Ervaringen met AJAX security

Pagina: 1 ... 15 ... 19 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:59
Hieperdepiep schreef op maandag 29 juli 2024 @ 16:34:
Blijkbaar kan je de DB niveau van jeweller en Wings in de app zien.

Onder hub en dan de laatste tabblad en dan gemiddelde ruis.

Waar staat deze bij jullie op?
HUB ruis staat hier gem -99/-99/-101 dBm

alle sensoren staan op 3 groene strepen, ook de meest ver verwijderde ~ 20 meter

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:42
Hieperdepiep schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 21:59:
Mag ik vragen waar jullie de hub hebben hangen/gemonteerd hebben?
Hier hangt ie op de bovenverdieping (vnl. houten kap) vlak bij PC, NAS en modem. Ruis -101/-101/-98 (vraag me niet wat dat betekent ;)
Verste afstand bewegingsmelder en deurcontact beide in rechte lijn gemeten 10 meter, allebei 3 streepjes signaalsterkte en ook nog in een vrijstaande werkplaats.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marco
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17:36
Door een aanpassing in m'n kozijnen heb ik straks een DoorProtect Plus over. In principe gewoon als reserve dan maar, alles is wel voorzien verder. Maar misschien heeft iemand hier nog zo'n ding in gebruik op een manier waar ik nog niet aan heb gedacht, bijvoorbeeld in combinatie met de externe ingang/uitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
-Marco schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 14:40:
Door een aanpassing in m'n kozijnen heb ik straks een DoorProtect Plus over. In principe gewoon als reserve dan maar, alles is wel voorzien verder. Maar misschien heeft iemand hier nog zo'n ding in gebruik op een manier waar ik nog niet aan heb gedacht, bijvoorbeeld in combinatie met de externe ingang/uitgang.
Nog niet in gebruik, maar ik ga de komende dagen uitproberen of ik een DoorProtect Plus kan gebruiken om de bouwsteiger, die nu voor het huis staat, kan beveiligen.
Het plan is om de sensor in een kabeldoos op de steiger vast te maken en testen of er trillingen worden gedetecteerd als ik de steigerbuizen er af haal.
Een hele steiger zal niet zo snel worden gestolen maar steigerbuizen zijn ook zomaar €60 tot €90.
Geen idee of het zal helpen, maar het is ook voor mijn gemoedsrust na een inbraak in mijn werkplaats vorig jaar.
Een buiten bewegingsdetector heb ik ook aan gedacht, maar ik kan niet goed een plek vinden zonder dat elke voorbijganger wordt gedetecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vishal_d
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-06 15:20
-Marco schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 14:40:
Ik heb vorig weekend de roldeur bij me ouders beveiligd met extern contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marco
Ah dank allebei! Garagedeur zou inderdaad nog kunnen met zo'n extern contact, daar heb ik niks op zitten maar weet ook nog niet of ik dat wel wil. Maar is een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vishal_d
Bij me ouders kan je via het touwtje de roldeur openen (van binnen als nood). Me broertje heeft een kneiterdure motor gekocht. Je kan vanuit de achtertuin door een raampje naar binnen. Je omzeilt dus 2 deuren (waar de door protect op zit). Hiervoor heb ik een speciaal roldeur magneet gebruikt en de kabels gesoldeerd. De doorprotect zit in een afgesloten installatiedoos aan het plafond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fishman
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:13
vishal_d schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 14:06:
Bij me ouders kan je via het touwtje de roldeur openen (van binnen als nood). Me broertje heeft een kneiterdure motor gekocht. Je kan vanuit de achtertuin door een raampje naar binnen. Je omzeilt dus 2 deuren (waar de door protect op zit). Hiervoor heb ik een speciaal roldeur magneet gebruikt en de kabels gesoldeerd. De doorprotect zit in een afgesloten installatiedoos aan het plafond.
Om deze reden heb ik in alle ruimtes waar je binnen kan komen naast de doorprotect sensors OOK motion sensors hangen. Je wil niet op 1 enkele sensor vertrouwen als je het een beetje serieus aanpakt vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huub-
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 18:57
-Marco schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 13:53:
Ah dank allebei! Garagedeur zou inderdaad nog kunnen met zo'n extern contact, daar heb ik niks op zitten maar weet ook nog niet of ik dat wel wil. Maar is een idee.
Je zou, als het om een elektrische roldeur gaat, ook nog een Ajax relay switch kunnen inzetten. Ik heb die ook, handig kun je overal de deur openen met je smartphone, via extern contact weet je dan of die open of dicht is en kun je het mee laten lopen met je alarm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21:29
Huub- schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 00:49:
[...]

Je zou, als het om een elektrische roldeur gaat, ook nog een Ajax relay switch kunnen inzetten. Ik heb die ook, handig kun je overal de deur openen met je smartphone, via extern contact weet je dan of die open of dicht is en kun je het mee laten lopen met je alarm.
Heb ik ook inderdaad, ideaal! Ook als iemand eens wat op komt halen oid als je zelf niet thuis bent.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marco
Helaas geen elektrische deur :N Wie weet ooit haha. Maar zeker ook een leuk idee.

[ Voor 25% gewijzigd door -Marco op 02-08-2024 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vishal_d
Huub- schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 00:49:
[...]

die heb ik met een Shelly 1PM opgelost voordat ik Ajax heb opgehangen. De Ajax relay heeft alleen geen extern contact toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vishal_d
fishman schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 20:11:
[...]

Om deze reden heb ik in alle ruimtes waar je binnen kan komen naast de doorprotect sensors OOK motion sensors hangen. Je wil niet op 1 enkele sensor vertrouwen als je het een beetje serieus aanpakt vind ik.
Er komt nog een outdoor motion voor in de achtertuin wat de serre meepakt. Vandaar de keuze om niet binnen de garage een motion op te hangen. Wordt allemaal dubbelop en je zal toch door bepaalde gebieden moeten die wel beveiligd zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub-
vishal_d schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 11:08:
[...]

die heb ik met een Shelly 1PM opgelost voordat ik Ajax heb opgehangen. De Ajax relay heeft alleen geen extern contact toch?
Shelly kan natuurlijk ook, ik heb een Ajax Systems relay en een doorprotect. Ik gebruik het externe contact van de doorprotect, die heb ik aangesloten aan de printplaat van mijn roldeur. Ik heb dus geen magneet nodig 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vishal_d
Huub- schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 08:56:
[...]

Shelly kan natuurlijk ook, ik heb een Ajax Systems relay en een doorprotect. Ik gebruik het externe contact van de doorprotect, die heb ik aangesloten aan de printplaat van mijn roldeur. Ik heb dus geen magneet nodig 😀
Aha, dat heb ik geprobeerd bij de Shelly, werkte niet echt zoals ik het wilde. Omdat Ajax wel goed werkt (ook als de stroom uitvalt of het elektrische gedeelte van de roldeur gaat stuk, heb ik toch nog iets.
Mijn broertje was juist bang dat "stel-dat" scenario en blijft alles wel beveiligd wanneer iets wegvalt zoals stroom/netwerk? Stel dat je de stroom van je printplaat af haalt, is de state dan nog steeds closed?

[ Voor 8% gewijzigd door vishal_d op 05-08-2024 09:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fishman
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:13
TheSelfishGene schreef op zondag 28 juli 2024 @ 14:03:
[...]

Hier: https://www.amazon.nl/dp/B07XL5KCKJ
Vast niet de beste kwaliteit maar ze lijken exact hetzelfde als de relais die Ajax Systems zelf gebruikt. Eigenlijk zou je verwachten dat ze voor het geld dat die sensoren kosten betere kwaliteit relais zouden gebruiken. Terecht punt van jou over frequentie van gebruik en temperatuur.
Bedankt voor deze tip. Ik heb ook al diverse keren een sensor gehad die niet meer registreerd of de deur/raam open of dicht is. Voorheen kon ik ze onder garantie vervangen, maar na 5+ jaar lukt dat niet meer. Nu kan ik ze hopelijk zelf repareren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
Mijn systeem is nu ca. 1,5 jaar in bedrijf en ik bedacht nu om de doorprotect plus sensors te testen.
Deur open en dicht is eenvoudig maar hoe test je trilling?

In de handleiding staat dit:
In order to check the opening detector at the suggested installation place, open and close the door/window. If the detector responds to all actions, it is installed correctly.
Maar wat moet ik verstaan onder "respond" bij trilling?

Ik heb momenteel een nieuwe los op tafel liggen, maar bij het uitvoeren van een test kan ik heel hard op de tafel slaan maar ik zie geen reactie.

Eigenlijk zou ik een melding willen zien in de app bij het testen.
En in normaal bedrijf zie ik bij het apparaat zelf wel een icon van deur open maar niets bij tilt en trilling.

Ik zou de sirenes kunnen uitschakelen en dan het alarm inschakelen en dan maar hopen dat er wel meldingen in de app komen.

AANVULLING:
Ik denk dat ik mijn eigen vraag al heb beantwoord. De sensor lijkt wel gevoelig voor een bepaald soort trilling. Het maakt uit waar de sensor ligt en waar ik op de tafel sla.
Ook de positie van de sensor lijkt verschil te maken. Rechtop detecteert beter dan plat op tafel.

[ Voor 13% gewijzigd door JukeboxBill op 01-09-2024 17:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• habbekrats
@JukeboxBill Zet hem op middel gevoeligheid, even flink met de 1800 watt Miele stofzuiger aan de gang en hier gaat hij af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
Op zich zijn die sensors gevoelig genoeg.
Toen ik het pas had geïnstalleerd was ik bij thuiskomen een keer vergeten uit te schakelen en bij het omdraaien van de sleutel ging het alarm al af.

Maar die testprocedure is een vaag verhaal, zowel in de handleiding als de werking van de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoS76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-06 10:14
Ik heb nu ook een Ajax alarm systeem aangeschaft en ik ben nog even het e.e.a. aan het leren erover. Het werkt eigenlijk allemaal best simpel.

Een ding snap ik alleen niet. Als ik bijvoorbeeld met een Doorprotect sensor, dus een deur / raam open zet en ik schakel daarna dan het alarm in...dan schakelt deze gewoon in, zonder een melding te geven dat er nog "iets" open staat..
Dus als iemand bijvoorbeeld de achterdeur open laat, dan lijkt er vanuit het alarm systeem dat er niets aan de hand is als je deze daarna inschakeld... Ik zou verwachten dat ik of een melding krijg dat er nog iets open staat of dat het alarm niet inschakelt omdat er iets open staat... of dat er een instelling zit in die doorprotect dat hij het negeert mocht die open staan bij inschakeling.
Mijn oude alarminstalaltie kon ik in zo een situatie niet inschakelen namelijk en die gaf aan dat er een zone open stond... Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OlivierF
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-06 09:33
CronoS76 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 10:32:
Ik heb nu ook een Ajax alarm systeem aangeschaft en ik ben nog even het e.e.a. aan het leren erover. Het werkt eigenlijk allemaal best simpel.

Een ding snap ik alleen niet. Als ik bijvoorbeeld met een Doorprotect sensor, dus een deur / raam open zet en ik schakel daarna dan het alarm in...dan schakelt deze gewoon in, zonder een melding te geven dat er nog "iets" open staat..
Dus als iemand bijvoorbeeld de achterdeur open laat, dan lijkt er vanuit het alarm systeem dat er niets aan de hand is als je deze daarna inschakeld... Ik zou verwachten dat ik of een melding krijg dat er nog iets open staat of dat het alarm niet inschakelt omdat er iets open staat... of dat er een instelling zit in die doorprotect dat hij het negeert mocht die open staan bij inschakeling.
Mijn oude alarminstalaltie kon ik in zo een situatie niet inschakelen namelijk en die gaf aan dat er een zone open stond... Of zie ik iets over het hoofd?
Klopt, even het vinkje 'Integriteitscontrole van het systeen' aanzetten in de Hub settings onder Service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoS76
OlivierF schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 10:37:
[...]

Klopt, even het vinkje 'Integriteitscontrole van het systeen' aanzetten in de Hub settings onder Service.
Thanks!! Dat is hem inderdaad.. Even getest en het werkt.

Nu ik dan toch bezig ben, dan heb ik nog een vraag :) Ik heb in de App twee groepen (heb ook de Keypad Touch); te weten "benedenverdieping" en "Overloop". In de benedenverdieping heb ik een Combiprotect die een Entry en Exit delay instelling heeft.
Als ik de "Benedenverdieping" als groep activeer via de App of keypad, dan werkt alles OK en worden de entry en exit delays toegepast door de Combiprotect. Maar als ik "Benedenverdieping" en "Overloop" los activeer, dus niet de O toets gebruik... dan hoor ik geen beep voor de Exit Delay.. maar de vertraging lijkt wel actief te zijn denk ik...... Entry delay wordt wel gehonoreerd als ik terug het pand binnen kom. Dus exit werkt niet, entry wel...

Gebruik ik de O om alles in te schakelen, dan worden de entry en exit delay's ook netjes gehoneerd... Is dit een bug bij groepen? Lijkt mij dat die Entry Delays ook toegepast moeten worden met een beep als je de losse groepen activeert i.p.v. de O toets te gebruiken. Ik wil later straks nog wat groepen erbij zetten nog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMastah
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-02 14:48
Hallo allen, ik ben me al enige tijd aan het verdiepen in een alarmsysteem voor ons huis in aanbouw, wij hebben de kozijnen met bedrade magneetcontacten in de kozijnen laten frezen en nu vroeg ik me af of het mogelijk is dat Ajax met deze sensoren werkt als vervanging van hun eigen open / dicht sensoren. Ik snap dat meldingen voor kantel en breken van ramen niet zal werken maar hoop toch dat ik deze mooiere oplossing kan laten werken. Heeft een van jullie een idee of dit kan of er ervaring mee? Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
DaMastah schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 21:41:
Hallo allen, ik ben me al enige tijd aan het verdiepen in een alarmsysteem voor ons huis in aanbouw, wij hebben de kozijnen met bedrade magneetcontacten in de kozijnen laten frezen en nu vroeg ik me af of het mogelijk is dat Ajax met deze sensoren werkt als vervanging van hun eigen open / dicht sensoren. Ik snap dat meldingen voor kantel en breken van ramen niet zal werken maar hoop toch dat ik deze mooiere oplossing kan laten werken. Heeft een van jullie een idee of dit kan of er ervaring mee? Dank
Ja hoor je kan een externe sensor aansluiten op de sensor.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 00:20

Antonio di

a mi me dijeron que si

Lees "Ajax Alarm systeem en Interfaces met andere systemen/modules" :
Ajax Alarm systeem en Interfaces met andere systemen/modules

Als je ook de bedrading voor de genoemde (in gefreesde) sensoren al naar een centraal punt hebt lopen, zou je ook kunnen overwegen:
1) een Hybride (draadloos en bedraad) Ajax Alarm paneel/hub te nemen. Zijn duurder en worden normaliter alleen verkocht met aanleg door een installateur.
2) een Ajax module op het genoemde centrale punt plaatsen die bedrade aansluitingen omzet en vervolgens signalen draadloos (Jeweller) verstuurt naar een Ajax paneel/hub.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

Als het nog kan, zou ik een paar ethernet/LAN kabels (weggewerkt)) (laten) aanleggen naar punten voor eventuele toekomstige beveiligingscamera's.
Er is een apart forum daarvoor waar je advies kunt vragen over welke plekken slim zijn om dit te doen, Zie:
Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2

Bekabelde IP Cam's zijn heeeeeel veeeeeel beter dan hiervoor WIFi cams te gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door Antonio di op 03-09-2024 23:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OlivierF
Ja hoor, als je er meerdere hebt dan zou ik een Multitransmitter gebruiken, daar kun je traditionele (met weerstandjes) sensoren op aansluiten.
Een hub hybrid werkt met buscomponenten en dat zijn die ingebouwde weerstanden niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoS76
CronoS76 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 10:54:
[...]

Nu ik dan toch bezig ben, dan heb ik nog een vraag :) Ik heb in de App twee groepen (heb ook de Keypad Touch); te weten "benedenverdieping" en "Overloop". In de benedenverdieping heb ik een Combiprotect die een Entry en Exit delay instelling heeft.
Als ik de "Benedenverdieping" als groep activeer via de App of keypad, dan werkt alles OK en worden de entry en exit delays toegepast door de Combiprotect. Maar als ik "Benedenverdieping" en "Overloop" los activeer, dus niet de O toets gebruik... dan hoor ik geen beep voor de Exit Delay.. maar de vertraging lijkt wel actief te zijn denk ik...... Entry delay wordt wel gehonoreerd als ik terug het pand binnen kom. Dus exit werkt niet, entry wel...

Gebruik ik de O om alles in te schakelen, dan worden de entry en exit delay's ook netjes gehoneerd... Is dit een bug bij groepen? Lijkt mij dat die Entry Delays ook toegepast moeten worden met een beep als je de losse groepen activeert i.p.v. de O toets te gebruiken. Ik wil later straks nog wat groepen erbij zetten nog..
Bovenstaand probleem is een bug binnen de Ajax software; contact gehad met Ajax hierover en het wordt onderzocht bij de R&D afdeling....

Nog een kort vraagje.. Ik wil graag een 4G Data kaart kopen voor mijn Ajax systeem, maar ik zit toch even in Dubio. Ik had al wat zaken gelezen in dit topic over de 4G kaarten, maar ik twijfel toch. Ik zat te denken aan een Data only abonnement... Maar, Ajax is een Cloud product en een Cloud product kan een keer offline gaan waardoor je dan ook geen notificaties krijgt lijkt me op afstand via Push notificaties. Ik denk dus dat ik dan met SMS altijd een notificatie krijg mocht er iets met de Ajax Cloud aan de hand zijn.

Uiteraard beschermt een datakaart wel tegen het probleem dat lokaal mijn internetverbinding uitvalt... maar ik de vraag is nu of ik niet te ver doordenk in dit met allerlei mogelijke scenario's :) Probleem van PrePaid is dat ik dat toch weer ga vergeten om op te waarderen ;) .. Die data abonnementen verliezen misschien hun data, maar de kaart zelf blijft wel geldig.. dat past beter bij mij denk ik en het zou kunnen gebeuren dat ik ergens een keertje te laat ben met opwaarderen :) Ik was even benieuwd hoe de medetweaker dit opgelost heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
CronoS76 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 08:57:
[...]

Bovenstaand probleem is een bug binnen de Ajax software; contact gehad met Ajax hierover en het wordt onderzocht bij de R&D afdeling....

Nog een kort vraagje.. Ik wil graag een 4G Data kaart kopen voor mijn Ajax systeem, maar ik zit toch even in Dubio. Ik had al wat zaken gelezen in dit topic over de 4G kaarten, maar ik twijfel toch. Ik zat te denken aan een Data only abonnement... Maar, Ajax is een Cloud product en een Cloud product kan een keer offline gaan waardoor je dan ook geen notificaties krijgt lijkt me op afstand via Push notificaties. Ik denk dus dat ik dan met SMS altijd een notificatie krijg mocht er iets met de Ajax Cloud aan de hand zijn.

Uiteraard beschermt een datakaart wel tegen het probleem dat lokaal mijn internetverbinding uitvalt... maar ik de vraag is nu of ik niet te ver doordenk in dit met allerlei mogelijke scenario's :) Probleem van PrePaid is dat ik dat toch weer ga vergeten om op te waarderen ;) .. Die data abonnementen verliezen misschien hun data, maar de kaart zelf blijft wel geldig.. dat past beter bij mij denk ik en het zou kunnen gebeuren dat ik ergens een keertje te laat ben met opwaarderen :) Ik was even benieuwd hoe de medetweaker dit opgelost heeft.
Ik heb een sim only abonnement van 3,5 per maand. Die kan ook bellen, wat hij ook doet bij alarm. Dit werkt voor mij beter omdat alarm via de app niet altijd werkt. Een telefoontje komt altijd binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vishal_d
CronoS76 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 08:57:
[...]

Maar, Ajax is een Cloud product en een Cloud product kan een keer offline gaan waardoor je dan ook geen notificaties krijgt lijkt me op afstand via Push notificaties. Ik denk dus dat ik dan met SMS altijd een notificatie krijg mocht er iets met de Ajax Cloud aan de hand zijn.
Er zijn meerdere servers waarmee Ajax met de "cloud" is verbinden. Dus als de ene niet bereikbaar is, zal de andere server je push notificatie afhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoS76
Ik houd het maar even op een Data Sim kaartje... De kans dat zowel de Ajax Cloud eruit ligt, de app niet werkt en mijn iinternetlijn er ook eruit ligt.. die kans zal dan wel niet groot zijn ;)
De 1NCE kaart zou het beste zijn, maarja.. ik heb geen bedrijf en wil eigenlijk ook weer niet afhankelijk van iemand anders moeten zijn hiervoor.. Dus hopelijk komt dit concept nog een keer voor de particuliere markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vishal_d
Je kan bij 1NCE gewoon bestellen. Er wordt niks gedaan met een btw nummer die je moet invullen, je kan dit aan je werkgever vragen of je die van hun mag gebruiken. Heb ik voormezelf ook gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:13
CronoS76 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 10:54:
[...]

Ik denk niet dat groepen op deze manier gebruiken handig is. Je kunt beter de inschakeling (de 'O') en gedeeltelijke inschakeling (de 'O' met 'c' erin) gebruiken.

Groepen zijn meer bedoelt om een gebouw op te delen in gebieden voor verschillende groepen mensen. Bijvoorbeeld een kantoorpand waarin 5 verschillende bedrijven zitten. Die bedrijven kunnen dan alle 5 hun eigen kantoren binnen het pand in- en uitschakelen los van de rest. Zou ook heel hinderlijk zijn als dat ding begint te piepen voor exit delay voor bedrijf X, terwijl de andere bedrijven nog gewoon aanwezig zijn.

Als er geen verdeling in toegang en rechten zit voor iedereen in huis zou ik groepen niet gebruiken. Als je een schoonmaakster inhuurt en zegt dat ze ab-so-luut niet in dat ene kamertje mag komen, dan kun je het nog overwegen. Verder niet aan beginnen.

---

En als simkaart gebruik ik https://alwaysconnected.eu/

• CronoS76
xFeverr schreef op woensdag 4 september 2024 @ 13:47:
[...]

Ik denk niet dat groepen op deze manier gebruiken handig is. Je kunt beter de inschakeling (de 'O') en gedeeltelijke inschakeling (de 'O' met 'c' erin) gebruiken.

Groepen zijn meer bedoelt om een gebouw op te delen in gebieden voor verschillende groepen mensen. Bijvoorbeeld een kantoorpand waarin 5 verschillende bedrijven zitten. Die bedrijven kunnen dan alle 5 hun eigen kantoren binnen het pand in- en uitschakelen los van de rest. Zou ook heel hinderlijk zijn als dat ding begint te piepen voor exit delay voor bedrijf X, terwijl de andere bedrijven nog gewoon aanwezig zijn.

Als er geen verdeling in toegang en rechten zit voor iedereen in huis zou ik groepen niet gebruiken. Als je een schoonmaakster inhuurt en zegt dat ze ab-so-luut niet in dat ene kamertje mag komen, dan kun je het nog overwegen. Verder niet aan beginnen.

---

En als simkaart gebruik ik https://alwaysconnected.eu/
Het is in elk geval wel een Bug, ik heb video's naar Ajax support gestuurd hiervoor. Als je twee groepen hebt, en in een zit entry/exit tijden dan moet bij het inschakelen van beide groepen die entry en exit \gehonoreerd worden en dat gebeurt niet.

Ik snap dat groepen in principe zo gebruikt kunnen worden, maar ik gebruik het voor diverse ruimtes van mijn huis onafhankelijk in te schakelen. Ik heb ook een Keypad Touch wat in principe voor groepen gemaakt is. Het geeft meer controle in wat je inschakelt en wat niet en aangezien het visueel is werkt dit wel prettig..
Wat ik dan het nadeel van deelschakeling vindt, is dat deze niet in combinatie met de Sirene's een optie heeft om in bepaalde timeframes de buitensirene uit te zetten (alleen de binnensirene staat dan aan). Ik wil namelijk de buitensirene 's nachts uit zetten, maar overdag niet. Maar overdag wil ik weer niet altijd alle zones aan hebben omdat ik huisdieren heb en dat is dan tegenstrijdig. Met groepen heb ik die flexibiliteit en kan ik alles inschakelen naar wens, waarbij ik het sirene gebruik weet. Ik gebruik dan nog steeds deelschakeling 's nachts.. Dus ik kan deze combinatie wel aanbevelen tot nu toe, dit werkt erg goed!.
Nog wel een toevoeging;, met de keypad Touch en de App kan je bij deelschakeling de groepen los actief activeren, waardoor de sirene wel af zou gaan voor die groep mocht daar alarm op komen. Of deze optie dan ook zit op de Keypad (plus) dat weet ik nog even niet heb ik nog niet uitgeprobeerd en hoe dit dan werkt als je geen groepen heb ik dan ook niet geprobeerd :)

Jou simkaart optie was wat goedkoper ;) Ik heb een ander data abonnement kaartje genomen die in principe ook geldig blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoS76
OlivierF schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 10:37:
[...]

Het werkt, maar ik heb toch nog een Feature Request / Uservoice bij Ajax gedaan en die is geregistreerd. Het is mijn inziens wat vreemd dat Entry en Exit sensoren ook meedoen in de integriteitscontrole en daar niet direct iets mee kan. Wij hebben namelijk vaak de deur al open staan als we het pand verlaten en dan dan moeten we het alarm nog inschakelen, bijvoorbeeld de kinderen zijn al naar buiten gelopen waardoor de deur van exit al openstaat.. Dan krijg je dus die melding op de Keypad Touch en op de Keypad Plus is dan vindt ik wat nduidelijker hier in om in te schakelen. Het zou logisch zijn als een doorprotect sensor (of een andere entry/exit sensor) ge-exclude kan worden van deze controle voor deze integriteitscontrole. Dacht, ik meld het even :) Uiteraard wil ik op de Direct Alarm sensoren wel integriteitscontrole, maar nu twijfel ik even om dit toch maar even uit te zetten omdat ik te vaak door die foutmelding heen moet klikken en dat is eigenlijk niet fijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem007492
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:53
Ja, wij ervaren dit probleem met integriteitscontrole ook.
Wij hebben een elektrische garage roldeur die is beveiligd met een doorprotect plus. Zodra we vertrekken dan activeren we binnen het alarm met een keypad plus waarbij de garagedeur openstaat. De keypad en de smartphone app geven dan beide een foutmelding vanwege de integriteitscontrole bij openstaande melders. Mooie functie, maar voor deze situatie werkt het helaas niet. Verder is het Ajax alarm wel top.

Oplossing voor ons is het alarm buiten inschakelen als de deur dicht is, maar de kinderen kunnen dit niet. Die gebruiken namelijk de keypad plus die binnen ophangt.

Ben erg benieuwd hoe anderen dit oplossen. En hoe Ajax hier mee omgaat. Hopelijk heeft iemand nog een tip.
CronoS76 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 09:42:
[...]

Het werkt, maar ik heb toch nog een Feature Request / Uservoice bij Ajax gedaan en die is geregistreerd. Het is mijn inziens wat vreemd dat Entry en Exit sensoren ook meedoen in de integriteitscontrole en daar niet direct iets mee kan. Wij hebben namelijk vaak de deur al open staan als we het pand verlaten en dan dan moeten we het alarm nog inschakelen, bijvoorbeeld de kinderen zijn al naar buiten gelopen waardoor de deur van exit al openstaat.. Dan krijg je dus die melding op de Keypad Touch en op de Keypad Plus is dan vindt ik wat nduidelijker hier in om in te schakelen. Het zou logisch zijn als een doorprotect sensor (of een andere entry/exit sensor) ge-exclude kan worden van deze controle voor deze integriteitscontrole. Dacht, ik meld het even :) Uiteraard wil ik op de Direct Alarm sensoren wel integriteitscontrole, maar nu twijfel ik even om dit toch maar even uit te zetten omdat ik te vaak door die foutmelding heen moet klikken en dat is eigenlijk niet fijn....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Deem007492 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 22:15:
Wij hebben een elektrische garage roldeur die is beveiligd met een doorprotect plus. Zodra we vertrekken dan activeren we binnen het alarm met een keypad plus waarbij de garagedeur openstaat. De keypad en de smartphone app geven dan beide een foutmelding vanwege de integriteitscontrole bij openstaande melders. Mooie functie, maar voor deze situatie werkt het helaas niet. Verder is het Ajax alarm wel top.

Oplossing voor ons is het alarm buiten inschakelen als de deur dicht is, maar de kinderen kunnen dit niet. Die gebruiken namelijk de keypad plus die binnen ophangt.

Ben erg benieuwd hoe anderen dit oplossen. En hoe Ajax hier mee omgaat. Hopelijk heeft iemand nog een tip.

[...]
Je kunt de inschakelvertraging verlengen, zodat je genoeg tijd hebt om het alarm er op te zetten met de garagedeur gesloten, dan gedurende de inschakelvertraging roldeur openen, naar buiten en roldeur weer sluiten.

Maximale inschakelvertraging is 255 seconden, oftewel 4,25 minuten. Lijkt me dat je dat wel moet redden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Marco
Deem007492 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 22:15:

[...]
Ik accepteer gewoon dat die melding er kan zijn als de voor- of achterdeur toevallig niet dicht is, is best regelmatig hier als de ander bijvoorbeeld eerder de deur uitloopt dan ik. Heb een Keypad Touch dus zie welke melding het betreft, vaak staat er ook nog wel ergens een raam op de knip open dus die zie ik ook, tja.

Het hele idee van zo'n integriteitscontrole is natuurlijk dat er wordt gesignaleerd. Zou niet zo goed weten hoe je dat anders moet inregelen. Andere systemen die ik ken kan je, afhankelijk van de configuratie, niet eens inschakelen als de "laatste deur" openstaat, wat op zich logisch is.

Ik heb zelf overigens de maximale uitloopvertraging ingesteld bij integriteitscontrole, 4 minuten of zo? En dan schakelt ie meteen in zodra de voor- of achterdeur dicht is. En na die tijd ook nog als de 4 minuten voorbij zijn en ik ben nog niet weg :+

• CronoS76
-Marco schreef op woensdag 18 september 2024 @ 09:32:
[...]

Ik accepteer gewoon dat die melding er kan zijn als de voor- of achterdeur toevallig niet dicht is, is best regelmatig hier als de ander bijvoorbeeld eerder de deur uitloopt dan ik. Heb een Keypad Touch dus zie welke melding het betreft, vaak staat er ook nog wel ergens een raam op de knip open dus die zie ik ook, tja.

Het hele idee van zo'n integriteitscontrole is natuurlijk dat er wordt gesignaleerd. Zou niet zo goed weten hoe je dat anders moet inregelen. Andere systemen die ik ken kan je, afhankelijk van de configuratie, niet eens inschakelen als de "laatste deur" openstaat, wat op zich logisch is.

Ik heb zelf overigens de maximale uitloopvertraging ingesteld bij integriteitscontrole, 4 minuten of zo? En dan schakelt ie meteen in zodra de voor- of achterdeur dicht is. En na die tijd ook nog als de 4 minuten voorbij zijn en ik ben nog niet weg :+
Ik heb dus een vrouw die geen seconde verder kijkt dan haar neus lang is :) Op de Keypad Touch is het nog redelijk duidelijk, maar op de Keypad plus is die waarschuwing wel onduidelijk, zelfs voor mij.. ik mis dan toch een display.. Mijn vrouw loopt dus ook gewoon weg als er een knettergrote melding op het display staat. haha. Ze wilt graag alarm, maar er moeten geen afwijkingen zijn, dan hangt ze meteen aan de telefoon om te zeggen dat er "iets" te zien was (systeem is ook nog wel nieuw voor haar) Ik heb hierdoor de integritetiscontrole ook maar even uitgezet, aangezien ik er meer last van heb dan het mij iets opleverd. Dit omdat de meeste ramen bij ons eigenlijk nooit open gaan en het toch wel dicht zijn als we het pand verlaten :) Ik had het nog een keer gemeld bij Ajax en gezegd dat de integriteitscontrole door deze limitatie bij ons niet aan kan, hopelijk doen ze er wat mee..... Het is dus ook wel weer jammer dat ik niet bepaalde functies binnen de Integriteitscontrole aan en uit kan zetten.. het open/sluiten is de standaard die altijd aan moet..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CronoS76
Nog een dingetje met Ajax. Denk dat die Support al gek wordt :) Er zitten toch wel wat mankementen zo hier en daar in de software.. maargoed. ik heb mijn Ajax set een maandje ongeveer en nu wilde ik op de Keypad Plus de optie "auto awake on delay when entering" activeren zodat het Keypad al aangaat op het moment dat entry alarm af gaat. Maargoed.. voor deze optie heb je firmware 5.60.7.0 nodig op de Keypad, ik zit nog op een oudere versie vandaar dat ik die optie niet heb. Nu heb ik aan Ajax Support gevraagd hoe ik die Firmware op mijn Keypad kan upgraden, aangezien de App er geen optie voor zag; dat gaat dus blijkbaar niet.. daar hebben ze niet echt slim over nagedacht.... Support zei dat ik hem bij de winkel moet ruilen onder de garantie met de juiste software versie, terwijl er eigenlijk niets kapot is.... Ik ga het proberen, maar ik twijfel hoe dit gaat uitpakken.. want je weet dan ook niet van te voren welke Firmware erop staat... Dus iemand die een Keypad of Keypad Plus aanschaft, het maakt uit welke firmware hierop staat tijdens aanschaf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marco
Ah ik had die optie ook al een keer geprobeerd, leek me wel leuk, maar doet het inderdaad ook niet op de Touch, terwijl ik die ook niet zo lang heb. Vind het geen vereiste functie voor mezelf want het licht gaat toch aan als ik thuiskom, maar ja.

Zou ook wel een lijst van eventuele alarmen willen zien op het display als die er zijn geweest tijdens de ingeschakelde periode, maar dat zit er überhaupt nog niet in. Je moet per se de app checken daarvoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vishal_d
Voor degene die het interessant vinden, zojuist op een beurs heeft Ajax aangegeven hun delay met de deurbel opgelost te hebben. Binnen 1 sec is er dus een connectie tussen je app en de deurbel als er iemand aanbelt. Alleen de 2-way audio werkt nog niet, je hoort wel iets, maar bij de deurbel horen ze jou niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eepgv_3xnLfBs0iHXF6o-QuiLCQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MfwOiSRSFdkVU75EoHrwt2Mr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeri003
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:39
Kijk dat is interessant had ze een paar maanden terug gemaild of er al een deurbel was, het zit er dus toch aan te komen ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sam040
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 02-06 22:33
vishal_d schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 09:33:
Voor degene die het interessant vinden, zojuist op een beurs heeft Ajax aangegeven hun delay met de deurbel opgelost te hebben. Binnen 1 sec is er dus een connectie tussen je app en de deurbel als er iemand aanbelt. Alleen de 2-way audio werkt nog niet, je hoort wel iets, maar bij de deurbel horen ze jou niet.

[Afbeelding]
Gaaf! Daar zit ik al een tijdje op te wachten. Heb je misschien meer informatie of foto’s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vishal_d
Heb helaas geen meerdere foto's van en info.. Manager van ons bedrijf is langsgeweest in de beurs van Duitsland waar Ajax stond opgesteld.

Voor nu wil ik ook graag weten hoe t het zit met de specs. Liever zie ik een openbare API om te integreren in Home Assistant. Ik heb nu een Axis A8105e die netjes praat met me HA, verlichting gaat aan of het voetpad wordt meer verlicht als iemand op mijn pad staat in mijn voortuin (object analytics).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorius
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-06 09:00
goede morgen,

Ik heb al wat zitten zoeken en krijg het nie gevonden op het forum, maar ook geen instelling in de Ajax App zelf.

Ik heb een Ajax NVR gekoppeld met de hub, hier zitten 4 camera's op waarvan 1 PTZ, het zijn allemaal 3th party camera's dus ingekoppeld via Onvif, de presets van de PTZ kan ik ook in de Ajax app bedienen, en daar gaat het nu om.

Je kan bij Video scenario's aangeven dat als er een sensor getriggerd word dat 1 of meer camera's ook opnemen.

Maar waar ik naar op zoek ben is dat als een sensor word getriggerd dat ook een bepaalde preset van de PTZ word aangekozen.

Dus bijvoorbeeld als er een deur opengaat, dat de PTZ zich richt en inzoomt op de deur zoals in de Preset van de camera ingesteld.

Ik had eerlijk gezegd al gedacht dat dit er wel al in zou zitten bij Video scenario's, dit omdat de Ajax app ook al de presets herkent via Onvif.

Misschien dat ik er helemaal langs heb gekeken, maar krijg het niet gevonden.

Als dit er nu niet inzit zou het wel een feature request mogen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
Exorius schreef op zondag 29 september 2024 @ 09:01:
goede morgen,

Ik heb al wat zitten zoeken en krijg het nie gevonden op het forum, maar ook geen instelling in de Ajax App zelf.

Ik heb een Ajax NVR gekoppeld met de hub, hier zitten 4 camera's op waarvan 1 PTZ, het zijn allemaal 3th party camera's dus ingekoppeld via Onvif, de presets van de PTZ kan ik ook in de Ajax app bedienen, en daar gaat het nu om.

Je kan bij Video scenario's aangeven dat als er een sensor getriggerd word dat 1 of meer camera's ook opnemen.

Maar waar ik naar op zoek ben is dat als een sensor word getriggerd dat ook een bepaalde preset van de PTZ word aangekozen.

Dus bijvoorbeeld als er een deur opengaat, dat de PTZ zich richt en inzoomt op de deur zoals in de Preset van de camera ingesteld.

Ik had eerlijk gezegd al gedacht dat dit er wel al in zou zitten bij Video scenario's, dit omdat de Ajax app ook al de presets herkent via Onvif.

Misschien dat ik er helemaal langs heb gekeken, maar krijg het niet gevonden.

Als dit er nu niet inzit zou het wel een feature request mogen worden.
Ik heb geen antwoord op je vraag, maar benieuwd naar je ervaring met de ajax nvr

werkt dat mooi? Ik heb nu een dahua nvr met vrij basic app, is het de moeite waard over te stappen naar de nvr van ajax?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorius
Het zit allemaal mooi in Ajax app samengevoegd, standaard detectie vanuit Ajax app werkt ook goed.

Als je meer smart functies van de camera’s wil hebben dan heb je de dahua recorder denk ik nodig.

Bij mij zijn het hikvision camera’s en heb er de hikvision recorder ook nog tussen zitten voor de smart detectie.

Had de ajax NVR gekocht om er wat mee te spelen en het in 1 app te hebben, en dat werkt echt mooi, dat hebben ze goed voor elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
@Exorius
Zelf in bezit van een Dahua NVR "offline - utp los gekoppeld"

Ik kan maar vrij weinig info vinden over de NVR van Ajax, ja de bediening van de ajax app.
Rest zijn domme bla bla bla videos op het internet zonder enig inhoud.

Wat ik mij afvraag, is er ook een webpagina/interface te benaderen via vaste pc/laptop ect.
Of ben je puur afhankelijk van de ajax app om je video's terug te bekijken?

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

Exorius schreef op zondag 29 september 2024 @ 19:07:
Het zit allemaal mooi in Ajax app samengevoegd, standaard detectie vanuit Ajax app werkt ook goed.

Als je meer smart functies van de camera’s wil hebben dan heb je de dahua recorder denk ik nodig.

Bij mij zijn het hikvision camera’s en heb er de hikvision recorder ook nog tussen zitten voor de smart detectie.

Had de ajax NVR gekocht om er wat mee te spelen en het in 1 app te hebben, en dat werkt echt mooi, dat hebben ze goed voor elkaar.
Waar ik benieuwd naar ben is of een trigger van een sensor van de Ajax cam zelf of van de niet cams Ajax sensor kan leiden tot activering van Alarm (lichten aan, sirene aan etc.).
Bijv:
1) Ajax Cam detecteert beweging en Ajax zet licht in tuin aan (m.b.v. Ajax Switch/socket)
2) Een Ajax bewegingsmelder detecteert beweging en Ajax zet de Ajax Cam/NVR aan voor opname.
Dit soort mogelijkheden zie ik als meerwaarde van het gebruik van Ajax cams/NVR's.
Is dat mogelijk???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exorius
Benaderen via eigen webinterface is niet mogelijk, alles gaat via Ajax app. Wat ik tot op heden nog heb gevonden is dat je enkel een recording van een bepaalde camera kan triggeren bij een activatie van een sensor.

Als hier dan nog de preset aansturing van een ptz zou bijkomen dan heb je net wat meerwaarde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CronoS76
CronoS76 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 21:49:
Nog een dingetje met Ajax. Denk dat die Support al gek wordt :) Er zitten toch wel wat mankementen zo hier en daar in de software.. maargoed. ik heb mijn Ajax set een maandje ongeveer en nu wilde ik op de Keypad Plus de optie "auto awake on delay when entering" activeren zodat het Keypad al aangaat op het moment dat entry alarm af gaat. Maargoed.. voor deze optie heb je firmware 5.60.7.0 nodig op de Keypad, ik zit nog op een oudere versie vandaar dat ik die optie niet heb. Nu heb ik aan Ajax Support gevraagd hoe ik die Firmware op mijn Keypad kan upgraden, aangezien de App er geen optie voor zag; dat gaat dus blijkbaar niet.. daar hebben ze niet echt slim over nagedacht.... Support zei dat ik hem bij de winkel moet ruilen onder de garantie met de juiste software versie, terwijl er eigenlijk niets kapot is.... Ik ga het proberen, maar ik twijfel hoe dit gaat uitpakken.. want je weet dan ook niet van te voren welke Firmware erop staat... Dus iemand die een Keypad of Keypad Plus aanschaft, het maakt uit welke firmware hierop staat tijdens aanschaf...
Een aanvulling op bovenstaand. De Ajax Keypad Plus heb ik verwisseld voor een Keypad Touch. De Keypad Touch heeft de optie om een Firmware update te doen; maar ook binnen dit apparaat zijn er verschillende revisies waardoor je dus niet alle firmwares aangeboden krijgt. Ik had namelijk al een Keypad Touch; die heeft als firmware 12.60.0.83 en de nieuwe keypad heeft als laatste firmware versie 11.60.2.87 en daar is geen nieuwere van. Functioneel gezien werken ze op dit moment hetzelfde, maar volgens Ajax Support zit er andere hardware in. Gevoel geeft je dan toch dat je iets ouds hebt gekocht, waarbij misschien iets naar de toekomst iets niet ondersteund meer wordt. Dit terwijl deze een nieuwere productiedatum heeft. Dit is een beetje hetzelfde als de Keypad Plus. Het zit allemaal erg onlogisch in elkaar bij Ajax met die firmware versies... dus welke logica Ajax aanhoudt en wat nu de nieuwste versie is, geen idee... Maar ik word er allemaal niet veel wijzer van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raduf
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 02-06 20:08
Doet iedereen hier de AJAX-installaties zelf of gebruiken jullie ook professionele bedrijven voor de installatie? Zo ja, hebben jullie aanbevelingen?
In ons geval wordt de nieuwbouw aan het einde van het jaar opgeleverd, dus ik dacht dat het beter is om alles van tevoren goed te regelen. Maar aangezien ik zo druk ben met allerlei zaken, lijkt het me makkelijker om dit door een professional te laten doen. Is dat ongebruikelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

raduf schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 20:51:
Doet iedereen hier de AJAX-installaties zelf of gebruiken jullie ook professionele bedrijven voor de installatie? Zo ja, hebben jullie aanbevelingen?
In ons geval wordt de nieuwbouw aan het einde van het jaar opgeleverd, dus ik dacht dat het beter is om alles van tevoren goed te regelen. Maar aangezien ik zo druk ben met allerlei zaken, lijkt het me makkelijker om dit door een professional te laten doen. Is dat ongebruikelijk?
Je verzoek het te laten doen is niet ongebruikelijk.
lees : Waar moet een draadloos DIY Alarm met smarthome aan voldoen
om in ieder geval een oordeel over een offerte te kunnen geven en het niveau van gewenste beveiliging te bepalen.
Je komt bij VEB bedrijven, die veel Ajax installaties doen. Ik heb geen recente ervaring met VEB's om er 1 aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marco
Heb het zelf gedaan, is heel makkelijk te doen. Maar ja is maar net wat je zelf het prettigst vindt denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
Ik heb het ook zelf gedaan. Alles wijst zichzelf via de app in principe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huub-
Hier ook zelf gedaan het is niet moeilijk. Wel is het goed om een plattegrond te hebben en dan eerst een (logische) indeling te maken. Daarin heb je verschillende afwegingen te maken, het artikel van @Antonio di kan daar bij helpen. Als je eenmaal hebt besteld dan wijst alles vanzelf, en indien nodig kun je hier altijd vragen stellen 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-06 20:57

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Montalbano schreef op maandag 6 november 2023 @ 07:50:
Zijn er meer mensen die valse meldingen krijgen op rookmelders? Gisternacht heel de nacht piepen omdat de sensor vuil zou zijn. Die was brandschoon. Vannacht rookalarm met de hele kermis, alle sirenes en rookmelders is opperste staat van paraatheid. Niks aan de hand.
Vandaag het hele ding nog maar een keer uit elkaar en voor de zekerheid ook de batterijen wisselen (zitten er nog maar 5 maanden in). En anders is het denk ik gevalletje prullenbak.
Laat antwoord, kwam dit topic nu pas tegen. Vanochtend vals alarm van de rookmelder (Fireprotect). Niet fijn als er niemand thuis is.

Ik heb er 5 in huis, 1 is vervangen vanwege de vele valse alarmen (door een versie met CO detectie).
Een andere unit gaf vorige week vals alarm.

Bij openen is de binnenkant volledig schoon, gewoon zoals nieuw. Geen stof, geen vet oid.

Ik kan er niet veel over vinden, maar ik krijg het gevoel dat de 1e generatie rookmelders niet ok zijn. Zou Ajax sieren als ze hier soepel mee om zouden gaan. Ik ga kijken wat mijn leverancier wil doen.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenrobbins
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 23:57
Wat is het voordeel van de StreetSiren aansluiten op een 12V externe voeding?
Gaat de batterij dan langer mee?

Ik heb de StreetSiren binnen opgehangen en kan evt wel een kabeltje ernaar toe trekken, maar als het verder geen nut heeft laat ik het zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

Jeroenrobbins schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 20:51:

Ik heb de StreetSiren binnen opgehangen en kan evt wel een kabeltje ernaar toe trekken, maar als het verder geen nut heeft laat ik het zitten.
Je Ajax hub heeft (ook) een backup-batterij (oplaadbaar) naast "gewone voeding" via een adapter. Voor andere essentiële componenten en vooral voor die veel energie verdoen (zoals een sirene) is er daarom voeding via een adapter en dienen de batterijen voor back-up als de stroom uitvalt. Die 5 jaar levensduur van de sirene batterijen is voor de draadloze communicatie richting de Hub en misschien 1 enkel keer alarm. Maar heb je meerdere alarmen van je sirene dan zijn de batterijen zo leeg. Dus ja, volgens mij is het zinvol de sirene op een adapter aan te sluiten.
Volgens mij zijn de batterijen (jammer genoeg) niet oplaadbaar, dat zou nog beter zijn geweest!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Makrolon
Die sirene doet t hier al zon 6 jaar op de batterij hoor, met toch wel zeker 20 keer alarm schat ik in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Joepla schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 18:24:
[...]

Laat antwoord, kwam dit topic nu pas tegen. Vanochtend vals alarm van de rookmelder (Fireprotect). Niet fijn als er niemand thuis is.

Ik heb er 5 in huis, 1 is vervangen vanwege de vele valse alarmen (door een versie met CO detectie).

Bij openen is de binnenkant volledig schoon, gewoon zoals nieuw. Geen stof, geen vet oid.

Ik kan er niet veel over vinden, maar ik krijg het gevoel dat de 1e generatie rookmelders niet ok zijn. Zou Ajax sieren als ze hier soepel mee om zouden gaan. Ik ga kijken wat mijn leverancier wil doen.
Hmm dat klinkt niet hoopvol, ik heb ook een uitgebreid ajax alarm systeem en had nog veel rookmelders van Fibaro op z wave, maar vanwege vaak vals alarm nu een vervangen voor een Ajax fireprotect..

Vind het wel een lomp groot ding, tis bijna een wifi punt, en vrij duur, maar so far so good..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Zijn er inmiddels al ervaringen met de Ajax camera’s?

Die zien er namelijk wel interessant uit, maar ik vind vooral informatie over de specificaties maar tot nu toe weinig ‘echte’ reviews van gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Joepla schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 18:24:
[...]

Bij mij is het in 5 jaar tijd twee keer voorgekomen, na de keer in 2023 niet meer gelukkig. Maar, het zou bij een kwalitatief goed systeem gewoon helemaal niet mogen gebeuren. Wat wel vaker voorkomt nu is dat een sensor (deur en motion) aangeeft dat de deksel niet goed gesloten is, wat niet meer op te lossen lijkt anders dan de sensor vervangen. En inmiddels ook 2 deursensoren moeten vervangen omdat ze permanent "open" detecteerden.
Ik ben nog steeds zeer te spreken over hoe makkelijk het systeem werkt, maar kwalitatief lijkt het beter te kunnen.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Jeroenrobbins schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 20:51:

Ik vervang de batterijen preventief iedere 2 jaar maar dan is die van de sirene eigenlijk nog (lang) niet leeg volgens het systeem.

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vishal_d
Ethiron schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 23:27:
Zijn er inmiddels al ervaringen met de Ajax camera’s?

Die zien er namelijk wel interessant uit, maar ik vind vooral informatie over de specificaties maar tot nu toe weinig ‘echte’ reviews van gebruikers.
Wat wil je erover weten?
Ik heb een turretcam op kantoor in mijn kastje liggen die ik nog thuis wil testen. (weinig tijd :( )

De chip op de cam doet de AI gedeelte met herkennen van mensen/dieren/objecten. Kwaliteit van de cam is vergelijkbaar als de Hikvision camera's die in dezelfde prijsklasse zit.

Technische productinfo van alle drie cams:
https://ajaxsystems.esclick.me/1WmWIXOeRo98HK2nek
https://ajaxsystems.esclick.me/1WmWKJI3riEd6jo5Wk
https://ajaxsystems.esclick.me/1WmWGlVF1u3dRuHV8k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

vishal_d schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 09:55:
[...]

Wat wil je erover weten?
Ik heb een turretcam op kantoor in mijn kastje liggen die ik nog thuis wil testen. (weinig tijd :( )

De chip op de cam doet de AI gedeelte met herkennen van mensen/dieren/objecten. Kwaliteit van de cam is vergelijkbaar als de Hikvision camera's die in dezelfde prijsklasse zit.

Technische productinfo van alle drie cams:
https://ajaxsystems.esclick.me/1WmWIXOeRo98HK2nek
https://ajaxsystems.esclick.me/1WmWKJI3riEd6jo5Wk
https://ajaxsystems.esclick.me/1WmWGlVF1u3dRuHV8k
Dank, de specs heb ik gevonden. Ben vooral benieuwd naar de kwaliteit van het nachtzicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vishal_d
Ik neem hem vanavond mee en zal kijken of ik vanavond tijd zie deze in mijn tuin op te hangen. (vervangen met me Axis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlivierF
vishal_d schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 10:07:
Ik neem hem vanavond mee en zal kijken of ik vanavond tijd zie deze in mijn tuin op te hangen. (vervangen met me Axis)
Wij hebben hier al een paar camera’s hangen. De ervaringen zijn goed maar qua beeldkwaliteit en nachtzicht kunnen ze zich nog niet meten met Colorvu (hikvision) of Owlview (Uniview).
Het grote voordeel is natuurlijk wel het Ajax ecosysteem, de camera’s zitten naadloos in de app. En ook het terugkijken van beelden gaat heel eenvoudig omdat je die kunt matchen met een alarmmelding van een binnen of buitendetector. Het scrollen door opgenomen beelden gaat uitzonderlijk snel; dat heb ik nog geen andere fabrikant zien matchen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
OlivierF schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 10:22:
[...]

Wij hebben hier al een paar camera’s hangen. De ervaringen zijn goed maar qua beeldkwaliteit en nachtzicht kunnen ze zich nog niet meten met Colorvu (hikvision) of Owlview (Uniview).
Het grote voordeel is natuurlijk wel het Ajax ecosysteem, de camera’s zitten naadloos in de app. En ook het terugkijken van beelden gaat heel eenvoudig omdat je die kunt matchen met een alarmmelding van een binnen of buitendetector. Het scrollen door opgenomen beelden gaat uitzonderlijk snel; dat heb ik nog geen andere fabrikant zien matchen.
Deze voordelen heb je denk ik ook met de Ajax nvr met ander merk cameras?

Ik ben nog steeds mezelf aan t overtuigen om de Ajax nvr te kopen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OlivierF
Makrolon schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 16:05:
[...]

Deze voordelen heb je denk ik ook met de Ajax nvr met ander merk cameras?

Ik ben nog steeds mezelf aan t overtuigen om de Ajax nvr te kopen :+
Klopt dit heb je ook met de NVR. De Ajax camera's voegen vooral de intelligentie (herkenning van mens, dier voertuig) toe.
En als je nog geen camera's hebt, zou je alleen een Ajax camera met SD kaartje kunnen toepassen.
Als je al (goede) camera's hebt hangen is de NVR een hele goede optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

OlivierF schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 10:22:
[...]

Thanks, interessant! Dat ze zich nog niet meten met Hikvision of Uniview heb ik ook gelezen. Maar tegelijkertijd heb ik geen enkele ervaring met beveiligingscamera's, dus ik heb ook geen referentiekader.

Oftewel: misschien is 'nog niet meten met' voor mij wel helemaal prima of zelfs zeer acceptabel. Er is altijd wel een betere/duurdere ergens te koop... Ik kan het dus niet zo goed in perspectief plaatsen wat goed is.

Denk je dat het mogelijk is om een of meerdere stills van het camerabeeld te plaatsen ter referentie? of Via DM? Ik begrijp het ook als je je daar niet senang bij voelt, maar het is zo lastig om praktijkervaringen te vinden op internet (zal wel zijn omdat ze nieuw zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vishal_d
@Ethiron Ik kan hem alsnog ophangen en screenshots maken van de nacht als je wilt?

Verder heb ik rondom me huis een Axis systeem. Via me werk kan ik gebruikte camera's voor een prikkie krijgen. Maar de intelligente software op de Axis zorgt ervoor dat diverse Home Assistant automations getriggerd worden. Daarnaast heb ik alles op mijn NAS staan als het gaat om beelden.

Als Ajax dit binnenkort OOK ondersteund, zal ik zeker overstappen naar Ajax om zo het Alarm en Cams in 1 systeem te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlivierF
Ethiron schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 16:35:
[...]

Thanks, interessant! Dat ze zich nog niet meten met Hikvision of Uniview heb ik ook gelezen. Maar tegelijkertijd heb ik geen enkele ervaring met beveiligingscamera's, dus ik heb ook geen referentiekader.

Oftewel: misschien is 'nog niet meten met' voor mij wel helemaal prima of zelfs zeer acceptabel. Er is altijd wel een betere/duurdere ergens te koop... Ik kan het dus niet zo goed in perspectief plaatsen wat goed is.

Denk je dat het mogelijk is om een of meerdere stills van het camerabeeld te plaatsen ter referentie? of Via DM? Ik begrijp het ook als je je daar niet senang bij voelt, maar het is zo lastig om praktijkervaringen te vinden op internet (zal wel zijn omdat ze nieuw zijn).
Oh nee geen probleem hoor. Ze hangen niet bij mij thuis maar op kantoor.

En ja ik weet dat hij scheef hangt, de domecam mini is wat onhandig uitrichten. De turret is veel handiger maar die was toen nog niet binnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7szIUjPn1cftDNNxLDH08SXKAto=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1K7vs7mlXLdw5s8lTdlyf55O.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-4FDAtHd01XSmx5mk4TLuxtSTfI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/svrvmjD2jWIQCZnIGn3YToOx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

@vishal_d ja dt zou top zijn! Ik zit zelf ook in ecosysteem van Ajax, dus dat maakt de camera's gewoon interessant. Maar de kwaliteit van het beeld moet wel een bare minimum halen zeg maar...

@OlivierF Ah super, veel dank! _/-\o_

Is die tweede foto echt midden in de nacht? Ik dacht gelezen te hebben dat de camera's 's nachts alleen black & white doen, maar bij jou lijkt het nog wel gekleurd.

En welke specs zijn dit? 4 of 8 MP? en 2.4mm of 4mm lens?

Ik zou bij de voordeur wel de dome cam mini willen vanwege het formaat...

[ Voor 7% gewijzigd door Ethiron op 17-10-2024 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlivierF
Ethiron schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 17:00:
@vishal_d ja dt zou top zijn! Ik zit zelf ook in ecosysteem van Ajax, dus dat maakt de camera's gewoon interessant. Maar de kwaliteit van het beeld moet wel een bare minimum halen zeg maar...

@OlivierF Ah super, veel dank! _/-\o_

Is die tweede foto echt midden in de nacht? Ik dacht gelezen te hebben dat de camera's 's nachts alleen black & white doen, maar bij jou lijkt het nog wel gekleurd.

En welke specs zijn dit? 4 of 8 MP? en 2.4mm of 4mm lens?

Ik zou bij de voordeur wel de dome cam mini willen vanwege het formaat...
Dit is midden in de nacht maar er is best wel veel omgevingslicht waardoor de camera inderdaad nog kleur ziet. Als er geen omgevingslicht is dan zal hij naar zwart/wit schakelen bijgelicht door zijn eigen infra rood.

De domecam mini is prima toe te passen, maar hij kan alleen recht naar voren kijken en bij ons kwam dat rottig uit met de mastbeugel. In de meeste gevallen kun je de hele camera gewoon de juiste kant op 'mikken' en zo monteren. Maar het is wat onhandig, zeker vergeleken met de turret waarbij het niet zo heel veel uitmaakt hoe je het voetje vastschroeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vishal_d
Ik heb hier een TurretCam met 5 MP - f/2.8mm (qua specs). Hang hem vanavond even naast me Axis, maar zonder NVR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

OlivierF schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 17:06:
[...]

Dit is midden in de nacht maar er is best wel veel omgevingslicht waardoor de camera inderdaad nog kleur ziet. Als er geen omgevingslicht is dan zal hij naar zwart/wit schakelen bijgelicht door zijn eigen infra rood.

De domecam mini is prima toe te passen, maar hij kan alleen recht naar voren kijken en bij ons kwam dat rottig uit met de mastbeugel. In de meeste gevallen kun je de hele camera gewoon de juiste kant op 'mikken' en zo monteren. Maar het is wat onhandig, zeker vergeleken met de turret waarbij het niet zo heel veel uitmaakt hoe je het voetje vastschroeft.
Ah oke, vandaar de kleur. Wel goed om te weten van dat richten. Ik zou hem willen monteren op de junction box, ga me er even in verdiepen hoe dat dan uitkomt. Hij zou tegen de onderkant van een betonnen afdakje komen, dus ik ontkom helaas niet aan die junction box. Maakt hem wel weer wat meer bulky.

@vishal_d thanks voor de moeite, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

OlivierF schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 17:06:
[...]

Ik heb me er nog even in verdiept en als je dit filmpje bekijkt lijkt het erop alsof je wel degelijk de lens nog naar links en rechts kan draaien in de behuizing.

Check even vanaf 1:50, en vanaf 1:55 wijst hij de twee schroeven aan die je los moet draaien om de lens naar links/rechts te draaien.

YouTube: Impresionat de calitate și de detecția bazată pe AI | AJAX Domecam Mini

Of bedoel je dit niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OlivierF
Ethiron schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 20:52:
[...]

Ik heb me er nog even in verdiept en als je dit filmpje bekijkt lijkt het erop alsof je wel degelijk de lens nog naar links en rechts kan draaien in de behuizing.

Check even vanaf 1:50, en vanaf 1:55 wijst hij de twee schroeven aan die je los moet draaien om de lens naar links/rechts te draaien.

YouTube: Impresionat de calitate și de detecția bazată pe AI | AJAX Domecam Mini

Of bedoel je dit niet?
Ja maar de IR leds draaien niet mee dus de camera kijkt op een gegeven moment zijn eigen LEDs in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Oh, huh… dat is echt heel onhandig. Wat een design flaw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlivierF
Ethiron schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 22:28:
Oh, huh… dat is echt heel onhandig. Wat een design flaw.
Ja op zich wel maar hij is daardoor wel heel klein geworden.
Bij andere camera's zie je nog wel eens de IR leds in het koepeltje, dat is ook niks. Je krijgt dan al snel reflecties in het koepeltje. En het kleinste beetje vuil op de koepel zie ook direct door de IR leds.

Dus de implementatie van Ajax lost wel een par andere problemen op en er is vrij eenvoudig om de beperking heen te werken.

Als je het mij vraagt zou ik veel vaker de turret toepassen en enkel de domecam mini als het perse klein moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Ik snap je redenatie inderdaad.

Waar ik een beetje mee zit is dat het er op lijkt dat de domecam mini ook niet zomaar 360 graden vrij op de junction box gemonteerd kan worden.

Echter, de junctionbox heeft een warteluitgang aan de zijkant welke ook weer goed moet uitkomen ten opzichte van de aanvoer van de kabel. Dus je hebt daardoor alsnog geen vrije positiekeuze.

Of je lens zit niet recht (ten op zichte van de IR leds), of je junction box zit scheef. Tenzij je de achterinvoer gebruikt, maar ik weet nog niet of dat lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Ik overweeg nu inderdaad om de turret aan te schaffen. Ga vanmiddag even opmeten hoe hoog hij wordt i.c.m. de junction box en of dat acceptabel is.

Hij komt onder het betonnen afdakje boven de voordeur, dus dat is niet enorm hoog. En sowieso binnen handbereik. Maarja dat zou de mini ook zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Navi schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 22:29:
[...]

Hmm dat klinkt niet hoopvol, ik heb ook een uitgebreid ajax alarm systeem en had nog veel rookmelders van Fibaro op z wave, maar vanwege vaak vals alarm nu een vervangen voor een Ajax fireprotect..

Vind het wel een lomp groot ding, tis bijna een wifi punt, en vrij duur, maar so far so good..
Persoonlijk vind ik ze wel ok qua uiterlijk, ze vallen in ieder geval niet erg op. Inderdaad niet goedkoop. En daarom verwacht ik wel goede kwaliteit.
Montalbano schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 08:44:
[...]

Bij mij is het in 5 jaar tijd twee keer voorgekomen, na de keer in 2023 niet meer gelukkig. Maar, het zou bij een kwalitatief goed systeem gewoon helemaal niet mogen gebeuren. Wat wel vaker voorkomt nu is dat een sensor (deur en motion) aangeeft dat de deksel niet goed gesloten is, wat niet meer op te lossen lijkt anders dan de sensor vervangen. En inmiddels ook 2 deursensoren moeten vervangen omdat ze permanent "open" detecteerden.
Ik ben nog steeds zeer te spreken over hoe makkelijk het systeem werkt, maar kwalitatief lijkt het beter te kunnen.
De rookmelders hebben hier in een jaar of 2 meerdere keren valse alarmen gegeven, op verschillende plaatsen (woonkamer, gang, bovenverdieping) en op verschillende tijdstippen. Ook gehad dat er 1 een paar seconden alarm gaf en dan stopte. Geen alarm melding in het log, wel dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RALkgwL0ekdELmZb2TZd9JfyDDM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pci5P5ABQNDnf3mgLqlLEYMk.jpg?f=fotoalbum_large

Ik verwacht van PIR melders eerder problemen, maar die gaan gewoon prima.
Rook- en hittemelders moeten echt betrouwbaar werken, anders verliezen ze hun werking, dan reageert er niemand meer op, althans niet zoals je zou willen. Midden in de nacht is echt heel vervelend, maar laatst was er niemand thuis… Gelukkig hebben de buren op verzoek even naar binnen gekeken en zagen dat alles ok was. De oude rookmelders, eenvoudige doosjes, gaven dit soort problemen nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vishal_d
@OlivierF Ik ben je niet vergeten! heb een heel druk weekend gehad. Ik stuur vanavond even hierin wat foto's van de nacht. Hij hangt naast me reguliere Axis, kan er mooi gekeken worden naar de kwaliteit ervan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

@vishal_d Ik denk dat je mij bedoeld :) Maar veel dank! Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

@vishal_d Leef je nog? :+

Voel je niet verplicht hoor, maar dacht even een seintje voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
CronoS76 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 21:49:
Pff wat slecht inderdaad, ik heb ook 2 x de Keypad Plus maar helaas de oude firmware dus deze optie niet :(

Vond het al zo raar waarom je handmatig eerst de keypad aan moest zetten voor je de tag kunt gebruiken.

Stoor me ook nog steeds dat de app elke ochtend 2 notificaties geeft, van het alarm wat automatisch volgens schema in en uitgeschakeld werd….nergens uit te zetten..

[ Voor 5% gewijzigd door Navi op 31-10-2024 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
Navi schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 19:26:
[...]

Pff wat slecht inderdaad, ik heb ook 2 x de Keypad Plus maar helaas de oude firmware dus deze optie niet :(

Vond het al zo raar waarom je handmatig eerst de keypad aan moest zetten voor je de tag kunt gebruiken.

Stoor me ook nog steeds dat de app elke ochtend 2 notificaties geeft, van het alarm wat automatisch volgens schema in en uitgeschakeld werd….nergens uit te zetten..
T zal echt ergens uit te zetten zijn want bij mij doet ie dat niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CronoS76
[...]

Ik heb hem toch gelukkig kunnen terugsturen en mijn geld terug gekregen. Ik ben toen maar meteen voor de Keypad Touch gegaan, stuk duurder maar ik vind deze echt veel prettiger werken. Maar ook de Keypad Touch is onduidelijk m.b.t. de Firmware. Daar heb je een versie 11.x en een versie 12.x, volgens Ajax Support zijn deze versies functioneel exact gelijk maar is de hardware verschillend. Beide hardwareversies worden ook nog steeds geproduceerd. Ik wilde dus een versie 12, maar die was onvindbaar in bestaande voorraden, terwijl de productiedatum van versie 11 augustus was.. dus ik heb het maar op versie 11 gehouden :) (Ik heb nog een Keypad Touch met versie 12 erop vandaar dat ik het verschil zag).. dus ik heb het zo maar even gehouden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vishal_d
Ethiron schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 19:06:
@vishal_d Leef je nog? :+

Voel je niet verplicht hoor, maar dacht even een seintje voor de zekerheid.
Sorry!!
Druk druk druk, zowel prive als op me werk (met opleveringen en late night projecten)
Ik verzamel even de foto's voor je!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vishal_d
Heb ik hier een Axis M3104-LVE (oudje inmiddels)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CBMTVMH_MJK6QlIot7FYHagYQ-Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P42ctOTKpBxvhTpOJZcltwEx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O9CdfDHaU8yl0_555SaDv71fwm4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iO45f1HzP34YWaGZzWMmn8ll.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FXeU-rZog20N1AxlX1GOJrsqt7Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4qTOpbaRcZp5ri5SDSKkbE1p.jpg?f=fotoalbum_large

En hieronder van de Ajax Turretcam, volgens mij de 5MP versie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZXf1u5WFlBQAPlkVicnnFHWP5Sg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8G9wbVULIKYQQ1Lr7XvP3P8B.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ANdMVagYqQQS6AbwKEt_htMQfPg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XIC6o5BlCCfRdfNxG6zNFt0J.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LbNONRrEz030w8rCYEZv_0qKZUk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6w2Fw9ssjkS6migDrNecb6Xf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk200
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 03-11-2024
Heb vandaag de ajax hub omgehangen , hierbij is de bracket beschadigd bij het omhoog schuiven en krijg nu de melding deksel open .
Hub hangt overigens nog stevig in de bracket. Denk dat het pinnetje is afgebroken
Inschakelen alarm werkt gewoon .
Is de melding van deksel los eenmalig en gaat dit verder geen problemen geven ?
Ga het even een week aanzien , en mogelijk nieuwe bracket bestellen . Misschien heeft iemand hetzelfde probleem meegemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
[...]

Dat is jammer inderdaad, maar in de praktijk heb ik er weinig last van. Ik hou gewoon de tag voor de lezer, en omdat mijn vinger of knokkel dan toch het keypad aanraakt, activeert het ding en scant hij gelijk de tag.

Ik ga er geen nieuwe voor kopen dan, dit werkt voor mij prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Inmiddels 2 valse rookalarmen verder bij een andere detector, waarvan een midden in de nacht…

Alle melders (behalve de al eerder vervangen melder) had ik al gedeactiveerd en de rookdetectie uitgeschakeld. Alleen de temperatuuralarmen stonden nog actief. Erg bijzonder dat hij dan alsnog in alarm gaat. De temperatuur was op dat moment ca. 16 C.
De melder hangt tegen het plafond van de bovenste verdieping, betonnen dak met isolatie erboven. Nadat hij in alarm was (en iedereen wakker was geworden) stopte hij vanzelf weer na een paar seconden.

Ik heb nu alle rookdetectoren uitgeschakeld, geen zin om op deze manier weer wakker gemaakt te worden.
De leverancier liet weten dat ik de enige ben met dit probleem en geeft steeds pas na wat aandringen nutteloze oplossingen. Toch jammer als je er meer dan € 1000 hebt uitgegeven… Ik ga Ajax zelf benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorc
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-03 14:26
@Joepla Hier helaas ook last van af en toe vals rookalarm en heb er 10 hangen.

Vanochtend rond 5h ging de melder op de slaapkamer van mijn oudste zoon af...en vervolgens deed hij dat om kwart over 7 nog een keer. (alle kinderen sliepen er om 5h overigens gewoon doorheen ehmm :-o.)
Net open gemaakt, helemaal schoon, niets te zien.....

Voor twee weken terug ging de melder op zolder een paar keer af (ook niets geks gevonden, blijft nu weer koest). Melder in kamer van jongste zoon heeft in de loop van het jaar 2x vals alarm gegeven, maar die gedraagt zich nu ook al tijden weer.

In de zomer ging de melder in kantoor achter elkaar af. Dat kwam wel door een externe invloed haha, er zat een miljoenpoot in de rook detectiekamer rond te spelen, dus die melder kon er niets aan doen.

Gekke is dat de melders vervolgens gewoon binnen een minuut weer aangeven "geen rook gedetecteerd"

Branddetector instelling staat trouwens al op "dubbele controle op rook" maar dan nog geven ze blijkbaar helaas af en toe vals alarm voor rook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:57

nielsvv

100% Afol

Ik start binnenkort met het plaatsen van 2x de 8Mp Turretcamera, maar had een vraag over de cat5e kabel. Ik heb 1 cat5e kabel lopen van mijn modem naar een poe switch. Op deze switch worden de 2 camera's, smart tv, pc, ps5 en de nvr aangesloten. Ik vraag mij af of deze enkele cat5e kabel voldoende bandwith heeft en niet de bottleneck word. Anders moet ik nog een tweede kabel zien bij te trekken.

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vishal_d
@nielsvv
Cat5E haalt volgens de spec's gewoon 1Gbps. Als je poorten 2.5gbps aan kan, zou het zelfs moeten werken (afstand van 1m)

Maar, niet al je apparaten gebruiken constant de volle snelheid! Je zal er dus nauwelijks iets van merken. De camera's zijn intelligent, dat betekend dat ze pas streamen on demand (als jij live wil meekijken) en wanneer er beweging is gedetecteerd (indien je dat hebt ingesteld).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• habbekrats
nielsvv schreef op zondag 10 november 2024 @ 21:08:
Ik start binnenkort met het plaatsen van 2x de 8Mp Turretcamera, maar had een vraag over de cat5e kabel. Ik heb 1 cat5e kabel lopen van mijn modem naar een poe switch. Op deze switch worden de 2 camera's, smart tv, pc, ps5 en de nvr aangesloten. Ik vraag mij af of deze enkele cat5e kabel voldoende bandwith heeft en niet de bottleneck word. Anders moet ik nog een tweede kabel zien bij te trekken.
Lijkt mij geen enkel probleem een 4k camara hier haalt met H265+ rond de 15-17 mbps daar lacht een 1000 mbps cat 5e om. Het apparaat wat de data moet verwerken is meestal snel de bottleneck.

Pagina: 1 ... 15 ... 19 Laatste