[Lidl Smart Home] Ervaringen & discussie - Deel 1

Pagina: 1 ... 10 ... 30 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• re-atari
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 28-05 17:01
Turk schreef op zondag 27 december 2020 @ 01:10:
Is er hier iemand met een tussenstekker, die mij kan vertellen of je ook het verbruik kan aflezen?

Ik gebruik nu nog een D-Link W215, maar die verliest constant zijn verbinding in Home Assistant, waardoor er geen melding meer binnenkomt dat de wasmachine klaar is (first world problem, I know)
Dat zou met deze tussensteker wel mogelijk moeten zijn, ziet er identiek uit als mijn Lidl tussensteker. Volgens de comments op BangGood werkt hij zonder probleem in HA. Enige zichtbare verschil is de kleur van de LED (die is bij de Lidl tussensteker wit).
https://www.blitzwolf.com...mart-Socket-EU-p-518.html

De Blitzwolf tussensteker kost nu (kerstactie op BG) ong. evenveel als de (inmiddels weer leverbare) Lidl tussensteker, dus je moet genoemde stroomverbruikfeature precies nodig hebben om deze tussensteker te willen hebben en evt. risico's van bestellen op BG aan te gaan. Ik sta zelf nog in dubio.

Ik vraag me wel af of de Lidl tussensteker kunstmatig in zijn firmware is beperkt, en dat de mogelijkheid het stroomverbruik uit te lezen daarin alsnog kan worden geactiveerd. Dat zou wel grappig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turk
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-05 16:03
re-atari schreef op zondag 27 december 2020 @ 15:02:
[...]

Dat zou met deze tussensteker wel mogelijk moeten zijn, ziet er identiek uit als mijn Lidl tussensteker. Volgens de comments op BangGood werkt hij zonder probleem in HA. Enige zichtbare verschil is de kleur van de LED (die is bij de Lidl tussensteker wit).

De Blitzwolf tussensteker kost nu (kerstactie op BG) ong. evenveel als de (inmiddels weer leverbare) Lidl tussensteker, dus je moet genoemde stroomverbruikfeature precies nodig hebben om deze tussensteker te willen hebben en evt. risico's van bestellen op BG aan te gaan. Ik sta zelf nog in dubio.

Ik vraag me wel af of de Lidl tussensteker kunstmatig in zijn firmware is beperkt, en dat de mogelijkheid het stroomverbruik uit te lezen daarin alsnog kan worden geactiveerd. Dat zou wel grappig zijn.
Thanks voor de link, bij mij gaat het echt om het monitoren van verbruik. Zo heb ik een automation in Home Assistant dat als het verbruik 2 minuten lager is dan 5W, de melding wordt gegeven dat de wasmachine klaar is. Deze staat bij ons op zolder, waardoor we het niet horen.

Ik heb nog 2 andere D-Links hier, en die blijven wel constant werken. Ik dacht eerst aan slechte wifi, dus heb er een extra router op zolder bijgezet, maar helaas.

Ik zal binnenkort ook de spotjes in de keuken en badkamer vervangen met die van de Lidl, kijken of we daar wat moois van kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:48

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
@Turk De BW-SHP13 doet prima power mettering maar niet mega nauwkeurig. Maar zou prima moeten zijn voor een wasmachine. Maar het is wel Zigbee en geen Wifi en weet niet of hij met de Lidl gateway werkt. Via Zigbee2MQTT geen probleem.

Als Wifi alternatief kan ik alleen maar de BW-SHP6 Pro enorm aanbevelen. Maar dan natuurlijk wel met Tasmota ipv de standaard cloud meuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turk
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-05 16:03
Septillion schreef op zondag 27 december 2020 @ 15:15:
@Turk De BW-SHP13 doet prima power mettering maar niet mega nauwkeurig. Maar zou prima moeten zijn voor een wasmachine. Maar het is wel Zigbee en geen Wifi en weet niet of hij met de Lidl gateway werkt. Via Zigbee2MQTT geen probleem.

Als Wifi alternatief kan ik alleen maar de BW-SHP6 Pro enorm aanbevelen. Maar dan natuurlijk wel met Tasmota ipv de standaard cloud meuk.
Thanks, ik denk dat ik hier thuis langzamerhand over moet op zigbee, maar dan met zigbee2mqtt inderdaad.

Jammer dat het (softwarematig) niet mogelijk is om met de Lidl smartplug het verbruik te monitoren, had me een paar weken levertijd gescheelt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Laatst online: 01:48

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
@Turk Zelf draai ik hier een mix. Redenen zijn dat Zigbee pluggen duurder zijn, meeste zijn lelijk/lomp, van de goedkope BW-SHP13 valt de nauwkeurigheid tegen en met Tasmota heb je op de plug zo veel meer opties! Nadeel is wel de belasting op je wifi netwerk. Meeste ISP modem/router boxjes vallen wel op hun gezicht als je veel pluggen hebt. En voor sensoren en schakelaars is Zigbee weer ideaal. Zo ook voor plekken waar ik alleen aan/uit nodig (of in ieder geval beperkte nauwkeurigheid niet erg is) en stekkergrote geen issue is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-06 11:54
Heeft er iemand een idee van een afstandsbediening die goed werkt met de Lidl tussenstekkers en/of gateway?

Ik kom net kijken in het Zigbee domein en ging er van uit dat alles wel te koppelen is zolang het Zigbee 3.0 ondersteunt. Echter heb ik deze iCasa remote gekocht, maar krijg hem met geen mogelijkheid gekoppeld.

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prawo
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-06 13:28
Heeft iemand de Lidl kerstverlichting al buiten in gebruik?
De hele lichtketting is IP44.
Zo ja, hoe houdt met name de stekker zich als die permanent in een buitenstopcontact zit (het heeft nogal wat geregend de laatste dagen)?

[ Voor 17% gewijzigd door Prawo op 28-12-2020 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-06 21:04

DaveFlash

Here's to the crazy ones

[...]

ik gok dat zo eits wel gehackt / gemod kan worden middels homebridge/hma/ home assistant cq zigbee2mqtt oid. (hoop ik, dus even in de gaten houden wat die community doet, die hebben volgens mij nu alles van lidl behalve de sensoren werkend in beta versies dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Harmani schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:12:
Heeft er iemand een idee van een afstandsbediening die goed werkt met de Lidl tussenstekkers en/of gateway?

Ik kom net kijken in het Zigbee domein en ging er van uit dat alles wel te koppelen is zolang het Zigbee 3.0 ondersteunt. Echter heb ik deze iCasa remote gekocht, maar krijg hem met geen mogelijkheid gekoppeld.
als het goed is ontvang ik morgen van ikea een eenvoudige tradfri knop, ga daar dan mee expirmenteren of die middels de touchlink direct aan de tussenstekker werkt, zodra het zo ver is laat ik het weten of de ikea's willen pairen via directe verbinding met lidl spul. tot dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

[...]

enig idee of die blitze wolf ook aan hue bridge kan? (homekit is geen vereiste, alleen aan uit via hue scene; scene zelf is namelijk ook los via siri/homekit te activeren/deactiveren)

[ Voor 3% gewijzigd door DaveFlash op 28-12-2020 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

ik moet wel zeggen, die blitze wolf ziet er verdacht veel uit als die tussenstekker van de lidl, iemand enig idee of dat maar zo dezelfde oem producent / tuya geval zou kunnen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobr
  • Laatst online: 18-05 18:57
DaveFlash schreef op maandag 28 december 2020 @ 20:46:
[enig idee of die blitze wolf ook aan hue bridge kan? (homekit is geen vereiste, alleen aan uit via hue scene; scene zelf is namelijk ook los via siri/homekit te activeren/deactiveren)
Volgens deze pagina wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeVv
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:37
Shit, vandaag twee armaturen (witte niet-ronde) met drie GU10 lampen erin aan m'n plafond geschroefd. Kom ik er na alles aan Zigbee2MQTT koppelen (wat overigens prima werkt) achter dat deze lampen geen transition ondersteunen. Ze dimmen dus niet bij in- en uitschakelen maar knallen eigenlijk gewoon lomp aan en uit zoals 'normale' led lampen |:( zie edit

Hopelijk wordt dit met een firmware update nog toegevoegd (indien dat überhaupt mogelijk is). Anders stop ik de GU10 units ergens anders in en vul ik de armaturen met Tradfri/Hue.

-edit-

Ah, ze ondersteunen wel een transition, maar negeren de tijd. Dus geen transition ingesteld = meteen aan en uit, een willekeurige tijd ingesteld = de ingebouwde transition van +- 2 seconden.

[ Voor 18% gewijzigd door PeeVv op 31-12-2020 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edmxx
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13-08-2023
Heeft iemand enig idee hoe ik de deur-sensor & motion sensor kan gebruiken i.c.m. met Google Home Assistent?

Ik probeer IFTTT te gebruiken, maar dat wil maar niet lukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Harmani schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:12:

Die heb ik ook , kreeg hem wel gekoppeld aan de gateway , verschijnt niet in de app. Met het koppelen van een lamp werd er een andere lamp gekoppeld en stonden alle lampen offline in de app.

Lampen die gekoppeld zijn aan de afstandsbediening zijn niet meer te besturen via de app. Afstandsbedienig doet ook alleen aan/uit en verder niks.

Heb nu maar in china een afstandsbedienig (muurswitch) besteld, maar dat alles dus zo gemakkelijk werkt met zigbee valt dus in de praktijk goed tegen.

u can fool all people some time and fool some people alltime

• masteriiz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-06 10:36
Hi. Weet iemand een zigbee remote die met lidl lampen werkt?

Aangezien lidl deze niet los verkoopt. Ik heb met lidl technische support gemaild en die zeggen dat 'elke remote die zigbee 3.0 compatible is' moet werken. Ik heb doorgezeurd, maar ze willen me met geen mogelijkheid helpen. Ik heb gevraagd om een losse te kopen, dat willen ze niet. Ik heb gevraagd of ze er een weten die werkt maar ook daar willen ze niet op antwoorden. Nu heb ik een zigbee remote gekocht, en die werkt dus mooi niet, krijg hem niet gepaired met de app.

Iemand ervaring met een remote die het wel doet?

masteriiz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobr
masteriiz schreef op donderdag 31 december 2020 @ 17:48:
Hi. Weet iemand een zigbee remote die met lidl lampen werkt?

Aangezien lidl deze niet los verkoopt. Ik heb met lidl technische support gemaild en die zeggen dat 'elke remote die zigbee 3.0 compatible is' moet werken. Ik heb doorgezeurd, maar ze willen me met geen mogelijkheid helpen. Ik heb gevraagd om een losse te kopen, dat willen ze niet. Ik heb gevraagd of ze er een weten die werkt maar ook daar willen ze niet op antwoorden. Nu heb ik een zigbee remote gekocht, en die werkt dus mooi niet, krijg hem niet gepaired met de app.

Iemand ervaring met een remote die het wel doet?
Je moet hem niet met de bridge pairen maar direct met de lamp. Dan zou het mogelijk wel kunnen werken.
Moet wel een zigbee 3 switch zijn die zigbee 3.0 is en binding ondersteund.
Dat van lidl is van Tuya. Dus de meeste kans maak je met een Tuya zigbee 3.0 switch denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masteriiz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-06 10:36
Hmm dat kan ik proberen. Eigenlijk wil ik natuurlijk én met de app én met de remote de lampen kunnen bedienen. Zal eens kijken wat Tuya heeft, of anders komt dat ding misschien ergens in 2021 los in de verkoop.

masteriiz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel Moonshine
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:02
Ik krijg net een melding van de lidl app dat een routine niet uitgevoerd kon worden. (zonsondergang, lampen aan). Ik raadpleeg de lidl app, geen lampen en geen gateway meer aanwezig.
Ook is alles verwijderd uit de Google Home app.
Meer mensen een probleem met de app?

Update:
Netwerk stekker uit de gateway gehaald en opnieuw ingestoken.
Hierna zijn alle lampen weer zichtbaar in de de app.
Ik probeer opnieuw de routine te laten uitvoeren maar dat lukt niet, ik krijg dan een server error. Na enige tijd kun je wel de routine aanpassen en opslaan, maar dan nog gaan de lampen niet aan. Je zult deze dus handmatig moeten aanzetten. Ook zijn de lampen niet direct zichtbaar in de Google Home app. Dus enige geduld is gewenst. de lampen zijn ook ontkoppelt uit de kamers. Die moet je dus handmatig weer in de juiste kamers zetten. Heel onhandig allemaal, iemand nog een idee hoe dit te voorkomen is?

edit: google home

[ Voor 57% gewijzigd door Axel Moonshine op 01-01-2021 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 19:09

Toff

FP ProMod
Axel Moonshine schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 15:57:
Ik krijg net een melding van de lidl app dat een routine niet uitgevoerd kon worden. (zonsondergang, lampen aan). Ik raadpleeg de lidl app, geen lampen en geen gateway meer aanwezig.
Ik had gisteren hetzelfde, met de Lidl gateway en app. Ook niks meer te zien opeens. Paar uur later kwam het meeste vanzelf terug (alleen de app een paar keer opnieuw opgestart).
Wat ik nog mis in de app zijn de tijdgestuurde uit-routines, maar vreemdgenoeg werken die wel normaal. 8)7
Zolang het werkt, blijf ik er liefst maar even vanaf, maar tips zijn welkom.
Het toont wel aan hoe kwetsbaar je bent, met je "slimme" huis. Voor je het weet zit je in het donker etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rogerisp
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:01
Toerq schreef op woensdag 23 december 2020 @ 18:08:
[...]

als je de tijd had genomen om dit topic door te lezen had je je antwoord al gehad
Het lijkt erop dat je een automatisering cyclus toch kunt herstarten.
Ik heb nu twee automatisering cycli waarbij de eerste de tweede als een van de taken heeft.
Automatisering 1 beweging:
Taken:
lamp aan
start Automatisering 2 geen beweging

Automatisering 2 geen beweging:
Taken:
vertragingtijd
lamp uit

Wanneer Automatisering 2 al actief is wordt deze blijkbaar opnieuw opgestart wanneer er opnieuw een beweging wordt gedetecteerd. Ik heb nu geen rare situatie meer waarbij de lamp toch wordt uitgeschakeld wanneer er wel beweging plaatsvindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StoOker
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-05 13:35
rogerisp schreef op zondag 3 januari 2021 @ 16:24:
[...]

Ik heb nu twee automatisering cycli waarbij de eerste de tweede als een van de taken heeft.
Taken:
lamp aan

Taken:
vertragingtijd
lamp uit

Wanneer Automatisering 2 al actief is wordt deze blijkbaar opnieuw opgestart wanneer er opnieuw een beweging wordt gedetecteerd. Ik heb nu geen rare situatie meer waarbij de lamp toch wordt uitgeschakeld wanneer er wel beweging plaatsvindt.
Is er een update geweest waarin staat dat dit is verholpen?
Een soort bevestiging vanuit Lidl zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogerisp
StoOker schreef op zondag 3 januari 2021 @ 21:27:
[...]

Is er een update geweest waarin staat dat dit is verholpen?
Een soort bevestiging vanuit Lidl zelf :)
Volgens mij zat dit er vanaf het begin (27 november) in. Wel was het mij in eerste instantie niet duidelijk wat je kon doen met een actie/taak toevoegen via "Smart kiezen". Ook is het invoeren/programmeren niet erg intuïtief, je moet eerst het uitschakelgedrag programmeren om deze vervolgens te kunnen opnemen als taak bij het inschakelgedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webber87
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:04
Ik ga morgen dit topic ook maar weer eens doornemen. Wij hebben een plafondlamp in de woonkamer, en in de keuken en badkamer lampen i.c.m. een sensor. Tot dusver snap ik nog geen hol van de juiste instellingen van de sensor. Na een paar keer aanpassingen gedaan te hebben sta ik tegenwoordig regelmatig in een donkere keuken en badkamer... Het is geen ramp, wel irritant. Dus als iemand een werkende oplossing heeft, voor een kleine keuken + badkamer, dan ben ik heel benieuwd! Ik ga anders de afstandsbedieningen ophangen in beiden. Dat je het licht dan snel weer aan kunt doen i.p.v. steeds via de telefoon-app.

Verdere conclusies na +-3maanden;
- Plafondlampen - die alleen wit kunnen (naam ff kwijt) - Die zijn prima - Het is wel ff zoeken naar de juiste instellingen - die scenes zijn waardeloos - maar met een custom scene geeft het wel fijn gezellig ligt (in mijn geval warm/geel)
- De gekleurde lampen - Afdoende, maar niet echt sfeervol.
- Integratie met Google Assistant prima maar ik gebruik dan ook alleen maar het commando; Alle lampen uit.
- App - Het werkt - niet echt intuïtief. Zo heeft bv. de plafonniere 3 lampen - die je afzonderlijk, in eerste instantie, moet bedienen. Ik heb er een groep van gemaakt in de app, want ze moeten natuurlijk gewoon allemaal hetzelfde doen. Naar mijn idee dan. Dus ik moet nu steeds op zoek in de selectie naar de groep. De losse lampen krijg ik niet verwijderd uit het overzicht.

Die sensor is wel heel irritant, als dat werkt, ik hoop dat dat misschien met een firmware update zou kunnen, dan ben ik best tevreden. Ik heb het dan ook echt vooral als een gemak gekocht, als ik weken bezig ben met een stomme sensor, ook al vind ik een beetje tweaken best leuk, dan is dat best irritant.

My 2 cents.

[ Voor 10% gewijzigd door webber87 op 03-01-2021 22:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 19:09

Toff

FP ProMod
webber87 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 22:06:
3 Maanden? Ik dacht dat Lidl pas op 27 november 2020 begon met uitleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogerisp
webber87 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 22:06:
Ik ga morgen dit topic ook maar weer eens doornemen. Wij hebben een plafondlamp in de woonkamer, en in de keuken en badkamer lampen i.c.m. een sensor. Tot dusver snap ik nog geen hol van de juiste instellingen van de sensor. Na een paar keer aanpassingen gedaan te hebben sta ik tegenwoordig regelmatig in een donkere keuken en badkamer... Het is geen ramp, wel irritant. Dus als iemand een werkende oplossing heeft, voor een kleine keuken + badkamer, dan ben ik heel benieuwd! Ik ga anders de afstandsbedieningen ophangen in beiden. Dat je het licht dan snel weer aan kunt doen i.p.v. steeds via de telefoon-app.

- Plafondlampen - die alleen wit kunnen (naam ff kwijt) - Die zijn prima - Het is wel ff zoeken naar de juiste instellingen - die scenes zijn waardeloos - maar met een custom scene geeft het wel fijn gezellig ligt (in mijn geval warm/geel)
- De gekleurde lampen - Afdoende, maar niet echt sfeervol.
- Integratie met Google Assistant prima maar ik gebruik dan ook alleen maar het commando; Alle lampen uit.
- App - Het werkt - niet echt intuïtief. Zo heeft bv. de plafonniere 3 lampen - die je afzonderlijk, in eerste instantie, moet bedienen. Ik heb er een groep van gemaakt in de app, want ze moeten natuurlijk gewoon allemaal hetzelfde doen. Naar mijn idee dan. Dus ik moet nu steeds op zoek in de selectie naar de groep. De losse lampen krijg ik niet verwijderd uit het overzicht.

Die sensor is wel heel irritant, als dat werkt, ik hoop dat dat misschien met een firmware update zou kunnen, dan ben ik best tevreden. Ik heb het dan ook echt vooral als een gemak gekocht, als ik weken bezig ben met een stomme sensor, ook al vind ik een beetje tweaken best leuk, dan is dat best irritant.

My 2 cents.
Waar ik voorheen met twee losse automatiseringsopdrachten (1 voor inschakelen en 1 voor uitschakelen) regelmatig in het donker stond heb ik nu met de gekoppelde automatiseringsopdrachten tot nu geen problemen meer ervaren.
Ik heb de volgende 2 automatisering opdrachten geprogrammeerd voor twee lampen in de inloopkast, die volgens mij dit uitschakelprobleem terwijl er wel beweging was, oplost:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b_d8hf-mfiYzz-mpOebMyyFCqZk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QiIYHJZLmTvslVlRw8Emux4i.jpg?f=fotoalbum_large

Hieronder de screenshot van de inschakelautomatisering, met daarin de taak voor het starten van uitschakelgedrag. Hieronder als taak 3, zodat ik deze als één van de 7 taken in beeld kreeg voor de screenshot. Deze in ieder geval na het aanzetten van de lampen, omdat er anders een merkbare vertraging ontstaat wanneer je het aanzetten van de lampen niet als eerste uitvoert:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VkUbkOjikS2E_J1_EpvSDcVvzoA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4LfxlONo7j3X5oAu4umtacUf.jpg?f=fotoalbum_large

De screenshot van de uitschakelautomatisering:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0QCtSCZh735vbawU0hA3ygRNsSM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KIBu6ddVrWIra9xg2ZBkSBuI.jpg?f=fotoalbum_large

Omdat ik twee lampen in en uitschakel heb ik ook geëxperimenteerd met groepen. Dit werkte bij mij niet goed. Bij mij werden dan beide lampen wel ingeschakeld maar er werd dan maar één lamp uitgeschakeld, dus heb ik voor beide lampen afzonderlijke taken toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-05 11:47
rogerisp schreef op zondag 3 januari 2021 @ 16:24:
[...]

Taken:
lamp aan

Taken:
vertragingtijd
lamp uit

heb ff getest maar als er na een minuut geen beweging is en hij naar automatisering 2 gaat gebeurd exact hetzelfde als voorheen. lamp gaat feller branden en na een tijdje uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webber87
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:04
Toff schreef op zondag 3 januari 2021 @ 22:40:
[...]

3 Maanden? Ik dacht dat Lidl pas op 27 november 2020 begon met uitleveren?
Je hebt gelijk. Haha. Het moest 3 weken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Hier afgelopen dagen alles van de Lidl Gateway (met de Tuya Smart Home app, zodat je al iets meer devices kunt koppelen) overgegaan op een CC2531 USB stick op de Home Assistant omgeving die ik tegenwoordig heb draaien.
De (via Banggood bestelde) Aqara switches werken prima, maar ik heb nu ook alle merken (als in: Ikea, Lidl en Philips) remote switches erop kunnen koppelen. Dit is een onbegonnen taak via de Lidl Gateway (of een van de andere merken - qua switches moet je ongeveer de Gateway van het betreffende merk gebruiken helaas). Ben zover dus zeer tevreden.

De 3x E27 lampen uit het startpakket zoemde er 1 vanaf het begin en is sinds kort ook nummer 2 begonnen met zoemen - dus die zijn inmiddels verhuisd naar een plek waar dit minder tot irritatie van mijn vriendin leid.

De bewegings sensoren zijn nog wat bewerkelijk helaas - in het fietsenhok werkt hij geweldig met enkel een ON en een OFF trigger, in de badkamer valt de werking nogal tegen, work-in-progress dus nog wat dat betreft ;).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazsie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:36
DaveFlash schreef op maandag 28 december 2020 @ 20:50:
ik moet wel zeggen, die blitze wolf ziet er verdacht veel uit als die tussenstekker van de lidl, iemand enig idee of dat maar zo dezelfde oem producent / tuya geval zou kunnen zijn?
De BlitzWolf ( https://www.blitzwolf.com...mart-Socket-EU-p-518.html ) is gewoon een Tuya.

Gebruik het hier icm Home Assistant. Prima stekker maar de stroom meting is alles behalve nauwkeurig :P.
Ik gebruik de stroom meting puur om te kijken of mijn monitor aan staat zodat mijn verlichting niet uit gaat aangezien de bewegings sensoren mij niet detecteren wanneer ik stil zit. Werd beetje gek van het gezwaai telkens ;).

Die van de Lidl is enkel aan/uit en geen stroom meting...
Kippenijzer schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:52:
Hier afgelopen dagen alles van de Lidl Gateway (met de Tuya Smart Home app, zodat je al iets meer devices kunt koppelen) overgegaan op een CC2531 USB stick op de Home Assistant omgeving die ik tegenwoordig heb draaien.
De (via Banggood bestelde) Aqara switches werken prima, maar ik heb nu ook alle merken (als in: Ikea, Lidl en Philips) remote switches erop kunnen koppelen. Dit is een onbegonnen taak via de Lidl Gateway (of een van de andere merken - qua switches moet je ongeveer de Gateway van het betreffende merk gebruiken helaas). Ben zover dus zeer tevreden.

De 3x E27 lampen uit het startpakket zoemde er 1 vanaf het begin en is sinds kort ook nummer 2 begonnen met zoemen - dus die zijn inmiddels verhuisd naar een plek waar dit minder tot irritatie van mijn vriendin leid.

De bewegings sensoren zijn nog wat bewerkelijk helaas - in het fietsenhok werkt hij geweldig met enkel een ON en een OFF trigger, in de badkamer valt de werking nogal tegen, work-in-progress dus nog wat dat betreft ;).
Dat werkt veel beter, heb ik ook zo draaien.

3600 Wp op 0° (vrijwel plat) | 3900Wp op 10°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StoOker
  • Laatst online: 08-05 13:35
Toerq schreef op maandag 4 januari 2021 @ 02:18:
[...]

heb ff getest maar als er na een minuut geen beweging is en hij naar automatisering 2 gaat gebeurd exact hetzelfde als voorheen. lamp gaat feller branden en na een tijdje uit.
Dus nog steeds niet opgelost lijkt wel ;)
Jammer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-06 22:36
Zijn de inbouwspot ma te koppelen met de hue bridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevani
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-06 12:40
Korte vraag, waar ik geen helder antwoord op kan vinden. Ik heb een starterssetje op de kop getikt van 3 lampen, maar aangezien ik veel apple producten heb zou ik het liefst homekit gaan gebruiken.

Ik lees dat er geen directe ondersteuning is voor homekit, maar indien ik de lampen koppel aan een hue bridge (die ik dan apart aanschaf), worden deze dan wel ondersteund door homekit? Of gaat de riedel van 'no 3rd party bulbs are supported' nog steeds op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazsie
Mevani schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:16:
Korte vraag, waar ik geen helder antwoord op kan vinden. Ik heb een starterssetje op de kop getikt van 3 lampen, maar aangezien ik veel apple producten heb zou ik het liefst homekit gaan gebruiken.

Ik lees dat er geen directe ondersteuning is voor homekit, maar indien ik de lampen koppel aan een hue bridge (die ik dan apart aanschaf), worden deze dan wel ondersteund door homekit? Of gaat de riedel van 'no 3rd party bulbs are supported' nog steeds op?
De lampen kan je aan de Hue Bridge koppelen.
Dus vanuit gaande dat de Hue Bridge met homekit werkt dan zou het moet werken ja...

Andere dingen dan lampen hoef je niet te proberen, kleine kans dat die werken...

[ Voor 5% gewijzigd door Jazsie op 04-01-2021 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevani
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-06 12:40
Jazsie schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:33:
[...]

De lampen kan je aan de Hue Bridge koppelen.
Dus vanuit gaande dat de Hue Bridge met homekit werkt dan zou het moet werken ja...

Andere dingen dan lampen hoef je niet te proberen, kleine kans dat die werken...
Dit was ook mijn aanname, maar ik lees verder op andere fora ook dat ze dus 3rd party lampen niet met homekit ondersteunen, daar zouden de lidl lampen dan ook onder vallen denk ik, ook al koppelt het wel met hue....wellicht dan toch maar gewoon zo'n bridge bestellen en proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
Mevani schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:55:
[...]

Dit was ook mijn aanname, maar ik lees verder op andere fora ook dat ze dus 3rd party lampen niet met homekit ondersteunen, daar zouden de lidl lampen dan ook onder vallen denk ik, ook al koppelt het wel met hue....wellicht dan toch maar gewoon zo'n bridge bestellen en proberen.
Ahhja maar dat ligt dan meer aan homekit zelf want koppelen aan de Hue Bridge kan gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Mevani schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:55:
[wellicht dan toch maar gewoon zo'n bridge bestellen en proberen.
Op marktplaats staan op dit moment best veel hue bridges te koop. Kun je voor minder even proberen en anders weer verkopen. Wel 2.1 versie kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Jazsie schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:34:
[...]

Die van de Lidl is enkel aan/uit en geen stroom meting...

[...]
dat is op zich prima, zal mij een worst wezen wat de stroomverbruik is, momenteel zit op de lidl een sonos box, die schakel ik 's nachts uit ivm duurzaamheid enerzijds en verlengen van levensduur v/d sonos anderzijds (hun psu ontwerp schijnt nog al zwak te zijn; 's nachts ontladen ervan wordt dus aangeraden door bepaalde audio experts)

en tevens vind ik het niks als zo iets 's nachts aanstaat en er misschien opeens een hardgeluid kan komen, dor bijv een notificatie van een gelinkte telefoon of in mijn geval een melding vanuit ifttt routine, die gaan ook 's nachts door helaas, heb dat ooit ingesteld toen het alleen in usa beschikbaar was, dus, moet dat altijd nog eens fixen, want ik heb ook nog een bepaalde routine aanstaan via twitter, ik heb weleens dus dat een hue lamp 's nachts begint te knipperen :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Mevani schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:16:

kort antwoord nee.

lang antwoord, nee want, de lampen dienen zelf ook zichbaar te zijn voor homekit, dat zijn ze alleen op de eigen bridge, als lidl dat zou ondersteunen. maar tot nu toe is geen enkele lamp of assecoiere zichtbaar voor homekit op een bridge van een ander merk. dit veranderd niks nu lidl in de game is gekomen, dus

hue lampen op hue == homekit ja
hue lampen op 3rd party bridge == homekit nee
ikea lampen op ikea bridge == homekit ja
ikea lampen op andere hub == homekit nee.

dat is zo'n beetje de staafmaat die je grofweg voor alle merken wel kan aanhouden imho.

maar andere oplossingen zoals zo'n zigbee2mqqtt / home assistant usb stick e.d. is dan idd een beter idee, daarmee kun je veel meer met elkaar laten praten en met homekit. ook het lidl spul bijv. maar dat zijn idd de meer tweakers gerichte oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
DaveFlash schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:22:
[...]

dat is op zich prima, zal mij een worst wezen wat de stroomverbruik is, momenteel zit op de lidl een sonos box, die schakel ik 's nachts uit ivm duurzaamheid enerzijds en verlengen van levensduur v/d sonos anderzijds (hun psu ontwerp schijnt nog al zwak te zijn; 's nachts ontladen ervan wordt dus aangeraden door bepaalde audio experts)

en tevens vind ik het niks als zo iets 's nachts aanstaat en er misschien opeens een hardgeluid kan komen, dor bijv een notificatie van een gelinkte telefoon of in mijn geval een melding vanuit ifttt routine, die gaan ook 's nachts door helaas, heb dat ooit ingesteld toen het alleen in usa beschikbaar was, dus, moet dat altijd nog eens fixen, want ik heb ook nog een bepaalde routine aanstaan via twitter, ik heb weleens dus dat een hue lamp 's nachts begint te knipperen :X
Dan zijn het perfecte smart plugs, met name het formaat icm prijs is mij de reden om voor deze te gaan.
Die van IKEA zijn enorm en blokeert de 2de stopcontact aan de muur...

Helaas tot heden uitverkocht op de online webshop :( Nog effe geduld dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:08

sjaool

Every life should have 9 cats

Jazsie schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 15:11:
[...]

Dan zijn het perfecte smart plugs, met name het formaat icm prijs is mij de reden om voor deze te gaan.

Die smart plugs van Lidl zijn anders ook massaal. Die blokkeert ook een tweede stopcontact en zijn eigenlijk alleen te krijgen in een verlengsnoer als je er meerdere wilt gebruiken op een punt.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
  • Laatst online: 10-06 11:54
digifun schreef op woensdag 30 december 2020 @ 20:13:
[...]
Die heb ik ook , kreeg hem wel gekoppeld aan de gateway , verschijnt niet in de app. Met het koppelen van een lamp werd er een andere lamp gekoppeld en stonden alle lampen offline in de app.

Lampen die gekoppeld zijn aan de afstandsbediening zijn niet meer te besturen via de app. Afstandsbedienig doet ook alleen aan/uit en verder niks.

Heb nu maar in china een afstandsbedienig (muurswitch) besteld, maar dat alles dus zo gemakkelijk werkt met zigbee valt dus in de praktijk goed tegen.
Ik heb ondertussen contact gehad met iCasa support. Ze hebben een Lidl gateway gekocht, getest en bevestigen dat hun Remote hier niet mee te koppelen is. De Lidl gateway verbreekt de verbinding tussen de lamp en de remote als de remote verbonden is met een lamp.

Het Lidl spul is leuk om kennis te maken met Zigbee. De tussenstekkers zijn me veel waard, maar de gateway ga ik vervangen door een eigen oplossing. Welke oplossing dat wordt, moet ik me nog in verdiepen. Iemand hier bepaalde voorkeur? Het tweak gehalte mag hoog zijn, maar ook weer niet te complex.

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:32
Mijn hue lampen gaan geleidelijk aan/uit wanneer ik ze bedien, de Lidl lampen gewoon direct aan/uit. Is dit ergens in te stellen? Ik gebruik de Hue app.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogerisp
Toerq schreef op maandag 4 januari 2021 @ 02:18:
[...]

Je hebt gelijk het werkt niet helemaal zoals ik had verwacht, maar onder veel omstandigheden toch wel erg bruikbaar in mijn opstelling met de toegevoegde start van automatisering 2 als taak bij automatisering 1.
Ik heb zojuist wat testen gedaan.
Test 1: automatisering 1 bevat als taak geen start van automatisering 2
Resultaat test 1: nadat het event geen beweging heeft plaats gevonden gaan mijn lampen na 2 minuten uit ook al is er ondertussen weer een event beweging geweest. In totaal hebben de lampen dan ongeveer 3 minuten gebrand, 1 minuut dat de sensor in de status beweging zat en de 2 minuten delay van de automatisering 2. Conclusie: ongeacht of er een tweede event beweging ontstaat gaan mijn lampen uit doordat automatisering 2 zijn werk blijft doen.
Test 2: automatisering 1 bevat als taak wel start van automatisering 2
Resultaat test 2: nadat het event geen beweging heeft plaats gevonden en daarna een nieuw event beweging blijven de lampen branden. Telkens wanneer ik de status geen beweging zie (status van de sensor wordt weergegeven in de app) creëer ik een beweging en genereer ik dus het event beweging waardoor automatisering 1 weer wordt gestart. lampen gingen niet uit. Ik heb dit getest, elke keer weer het event beweging genereren, getest tot 12 minuten waarna de lampen uitgingen.
Ik heb daarna de grens opgezocht, een event beweging genereren rond de 3 minuten. Op ongeveer 2min55 s, netjes verlenging van de tijd dat de lampen aan zijn. Op ongeveer 3min5, lampen gingen juist uit maar ook weer meteen aan. Op ongeveer 3 minuten, lampen gaan uit maar niet meer aan. In de app zie ik de status beweging staan maar blijkbaar hebben de taken lampen aan van automatisering 1 en lampen uit van automatisering 2 hun werk in die volgorde gedaan en is het eindresultaat dat de lampen uit staan. Ook krijg je de dan geen nieuw event beweging, je moet dan een minuut geen beweging maken om een nieuw event beweging te kunnen maken.
Eindconclusie volgens mij: er vindt wel een reset plaats van automatisering 2 wanneer deze wordt gestart in automatisering 2. Wel kan een reset te laat komen wanneer deze juist aan het einde van automatisering 2 plaats vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-05 11:47
rogerisp schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 23:24:
[...]

Je hebt gelijk het werkt niet helemaal zoals ik had verwacht, maar onder veel omstandigheden toch wel erg bruikbaar in mijn opstelling met de toegevoegde start van automatisering 2 als taak bij automatisering 1.
Ik heb zojuist wat testen gedaan.
Test 1: automatisering 1 bevat als taak geen start van automatisering 2
Resultaat test 1: nadat het event geen beweging heeft plaats gevonden gaan mijn lampen na 2 minuten uit ook al is er ondertussen weer een event beweging geweest. In totaal hebben de lampen dan ongeveer 3 minuten gebrand, 1 minuut dat de sensor in de status beweging zat en de 2 minuten delay van de automatisering 2. Conclusie: ongeacht of er een tweede event beweging ontstaat gaan mijn lampen uit doordat automatisering 2 zijn werk blijft doen.
Test 2: automatisering 1 bevat als taak wel start van automatisering 2
Resultaat test 2: nadat het event geen beweging heeft plaats gevonden en daarna een nieuw event beweging blijven de lampen branden. Telkens wanneer ik de status geen beweging zie (status van de sensor wordt weergegeven in de app) creëer ik een beweging en genereer ik dus het event beweging waardoor automatisering 1 weer wordt gestart. lampen gingen niet uit. Ik heb dit getest, elke keer weer het event beweging genereren, getest tot 12 minuten waarna de lampen uitgingen.
Ik heb daarna de grens opgezocht, een event beweging genereren rond de 3 minuten. Op ongeveer 2min55 s, netjes verlenging van de tijd dat de lampen aan zijn. Op ongeveer 3min5, lampen gingen juist uit maar ook weer meteen aan. Op ongeveer 3 minuten, lampen gaan uit maar niet meer aan. In de app zie ik de status beweging staan maar blijkbaar hebben de taken lampen aan van automatisering 1 en lampen uit van automatisering 2 hun werk in die volgorde gedaan en is het eindresultaat dat de lampen uit staan. Ook krijg je de dan geen nieuw event beweging, je moet dan een minuut geen beweging maken om een nieuw event beweging te kunnen maken.
Eindconclusie volgens mij: er vindt wel een reset plaats van automatisering 2 wanneer deze wordt gestart in automatisering 2. Wel kan een reset te laat komen wanneer deze juist aan het einde van automatisering 2 plaats vindt.
ja ok, maar ik heb als eerste automatisering lamp op volle sterkte, zolang er beweging is in de eerste minuut blijft die gewoon aan bij mij, heb al eens geplaatst hier dat ik gewoon kan douchen met volle sterkte.

mijn 2e automatisering is lampen gedimt en timer van 1 minuut. zo zie ik dus in welke taak die zit. als ik dan beweeg als de lampen gedimt zijn gaat die even op vole sterkte en daarna of gedimd of alles uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:38

Mimiix

Professioneel Prutser

Harmani schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 21:15:
[...]

Ik heb ondertussen contact gehad met iCasa support. Ze hebben een Lidl gateway gekocht, getest en bevestigen dat hun Remote hier niet mee te koppelen is. De Lidl gateway verbreekt de verbinding tussen de lamp en de remote als de remote verbonden is met een lamp.

Het Lidl spul is leuk om kennis te maken met Zigbee. De tussenstekkers zijn me veel waard, maar de gateway ga ik vervangen door een eigen oplossing. Welke oplossing dat wordt, moet ik me nog in verdiepen. Iemand hier bepaalde voorkeur? Het tweak gehalte mag hoog zijn, maar ook weer niet te complex.
Conbee II :)

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:18
Harmani schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 21:15:
[...]

Kijk eens naar Home Assistant. Je lampen verbindt je dmv Zigbee2MQTT (afgekort Z2M) met elkaar, en die maakt gebruik van zigbee sticks zoals de ZZH of indd Conbee (er zijn nog meer varianten).

Van Home Assistant en Zigbee2MQTT zijn beide goede topics hier op Tweakers te vinden :) het is wel even verdiepen, maar lees een paar dagen die topics mee en je wordt al een stuk wijzer. Ook op Youtube zijn veel beginnervideo's van HA en Z2M te vinden.

Ik heb het nu een paar weken draaien en al zoveel geleerd :) ben nu heel langzaam m'n devices overzetten van de Hue bridge naar Zigbee2MQTT. De reden dat het zoveel tijd kost is omdat ik alles moet uitzoeken. De bridge doet heel veel automatisch en bij Z2M+HA moet je veel handmatig instellen (meeste kan gewoon via een mooie webinterface). Maar je hebt miljoen meer mogelijkheden dan via een bridge zoals Hue hub of Lidl hub.

Succes :)

[ Voor 22% gewijzigd door spokje op 06-01-2021 09:48 . Reden: Verkeerde user gequote :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Jazsie schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 15:11:
[...]

yes de betere vorm en het gemak dat het niet een andere stopcontact zal blokkeren doen mij ook wel voor de lidl's kiezen, al zijn ze homekit loos, tot nu toe heb ik alle tussenstekkers (verschillende merken waaronder ikea) sws op timers staan, dus homekit is dan eigenlijk niet zo'n heul groot gemis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazsie
sjaool schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 15:51:
[...]

Die smart plugs van Lidl zijn anders ook massaal. Die blokkeert ook een tweede stopcontact en zijn eigenlijk alleen te krijgen in een verlengsnoer als je er meerdere wilt gebruiken op een punt.
Hier passen ze mooi naast elkaar, in de muur dan. verlengdoos heb ik nog niet geprobeerd.
DaveFlash schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:38:
[...]

yes de betere vorm en het gemak dat het niet een andere stopcontact zal blokkeren doen mij ook wel voor de lidl's kiezen, al zijn ze homekit loos, tot nu toe heb ik alle tussenstekkers (verschillende merken waaronder ikea) sws op timers staan, dus homekit is dan eigenlijk niet zo'n heul groot gemis
Ik gebruik het icm Zigbee2mqtt met Home Assisant, werkt top. 0 ervaring met homekit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

breaking news! tussen stekker is weer op voorraad: https://www.lidl-shop.nl/...bee-Smart-Home/p100306990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfpoland
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-03 13:13
Domme vraag waarschijnlijk.

Ik heb een Hue gateway en sinds vandaag ook de lidl gateway. De devices die ik op de lidl gateway aansluit (eerder gekochte lidl lampen, bewegingsensor, led strip etc) werken dan niet meer in de hue omgeving?

is er een simpele 3th party app waarbij ik beide kan bedienen?

gr Roland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaibaa2
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:37
Rolfpoland schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 14:10:
...Ik heb een Hue gateway en sinds vandaag ook de lidl gateway. De devices die ik op de lidl gateway aansluit (eerder gekochte lidl lampen, bewegingsensor, led strip etc) werken dan niet meer in de hue omgeving?
...
Klopt.
...
..
Ik gebruik ook 2 bridges. Mijn oplossing is om Google home te gebruiken. Dan combineert Google die 2 diensten naadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Domme vraag waarschijnlijk.

Ik heb een Hue gateway en sinds vandaag ook de lidl gateway. De devices die ik op de lidl gateway aansluit (eerder gekochte lidl lampen, bewegingsensor, led strip etc) werken dan niet meer in de hue omgeving?

gr Roland
Misschien kun je hier iets mee: https://diyhue.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogerisp
Toerq schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 00:22:
[...]

ja ok, maar ik heb als eerste automatisering lamp op volle sterkte, zolang er beweging is in de eerste minuut blijft die gewoon aan bij mij, heb al eens geplaatst hier dat ik gewoon kan douchen met volle sterkte.

mijn 2e automatisering is lampen gedimt en timer van 1 minuut. zo zie ik dus in welke taak die zit. als ik dan beweeg als de lampen gedimt zijn gaat die even op vole sterkte en daarna of gedimd of alles uit.
Vreemd dat dit bij jou niet werkt.
Ik heb nu in de uitschakelautomatisering ook dimmen toegevoegd. Wanneer er dan een beweging wordt waargenomen wordt bij mij direct de inschakelautomatisering weer actief en gaan de lampen weer normaal branden. Wanneer er daarna geen beweging is weer een normale afloop via dimmen uiteindelijk naar uit.

Hoe zien bij jou de beide automatiseringen eruit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Helaas nog geen tijd gehad om de software te analyseren.

Wel een deurbel gevonden.
https://zigbeealliance.or...smart-wireless-door-bell/

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillyboy
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-06 23:10
Welke wandschakelaars raden jullie aan voor deze lampen?
Als ik het goed begrijp en ik gebruik mijn klassieke wandschakelaar dan kan het zijn dat deze soms niet werken via de app omdat de klassieke wandschakelaar 'uit' staat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jazsie
Yeah, heb er 4 bij besteld :) Edit: Inmiddels weer uitverkocht.
DJMaze schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:22:
Helaas nog geen tijd gehad om de software te analyseren.

Wel een deurbel gevonden.
https://zigbeealliance.or...smart-wireless-door-bell/
Nice, dan zal die wel (binnenkort?) op de site van Lidl komen!
Gillyboy schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 12:36:
Welke wandschakelaars raden jullie aan voor deze lampen?
Als ik het goed begrijp en ik gebruik mijn klassieke wandschakelaar dan kan het zijn dat deze soms niet werken via de app omdat de klassieke wandschakelaar 'uit' staat?
Klopt, dat gaat niet werken. Het zal altijd niet werken en niet soms ;).
Deze "slimme" Lampen moeten altijd van stroom voorzien zijn.

Een optie is om de deur/raam sensor om te bouwen en die aan te sluiten op je klassieke muur schakelaar.
Meest goedkope oplossing indien je de klassieke schakelaar wilt blijven gebruiken.

[ Voor 13% gewijzigd door Jazsie op 07-01-2021 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:26
Jazsie schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 13:33:
[...]

Nice, dan zal die wel (binnenkort?) op de site van Lidl komen!
Lijkt een oud product, ik zie reviews en videos van Juni 2019.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
sjorsjuhmaniac schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 13:35:
Lijkt een oud product, ik zie reviews en videos van Juni 2019.
Waar zie je die?
Ik zie alleen een wifi deurbel.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
DJMaze schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 13:41:
[...]

Waar zie je die?
Ik zie alleen een wifi deurbel.
:$ good point... het niet goed genoeg zitten lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doerakje
  • Laatst online: 23:06
Een optie is om de deur/raam sensor om te bouwen en die aan te sluiten op je klassieke muur schakelaar.
Meest goedkope oplossing indien je de klassieke schakelaar wilt blijven gebruiken.
Kun je deze oplossing wat toelichten, of heb je een linkje. Het klinkt mooi, maar het kwartje wil nog niet vallen hoe dit dan werkt :?

You can't be late until you show up

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jobr
doerakje schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 17:22:
[...]

Kun je deze oplossing wat toelichten, of heb je een linkje. Het klinkt mooi, maar het kwartje wil nog niet vallen hoe dit dan werkt :?
Open maken en het reed contact eruit halen en de 2 draadjes op de schakelaar aansluiten.
(en natuurlijk alle draden verwijderen van de schakelaar)
Je schakelaar dus als vervanger van het reed contact.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazsie
doerakje schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 17:22:
[...]

Voorbeeld (maar dan van ander merk sensor, principe blijft het zelfde):
https://medium.com/jacob-...ght-switches-ce29d00aa981

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doerakje
  • Laatst online: 23:06
Jazsie schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 19:31:
Ik ben wel gecharmeerd van deze oplossing. Nu heb ik schakelaars die niets meer doen (omdat ik de draden erachter heb doorverbonden) vervangen door een afdekplaatje, maar niet iedereen vindt dat heel handig hier in huis. Met zo een sensor kan je inderdaad heel simpel ook je oude schakelaar blijven gebruiken. Thanks!

You can't be late until you show up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Niet online

digifun

Dit ziet er als vervanging van een klassieke schakelaar ook goed uit.

YouTube: Zigbee No Neutral Touch Smart Switch from Zemismart Unboxing and Setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
doerakje schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:48:
[...]

Ik ben wel gecharmeerd van deze oplossing. Nu heb ik schakelaars die niets meer doen (omdat ik de draden erachter heb doorverbonden) vervangen door een afdekplaatje, maar niet iedereen vindt dat heel handig hier in huis. Met zo een sensor kan je inderdaad heel simpel ook je oude schakelaar blijven gebruiken. Thanks!
Kan je nu terug gebruiken maar dan ook functioneel :)
Die gaan niet werken met "slimme" lampen. Deze zijn bedoelt om "domme" lampen te bedienen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Niet online

digifun

Jazsie schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 23:38:

[...]

Die gaan niet werken met "slimme" lampen. Deze zijn bedoelt om "domme" lampen te bedienen ;).
Kijk maar eens goed, je kunt er ook slimme lampen mee aansturen en als traditionele schakelaar gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
digifun schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 23:57:
[...]

Kijk maar eens goed, je kunt er ook slimme lampen mee aansturen en als traditionele schakelaar gebruiken.
Je moet de lamp aansluiten op de schakelaar, en doe jij dus uitzetten via de app of op de schakelaar zelf dan heeft je slimme lamp geen stroom meer ;).

Edit:
Tenzij het ook werkt met enkel de fase draad zonder de lamp aangesloten, echter zover ik bekend ben moet een lamp aangesloten zijn omdat men via de lamp "neutraal" pakt.

Zelf een no neutral switch besteld, eens testen of dat mogelijk is zodra het binnen is :).

[ Voor 29% gewijzigd door Jazsie op 08-01-2021 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

[...]

Yeah, heb er 4 bij besteld :) Edit: Inmiddels weer uitverkocht.
dat doen jullie snel. ik kijk de kat nog even uit de boom mbt het bestellen ervan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-06 09:22
Jazsie schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 19:31:
[...]

Heb al een jaar of twee deze oplossing (met Xiaomi) op twee plaatsen. Werkt uitstekend!

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:36

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Ik heb sinds kort ook een aantal lampen van de lidl samen met de gateway en ik ben hier heel tevreden over.

Nu wil ik eigenlijk een beetje gaan uitbreiden echter resten mij 2 vragen hierover. Ik ben aan het kijken naar het stekkerblok/losse adapter.

1. Kan ik hiermee ook het verbruik zien? Ik heb nu namelijk een 3-tal voltcraft adapters maar die werken alleen op bluetooth wat irritant is uiteraard.

2. Kan ik bij de stekkerblok per stekker bepalen of die aan/uit moet staan. Ik wil bijv 1 gebruiken voor een lamp en draadloze ontvanger van mijn 5.1 set. Deze hoeven echter niet tegelijk aan te staan wat zonde is.

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.f.rey
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-05 22:56
Yagermeister schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 14:05:.

1. Kan ik hiermee ook het verbruik zien? Ik heb nu namelijk een 3-tal voltcraft adapters maar die werken alleen op bluetooth wat irritant is uiteraard.

nee, helaas niet

2. Kan ik bij de stekkerblok per stekker bepalen of die aan/uit moet staan. Ik wil bijv 1 gebruiken voor een lamp en draadloze ontvanger van mijn 5.1 set. Deze hoeven echter niet tegelijk aan te staan wat zonde is.
ja, de 3 stekkers kan je individueel aan en uit zetten. De 4 usb's staan altijd aan. Helaas kan je ze niet op de stekker zelf aan en uit zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
De 4 smart plugs binnen maar ben niet zo blij :(

3 van de 4 zijn al open geweest, duidelijk te zien aan de seal + de binnenzijde karton waar de stekker in zit is gescheurd, open geweest dus.

Ik koop een nieuw product, geen retour/refurbished... Dat wordt een mailtje sturen.
DaveFlash schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:38:
[...]

dat doen jullie snel. ik kijk de kat nog even uit de boom mbt het bestellen ervan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackoH
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:38
In onze lokale Lidl zijn de restanten van de Smart Home verkoop inmiddels winkeldochters geworden... de kerstboomverlichting is afgeprijsd naar 39,-. Voor de rest liggen er nog startersets, wat lampen en sensoren. Overigens geen op afstand bestuurbare schakelaars (er is niets smart aan die dingen.... ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:36

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

J.f.rey schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 23:27:
[...]

ja, de 3 stekkers kan je individueel aan en uit zetten. De 4 usb's staan altijd aan. Helaas kan je ze niet op de stekker zelf aan en uit zetten...
Dat vind ik net fijn. Op de USB kan ik dan de gateway zetten aangezien die met USB aangesloten kan worden. Op de 3 andere stekkers kan ik de rest doen en die bijv automatisch aan/uit laten gaan.

[Edit]
Helaas werkt het toch niet zoals gehoopt. Ik heb 2 stekkerdozen gehaald. 1 daarvan heb ik achter de bank voor het geluid en wat licht aangesloten. Deze werkt prima. De andere had ik in de gedachte dat deze het internet+router uitschakeld in de nacht. Helaas was ik vergeten dat dan de gateway dus ook niet meer werkt :+ .

Weet iemand of het toch mogelijk is om tijdschema's in te stellen en ook werkend te hebben als de gateway geen internet heeft? Of een andere oplossing hiervoor misschien? In de nachtelijke uren hoeft namelijk niets aan te staan dus dat zou ik het liefste uit willen hebben. De stekker zelf gebruikt namelijk 0,5w. Het wifi en internet gebeuren zit op een kleine 10w. Ik weet dat dit niet veel is maar alles wat ik kan besparen wil ik eigenlijk wel doen daarmee.

[ Voor 45% gewijzigd door Yagermeister op 10-01-2021 11:30 ]

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• re-atari
Jazsie schreef op zondag 10 januari 2021 @ 00:31:
De 4 smart plugs binnen maar ben niet zo blij :(

3 van de 4 zijn al open geweest, duidelijk te zien aan de seal + de binnenzijde karton waar de stekker in zit is gescheurd, open geweest dus.

Ik koop een nieuw product, geen retour/refurbished... Dat wordt een mailtje sturen.
Hier precies hetzelfde. Toen ze weer in voorraad waren meteen 3 stuks besteld, en alle 3 blijken (om wat voor reden dan ook) retour gestuurde exemplaren te zijn. Zegels van verpakking waren verbroken en de kartonnen inlays compleet gescheurd.
Aan de verpakking en documentatie te zien zijn ze uit DLD afkomstig. Gelukkig geen gebruikerssporen of (zichtbare) defecten/beschadigingen aan de tussenstekers zelf, maar wie weet wat er 'onder water' schuilgaat. Je weet immers niet hoe de vorige bezitters ermee zijn omgegaan en om welke reden ze de tussenstekers retour hebben gestuurd. Ik moest ze alle 3 resetten om op mijn gateway te kunnen aanmelden, werkten daarna zo te zien wel goed.
Het was wel zo netjes geweest als Lidl e.e.a. op de bestelpagina had vermeld. Ik koop liever geen retour gestuurde/refurbished spullen, en zeker niet voor de nieuwprijs. Als ik dit van tevoren had geweten had ik de tussenstekers wss. niet besteld, maar gewacht tot ze weer een keer in de winkel kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
re-atari schreef op zondag 10 januari 2021 @ 13:38:
[...]

Hier precies hetzelfde. Toen ze weer in voorraad waren meteen 3 stuks besteld, en alle 3 blijken (om wat voor reden dan ook) retour gestuurde exemplaren te zijn. Zegels van verpakking waren verbroken en de kartonnen inlays compleet gescheurd.
Aan de verpakking en documentatie te zien zijn ze uit DLD afkomstig. Gelukkig geen gebruikerssporen of (zichtbare) defecten/beschadigingen aan de tussenstekers zelf, maar wie weet wat er 'onder water' schuilgaat. Je weet immers niet hoe de vorige bezitters ermee zijn omgegaan en om welke reden ze de tussenstekers retour hebben gestuurd. Ik moest ze alle 3 resetten om op mijn gateway te kunnen aanmelden, werkten daarna zo te zien wel goed.
Het was wel zo netjes geweest als Lidl e.e.a. op de bestelpagina had vermeld. Ik koop liever geen retour gestuurde/refurbished spullen, en zeker niet voor de nieuwprijs. Als ik dit van tevoren had geweten had ik de tussenstekers wss. niet besteld, maar gewacht tot ze weer een keer in de winkel kwamen.
Precies mijn punt! Heb al mail gestuurd.
Ik heb 1 open gehad om te checken, en inderdaad eerst resetten.
Ik wacht op hun reactie af, retour is gratis dus afhankelijk van hun reactie gaan ze retour.

Hoe heb jij ze aangesloten? Via de Lidl gateway of op zigbee2mqtt?

Vandaag viel mij voor het eerst op dat de status niet geupdate wordt wanneer je dus de aan/uit knop op de plug zelf gebruikt. Dus ik zet het aan en je checkt de app, status blijft dan uit tenzij ik een "refresh" doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• re-atari
Jazsie schreef op zondag 10 januari 2021 @ 13:46:
[...]

Precies mijn punt! Heb al mail gestuurd.
Ik heb 1 open gehad om te checken, en inderdaad eerst resetten.
Ik wacht op hun reactie af, retour is gratis dus afhankelijk van hun reactie gaan ze retour.

Hoe heb jij ze aangesloten? Via de Lidl gateway of op zigbee2mqtt?

Vandaag viel mij voor het eerst op dat de status niet geupdate wordt wanneer je dus de aan/uit knop op de plug zelf gebruikt. Dus ik zet het aan en je checkt de app, status blijft dan uit tenzij ik een "refresh" doe.
Ik gebruik de Lidl gateway, tijdens black friday de starterset gekocht, samen met een aantal extra lampen, een LED ketting, tussensteker en verdeelsteker. Alles werkt perfect!
Het viel me erg tegen dat Lidl zonder te melden 3 retour gestuurde tussenstekers heeft geleverd. Zag op de bijgevoegde retourbon al wel, dat ik ze binnen 90 dagen terug moet zenden. Ik stond een paar weken terug in dubio de BlitzWolf BW-SHP13 tussensteker te bestellen, die zou volgens de specs naadloos moeten samenwerken met de Lidl gateway, maar heb de gok toch maar niet genomen.

Ik heb het fenomeen dat je beschrijft (status van tussensteker wordt in de app niet bijgewerkt als je hem handmatig aan/uit zet) hier even gecheckt, en kan dat niet reproduceren. Als ik mijn tussenstekers handmatig aan of uit zet, is dat bij alle 4 op mijn Samsung S6 in de app al na een fractie van een seconde te zien.
Ik moet daar wel bij zeggen, dat ik alleen de Lidl Home app gebruik. Ik heb die app ook op mijn Samsung Tab 4 geïnstalleerd, en ook daar wordt de status van de tussenstekers bij handmatige bediening bijgewerkt. De app loopt op die tablet helaas nogal sluggish, zodat het iets langer duurt (ong. een seconde) voor de status wordt bijgewerkt.
Ik heb de Tuya Smart Life app eveneens op mijn tablet geïnstalleerd, maar werk daar vooralsnog niet mee. Ik zou eerst de gateway moeten resetten om hem in die app te kunnen activeren, en dat brengt met zich mee dat ik alle in Lidl Home geprogrammeerde acties voor mijn smarthome spullen kwijt zou zijn. Erg jammer, omdat ik met de Tuya app niet alleen de Lidl Zigbee spullen maar ook Wifi gekoppelde apparaten zou kunnen gebruiken. Ik heb nl. al een Denver videodeurbel met eigen (Tuya compatible) app, die via Wifi werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

re-atari schreef op zondag 10 januari 2021 @ 13:38:
[...]

dit doet mij de aankoop, althans online ook uitstellen idd, de laatste 2 in de winkel waren nog op de oude prijs, waarvan er ook 1 open verp. was, daar heb ik netjes 30% korting op gehad van de betreffende winkel. maar idd online voor de nu hogere prijs zou je idd nieuwstaat moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• re-atari
DaveFlash schreef op zondag 10 januari 2021 @ 16:15:
dit doet mij de aankoop, althans online ook uitstellen idd, de laatste 2 in de winkel waren nog op de oude prijs, waarvan er ook 1 open verp. was, daar heb ik netjes 30% korting op gehad van de betreffende winkel. maar idd online voor de nu hogere prijs zou je idd nieuwstaat moeten krijgen.
Daar heb je idd. gelijk in. Ik had er nog niet eens aan gedacht dat de tussensteker tijdens Black Friday in de winkel € 9,99 kostte, en nu in webshop voor € 12,99 staat. Voor dat laatste bedrag zou je zéker fabrieksnieuw spul geleverd moeten krijgen, of op zijn minst gewaarschuwd moeten worden dat de bestelde tussenstekers retouren/refurbished zijn. Dan kun je tenminste een verantwoorde keuze maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:18
Waar denken jullie dat retour gestuurde/gebrachte artikelen blijven?
Afgezien van goedkope kleding (H&M) gaat dat niet naar de vuilverbranding.
Dat H&M dat wel doet is al zeer bedenkelijk als je in gedachten houdt wat een enorme milieu impact het heeft.

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazsie
MichielFRL schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:13:
Waar denken jullie dat retour gestuurde/gebrachte artikelen blijven?
Afgezien van goedkope kleding (H&M) gaat dat niet naar de vuilverbranding.
Dat H&M dat wel doet is al zeer bedenkelijk als je in gedachten houdt wat een enorme milieu impact het heeft.
Dat is het punt niet. Men behoort dit te melden.
Ongeacht of je dan wel of niet korting krijg zoals @DaveFlash zegt.

Dus als jij een TV koopt die lekker retour gestuurd is, vind je dat oke?
Of dan ineens niet meer omdat het een duurder product is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:18
Jazsie schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:34:
[...]

Er zijn maar weinig bedrijven die het vermelden. Ik ken eigenlijk alleen Coolblue met 2e keus en daarbij vraag ik me af of alles wat retour wordt gestuurd tweede keus is. Zeker bij kleding gaat 50% retour en dat wordt gewoon als nieuw verkocht. Eigenlijk is het in een winkel niet anders, daar belandt het product na het passen ook niet in de container.

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
re-atari schreef op zondag 10 januari 2021 @ 15:07:
[...]

Ik gebruik de Lidl gateway, tijdens black friday de starterset gekocht, samen met een aantal extra lampen, een LED ketting, tussensteker en verdeelsteker. Alles werkt perfect!
Het viel me erg tegen dat Lidl zonder te melden 3 retour gestuurde tussenstekers heeft geleverd. Zag op de bijgevoegde retourbon al wel, dat ik ze binnen 90 dagen terug moet zenden. Ik stond een paar weken terug in dubio de BlitzWolf BW-SHP13 tussensteker te bestellen, die zou volgens de specs naadloos moeten samenwerken met de Lidl gateway, maar heb de gok toch maar niet genomen.

Ik heb het fenomeen dat je beschrijft (status van tussensteker wordt in de app niet bijgewerkt als je hem handmatig aan/uit zet) hier even gecheckt, en kan dat niet reproduceren. Als ik mijn tussenstekers handmatig aan of uit zet, is dat bij alle 4 op mijn Samsung S6 in de app al na een fractie van een seconde te zien.
Ik moet daar wel bij zeggen, dat ik alleen de Lidl Home app gebruik. Ik heb die app ook op mijn Samsung Tab 4 geïnstalleerd, en ook daar wordt de status van de tussenstekers bij handmatige bediening bijgewerkt. De app loopt op die tablet helaas nogal sluggish, zodat het iets langer duurt (ong. een seconde) voor de status wordt bijgewerkt.
Ik heb de Tuya Smart Life app eveneens op mijn tablet geïnstalleerd, maar werk daar vooralsnog niet mee. Ik zou eerst de gateway moeten resetten om hem in die app te kunnen activeren, en dat brengt met zich mee dat ik alle in Lidl Home geprogrammeerde acties voor mijn smarthome spullen kwijt zou zijn. Erg jammer, omdat ik met de Tuya app niet alleen de Lidl Zigbee spullen maar ook Wifi gekoppelde apparaten zou kunnen gebruiken. Ik heb nl. al een Denver videodeurbel met eigen (Tuya compatible) app, die via Wifi werkt.
Bedankt voor het testen, dan denk ik dat er iets mis is met mijn setup/stekker :) Verder onderzoeken maar.
MichielFRL schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:35:
[...]
Er zijn maar weinig bedrijven die het vermelden. Ik ken eigenlijk alleen Coolblue met 2e keus en daarbij vraag ik me af of alles wat retour wordt gestuurd tweede keus is. Zeker bij kleding gaat 50% retour en dat wordt gewoon als nieuw verkocht. Eigenlijk is het in een winkel niet anders, daar belandt het product na het passen ook niet in de container.
Je ontwijkt mijn vraag en valt in herhaling ;)
Dat jij het zo te lezen prima vind is je eigen keus, ik niet in ieder geval.

Ga hier verder ook niet op in want we gaan anders offtopic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Jazsie schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:34:
[...]

dit was in een fysieke winkel van lidl, ter verduidelijking, ik heb dus netjes gemeld dat ik er 1 aantrof in het schap in een beschadigde/open verpakking, en toen netjes korting gekregen omdat de stekker verder netjes in orde was.

maar ben het eens, zo'n 2de kansje online, dient vermeld te worden als je dat koopt dat het al een open is geweest / aangebroken is etc. vind dit idd ook zeer kwalijk van lidl dat ze dat zo verkopen via de webshop zonder te vermelden, laat daar geen twijfel over zijn.

Doe eens lief.

[ Voor 13% gewijzigd door Rone op 15-01-2021 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Niet online

digifun

Aquara draadloze schakelaars zijn ook niet te koppelen aan de lidl gateway.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cvanatten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-06 18:25
Deze stekker van Ali werkt prima op de Lidl Hub: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.4bfb4c4dK6rQ2I. Kan zowel schakelen als stroom meten. Lijkt hetzelfde als de Blitzwolf BW-SHP13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tpq36
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 31-01 21:50
Stripdown van het stekkerblok:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiend
  • Laatst online: 29-05 15:15
N.a.v. de aanbiedingen in december heb ik ook de nodige Lidl Smart lampen en accessoires in huis gehaald. Wat mij betreft is de prijs/prestatie verhouding prima in orde. Philips Hue zal ongetwijfeld beter zijn, maar daar betaal je ook voor.

Ondertussen ook het halve huis geautomatiseerd :-) Google Home in gebruik genomen, Smart Hub, Smart clock enzovoort. Werkt leuk.

Heb de afgelopen 40 pagina's doorgenomen maar toch een concrete vraag waar ik het antwoord niet op vinden kan: zijn er losse LED-controllers verkrijgbaar die werken met dat Zigbee 3.0 protocol en waarvan zeker is dat ze op de Lidl gateway aan te sluiten zijn en bediend kunnen worden via de Lidl app?

Het liefst een controller voor RGBWW ledstrips, maar als er controllers zouden zijn die werken met Lidl en de "gewone" ledstrips (met vier aansluitstripjes) dan is die informatie ook welkom.

Wie weet er iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
dus de liefhebbers kunnen het usb stuk losknippen, kabel verlengen en naar buiten de stekkerdoos brengen, een stekker aan zetten en schakelen met 1 vd sockets, zijn de usb poorten toch ineens schakelbaar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tpq36
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 31-01 21:50
sjorsjuhmaniac schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:02:
[...]

dus de liefhebbers kunnen het usb stuk losknippen, kabel verlengen en naar buiten de stekkerdoos brengen, een stekker aan zetten en schakelen met 1 vd sockets, zijn de usb poorten toch ineens schakelbaar :)
Als we dan toch aan de hobby gaan zou ik gewoon de 230V voeding van het USB gedeelte parallel zetten aan 1 van de geschakelde contactdozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
tpq36 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 13:38:
[...]

Als we dan toch aan de hobby gaan zou ik gewoon de 230V voeding van het USB gedeelte parallel zetten aan 1 van de geschakelde contactdozen.
En dan moeders-de-vrouw daar natuurlijk wat in prikken ... wat niet meegeschakeld moet worden O-) nee dat gaat hier niet werken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
sjorsjuhmaniac schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 18:37:
[...]

En dan moeders-de-vrouw daar natuurlijk wat in prikken ... wat niet meegeschakeld moet worden O-) nee dat gaat hier niet werken :X
Je kunt zo’n schakelbare contactdoos ook schakelen zonder een stekker......... :+

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super00721
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17-11-2024
Zucht...
Hier draait een Lidl hub, met bijhorende lampen, E27 rgb

Via ZHA (rpi4 + HA + conbee 2) kan ik de lampen aan en uit zetten. Geen kleuren of temperatuur

De oplossing zou zigbee2mqtt zijn, maar die blijft de befaamde 6000 ms error geven. Mosquitto draait goed. Heeft er iemand een stappenplanom zigbee2mqtt draaiend te krijgen vanaf het begin?

Ik installeer mosquitto, maak een gebruiker aan, dan installeer ik z2mqtt, maar als ik die wil starten loopt het fout met die herdsman error. Configuratie verwijst naar de juiste /Dev/try, en naar mqtt://ip:mqqtport

Nu volg ik threads die me een config hier, een config daar, laten aanpassen.

Waarschijnlijk gaat het om een user error van mijn kant, daar ben ik me bewust van. Een beetje puzzelen zie ik wel zitten, maar puzzelen met een blinddoek gaat niet goed

Momenteel ben ik terug naar de hub van Lidl overgeschakeld, maar ik heb al wat Aqara zigbee stuff in aantocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
@Super00721 wat is de error? :+

btw, Ik gebruik tcp://ip:port en niet mqtt://ip:port. Draait je mqtt server ssl/tls? dan moet je mqtts gebruiken.

Heb je een username of password ingesteld? goed geconfigureerd? probeer het anders juist eens door authenticatie op de mqtt server uit te zetten, dan kan je zonder username/pass inloggen en typefouten uitsluiten.

Zigbee2mqtt start niet als hij geen mqtt server kan vinden.
Start zigbee2mqtt anders eens met 'debug' level.

[ Voor 45% gewijzigd door sjorsjuhmaniac op 14-01-2021 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Super00721 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 22:02:
Zucht...
Hier draait een Lidl hub, met bijhorende lampen, E27 rgb

Via ZHA (rpi4 + HA + conbee 2) kan ik de lampen aan en uit zetten. Geen kleuren of temperatuur

De oplossing zou zigbee2mqtt zijn, maar die blijft de befaamde 6000 ms error geven. Mosquitto draait goed. Heeft er iemand een stappenplanom zigbee2mqtt draaiend te krijgen vanaf het begin?

Ik installeer mosquitto, maak een gebruiker aan, dan installeer ik z2mqtt, maar als ik die wil starten loopt het fout met die herdsman error. Configuratie verwijst naar de juiste /Dev/try, en naar mqtt://ip:mqqtport

Nu volg ik threads die me een config hier, een config daar, laten aanpassen.

Waarschijnlijk gaat het om een user error van mijn kant, daar ben ik me bewust van. Een beetje puzzelen zie ik wel zitten, maar puzzelen met een blinddoek gaat niet goed

Momenteel ben ik terug naar de hub van Lidl overgeschakeld, maar ik heb al wat Aqara zigbee stuff in aantocht
ik zie net dat je een conbee hebt, dan moet je de apater regel in je config hebben:
code:
1
2
3
serial:
  adapter: deconz
  port: /dev/ttyACM0

mijn config:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
data_path: /share/zigbee2mqtt
external_converters: []
devices: devices.yaml
groups: groups.yaml
homeassistant: true
permit_join: false
mqtt:
  base_topic: zigbee2mqtt
  server: 'tcp://192.168.2.1:1883'
  user: ''
  password: ''
serial:
  adapter: deconz
  port: /dev/ttyACM0
advanced:
  log_level: info
  pan_id: 6754
  channel: 11
  network_key:
    - 1
    - 3
    - 5
    - 7
    - 9
    - 11
    - 13
    - 15
    - 0
    - 2
    - 4
    - 6
    - 8
    - 10
    - 12
    - 13
  availability_blocklist: []
  availability_passlist: []
device_options: {}
blocklist: []
passlist: []
queue: {}
frontend:
  port: 8099
experimental:
  new_api: true
socat:
  enabled: false
  master: 'pty,raw,echo=0,link=/dev/ttyZ2M,mode=777'
  slave: 'tcp-listen:8485,keepalive,nodelay,reuseaddr,keepidle=1,keepintvl=1,keepcnt=5'
  restartdelay: 1
  initialdelay: 1
  options: '-d -d'
  log: false

[ Voor 28% gewijzigd door sjorsjuhmaniac op 14-01-2021 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super00721
Tcp ga ik ns testen, dank je. Die Deconz in mijn yaml had ik getest, maar onvolledig, dus ook ns hertesten.

De error was "Error: SRSP - SYS - version after 6000ms"
sjorsjuhmaniac schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 23:14:
@Super00721 wat is de error? :+

btw, Ik gebruik tcp://ip:port en niet mqtt://ip:port. Draait je mqtt server ssl/tls? dan moet je mqtts gebruiken.

Heb je een username of password ingesteld? goed geconfigureerd? probeer het anders juist eens door authenticatie op de mqtt server uit te zetten, dan kan je zonder username/pass inloggen en typefouten uitsluiten.

Zigbee2mqtt start niet als hij geen mqtt server kan vinden.
Start zigbee2mqtt anders eens met 'debug' level.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Super00721 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 23:29:
Tcp ga ik ns testen, dank je. Die Deconz in mijn yaml had ik getest, maar onvolledig, dus ook ns hertesten.

De error was "Error: SRSP - SYS - version after 6000ms"

[...]
Klinkt als een probleem met de stick, niet met mqtt.

edit: dit lijkt er sterk op ?

https://github.com/Koenkk...84#issuecomment-751257141

[ Voor 13% gewijzigd door sjorsjuhmaniac op 14-01-2021 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_8519
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-06 22:00
Ik lees overal dat als je hue hebt de Lidl lampen ook werken. Maar kan het ook andersom? Dus Hue lampen laten werken met de Lidl Smart Home app e.d

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super00721
Het draait zowaar! Dank je wel!
Lessen geleerd
  • TCP gebruiken
  • Het gaat niet altijd over de configuratie yaml van je hele install
sjorsjuhmaniac schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 23:52:
[...]

Klinkt als een probleem met de stick, niet met mqtt.

edit: dit lijkt er sterk op ?

https://github.com/Koenkk...84#issuecomment-751257141
Pagina: 1 ... 10 ... 30 Laatste