Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reeging
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-09 08:21
Dav0s schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 11:51:
[...]

Zou me vooral afvragen of de PS5 niet gestolen is, als ie moeilijk doet over een aankoopfactuur leveren...
Goed punt!

Of een opkoper die met fake data een PS5 gekocht heeft. Een hoop mogelijkheden als je die kant op gaat denken.

Dat gezegd hebbende vraag ik me wel af wat de impact gaat zijn op een eventuele garantie aanvraag?

Daarnaast, "2e hands" zijn de PS5's prijzig. Voor deze aanbieder 100 anderen toch?

Als het een hele goede prijs is zou ik hem alleen ophalen om zeker te zijn dat je niet teleurgesteld/opgelicht wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Dav0s schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 11:51:
[...]

Zou me vooral afvragen of de PS5 niet gestolen is, als ie moeilijk doet over een aankoopfactuur leveren...
Ik lever bij 'nieuwe' producten het er wel vaak bij, maar op zo'n bon staat soms wel erg veel privé-info waardoor ik er zelf ook sneller wat terughoudender mee ben.
Kan je wel dingen wegstrepen die voor garantie niet nodig zijn, maar dat vinden vele vaak ook niet zo leuk.
Het komt dus niet altijd voort uit iets slechts.
Al snap ik natuurlijk wel als koper dat je het erbij wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-09 22:11
Scifo83 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 11:36:
[...]

Merci voor je reactie. Ik heb de vraag aan de verkoper gesteld. Indien geen factuur ga ik inderdaad toch passen.
Ik heb ooit een maand na aankoop bij de lokale MM gevraagd of zij de bon nog hadden. Die konden ze zo voor mij opzoeken in het systeem. Ik zou die verkoper vragen hetzelfde te doen, alhoewel hij daar waarschijnlijk niet voor open staat omdat hij het systeem tóch wel kwijt kan aan iemand die daar niet om vraagt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scifo83
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02 02:50
Denk dat ik al snap waarom hij geen verkoopfactuur wil geven. Drijft een handeltje met een verkoop van tientallen PS5’s, zal zijn naam dus ook niet graag gelinkt zien ofzo

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brandts
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-08 19:05
reeging schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 11:41:
[...]

Ik zou me daar persoonlijk niet zo druk om maken. Bij het aanmelden van mijn defecte controller bij Sony (let op, doe even een aanname dat dit hetzelfde is als console) werd alleen gevraagd naar mijn S/N.

Vervolgens verzendlabel ontvangen en netjes opgelost door vervanging te sturen.
Wettelijk gezien heb je geen garantie bij Sony maar bij de verkoper, in dit geval MediaMarkt. Het zou dus zomaar kunnen dat als je PS kapot is, je verwezen wordt naar MediaMarkt en dan heb je wel een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardooeben
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 25-07-2024
Hallo ik heb mijn ps5 1 maand nu alleen heb ik een probleem dat als ik mijn oplaadkabel gebruik van de ps4 en die in de voorste usb poort steek dat mijn scherm een paar seconden zwart gaat en dan weer terug komt ik vroeg me af wat dit kan veroorzaken en of meerdere mensen dit probleem ervaren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krablander
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 03-03-2024
Scifo83 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 11:29:
Ik kan 2dehands een PS5 aanschaffen, nu zegt de verkoper dat hij de aankoopfactuur niet meer heeft. Aangekocht bij mediamarkt. Mocht de PS5 stukgaan, kan ik dan deze nog binnen doen onder garantie?
Ik heb een keer een Engelse PS5 aangemeld ter reparatie bij Sony Nederland.

Er werd nooit om een factuur gevraagd; zelfs wanneer ik vroeg of dit nodig was. Serienummer moet wel leesbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 15:19
Hier ook de L2 knop van de DualSense gesneuveld. Lijkt niet meer helemaal goed terug te gaan en werkt niet meer. Bol.com heeft em al in behandeling genomen. Ben benieuwd naar de uitkomst. En dan is het wachten tot mn andere DualSense het gaat begeven......

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:11

D33F

Tweelingtemmer

Weet jij meer over hoe zoiets wordt afgehandeld? Zelf ook een maand geleden een PS5 overgenomen, deze heeft wel een factuur (Amazon) maar bevat alleen een afleveradres maar geen naam of factuuradres.

Hopelijk is dit voldoende mocht er ooit iets via garantie moeten worden afgehandeld.

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

Zelf sinds een maand een PS5 tweedehands aangeschaft met factuur (Amazon.de).

Het valt mij op dat de factuur alleen een afleveradres bevat (En dus geen naam of factuuradres).

Gaat dit problemen geven bij een garantie claim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:47
D33F schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 19:04:
Zelf sinds een maand een PS5 tweedehands aangeschaft met factuur (Amazon.de).

Het valt mij op dat de factuur alleen een afleveradres bevat (En dus geen naam of factuuradres).

Gaat dit problemen geven bij een garantie claim?
ja bij amazon.de kunnen ze moeilijk doen omdat het niet op jouw naam staat, hun geven 2 jaar garantie.

Sony maakt niks uit, die kijken naar serienummer. Allee daar heb je maar 1 jaar garantie.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

Amaze86 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 19:25:
[...]

ja bij amazon.de kunnen ze moeilijk doen omdat het niet op jouw naam staat, hun geven 2 jaar garantie.

Sony maakt niks uit, die kijken naar serienummer. Allee daar heb je maar 1 jaar garantie.
Bedankt voor jouw uitleg, 1 jaar garantie is ook al wat waard. Ik vraag feit omdat ook Sony voor een bewijs van aankoop vraagt bij een garantie claim volgens hun voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWFpeters
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 17-09 18:36
Garantie van PlayStation en Xbox hardware en volgens mij bijna alle electronica tegenwoordig loopt via de fabrikant zelf met SN nummers. Kijk bijvoorbeeld maar eens in je Xbox account mocht je die hebben. Fabrikant ziet aan SN wanneer het product aangekocht is. Ook wanneer het gestolen is of apparaten zijn die niet in de handel mogen zijn omdat ze bijvoorbeeld vernietigd hadden moeten worden vanwege natte verpakking etc

Dus factuur wil ik er ook graag bij, niet vanwege garantie maar om te weten waar iets vandaan komt en dus niet illegaal verkregen is om daar vervolgens bij je garantie aanvraag achter te komen.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dyna20
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 19:22
Ik heb mijn PS5 ook moeten opsturen (ging niet meer aan) voor garantie. Sony wilde toch echt mijn factuur hebben.

Na 2 weken had ik een vervangende PS5 terug.

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:11
Amaze86 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 19:25:
[...]

Ik weet niet hoor maar volgens mij valt Sony gewoon onder de Europese garantie wet en heb je ook daar 2 jaar garantie.
Waar staat dat dit anders is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:50
schumi2004 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 09:22:
[...]

Ik weet niet hoor maar volgens mij valt Sony gewoon onder de Europese garantie wet en heb je ook daar 2 jaar garantie.
Waar staat dat dit anders is?
Neen. Alleen als je de PS5 ook daadwerkelijk bij ze hebt gekocht.

Als je de PS5 bij een andere winkel hebt gekocht, dan moeten zij de garantie geven. Sony is je niks verschuldigd. Puur service.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
JWFpeters schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 22:47:
Fabrikant ziet aan SN wanneer het product aangekocht is.
Dat is niet helemaal waar, de fabrikant kan vaak aan het SN zien wanneer het geproduceerd is. Is dat minder dan 2 jaar geleden dan is het logisch dat hij ook minder dan 2 jaar geleden aangekocht is. Heeft hij echter een poos op de plank gelegen dan kan het zo zijn dat er een flinke periode verschil in zit. Nu blijven PS5's niet zoveel op de plank liggen, maar een maand verschil tussen productie en verkoop is niet heel ongebruikelijk. De bon is dan je bewijs dat je garantie later is ingegaan.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08-03-2022
reeging schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 11:41:
[...]

Ik zou me daar persoonlijk niet zo druk om maken. Bij het aanmelden van mijn defecte controller bij Sony (let op, doe even een aanname dat dit hetzelfde is als console) werd alleen gevraagd naar mijn S/N.

Vervolgens verzendlabel ontvangen en netjes opgelost door vervanging te sturen.
Bij vervanging van mijn dualsense werd factuur en serienummer gevraagd. Dus toch handig een factuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauBak
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 28-03-2022
Aggressor schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 19:05:
weet iemand het volgende:

zonet wilde ik een spelletje overwatch doen, tijdens de intro kon ik niet op de X drukken. (filmpje overslaan)
Vervolgens druk op de home button, en daar werkt de X wel.

Ander spel getest, hier werkt de X ook niet....
Vervolgens controller gereset, overwatch opgestart .... nu kan ik wel op de X drukken ... spelletje geslecteerd, en hij schiet automatish.

Ps5 opnieuw opgestart ... spel opgestart, en weer kan ik niet op de X drukken.

In mijn homescreen werkt de X wel ....
wat kan dit zijn?

-edit-

zonet wilde ik de systeem instellingen resetten, via het menu
Op het einde moet je een code intypen ... hij drukte automatish 4x achter elkaar...

kan het zijn dat de controller defect is?
Heb je hier een oplossing voor gevonden? Ik heb exact hetzelfde. X en R2 werken niet. X wel in het hoofdmenu. Hij blijft niet hangen met codes invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:41
LauBak schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 21:15:
[...]

Heb je hier een oplossing voor gevonden? Ik heb exact hetzelfde. X en R2 werken niet. X wel in het hoofdmenu. Hij blijft niet hangen met codes invoeren.
Contact opgenomen met Sony...controller opgestuurd ter reparatie ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
De 7e mijn anderhalf uur oude ps5 verzonden naar Sony, de 9e afgeleverd daar volgens PostNL, maar op de site van Sony staat dat ze nog niets ontvangen hebben. Zo geven ze zichzelf wel erg veel extra tijd.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:21
carpebios schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 13:48:
De 7e mijn anderhalf uur oude ps5 verzonden naar Sony, de 9e afgeleverd daar volgens PostNL, maar op de site van Sony staat dat ze nog niets ontvangen hebben. Zo geven ze zichzelf wel erg veel extra tijd.
Je hebt niks aan die status. Ik kreeg 1,5 dag nadat m’n PS5 al thuis stond de melding dat m’n PS5 het reparatie centrum had verlaten…

Ook kreeg ik na 1 week na versturen de melding dat ze m’n PS5 nog niet ontvangen hadden. Paar dagen later kreeg ik hem terug.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:38
Timothy3000 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:59:
[...]

Heb twee slechte ervaringen gehad met de Sony klantenservice telefonisch (dezelfde gast) maar later wel ontzettend goed geholpen door iemand anders. Zou nog een keer bellen om te zien of je een andere medewerker krijgt. Je zou gewoon een reparatie aanbod of vervangend model moeten krijgen.
schumi2004 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 13:10:
[...]

Volgens mij heb je gewoon tot december 2022 fabrieksgarantie hoor.
Engels moet geen probleem zijn lijkt me bij Amazon.fr
Toch opmerkelijk dat ondanks de grote rode topicwaarschuwing ;) men alsnog verkeerde assumpties maakt over fabrieksgarantie. Die is maar 1 jaar en daar kan men geen rechten aan ontlenen.

Zijn console is gekocht in december 2020, dus december 2021 liep zijn fabrieksgarantie af. Sinds fabrieksgarantie al pure coulance is van Sony, moet je niet rekenen op een verlenging.

Hij moet dus gewoon naar Amazon.fr voor de (wettelijke) garantie.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08:04
Geronimous schreef op maandag 14 februari 2022 @ 14:21:
[...]

[...]

Toch opmerkelijk dat ondanks de grote rode topicwaarschuwing ;) men alsnog verkeerde assumpties maakt over fabrieksgarantie. Die is maar 1 jaar en daar kan men geen rechten aan ontlenen.

Zijn console is gekocht in december 2020, dus december 2021 liep zijn fabrieksgarantie af. Sinds fabrieksgarantie al pure coulance is van Sony, moet je niet rekenen op een verlenging.

Die grote rode topicwaarschuwing met garantieinfo staat niet in het PS5 Pre-Order topic, waar deze discussie oorspronkelijk vandaan komt. :P

Maar wel goed om te weten inderdaad. Weer iets geleerd. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Timothy3000 op 14-02-2022 14:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Geronimous
@Timothy3000 Ja daar heb je een punt, terwijl ik de reacties zelf heb verplaatst... :F excuus!

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starscreamer
  • Laatst online: 04-09 15:35
Geronimous schreef op maandag 14 februari 2022 @ 14:21:
[...]

[...]

Valt dan Amazon.fr niet onder 1 dak met Amazon.nl lijkt mij handiger i.v.m. taal barrière O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Geronimous schreef op maandag 14 februari 2022 @ 15:18:
@Timothy3000 Ja daar heb je een punt, terwijl ik de reacties zelf heb verplaatst... :F excuus!
Je bent ook maar een mens, vergeet men wel eens denk ik ;)

💕 Wees lief voor elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Toch maar eens gebeld met Sony. De playstation was op 9 februari aangekomen en op 10 februari op het reparatiecentrum. Ik zie dus alleen zoals al eerder aangegeven door iemand, dat hij de 7e verzonden is. 0,0 updates, echt een zeer slecht systeem, eigenlijk is het geen systeem, maar gewoon onzin.

Vanaf de 10e kon hij ook niets zien, maar hij vertelde mij dat het vanaf aankomst 15 werkdagen mocht duren. Dus ergens rond 3 maart heb ik hem dan terug (ben op vakantie dan allang). Voor mij geen Horizon de 18e.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostalDude
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 09:05
PostalDude schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:11:
Heb een Delta gekocht op AlieExpress via een verkoper die via chat aangaf dat ze originele Delta verkopen die ze bij de fabriek halen. Nu ik toch eens goed lees zie ik vooral in de advertentie staan "originele kwaliteit" wat mij toch weer aan twijfelen brengt.

De fan ziet er inderdaad wel als origineel uit. Als ik de Reddit foto's vergelijk mist de induk van "Delta electronics".

Als je de fan in je hand hebt en een draai geeft aan het blad voel je dat deze niet soepel loopt. In de PS5 is hij aardig stil maar je hoort vooral als je wat langer aan het gamen bent een irritant zoomgeluid. De verkoper vraagt om dit op te nemen maar dit hoor je met een telefoon opname helaas niet. Heb ook het gevoel dat de PS5 vele malen warmer is met deze fan. Hij is na een uurtje zo warm dat de houten televisiekast waar de PS5 op staat begint te kraken. Heb voor deze fan €44,59 betaald.
Afgelopen zaterdag ging de PS5 ineens uit. Zwart beeld en 4 piepjes. Heb niet echt iets kunnen vinden online wat die 4 piepjes nu aangeven. PS5 reageerde minuut of 2 niet op aan/uit knop. Daarna weer aangezet en kreeg ik allerlei storage repair acties in beeld en daarna startte de PS5 gewoon op.

Weer verder gegaan met gamen en na 8-10 min zie ik in een flits "your ps5 is too hot blabla" en weer zwart beeld en PS5 is uit. Heb de kap aan de zijkant eraf gehaald en de PS5 voelde inderdaad warm. Toch maar eens aangezet en de ventilator draait wel maar heel langzaam en lijkt ook niet sneller te willen draaien.
Originele Nidec maar teruggezet en sindsdien geen problemen gehad. Ben benieuwd of ik nog wat voor elkaar krijg bij deze alieexpress verkoper..

Zie op Alie ondertussen weer stock van originele NMB ventilatoren maar ben wel beetje huiverig na 2x rommel te hebben gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mattazing
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 14:47
carpebios schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 13:48:
Ik heb een controller opgestuurd naar Sony op 12-2 en die is daar op 15-2 bezorgd. Op de 19e een mail ontvangen van Sony dat ik de controller nog niet heb opgestuurd... Inderdaad, ze geven zichzelf wel erg veel tijd en ik vind het behoorlijk lang duren voor controller waarvan alleen de 3,5mm jacket stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Ik krijg eindelijk vandaag hem terug geleverd. Benieuwd wat ze gedaan hebben want het is wel hetzelfde serienummer. Geen idee wat er nu uitgevoerd is eigenlijk. Via die link staat er nog steeds dat hij verzonden wordt naar hun, terwijl ik via de bezorger een mail heb dat hij eraan komt (sinds donderdag trouwens al)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardooeben
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 25-07-2024
Hallo ik probeer het nog een keer omdat niemand reageerde 😅heb mijn ps5 1 maand nu alleen heb ik een probleem dat als ik mijn oplaadkabel gebruik van de ps4 of van de ps5 en die in de voorste usb poort steek dat mijn scherm een paar seconden zwart gaat en dan weer terug komt ik vroeg me af wat dit kan veroorzaken en of meerdere mensen dit probleem ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostalDude
Heb je al een andere HDMI kabel geprobeerd? Enige wat ik mij voor kan stellen is statische elektriciteit maar ook dat lijkt mij in dit geval bijzonder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woolfy681
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 22:54
Ik heb sinds kort een ps5 alleen heb ik het volgende probleem.
Vandaag was ik bezig met gt7 echter moest ik even weg en heb toen gt7 op pauze gezet en tv op stand-by.
Toen ik terug kwam wilde ik verder gaan met de race, maar de ps5 was in rest mode(lijkt het) terwijl ik dat uit heb gezet.
Geen probleem opzicht, maar het starten duurde erg lang en kwam vervolgens met een fout.
Vroeg me af of er meer hier last van hebben is namelijk al de tweede keer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluxsystem
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 13-08 09:39
Hey iedereen.

Ik heb een probleempje.
Zelf ben ik in het bezit van de LG 27UL850-W Monitor.
Hier is mijn Xbox Series X aangekoppeld en de PS5 Digital Edition.
Nu is het zo dat de contrast waardes veel te donker zijn en dit is via SDR.
De issue heb ik dan ook alleen, met de PS5.
Met de Series X heb ik geen problemen.
De PS5 is al opgestuurd geweest naar Sony en is ook vervangen door Sony.
Zelf heb ik al van alles geprobeerd, kabels veranderen de hdmi poorten omgewisseld, zelfde beeldsettings ingesteld op alle poorten.
Niks mag helpen.

Lijkt dit meer op een LG issue of is de PS5 gewoon niet goed geoptimaliseerd voor SDR weergave?
Via HDR heb ik weer geen problemen, alleen zijn de kleuren dan te erg weergegeven dat het niet lekker kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fluxsystem schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 09:26:
Hey iedereen.

Ik heb een probleempje.
Zelf ben ik in het bezit van de LG 27UL850-W Monitor.
Hier is mijn Xbox Series X aangekoppeld en de PS5 Digital Edition.
Nu is het zo dat de contrast waardes veel te donker zijn en dit is via SDR.
De issue heb ik dan ook alleen, met de PS5.
Met de Series X heb ik geen problemen.
De PS5 is al opgestuurd geweest naar Sony en is ook vervangen door Sony.
Zelf heb ik al van alles geprobeerd, kabels veranderen de hdmi poorten omgewisseld, zelfde beeldsettings ingesteld op alle poorten.
Niks mag helpen.

Lijkt dit meer op een LG issue of is de PS5 gewoon niet goed geoptimaliseerd voor SDR weergave?
Via HDR heb ik weer geen problemen, alleen zijn de kleuren dan te erg weergegeven dat het niet lekker kijkt.
Ik weet niet of je zelf al aan het 'spitten' bent geweest, maar wellicht heb je hier wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluxsystem
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 13-08 09:39
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 09:35:
[...]

Ik weet niet of je zelf al aan het 'spitten' bent geweest, maar wellicht heb je hier wat aan.
Had dit al gezien ja.
Maar het lijkt mij dat sony dit wel gefixt moet hebben toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

ricardooeben schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 20:51:
Hallo ik probeer het nog een keer omdat niemand reageerde 😅heb mijn ps5 1 maand nu alleen heb ik een probleem dat als ik mijn oplaadkabel gebruik van de ps4 of van de ps5 en die in de voorste usb poort steek dat mijn scherm een paar seconden zwart gaat en dan weer terug komt ik vroeg me af wat dit kan veroorzaken en of meerdere mensen dit probleem ervaren?
Dit heb ik ook wel eens gezien ja bij het aansluiten van de PS5 controller op de USB poort om op te laden. Ik heb daar weinig aandacht aan besteed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fluxsystem schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 09:46:
[...]

Had dit al gezien ja.
Maar het lijkt mij dat sony dit wel gefixt moet hebben toch?
Open deur, maar heb je de console al op een ander merk/type toestel uitgeprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:06

FeaR

In GoT we trust

Mijn Dualsense Controller van eind augustus aangemeld bij Sony. Helemaal defect is hij (nog) niet, de triggers bieden nog weerstand oftewel de veertjes zijn nog niet gebroken of losgeraakt. Echter is het geluid wat de motoren maken om de triggers losser of strakker te zetten zo luid dat het boven de game uitkomt. Gisteren bij een vriend een andere controller geprobeerd en die was minder duidelijk qua motor geluid. Al hoorde je wel dat daar hetzelfde issue ook aan zit te komen.

De vele issues met de Dualsense doen me denken aan de eerste PS3 controller waar later een betere versie van uit kwam.

Dat wordt vijftien werkdagen terug naar de XSX tot Sony mijn controller heeft gerepareerd. Al hoop ik eigenlijk dat Sony bij ontvangst een nieuwe stuurt om de doorlooptijd te verkorten.

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 23-03-2022 20:57 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Laatst online: 13-09 14:38
Ik verwisselde vorig week de disc van Horizon voor die van Far Cry 6 en ik kreeg een heel vreemd geluid toen de PS5 probeerde de disc te lezen, niet het 'normale'opstijgende vliegtuig maar een soort slippend geluid. Ik kreeg te zien dat er een unknown disc inzat en dat slippende geluid bleef maar doorgaan. Ook wilde de disc er niet meer uit, niet met de knop op de console zelf of met de optie in het menu. Toen ik de PS5 probeerde te restarten sloeg deze vast en uiteindelijk heb ik de stekekr eruit moeten trekken.

Toen ik hem vervolgens weer opstartte spuugde die de disc uit en werkte alles weer (na wat gezeik dat ik niet goed afgesloten had natuurlijk). De disc er opnieuw in gedaan en ik kon weer gewoon spelen. Het probleem heeft zich daarna niet meer voorgedaan. Ik vraag me nu een beetje af of dit een vaker voorkomend probleem is en of ik mij zorgen moet maken dat er toch iets mis is met de discdrive.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostalDude
LordLynx schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 15:27:toch iets mis is met de discdrive.......
Ik heb weleens gelezen dat sommigen ook veel lawaai ervaren van de disc drive en/of console. Dit schijnt aardig opgelost te zijn als je de schroef handmatig bediend om een disc eruit te halen. Staan wel filmpjes op youtube (zelfs van PU).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
PostalDude schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 08:12:
[...]

Ik heb weleens gelezen dat sommigen ook veel lawaai ervaren van de disc drive en/of console. Dit schijnt aardig opgelost te zijn als je de schroef handmatig bediend om een disc eruit te halen. Staan wel filmpjes op youtube (zelfs van PU).
Dat lawaai maakt die eigenlijk altijd wel en dat duurt eigenlijk maar een paar seconden bij het opstarten en wanneer ik een spel op disc start dus dat vind ik niet zo'n probleem, misschien dat ik dat trucje nog wel eens probeer maar liefst pas wanneer je gewoon in de winkel een PS5 kan halen, mocht het fout gaan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LordLynx schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 10:50:
[...]

Dat lawaai maakt die eigenlijk altijd wel en dat duurt eigenlijk maar een paar seconden bij het opstarten en wanneer ik een spel op disc start [...]
Is jouw console liggend of staand geplaatst én heb je hem op of in een kast staan, apparaat kent bij het op-spinnen van de disc vele resonanties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordLynx
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 10:57:
[...]
Is jouw console liggend of staand geplaatst én heb je hem op of in een kast staan, apparaat kent bij het op-spinnen van de disc vele resonanties.
Hij ligt en staat in een TV meubel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
LordLynx schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 10:59:
[...]

Hij ligt en staat in een TV meubel.
Ik heb hem ook liggend in een TV meubel, zo'n meubel van gelamineerd karton (kort door de bocht) zegmaar. en dat trilde ook mee als een gek. ik heb op de voet een paar van die vilten plakkertjes gedaan, en de voet goed doorgedraaid (was tijdens het plaatsen iets los van zijn uiterste stand gekomen). Daarna was het probleem vrijwel weg. Natuurlijk maakt hij nog wel wat geluid, maar het is voor die paar seconden prima acceptabel.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansPatat050
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:25
Magic schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 11:02:
[...]

Ik heb hem ook liggend in een TV meubel, zo'n meubel van gelamineerd karton (kort door de bocht) zegmaar. en dat trilde ook mee als een gek. ik heb op de voet een paar van die vilten plakkertjes gedaan, en de voet goed doorgedraaid (was tijdens het plaatsen iets los van zijn uiterste stand gekomen). Daarna was het probleem vrijwel weg. Natuurlijk maakt hij nog wel wat geluid, maar het is voor die paar seconden prima acceptabel.
Dit heb ik ook gedaan. Dat plastic houdertje is leuk maar het geheel dreunt alsnog door de meubel. Met wat viltjes of stukjes kurk kan je het goed oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
Hmmm, een paar viltjes eronder had ik nog niet aan gedacht, dit ga ik ook maar eens proberen.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 17:20
LordLynx schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 12:33:
Hmmm, een paar viltjes eronder had ik nog niet aan gedacht, dit ga ik ook maar eens proberen.......
Ik heb dit opgelost met een muismat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Quakie schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 18:48:
Haha gooi er niet mee. Helaas linker drift problemen. Die schijnen opgelost te zijn met de nieuwe kleurtjes varianten. Helaas heb ik weer een zwarte.
Ja dat is een of andere mythe die rondgaat maar dit is dus nooit daadwerkelijk getest. het enige is dat de betreffende youtuber heeft geconstateerd dat een plastic onderdeeltje in de trigger een andere kleur heeft. Niet meer en niet minder. Het is dus niet gezegd dat dit ook maar iets uit maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:31
Verwijderd schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 19:14:
[...]

Ik heb hier mijn controller al voor de vierde keer opgestuurd.... Die dingen zijn niet heel best nee
Misschien ligt het aan mij en herken ik stick drift gewoon niet, maar heb 2 controllers voor de PS4 gehad zonder problemen en nu dus 2 PS5 controllers zonder problemen. Ik dacht dat de stick sensor voor beide hetzelfde was. Ben ik nu ingorant (ignorance is a bliss :D) of doe ik iets waardoor ze langer mee gaan?
Ik hoor dit namelijk veel meer, paar gebruikers klagen steen en been over de kwaliteit en wisselen controller om de haverklap terwijl een ander deel na 7 jaar nooit problemen kent. Gevoelsmatig kan dit niet puur door kans bepaalt zijn zou ik zeggen. Dat zou kunnen liggen dus in het niet herkennen of niet last van hebben vs gevoelig ervoor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 22:25:
[...]

Misschien ligt het aan mij en herken ik stick drift gewoon niet, maar heb 2 controllers voor de PS4 gehad zonder problemen en nu dus 2 PS5 controllers zonder problemen. Ik dacht dat de stick sensor voor beide hetzelfde was. Ben ik nu ingorant (ignorance is a bliss :D) of doe ik iets waardoor ze langer mee gaan?
Ik hoor dit namelijk veel meer, paar gebruikers klagen steen en been over de kwaliteit en wisselen controller om de haverklap terwijl een ander deel na 7 jaar nooit problemen kent. Gevoelsmatig kan dit niet puur door kans bepaalt zijn zou ik zeggen. Dat zou kunnen liggen dus in het niet herkennen of niet last van hebben vs gevoelig ervoor zijn.
Ik heb tot en met de dualshock 4 ook nooit problemen gehad. Maar sinds de dualsense heb ik alleen maar problemen. Bij mij gaat het meestal niet eens om stick drift. Maar om knoppen die blijven hangen (sticky buttons), maar de laatste die ik gerepareerd terug kreeg had direct stick drift. En dat merk je wel, want hij deed niks anders meer dan naar links gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

FrankoNL schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 22:13:
[...]
Ja dat is een of andere mythe die rondgaat maar dit is dus nooit daadwerkelijk getest. het enige is dat de betreffende youtuber heeft geconstateerd dat een plastic onderdeeltje in de trigger een andere kleur heeft. Niet meer en niet minder. Het is dus niet gezegd dat dit ook maar iets uit maakt.
De veer voor de adaptieve trigger is ook wat dikker geworden, van 0,25 mm naar 0,30 mm. Ik acht de kans groot om het breken tegen te gaan, een ander veelvoorkomend issue.

Mogelijk toch eens één van de drie nieuwe controllers halen. Mijn originele witte is retour Sony (7 maanden oud, motoren van de adaptieve triggers kwamen boven het geluid van de game uit...). Eens zien waar de kleuren in real life te bewonderen zijn. Reviews lopen weg met Galactic Purple maar vanaf scherm zien het er wat flets uit. Aan de andere kant, Cosmic Red zag er op beeld beter uit dan in het echt. Ach, eerst eens wachten op de eventuele reparatie van Sony. Scheelt toch weer 75 euro (en nog eens 50 euro omdat ik dan matchende face plates wil :P ).

Edit:
Kans dat ik een nieuwe controller ga halen wordt wel groter aangezien Sony aangeeft binnen 15 werkdagen na ontvangst retour te sturen. PostNL zegt dat de controller al af is geleverd de 25e maart, Sony zegt nog niets ontvangen te hebben. Ik wil toch wel vanaf dinsdag aan de slag met Spongebob Squarepants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated 8)

[ Voor 16% gewijzigd door FeaR op 03-04-2022 06:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:43

Mauz1978

Console War Veteran

FeaR schreef op zondag 3 april 2022 @ 06:18:
[...]

Edit:
Kans dat ik een nieuwe controller ga halen wordt wel groter aangezien Sony aangeeft binnen 15 werkdagen na ontvangst retour te sturen. PostNL zegt dat de controller al af is geleverd de 25e maart, Sony zegt nog niets ontvangen te hebben. Ik wil toch wel vanaf dinsdag aan de slag met Spongebob Squarepants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated 8)
Dat is een beetje sony’s wijze: pas als het weer onderweg is naar jou, updaten ze de reparatiepagina/postverzending. En dat zal 99% van de tijd precies het uiterste zijn van wat ze aangeven, 15 werkdagen dus ;).

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:10

Quakie

quakelen

Hoe pakt Sony het aan? Doen ze moeilijk qua reparatie? Of is het kwestie van ticket aan maken en wachten op verzendgegevens? Neem aan dat je ook bon mee moet sturen?

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Quakie schreef op zondag 3 april 2022 @ 08:43:
Hoe pakt Sony het aan? Doen ze moeilijk qua reparatie? Of is het kwestie van ticket aan maken en wachten op verzendgegevens? Neem aan dat je ook bon mee moet sturen?
Ze kijken naar het serienummer. Bon is niet nodig, opsturen en hij wordt omgeruild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Mauz1978 schreef op zondag 3 april 2022 @ 07:22:
[...]
Dat is een beetje sony’s wijze: pas als het weer onderweg is naar jou, updaten ze de reparatiepagina/postverzending. En dat zal 99% van de tijd precies het uiterste zijn van wat ze aangeven, 15 werkdagen dus ;).
Thnx, dat geeft weer een beetje hoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:31
Verwijderd schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 22:51:
[...]

Ik heb tot en met de dualshock 4 ook nooit problemen gehad. Maar sinds de dualsense heb ik alleen maar problemen. Bij mij gaat het meestal niet eens om stick drift. Maar om knoppen die blijven hangen (sticky buttons), maar de laatste die ik gerepareerd terug kreeg had direct stick drift. En dat merk je wel, want hij deed niks anders meer dan naar links gaan.
Ok dan lijkt het erop dat je gewoon pech hebt (of ik geluk ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:03
Tot nu toe alleen wat veertjes moeten vervangen.

Op mijn eigen controller (jaar in gebruik) al 3x moeten doen. Ook bij vrienden moeten doen.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Kuhr89 schreef op maandag 4 april 2022 @ 11:19:
Tot nu toe alleen wat veertjes moeten vervangen.

Op mijn eigen controller (jaar in gebruik) al 3x moeten doen. Ook bij vrienden moeten doen.
Ik heb het tot op heden nog niet hoeven doen maar voor het geval dat, waar heb je die veertjes gekocht?
Dit naar aanleiding van deze video waarin gezegd wordtd dat ze alstig te vinden zijn?
YouTube: DualSense R2 Spring Repair/Replacement (with a proper DualSense spri...

/Edit
Is al oudere video realiseer ik me maar toch ;)

[ Voor 4% gewijzigd door schumi2004 op 04-04-2022 12:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:03
schumi2004 schreef op maandag 4 april 2022 @ 12:13:
[...]

Ik heb het tot op heden nog niet hoeven doen maar voor het geval dat, waar heb je die veertjes gekocht?
Dit naar aanleiding van deze video waarin gezegd wordtd dat ze alstig te vinden zijn?
YouTube: DualSense R2 Spring Repair/Replacement (with a proper DualSense spri...

/Edit
Is al oudere video realiseer ik me maar toch ;)
Ik heb ze gekocht bij XQgaming. 10 veertjes voor €5 volgens mij.

Met de iFixit gereedschappen is het goed te doen. Veertje goed terugdoen is het in het begin wat aanklooien, zeker bij de L2 is het niet zo fijn.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:32
Verwijderd schreef op zondag 3 april 2022 @ 14:17:
[...]

Ze kijken naar het serienummer. Bon is niet nodig, opsturen en hij wordt omgeruild.
Hoe lang ben je de controller gemiddeld kwijt? En krijg je een compleet nieuwe of een refurbished exemplaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:47
Tim01 schreef op maandag 4 april 2022 @ 15:34:
[...]

Hoe lang ben je de controller gemiddeld kwijt? En krijg je een compleet nieuwe of een refurbished exemplaar?
Bij Sony verschilt het elke keer, kans bestaat dat je een refurbished terugkrijgt.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17:56
Amaze86 schreef op maandag 4 april 2022 @ 15:49:
[...]

Bij Sony verschilt het elke keer, kans bestaat dat je een refurbished terugkrijgt.
En dit gaat dan puur over een lamme trigger (geen tot weinig tegendruk)? Goed om te weten, klantenservice van Bol zei dat mijn garantie al verlopen is (day one).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:42

v8power67

Psn: Mausosaurus

Orangelights23 schreef op maandag 4 april 2022 @ 15:56:
[...]

En dit gaat dan puur over een lamme trigger (geen tot weinig tegendruk)? Goed om te weten, klantenservice van Bol zei dat mijn garantie al verlopen is (day one).
Uhm day one is ergens november 2020 toch dus dan heb je tot november 2022 garantie toch in Nederland.
Of ia dat met controllers anders?

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
v8power67 schreef op maandag 4 april 2022 @ 16:46:
[...]

Uhm day one is ergens november 2020 toch dus dan heb je tot november 2022 garantie toch in Nederland.
Bol.com adverteert met 2 jaar garantie op al hun producten. Daar vallen controllers ook onder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tim01 schreef op maandag 4 april 2022 @ 15:34:
[...]

Altijd refurbished. Ongeveer 2 weken duurt het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Die discussie had ik ook met Sony. Volgens Sony hebben controllers maar 1 jaar garantie. Maar volgens mij is het wettelijk gewoon 2 jaar. Die discussie heb ik zelf wel gewonnen van Sony.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:44
Verwijderd schreef op maandag 4 april 2022 @ 18:44:
[...]

Die discussie had ik ook met Sony. Volgens Sony hebben controllers maar 1 jaar garantie. Maar volgens mij is het wettelijk gewoon 2 jaar. Die discussie heb ik zelf wel gewonnen van Sony.
Nederland kent geen termijn als het om wettelijke garantie gaat. Dat is afhankelijk per product en hoe lang je mag verwachten dat een product mee kan gaan zonder defecten (buiten eigen schuld).

https://www.consuwijzer.n...kocht-maar-kapot/garantie

Dit moet je via de verkoper doen overigens.

[ Voor 3% gewijzigd door Raem op 04-04-2022 18:55 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17:56
[...]

Dacht ik ook, maar ze zeiden omdat het een 'bijproduct' was, ik daar geen volle twee jaar garantie op kreeg. Zal ze nog eens berichten, anders Sony direct. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raem schreef op maandag 4 april 2022 @ 18:53:
[...]

Nederland kent geen termijn als het om wettelijke garantie gaat. Dat is afhankelijk per product en hoe lang je mag verwachten dat een product mee kan gaan zonder defecten (buiten eigen schuld).

Dit moet je via de verkoper doen overigens.
Die wettelijke garantie staat in de Europese wetgeving en die staat volgens mij altijd boven de Nederlandse wetgeving.

De wetgeving in Nederland is vooral heel vaag. Want hoe lang mag je verwachten dat een controller mee gaat? Een jaar is wel heel kort...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:44
Verwijderd schreef op maandag 4 april 2022 @ 18:57:
[...]

Die wettelijke garantie staat in de Europese wetgeving en die staat volgens mij altijd boven de Nederlandse wetgeving.

De wetgeving in Nederland is vooral heel vaag. Want hoe lang mag je verwachten dat een controller mee gaat? Een jaar is wel heel kort...
De Nederlandse wet geldt in dit geval boven de EU wet. Staat in de link die ik hierboven geplaatst heb, maar ook op rijksoverheid.nl staat dit vermeld.

Maar het is inderdaad wel vaag en je hebt kans een lange discussie aan te moeten gaan met de verkoper. Maar van een controller mag je wel verwachten dat die langer dan een jaar mee gaat idd.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FrankoNL
Raem schreef op maandag 4 april 2022 @ 19:03:
[...]

De Nederlandse wet geldt in dit geval boven de EU wet. Staat in de link die ik hierboven geplaatst heb, maar ook op rijksoverheid.nl staat dit vermeld.

Maar het is inderdaad wel vaag en je hebt kans een lange discussie aan te moeten gaan met de verkoper. Maar van een controller mag je wel verwachten dat die langer dan een jaar mee gaat idd.
Niet helemaal waar. De EU-richtlijn dient door de lidstaten te worden overgenomen in het nationale recht van de specifieke lidstaat, waarbij er in ieder geval niet ten nadele van mag worden afgeweken. Nederland heeft dit gedaan door te stellen dat een product deugdelijk moet zijn en tevens een verwachte levensduur heeft. Hoe lang die levensduur precies is blijft afhankelijk van het product. Een product van goedkope kwaliteit mag immers minder van worden verwacht dan een duur product, in de regel. Minder dan 2 jaar is dus in ieder geval niet mogelijk.

Simpel gezegd: De EU heeft richtlijnen opgesteld die een minimale duur voorschrijven. Nederland heeft er voor gekozen om verder te gaan dan deze minimumeis. Nederlandse wet gaat daarbij dus niet perse boven de EU richtlijn maar biedt de consument naast de europese termijn van 2 jaar extra waarborgen.

Op basis van Artikel I-6 van de Europese Grondwet gaat EU recht altijd boven nationale regelgeving. Behalve in Polen, maar daar ligt de EU dan ook mee overhoop. :+

Overigens is dit iets anders dan de garantie die Sony biedt als je direct de playstation of controller daarheen stuurt. Die zijn je helemaal niks verschuldigd. Elke garantie die zij bieden is coulance.

[ Voor 7% gewijzigd door FrankoNL op 04-04-2022 22:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
Verwijderd schreef op maandag 4 april 2022 @ 18:44:
[...]

Knap dat je dat hebt gewonnen bij Sony, maar het blijft bij pure coulance. Als je er een zaak van had gemaakt had je die verloren.

De wettelijke garantie nav de EU richtlijnen geldt bij de verkoper. Daaronder vallen overigens altijd alle inbegrepen accesoires zoals de controller.

Sony mag - mits je direct bij ze koopt - dus helemaal zelf bepalen wat wel en niet onder de fabrieksgarantie valt en hoe lang die duurt.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geronimous schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 20:20:
[...]

Knap dat je dat hebt gewonnen bij Sony, maar het blijft bij pure coulance. Als je er een zaak van had gemaakt had je die verloren.

De wettelijke garantie nav de EU richtlijnen geldt bij de verkoper. Daaronder vallen overigens altijd alle inbegrepen accesoires zoals de controller.

Sony mag - mits je direct bij ze koopt - dus helemaal zelf bepalen wat wel en niet onder de fabrieksgarantie valt en hoe lang die duurt.
Daar heb je inderdaad gelijk in dat de garantie bij de verkoper ligt. Echter krijg ik vaker iets voor elkaar bij Sony dan bij de verkoper. Mijn televisie is destijds zelfs buiten de 2 jaar garantie omgeruild voor een nieuw model. Ondanks dat de helpdesk niet heel best is bij Sony, moet ik zeggen dat ze vaak wel coulant er mee omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 6 april 2022 @ 13:40:
[...]

Echter krijg ik vaker iets voor elkaar bij Sony dan bij de verkoper. Mijn televisie is destijds zelfs buiten de 2 jaar garantie omgeruild voor een nieuw model.
In mijn tijd bij Expert en het gelukkig ter ziele gaan van Scheet & Floppen kreeg je dat toch echt niet voor elkaar. Zelfs TV’s die binnen 4 weken defect raakten werden gewoon opgestuurd ter reparatie, men kreeg dus geen nieuwe.

Veel veranderd dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 6 april 2022 @ 14:10:
[...]
In mijn tijd bij Expert en het gelukkig ter ziele gaan van Scheet & Floppen kreeg je dat toch echt niet voor elkaar. Zelfs TV’s die binnen 4 weken defect raakten werden gewoon opgestuurd ter reparatie, men kreeg dus geen nieuwe.

Veel veranderd dus :)
Ik heb ook bij Expert gewerkt, dat was tussen 2001 en 2006. Toen kwamen de fabrikanten net zoals nu aan huis voor een reparatie.

Maar voor het omruilen van de tv was hij al 3 keer eerder "gerepareerd". Dus er zit nog een voorgeschiedenis aan. Het is dus niet zo dat ze hem direct even omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 06:43

Fjeze

AllesPerfect!

Waar kan je je controller aanmelden? Mijn R2 knop is ook defect, hoor sinds gisteren ineens het veertje los in de behuizing rondgaan (weet zeker dat het het veertje is, aangezien ik een stukje van het veertje langs de R2 knop zag steken voor hij in de controller verdween).

Fly or Die

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Fjeze schreef op woensdag 6 april 2022 @ 14:17:
Waar kan je je controller aanmelden? Mijn R2 knop is ook defect, hoor sinds gisteren ineens het veertje los in de behuizing rondgaan (weet zeker dat het het veertje is, aangezien ik een stukje van het veertje langs de R2 knop zag steken voor hij in de controller verdween).
Bij de verkoper of direct bij Sony: https://www.playstation.com/nl-nl/support/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 6 april 2022 @ 14:13:
[...]

Ik heb ook bij Expert gewerkt, dat was tussen 2001 en 2006. Toen kwamen de fabrikanten net zoals nu aan huis voor een reparatie.

Maar voor het omruilen van de tv was hij al 3 keer eerder "gerepareerd". Dus er zit nog een voorgeschiedenis aan. Het is dus niet zo dat ze hem direct even omruilen.
Als een TV binnen 4 weken defect raakt, dan mag jij/ik de klant gaan vertellen dat hij opgestuurd moet worden, je zult begrijpen dat deze mensen nooit een Sony weer willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 6 april 2022 @ 14:37:
[...]
Als een TV binnen 4 weken defect raakt, dan mag jij/ik de klant gaan vertellen dat hij opgestuurd moet worden, je zult begrijpen dat deze mensen nooit een Sony weer willen hebben.
Dat is dus al 20 jaar niet meer zo, televisies worden bij de klant thuis gemaakt door Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 6 april 2022 @ 15:22:
[...]

Dat is dus al 20 jaar niet meer zo, televisies worden bij de klant thuis gemaakt door Sony.
Sorry, maar een TV die binnen 4 weken kapot gaat daar zou ik niet mee akkoord gaan en gewoon een nieuwe eisen.

Maar we dwalen af….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
In het algemeen is het zo dat de verkoper je een oplossing moet bieden: een kosteloze reparatie (binnen schappelijke tijd), vervanging of geld terug. De verkoper moet de kans krijgen het probleem te verhelpen, dus meteen een vervanging of geld terug is vaak niet de eerste optie.

Wat je soms wel kunt doen, als je iets op afstand hebt gekocht, is het binnen die 14 dagen te retourneren. Soms is men coulant tot 4 weken na aankoop ;)

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Laatst online: 19:25

RnB

Zijn er meer mensen die hun PS5 regelmatig verslepen en het volgende probleem daarbij ervaren:

Zodra ik mijn PS5 versleep, heb ik problemen met de controller connectie. Ik zet de PS5 aan met de controller, PS5 gaat aan, ik kan door het menu gaan en dan boem.... geen connectie meer. De controller gaat op een gegeven moment blauw pulseren en dan krijg ik de connectie ook niet meer voor elkaar totdat ik de PS5 uit- en weer aanzet. En dan begint het riedeltje weer.

Gisteren had ik het probleem opgelost door in Safe Mode de System Software Cache te legen, maar dat lijkt nu niet meer te werken. Ik speel nog wat met de Safe Mode opties, het laatste wat ik kan doen, is een volledige reset, maar daar zit ik stiekem niet op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
RnB schreef op donderdag 7 april 2022 @ 09:25:
Zijn er meer mensen die hun PS5 regelmatig verslepen en het volgende probleem daarbij ervaren:

Zodra ik mijn PS5 versleep, heb ik problemen met de controller connectie. Ik zet de PS5 aan met de controller, PS5 gaat aan, ik kan door het menu gaan en dan boem.... geen connectie meer. De controller gaat op een gegeven moment blauw pulseren en dan krijg ik de connectie ook niet meer voor elkaar totdat ik de PS5 uit- en weer aanzet. En dan begint het riedeltje weer.

Gisteren had ik het probleem opgelost door in Safe Mode de System Software Cache te legen, maar dat lijkt nu niet meer te werken. Ik speel nog wat met de Safe Mode opties, het laatste wat ik kan doen, is een volledige reset, maar daar zit ik stiekem niet op te wachten.
Kan me niet voorstellen dat het volledig stroomloos maken problemen veroorzaakt. Zelf heb ik al een aantal keren mijn PS5 volledig stroomloos gemaakt voor aantal dagen/weken en nog niet zulke issues ervaren.
Is het probleem ook volledig weg na het legen van de cache? Of komt het de volgende keer gewoon weer terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

@schumi2004 Ik sta nog volledig in het donker wat er nou aan de hand is.
Ik heb alle opties uit de Safe Mode menu gehad, tot aan een herinstallatie van de software vanaf USB aan toe, maar niks mocht baten.

De PS5 weer op zijn vaste plek in de woonkamer gezet, nog een reset gedaan vanuit de Safe Mode en nu werkt alles weer naar behoren...... :F

Je zou bijna denken dat we boven iets hebben staan wat enorm stoort, waardoor de controllers hun connectie verliezen. Toch heb ik beneden ook dezelfde issues gehad, totdat ik dus de boel weer gereset heb.

Het enige verschil is dat de PS5 beneden horizontaal ligt en boven verticaal staat, maar lijkt me stug dat dat iets doet niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
@RnB Heel bijzonder inderdaad. De ligging van de PS5 kan het niet zijn, eerder iets van interferentie op het BT signaal denk, router/hotspot die dichtbij staat misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een revisie model verschenen voor de PlayStation 5 controller, te zien aan het modelnummer aan de onderkant.

Bij de nieuwe staat er naast de 1 nu ook een A

Nieuw model
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T9I24VTdbDemmfyZbM9SzVQieCE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fvXNzgrLQFuGh14TiZW1H6ch.png?f=fotoalbum_large

Oud model
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6TiaksSFhQ9SeB5Fde2iqQsUOic=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qVMxubNDohyFm56YhC7NUi9p.png?f=fotoalbum_large

Deze tref je ook aan op de onlangs verschenen Starlight, Galactic Purple en Nova Pink.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RnB

RnB

Ik ben erachter wat de connectieproblemen met de controller veroorzaakt.

Op de benedenverdieping is mijn PS5 aangesloten op het bekabelde netwerk, op de bovenverdieping gebruik ik het Wi-Fi netwerk.
Net weer de PS5 verplaatst naar boven en de connectie bleef stabiel totdat ik verbinding maakte met de Wi-Fi. Dan kapt ie ermee, moet ik de PS5 rebooten en gaat het weer een paar seconden goed totdat ie weer verbinding heeft met het Wi-Fi netwerk. Daarom had ik er beneden ook last van totdat ik de PS5 gereset had, omdat de PS5 ondanks een bekabelde netwerkverbinding, ook verbinding maakt het met Wi-Fi netwerk als deze bekend is.

Even kijken wat ik hiermee ga doen, omdat ik het niet zie zitten om mijn PS5 heel lang kwijt te zijn. Echter is het natuurlijk wel een hardwarefout die gerepareerd moet worden.

Wel handig om ook aan te geven dat ik een 5GHz-only Wi-Fi netwerk heb, deze kan dus niet storen met het 2.4GHz signaal van Bluetooth.

[ Voor 7% gewijzigd door RnB op 13-04-2022 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starscreamer
  • Laatst online: 04-09 15:35
RnB schreef op woensdag 13 april 2022 @ 13:51:
Ik ben erachter wat de connectieproblemen met de controller veroorzaakt.

Op de benedenverdieping is mijn PS5 aangesloten op het bekabelde netwerk, op de bovenverdieping gebruik ik het Wi-Fi netwerk.
Net weer de PS5 verplaatst naar boven en de connectie bleef stabiel totdat ik verbinding maakte met de Wi-Fi. Dan kapt ie ermee, moet ik de PS5 rebooten en gaat het weer een paar seconden goed totdat ie weer verbinding heeft met het Wi-Fi netwerk. Daarom had ik er beneden ook last van totdat ik de PS5 gereset had, omdat de PS5 ondanks een bekabelde netwerkverbinding, ook verbinding maakt het met Wi-Fi netwerk als deze bekend is.

Even kijken wat ik hiermee ga doen, omdat ik het niet zie zitten om mijn PS5 heel lang kwijt te zijn. Echter is het natuurlijk wel een hardwarefout die gerepareerd moet worden.

Wel handig om ook aan te geven dat ik een 5GHz-only Wi-Fi netwerk heb, deze kan dus niet storen met het 2.4GHz signaal van Bluetooth.
Heb wifi nog nooit uitgeprobeerd op de PS5 :X
Vanaf begin al bekabeld net als als de Switch & TV O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krablander
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 03-03-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 16:26:
Er is een revisie model verschenen voor de PlayStation 5 controller, te zien aan het modelnummer aan de onderkant.

Bij de nieuwe staat er naast de 1 nu ook een A

Nieuw model
[Afbeelding]

Oud model
[Afbeelding]

Deze tref je ook aan op de onlangs verschenen Starlight, Galactic Purple en Nova Pink.
Hopelijk minder last van drift dan de vorige revisie. Voelt de controller ook anders aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

krablander schreef op donderdag 14 april 2022 @ 17:24:
[...]

Hopelijk minder last van drift dan de vorige revisie. Voelt de controller ook anders aan?
Nee, exact hetzelfde eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Mauz1978 schreef op zondag 3 april 2022 @ 07:22:
[...]
Dit gaat spannend worden :P
23 maart controller aangemeld
24 maart controller verzonden
Radiostilte

Volgens PostNL is de controller 25 maart afgeleverd bij Sony. Met Sony contact opgenomen of dat echt zo is aangezien de Sony pagina dus blijft steken op de 24e. Maar controller is inderdaad aangekomen.

Zou betekenen dat de 15 werkdagen vandaag om zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 08:58

Denko

|{ing Øf ßlitz

Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2022 @ 17:57:
[...]

Nee, exact hetzelfde eigenlijk.
Als het klopt is de veer voor de triggers net iets dikker en steviger

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Morgen Sony maar weer eens bellen. De genoemde 15 werkdagen zijn reeds voorbij maar ook het checken van de status online is niet meer mogelijk.

Als ik de link in de e-mail van Sony volg kom ik bij een inlogscherm. De link werkte voorheen wel. Ik moet/hoor naar "hardware.support.playstation.com" te gaan maar ik word naar "retail-repairs.playstation.com" geleid.

Mogelijk omdat mijn PlayStation van Amazon Duitsland komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denko schreef op donderdag 21 april 2022 @ 19:53:
[...]

Als het klopt is de veer voor de triggers net iets dikker en steviger
Per TronicsFix, the new controllers are built with a slightly different spring which is loaded into the L and R buttons. In older models, the spring had a 0.25mm thickness, but these new ones are just a bit thicker at 0.3mm. This suggests that they'll be more durable, and hopefully inject the pad with more life.

In de onderstaande video, die begint bij 4:54 zie je het wat duidelijker.

Zolang jouw 'oude' controller het nog perfect doet zie ik geen reden om hem om te ruilen voor een revisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

FeaR schreef op donderdag 21 april 2022 @ 23:20:
[...]
Als ik de link in de e-mail van Sony volg kom ik bij een inlogscherm. De link werkte voorheen wel. Ik moet/hoor naar "hardware.support.playstation.com" te gaan maar ik word naar "retail-repairs.playstation.com" geleid.
Sony support kon mijn case ook niet verklaren. Ze zien wel in het systeem dat de controller de 25e binnen is gekomen (zoals PostNL Track and Trace ook laat zien). Het is nu afwachten, ze gaan intern schakelen en ik ga terug worden gebeld als er meer bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

OK... Ik helemaal happy over dat ik een nieuwe e-mail had gehad met Track and Trace alleen leidt die ook tot nergens. Wederom contact gehad met Sony; e-mail is foutief verstuurd en ze hebben geen idee wat de status is. Ticket is doorgezet naar een andere afdeling die er op terug moeten komen.

[ Voor 214% gewijzigd door FeaR op 25-04-2022 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-09 17:07
FeaR schreef op donderdag 21 april 2022 @ 23:20:
[...]

Morgen Sony maar weer eens bellen. De genoemde 15 werkdagen zijn reeds voorbij maar ook het checken van de status online is niet meer mogelijk.

Mogelijk omdat mijn PlayStation van Amazon Duitsland komt?
Had ik vorige week ook dat die link niet meer werkte zoals voorheen.

Maar toch mijn controller gisteren terug gekregen.

De 14de verstuurd en de 26ste terug. ;)

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

GRAD85 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 13:01:
[...]
Had ik vorige week ook dat die link niet meer werkte zoals voorheen.

Maar toch mijn controller gisteren terug gekregen.

De 14de verstuurd en de 26ste terug. ;)
Helaas is mijn controller nog bij Sony. Ergens vermoed ik dat ze het defect mogelijk niet kunnen vinden of niet erg genoeg vinden. Mijn Galactic Purple Dualsense (met 1A-revisie) heeft ook een hoorbare adaptive trigger motor. Maar goed, dan had dat toch in het system moeten staan...?

We gaan het zien. Ik kan weer verder doordat ik een nieuwe controller heb gekocht en de witte zal ooit wel terug gaan komen...

Pagina: 1 ... 19 ... 24 Laatste

Let op:
Waar kan ik garantie claimen?

- Hoofdzakelijk bij de verkopende winkel (wettelijke- of consumentengarantie): in NL/BE n.a.v. Europese regelgeving minstens 2 jaar*
- Bij Sony zelf (fabrieksgarantie): tot 1 jaar na originele aankoopdatum. Sony heeft als fabrikant geen verplichtingen, die liggen wettelijk gezien bij de verkoper.
Let op: Als je direct bij Sony koopt geld het eerste punt en krijg je bij Sony ook minstens 2 jaar garantie.

Garantie geldt in beide gevallen voor het volledige product, dus ook meegeleverde accessoires zoals de controller.
*: Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland. Dit is omdat het ene product langer mee gaat dan het andere. Men spreekt ook wel over de 'verwachte levensduur', maar deze is in de praktijk lastig vast te stellen. De meeste verkopers houden de EU richtlijnen aan en geven meestal minstens 2-3 jaar garantie op electronica. Dat hoeft echter niet te betekenen dat je daarna geen wettelijke garantie meer kunt claimen.
- de eerste 6 óf 12 maanden** maanden na verkoop ligt de bewijslast voor een defect altijd bij de verkoper. Daarna ligt die bewijslast bij jou als consument. Dit kan van belang zijn bij een garantieclaim; meer info in de links onderaan
- In NL en Belgie is de verkoper altijd wettelijk aansprakelijk voor de afhandeling van garantie. Een verkoper mag je nooit doorverwijzen naar de fabrikant of kosten rekenen voor de afhandeling.

Meer info:
• * https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product
• ** https://www.consuwijzer.n...et-niet-kapot-heb-gemaakt