Ervaringen met AJAX security

Pagina: 1 ... 14 ... 19 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:14
heraut schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 22:42:
Ik ben benieuwd naar de ervaringen met het aansluiten van een Ajax alarmsysteem op een meldkamer. Wat zijn de beste meldkamer, de kosten en kan dit zonder tussenkomst van een monteur?
Ik heb die vraag hier ook al eens gesteld. Kort antwoord: niet doen.
Als je in dit topic zoekt op "meldkamer" dan kan je de reacties zelf lezen.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vishal_d
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-09 16:47
heraut schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 22:42:
Ik ben benieuwd naar de ervaringen met het aansluiten van een Ajax alarmsysteem op een meldkamer. Wat zijn de beste meldkamer, de kosten en kan dit zonder tussenkomst van een monteur?
Wij doen heel veel met Securitas, ze zijn snel met melden/bellen zoals netwerk onderbreking (we krijgen geen status binnen). En als er iets gebeurd dan bellen ze je lijstje met contactpersonen af tot er iemand opneemt. Als er niemand opneemt dan gaan ze rijden en betaal je voorrijdkosten. Je moet ook ten allen tijde je kaartje met persoonlijke afmeldcode bij je houden. Die vragen ze ter verificatie. We zetten de kosten ook een op een door naar de klanten, hoeveel dat is, kan ik niet zeggen (omdat ik meer van de technische kant ben met ICT).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vishal_d
nielsvv schreef op zondag 5 mei 2024 @ 19:44:
Ik wil binnenkort mijn Ajax systeem gaan uitbreiden met de camera's van Ajax (van zodra leverbaar). Wil ze gaan monteren op de voorgevel en achtergevel. Op een verticale muur dus. Maar weet niet goed welk van de 3 versies te nemen. De specificaties zijn allemaal nagenoeg identiek. Maar welke versie (bulletcam, domecam & turretcam) neem je hiervoor het beste?
Toevoeging op @habbekrats

Maar ik gebruik de termen even met de Axis lijn om uit te leggen.
Dome = vandalisme bestending, als je de cam helemaal tegen het rand aanzet met stellen, dan zie je op je beeld een stuk van de binnenbehuizing van de Dome als een rand.
Turret = 9/10 zelfde hardware als Dome, vrij te bewegen hoe je hem wilt afstellen
Bullet = meer gericht, minder kans op reflecties en vaak ook veel beter qua hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Wij gebruiken de bel functie voor de achterdeur zodat we in huis horen als iemand binnenkomt. Werkt erg goed en is fijn als je overdag de deur open hebt.

Mijn vraag is of je dit ook zou kunnen maken voor de oprit? Dus auto die de oprit op gaat (gewicht? Sensor verwerken in straatwerk oid)? Of toch maar een draadloze buitensensor op een hek plaatsen oid?

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:09
Beweging sensoren kunnen niet zonder omweg als chime dienen vziw.

Hebben jullie ook een probleem met het aan/uit zetten van de chime? Op ios is de knop na de update weg...

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
..

[ Voor 99% gewijzigd door xantos op 15-05-2024 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
RoelsRules schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 22:44:

Hebben jullie ook een probleem met het aan/uit zetten van de chime? Op ios is de knop na de update weg...
Je bedoelt die bel icon op het bedieningsscherm in de app?
Die staat er bij mij nog steeds, maar ik heb vanmorgen wel toevallig IOS en de AJAX app bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
Ok raar, heb mijn vrouw (die ios heeft) admin gemaakt en toen zag ze het icoontje weer. Nu weer admin af en icoontje staat er nog...
Nou ja, het werkt weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marco
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:56
Hoop eigenlijk dat ze voor de Keypad Touch nog dingen toevoegen als bijvoorbeeld een log als er een alarm is geweest, dat je dat op het scherm ziet als je gaat uitschakelen. Nu doet ie alsof er niks aan de hand is (tenzij je herstellen hebt verplicht uiteraard). Of de resterende vertragingstijd bij inschakelen.

Wat me verder trouwens ook opviel was dat als je een dwangcode gebruikt voor uitschakelen, dat alleen te zien is aan een mini-vraagtekentje in het log in de app, meldingen zeggen gewoon alleen dat het systeem is uitgeschakeld. Misschien vanuit veiligheidsoverwegingen of zo, dat je niet op je telefoon zo'n melding krijgt als je ernaast staat :+ Maar eventuele andere gebruikers zien niks geks in eerste instantie, meldkamer ongetwijfeld wel als die is gekoppeld, daar twijfel ik niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Niet online
Kunnen jullie het alarm ook bedienen via je Apple Watch? https://support.ajax.systems/en/manage-ajax-apple-watch/ Ik probeer op de Hub te drukken (force) maar er gebeurd niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:04
Hi,

Wij zijn erg blij met ons ajax systeem maar er word nog wel is een raam vergeten dicht te doen, is het mogelijk om een check te doen bij inschakelen dat alle doorprotects gesloten moet zijn omdat anders het alarm er niet op kan?

Edit:
Denk dat ik het zelf heb gevonden, je moet de functie in je hub hiervoor inschakelen.
Hub --> Service --> Integriteitscontrole van het systeem

[ Voor 24% gewijzigd door Daros op 16-05-2024 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
RoelsRules schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 22:44:

Ah dat is jammer! Doorprotect wel, dus ben benieuwd of de dualcurtain dit wel kan? https://ajax.systems/products/dualcurtain-outdoor/

Dan zou ik deze buiten kunnen monteren voor het ALTIJD afgeven van een chime als er iemand de oprit op loopt, of met de auto oid.

[ Voor 13% gewijzigd door Workaholic op 16-05-2024 10:17 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Daros schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 10:02:
Hi,

Wij zijn erg blij met ons ajax systeem maar er word nog wel is een raam vergeten dicht te doen, is het mogelijk om een check te doen bij inschakelen dat alle doorprotects gesloten moet zijn omdat anders het alarm er niet op kan?
Ja, dat is er, dat heet 'Integriteitscontrole'.
System integrity check is a function that runs the status revision of security detectors and devices before arming. Ajax fire detectors and non-security devices do not undergo system integrity check.

The function prevents arming the system if the window in the room is not closed, the detector body is open, or communication with one of the devices is lost. The system integrity check is part of the requirements of UK document PD 6662:2017. The document includes the requirements of the applicable European standards designed to reduce the number of false alarms and increase the security system reliability.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoelsRules
Workaholic schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 10:17:
[...]

Ah dat is jammer! Doorprotect wel, dus ben benieuwd of de dualcurtain dit wel kan? https://ajax.systems/products/dualcurtain-outdoor/

Dan zou ik deze buiten kunnen monteren voor het ALTIJD afgeven van een chime als er iemand de oprit op loopt, of met de auto oid.
van de website
https://support.ajax.systems/en/what-is-opening-alerts/ den ik dus van niet :-)
maar las, volgens mij ook op die site, dat er via omwegen wel eea mogelijk is. Heb het zelf niet dus kan je niet direct uitsluitsel geven

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bHPp1Zn8K0spCWNOT_7HSWFSg7k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pMXRmL92fTMIL6emmBodZC9j.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
Zojuist aangekondigd: https://ajax.systems/nl/products/junctionbox

JunctionBox (118×59) is een waterdichte aluminium montagebox voor het kabelbeheer van de Ajax IP-camera's. Het doel van dit product is om de installatie van Ajax-camera's op betonnen muren, plafonds of kolommen mogelijk te maken en te vereenvoudigen, zowel buiten als binnen. JunctionBox is voorzien van een aardingsterminal en geïsoleerde rubberen kabelafdichtingen.

JunctionBox (118×59) is compatibel met TurretCam, DomeCam Mini en BulletCam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:54
xantos schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:55:
Kunnen jullie het alarm ook bedienen via je Apple Watch? https://support.ajax.systems/en/manage-ajax-apple-watch/ Ik probeer op de Hub te drukken (force) maar er gebeurd niks.
Als hij op ‘verbinden…’ blijft staan kun je het vergeten. Pas als de status van de hub zichtbaar is, zoals ‘uitgeschakeld’, kun je met de force touch het systeem bedienen.

En het is heel erg wisselvallig. Als alle sterren op een lijn staan, de restcontainer net geleegd is, je fietsbanden op exact 3,8 bar staan en hagelslag als broodbeleg hebt gegeten, dan werkt het een keertje. Oftewel: het werkt ook vaak niet. En het is niet betrouwbaar.

En ik ben er dus nog niet achter wanneer het goed werkt of hoe je het kunt herstellen. Nu keek ik en nu werkt het toevallig weer. Maar straks vast niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Niet online
xFeverr schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 22:30:
[...]

Als hij op ‘verbinden…’ blijft staan kun je het vergeten. Pas als de status van de hub zichtbaar is, zoals ‘uitgeschakeld’, kun je met de force touch het systeem bedienen.

En ik ben er dus nog niet achter wanneer het goed werkt of hoe je het kunt herstellen. Nu keek ik en nu werkt het toevallig weer. Maar straks vast niet meer.
De app van de watch connect naar de hub en geeft bijv ‘uitgeschakeld’ aan. Dat lijkt dus prima te zijn. Ik kan alleen helemaal niks bedienen in de app. Op de hub klikken of drukken doet dus niks.

Mijn hub is alleen aangesloten met de LAN poort momenteel. Mijn Apple Watch is een SE.

Ik zie trouwens ook dat er twee Ajax iOS apps zijn, de Ajax security app en de Ajax Pro. Welke gebruiken jullie?

[ Voor 6% gewijzigd door xantos op 17-05-2024 08:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
xantos schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 08:48:
[...]

De app van de watch connect naar de hub en geeft bijv ‘uitgeschakeld’ aan. Dat lijkt dus prima te zijn. Ik kan alleen helemaal niks bedienen in de app. Op de hub klikken of drukken doet dus niks.

Ik zie ook dat er twee Ajax iOS apps zijn, de Ajax security app en de Ajax Pro. Welke gebruiken jullie?
Ja, je moet lang ingedrukt houden en dan verschijnen de knoppen bij mij. Verder is er niks te doen in de app.

Ik gebruik de pro-app niet dagelijks, Alleen als ik speciale instellingen moet wijzigen, wat eigenlijk nooit zo is. Maar hij staat wel op mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vishal_d
xantos schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 08:48:
[...]
Ik zie trouwens ook dat er twee Ajax iOS apps zijn, de Ajax security app en de Ajax Pro. Welke gebruiken jullie?
De Ajax Pro is voor installateurs (heb ik op mijn mobiel). Dan heb je meerdere klanten in je app, als er ergens iets gebeurd, dan heb je geen luchtalarm die afgaat op je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:46
Hier ook een nieuwe Ajax gebruiker. Ik heb de StreetSiren voor binnen en geen HomeSiren. Heeft de HomeSiren functionaliteit die de StreetSiren niet heeft?

In de instellingen van de StreetSiren zie ik de optie "Audible alarm" met de keuzes: "Always" en "Only when armed". Ik snap het verschil niet, weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Niet online
xFeverr schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:14:
[...]

Ja, je moet lang ingedrukt houden en dan verschijnen de knoppen bij mij. Verder is er niks te doen in de app.

Ik gebruik de pro-app niet dagelijks, Alleen als ik speciale instellingen moet wijzigen, wat eigenlijk nooit zo is. Maar hij staat wel op mijn telefoon.
Was dus toch een bug. Gisteren de laatste nieuwe iOS versie binnengehaald en hoppa het werkt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marco
Jimster schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 14:43:
Hier ook een nieuwe Ajax gebruiker. Ik heb de StreetSiren voor binnen en geen HomeSiren. Heeft de HomeSiren functionaliteit die de StreetSiren niet heeft?

In de instellingen van de StreetSiren zie ik de optie "Audible alarm" met de keuzes: "Always" en "Only when armed". Ik snap het verschil niet, weet iemand dat?
De uitleg staat erbij als het goed is. Altijd is altijd sirene aan voor de geselecteerde meldingen, ook als het systeem niet aanstaat. Alleen wanneer ingeschakeld is dus alleen sirene als het wel aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
-Marco schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 13:31:
[...]
De uitleg staat erbij als het goed is. Altijd is altijd sirene aan voor de geselecteerde meldingen, ook als het systeem niet aanstaat. Alleen wanneer ingeschakeld is dus alleen sirene als het wel aanstaat.
Bedankt.
Dus als ik een deursensor hebt met de instelling 'alert with a siren when opening detected,' dan gaat de siren alleen af als 'audible alarm' op always staat en de deur wordt geopend?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Marco
Jimster schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 17:54:
[...]

Bedankt.
Dus als ik een deursensor hebt met de instelling 'alert with a siren when opening detected,' dan gaat de siren alleen af als 'audible alarm' op always staat en de deur wordt geopend?
Als het een een 24-uur-actief detector is zeg maar, dan wel. Niet als je die alleen instelt dat ie alarm geeft als het systeem is ingeschakeld. Bij mij staan de sirenes ook op 'Altijd'. Deur- en raamsensoren staan op alarm/trilling/etc bij opening en die geven dus alleen alarm als het systeem is ingeschakeld. Maar m'n glasbreuksensor staat op 'Altijd actief' en die geeft wél alarm met sirene, ook als het systeem is uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoS76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-09 11:08
Ik ben aan het kijken om een Ajax alarmosysteem kan aanschaffen en bezig met welke componenten allemaal interessant zijn. Mijn huidige Veritas R8 bedraad systeem heeft het namelijk begeven (en was 30 jaar oud). Nu heb ik een paar vragen:
- Camera's: Ik heb nu een paar jaar een Foscam SD4 Dome i.c.m. mijn Synology; nu wilt mijn vrouw graag ook een binnencamera hebben. Ik zit er alleen er even mee hoe "nuttig" het is om deze op een Ajax systeem te verbinden of via de Synology gewoon te laten lopen? Op zich neemt de Synology ook gewoon beweging op.
- Flitslampen: Ik ben niet van een harde buitensirene; maar wil wel graag gebruik maken van een flitslamp voor en achter buiten en een binnensirene. Ik zie daar niet een snelle goedkope oplossing voor, daarbij gebruik ik ook nog Domoticz. Nu zit ik er aan te denken om de Ajax Relay i.c.m. een Shelly Plus 1 te nemen zodat het Alarm in Domoticz geschakeld kan worden. Dan zou ik in principe dit kunnen uitbreiden met een andere shelly relay en een flitslamp lijkt mij? Of heeft iemand nog een idee wat mogelijk is met Ajax?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di
  • Laatst online: 23:29

Antonio di

a mi me dijeron que si

CronoS76 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 10:15:
Ik ben aan het kijken om een Ajax alarmosysteem kan aanschaffen en bezig met welke componenten allemaal interessant zijn. Mijn huidige Veritas R8 bedraad systeem heeft het namelijk begeven (en was 30 jaar oud). Nu heb ik een paar vragen:
- Camera's: Ik heb nu een paar jaar een Foscam SD4 Dome i.c.m. mijn Synology; nu wilt mijn vrouw graag ook een binnencamera hebben. Ik zit er alleen er even mee hoe "nuttig" het is om deze op een Ajax systeem te verbinden of via de Synology gewoon te laten lopen? Op zich neemt de Synology ook gewoon beweging op.
- Flitslampen: Ik ben niet van een harde buitensirene; maar wil wel graag gebruik maken van een flitslamp voor en achter buiten en een binnensirene. Ik zie daar niet een snelle goedkope oplossing voor, daarbij gebruik ik ook nog Domoticz. Nu zit ik er aan te denken om de Ajax Relay i.c.m. een Shelly Plus 1 te nemen zodat het Alarm in Domoticz geschakeld kan worden. Dan zou ik in principe dit kunnen uitbreiden met een andere shelly relay en een flitslamp lijkt mij? Of heeft iemand nog een idee wat mogelijk is met Ajax?
lees ook eens voor een nieuw alarm systeem:
Waar moet een draadloos DIY Alarm met smarthome aan voldoen
Voor je Shelly gebruik:
Ajax Alarm systeem en Interfaces met andere systemen/modules

profesión: Lo que se cruza en mi camino y disfrutando de la vida

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CronoS76
Top. Dank je wel; ik heb een stuk doorgenomen. Ik ga ook nog even kijken met wat andere merken, alhoewel Ajax denk ik ook wel OK is.

Vanuit interfacing gaan al die methodes wat ver. Een Shelly is simpel maar doeltreffend; komt een beetje neer met het laatste plaatje i.c.m. Fibaro.. Enige nadeel is dat je afhankelijk bent van stroom voor de Shelly, maar ik neem toch ook een binnensirene. De Relay kan switchen bij Alarm, dus dat lijkt me verder dan OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
CronoS76 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 13:08:
[...]

Top. Dank je wel; ik heb een stuk doorgenomen. Ik ga ook nog even kijken met wat andere merken, alhoewel Ajax denk ik ook wel OK is.

Vanuit interfacing gaan al die methodes wat ver. Een Shelly is simpel maar doeltreffend; komt een beetje neer met het laatste plaatje i.c.m. Fibaro.. Enige nadeel is dat je afhankelijk bent van stroom voor de Shelly, maar ik neem toch ook een binnensirene. De Relay kan switchen bij Alarm, dus dat lijkt me verder dan OK.
Heeft demoticz geen ondersteuning voor het SIA-protocol? Home Assistant namelijk wel. In mijn Ajax Hub staat mijn Home Assistant ingesteld als meldkamer en krijgt daarmee de alarmstatus door (ingeschakeld, uitgeschakeld, nachtstand, alarm, etc etc) zonder verdere hardware of andere gekkigheid. En het werkt lokaal.

Ik heb trouwens geen buitensirene of flitslamp, alleen een binnensirene.Een aantal hier in de buurt hebben wel de Ajax buitensirene hangen. Weet ik gelijk wie dat systeem nog meer in huis hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoS76
xFeverr schreef op maandag 27 mei 2024 @ 13:46:
[...]

Heeft demoticz geen ondersteuning voor het SIA-protocol? Home Assistant namelijk wel. In mijn Ajax Hub staat mijn Home Assistant ingesteld als meldkamer en krijgt daarmee de alarmstatus door (ingeschakeld, uitgeschakeld, nachtstand, alarm, etc etc) zonder verdere hardware of andere gekkigheid. En het werkt lokaal.

Ik heb trouwens geen buitensirene of flitslamp, alleen een binnensirene.Een aantal hier in de buurt hebben wel de Ajax buitensirene hangen. Weet ik gelijk wie dat systeem nog meer in huis hebben :+
Hmm..dan moet ik inderdaad even afwachten wat die mogelijkheden zijn. Maar ik zie er wel een topic over: https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=36386 In combinatie met Node Red zou er dus iets mogelijk zijn, dan zou ik in principe dus niet die Ajax Relay nodig hebben. Ik moet hier nog even verder induiken denk ik :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
CronoS76 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 14:01:
[...]

Hmm..dan moet ik inderdaad even afwachten wat die mogelijkheden zijn. Maar ik zie er wel een topic over: https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=36386 In combinatie met Node Red zou er dus iets mogelijk zijn, dan zou ik in principe dus niet die Ajax Relay nodig hebben. Ik moet hier nog even verder induiken denk ik :)
Of overstappen op HA... Je zal er zeker geen spijt van krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoS76
xFeverr schreef op maandag 27 mei 2024 @ 14:02:
[...]

Of overstappen op HA... Je zal er zeker geen spijt van krijgen
Dat is zeker eentje die ik op termijn wel wil doen... maar tijd is een probleem, aangezien ik nu erg veel in Domoticz heb zitten met DZVents en Lua scripts.. ik zou dan ook weer een leercurve voor HA moeten hebben om te weten hoe ik dat moet vertalen naar HA.. Maar, bij Domoticz is de Interface hetgeen wat me het ergste stoort momenteel waarbij er juist op dat vlak weinig ontwikkeling is...Het voelt nog teveel aan als 2010.. Ik wil in elk geval met het alarmsysteem hier wel op voorbereid zijn; zoals met al mijn devices verder :)

[ Voor 8% gewijzigd door CronoS76 op 27-05-2024 14:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

CronoS76 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 14:06:
[...]

Dat is zeker eentje die ik op termijn wel wil doen... maar tijd is een probleem, aangezien ik nu erg veel in Domoticz heb zitten met DZVents en Lua scripts.. ik zou dan ook weer een leercurve voor HA moeten hebben om te weten hoe ik dat moet vertalen naar HA.. Maar, bij Domoticz is de Interface hetgeen wat me het ergste stoort momenteel waarbij er juist op dat vlak weinig ontwikkeling is...Het voelt nog teveel aan als 2010.. Ik wil in elk geval met het alarmsysteem hier wel op voorbereid zijn; zoals met al mijn devices verder :)
Lees ook eens hoofdstuk "Ajax Enterprise API/Token (inc. Jeedom oplossing voor consumenten)" in:
Ajax Alarm systeem en Interfaces met andere systemen/modules
Zie ook posts van @vishal_d in dit forum over Jeedom-Ajax-HomeAssistant(HA).
Jeedom heeft ook een plugin voor Domoticz.
Dus sluit Ajax misschien nu via Jeedom aan op Domoticz.
Later als je dan naar HA migreert wordt dat dan Ajax-Jeedom-HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
Iemand een oplossing voor deze kleine ergernis? Ik heb integriteitscontrole aangezet zodat ik zeker weet dat alle ramen/deuren dicht zijn. Echter krijg ik standaard een foutmelding om dat de voordeur nog open staat, logisch want het bedieningspaneel zit ernaast en deze moet uiteraard na het inschakelen worden gesloten zodra ik het pand verlaat. Enig idee hoe ik de sensor van die deur kan uitsluiten van de controle? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fishman
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:24
Het alarm inschakelen met de voordeur dicht een optie? Je hebt daarna nog 30 seconden om het.huis te verlaten. Of langer als je dat aanpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
fishman schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 15:15:
Het alarm inschakelen met de voordeur dicht een optie? Je hebt daarna nog 30 seconden om het.huis te verlaten. Of langer als je dat aanpast.
Ja die snap ik, maar meestal loopt de partner/kleine eerst naar buiten en dan knal jij het alarm erop en sluit je de deur af, dan doe je niet tussendoor de deur dicht om het alarm in te schakelen. Hoop dat er een optie is hiervoor, anders gaat het mooi weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
Vitruvius schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 15:23:
[...]
Ja die snap ik, maar meestal loopt de partner/kleine eerst naar buiten en dan knal jij het alarm erop en sluit je de deur af, dan doe je niet tussendoor de deur dicht om het alarm in te schakelen. Hoop dat er een optie is hiervoor, anders gaat het mooi weer uit.
Herkenbaar, maar nee, daar is geen optie voor. Behalve:
A. Even de deur dichtdoen
B. In die situatie pas buiten inschakelen met afstandsbediening of telefoon
C. Accepteren dat dit gebeurt en nogmaals het alarm inschakelen om te bevestigen
D. Optie uitschakelen.

Ik doe altijd A of B :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marco
Ja zou leuk zijn als daar iets voor is, maar tegelijkertijd voert de integriteitscontrole gewoon z'n werk uit dus als het bij mij voorkomt druk ik die er gewoon doorheen. Eigenlijk wil je een optie omzeilen waardoor die op zichzelf niet kan uitvoeren wat je ervan vraagt en dan voldoet het niet meer aan die PDnogwatnummers. Dus het kan gewoon niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
Even een update over de Sim only voor Ajax.

Ik maak gebruik van Data+SMS (SMS voor back-up als cloud er uit ligt of als mobiel internet uit staat)
*Zoals 23 mei was er beperkt cloud beschikbaar, maar systeem werkte wel maar niet via de app.

Eerst altijd Sim.yo prepaid gehad kosten waren 8/10 cent per dag
Maar met nieuw beleid werd dit ruim: 21cent per dag.
Zonder sms berichten die zijn 10cent per bericht.

Maar overgestapt naar L.ebara prepaid
0,014 cent per dag! en sms wel 15cent maar dient als backup

Flinke verbetering ofwel 0,014655 x 365 = € 5,349 per jaar voor data mits er niks gebeurt met je eigen LAN.
Terwijl bij Sim.yo 0,21x365 het € 76,65 per jaar zou zijn.
Enkel om jet Hub actief te houden met Sim connectie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_0ig4U8Zc6dFkoewRYkgTE7KRrU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QTXwhFDKk1x7r6AMmOKP9n5O.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door PatRamon op 12-06-2024 16:53 ]

**

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vishal_d
Ik gebruik een simkaart van 1NCE (ook in dit topic besproken)
Voor een tientje 500MB..

Ik heb een Jeedom koppeling waardoor de states dus OOK via GSM data naar buiten gaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dDjJBXJAdOmNQZhjBnhKfA3jGa4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qvWVlKJAXiHfWJnv27rB71C6.png?f=fotoalbum_large

Verbruik van me neefje die geen domotica koppeling heeft.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l0YZ5XDo8jGJFLuzdOrrieJk6bI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WIFjAcFhDnmhUZMk9xOnvW21.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
Hier een always connected simkaart, nu tijdelijk slechts 4,00 euro: https://alwaysconnected.eu/
Stabiel 0,25MB per dag. Dus nog geen 100MB per jaar, goedkoopste bundel van 7,95 geeft 1GB en is dus meer dan genoeg en is een jaar geldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Zijn er al mensen in dit topic die ervaring hebben met de camera’s van Ajax? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeri003
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:13
Weet iemand hier of Ajax ook al een deurbel met camera heeft in combinatie met het alarm, paar jaar terug werd geroepen dat deze zou komen maar kan hem nog niet vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vishal_d
Ethiron schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 17:32:
We hebben hier recent een Ajax NVR getest met Dahua camera's. Deze zijn heel erg makkelijk te koppelen. De Ajax cams zijn echt lastig te krijgen, die hebben we nog niet.
leeri003 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 17:37:
Weet iemand hier of Ajax ook al een deurbel met camera heeft in combinatie met het alarm, paar jaar terug werd geroepen dat deze zou komen maar kan hem nog niet vinden.
Een collega is vorige week op bezoek geweest bij een kleine event van Ajax. De deurbel komt er, ze zijn nog bezig met wat verbeteringen zoals latency verbetering voordat ie officieel wordt aangekondigd. Hij mocht er helaas geen foto's van maken :(

Zitten wel leuke features op zoals herkenning tussen mensen en dieren waardoor je makkelijk door je events heen kan bladeren.

[ Voor 21% gewijzigd door vishal_d op 17-06-2024 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22:10
vishal_d schreef op maandag 17 juni 2024 @ 13:50:
[...]

We hebben hier recent een Ajax NVR getest met Dahua camera's. Deze zijn heel erg makkelijk te koppelen. De Ajax cams zijn echt lastig te krijgen, die hebben we nog niet.

[...]

Een collega is vorige week op bezoek geweest bij een kleine event van Ajax. De deurbel komt er, ze zijn nog bezig met wat verbeteringen zoals latency verbetering voordat ie officieel wordt aangekondigd. Hij mocht er helaas geen foto's van maken :(

Zitten wel leuke features op zoals herkenning tussen mensen en dieren waardoor je makkelijk door je events heen kan bladeren.
Zijn er nog grote voordelen tov de dahua nvr? Ik vind de software daar niet geweldig van bijvoorbeeld.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
Ondertussen een filmpje gekeken van de Ajax nvr, dat lijkt wel een mooi ding. En ik zie hem op Amazon al voor 200 euro.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vishal_d
Makrolon schreef op maandag 17 juni 2024 @ 15:05:
[...]

Zijn er nog grote voordelen tov de dahua nvr? Ik vind de software daar niet geweldig van bijvoorbeeld.
Ik heb alleen vanuit de zijlijn meegekeken hoe me collega ermee bezig is geweest. Zover ik heb begrepen is dat de AJAX cams hun eigen SOC gebruiken voor de herkenning van zaken en de intelligente gedeelte. Wanneer je een thirdparty cam toevoegt, dan zullen alleen de beelden opgeslagen worden. Deze kan je koppelen middels onvif/rtsp. Je mist dan wel de slimme gedeelte omdat de NVR de slimme functies (zoals axis acap analytics) niet begrijpt. Of de NVR dan zijn eigen SOC gebruikt om de beelden in te lezen weet ik niet

Ik zal me collega (als die in de middag weer op de zaak is) even vragen hoe het zit met third party cams en de bewegingsdetectie gedeelte. Of dat door de NVR wordt gezien of dat ie alsnog leunt op de SOC van de cam.

Wat weer wel een leuke (maar standaard bij AJAX) feature is, dat je de AJAX cams makkelijk kan toevoegen aan je HUB/NVR middels de QR-code. Je hoeft dus heel weinig te doen om een AJAX werkend te krijgen in je omgeving.

[ Voor 27% gewijzigd door vishal_d op 18-06-2024 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heraut
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 16:51
Het is jammer dat AJAX in tegenstelling tot andere systemen zoals Verisure de niet heeft gezorgd dat de ingestelde Uitgang een grace periode van zeg 30/60 seconden heeft voordat een foutmelding wordt gegeven. Op deze manier is integriteitscontrole niet handig.
xFeverr schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 16:15:
[...]

Herkenbaar, maar nee, daar is geen optie voor. Behalve:
A. Even de deur dichtdoen
B. In die situatie pas buiten inschakelen met afstandsbediening of telefoon
C. Accepteren dat dit gebeurt en nogmaals het alarm inschakelen om te bevestigen
D. Optie uitschakelen.

Ik doe altijd A of B :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vitruvius
Ethiron schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 17:32:
Ik heb ze al een aantal weken liggen maar moet nog opzoek naar een oplossing om ze te monteren. Heb namelijk metseldozen in de gevel laten meenemen maar de camera's vallen hier niet overheen.... De NVR ligt al sinds januari klaar, moet er nog een HDD voor aanschaffen. Zal tzt m'n ervaring delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vishal_d
Vitruvius schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 14:20:
[...]
Ik heb ze al een aantal weken liggen maar moet nog opzoek naar een oplossing om ze te monteren. Heb namelijk metseldozen in de gevel laten meenemen maar de camera's vallen hier niet overheen.... De NVR ligt al sinds januari klaar, moet er nog een HDD voor aanschaffen. Zal tzt m'n ervaring delen.
Een goed 3D print kan je denk ik wel helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
vishal_d schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 09:23:
[...]

Een goed 3D print kan je denk ik wel helpen?
Ik stuur je een DM, heb reeds een tekening gemaakt en wil inderdaad een mockup proberen en dan zou het inderdaad ook geprint kunnen worden. Misschien dat meer mensen er hier nog wat aan hebben tzt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tieske
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14:11
Hoi allen, wij gaan in het najaar verhuizen (september/oktober) naar een ander huis net in het buitengebied.
Het betreft een kluswoning welke inbraaktechnische nu nog zo lek is als een mandje. Het huis zullen we de komende jaren flink gaan opknappen en verbouwen.

Echter willen we zo snel mogelijk na ontvangst sleutel een ajax alarmsysteem installeren om het gevoel te hebben dat hetgeen toch allemaal wat veiliger ligt, zeker de eerste maand(en) zolang we nog niet verhuisd zijn.

Nu valt mij op dat eigenlijk alle webshops die het ajax systeem aanbieden de zelfde prijzen hanteren.
zijn er 'jaarlijkse' kortings acties bekend die eigenlijk ieder jaar terug komen, waar we wellicht nog op kunnen wachten?

En zijn er anders mensen met ervaring bij webshop X in service / advies vooraf (hoe de beveiliging aan te pakken) en/of met garanties waardoor we beter bij die ene webshop bestellen, daar de prijzen toch nagenoeg gelijk zijn.

Als basis willen we gaan voor een systeem met de volgende onderdelen.
De komende jaren / bij eventuele aanbiedingen zal het systeem verder uitgebreid worden, ook richting de bijgebouwen.
1x Hub 2 plus
8x combiprotect
7x doorprotect plus
4x rookmelder rook/hitte
1x rookmelder rook/hitte/co
1x keypad plus
3x sirene indoor
1x oudoor sirene

Daarnaast de vraag in hoeverre is een flitslamp aan de buitengevel 'verplicht / verstandig?'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
Tieske schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 21:53:
Hoi allen, wij gaan in het najaar verhuizen (september/oktober) naar een ander huis net in het buitengebied.
Het betreft een kluswoning welke inbraaktechnische nu nog zo lek is als een mandje. Het huis zullen we de komende jaren flink gaan opknappen en verbouwen.

Echter willen we zo snel mogelijk na ontvangst sleutel een ajax alarmsysteem installeren om het gevoel te hebben dat hetgeen toch allemaal wat veiliger ligt, zeker de eerste maand(en) zolang we nog niet verhuisd zijn.

Nu valt mij op dat eigenlijk alle webshops die het ajax systeem aanbieden de zelfde prijzen hanteren.
zijn er 'jaarlijkse' kortings acties bekend die eigenlijk ieder jaar terug komen, waar we wellicht nog op kunnen wachten?

En zijn er anders mensen met ervaring bij webshop X in service / advies vooraf (hoe de beveiliging aan te pakken) en/of met garanties waardoor we beter bij die ene webshop bestellen, daar de prijzen toch nagenoeg gelijk zijn.

Als basis willen we gaan voor een systeem met de volgende onderdelen.
De komende jaren / bij eventuele aanbiedingen zal het systeem verder uitgebreid worden, ook richting de bijgebouwen.
1x Hub 2 plus
8x combiprotect
7x doorprotect plus
4x rookmelder rook/hitte
1x rookmelder rook/hitte/co
1x keypad plus
3x sirene indoor
1x oudoor sirene

Daarnaast de vraag in hoeverre is een flitslamp aan de buitengevel 'verplicht / verstandig?'
Als het in t buitengebied is denk ik dat t vrijstaand is, dan zou ik investeren in buitensensor en. Dan spot je de inbrekers al nog voor ze proberen in te breken.

Denk ook aan cameras, je hebt niks aan een melding in je huis als je er niet bent als je niet kan verifiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Laatst online: 20:46
Makrolon schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 22:11:
[...]

Als het in t buitengebied is denk ik dat t vrijstaand is, dan zou ik investeren in buitensensor en. Dan spot je de inbrekers al nog voor ze proberen in te breken.

Denk ook aan cameras, je hebt niks aan een melding in je huis als je er niet bent als je niet kan verifiëren.
En dat kan al zo simpel met een paar ring camera’s. Hier al jaren ajax en ring. Prima!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vishal_d
Met de ajax motion cam PIR krijg je 3 foto's wanneer er beweging wordt gedetecteerd. Die krijg je gelijk in je Ajax app te zien als het alarm afgaat.

Met de nieuwe Ajax cams en NVR, krijg je OOK weer direct de beelden en live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tieske
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14:11
Iedereen alvast bedankt voor het meedenken,

het is inderdaad vrijstaand, echter ligt het woonhuis iets verder op het erf en ligt er nog een loods voor. maar de kapschuur waar we gaan parkeren ligt juist weer achter het huis.

De optie voor buitensensoren op het terrein vind ik een hele goede, maar moet even kijken hoe dit praktische gaat werken met oprijden en uitschakelen (zeker voor ouders/schoonouders etc)
Maar zou wellicht wel een prima optie zijn om in het begin een basis beveiliging op te zetten totdat we er wonen en dan met black friday hopen op een leuke kortingactie voor de overige sensoren.

Camera's gaan sowieso mee ,hebben er nu een op de oprit en een op de achtertuin in onze huidige tweekapper. Deze hangen aan de Synology, dus moet me nog even inlezen in het "Ajax Alarm systeem en Interfaces met andere systemen/modules" topic om te kijken of/hoe ik een koppeling kan maken naar Synology Surveillance Station. Echter zullen we er met twee camera's op het huidige terrein niet komen. Maar dien ik met een lange patchkabel en de huidige camera's eens een rondje te maken om te kijken waar we de beste (over)view krijgen.

Ik ben zelf 'allergische' voor Ring, daar zover ik weet alle data via America loopt, en ik mijn huidige camera's (Hikvision) heb afgesloten van het internet en deze enkel met de NAS mogen communiceren.
Zodoende vind ik het ook jammer dat Ajax cloud verbinding vereist, echter het alternatief van LUPUS is in vergelijkbare functies toch nog een stuk prijziger en esthetische minder aantrekkelijk.

Zodoende hoop ik dat AJAX snel komt met de deurbel, waarover ik hier in het topic las, daar ik die wel graag binnen het systeem houdt, en niet van het Chinese Hikvision wens af te nemen. Om zo ook het aantal Apps voor in huis te kunnen beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

Tieske schreef op maandag 24 juni 2024 @ 10:07:
Iedereen alvast bedankt voor het meedenken,

het is inderdaad vrijstaand, echter ligt het woonhuis iets verder op het erf en ligt er nog een loods voor. maar de kapschuur waar we gaan parkeren ligt juist weer achter het huis.

De optie voor buitensensoren op het terrein vind ik een hele goede, maar moet even kijken hoe dit praktische gaat werken met oprijden en uitschakelen (zeker voor ouders/schoonouders etc)
Maar zou wellicht wel een prima optie zijn om in het begin een basis beveiliging op te zetten totdat we er wonen en dan met black friday hopen op een leuke kortingactie voor de overige sensoren.

Camera's gaan sowieso mee ,hebben er nu een op de oprit en een op de achtertuin in onze huidige tweekapper. Deze hangen aan de Synology, dus moet me nog even inlezen in het "Ajax Alarm systeem en Interfaces met andere systemen/modules" topic om te kijken of/hoe ik een koppeling kan maken naar Synology Surveillance Station. Echter zullen we er met twee camera's op het huidige terrein niet komen. Maar dien ik met een lange patchkabel en de huidige camera's eens een rondje te maken om te kijken waar we de beste (over)view krijgen.

Ik ben zelf 'allergische' voor Ring, daar zover ik weet alle data via America loopt, en ik mijn huidige camera's (Hikvision) heb afgesloten van het internet en deze enkel met de NAS mogen communiceren.
Zodoende vind ik het ook jammer dat Ajax cloud verbinding vereist, echter het alternatief van LUPUS is in vergelijkbare functies toch nog een stuk prijziger en esthetische minder aantrekkelijk.

Zodoende hoop ik dat AJAX snel komt met de deurbel, waarover ik hier in het topic las, daar ik die wel graag binnen het systeem houdt, en niet van het Chinese Hikvision wens af te nemen. Om zo ook het aantal Apps voor in huis te kunnen beperken.
Bij Ajax schelen momenteel de onderlinge prijzen leverancier niet veel. Het is wachten op misschien black-friday of zoiets. Bij montage door bedrijf valt daarop wel wat af te dingen.
Bij Lupus Electronics zijn de prijzen aantrekkelijker des te groter de set is die je koopt bij Duitse speciaal sites (dat zijn dus niet Amazon, NBB). Je kunt (kortings)offertes vragen ook zonder installatie.

Bij de door jouw geschetste situatie (flinke afstanden zo te horen), heb je denk ik bij Ajax standaard meer aan het lokale bereik van 2KM* met Jeweller 868Mhz.
Bij Lupus XT1-plus, XT2-plus zit je met 868Mhz op dik 100 meter en moet je naar de Lupus XT4 voor de 2KM* 868Mhz bereik (de Pro serie). Je kunt natuurlijk ook naar andere Climax re-brands kijken met tegenwoordig bijna allemaal met "F1" voor 2KM* 868Mhz bereik (Vesta bij Climax/by Demes, wel weer cloud! ). Zoals iedereen hier wel weet, vind ik Cloud afhankelijkheid 3x niks :) :'( :+ , Zie ook:
Antonio di in "Ajax of Lupus Electronics Alarm / Smarthome kiezen"

* = theoretisch bereik onder ideale omstandigheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vishal_d
Het willen koppelen van 3th party cams op Ajax is en blijft een beetje tricky.

Je kan sowieso ver komen met een RTSP account/instellingen. Het lukt ons niet via een ONVIF. Misschien dat het een andere tweaker wel is gelukt.

Wil je via de Ajax app ook je cams kunnen zien (alleen live dan), dan zul je je cams middels een portforwarding moeten instellen dat men van buiten naar je cams kunnen connecten (natuurlijk met een login op de cam). En in de Ajax app moet je je cam config instellen met een buiten IP-adres.

Toen Ajax net deze functie had uitgebracht, heb ik het gelijk zelf getest, nu een aantal jaar later werkt ONVIF nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlivierF
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 13:56
vishal_d schreef op maandag 24 juni 2024 @ 15:38:
Het willen koppelen van 3th party cams op Ajax is en blijft een beetje tricky.

Je kan sowieso ver komen met een RTSP account/instellingen. Het lukt ons niet via een ONVIF. Misschien dat het een andere tweaker wel is gelukt.

Wil je via de Ajax app ook je cams kunnen zien (alleen live dan), dan zul je je cams middels een portforwarding moeten instellen dat men van buiten naar je cams kunnen connecten (natuurlijk met een login op de cam). En in de Ajax app moet je je cam config instellen met een buiten IP-adres.

Toen Ajax net deze functie had uitgebracht, heb ik het gelijk zelf getest, nu een aantal jaar later werkt ONVIF nog steeds niet.
Wij hebben wel succesvol camera's gekoppeld met de Ajax NVR middels ONVIF. UNV ging zonder aanpassingen, bij Hikvision staat ONVIF standaard uit, Bosch ging ook gewoon.
Bij welke camera ging het zo lastig dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vishal_d
OlivierF schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 16:46:
[...]

Wij hebben wel succesvol camera's gekoppeld met de Ajax NVR middels ONVIF. UNV ging zonder aanpassingen, bij Hikvision staat ONVIF standaard uit, Bosch ging ook gewoon.
Bij welke camera ging het zo lastig dan?
Het lukte ons wel met Dahua, maar niet met Axis, ook niet met ONVIF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlivierF
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 13:56
vishal_d schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 22:12:
[...]

Het lukte ons wel met Dahua, maar niet met Axis, ook niet met ONVIF.
Ik heb even navraag gedaan bij Ajax maar ook Axis zou moeten werken, er zijn in ieder geval meerdere mensen die melden dat Axis bij hun werkt.
Welke firmware heb je in de camera en in de NVR zitten? Je hebt wel een ONVIF user aangemaakt in de camera toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
Er zijn AJAX dealers maar ook groothandels voor bedrijven. Was vandaag bij Oosterberg en zag daar een busje van https://uwwoningveilig.nl/ helemaal volgeladen worden. Dus zo schimmig is het allemaal niet als je daar zou bestellen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• habbekrats
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:12
@Tieske tot een jaar of 2 terug was er veel meer concurrentie op prijs. Ik heb een flink deel in Spanje gekocht bij een Nederlander met een bedrijf daar.
Dat zat gewoon dik 30% onder de gangbare prijs hier. Op een geven moment heeft Ajax denk ik alle verkopers gesommeerd hier mee te stoppen en ook grijze import.
De Spaanse meneer is er na de uitverkoop mee gestopt volgens mij, verkoopt nog wel Hikvision alarm systeem.

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vishal_d
OlivierF schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 09:04:
[...]

Ik heb even navraag gedaan bij Ajax maar ook Axis zou moeten werken, er zijn in ieder geval meerdere mensen die melden dat Axis bij hun werkt.
Welke firmware heb je in de camera en in de NVR zitten? Je hebt wel een ONVIF user aangemaakt in de camera toch?
Dat is een collega geweest die had aangegeven het niet wilde lukken (onze specialist)
IK zal er zelf naar kijken om het zelf te proberen. Ik had wel thuis de Axis werkend gekregen met de live view in de app toen de NVR er nog niet was... vond het zelf ook raar dat het hem niet is gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepeee
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09-08 21:26
Ik ben aan het overwegen om het ajax systeem in mijn nieuwbouw huis te installeren.

Maar ik vind geen info rond de prijzen wat het kost om met een alarmcentrale verbonden te zijn... Ik denk dat ik dit wil zodat ik er niet alleen voor sta als er iets moest gebeuren.

Het ligt eraan wat dit kost natuurlijk, maar dit vind ik nergens op google.

Heeft iemand hier een abbonement dat ajax verbind met een alarmcentrale die de politie kan verwittigen? Zoja, wat kost dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• habbekrats
  • Laatst online: 21:12
Pepeee schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 16:16:
Ik ben aan het overwegen om het ajax systeem in mijn nieuwbouw huis te installeren.

Maar ik vind geen info rond de prijzen wat het kost om met een alarmcentrale verbonden te zijn... Ik denk dat ik dit wil zodat ik er niet alleen voor sta als er iets moest gebeuren.

Heeft iemand hier een abbonement dat ajax verbind met een alarmcentrale die de politie kan verwittigen? Zoja, wat kost dit?
Meestal wil de alarmcentrale dan ook dat de installatie gedaan wordt door BORG installateur.

Ik heb dat niet, de meeste meldkamers met leuke prijzen doen niet meer als kijken welk alarm er is en jou bellen. Dat kan de Ajax app zelf ook. De wat duurdere hebben opvolging dat een firma gaat kijken. Trap niet in de tekst van sommige partijen wij hebben hotline met de politie die gaan direct heen. Jij staat in dezelfde rij met meldingen als een andere beller met een inbraakmelding.

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepeee
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09-08 21:26
habbekrats schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 17:27:
[...]

Meestal wil de alarmcentrale dan ook dat de installatie gedaan wordt door BORG installateur.

Ik heb dat niet, de meeste meldkamers met leuke prijzen doen niet meer als kijken welk alarm er is en jou bellen. Dat kan de Ajax app zelf ook. De wat duurdere hebben opvolging dat een firma gaat kijken. Trap niet in de tekst van sommige partijen wij hebben hotline met de politie die gaan direct heen. Jij staat in dezelfde rij met meldingen als een andere beller met een inbraakmelding.
Hoe kan ik dit doen? Ik wil dat er hulp/politie word gecontacteerd als er een inbraak is en ik niet in staat ben te reageren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
Pepeee schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 20:19:
[...]
Ik wil dat er hulp/politie word gecontacteerd als er een inbraak is en ik niet in staat ben te reageren.
Politie komt hier nauwelijks meer op af.
Tenzij je bij een lokale beveiligingsbedrijf zit die zelf fysiek komt kijken zoals bedrijven.
maar doe je amper voor particulieren.

Ofwel heterdaadje is alleen maar mogelijk met behulp van andere mensen die wat zien gebeuren bij jou woning.

**

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

Pepeee schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 16:16:

Ik ben niet bekend met Alarm Centrales en hun afhandeling in Belgie !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronstige
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 27-08 08:31
Ik heb n.a.v. allerlei posts hier een eigen Ajax configuratie samengesteld op Amazon. Zou iemand kunnen adviseren of dit een zinnige en redelijk geprijsde setup is?

-Hub 2 plus
-Toetsenbord
-Buitenalarm
-Doorprotect x4
-Motioncam indoor phod
-Motioncam outdoor phod x2

In totaal kom ik op ca. 1200EUR uit. Hiermee wil ik een vrijstaand huis van alarm voorzien, met 2 motioncams bij de voordeur en de tuin. Ik twijfel nog of de motioncam indoor uberhaupt zin heeft, want dat zou in principe ondervangen moeten worden door de outdoor cams en de doorprotect systemen (tenzij er bijv. door de garageroldeur wordt ingebroken).

Zou het nog raadzaam te zijn om er een ip videocamera aan te verbinden? Dit kan in principe vrij goedkoop als ik het buiten het ajax systeem hou (bijv. tapo voor 20EUR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik merk na 5 jaar dat een aantal sensoren fouten beginnen te melden die niet kloppen. Krijg van een aantal sensoren bijvoorbeeld "deksel open" meldingen terwijl dit niet zo is. En laatst ook een deursensor die midden in de nacht vond dat hij geopend werd, terwijl dat absoluut niet zo was.
Hebben meer mensen hier last van na een aantal jaar gebruik?

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte_NL
  • Laatst online: 16-09 08:39
bronstige schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 12:20:
Ik heb n.a.v. allerlei posts hier een eigen Ajax configuratie samengesteld op Amazon. Zou iemand kunnen adviseren of dit een zinnige en redelijk geprijsde setup is?

-Hub 2 plus
-Toetsenbord
-Buitenalarm
-Doorprotect x4
-Motioncam indoor phod

In totaal kom ik op ca. 1200EUR uit. Hiermee wil ik een vrijstaand huis van alarm voorzien, met 2 motioncams bij de voordeur en de tuin. Ik twijfel nog of de motioncam indoor uberhaupt zin heeft, want dat zou in principe ondervangen moeten worden door de outdoor cams en de doorprotect systemen (tenzij er bijv. door de garageroldeur wordt ingebroken).

Zou het nog raadzaam te zijn om er een ip videocamera aan te verbinden? Dit kan in principe vrij goedkoop als ik het buiten het ajax systeem hou (bijv. tapo voor 20EUR)
Vergeet je niet ook de ramen te voorzien van een DoorProtect of kunnen deze niet open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius

-Hub 2 plus
-Toetsenbord
-Buitenalarm
-Doorprotect x4
-Motioncam indoor phod

Hoeveel kom je uit bij uwwoningveilig? Dump even een screenshot van het winkelmandje anders. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill

-Hub 2 plus
-Toetsenbord
-Buitenalarm
-Doorprotect x4
-Motioncam indoor phod

Je kan er ook nog een keyfob afstandbediening bij doen. Dan heb je iets om op terug te vallen als het toetsenbord storing o.i.d. heeft of je kan alsnog het alarm van buiten inschakelen als je bent vergeten het via het toetsenbord te doen. Hoef je niet weer naar binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
JukeboxBill schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 16:08:
[...]

Je kan er ook nog een keyfob afstandbediening bij doen. Dan heb je iets om op terug te vallen als het toetsenbord storing o.i.d. heeft of je kan alsnog het alarm van buiten inschakelen als je bent vergeten het via het toetsenbord te doen. Hoef je niet weer naar binnen.
Je hebt toch de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marco
Moet zeggen dat ik de app weinig gebruik, alleen om in te richten eigenlijk. Of als ik al van huis ben en bedenk dat ik ben vergeten in te schakelen. Plus je maakt jezelf afhankelijk van internet als je niet een fysieke back-up hebt. Zou op z'n minst één fysiek component willen hebben om in/uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
-Marco schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 17:07:
Moet zeggen dat ik de app weinig gebruik, alleen om in te richten eigenlijk. Of als ik al van huis ben en bedenk dat ik ben vergeten in te schakelen. Plus je maakt jezelf afhankelijk van internet als je niet een fysieke back-up hebt. Zou op z'n minst één fysiek component willen hebben om in/uit te schakelen.
Maar dat heeft hij, het toetsenbord.

Wij gebruiken trouwens alleen maar de app. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

-Hub 2 plus
-Toetsenbord
-Buitenalarm
-Doorprotect x4
-Motioncam indoor phod

Lees hoofdstuk "Voorwaarden Alarm/Smarthome systeem" in:
Er staan daar ook nog wat andere hoofdstukjes in m.b.t. Cam's en alarmering :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub-
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21:40
Montalbano schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 15:05:
Ik merk na 5 jaar dat een aantal sensoren fouten beginnen te melden die niet kloppen. Krijg van een aantal sensoren bijvoorbeeld "deksel open" meldingen terwijl dit niet zo is. En laatst ook een deursensor die midden in de nacht vond dat hij geopend werd, terwijl dat absoluut niet zo was.
Hebben meer mensen hier last van na een aantal jaar gebruik?
Ja ik merk dat ook en ook bij de deursensoren…
Bij een deursensor geeft die aan dat Deksel open is terwijl dit niet zo is. Ik heb die melding permanent onderdrukt in de instellingen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QGYF2-gh8fdFyuwg2POFhqUlfYc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UkAxls3sTKxWiMIbuW9hk9qk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Huub- schreef op zondag 7 juli 2024 @ 09:38:
[...]

Ja ik merk dat ook en ook bij de deursensoren…
Bij een deursensor geeft die aan dat Deksel open is terwijl dit niet zo is. Ik heb die melding permanent onderdrukt in de instellingen
Hmm, dat baart me toch wel wat zorgen. Ik heb er al 2 vervangen binnen 5 jaar omdat ze ten onrechte aangaven dat ze open waren (midden in de nacht uiteraard, dus alarm) en nu nog 2 die "deksel open" geven terwijl dat niet zo is. Nou zijn dit niet de duurste sensoren maar toch, je zou toch mogen verwachten dat die dingen het gewoon 10 jaar blijven doen.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokpol
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23:27
Montalbano schreef op maandag 8 juli 2024 @ 11:53:
[...]

Hmm, dat baart me toch wel wat zorgen. Ik heb er al 2 vervangen binnen 5 jaar omdat ze ten onrechte aangaven dat ze open waren (midden in de nacht uiteraard, dus alarm) en nu nog 2 die "deksel open" geven terwijl dat niet zo is. Nou zijn dit niet de duurste sensoren maar toch, je zou toch mogen verwachten dat die dingen het gewoon 10 jaar blijven doen.
Hier had ik er ook 1 die na een jaar of twee het had begeven. Had je al contact gehad met de webshop? De meeste webshops geven 5 jaar garantie op Ajax.
Qua uitval zie ik bij Ajax geen hogere cijfers dan andere merken, maar wel N=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster

Ik heb recent een Ajax alarmsysteem aangeschaft bij een Italiaanse webshop (https://www.elettronew.co...ti-theft-systems-280.html), daar is het wel wat goedkoper dan de Nederlandse webshops. Binnen een paar dagen had ik het in huis. Geen ervaring met advies of service, vooraf heb ik zelf uitgezocht wat ik wilde hebben en heb het toen besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
kokpol schreef op maandag 8 juli 2024 @ 17:22:
[...]

Hier had ik er ook 1 die na een jaar of twee het had begeven. Had je al contact gehad met de webshop? De meeste webshops geven 5 jaar garantie op Ajax.
Qua uitval zie ik bij Ajax geen hogere cijfers dan andere merken, maar wel N=1
Helaas, het hele systeem 5 jaar geleden gekocht via een beveiligingsbedrijf dat inmiddels niet meer bestaat. De vervangende sensoren wel via webshop van een officiele reseller gekocht.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 22:29
Wij hadden altijd een NetWorX NX10 alarmsysteem (draadloos, centrale wel bedraad).
Na wat problemen in het begin heeft dat systeem het 16 jaar volgehouden zonder problemen.

Enkel de batterijen van het bedienpaneel, sirene, en een paar deurcontacten moeten vervangen. Volgens mij de PIR bewegingsmelders helemaal niet, of 1x.

Hoe dan ook, dat systeem kan enkel naar de centrale doormelden. Die kosten zijn behoorlijk opgelopen (van 100 euro tot bijna 300 euro per jaar)

Daarnaast hou ik wel van gadgets, en heb ik het liver zelf in de hand.

Ik dacht nu aan een AJAX alarm. Echter, als ik lees dat sensoren binnen 5 jaar al 'kapot' zijn geeft dat niet echt vertrouwen.

Ik zal heel wat onderdelen nodig hebben nl:

2x numpad
4x deurcontact PLUS
3x deurcontact
twijfel over 4x binnenpir

BuitenPIR twijfel evt 2x of Curtain? Die laatste wordt vaak niet eens meer aangeboden.

Waarom evt PIR's: Mocht bijv een achhterdeurmelder afgaan, en de pir daar niet, weet ik dat het een 'vals' alarm is. Dat was wel eens handig bij het vorige systeem.

2x numpad: We hebben een voordeur en achterdeur. Worden beiden even vaak gebruikt. Dacht handig om bij beide deuren het alarm aan/uit te kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

meermarco schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 22:42:
Wij hadden altijd een NetWorX NX10 alarmsysteem (draadloos, centrale wel bedraad).
Na wat problemen in het begin heeft dat systeem het 16 jaar volgehouden zonder problemen.

Enkel de batterijen van het bedienpaneel, sirene, en een paar deurcontacten moeten vervangen. Volgens mij de PIR bewegingsmelders helemaal niet, of 1x.

Hoe dan ook, dat systeem kan enkel naar de centrale doormelden. Die kosten zijn behoorlijk opgelopen (van 100 euro tot bijna 300 euro per jaar)

Daarnaast hou ik wel van gadgets, en heb ik het liver zelf in de hand.

Ik dacht nu aan een AJAX alarm. Echter, als ik lees dat sensoren binnen 5 jaar al 'kapot' zijn geeft dat niet echt vertrouwen.

Ik zal heel wat onderdelen nodig hebben nl:

2x numpad
4x deurcontact PLUS
3x deurcontact
twijfel over 4x binnenpir

BuitenPIR twijfel evt 2x of Curtain? Die laatste wordt vaak niet eens meer aangeboden.

Waarom evt PIR's: Mocht bijv een achhterdeurmelder afgaan, en de pir daar niet, weet ik dat het een 'vals' alarm is. Dat was wel eens handig bij het vorige systeem.

2x numpad: We hebben een voordeur en achterdeur. Worden beiden even vaak gebruikt. Dacht handig om bij beide deuren het alarm aan/uit te kunnen zetten.
lees ook eens:
Antonio di in "Ajax of Lupus Electronics Alarm / Smarthome kiezen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 22:29
Deze heb ik goed doorgenomen. En snap het issue van de ‘cloud’. Maar moet ook makkelijk zijn voor anderen in huis.

Anders dan cloud lees ik dus de kapotte melders. En vooral dat baart me zorgen, na een systeem dat gewoon 16 jaar werkte zonder gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marco
Elk systeem heeft wel ergens minder positieve reviews of een component dat eerder kapot is dan zou moeten. Networx is daar geen uitzondering in en AJAX ongetwijfeld ook niet. Zou me er niet per se blind op staren.

Weet nog wel op werk dat de Networx-onderdelen ook wel eens vervangen moesten worden in het pand (met véél componenten) omdat er steeds storing was, verder perfect systeem maar ook niet foutloos.

[ Voor 31% gewijzigd door -Marco op 17-07-2024 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieperdepiep
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 21:20
Kan iemand me helpen.

Ik heb sinds een aantal weken een Ajax alarm. Echter krijg ik vanaf begin op onregelmatigen rijden en tussen pauzes
“RF-storingsniveau hoog op jeweller frequentie”

Soms gaat het weken goed en dan op 1 dag meerdere keren. Soms krijgen we de melding meerdere keren op 1 dag.
Het probleem is ook dat dan de sirenes af gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DCG6Q3D0bGiwYyrs-c00pmL9qH4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j1bgzPIdQgjw9sOfBD9y4c5U.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokpol
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23:27
Hieperdepiep schreef op zondag 21 juli 2024 @ 08:59:
Kan iemand me helpen.

Ik heb sinds een aantal weken een Ajax alarm. Echter krijg ik vanaf begin op onregelmatigen rijden en tussen pauzes

Soms gaat het weken goed en dan op 1 dag meerdere keren. Soms krijgen we de melding meerdere keren op 1 dag.

[Afbeelding]
Dit betekent dat ajax te veel stoorsignaal ontvangt, alsof een kwaadwillende het signaal probeert te verstoren. Het systeem is zo slim om dat te detecteren. Aangezien je een nieuw systeem hebt zou ik gewoon aanspraak maken op de garantie, daar zijn ze heel makkelijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

Hieperdepiep schreef op zondag 21 juli 2024 @ 08:59:
Kan iemand me helpen.

[Afbeelding]
Ik kan niet zeggen of er bewust of onbewust jouw RF-signaal verstoord wordt.
Ik heb 2 Transceivers op de 868Mhz in de meterkast (voor een Alarm en voor een weerstation) zonder problemen. Ik weet dat iemand in mijn zelfde woonplaats last heeft Met zijn Alarm van een LoRa gebruiker wat op dezelfde vergunningvrije 868Mhz freq zo nu en dan problemen geeft . Het is moeilijk vast te stellen wat het probleem is zonder een SDR-unit met spectrumanalyser.

Het zou ook zomaar een probleem kunnen zijn van de Ajax Hub met de 8686Mhz freq.

[ Voor 5% gewijzigd door Antonio di op 21-07-2024 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieperdepiep
kokpol schreef op zondag 21 juli 2024 @ 10:46:
[...]

Dit betekent dat ajax te veel stoorsignaal ontvangt, alsof een kwaadwillende het signaal probeert te verstoren. Het systeem is zo slim om dat te detecteren. Aangezien je een nieuw systeem hebt zou ik gewoon aanspraak maken op de garantie, daar zijn ze heel makkelijk in.
Maar als ik een nieuwe eis onder garantie wil dat dan zeggen dat het probleem verholpen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieperdepiep
Antonio di schreef op zondag 21 juli 2024 @ 10:59:
[...]

Ik kan niet zeggen of er bewust of onbewust jouw RF-signaal verstoord wordt.
Ik heb 2 Transceivers op de 868Mhz in de meterkast (voor een Alarm en voor een weerstation) zonder problemen. Ik weet dat iemand in mijn zelfde woonplaats last heeft Met zijn Alarm van een LoRa gebruiker wat op dezelfde vergunningvrije 868Mhz freq zo nu en dan problemen geeft . Het is moeilijk vast te stellen wat het probleem is zonder een SDR-unit met spectrumanalyser.

Het zou ook zomaar een probleem kunnen zijn van de Ajax Hub met de 8686Mhz freq.
Ja heel raar, ik kan er gewoon niet achterkomen wat er een storing zou kunnen geven.

En het is ook zo onwillekeurig. Zelfs met alarm als je die nou eens uit zou kunnen zetten om mee te beginnen

[ Voor 7% gewijzigd door Hieperdepiep op 25-07-2024 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

Hieperdepiep schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 22:55:
[...]

Ja heel raar, ik kan er gewoon niet achterkomen wat er een storing zou kunnen geven.

En het is ook zo onwillekeurig. Zelfs met alarm als je die nou eens uit zou kunnen zetten om mee te beginnen
Misschien brengen de volgende simpele tests meer duidelijkheid over of het aan de Ajax Hub of aan een van de Ajax componenten/sensoren ligt (kan even wat werk zijn en ook tijdelijk geen werkend Alarm!):
Test 1.
Plaats de Ajax Hub tijdelijk op een locatie ver uit jouw buurt (bijv. bij familie c.q. vrienden) met 1 sensor actief.
Treden dezelfde kuren/verstoringen nog steeds op, dan zou ik aanspraak gaan maken op de garantie en een andere Hub
Test 2.
Op jouw Locatie: Ontkoppel alle componenten. Voeg 1 component toe. Wacht. Treden dezelfde kuren/verstoringen nog steeds op dan is er iets mis met het laatst toegevoegde component (die veroorzaak de kuren/verstoringen). Treden er geen kuren/verstoringen op dan volgende component aansluiten. Etc, etc. etc.

[ Voor 4% gewijzigd door Antonio di op 25-07-2024 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieperdepiep
Dank voor je tip, ik het is alleen geen component jeweller fout. Maar een algemene jeweller frequentie fout.

Dit krijg ik als bericht terug van de Ajax support

This message indicates that there is a source of strong noise near the hub for radio communication. This can be, for example, a TV set, router, radio-controlled device, or switchboard.

En dat maakt de zaak blijkbaar zo moeilijk.
Antonio di schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 23:21:
[...]

Misschien brengen de volgende simpele tests meer duidelijkheid over of het aan de Ajax Hub of aan een van de Ajax componenten/sensoren ligt (kan even wat werk zijn en ook tijdelijk geen werkend Alarm!):
Test 1.
Plaats de Ajax Hub tijdelijk op een locatie ver uit jouw buurt (bijv. bij familie c.q. vrienden) met 1 sensor actief.
Treden dezelfde kuren/verstoringen nog steeds op, dan zou ik aanspraak gaan maken op de garantie en een andere Hub
Test 2.
Op jouw Locatie: Ontkoppel alle componenten. Voeg 1 component toe. Wacht. Treden dezelfde kuren/verstoringen nog steeds op dan is er iets mis met het laatst toegevoegde component (die veroorzaak de kuren/verstoringen). Treden er geen kuren/verstoringen op dan volgende component aansluiten. Etc, etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieperdepiep
Mag ik vragen waar jullie de hub hebben hangen/gemonteerd hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
Bij mij hangt hij in de meterkast. Onder andere naast de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

Hieperdepiep schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 21:59:
Mag ik vragen waar jullie de hub hebben hangen/gemonteerd hebben?
Bij mij staat het volgende in de meterkast bij elkaar, met diverse draadloze signalen:
1. XT2-plus Alarm Hub: 868MHz, 2G SIM, 2,4Ghz Zigbee.
2. Home Assistant Smarthome: 886Mhz voor weerstation e.d., Zigbee, Wifi en bluetooth 2,4Ghz en Wifi 5 Ghz.
3. Zyxel T56 Router: Wifi 2,4Ghz en 5Ghz.
4. SLIMME-Meter: 450Mhz draadloos standen naar STEDIN, 868Mhz?? M-bus draadloos met gas-meter.
5. Gas-meter: Landis+Gyr/typeG350-G4, ID=GS32 naar ik meen ook 868-MHz, maar er zijn ook modellen
...met 433-MHz of 169-MHz.

Ik heb geen enkel probleem met al die draadloos signalen, het werkt allemaal prima, geen verstoringen.
Het verdient de zeer grote voorkeur je Ajax Hub via een ethernet-kabel met je router te verbinden (vaste kabel dus). Als ik het antwoord van Ajax zo hoor, zou je kunnen pogen je Hub buiten de meterkast uit te proberen.

Er is een Franse YouTuber die vele video's op YouTube heeft gezet met ook veel testen van draadloze signaal-verstoringen van diverse Alarm systemen. Misschien heb je er iets aan voor je zoektocht naar de oorzaak van jouw signaal probleem met Ajax.
Bijna alles is in het Frans, maar van Ajax is er ook een video in het Engels:
YouTube: Ajax alarm, jam the Jeweller protocol ? Ajax needs to update his ala...
en om je Frans te oefenen (zelfde onderwerp/test als de bovenstaande Engelse video) voor als zijn andere youtube video's:
YouTube: Je teste une alarme Ajax en présence d'un brouilleur d'onde, le jewe...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheSelfishGene
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik zag hier wat reacties over sensoren die onterecht melden dat ze open zijn/gaan. Ik heb dit zelf ook bij een doorprotect pro. Ik vermoed dat het te maken heeft met het reed relais aangezien de sensor wel gewoon netjes in contact blijft met de hub. Heb net dit relais zelf vervangen (je kan er 30 voor een paar euro kopen). Gedoe met solderen, zeker als je daar niet handig in bent, maar ik ben benieuwd of dit het probleem inderdaad oplost. Lijkt normaal te werken nu. Hopen op geen nieuwe valse alarmen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

TheSelfishGene schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 13:52:
Ik zag hier wat reacties over sensoren die onterecht melden dat ze open zijn/gaan. Ik heb dit zelf ook bij een doorprotect pro. Ik vermoed dat het te maken heeft met het reed relais aangezien de sensor wel gewoon netjes in contact blijft met de hub. Heb net dit relais zelf vervangen (je kan er 30 voor een paar euro kopen). Gedoe met solderen, zeker als je daar niet handig in bent, maar ik ben benieuwd of dit het probleem inderdaad oplost. Lijkt normaal te werken nu. Hopen op geen nieuwe valse alarmen...
De kwaliteit van het reed-relais(tje) en natuurlijk hoe vaak je de deur/raam open/dicht doet, is bepalende voor de levensduur van de open/dicht sensor. Ook de temperatuur (wisseling/hoog/laag) kan een rol spelen.
Waar koop jij de reed-relais(tjes)??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheSelfishGene
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Antonio di schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 15:05:
[...]

De kwaliteit van het reed-relais(tje) en natuurlijk hoe vaak je de deur/raam open/dicht doet, is bepalende voor de levensduur van de open/dicht sensor. Ook de temperatuur (wisseling/hoog/laag) kan een rol spelen.
Waar koop jij de reed-relais(tjes)??
Hier: https://www.amazon.nl/dp/B07XL5KCKJ
Vast niet de beste kwaliteit maar ze lijken exact hetzelfde als de relais die Ajax Systems zelf gebruikt. Eigenlijk zou je verwachten dat ze voor het geld dat die sensoren kosten betere kwaliteit relais zouden gebruiken. Terecht punt van jou over frequentie van gebruik en temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieperdepiep
Blijkbaar kan je de DB niveau van jeweller en Wings in de app zien.

Onder hub en dan de laatste tabblad en dan gemiddelde ruis.

Waar staat deze bij jullie op?
Pagina: 1 ... 14 ... 19 Laatste