Lidl folderaanbieding versus Lidl-shop?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polydeukes
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-04 20:07
Afgelopen week ontving ik de Lidl-folder met daarin een interessant stuk gereedschap. Met de folder op schoot ging ik kijken wat de huidige prijs is en wat ik evt. zou besparen met de aanbieding. Het resultaat zal jullie niet verrassen, maar de aanbiedingsprijs is dus €10 hoger dan de normale prijs. 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eyES8AtY4E_bNC7UfjykiMkFkzk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Je3gq0aSPw1LHe8oWbhjSCu6.png?f=fotoalbum_large

Link naar folder: https://www.folderz.nl/be...older-294320.html#page=15
Link naar zelfde artikel in de webshop: https://www.lidl-shop.nl/...0V-zonder-accu/p100302284

Edit: op basis van de reacties hieronder lijkt het eerder om een fout in de folder te gaan dan een bewuste actie om de klant geld uit de beurs te schudden. Woensdag 12-8 weten we het zeker, want dan gaat de "aanbieding" in.

[ Voor 21% gewijzigd door Polydeukes op 11-08-2020 14:35 . Reden: afbeelding gewijzigd ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19:50
Is wel niet hetzelfde product: degene in de webshop mist een accu

[ Voor 5% gewijzigd door 99ruud99 op 11-08-2020 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:33

De Nelis

en anders maar niet...

Oplichting, mwah denk het niet. Eerder een type, want als je op de productpagina kijkt staat er een alternatief voor de folderprijs: https://www.lidl-shop.nl/...ion&scenario=also_clicked

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

99ruud99 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:21:
Is wel niet hetzelfde product: degene in de webshop mist een accu
Die in de folder ook: excl. accu en lader

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polydeukes
@99ruud99 kijk goed, ze hebben beide geen accu en het is exact hetzelfde product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19:50
oeps - inderdaad de folder is ook excl accu en lader.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Idd; een verschil tussen 'aanbieding' (zelf ophalen in de winkel) versus online bestellen (maar dan wel verzendkosten).

Maar oplichting? Zeer zeker niet; oplichting is echt iets heel anders! ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polydeukes
@De Nelis Die van €49 is niet draadloos maar met stekker. Ander artikel

[ Voor 62% gewijzigd door Polydeukes op 11-08-2020 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:05
Waarom zou het oplichting zijn als online en offline andere tarieven gelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polydeukes
@Jimster Het blijkt nu dat er 2 artikelen in de webshop te koop zijn die, op het eerste gezicht, identiek zijn behalve de prijs.

Edit: de duurdere in de online shop is met draad 8)7 en dus een andere dan in de folder

[ Voor 27% gewijzigd door Polydeukes op 11-08-2020 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

Jimster schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:24:
Waarom zou het oplichting zijn als online en offline andere tarieven gelden?
Ze refereren in de folder ook naar de webshop bij het product. Insinueren zo dat het dezelfde prijs in de shop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-04 11:51
Het feit dat ze zelf ook de shop aanraden vind ik 'oplichting' wel een zwaar woord. Prima toch dat je voor het een iets meer betaald dan online? Niet iedereen heeft zin dagen of een week te wachten en betaald graag dan meer om het in de winkel te halen.

Daarnaast; wat zijn de verzendkosten? In de winkel heb je die natuurlijk niet. Dan kom ik al op bijna €45 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
Polydeukes schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:25:
@Jimster Het blijkt nu dat er 2 artikelen in de webshop te koop zijn die, op het eerste gezicht, identiek zijn behalve de prijs.
Die andere is bedraad.
Maar mijn vraag blijft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:19
Het kan ook nog altijd een foutje in de folder zijn natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polydeukes
@henri86 daar neig ik nu ook naar, omdat er een bijna identiek artikel (alleen dan met stekker ipv draadloos) voor die prijs te koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
henri86 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:27:
Het kan ook nog altijd een foutje in de folder zijn natuurlijk
Inderdaad, of online. Even de klantenservice mailen of bellen en je weet het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
In de webshop heb je nog 4,99 euro verzendkosten wat het verschil iets minder maakt ?

(Daarnaast is de zaag en Parkside merk wel echt de budget van de budget, handig wellicht voor een enkele gebruiken maar kwalitatief erg laag)

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polydeukes
@Jimster Lidl hanteert zover ik weet nooit andere prijzen online. En voor de verzendkosten zijn vrij eenvoudig kortingscodes te regelen (is mij ook gelukt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polydeukes
Breezers schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:29:
In de webshop heb je nog 4,99 euro verzendkosten wat het verschil iets minder maakt ?
Klopt, maar het blijft vreemd dat de prijzen zo veel verschillen.
(Daarnaast is de zaag en Parkside merk wel echt de budget van de budget, handig wellicht voor een enkele gebruiken maar kwalitatief erg laag)
Dat is een hele andere discussie natuurlijk. Voor mijn huis-tuin-en-keuken-klusjes is dat prima spul (3 jaar garantie). Heb nog wat ander gereedschap van Parkside en dat voldoet prima, voor het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:46
Denk niet meer dan een foutief linkje bij de online folder. Er zijn 2 gelijkende zagen, de een is iets groter en krachtiger zoals het lijkt (machine 1 met 85mm zaagblad, 25mm zaagdiepte en 4500RPM, machine 2 met 89mm zaagblad, 27mm zaagdiepte en 5500RPM).

Een tijdje terug hadden ze een soortgelijk foutje, maar dat was een fout in de fabriek: 2 klopboormachines, volgens de papieren folder, online folder en zelfs de doos in de winkel was het de versie met variabel toerental, het bleek echter de versie zonder variable toerental. Had de machine eerst gekocht, maar meteen teruggebracht met die melding en schijnbaar was ik zeer zeker niet de enige die dat deed. Werd ook geen punt van gemaakt, direct geld terug gekregen.

Ryzen 7 5800X ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polydeukes
@Moi_in_actie Nee, de een is met draad, de ander is draadloos. Dus de folderaanbieding is daadwerkelijk €10 duurder dan de huidige prijs in de webshop. Meest waarschijnlijk is dat het een fout in de folder is wat hierboven ook al gesuggereerd wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Polydeukes schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:32:
. Meest waarschijnlijk is dat het een fout in de folder is wat hierboven ook al gesuggereerd wordt.
Waarschijnlijk wel.

Maar waarom dan meteen van die sensationele ;) click-bait-Telegraaf titels met een tekst als " ...laat je niet oplichten!" :?
Er is helemaal geen sprake van oplichting; hooguit een foutieve prijsvermelding. o.i.d.

Aha; ik zie dat de titel van het topic al is ingekort... O-)

[ Voor 7% gewijzigd door ehtweak op 11-08-2020 15:37 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:07

Kek

3flix

ehtweak schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:36:
[...]
Maar waarom dan meteen van die sensationele ;) click-bait-Telegraaf titels met een tekst als " ...laat je niet oplichten!" :?
waarschijnlijk zelfde soort volk? Telegraaflezende Lidl gangers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polydeukes
@ehtweak Mocht het geen fout in de folder zijn (die vraag staat nu uit bij de klantenservice van de Lidl) dan vind ik het verhogen van de prijs en deze marketen als aanbieding oplichting. Dat vinden we massaal ook als de Mediamarkt de weken voor Black Friday langzaam de prijzen verhoogt om de op Black Fridat ineens terug te zetten naar de oorspronkelijke prijs en dit te marketen als aanbieding.

Als het wel een fout in de folder is, dan zal ik dat rectificeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002

Sport_Life

Solvitur ambulando

Die van Bosch zijn veel beter, ik zou die menen.
Of is het weer een principe dingetje ?

Oplichting .. komop man.

[ Voor 14% gewijzigd door Sport_Life op 11-08-2020 14:44 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
In de app kan je zoeken in de winkel op insteekzaag en dan selecteren online bestellen maar dan geeft deze aan dat je pas kunt bestellen na 12 augustus (terwijl je wel in de webshop de goedkopere variant kan selecteren) dus ik vermoed dat er toch 2 verschillende artikelnummers gekoppeld staan aan 2 verschillende producten in hun backend....

Edit: screenshot toegevoegd met “winkel” artikel (dus niet webshop) “online bestellen”

Het artikelnummer voor de goedkopere variant via de “webshop” dus niet “winkel” online bestellen is 100302284

Edit : @Polydeukes hahaha, nu “ineens” is de bestelknop wel te selecteren in de app en wordt je direct naar de goedkopere variant doorgestuurd. Ze hebben gewoon liggen slapen met verschillende acties of artikelnummers en zijn nu wakker geworden _O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vGwbNuoVee-whKn1aUncXTihdSM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fc4WRPH6ik7i0wSgSLjn0fWC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 61% gewijzigd door Breezers op 11-08-2020 14:55 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polydeukes
@Kek Fijne vriend... wat wil je nou dat ik hier op zeg? Graag inhoudelijk reageren of gewoon iets anders gaan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polydeukes
@Breezers ik heb de vraag gesteld aan de klantenservice van de Lidl.
Maar de beschrijving lezend lijkt het erop dat het exaxt hetzelfde apparaat is. Ook al heeft het een ander artikelnummer. Even afwachten dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polydeukes
@Sport_Life Ok, maak jij dan €10 over naar mijn rekening? 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Volgens mij hanteert de Lidl-Shop (online) andere prijzen dan de Lidl-winkels. Ik heb wel vaker gezien dat dingen in de winkel een andere prijs hebben dan in de online shop.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polydeukes
Eerste reactie van de klantenservice van Lidl:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VVRtaDqTlaC68S7nTfxWlivl_p0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QsYKDc9cl6arpwy2SPrKTfAP.jpg?f=user_large
Ze reageren wel snel, dus daarvoor alvast mijn complimenten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polydeukes
@Ozzie dat lijkt dan pure willekeur, want de rest van de apparaten in de folder hebben exact dezelfde prijs als de webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polydeukes
@Breezers
Edit : @Polydeukes hahaha, nu “ineens” is de bestelknop wel te selecteren in de app en wordt je direct naar de goedkopere variant doorgestuurd. Ze hebben gewoon liggen slapen met verschillende acties of artikelnummers en zijn nu wakker geworden _O-
Jij noemt het slapen. Ik zeg een "bewussie" 😉

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-04 10:06

Perkouw

Moderator General Chat
Title change doorgevoerd

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:27

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Er staat in die folder nergens dat het een speciale aanbiedingsprijs is. Voor zover ik weet voeren ze deze producten niet continu in de winkel, dus kan ook prima puur in de folder gezet zijn omdat het binnenkort verkrijgbaar is in de fysieke winkels.

Hoe dan ook in elk geval even de topictitel ontschreeuwd.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polydeukes
@Perkouw @Orion84 dankjewel. ik was wellicht wat te emotioneel bij het kiezen van een titel.
Ter info: Het artikel is nu al gewoon te bestellen en exact hetzelfde als in de folder. En de andere apparaten die in de folder staan hebben wel dezelfde prijs. Dus het blijft een vreemd verhaal.

[ Voor 59% gewijzigd door Polydeukes op 11-08-2020 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-04 20:14

Metalfreak

Hoije woh!

Ozzie schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:48:
Volgens mij hanteert de Lidl-Shop (online) andere prijzen dan de Lidl-winkels. Ik heb wel vaker gezien dat dingen in de winkel een andere prijs hebben dan in de online shop.
Ja, ik had dat laatst met een tent die in de "aanbieding" was volgens de folder bij de fysieke Lidl voor 69,95. Via Lidl-Shop kostte deze slechts 44,95. Het enige verschil dat ik kon ontdekken was dat het een andere kleur was, verder waren alle specs exact hetzelfde. Zelfde formaat, zelfde materiaal enz.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polydeukes
@Metalfreak en hoe voelde jij je toen je daar achter kwam? Stel dat je de tent in de winkel had gekocht en een dag later in de webshop had gekeken?
Kijk, als het om een heel andere winkelketen gaat, dan snap ik dat er prijsverschillen zijn, maar dit is gewoon dezelfde winkel met een ander verkoopkanaal. Raar dat ze dan verschillende prijze hanteren... imho... (even los van evt. verzendkosten, iedereen snapt dat verzenden nooit écht gratis kan).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Polydeukes schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:59:
@Metalfreak en hoe voelde jij je toen je daar achter kwam? Stel dat je de tent in de winkel had gekocht en een dag later in de webshop had gekeken?
Ik voelde me prima, aangezien ik die via Lidl-Shop had gekocht :P

Maar zet je het niet wat zwaar aan? "Hoe voelde je je" klinkt een beetje alsof je denkt dat ik slachtofferhulp nodig had :/

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polydeukes
@Metalfreak haha, nee, zou erg is het niet. Maar ik zou me wel een beetje "genaaid" 😶 voelen (even los van het bedrag). Natuurlijk kun je dan terug naar de winkel en meestal valt er wel wat te regelen (omruilen voor goedkoper product of geld terug), maar je hebt er gedoe mee waar je niet op zit te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Polydeukes schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 16:09:
@Metalfreak haha, nee, zou erg is het niet. Maar ik zou me wel een beetje "genaaid" 😶 voelen (even los van het bedrag). Natuurlijk kun je dan terug naar de winkel en meestal valt er wel wat te regelen (omruilen voor goedkoper product of geld terug), maar je hebt er gedoe mee waar je niet op zit te wachten.
Ik zou of mijn schouders ophalen of mijn geld terugvragen, meer opties zijn er niet. Blijkbaar vond je het product het geld waard toen je het daarvoor kocht, dus waarom zo moeilijk doen? Of kijk jij nadat je iets hebt gekocht ook nog weken naar de prijzen van het betreffende product om te kijken of ze je op een of andere manier "genaaid" hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polydeukes
@Metalfreak Ik had (nog) niks besteld.
Dat ik het hier plaats is omdat ik anderen wil behoeden voor het onnodig uitgeven van geld. Dat is gewoon goed burgerschap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Aanbieding lidl folder is vanaf woensdag pas?
Lijkt me dan ook dat de Lidl pas vanaf woensdag de actieprijs in de webwinkel heeft staan. Nachtje slapen nog dus ;-)

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:56

mark-k

AKA markkNL

De lidl heeft als ik me niet vergis verschillende regio's voor de aanbiedingen van de normale winkels (dat was iig een aantal jaar geleden zo, geen idee of t nog is), dus daar kan ook al verschil in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-04 18:31

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Polydeukes schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:17:
Afgelopen week ontving ik de Lidl-folder met daarin een interessant stuk gereedschap. Met de folder op schoot ging ik kijken wat de huidige prijs is en wat ik evt. zou besparen met de aanbieding. Het resultaat zal jullie niet verrassen, maar de aanbiedingsprijs is dus €10 hoger dan de normale prijs. 8)7

[Afbeelding]

Link naar folder: https://www.folderz.nl/be...older-294320.html#page=15
Link naar zelfde artikel in de webshop: https://www.lidl-shop.nl/...0V-zonder-accu/p100302284

Edit: op basis van de reacties hieronder lijkt het eerder om een fout in de folder te gaan dan een bewuste actie om de klant geld uit de beurs te schudden. Woensdag 12-8 weten we het zeker, want dan gaat de "aanbieding" in.
was op dit moment toevallig een vergelijkbaar product bij aldi/bigbazer/action ofzo in die week ook in de aanbieding?

zo ja, dan doet lidl wellicht een price match met die ketens. dus dat kan het ook zijn.

overigens, doen ze dit vooral op etenswaar, bijv. de spekreepjes xxl deze week in de folder € 2,99 300gr, maar uiteindelijk op dinsdag in alle vestigingen van Lidl verlaagd naar €2,09 omdat de xxl verpakking van aldi nu ook een aanbieding is van €2,69 voor 380gr. effectief zit lidl dan zo'n 5 eurocent onder de aldi spekreepjes xxl verpakking's-prijs met hun lidl durano spekreepjes als je terug rekent naar kilo prijs.

niet ongebruikelijk dus, hoewel het voor non-food minder vaak voorkomt. dit is echt geen bewuste oplichting/klant voor de gek houden. tevens worden de weekfolders ruim van te voren gedrukt, en past lidl dagelijks wel de prijzen aan van verschillende producten op basis van wat er in de markt gebeurd. niet zo heel gek dus
Pagina: 1