Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:41

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
Gezien de drukte die ik verwacht van mensen die hun HP Reverb G2 ontvangen hebben en hun ervaringen willen delen een dedicated topic voor deze VR Headset.

Voor algemen informatie over VR verwijs ik graag door naar de TS van [VR] Algemeen VR(-ervaringen) topic

In dat topic kun je ook terecht om over andere headset te babbelen :)

(Voor nu) geen uitgebreide TS, mocht iemand zich geroepen voelen om daar wat aan te doen, geef me een seintje, dan maak ik je mede-auteur :)

Op verzoek alvast de systeemvereisten voor de Reverb G2

CPUAansluitingen
  • Intel Core i5, i7
  • Intel Xeon E3-1240 v5 of beter
  • AMD Ryzen 5 of beter
  • Displayport 1.3
  • 1xUSB 3.0 Type C (Verloop naar USB-A meegeleverd)
GPU voor volledige resolutieGPU voor halve resolutie
  • NVIDIA GeForce GTX 1080, NVIDIA GeForce GTX 1080 Ti
  • NVIDIA GeForce RTX 2060 SUPER, NVIDIA GeForce RTX 2070, NVIDIA GeForce RTX 2070 SUPER, NVIDIA GeForce RTX 2080, NVIDIA GeForce RTX 2080 SUPER, NVIDIA GeForce 2080 Ti
  • AMD Radeon RX 5700, AMD Radeon RX 5700 XT, AMD Radeon 7
  • NVIDIA GeForce GTX 1060, NVIDIA GeForce GTX 1660, NVIDIA GeForce GTX 1660ti, NVIDIA GeForce GTX 1070
  • NVIDIA GeForce RTX 2060
  • AMD Radeon RX 580, AMD Radeon RX 5500XT, AMD Radeon RX 590, AMD Radeon RX 5600 XT, AMD Radeon RX Vega56, AMD Radeon RX Vega64

[ Voor 54% gewijzigd door BM op 11-12-2020 19:58 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 01-05 21:06
Aangezien het haast lijkt of ik de eerste Tweaker ben die hem heeft ontvangen een eerste sneak preview. Ik moet gewoon de hele dag werken maar kon het niet laten om hem toch al even uit te pakken. Heb hem dus nog niet aangesloten.

Mijn eerste indrukken:

- Hij zit erg comfortabel
- Letterlijk 0 lightbleed. Het is pikzwart als ik de headset op zet.
- Het ruikt alsof je in een nieuwe auto stapt :)
- Controllers/buttons voelen wat cheap, maar oké
- Thumbsticks zijn klein

Later meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-04 11:50
Ik ben heel benieuwd naar de eerste tweaker reviews. Veel op reddit zitten lezen maar daar lijkt het alsof er enkel en alleen maar defecte systemen worden verstuurd. (negatief nieuws reist sneller dan positief nieuws)

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoNohT
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:02
Ik ben erg benieuwd of er hier ook mensen met RTX30 kaarten last hebben van frame drops. https://www.nvidia.com/en...ed-frames-since-nvidia-d/ Dit probleem heb ik ook met de Rift S, en als ik straks de G2 heb is OculusVR geen optie meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Volgens mij hebben heel veel Nvidia eigenaren dat, meer inherent aan VR, oudere drivers fixen het, maar oudere drivers zijn er niet voor de RTX3000 kaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoNohT
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:02
Het lijkt me niet inherent aan VR. In OculusVR is er geen probleem, en de kaarten moeten het ruim aankunnen. Oudere drivers zijn inderdaad geen optie.

Het valt me echter op dat er maar heel weinig mensen (hier, evt omdat iedereen nu nog Oculus devices heeft of oude graphics cards) of op Reddit (waar ik 1 topic tegen ben gekomen). Ik ben er echt bang voor dat ik de G2 straks gewoon in de doos kan laten totdat de issues gefixt zijn, en ben wel benieuwd of er hier mensen met vergelijkbare setups er ervaringen mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-05 19:26

Hu9o

Schokkend

Pakketje is gebracht. Halve dag eerder dan de ETA van PostNL.

Meteen snel ff testen.
*O* *O*

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dissidend
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:42
Benieuwd naar de ervaringen i.c.m. de X570 chipset. Lees er niet veel goeds over :X

[ Voor 23% gewijzigd door Dissidend op 24-11-2020 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
ThoNohT schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:36:
Het lijkt me niet inherent aan VR. In OculusVR is er geen probleem, en de kaarten moeten het ruim aankunnen. Oudere drivers zijn inderdaad geen optie.

Het valt me echter op dat er maar heel weinig mensen (hier, evt omdat iedereen nu nog Oculus devices heeft of oude graphics cards) of op Reddit (waar ik 1 topic tegen ben gekomen). Ik ben er echt bang voor dat ik de G2 straks gewoon in de doos kan laten totdat de issues gefixt zijn, en ben wel benieuwd of er hier mensen met vergelijkbare setups er ervaringen mee hebben.
Er zijn ook mensen op r/oculus die problemen hebben met hun Rift icm een RTX30XX kaart.

Als je er last van hebt is het uiteraard vervelend, maar ik vermoed ook dat je al redelijk water gewoon kan uittesten, waarbij je moet accepteren dat soms een stutter komt door drivers, die gefixed gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:06
Dissidend schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:22:
Benieuwd naar de ervaringen i.c.m. de X570 chipset. Lees er niet veel goeds over :X
Idem hier, heb zelf ook een X570. Zoveel dingen in mij zeggen nu gewoon "niet uitpakken maar retour sturen". Must resist...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dissidend
Phusebox schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:53:
[...]

Idem hier, heb zelf ook een X570. Zoveel dingen in mij zeggen nu gewoon "niet uitpakken maar retour sturen". Must resist...
PCIe USB controller zou geen problemen geven en goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Dissidend schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:56:
[...]

PCIe USB controller zou geen problemen geven en goed werken.
Geen plek voor helaas. Heb er ook geen om überhaupt te testen.

[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 24-11-2020 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dissidend
Ken het probleem, ivm vertical mount van de GPU :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mozoa
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-04 17:43
Op Reddit is inmiddels een thread gestart waar mensen aangeven wat hun ervaring icm X570 is: https://www.reddit.com/r/HPReverb/comments/jzw82o/lets_start_a_list_of_x570_mobos_that_are_working/

Top comment heeft net als ik een Aorus Elite maar de USB-C plug in zijn GPU gestopt ipv het moederbord dus daar heb ik nog niets aan maar goed. PCI-e USB controller kan er ook nog wel bij...

Meer headset specifiek, ik kom van de eerste generatie HP Windows Mixed Reality Headset af:
  • Hij zit naar mijn idee echt super comfortabel
  • Knoppen en triggers op de controllers zijn wat mushy
  • Persoonlijk vind ik het jammer dat de touchpads zijn ingeruild voor joysticks
Heb hem nog niet ingeplugd want werk maar ik hoop snel mijn ervaringen te kunnen delen :*)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thodekroo
Zojuist het eerste half uurtje met de G2 gehad.

Eerste indrukken na het openen van WMR/Steam en spelen van Space Pirate, Beat Saber en Moss

- Installeren geen enkel probleem (B550 Mobo)
- Mijn cableclip vervangen voor klittenband, sprong er bij het eerste gebruik gelijk af (niet gebroken overigens).
- Controllers zijn oké
- Tracking werkte feilloos.
- FOV viel me mee, maar de sweetspot viel tegen!

Voor wat betreft het laatste punt. Ik heb het geprobeerd duidelijk te maken met onderstaand plaatje. Ik weet dat sweetspot heel erg persoonsafhankelijk is, maar voor mij valt hij dus best wel tegen. Ik heb het zo goed mogelijk proberen weer te geven in onderstaand plaatje, al blijft dat wel lastig. Buiten de sweetspot wordt vooral tekst slecht/niet leesbaar en heb ik last van godrays en chromatic aberration. Dit heb ik vooral in lichte omgevingen met text. In de reeds gespeelde spellen eigenlijk geen last van gehad.

Ik ben benieuwd of jullie een vergelijkbare sweetspot ervaren, en dat ik er misschien gewoon teveel van verwachtte...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jeme1Yvx6cFaQxT3ArVKNHOMtfw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/toRmjh1TUTslLpmoYJeLLa5J.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Thodekroo schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:55:
Zojuist het eerste half uurtje met de G2 gehad.

Eerste indrukken na het openen van WMR/Steam en spelen van Space Pirate, Beat Saber en Moss

- Installeren geen enkel probleem (B550 Mobo)
- Mijn cableclip vervangen voor klittenband, sprong er bij het eerste gebruik gelijk af (niet gebroken overigens).
- Controllers zijn oké
- Tracking werkte feilloos.

Voor wat betreft het laatste punt. Ik heb het geprobeerd duidelijk te maken met onderstaand plaatje. Ik weet dat sweetspot heel erg persoonsafhankelijk is, maar voor mij valt hij dus best wel tegen. Ik heb het zo goed mogelijk proberen weer te geven in onderstaand plaatje, al blijft dat wel lastig. Buiten de sweetspot wordt vooral tekst slecht/niet leesbaar en heb ik last van godrays en chromatic aberration. Dit heb ik vooral in lichte omgevingen met text. In de reeds gespeelde spellen eigenlijk geen last van gehad.

Ik ben benieuwd of jullie een vergelijkbare sweetspot ervaren, en dat ik er misschien gewoon teveel van verwachtte...

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Hmm dat klinkt niet top qua sweetspot en bijbehorende issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online

[Afbeelding]
Wat is je IPD? Je FOV is wel goed dan zal je IPD ook wel ok zijn maar toch.

[ Voor 4% gewijzigd door Plugin op 24-11-2020 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
Plugin schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:12:
[...]

Wat is je IPD? Je FOV is wel goed dan zal je IPD ook wel ok zijn maar toch.
Die is 63 dus dat kan het probleem niet zijn, met de slider op/rond de 63 is het beeld ook wel het scherpst. Het beeld is binnen de sweetspot ook gewoon erg goed, hij had alleen wat groter gemogen van mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
Phusebox schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:09:
[...]

Hmm dat klinkt niet top qua sweetspot en bijbehorende issues.
Sweet spot is (voor mij!) inderdaad iets minder groot dan gehoopt. Verder zijn er (nog) geen bijbehorende issues. Maar ik ben er overall gewoon heel blij met de gehele headset.

Ohja ik zou het bijna vergeten en het is door anderen ook al vaak benoemd. Maar het geluid is echt top, alsof je daadwerkelijk in de ruimte bent. Dat heb je met oordoppen/koptelefoon gewoon veel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DKWB
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:00
Krijg het hier vooralsnog niet werkend op een MSI MAG B550 Tomahawk moederbord. :-(

Error code: 7-14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATCO
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
DKWB schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:03:
Krijg het hier vooralsnog niet werkend op een MSI MAG B550 Tomahawk moederbord. :-(

Verschillende USB poorten geprobeerd? Ook met de converter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VRonly
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 01-12-2024
Probeer de usb driver uit dit pakket eens te installeren:
https://www.microsoft.com...oad/details.aspx?id=56265

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downing
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-07-2024
Kreeg hem ook niet werkend vanalles geprobeerd met zonder converter zowel op mb asrock b450 als gpu 2080S alle usb poorten maar niks. Was de boel alweer in aan het pakken, bleek dat de kabel in de headset niet ver genoeg er in zat. Gelukkig was dat het probleem bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DKWB
ATCO schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:06:
[...]

Verschillende USB poorten geprobeerd? Ook met de converter?
Het is gelukt met de USB-A adapter en USB 3.0 aansluiting op de behuizing. :)
[...]

Dit was hier ook het eerste wat opviel. Dit is inmiddels mijn 8ste HMD (G1 niet geprobeerd), maar nog niet eerder zo'n harde overgang gezien tussen 'super scherp' in het midden, en wazig direct daarbuiten.

Wat dat betreft voel ik me best wel om de tuin geleid door MRTV en andere kanalen. Dit ging precies hetzelfde met de enorme hype voor de Pimax 5K, welke uiteindelijk niet eens bruikbaar bleek voor mij met een IPD van 60 mm. 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door DKWB op 24-11-2020 17:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kylrad
  • Laatst online: 15-10-2024
volgens Sebastian Ang van MRTV was de sweetspot juist erg goed vergeleken met andere headsets.
Gelukkig? wordt de G2 mijn eerste proper headset dus heb dan geen punt om te vergelijken.
Heb alleen eens een Samsung gear VR geprobeerd maar dat is denk ik niet te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aliasnl
  • Laatst online: 31-12-2020
Is het bij jullie ook het geval dat het geluid af en toe een klein beetje stoort in de lage tonen? Of dat als je heel erg beweegt het aan een kant even wegvalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander.M
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 30-04 14:06
Heb hem ook vandaag binnen, hij gaat retour.
Veel games zien gewoon een standaard wmr contoller, dus in games zoals skyrim VR kan ik niet van pagina's wisselen in de opties/quests pagina. Nu kan ik daar mee leven, maar de killer is de sweet spot: Deze is dusdanig klein dat alleen de dead center scherp is. Bij de intro van Alyx, waar je de titel ziet, en je kijkt alleen naar de Y, dan zijn de l en x geblurred. Dit leid dusdanig af dat me focus meer op de blur ligt dan de game.

Erg, erg jammer. Want wat scherp is, is echt ontiegelijk scherp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-05 19:26

Hu9o

Schokkend

Bij mij is de sweetspot dikke prima!?
Echt het uiterste randje wordt het pas beetje blurry.

Hebben jullie hem wel strak genoeg op je kop zitten? Of iets hoger op je gezicht, of juist wat lager?
IPD slider juist?

Kijk anders eens even zonder die hoofdband erop geklikt. Dan kan je kijken of je wat 'dieper' erin zou moeten.

[ Voor 9% gewijzigd door Hu9o op 24-11-2020 17:57 ]

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Aliasnl schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:50:
Is het bij jullie ook het geval dat het geluid af en toe een klein beetje stoort in de lage tonen? Of dat als je heel erg beweegt het aan een kant even wegvalt?
Je kan de koptelefoons loskoppelen en dan weer erin klikken had ik ergens gelezen wat zou moeten helpen met sound issues.

[ Voor 5% gewijzigd door Plugin op 24-11-2020 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aliasnl
Plugin schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:57:
[...]

Je kan de koptelefoons loskoppelen en dan weer erin klikken had ik ergens gelezen wat zou moeten helpen met sound issues.
Plugin schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:57:
[...]

Thanks! Ga ik zo gelijk proberen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DKWB
Aliasnl schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:50:
Exact hetzelfde hier, kraakt in de lage tonen (al bij het opstarten van WMR) en de rechter speaker klinkt zachter of valt uit als je hem beweegt. Dit laatste probleem heb ik ook bij de Index gehad waardoor deze compleet moest worden vervangen. Helaas lijkt het erop dat ze dit probleem rechtstreeks van de Index over hebben genomen. Soms is het te verhelpen door de speakers los te schroeven en de contacten schoon te maken.

De sweet spot is redelijk in de verticale richting, horizontaal is het voor mij absurd slecht. :X Hopelijk valt er mee te leven want het center is super scherp. 4K monitor op 100% schaling is prima te lezen in virtual desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
DKWB schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:03:

Dat is bijzonder, ik heb het zelfde mobo... Bij mij doet ie het zowel op de usbc van het mobo en van mijn kast. Heb je de laatste chipsetdrivers geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aliasnl
DKWB schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:59:
[...]
Exact hetzelfde hier, kraakt in de lage tonen (al bij het opstarten van WMR) en de rechter speaker klinkt zachter of valt uit als je hem beweegt. Dit laatste probleem heb ik ook bij de Index gehad waardoor deze compleet moest worden vervangen. Helaas lijkt het erop dat ze dit probleem rechtstreeks van de Index over hebben genomen. Soms is het te verhelpen door de speakers los te schroeven en de contacten schoon te maken.

De sweet spot is redelijk in de verticale richting, horizontaal is het voor mij absurd slecht. :X Hopelijk valt er mee te leven want het center is super scherp. 4K monitor op 100% schaling is prima te lezen in virtual desktop.
Ja precies wat jij zegt! Ook bij de rechterspeaker. Hoop niet dat we em terug hoeven te sturen en dan een maand moeten wachten op vervanging. Volgens mij versturen ze die speakers ook los.... Mocht je nieuws hebben hoor ik het heel graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Al die berichten hier en het feit dat ik net hoor dat ik nog 450 wachtenden voor me heb voor een nieuwe cpu doen me nog meer twijfelen. Zonder die CPU zal mijn systeem het wel niet trekken.

Ik durf hem eigenlijk niet eens uit te pakken.
:(

Al die tijd leek het een top headset maar nu hoor ik alleen maar drama.

[ Voor 26% gewijzigd door Phusebox op 24-11-2020 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DKWB
Thodekroo schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 18:02:
[...]
Dat is bijzonder, ik heb het zelfde mobo... Bij mij doet ie het zowel op de usbc van het mobo en van mijn kast. Heb je de laatste chipsetdrivers geïnstalleerd?
Zojuist opnieuw geïnstalleerd en geprobeerd, maar helaas nog steeds niets via de USB-C poort. Alle andere USB apparaten eruit helpt ook niet. Het werkt enkel via de USB-A adapter.
Aliasnl schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 18:04:
[...]
Ja precies wat jij zegt! Ook bij de rechterspeaker. Hoop niet dat we em terug hoeven te sturen en dan een maand moeten wachten op vervanging. Volgens mij versturen ze die speakers ook los.... Mocht je nieuws hebben hoor ik het heel graag!
Lijkt voor nu opgelost! De rechter speaker zat inderdaad een klein beetje los.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
Phusebox schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 18:04:

Al die tijd leek het een top headset maar nu hoor ik alleen maar drama.
Jij lijkt ook wel een beetje een gave te hebben om alleen de negatieve berichten te zien ;)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02-2024
Over sweetspots gesproken, bij de HTC Vive kun je de schermen dichter naar je ogen toe afstellen. Het viel mij op dat je daardoor een bredere sweetspot hebt, maar ook een wider field of view. Als het niet de oogafstand ten opzichte van de lens ervoor is, dan zijn misschien ooglenzen of een bril van invloed op de sweetspot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
BM schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 18:31:
[...]

Jij lijkt ook wel een beetje een gave te hebben om alleen de negatieve berichten te zien ;)
Ik zie nog niet echt positieve dingen hier?

Ja het is scherp, op een heel klein stukje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VRonly
  • Laatst online: 01-12-2024
Gewoon zelf proberen en uitmaken of je de headset wil houden of niet.
Van youtube-reviews moet je niet te veel geloven, het gaat om de views en dus meeliften op het youtube-algoritme.

Probeer hem uit, is het niet goed terug de doos in en pleur hem op marktplaats, liefst met (een klein beetje) winst.
Geraakt de headset niet meteen verkocht, dan gaat ie retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
VRonly schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 18:40:
Gewoon zelf proberen en uitmaken of je de headset wil houden of niet.
Van reviews moet je niet te veel geloven, het gaat om de views en dus meeliften op het youtube-algoritme.

Probeer hem uit, is het niet goed terug de doos in en pleur hem op marktplaats, liefst met (een klein beetje) winst.
Geraakt de headset niet meteen verkocht, dan gaat ie retour.
Terugsturen gaat niet bij zoiets lijkt me. Niet echt hygiënisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwintjuh
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-01 12:17
Ik houd me aanbevolen ;)

vind het zo gek dat iedereen de sweetspot zo anders ervaart. Ik hoor wisselende berichten over de tracking van de controllers, maar de sweetspot en scherpte van de headset lijkt iedereen van de reviewers het wel over eens te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
Phusebox schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 18:41:
[...]

Terugsturen gaat niet bij zoiets lijkt me. Niet echt hygiënisch.
Jawel hoor, het is geen ondergoed wat je gebruikt en daarna terug stuurt ;). En wat de rest ook zegt, niet zo moeilijk doen en gewoon proberen. Of anders heel snel aan een medewerker verkopen, het is namelijk een veel te goed product om dicht in een doos te laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ok ok ik ga hem aansluiten. Eerst nog een uur Windows updates...

Update: dat viel mee.

Maar ik zal wel iets fout doen maar de headset gaat niet aan? Krijg ook geen melding in Windows.

[ Voor 49% gewijzigd door Phusebox op 24-11-2020 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Andere USB poort proberen? Mijn USB-C poort deed niks, toen hem met adapter in een USB-A poort gestoken en hij begon direct.
En zorgen dat ook de connector bij de headset er ver genoeg in zit.

Goed: Ik heb hem een tijdje gebruikt:

Beeld resolutie is geweldig. Ja als je heel goed kijkt is er wat SDE nog te zien, maar dan moet je echt verrekte goed je best doen. Qua sweetspot is het voor mij zeker geen edge-to-edge clarity, en heb hem op meerdere manieren geprobeerd. Maar het is ook geen heel klein gebied, gezien de FoV ga je toch niet naar de rand kijken (want dan zit je tegen het zwarte aan, en met maar één oog, dus natuurlijk gezien draai je al snel je hele hoofd). Het valt wel op in menus als je erop let, maar dat zal ook weer komen door de hele hoge resolutie, bij een CV1 valt het uberhaupt niet op.

Audio is dikke prima. Nee vast geen audiofiele kwaliteit, maar het off ear concept is briljant. Ik heb geprobeerd bij 100%, gezien sommige dan een scherm hebben wat op zwart gaat, en daar heb ik geen last van. Overigens als je op 100% je geluid wil hebben zou ik me wel zorgen gaan maken over je gehoor: Ik vind 50% echt prima voor een Beat Saber, en dat moet wel een beetje volume hebben om lekker te spelen.

Controller ergonomie qua vasthouden is zo goed als identiek aan CV1, iets verder weg sommige knoppen denk ik, maar dat is allemaal verwaarloosbaar. Je merkt met Beat Saber wel dat hij een stuk zwaarder is aan de voorkant. Rumble is niet geweldig, maar ook niet echt problematisch imo.

Probleem van software zie ik niet. Of nou ja, de WMR passthrough is ruk. Echt enige nut daarvan is kijken of je cameras goed de omgeving kunnen zien. Maar Cliffhouse? Met wat proberen gelukt SteamVR te pinnen, en dat is gewoon zijn enige nut, SteamVR starten. Al kan je dat ook vanaf desktop doen. Is Cliffhouse nuttig? Neuh. Is het problematisch? Ik zie het niet. Bij Oculus had ik ook de Home omgeving uitgeschakeld, ik hoef geen fancy VR huis, wil gewoon spellen starten.

Dan de twee punten waardoor ik toch nog moet kijken wat ik ga doen:
1. Controller tracking. In principe in Zero Calibre trackt hij prima, en bij Beat Saber op zijn minst de meeste nummers. Gezien ik Beat Saber nu via Revive draai wil ik daar nog niet teveel aan ophangen (overigens: 3k x 3k vanuit SteamVR default + 1.4x SS in Beat Saber vond mijn GPU niet leuk, die flink naar beneden gezet).
Maar het is wel dat je constant in de gaten hebt dat tracking weer terug komt. In 95-99% van de gevallen heeft dat geen directe invloed op gameplay, maar je ziet het wel.

2. Bij beetje fanatiek BeatSaber schudt mijn beeld alle kanten op. Heb de headset al wat strakker gedaan, maar bij mijn CV1 heb ik dat totaal niet. Bij rustigere spellen merk ik dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Het is gelukt, geen idee wat het was maar tig keer opnieuw inpluggen en hij ging opeens aan.

Eerste bevindingen:
- zeer scherp beeld, net of ik een bril op heb gezet vergeleken met eerst
- helaas wel een heel kleine FOV, alles buiten dead center is al snel erg blurry
- een enorme bak chromatic aberation, vind ik nog wel erger dan de blur denk ik, roze en groene gloed om witte teksten bij alles dat ook maar iets uit het center staat
- geluid tot dusver prima, op 15% al meer dan hard genoeg
- iRacing draait nog ok in de eerste test, Automobilista 2 draait voor geen meter meer
- headset zit iets comfortabeler dan de Odyssey+ maar niet veel verschil. Wel minder leakage aan de zijkanten.

Enige dat me wel meteen opvalt, koppijn na 10 minuten. Eerder nog nooit gehad met VR.

[ Voor 13% gewijzigd door Phusebox op 24-11-2020 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platte_Band
  • Registratie: Juni 2011
https://www.reddit.com/r/MixedVR/comments/jzedhc/single_click_desktop_shortcut_that_starts_shuts/

Dit ziet er ook wel handig uit, ook dat je de USB er dan niet uit hoeft te trekken.

Ik kan het helaas niet uitproberen want bij PostNL was het vandaag te druk dat ze het morgen maar gaan bezorgen :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DKWB
Na wat langer gespeeld te hebben valt de (voor mij) slechte sweetspot al minder op. Je raakt er aan gewend om met je hoofd te kijken i.p.v. je ogen. Het wordt ook iets beter door hem strakker te doen, maar ik had liever gezien dat dit verstelbaar zou zijn zoals bij de Index & Vive. Ik draag overigens een bril met cilindercorrectie, misschien is dit van invloed op de sweetspot?

FOV is merkbaar kleiner dan bijvoorbeeld de Index & Odyssey+, maar dit went vrij snel. Er is in de toekomst eventueel nog wat extra uit te persen met een dunnere face gasket.

SDE is wat mij betreft verleden tijd. Je ziet misschien een klein beetje aliasing in sommige games. Overigens geen scanlines / 'pixel inversion' gespot wat bij de Valve Index wel een probleem is. Daarentegen heeft de G2 weer last van horizontale banding, maar dit is enkel zichtbaar op egale kleuren en minder irritant.

Kleuren, helderheid en contrast zijn prima, zwartwaarden zijn oké, maar tegenover OLED blijft het grijs. Chromatic aberation heb ik nog niet gezien, maar dit zou in theorie ook grotendeels opgelost moeten zijn met deze update: https://techcommunity.mic...ality-update/ba-p/1874967

Het verschil in scherpte tegenover de Index is groot en wat mij betreft alleen al genoeg om de headset te houden. Dit is de eerste keer dat ik durf te zeggen dat scherpte geen beperkende factor meer is. 8)

Controllers durf ik nog niet veel over te zeggen, in Half Life Alyx werkt het tot nu toe niet slecht. Het is wel erg opletten dat je de controllers niet loslaat tijdens het gooien zoals dat bij de Index controllers moet. :D

Framerate is prima op een 5600X met RTX3080, maar het lijkt erop dat de G2 ook last heeft van frame drops: https://www.nvidia.com/en...ed-frames-since-nvidia-d/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
DKWB schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 20:34:
Na wat langer gespeeld te hebben valt de (voor mij) slechte sweetspot al minder op. Je raakt er aan gewend om met je hoofd te kijken i.p.v. je ogen. Het wordt ook iets beter door hem strakker te doen, maar ik had liever gezien dat dit verstelbaar zou zijn zoals bij de Index & Vive. Ik draag overigens een bril met cilindercorrectie, misschien is dit van invloed op de sweetspot?

FOV is merkbaar kleiner dan bijvoorbeeld de Index & Odyssey+, maar dit went vrij snel. Er is in de toekomst eventueel nog wat extra uit te persen met een dunnere face gasket.

SDE is wat mij betreft verleden tijd. Je ziet misschien een klein beetje aliasing in sommige games. Overigens geen scanlines / 'pixel inversion' gespot wat bij de Valve Index wel een probleem is. Daarentegen heeft de G2 weer last van horizontale banding, maar dit is enkel zichtbaar op egale kleuren en minder irritant.

Kleuren, helderheid en contrast zijn prima, zwartwaarden zijn oké, maar tegenover OLED blijft het grijs. Chromatic aberation heb ik nog niet gezien, maar dit zou in theorie ook grotendeels opgelost moeten zijn met deze update: https://techcommunity.mic...ality-update/ba-p/1874967

Het verschil in scherpte tegenover de Index is groot en wat mij betreft alleen al genoeg om de headset te houden. Dit is de eerste keer dat ik durf te zeggen dat scherpte geen beperkende factor meer is. 8)

Controllers durf ik nog niet veel over te zeggen, in Half Life Alyx werkt het tot nu toe niet slecht. Het is wel erg opletten dat je de controllers niet loslaat tijdens het gooien zoals dat bij de Index controllers moet. :D

Framerate is prima op een 5600X met RTX3080, maar het lijkt erop dat de G2 ook last heeft van frame drops: https://www.nvidia.com/en...ed-frames-since-nvidia-d/
toon volledige bericht
Hmm die hardware had ik ook gehoopt te hebben maar wat een ellende. Wachtrijen van honderden voor me nog.

Maar eh chromatic aberation is hier echt extreem aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platte_Band
  • Registratie: Juni 2011
Phusebox schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 20:38:
[...]
Maar eh chromatic aberation is hier echt extreem aanwezig.
Heb je die windows update daarvoor ook binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
Ik heb ook last van Chromatic Aberation, althans ik denk dat dat het is. Heb de windows update ook vorige week geinstalleerd. Ik heb het vooral bij teksten die boven en onder de sweetspot staan. De bovenste letters krijgen dan een paarse gloed en de onderste een groene gloed (of andersom weet het ff niet meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAce
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 03-05 19:41
Net even de G2 geprobeerd, ik zal even kort mijn eerste indruk beschrijven :

Tracking - geen problemen, werkte goed
Resolutie en beeld - wauw!
Sweet spot - aanwezig, maar al een stuk verbeterd t.o.v CV1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:41

MazeWing

The plot thickens...

En nu de belangrijkste vraag: hoe is ie vergeleken met de Quest 2 (zeker nu die de volle resolutie @ 90hz aankan)?

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX3080) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-05 14:23
Gisteren ook gekregen en geinstalleerd. Ging allemaal niet vanzelf. Maakte niet uit in welke usb ik hem plugde, niks gebeurde er. Ik zag wel een generic WMR device in de usb notificatie.

Uiteindelijk heb ik zelf de WMR software opgestart en toen kon ik hem dus zelf installeren en deed alles het gewoon. Gebeurde dus niet automatisch!

Merk dat ik geen HP Reverb G2 audio device zie. alleen een generieke realtek audio device. Die kan ik gewoon kiezen en geluid doet het, maar ik denk niet dat ik hem volledig benut nu. Volume moet ik ook op 80-90% zetten om redelijk volume te krijgen. Klinkt ook nog een beetje dun, mijn CV1 is een stuk beter. Waarschijnlijk gaat er iets dus niet helemaal goed op driver niveau? Zal vanavond eens een paar andere poorten proberen en mogelijk opnieuw installeren.

Beeld is inderdaad rete scherp. De kleur temperatuur vind ik iets aan de koude kant. Mogelijk gewoon wennen, omdat de CV1 erg warm is.

Een 2070 super is niet genoeg om hem op volledige resolutie (50% in steamVR) voor de geteste spellen te kunnen gebruiken (Automobilista 2 / Dirt Rally 2). Moet hem toch echt nog verder terug schakelen om hem te kunnen gebruiken. Je ziet dan behoorlijk wat aliasing. Dit viel denk ik veel minder op in CV1 door het veel aanwezigere SDE. Dat moet je dan wel compenseren met MSAA waardoor je een balans moet zoeken tussen resolutie en settings.

Tracking van de headset werk perfect. De controllers heb ik maar even getest, maar zijn voor mijn doeleinden meer dan genoeg denk ik, maar ik speel maar weinig andere spellen dan racegames. Waarschijnlijk wel Alyx halen als hij in de black friday sale komt misschien.

Heb meer tijd nodig en moet het audio issue nog verhelpen om een goed oordeel te kunnen vellen. Vooralsnog ben ik er blij mee, maar is het nog niet een wow effect zeker niet zoals toen ik de CV1 voor het eerst probeerde, maar dat is natuurlijk ook niet eerlijk als eerste VR ervaring...

FOV is vergelijkbaar met CV1, maar de verticale FOV valt meer op in dit headset dan de CV1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Ja het is nu extra zuur dat je gewoon geen GPU kunt kopen. Van de zotte toch eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZelianGuy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-02 11:26
Phusebox schreef op woensdag 25 november 2020 @ 08:33:
Ja het is nu extra zuur dat je gewoon geen GPU kunt kopen. Van de zotte toch eigenlijk.
Volgens mij heb je weer zijn gepakt in plaats van koffiemelk Phusebox :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sapstengel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-07-2024

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Hier werkte aansluiten op USB-C poort van het moederbord ook niet. Met de adapter USB-C -> USB in het moederbord werkt het wel. Vreemd, want dat gaat volgens mij over dezelfde chip.

Het valt mij ook op dat de tracking van de controllers in (non steam versie) WMR portal veel minder ‘twitchy’ is dan in SteamVR. Het valt vooral op als je de controllers stil houdt of slechts heel subtiel beweegt. Ik verwacht dat dit door de drivers van HP zelf verwerkt wordt, maar blijkbaar heeft de software hier invloed op(?)

Sweetspot is even wennen. Wellicht had ik te hoge verwachtingen door gehypte (p)reviewers, maar het komt op mij niet over als ‘zhe zweetspot is amaaaaazingk’ - Seb

In DCS waren de meters wel erg duidelijk en goed te lezen. Ik kijk hoopvol uit naar de implementatie van VR in FS2020, waarvoor ik de bril in eerste instantie bedacht had.

Hierboven vroeg men zich af of er ook framedrops zijn met een RTX 30##. Helaas kan ik bevestigen dat ik die wel ervaren heb in DCS met een 3090, maar ik verwacht dat dit met een toekomstige driver wel weggepoetst wordt. Bij een locked fps van 90 werkte mijn pc nog niet op maximale capaciteit, waardoor het mijns inziens een driver issue en/of software issue is.

Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
Phusebox schreef op woensdag 25 november 2020 @ 08:33:
eergisteren een 3070 besteld, gisteren in huis... ik zie geen probleem :) enkel de G2 ontbreekt nog.

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
ZelianGuy schreef op woensdag 25 november 2020 @ 08:48:
[...]

Volgens mij heb je weer zijn gepakt in plaats van koffiemelk Phusebox :+
Nee is gewoon jammer dat ik nu een headset heb die in potentie heel goed is, als de Chromatic Aberation te fixen is (maar lijkt mij hardware gerelateerd). Helaas kan ik hem niet gebruiken omdat mijn pc het niet trekt en een geschikte GPU en CPU is gewoon niet te koop tenzij voor woekerprijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
ourplayground schreef op woensdag 25 november 2020 @ 08:56:
[...]

eergisteren een 3070 besteld, gisteren in huis... ik zie geen probleem :) enkel de G2 ontbreekt nog.
Een 3070 is denk ik te traag, dus die heb ik niet overwogen. Maar ja, geen idee hoe jullie het doen dan. 24/7 een dozijn aan websites refreshen en geluk hebben?

Sta nog op plek 400+ voor een CPU. GPU heb ik opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Phusebox schreef op woensdag 25 november 2020 @ 08:57:
[...]

Nee is gewoon jammer dat ik nu een headset heb die in potentie heel goed is, als de Chromatic Aberation te fixen is (maar lijkt mij hardware gerelateerd). Helaas kan ik hem niet gebruiken omdat mijn pc het niet trekt en een geschikte GPU en CPU is gewoon niet te koop tenzij voor woekerprijzen.
Ach, voorlopig schakel ik gewoon terug in resolutie en breng ik geduld op ergens in het eerste kwartaal 2021 ga ik wel eens kijken wat de opties zijn. Wat heb je nu voor CPU/GPU?

Edit: Al opgezicht 3600 + 2070 super Tja, daar kan je voorlopig toch nog wel even mee vooruit met iets mindere kwaliteit?

[ Voor 9% gewijzigd door Shodan op 25-11-2020 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Shodan schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:00:
[...]

Ach, voorlopig schakel ik gewoon terug in resolutie en breng ik geduld op ergens in het eerste kwartaal 2021 ga ik wel eens kijken wat de opties zijn. Wat heb je nu voor CPU/GPU?

Edit: Al opgezicht 3600 + 2070 super Tja, daar kan je voorlopig toch nog wel even mee vooruit met iets mindere kwaliteit?
2070 Super, maar zelfs op laagste stand draait Automobilista 2 niet. Had ik beter mijn Odyssey+ kunnen houden. Dat zag er beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:41

MazeWing

The plot thickens...

@Phusebox Gewoon een gigabyte 3080 bestellen bij informatique en je hebt er behoorlijk snel 1. Bij alternate gewoon de boel goed in de gaten houden. De afgelopen weken is er meermaals vrije voorraad geweest.

Of wens je echt een specifiek model?

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX3080) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
Phusebox schreef op woensdag 25 november 2020 @ 08:58:
[...]

Een 3070 is denk ik te traag, dus die heb ik niet overwogen. Maar ja, geen idee hoe jullie het doen dan. 24/7 een dozijn aan websites refreshen en geluk hebben?

Sta nog op plek 400+ voor een CPU. GPU heb ik opgegeven.
een 3070 gaat dat (zeker in iRacing) makkelijk trekken met de G2.

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
MazeWing schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:04:
@Phusebox Gewoon een gigabyte 3080 bestellen bij informatique en je hebt er behoorlijk snel 1. Bij alternate gewoon de boel goed in de gaten houden. De afgelopen weken is er meermaals vrije voorraad geweest.

Ik heb alles geprobeerd. Distill, Discord, apps op mijn telefoon die alles in de gaten houden maar ben altijd te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fucitol
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-02 17:02
Phusebox schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 20:10:
Het is gelukt, geen idee wat het was maar tig keer opnieuw inpluggen en hij ging opeens aan.

Eerste bevindingen:
- zeer scherp beeld, net of ik een bril op heb gezet vergeleken met eerst
- helaas wel een heel kleine FOV, alles buiten dead center is al snel erg blurry
- een enorme bak chromatic aberation, vind ik nog wel erger dan de blur denk ik, roze en groene gloed om witte teksten bij alles dat ook maar iets uit het center staat
- geluid tot dusver prima, op 15% al meer dan hard genoeg
- iRacing draait nog ok in de eerste test, Automobilista 2 draait voor geen meter meer
- headset zit iets comfortabeler dan de Odyssey+ maar niet veel verschil. Wel minder leakage aan de zijkanten.

Enige dat me wel meteen opvalt, koppijn na 10 minuten. Eerder nog nooit gehad met VR.
Dit is precies mijn ervaring (8600K, 1080Ti). rf2 draait ook voor geen meter, alles op low, 60% SS en dan nog af en toe reprojection.

De sweet spot is echt vreselijk klein, daar valt gewoon niet mee te werken in racing sims waar je tekst op je dashboard moet lezen of bijv. de 'black boxes' in iRacing. Dat ging met de Rift S zoveel beter... Ik snap gewoon niet waar die reviewers het over hebben wanneer ze zeggen dat de sweet spot verbeterd is ten opzichte v/d concurrentie of de G1 (die ik heb teruggestuurd vanwege dit probleem).

En ja, ook ik krijg een lichte hoofdpijn na een paar minuten wat ik ook met de G1 had en verder nog nooit gehad heb. Ik doe endurance races in VR en dan is 3uur achter elkaar nooit een probleem, nu is 10min al vervelend.

HL:Alyx speelde wel echt lekker trouwens en daar doet de sweet spot er ook veel minder toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
MazeWing schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:04:

Zullen we de discussie over CPU/GPU beschikbaarheid niet hier gaan voeren? :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:30
Hoe zit het met het in gebruik nemen van de G2 als je al een andere VR set gebruikt?
Ik heb hier een Oculus CV1 die eigenlijk ook nog in gebruik zal blijven op mijn PC (de kinderen doen daar roomscale games op).
Kan ik de CV1 loskoppelen en de Oculus Services niet starten en dan gewoon met de G2 aan de slag?

En bestaat er iets als de Oculus Tray Tool waarmee je de G2 kan aanzetten op het moment dat je hem echt gaat gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Leader98 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:51:
....
Kan ik de CV1 loskoppelen en de Oculus Services niet starten en dan gewoon met de G2 aan de slag?

En bestaat er iets als de Oculus Tray Tool waarmee je de G2 kan aanzetten op het moment dat je hem echt gaat gebruiken?
Ja

Ik denk dat je Mixed Reality Portal bedoelt?

Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
Net ff heel snel geprobeerd. Ik kan begrijpen wat mensen bedoelen met een kleine sweetspot. Met wat speling werd de sweetspot wel een stuk beter. Je moet echt even goed de headset heen en weer bewegen totdat het goed zit.

Hadden andere mensen ook last van het springen van de WMR naar SteamVR? Beeld begon enorm te flikkeren en dergelijke.

[ Voor 21% gewijzigd door ZelianGuy op 25-11-2020 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
ZelianGuy schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:03:
Net ff heel snel geprobeerd. Ik kan begrijpen wat mensen bedoelen met een kleine sweetspot. Met wat speling werd de sweetspot wel een stuk beter. Je moet echt even goed de headset heen en weer bewegen totdat het goed zit.
Daar ben ik inmiddels ook achter ja. Een paar millimeter naar boven of naar onder of tilt kan een wereld van verschil maken. Daarom is het ook belangrijk dat je headset goed strak zit, zodat hij niet snel verschuift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DKWB
ZelianGuy schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:03:
Hadden andere mensen ook last van het springen van de WMR naar SteamVR? Beeld begon enorm te flikkeren en dergelijke.
Hier heb ik ook regelmatig last van inderdaad. Ik ben er nog niet achter wat de oorzaak is.

Ik zie inmiddels ook de chromatic abberation, vooral op witte tekst is het goed zichtbaar. Ik ben benieuwd hoe het er voor de WMR update uit zag als dit de verbeterde versie moet zijn. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik had het al gelezen voordat ik ging testen maar kreeg niet echt verbetering met schuiven. De headset zat in ieder geval behoorlijk strak, strakker gaat denk ik pijn doen.

Hoe betrouwbaar is de IPD weergave overigens wanneer je die aan het aanpassen bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwintjuh
Ik denk dat het ook heel erg uitmaakt hoeveel ervaring je al hebt met VR headsets. Dat is wellicht waarom reviewers zoals Sebastian hier anders op reageren dan andere/eerste gebruikers. Het aanpassen van je headset op je hoofd is iets dat heel snel gewenning word en voor de reviewers wellicht al zo erg gewenning is dat ze het niet meer doorhebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
DKWB schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:18:
[...]

Hier heb ik ook regelmatig last van inderdaad. Ik ben er nog niet achter wat de oorzaak is.

Ik zie inmiddels ook de chromatic abberation, vooral op witte tekst is het goed zichtbaar. Ik ben benieuwd hoe het er voor de WMR update uit zag als dit de verbeterde versie moet zijn. :?
Je zegt regelmatig, ook al gehad dat het werkte? Een keertje PC opnieuw opstarten ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Erwintjuh schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:21:
Ik denk dat het ook heel erg uitmaakt hoeveel ervaring je al hebt met VR headsets. Dat is wellicht waarom reviewers zoals Sebastian hier anders op reageren dan andere/eerste gebruikers. Het aanpassen van je headset op je hoofd is iets dat heel snel gewenning word en voor de reviewers wellicht al zo erg gewenning is dat ze het niet meer doorhebben.
Nou een jaartje een Odyssey+, maar daar hoefde ik nooit te finetunen. Gewoon opzetten en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DKWB
ZelianGuy schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:21:
[...]

Je zegt regelmatig, ook al gehad dat het werkte? Een keertje PC opnieuw opstarten ofzo?
Ik heb eerst SteamVR Home uitgezet want dat stotterde echt enorm.

Als het nu voorkomt dan helpt opnieuw opstarten van SteamVR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-05 16:51
Phusebox schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:23:
[...]

Nou een jaartje een Odyssey+, maar daar hoefde ik nooit te finetunen. Gewoon opzetten en gaan.
Weet je dat zeker? Ik heb nu een Quest. Waarbij ik toch echt wel ettelijke dagen bezig ben geweest om van alles te testen om het goed te krijgen. Er zijn zoveel manieren die je moet proberen voordat je eigenlijk weet wat goed is.

En dan heb ik ook nog een counter gewicht ala powerbank eraan moeten hangen en diverse padding gekocht om te zorgen dat ik niet een duikbril gezicht had na gebruik. Die quest zat in het begin echt niet lekker dat weet ik wel. Nu zit de quest ok maar het is wel een gewicht aan je hoofd.

Ik ben benieuwd als hij straks binnenkomt maar de guides echt goed gevolgd tot het afstellen van je bril? En de handleiding gelezen?

https://www.reddit.com/r/..._tips_from_new_g2_owners/

Ik heb nu een beetje het gevoel dat men dat ding opzet teleurgesteld is afzet, terugstuurt en hier post zonder ook maar in te lezen hoe je je bril goed afstelt. Maar misschien ben ik wel naief om een sebastian te geloven en straks ook wel teleurgesteld als hij binnenkomt :P

https://www.afrikareisopmaat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Mirage schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:31:
[...]

Weet je dat zeker? Ik heb nu een Quest. Waarbij ik toch echt wel ettelijke dagen bezig ben geweest om van alles te testen om het goed te krijgen. Er zijn zoveel manieren die je moet proberen voordat je eigenlijk weet wat goed is.

En dan heb ik ook nog een counter gewicht ala powerbank eraan moeten hangen en diverse padding gekocht om te zorgen dat ik niet een duikbril gezicht had na gebruik. Die quest zat in het begin echt niet lekker dat weet ik wel. Nu zit de quest ok maar het is wel een gewicht aan je hoofd.

Ik ben benieuwd als hij straks binnenkomt maar de guides echt goed gevolgd tot het afstellen van je bril? En de handleiding gelezen?

Ik heb nu een beetje het gevoel dat men dat ding opzet teleurgesteld is afzet, terugstuurt en hier post zonder ook maar in te lezen hoe je je bril goed afstelt. Maar misschien ben ik wel naief om een sebastian te geloven en straks ook wel teleurgesteld als hij binnenkomt :P
toon volledige bericht
Ja die guide heb ik gevolgd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZelianGuy
Mirage schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:31:
[...]

toon volledige bericht
Je moet begrijpen dat Phusebox het natuurlijke geluk (of pech) dat alles bij hem nét niet werkt of dat alles nét fout gaat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fucitol
Hoe ik de G2 ook beweeg over m'n gezicht, met of zonder facial interface, de sweet spot veranderd niet/ nauwelijks. De FOV wel wat dus daar valt wat winst te behalen.

Iemand nog een idee waar de hoofdpijn vandaan kan komen? IPD is 63mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwintjuh
Fucitol schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:43:
Hoe ik de G2 ook beweeg over m'n gezicht, met of zonder facial interface, de sweet spot veranderd niet/ nauwelijks. De FOV wel wat dus daar valt wat winst te behalen.

Iemand nog een idee waar de hoofdpijn vandaan kan komen? IPD is 63mm.
Ik kan me voorstellen dat je moet wennen aan de scherpte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Erwintjuh schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:45:
[...]

Ik kan me voorstellen dat je moet wennen aan de scherpte?
Ik had zelf het idee dat het beeld veel feller is, dus meer licht. Daar zou het misschien van kunnen zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alain46
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-02 21:59
De sweet spot wordt wel beter als je de headset fatsoenlijk draagt, maar ook dan is het nog aan de kleine kant. Met de Rift S ben ik gewend dat tekst aan de rand van de lenzen blurry is, met de G2 begint dit al halfverwege (of misschien nog wel eerder).

Ik heb wel het vermoeden dat het zo opvalt, juist omdat het zo ontzettend scherp is in de sweet spot. Het probleem is voor mij vooral met tekst. Ik heb bijvoorbeeld iRacing gespeeld en daarbij merk je het bijvoorbeeld aan de black box rechtsonder in het scherm. Als je niet je hoofd beweegt en met je ogen naar de black box kijkt is het waarschijnlijk net zo leesbaar als met de Rift S, of misschien toch nog wat beter. Als ik echter tekst weglaat uit de vergelijking is het verschil dag en nacht met de Rift S, ondanks de sweet spot.

En ja, onze vriend van MRTV kan ik niet meer serieus nemen. Het is je taak als reviewer om kritisch te zijn, dat hoeft echt niet altijd negatief te zijn en kan ook met nuance. Bij hem lijkt alles "absolutely perfect" te zijn en "no problems at all". Ik kan me moeilijk voorstellen dat er zo'n enorm verschil zit in perceptie van de sweet spot als je zijn waarneming vergelijkt met die van ons hier. Dan zie je ofwel iets anders, ofwel ben je niet helemaal eerlijk, ofwel weet je niet zo goed waar je het over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Of het zijn toch verschillen in productiekwaliteit, bij de Quest 2 zijn er ook schijnbaar veel problemen tussen verschillende lensen.

Maar goed, bij mij persoonlijk inderdaad ook duidelijk beperkte sweet spot, maar zeker niet een speldenprik. Bij gemiddelde spel merk ik het niet, maar kan me voorstellen dat bij bepaalde situaties het wel opvalt en vervelend is.

[ Voor 47% gewijzigd door Sissors op 25-11-2020 11:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
Het was natuurlijk ook te mooi om waar te zijn dat deze headset zo goed zou zijn voor deze prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Sissors schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:06:
Of het zijn toch verschillen in productiekwaliteit, bij de Quest 2 zijn er ook schijnbaar veel problemen tussen verschillende lensen.

Maar goed, bij mij persoonlijk inderdaad ook duidelijk beperkte sweet spot, maar zeker niet een speldenprik. Bij gemiddelde spel merk ik het niet, maar kan me voorstellen dat bij bepaalde situaties het wel opvalt en vervelend is.
Die van mij is REV A (allemaal neem ik aan) en van week 39.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain46
Phusebox schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:07:
[...]

Die van mij is REV A (allemaal neem ik aan) en van week 39.
Die van mij is ook Rev A. Waar zie je het weeknummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Alain46 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:09:
[...]

Die van mij is ook Rev A. Waar zie je het weeknummer?
Op de doos staat bij mij daar ook 39 20 (dat is volgens mij de productie week en jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain46
Phusebox schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:11:
[...]

Op de doos staat bij mij daar ook 39 20 (dat is volgens mij de productie week en jaar)
Oh ja inderdaad, 38 20 bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Wat ik dan raar vind want in diverse nieuwsberichten, zoals deze https://www.tweaktown.com...ut-to-partners/index.html, wordt gesproken dat de productie medio/eind oktober gestart is. Week 38/39 is een maand eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mnugter
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-04 09:17
Hebben ook binnen, super vet. Mijn eerste vr bril en eerste keer ooit dat ik zoiets op op, mijn beeld kan wat vertekend zijn daardoor..

Mooi beeld en super scherp, na wat rommelen met de positie op mn hoofd en Idp instelling is het scherp en makkelijk leesbaar allemaal, zelfs kleine letters en vanaf een afstand..

Tracking een hoop over gelezen maar zolang je maar actief bezig bent en de controllers binnen ‘zicht’ blijven werkt het perfect. Pijl en bog schieten in the lab is erg vermakelijk :)
Als je te lang buiten zicht blijft moet ie ze wel weer opnieuw vinden en liggen ze ‘op de grond’ maar ik heb nu een heel stuk budget cuts gespeeld en tracking was geen enkel probleem voor mij nog..

Wel nu last van af en toe een zwart scherm. Gisteren niet en wat aangepast is, is dat ik nu de clip gebruik en het volume hoger had gezet. Laatste schijnt met de huidige firmware een probleem te zijn, wordt vast snel opgelost.

Al met al, een super positieve ervaring tot nu toe, beetje wennen en uitvinden hoe het het beste werkt maar tot nu toe iig erg leuk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fucitol
Alain46 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:04:
Ik heb wel het vermoeden dat het zo opvalt, juist omdat het zo ontzettend scherp is in de sweet spot. Het probleem is voor mij vooral met tekst. Ik heb bijvoorbeeld iRacing gespeeld en daarbij merk je het bijvoorbeeld aan de black box rechtsonder in het scherm. Als je niet je hoofd beweegt en met je ogen naar de black box kijkt is het waarschijnlijk net zo leesbaar als met de Rift S, of misschien toch nog wat beter. Als ik echter tekst weglaat uit de vergelijking is het verschil dag en nacht met de Rift S, ondanks de sweet spot.
Ik heb juist in iRacing dat ik het in de Rift goed kan lezen en in de G2 net kan zien dat het tekst zou moeten zijn, stukken minder goed dus. Niet alleen een veel kleinere sweet spot maar ook - zeker aan de randen - veel slechter dan de Rift, dat had ik niet verwacht ook al had ik hetzelfde met de G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain46
Fucitol schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:16:
[...]

Ik heb juist in iRacing dat ik het in de Rift goed kan lezen en in de G2 net kan zien dat het tekst zou moeten zijn, stukken minder goed dus. Niet alleen een veel kleinere sweet spot maar ook - zeker aan de randen - veel slechter dan de Rift, dat had ik niet verwacht ook al had ik hetzelfde met de G1.
Misschien dat ik toch onbewust met mijn hoofd ernaartoe bewogen heb om het te lezen. Ik zal het vanavond nog eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Fucitol schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:16:
[...]

Al gekeken naar "resolution per eye" (als je SteamVR gebruikt) of een "pixel density"-achtige instelling? Bij DCS zag het er in eerste instantie ook slecht uit, maar met een beetje tweaken werd het kraakhelder.

Wat de sweetspot betreft: net even geprobeerd zonder bril met de ogen dichter op de lens. Dan wordt de sweetspot ietsje groter, maar loop ik tegen mijn eigen beperking aan als brildrager. Ook moet ik dermate hard drukken om dichter bij de lens te komen met mijn ogen dat het absoluut niet meer comfortabel is. Ik zal ermee moeten leren leven, want terugsturen doe ik niet tot er een beter alternatief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwintjuh
Sapstengel schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:36:
[...]

Al gekeken naar "resolution per eye" (als je SteamVR gebruikt) of een "pixel density"-achtige instelling? Bij DCS zag het er in eerste instantie ook slecht uit, maar met een beetje tweaken werd het kraakhelder.

Wat de sweetspot betreft: net even geprobeerd zonder bril met de ogen dichter op de lens. Dan wordt de sweetspot ietsje groter, maar loop ik tegen mijn eigen beperking aan als brildrager. Ook moet ik dermate hard drukken om dichter bij de lens te komen met mijn ogen dat het absoluut niet meer comfortabel is. Ik zal ermee moeten leren leven, want terugsturen doe ik niet tot er een beter alternatief is.
Als dit zo is, is dan de Index niet het betere alternatief? of vind je die resolutie te laag nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

heeft iemand hier al de USB poort op de GPU gebruikt zoals die aanwezig is op de RTX 2k-serie of de RX 6k-serie? Werkt dat goed met de G2?

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ocf81 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:22:
heeft iemand hier al de USB poort op de GPU gebruikt zoals die aanwezig is op de RTX 2k-serie of de RX 6k-serie? Werkt dat goed met de G2?
USB-C poort op mijn 2070 Super werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
ocf81 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:22:
Vriend heeft hem gebruikt met de USB c poort op de 2080S. Werkte prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Ga ik ook eens proberen, misschien detecteert hij hem dan wel als audio bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ourplayground
Erwintjuh schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:10:
[...]

Als dit zo is, is dan de Index niet het betere alternatief? of vind je die resolutie te laag nog?
Dit is een interessante vraag, heeft iemand ervaringen met beide headsets?

iRacing Profiel Twitch

Pagina: 1 2 ... 14 Laatste