Thnx!
Ehh hoe zet je theater mode uit?
Ehh hoe zet je theater mode uit?
Hoezo? heb je problemen ermee?Ik had verwacht dat de 3080 hem wel op max settings kon spelen ermee?Sj44k13 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 08:29:
Weet iemand hier misschien goede settings om star wars squadron op 90fps te kunnen draaien met een rtx 3080 en Reverb G2?
Op mijn 2070 super loopt hij op 90fps als ik hem op VR low zet, maar dan heb ik nog af en toe een stotter. Dit is op 50% SS.Taygeta schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 08:30:
[...]
Hoezo? heb je problemen ermee?Ik had verwacht dat de 3080 hem wel op max settings kon spelen ermee?
Spelen op 70% resolutie in steam vr op max settings oid leek te helpen, maar dan is je Sweet spot minder mooi. Zal reprojection proberen.Shodan schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 08:37:
[...]
Op mijn 2070 super loopt hij op 90fps als ik hem op VR low zet, maar dan heb ik nog af en toe een stotter. Dit is op 50% SS.
Eerlijk gezegd vind ik het spel perfect spelen op VR High en reprojection aan. Alleen je crosshair ziet er af en toe buggy uit, daarnaast vind ik het zeer acceptabel! Maar ik begrijp dat je met een 3080 90fps verwacht. Helaas is de optimialisatie in de game kennelijk erg ruk. Dus ookal heb je zo'n kaart, of je moet in low details spelen, of leven met reprojection.
Ik heb dit zojuist doorgevoerd, ben benieuwd, vandaag maar even testen. Dank voor het delen!Plugin schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:06:
Deze valt ook te proberen voor meer performance en/of stutters. WMR maakt 3 virtuele monitors aan en dit kan veel performance kosten, dit kan je uit zetten in de windows registry.
Zie:
https://www.reddit.com/r/...xed_hp_reverb_g2_no_more/
ik heb hem even gespeeld, volgens mij geen enkele keer problemen gehad met de standaard instellingen met een 3070..Sj44k13 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 08:29:
Weet iemand hier misschien goede settings om star wars squadron op 90fps te kunnen draaien met een rtx 3080 en Reverb G2?
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Jazeker!MrBlueEyes schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:04:
Heeft iemand al een mooie mount/stand voor de G2?
Let wel op dat er geen zonlicht in je bril komt, schijnt de boel kapot te kunnen branden.
Dat doe ik ook idd, ik koppel de kabels ook niet steeds los dus een case is denk ik niet echt een optie. Ik moet nog even kijken of hier oplossingen voor zijn.ourplayground schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:12:
[...]
Let wel op dat er geen zonlicht in je bril komt, schijnt de boel kapot te kunnen branden.
Ik leg hem (voorlopig) nog elke keer terug in de zwarte zak waar hij in verpakt zat.
Apart. Bij mij zijn de auto instellingen in het spel overigens alles ultra op ambient occlusion na. Misschien is dat het?ourplayground schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:30:
[...]
ik heb hem even gespeeld, volgens mij geen enkele keer problemen gehad met de standaard instellingen met een 3070..
ik kan het helaas niet meer voor je dubbel checken. heb hem gerefund... was erg leuk, maar te chaotisch voor mijSj44k13 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:28:
[...]
Apart. Bij mij zijn de auto instellingen in het spel overigens alles ultra op ambient occlusion na. Misschien is dat het?
Ik stop er telkens (op aanraden van een mede tweaker) een microvezel doek in en dan hang ik hem gewoon aan een haak. Ideaal, geen last van zonlicht of stof wat er op kan komen en geen gedoe met die zak.ourplayground schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:12:
[...]
Ik leg hem (voorlopig) nog elke keer terug in de zwarte zak waar hij in verpakt zat.
Haha ja dat is voor mij geen optie.
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Zo'n kop zoals Sebastian Ang van MRTV heeft vind ik wel tof.MrBlueEyes schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:58:
[...]
Haha ja dat is voor mij geen optie.
Ik kom tot nu toe alleen dit tegen:
https://www.amazon.nl/dp/...sc=1&ref_=lv_ov_lig_dp_it
https://www.amazon.nl/dp/...sc=1&ref_=lv_ov_lig_dp_it
Ze klinken erg universeel dus zou ik verwachten dat een Reverb G2 ook wel moet lukken.
Zijn er nog aanraders?
"You may be big, but I am serious!"
[ Voor 5% gewijzigd door smocho op 08-12-2020 13:50 ]
wat zijn je in-game instellingen in HLA, daar heb ik absoluut geen probemen met FPS drops.smocho schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:50:
Oke ik heb wat getest, ik moet zeggen dat het aanpassen van de multi virtuele desktop setting niet veel geholpen heeft. Ik heb ook nog getest met een resolution scale van 100% en zelfs op lage settings in HLA en Drop Dead vallen de frames af en toe ver terug als er veel gerendered moet worden en daarnaast voelt de ervaring dan vrij laggy. Als ik terugschroef naar 90% dan is Drop Dead iig goed stabiel, HLA moet ik nog testen maar ik verwacht dat die nog verder teruggeschroefd moet worden. Ik zall ook Arizona Sumshine nog gaan testen met deze settings.
Ter referentie, ik heb een 9900K op 5ghz en een rtx 3080.
In HLA met 50% renderscale (SteamVR) speelde ik op ULTRA no problems. Nu heb ik de renderscale naar 100% (SteamVR) gezet en op de allerlaagste settings is het redelijk goed speelbaar zonder al te veel fps spikes en rond de 90FPS. Als ik HLA naar medium zet dan wordt het al minder qua performance. Ik ben wel op zoek naar een redelijk strakke 90FPS ervaring, wellicht kijk jij daar anders tegen aan?ourplayground schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:04:
[...]
wat zijn je in-game instellingen in HLA, daar heb ik absoluut geen probemen met FPS drops.
Wat ik sinds vanmorgen heb aangepast is het volgende:
https://www.reddit.com/r/...xed_hp_reverb_g2_no_more/
ik gebruik de G2 vooral voor iRacing, waar ik met Kapps en een overlay software, mijn standing, brandstof etc kan zien in de auto. met mijn triple schermen ging dit perfect, maar in VR kon OBS het niet aan tijdens het streamen naar twitch.
Nu blijkt dat WMR naast je huidie scherm en VR bril er vol enthousiasme 2-3 virtuele schermen bij plakt, gewoon omdat het kan. Je kan je voorstellen dat dit wat GPU vreet, vanmorgen heb ik dit dus aangepast en net even snel in iRacing gedoken en kon perfect streamen richting twitch.
Wellicht beetje rommelig verhaal, maar heb je het idee "mijn PC moet dit toch beter kunnen?" dan is dit wellicht een fix.
Ik heb de PC even voor je aangeslingerd...en heb het even getest:smocho schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:11:
[...]
In HLA met 50% renderscale (SteamVR) speelde ik op ULTRA no problems. Nu heb ik de renderscale naar 100% (SteamVR) gezet en op de allerlaagste settings is het redelijk goed speelbaar zonder al te veel fps spikes en rond de 90FPS. Als ik HLA naar medium zet dan wordt het al minder qua performance. Ik ben wel op zoek naar een redelijk strakke 90FPS ervaring, wellicht kijk jij daar anders tegen aan?
Die fix die je post heb ik vanmorgen ook doorgevoerd, zie mijn eerdere post van vandaag![]()
Welke settings gebruik jij dan?
dit is niet in het menu maar de start van chapter 2 en dus in-game.smocho schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:37:
Tof dat je even de PC aanzet, ik gebruik fpsVR om mijn FPS continu in de gaten te houden, dat kan ik iedereen aanraden. Ik zie dat je in het menu hebt gekeken, zou je wanneer je tijd hebt ook eens een game willen loaden? Het menu is niet zo veeleisend. Het zou helpen als je een tooltje gebruikt om je fps in de gaten te houden
Wat zijn jouw pc specs? Ik heb best veel bekeken over de G2 en zelfs op een 3080 is het lastig om op 100% scale met hoge settings in de meeste games te spelen, fps kan dan heel ver naar beneden droppen.
Ah sorry, ik zie de HUD nu inderdaad. grappig dat is bijna precies dezelfde achtergrond als het begin menuourplayground schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:56:
[...]
dit is niet in het menu maar de start van chapter 2 en dus in-game.
PC Specs zijn 5800x RTX3070 en 32 GB RAM
alles is helemaal up to datesmocho schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 15:01:
[...]
Ah sorry, ik zie de HUD nu inderdaad. grappig dat is bijna precies dezelfde achtergrond als het begin menuMocht je nog eens echt FPS informatie hebben van een paar minuten spelen dan zou dat mooi zijn want dat geeft iets meer info
Ik heb voor zo ver mij bekend alle optimale settings ingesteld, heb jij jouw NVidia driver helemaal geupdated ook? Ik lees dat een paar drivers eerder beter performt met VR maarja dan heb je natuurlijk weer nadelen met non-VR games die net uit zijn.
Kun je het spel niet gewoon opstarten met de -openvr launch optie? Dan werkt hij gewoon bij mij.
HLA speel ik op max settings. Krijg dan wel een melding dat dat te hoog is maar merkte verder niets aan slechte performance eigenlijk. Geloof ook dat HLA aan resolutie schaling doet dus misschien is dat het.smocho schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 15:28:
Zoals ik al aangaf kan ik op 100% renderscale in SteamVR voor een echt stabiele FPS niet hoger dan low/medium gaan in HLA
Misschien dat je vram op die resolutie dan volloopt en dan stutters veroorzaakt? Geen idee hoeveel vram het spel verbruikt maar met mijn rift S en slechts een vega 56 had ik 0 stutters en speelde dus erg soepel. Wel een veel lagere resolutie maar misschien iets om te checken je vram usage.smocho schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:50:
Oke ik heb wat getest, ik moet zeggen dat het aanpassen van de multi virtuele desktop setting niet veel geholpen heeft. Ik heb ook nog getest met een resolution scale van 100% en zelfs op lage settings in HLA en Drop Dead vallen de frames af en toe ver terug als er veel gerendered moet worden en daarnaast voelt de ervaring dan vrij laggy. Als ik terugschroef naar 90% dan is Drop Dead iig goed stabiel, HLA moet ik nog testen maar ik verwacht dat die nog verder teruggeschroefd moet worden. Ik zall ook Arizona Sumshine nog gaan testen met deze settings.
Ter referentie, ik heb een 9900K op 5ghz en een rtx 3080.
Heb je geprobeerd om de virtuele desktops uit te zetten zoals eerder aangegeven?smocho schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 15:28:
Zoals ik al aangaf kan ik op 100% renderscale in SteamVR voor een echt stabiele FPS niet hoger dan low/medium gaan in HLA
To disable virtual monitor pre-allocation:
Check Windows Update for one of the Windows 10 Cumulative Update Preview versions listed above, and install the update when available (you may find the update under Optional updates or Advanced options on the Windows Update settings page)
Launch Registry Editor
Navigate to "HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Holographic"
If the "PreallocateVirtualMonitors" REG_DWORD is not present, create it by selecting Edit > New > DWORD (32-bit) Value and entering PreallocateVirtualMonitors as the name
If the "PreallocateVirtualMonitors" REG_DWORD is present (or you just created it), double-click the entry and change "Value data" from 1 (its default value) to 0 (zero)
TRUE - 1
FALSE - 0
Virtual monitors will now allocate when you attempt to launch a Win32 application in Windows Mixed Reality instead of pre-allocating. To reset this and re-enable virtual monitor pre-allocation, return the DWORD "Value data" to 1.
Yes heb ik gedaan, heb ook nog andere register aanpassingen gedaan om games prioriteit binnen Windows te geven. Lijkt wel iets verbetering te geven, nog even verder testen. Dank voor het meedenkenPlatte_Band schreef op woensdag 9 december 2020 @ 10:55:
[...]
Heb je geprobeerd om de virtuele desktops uit te zetten zoals eerder aangegeven?
-> https://www.reddit.com/r/HPReverb/comments/k8m6nq/all_graphics_problems_fixed_hp_reverb_g2_no_more/
[...]
Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com
Die heeft hij schaamteloos van een Redditor gejat.phoentje schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:49:
YouTube: REVERB G2 FRANKENFOV MOD - Drastically Improve FOV Of Your Reverb G2...
Antwoord op de vraag, increase je FOV met een passende cover!!
Hèb hem inmiddels besteld 🥰
[ Voor 57% gewijzigd door evilpin0 op 09-12-2020 18:49 ]
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Bij mijn Quest werd de positie ook niet onthouden overigens met Link. Qua sweet spot hij moet gewoon goed op je hoofd zitten en het klinkt alsof je de straps niet vast genoeg hebt zitten dus ook je sweetspot niet goed. Als ik snel omdraai zit die bril nog precies hetzelfde.evilpin0 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 16:32:
Wat een slechte tracking zeg. Ik speel veel eleven table tennis met de cv1. Tracking van de cv1 is van een heel andere order. Denk niet dat je echt serieus dat soort games met deze kwaliteit tracking kan spelen.
Rechter speaker die het amper doet, sweet spot zelfde als de cv1 (slecht), goedkoop aanvoelde slechte controllers, positie wordt niet onthouden in race games.
De slechte sweet spot maakt het spelen van games als HL Alyx niet echt leuk. Als ik me omdraai is het beeld weer wazig en moet ik hem goed op me hoofd zetten.
Dit voelt echt als een stap terug over mijn cv1. Met mijn 5700xt ziet het redelijk uit, geloof best dat het met een nieuwe generatie zeer mooi moet zijn. Maar die nadelen.... ik weet het niet, geef het nog een paar dagen maar denk dat die retour gaat.
[ Voor 12% gewijzigd door Mirage op 09-12-2020 19:09 ]
Basement Bios ---- Exo-S
Ik zou niet weten hoe ik het Steam menu zou moeten openen of bedienen zonder controller aangezien de G2 geen knop op de headset heeft. Volgens mij heb je de controllers nodig, maar als ik het mis heb hoor ik het graag!Mystikal schreef op woensdag 9 december 2020 @ 19:23:
Ik wil de Reverb g2 ook gaan halen (als hij überhaupt weer beschikbaar komt).
Ik twijfel alleen of ik de controllers zal meebestellen of niet. Ik ga hem puur kopen voor assetto Corsa, maar wellicht is het wel leuk voor op een kinderfeestje ofzo voor die kleine.
Iemand praktijk ervaring. Of wellicht later bij bestellen? Hebben die controllers nog toegevoegde waarde in het menu van assetto Corsa?
Mocht je je wat vervelen met je 3d printer of wellicht voor iemand anders, een spitfire replica stick 3d print, wellicht vind je vliegen niks maar in VR echt tof.
[ Voor 7% gewijzigd door Plugin op 09-12-2020 20:16 ]
Gaaf gemaakt!Plugin schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:05:
[...]
Mocht je je wat vervelen met je 3d printer of wellicht voor iemand anders, een spitfire replica stick 3d print, wellicht vind je vliegen niks maar in VR echt tof.
Il-2 VR is een aanrader.
https://authentikit.org/
Zit alleen geen rudder op, je zou daar voetpedalen voor kunnen gebruiken van je race setup toch.
[YouTube: MSFS | SPITFIRE VR CONTROLLER EXCLUSIVE!]
[ Voor 3% gewijzigd door Jewcookie op 09-12-2020 20:21 ]
Ik begrijp hier nou echt niks van.evilpin0 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 16:32:
Wat een slechte tracking zeg. Ik speel veel eleven table tennis met de cv1. Tracking van de cv1 is van een heel andere order. Denk niet dat je echt serieus dat soort games met deze kwaliteit tracking kan spelen.
Rechter speaker die het amper doet, sweet spot zelfde als de cv1 (slecht), goedkoop aanvoelde slechte controllers, positie wordt niet onthouden in race games.
De slechte sweet spot maakt het spelen van games als HL Alyx niet echt leuk. Als ik me omdraai is het beeld weer wazig en moet ik hem goed op me hoofd zetten.
Dit voelt echt als een stap terug over mijn cv1. Met mijn 5700xt ziet het redelijk uit, geloof best dat het met een nieuwe generatie zeer mooi moet zijn. Maar die nadelen.... ik weet het niet, geef het nog een paar dagen maar denk dat die retour gaat.
Dit is ook exact mijn ervaring. Ik zat bij de eerste leveringen van de Rekenwinkel dus ik heb de G2 nu al eventjes in huis.Tophof schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:33:
[...]
Ik begrijp hier nou echt niks van.
De verschillen lijken zo groot per persoon (of headset)
Ik ken die game niet, maar de tracking van mijn g2 werkt prima met half life alyx.
Ook heb geen last (meer) van de kleine sweet spot.
In het begin wel, maar bleek dat ik em niet goed op mijn kop had.
Enige minpunt is mijn linker speaker die ook last heeft van het wel bekende probleem.
Op dat punt na, ben ik dus een zeer tevreden klant.
Als je de juiste ringetjes hebt besteld zou je dat dan ff willen delen? Wil dat ook wel proberen voor m'n rechterspeaker. Is het niet zo dat als je een ringetje gebruikt dat de speaker juist minder contact maakt doordat de afstand groter wordt? Wellicht denk ik niet goed na, zou kunnenBlaim schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:52:
[...]
Dit is ook exact mijn ervaring. Ik zat bij de eerste leveringen van de Rekenwinkel dus ik heb de G2 nu al eventjes in huis.
- Sweet spot is nu meer dan ok,m'n ogen zijn er aan 'gewend' om vooral in het midden te focussen tijdens games en alleen bij het lezen van tekst valt het nog een beetje op dat alles buiten de sweetspot minder scherp is
- Tracking van de controllers én de headset is gewoon goed / voldoende voor de games die ik speel (Moss, Alyx, Squadrons)
- Eenmaal goed afgesteld is de headset erg comfortabel en voelt het alsof ik op precies het goede punt in VR ben ingestapt met de G2 als eerste headset omdat ik voel dat het nog wel wat kinderziektes heeft (vooral WMR gerelateerd) maar dat er qua comfort en useability als een hele hoop verbeterd is t.o.v. eerdere headsets
- Nadeel voor mij is ook nog de speakers. Heb ze al meerdere malen opnieuw bevestigd en het blijft bij bewegen nog storen, aan beide kanten. Er zit gewoon wat beweging op de speakers waardoor de pogo connectors niet perfect contact maken. Ben van plan wat rubberen ringetjes van Amazon te bestellen om dit deels te fixen
Meer dan tevreden over de aankoop en zou het een 8/10 geven als ik 'm zou reviewen. Wordt een solid 9/10 als de software experience wordt verbeterd en gestroomlijnd
Heb je hier ervaring mee?Thodekroo schreef op woensdag 9 december 2020 @ 22:05:
Jullie zijn ervan op de hoogte dat je gewoon met HP kunt bellen? Ze sturen je dan een nieuw paar toe.
Ik had al een case lopen bij HP omdat het geluid wegviel rechts als ik de speaker bewoog. Werkte alleen in een bepaalde positie. Kreeg advies om de speaker los te halen en opnieuw te bevestigen. Dat heeft dat probleem verholpen, nu merk ik dat hij af en toe een krakend geluid maakt bij hard geluid alleen rechts. Ik heb nog 1 case lopen omdat een paar keer bij hard geluid eerst dmhet rechter scherm en daarna de linkerkant zwart werd. Het beeld kwam alle keren, op 1 keer na, daarna weer terug maar zeer irritant. Online zie ik dat meer mensen dit gehad hebben en dat je het geluid op 95 of iets later moet zetten ipv 100. Ik heb wel besloten dit aan te melden want wat ze niet weten kunnen ze ook niet fixen.Thodekroo schreef op woensdag 9 december 2020 @ 22:05:
Jullie zijn ervan op de hoogte dat je gewoon met HP kunt bellen? Ze sturen je dan een nieuw paar toe.
Op Reddit las ik dat ze bij sommige speakers het schroefgat niet diep genoeg hebben geboord waardoor er nog ruimte zit tussen de speaker en de headset. De schroef is dus in feite iets te 'groot' hoe strak je 'm ook aandraait.smocho schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:55:
[...]
Als je de juiste ringetjes hebt besteld zou je dat dan ff willen delen? Wil dat ook wel proberen voor m'n rechterspeaker. Is het niet zo dat als je een ringetje gebruikt dat de speaker juist minder contact maakt doordat de afstand groter wordt? Wellicht denk ik niet goed na, zou kunnen
Cool! Is goed thanks. Ik probeer in de gaten te houden of je de resultaten hier postBlaim schreef op woensdag 9 december 2020 @ 22:24:
[...]
Op Reddit las ik dat ze bij sommige speakers het schroefgat niet diep genoeg hebben geboord waardoor er nog ruimte zit tussen de speaker en de headset. De schroef is dus in feite iets te 'groot' hoe strak je 'm ook aandraait.
En ik heb een setje besteld met 10x 1,5mm en 10x 2mm. Als ik weet welke het beste werken heb ik er dus sowieso 6 over ( 2 voor mn headset en 2 reserve). Die kan ik je opsturen als je me een postzegel overmaakt, geen probleem.
Stuur me een DM als ik het eindresultaat hier post en je interesse hebt.
Waar heb je ze besteld? Eventueel wel interesse!Blaim schreef op woensdag 9 december 2020 @ 22:24:
[...]
Op Reddit las ik dat ze bij sommige speakers het schroefgat niet diep genoeg hebben geboord waardoor er nog ruimte zit tussen de speaker en de headset. De schroef is dus in feite iets te 'groot' hoe strak je 'm ook aandraait.
En ik heb een setje besteld met 10x 1,5mm en 10x 2mm. Als ik weet welke het beste werken heb ik er dus sowieso 6 over ( 2 voor mn headset en 2 reserve). Die kan ik je opsturen als je me een postzegel overmaakt, geen probleem.
Stuur me een DM als ik het eindresultaat hier post en je interesse hebt.
Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com
Ik heb geen idee. Is mijn eerste ervaring, of beter gezegd moet mijn eerste ervaring worden... En wil dus vooral de juiste keuzes maken.Jewcookie schreef op woensdag 9 december 2020 @ 19:25:
[...]
Ik zou niet weten hoe ik het Steam menu zou moeten openen of bedienen zonder controller aangezien de G2 geen knop op de headset heeft. Volgens mij heb je de controllers nodig, maar als ik het mis heb hoor ik het graag!
Basement Bios ---- Exo-S
Ik zou hem zeker niet zonder controllers bestellen. Dat is beetje als een roeiboot zonder peddels.Mystikal schreef op woensdag 9 december 2020 @ 23:08:
[...]
Ik heb geen idee. Is mijn eerste ervaring, of beter gezegd moet mijn eerste ervaring worden... En wil dus vooral de juiste keuzes maken.
Dan zal ik eens gaan kijken waar hij nog beschikbaar is.Jewcookie schreef op woensdag 9 december 2020 @ 23:14:
[...]
Ik zou hem zeker niet zonder controllers bestellen. Dat is beetje als een roeiboot zonder peddels.
Basement Bios ---- Exo-S
Nee (gelukkig) geen ervaring mee. Maar op Reddit veel over gelezen. Als loshalen en opnieuw bevestigen niet werkt dan kun je nieuwe toegestuurd krijgen. Er zijn ook mensen die meldde dat hun hele HMD retour moest na contact met HP. Echter werd er direct door een HP medewerker (Voodooimaxx) aangegeven dat dit niet de bedoeling is. Ze horen gewoon nieuwe toe te sturen.Leader98 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 22:13:
[...]
Heb je hier ervaring mee?
Sinds vanavond ook geruis en gebrom in de rechter speaker.
Het lijkt wel alsof de speaker overstuurd wordt oid.
Morgen met HP bellen!
Ik ben ook wel erg kritische (mag vind ik wel na 5 jaar wachten op een nieuwe headset). Ga zo eens kijken of ik hem beter op me hoofd kan krijgen. Met de cv1 was dat niet echt belangrijk, die is sowieso wel wazig namelijk.Tophof schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:33:
[...]
Ik begrijp hier nou echt niks van.
De verschillen lijken zo groot per persoon (of headset)
Op dat punt na, ben ik dus een zeer tevreden klant.
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Hoe heb je HP kunnen bereiken?phoentje schreef op donderdag 10 december 2020 @ 08:46:
Bij mij wel, ik krijg zodra er weer voorraad is nieuwe headphones toegestuurd. Was na gesprek met HP Nederland.
[ Voor 38% gewijzigd door Leader98 op 10-12-2020 12:22 . Reden: Update situatie 2 ]
Welk issue had jij?phoentje schreef op donderdag 10 december 2020 @ 12:21:
Ik heb HP gebeld en direct gekozen (ivm wachttijden) voor de engelse support.
Ik heb zojuist om een status update gevraagd, er is helaas nog geen ETA bekend voor het leveren van het spare part.
Wel vertelde de medewerker dat ze het issue hebben geadresseerd en en dus een wijziging heeft plaatsgevonden en ik dus een gewijzigd spare part zal ontvangen.
Ik heb dit probleem al vaker gehoord, maar hebben mensen dan echt het geluid zo hard staan? Ik heb het volume in Windows normaal op 15-20 waarbij ik 20 al behoorlijk hard vind. Of is volume 20 niet bij iedereen hetzelfde ofzo?I_am_akira schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:28:
Ik baal van dat constant het beeld uitvalt met hard geluid. En dan na een paar seconde komt het weer terug.
Bizar dat je geen eigen headset er op aan kunt sluiten, even zien of je niet direct wat kan 3d printen en modden voor een adapter. Oude speakers er af , en een mod er op met jack.
Ik ben gewend om helemaal opgeslokt in het geluid te zijn. Mijn andere bril heeft een versterkte headset er tussen. Wellicht heb ik gehoorbeschadigingAlain46 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 15:53:
[...]
Ik heb dit probleem al vaker gehoord, maar hebben mensen dan echt het geluid zo hard staan? Ik heb het volume in Windows normaal op 15-20 waarbij ik 20 al behoorlijk hard vind. Of is volume 20 niet bij iedereen hetzelfde ofzo?
Bij flink bewegen en aanraken / verstellen van de hoofdtelefoon valt het geluid gedeeltelijk of compleet weg. Aan beide kanten , ook na hermonteren
Of je bestelt hem met Index Knuckles + basestationsJewcookie schreef op woensdag 9 december 2020 @ 23:14:
[...]
Ik zou hem zeker niet zonder controllers bestellen. Dat is beetje als een roeiboot zonder peddels.
Huh ik dacht begrepen te hebben dat dat nog steeds kon, meen je nietI_am_akira schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:28:
Ik baal van dat constant het beeld uitvalt met hard geluid. En dan na een paar seconde komt het weer terug.
Bizar dat je geen eigen headset er op aan kunt sluiten, even zien of je niet direct wat kan 3d printen en modden voor een adapter. Oude speakers er af , en een mod er op met jack.
3176x3104 bij mij.Sj44k13 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 21:12:
Wat is jullie steam VR 100 procent resolutie? Hier is dat 3880x3796. Dacht ergens gelezen te hebben dat het meer rond de 3200x3000 zou zitten.
Een 1080ti.Sj44k13 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 22:58:
[...]
Hmm vreemd dat daar zo'n verschil tussen zit. Welke videokaart heb je?
Is beschermfolie.damaded schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 18:26:
Vandaag de G2 ontvangen, mijn eerst VR Bril en ik ben overdonderd en kijk mijn ogen uit... Vet..!
Maar.., bij mij zit er een blauw cirkelboogje aan de binnenkant van beide lenzen. Hoort dat zo, of is dat iets van beschermfolie wat ik er nog af moet halen..? Ik wil de gok niet nemen om, als er niets opzit, de lenzen te bekrassen....
damaded schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 18:26:
Vandaag de G2 ontvangen, mijn eerst VR Bril en ik ben overdonderd en kijk mijn ogen uit... Vet..!
Maar.., bij mij zit er een blauw cirkelboogje aan de binnenkant van beide lenzen. Hoort dat zo, of is dat iets van beschermfolie wat ik er nog af moet halen..? Ik wil de gok niet nemen om, als er niets opzit, de lenzen te bekrassen....
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem
Ik kan de specs die HP opgeeft er wel neer zetten, weet niet of je daar heel hard mee geholpen bent? Daarom stond het aanbod ook voor anderen om mee te helpen aan de TS. Ik heb de bril zelf ook (nog) niet in huis, dus kan daar nog niet over meepratenzion schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 19:48:
@BM Zie jij (of een mede-auteur) misschien een kans om in de TS een overzichtje vanaf wanneer je daadwerkelijk een HPRG2 kán gebruiken qua specs?
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Nouja, als we een simpel tabelletje in de openingspost zetten, met jouw goedkeuring:BM schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 19:50:
[...]
Ik kan de specs die HP opgeeft er wel neer zetten, weet niet of je daar heel hard mee geholpen bent? Daarom stond het aanbod ook voor anderen om mee te helpen aan de TS. Ik heb de bril zelf ook (nog) niet in huis, dus kan daar nog niet over meepraten
# | CPU | GPU | MEM | RES (actual) | Refresh Rate (max) | Refresh Rate (min) | Quality | Ervaring | Stabiliteit | IPD | Game/benchmark |
1 | Vul in CPU | Vul in GPU | Vul in MEM | Vul in RES (actual) | Vul in Refresh Rate (max) | Vul in Refresh Rate (min) | Vul in Quality | Vul in Ervaring | Vul in Stabiliteit | Vul in IPD | Vul in Game/Benchmark |
[ Voor 15% gewijzigd door zion op 11-12-2020 20:26 ]
systeem
Opzich ben ik daar niet op tegen, maar dan wil ik wel heel graag dat 1 of meerdere mensen mede-auteur worden, Ik heb niet de tijd om dat zelf allemaal bij te houdenzion schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 20:10:
[...]
Nouja, als we een simpel tabelletje in de openingspost zetten, met jouw goedkeuring:
# CPU GPU MEM RES (actual) Refresh Rate (max) Refresh Rate (min) Quality Ervaring Stabiliteit IPD Game/benchmark 1 Vul in CPU Vul in GPU Vul in MEM Vul in RES (actual) Vul in Refresh Rate (max) Vul in Refresh Rate (min) Vul in Quality Vul in Ervaring Vul in Stabiliteit Vul in IPD Vul in Game/Benchmark
en mensen die gewoon even invullen, heb je binnen no-time een mooie collectie data lijkt me, jij/jullie als mods kunnen daar dan via de backbone weer heel makkelijk een grafiekje van maken, toch?
Aan jou dan de keuze of dit via een van de fixed benchmarks of per game, of vrij zou moeten zijn, persoonlijk lijkt me het handigst om het via een van de geijkte benchmarks op default settings te laten doen.
Just my € 0,02 (en als tweaker, mét een HPRG2 kán je het gewoon niet laten om dat even te doen, want je wilt toch weten of jouw systeem beter of slechter draait dan de tweaker links of rechts van je)
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Nee hoor, was een serieuze vraag en ik ben blij dat ik er al een serieus antwoord op heb gekregen.
[ Voor 3% gewijzigd door ocf81 op 12-12-2020 17:37 ]
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!
Jawel, een betere gpu (3080/6xxx) zorgt ervoor dat je met (nagenoeg) 100% kunt renderen. Dit zorgt ook voor een grotere sweetspot.ocf81 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 16:44:
Sowieso is de sweet spot tamelijk klein te noemen, dat zal niet veranderen.
Ja, heel simpel, de bril niet boven op je hoofd zetten. Ik zet de bril op door hem tegen mijn neus te drukken zodat het beeld scherp is en daarna de headstrap over mijn hoofd te trekken. En bij het afzetten uiteraard in omgekeerde volgorde.ocf81 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 16:44:
Ik heb helaas wel wat roos op mijn lenzen. Weet iemand daar een goede oplossing voor? (brillendoekje o.i.d.?)
[ Voor 6% gewijzigd door Thodekroo op 12-12-2020 17:38 ]
Dat vermoeden had ik idd ook al. Bedankt voor de bevestigingThodekroo schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 17:36:
[...]
Jawel, een betere gpu (3080/6xxx) zorgt ervoor dat je met (nagenoeg) 100% kunt renderen. Dit zorgt ook voor een grotere sweetspot.
Ik heb hem in het begin een paar keer over mijn hoofd getrokken. Maar ik had zelf al wel door dat het makkelijker afstellen is als je de strap pas naderhand over je hoofd trekt. Het heeft dus meerdere voordelen. Thnx voor de uitlegThodekroo schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 17:36:
[...]
Ja, heel simpel, de bril niet boven op je hoofd zetten. Ik zet de bril op door hem tegen mijn neus te drukken zodat het beeld scherp is en daarna de headstrap over mijn hoofd te trekken. En bij het afzetten uiteraard in omgekeerde volgorde.
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!
Ik zou mezelf graag opgeven, maar ben daar momenteel te labiel voor, ik kan echt niet voorspellen wanneer ik de volgende keer weer inlog en de data dan zou kunnen overzetten.BM schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 10:37:
[...]
Opzich ben ik daar niet op tegen, maar dan wil ik wel heel graag dat 1 of meerdere mensen mede-auteur worden, Ik heb niet de tijd om dat zelf allemaal bij te houden
systeem
[ Voor 6% gewijzigd door seriousjin op 12-12-2020 18:45 ]
Dat is mogelijkerwijs het allerslechtste advies ooit...Thodekroo schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 17:36:
Edit: voor wat betreft schoonmaken, met een microvezel doekje met lauwwarm water zit je altijd goed.
systeem
Oh haha ik ging er vanuit dat lenzen vergelijkbaar zouden zijn met een TV. En voor tv´s lees ik eigenlijk overal microvezeldoek + lauwwarm water.zion schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 20:47:
[...]
Dat is mogelijkerwijs het allerslechtste advies ooit...
Ik ga er dan even vanuit dat je niet recht je sigarettenrook in je bril aan het blazen bent.
1. een Microvezeldoekje (of gewoon een antistatisch doekje), ja![]()
2. een vochtig doekje, dikke nee,njet,no,nimmer![]()
3. een vochtig microvezeldoekje met pure alcohol (98%+), ja dat dan weer wel
Op reddit kwam ik een paar keer de tip tegen om Zeiss brillen doekjes te gebruiken. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd maar zo te zien zijn ze 2€ bij de kruidvat voor 30 stuks.Thodekroo schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 20:54:
[...]
Oh haha ik ging er vanuit dat lenzen vergelijkbaar zouden zijn met een TV. En voor tv´s lees ik eigenlijk overal microvezeldoek + lauwwarm water.
Ook bij TV's gaat het eigenlijk op, maar omdat die zoveel groter en verder bij je vandaan staan "kan" het (pas wel heel erg op het doekje wat je gebruikt, en gebruik altijd een nieuwe zodat het stof/andere scherpe stofjes geen krassen kunnen maken), maar ook daar is een goede doek & pure alcohol veruit het best (dan krijg je geen strepen op je scherm), bij een TV moet je wel goed opletten dat je met (wederom een nieuwe doek) hem daarna afneemt zodat de alcohol niet kan gaan bijten, bij een harde lens als een VR set is dat minder relevant.Thodekroo schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 20:54:
[...]
Oh haha ik ging er vanuit dat lenzen vergelijkbaar zouden zijn met een TV. En voor tv´s lees ik eigenlijk overal microvezeldoek + lauwwarm water.
Dat zijn dus doekjes mét pure alcohol, en blijkbaar nog wat extra chemicaliën daarom zijn ze ook luchtdicht verpakt, pure alcohol is nogal vluchtig, dus als je die openlijk laat liggen is de alcohol snel vervlogen, wel een hele goede tip, dus +1, ga ik ook eens proberen.Platte_Band schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 21:00:
[...]
Op reddit kwam ik een paar keer de tip tegen om Zeiss brillen doekjes te gebruiken. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd maar zo te zien zijn ze 2€ bij de kruidvat voor 30 stuks.
[ Voor 41% gewijzigd door zion op 13-12-2020 00:14 ]
systeem
HP ticket loopt...Leader98 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 22:13:
[...]
Heb je hier ervaring mee?
Sinds vanavond ook geruis en gebrom in de rechter speaker.
Het lijkt wel alsof de speaker overstuurd wordt oid.
Morgen met HP bellen!
[ Voor 32% gewijzigd door Cobiwan op 13-12-2020 00:21 ]
Weinig informatie, maar ik had eenzelfde soort probleem met mijn Rift-S, toen moest ik mijn "audio device" van "Rift-S" terug zetten naar "Windows Default", toen werkte alles weer, niet helemaal jouw situatie, maar misschien geeft het een kopje in de goede richting.....Sj44k13 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 23:41:
Mijn linker speaker heeft ineens issues. Als ik de headset aansluit en ik ga naar windows audio settings dan kan ik er geluid uit krijgen met testen, maar zodra ik de headset opzet verdwijnt het. Lijkt mogelijk een USB issue te zijn, maar andere usb poorten lost niets op. Iemand een idee?
Edit: krijg er nu überhaupt geen geluid meer uit. Heb hem ook losgeschroefd, schoongemaakt en teruggedaan.
De linker speaker doet het overigens wel op de plek van de rechter speaker, maar de rechter speaker doet het niet op de plek van de linker speaker...
systeem
De audio device is al zo default als het maar kanzion schreef op zondag 13 december 2020 @ 00:25:
[...]
Weinig informatie, maar ik had eenzelfde soort probleem met mijn Rift-S, toen moest ik mijn "audio device" van "Rift-S" terug zetten naar "Windows Default", toen werkte alles weer, niet helemaal jouw situatie, maar misschien geeft het een kopje in de goede richting.....
Ik moest het ook in de Rift-S software doen, ik heb mijn HP nog niet, maar misschien dat je daar moet kijken? (ik weet het dus niet, alleen een (mogelijke) tip, probeer mee te denken).Sj44k13 schreef op zondag 13 december 2020 @ 00:30:
[...]
De audio device is al zo default als het maar kan. Realtek USB 2 audio met een generic Microsoft driver. Ik heb het idee dat het een software issue is, want als ik hem opnieuw aansluit en meteen WMR sluit krijg ik er wel geluid uit.
systeem
Heb net gezocht, helaas zijn er geen specifieke Reverb G2 drivers, alles gaat volgens mij via Windows update.zion schreef op zondag 13 december 2020 @ 00:32:
[...]
Ik moest het ook in de Rift-S software doen, ik heb mijn HP nog niet, maar misschien dat je daar moet kijken? (ik weet het dus niet, alleen een (mogelijke) tip, probeer mee te denken).
[ Voor 6% gewijzigd door ocf81 op 13-12-2020 00:53 ]
© ocf81 1981-infinity
Maar ik heb dus dat beide speakers wel aan de rechterkant werken maar niet aan de linkerkant. En soms krijg ik wel geluid in Windows totdat ik de headset opzet. Erg vreemd dit.ocf81 schreef op zondag 13 december 2020 @ 00:52:
@Sj44k13 Het is een bekend probleem dat de pogo pinnetjes soms niet goed contact maken. Soms heb ik ook dat het geluid opeens even wegvalt, maar het komt meestal binnen een minuut weer terug. Ik denk dat het daar mee te maken heeft. Het kan ook een kabelbreuk zijn.
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq