Ervaringen met AJAX security

Pagina: 1 ... 11 ... 19 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12:55

Antonio di

a mi me dijeron que si

zierbeek schreef op woensdag 6 september 2023 @ 15:54:
[...]

Dag Antonia, ik denk dat jouw feedback best oké verwerkt is in mijn plan, niet? Heb je nog suggesties, optimalisaties,... Nu komt de kost iets te hoog uit naar ons gevoel :)
Of je nu een Auto, Huis of Alarm koopt, het wordt altijd duurder dan je denkt ...

Als het "te duur wordt" zou ik prioriteit aanbrengen, zone 1 buiten de hoogste, dan zone 2, etc..
Ik zie alleen jouw plattegrond met kleur-stippen voor Ajax componenten en kan op grond daarvan niet bepalen of dit "dekkend" is.
Voorbeelden van wat ik niet kan zien op de tekening:
- Waar ligt de tuin(en) en hoe is de toegang,
- Ligt je huis tussen 2 andere huizen en is en is er GEEN doorgang naar de achtertuin en ligt daar
..bijvoorbeeld een sloot. Dan heb je al veel minder nodig voor je achtertuin.
- Wat is de straatkant en is die verlicht, is er goed zicht van de straat op je huis (voorkant).
- Zijn er makkelijk opstapjes: garage plat-dak, bijvoorbeeld vanaf straatkant toegankelijk.
..Maar kan ook zijn via achterom pad.
- Heb je huisdieren en hoe groot, dat blijft vaak een issue/probleem bij binnen bewegingsmelders.
- Tegenwoordig met gehard dubbel/triple glas is het moeilijk deze in te slaan en het geeft ongewenst lawaai.
..Glasbreuk melders/sensoren (of combi's) zijn dan geen eerste prioriteit mits de woning in een WIJK staat .
- Schuifpui en achterdeuren hebben vaak minder goed slot/vergrendeling. Dat eerst verbeteren is een hoge
.. prioriteit.
- Etc., etc..

Ik kan nog wel wat algemene tips geven voor jou situatie n.a.v. je tekening:.
- Aanschaf Code paneel kun je evt. ook nog even uitstellen als iedereen Ajax op zijn smartphone heeft
..om Alarm AAN/UIT te zetten.
- Bij detectie van mens beweging door de Ajax buitenmelder licht aan laten gaan in tuin(en), dus lamp(en)
.. aansturen via Ajax relais (zoals op tekening). Al is het maar een APARTE (buiten)lamp die je niet voor
..de dagelijkse verlichting gebruikt. Ik zie geen plek relais/tussenstekkers/verlichting op je tekening.
..Zelfde voor binnenverlichting, liefst iets vertraagt via Ajax Scene, dat wekt de indruk dat de bewoners
..het licht aanzetten.
- Ik zou beginnen met een binnen-sirene (niet naast de HUB). Een buiten-sirene is vergunningsplichtig
..in NL (BE ?) en wordt vooral in het zicht (straatkant) geplaatst ook ter afschrikking.
..Voor dat laatste kun je ook een goedkope Dummy-buiten-sirene kopen!
- Ik zou in ieder geval alle ramen/deuren van de begane grond voorzien van Open/Dicht sensoren
..(deur/raam contacten).
- Op de eerste verdieping minimaal 1 binnen bewegingsmelder (zone 3) is geen Combimelder voor nodig:
..Voor het trapgat (kun je toch naar de WC vanuit de slaapkamer als Alarm AAN staat) OF op het halletje
..(Zone 3), die gaat niet voor alarm af als je thuis bent en alarm voor "Zone 1 en 2" is ingeschakeld.
..Bij vakantie wordt die wel voor alarm ingeschakeld (Zone 1, 2, 3).
- Als je hele waardevolle spullen hebt op slaapkamer 1 of 2, zou ik daar liever een open/dicht sensor
..plaatsen dan een bewegingsmelder in de slaapkamer EN daarnaast een bewegingsmelder op 1ste
..verdieping halletje: als ze dus niet binnen komen via het slaapkamer-raam maar via de slaapkamer-deur
..vanaf het halletje.
- Platte dakje(s) toegankelijk vanaf bijv. de straatkant eventueel ook met Ajax buitenmelder "afdekken".
.. Dat balkon is ook een fijne inbraakplek als het redelijk makkelijk toegankelijk is vanaf buiten.
.. Optie is daar evt. een buiten bewegingsmelder met lijn-detectie (Ajax heeft die dacht ik ook tegenwoordig).

PS,
1) Met Zone wordt niet de Zone bedoeld die ene component afdekt (= "oude Alarm zone" terminologie).
Met Zone wordt bedoeld wat ik omschreven heb in mijn vorige forum post alhier.
2) Het blijft moeilijk jouw "gehele Alarm" benodigdheden in te schatten, zonder de gehele woning en de omgeving gezien te hebben.
Dus al mijn tekst hierboven is gebaseerd op jouw 2 plattegronden en aannames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
zierbeek schreef op maandag 4 september 2023 @ 21:57:
Dag allen,

Ik heb onze net aangekochte woning helemaal uitgetekend en gepland wat er waar zou kunnen. Ik weet dat de focus eerst op de buitenzijde zou moeten liggen, maar daarnaast denk ik dat de binnenzijde toch ook beschermd mag zijn.

Denken jullie dat deze keuzes overdreven zijn of net niet uitgebreid genoeg? (liever besparen dan overdrijven.
Mochten jullie nog verdere verduidelijkingen wensen, dan geef ik die natuurlijk graag

[Afbeelding][Afbeelding]
Ik dacht destijds begrepen te hebben dat je motion detectoren beter niet recht naar een raam kunt richten. Ik heb ze dan ook juist in de hoeken tegen de buitenmuren aan, in plaats van andersom. Ik zit even op kantoor te kijken, daar is dat ook zo gedaan.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:52
Meer mensen waarvan de hub offline is?

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fishman
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:44
Yup, hier ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fishman
Hopelijk heeft Rusland niet de Ajax cloud gebombardeerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• habbekrats
Zover ik weet staat de data in Duitsland in de cloud geparkeerd.

Ik ben op vakantie 2500 km verderop. Via mijn vpn zie ik wel dat mijn hub een data verbinding naar Ajax cloud heeft.
Overigens gaan alarmen nu via SMS mits je een sim kaart geinstalleerd hebt.

[ Voor 33% gewijzigd door habbekrats op 11-09-2023 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub-
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10:59
habbekrats schreef op maandag 11 september 2023 @ 17:54:
Meer mensen waarvan de hub offline is?
Yup hier ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:52
Wat een klote zooi, iemand interesse in een gebruikt AJAX systeem?

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daftz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-06 22:52
Lol, ja mensen zonder sleutelhanger of bedieningspaneel hebben nu wel een uitdaging (of herrie) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
Er zit bij mij wel een SIM kaart in, maar daar kan je niets mee bedienen.

Er zou eigenlijk een back up moeten zijn via WiFi, zodat je het nog wel kan bedienen met de app.

Gelukkig heb ik wel zo'n sleutelhanger geval. Die neem ik nu ook altijd mee als ik van huis ga, want ik heb de vorige keer al mijn lesje geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
Kreeg netjes al via een sms van de hub dat de verbinding tussen de hub en server verloren is.

Ofwel storing bij Ajax kant (Cloud/Dienst)
*Normaal krijg je een sms van: Ethernet of Sim connectie verloren.

Hier gewoon met Keypad en kun je het op het alarm zetten of er af halen.
*En daar blijft het ook bij.

Idd wat @Daftz vermeld, zonder keypad heb je een probleem.
Daarom juist vooral al dit aangeschaft. (Moet je wel een speaker hebben)

Toevallig vandaag update uitgekomen als app zijnde, wellicht daar een bug of iets fouts mee?
https://nitter.net/ajax_systems

+
Het is bekend nu bij Ajax.(Als de user klopt)
https://nitter.net/senthilb84/status/1701263063587140038#m
Thank you for reporting the problem. Right now, we are collecting similar cases.

A short-term failure is recorded on one of the servers. You could observe difficulties and notifications about the lack of communication with the server.
@JukeboxBill Precies wat jij zegt..
Zodra dit local verbonden is, zou het wel wenselijk zijn dat je het (Local/Lan) kunt bedienen en berichten kunt ontvangen mits er iets aan de hand is.
Denk dat dit nu snel komt na deze storing.

**Ps.. Nog nooit een storing mee gemaakt 1e bij Ajax.

Edit:-->>
SMS 18:57 -- Communicatie tussen hub en de server is hersteld

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daftz
Hier is nu het hele systeem offline. Dit is wel een onwenselijk gevolg van een cloud-disconnect.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8y3qtroh0saQD3l2Zwil3zztjm4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WW8YelVoTQ5OtaIZ8qvPIOk6.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlivierF
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-06 09:33
Ja bij mij ook. Ik kreeg deze reactie van Ajax:
Thank you for reporting the issue. We are currently investigating similar cases.

A brief outage has been detected on one of our servers. You may experience difficulties and receive notifications about the server's unavailability.

This may cause issues with the use of Ajax applications.

We are already working on a swift resolution to the problem.

The outage does not affect the security system's operation: sirens respond to sensor alarms, and the hub and automation devices execute scenarios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-05 16:13
Vreemd... ik heb wel een prepaid Sim (met voice/sms/data credit) maar geen Sms'en ontvangen. Ben ik de enige? Ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
Hier ook geen SMS, wel SIM aanwezig. Alleen een melding van de app dat de verbinding met de server is uitgevallen. Maar dat gaat via het interne meldingencentrum van mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperm2
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15-11-2024
Hier ook alles out.

Gebeurde precies toen ik thuis kwam, alarm uitschakelde, maar dit kwam dus niet door, alle 3 de sirenes af, kon niets uitzetten, mayham!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• habbekrats
JukeboxBill schreef op maandag 11 september 2023 @ 19:21:
Hier ook geen SMS, wel SIM aanwezig. Alleen een melding van de app dat de verbinding met de server is uitgevallen. Maar dat gaat via het interne meldingencentrum van mijn telefoon.
Je krijgt pas een SMS als iemand een alarm veroorzaakt. De melding in de ap is puur de verbinding tussen de ap en de cloudservice.
Ik zie dat mijn hub nog steeds data verbinding heeft met de cloudservice. Wat er met de data gedaan wordt weet ik niet.
Zoals al gemeld lijkt het in de ap-cloud connectie te zitten.

@PatRamon De local lan/wifi is al eens gevraagd echter om security redenen afgewezen.

[ Voor 7% gewijzigd door habbekrats op 11-09-2023 19:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sxE2s1CNnMNiMwSp1VhOymLVwHs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/08iwO7Fm462KSqDxRhE4AwXk.jpg?f=fotoalbum_large

Denk dat hier een foutje gemaakt is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLuc
  • Laatst online: 12:16
Zojuist heeft AJAX ook deze update op X geplaatst;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/946h3wVAR1PyvKxN818YeEPDoKE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/biqDVdgNybFz5XFLQuh5PCn0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-05 16:13
habbekrats schreef op maandag 11 september 2023 @ 19:45:
[...]

Je krijgt pas een SMS als iemand een alarm veroorzaakt. De melding in de ap is puur de verbinding tussen de ap en de cloudservice.
Ik zie dat mijn hub nog steeds data verbinding heeft met de cloudservice. Wat er met de data gedaan wordt weet ik niet.
Ik heb een alam trigger gesimuleerd (een paar keer) en ook geen SMS. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
habbekrats schreef op maandag 11 september 2023 @ 19:45:
[...]

Bij mij is het logo op de hub rood, dus ook de hub heeft geen verbinding met de server, ondanks internet EN mobiel.
@PatRamon De local lan/wifi is al eens gevraagd echter om security redenen afgewezen.
Het hoeft toch alleen te werken als de cloud uitvalt. Verschuilen achter security is nogal makkelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-06 21:00

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Lijkt weer te werken!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• royaljoop
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06:27
Yep, hier ook weer online!. Toch weel raar dat door een server storing mijn systeem offline gaat en niet meer te bedienen is. Ook alle "signaleerders" stonden off-line. Dat vind ik een zwak punt van Ajax dat vraagt om een oplossing (lokaal)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daftz
royaljoop schreef op maandag 11 september 2023 @ 20:46:
Yep, hier ook weer online!. Toch weel raar dat door een server storing mijn systeem offline gaat en niet meer te bedienen is. Ook alle "signaleerders" stonden off-line. Dat vind ik een zwak punt van Ajax dat vraagt om een oplossing (lokaal)
Exact dit. Best slordig allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
Daftz schreef op maandag 11 september 2023 @ 20:54:
[...]

Exact dit. Best slordig allemaal.
De sirene gaat toch gewoon af bij alarm?

Over sms
https://support.ajax.syst...urn-on-sms-notifications/

https://support.ajax.systems/en/how-ajax-send-alarms/

[ Voor 9% gewijzigd door habbekrats op 11-09-2023 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daftz
Ik heb geen test gedaan. Mijn reply ging over het feit dat het hele systeem offline ging bij deze cloud-storing. Ik had op z'n minst verwacht dat alles gewoon benaderbaar en bedienbaar was vanuit de hub, cloud-storing of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
Daftz schreef op maandag 11 september 2023 @ 21:34:
[...]

Ik heb geen test gedaan. Mijn reply ging over het feit dat het hele systeem offline ging bij deze cloud-storing. Ik had op z'n minst verwacht dat alles gewoon benaderbaar en bedienbaar was vanuit de hub, cloud-storing of niet.
Zolang je een keyfob of codepanel hebt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daftz
habbekrats schreef op maandag 11 september 2023 @ 21:35:
[...]

Er viel niets te keyfobben want de hub was offline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub-
Hier werkt ook alles weer, lijkt erop dat het door de nieuwe update komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
habbekrats schreef op maandag 11 september 2023 @ 21:35:
[...]

Maar bij deze storing kreeg ik daar geen enkele terugkoppeling van in de app. Ook de sirenes gaven geen piepje, dus ik had er geen idee van of het alarm nou wel of niet was ingeschakeld.
Er zit gewoon een grote ontwerpfout in dit systeem.
Want nu was het de server zelf, maar internet kan er ook uit liggen en ik heb nog steeds mijn twijfels of het mobiele netwerk het dan overneemt. Ik moet dat nog eens testen.

Ik had het nooit gekocht als ik dit van te voren had geweten. Ook een beetje mijn fout, want na de inbraak was het een soort paniek aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12:18
Hier is ie niet offline geweest.. ben ik de enige?

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
Onderstaand is de reactie welke aan de pro users verstuurd is

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nJvLz30V08u7Px88PsCL8caXu7o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sneiZoWkNCvri4yXrMhr6jl9.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:57
Systeem bleef gewoon werken. Ik kon hem gewoon in en uitschakelen via codepaneel of via de afstandsbediening. Alleen de app en clouddiensten waren offline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

xFeverr schreef op maandag 11 september 2023 @ 22:11:
Systeem bleef gewoon werken. Ik kon hem gewoon in en uitschakelen via codepaneel of via de afstandsbediening. Alleen de app en clouddiensten waren offline.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
JukeboxBill schreef op maandag 11 september 2023 @ 21:48:
[...]

Maar bij deze storing kreeg ik daar geen enkele terugkoppeling van in de app. Ook de sirenes gaven geen piepje, dus ik had er geen idee van of het alarm nou wel of niet was ingeschakeld.
Er zit gewoon een grote ontwerpfout in dit systeem.
Want nu was het de server zelf, maar internet kan er ook uit liggen en ik heb nog steeds mijn twijfels of het mobiele netwerk het dan overneemt. Ik moet dat nog eens testen.

Ik had het nooit gekocht als ik dit van te voren had geweten. Ook een beetje mijn fout, want na de inbraak was het een soort paniek aankoop.
Systeem blijft lokaal gewoon functioneren en als je de mobiele lijn als backup hebt blijft het normaal functioneren.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokpol
  • Registratie: Oktober 2014
Dan heeft je pa wat fout gedaan, het systeem blijft gewoon helpen zonder internet. Misschien nog een keer uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
Waarschijnlijk de integriteitscontrole? Ik moest ook 2x inschakelen omdat die controle faalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Zou goed kunnen hoor, heel handig is hij er niet mee ;). Uiteindelijk kon ik hem 45 minuten later ofzo gewoon inschakelen op afstand. Kortom no problemo imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marco
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09:34
Wel gek, ik had wel een melding om het systeem te herstellen, maar zie de storing zelf niet terug in de app. Er is geen alarm geweest dus geen reden om verder iets te herstellen. En ook geen mail gekregen, wel PRO-user.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
Montalbano schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 00:00:
[...]

Systeem blijft lokaal gewoon functioneren en als je de mobiele lijn als backup hebt blijft het normaal functioneren.
Het is maar wat je normaal en gewoon vind. Misschien omdat de fabrikant het nou eenmaal zo heeft ontworpen, maar in de zin van bruikbaarheid niet.

Normaal krijg ik op mijn telefoon en tablet een melding en geven de alarmbellen een piepje als ik met het sleutelhanger ding het alarm inschakel of uitschakel.
Dat was met deze storing niet het geval. Ook meldingen in de app zelf blijven weg. In de app kon ik ook niets meer instellen om b.v. een stil alarm te zetten zodat ik fysiek kon testen of het alarm het zou doen
Het kan zijn dat het alarm wel in- en uitschakelt met de AB, maar daar krijg je geen enkele feedback van. Dat maakt w.m.b. het systeem onbruikbaar en vind ik niet gewoon.
Het was zelfs zo dat tijdens de storing de AJAX app op mijn tablet aangaf dat het alarm was uitgeschakeld en de app op mijn telefoon dat het was ingeschakeld. Zoek het dan maar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
@JukeboxBill Als ik het alarm aanzet hoor ik altijd een bevestigings piepje op de binnen sirene.
Dat de app niet werkte kun je toch rechtsbovenin zien op de wereldbol die dan rood knippert. Alles wat je dan op de app ziet is ongeldig.

Ik vermoed dat een Ajax keypad touchscreen wel gewoon in de lucht blijft aangezien deze via jewellier protocol verloopt.

Bijna elk alarmsysteem functioneert zonder dataverbinding om alarm te geven.
Voordeel van de Ajax find ik nog steeds dat ik direct geïnformeerd ben als ik niet thuis ben.

Als ik thuis ben maak ik mij daar minder zorgen om.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
@habbekrats Maar dat piepje op de binnensirene kreeg in nu ook niet, geen van beide niet, want ik heb ook nog een buitensirene binnen hangen. En bovendien weet je dan nog steeds de status niet.

Wat mij ook dwars zit dat de fabrikant alleen via Twitter laat weten dat er iets mis is, zoals ik hier heb gelezen. Ik gebruik dat niet en wil dat ook helemaal niet gebruiken.
Van een serieus alarmsysteem verwacht ik een melding via email en/of SMS, welke ik voor mijn account heb opgegeven. Dan werkt dat ook helemaal buiten de hub om, want die was met deze storing niet te vertrouwen.

Misschien ben ik wat kritisch, maar het systeem kost niet niks. Het is geen spul van de Lidl, tenslotte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daftz
Ik kreeg wel een mail, maar dat was een mail met de melding dat de problemen verholpen waren. Was handig geweest als ze ook een mail hadden gestuurd toen de problemen optraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
JukeboxBill schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 10:53:
[...]

Het is maar wat je normaal en gewoon vind. Misschien omdat de fabrikant het nou eenmaal zo heeft ontworpen, maar in de zin van bruikbaarheid niet.

Normaal krijg ik op mijn telefoon en tablet een melding en geven de alarmbellen een piepje als ik met het sleutelhanger ding het alarm inschakel of uitschakel.
Dat was met deze storing niet het geval. Ook meldingen in de app zelf blijven weg. In de app kon ik ook niets meer instellen om b.v. een stil alarm te zetten zodat ik fysiek kon testen of het alarm het zou doen
Het kan zijn dat het alarm wel in- en uitschakelt met de AB, maar daar krijg je geen enkele feedback van. Dat maakt w.m.b. het systeem onbruikbaar en vind ik niet gewoon.
Het was zelfs zo dat tijdens de storing de AJAX app op mijn tablet aangaf dat het alarm was uitgeschakeld en de app op mijn telefoon dat het was ingeschakeld. Zoek het dan maar uit.
Mijn reactie was op de vraag hoe het systeem zonder internetverbinding zou werken. Dan werkt het gewoon door, lokaal of via de backup lijn.
De storing van gisteren was iets anders, namelijk dat de cloud dienst het niet deed terwijl er wel internetverbinding is. Dat zou nooit voor mogen komen, dus ik hoop dat ze er iets van geleerd hebben bij Ajax (alhoewel het bij mij ook nu wel "gewoon" lokaal bleef werken, met keypad).

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JL-IP(!)
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11:22
Dear users and partners,

We want to update you on the recent service disruption you may have experienced. We understand that any interruption in security communication can be frustrating, and we appreciate your patience as we resolve this issue.

Upon conducting a comprehensive investigation into the incident, our initial analysis revealed no explicit causes for the outage within our logs and metrics. This situation has posed a significant challenge in identifying the root cause.

The disruption happened because one of our servers failed, and our load-balancing system couldn't handle it in one go.

18:08. After receiving the first Arm/Disarm delay reports, we started deploying another server cluster.

By 18:45, we partially restored systems and app operations, but the abnormal database load prevented us from fully deploying server clusters several times every 30 minutes.

At 21:15, the third deployment attempt fully restored proper communication for all Ajax apps and hubs.

To ensure the continued reliability of our services, we are actively exploring various hypotheses, including the possibility of memory misuse, Linux core fatal errors, or untraceable issues within Amazon Web Services (AWS). Our best cybersecurity engineers investigate these avenues thoroughly.

❗ To assure you that Ajax functionality is not limited to the cloud only, all non-cloud tools are available, disregarding a cloud. Functions such as direct connection to the monitoring station, direct SMS/call from the phone, and the usage of SpaceControl and KeyPad to arm and disarm the system continue to operate without the need for a cloud connection.

We are also working on a policy regarding emergency notifications, failures, and other similar aspects to keep you informed about the state of affairs. However, we hope that there will be no need to use this policy.

Recognizing the importance of a seamless user experience, we are committed to delivering on that promise. Rest assured that our teams are diligently working to identify potential areas of concern and implement necessary improvements. We sincerely appreciate your understanding during this time. Your trust in Ajax Systems is invaluable, and we are dedicated to providing you with the high-quality service you expect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
@JL-IP(!) Je was me net voor.
Stukje vertaling
Om u ervan te verzekeren dat de Ajax-functionaliteit niet beperkt is tot alleen de cloud, zijn alle niet-cloudtools beschikbaar, Functies zoals directe verbinding met de meldkamer, directe sms/oproep vanaf de telefoon en het gebruik van SpaceControl en KeyPad om het systeem in en uit te schakelen blijven werken zonder dat er een cloudverbinding nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fishman
Ik heb in ieder geval 2 extra space controls besteld. 1 voor mezelf, die was al een tijdje overleden en ik werkte met de app. En 1 voor reserve, buren als we op vakantie zijn, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
JukeboxBill schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 11:26:
Het is geen spul van de Lidl, tenslotte.
de Lidl levert hoge kwaliteit spullen, zeker voor de prijs.

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub-
Sinds de firmware update 2.16.1, heb ik problemen met de WiFi connectie van de Ajax Hub2 Plus:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I29almL1tVrKue-rEPylmblVQRA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2jozykfU2B7uuBVw51LZrkUh.jpg?f=fotoalbum_large

Hebben meer hier last van of gehad? Wellicht een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12:18
Ik kan al een tijdje helemaal geen verbinding maken met wifi... hij vind t netwerk, ik toets t goede wachtwoord in en hij zegt dat t niet lukt...

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• habbekrats
@Huub- @Makrolon
Wat je eens kunt proberen is van je telefoon een wifi hotspot maken en kijken of de hub hiermee kan connecten.

• Huub-
habbekrats schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 09:43:
@Huub- @Makrolon
Wat je eens kunt proberen is van je telefoon een wifi hotspot maken en kijken of de hub hiermee kan connecten.
Voor de laatste updat heb ik nooit WiFi connectie problemen gehad..

• habbekrats
Huub- schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 13:00:
[...]

Voor de laatste updat heb ik nooit WiFi connectie problemen gehad..
Om het uit te sluiten zou ik het eens proberen met een ander wifi ap.
Werkt het dan ook niet dan zou ik verder gaan graven in de hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zierbeek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 27-05 22:52
ik heb nu gezien dat elk raam in onze woning voorzien is van een soort beveiliging om ze te sluiten/blokkeren. Hierbij wordt een klip, soms twee per raam, gedraaid zodat het raam in principe niet open kan. het lijkt me dan ietwat overbodig om over een doorprotect te plaatsen op de ramen, niet?
Natuurlijk verhindert dat niet om te bekijken dat de ramen al dan niet gesloten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

zierbeek schreef op maandag 18 september 2023 @ 14:14:
ik heb nu gezien dat elk raam in onze woning voorzien is van een soort beveiliging om ze te sluiten/blokkeren. Hierbij wordt een klip, soms twee per raam, gedraaid zodat het raam in principe niet open kan. het lijkt me dan ietwat overbodig om over een doorprotect te plaatsen op de ramen, niet?
Natuurlijk verhindert dat niet om te bekijken dat de ramen al dan niet gesloten zijn.
Ja toch "open/dicht" sensor (raam/deur contact) per raam/deur dat open/dicht kan.
Zie:
Waar moet een draadloos DIY Alarm met smarthome aan voldoen

Ik geef toe het is een heel veelomvattend schrijven :) :(
Zie waarom: hoofdstuk "Plan / punten (voorwaarden voor een GOED Alarm/Smarthome)" punt G1.)
(er zit een inhoudsopgave met hoofdstuk keuze in het artikel van de link :) :O )

[ Voor 4% gewijzigd door Antonio di op 18-09-2023 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zierbeek
Antonio di schreef op maandag 18 september 2023 @ 15:11:
[...]

Ja toch "open/dicht" sensor (raam/deur contact) per raam/deur dat open/dicht kan.
Zie:

Ik geef toe het is een heel veelomvattend schrijven :) :(
Zie waarom: hoofdstuk "Plan / punten (voorwaarden voor een GOED Alarm/Smarthome)" punt G1.)
(er zit een inhoudsopgave met hoofdstuk keuze in het artikel van de link :) :O )
Klopt, helemaal akkoord hoor, maar als in diezelfde ruimte ook de motiondetect combi staat, met glasbreukdetectie, dan is toch een van die doelen reeds volbracht.

Lees: als ik graag zou besparen, dan is dit een mogelijkheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
zierbeek schreef op maandag 18 september 2023 @ 15:28:
[...]

Klopt, helemaal akkoord hoor, maar als in diezelfde ruimte ook de motiondetect combi staat, met glasbreukdetectie, dan is toch een van die doelen reeds volbracht.

Zo'n Doorprotect geeft ook al signaal bij een poging tot inbreken. Helemaal als je de plus uitvoering met trillingssensor hebt. Dus dan heb je goede kans dat de inbreker al opgeeft als het alarm afgaat.
Bewegingssensoren binnen geven pas signaal als er al iemand binnen is en dan kan die toch nog even wat meepakken en de benen nemen.
In feite heb je die alleen nodig als je op afstand bevestiging wil hebben dat er iemand binnen is. Dat is met name van belang als het systeem bij een beveiligingsbedrijf is aangesloten.

Dus als je wil besparen zou ik eerder die bewegingssensoren weglaten of eventueel alleen eentje op een tactische plaats buiten.

Althans, dat is mijn visie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub-
[...]

Ben het met je eens, dat is overkill. Persoonlijk gebruik ik ze niet op ramen maar alleen op (toegangs) deuren.
Motion Protect in gangen voor het geval niemand in huis is. De Phillips HUE sensoren hebben onlangs een update gekregen zodat je ze ook als alarm kunt gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

[...]

Je moet toch het hele artikel lezen. :( :-(
Dit is de volgorde van belangrijkheid:
1) Schil 1: Eerst poog je indringers/inbreker buiten te houden door o.a. detectie buiten. Dus Buiten bewegingsmelders. Lichten aan buiten/binnen. Evt buiten camera's
2) Schil 2: Het meest wat voorkomt is dat mensen iets vergeten dicht te doen.
Doe je het alarm AAN bij het verlaten van je huis dan krijg je een waarschuwingsmelding van Ajax dat er nog iets open staat (dat is niet hetzelfde als op slot). Met Geofencing kun je denk ik Alarm "automatisch" AAN zetten bij het verlaten van huis (ben niet bekend met deze "nieuwe optie" van Ajax).
Dus open/dicht sensor op alles wat open en dicht kan naar buiten. Evt. Glasbreuk melders. Sirene bij inbraak poging.
3) Schil 3: Evt. nog meer detectie/cam's . Besparen doe je dus eigenlijk beter op al die motion detection melders BINNEN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zierbeek
Ik denk dat hier geen sluitend antwoord op de vraag kan komen en ieder een andere visie heeft op deze vraag.
Ik begrijp inderdaad je artikel, meerdere malen gelezen hoor ;)

Dank allen, ik ga mijn plan nogmaals bekijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

zierbeek schreef op maandag 18 september 2023 @ 16:10:
Ik denk dat hier geen sluitend antwoord op de vraag kan komen en ieder een andere visie heeft op deze vraag.
Ik begrijp inderdaad je artikel, meerdere malen gelezen hoor ;)

Dank allen, ik ga mijn plan nogmaals bekijken
Ik kan begrijpen dat met verschillende antwoorden je geen eenduidig beeld krijgt.
Ik ga natuurlijk niet zeggen dat ik gelijk heb :) :(

Je kun je verdiepen in de VRKI Deel A en B van het onafhankelijke CCV , zie:
https://hetccv.nl/keurmer...indeling-vrki/documenten/

In de installatie voorschriften van de VEB kun je ook veel vinden (meer praktisch).
Oeps link vergeten:
https://hetccv.nl/app/upl...rhoud_alarmapparatuur.pdf

[ Voor 6% gewijzigd door Antonio di op 18-09-2023 18:58 ]

• habbekrats
habbekrats schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 15:04:
[...]

Om het uit te sluiten zou ik het eens proberen met een ander wifi ap.
Werkt het dan ook niet dan zou ik verder gaan graven in de hub.
Inmiddels terug van vakantie, na deactiveren alarm is de firmware gelijk naar de laatste versie geüpdatet.
Wifi werkt zonder problemen, ook niets hoeven aanpassen.

• Huub-
habbekrats schreef op woensdag 20 september 2023 @ 09:20:
[...]

Inmiddels terug van vakantie, na deactiveren alarm is de firmware gelijk naar de laatste versie geüpdatet.
Wifi werkt zonder problemen, ook niets hoeven aanpassen.
Uiteindelijk heb ik niets aangepast en werkt het hier ook weer zoals het hoort..

• habbekrats
Voor de mensen die in een Paleis/Kasteel of ander object wonen heeft Ajax nu een serie grade 3 apparaten in de etalage staan.
https://ajax.systems/blog...on&utm_content=1048205355

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doornob
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 03-07-2024
Hallo, ik heb een vraagje.

Recent heb ik een AJAX alarm aangeschaft, werkt allemaal soepel.

Bij het installeren van de hub, zag ik in de log dat de hub is teruggezet naar fabrieksinstellingen en de user is verwijderd. Dit was wel gedaan in de productie maand, waarbij de vermelde gebruiker eindigt met .....@ajax.systems.

Betekent dit dat ik een 2e kansje heb gekregen of is dit een standaard test door de fabrikant (lijkt mij niet). Wat is jullie ervaring?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JL-IP(!)
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11:22
Wordt vanuit de fabriek zo gereset naar fabrieksinstellingen n.a.v. hun test-straat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OlivierF
Ieder device wordt getest in de fabriek. Detectoren, rookmelders en uiteraard de hubs. Dus dat je zoiets in het log ziet, zeker als het een e-mail adres is wat eindigt op ajax.systems dan komt dat vanuit de fabriek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordBusiness
  • Registratie: Oktober 2022
  • Niet online
Hoe werkt de verkoop van Ajax producten? Enkel via officiele retailers? Ik ben voornemen een systeem aan te schaffen maar zie nogal wat flinke prijsverschillen tussen de webshops op de site van Ajax en via third parties op Amazon/Bol etc. Heeft er bijvoorbeeld iemand hier ervaring met het kopen van Ajax producten bij de webshop Uwwoningveilig? Komen deze producten van de grijze markt of..?

De reviews schrijven zo nu en dan over (te) late leveringen, weinig communicatie etc. Maar toen ik net belde en vroeg of ik ook kon ophalen en ter plekke betalen na controle was het geen probleem. Staan ook een hoop goede recensies dus misschien is m'n huiverigheid onterecht?

Diverse items zijn namelijk aanzienlijk goedkoper. De Ajax Hub 2 Plus is 360 euro, op Bol zelfs via een externe verkoper nog goedkoper (354 euro). De pricewatch heeft langere tijd ook rond deze prijs gestaan maar staat nu op minimaal 645 euro. Ik dacht ik check het even hier, want ben vast niet de enige zuinige Tweaker. ;)

De officele webshops op de site van Ajax zelf melden het zelfs in hun eigen webshops:
Ajax Systems werkt alleen nog samen met ”geautoriseerde resellers”
Secures is een Ajax Authorized Installer. AJAX raadt aan om alleen contact op te nemen met bevoegde Ajax Systems-partners. Zij verkopen originele producten met fabrieksgarantie en bieden snelle technische ondersteuning.
Zo ben je verzekerd van het juiste advies, support en garantie wanneer je Ajax producten aanschaft bij een geautoriseerde Ajax reseller. Onze producten zijn geschikt voor de Benelux markt en worden ook in de toekomst voorzien van software en firmware updates.

Ajax Systems staat niet in voor ondeskundig advies of verkeerde installaties als de producten via een webshop zijn gekocht die niet vermeld staat op de Ajax website! Ajax kan enkel support geven als de producten via de juiste partners zijn aangeschaft.

[ Voor 32% gewijzigd door LordBusiness op 06-10-2023 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doornob
Hallo forumleden,

Ik heb nog enige operationele vragen, waarbij dit m.i. nog niet beantwoord is, in dit forum.

DoorProtect Plus > ik vind de handleiding vrij onduidelijk en zie verschillende antwoorden over de installatie. Om eea te omzeilen heb ik de DoorProtect Plus dectector maar horizontaal op een draairaam gemonteerd, met het magneet op het kozijn (rechts). Nu is voor mij het belangrijkste dat ik het raam open kan doen voor verluchting in de nacht. Hiervoor hoopte ik gebruik te kunnen maken van de tilt sensor. Volgens mij, zou ik dan zelfs de magneet niet te hoeven monteren. Als de positie van het raam wordt gewijzigd, zou het alarm moeten afgaan. Nu de vraag: moet ik hiervoor de primaire sensor uitzetten? Echter, bij het testen, lijkt dit niet te werken. De tilt sensor signaleert geen wijzigingen. De tril sensor werkt wel goed.

Sirene: ik heb een buitensirene geïnstalleerd. Is het mogelijk om ook 2 sirenes (dus ook binnen sirene) aan te sluiten. Ik mis namelijk bij binnenkomst een geluid om aan te geven dat de inloop vertraging is geactiveerd. De kinderen vergeten namelijk telkens, dat het alarm aan staat bij binnenkomst. Zijn de buren niet zo blij mee.....

Ik las ook dat er een externe led gekoppeld kan worden op de binnen sirene, heeft iemand misschien een link naar een dergelijk ledje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
@doornob All Ajax panels are limited to 10 sirens, regardless of how many units there are of each HomeSiren and StreetSiren model

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doornob
@LordBusiness Ik heb zelf ook het alarm aangeschaft via diverse goedkopere' online webshops. De informatie over de installatie heb ik op Internet en Tweakers zoveel mogelijk vooraf verzameld, wat mijns inziens de hoofd reden is om bij een erkende reseller te kopen. Zelf heb ik geen problemen met levering en de producten ondervonden. AJAX reageert ook gewoon op inhoudelijke vragen etc.

Persoonlijk denk ik dat veelal verkeerde installatie tot 'false positives' kan resulteren, waar AJAX als fabrikant ver weg van wil blijven.

Wel ben ook ik geintresseerd hoe het kan dat er zoveel prijsverschil is tussen de aanbieders? Vooral bij de 'non autorized dealers"!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordBusiness
  • Registratie: Oktober 2022
  • Niet online
Omdat ik buiten een alarm ook nog van plan ben een camera systeem op te hangen zit ik momenteel te kijken of ik deze kan combineren. Het lijkt vrij goed te kunnen. Ajax heeft zelfs een eigen NVR (Netwerk Video Recorder), al lijkt deze nog vrij recent.

"Ajax Systems NVR, dat is naadloos een willekeurige Onvif camera integreren met je Ajax systeem. Ajax NVR synchroniseert camerabeelden met je Ajax detectoren, koppelt inbraakmeldingen aan video-archieftijden en stelt opname in bij een scenario of alarm van een detector." Specificaties: https://ajax.systems/nl/products/specs/nvr/

Iemand hier toevallig al naar gekeken of ervaring mee? Het spreekt me wel aan en lijkt me persoonlijk handig het in 1 syteem te hebben i.p.v. 2 losse systemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlivierF
LordBusiness schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 08:56:
Omdat ik buiten een alarm ook nog van plan ben een camera systeem op te hangen zit ik momenteel te kijken of ik deze kan combineren. Het lijkt vrij goed te kunnen. Ajax heeft zelfs een eigen NVR (Netwerk Video Recorder), al lijkt deze nog vrij recent.

"Ajax Systems NVR, dat is naadloos een willekeurige Onvif camera integreren met je Ajax systeem. Ajax NVR synchroniseert camerabeelden met je Ajax detectoren, koppelt inbraakmeldingen aan video-archieftijden en stelt opname in bij een scenario of alarm van een detector." Specificaties: https://ajax.systems/nl/products/specs/nvr/

Iemand hier toevallig al naar gekeken of ervaring mee? Het spreekt me wel aan en lijkt me persoonlijk handig het in 1 syteem te hebben i.p.v. 2 losse systemen. :)
Ik heb al wel ervaring met de NVR (ik werk ook bij een distributeur dus misschien wel wat bevooroordeeld) en die ervaringen zijn wel erg goed. Het is inderdaad super fijn dat je alles in één app hebt, en de beelden kijken maar ook zeker opgenomen beelden terugkijken gaat mega snel.
Het is wel goed om te realiseren dat het nog 'beta / pre-release' is. De hardware is wel klaar maar er missen nog wel wat features in de software. Ook wel wat functies die echt wel broodnodig zijn zoals het exporteren van beelden. Gelukkig volgende software updates elkaar snel op en wordt er dus op hoog tempo naar een compleet product toegewerkt.

[ Voor 4% gewijzigd door OlivierF op 12-10-2023 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
Zojuist firmware update verkregen op de hub2+
OS Melevich 2.16.3

x.xx.3 staat helaas ook nog niet op hun website.
https://support.ajax.systems/nl/os-malevich-updates/

Info via Centrale:
Enkel ondersteuning nieuwe apparaten en functies en kleine correcties en verbeteringen + Stabiliteit van het systeem.

**

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Marco
Je kan nu sensoren bijvoorbeeld instellen als in/uitgang en follower en direct alarm en zo. Verder nog niet echt iets gevonden, maar die optie is sowieso wel handig vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:39
OlivierF schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:55:
[...]

Ik heb al wel ervaring met de NVR (ik werk ook bij een distributeur dus misschien wel wat bevooroordeeld) en die ervaringen zijn wel erg goed. Het is inderdaad super fijn dat je alles in één app hebt, en de beelden kijken maar ook zeker opgenomen beelden terugkijken gaat mega snel.
Het is wel goed om te realiseren dat het nog 'beta / pre-release' is. De hardware is wel klaar maar er missen nog wel wat features in de software. Ook wel wat functies die echt wel broodnodig zijn zoals het exporteren van beelden. Gelukkig volgende software updates elkaar snel op en wordt er dus op hoog tempo naar een compleet product toegewerkt.
Wat is de kwaliteit van de camera’s (binnen/buiten) en onder donkere omstandigheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:39
LordBusiness schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 11:32:
Hoe werkt de verkoop van Ajax producten? Enkel via officiele retailers? Ik ben voornemen een systeem aan te schaffen maar zie nogal wat flinke prijsverschillen tussen de webshops op de site van Ajax en via third parties op Amazon/Bol etc. Heeft er bijvoorbeeld iemand hier ervaring met het kopen van Ajax producten bij de webshop Uwwoningveilig? Komen deze producten van de grijze markt of..?

De reviews schrijven zo nu en dan over (te) late leveringen, weinig communicatie etc. Maar toen ik net belde en vroeg of ik ook kon ophalen en ter plekke betalen na controle was het geen probleem. Staan ook een hoop goede recensies dus misschien is m'n huiverigheid onterecht?

Diverse items zijn namelijk aanzienlijk goedkoper. De Ajax Hub 2 Plus is 360 euro, op Bol zelfs via een externe verkoper nog goedkoper (354 euro). De pricewatch heeft langere tijd ook rond deze prijs gestaan maar staat nu op minimaal 645 euro. Ik dacht ik check het even hier, want ben vast niet de enige zuinige Tweaker. ;)

De officele webshops op de site van Ajax zelf melden het zelfs in hun eigen webshops:
[...]
Vorige keer bij Elektrototaalmarkt een aantal leaksprotect besteld (was het goedkoopste). Dit pakket kwam via dropshipping vanuit SmartSD (groothandel van beveligingsmateriaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
Kapotto schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 17:57:
[...]

Vorige keer bij Elektrototaalmarkt een aantal leaksprotect besteld (was het goedkoopste). Dit pakket kwam via dropshipping vanuit SmartSD (groothandel van beveligingsmateriaal).
Elektrototaalmarkt is in dit geval m.i. niet zo'n best voorbeeld. Die hebben bijna niets zelf in voorraad. Elke bestelling van meer dan 1 artikel komt in aparte pakketten op verschillende dagen en verschillende pakketbezorgers. Bestel daar ook liever niets meer.
Had daar ook voor het eerst de AJAX producten bekeken. Toen ik wat meer informatie wilde, kon niemand daar mij een antwoord geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlivierF
Kapotto schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 17:45:
[...]

Wat is de kwaliteit van de camera’s (binnen/buiten) en onder donkere omstandigheden?
De kwaliteit lijkt goed in orde maar ik heb ze ook pas sinds deze week. We hebben ze nog niet intensief kunnen testen. Ik heb van wat Ajax medewerkers wel wat beelden gezien, ook van snachts buiten en dat zag er prima uit.
Zwart/wit wel, dankzij de ingebouwde IR leds. Ze zijn niet zo lichtgevoelig als sommige lighthunter/colorhunter modellen van andere merken.

Het systeem is natuurlijk perfect geïntegreerd, detecties van de camera kunnen gebruikt worden in de inbraakdetectie en andersom kun je camerabeelden toevoegen aan alarmmeldingen waarmee je het alarm kunt verifiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marco
Ik heb momenteel een issue met een uitnodiging voor de app activeren, hebben meer mensen daar last van?

Er is een activatiemail gestuurd naar het mailadres, dat gaat goed. Dan in de app op dat apparaat moeten uiteraard de contactgegevens/wachtwoord worden ingevoerd en dan zou je een mail en sms moeten krijgen voor verificatie, maar dit gebeurt maar niet. Al van alles geprobeerd.

Het lijkt erop dat ik de pending (kom even niet op een fatsoenlijke Nederlandse vertaling sorry) uitnodiging ook niet kan verwijderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Marco
Ik heb trouwens sinds vandaag dat nieuwe bediendeel in gebruik, Keypad TouchScreen. Tot nu toe echt prima over te spreken! Veel subtieler met ingang-uitgangsvertraging qua geluid dan de HomeSiren, dezelfde interface als de app, voldoende mogelijkheden (voor mij dan) qua delen van groepen met de juiste mensen, is goed in te richten qua autorisatie. En fijn dat iedereen kan zien wat er eventueel nog open staat als je wil inschakelen, veel duidelijker voor de leek om te kunnen zien wat er precies gebeurt.

[ Voor 7% gewijzigd door -Marco op 02-11-2023 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
-Marco schreef op donderdag 2 november 2023 @ 14:06:
Ik heb trouwens sinds vandaag dat nieuwe bediendeel in gebruik, Keypad TouchScreen. Tot nu toe echt prima over te spreken! Veel subtieler met ingang-uitgangsvertraging qua geluid dan de HomeSiren, dezelfde interface als de app, voldoende mogelijkheden (voor mij dan) qua delen van groepen met de juiste mensen, is goed in te richten qua autorisatie. En fijn dat iedereen kan zien wat er eventueel nog open staat als je wil inschakelen, veel duidelijker voor de leek om te kunnen zien wat er precies gebeurt.
Zeer interessant. War mag zoiets kosten eigenlijk? Ben er erg benieuwd naar. Kun je wat foto’s maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marco
xFeverr schreef op donderdag 2 november 2023 @ 21:51:
[...]

Zeer interessant. War mag zoiets kosten eigenlijk? Ben er erg benieuwd naar. Kun je wat foto’s maken?
€ 499,-. Absoluut niet goedkoop, maar ik vind het in mijn situatie (waarbij ook een paar niet-technische mensen moeten/willen kunnen zien wat ze aan het doen zijn) wel echt een meerwaarde hebben.

Als je alleen maar de app gebruikt of altijd genoeg hebt aan een SpaceControl, dan heeft het misschien minder toegevoegde waarde.

Kan wel foto's maken van iets specifieks, maar eigenlijk staat ook alles gewoon op de site van AJAX zelf met plaatjes. Hoor het wel als je iets anders wil zien :P

https://ajax.systems/nl/products/keypad-touchscreen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Zijn er meer mensen die valse meldingen krijgen op rookmelders? Gisternacht heel de nacht piepen omdat de sensor vuil zou zijn. Die was brandschoon. Vannacht rookalarm met de hele kermis, alle sirenes en rookmelders is opperste staat van paraatheid. Niks aan de hand.
Vandaag het hele ding nog maar een keer uit elkaar en voor de zekerheid ook de batterijen wisselen (zitten er nog maar 5 maanden in). En anders is het denk ik gevalletje prullenbak.

P8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OlivierF
Montalbano schreef op maandag 6 november 2023 @ 07:50:
Zijn er meer mensen die valse meldingen krijgen op rookmelders? Gisternacht heel de nacht piepen omdat de sensor vuil zou zijn. Die was brandschoon. Vannacht rookalarm met de hele kermis, alle sirenes en rookmelders is opperste staat van paraatheid. Niks aan de hand.
Vandaag het hele ding nog maar een keer uit elkaar en voor de zekerheid ook de batterijen wisselen (zitten er nog maar 5 maanden in). En anders is het denk ik gevalletje prullenbak.
FireProtect 1 ? Retour sturen voor garantie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
OlivierF schreef op maandag 6 november 2023 @ 08:37:
[...]

FireProtect 1 ? Retour sturen voor garantie..
Ja FireProtect 1 inderdaad. Maar wel 4 jaar oud. Hoe werkt dat dan? Via Ajax zelf? Ik kan me voorstellen dat de verkoper zegt zoek het even uit na 4 jaar.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlivierF
Montalbano schreef op maandag 6 november 2023 @ 16:19:
[...]

Ja FireProtect 1 inderdaad. Maar wel 4 jaar oud. Hoe werkt dat dan? Via Ajax zelf? Ik kan me voorstellen dat de verkoper zegt zoek het even uit na 4 jaar.
Nee dat zou je bij de partij moeten aanmelden waar je hen gekocht hebt.
Maar na 4 jaar is de garantie wel echt voorbij ja. Ajax geeft 2 jaar en met de fireprotect 1 werd er uit coulance nog wel wat uit garantie vervangen na die 2 jaar.
Na 4 jaar wordt dat wel lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
We have released a special update for Ajax apps to provide real-time information about technical maintenance on the Ajax Cloud server. We recommend installing the updated apps and ensuring that your clients have also installed them.

What's new

Now, PRO apps will alert you in advance about planned works as well as during server maintenance. At the same time, end-users will receive notifications only during server maintenance. This will allow you to plan your work and reduce the number of inquiries from end-users during such activities.

How notifications look

Server update warning

Notification during server maintenance

❗️Note that technical maintenance on the cloud server may impact the functioning of Ajax apps but does not affect system functionalities.

If sirens are installed, they respond to detectors alarms;

Range extenders are functioning normally;

Automation scenarios are stored on the hub, so automation devices continue to execute them;

Keypads and key fobs continue to control the system;

The system continues to inform users about alarms via SMS and calls if a SIM card with sufficient balance and relevant settings is installed;

System events are stored in the memory buffer and will be loaded into apps as soon as the connection is restored;

Communication with the monitoring panel remains uninterrupted when using a direct connection.

👉 More about connecting the Ajax system to CMS]

👉 What is a direct connection

How to Get the Update

We have already released the update in App Store and Google Market — this is a gradual process. Within a week, the apps will be available to all users, in all regions, and on all platforms.

[ Voor 3% gewijzigd door habbekrats op 22-11-2023 18:25 ]

• -Marco
Er zijn trouwens Black Friday acties ook op diverse sites, misschien de moeite waard voor sommigen!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-06 15:51
Iemand ervaring met Jaggs Alarm?

"
Goedenavond,

Alleen partijen die zich aan de prijsafspraken houden vanuit de fabrikant komen op de website.
Hiermee schendt de fabrikant in Oekraïne de Europese wetgeving ( verticale prijsbinding ).

Hier loopt momenteel al een rechtszaak voor.
Onze producten zijn afkomstig vanuit een Nederlandse distributeur en bieden dan ook 4 jaar garantie.

In bijlagen onze advocaat zodat ook dit wederom weer gebruikt kan worden tegen hen.
Mocht u nog vragen hebben dan vernemen we dat graag.
"

Ik:
"
Dank voor de uitleg, ingewikkelde kwestie zeg! Vind het inderdaad niet kunnen dat een fabrikant prijzen “verplicht”.
Hebben jullie ook geen certificaat nummer? https://ajax.systems/nl/check-certificate/
"

Ik ben aan het kijken voor een Hub2 plus (aangezien ik 4G simkaart erin wil maar ook wifi) + 2 pir, + 3 doorprotect, 2 watermelders, 6 rookmelders (die RB met vernieuwde rookkamer?) en een Keypad plus.

Kom je al snel op een 1600 euro. Vind ik behoorlijk wat. heb nu Smanos en rookmelders van kaku, wil toch iets professionelers zeg maar.

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWR1963
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 08-03 10:30
Ik heb een Ajax alarmsysteem besteld maar ben ook geinteresseerd in de Ajax NVR. Ik heb nu een Synology Surveillance Station waarmee ik live beelden (10 camera's) op een groot scherm via de PC kan monitoren. Is dat ook mogelijk met de Ajax NVR?
Ik las iets over de Ajax Pro Desktop voor Windows . Maar kan dat daar wel mee? Ik kan nergens voorbeelden vinden. En is het een betaalde app?

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
SWR1963 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 11:48:
Ik heb een Ajax alarmsysteem besteld maar ben ook geinteresseerd in de Ajax NVR. Ik heb nu een Synology Surveillance Station waarmee ik live beelden (10 camera's) op een groot scherm via de PC kan monitoren. Is dat ook mogelijk met de Ajax NVR?
Ik las iets over de Ajax Pro Desktop voor Windows . Maar kan dat daar wel mee? Ik kan nergens voorbeelden vinden. En is het een betaalde app?

Thanks.
Waar heb je wat besteld? Ik sta ook op t punt.... maar toch een berg geld weer :|

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
-Marco schreef op donderdag 23 november 2023 @ 16:39:
Er zijn trouwens Black Friday acties ook op diverse sites, misschien de moeite waard voor sommigen!
Is dat echt flinke korting, of zit er altijd al korting op de onderdelen en is het vanaf prijsje wellicht nu wat verhoogd... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

PCJR schreef op donderdag 23 november 2023 @ 20:58:
Iemand ervaring met Jaggs Alarm?

"
Goedenavond,

Alleen partijen die zich aan de prijsafspraken houden vanuit de fabrikant komen op de website.
Hiermee schendt de fabrikant in Oekraïne de Europese wetgeving ( verticale prijsbinding ).

Hier loopt momenteel al een rechtszaak voor.
Onze producten zijn afkomstig vanuit een Nederlandse distributeur en bieden dan ook 4 jaar garantie.

In bijlagen onze advocaat zodat ook dit wederom weer gebruikt kan worden tegen hen.
Mocht u nog vragen hebben dan vernemen we dat graag.
"

Ik:
"
Dank voor de uitleg, ingewikkelde kwestie zeg! Vind het inderdaad niet kunnen dat een fabrikant prijzen “verplicht”.
Hebben jullie ook geen certificaat nummer? https://ajax.systems/nl/check-certificate/
"

Ik ben aan het kijken voor een Hub2 plus (aangezien ik 4G simkaart erin wil maar ook wifi) + 2 pir, + 3 doorprotect, 2 watermelders, 6 rookmelders (die RB met vernieuwde rookkamer?) en een Keypad plus.

Kom je al snel op een 1600 euro. Vind ik behoorlijk wat. heb nu Smanos en rookmelders van kaku, wil toch iets professionelers zeg maar.
lees ook o.a. bijlage 4

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PCJR
Deels bijlage4 gelezen, maar het is bijna kerst en ik kan geen studie ervan maken :) Ajax spul is besteld, met hub2plus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

PCJR schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 14:18:
[...]

Deels bijlage4 gelezen, maar het is bijna kerst en ik kan geen studie ervan maken :) Ajax spul is besteld, met hub2plus
Ik wou eerst nog roepen : "morgen overhoren" :) :(
Ajax is een goed Alarm systeem en Hub2+ met 4G is de goede keuze bij Ajax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zierbeek
woehoew , net men hele set binnen! Het knutselen kan beginnen :)

Gebruiken we best de Ajax of Ajax pro app?

[ Voor 26% gewijzigd door zierbeek op 24-11-2023 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlivierF
zierbeek schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 15:44:
woehoew , net men hele set binnen! Het knutselen kan beginnen :)

Gebruiken we best de Ajax of Ajax pro app?
Voor je eigen systeem gebruik je de gewone ajax app. De pro app is voor professionals die meerder installaties ondersteunen. Daar kun je bijvoorbeeld tijdelijk toegang vragen aan de gebruiker (die de gewone ajax app gebruikt). Het is ook een ander account. Verder zit er weinig verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zierbeek
Wel beetje zoeken dat je voor het codepaneel de groep moet aanmaken als je verschillende ruimten hebt.
Is er toevallig een goeie gids tov de gewone manual?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
Even iets geks.
Nu het systeem / app (Android) geupdate is, en meer te zien is in de log.
Log file (Meldingen) kun je alles ook nu sorteren.

Maar wat ook nieuw is, is server verbinding indicatie.

Nu heb ik regelmatig als ik de app open en bij meldingen kijk de rode wereld bol heb met een x rechts boven in.

Maar als iets aanpas van het systeem gebeurt het direct, ofwel wel verbinding dus.
Mijn Hub staat via LAN+4g simkaart geconfigureerd.

Wellicht niet geupdate van ajax zelf?
https://support.ajax.systems/en/icons-mean-in-mobile-apps/

Weet iemand hier meer over of is het gewoon bugged?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JrW1mqeCpazj-jFqhyf5JHsCndk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/fx5GtQKjGQbPfvVRGcNmVd6z.png?f=fotoalbum_large
*Knipperend wereldbol symbool dus

[ Voor 4% gewijzigd door PatRamon op 26-11-2023 18:41 ]

**

Pagina: 1 ... 11 ... 19 Laatste