Ervaringen met AJAX security

Pagina: 1 ... 12 ... 19 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domvamer
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 15-01-2024
Nog mensen die problemen hebben met deurmelders.
Zit met feit dat binnen dezelfde minuut de deurmelder aangeeft dat ze open gaat en daarna ook direct weer sluit. Deur is 100% op slot. Natuurlijk het alarm van het huis die afgaat. Die van de gsm waardoor de collega's ne meter omhoog springen. Als het alarm van het huis zo frequent afgaat door zo een gevallen. Net zoals dat probleem van de Fireprotect 1 die hierboven aangehaald is. Geen kat die dan nog omkijkt als het alarm van je huis afgaat...

Hopend op een oplossing die niet luid van weer nieuwe deurmelders te kopen.
Want 1 van de 2 keychains heeft de geest gegeven recentelijk en dat kunnen we wel nog overbruggen met de gsm te bedienen. Maar ik had gehoopt dat de producten toch soms langere looptijd hadden.

Groetjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:27
@Domvamer Heb je de deurmelder precies gemonteerd zoals in de handleiding?
Had ook een probleem, maar dat kwam omdat ik de magneet aan de verkeerde kant van de sensor had geplaatst. Kwam beter uit met de positie van de deur. Nu heb ik de deurmelder op de bovendorpel van het kozijn gemonteerd met de magneet aan de goede kant en sindsdien geen last meer.

Eigenlijk zouden er linkse en rechtse deurmelders moeten zijn. Dan kan in alle gevallen de melder op de deurpost worden geplaatst.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domvamer
JukeboxBill schreef op maandag 27 november 2023 @ 12:04:
@Domvamer Heb je de deurmelder precies gemonteerd zoals in de handleiding?
Had ook een probleem, maar dat kwam omdat ik de magneet aan de verkeerde kant van de sensor had geplaatst. Kwam beter uit met de positie van de deur. Nu heb ik de deurmelder op de bovendorpel van het kozijn gemonteerd met de magneet aan de goede kant en sindsdien geen last meer.

Eigenlijk zouden er linkse en rechtse deurmelders moeten zijn. Dan kan in alle gevallen de melder op de deurpost worden geplaatst.
Het rare is dat ik 3 jaar geen last gehad heb en nu 2 keer in 3 weken tijd. 1 keer om 03 uur snachts ... Dat is altijd schrikken. En 1 keer vandaag om 09:30 uur.

De mijne is gemonteerd aan de rechterkant van de deur. Niet aan de bovenkant. Ik heb wel met zelftappende schroefvijzen deze vastgemaakt dus 'verhangen' is een weinig optie als je mij begrijpt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
Domvamer schreef op maandag 27 november 2023 @ 14:18:
[...]

Het rare is dat ik 3 jaar geen last gehad heb en nu 2 keer in 3 weken tijd. 1 keer om 03 uur snachts ... Dat is altijd schrikken. En 1 keer vandaag om 09:30 uur.

De mijne is gemonteerd aan de rechterkant van de deur. Niet aan de bovenkant. Ik heb wel met zelftappende schroefvijzen deze vastgemaakt dus 'verhangen' is een weinig optie als je mij begrijpt :(
Aan de rechterkant van de deur was ook mijn probleem.
De magneet komt dan op de deur links van de sensor op het kozijn of de magneet komt op het kozijn rechts van de sensor op de deur.
Beide situaties zijn volgens de montage instructies fout.

Heb je de plus, die ook trillingen detecteert of de gewone? En was het loos alarm dan van de trillingssensor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domvamer
JukeboxBill schreef op maandag 27 november 2023 @ 14:29:
[...]

Aan de rechterkant van de deur was ook mijn probleem.
De magneet komt dan op de deur links van de sensor op het kozijn of de magneet komt op het kozijn rechts van de sensor op de deur.
Beide situaties zijn volgens de montage instructies fout.

Heb je de plus, die ook trillingen detecteert of de gewone? En was het loos alarm dan van de trillingssensor?
Ik zit met de gewone versie.
Ik ben iemand die geen speciallekes nodig heeft.
Ook in begin al van Ajax veel research gedaan over hun producten ed.
En met BF in 2020 dan een heel set met veel toeters en bellen bij gekocht.
Jammer dat het na 3 jaar wat mankementen vertoont want ik ben wel heel tevreden over het toestel.
Had toch langere levensduur verwacht van de onderdelen.
Rook alarm 2 jaar geleden ook paar keer afgegaan. Stofje. Heb alles goed gereinigd en dat heeft geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marco
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-06 16:47
PCJR schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 13:10:
[...]

Is dat echt flinke korting, of zit er altijd al korting op de onderdelen en is het vanaf prijsje wellicht nu wat verhoogd... :X
Haha dat is natuurlijk altijd de vraag, maar wat ik heb bekeken was wel significant lager ten opzichte van recente prijzen. Ongetwijfeld maken ze nog steeds leuke marges op de producten, tijdje terug zijn veel dingen echt behoorlijk in prijs verhoogd. Blij dat ik het net voor die tijd heb aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-06 19:16
Ik heb steeds die Ajax notificatie centrum melding in beeld.

https://support.ajax.syst...-off-notification-center/

Die keep-alive service uitzetten, heeft iemand dat al eens gedaan? Blijft de push melding komen?

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grat
  • Laatst online: 02-06-2024
Heeft er iemand ervaring of een idee over de AJ-SWITCH WallSwitch draadloze inbouw schakelunit van Ajax?
Ik had het idee om deze te gebruiken als lichtschakelaar(ter vervanging van de huidige analoge lichtschakelaar) in een bedrijfshal.
Met het idee Alarm uit is licht aan en visa versa

Verlichting bestaat uit 10 Led panelen van 36 watt
Unit schakelt tot 13 amp dus dat lijkt me geen probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OlivierF
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-06 09:33
grat schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 22:21:
Heeft er iemand ervaring of een idee over de AJ-SWITCH WallSwitch draadloze inbouw schakelunit van Ajax?
Ik had het idee om deze te gebruiken als lichtschakelaar(ter vervanging van de huidige analoge lichtschakelaar) in een bedrijfshal.
Met het idee Alarm uit is licht aan en visa versa

Verlichting bestaat uit 10 Led panelen van 36 watt
Unit schakelt tot 13 amp dus dat lijkt me geen probleem?
10*36=360 watt
360 / 230v = +-1.6A inderdaad geen enkel probleem.
En de wallswitch schakelen met alarm aan/uit kan inderdaad met een scenario.

Als je nog een handmatige manier van bediening wil, dan is het misschien makkelijker om een van die nieuwe lichtschakelaars te gebruiken:
https://ajax.systems/products/lightswitch-1-gang/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sawtomyer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-06 01:15
ik heb hetzelfde probleem!
PatRamon schreef op zondag 26 november 2023 @ 18:40:
Even iets geks.
Nu het systeem / app (Android) geupdate is, en meer te zien is in de log.
Log file (Meldingen) kun je alles ook nu sorteren.

Maar wat ook nieuw is, is server verbinding indicatie.

Nu heb ik regelmatig als ik de app open en bij meldingen kijk de rode wereld bol heb met een x rechts boven in.

Maar als iets aanpas van het systeem gebeurt het direct, ofwel wel verbinding dus.
Mijn Hub staat via LAN+4g simkaart geconfigureerd.

Wellicht niet geupdate van ajax zelf?
https://support.ajax.systems/en/icons-mean-in-mobile-apps/

Weet iemand hier meer over of is het gewoon bugged?
[Afbeelding]
*Knipperend wereldbol symbool dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Heb het de laatste dagen momenteel niet meer ervaren.
Wellicht server problemen?

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:10
Uitleg wat er gebeurt als er voldoende stoorzenders actief zijn om je alarm te verstoren.

YouTube: Effectiveness of the AJAX System against a Professional Signal Inhib...

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doornob
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 03-07-2024
Goedemiddag, ik heb een vraagje.

Op 1 van mijn ramen heb ik een DoorProtect Plus gemonteerd, waarbij de sensor volgens de instructie op het het raam is gemonteerd (on trillingen waar te nemen etc.) en de magneet op het kozijn. Probleem hierbij is dat bij ventilatie (openstaand raam) de sensor nat (kan) worden, ingeval van regen. Is dit problematisch en kan dit in de toekomst een defect veroorzaken? Of is de sensor waterdicht, volgens mij namelijk niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:46
doornob schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 11:10:
Goedemiddag, ik heb een vraagje.

Op 1 van mijn ramen heb ik een DoorProtect Plus gemonteerd, waarbij de sensor volgens de instructie op het het raam is gemonteerd (on trillingen waar te nemen etc.) en de magneet op het kozijn. Probleem hierbij is dat bij ventilatie (openstaand raam) de sensor nat (kan) worden, ingeval van regen. Is dit problematisch en kan dit in de toekomst een defect veroorzaken? Of is de sensor waterdicht, volgens mij namelijk niet?
Is dit een draai-/kiepraam dat naar binnen komt? Zo veel water kan er dan niet binnen komen. Of is het een raam dat naar buiten draait en je vast zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doornob
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 03-07-2024
xFeverr schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 00:15:
[...]

Is dit een draai-/kiepraam dat naar binnen komt? Zo veel water kan er dan niet binnen komen. Of is het een raam dat naar buiten draait en je vast zet?
Inderdaad een normaal raam dat naar buiten draait. Bij regen wordt de binnenkant van het raam best wel nat. Als ik de wijze zie waarop de sensor is gemaakt bij het openen, is deze niet waterdicht. Zal ongetwijfeld een storing geven. Maar we gaan het wel zien :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Marco
Ik heb dit inderdaad ook, maar heb ervoor gekozen om bij de achterdeur de sensor tegen het kozijn te monteren en de magneet op de deur, just in case. Uiteraard wel uitvoerig getest omdat het tegen de instructies in gaat, maar de grote magneet is sterk genoeg, nooit problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marco
Ik had even een nieuwe optie aangezet van de week, de radioverstoring Jeweller, via de Hub, Jeweller, Detectie van radioverstoring. Zojuist gaf dat een alarmmelding ("RF-storingsniveau hoog op Jeweller frequenties"), omdat ik dat had ingesteld. Iemand enig idee wat zo'n alarm kan veroorzaken? Als in: waar moet ik op letten?

Had gehoopt dat de melding wat specifieker zou zijn haha. Het was ook maar kort, daarna kwam de melding "RF-storingsniveau OK".

[ Voor 16% gewijzigd door -Marco op 06-12-2023 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chelle73
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14-05 17:32
Zijn er mensen die hun ervaring willen delen over het plaatsen van de Doorprotect met de meegeleverde dubbelzijdige 3M tape ipv de bracket vast te schroeven? Is dit een solide alternatief ondanks dat Ajax zelf aangeeft dat het eigenlijk met de schroeven moet?

En waar plakken jullie deze tape dan? Op de bracket, of op de sensor behuizing? Op de bracket heeft het voordeel dat je later misschien makkelijker de batterij kan vervangen? Maar of dit goed blijft hangen?

Allemaal nieuwe aluminium deuren/ramen hier waarbij we niet graag met de boormachine aan de slag gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub-
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09-06 13:29
Op zich zit het best goed vast met de 3M tape ik zou het gewoon proberen, enige kan zijn dat je het tape moet vervangen als jij bij het verwisselen van de batterij te hard trekt.
Boren is je laatste optie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
Dat AJAX het gebruik van tape als permanente oplossing afraadt heeft vooral te maken met de anti-tamper voorziening, het stukje plastic, waar een schroef doorheen gaat en wat afbreekt bij lostrekken van de Doorprotect.

Maar als je dat geen bezwaar vind, dan nog het volgende.
Geen ervaring met het plakken van de Doorprotect, maar wel in het algemeen met dubbelzijdige tape.
Belangrijk is dat de tape zelf niet te oud is, de oppervlakken schoon en vetvrij zijn en dat je bij aanbrengen heel goed moet aandrukken.
Deze laatste tip komt van een vertegenwoordiger van 3M die ik voor mijn werk een keer op bezoek had.

Het vetvrij maken geldt ook voor de montageplaat van de Doorprotect. Vaak wordt bij het produceren van dergelijke producten een lossingsmiddel gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:04
Die stickers zijn stevig zat voor normale montage.
Tamper-protectie is inderdaad wel een dingetje als je dat belangrijk vindt.

Op een gladde muur of kunststof werkt zo'n sticker perfect. Op gelakt hout trek je relatief makkelijk de laklaag er af, dus dan moet je wel wat voorzichtiger zijn.
Deze tape zit echt vast vast als hij eenmaal zit, dus verwacht niet dat je het zonder beschadigingen los kan halen en hergebruiken.
Het is vooral een goede oplossing voor bijvoorbeeld kunstof of metalen kozijnen imho.

Ik had een pir sensor in een hoek hangen met de tape strips, en daar zat een gat in de muur toen ik hem lostrok.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chelle73
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14-05 17:32
Bedankt. Ik ga het met de tape proberen dan. Plakken jullie de bracket vast, of de sensor zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di
  • Laatst online: 23:20

Antonio di

a mi me dijeron que si

chelle73 schreef op zondag 10 december 2023 @ 10:25:
Zijn er mensen die hun ervaring willen delen over het plaatsen van de Doorprotect met de meegeleverde dubbelzijdige 3M tape ipv de bracket vast te schroeven? Is dit een solide alternatief ondanks dat Ajax zelf aangeeft dat het eigenlijk met de schroeven moet?

En waar plakken jullie deze tape dan? Op de bracket, of op de sensor behuizing? Op de bracket heeft het voordeel dat je later misschien makkelijker de batterij kan vervangen? Maar of dit goed blijft hangen?

Allemaal nieuwe aluminium deuren/ramen hier waarbij we niet graag met de boormachine aan de slag gaan...
Heel vroeger waren sommige zaken beter bij alarm-systemen, zoals het meeleveren van (in te korten) L-beugeltjes in de kleur van de open/dicht sensor :o _/-\o_ .
Ik wil mij alhier niet mengen in de discussie of Ajax open/dicht/tril sensor-deel of magneet-deel links/rechts of wel/niet op bewegende of vaste raamdeel gemonteerd dient te worden.

Vast schroeven is altijd beter, zeker met ramen op het zuiden , waar de zon uiteindelijk zelfs de goede M3-dubbelzijdige plakkers doet degenereren.

Blijft voor niet houten ramen (kunststof, aluminium, ijzer) dat je daar liever niet in boort. Voor het vast deel kun je dus L-beugeltjes gebruiken. Hiermee kun je ook de zaken mooi uitlijnen/plaatsen t.o.v. de magneet.
Zie foto's (zijn niet Ajax open/dicht sensors !), waar het lichtste deel (magneet) met M3 op het bewegend deel is geplakt. Dit zit bij mij nu 2 jaar op de ramen van de zuidkant zonder problemen. Klik even op de foto voor een vergroot en beter beeld. De L-beugeltjes heb ik zelf op maat gemaakt van aluminium-strip (nog niet in kleur geschilderd :( ).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UttlZvpLrvmsxLs81lf0tOlNtXk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vZSKZYMIhS9q1rW3m97ooMOp.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e68NsI7SRf2hmw-CS2LmGkHBHq4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aix02WwCEhP2zqUqmPMI4jDm.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Goedemorgen,

Zijn er meer mensen bij wie de inloopvertraging niet werkt?

Mijn zwager heeft op de voordeur een Doorprotect Plus (trilsensor staat aan) en een Motion Protect Plus in de gang hangen, beide met een inloopvertraging van 15 seconden.

Alle instellingen staan goed met betrekking tot de inloopvertraging.

Desondanks gaan 8 van de 10 keer bij thuiskomst beide sensoren direct af en gaat het alarm dus af. In de app staat vervolgens dat de Doorprotect Plus een trilling heeft gesignaleerd en dat de Motionprotect Plus beweging heeft gedetecteerd.

Dat klopt op zich ook, alleen zouden ze de eerste 15 seconden niet af mogen gaan.

Iemand hier ervaring mee of een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marco
Ethiron schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 09:14:
Goedemorgen,

Mijn zwager heeft op de voordeur een Doorprotect Plus (trilsensor staat aan) en een Motion Protect Plus in de gang hangen, beide met een inloopvertraging van 15 seconden.

Desondanks gaan 8 van de 10 keer bij thuiskomst beide sensoren direct af en gaat het alarm dus af. In de app staat vervolgens dat de Doorprotect Plus een trilling heeft gesignaleerd en dat de Motionprotect Plus beweging heeft gedetecteerd.

Dat klopt op zich ook, alleen zouden ze de eerste 15 seconden niet af mogen gaan.

En staat het magneetcontact op Ingang/uitgang en de bewegingsmelder op Follower? Dat is vaak de meest handige volgorde denk ik, en dan geeft de bewegingsmelder alleen direct alarm als deze individueel wordt getriggerd. Of kan het zijn dat ze elke keer tegelijk worden getriggerd, terwijl eigenlijk eerst het magneetcontact aan de beurt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OlivierF
Ethiron schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 09:14:
Goedemorgen,

Ik kreeg van een collega de tip om even te kijken naar de deelinschakeling; misschien schakel je soms de deelinschakeling en is er voor de deelinschakeling geen vertraging ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marco
Je zou zeggen dat je bewegingsmelders niet onder deelinschakeling zet, maar het zou kunnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

@-Marco en @OlivierF dank voor jullie reacties. Het betreft geen deelinschakeling inderdaad.

De Doorprotect staat idd op In/uitgang en de Motionprotect ook.

Ik ga die laatste nu op Follower zetten en kijken of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte_NL
  • Laatst online: 07-06 18:16
Weet of iemand of het mogelijk is om individuele Ajax onderdelen te (laten) loggen? Ik heb een DoorProtect in gebruik op een zolderraam en deze DoorProtect gaf gisteren opeens aan open te staan, terwijl het raam gewoon de hele dag dicht was. Het alarm stond gelukkig niet aan omdat ik thuis was.

Ik krijg het probleem na het openen en sluiten van het raam echter niet gereproduceerd. De DoorProtect doet precies wat hij moet doen, contact wordt gewoon geregistreerd zoals hij daar eigenlijk al een jaar goed doet. Batterijstatus etc. is ook okay.

Voordat ik de DoorProtect weer in gebruik neem, wil ik hem graag even in een testomgeving laten draaien en loggen of hij ongewenst open/dicht registreert. Loggen op dat detailniveau kom ik echter niet tegen in de instellingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
@Neophyte_NL Misschien kan je hiervoor de "belinstellingen" van de Doorprotect gebruiken.
Je krijgt dan bij opening van de deur, ook als het alarm is uitgeschakeld, een signaal op de alarmbel in de vorm van een paar piepjes en als ik het goed herinner, ook een melding van de app op de telefoon.
Je kan dat instellen op de Doorprotect en dan moet je ook nog iets op de alarmbel instellen.

Maar dat zal niet het hele functioneren van de Doorprotect testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte_NL
Goede suggestie, helaas heb ik die Bel/Chime functie nog nooit aan de praat gekregen.

Net weer geprobeerd; bij het aanzetten van de DoorProtect kies is voor 3 piepjes bij openen van het betreffende raam en geeft de app eenmalig ook drie piepjes. Ook in de gekoppelde Streetsiren heb ik de Bel/Chime functie aangezet.

Maar daarna laten noch de app noch de Streetsiren iets van zich horen bij openen/sluiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• habbekrats
Neophyte_NL schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 14:00:
Goede suggestie, helaas heb ik die Bel/Chime functie nog nooit aan de praat gekregen.

Net weer geprobeerd; bij het aanzetten van de DoorProtect kies is voor 3 piepjes bij openen van het betreffende raam en geeft de app eenmalig ook drie piepjes. Ook in de gekoppelde Streetsiren heb ik de Bel/Chime functie aangezet.

Maar daarna laten noch de app noch de Streetsiren iets van zich horen bij openen/sluiten.
het belletje op het hoofdscherm staat wel aan ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aEOicKrkOJAIvXoV1q_2PSumA_M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Bz2EhmRvM4RtceajSwBcDTO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte_NL
Geweldig, mijn scherm heeft een wat vollere indeling door verschillende groepen en dat belletje was me eigenlijk nog nooit opgevallen als onderdeel van de interface. De StreetSiren geeft nu hoorbare piepjes als ik het raam open/sluit. Zo kan ik hem wel testen terwijl ik thuis ben.

De app piept nog niet, terwijl die wel het sirene geluid geeft als het alarm aanstaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• royaljoop
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:18
Neophyte_NL schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 10:50:
Weet of iemand of het mogelijk is om individuele Ajax onderdelen te (laten) loggen? Ik heb een DoorProtect in gebruik op een zolderraam en deze DoorProtect gaf gisteren opeens aan open te staan, terwijl het raam gewoon de hele dag dicht was. Het alarm stond gelukkig niet aan omdat ik thuis was.

Ik krijg het probleem na het openen en sluiten van het raam echter niet gereproduceerd. De DoorProtect doet precies wat hij moet doen, contact wordt gewoon geregistreerd zoals hij daar eigenlijk al een jaar goed doet. Batterijstatus etc. is ook okay.

Voordat ik de DoorProtect weer in gebruik neem, wil ik hem graag even in een testomgeving laten draaien en loggen of hij ongewenst open/dicht registreert. Loggen op dat detailniveau kom ik echter niet tegen in de instellingen.
Ik had dat laatst ook. Eerst van ales getest maar dat leverde niets op. Nadat ik de batterij heb vervangen was het weg, terwijl volgens AJAX de oude batterij nog 100% was. Wellicht heb jij het zelfde probleem, probeer maar even een andere batterij erin te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertdrenth
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08-06 22:07
vortexnl1982 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 16:51:
Welke simkaart gebruiken jullie voor jullie ajax systeem?

Ik gebruik nu MTX connect maar de simkaart werkt niet meer en ik weet nu waarom:

[...]
Wat heb jij gedaan ik loop nu tegen het zelfde aan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huub-
1nce.com, die is top.
Moet je wel een btw nummer hebben maar daar kan je gewoon een willekeurig bestaand btw nr voor gebruiken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
@bertdrenth Ik heb er een van Always Connected. Dat MTX was mooi geweest maar dat was dus niet de bedoeling dat je altijd in 1 land blijft zitten. Bij Always Connected mag dat wel. En is voor particulieren.

https://alwaysconnected.eu/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-06 10:28
bertdrenth schreef op maandag 1 januari 2024 @ 13:17:
[...]

Wat heb jij gedaan ik loop nu tegen het zelfde aan..
Heb ze gemaild en gezegd dat ik een refund wil van het openstaande bedrag. Toen hebben ze opeens de simcard unblocked maar hij is nu weer geblokkeerd dus ik heb ze zonet weer een mail gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:53
Bijzonder dat bij jullie die mtx kaart niet (meer) werkt.
Heb er hier 1 en die draait vlekkeloos. Moest hem laatst weer aanzetten voor een jaar en zit nog steeds op de 10e die ik er initieel op heb gezet.
Elke dag een paar kb maar geen euro (cent) aan kosten.

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AuroraNL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06 17:56
Zelfde schuitje met mijn MTX SIM, via support chat zojuist een refund gekregen om het openstaande bedrag :) Nu maar zo'n alwaysconnected SIM bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AuroraNL
Inmiddels de nieuwe SIM binnen van AlwaysConnected, ik zie het 'telefoonnummer' in de Ajax app, maar hij blijft 'niet verbonden' aangeven. Het kaartje zit in SIM 2, in SIM 1 zie ik geen telefoonnummer verschijnen ook. Alle modeminstellingen staan aan nu, maar aan- of uitschakelen van settings geeft geen verbetering. Ik zie wel wat KB uitgaand verkeer maar geen inkomend.

Iemand enig idee hoe deze SIM werkend te krijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
@AuroraNL
Heb je hem geactiveerd via de website en een bundel gekoppeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AuroraNL
De SIM is geactiveerd, geeft wel 'offline' aan. In de Ajax app zie ik bij de hub wel een 4G icoon, maar grijs ipv zwart.
Mijn MTX SIM zat altijd in slot 2, zou nu ook moeten werken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
AuroraNL schreef op zondag 14 januari 2024 @ 13:59:
De SIM is geactiveerd, geeft wel 'offline' aan. In de Ajax app zie ik bij de hub wel een 4G icoon, maar grijs ipv zwart.
Ik heb de instellingen zo staan en dan werkt het. Komen deze instellingen bij jou overeen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FnEwAprwkSTNWK-uyJzll_ax5M8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aBZMNZAScYc5S5bHMlgB7I77.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LHBI-Zqr9rg0-YzxP8nEPX_1eT0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rwczU1z3tBhIPABN8He83wTd.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AuroraNL
Modeminstellingen zijn identiek. Ik had alleen SIM 2 in gebruik, net gewisseld naar SIM 1, maar nu zie ik het SIM telefoonnummer niet meer in de app, er staat wel 'actief' bij dit SIM slot.
Bij de hub staat nu ook een greyed-out simkaart icoon. APN staat ook zoals aangegeven zonder user/passwd.

Lijkt bijna alsof er iets is met de SIM sloten?

[ Voor 6% gewijzigd door AuroraNL op 15-01-2024 15:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
@AuroraNL Onder 'Mobiel internet' staat hij dus nog steeds niet als verbonden? En je AJAX logo op de hub zelf is groen of wit?

Je simkaart zelf zou ook een probleem kunnen zijn. Misschien eens testen in een telefoon?

De online portal van Always Connected ziet er bij mij zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hYXfeOktthEbzzA74B-GMWN7JEA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/o97FTDt94RzLcvRVKKbnQd7f.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smollers
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 07-04-2024
Goedemiddag,

Ik heb een systeem gekocht van Ajax bestaande uit de Hub 2 plus en een paar doorprotect plus sensoren. De sensoren die ik heb gekocht hebben niet allemaal dezelfde firmware. Nu heb ik in dit forum gelezen dat de firmware door Ajax ten tijde van productie in het product gezet wordt en dat het later niet geupdate kan worden. In mijn geval zie ik verschillen per sensor in de menu's kwa welke opties zichtbaar zijn.

Ik vind het nogal vreemd dat de firmware niet geupdate kan worden en dat Ajax volgens diverse berichten in dit forum aangeeft dat je de producten terug kan brengen waar je ze gekocht hebt en dan tegen eventuele extra kosten de producten kan omruilen tegen hetzelfde product met een hogere firmware.

Naar mijn idee maakt dit het systeem van Ajax erg duur in gebruik (iedere keer als je een nieuwe functie in gebruik wilt nemen dan moet je gewoon opnieuw het product aanschaffen). En ik vraag mij af hoe dit de veiligheid van het systeem beinvloedt. Immers een product met een oudere firmware kan bugs of bepaalde kwetsbaarheden bevatten die je er dan niet uit kan halen.

Hoe gaan andere gebruikers hier mee om? Ik sta nu op het punt om alles maar terug te brengen en een ander merk te kopen. Is dat terecht of mis ik iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

smollers schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 16:55:
Goedemiddag,

Ik heb een systeem gekocht van Ajax bestaande uit de Hub 2 plus en een paar doorprotect plus sensoren. De sensoren die ik heb gekocht hebben niet allemaal dezelfde firmware. Nu heb ik in dit forum gelezen dat de firmware door Ajax ten tijde van productie in het product gezet wordt en dat het later niet geupdate kan worden. In mijn geval zie ik verschillen per sensor in de menu's kwa welke opties zichtbaar zijn.

Ik vind het nogal vreemd dat de firmware niet geupdate kan worden en dat Ajax volgens diverse berichten in dit forum aangeeft dat je de producten terug kan brengen waar je ze gekocht hebt en dan tegen eventuele extra kosten de producten kan omruilen tegen hetzelfde product met een hogere firmware.

Naar mijn idee maakt dit het systeem van Ajax erg duur in gebruik (iedere keer als je een nieuwe functie in gebruik wilt nemen dan moet je gewoon opnieuw het product aanschaffen). En ik vraag mij af hoe dit de veiligheid van het systeem beinvloedt. Immers een product met een oudere firmware kan bugs of bepaalde kwetsbaarheden bevatten die je er dan niet uit kan halen.

Hoe gaan andere gebruikers hier mee om? Ik sta nu op het punt om alles maar terug te brengen en een ander merk te kopen. Is dat terecht of mis ik iets?
Andere firmware voor sensors e.d. heeft vaak te maken met andere/veranderde hardware. Meestal blijven ze functioneel hetzelfde doen. Ik heb geen recente ervaring met Ajax en update firmware van sensoren . Zie:
https://support.ajax.syst...-device-firmware-version/

Update van firmware voor sensoren kan dus niet (meer) staat in het schrijven van de bovenstaande link

[ Voor 3% gewijzigd door Antonio di op 19-01-2024 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabke_1
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 20-01-2024
Hallo

We hebben sinds vorige week een ajax alarmsysteem en ik heb 3 camera's buiten geplaatst . (Werkt super met de ajax app)

Sindsdien hebben we storing op de tv (digibox telenet) en valt het internet soms uit.

Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn?

Weten jullie soms of de 3 camera's en de alarms veel vragen van onze internet?vdie camera's filmen continue dus direct vraagt dus voortdurend een bepaalde internetsnelheid en dat het mssn daardoor is het we nogal veel storing hebben op onze tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 23:47

fmb

Fabke_1 schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 06:27:
Hallo

We hebben sinds vorige week een ajax alarmsysteem en ik heb 3 camera's buiten geplaatst . (Werkt super met de ajax app)

Sindsdien hebben we storing op de tv (digibox telenet) en valt het internet soms uit.

Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn?

Weten jullie soms of de 3 camera's en de alarms veel vragen van onze internet?vdie camera's filmen continue dus direct vraagt dus voortdurend een bepaalde internetsnelheid en dat het mssn daardoor is het we nogal veel storing hebben op onze tv?
De digibox zegt mij niet zo veel. Werkt dat over de ether (dus draadloos), of is dat bekabeld?
En hoe zit het met internet; hoe is het modem aangesloten en hoe heb je je internet in huis. Alleen wifi of ook bekabeld?

Als je alles draadloos hebt, heb je misschien storing. Maar dat zou me wel verbazen.

Wat voor camera’s van Ajax heb je. Bewegingssensoren met geïntegreerde camera, of losse camera’s met opslag van de beeld. Die laatste gebruiken continu bandbreedte en dan heb je ze liever bekebald dan over wifi. De eerste maakt volgens mij alleen foto’s als er een bewegingsalarm is, dus gebruik alleen dan een beetje bandbreedte.

Mocht de wifi storen dan kun je misschien een ander wifi kanaal proberen.

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabke_1
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 20-01-2024
De nvr is verbonden met de router van telenet.
De installateur vertelde me dat ze naast de router een soort wifibooster geplaatst hebben en de wifi ontvanger staat ik de garage (garage is op 1 meter van het huis, langs de andere kant ). (Anders moesten ze een kabel trekken langs de voorgevel wat ook niet mooi geweest zijn).
In het huis hebben we 1 wifi powerline en 2 ontvangers (in keuken en boven) zodat we we overal wifi hebben)

Ik heb 3 " Dahua dome camera HDW5449 vlak, 4 Megapixel, vaste lens 2,8mm, dual lens voor nachtzicht,
vandaalbestendige uitvoering, IP67, PoE voeding, witte behuizing"
Wordt continue opgenomen want ik kan op elke moment de beelden van gisteren tot 1 maand bekijken.

Ik vermoed dat het iets te maken heeft met de bekabeling van de router want we hebben een chromecast op de tv in de speelkamer en daar is er geen storing.

Ik heb deze week wel 2 keer een melding gehad dat de nvr ajax offline is.. na ongeveer 40 a 50 min was deze weer online.
K denk dat ik beter een telenet technieker laat komen om die storing van de tv weg te krijgen.

Weet je soms hoeveel bandbreedte die 3 camera's nodig hebben? Volgens mij is mijn telenet abonnement sterk genoeg om dit allemaal te verdragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
@Fabke_1
Je camera’s nemen op naar de NVR die bij je thuis staat toch? Dan heeft je Telenet-abonnement daar natuurlijk niets mee te maken, aangezien de beelden niet over het Telenet-netwerk gestreamed worden.

Helaas is je situatie niet helemaal duidelijk. Wat heb je nu allemaal? Je hebt wifi-versterkers èn powerline-adpaters? Of is dat allebei voor jou hetzelfde?

Kun je een tekening of iets maken waarbij duidelijk is: hoe loopt de verbinding van je TV naar het Telenet-netwerk? Welke powerlines en wifi punten zijn daarbij betrokken. Zelfde voor je camera’s, hoe loopt dat nu allemaal precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palmo
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 07-02-2024
Ik krijg sinds een paar maanden al enkele keren onterecht alarmmeldingen op mijn ajax alarmsysteem. Waarom is onduidelijk. Deze heeft jaren goed gewerkt maar nu komen er regelmatig meldingen op sensors voor ramen: raam open en kort daarna raam dicht. Dit is heel vervelend zeker als je niet thuis bent.
De batterijen zijn al vervangen in deze protectors maar helaas.
Iemand een idee of voorstel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub-
Palmo schreef op maandag 22 januari 2024 @ 09:33:
Ik krijg sinds een paar maanden al enkele keren onterecht alarmmeldingen op mijn ajax alarmsysteem. Waarom is onduidelijk. Deze heeft jaren goed gewerkt maar nu komen er regelmatig meldingen op sensors voor ramen: raam open en kort daarna raam dicht. Dit is heel vervelend zeker als je niet thuis bent.
De batterijen zijn al vervangen in deze protectors maar helaas.
Iemand een idee of voorstel?
Herkenbaar, in mijn ervaring moet je ze dan vervangen of aanbieden voor garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-06 21:06
Huub- schreef op maandag 22 januari 2024 @ 10:00:
[...]

Herkenbaar, in mijn ervaring moet je ze dan vervangen of aanbieden voor garantie.
Ik zit te denken aan een nieuw systeem, en dan juit Ajax, omdat deze bekend zou staan als stabiel.
IS dat niet (meer) het geval?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
meermarco schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 14:56:
[...]

Ik zit te denken aan een nieuw systeem, en dan juit Ajax, omdat deze bekend zou staan als stabiel.
en dan juit Ajax..... Juit????

///////
Lees af en toe dat er problemen zijn met units maar aard of oorzaak is vrijwel nooit bekend.
Deur/Raam protectie kan wel door viezigheid of verkeerde montage storing geven, of gewoon slijtage.

Zelf ook voorzien van Ajax en dan luxe uitgebreid zo gezegd.
Design / gebruik vriendelijk spreken mij zeker aan.

Maar merk wel meerdere webshops minder Ajax verkopen.
Maar zie wel steeds meer overal hikvision alarm systemen komen.
*Buiten het feit dat de design wat minder is / voor sommige privacy gebeuren speelt.
En daar komt Dahua ook sinds kort bij. (Nieuwkomer??? Design cheap)

Ofwel antwoord op jou vraag over bekend stabiel.
Mijn ervaring wel tot 1 punt.
Heb 2 Maine Coon kat/Poes en als die een natuurfilm naspelen op de krabpaal 1,60hoog gaat mijn alarm detectie af, ondanks deze hoger hangt dan de beschrijving.
Ofwel Kat vriendelijk kwa sensors vindt ik Ajax tegenvallen (Ook als ze in de werkkamer op het bureau->plank springen krijgt die ook detectie.

*En vergeet niet afgelopen jaar het incident met de server/host die weg viel en 90% niks meer kon doen met hun alarm systeem.

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub-
PatRamon schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 16:25:
[...]

Heb 2 Maine Coon kat/Poes en als die een natuurfilm naspelen op de krabpaal 1,60hoog gaat mijn alarm detectie af, ondanks deze hoger hangt dan de beschrijving.
Ofwel Kat vriendelijk kwa sensors vindt ik Ajax tegenvallen (Ook als ze in de werkkamer op het bureau->plank springen krijgt die ook detectie.

*En vergeet niet afgelopen jaar het incident met de server/host die weg viel en 90% niks meer kon doen met hun alarm systeem.
Heb je nog geprobeerd om met de gevoeligheid van de sensor te spelen, of heeft dat niet gewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
Huub- schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 16:42:
[...]

Heb je nog geprobeerd om met de gevoeligheid van de sensor te spelen, of heeft dat niet gewerkt?
Jep, gevoeligheid staat op Laag.
Heb ze ook al anders opgehangen maar probleem blijft voorkomen zo af en toe.
Gelukkig hangt er geen speaker en dient het als "Silent" Alarm

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

meermarco schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 14:56:
[...]

Lees ook eens (zeker bijlage 4: o.a. over Ajax):
Waar moet een draadloos DIY Alarm met smarthome aan voldoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zierbeek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09-06 17:25
Vraagje over de inloopvertraging. Is het mogelijk om deze vaker te laten piepen? Bv om de seconde van de inloopvertraging?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
zierbeek schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 22:23:
Vraagje over de inloopvertraging. Is het mogelijk om deze vaker te laten piepen? Bv om de seconde van de inloopvertraging?
Die piept toch al elke seconde? Tenminste, met een HomeSiren wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zierbeek
xFeverr schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 08:12:
[...]

Die piept toch al elke seconde? Tenminste, met een HomeSiren wel.
Dat lijkt het nu niet te doen. Hij piept een keer. Alles staat aangevinkt, ook bij de inloopvertraging Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uM8h6awGWzylDdz-OhNY8JqhEto=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u0ESUqP7g86TacGrwaToyNTt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eeJG6Do35jPggJrDqberqY5PFXA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BQ7JpGK1Ym6ja5cpK3nx2ilU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte_NL
Moet bij "pieptoon bij wijziging van de ingeschakelde modus" (de bovenste bij jou) niet "Nee" staan? Ik heb daar in ieder geval nee staan en hier piept hij dan wel herhaaldelijk gedurende de inloopvertraging.

[ Voor 11% gewijzigd door Neophyte_NL op 31-01-2024 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
Nee die instellingen van de sirene staan wel goed. Zo heb ik ze in ieder geval ook staan. En dan piept hij inderdaad elke seconde zodra ik mijn deur open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zierbeek
padum tsss,

Miscchien moet ik de vertraging bij vertrek gewoon aanzetten ;) ik was er zo van overtuigd dat het aanstond, maar toch niet. Misschien niet op opslaan geklikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
PatRamon schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 16:25:
[...]

en dan juit Ajax..... Juit????

///////
Lees af en toe dat er problemen zijn met units maar aard of oorzaak is vrijwel nooit bekend.
Deur/Raam protectie kan wel door viezigheid of verkeerde montage storing geven, of gewoon slijtage.

Zelf ook voorzien van Ajax en dan luxe uitgebreid zo gezegd.
Design / gebruik vriendelijk spreken mij zeker aan.

Maar merk wel meerdere webshops minder Ajax verkopen.
Maar zie wel steeds meer overal hikvision alarm systemen komen.
*Buiten het feit dat de design wat minder is / voor sommige privacy gebeuren speelt.
En daar komt Dahua ook sinds kort bij. (Nieuwkomer??? Design cheap)

Ofwel antwoord op jou vraag over bekend stabiel.
Mijn ervaring wel tot 1 punt.

Dan juiST Ajax :) Ik zoek een goed systeem voor thuis. Had altijd NetworX (draadloos) NX10. Maar de meldkamer werd steeds duurder. Daarnaast kon ik zelf weinig toevoegen, online bekijken.

Nu op zoek naar iets stabiels, en gebruiksvriendelijk. Hoeft niet perse goedkoop. Wel goed en draadloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjtuinenburg
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-06 00:50
Mijn ervaring met Ajax en Homeassistant:

Via SIA krijg ik in Homeassistant meldeing bij inschakelen, uitschakelen en alarm.

Voor het in- en uitschakelen van het ajax alarm gebruik ik een esp8266 device (in mijn geval een Wemos D1 mini die ik nog had liggen). Deze heb ik geconfigureerd met ESPHome en gesoldeerd aan een ajax afstandbediening. De Wemos levert ook de 3v voor de afstandbediening, dus de batterij kan eruit.

Op deze manier kan ik het Ajax alarm in- en uitschakelen vanuit HomeAssistant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
meermarco schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 14:10:
[...]

Dan juiST Ajax :) Ik zoek een goed systeem voor thuis. Had altijd NetworX (draadloos) NX10. Maar de meldkamer werd steeds duurder. Daarnaast kon ik zelf weinig toevoegen, online bekijken.

Nu op zoek naar iets stabiels, en gebruiksvriendelijk. Hoeft niet perse goedkoop. Wel goed en draadloos.
Meldkamer is nr1 grap hier in NLD.
Ouders hebben een Aritech systeem door alarminstallateur geïnstalleerd.
Meldkamer iets met 3 rode stippen in het logo ;)

Heb daar vaak genoeg wat aan het electra moeten vervangen waardoor een geen stroom was, pas een half uur later bellen en met valse alarm kunnen ze ook niks doen.
Ofwel politie komt ook daar tegenwoordig niet meer voor langs.
**Tuurlijk elke meldkamer/bedrijf = anders

Idemdito voor internet,,, Geen connectie = al van uitgaande dat er bijvoorbeeld storing is bij ziggo/KPN/ODDDIDIDIDIL/ect.

Daarom Ajax mooi omdat je zelf de meldingen krijgt + je kun ook je buren mits je goed contact hebt er mee of iemand die vlakbij woont toevoegen aan je systeem mits er echt alarm is.
(Enkel via SMS/Bel ook beschikbaar)

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Klopt, daarom gewoon een melding via app. Heb ik veel meer aan, en die 210 euro per jaar kan ik mooi gebruiken voor andere zaken.

Aritech ATS is wel een mooi stabiel systeem, maar niet zo DIY als Ajax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
meermarco schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 21:35:
Klopt, daarom gewoon een melding via app. Heb ik veel meer aan, en die 210 euro per jaar kan ik mooi gebruiken voor andere zaken.

Aritech ATS is wel een mooi stabiel systeem, maar niet zo DIY als Ajax.
ATS is dan ook in geen enkel opzicht te vergelijken met AJAX :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
Koekstra schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 21:42:
[...]

ATS is dan ook in geen enkel opzicht te vergelijken met AJAX :+
Wel zonde... Ouders beschikken over de IP variant met app gebeuren maar alles staat echt op een laag pitje, ofwel lijkt een applicatie van 2010 met veel bugs.

Daarom is Ajax zo ver vooruit kwa interface.
Aritech had er op in moeten spelen om een soort van Ajax variant te maken zonder installateur.

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
PatRamon schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 17:23:
[...]

Wel zonde... Ouders beschikken over de IP variant met app gebeuren maar alles staat echt op een laag pitje, ofwel lijkt een applicatie van 2010 met veel bugs.

Daarom is Ajax zo ver vooruit kwa interface.
Aritech had er op in moeten spelen om een soort van Ajax variant te maken zonder installateur.
Tja, dat is ook niet helemaal hun markt natuurlijk.
Zo kun je dat ook roepen van de andere grote jongens. Honeywell heeft nog eens wat geprobeerd maar ook dat is wat mij betreft niet echt meer van deze tijd.

Ajax is gewoon in een mooi gat gesprongen voor de DIY'er, en heeft gewoon hun vormgeving goed geregeld. Het is echt mooi spul qua uiterlijk, en hun gamma is aardig compleet wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
Koekstra schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 17:42:
[...]

Tja, dat is ook niet helemaal hun markt natuurlijk.
Zo kun je dat ook roepen van de andere grote jongens. Honeywell heeft nog eens wat geprobeerd maar ook dat is wat mij betreft niet echt meer van deze tijd.

Ajax is gewoon in een mooi gat gesprongen voor de DIY'er, en heeft gewoon hun vormgeving goed geregeld. Het is echt mooi spul qua uiterlijk, en hun gamma is aardig compleet wat dat betreft.
Precies.

En zeker design van Ajax zit er gewoon perfect en af uit.
Zelfs de rookmelders zijn niet eens lelijk

**

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
Ja, het is mooi spul en redelijk makkelijk te installeren voor een doe-het-zelver.
Maar het grote manco is wel dat het vrijwel onbruikbaar is als de AJAX server uitvalt. En dat is in minder dan een jaar, dat ik het spul heb, al 2 keer gebeurd.
Je kan het dan alleen nog bedienen met dat sleutelhanger geval. Maar je hebt geen flauw benul van de toestand, want er is geen terugkoppeling in de app. En ik meen te herinneren dat ook de sirenes geen piepjes meer geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
JukeboxBill schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 21:13:
Ja, het is mooi spul en redelijk makkelijk te installeren voor een doe-het-zelver.
Maar het grote manco is wel dat het vrijwel onbruikbaar is als de AJAX server uitvalt. En dat is in minder dan een jaar, dat ik het spul heb, al 2 keer gebeurd.
Je kan het dan alleen nog bedienen met dat sleutelhanger geval. Maar je hebt geen flauw benul van de toestand, want er is geen terugkoppeling in de app. En ik meen te herinneren dat ook de sirenes geen piepjes meer geven.
Klopt heb ik ook meegemaakt, naar mij weten toch maar 1 keer dat de server er uit lag.

Zelf bij binnenkomst hangt er een keypad, ofwel ik kon mijn alarm uitzetten.
Ofwel indicatie dat het alarm uit is klopte ook nadat de app weer werkte.
*Met de sleutelhanger is dat natuurlijk maar raden.
Was enkel vergeten sms bij alarm ook in te schakelen.

Ajax Hub reageerde wel (Intern) (in en uitschakelen werkte gewoon)
Kreeg ook netjes sms bericht dat de "ethernet/server" geen communicatie mogelijk was.

Maar het zou goed kunnen dat het wellicht niet meer voorkomt met de server van ajax, omdat er aanpassingen zijn gedaan.
Maar kan altijd alsnog gebeuren.

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

PatRamon schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 22:00:
[...]

Klopt heb ik ook meegemaakt, naar mij weten toch maar 1 keer dat de server er uit lag.

Zelf bij binnenkomst hangt er een keypad, ofwel ik kon mijn alarm uitzetten.
Ofwel indicatie dat het alarm uit is klopte ook nadat de app weer werkte.
*Met de sleutelhanger is dat natuurlijk maar raden.
Was enkel vergeten sms bij alarm ook in te schakelen.

Ajax Hub reageerde wel (Intern) (in en uitschakelen werkte gewoon)
Kreeg ook netjes sms bericht dat de "ethernet/server" geen communicatie mogelijk was.

Maar het zou goed kunnen dat het wellicht niet meer voorkomt met de server van ajax, omdat er aanpassingen zijn gedaan.
Maar kan altijd alsnog gebeuren.
Kun je bij Ajax nog * via SMS (beveiligd met bijv .wachtwoord) een commando ARM of DISARM naar je Ajax Alarm Hub sturen en een SMS bevestiging krijgen dat het commando is uitgevoerd?????

* Bij het begin van de Ajax Alarm kastjes (toen ze nog 100% rebranded Chinees spul verkochten) kon dit
.. wel volgens mij!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xFeverr
@Antonio di nee, dat is niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertdrenth
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08-06 22:07
AuroraNL schreef op zondag 14 januari 2024 @ 13:59:
Al aan de praat gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zierbeek
welke sim gebruiken jullie voor jullie hub? Hier net van mobile vikings besteld maar lees nu dat de databundel slechts 1 maand geldig is...

zeker nu MTX connect niet de geschikte proivder lijkt :)

[ Voor 17% gewijzigd door zierbeek op 05-02-2024 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 06:35
zierbeek schreef op maandag 5 februari 2024 @ 09:18:
welke sim gebruiken jullie voor jullie hub? Hier net van mobile vikings besteld maar lees nu dat de databundel slechts 1 maand geldig is...
Abbonement van Simyo voor volgens mij 3 euro per maand

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zierbeek
toevallig een suggestie voor BE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
zierbeek schreef op maandag 5 februari 2024 @ 09:37:
Betere wegen maken, niet zo gek praten.

Nee, belgie zal toch ook wel goedkope sim only aanbieders hebben met data van 100 mb per maand oid?

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
@zierbeek Always Connected kun je proberen. Ze accepteren Bancontact op hun website, dus dan zou je verwachten dat ze ook naar België versturen.

https://alwaysconnected.eu/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
Makrolon schreef op maandag 5 februari 2024 @ 09:28:
[...]

Abbonement van Simyo voor volgens mij 3 euro per maand
Simyo minimaal 7euro per maand i.v.m. verplichte bellen afnemen.
Simpel was 3euro toen 3,50 en nu 2024 goedkoopste abbo 4 euro per maand.
zierbeek schreef op maandag 5 februari 2024 @ 09:37:
Zelf hier NLD gebruik in Simyo-Prepaid, pak en beet ben ik rond de 2,80 / 3,00 euro per maand kwijt.
*Variatie per dag van 9 tot 14 cent. (Zonder sms dienst mee gerekend mits er alarm is)
**Ik maak gebruik ook van de SMS diensten vandaar prepaid en geen data only.

Is het niet mogelijk voor jou om een nederlands abbo af te sluiten, want dat werkt gewoon in heel EU.
*Mits het te duur is in belgie.

Een prepaid Simyo kaartje kun je wel zo halen net over de grens of online bestellen.
Wel even kijken naar de kostenplaatje of het niet veranderd in een ander zone land.

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zierbeek
welja nederlandse provider zou kunnen, maar in de kleine lettertjes staat vaak dat roaming beperkt is tot 60 dagen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
Ik heb de SIM, zoals meegeleverd bij de AJAX spullen, van de officiële AJAX dealer.
Niet de meest voordelige oplossing, maar dat werkt i.i.g. zonder gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdFundum14
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:01
Dag allen,

Voor onze nieuwbouw (nog te bouwen) woning zijn we op zoek naar een alarmsysteem, en op basis van onze behoefteanalyse kwam ik al snel bij Ajax uit.

Het draadloze Jeweller systeem lijkt daarbij te volstaan, met eventueel alsnog een bekabelde stroomvoorziening voor de sirene(s) en keypad.

Ik had een vraag betreffende het voorzien van raam- en deurcontacten. Deze zouden vanuit de fabrikant reeds ingebouwd kunnen worden in de ramen/deuren, waardoor deze onzichtbaar weggewerkt worden. Is dit iets waar het Ajax alarmsysteem mee overweg zou kunnen, bv. door koppelen met de MultiTransmitter of dergelijke?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
AdFundum14 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 16:42:
Ik had een vraag betreffende het voorzien van raam- en deurcontacten. Deze zouden vanuit de fabrikant reeds ingebouwd kunnen worden in de ramen/deuren, waardoor deze onzichtbaar weggewerkt worden. Is dit iets waar het Ajax alarmsysteem mee overweg zou kunnen, bv. door koppelen met de MultiTransmitter of dergelijke?
https://support.ajax.systems/nl/manuals/doorprotect/
Ondersteuning voor NC contact voor derden partijen.

Wellicht van toepassing voor je?

**

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• habbekrats
AdFundum14 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 16:42:
Dag allen,

Voor onze nieuwbouw (nog te bouwen) woning zijn we op zoek naar een alarmsysteem, en op basis van onze behoefteanalyse kwam ik al snel bij Ajax uit.

Het draadloze Jeweller systeem lijkt daarbij te volstaan, met eventueel alsnog een bekabelde stroomvoorziening voor de sirene(s) en keypad.

Bijna elk raam en glabreukmelder heeft een bedrade ingang.
De multitransmitter heb ik in mijn garage/loods zitten hier zaten deur contacten en bedrade brandmelders in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdFundum14
PatRamon schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 17:48:
[...]
https://support.ajax.systems/nl/manuals/doorprotect/
Ondersteuning voor NC contact voor derden partijen.

Wellicht van toepassing voor je?
Bedankt, die manualverwijzing helpt al zeer veel! Betekent dat dat je dan slecht één deel van die DoorProtect nodig hebt, namelijk het deel dat verbonden wordt met het NC-contact van de deursensor? En die DoorProtect dien je dan alsnog op/aan de deur te monteren, eerder dan op een centrale plaats?
habbekrats schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 18:15:
[...]
De multitransmitter heb ik in mijn garage/loods zitten hier zaten deur contacten en bedrade brandmelders in.
Bedankt voor je reactie! Begrijp ik het goed dat dit geval, in tegenstelling tot de DoorProtect sensors, de bekabeling van de bestaande deur/raamsensoren wel naar één centrale plaats kan lopen en vervolgens aangesloten worden op die MultiTransmitter?

Is hier een specifiek type (alarm)kabel voor nodig, of volstaat een gewone signalisatiekabel of dergelijke?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
AdFundum14 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 18:48:
[...]

Bedankt, die manualverwijzing helpt al zeer veel! Betekent dat dat je dan slecht één deel van die DoorProtect nodig hebt, namelijk het deel dat verbonden wordt met het NC-contact van de deursensor? En die DoorProtect dien je dan alsnog op/aan de deur te monteren, eerder dan op een centrale plaats?

[...]

Bedankt voor je reactie! Begrijp ik het goed dat dit geval, in tegenstelling tot de DoorProtect sensors, de bekabeling van de bestaande deur/raamsensoren wel naar één centrale plaats kan lopen en vervolgens aangesloten worden op die MultiTransmitter?

Is hier een specifiek type (alarm)kabel voor nodig, of volstaat een gewone signalisatiekabel of dergelijke?
Voordeel van de contacten van ajax zelf is wel dat er trillingssensoren in zitten, en ook een tilt sensor. Dus raam open, alarm inschakelen en hij onthoud de stand. Dat mis je wel als je alleen het contact gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdFundum14
Makrolon schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 18:56:
[...]
Voordeel van de contacten van ajax zelf is wel dat er trillingssensoren in zitten, en ook een tilt sensor. Dus raam open, alarm inschakelen en hij onthoud de stand. Dat mis je wel als je alleen het contact gaat gebruiken.
Goed punt, maar het voordeel van de contacten onzichtbaar verwerkt te hebben en via netvoeding aan te sluiten zonder verder omkijken is me ook wel wat waard. Al lijkt dat dan alleen mogelijk via die MultiTransmitter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
AdFundum14 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 19:28:
[...]

Goed punt, maar het voordeel van de contacten onzichtbaar verwerkt te hebben en via netvoeding aan te sluiten zonder verder omkijken is me ook wel wat waard. Al lijkt dat dan alleen mogelijk via die MultiTransmitter?
Dat snap ik hoor! Wilde je alleen op de hoogte brengen van de extra functies die je dan mist.

De multi transmitter heb ik geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
<knip>

Hiervoor hebben we losse delen op Tweakers.

[ Voor 78% gewijzigd door Septillion op 09-02-2024 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AuroraNL
SIM naar slot 2 verplaatst weer en ipv alleen uit-/aanzetten heb ik ook de stekker eruit gehaald. Daarna kwam de SIM succesvol in de lucht en werkt het nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zierbeek
ik heb de alwaysconnected sim erin zitten, en zie ook het telefoon nummer. Alleen blijft deze offline.
APN instellingen kan ik niet aanpassen , gek genoeg

EDIT: Een herstart van de hub bracht alles direct in orde!

[ Voor 16% gewijzigd door zierbeek op 19-02-2024 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordBusiness
  • Registratie: Oktober 2022
  • Niet online
Ik heb de handleiding voor de KeyPad Plus gevolgt maar krijg 'm niet werkend op de een of andere manier. Ik gebruik je AJAX Pro app en heb onder instellingen de optie 'toegangsinstellingen' een aantal keuzes.

Eerste stap is enkel bediendeelcodes of gebruikertoeganscodes. Wat mij betreft heeft elke gebruiker gewoon z'n eigen code zodat het te traceren is dus ik heb hier 'alleen gebruiker toegangcode' gekozen.
Vervolgens kan ik 2 codes aanmaken, een Bediendeelcode en een Dwangcode. Echter als ik hier een code intyp, geeft ie gelijk aan dag het om een 'nieuwe bediendeelcode maken' gaat, ik typ de code 2x in en druk op klaar. Echter, hij lijkt hem niet op te slaan. Want als ik 'm erna open zegt ie meteen weer nieuwe bediendeelcode aanmaken... De code gebruiken om het alarm aan in te schakelen werkt dan ook niet.

Wat doe ik fout? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlivierF
LordBusiness schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 13:24:
Ik heb de handleiding voor de KeyPad Plus gevolgt maar krijg 'm niet werkend op de een of andere manier. Ik gebruik je AJAX Pro app en heb onder instellingen de optie 'toegangsinstellingen' een aantal keuzes.

Eerste stap is enkel bediendeelcodes of gebruikertoeganscodes. Wat mij betreft heeft elke gebruiker gewoon z'n eigen code zodat het te traceren is dus ik heb hier 'alleen gebruiker toegangcode' gekozen.
Vervolgens kan ik 2 codes aanmaken, een Bediendeelcode en een Dwangcode. Echter als ik hier een code intyp, geeft ie gelijk aan dag het om een 'nieuwe bediendeelcode maken' gaat, ik typ de code 2x in en druk op klaar. Echter, hij lijkt hem niet op te slaan. Want als ik 'm erna open zegt ie meteen weer nieuwe bediendeelcode aanmaken... De code gebruiken om het alarm aan in te schakelen werkt dan ook niet.

Wat doe ik fout? :?
Je hebt 3 verschillende code mogelijkheden.
1. Een algemene code; die stel je in bij het keypad als bediendeelcode.
2. Een gebruikscode, die stel je in bij de gebruiker (hub -> Gebruikers -> Gebruiker 1 -> Toegangscode instellingen
3. Bediendeelcodes voor gebruikers zonder een Ajax account, die stel je in onder Hub -> Bediendeel toegangscodes.

Als je bij de instellingen van het keypad gekozen hebt voor 'alleen gebruiker toegangscode' dan dien je bij #2 jouw persoonlijke code in te stellen.
Let wel, op die manier moet je bij in en uitschakelen extra toetsen indrukken: 01*1234 gevolgd door de in/uitschakelknop als je gebruiker 01 bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordBusiness
  • Registratie: Oktober 2022
  • Niet online
Oke bedankt, ik ga het vanavond nog eens bekijken.

Is er geen mogelijkheid om tezeggen code 1234 > gebruiker 1 heeft in/uitgeschakelt, code 4321 > gebruiker 2 etc. Je moet dan dus werken met extra toetsen. Best onhandig. Is iedereen hier inmiddels aangewend of hebben jullie gewoon 1 algemene code?

[ Voor 17% gewijzigd door LordBusiness op 21-02-2024 14:33 ]

• xFeverr
LordBusiness schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 13:37:
Oke bedankt, ik ga het vanavond nog eens bekijken.

Is er geen mogelijkheid om tezeggen code 1234 > gebruiker 1 heeft in/uitgeschakelt, code 4321 > gebruiker 2 etc. Je moet dan dus werken met extra toetsen. Best onhandig. Is iedereen hier inmiddels aangewend of hebben jullie gewoon 1 algemene code?
Ik ben gebruiker 2, dus mijn code is 2*[toeganscode]. Andere gezinsleden hebben een ander gebruikersnummer en doen hun eigen code. Het is echt geen moeite om een getal en een ster in te voeren vooraf.

Het toevoegen van je gebruikersnummer maakt het alleen maar veiliger en beter. Wat nou als twee personen in je huis dezelfde code zouden hebben, hoe moet het systeem dan bepalen wie het paneel bedient?
"Dan moet je het verbieden dat dat kan", ja sure... Maar op het moment dat je ziet dat die code al in gebruik is, weet je dus iemand anders zijn code. En dat kan dus ook niet de bedoeling zijn.

Voor thuis is dit misschien niet helemaal relevant, maar dit systeem is natuurlijk ook gericht op grotere groepen gebruikers.

Je kunt ook zones bedienen op deze manier als je die hebt. Stel dat je tuinhuisje zone twee is, dan kun je [gebruikersid]*[toegangcode]*[zone (2)] gebruiken. En het systeem checkt dat ook of je dat wel mag doen.
Pagina: 1 ... 12 ... 19 Laatste