, 2x draai kiep raam. Verder dakramen en aan voorzijde huis een raam.

Ik zit eraan te denken om bij alle deuren en ramen melders te plaatsen. Behalve bij ramen boven voorzijde straat en dakramen.

PIR gang beneden waar pincode paneel hangt, PIR bijkeuken waar pincode paneel 2 kan hangen. En een PIR huiskamer/keuken.

Wat denken jullie?
Is er geen mogelijkheid buiten melders toe te passen? Bv achtertuin, oprit? Dan signaleer je 'tuig' al voor ze proberen binnen te komen.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Vitruvius schreef op donderdag 21 november 2024 @ 12:06:
[...]
Een complete lijst van functies afhankelijk van firmware vind je hier.
Thx:

Activering van het bediendeel bij het inschakelen van de vertraging bij binnenkomst
5.60.6.3 of hoger Lekker zit op 5.53.2.1
Had dit wel erg handig gevonden.

Prima spul van Ajax heb er ook genoeg van in huis.
Zeker de automatische water klep op de waterleiding.

Maar toch sneu dat ze niet goed hebben doorgedacht om oudere varianten te kunnen updaten van de firmware.
Vitruvius schreef op donderdag 21 november 2024 @ 11:00:
Tevens voor de mensen met een simkaart van Always Connected, nu 1GB - 12 maanden voor 4.95 euro. Draait hier nog steeds prima.
Hier nog steeds L-e-ba.ra prepaid.
1.4mb per dag 0,01 cent.

[ Voor 18% gewijzigd door PatRamon op 25-11-2024 20:23 ]

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Makrolon schreef op maandag 25 november 2024 @ 18:16:
[...]

Is er geen mogelijkheid buiten melders toe te passen? Bv achtertuin, oprit? Dan signaleer je 'tuig' al voor ze proberen binnen te komen.
Ja dat is er wel. Maar heb al reokink wifi camera’s. Twijfel een beetje aan de betrouwbaarheid van de buitenmelder. Sowieso komt bezorger ook bij de voordeur en soms zijtuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di
  • Laatst online: 10-06 23:56

Antonio di

a mi me dijeron que si

meermarco schreef op maandag 25 november 2024 @ 17:20:

Wat denken jullie?
lees:
Waar moet een draadloos DIY Alarm met smarthome aan voldoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
meermarco schreef op maandag 25 november 2024 @ 22:16:
[...]

Ja dat is er wel. Maar heb al reokink wifi camera’s. Twijfel een beetje aan de betrouwbaarheid van de buitenmelder. Sowieso komt bezorger ook bij de voordeur en soms zijtuin.
Betrouwbaarheid is goed. Ik heb er 2, alleen vals alarm gehad door een kat die van mn bus af sprong op de grond.

Je kan ze alleen snachts aan zetten als een bezorger niks bij je te zoeken heeft

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Makrolon schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 06:52:
[...]

Betrouwbaarheid is goed. Ik heb er 2, alleen vals alarm gehad door een kat die van mn bus af sprong op de grond.

Je kan ze alleen snachts aan zetten als een bezorger niks bij je te zoeken heeft
Dat is waar. Nu nog kijken waar het het goedkoopste is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Ik zie dat ernaast de Ajax die ik evt wilde bestellen, de 'superior' line bestaat. Binen tweakers kan ik hier weinig over vinden. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
meermarco schreef op maandag 2 december 2024 @ 15:23:
Ik zie dat ernaast de Ajax die ik evt wilde bestellen, de 'superior' line bestaat. Binen tweakers kan ik hier weinig over vinden. Iemand hier ervaring mee?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EKGFeFZud8TmbznZbEwUqWedBbo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ql0daVVN9XNoAfFz52Ti7F6x.jpg?f=fotoalbum_large

Tevens linkje "alle" producten overzicht:
https://ajax.systems/nl/products/
Unit met Superior aan klikken --> Meer info over Superior reeks

[ Voor 18% gewijzigd door PatRamon op 02-12-2024 15:33 ]

**

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OlivierF
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-06 09:33
meermarco schreef op maandag 2 december 2024 @ 15:23:
Je kunt als consument geen Superior gebruiken; die is voorbehouden aan professionele installateurs.
Mocht je het ergens op de kop kunnen tikken, je krijgt het in je Ajax app niet toegevoegd als je niet geautoriseerd bent..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:26
Of installateur worden.

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vishal_d
Precies wat er gezegd wordt. Alleen een installateur mag dat.

Ikzelf en een neefje hebben de Baseline, me broertje en ander neefje hebben de Superior. Bij mij staan op sommige plekken de deurcontacten ondersteboven waar het bij de S-lijn niet hoeft.

Het exacte verschil?
Fysiek zijn de beugels om hem op te hangen groter en steviger.
De meeste magneetcontacten kan je de magneet aan beide kanten monteren (waar de baseline alleen aan één kant werkt).
De meeste apparaten van de S-line gaan ook beter om met de accu waardoor ze langer meegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Bedankt. Ik zocht idd het verschil, anders dan 'via installateur'. Goedkoper=beter accu. Superior-->iets robuuster, en contacten kunnen anders worden opgehangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Marco
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-06 16:25
Magneetcontacten andersom werkt bij mij ook gewoon (de grote magneet in ieder geval, kleine niet getest). Weet dat het eigenlijk aan de verkeerde kant hangt maar gaat al paar jaar goed. Wel uitvoerig per contact geprobeerd voor definitieve montage uiteraard en waar het kan hang ik ze zoals ze horen.

Maar dat is vanuit het amateur-oogpunt haha, snap dat het anders moet als je het professioneel installeert op welke manier dan ook.

[ Voor 18% gewijzigd door -Marco op 03-12-2024 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
-Marco schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 13:31:
Magneetcontacten andersom werkt bij mij ook gewoon (de grote magneet in ieder geval, kleine niet getest). Weet dat het eigenlijk aan de verkeerde kant hangt maar gaat al paar jaar goed. Wel uitvoerig per contact geprobeerd voor definitieve montage uiteraard en waar het kan hang ik ze zoals ze horen.

Maar dat is vanuit het amateur-oogpunt haha, snap dat het anders moet als je het professioneel installeert op welke manier dan ook.
Dankjewel. Goed te weten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Met nog veel dank aan @vishal_d voor de screenshots van zijn camera en de kwaliteit, ben ik met Black Friday overstag gegaan en heb ik een Turretcam gekocht met 8MP en een 2.8 lens.

Het is de bedoeling dat deze bij de voordeur komt te hangen en daarmee zowel de voordeur als de voortuin in beeld brengt; vandaar de keuze voor de 2.8 omdat die een bredere kijkhoek heeft (110 graden).

Omdat er weinig 'echte' praktijkervaringen/foto's/reviews te vinden zijn bij deze een kleine impressie.

Wat mij sowieso als eerste opvalt is dat de junction box in verhouding bijzonder groot is ten opzichte van de camera zelf, die een bescheiden formaat heeft.

De kwaliteit van zowel de camera als de junction box voelt goed. Allebei van metaal en robuust. De boutjes waarmee je het deksel van de junction box vastschroeft zitten 'vast' aan het deksel. Handig, want als je het deksel ondersteboven moet vastschroeven vallen ze er daardoor niet uit. Scheelt gepriegel.

Waar ik gemengde gevoelens over heb is dat het deksel van de junction box is bekleed met een soort schuim. Dit zorgt er enerzijds voor dat de camera strak en waterdicht tegen het deksel van de junction box aan zit, maar zoals je op de foto's ziet blijft er een behoorlijk stuk schuim onbedekt. Een rand van circa 3/4 millimeter rondom de camera.

Ik vraag mij af of deze rand door de weersinvloeden niet op een gegeven moment uitdroogt/vergaat. Hoewel ik het snap, had het deksel volgens mij ook prima zonder schuimrubber gekund.

Helaas heb ik de camera nog niet kunnen testen omdat mijn PoE adapter niet op tijd binnen was... maar dat komt dit weekend goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jRFlIUmLzgjr-snpzRuZuVTdQSA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i2vwYaW7W2gTkJ9tLEMMPZ0R.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MLOiKiFJpviVrIiBHXLX7fnluiM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3XFi3IG1gUVdJdYbVUYFQhRr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G8LamZhx__TCDubXwWx1YuvoDto=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6pKNMINRFfGTV9RR0n9zv2tU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:00

nielsvv

100% Afol

Iemand al eens de lichtschakelaars en stopcontacten van Ajax getest? Benieuwd of deze makkelijk 1 op 1 te vervangen zijn door inbouw Niko apparatuur.

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vishal_d
Ethiron schreef op donderdag 5 december 2024 @ 21:45:
Met nog veel dank aan @vishal_d voor de screenshots van zijn camera en de kwaliteit, ben ik met Black Friday overstag gegaan en heb ik een Turretcam gekocht met 8MP en een 2.8 lens.
Nu mag ik van me werkgever de Ajax laten hangen thuis (kwam als Demo binnen).

Ik vind de AC/DC adapter aansluiting persoonlijk een beetje nutteloos aan de Ajax Cam. Ik vind dat het gebruik van een junction box de cams weer groter maakt, bij Axis heb je dus alleen de mogelijkheid voor één netwerkkabel (dat dus POE moet zijn).
Ik had zelf moeite om de cam op te hangen tegen de schutting aan met kabel EN de ac/dc connector. Hierdoor kreeg ik hem niet helemaal goed in de oorspronkelijke behuizing. De junction box die jij gebruik is ideaal, maar voor mij een doorn in het oog. Ik ben gewend aan de strakke behuizingen van Axis. Ik moest de kabels er echt in proppen en kreeg hierdoor de Ajax cam net genoeg erin gedrukt.

Door de Ajax Cams en de deurbel die binnenkort leverbaar is, heeft een nichtje van mij aangegeven ook voor Ajax te gaan. Alarm/Cams/deurbel in één ecosysteem! Dat is iets wat er bij Ajax nu wel goed geregeld is!

[ Voor 7% gewijzigd door vishal_d op 06-12-2024 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

vishal_d schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 15:37:
[...]

Nu mag ik van me werkgever de Ajax laten hangen thuis (kwam als Demo binnen).

Ik vind de AC/DC adapter aansluiting persoonlijk een beetje nutteloos aan de Ajax Cam. Ik vind dat het gebruik van een junction box de cams weer groter maakt, bij Axis heb je dus alleen de mogelijkheid voor één netwerkkabel (dat dus POE moet zijn).
Ik had zelf moeite om de cam op te hangen tegen de schutting aan met kabel EN de ac/dc connector. Hierdoor kreeg ik hem niet helemaal goed in de oorspronkelijke behuizing. De junction box die jij gebruik is ideaal, maar voor mij een doorn in het oog. Ik ben gewend aan de strakke behuizingen van Axis. Ik moest de kabels er echt in proppen en kreeg hierdoor de Ajax cam net genoeg erin gedrukt.

Door de Ajax Cams en de deurbel die binnenkort leverbaar is, heeft een nichtje van mij aangegeven ook voor Ajax te gaan. Alarm/Cams/deurbel in één ecosysteem! Dat is iets wat er bij Ajax nu wel goed geregeld is!
Ja het is een flinke unit die junction box… maar zoals je zegt: zonder is eigenlijk niet te doen qua wegwerken van kabels.

Bovendien vraag ik mij af of de kabelaansluitingen dan gegarandeerd waterdicht zijn?

Nog even over je laatste alinea: dat klinkt alsof je niet per se tevreden bent over hoe de rest bij Ajax is geregeld. Of lees ik dat verkeerd?

[ Voor 3% gewijzigd door Ethiron op 07-12-2024 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vishal_d
Het enige wat nog ontbreekt bij Ajax is het vrijgeven van de API. Ik wil ZO erg graag zien dat er een koppeling is met Home Assistant. Met name de deursensoren/camera events etc. Op basis hiervan zou ik thuis nog meer dingen willen automatiseren. Wanneer dat mogelijk is, hang ik dezelfde week nog Ajax cams op en wissel ik de kneiterdure Axis intercom om voor het model van Ajax.

Voor de rest is het echt een perfect product! er komt binnenkort nog een waterstop erbij met extra waterdetectie (heb er nu 1 bij de wasmachine die al een keer af is gegaan en bleek de wasmachine kapot te zijn gegaan, brandalarm wil ik ook nog vervangen! Er waren eerst modellen (V1) uitgekomen die alleen accu hebben, nu met V2 heb je ook de mogelijkheid met 230v (wat ik bij de nieuwbouw heb bij elke brandalarm op elke verdieping).
Ethiron schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 22:22:
[...]
Bovendien vraag ik mij af of de kabelaansluitingen dan gegarandeerd waterdicht zijn?
Ik denk het wel! Ajax cam hangt nu een kleine 1 a 2 maanden, achterkant is niet helemaal strak tegen de schutting, maar het ding doet het nog steeds! Denk dat ik zelf ergens in Q1 2025 even de tekentafel voor 3D prints erbij pak en een klein junction box ontwerp!

[ Voor 22% gewijzigd door vishal_d op 09-12-2024 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

vishal_d schreef op maandag 9 december 2024 @ 09:50:
Het enige wat nog ontbreekt bij Ajax is het vrijgeven van de API. Ik wil ZO erg graag zien dat er een koppeling is met Home Assistant. Met name de deursensoren/camera events etc. Op basis hiervan zou ik thuis nog meer dingen willen automatiseren. Wanneer dat mogelijk is, hang ik dezelfde week nog Ajax cams op en wissel ik de kneiterdure Axis intercom om voor het model van Ajax.

Voor de rest is het echt een perfect product! er komt binnenkort nog een waterstop erbij met extra waterdetectie (heb er nu 1 bij de wasmachine die al een keer af is gegaan en bleek de wasmachine kapot te zijn gegaan, brandalarm wil ik ook nog vervangen! Er waren eerst modellen (V1) uitgekomen die alleen accu hebben, nu met V2 heb je ook de mogelijkheid met 230v (wat ik bij de nieuwbouw heb bij elke brandalarm op elke verdieping).

[...]

Ik denk het wel! Ajax cam hangt nu een kleine 1 a 2 maanden, achterkant is niet helemaal strak tegen de schutting, maar het ding doet het nog steeds! Denk dat ik zelf ergens in Q1 2025 even de tekentafel voor 3D prints erbij pak en een klein junction box ontwerp!
Zie andere posts op dit forum.
Zie hoofdstuk "Ajax Enterprise API/Token (inc. Jeedom oplossing voor consumenten)" (is wel Cloud), IN:
Ajax Alarm systeem en Interfaces met andere systemen/modules

Er staat in de link nog meer "beperktere interfaces" voor Ajax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vishal_d
@Antonio di Dat klopt! Ik heb de Jeedom uitleg gemaakt!
Ik heb me nickname aangepast naar me voornaam nu ik meer actief ben op tweakers haha!

Als je ooit een Axis koppeling hebt gezien met HA, dan zul je merken dat dat is wat je mist bij Ajax. Ik wil heel graag dit stukje naadloos geïntegreerd hebben.

Zoals beweging in je getekend veld is een automatisering starten. Zelfs dat kan nog niet met Jeedom.

[ Voor 48% gewijzigd door vishal_d op 09-12-2024 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

vishal_d schreef op maandag 9 december 2024 @ 15:54:
@Antonio di Dat klopt! Ik heb de Jeedom uitleg gemaakt!
Ik heb me nickname aangepast naar me voornaam nu ik meer actief ben op tweakers haha!

Als je ooit een Axis koppeling hebt gezien met HA, dan zul je merken dat dat is wat je mist bij Ajax. Ik wil heel graag dit stukje naadloos geïntegreerd hebben.

Zoals beweging in je getekend veld is een automatisering starten. Zelfs dat kan nog niet met Jeedom.
Ik zie, nu ik mijn hoofdstukje "Enterprise API/Token (inc. Jeedom oplossing voor consumenten)" lees, dat inderdaad zelfs de inhoud hiervan "automatisch" is verandert met jouw nieuwe nickname.
Daar was ik dus mooi ingetrapt @vishal_d van advies te voorzien ;) :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:39
Gisteren toch maar besloten om een Security systeem te nemen, na enkele inbraken en inbraak pogingen hier in de buurt.
Vandaag gelijk begonnen met installeren en inderdaad een makkie, systeem bestaat uit:
Hub 2w
3 stuks Ajax MotionProtect S Plus-W
3 stuks Ajax DoorProtect S Plus-W
Ajax HomeSiren S-W
Ajax Keypad S Plus-W
4 stuks Ajax SpaceControl-W
Ajax StreetSiren-W

Ben nog niet helemaal happy en hebben jullie misschien nog tips
- piepjes in en uitschakeltijd, geluidsnivo
- code bediendeel? Toegevoegde waarde zitten volgens mijn geen piepjes in ?

En ik hoop op koppelingen met
Hue verlichting
Homey smarthome

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

Arie26 schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 22:51:
Gisteren toch maar besloten om een Security systeem te nemen, na enkele inbraken en inbraak pogingen hier in de buurt.
Vandaag gelijk begonnen met installeren en inderdaad een makkie, systeem bestaat uit:
Hub 2w
Ajax HomeSiren S-W
Ajax Keypad S Plus-W
Ajax StreetSiren-W

Hue verlichting
Homey smarthome
Zie apart forum/artikel/beschrijving voor Ajax interfaces (Ajax -- Homey direct: alleen wat links/url's):

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vishal_d
Arie26 schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 22:51:
Hub 2w
Ajax HomeSiren S-W
Ajax Keypad S Plus-W
Ajax StreetSiren-W

Hue verlichting
Homey smarthome
Heb je de S lijn gekoppeld gekregen met een normaal account?
Bedienpaneel geeft zachte piepjes als feedback. Ik gebruik hem alleen om de deelschakeling aan te zetten met 1 touch. 99% van de tijd gebruik ik de app.
Ik heb ingesteld bij in/uitloop op volledig alarm 15 sec. Maar gebruik altijd de app, ik sta dan al of nog buiten. Voor de deelschakeling staat deze op 0. Ik wil hem direct op de deel mode hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
Ik zit gekoppeld aan een zakelijke account hier mee kan ik deze toevoegen.

Ben alleen nog niet helemaal uit het bediendeel ? Deze ligt nu nog op de kast, zal nog eens testen met de piepjes.

Ik heb andere topic gelezen over interfaces en koppelingen, maar zou liever iets grotere integratie zien, wacht daar nog eventjes op.

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vishal_d
Aha, dat verklaard dat je ze kan toevoegen. Toen de S-lijn uitkwam, was ik deze bij me broertje aan het installeren. Ons zakelijk account was toen nog niet voorzien van de rechten om de S-lijn te koppelen.

Bedienpaneel geeft echt alleen piepjes bij feedback. Als jij via de app/afstandsbediening gaat schakelen, hoor je geen piepjes op je bedienpaneel.

Als je hier tot 50 berichten terug hebt gelezen, zie je dat ik een werkende integratie voor elkaar heb gekregen. Echter, hier zal je een (Virtuele) machine moeten installeren met Jeedom. Middels MQTT kan je de berichten doorsturen naar Home Assistant. Wanneer de state van me deursensoren veranderen, wordt me Hue getriggerd. Zoals bij bepaalde voorwaarde de voordeur open, is gang lamp aan op bepaalde lichte sterkte.
(maar ook de state van je alarm, temp sensoren etc.) Jeedom heeft middels een samenwerking met Ajax de API gekregen en is er hiervoor een plugin gebouwd. Let op, alle communicatie gaat dus van je Jeedom naar de Jeedom server (frankrijk) en dan naar Ajax en weer terug. Zolang Ajax niet de API openbaar wil maken, zullen de developers van HA (denk ik) niks doen.

[ Voor 15% gewijzigd door vishal_d op 14-12-2024 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
vishal_d schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 22:30:
Aha, dat verklaard dat je ze kan toevoegen. Toen de S-lijn uitkwam, was ik deze bij me broertje aan het installeren. Ons zakelijk account was toen nog niet voorzien van de rechten om de S-lijn te koppelen.

Bedienpaneel geeft echt alleen piepjes bij feedback. Als jij via de app/afstandsbediening gaat schakelen, hoor je geen piepjes op je bedienpaneel.

Als je hier tot 50 berichten terug hebt gelezen, zie je dat ik een werkende integratie voor elkaar heb gekregen. Echter, hier zal je een (Virtuele) machine moeten installeren met Jeedom. Middels MQTT kan je de berichten doorsturen naar Home Assistant. Wanneer de state van me deursensoren veranderen, wordt me Hue getriggerd. Zoals bij bepaalde voorwaarde de voordeur open, is gang lamp aan op bepaalde lichte sterkte.
(maar ook de state van je alarm, temp sensoren etc.) Jeedom heeft middels een samenwerking met Ajax de API gekregen en is er hiervoor een plugin gebouwd. Let op, alle communicatie gaat dus van je Jeedom naar de Jeedom server (frankrijk) en dan naar Ajax en weer terug. Zolang Ajax niet de API openbaar wil maken, zullen de developers van HA (denk ik) niks doen.
Ik heb even terug zitten lezen, maar Jeedom is redelijk omslachtig.
Ook lees ik dat de verwachte koppeling met Homey staat gepland voor Q1 dat is wel het wachten waard.

Teteringen

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Af en toe heb ik toch wat gekke meldingen van Ajax.

Vanochtend deed ik per ongeluk de voordeur open met het alarm nog ingeschakeld.

Het magneetcontact op de voordeur detecteert opening en trilling en het alarm gaat af (buitensirene die binnen in de hal is gemonteerd). Logisch en tot zover prima.

Maar vervolgens detecteert ook het magneetcontact op de tuindeur trilling, terwijl daar helemaal niks gebeurde. De tuindeur zit in de tegenovergestelde gevel (+- 10 meter verder).

Het enige wat ik kan bedenken is dat de geluidsgolven van de sirene trillingen veroorzaken.

Heeft iemand soortgelijke ervaringen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ABUYs7MBMH5B0PO10ZnmvKymA8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qwLFXMgNyK5ZGe1YDIKwEKtl.jpg?f=fotoalbum_large

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:10
@Ethiron Vorige week ook zoiets gehad.
Middenin de nacht gaf de sensor op de deur een melding van trilling en tegelijkertijd de glasbreuk detector van de bewegingsmelder in de werkplaats.
Er zit een 4 m brede oprit tussen huis en werkplaats, dus een samenhangend verband is onwaarschijnlijk en ik kan verder ook niets bedenken wat het kan hebben veroorzaakt.
Op de buitencamera's i.i.g. was niets vreemds te zien.

[ Voor 9% gewijzigd door JukeboxBill op 26-12-2024 12:31 ]

Soms ben ik bijna gelukkig

• OlivierF
JukeboxBill schreef op donderdag 26 december 2024 @ 12:29:
@Ethiron Vorige week ook zoiets gehad.
Middenin de nacht gaf de sensor op de deur een melding van trilling en tegelijkertijd de glasbreuk detector van de bewegingsmelder in de werkplaats.
Er zit een 4 m brede oprit tussen huis en werkplaats, dus een samenhangend verband is onwaarschijnlijk en ik kan verder ook niets bedenken wat het kan hebben veroorzaakt.
Op de buitencamera's i.i.g. was niets vreemds te zien.
Vuurwerk? Of carbid? Ik heb wel eens eerder gezien dat melders daarop af gaan.
Het is wel het seizoen in ieder geval.

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

OlivierF schreef op donderdag 26 december 2024 @ 12:35:
[...]

Dat zou misschien kunnen voor de situatie van @JukeboxBill, maar niet voor mijn situatie.

• Makrolon
Ethiron schreef op donderdag 26 december 2024 @ 11:26:
Af en toe heb ik toch wat gekke meldingen van Ajax.

Vanochtend deed ik per ongeluk de voordeur open met het alarm nog ingeschakeld.

Het magneetcontact op de voordeur detecteert opening en trilling en het alarm gaat af (buitensirene die binnen in de hal is gemonteerd). Logisch en tot zover prima.

Maar vervolgens detecteert ook het magneetcontact op de tuindeur trilling, terwijl daar helemaal niks gebeurde. De tuindeur zit in de tegenovergestelde gevel (+- 10 meter verder).

Het enige wat ik kan bedenken is dat de geluidsgolven van de sirene trillingen veroorzaken.

Heeft iemand soortgelijke ervaringen?

[Afbeelding]
Geluid kan goed hoor. Onze hond heeft met blaffen de trillings detectie wel eens af laten gaan, en ik ook wel eens met een schreeuw naar onze Tokkie buren 😁

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Makrolon schreef op donderdag 26 december 2024 @ 13:16:
[...]

Geluid kan goed hoor. Onze hond heeft met blaffen de trillings detectie wel eens af laten gaan, en ik ook wel eens met een schreeuw naar onze Tokkie buren 😁
Ah dus toch? :+ grappige anekdotes.

Maar wel goed om te weten, want dan maak ik me wat minder zorgen over de betrouwbaarheid van de sensoren.

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:10
OlivierF schreef op donderdag 26 december 2024 @ 12:35:
[...]

Dat zou kunnen, maar is nogal onwaarschijnlijk voor mijn woonomgeving; met name 's nachts rustige laan in buitengebied.
Mijn camera's reageren ook bij autolampen, die langs de gevel schijnen. Die zouden ook moeten reageren op de flitsen van vuurwerk.

@Makrolon
Hier een paar maanden terug door de muziek, die nogal hard aanstond, terwijl ik in slaap was gevallen.
Maar dat was dit keer niet het geval.

Ik ga eens kijken of ik mijn camera's ook kan laten opnemen bij te veel lawaai, bij wijze van controle en redundancy.
En de trillingssensors minder gevoelig afstellen, staan nu op normaal.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJZ
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10-06 11:46

LJZ

Hi Tweakers

Wij zijn voornemens een AJAX beveiligingssysteem te nemen, enkel lopen we tegen een vraagstuk aan. We hebben momenteel een Eufy alarmsysteem, maar dit geeft dus geen geluid bij een delay uitloop of binnenkomst. Kortom kom je thuis, dan heb je geen vermelding dat het alarm erop zou staan. Resultaat is continue een alarm dat afgaat.

Geeft het AJAX alarmsysteem iets van een melding wanneer het alarm erop staat en bijvoorbeeld iemand thuis komt. Anderzijds zie je iets op het keypaneel dat aangeeft dat je alarm is ingeschakeld.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OlivierF
LJZ schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 19:33:
Hi Tweakers

Wij zijn voornemens een AJAX beveiligingssysteem te nemen, enkel lopen we tegen een vraagstuk aan. We hebben momenteel een Eufy alarmsysteem, maar dit geeft dus geen geluid bij een delay uitloop of binnenkomst. Kortom kom je thuis, dan heb je geen vermelding dat het alarm erop zou staan. Resultaat is continue een alarm dat afgaat.

Geeft het AJAX alarmsysteem iets van een melding wanneer het alarm erop staat en bijvoorbeeld iemand thuis komt. Anderzijds zie je iets op het keypaneel dat aangeeft dat je alarm is ingeschakeld.

Alvast bedankt voor het meedenken!
Jazeker, de binnensiren (homesiren) bijvoorbeeld piept om de inloop aan te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJZ

LJZ

OlivierF schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 19:45:
[...]

Jazeker, de binnensiren (homesiren) bijvoorbeeld piept om de inloop aan te geven.
Is het enkel de binnensirene die dat kan doen? Dus stel die zou in je trapgang hangen, dat gescheiden is met je hal, waar de woonkamer tussenzit hoor je dit naar alle waarschijnlijkheid ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

@LJZ Nee, ook de street siren kan het.

Veel mensen (ik ook) hangen binnen de street siren binnen.

Die heeft meer decibel. De indoor siren valt voor veel mensen een beetje tegen qua decibel.

Street siren hangt in de gang beneden en die hoor je op zolder nog meer dan prima.

[ Voor 8% gewijzigd door Ethiron op 12-01-2025 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJZ

LJZ

Ethiron schreef op zondag 12 januari 2025 @ 08:34:
@LJZ Nee, ook de street siren kan het.

Veel mensen (ik ook) hangen binnen de street siren binnen.

Die heeft meer decibel. De indoor siren valt voor veel mensen een beetje tegen qua decibel.

Street siren hangt in de gang beneden en die hoor je op zolder nog meer dan prima.
Super bedankt voor de tip! Dan misschien nog een rare vraag, maar kan je bij een alarm ook alle brandmelders mee laten alarmeren?

Ik ben overigens ook aan het kijken om het bij Jaggsalarm aan te schaffen ivm hun scherpe prijzen momenteel. Iemand ervaring mee?

[ Voor 12% gewijzigd door LJZ op 12-01-2025 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlivierF
LJZ schreef op zondag 12 januari 2025 @ 10:12:
[...]

Super bedankt voor de tip! Dan misschien nog een rare vraag, maar kan je bij een alarm ook alle brandmelders mee laten alarmeren?

Ik ben overigens ook aan het kijken om het bij Jaggsalarm aan te schaffen ivm hun scherpe prijzen momenteel. Iemand ervaring mee?
Ja dat kan. In de instellingen van de Hub, dan naar Service -> Branddetectoren instellingen en dan 'gekoppeld alarm voor branddetectoren' inschakelen.

Met Jaggsalarm heb ik geen ervaringen.

[ Voor 3% gewijzigd door OlivierF op 13-01-2025 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

OlivierF schreef op maandag 13 januari 2025 @ 08:41:
[...]

Ja dat kan. In de instellingen van de Hub, dan naar Service -> Branddetectoren instellingen en dan 'gekoppeld alarm voor branddetectoren' inschakelen.

Met Jaggsalarm heb ik geen ervaringen.
Die instelling doet volgens mij niet wat @LJZ bedoelt.

De optie waar jij aan refereert zorgt ervoor dat alle brandmelders afgaan als één brandmelder afgaat.

Wat hij bedoelt is dat de brandmelders afgaan als het reguliere Ajax-alarm afgaat. Dat kan volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeri003
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-06 21:25
De Ajax video deurbel lijkt er intussen ook te zijn, heeft iemand hem al vind het jammer dat deze niet rechtstreeks aan het netwerk hangt en gevoed wordt via poe.
https://ajax.systems/nl/products/doorbell/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlivierF
Ethiron schreef op maandag 13 januari 2025 @ 09:01:
[...]

De optie waar jij aan refereert zorgt ervoor dat alle brandmelders afgaan als één brandmelder afgaat.

Wat hij bedoelt is dat de brandmelders afgaan als het reguliere Ajax-alarm afgaat. Dat kan volgens mij niet.
Oh nee als hij dat inderdaad bedoelt dan nee, dat gaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlivierF
leeri003 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 09:03:
De Ajax video deurbel lijkt er intussen ook te zijn, heeft iemand hem al vind het jammer dat deze niet rechtstreeks aan het netwerk hangt en gevoed wordt via poe.
Als je toevallig een UTP bij je deurbel hebt zitten is dat jammer maar in realiteit hebben de meeste mensen dat niet. Op deze manier is installatie wel super eenvoudig; oude deurbel er af, die van Ajax op de bestaande twee draden en voilà.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vishal_d
We hebben er een hoop besteld voor onze voorraad en klanten, helaas staat het nog steeds in backorder. Wanneer deze binnenkomt zal ik hem uitpakken en testen. Uiteraard ook meteen jullie vragen beantwoorden.

Ik vind het ook heel jammer dat ie niet POE gevoed kan worden. Ik heb 2 UTP kabels gelegd voor deurbel (met evt aansturing) doeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vishal_d
LJZ schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 19:33:
Anderzijds zie je iets op het keypaneel dat aangeeft dat je alarm is ingeschakeld.
Je ziet het niet op de keypad. Wel op de Touch versie. Maar deze activeert pas het scherm als jij er met je vingers aan gaat zitten. Tegen de tijd dat jij iets wil doen op de touch keypad, dan hoor je de sirene al piepen als indicatie dat je het alarm moet uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vishal_d
[...]
Als je Ajax fire detectors aanschaft, is het antwoord ja.
Als je een ander merk wilt gebruiken, moet je even controleren of de brandalarm (middels een kabel of een hub) een signaal kunnen afgeven. Deze koppel je aan een Ajax Relay die je weer instelt wat ie moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlivierF
vishal_d schreef op maandag 13 januari 2025 @ 10:29:
[...]

Als je Ajax fire detectors aanschaft, is het antwoord ja.
Als je een ander merk wilt gebruiken, moet je even controleren of de brandalarm (middels een kabel of een hub) een signaal kunnen afgeven. Deze koppel je aan een Ajax Relay die je weer instelt wat ie moet doen.
Maar als je rookmelders op manier (niet via een Relay trouwens maar via een (Multi)Transmitter), dan kun je niet de andere rookmelders mee af laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daftz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-06 22:50
Ben heel benieuwd naar de deurbel! Tezamen met de nieuwe Ajax Indoor Cam gaan deze 2 hopelijk mijn Googe deurbel en Google nest indoor camera vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vishal_d
OlivierF schreef op maandag 13 januari 2025 @ 13:15:
[...]

Maar als je rookmelders op manier (niet via een Relay trouwens maar via een (Multi)Transmitter), dan kun je niet de andere rookmelders mee af laten gaan.
Alleen als de rookmelders in sync kunnen zijn middels een datasignaal. Het is lastig om een 3th party rookmelder mee te nemen in het Ajax ecosysteem.
Je kan echt beter jezelf de moeite besparen en gewoon voor de Ajax modellen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndigoX
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:06
Heeft iemand ondertussen al ervaring met de recent gelanceerde Ajax NVR, al dan niet met hun eigen camera's?
What's the good, the bad & the ugly?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeri003
Ik heb de Ajax nvr liggen maar moet het nog installeren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OlivierF
IndigoX schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 21:54:
Heeft iemand ondertussen al ervaring met de recent gelanceerde Ajax NVR, al dan niet met hun eigen camera's?
What's the good, the bad & the ugly?
Ja ik heb die al een tijdje draaien met een aantal UNV camera's.

Good:
- Camera's waren heel eenvoudig toe te voegen.
- Perfect geïntegreerd in Ajax, ook bijv. met een videoscenario camera's die in de buurt hangen van het alarm bij je alarmmelding in het log krijgen met dus de bijbehorende (opgenomen) beelden. Sowieso fijn om alles in 1 app te hebben qua beveiliging.
- Beelden terugkijken in de app gaat supersnel
- Privacy settings; bijv. de buurman toegang geven tot Ajax om voor de planten/dieren te zorgen tijdens vakantie maar hij kan geen camera's zien.
- Melding als de NVR of een camera offline gaat (vreemd genoeg heb je dat bij een NVR meestal niet)

Bad:
- Videoanalyse van de UNV camera's zelf (ik heb bijv. persoonsdetectie bij de voordeur), komt niet aan in de NVR, daar kan ik dus niks meer mee. Ik heb de camera zelf ook direct in HomeAssistant hangen, die krijgt die meldingen via ONVIF wel gewoon. Je ziet dat ze hier liever hebben dat je de Ajax camera's gebruikt. Motiondetectie werkt wel, maar dat doet de NVR; dat komt dus niet via ONVIF uit de camera.

Niet perse bad or ugly maar de NVR heeft geen PoE poorten. Dus als je een bestaande NVR vervangt met PoE poortjes, dan moet er een switch bij. Als je al een bestaande PoE switch hebt is dat geen issue natuurlijk.

Mocht je nog specifieke vragen hebben, let me know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:16
[...]

Ik heb dit gemaakt in combinatie met Ei Electronics melders (draadloos of bedraad koppelbaar). Een bericht naar Ajax bij brandmelding en optie om alle rookmelders handmatig in alarm te zetten bij inbraak. Met Ajax Relay, externe input op DoorProtect melder en een IO module horende bij de rookmelders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IndigoX
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:06
OlivierF schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 07:55:
[...]

Ja ik heb die al een tijdje draaien met een aantal UNV camera's.

Good:
- Camera's waren heel eenvoudig toe te voegen.
- Perfect geïntegreerd in Ajax, ook bijv. met een videoscenario camera's die in de buurt hangen van het alarm bij je alarmmelding in het log krijgen met dus de bijbehorende (opgenomen) beelden. Sowieso fijn om alles in 1 app te hebben qua beveiliging.
- Beelden terugkijken in de app gaat supersnel
- Privacy settings; bijv. de buurman toegang geven tot Ajax om voor de planten/dieren te zorgen tijdens vakantie maar hij kan geen camera's zien.
- Melding als de NVR of een camera offline gaat (vreemd genoeg heb je dat bij een NVR meestal niet)

Bad:
- Videoanalyse van de UNV camera's zelf (ik heb bijv. persoonsdetectie bij de voordeur), komt niet aan in de NVR, daar kan ik dus niks meer mee. Ik heb de camera zelf ook direct in HomeAssistant hangen, die krijgt die meldingen via ONVIF wel gewoon. Je ziet dat ze hier liever hebben dat je de Ajax camera's gebruikt. Motiondetectie werkt wel, maar dat doet de NVR; dat komt dus niet via ONVIF uit de camera.

Niet perse bad or ugly maar de NVR heeft geen PoE poorten. Dus als je een bestaande NVR vervangt met PoE poortjes, dan moet er een switch bij. Als je al een bestaande PoE switch hebt is dat geen issue natuurlijk.

Mocht je nog specifieke vragen hebben, let me know.
Top. Een zeer gebalanceerd overzicht!
De PoE is inderdaad eentje die er vaak wel standaard opzit bij een NVR, dit zal vele mensen verassen wanneer ze voor het eerst de camera's aansluiten?

[ Voor 4% gewijzigd door IndigoX op 17-01-2025 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlivierF
IndigoX schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 16:30:
[...]

Top. Een zeer gebalanceerd overzicht!
De PoE is inderdaad eentje die er vaak wel standaard opzit bij een NVR, dit zal vele mensen verassen wanneer ze voor het eerst de camera's aansluiten?
Ze zullen weinig aansluiten want er zit überhaupt maar 1 netwerkaansluiting op 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJZ

LJZ

Ethiron schreef op maandag 13 januari 2025 @ 09:01:
[...]

Ja, dat klopt! Ik bedoel dat wanneer het 'normale' alarmsysteem afgaat, ook de AJAX FireProtect-melders in huis geactiveerd worden. Ik heb inmiddels een set aangeschaft en ben deze nu aan het installeren. Tot nu toe ben ik die optie nog niet tegengekomen, dus mocht iemand wel een manier gevonden hebben, let me know.

Ik heb wel een andere vraag: welke simkaart gebruiken jullie voor dit systeem? Ik zag dat AJAX zelf iets aanbiedt, maar is het ook mogelijk om een simkaart van een Nederlandse provider te gebruiken?

Verder merk ik dat meldingen, zoals een alarm, niet op mijn iPhone verschijnen. Ze komen alleen als kritieke melding binnen op mijn Apple Watch, terwijl mijn iPhone stil blijft. Wel staan alle vinkjes op mijn iPhone aan, is dit een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
LJZ schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 15:46:
[...]

Ja, dat klopt! Ik bedoel dat wanneer het 'normale' alarmsysteem afgaat, ook de AJAX FireProtect-melders in huis geactiveerd worden. Ik heb inmiddels een set aangeschaft en ben deze nu aan het installeren. Tot nu toe ben ik die optie nog niet tegengekomen, dus mocht iemand wel een manier gevonden hebben, let me know.

Ik heb wel een andere vraag: welke simkaart gebruiken jullie voor dit systeem? Ik zag dat AJAX zelf iets aanbiedt, maar is het ook mogelijk om een simkaart van een Nederlandse provider te gebruiken?

Verder merk ik dat meldingen, zoals een alarm, niet op mijn iPhone verschijnen. Ze komen alleen als kritieke melding binnen op mijn Apple Watch, terwijl mijn iPhone stil blijft. Wel staan alle vinkjes op mijn iPhone aan, is dit een bekend probleem?
Volgens mij kan dat niet, de rookmelders als sirene voor normaal alarm gebruiken.

Ik gebruik een Sim van Always Connected. Betaal iets van 7 euro per jaar, kun je online weer opwaarderen.

Meldingen doen het bij mij altijd, ook op iPhone.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJZ

LJZ

Montalbano schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 15:50:
[...]

Volgens mij kan dat niet, de rookmelders als sirene voor normaal alarm gebruiken.

Ik gebruik een Sim van Always Connected. Betaal iets van 7 euro per jaar, kun je online weer opwaarderen.

Meldingen doen het bij mij altijd, ook op iPhone.
Is Always Connected enkel internet, volgens mij heb je ook SMS en balbundel nodig voor dit systeem, mocht je dat willen gebruiken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
LJZ schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 15:52:
[...]

Is Always Connected enkel internet, volgens mij heb je ook SMS en balbundel nodig voor dit systeem, mocht je dat willen gebruiken toch?
Ik heb de oudste Hub (1), die heeft voldoende aan alleen data. Weet niet of dat anders is met nieuwere hubs.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vishal_d
Ik heb 4 simkaarten bij https://1nce.com/en-eu/1nce-connect/10-euros-for-10-years (let op, bij het bestellen moet je een KVK/BTW nummer invullen)
het is een prepaid kaart met 500M en 250 SMS

Verbruik over 4 simkaarten is gemiddeld per maand 50MB
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Dr5APTZg5jbxYY0kmqbw3kD12I=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/u0lu074q0k2CPvtgHf3IMBWE.png?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door vishal_d op 21-01-2025 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyRemans
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 01-02 18:41
Hallo allemaal,

Ik overweeg de aanschaf van een Ajax alarmsysteem en zou graag jullie ervaringen en advies willen horen. Mijn huidige situatie: ik gebruik Dahua camera's en ben van plan om in de toekomst over te schakelen naar Ajax-camera's. Ik heb begrepen dat je de beelden van Dahua-camera's wel kunt bekijken via de Ajax-app, maar dat terugkijken niet mogelijk is. Dit zou betekenen dat ik voorlopig nog twee apps moet blijven gebruiken. Heeft iemand hiervoor een oplossing of ervaring?

Qua alarmsysteem wil ik op de benedenverdieping werken met bewegingssensoren met camera. Aangezien deze ook glasbreuk detecteren, vermoed ik dat het niet nodig is om per raam aparte glasbreuksensoren te installeren. Klopt dit volgens jullie ervaring?

Daarnaast wil ik twee bedieningspanelen plaatsen: één beneden en één boven. Wat ik graag zou willen, is dat ik boven, bijvoorbeeld ’s nachts, met één druk op de knop het alarm kan activeren of uitschakelen. Zo hoeft niemand telkens een code in te voeren wanneer ze naar beneden gaan. Is dit mogelijk binnen het Ajax-systeem?

Een ander belangrijk punt voor mij is dat ik via sms op de hoogte wil worden gehouden als er een alarm afgaat en ik geen internetverbinding heb. Welke hub raden jullie hiervoor aan?

Alle tips en ervaringen zijn welkom, zeker ook rond de combinatie Ajax en Dahua-camera's! Bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

JordyRemans schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 16:18:
Hallo allemaal,

Ik overweeg de aanschaf van een Ajax alarmsysteem en zou graag jullie ervaringen en advies willen horen. Mijn huidige situatie: ik gebruik Dahua camera's en ben van plan om in de toekomst over te schakelen naar Ajax-camera's. Ik heb begrepen dat je de beelden van Dahua-camera's wel kunt bekijken via de Ajax-app, maar dat terugkijken niet mogelijk is. Dit zou betekenen dat ik voorlopig nog twee apps moet blijven gebruiken. Heeft iemand hiervoor een oplossing of ervaring?

Qua alarmsysteem wil ik op de benedenverdieping werken met bewegingssensoren met camera. Aangezien deze ook glasbreuk detecteren, vermoed ik dat het niet nodig is om per raam aparte glasbreuksensoren te installeren. Klopt dit volgens jullie ervaring?

Daarnaast wil ik twee bedieningspanelen plaatsen: één beneden en één boven. Wat ik graag zou willen, is dat ik boven, bijvoorbeeld ’s nachts, met één druk op de knop het alarm kan activeren of uitschakelen. Zo hoeft niemand telkens een code in te voeren wanneer ze naar beneden gaan. Is dit mogelijk binnen het Ajax-systeem?

Een ander belangrijk punt voor mij is dat ik via sms op de hoogte wil worden gehouden als er een alarm afgaat en ik geen internetverbinding heb. Welke hub raden jullie hiervoor aan?

Alle tips en ervaringen zijn welkom, zeker ook rond de combinatie Ajax en Dahua-camera's! Bedankt voor het meedenken.
Lees:
Antonio di in "Ajax of Lupus Electronics Alarm / Smarthome kiezen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJZ

LJZ

vishal_d schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 16:10:
Ik heb 4 simkaarten bij https://1nce.com/en-eu/1nce-connect/10-euros-for-10-years (let op, bij het bestellen moet je een KVK/BTW nummer invullen)
het is een prepaid kaart met 500M en 250 SMS

Verbruik over 4 simkaarten is gemiddeld per maand 50MB
[Afbeelding]
Dat is voor mij helaas geen optie, kan zover bij jullie bekend wel gewoon een normale simkaart erin? Kortom gewoon 06-nummer met data, sms en belminuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vishal_d
LJZ schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 16:42:
[...]

Dat is voor mij helaas geen optie, kan zover bij jullie bekend wel gewoon een normale simkaart erin? Kortom gewoon 06-nummer met data, sms en belminuten.
Ja dat kan. We hebben via ons alarm bedrijf bij diverse klanten simkaarten met puur alleen data, maar ook met 06 nummer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vishal_d
@JordyRemans

Zover ik weet:
  • Je kan een third party cam koppelen middels Onvif/RTSP (ook Dahua), opnames zou moeten (kan het mis hebben) maar de intelligentie van Ajax met persoon/dieren/objecten herkenning zal je niet hebben
  • glasbreuk werkt het beste voor het geluid als deze zo dicht mogelijk bij het raam zit. Heeft te maken met de frequentietoon waarmee een glas breekt. Wij hebben een glasbreuk tester en we merken bij diverse merken dat niet altijd een melding wordt geregistreerd als deze verder als 5m is.
  • alarm uitschakelen vereist altijd een pincode. Je kan beter de app op je telefoon gebruiken, hierdoor hoef je niet perse een 2de keypad aan te schaffen
  • Ik heb nog geen ervaringen met SMS, wellicht een tweaker hier wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
[...]

Ja hoor ik heb er ook gewoon een normale sim only in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Makrolon
JordyRemans schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 16:18:
Hallo allemaal,

Ik zou het zo inrichten dat je als je thuis bent je wel vrij kan bewegen in huis. Dus dan alleen buiten sensoren en deur/raam contacten inschakelen. Dan heb je boven geen paneel nodig en hoef je er ook nooit over na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
[...]

Zeker mogelijk.

Prepaid of abbo geen probleem.
Vergeet niet vooraf de code van je sim af te halen doormiddel van je telefoon voordat je hem in de "hub" plaatst.

Zelf heb ik een prepaid van "Le. ba. ra"
En de versie van: Prepaid Beltegoed en niet Voordeelbundel die is duurder.

Gebruik van Ajax met sim = data+sms hier.
Per dag kosten: 0,01 cent 0.6 ~ 1.4mb

Goedkoper ga je niet vinden voor data+sms+bellen in NLD

**

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• vishal_d
Ik wil jullie niet langer laten wachten, ik heb hem net (5 min geleden) gekregen om te testen!

Ik hoor graag al jullie vragen!
Ik ben nog aan het brainstormen hoe ik deze tijdelijk op de plek van de A8105 kan ophangen. Daarvoor zal ik eerst een ophoogblokje moeten ontwerpen/3D printen om de huidige kabels erin te proppen zodat ik niks hoef af te knippen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QrjfPko-orvqoyFmykrSO6HS_tQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qjpjhCCgkgkAs4qg60dbdmIt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WEIe1uwVaqV7RfY3h5lXeNwoTpM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nf0f5Iyy7kVoBq1r3GuFdiiq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daftz
vishal_d schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 16:25:
Ik wil jullie niet langer laten wachten, ik heb hem net (5 min geleden) gekregen om te testen!

Ik hoor graag al jullie vragen!
Ik ben nog aan het brainstormen hoe ik deze tijdelijk op de plek van de A8105 kan ophangen. Daarvoor zal ik eerst een ophoogblokje moeten ontwerpen/3D printen om de huidige kabels erin te proppen zodat ik niks hoef af te knippen.
Nice! We willen graag de kwaliteit van (nacht)video's zien :*)

En natuurlijk hoe de app werkt, instelmogelijkheden, etc, etc!

Oh en of het een druk- of touchknop is.

[ Voor 3% gewijzigd door Daftz op 23-01-2025 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Nice! Kudos alvast naar je moeite!

Vraag van mij: kun je de twee montage beugels combineren? Dus de unit én schuin naar boven/beneden richten én tegelijkertijd schuin naar links of rechts kijkend bevestigen?

Dit om de ideale kijkhoek te creëren. Of is het één van de twee (mijn vermoeden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

En de tweede vraag: wat is precies de bedoeling van de bellkit? Ik lees dat je hem daarmee kunt aansluiten op een bestaande bekabelde bel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vishal_d
De deurbel heeft een druk knop
Ik heb gister een geschikte 12v voeding moeten zoeken thuis (en heb er een gevonden , Ik heb namelijk geen beltrafo of dergelijk.)

Ik ga me best doen om hem vanavond op te hangen. Ben dit weekend niet thuis, maar me huisgenoot kan dan nagaan hoe het werkt aangezien ze ook de Ajax app heeft.

Als je de tilt beugel eerst vastschroeft en dan hetgeen wat naar links/rechts moet, dan kan het wel. Andersom niet. Als je ze op elkaar zet, dan is dat geen gezicht, het is niet echt strak, onderkant is breder als de bovenkant. Er steekt dus een randje uit. Het zou mooier zijn als er een 3D print voor is. Dan heb je het in 1x goed! (EDIT Ik ben van plan het een en ander uit te tekenen en te printen, dit om voor iedereen een ideaal hoek te creëren en voormezelf om de RJ45 stekker erin kwijt te kunnen.

Met de belkit kan je je bestaande bel meenemen zodat deze ook afgaat. Ben alleen nog niet helemaal uit hoe dit precies werkt. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pwgo-eb5lm0I0v7mbAq7ooF_7jw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/pDueiHireFaIXBKyrweJ4nb6.png?f=user_large

-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------

Net even met onze demo hub gekoppeld. Vanavond even thuis op me eigen hub koppelen.
De instellingen lijken enorm veel op die van een CAM.
Het eerste wat niet werkt en heel erg jammer is... Zowel getest als een Android en iPhone en beide hebben dit probleem.
Wanneer je de knop indrukt en deurbel gaat over, geeft je telefoon stilletjes een melding zonder geluid. Ondanks je geluid aanstaat. Is scherm ontgrendeld, krijg je op Android een berichten geluid en op iPhone hoor daadwerkelijk een deurbel afgaan voor 2x op zacht volume (ondanks deze hard aanstaat)

Waar ik wel enorm verbaast over ben is de snelheid op zowel Wifi als 5G, de meldingen komen vrijwel direct, en de stream is supersnel!!! ook het praten kent nauwelijks een vertraging.

Het werkt! Ondanks de demo hub die exact hetzelfde is als mijn hub met dezelfde firmware, werkt het thuis wel! Ik krijg netjes notificaties met geluid als mijn scherm uitstaat. Dit geld ook voor de android van me huisgenoot!

Ik ga proberen de deurbel in de ochtend op te hangen. Mocht dit niet lukken, hang ik hem pas maandagavond op ivm een druk weekend.

[ Voor 46% gewijzigd door vishal_d op 25-01-2025 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJZ

LJZ

PatRamon schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 15:12:
[...]

Zeker mogelijk.

Prepaid of abbo geen probleem.
Vergeet niet vooraf de code van je sim af te halen doormiddel van je telefoon voordat je hem in de "hub" plaatst.

Zelf heb ik een prepaid van "Le. ba. ra"
En de versie van: Prepaid Beltegoed en niet Voordeelbundel die is duurder.

Gebruik van Ajax met sim = data+sms hier.
Per dag kosten: 0,01 cent 0.6 ~ 1.4mb

Goedkoper ga je niet vinden voor data+sms+bellen in NLD
Ik heb er nu eentje van Lyca Mobile in geplaatst, hij doet alles behalve mobiel netwerk maken. Parameters blijven verkeerd, kortom APN.

Het lijkt erop of dat dit komt omdat de data van Lyca over 4G gaat en wij de HUB 2 - 2G hebben.

SMS en bellen doet hij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Als ik het goed lees is voor die deurbel ook de ajax nvr nodig? Dat is wel jammer.

Later komt er een ajax cloud storage optie als ik het goed begrijp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daftz
Navi schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 09:42:
Als ik het goed lees is voor die deurbel ook de ajax nvr nodig? Dat is wel jammer.

Voor de nog te releases indoorcam is er ook de mogelijkheid tot cloud storage. Aangezien deze 2 producten ergens in Q1 released worden is Ajax eerst bezig om de cloud storage op orde te krijgen wellicht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OlivierF
Navi schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 09:42:

Niet noodzakelijk maar wel als je wil dat er beelden worden opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
LJZ schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 09:11:
[...]

Ik heb er nu eentje van Lyca Mobile in geplaatst, hij doet alles behalve mobiel netwerk maken. Parameters blijven verkeerd, kortom APN.

Het lijkt erop of dat dit komt omdat de data van Lyca over 4G gaat en wij de HUB 2 - 2G hebben.

SMS en bellen doet hij wel.
Simyo doet nog wel 2G als ik het goed heb.
Maar wel stuk duurder.

Of Hub2 2G op "verkoop" website zetten en een 4g variant aanschaffen = gelijk klaar

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Hmm.. wel een gemiste kans dat er geen SD kaartje in kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackSmokey
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-05 20:13
LJZ schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 15:46:
[...]

Ik maak gewoon gebruik van een sim only kaartje van Simyo. Door dagelijks pingen verbruik ik per dag 2-3 cent aan data. Jaarverbruik komt dus op 7-9 euro uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:00
PatRamon schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 18:54:
[...]

Simyo doet nog wel 2G als ik het goed heb.
Maar wel stuk duurder.

Of Hub2 2G op "verkoop" website zetten en een 4g variant aanschaffen = gelijk klaar
Ik heb hier ook een Hub2 2G en dacht erover om die te verkopen. Wat ik gedaan heb ik een 4G router gekocht met failover. Als internet eruit ligt dan neemt die het over met een 4G verbinding. Dat is geen backup voor mijn hele internet verbinding maar wel voor het Ajax alarm en de Eufy camera's. Op die manier kan ik 4G wat flexibeler inzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JordyRemans
Ik ben van plan een Ajax alarmsysteem aan te schaffen voor mijn woning met twee verdiepingen en ben benieuwd naar jullie mening over mijn opstelling.

Begane grond:

Ramen en deuren: Alle ramen en deuren worden beveiligd met de Ajax DoorProtect Plus (met tilt- en trilsensor).
Bewegingsdetectie: In de keuken/woonkamer en hal plaats ik de MotionCam POH, zodat ik bij een alarm direct beeld heb. Handig voor een extra gevoel van veiligheid bij een vals alarm.

Eerste verdieping:

Badkamerraam: Dit raam grenst aan een bijbouw en krijgt een DoorProtect Plus voor extra zekerheid.
Gang: Ook hier een MotionCam POH, zodat alles goed in de gaten wordt gehouden.
Gebruik:
's Nachts wil ik alleen de raam- en deursensoren activeren, zodat we vrij in huis kunnen bewegen. Bij het verlaten van de woning gaan alle sensoren aan.

Centrale componenten:

Hub: Ik dacht aan de Hub 2 4G, voor een betrouwbare draadloze setup.
Sirene: Een draadloze HomeSiren voor een hoorbaar alarm.
Bedieningspaneel: De Ajax KeyPad Touchscreen, geplaatst bij de achterdeur (want daar gaan we altijd naar buiten).

Toekomstplannen:
Camerasysteem: Ik denk erover om mijn huidige Dahua camerasysteem te vervangen door Ajax-camera’s, zodat alles in één systeem zit.
Deurbel: De Ajax-deurbel staat ook op de planning.

Hebben jullie tips of suggesties voor deze opstelling? Ik hoor het graag!

Alvast bedankt! 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

JordyRemans schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 15:05:
Ik ben van plan een Ajax alarmsysteem aan te schaffen voor mijn woning met twee verdiepingen en ben benieuwd naar jullie mening over mijn opstelling.

Begane grond:

Ramen en deuren: Alle ramen en deuren worden beveiligd met de Ajax DoorProtect Plus (met tilt- en trilsensor).
Bewegingsdetectie: In de keuken/woonkamer en hal plaats ik de MotionCam POH, zodat ik bij een alarm direct beeld heb. Handig voor een extra gevoel van veiligheid bij een vals alarm.

Eerste verdieping:

Badkamerraam: Dit raam grenst aan een bijbouw en krijgt een DoorProtect Plus voor extra zekerheid.
Gang: Ook hier een MotionCam POH, zodat alles goed in de gaten wordt gehouden.
Gebruik:
's Nachts wil ik alleen de raam- en deursensoren activeren, zodat we vrij in huis kunnen bewegen. Bij het verlaten van de woning gaan alle sensoren aan.

Centrale componenten:

Hub: Ik dacht aan de Hub 2 4G, voor een betrouwbare draadloze setup.
Sirene: Een draadloze HomeSiren voor een hoorbaar alarm.
Bedieningspaneel: De Ajax KeyPad Touchscreen, geplaatst bij de achterdeur (want daar gaan we altijd naar buiten).

Toekomstplannen:
Camerasysteem: Ik denk erover om mijn huidige Dahua camerasysteem te vervangen door Ajax-camera’s, zodat alles in één systeem zit.
Deurbel: De Ajax-deurbel staat ook op de planning.

Hebben jullie tips of suggesties voor deze opstelling? Ik hoor het graag!

Alvast bedankt! 😊
Ik mis of je "buiten" hebt (tuin garage) of niet.
In onderstaande lees je waarom "buiten" ook erg belangrijk is! Lees in ieder geval hoofdstuk "Plan / punten (voorwaarden voor een GOED Alarm/Smarthome) in:

Ik zou eerst kijken of je de integratie van Dahua in Ajax voldoen. Ik zou een Ajax hub 2 Plus 4G nemen als je voor Ajax kiest.

[ Voor 8% gewijzigd door Antonio di op 29-01-2025 21:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vishal_d
Even een update, ja de deurbel had er al moeten hangen maar dat is nog niet het geval.
Privé heel druk! Vanavond zie ik weer kans om dit te gaan doen.

Ik ben de afgelopen avonden druk bezig geweest met ontwerp en print en heb nu een perfecte basis voor de wallmount. Na elke poging zie je telkens weer ruimte voor verbetering en dit is nu een 4de revisie. Ik moet boven en onder 0,5mm eraf halen zodat de bracket er echt in valt. Een schroefgat wil niet helemaal meewerken, ook dat los ik nog op. Verder kreeg ik op de zaak nog een wens om een soort van zonnekapje bij te ontwerpen en iets wat over de Ajax logo valt (ivm de 010'ers in Rotterdam).

[ Voor 66% gewijzigd door vishal_d op 30-01-2025 11:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toxic821
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-06 19:21
Ik ben geintresseerd om een Ajax alarmsysteem te kopen, welke webshops raden jullie aan?
Zou de installatie wel zelf willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyRemans
Antonio di schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 16:46:
[...]

Ik mis of je "buiten" hebt (tuin garage) of niet.
In onderstaande lees je waarom "buiten" ook erg belangrijk is! Lees in ieder geval hoofdstuk "Plan / punten (voorwaarden voor een GOED Alarm/Smarthome) in:

Ik zou eerst kijken of je de integratie van Dahua in Ajax voldoen. Ik zou een Ajax hub 2 Plus 4G nemen als je voor Ajax kiest.
Bedankt voor de info! Wat zou volgens jou de meerwaarde zijn van de Ajax Hub 2 Plus 4G ten opzichte van de Hub 2 4G? Ik zie dat de Plus-variant meer apparaten ondersteunt en over wifi beschikt, maar in hoeverre maakt dit echt een verschil in de praktijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

JordyRemans schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 13:19:
[...]

Bedankt voor de info! Wat zou volgens jou de meerwaarde zijn van de Ajax Hub 2 Plus 4G ten opzichte van de Hub 2 4G? Ik zie dat de Plus-variant meer apparaten ondersteunt en over wifi beschikt, maar in hoeverre maakt dit echt een verschil in de praktijk?
Met de Ajax Hub 2 plus (AH2P) heb je t.o.v. de Ajax Hub 2 (AH2) de volgende (relevante) voordelen:
- AHP2 vaste ethernet-LAN en Wifi, AH2 alleen ethernet-LAN.
..Met de Wifi van AH2P heb je de mogelijk een 2de alternatieve toegang tot je Hub te realiseren in geval
..van nood (bijv: via wifi naar de router van je buren met een andere provider)
- AH2P 64 scenario's en AH2 maar 32. Ga je meer smarthome doen (ook ter ondersteuning van Alarm)
..dan zijn meer scenario's en ook aansluiting van meer componenten altijd handig (AH2P 200 componenten
..t.o.v. AH2 "maar" 100) .
- De AHP2 heeft betere/sterkere hardware is daarom beter "future proof" en werkt sneller
..(bijv: met afhandeling van meerdere video streams via Wings)
..Bron: https://ajax.systems/products/hub2-plus/
..Hub 2 Plus is the most efficiënt Ajax control panel.
..It has a processor that is 4.5 times faster than Hub 2 and 8 times more flash memory.
..This hardware configuration allows the device to work for years and remain relevant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vishal_d
Medetweakers. De deurbel hangt inmiddels met een eigen geprinte wallmount.

Helaas mag ik geen foto's delen, dit topic is door iemand onder de aandacht gebracht bij Ajax en me werkgever heeft het bericht gehad dat dit niet de bedoeling is.

We hebben de vraag uitstaan wat ik wel/niet mag delen. Voor nu kan ik alleen mijn bevindingen met jullie delen dmv tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daftz
vishal_d schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 11:21:
Medetweakers. De deurbel hangt inmiddels met een eigen geprinte wallmount.

Helaas mag ik geen foto's delen, dit topic is door iemand onder de aandacht gebracht bij Ajax en me werkgever heeft het bericht gehad dat dit niet de bedoeling is.

We hebben de vraag uitstaan wat ik wel/niet mag delen. Voor nu kan ik alleen mijn bevindingen met jullie delen dmv tekst.
Ok jammer! Maar alle bevindingen/ervaringen door jou zijn welkom :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeri003
Inderdaad jammer zou niet weten waarom ze het niet willen.
Is er bij deze deurbel al bekend of hij wit licht uitstraalt in het donker, ik was van de week bij buren aan de bel en door het licht zie je de deurbel drukker niet eens, snap wel dat ze licht erop zetten in het donker maar dit was best irritant.
Hopelijk heeft de Ajax dat niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OlivierF
leeri003 schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 12:43:
Inderdaad jammer zou niet weten waarom ze het niet willen.
Is er bij deze deurbel al bekend of hij wit licht uitstraalt in het donker, ik was van de week bij buren aan de bel en door het licht zie je de deurbel drukker niet eens, snap wel dat ze licht erop zetten in het donker maar dit was best irritant.
Hopelijk heeft de Ajax dat niet.
De deurbel is nog in beta, daarom wordt hij ook nog niet verkocht. De mensen die nu een deurbel hebben doen dus mee aan het beta programma. Uiteraard kom je daar wat zaken tegen die nog niet helemaal werken zoals je zou verwachten of hopen.
Met die kanttekening mogen er volgens mij gewoon ervaringen en foto's geplaatst worden.

Rond de beldrukker zit een led ring, die licht blauw op als hij een mens ziet dus het vinden van de knop moet geen probleem zijn.

Zo hangt hij bij mij thuis en het beeld 's nachts.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tXNVASRvgBkuqlMmGPWgD8O80-c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UprcssvTkUiM56SAfbXi0Sms.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lrFoXJ7hxJmaGj5V3AhjvQNsSMA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s8GfoDZuQQKezh751nkdNF7B.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door OlivierF op 01-02-2025 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

OlivierF schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 13:53:
[...]

De deurbel is nog in beta, daarom wordt hij ook nog niet verkocht. De mensen die nu een deurbel hebben doen dus mee aan het beta programma. Uiteraard kom je daar wat zaken tegen die nog niet helemaal werken zoals je zou verwachten of hopen.
Met die kanttekening mogen er volgens mij gewoon ervaringen en foto's geplaatst worden.

Rond de beldrukker zit een led ring, die licht blauw op als hij een mens ziet dus het vinden van de knop moet geen probleem zijn.

Zo hangt hij bij mij thuis en het beeld 's nachts.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er goed uit, @OlivierF!

Is dit de op één na donkerste kleur, zo te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlivierF
Ethiron schreef op zondag 2 februari 2025 @ 08:33:
[...]

Ziet er goed uit, @OlivierF!

Is dit de op één na donkerste kleur, zo te zien?
Klopt dit is de graphite versie!
Pagina: 1 ... 16 ... 19 Laatste