Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-09 17:07
FeaR schreef op woensdag 27 april 2022 @ 13:10:
[...]

Helaas is mijn controller nog bij Sony. Ergens vermoed ik dat ze het defect mogelijk niet kunnen vinden of niet erg genoeg vinden. Mijn Galactic Purple Dualsense (met 1A-revisie) heeft ook een hoorbare adaptive trigger motor. Maar goed, dan had dat toch in het system moeten staan...?

We gaan het zien. Ik kan weer verder doordat ik een nieuwe controller heb gekocht en de witte zal ooit wel terug gaan komen...
Ik heb ook 2 controllers,beide zijn inmiddels reeds 3 keer opgestuurd wegens drift problemen.

Telkens een nieuwe terug gekregen,ze kijken die dingen volgens mij helemaal niet na.

Bij jou zijn ze hem ergens kwijtgeraakt in het proces denk ik.

Deze die ik gisteren terug kreeg was een 1A-revisie beginnende met F terwijl ik G had opgestuurd.

Dus wat ze nu veranderd hebben in die revisie controllers 8)7 nog steeds dezelfde problemen.

[ Voor 5% gewijzigd door GRAD85 op 27-04-2022 13:30 ]

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:06

FeaR

In GoT we trust

GRAD85 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 13:25:
[...]
Dus wat ze nu veranderd hebben in die revisie controllers 8)7 nog steeds dezelfde problemen.
De veer van de A is 0,5 mm dikker tegen het breken maar dat issue had ik dan juist niet. Tot op heden ben ik in ieder geval niet te spreken over Sony. Mogelijk doordat ik voor de PlayStation 5 echt moeite heb moeten doen om een exemplaar te bemachtigen waarna er toch wel veel issues lijken te zijn. Al is het Steam Deck topic ook niet heel positief over de kwaliteit, beetje zelfde idee...

De slechte kwaliteit van deze generatie hardware doet me wel twijfelen wat te doen met mijn Xbox Series X controller die bij de Halo Limited Edition zat. Als ik die verslijt koop ik niet zo maar een nieuwe. Mogelijk een kek kleurtje voor de Xbox kopen en de Halo controller goed houden zodat de set werkend blijft. #Offtopic

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

GRAD85 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 13:25:
[...]
Bij jou zijn ze hem ergens kwijtgeraakt in het proces denk ik.
Net gebeld door Sony, ik ben behoorlijk not amused. Verzoek of ik het getekende bewijs op kan vragen dat het pakket echt door PostNL af is geleverd. Op zich niets mis met de vraag maar wel dat deze pas na meer dan een maand wordt gesteld. Zeker aangezien ik contact met Sony op had genomen om na te vragen of de controller aan was gekomen omdat de (persoonlijke) pagina met de status de ontvangst niet liet zien. Dat de controller kwijt is moge wel duidelijk zijn maar ben benieuwd hoe dit nu verder gaat. Als afzender ben ik dan zo de persoon die alles met PostNL mag regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-09 15:35
FeaR schreef op woensdag 27 april 2022 @ 13:43:
[...]

Mogelijk doordat ik voor de PlayStation 5 echt moeite heb moeten doen om een exemplaar te bemachtigen
Met deze opmerking heb ik altijd een beetje moeite.
Je kon gewoon op de dag van pre-order (de officiële) ruim genoeg PS5 bestellen.
Ik had er destijds netjes 1 gedaan (bij BOL) maar ik had zonder problemen meerdere kunnen bestellen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Starscreamer schreef op donderdag 28 april 2022 @ 09:16:
[...]

Ik had er destijds netjes 1 gedaan (bij BOL) maar ik had zonder problemen meerdere kunnen bestellen :X
Ben ik het niet helemaal mee eens.

Er zijn genoeg mensen (waaronder ik) die hiervoor kozen omdat er tijdens release altijd wel problemen naar boven komen bij nieuwe consoles.
PS3 release? Had er 1 aangeschaft, en deze had een gigantisch oververhitting probleem en brickte na een week gebruik.
PS4 release? Blue light of death in de eerste maand...
Dus, ik wou het risico niet nogmaals lopen en koos ervoor om eerste even de kat uit de boom te kijken.

Uiteindelijk is het mijn eigen schuld dat ik geen pre-order heb gedaan.
Maar genoeg mensen die dachten dat ze na een jaar wel 1tje konden aanschaffen in de winkels (Wat ook wel was gebeurd als Covid niet langs was gekomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

FeaR schreef op woensdag 27 april 2022 @ 18:22:
[...]

Net gebeld door Sony, ik ben behoorlijk not amused. Verzoek of ik het getekende bewijs op kan vragen dat het pakket echt door PostNL af is geleverd. Op zich niets mis met de vraag maar wel dat deze pas na meer dan een maand wordt gesteld. Zeker aangezien ik contact met Sony op had genomen om na te vragen of de controller aan was gekomen omdat de (persoonlijke) pagina met de status de ontvangst niet liet zien. Dat de controller kwijt is moge wel duidelijk zijn maar ben benieuwd hoe dit nu verder gaat. Als afzender ben ik dan zo de persoon die alles met PostNL mag regelen.
Gisteren de Track and Trace informatie naar Sony gestuurd via mail.

Vanmorgen contact opgenomen met PostNL. Een getekend ontvangstbewijs ga ik niet krijgen. Pakket is naar een antwoordnummer gestuurd dus Sony is in deze verantwoordelijk om eventuele informatie bij PostNL in te winnen.

Direct daarna Sony weer gebeld met de informatie. Ik ga weer terug worden gebeld.

Mooie is dat de e-mail die ik gestuurd heb niet in het systeem staat. Referentie staat in het onderwerp (niet aangepast) en e-mailadres was correct. Ze zijn echt aan het fuck-uppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikey1
  • Laatst online: 16-09 12:37
Starscreamer schreef op donderdag 28 april 2022 @ 09:16:
[...]

Hier besteld op het moment dat het kon, helaas niet op de release dag geleverd. Je moet dus mazzel hebben

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

FeaR schreef op donderdag 28 april 2022 @ 11:06:
[...]
Ze zijn echt aan het fuck-uppen.
De soap is eindelijk afgerond... 12 mei Sony gebeld voor een status update. Kon mij telefonisch niet gegeven worden maar zou dezelfde dag via e-mail worden gedaan. Paar uur later e-mail met dat ik een nieuwe controller zou krijgen. Hoe en wat verder zou nog bekend worden. 18 mei e-mail van Sony met DPD Track and Trace. Track and Trace heeft het nooit gedaan maar zojuist een (refurbished) witte controller ontvangen. Op drie dagen na twee maanden doorlooptijd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07-2024
Iiemand ervaring met aantonen garantie in verband met rest modus green screen en Gamemania? De console is buiten de wettelijke 1 jaar en Gamemania doet zeer, zeer moeilijk (daar doe ik vanaf nu geen zaken meer mee).
In jouw geval is het product meer dan 1 jaar geleden aangekocht en dien je dus het bewijs te leveren dat het over een fabricagefout gaat. Dit kan met behulp van een verslag van een onafhankelijke expert. Van zodra dat bewijs geleverd is, zal Game Mania
Voordat ik het vergeet: reactie Sony
Reparatie kosten 285,- exclusief verzendkosten

[ Voor 9% gewijzigd door lordloeder op 25-05-2022 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workharder
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 24-09-2022
lordloeder schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 21:01:
Iiemand ervaring met aantonen garantie in verband met rest modus green screen en Gamemania? De console is buiten de wettelijke 1 jaar en Gamemania doet zeer, zeer moeilijk (daar doe ik vanaf nu geen zaken meer mee).

[...]

Voordat ik het vergeet: reactie Sony

[...]
Ik mag toch hopen dat je je beroept op de comformiteitsbeginselen. Voor zover ik weet mag je verwachten van een console van deze prijs dat deze op zijn minst langer meegaat dan 1 jaar (er wordt 3 jaar gezegd).

Die 1 jaar waar het hier over gaat is fabrieksgarantie maar GameMania zou normaal gesproken 2 jaar garantie moeten verlenen.

Verder is er na een Google search wel duidelijk dat dit probleem vaker voorkomt.

[ Voor 5% gewijzigd door Workharder op 28-05-2022 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabas79
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 13-09 21:05
En ook ik ben inmiddels weer op dit topic beland.
Ik had vorig jaar maart het geluk om een PS5 bij Amazon te kunnen kopen.

Nu een goed jaar later heeft de PS alweer de geest gegeven. Tijdens het gamen ging de PS ineens uit en is deze met geen mogelijkheid meer aan te krijgen.
PlayStation gecontacteerd en alle mogelijke opties gedaan. Hierna het slechte nieuws, Sony heeft maar 1 jaar garantie op de PS5, en daar zat ik een maand en 4 dagen over heen.
Vervolgens een mail gekregen met het voorstel om €270 te betalen voor reparatie waarbij uitdrukkelijk vermeld staat dat het niet zeker is of je, je eigen PS weer terug krijgt. Oftewel een refurbished exemplaar met 3 maanden garantie.

Hier was/ben ik absoluut niet tevreden over. Wie weet van wie de PS geweest en hoe intensief deze gebruikt is. We hebben de onze minimaal in het gezin gebruikt, 1a2 keer per week voor max drie uurtjes. Des te frustrerender dat hij al kapot gaat na een goed jaar.

Hierna Amazon weer gebeld en deze waren zeer meewerkend. Kortom wij geven 2 haar garantie en de keuze: of repareren of terugsturen en aankoopbedrag terug. Maar LET OP Amazon geeft helder en duidelijk aan dat indien je PS voor een refurbished cq vervangend exemplaar wordt omgeruild je garantie bij Amazon vervalt. Kortom als ik met Sony akkoord ga en een refurbished krijg dan verlies ik een bijna jaar garantie van Amazon! :(

Ik heb uiteindelijk een reparateur in de omgeving gevonden waar de PS nu ligt voor een diagnose. Ik hoop na de Pinksteren meer te horen. Maar hier werd wel duidelijk dat men nog zeer weinig ervaring heeft met het repareren van een PS5 en het verkrijgen van onderdelen is niet makkelijk.

Ik denk dan ook dat ik de kapotte PS weer terug naar Amazon stuur en het aankoopbedrag terug vraag.
Dus nu weer zoeken naar een PS5 en hopen dat ik hem voor een normaal bedrag kan kopen. Ik weiger om op Marktplaats €150-€200 meer te betalen!

Zoooo
Even de frustraties van me af geschreven en wellicht goede informatie indien een van jullie in de toekomst problemen krijgt met zijn PS5.

Klantenservice van Sony was absoluut niet vriendelijk, meewerkend of duidelijk hoe ze de reparatie 's uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:38
Sabas79 schreef op zondag 5 juni 2022 @ 20:23:
En ook ik ben inmiddels weer op dit topic beland.
Ik had vorig jaar maart het geluk om een PS5 bij Amazon te kunnen kopen.

Nu een goed jaar later heeft de PS alweer de geest gegeven. Tijdens het gamen ging de PS ineens uit en is deze met geen mogelijkheid meer aan te krijgen.
PlayStation gecontacteerd en alle mogelijke opties gedaan. Hierna het slechte nieuws, Sony heeft maar 1 jaar garantie op de PS5, en daar zat ik een maand en 4 dagen over heen.
Vervolgens een mail gekregen met het voorstel om €270 te betalen voor reparatie waarbij uitdrukkelijk vermeld staat dat het niet zeker is of je, je eigen PS weer terug krijgt. Oftewel een refurbished exemplaar met 3 maanden garantie.

Hier was/ben ik absoluut niet tevreden over. Wie weet van wie de PS geweest en hoe intensief deze gebruikt is. We hebben de onze minimaal in het gezin gebruikt, 1a2 keer per week voor max drie uurtjes. Des te frustrerender dat hij al kapot gaat na een goed jaar.

Hierna Amazon weer gebeld en deze waren zeer meewerkend. Kortom wij geven 2 haar garantie en de keuze: of repareren of terugsturen en aankoopbedrag terug. Maar LET OP Amazon geeft helder en duidelijk aan dat indien je PS voor een refurbished cq vervangend exemplaar wordt omgeruild je garantie bij Amazon vervalt. Kortom als ik met Sony akkoord ga en een refurbished krijg dan verlies ik een bijna jaar garantie van Amazon! :(

Ik heb uiteindelijk een reparateur in de omgeving gevonden waar de PS nu ligt voor een diagnose. Ik hoop na de Pinksteren meer te horen. Maar hier werd wel duidelijk dat men nog zeer weinig ervaring heeft met het repareren van een PS5 en het verkrijgen van onderdelen is niet makkelijk.

Ik denk dan ook dat ik de kapotte PS weer terug naar Amazon stuur en het aankoopbedrag terug vraag.
Dus nu weer zoeken naar een PS5 en hopen dat ik hem voor een normaal bedrag kan kopen. Ik weiger om op Marktplaats €150-€200 meer te betalen!

Zoooo
Even de frustraties van me af geschreven en wellicht goede informatie indien een van jullie in de toekomst problemen krijgt met zijn PS5.

Klantenservice van Sony was absoluut niet vriendelijk, meewerkend of duidelijk hoe ze de reparatie 's uitvoeren.
Geen idee waar je frustratie vandaan komt, klinkt allemaal als normale garantieafhandeling. Sony heeft als fabrikant helemaal geen verplichtingen naar jou, dus Amazon moet het binnen de garantie kosteloos afhandelen. Waarom je niet gewoon daarmee akkoord bent gegaan, want ze hebben het netjes aangeboden lees ik.
Als je naar een lokale reparatieboer gaat heb je zelfs de kans dat de gehele garantie komt te vervallen...

Nogmaals, dit is allemaal normaal.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sabas79
Geronimous schreef op maandag 6 juni 2022 @ 05:59:
[...]

Geen idee waar je frustratie vandaan komt, klinkt allemaal als normale garantieafhandeling. Sony heeft als fabrikant helemaal geen verplichtingen naar jou, dus Amazon moet het binnen de garantie kosteloos afhandelen. Waarom je niet gewoon daarmee akkoord bent gegaan, want ze hebben het netjes aangeboden lees ik.
Als je naar een lokale reparatieboer gaat heb je zelfs de kans dat de gehele garantie komt te vervallen...

Nogmaals, dit is allemaal normaal.
Mijn frustratie is dat de PS5 al na een goed jaar kapot gaat. Lijkt me toch iets wat niet normaal is.

Hoe Amazon het oplost is inderdaad heel erg netjes!
Ik heb inmiddels een mail van Amazon dat men zowel de eerste en eventueel een volgende reparatie wil vergoeden, ook wanneer dit bij een eigen gekozen electronica zaak is. Ook bieden ze de mogelijkheid voor het vergoeden van de huidige reparatie en mocht de PS5 daarna alsnog kapot gaan dan kan hij worden geretourneerd waarbij ik het volledige aankoopbedrag terugkrijg. Dit laatste geldt natuurlijk niet als ik de console bij Sony laat repareren. Indien ik een refurbished model krijg, geeft Amazon aan dat hun garantie vervalt. Logisch wat dan heb je een andere console dan die hun verkocht hebben. Maar als ik de PS5 naar Sony opstuur ter reparatie weet ik niet wat er gaat gebeuren. Sony kan/mag dan eenzijdig de keuze maken om niet te repareren maar een refurbished model te sturen. Hiervan zullen ze je niet op de hoogte stellen, dus een verassing als je de doos uitpakt. Amazon adviseert dan ook om juist naar een lokale reparateur te gaan en niet naar Sony.

Wat dat betreft niks dan lof voor Amazon.

Wat daarnaast frustreert is de arrogante houding van Sony. Weinig sympathieke medewerkers die enkel aan hun script blijven vasthouden. Inhoudelijk konden de medewerkers geen informatie geven wat er mogelijk met de PS5 gaat gebeuren als hem opstuur. Wat men wel elke keer benadrukte (zal wel in het script staan) is dat de kan groot is dat ik een refurbished model terugkrijg.

[ Voor 18% gewijzigd door Sabas79 op 06-06-2022 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:47
Tja hij wist het niet blijkbaar, Sony geeft altijd maar 1 jaar garantie, daarom nooit rechtstreeks via Sony kopen

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krablander
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 03-03-2024
Amaze86 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 08:40:
Tja hij wist het niet blijkbaar, Sony geeft altijd maar 1 jaar garantie, daarom nooit rechtstreeks via Sony kopen
Als je in de EU rechtstreeks bij Sony een PS5 koopt zijn zij wettelijk verplicht om 2 jaar garantie te geven als verkoper.

Als je de PS5 niet bij Sony koopt, dan is alle garantie die Sony geeft extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
Sabas79 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 08:32:
[...]

Mijn frustratie is dat de PS5 al na een goed jaar kapot gaat. Lijkt me toch iets wat niet normaal is.

Ik heb inmiddels een mail van Amazon dat men zowel de eerste en eventueel een volgende reparatie wil vergoeden, ook wanneer dit bij een eigen gekozen electronica zaak is. Ook bieden ze de mogelijkheid voor het vergoeden van de huidige reparatie en mocht de PS5 daarna alsnog kapot gaan dan kan hij worden geretourneerd waarbij ik het volledige aankoopbedrag terugkrijg. Dit laatste geldt natuurlijk niet als ik de console bij Sony laat repareren. Indien ik een refurbished model krijg, geeft Amazon aan dat hun garantie vervalt. Logisch wat dan heb je een andere console dan die hun verkocht hebben. Maar als ik de PS5 naar Sony opstuur ter reparatie weet ik niet wat er gaat gebeuren. Sony kan/mag dan eenzijdig de keuze maken om niet te repareren maar een refurbished model te sturen. Hiervan zullen ze je niet op de hoogte stellen, dus een verassing als je de doos uitpakt. Amazon adviseert dan ook om juist naar een lokale reparateur te gaan en niet naar Sony.

Wat daarnaast frustreert is de arrogante houding van Sony. Weinig sympathieke medewerkers die enkel aan hun script blijven vasthouden. Inhoudelijk konden de medewerkers geen informatie geven wat er mogelijk met de PS5 gaat gebeuren als hem opstuur. Wat men wel elke keer benadrukte (zal wel in het script staan) is dat de kan groot is dat ik een refurbished model terugkrijg.
Ja, zeker netjes van Amazon, maar dat zijn ze dan ook allemaal wettelijk verplicht ;) Sony heeft geen verplichtingen, een fabrieksgarantie van 1 jaar is al coulance, dus dat ze een reparatie tegen betaling aanbieden en niets anders dan dat is hun goed recht. Al maakt de toon van een medewerker ook veel uit natuurlijk.

Oveirgens kleeft er wel een enorm stigma op het woord 'refrubished' bij reparaties of vervangingen van een fabrkant. Mensen hebben dan direct het beeld van de 'refurbished' 2e handsmarkt met gebruikssporen.

Refurbished bij fabrikanten is heel wat anders. Die apparaten zien er als nieuw uit, veel onderdelen zullen ook gewoon gloednieuw zijn. Wellicht intern hergebruikte onderdelen (die een stevige kwaliteitscontrole zijn doorlopen). Veel fabrikanten noemen dit daarom ook remanufactured ipv refurbished.

Ik heb voor Applecare ook veel moeten uitleggen dat men echt geen 2e hands toestel zou krijgen, en dat bijvoorbeeld scherm, batterij en behuizing altijd gloednieuw zijn, de interne onderdelen een strenge testprocedure doorlopen en de telefoon in dezelfde fabrieken als waar ze worden gemaakt opnieuw worden geassembleerd.

[ Voor 6% gewijzigd door Geronimous op 06-06-2022 10:55 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Operativus
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 22-04-2024
Sabas79 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 08:32:
[...]

Ik ben erg blij met je reactie! Mijn Playstation 5 geeft om de haverklap de error CE-108255-1. Contact opgenomen met Playstation support, maar na de nodige acties liet Sony weten dat er een reparatie of vervanging nodig was a € 270,- Dat was wel een beetje zuur voor een apparaat van krap 1,5 jaar oud...

Na wat Googlen kwam ik jouw reactie tegen dus ik heb contact opgenomen met Amazon in de hoop dat ze mij net zo goed van dienst zullen zijn... ...wordt vervolgd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sabas79
Operativus schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 10:29:
[...]

Ik ben erg blij met je reactie! Mijn Playstation 5 geeft om de haverklap de error CE-108255-1. Contact opgenomen met Playstation support, maar na de nodige acties liet Sony weten dat er een reparatie of vervanging nodig was a € 270,- Dat was wel een beetje zuur voor een apparaat van krap 1,5 jaar oud...

Na wat Googlen kwam ik jouw reactie tegen dus ik heb contact opgenomen met Amazon in de hoop dat ze mij net zo goed van dienst zullen zijn... ...wordt vervolgd.
Mooi dat je mijn reactie hebt kunnen vinden. Ik hoop voor je dat Amazon dezelfde service aan je gaat bieden. Ga er wel vanuit aangezien je denk ik nog binnen de twee jaar garantie termijn van hun zit. Overigens had ik de mijne gekocht bij Amazon.nl en niet de, es of uk.

Ik heb mijn PS5 bij een console reparateur aangeboden ter diagnose.
Gisteren kreeg ik foto's en de uitleg dat het een en ander was doorgebrand door kortsluiting!
Dit waren de chip en cap/inductor (zie bijgevoegde foto). Hoe dit mogelijk geweest weet ik nog steeds niet. De PS5 zit aangesloten op een stekker blok met overspanning beveiliging.

Om de PS5 weer aan de praat te kunnen krijgen moesten er ook nog twee keer een mosfet een een zekering (f702) vervangen worden. Geschatte reparatiekosten waren €87,95. Echter de oorzaak waarom er kortsluiting in de PS5 was geweest kon de reparateur mij niet geven.

Ik heb dan de PS5 ook niet gerepareerd weer opgehaald. Het risico is me gewoon te groot dat het opnieuw kan gebeuren. Ik heb ooit een brand meegemaakt in een appartementen complex waar ik woonde en werd midden in de nacht door de brandweer wakker gemaakt. Nu heb ik een gezin en is dit risico veel te groot!

De enig overgebleven opties waren:
-opsturen naar Sony voor €270 met de wetenschap dat er een vervangende console gestuurd zal worden.
Gezien de slechte revieuw/ervaringen die ik hier over las leek me dit geen prettige optie. Daarnaast gaf Amazon aan dat mijn resterende jaar garantie zal vervallen indien ik een vervangend/refurbished console zal krijgen. Sony heeft echter maar 3 maanden garantie.

-weer retourneren naar Amazon voor volledige restitutie en vergoeding van de factuur voor de diagnose.
Nadeel, ik heb voorlopig even geen PS5 en wel een betaald PsPlus abonnement en eerder gekochte accessoires en games.

Ik heb gisteravond (telefonisch) contact met Amazon gehad en de situatie uitgelegd.
Wederom een erg prettig gesprek met veel empathie, maar helaas geen mogelijkheid om een vervangende PS5 te sturen of er een te reserveren als deze weer beschikbaar bij hen komt.
Desondanks kon ik de PS5 weer retourneren voor complete restitutie en mocht daarnaast de factuur voor de diagnose a€29,99 bij hun indienen voor vergoeding.

Ik ben zoals eerder gezegd erg tevreden hoe Amazon dit oplost en hoop snel weer een PS5 via hun te kunnen kopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZmmCJxNWCd4cVVnn0R4m2FoTRic=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pR4KZyI19fdJmWX2RSLwuSNP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Operativus
Sabas79 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 11:52:
[...]

Mooi dat je mijn reactie hebt kunnen vinden. Ik hoop voor je dat Amazon dezelfde service aan je gaat bieden. Ga er wel vanuit aangezien je denk ik nog binnen de twee jaar garantie termijn van hun zit. Overigens had ik de mijne gekocht bij Amazon.nl en niet de, es of uk.

Ik heb mijn PS5 bij een console reparateur aangeboden ter diagnose.
Gisteren kreeg ik foto's en de uitleg dat het een en ander was doorgebrand door kortsluiting!
Dit waren de chip en cap/inductor (zie bijgevoegde foto). Hoe dit mogelijk geweest weet ik nog steeds niet. De PS5 zit aangesloten op een stekker blok met overspanning beveiliging.

Om de PS5 weer aan de praat te kunnen krijgen moesten er ook nog twee keer een mosfet een een zekering (f702) vervangen worden. Geschatte reparatiekosten waren €87,95. Echter de oorzaak waarom er kortsluiting in de PS5 was geweest kon de reparateur mij niet geven.

Ik heb dan de PS5 ook niet gerepareerd weer opgehaald. Het risico is me gewoon te groot dat het opnieuw kan gebeuren. Ik heb ooit een brand meegemaakt in een appartementen complex waar ik woonde en werd midden in de nacht door de brandweer wakker gemaakt. Nu heb ik een gezin en is dit risico veel te groot!

De enig overgebleven opties waren:
-opsturen naar Sony voor €270 met de wetenschap dat er een vervangende console gestuurd zal worden.
Gezien de slechte revieuw/ervaringen die ik hier over las leek me dit geen prettige optie. Daarnaast gaf Amazon aan dat mijn resterende jaar garantie zal vervallen indien ik een vervangend/refurbished console zal krijgen. Sony heeft echter maar 3 maanden garantie.

-weer retourneren naar Amazon voor volledige restitutie en vergoeding van de factuur voor de diagnose.
Nadeel, ik heb voorlopig even geen PS5 en wel een betaald PsPlus abonnement en eerder gekochte accessoires en games.

Ik heb gisteravond (telefonisch) contact met Amazon gehad en de situatie uitgelegd.
Wederom een erg prettig gesprek met veel empathie, maar helaas geen mogelijkheid om een vervangende PS5 te sturen of er een te reserveren als deze weer beschikbaar bij hen komt.
Desondanks kon ik de PS5 weer retourneren voor complete restitutie en mocht daarnaast de factuur voor de diagnose a€29,99 bij hun indienen voor vergoeding.

Ik ben zoals eerder gezegd erg tevreden hoe Amazon dit oplost en hoop snel weer een PS5 via hun te kunnen kopen.

[Afbeelding]
Zojuist contact gehad met Amazon.nl Ik kom sowieso in aanmerking voor volledige restitutie. Vervanging was uiteraard op dit moment niet mogelijk vanwege het gebrek aan voorraad. Ik heb daarom de vraag gesteld of ik (net zoals bij jou) het apparaat kan laten repareren/vervangen door Sony en de kosten hiervan te declareren. Het is nu nog even wachten op het antwoord...

Overigens als de garantie bij Amazon vervalt dan hoeft dat niet direct een probleem te zijn. Sony biedt zelf nog 3 maanden garantie op het gerepareerde of vervangende apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabas79
Operativus schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 12:40:
[...]

Zojuist contact gehad met Amazon.nl Ik kom sowieso in aanmerking voor volledige restitutie. Vervanging was uiteraard op dit moment niet mogelijk vanwege het gebrek aan voorraad. Ik heb daarom de vraag gesteld of ik (net zoals bij jou) het apparaat kan laten repareren/vervangen door Sony en de kosten hiervan te declareren. Het is nu nog even wachten op het antwoord...

Overigens als de garantie bij Amazon vervalt dan hoeft dat niet direct een probleem te zijn. Sony biedt zelf nog 3 maanden garantie op het gerepareerde of vervangende apparaat.
Goed om te lezen!
Wellicht is het ook nog een optie om met Amazon te bespreken of je het bij een electronica winkel in je omgeving kan brengen.
Dan ben je, indien gewenst, gegarandeerd dat je, je eigen console behoudt.
Bij mijn casus was dit geen probleem

Ga je voor 100% zekerheid dan zal je de console net als mij moeten retourneren. Nadeel is dan duidelijk, wachten tot je weer een nieuwe kan scoren.

BTW best frustrerend
ik heb na mijn aankoop van de PS5 nog 4 andere consoles kunnen kopen voor vrienden, familie en een collega.
Al die vier consoles zijn de aangepaste versie en je raadt het al...... zonder problemen. En ik zit me met een hernia te vervelen thuis.
Nou ja, laten we hopen dat er snel een grote drop bij Amazon.nl komt. 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operativus
Sabas79 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 13:34:
[...]

Goed om te lezen!
Wellicht is het ook nog een optie om met Amazon te bespreken of je het bij een electronica winkel in je omgeving kan brengen.
Dan ben je, indien gewenst, gegarandeerd dat je, je eigen console behoudt.
Bij mijn casus was dit geen probleem

Ga je voor 100% zekerheid dan zal je de console net als mij moeten retourneren. Nadeel is dan duidelijk, wachten tot je weer een nieuwe kan scoren.

BTW best frustrerend
ik heb na mijn aankoop van de PS5 nog 4 andere consoles kunnen kopen voor vrienden, familie en een collega.
Al die vier consoles zijn de aangepaste versie en je raadt het al...... zonder problemen. En ik zit me met een hernia te vervelen thuis.
Nou ja, laten we hopen dat er snel een grote drop bij Amazon.nl komt. 😃
Helaas laat Amazon weten dat ze alleen volledige restitutie willen geven. Het vergoeden van reparaties hebben ze volgens de medewerker nog nooit gedaan. (ik werd eigenlijk al uitgelachen omdat ik dit verzoek deed) Beetje jammer dus. Maar goed ik heb weinig trek in discussie, want dan trek ik (na de nodige frustratie) uiteindelijk toch aan het kortste eind. Ik denk dat ik de kosten van reparatie (of vervanging door een refurbished model) maar voor eigen rekening neem. Dat is zuur, maar helemaal zonder zitten is nog veel zuurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabas79
Operativus schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 13:31:
[...]

Helaas laat Amazon weten dat ze alleen volledige restitutie willen geven. Het vergoeden van reparaties hebben ze volgens de medewerker nog nooit gedaan. (ik werd eigenlijk al uitgelachen omdat ik dit verzoek deed) Beetje jammer dus. Maar goed ik heb weinig trek in discussie, want dan trek ik (na de nodige frustratie) uiteindelijk toch aan het kortste eind. Ik denk dat ik de kosten van reparatie (of vervanging door een refurbished model) maar voor eigen rekening neem. Dat is zuur, maar helemaal zonder zitten is nog veel zuurder.
Dat is vreemd en inconsequent zeg!
Wel typisch dat ik met drie verschillende medewerkers spreek dit dit allemaal bevestigen.
Misschien had ik iets meer overredingskracht...

Desalniettemin snap ik enigszins je keuze. Het is dat die van mij helemaal niks meer deed...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S-R0b85n-DkGZ4uBFmOP4whUCbE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0VigzX4iUnOIIGYZ11CaXcK4.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Sabas79 op 10-06-2022 18:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sabas79
Kleine status update.

De kapotte PS5 is weer retour gegaan en naar Amazon en na het inleveren bij het PostNL punt werd de €499 op de creditcard bijgeschreven.
De factuur voor de onderzoekskosten is nog in behandeling maar zal de komende dagen wel worden bijschrijven schat ik zo in.

Uiteindelijk een week lang de bots in de gaten gehouden wat niks werd. O.a. lang bij PlayStation direct in de wachtrij gestaan en dan na 1,5 uur het bericht dat de PS5's zijn uitverkocht.

Het begon toch te kriebelen dus ik ben op Marktplaats op zoek gegaan. Gisteren bij een oplichter in Nijmegen geweest die weigerde een digitale factuur te geven en alleen een wazig screenshot gedeelte van een bol factuur had. Snel weg gegaan daar. Bol gemeld met het bestelnummer wat we op het vodje papier zagen staan en deze gaf aan dat er al meerdere meldingen waren gedaan op dit bestelnummer.

Nou dat gaf een deuk in het vertrouwen wat betreft Marktplaats. Uiteindelijk na een nachtje slapen een verkoper in de buurt gevonden welke veel 5* reviews had wat betreft de PS5. Hij vroeg €25 meer dan de oplichter de dag er voor.
Vanochtend ben ik er naar toe gegaan en we hadden direct een klik. Prettig gesprek en niet geheel onbelangrijk transparantie wat betreft de aankoop en gelijk een digitale factuur.

Dus nu sinds enkele uren weer een trotse bezitter van een nieuwe PS5.
Geluk bij een ongeluk is dat dit het nieuwe(re) model betreft welke aanmerkelijk stiller is.
Uiteindelijk heb ik €650 betaald dus na aftrek van de creditering van Amazon €150.
Even slikken maar voor die €150 wel weer een nieuwe met 2 jaar verkopers garantie van Bol.

😃👍😃👍🎮

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operativus
Sabas79 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 17:17:
Kleine status update.

De kapotte PS5 is weer retour gegaan en naar Amazon en na het inleveren bij het PostNL punt werd de €499 op de creditcard bijgeschreven.
De factuur voor de onderzoekskosten is nog in behandeling maar zal de komende dagen wel worden bijschrijven schat ik zo in.

Uiteindelijk een week lang de bots in de gaten gehouden wat niks werd. O.a. lang bij PlayStation direct in de wachtrij gestaan en dan na 1,5 uur het bericht dat de PS5's zijn uitverkocht.

Het begon toch te kriebelen dus ik ben op Marktplaats op zoek gegaan. Gisteren bij een oplichter in Nijmegen geweest die weigerde een digitale factuur te geven en alleen een wazig screenshot gedeelte van een bol factuur had. Snel weg gegaan daar. Bol gemeld met het bestelnummer wat we op het vodje papier zagen staan en deze gaf aan dat er al meerdere meldingen waren gedaan op dit bestelnummer.

Nou dat gaf een deuk in het vertrouwen wat betreft Marktplaats. Uiteindelijk na een nachtje slapen een verkoper in de buurt gevonden welke veel 5* reviews had wat betreft de PS5. Hij vroeg €25 meer dan de oplichter de dag er voor.
Vanochtend ben ik er naar toe gegaan en we hadden direct een klik. Prettig gesprek en niet geheel onbelangrijk transparantie wat betreft de aankoop en gelijk een digitale factuur.

Geluk bij een ongeluk is dat dit het nieuwe(re) model betreft welke aanmerkelijk stiller is.
Uiteindelijk heb ik €650 betaald dus na aftrek van de creditering van Amazon €150.
Even slikken maar voor die €150 wel weer een nieuwe met 2 jaar verkopers garantie van Bol.

😃👍😃👍🎮
Goed te horen dat het allemaal is goed gekomen. :)

Ik heb zelf nogmaals contact opgenomen met Amazon. Het is natuurlijk een slechte zaak dat ze de een wel vergoeding van reparatie bieden en de ander identieke situatie niet. Ik had vrijdag nog gebeld,maar toen kreeg ik een vooral ongeintresseerde dame aan de lijn die tijdens het gesprek haar lunch zat te verorberen. Ze ging er ook gelijk met gestrekt been in, zonder dat ik ook maar kon uitleggen wat de situatie was.

Dus ik doe vandaag nog een laatste poging in de hoop dat Amazon dezelfde service biedt. (maar ik heb er een hard hoofd in)

Update: Zojuist heeft Amazon te laten weten de reparatie grotendeels te vergoeden! :-) (Ze dachten in eerste instantie dat ik het apparaat ter reparatie bij Amazon zelf wilde aanbieden.) Dus hij gaat nu richting Sony en ik hoop dat ik er een werkend exemplaar terug zie. :-)

[ Voor 5% gewijzigd door Operativus op 13-06-2022 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asure
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-09 19:57
Ik heb dit topic uitgebreid doorgelezen, en zie best veel issues met power, net zoals ik had.
Hij viel uit tijdens het spelen, mijn dochter dacht dat het haar schuld was. Piept als je hem aanzet of de disc probeert te ejecten, maar ging niet aan, geen leds, nada. Op youtube zie ik dit ook voorbij komen bij de bekende reparatie-streamers, en die zien er ook vrij veel van. Erg jammer, want ter vergelijking mijn launch ps4 draait nog steeds als een tierelier.

Ik heb contact met Amazon opgenomen en kreeg retour+credit van ze, hij is met DHL naar ze terug gegaan, tot zover niks dan lof. Wel een beetje afgeknapt dat zo'n dure console binnen een naar mijn mening veel te kort (1.5j) tijdsbestek de geest geeft. Amazon was erg snel & makkelijk, deden totaal niet moeilijk, dus ik probeer nu maar weer eentje via de Telegram groepjes te scoren bij ze. We hebben maar mazzel met het consumentenrecht in .nl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabas79
Operativus schreef op maandag 13 juni 2022 @ 11:21:
[...]

Update: Zojuist heeft Amazon te laten weten de reparatie grotendeels te vergoeden! :-) (Ze dachten in eerste instantie dat ik het apparaat ter reparatie bij Amazon zelf wilde aanbieden.) Dus hij gaat nu richting Sony en ik hoop dat ik er een werkend exemplaar terug zie. :-)
Mooi zo!

Wel apart dat ze je grotendeels de reparatie willen vergoeden en niet helemaal.
Zoals je kon lezen waren ze bij mij (medewerker moest ca 10 minuten met iemand overleggen) bereid om de gehele kosten a €270 te vergoeden en indien een tweede keer noodzakelijk idem. Ook na vergoeding van een eerste reparatie bestond nog steeds de optie voor retourneren voor complete restitutie.

Mag ik je vragen hoeveel ze van de €270 willen vergoeden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operativus
Sabas79 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 22:47:
[...]

Mag ik je vragen hoeveel ze van de €270 willen vergoeden?
Ze vergoeden maximaal € 206,- en verder met dezelfde voorwaarden welke ze jou hebben geboden dus de garantie bij Amazon vervalt. Dat is in mijn situatie geen probleem: Ik had namelijk nog maar 3 maanden garantie bij Amazon, maar na reparatie/vervanging bij Sony krijg ik 3 maanden fabrieksgarantie.

Ik ben in elk geval blij dat Amazon het overgrote deel wil vergoeden. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operativus
Asure schreef op maandag 13 juni 2022 @ 15:14:
Ik heb dit topic uitgebreid doorgelezen, en zie best veel issues met power, net zoals ik had.
Hij viel uit tijdens het spelen, mijn dochter dacht dat het haar schuld was. Piept als je hem aanzet of de disc probeert te ejecten, maar ging niet aan, geen leds, nada. Op youtube zie ik dit ook voorbij komen bij de bekende reparatie-streamers, en die zien er ook vrij veel van. Erg jammer, want ter vergelijking mijn launch ps4 draait nog steeds als een tierelier.

Ik heb contact met Amazon opgenomen en kreeg retour+credit van ze, hij is met DHL naar ze terug gegaan, tot zover niks dan lof. Wel een beetje afgeknapt dat zo'n dure console binnen een naar mijn mening veel te kort (1.5j) tijdsbestek de geest geeft. Amazon was erg snel & makkelijk, deden totaal niet moeilijk, dus ik probeer nu maar weer eentje via de Telegram groepjes te scoren bij ze. We hebben maar mazzel met het consumentenrecht in .nl :)
Dit was bij mij ook na ongeveer 1,5 jaar. In mijn geval viel ook de stroom plots spontaan uit van de PS5. Hij ging uiteindelijk wel aan maar sindsdien krijg ik vrijwel bij alles de foutcode CE-108255-1 (ook nog na het volledig opnieuw installeren van de systeemsoftware) Het vermoeden bestaat dat de SSD de oorzaak is, maar die is in dit geval wat lastig te vervangen. :-) Amazon gaf aan vanwege het gebrek aan voorraad het apparaat niet te kunnen vervangen dus kon ik in eerste instantie alleen maar volledige restitutie krijgen. Ik wil niet al te lang zonder PS5 komen te zitten (zeker met de vakantieperiode voor de deur) dus met Amazon afgesproken dat ik deze laat repareren door Sony. De kosten van de reparatie worden worden vergoed door Amazon. Al met al dik tevreden dus met de service van Amazon! (het duurde even, want er was wat miscommunicatie waardoor de eerste paar medewerkers dachten dat ik bedoelde dat ik deze ter reparatie bij Amazon wilde aanbieden)

...nu maar hopen dat hij na reparatie/vervanging langer dan 1,5 jaar blijft werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabas79
Operativus schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 07:48:
[...]

Ze vergoeden maximaal € 206,- en verder met dezelfde voorwaarden welke ze jou hebben geboden dus de garantie bij Amazon vervalt. Dat is in mijn situatie geen probleem: Ik had namelijk nog maar 3 maanden garantie bij Amazon, maar na reparatie/vervanging bij Sony krijg ik 3 maanden fabrieksgarantie.

Ik ben in elk geval blij dat Amazon het overgrote deel wil vergoeden. :-)
Duidelijk, ik snap je keuze!
Dan maakt het inderdaad weinig uit wie de resterende 3 maanden garantie geeft.

Hoop dat de PS5 snel terug gestuurd wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starscreamer
Sabas79 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 17:17:
Kleine status update.

😃👍😃👍🎮
Ik ben niet zo voor teveel betalen maar wie wel. O-)
Maar BOL heeft toch garantie overeenkomst met de 1e eigenaar?
Of is garantie overdraagbaar :?
Wel vet dat je zo snel weer een nieuwe hebt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
@Starscreamer Tuurlijk is garantie overdraagbaar mits je de bon hebt, nog nooit problemen gehad.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sabas79
Starscreamer schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 20:27:
[...]

Ik ben niet zo voor teveel betalen maar wie wel. O-)
Maar BOL heeft toch garantie overeenkomst met de 1e eigenaar?
Of is garantie overdraagbaar :?
Wel vet dat je zo snel weer een nieuwe hebt _/-\o_
Ik heb zowel Amazon als Bol gebeld en gevraagd of de garantie overdraagbaar is als hem op MP koop.
Beide winkels gaven aan dat dit het geval is.
Mits de complete factuur aanwezig is.

Extra voorwaarde van Amazon is dat als je de PS5 retour stuurt binnen de 2 jaar garantie, je het geld niet terugbetaald krijgt maar wel in vorm van Amazon saldo. Bol geeft aan zelf een reparatie afdeling te hebben. Dat klopt, ik heb eerder twee PS5's bij hun voor vrienden gekocht en deze kan ik inderdaad aanmelden voor reparatie bij Bol. Ik denk dat Bol het wellicht via hun eigen afdeling doorstuurt naar Sony.
Ik laat deze vragen altijd wel per email bevestigen zodat het later geen discussie oplevert.

Ben inderdaad blij dat ik zo snel een nieuwe heb :)
Ok 't kost me €150 extra maar dan wel weer 2 jaar garantie. En gelukkig waren al m'n savegames bewaard gebleven in de PS+ cloud. Ik kon na het installeren van de PS en downloaden van de games weer zo verder waar ik gebleven was.

Ik zit met een hernia thuis, dus de afleiding van een PS was me in dit geval wel die €150 extra waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neco75
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12:59
Ik hoop dat iemand me kan helpen. Heb sinds een week een PS5 disc edition. Vandaag tijdens fifa spelen liep het controller vast, reset en ps knop indrukken hielpen niet. Ps opnieuw opgestart, zelfs tijdens het opstarten loopt het beeld vast en reageert de controller niet. De ene keer kom ik op de homepagina en de andere keer niet. Alles loopt willekeurig vast.

Reeds via safe mode een aantal zaken uitgeprobeerd maar niets helpt :(
Alles teruggezet naar fabrieksinstellingen maar dat helpt ook niet.

Ik heb mijn PS5 gesealed via Marktplaats gekocht met aankoopbon van Amazon.de
Ps is pas 1maand oud, loopt de garantie via Amazon of Sony?

Heeft iemand dit eerder meegemaakt en hoe is dit opgelost?

Alvast dank voor de reacties.

[ Voor 6% gewijzigd door Neco75 op 16-06-2022 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neco75
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12:59
RnB schreef op woensdag 13 april 2022 @ 13:51:
Ik ben erachter wat de connectieproblemen met de controller veroorzaakt.

Op de benedenverdieping is mijn PS5 aangesloten op het bekabelde netwerk, op de bovenverdieping gebruik ik het Wi-Fi netwerk.
Net weer de PS5 verplaatst naar boven en de connectie bleef stabiel totdat ik verbinding maakte met de Wi-Fi. Dan kapt ie ermee, moet ik de PS5 rebooten en gaat het weer een paar seconden goed totdat ie weer verbinding heeft met het Wi-Fi netwerk. Daarom had ik er beneden ook last van totdat ik de PS5 gereset had, omdat de PS5 ondanks een bekabelde netwerkverbinding, ook verbinding maakt het met Wi-Fi netwerk als deze bekend is.

Even kijken wat ik hiermee ga doen, omdat ik het niet zie zitten om mijn PS5 heel lang kwijt te zijn. Echter is het natuurlijk wel een hardwarefout die gerepareerd moet worden.

Wel handig om ook aan te geven dat ik een 5GHz-only Wi-Fi netwerk heb, deze kan dus niet storen met het 2.4GHz signaal van Bluetooth.
Heb je dit nog kunnen fixen? Volgens mij heb ik dezelfde probleem als jij. Alles loopt vast na een aantal seconden, enige optie is om te herstarten maar dan begint het opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:25

RnB

@Neco75 Nee, het probleem speelt nog. Ik heb als workaround een 20m netwerkkabel gekocht die ik gebruik om van mijn werkkamer boven mijn netwerk door te trekken naar de slaapkamer. :p

Ik lees zo snel niet dat jij hetzelfde probleem ervaart. Klopt het dat alles naar behoren werkt wanneer Wi-Fi is uitgeschakeld? En speelt het probleem als je de Wi-Fi inschakelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
RnB schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 22:37:
@Neco75 Nee, het probleem speelt nog. Ik heb als workaround een 20m netwerkkabel gekocht die ik gebruik om van mijn werkkamer boven mijn netwerk door te trekken naar de slaapkamer. :p

Ik lees zo snel niet dat jij hetzelfde probleem ervaart. Klopt het dat alles naar behoren werkt wanneer Wi-Fi is uitgeschakeld? En speelt het probleem als je de Wi-Fi inschakelt?
Ik had problemen als ik met me telefoon op wifi ging en me ps5 aanzette dat ik niet online was. Probleem me telefoon had via dezelfde ip adres als me bekabelde ps5 en dat zorgde voor connectieproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Laatst online: 11:11
Neco75 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 22:08:
Ik hoop dat iemand me kan helpen. Heb sinds een week een PS5 disc edition. Vandaag tijdens fifa spelen liep het controller vast, reset en ps knop indrukken hielpen niet. Ps opnieuw opgestart, zelfs tijdens het opstarten loopt het beeld vast en reageert de controller niet. De ene keer kom ik op de homepagina en de andere keer niet. Alles loopt willekeurig vast.

Reeds via safe mode een aantal zaken uitgeprobeerd maar niets helpt :(
Alles teruggezet naar fabrieksinstellingen maar dat helpt ook niet.

Ik heb mijn PS5 gesealed via Marktplaats gekocht met aankoopbon van Amazon.de
Ps is pas 1maand oud, loopt de garantie via Amazon of Sony?

Heeft iemand dit eerder meegemaakt en hoe is dit opgelost?

Alvast dank voor de reacties.
Je zou Sony kunnen bellen voor hulp voor herstel maar als het op garantie aankomt zou ik Amazon doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlaanderen1
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 17:45
Hi allemaal,

Ik heb een vraag. Mijn PS5 controller de R2 button is '' lam '' en vermoed dat het veertje is afgebroken.
Nu heb ik weinig zin om hem open te maken, gezien ik er 2 heb. Nu wil ik deze onder garantie laten repareren, maar ik kan weinig vinden op de Playstation website waar ik deze nu moet aanbieden.

Hebben jullie al eens eerder een controller opgestuurd? Graag tips :-)

Thanks @Sabas79

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sabas79
Vlaanderen1 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 08:26:
Hi allemaal,

Ik heb een vraag. Mijn PS5 controller de R2 button is '' lam '' en vermoed dat het veertje is afgebroken.
Nu heb ik weinig zin om hem open te maken, gezien ik er 2 heb. Nu wil ik deze onder garantie laten repareren, maar ik kan weinig vinden op de Playstation website waar ik deze nu moet aanbieden.

Hebben jullie al eens eerder een controller opgestuurd? Graag tips :-)
Heb zelf geen probleem gehad met een controller maar mijn collega wel.
Deze heeft zijn controller opgestuurd en deze gisteren weer terug ontvangen. Is ongeveer 3 weken weg geweest.

Link voor reparaties aanmelden hier

Directe link controller reparatie hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Vandaag merkte ik iets vreemds met mijn PS5 (09-2021 / Disc versie).
Ik heb nu al 2x gehad dat wanneer ik deze uit slaapstand haalde er een beetje vreemd geluid hoorbaar was, het leek op een soort tik/zoem geluid. Dit was maar heel kort en bleef ook gedurende de tijd dat de console aanstond/spelen weg.
Dit heb ik nu 2x achter elkaar meegemaakt en zal dit vanavond nog eens checken maar vroeg me af of iemand dit bekend klinkt?

Console functioneert verder gewoon prima. Heb de kappen eraf gehaald om schoon te maken maar was totaal niet nodig. Er hangt ook niets los en de fan draait gewoon prima. Ook zit er geen disc in.

[ Voor 3% gewijzigd door schumi2004 op 28-06-2022 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabas79
schumi2004 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:32:
Vandaag merkte ik iets vreemds met mijn PS5 (09-2021 / Disc versie).
Ik heb nu al 2x gehad dat wanneer ik deze uit slaapstand haalde er een beetje vreemd geluid hoorbaar was, het leek op een soort tik/zoem geluid. Dit was maar heel kort en bleef ook gedurende de tijd dat de console aanstond/spelen weg.
Dit heb ik nu 2x achter elkaar meegemaakt en zal dit vanavond nog eens checken maar vroeg me af of iemand dit bekend klinkt?

Console functioneert verder gewoon prima. Heb de kappen eraf gehaald om schoon te maken maar was totaal niet nodig. Er hangt ook niets los en de fan draait gewoon prima. Ook zit er geen disc in.
Dit deed mijn "oude" PS5 ook, het is een beetje een hard zoemend geluid, wat een beetje lijkt alsof de fan niet lekker draait.
Ik heb toen een zacht tikje op de PS gegeven en het brommende geluid ging weg.
Helaas is deze PS overleden door kortsluiting, oorzaak onduidelijk.

Nu ik weer een nieuwe PS5 heb, heb ik de rustmodus uitgeschakeld. Je leest toch heel veel problemen die deze feature met zich meebrengt.
Daarnaast haal ik elke keer als ik klaar ben met gamen de disc eruit.
Het is af en toe even wachten voor je kunt gamen omdat hij de updates niet meer binnenhaalt en installeert in de rustmodus.
Geen idee of dit in relatie stond met de kortsluiting, maar better safe than sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Sabas79 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:10:
[...]

Dit deed mijn "oude" PS5 ook, het is een beetje een hard zoemend geluid, wat een beetje lijkt alsof de fan niet lekker draait.
Ik heb toen een zacht tikje op de PS gegeven en het brommende geluid ging weg.
Ik heb gisteren dus de kappen eraf gehaald, mogelijk heeft dat iets veranderd. Denk zelf dat het het opspinnen van de fan is vanuit slaapstand.
Helaas is deze PS overleden door kortsluiting, oorzaak onduidelijk.
Dat is dan weer minder.
Nu ik weer een nieuwe PS5 heb, heb ik de rustmodus uitgeschakeld. Je leest toch heel veel problemen die deze feature met zich meebrengt.
Daarnaast haal ik elke keer als ik klaar ben met gamen de disc eruit.
Het is af en toe even wachten voor je kunt gamen omdat hij de updates niet meer binnenhaalt en installeert in de rustmodus.
Geen idee of dit in relatie stond met de kortsluiting, maar better safe than sorry.
Ik dacht dat de issues met rust mode verleden tijd waren?
Voor nu zet ik mijn PS5 ook niet meer in rustmode, het is nu niet dat het lang duurt voordat de PS5 opgestart is wanneer deze uit staat dus ik kijk het even aan zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeorne
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-09 19:29
Ik loop tegen een probleem aan met het overzetten van user accounts van mijn PS4 naar PS5, en weet niet zo goed of deze vraag nu hier, of in het PS4 of PS5 topic thuishoord.

Op mijn PS4 heb ik twee accounts: (1) mijn eigen account, die ook een playstation network account is/heeft (en waarmee ik ook games koop), en (2) een account van mijn partner die niet geregistreerd is bij playstation network. We zouden graag beide accounts gebruiken op de PS5, en onze eigen savegames en achievements meenemen.

Ik heb de instructies voor het overzetten van data van mijn PS4 naar PS5 gevolgd toen ik de PS5 voor het eerst aanzette (PS4 naar laatste update; beide machines op zelfde wifi; ethernetkabeltje voor snellere transfer, powerknop op PS4 1 seconde indrukken), maar kon toen alleen mijn eigen account kopieeren en niet die van mijn partner. Ik vermoed dat dit komt omdat dit een soort locale account is?

Via USB stick kopieeren van haar data lukte ook niet. Toen ik inlogde onder haar account op de PS4 en in settings de data naar USB probeerde te kopieeren, werd er gevraagd in te loggen op PS network. Toen hebben we maar een account voor haar gemaakt, maar sindsdien zijn haar achievements verdwenen. De savegames lijken er nog wel te zijn.

Mijn vragen:
- zijn de achievements nog terug te halen?
- wat is de beste manier om lokaal twee gebruikers (dwz ik en mijn partner) te hebben op een PS5, zonder dat elke gebruiker alle games moet kopen? Twee PSN accounts actief op 1 machine lijkt me (potentieel) verwarrend, omdat je dan vanaf twee verschillende accounts games kan kopen.

Dit leken me enorm basale vragen, maar na een hoop gegoogle ben ik nog niet veel wijzer geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 11:40
jeorne schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 13:07:
- zijn de achievements nog terug te halen?
Ik vrees ervoor.
Ik wist overigens niet eens dat je trophies kreeg op een lokaal profiel zonder PSN. Hoedanook, als ik je goed begrijp heeft ze dus nog altijd maar 1 profiel op de PS4, maar is dat nu een profiel gelinkt aan PSN ? Als je op dit moment geen lokaal profiel meer hebt met die oude trophies erin, zie ik eigenlijk niet hoe je die ooit nog kunt recoveren. Het was immers een lokaal profiel, dus ook nergens online gesynct.
Volgens deze post hadden bij het aanmaken van het PSN account vanuit dat lokaal profiel wel alle oude trophies gesynct moet worden, dus geen idee wat fout liep.
jeorne schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 13:07:
- wat is de beste manier om lokaal twee gebruikers (dwz ik en mijn partner) te hebben op een PS5, zonder dat elke gebruiker alle games moet kopen? Twee PSN accounts actief op 1 machine lijkt me (potentieel) verwarrend, omdat je dan vanaf twee verschillende accounts games kan kopen.
Dit is inderdaad een redelijk standaard vraag. Het is eigenlijk redelijk eenvoudig eens je het doorhebt. Elk PSN account kan een console als 'primary' instellen. Op die console kan dan elk ander profiel (zowel lokaal als gekoppeld aan PSN) alle content van dat PSN account ook spelen. De PS4 en PS5 worden overigens als verschillende type console beschouwd, en je kan dus zowel een PS4 als een PS5 als Primary console hebben.
Dus in jouw geval: van jouw PSN Account zijn zowel die PS4 als PS5 een primary, maar ook van het (nieuwe) PSN Account van je partner zet je die PS4 én PS5 als primary. In dat geval ga jij dus al haar aankopen kunnen spelen, en zij al jouw aankopen.
Normaal is een console waar je voor het eerst op inlogt met een PSN account automatisch 'primary'. Om het wat verwarrend te maken hebben ze in de PS5 overigens andere terminologie gebruikt die eigenlijk veel minder duidelijk is dan dat concept van 'primary console'.
Hier hoe je de PS4 primary maakt : YouTube: Primary System Activation | PS4
Hier hoe je de PS5 primary maakt : YouTube: HOW TO SET YOUR PS5 ACCOUNT AS PRIMARY New! (geen idee of er een officiële video bestaat).

Op die manier zijn dus meerdere PSN accounts op 1 console ook niet echt verwarrend. Hier thuis hebben we zowel een PS4 als PS5, en op beide consoles heeft elk van de 4 gezinsleden hun eigen profiel met PSN account. Iedereen kan alle games spelen, ongeacht van wie de 'koper' is. Overigens ook leuk hierbij zijn PS4 multiplayer games die digitaal aangekocht zijn. Doordat die ook op PS5 geïnstalleerd kunnen worden, kunnen we hier die games zelfs tegen elkaar spelen elk op eigen console, zelfs al hebben we die maar 1x aangekocht. Dit lukt overigens enkel met digitale games, want met fysieke games zou elke console het schijfje moeten hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeorne
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-09 19:29
Twixie schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 17:51:
[...]

Ik wist overigens niet eens dat je trophies kreeg op een lokaal profiel zonder PSN. Hoedanook, als ik je goed begrijp heeft ze dus nog altijd maar 1 profiel op de PS4, maar is dat nu een profiel gelinkt aan PSN ? Als je op dit moment geen lokaal profiel meer hebt met die oude trophies erin, zie ik eigenlijk niet hoe je die ooit nog kunt recoveren. Het was immers een lokaal profiel, dus ook nergens online gesynct.
Volgens deze post hadden bij het aanmaken van het PSN account vanuit dat lokaal profiel wel alle oude trophies gesynct moet worden, dus geen idee wat fout liep.
De trophies zijn een dag later weer verschenen, ik denk dat het even duurde voordat alles gesynced was met de PSN account of zo.
Twixie schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 17:51:
[...]
Dit is inderdaad een redelijk standaard vraag. Het is eigenlijk redelijk eenvoudig eens je het doorhebt. Elk PSN account kan een console als 'primary' instellen. Op die console kan dan elk ander profiel (zowel lokaal als gekoppeld aan PSN) alle content van dat PSN account ook spelen. De PS4 en PS5 worden overigens als verschillende type console beschouwd, en je kan dus zowel een PS4 als een PS5 als Primary console hebben.
Dus in jouw geval: van jouw PSN Account zijn zowel die PS4 als PS5 een primary, maar ook van het (nieuwe) PSN Account van je partner zet je die PS4 én PS5 als primary. In dat geval ga jij dus al haar aankopen kunnen spelen, en zij al jouw aankopen.
Normaal is een console waar je voor het eerst op inlogt met een PSN account automatisch 'primary'. Om het wat verwarrend te maken hebben ze in de PS5 overigens andere terminologie gebruikt die eigenlijk veel minder duidelijk is dan dat concept van 'primary console'.
Hier hoe je de PS4 primary maakt : YouTube: Primary System Activation | PS4
Hier hoe je de PS5 primary maakt : YouTube: HOW TO SET YOUR PS5 ACCOUNT AS PRIMARY New! (geen idee of er een officiële video bestaat).

Op die manier zijn dus meerdere PSN accounts op 1 console ook niet echt verwarrend. Hier thuis hebben we zowel een PS4 als PS5, en op beide consoles heeft elk van de 4 gezinsleden hun eigen profiel met PSN account. Iedereen kan alle games spelen, ongeacht van wie de 'koper' is. Overigens ook leuk hierbij zijn PS4 multiplayer games die digitaal aangekocht zijn. Doordat die ook op PS5 geïnstalleerd kunnen worden, kunnen we hier die games zelfs tegen elkaar spelen elk op eigen console, zelfs al hebben we die maar 1x aangekocht. Dit lukt overigens enkel met digitale games, want met fysieke games zou elke console het schijfje moeten hebben.
Bedankt voor de uitleg! Met google (en duckduckgo) kreeg ik weinig relevante informatie, voornamelijk youtubefilmpjes die allemaal hetzelfde uitlegden. Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Operativus
Sabas79 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 08:22:
[...]

Duidelijk, ik snap je keuze!
Dan maakt het inderdaad weinig uit wie de resterende 3 maanden garantie geeft.

Hoop dat de PS5 snel terug gestuurd wordt!
Ik had mijn PS5 verzonden en een week later heeft Playstation een nieuwe retour verzonden (en waren de problemen uiteraard ook verholpen :-)) Amazon heeft ook vrijwel direct de kosten (grotendeels) overgemaakt dus ik ben een blij man. :-)

Voor zover ik kan achterhalen is het geen refurbished model (althans voor zover ik dat zelf kan bepalen) want zowel de binnen als buitenkant waren als nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Operativus schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 11:48:
[...]

Ik had mijn PS5 verzonden en een week later heeft Playstation een nieuwe retour verzonden (en waren de problemen uiteraard ook verholpen :-)) Amazon heeft ook vrijwel direct de kosten (grotendeels) overgemaakt dus ik ben een blij man. :-)

Voor zover ik kan achterhalen is het geen refurbished model (althans voor zover ik dat zelf kan bepalen) want zowel de binnen als buitenkant waren als nieuw.
Heb het al paar keer voorbij zien komen maar hoe hebben jullie dit aangepakt precies?
Ticket gemaakt bij Sony en de rekening hiervoor bij Amazone declareren onder mom van garantie?
En vervolgens heb je nog maar een jaar garantie van Sony en niet meer Amazon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:37
Enige ervaring die ik heb met Dual Sense controllers is, dat ze snel mankementen vertonen. Mijn zwarte controller die ik vorig jaar had gekocht vertoond drift, bij een andere controller (2 maanden oud) gaat de rechter thumb stick kraken en dat voel ik ook tijdens het gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 17:10

Stimulate14

⭐⭐⭐

bRuud83 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 09:16:
Enige ervaring die ik heb met Dual Sense controllers is, dat ze snel mankementen vertonen. Mijn zwarte controller die ik vorig jaar had gekocht vertoond drift, bij een andere controller (2 maanden oud) gaat de rechter thumb stick kraken en dat voel ik ook tijdens het gamen.
Hier ook, beide controllers ligt het touchpad ' los / speling '. Dat gedeelte gebruik ik nooit.
:-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bRuud83 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 09:16:
Ik heb hem al 5 keer opgestuurd. Knoppen die blijven hangen. Drift etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had iets gevonden over het eind van het nummer achterop de controller die op een 1 of een A kan eindigen. A zou 'goed' zijn, en die hebben beide mijn controllers. Jullie controllers met de problemen eindigen die op 1?
(FCC ID)

Edit: Hier het filmpje.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2022 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 15:49:
Ik had iets gevonden over het eind van het nummer achterop de controller die op een 1 of een A kan eindigen. A zou goed, en die hebben beide mijn controllers. Jullie controllers met de problemen eindigen die op 1?
(FCC ID)
Die van mij eindigt op een 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Ik had iets gevonden over het eind van het nummer achterop de controller die op een 1 of een A kan eindigen. A zou goed, en die hebben beide mijn controllers. Jullie controllers met de problemen eindigen die op 1?
(FCC ID)

[YouTube: If Your PS5 Controller Says This.. Return It]
Beide controllers op 1 hier. Moet wel zeggen dat ik nergens last van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:37
Ik had iets gevonden over het eind van het nummer achterop de controller die op een 1 of een A kan eindigen. A zou 'goed' zijn, en die hebben beide mijn controllers. Jullie controllers met de problemen eindigen die op 1?
(FCC ID)

De zwarte met drift eindigt op 1, de rode met krakende stick eindigt met A.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sabas79
[...]

Kijk dat zijn mooie berichten!

Veel gameplezier toegewenst :)

Ps.
Ik heb bij m'n nieuwe PS5 voor de zekerheid de rustmodus uitgezet en haal braaf na het gamen de disc eruit. Just to be sure😃, ik was niet van plan om binnen een jaar een derde toe moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabas79
schumi2004 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 13:36:
[...]

Heb het al paar keer voorbij zien komen maar hoe hebben jullie dit aangepakt precies?
Ticket gemaakt bij Sony en de rekening hiervoor bij Amazone declareren onder mom van garantie?
Kijk bij onze vorige forum berichten.
De een repareert/ruilt om bij Sony, en en in mijn geval heb ik de reparatie/onderzoekkosten samen met de aanschafprijs terug gekregen van Amazon ja een goed jaar.

Tip: heb gewoon even telefonisch contact en dan is er een hoop mogelijk blijkt.

[ Voor 6% gewijzigd door Sabas79 op 14-07-2022 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Hmm sinds gisteren dit issue https://www.reddit.com/r/...ler_not_working_in_games/

In menu doet de controller het prima, maar ga ik een game in, werkt deze niet meer, moet ik disconnecten en reconnecten, dan doet ie het weer, tot je een game wil saven (in dit geval in Greedfall), dan werkt het weer niet in het save menu, weer disconnecten, saven, na het saven weer disconnecten om in het spel verder te kunnen spelen.
Iemand dit verder mee gemaakt, ik heb namelijk geen idee of de controller nu stuk is, of dat er een update nodig is om dit te fixen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
MeNTaL_TO schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 21:33:
Hmm sinds gisteren dit issue https://www.reddit.com/r/...ler_not_working_in_games/

In menu doet de controller het prima, maar ga ik een game in, werkt deze niet meer, moet ik disconnecten en reconnecten, dan doet ie het weer, tot je een game wil saven (in dit geval in Greedfall), dan werkt het weer niet in het save menu, weer disconnecten, saven, na het saven weer disconnecten om in het spel verder te kunnen spelen.
Iemand dit verder mee gemaakt, ik heb namelijk geen idee of de controller nu stuk is, of dat er een update nodig is om dit te fixen.
Je kunt proberen hem te resetten en kijken of dat helpt, op de achterkant zou een klein gaatje moeten zitten met een knopje die je met iets puntigs in kunt drukken, denk dat je die even ingedrukt moet houden.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Kalder schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 22:01:
[...]

Je kunt proberen hem te resetten en kijken of dat helpt, op de achterkant zou een klein gaatje moeten zitten met een knopje die je met iets puntigs in kunt drukken, denk dat je die even ingedrukt moet houden.
Bedankt voor de hulp, helaas werkt dat ook niet, ik zie dat de controller disconnect, maar als ik naar de op PS knop druk, meld deze zich weer aan en ik begrijp dat je deze opnieuw zou moeten aanmelden bij de PS5 (en ja, ik houd de knop meer dan 5 seconden ingedrukt).
Alsik de controller aan de pc hang en naar https://gamepad-tester.com/ ga, dan kan ik zien dat iedere knop gewoon werkt en standaard op 0 staat, dus geen knop die blijft hangen.
Ik heb het gevoel dat het ergens een software fout is, want in ps4 games heb ik nergens last van.
Het is echt puur in PS5 games, en ik zie dat het redit topic al meer dan 2 jaar loopt.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krablander
[...]

Als je het zeker wil weten of het een refurbished model is kan je het ook zien aan het serienummer wat met een R begint (bijv. R123456789)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starscreamer
(FCC ID)

Beide controllers eindigen op 1 nog geen last gehad O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Operativus
schumi2004 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 13:36:
[...]

Excuses voor de late reactie. Ik heb contact gezocht met Sony Playstation. Nadat ik het standaard riedeltje had uitgevoerd (zoals de systeemsoftware opnieuw installeren) kreeg ik gelijk het voorstel om de PS5 retour te sturen. Deze zou worden gerepareerd of ik zou een refurbished model krijgen, Omdat dit buiten de fabrieksgarantie van een jaar viel moest ik wel € 270,- betalen.

Vervolgens heb ik contact opgenomen met Amazon (daar had ik deze immers gekocht) en deze liet weten dat dit nog binnen de consumentengarantie viel. Ik kon het hele bedrag van de aankoop terug krijgen. (want er was geen voorraad) Op aanraden van Sebas79 heb ik het voorstel gedaan om de PS5 door Sony te laten repareren/vervangen en de kosten hiervan door Amazon te laten betalen.

Amazon ging hier uiteindelijk mee akkoord en hebben direct het bedrag overgemaakt. Binnen een week had ik een andere PS5. (en voor zover ik kan achterhalen is het een nieuwe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Operativus schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 08:10:
[...]

Excuses voor de late reactie. Ik heb contact gezocht met Sony Playstation. Nadat ik het standaard riedeltje had uitgevoerd (zoals de systeemsoftware opnieuw installeren) kreeg ik gelijk het voorstel om de PS5 retour te sturen. Deze zou worden gerepareerd of ik zou een refurbished model krijgen, Omdat dit buiten de fabrieksgarantie van een jaar viel moest ik wel € 270,- betalen.

Vervolgens heb ik contact opgenomen met Amazon (daar had ik deze immers gekocht) en deze liet weten dat dit nog binnen de consumentengarantie viel. Ik kon het hele bedrag van de aankoop terug krijgen. (want er was geen voorraad) Op aanraden van Sebas79 heb ik het voorstel gedaan om de PS5 door Sony te laten repareren/vervangen en de kosten hiervan door Amazon te laten betalen.

Amazon ging hier uiteindelijk mee akkoord en hebben direct het bedrag overgemaakt. Binnen een week had ik een andere PS5. (en voor zover ik kan achterhalen is het een nieuwe)
Geen probleem.

Benieuwd of Bol.com dit ook zo doet want dan ben je vrij zeker dat je weer een nieuwe hebt.
Niet dat het al nodig is maar ik was vooral opzoek naar het verloop van de garantie. Mij idee is dat wanneer Sony hem repareert je geen aanspraak meer kunt doen op Amazon en de garantie met opnieuw een jaar verlengd wordt via Sony?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Operativus
schumi2004 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 13:58:
[...]

Geen probleem.

Benieuwd of Bol.com dit ook zo doet want dan ben je vrij zeker dat je weer een nieuwe hebt.
Niet dat het al nodig is maar ik was vooral opzoek naar het verloop van de garantie. Mij idee is dat wanneer Sony hem repareert je geen aanspraak meer kunt doen op Amazon en de garantie met opnieuw een jaar verlengd wordt via Sony?
Helaas, Sony geeft drie maanden garantie na reparatie. Daarmee kwam wel de consumentengarantie bij Amazon te vervallen. Dat was in mijn situatie echter geen probleem, want mijn fabrieksgarantie (1 jaar) was al vervallen en mijn consumentengarantie bij Amazon was ook nog maar 2 maanden van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IKON
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-09 18:09
Ik heb vandaag in afwachting van mij PS5 een DualSense controller gehaald. Hoewel die super robuust voelt merk ik wel dat van de 4 knoppen rechts de feedback/druk een stuk lager lijkt dan bij oudere controllers. In ieder geval vergeleken met Xbox. Klopt dit? Kan ze relatief gezien makkelijker indrukken.

Daarbij lijkt het alsof de X IETS makkelijker gaat dan de andere drie knoppen. Niet veel, maar lijkt genoeg om merkbaar te zijn. Zijn hier meer berichten over? Verbeeld ik me dingen?

Controller voelt verder erg robuust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-08 16:14
Vandaag m'n PS5 ontvangen van Amazon UK.

Heeft heel even gewerkt. Na de initiele setup, kon ik Astro Playroom spelen - maar na iets van 10 minuten hing het spel en de PS5 heeft daarna niet meer gewerkt.

Heb (volgens mij) alles geprobeerd:

- andere voedingskabel (de originele van de PS4)
- direct op het stopcontact
- ik gebruik de originele bijgeleverde HDMI-kabel
- laatste software geupdate via LAN
- laatste software geinstalleerd via USB

Kan dus wel in Safe Mode komen, maar als hij gewoon opstart, dan zie je eventjes (10/15 sec) de blauwe LED en het PS-logo in beeld, maar daarna gaat de LED uit, wordt het beeld zwart en zie je niks meer.

Als je daarna op de power-knop drukt, krijg je een piepje, maar gebeurd er niks. En als je daarna op de power drukt, krijg je weer blauwe LED en hetzelfde (logo en uit).

Heb hem bij Amazon UK gekocht, maar als ik daar kijk voor support, wordt ik direct doorverwezen naar Sony. Maar hieronder staat beschreven dat officieel de verkoper de verantwoordelijkheid heeft - dus vandaar hier even de vraag: moet ik nou (ergens) Amazon contacten en het daar neerleggen? Of kan ik het beste gewoon de reparatie-traject ingaan bij Sony?

Hardware: MSI B450M Mortar Max | AMD Ryzen 5 3600 | 16 GB RAM | MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Skar schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 18:08:
Vandaag m'n PS5 ontvangen van Amazon UK.

Heeft heel even gewerkt. Na de initiele setup, kon ik Astro Playroom spelen - maar na iets van 10 minuten hing het spel en de PS5 heeft daarna niet meer gewerkt.

Heb (volgens mij) alles geprobeerd:

- andere voedingskabel (de originele van de PS4)
- direct op het stopcontact
- ik gebruik de originele bijgeleverde HDMI-kabel
- laatste software geupdate via LAN
- laatste software geinstalleerd via USB

Kan dus wel in Safe Mode komen, maar als hij gewoon opstart, dan zie je eventjes (10/15 sec) de blauwe LED en het PS-logo in beeld, maar daarna gaat de LED uit, wordt het beeld zwart en zie je niks meer.

Als je daarna op de power-knop drukt, krijg je een piepje, maar gebeurd er niks. En als je daarna op de power drukt, krijg je weer blauwe LED en hetzelfde (logo en uit).

Heb hem bij Amazon UK gekocht, maar als ik daar kijk voor support, wordt ik direct doorverwezen naar Sony. Maar hieronder staat beschreven dat officieel de verkoper de verantwoordelijkheid heeft - dus vandaar hier even de vraag: moet ik nou (ergens) Amazon contacten en het daar neerleggen? Of kan ik het beste gewoon de reparatie-traject ingaan bij Sony?
En wat zegt Amazon NL?

In mijn ogen is Amazon UK net zo verwantwoordelijk als Amazon in NL dat is maar wie weet houden ze er hun eigen regeltjes erop na of is het om jouw als klant gegarandeerd een nieuwe te kunnen laten hebben omdat ze het zelf niet kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skar
schumi2004 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 19:28:
[...]

En wat zegt Amazon NL?

In mijn ogen is Amazon UK net zo verwantwoordelijk als Amazon in NL dat is maar wie weet houden ze er hun eigen regeltjes erop na of is het om jouw als klant gegarandeerd een nieuwe te kunnen laten hebben omdat ze het zelf niet kunnen
Geen idee. Ga morgen wel even informeren bij Amazon NL - kijken of daar iets te regelen valt. Beetje bang dat als ik het retourneer naar Amazon UK, dat ik niks meer heb. Neig naar melden bij Sony en dan hopelijk sneller een PS5 weer terug te hebben :/

--- edit (na chat met Amazon.nl medewerker ---

Helaas, Amazon NL en UK zijn zusterbedrijven en werken dus los van elkaar. Dus moet contact opnemen met Amazon UK.

Bij UK krijg ik een chatbot en die verwijst direct door naar retourneren 🤔
Maar ja - of je dan een vervanging krijgt...

[ Voor 18% gewijzigd door Skar op 01-08-2022 20:57 ]

Hardware: MSI B450M Mortar Max | AMD Ryzen 5 3600 | 16 GB RAM | MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operativus
Skar schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 18:08:
Ik zou eerst bevestiging vragen aan Amazon UK of je garantie wel van toepassing blijft bij hen wanneer je de PS5 aanbied bij Sony. Bij Amazon NL gaf men duidelijk aan dat de garantie bij Amazon verviel zodra ik de PS5 door Sony liet repareren. (maar het was dat of mijn volledige aankoopbedrag terug) In mijn geval was het vervallen van de garantie niet zo erg, want die was zo goed als verlopen. Overigens gaat de reparatie bij Sony wel snel (althans bij mij) Ik had na een week al een andere in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skar
Operativus schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 10:27:
[...]

Ik zou eerst bevestiging vragen aan Amazon UK of je garantie wel van toepassing blijft bij hen wanneer je de PS5 aanbied bij Sony. Bij Amazon NL gaf men duidelijk aan dat de garantie bij Amazon verviel zodra ik de PS5 door Sony liet repareren. (maar het was dat of mijn volledige aankoopbedrag terug) In mijn geval was het vervallen van de garantie niet zo erg, want die was zo goed als verlopen. Overigens gaat de reparatie bij Sony wel snel (althans bij mij) Ik had na een week al een andere in huis.
Overwoog eerst dus ook om hem maar te laten repareren bij Sony - aangezien ik dan hopelijk wel weer snel een PS5 zou hebben. Maar toch maar besloten om hem terug te sturen naar Amazon UK - ding is gloednieuw, dus ook beetje onzinnig om te laten repareren. Helaas heeft Amazon geen vervanging, dus krijg het aankoopbedrag terug.
Wel gedoe met douane-papieren enzo, allemaal dingen uitprinten en bijvoegen.

Maar ja - nu weer op jacht naar een PS5 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
schumi2004 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 13:58:
[...]

Geen probleem.

Ben ook heel benieuwd hoe Bol.com hier mee omgaat.
Mijn Ps5 ligt sinds een week bij de reparatieservice van hun,vorig jaar maart gekocht.
Had vorige week Crash Bandicoot gedownload en na 3 minuten spelen {Crash} ,lol spel doet zijn naam eer aan.
Maar alles geprobeerd,nieuwe kabels stroom ,Hdmi, nada beeld kon zelfs niet in safemode komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
GRAD85 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 12:22:
[...]

Ben ook heel benieuwd hoe Bol.com hier mee omgaat.
Mijn Ps5 ligt sinds een week bij de reparatieservice van hun,vorig jaar maart gekocht.
Had vorige week Crash Bandicoot gedownload en na 3 minuten spelen {Crash} ,lol spel doet zijn naam eer aan.
Maar alles geprobeerd,nieuwe kabels stroom ,Hdmi, nada beeld kon zelfs niet in safemode komen.
Zover ik begreep repareert Bol van horen zeggen het zelf maarja als ze er niet uitkomen krijg je volgens mij ook gewoon je geld terug (iemand die dit bevestigen kan?)

Zelf hoop ik nog wel even verlost te zijn van reparatie issues, mijn tik/zoem blijkt een externe Game Drive te zijn. En zolang die het nog doet vind ik het prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krablander
schumi2004 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 12:26:
[...]

Zover ik begreep repareert Bol van horen zeggen het zelf maarja als ze er niet uitkomen krijg je volgens mij ook gewoon je geld terug (iemand die dit bevestigen kan?)

Zelf hoop ik nog wel even verlost te zijn van reparatie issues, mijn tik/zoem blijkt een externe Game Drive te zijn. En zolang die het nog doet vind ik het prima.
Als de reparatie langer dan 6 weken duurt krijg je vooraf een mail waarin Bol zegt het aankoopbedrag terug te storten. Wanneer je er gelijk achteraan belt geven ze je wel de optie om te wachten tot de reparatie klaar is.

Reparatie gebeurt overigens gewoon bij Sony in Frankrijk of Engeland waarbij Bol als tussenpersoon de PS5 doorstuurt; dit duurt (veel) langer dan bij Sony rechtstreeks maar je behoudt wel je verkopersgarantie van 2 jaar (Sony hanteert maar 1 jaar garantie helaas).

Het is namelijk gokken of je hetzelfde serienummer terugkrijgt.

[ Voor 17% gewijzigd door krablander op 03-08-2022 06:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
krablander schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 05:57:
[...]

Als de reparatie langer dan 6 weken duurt krijg je vooraf een mail waarin Bol zegt het aankoopbedrag terug te storten. Wanneer je er gelijk achteraan belt geven ze je wel de optie om te wachten tot de reparatie klaar is.

Reparatie gebeurt overigens gewoon bij Sony in Frankrijk of Engeland waarbij Bol als tussenpersoon de PS5 doorstuurt; dit duurt (veel) langer dan bij Sony rechtstreeks maar je behoudt wel je verkopersgarantie van 2 jaar (Sony hanteert maar 1 jaar garantie helaas).

Mag toch hopen dat het geen 6 weken of langer duurt voordat je iets hoort van Bol.com.
En waar haal je dat telefoonnr. vandaan om in contact met hun te komen,enigste is die chatbot op hun site.
Nvm heb het al gevonden :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
krablander schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 05:57:
[...]

Wellicht al eerder genoemd hier maar dat heb ik wellicht gemist maar goed te horen dat Bol.com hem dus zelf ook naar Sony stuurt voor reparatie, geeft toch wel een beter gevoel dan dat Amazon het aankoop bedrag terugstort en je PS5 loos bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
Net mijn Ps5 terug van bol.com ,heb een refurbished model terug, het serienr begint met een R ,had F ingeleverd.
Had hem de 26ste Juli opgestuurd naar Bol.com en vandaag weer terug,op de paklijst die erbij zat staat dat ie uit Londen komt en dat ik nog maar 3 maanden garantie heb.
Geld nu mijn garantie bij Bol.com niet meer ? heb daar nog tot maart 2023 garantie op deze Ps5 ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
GRAD85 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 11:42:
Net mijn Ps5 terug van bol.com ,heb een refurbished model terug, het serienr begint met een R ,had F ingeleverd.
Had hem de 26ste Juli opgestuurd naar Bol.com en vandaag weer terug,op de paklijst die erbij zat staat dat ie uit Londen komt en dat ik nog maar 3 maanden garantie heb.
Geld nu mijn garantie bij Bol.com niet meer ? heb daar nog tot maart 2023 garantie op deze Ps5 ??
Heb je wel het zelfde model nummer gekregen of een andere (ouder?) ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 11:40
GRAD85 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 11:42:
Ongeacht wat je terugkrijgt geldt je garantie nog gewoon tot de oorspronkelijke einddatum. Die 3 maand lijkt me eerder garantie op een herstelling buiten garantie.
Ik zou voor alle zekerheid toch ook eens bol contacteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag mijn controller terug gekregen, die inmiddels al voor de 5de keer is vervangen. Krijg ik weer een oud model (FCC ID die eindigt op 1). Ik heb nu al 3 keer stick drift gehad en 2 keer dat de knoppen X of O blijven hangen. Hopelijk blijft deze het langer doen want ik ben al bijna door de garantie heen. Maar wat een slechte kwaliteit controllers zijn dit in vergelijking met de oudere consoles. Nooit eerder zoveel problemen gehad met de controllers.

Maar wat ik heb begrepen is het onderdeel van de joystick ook niet gemaakt op langdurig gebruik. Hopelijk is dit in de 1A versie anders. Weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowrunner
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 09-08-2022
Mijn PS5 startte opeens niet meer op. Blauwe lampje ging even aan, maar daarna niks meer. Retourticket aangevraagd bij Sony en €270 gelapt aangezien im net 3 maand over de jaar garantie zat.

Op formulier duidelijk aangegeven dat er een spel vastzat in de PS5, moet je specifiek aangeven zodat ze deze ook retour kunnen sturen. 2 weken later een andere PS5 teruggestuurd gekregen (oogde erg nieuw), maar van mijn speldisc geen spoor, stond op het formulier wat bij de geleverde PS5 zat ook niks over.

Telefonisch contact gehad met Sony, gingen het uitzoeken bij het bedrijf wat de reparaties doet en ik zou een email ontvangen. Week later niks terug gehoord, dus net weer gebeld. Kunnen niks anders voor me doen en contactinfo voor het bedrijf waar hij is gerepareerd/omgewisseld krijg ik niet. Wat een bagger service van Sony.

Hebben anderen ook hun spellen niet teruggekregen na reparatie? En zo wel, hoe lang heeft dat geduurd?

Groetjes

Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
schumi2004 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 11:47:
[...]

Heb je wel het zelfde model nummer gekregen of een andere (ouder?) ?
Had model CFI-1016A en dit teruggekregen CFI-1016A 01Y
Volgens mij hetzelfde.

[ Voor 4% gewijzigd door GRAD85 op 09-08-2022 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:05

Yucko

One clown to rule them all !

Shadowrunner schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 14:06:
Mijn PS5 startte opeens niet meer op. Blauwe lampje ging even aan, maar daarna niks meer. Retourticket aangevraagd bij Sony en €270 gelapt aangezien im net 3 maand over de jaar garantie zat.

Op formulier duidelijk aangegeven dat er een spel vastzat in de PS5, moet je specifiek aangeven zodat ze deze ook retour kunnen sturen. 2 weken later een andere PS5 teruggestuurd gekregen (oogde erg nieuw), maar van mijn speldisc geen spoor, stond op het formulier wat bij de geleverde PS5 zat ook niks over.

Telefonisch contact gehad met Sony, gingen het uitzoeken bij het bedrijf wat de reparaties doet en ik zou een email ontvangen. Week later niks terug gehoord, dus net weer gebeld. Kunnen niks anders voor me doen en contactinfo voor het bedrijf waar hij is gerepareerd/omgewisseld krijg ik niet. Wat een bagger service van Sony.

Hebben anderen ook hun spellen niet teruggekregen na reparatie? En zo wel, hoe lang heeft dat geduurd?

Groetjes

Marc
achteraf makkelijk praten van mijn kant, maar je had die disc er zelf manueel uit kunnen halen of had je dat al geprobeerd voor je de PS5 opstuurde ?

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GRAD85 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 14:36:
[...]

Had model CFI-1016A en dit teruggekregen CFI-1016A 01Y
Volgens mij hetzelfde.
Het 2e cijfer is een 0 (nul) dus heb je het eerste model toegestuurd gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 29-08 15:42
Sinds kort heb ik last van stick drift naar beneden en volgens Game Mania is de garantie erop maar één jaar (hetzij ik kan bewijzen dat het om een fabrikagefout zou gaan), het zou twee jaar zijn als het na 1 juni 2022 gekocht zou zijn geweest. Maar na mijn licht bij Test Aankoop opgestoken te hebben, blijkt dat ik wél recht heb op twee jaar op de controller.

Ik heb me dan maar een Scuf Reflex besteld omdat ik weet uit de periode met de PS4 dat die dingen enorm goed zijn. Van zodra ik deze heb ga ik van de controller zijn garantie eens werk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
Runaque schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 11:31:
Sinds kort heb ik last van stick drift naar beneden en volgens Game Mania is de garantie erop maar één jaar (hetzij ik kan bewijzen dat het om een fabrikagefout zou gaan), het zou twee jaar zijn als het na 1 juni 2022 gekocht zou zijn geweest. Maar na mijn licht bij Test Aankoop opgestoken te hebben, blijkt dat ik wél recht heb op twee jaar op de controller.

Ik heb me dan maar een Scuf Reflex besteld omdat ik weet uit de periode met de PS4 dat die dingen enorm goed zijn. Van zodra ik deze heb ga ik van de controller zijn garantie eens werk maken.
Nooit zaken doen met gamemania is de les hier volgens mij.
Je hebt inderdaad gewoon recht op 2 jaar garantie, en als jouw controller verder niet beschadigd is, is dat jouw bewijs dat het een fabricagefout is. (overigens is het bekend dat de eerste versie van de PS5 controllers last krijgen van stick drift, dus lijkt mij dat je niets hoeft te bewijzen)

[ Voor 7% gewijzigd door Kalder op 20-08-2022 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
Kalder schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 11:38:
[...]

Nooit zaken doen met gamemania is de les hier volgens mij.
Je hebt inderdaad gewoon recht op 2 jaar garantie, en als jouw controller verder niet beschadigd is, is dat jouw bewijs dat het een fabricagefout is. (overigens is het bekend dat de eerste versie van de PS5 controllers last krijgen van stick drift, dus lijkt mij dat je niets hoeft te bewijzen)
Ik heb het launch model en de controller vertoont niet eens gebruikssporen alsook geen vervuiling. Ik ben enorm voorzichtig met die dingen en het klopt, misschien ook van Game Mania, maar het was destijds de enige die bijna twee jaar voor release pre-orders aannam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
Runaque schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 11:47:
[...]

Ik heb het launch model en de controller vertoont niet eens gebruikssporen alsook geen vervuiling. Ik ben enorm voorzichtig met die dingen en het klopt, misschien ook van Game Mania, maar het was destijds de enige die bijna twee jaar voor release pre-orders aannam.
Ik heb de pre-order bij GM overgeslagen en heb dit forum in de gaten gehouden en had geluk dat ik als een van de eerste kon pre-orderen bij Mediamarkt omdat dat uiteraard hier gemeld werd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:28
Of direct met Sony schakelen voor een vervanging.
Garantie is voor een deugdelijk product en geen 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:31
Bij stick drift dit proberen:
https://m.youtube.com/watch?v=cU26TxHOkSU
Heeft het voor mij in ieder geval opgelost.

Stick drift is het gevolg van vervuiling, zelf bij normaal gebruik moeilijk te voorkomen helaas. Zeker omdat de controllers goedkope sensoren moet gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
dutchgio schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 12:02:
Of direct met Sony schakelen voor een vervanging.
Garantie is voor een deugdelijk product en geen 2 jaar.
Na het eerste jaar? Nee, GameMania moet dat netjes afhandelen.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnnL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10-09 14:18
Iemand recent nog ervaringen met garantie / reparatie bij coil whine? Mijn PS5, nog geen week in bezit, maakt een pruttelend geluidje dat lijkt op dat van een klassieke filmprojector. Niet heel hard, maar wel hoorbaar bij stillere scenes in bijvoorbeeld Horizon Zero Dawn - Forbidden West. De koelventilator is verder niet hoorbaar en lekker stil. Ik twijfel nu of ik een garantieclaim moet aanmaken, of er gewoon maar aan moet wennen...

Ik heb de PS5 bij de lokale intertoys opgepikt (in het kader van 'steun je lokale ondernemers') maar dat was wellicht niet zo handig omdat ik dan geen retourrecht heb zoals bij kopen op afstand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Runaque
Vandaag bij Game Mania Wijnegem geweest met de controller die drift vertoont en zoals verwacht weigert men dit onder garantie omdat het meer dan een jaar geleden is gekocht geweest en men baseert zich op een EU regel die vorig jaar in voegen gegaan is om de garantiewet te verduidelijken, maar bedrijven schijnen deze dusdanig te interpreteren dat alles dat voorheen is gekocht (elektronica in dit geval), pas vanaf dan die twee jaar wettelijke garantie telt.
Ik heb al contact gehad met Test Aankoop en daar zijn ze van mening dat men zich er nogal gemakkelijk komaf mee maakt door te verwijzen naar de "fabrieksgarantie" en deze betekend wat het zegt, een garantie die door de fabrikant gegeven wordt. De "wetelijke garantie" is dan weer de aansprakelijkheid van de verkoper en in dit geval is dat Game Mania en deze horen garant te staan voor dat bijkomende jaar!
Indien de aankoop minder dan twee jaar geleden gemaakt is geweest, in mijn geval is dat 4 december 2020, dient de verkoper tussen te komen en dien hij :

- te herstellen
- te vervangen indien herstelling niet mogelijk is
- het product terug te nemen in dien vervanging onmogelijk blijkt

Dit alles binnen een redelijke termijn!

Gezien de winkel alsook de klantendienst weigeren om iets te doen ga ik het proberen via Test Aankoop, ik ben klant en men heeft al een dossier met referentienummer opgemaakt.

Men heeft blijkbaar ook een meldingspunt bij Test Aankoop voor dit probleem, dus ook daar maar gemeld!

https://www.test-aankoop.be/hightech/tv-s/nieuws/ps5-drift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple Stars
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 16:27
Runaque schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 17:36:
Vandaag bij Game Mania Wijnegem geweest met de controller die drift vertoont en zoals verwacht weigert men dit onder garantie omdat het meer dan een jaar geleden is gekocht geweest en men baseert zich op een EU regel die vorig jaar in voegen gegaan is om de garantiewet te verduidelijken, maar bedrijven schijnen deze dusdanig te interpreteren dat alles dat voorheen is gekocht (elektronica in dit geval), pas vanaf dan die twee jaar wettelijke garantie telt.
Ik heb al contact gehad met Test Aankoop en daar zijn ze van mening dat men zich er nogal gemakkelijk komaf mee maakt door te verwijzen naar de "fabrieksgarantie" en deze betekend wat het zegt, een garantie die door de fabrikant gegeven wordt. De "wetelijke garantie" is dan weer de aansprakelijkheid van de verkoper en in dit geval is dat Game Mania en deze horen garant te staan voor dat bijkomende jaar!
Indien de aankoop minder dan twee jaar geleden gemaakt is geweest, in mijn geval is dat 4 december 2020, dient de verkoper tussen te komen en dien hij :

- te herstellen
- te vervangen indien herstelling niet mogelijk is
- het product terug te nemen in dien vervanging onmogelijk blijkt

Dit alles binnen een redelijke termijn!

Gezien de winkel alsook de klantendienst weigeren om iets te doen ga ik het proberen via Test Aankoop, ik ben klant en men heeft al een dossier met referentienummer opgemaakt.

Men heeft blijkbaar ook een meldingspunt bij Test Aankoop voor dit probleem, dus ook daar maar gemeld!

https://www.test-aankoop.be/hightech/tv-s/nieuws/ps5-drift
Kun je dit up to date houden, wil wel eens weten hoe dit afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitsla2800
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11:04

fruitsla2800

PSN : Fruitsla379

Vraagje voor de mensen die hun PS5 hebben aangemeld voor reparatie via Bol.Zijn jullie tevreden van het verloop hiervan?Ik heb een PS5 sinds launch day maar heb deze op 27/07 aangemeld voor reparatie aangezien ik niet verder kwam dan het Playstation Logo.Opstartgeluidje,blauw lichtje en daarna niets meer.Op 12/08 heb ik een ander toestel gekregen(serienr begint met een R).Op het eerste zicht alles in orde tot ik wou gamen.Console crashte na 30 seconden ongeacht welke game.Dus terug aangemeld voor reparatie op 16/08.Vandaag weer een ander toestel gekregen.Ik open nog maar net de doos en ik kan niet geloven wat ik zie.Toestel staat vol krassen,zowel aan de aansluitingen alsook onder de panelen.Ventilator hangt vol stof en maakt al een vreemd geluid.Terug contact gezocht met Bol en zal binnen de twee werkdagen een mail krijgen.Toestellen komen van Sony in Londen.Vind het te gek voor woorden dat ze zo’n toestel durven op te sturen. Hebben jullie meteen een werkend toestel gekregen dat in goede staat is?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M0tiau8FXTzb5Wu3b7tZQSE1_O8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OSEefpERWYNJNNTKys4seWd8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WKv_we_E0YshNJtgmoD39wjpQzQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A2KwrWgKI9NH9hmxrH49dP5r.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eaW0_lTmwtupBxSbd0IhbbtcuZo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vIk9yu4uTKkLFd3vYXA8rVAG.jpg?f=fotoalbum_tile

PSN : Fruitsla379

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Runaque
fruitsla2800 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 19:00:
Vraagje voor de mensen die hun PS5 hebben aangemeld voor reparatie via Bol.Zijn jullie tevreden van het verloop hiervan?Ik heb een PS5 sinds launch day maar heb deze op 27/07 aangemeld voor reparatie aangezien ik niet verder kwam dan het Playstation Logo.Opstartgeluidje,blauw lichtje en daarna niets meer.Op 12/08 heb ik een ander toestel gekregen(serienr begint met een R).Op het eerste zicht alles in orde tot ik wou gamen.Console crashte na 30 seconden ongeacht welke game.Dus terug aangemeld voor reparatie op 16/08.Vandaag weer een ander toestel gekregen.Ik open nog maar net de doos en ik kan niet geloven wat ik zie.Toestel staat vol krassen,zowel aan de aansluitingen alsook onder de panelen.Ventilator hangt vol stof en maakt al een vreemd geluid.Terug contact gezocht met Bol en zal binnen de twee werkdagen een mail krijgen.Toestellen komen van Sony in Londen.Vind het te gek voor woorden dat ze zo’n toestel durven op te sturen. Hebben jullie meteen een werkend toestel gekregen dat in goede staat is?
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Bizar dat die dingen uit London zouden komen na de Brexit! Maar dit vind ik echt wel te gek voor woorden om een toestel te krijgen dat zo ruw behandeld is! Een degelijke refurbish tot daar aan toe, maar dit lijkt meer dat iemand zijn probleem jouw kant opgekomen is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Runaque
Triple Stars schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 17:51:
[...]

Kun je dit up to date houden, wil wel eens weten hoe dit afloopt.
Van zodra ik meer weet zal ik het wel posten! Ik heb net Test Aankoop gemaild met dat men me zowel bij de klantendienst als het filiaal wandelen hebben gestuurd! In de mail heb ik aankoopbewijs alsook in-game footage van de drift toegevoegd, dan heeft men er een beter idee van wanneer ik dat ding gekocht heb en hoe de drift gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starscreamer
fruitsla2800 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 19:00:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
:o zo daar ben je mooi klaar mee met zon vernagelde frikandel.
Ik zou er ook niet mee akkoord gaan :|
Hoe kan men zo een PS5 mishandeld hebben vraag ik mij altijd af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Starscreamer schreef op maandag 5 september 2022 @ 09:33:
[...]

Hoe kan men zo een PS5 mishandeld hebben vraag ik mij altijd af.
Sommigen krijgen echt alles kapot, maar dan ook echt alles |:(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LtKTBvoPi4tfAkUNxUkYQIKqbyw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RM6Fe0vbXIAsMp3yNMlOSxvo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2022 @ 07:52:
[...]
Sommigen krijgen echt alles kapot, maar dan ook echt alles |:(

[Afbeelding]
Maar echt hoe dan?
Dan ben je toch echt gewoon een hork van een persoon als je dit voor elkaar krijgt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xlast88
  • Laatst online: 20-04 18:39
De X-knop van mijn Dualsense controller is helaas kapot, controller is 21 maanden oud. Sony wou van niks weten en hadden geen zin om deze te repareren.

Contact opgenomen met Amazon.de, gozer op de chat bood gelijk een partial refund (€75EUR)aan zo dat ik een nieuwe kon kopen, het was niet nodig om de oude terug te sturen. Gelijk een nieuwe besteld en deze komt morgen aan. Goede service van Amazon.
Pagina: 1 ... 20 ... 24 Laatste

Let op:
Waar kan ik garantie claimen?

- Hoofdzakelijk bij de verkopende winkel (wettelijke- of consumentengarantie): in NL/BE n.a.v. Europese regelgeving minstens 2 jaar*
- Bij Sony zelf (fabrieksgarantie): tot 1 jaar na originele aankoopdatum. Sony heeft als fabrikant geen verplichtingen, die liggen wettelijk gezien bij de verkoper.
Let op: Als je direct bij Sony koopt geld het eerste punt en krijg je bij Sony ook minstens 2 jaar garantie.

Garantie geldt in beide gevallen voor het volledige product, dus ook meegeleverde accessoires zoals de controller.
*: Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland. Dit is omdat het ene product langer mee gaat dan het andere. Men spreekt ook wel over de 'verwachte levensduur', maar deze is in de praktijk lastig vast te stellen. De meeste verkopers houden de EU richtlijnen aan en geven meestal minstens 2-3 jaar garantie op electronica. Dat hoeft echter niet te betekenen dat je daarna geen wettelijke garantie meer kunt claimen.
- de eerste 6 óf 12 maanden** maanden na verkoop ligt de bewijslast voor een defect altijd bij de verkoper. Daarna ligt die bewijslast bij jou als consument. Dit kan van belang zijn bij een garantieclaim; meer info in de links onderaan
- In NL en Belgie is de verkoper altijd wettelijk aansprakelijk voor de afhandeling van garantie. Een verkoper mag je nooit doorverwijzen naar de fabrikant of kosten rekenen voor de afhandeling.

Meer info:
• * https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product
• ** https://www.consuwijzer.n...et-niet-kapot-heb-gemaakt
https://www.consuwijzer.n...kocht-maar-kapot/garantie