Operativus schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 10:29:
[...]
Ik ben erg blij met je reactie! Mijn Playstation 5 geeft om de haverklap de error CE-108255-1. Contact opgenomen met Playstation support, maar na de nodige acties liet Sony weten dat er een reparatie of vervanging nodig was a € 270,- Dat was wel een beetje zuur voor een apparaat van krap 1,5 jaar oud...
Na wat Googlen kwam ik jouw reactie tegen dus ik heb contact opgenomen met Amazon in de hoop dat ze mij net zo goed van dienst zullen zijn... ...wordt vervolgd.
Mooi dat je mijn reactie hebt kunnen vinden. Ik hoop voor je dat Amazon dezelfde service aan je gaat bieden. Ga er wel vanuit aangezien je denk ik nog binnen de twee jaar garantie termijn van hun zit. Overigens had ik de mijne gekocht bij Amazon.nl en niet de, es of uk.
Ik heb mijn PS5 bij een console reparateur aangeboden ter diagnose.
Gisteren kreeg ik foto's en de uitleg dat het een en ander was doorgebrand door kortsluiting!
Dit waren de chip en cap/inductor (zie bijgevoegde foto). Hoe dit mogelijk geweest weet ik nog steeds niet. De PS5 zit aangesloten op een stekker blok met overspanning beveiliging.
Om de PS5 weer aan de praat te kunnen krijgen moesten er ook nog twee keer een mosfet een een zekering (f702) vervangen worden. Geschatte reparatiekosten waren €87,95. Echter de oorzaak waarom er kortsluiting in de PS5 was geweest kon de reparateur mij niet geven.
Ik heb dan de PS5 ook niet gerepareerd weer opgehaald. Het risico is me gewoon te groot dat het opnieuw kan gebeuren. Ik heb ooit een brand meegemaakt in een appartementen complex waar ik woonde en werd midden in de nacht door de brandweer wakker gemaakt. Nu heb ik een gezin en is dit risico veel te groot!
De enig overgebleven opties waren:
-opsturen naar Sony voor €270 met de wetenschap dat er een vervangende console gestuurd zal worden.
Gezien de slechte revieuw/ervaringen die ik hier over las leek me dit geen prettige optie. Daarnaast gaf Amazon aan dat mijn resterende jaar garantie zal vervallen indien ik een vervangend/refurbished console zal krijgen. Sony heeft echter maar 3 maanden garantie.
-weer retourneren naar Amazon voor volledige restitutie en vergoeding van de factuur voor de diagnose.
Nadeel, ik heb voorlopig even geen PS5 en wel een betaald PsPlus abonnement en eerder gekochte accessoires en games.
Ik heb gisteravond (telefonisch) contact met Amazon gehad en de situatie uitgelegd.
Wederom een erg prettig gesprek met veel empathie, maar helaas geen mogelijkheid om een vervangende PS5 te sturen of er een te reserveren als deze weer beschikbaar bij hen komt.
Desondanks kon ik de PS5 weer retourneren voor complete restitutie en mocht daarnaast de factuur voor de diagnose a€29,99 bij hun indienen voor vergoeding.
Ik ben zoals eerder gezegd erg tevreden hoe Amazon dit oplost en hoop snel weer een PS5 via hun te kunnen kopen.