[Lidl Smart Home] Ervaringen & discussie - Deel 1

Pagina: 1 ... 11 ... 30 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super00721
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17-11-2024
De MQTT draait, de Aqara switch word mooi herkend...

Volgende stap, de lidl lamp resetten, zodat MQTT ze kan oppikken...

Reset lamp 1: 4x aan/uit --> geen reset

Ok, dan maar een andere lamp testen:

Reset lamp 2: 4x aan/uit --> geen reset

Straks eens langer tussen aan en uit laten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:00
Super00721 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:36:
De MQTT draait, de Aqara switch word mooi herkend...

Volgende stap, de lidl lamp resetten, zodat MQTT ze kan oppikken...

Reset lamp 1: 4x aan/uit --> geen reset

Ok, dan maar een andere lamp testen:

Reset lamp 2: 4x aan/uit --> geen reset

Straks eens langer tussen aan en uit laten...
Ik had ook lampen die ik niet gereset kreeg :( Je zou eens in de bovenbak hier in dit topic moeten zoeken op reset. er was een gebruiker die ook nog een andere methode had dan in de handleiding van mijn lamp stond die voor hem wel werkte (voor mij helaas ook niet). De lampen die bij mij wel resette deden dat direct, zonder dat ik bijzonder snel of langzaam moest doen.

[ Voor 7% gewijzigd door sjorsjuhmaniac op 15-01-2021 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Doen jullie dit vooral uit interesse of is het echt heel gemakkelijk die smart lampen?

Ik ben voor mezelf een beetje aan het denken, maar het enige wat ik kan bedenken aan voordelen is de lamp in de veranda (daar zit geen lichtknop en het zou handig zijn als die op beweging in het donker aan ging, al kan dat ook met een simpele bewegingsmelder van een paar euro) en thermostatische radiatorknoppen (volgens mij heeft Lidl dit alleen in Duitsland, maar dan kun je voor je gaat douchen de verwarming al open zetten, of voor je gaat slapen want dat is bij ons wel heel koud) en een deurbel als die goed en snel werkt (maar die heeft Lidl ook niet en mijn ervaring met smartdeurbellen is ook niet zo goed).

Voor gewone lampen heeft het denk ik vooral nadelen (omdat ik verwacht dat mijn vrouw toch de lichtknoppen blijft gebruiken en gaat mopperen dat het duurder is en slechter werkt). Maar ik heb een Coronacheque gekregen en die zou ik hiervoor wel kunnen gebruiken zonder klachten over 'duurder' te krijgen ;)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
De enige verlichting toepassing die voor mij echt meerwaarde heeft is de buitenverlichting. Ik kan die aan laten gaan op weg naar huis waardoor ik zelf mijn eigen huis mooi verlicht zie als ik aan kom rijden. De verlicht heeft bij mij ook wel een functie met de donkere oprit. Anyway... ook een luxe probleem natuurlijk. Kan ook met een timer bv maar dan staat het iedere avond, heel de avond aan... Een bewegingsmelder is te 'laat' voor mij om hetzelfde effect te hebben.
Het 2e functionele aan de zelfde opstelling is dat ik een timer erop heb staan om ze ook weer uit te schakelen... wat dat vergeet ik eigenlijk altijd!

Andere verlichting vind ik dat je con-argumenten waar zijn: werkt onder aan de streep altijd slechter dan traditionele verlichting omdat die noooooit problemen hebben. Maar desalniettemin heb ik toch een aantal lampen hangen :)

Ik vind de deur/raam sensoren ook echt meerwaarde hebben. Ik pas dit toe op items die je kan vergeten en niet 'makkelijk' ziet. Again... luxe problemen natuurlijk want een rondje rond het huist lopen kan altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Super00721
Het stuk met home assistant, uit interesse.

Met de hub van lidl kan je vrij snel, en vrij simpel wat opzetten. Use cases moet je zelf natuurlijk voorzien, maar mij gaat het bvb om 's avonds vanuit bed op een knop te duwen, et voila, alle lichten uit.

Daarna ga ik uitbreiden naar andere zaken dan licht (stopcontacten,...) om te vermijden dat ik bvb een bijverwarming een hele nacht laat draaien.

Oplossing voor een warhoofd dus :)
Marzman schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:54:
Doen jullie dit vooral uit interesse of is het echt heel gemakkelijk die smart lampen?

Ik ben voor mezelf een beetje aan het denken, maar het enige wat ik kan bedenken aan voordelen is de lamp in de veranda (daar zit geen lichtknop en het zou handig zijn als die op beweging in het donker aan ging, al kan dat ook met een simpele bewegingsmelder van een paar euro) en thermostatische radiatorknoppen (volgens mij heeft Lidl dit alleen in Duitsland, maar dan kun je voor je gaat douchen de verwarming al open zetten, of voor je gaat slapen want dat is bij ons wel heel koud) en een deurbel als die goed en snel werkt (maar die heeft Lidl ook niet en mijn ervaring met smartdeurbellen is ook niet zo goed).

Voor gewone lampen heeft het denk ik vooral nadelen (omdat ik verwacht dat mijn vrouw toch de lichtknoppen blijft gebruiken en gaat mopperen dat het duurder is en slechter werkt). Maar ik heb een Coronacheque gekregen en die zou ik hiervoor wel kunnen gebruiken zonder klachten over 'duurder' te krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super00721
Helaas, pindakaas, eerste lamp inderdaad proberen te resetten met "10 sec aan, 10 sec uit, dan 3* aan/uit"

tja, daar sta je dan, lol. Ik heb nog 1 ongebruikte e27 wit in de verpakking zitten, het zal wisselen worden

De tweede lamp is voor later.

Dat home assistant en dergelijke niet plug-and-play is, geen probleem, maar als hun eigen spul al wat te buggy is...
sjorsjuhmaniac schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:42:
[...]

Ik had ook lampen die ik niet gereset kreeg :( Je zou eens in de bovenbak hier in dit topic moeten zoeken op reset. er was een gebruiker die ook nog een andere methode had dan in de handleiding van mijn lamp stond die voor hem wel werkte (voor mij helaas ook niet). De lampen die bij mij wel resette deden dat direct, zonder dat ik bijzonder snel of langzaam moest doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Super00721
Nu word de eerste lamp herkend in zigbee2mqtt.

Dus:
  1. De lamp loskoppelen in de Lidl app
  2. Aan/uit zetten, ik begon met 10sec uit, 10 sec aan, maar aangezien de lamp niet wou knipperen, uiteindelijk een willekeurige "aan/uit" sequence uit frustratie
  3. Blijkt zigbee2mqtt opeens de lamp te herkennen, kleuren werken, scénes nog niet tegengekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-06 20:37
Is het al mogelijk om de bewegingsensor direct aan de hue app te koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super00721
lol, ik heb precies een lamp neer gekregen...ik was een aqara knop aan het programmeren, en ik voegde dit toe:

code:
1
2
3
4
5
6
  action:
    - service: light.turn_on
      data:
        entity_id: light.slaapkamer
        brightness: 130
        rgb_color: [255,0,0]

nu krijg ik die lamp niet meer aan, handmatig niet, met de app niet, en niet met de aqara...Andere lampen op het circuit zijn nog ok.

Back to the drawing board

Edit:

- device verwijderen, alle automatisering verwijderen
- lamp uit de fitting draaien
- lamp terug in de fitting draaien bracht lamp in pairing mode
- device terug instellen op mqtt

Was de oplossing

[ Voor 38% gewijzigd door Super00721 op 15-01-2021 13:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 19:09

Toff

FP ProMod
@sjorsjuhmaniac hierboven doelt waarschijnlijk op mijn post:
Toff in "[Lidl Smart Home] Ervaringen & discussie - Deel 1"
De aan-uit procedure is nogal kritisch: 10 sec uit / 1 sec aan / 3 sec uit / 1 sec aan / 3 sec uit / inschakelen.

[ Voor 27% gewijzigd door Toff op 15-01-2021 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmes
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-03 16:35
Hoe zit het met de aansturing van dit soort producten van buiten af? Iets wat KlikaanKlikuit wel kan. Of is er een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-06 20:33
Morgoth schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 16:49:
Heeft iemand de Lidl afstandsbediening al weten te koppelen aan Home Asisstent (icm Phoscon en een Conbee stick)?
Nog even een bump van mijn vraag. Iemand al die de afstandsbediening van de Lidl heeft weten te koppelen aan HA (icm Phoscon/Conbee stick)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaive
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 05-11-2021
Weet iemand hier, of iemand ervaring ermee of de sonoff zigbee mini's ook werken met de lidl gateway zigbee. Ik zou graag mijn lampen die via vaste schakelaars ook willen bedienen met app/gh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippie17
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-10-2022
Misschien is de vraag al langsgekomen en heb ik eroverheen gelezen, maar ik heb zelf de HUE bridge 2.0 die gekoppeld is aan mijn TOON thermostaat en bedien vanuit de toon app mijn lampen en stopcontacten (Die hele dure van Fibrago ofzoiets).

Ik begrijp dat de slimme stopcontacten zijn te koppelen aan de HUE bridge. Kan ik nu deze stopcontacten dan ook vanuit mijn Toon all (of het display aan de muur) bedienen ? Ik heb nog 5 slimme stopcontacten en als het met de Lidl stopcontacten ook werkt, scheelt mij dat een bak met geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-06 00:50
Ik ben sinds gisteren overgestapt van de Lidl gateway naar de hue bridge omdat ik ook al wat lampen van Philips heb.

De lampen van de Lidl makkelijk aan de hue bridge kunnen hangen. Nu ook voor het eerst een gemixte opstelling. Dan merk je dat de Lidl lampen echt wel een stuk minder zijn op het gebied van kleur en lichtsterkte zodra je een kleur kiest. Helderheid van de Wittinten is denk ik zelfs nog wel beter dan Hue.
Dimmen daarin in tegen weer een stuk minder.

Afijn, nu heb ik dus nog de afstandsbediening die bij de starterskit zat 'over'. Hoe krijg ik deze gereset?

En heeft iemand deze al aan de de hue bridge kunnen koppelen? (Misschien van hue Essentials?)

[ Voor 9% gewijzigd door Downstar2 op 18-01-2021 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tpq36
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 31-01 21:50
In de aanbieding?
https://www.lidl-shop.nl/...bee-Smart-Home/p100306597

Alleen de lamp kost al €15,99
https://www.lidl.nl/nl/p/.../rgb-led-lamp/p43244?ar=3

Kortom, klein beetje puinhoop op de LIDL shop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik denk dat ze drie keer een lamp en de hub rekenen (de oude prijs van de hub want die is ook duurder geworden :p), de remote tellen ze niet eens.

Op zich wel een goede aanbieding toch? (hetzelfde als de introductieaanbieding).

In Belgie is hij een paar euro duurder https://www.lidl-shop.be/...ing-Smart-Home/p100306597

[ Voor 12% gewijzigd door Marzman op 19-01-2021 15:02 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-06 20:13
Marzman schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 14:58:
[...]

Ik denk dat ze drie keer een lamp en de hub rekenen (de oude prijs van de hub want die is ook duurder geworden :p), de remote tellen ze niet eens.

Op zich wel een goede aanbieding toch? (hetzelfde als de introductieaanbieding).

In Belgie is hij een paar euro duurder https://www.lidl-shop.be/...ing-Smart-Home/p100306597
Dit is dan de starterset met kleurlampen, dat is idd wel een aanbieding. De standaardset met witte lampen kost € 59.

Offtopic:
Maar de LIDL heeft wel vaker van dit soort trucjes.
2 weken geleden hadden ze een stoomreiniger
Adviesprijs € 129,99 en in de aanbieding voor € 69,99.
Natuurlijk meteen uitverkocht, maar op de site stond/staat precies diezelfde stoomreiniger met een vaste prijs van € 89,99........

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tpq36
DaRk PoIsOn schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:15:
[...]

Dit is dan de starterset met kleurlampen, dat is idd wel een aanbieding. De standaardset met witte lampen kost € 59.

Offtopic:
Natuurlijk meteen uitverkocht, maar op de site stond/staat precies diezelfde stoomreiniger met een vaste prijs van € 89,99........
Er is hier op tweakers zelfs al een apart topic omtrent het wel een wee van de LIDL shop:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2011550

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

DaRk PoIsOn schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:15:
[...]

Offtopic:
Ja het is altijd opletten, ook met die XXL meuk in de winkel.

Zonnebloemolie 2,5 euro voor 2 liter, XXL zonnebloemolie 5 liter 6 euro. Altijd van die grappen, in het begin trapte ik daar wel een paar keer in :p

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Laatst online: 09-06 20:13
tpq36 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:21:
[...]

Er is hier op tweakers zelfs al een apart topic omtrent het wel een wee van de LIDL shop:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2011550
Dat topic kende ik nog niet, thnx!

@Marzman daar was ik dus gisteren bijna ingetrapt!

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• cvanatten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-06 18:25
Veel nieuwe artikelen te koop vanaf 27-1: https://www.lidl.nl/smart-home
Mooie aanvulling: sfeerlichten, buitenlichten etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tpq36
cvanatten schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 19:50:
Staat bij diverse producten ook een disclaimer:
"* Mogelijke beperkingen in functionaliteiten met systemen en apparaten van andere Zigbee 3.0-systeemproviders"

( Oh, en de zonnebloemolie is gewoon €4,99 voor 5 liter
https://www.lidl.nl/nl/p/...onnebloemolie/p45188?ar=3 )

[ Voor 13% gewijzigd door tpq36 op 21-01-2021 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seen
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-05 23:16
fun schreef op zondag 29 november 2020 @ 15:38:
[...]

10 sec aan, dan 10 sec uit dan 3x snel aan-uit-aan-uit-aan-uit-aan

Als ze fel gaan knipperen zit je in de connectie mode
Net gereset op deze manier. De handleiding methode werkte niet. Krijg m nu alleen niet opnieuw gekoppeld |:(

Ik deed dit omdat ik sinds gisteren de lampen niet meer aan of uit kan zetten via google home & assistant. Via Lidl Home app werkt het nog wel. Als de lamp dan aan staat ziet google home dat wel maar als ik m dan daarin uit zet doet de lamp niks maar google geeft aan dat ie uit is. Iemand anders hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AKromkamp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09-06 19:51
Seen schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 16:34:
[...]

Net gereset op deze manier. De handleiding methode werkte niet. Krijg m nu alleen niet opnieuw gekoppeld |:(

Ik deed dit omdat ik sinds gisteren de lampen niet meer aan of uit kan zetten via google home & assistant. Via Lidl Home app werkt het nog wel. Als de lamp dan aan staat ziet google home dat wel maar als ik m dan daarin uit zet doet de lamp niks maar google geeft aan dat ie uit is. Iemand anders hier ook last van?
Hier hetzelfde probleem. Lampen gaan niet meer aan of uit via Google home. Via de Lidl Home app wel maar met vertraging van zo'n 5 sec.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-06 15:07

Mimiix

Professioneel Prutser

Gaan we bij deCONZ even voor wat support zorgen. Nice.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinDomoticz
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13-03 21:00
Mimiix schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 23:20:
[...]

is het mogelijk om voor meer apparaten support aan te vragen? Zo ja waar en welke gegevens te verstrekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik kom wel in Belgische Lidls, en wat kost 2 liter?

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cvanatten
tpq36 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 09:27:
[...]
Staat bij diverse producten ook een disclaimer:
"* Mogelijke beperkingen in functionaliteiten met systemen en apparaten van andere Zigbee 3.0-systeemproviders"
Dat blijkt ook wel uit de reacties in dit forum met alle pogingen om te verbinden aan andere Zigbee hubs. Mijn advies: gewoon de Lidl Hub (of een andere Tuya Zigbee hub) kopen, dan werkt alles zoals bedoeld. En kun je ook alle andere Tuya spullen er aan koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
jammer dat er dan weer zo weinig informatie bij staat, inbouwdiepte van de spotjes, aantal lumen, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lverlaek
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-05 18:34
Bar weinig info helaas over de nieuwe producten. Zo heb je er (nog) niks aan. Wil toch op z'n minst het protocol en het aantal lumens weten.
We wachten af..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:06

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Niet alleen de lampen. Ook de usb tafelcontact doos. Is dit allemaal uit of kan je per device uit zetten? Lijkt mij toch een basic vraag.
lverlaek schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:28:
Bar weinig info helaas over de nieuwe producten. Zo heb je er (nog) niks aan. Wil toch op z'n minst het protocol en het aantal lumens weten.
We wachten af..

Usenet handleidingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cvanatten
lverlaek schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:28:
We wachten af..
Protocol is Zigbee, behalve voor het kacheltje. Via de shop iets meer info: https://www.lidl-shop.nl/smarthome_4_1_27012021?scrl=product
TheDudez schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:45:
Niet alleen de lampen. Ook de usb tafelcontact doos. Is dit allemaal uit of kan je per device uit zetten? Lijkt mij toch een basic vraag.
[...]
Deze werd ook in de vorige ronde al verkocht. Geekess in "[Lidl Smart Home] Ervaringen & discussie - Deel 1"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

[...]
Die contactdoos is top! Usb is niet los schakelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:06

TheDudez

Usenet stofzuiger!

.

[ Voor 99% gewijzigd door TheDudez op 22-01-2021 13:56 ]

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
[...]
Je kunt de sockets individueel aansturen. (of allemaal tegelijk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:04

DaveFlash

Here's to the crazy ones

nice. komt dus nieuwe lading aan... en de tussenstekker is vanaf 27 jan. ook weer op de oude prijs van 9,99. mijn wachten wordt dus beloond. cc @cvanatten bedankt voor de tip. zonet foldertje voor volgende week meegenomen uit de plaatselijke winkel _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

persoonlijk lijkt mij deze nieuwe variant wel geinig:

LIVARNO LUX® LED-lichtlijst - Zigbee Smart Home
Afbeeldingslocatie: https://www.lidl-shop.nl/media/67449a0088a3fcb4da2bd862b7ca2840.jpeg

heeft trouwens wel veel weg van de hue lichtbalk: https://www.philips-hue.c...fellamp--2-pack/7820230P7

iemand enig idee of zo iets gewoon veilig in de badkamer zou kunnen, bij weinig douchen en ver genoeg van de douche zelf af en boven een hoge spiegel?

[ Voor 22% gewijzigd door DaveFlash op 23-01-2021 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

daarnaast, nog de vraag: heeft iemand de bewegingssensor van lidl al werkend op bijv een hue bridge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

sjaool

Every life should have 9 cats

AKromkamp schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 16:43:
[...]

Hier hetzelfde probleem. Lampen gaan niet meer aan of uit via Google home. Via de Lidl Home app wel maar met vertraging van zo'n 5 sec.
Seen schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 16:34:
[...]

Daar had ik ook last van dus de Lidl en Home app maar uit de stroombesparing op mijn smartphone gehaald en dat werkte bij mij.

Al met al ben ik nog niet zo te spreken over de hele bedoening. De kleuren krijg je niet goed geregeld. Die van de Lidl lampen wijken flink af van mijn andere lampen. De scenes werken niet lekker in de routines. Dan heb je twee lampen die wel de juist kleur geven en de rest staat helder wit etc. Dus echt lekker werken doet het nog niet.

[ Voor 31% gewijzigd door sjaool op 22-01-2021 16:24 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seen
  • Laatst online: 08-05 23:16
sjaool schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 16:21:
[...]

[...]

Daar had ik ook last van dus de Lidl en Home app maar uit de stroombesparing op mijn smartphone gehaald en dat werkte bij mij.

Al met al ben ik nog niet zo te spreken over de hele bedoening. De kleuren krijg je niet goed geregeld. Die van de Lidl lampen wijken flink af van mijn andere lampen. De scenes werken niet lekker in de routines. Dan heb je twee lampen die wel de juist kleur geven en de rest staat helder wit etc. Dus echt lekker werken doet het nog niet.
Helaas nog steeds niks. :'( Op internet ook niks over te vinden met mijn google skills. Frustrerend, geen zin om de boel helemaal te resetten en/of terug te sturen. Dilemma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Mimiix schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 23:20:
[...]

Enig idee of de lidl afstandsbedieningen door deconz ondersteund gaan worden? Dat is voor mij nu nog de enige reden dat ik al mijn lidl spul nog niet aan ha heb gekoppeld. Ik wil wel ook mijn afstandsbedieningen kunnen gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

DaveFlash schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 15:40:
persoonlijk lijkt mij deze nieuwe variant wel geinig:

LIVARNO LUX® LED-lichtlijst - Zigbee Smart Home
[Afbeelding]

iemand enig idee of zo iets gewoon veilig in de badkamer zou kunnen, bij weinig douchen en ver genoeg van de douche zelf af en boven een hoge spiegel?
Is dat die van 30 euro? Die staat nu als sfeerlamp omschreven, ik snap niet helemaal hoe ze bij lichtlijst komen :) Ik vind hem ook wel leuk, zou in de Veranda wel cool zijn dan kan ik die in verschillende sferen verlichten. Er hangt nu een Philips LED-TL die ik nooit voor de gezelligheid aan doe :p

https://www.lidl.nl/nl/p/smart-home/rgb-led-sfeerlamp/p44955

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Morgoth schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 04:54:
[...]
Enig idee of de lidl afstandsbedieningen door deconz ondersteund gaan worden? Dat is voor mij nu nog de enige reden dat ik al mijn lidl spul nog niet aan ha heb gekoppeld. Ik wil wel ook mijn afstandsbedieningen kunnen gebruiken.
Zijn ze al! Zie issue 3975.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Mimiix schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 10:21:
[...]

Zijn ze al! Zie issue 3975.
Oh, wat vet! Dan ga ik dat binnenkort eens proberen! De droom is om de Lidl gateway eruit te doen en alles via HA te gaan draaien.

Voor de mensen die het ook interessant vinden, dit is de link naar het issue waar Mimiix het over heeft: https://github.com/dresde...onz-rest-plugin/pull/3975

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazsie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:47
Nou, klantenservice is ver te zoeken...

Nog steeds geen reactie op mijn klacht die ik op 10 januari 2021 heb ingediend mbt gebruikte tussenstekkers die geleverd zijn. 1x antwoord via whatsapp gekregen met antwoord dat het pas (5 dagen later) naar de afdeling is gestuurd. Daarna krijg ik ze niet meer via whatsapp/webchat te pakken. Dat wordt dus poging met bellen.

Ik krijg nu gewoon de neiging om het gewoon retour te sturen, zeker nu de prijs 9,99 is ipv 12,99 wat ik betaald heb.

Edit:
Uit eindelijk toch telefonisch contact kunnen krijgen. Alle 4 mogen retour + 10,-- korting zodat wanneer ze weer op voorraad zijn opnieuw kan bestellen tegen de huidige prijs met dus 10,-- korting.

Al met al toch zeker een + punt voor de afhandeling waar ik tevreden mee ben, alleen dus wachten op voorraad.

[ Voor 25% gewijzigd door Jazsie op 23-01-2021 22:03 ]

3600 Wp op 0° (vrijwel plat) | 3900Wp op 10°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

Seen schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 18:51:
[...]

Helaas nog steeds niks. :'( Op internet ook niks over te vinden met mijn google skills. Frustrerend, geen zin om de boel helemaal te resetten en/of terug te sturen. Dilemma.
Ik heb er sinds vandaag ook weer last van. Via de Lidl app geen problemen om de lampen te bedienen maar via de Google Assistent geen enkele sjoege... Gaat weer lekker zo... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

DaveFlash schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 15:40:
(..)

(..)

daarnaast, nog de vraag: heeft iemand de bewegingssensor van lidl al werkend op bijv een hue bridge?
iemand al een antwoord hiervoor?

mijn idee is namelijk dat ik de lidl balk combineer met de sensor zodat bij het betreden van de badkamer licht meteen aangaat.

zou de sensor van lidl dan bijv net als bij het ikea spul, via touchlink gewoon aan elkaar gepaired kunnen worden zonder tussenkomst van welke bridge dan ook... :?

[ Voor 76% gewijzigd door DaveFlash op 23-01-2021 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-05 15:13

Rax

Webdevver

sjaool schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 17:22:
[...]

Ik heb er sinds vandaag ook weer last van. Via de Lidl app geen problemen om de lampen te bedienen maar via de Google Assistent geen enkele sjoege... Gaat weer lekker zo... :|
Ik had er vandaag ook last van. Maar na de stroom even van de Lidl hub af gehaald te hebben werkte alles weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-06 18:19
DaveFlash schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 20:03:
[...]
iemand al een antwoord hiervoor?

mijn idee is namelijk dat ik de lidl balk combineer met de sensor zodat bij het betreden van de badkamer licht meteen aangaat.

zou de sensor van lidl dan bijv net als bij het ikea spul, via touchlink gewoon aan elkaar gepaired kunnen worden zonder tussenkomst van welke bridge dan ook... :?
Als de IP rating van dat ding hoog genoeg is.
En dat betwijfel ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 04-06 19:09

Toff

FP ProMod
sjaool schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 17:22:
[...]

Ligt waarschijnlijk niet aan Google Assistent. Hier werkte het "smart" deel van de Lidl app ook opeens niet meer, terwijl de bediening via de app probleemloos ging. Herstarten van de Lidl Gateway hielp niet, maar inmiddels lijkt het weer te werken. Leuk spul, maar (nog) niet 100% betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

Rax schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 20:08:
[...]

Ik had er vandaag ook last van. Maar na de stroom even van de Lidl hub af gehaald te hebben werkte alles weer.
Dat heb ik dus ook maar weer gedaan. Typisch dat dat nu vlak na elkaar een paar keer gebeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• webber87
  • Laatst online: 08-06 14:43
sjaool schreef op zondag 24 januari 2021 @ 12:06:
[...]

Dat heb ik dus ook maar weer gedaan. Typisch dat dat nu vlak na elkaar een paar keer gebeurt.
Ook hier werkte het niet meer. Nu wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbeertsen
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 03-01 09:56
Hallo, is hier ook iemand die de gateway van lidl werkend heeft via homekit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-06 19:56
Toevallig wilde wij nog tuinlampen die ik dan ook met hue wil aansturen.
Komt de lidl folder binnen met eigenlijk precies wat we zoeken.
Hier is meer info te vinden:
https://www.lidl-shop.nl/...bee-Smart-Home/p100315960

420 lumen lijkt me prima
Aan de handleiding te zien zit er een 24V LED driver tussen.
Kan alleen niet vinden hoelang het snoer is maar dat zien we vanzelf wel.

Aangezien het een lamp is verwacht ik dat deze gewoon aan Hue is toe te voegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:04

ManiacsHouse

Scheisse!

Plenkske schreef op zondag 24 januari 2021 @ 16:38:

420 lumen lijkt me prima

Ze hebben heerlijk een aantal hue producten gekopieerd.
https://www.lidl-shop.nl/...ion&scenario=also_clicked Hue Go mét accu en voor de helft van de prijs.

https://www.lidl-shop.nl/...bee-Smart-Home/p100317581
Hue Play voor minder dan de helft.

Okay hoe de kwaliteit lichtopbrengst is, is nog even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-06 09:02
Toff schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:25:
[...]

Ligt waarschijnlijk niet aan Google Assistent. Hier werkte het "smart" deel van de Lidl app ook opeens niet meer, terwijl de bediening via de app probleemloos ging. Herstarten van de Lidl Gateway hielp niet, maar inmiddels lijkt het weer te werken. Leuk spul, maar (nog) niet 100% betrouwbaar.
Ah ik ben dus helaas niet de enige. Sinds ruim een week reageren de lampen en gateway meer niet dan wel. Zojuist alles ontkoppeld en opnieuw ingesteld. Nu werkt het weer maar als ik bv in de lidl app de gateway de testfunctie kies dan loopt deze stuk op de derde stap "Detect network connection status". En geeft deze de melding dat er een unstable connection is. Nu heb ik deze via lan aangesloten op een perfect werkende glasvezel verbinding en nergens anders last van dus dat lijkt mij sterk. Op de gateway zelf brand de status lamp ook niet. Lijkt erop dat de server van lidl dan wellicht plat ligt al een tijdje of erg instabiel werkt. Wel balen want bij aansturing via de google home afgelopen dagen werkte het dus ineens niet....wel het bevestiging geluidje dat de lampen wijzigen maar dat deden ze dan niet. Lidl app verloor ook telkens de verbinding en als ik de app dan inging dan kon ik zo wel de lampen aansturen. Erg balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanatten
PaPi36 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 19:07:
[...]
Lijkt erop dat de server van lidl dan wellicht plat ligt al een tijdje of erg instabiel werkt.
Misschien kun je dan de app Smart Life proberen. Hierin kun je alle Tuya Zigbee en wifi producten in combineren, dus ook die van Lidl. Ik heb daarmee nooit problemen, ook vai Google Home werkt het altijd foutloos.
Op mijn Lidl hub is trouwens het lampje bij status ook altijd uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-06 09:02
cvanatten schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:41:
[...]

Misschien kun je dan de app Smart Life proberen. Hierin kun je alle Tuya Zigbee en wifi producten in combineren, dus ook die van Lidl. Ik heb daarmee nooit problemen, ook vai Google Home werkt het altijd foutloos.
Thanks....die ga ik zeker proberen. Ik ben eerst nog benieuwd hoe lang het stabiel blijft werken na de herinstallatie. Maar heb de app all klaar gezet voor zodra het niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stealfred
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18-02-2024
Ik heb een vraag
Ik heb de google home Smart Speaker. Verder een Homematic IP voor de garage deur.
Kan je de Smart Home producten die deze week in de folder staan ook gebruiken via de homematic ip of google home, zonder dat je de gateway erbij koopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Frappuccino schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 20:12:
[...]

Als de IP rating van dat ding hoog genoeg is.
En dat betwijfel ik.
hmm. bedankt voor advies... _/-\o_

ik slaap er nog een nachtje over, maar morgenochtend wel even naar de lidl om iig de stekkers te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Stealfred schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:47:
Ik heb een vraag
Ik heb de google home Smart Speaker. Verder een Homematic IP voor de garage deur.
Kan je de Smart Home producten die deze week in de folder staan ook gebruiken via de homematic ip of google home, zonder dat je de gateway erbij koopt?
ben niet thuis in dat google spul, maar heeft de google home zelf zigbee aan boord dan lijkt me van wel, en anders niet lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StoOker
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-05 13:35
Stealfred schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:47:
Ik heb een vraag
Nee, je koppelt de Lidl gateway met Google Home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UdiBenLudi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-05 13:26
Een vraagje voor de buitenverlichting. Iemand ervaring met buitenverlichting op Zigbee? Gaat dit goed door muren heen of moet ik een versterker/deelnemer bij een dunnere muur zetten wss? :)

Mis ook een verlengkabel bij die buitenverlichting van Lidl. :( Maar blijft mooi spul voor een redelijke prijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:08

CyBeRSPiN

sinds 2001

UdiBenLudi schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:48:
Een vraagje voor de buitenverlichting. Iemand ervaring met buitenverlichting op Zigbee? Gaat dit goed door muren heen of moet ik een versterker/deelnemer bij een dunnere muur zetten wss? :)
Als het door HR++ glas heen moet dan heb je kans dat je een repeater op een goede plek moet plaatsen. Bijvoorbeeld een op de verdieping aan de tuinkant, en dan evt nog een achterin je tuin die het signaal dan weer richting de achtergevel zendt. Elk 230V gevoede Zigbee is een repeater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UdiBenLudi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-05 13:26
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:56:
[...]

Als het door HR++ glas heen moet dan heb je kans dat je een repeater op een goede plek moet plaatsen. Bijvoorbeeld een op de verdieping aan de tuinkant, en dan evt nog een achterin je tuin die het signaal dan weer richting de achtergevel zendt. Elk 230V gevoede Zigbee is een repeater.
Thnx :) Dan ook maar een stekker erbij zetten idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
UdiBenLudi schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:48:

Mis ook een verlengkabel bij die buitenverlichting van Lidl. :( Maar blijft mooi spul voor een redelijke prijs.
Ligt nogal aan de situatie natuurlijk, kwestie van uitproberen. Hier had ik met Hue gateway in meterkast een instabiele verbinding met een lightstrip onder de overkapping, ongeveer 15 meter verderop met 1 muur en tuindeuren ertussen.
Dus toen heb ik de gateway verplaatst.
Maar wat al gezegd is, een ander zigbee apparaat tussenin helpt ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

PaPi36 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 19:07:
[...]

Ah ik ben dus helaas niet de enige. Sinds ruim een week reageren de lampen en gateway meer niet dan wel. Zojuist alles ontkoppeld en opnieuw ingesteld. Nu werkt het weer maar als ik bv in de lidl app de gateway de testfunctie kies dan loopt deze stuk op de derde stap "Detect network connection status". En geeft deze de melding dat er een unstable connection is. Nu heb ik deze via lan aangesloten op een perfect werkende glasvezel verbinding en nergens anders last van dus dat lijkt mij sterk. Op de gateway zelf brand de status lamp ook niet. Lijkt erop dat de server van lidl dan wellicht plat ligt al een tijdje of erg instabiel werkt. Wel balen want bij aansturing via de google home afgelopen dagen werkte het dus ineens niet....wel het bevestiging geluidje dat de lampen wijzigen maar dat deden ze dan niet. Lidl app verloor ook telkens de verbinding en als ik de app dan inging dan kon ik zo wel de lampen aansturen. Erg balen.
Dat hij een unstable connection heeft zal komen omdat de hub niet via wifi verbonden is maar via LAN. De test zal denk ik uitgaan van een wifi verbinding. Ik heb namelijk hetzelfde als ik de test doe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toerq
  • Laatst online: 26-05 11:47
cvanatten schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:41:
[...]

Bedankt, goede tip.

Heb de app ook geinstalleerd en werkt goed, zie dat je veel meer kan toevoegen. de lidl app heb ik verwijdert.

ook kleur instellen kan nu als taak, perfekto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Tuya schakelaar/afstandsbedienig werkt ook niet op de Lidl gateway. Lijkt wel of er helemaal niks van andere fabrikanten op werkt.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanatten
Gebruik je de Lidl app? Dan kun je beter overstappen op de Smart Life app. Ik heb daar al allerlei Tuya producten van Tuya gekoppeld. Zowel Zigbee als Wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Inderdaad eerst maar eens de smart life app proberen en als dat niet wil een tuya gateway.

Na een maand al met al niet zo positief over lidl zigbee. Ook nog gezien het feit dat ik een afstandsbediening kon koppelen aan een lamp die niet in de koppelstand stond. Qua netwerkveiligheid niet wenselijk maar wel heel leuk voor buurtkinderen. Hoeven ze met een afstandsbediening alleen maar op zoek te gaan naar huizen met rare kleurtjes.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhuijzer
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-01 20:51
Plenkske schreef op zondag 24 januari 2021 @ 16:38:

420 lumen lijkt me prima

Iemand die een review / foto of andere content heeft behalve de website en 'het krantje' van de producten die nog niet eerder verkocht zijn?

Tuin spot ga ik sowieso halen, maar die in huis sfeer balken/bollen zijn naar mijn mening mooie replica van philips maar de scenes van Tuya en Lidl zijn totaal niet te vergelijken. En daar zit vermoedelijk het prijsverschil in.

Voor m'n kersenboompje in de tuin is een spot met eenvoudige langzame wisseling van kleur voldoende naast het inschakelen bij zonsondergang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

rhuijzer schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 20:41:
[...]

Iemand die een review / foto of andere content heeft behalve de website en 'het krantje' van de producten die nog niet eerder verkocht zijn?

Tuin spot ga ik sowieso halen, maar die in huis sfeer balken/bollen zijn naar mijn mening mooie replica van philips maar de scenes van Tuya en Lidl zijn totaal niet te vergelijken. En daar zit vermoedelijk het prijsverschil in.

Voor m'n kersenboompje in de tuin is een spot met eenvoudige langzame wisseling van kleur voldoende naast het inschakelen bij zonsondergang.
Ik vind de ledstrip kleuren niet zo mooi. Als dat dezelfde leds zijn, meh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
Ik heb zojuist wat tuinlampen gekocht.
Volgens de verpakking is het snoer wat er aan zit ~3.5 meter.
Alles voelt degelijk en ziet er goed uit.
Werkte meteen met mijn Hue gateway.

Werd zo toegevoegd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vdMYbfJIggtE3gQ356wlqQPBxPI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rzP48xIMSB1ZC0MDIhuxShYc.jpg?f=fotoalbum_large

En dit zit er allemaal in de verpakking:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZV-uXKH2yHVKCix7imkC3hDciuY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ITZbM3pQPc3VN2EhmsNbv7W2.jpg?f=fotoalbum_large

De LED driver is overigens ook IP65.

Binnen Domoticz werd de nieuwe lamp ook meteen herkent.
Ik kwam er wel achter dat ik via Domoticz de kleuren niet kon wijzigen (wel de wit tinten), dus dat moet ik nog even nakijken. Bij mijn Hue lightstrip werkt dat wel.

[ Voor 95% gewijzigd door Plenkske op 27-01-2021 08:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JGro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:41
Ik heb zojuist de kleine sfeerlamp met accu (rip-off van Hue Go) in huis gehaald.

Beetje vergelijkbaar verhaal met de andere RGB-lampen denk ik, al heb ik die zelf niet getest: wittinten zijn prima en fel genoeg, de kleuren zijn wat vlakjes. De lamp is van plastic gemaakt, maar voelt niet fragiel aan.

Hij staat net, dus de accu(duur) nog niet getest.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

ik heb zojuist rond half voor acht bij de lidl zo'n balkje opgepikt, helaas door stroom storing nu pas kunnen posten, maar moet zeggen dat ik ze best klein vind, ik had verwacht dat die 2x groter zou zijn, maar blijkbaar is die van hue ook niet groter, enfin verder niet op de specificaties gelet, had beiden groter geschat op basis van de plaatjes, maar het is wel een geinig dingetje hoor, kwam meteen na vlak bij houden bij de hue bridge in de hue app te voorschijn en werkt direct:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b_7kkFhiMOw6dbLurB2PbpafItE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0UFXqXsGGMQxGjiylKkrUU06.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NzCco6Sz9-QMLX1Wa3G1r7fZFS8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7FrFrdg9ffCyiRF1uaEt6cVy.jpg?f=fotoalbum_tile

kleuren idd minder dan philips, maar dat boeit me niet zo:

al met al best tevreden mee, misschien haal ik er nog wel een paar... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:11
@DaveFlash Kan deze ook gebruikt worden met Hue sync?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-06 20:37
Wanneer is het mogelijk om de lidl bewegingssensor aan te sluiten zonder lidl bridge maar direct op een hue bridge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-06 04:08
Joostje123 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:23:
Wanneer is het mogelijk om de lidl bewegingssensor aan te sluiten zonder lidl bridge maar direct op een hue bridge?
Niet bekend, waarschijnlijk nooit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sypher
  • Nu online
spacecrap schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:19:
Zover ik weet kan Hue Sync alleen echte Hue lampen aan. Toen ik destijds de Lidl Lightstrip had toegevoegd aan mijn Hue Bridge en ik deze wilde toevoegen aan een entertainment ruimte was deze niet te kiezen.

Maar misschien dat het via de diyHue route wel werkt, die heeft ook de Entertainment API geïmplementeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik ben benieuwd of ik op 1 driver van de nieuwe tuinlampjes met de juiste buitenkabel splitter ook 2 lampen aan zou kunnen sturen. De bijgeleverde driver is 18W, de lampen zeggen 7W, maar geen idee waarop dat berekend is en dus hoe "veilig" dit zou zijn. Zou qua bekabeling wel een stuk schelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waywaith
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-05 14:17

Waywaith

Tja

Heeft iemand al de lidl deurbel geprobeerd? Ik had wel wat meer "deurbel acties" verwacht. Zoals het instellen van een iets langere bell oid, nu is het maar één tril en een "ding" op de mobiel.

Buiten dat had ik ook wel verwacht dat mijn Nest hub een seintje zou geven als de deurbel zou gaan... maar misschien mis ik nog iets. Iemand anders dat al geprobeerd?

-Pirate : "The cannons be ready Captain." -Captain: "Are."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Kippenijzer schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:31:
Ik ben benieuwd of ik op 1 driver van de nieuwe tuinlampjes met de juiste buitenkabel splitter ook 2 lampen aan zou kunnen sturen. De bijgeleverde driver is 18W, de lampen zeggen 7W, maar geen idee waarop dat berekend is en dus hoe "veilig" dit zou zijn. Zou qua bekabeling wel een stuk schelen.
Goede vraag wel, wellicht zou 2 lampen kunnen en daarna houd het op ? Want te weinig power.
Ik weet verder ook niet of dit elektra technisch veilig is.

[ Voor 17% gewijzigd door Plenkske op 27-01-2021 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb alles van Ikea (16 lampen + bridge) en net zo'n Lidl lichtbalk gekocht, maar krijg die niet herkend in de ikea app. Iemand nog een workaround?

Smart home al gedownload maar lijkt erop dat je dan alles (incl bridge) opnieuw moet instellen? Werkt het dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Waywaith schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:41:
Heeft iemand al de lidl deurbel geprobeerd? Ik had wel wat meer "deurbel acties" verwacht. Zoals het instellen van een iets langere bell oid, nu is het maar één tril en een "ding" op de mobiel.

Buiten dat had ik ook wel verwacht dat mijn Nest hub een seintje zou geven als de deurbel zou gaan... maar misschien mis ik nog iets. Iemand anders dat al geprobeerd?
Ik wist niet dat ze een deurbel hadden;

Kun je er een beetje vlot mee communiceren via de app of zijn de mensen dan al weer weg? (ik heb niet zo'n goede ervaringen met smart deurbellen :p )

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Marzman schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 15:17:
[...]

Ik wist niet dat ze een deurbel hadden;

Kun je er een beetje vlot mee communiceren via de app of zijn de mensen dan al weer weg? (ik heb niet zo'n goede ervaringen met smart deurbellen :p )
Het is geen camera deurbel, puur de drukknop ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
zou het theoretisch mogelijk zijn om de lidl rgblamp die in het starterspakket zit softwarematig om te bouwen zodat die allebij tegelijk doet. dus bijv groene led en witte tegelijk zodat het groen wat feller wordt. denk dat het eenvoudig moet zijn voor de maker van de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batilan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:56
Toerq schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 15:28:
zou het theoretisch mogelijk zijn om de lidl rgblamp die in het starterspakket zit softwarematig om te bouwen zodat die allebij tegelijk doet. dus bijv groene led en witte tegelijk zodat het groen wat feller wordt. denk dat het eenvoudig moet zijn voor de maker van de app.
Ben ik ook benieuwd naar, ik ben niet zo van die heel verzadigde kleuren, maar een accentkleur in aanvulling op (warm of koel) wit licht lijkt me subtieler (al weet ik niet hoe dat in de praktijk zou uitvallen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
Batilan schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 15:52:
[...]

Ben ik ook benieuwd naar, ik ben niet zo van die heel verzadigde kleuren, maar een accentkleur in aanvulling op (warm of koel) wit licht lijkt me subtieler (al weet ik niet hoe dat in de praktijk zou uitvallen).
kleur is iig te zwak maar vinde de kleur wel goed verder rood is gewoon rood.

zou mogelijk moeten zijn om beide leds aan te sturen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cvanatten
Quantor schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:47:
Ik heb alles van Ikea (16 lampen + bridge) en net zo'n Lidl lichtbalk gekocht, maar krijg die niet herkend in de ikea app. Iemand nog een workaround?

Smart home al gedownload maar lijkt erop dat je dan alles (incl bridge) opnieuw moet instellen? Werkt het dan wel?
Koppelen aan Ikea is vaak lastig omdat de aanpak van Ikea anders is: je koppelt de lamp via de afstandsbediening. Ik weet niet wat je bedoeld met Smart home. Bedoel je de Smart Life app? Die werkt alleen met een Tuya gateway, zoals bijvoorbeeld die van Lidl. Daarin kun je geen Ikea hub koppelen.
Als je wilt dat de lichtbalk zo werkt als bedoeld heb je dus een Lidl/Tuya hub nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

spacecrap schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:19:
nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

ik heb inmiddels het boekje van lidl kunnen bekijken, de balk heeft een IP20 rating. dus zou als het goed is prima moeten kunnen boven een spiegel, ruim van de douchcel af. (bron)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-06 21:20
Hier nu de lampen, die doen het wel op Ikea. De tussen stekkers hebben er geen zin in. Iemand suggestie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
  • Laatst online: 00:39
Waywaith schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:41:

Gaat die deurbel over Zigbee? Er is zo weinig over te vinden op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Het is wel frustie dat het allemaal niet werk, ik denk dat ik de hele buts maar terug breng. En gewoon lekker bij Ikea blijf. Kwalitatief gewoon beter in mijn ogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waywaith
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-05 14:17

Waywaith

Tja

BurnerT schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:50:
[...]

Gaat die deurbel over Zigbee? Er is zo weinig over te vinden op de site.
Nou ja het werkt met die lidl gateway, dus ja...

wil alleen wel snel andere mogelijkheden.

Jammer dat je ook niet in de app handelingen kan kopieeren, zodat je makkelijk een knipper effect met lampjes kan maken (bv als de bel gaat).

-Pirate : "The cannons be ready Captain." -Captain: "Are."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Plenkske schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 07:54:
Ik heb zojuist wat tuinlampen gekocht.
Volgens de verpakking is het snoer wat er aan zit ~3.5 meter.
Alles voelt degelijk en ziet er goed uit.
Werkte meteen met mijn Hue gateway.

Werd zo toegevoegd:
[Afbeelding]

En dit zit er allemaal in de verpakking:
[Afbeelding]

De LED driver is overigens ook IP65.

Binnen Domoticz werd de nieuwe lamp ook meteen herkent.
Ik kwam er wel achter dat ik via Domoticz de kleuren niet kon wijzigen (wel de wit tinten), dus dat moet ik nog even nakijken. Bij mijn Hue lightstrip werkt dat wel.
Heb je misschien een foto 'in actie' bij donker? ben benieuwd naar de opbrengst. Ik ben persoonlijk niet geïnteresseerd in de RGB maar zou hem zelf alleen op warm wit zetten. Zou top zijn.

Hoe 'sluit' je hem eigenlijk aan? ik ben niet bekend met 220v dat permanent buiten ligt? Of moet de stekker per se binnen zitten/ligg/ingeplugd zijn? Kan ik me haast niet voorstellen omdat dat praktisch onhaalbaar is voor de meeste tuinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:25

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
@sjorsjuhmaniac Voor tuinverlichting is het gewoon normaal om 230V buiten te hebben. Klassiek zat deze natuurlijk geschakeld met een schakelaar maar die komt met smart verlichting te vervallen. Daarnaast zijn gewoon stopcontacten in de tuin ook niet gek. Dus ik kan het me prima voorstellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Septillion schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 08:52:
@sjorsjuhmaniac Voor tuinverlichting is het gewoon normaal om 230V buiten te hebben. Klassiek zat deze natuurlijk geschakeld met een schakelaar maar die komt met smart verlichting te vervallen. Daarnaast zijn gewoon stopcontacten in de tuin ook niet gek. Dus ik kan het me prima voorstellen :)
Pff nou 220 volt zou ik graag ondanks smart wel geschakeld hebben buiten.
Pagina: 1 ... 11 ... 30 Laatste