Mijn G2 van UnboundVR werd woensdag geleverd. Het was inderdaad een V2 model, zoals geadverteerd op de productpagina. Komende van een Rift CV wist ik dat het qua gebruikersgemak een stapje terug ging zijn. Echter viel het me toch nog tegen hoe groot het verschil was. Ik dacht dat ik goed voorbereid was door al m'n drivers (chipset, gpu, etc) te updaten. Helaas bleek er nog meer werk aan de winkel. Laten we zeggen dat het een frustrerend middagje was 
Inmiddels draait alles goed. Mijn eerste indruk was: WOW! Wat een beeld. De tracking valt me ook alleszins mee. Games "made for VR" werken perfect en zijn zeer indrukwekkend. Voor m'n sim racers moet ik nog per game er in gaan duiken.. wat een gedoe is dat.
Dingen die ik heb geleerd:
PS
Is het normaal dat de SteamVR overlay gaat hangen als de game ook lagged? De WMR overlay blijft in zo'n geval wel smooth werken. Ook vervelend (en letterlijk misselijkmakend
) dat de tracking stopt als de game hangt.
Inmiddels draait alles goed. Mijn eerste indruk was: WOW! Wat een beeld. De tracking valt me ook alleszins mee. Games "made for VR" werken perfect en zijn zeer indrukwekkend. Voor m'n sim racers moet ik nog per game er in gaan duiken.. wat een gedoe is dat.
Dingen die ik heb geleerd:
- SteamVR roteerde steeds mijn play area orientation met 90 graden. Ik vermoed dat dit gebeurt omdat hij de voorkeur heeft voor een brede ipv diepe play area (ook al gebeurde dit niet met mijn Rift). Mega irritant in ieder geval. Is te fixen door
toe te voegen in de vrsettings config file.headsetReorientationDisabled": true, - Zet de in-game settings terug naar default als je die eerder omhoog hebt gekrikt. Hier crashte de boel de hele tijd als iets op MSAA x8 stond (in BS bijvoorbeeld).
- fpsVR + WMR gaat niet lekker samen. Elke paar seconde krijg je een soort van hele korte dropout met zwart beeld.
- Wijzigen van Steam SS settings heeft pas effect na het opnieuw opstarten van de game (soms ook helemaal niet, zoals in Half Life: Alyx?)
- Als je audio mirrored heb je met WMR altijd een delay uit de speakers. Dit wist ik niet van te voren en is echt een mega bummer. Als workaround kun je de main output op je speakers zitten.
- Schakel je GPU underclock uit, of zorg ervoor dat hij extreem stabiel is. Blijkbaar belast VR je GPU op een andere manier dan traditionele games, en door m'n underclock liep de boel af en toe vast.
- Zet motion smoothing uit als je net geen 90 fps haalt (70-90). In Half Life: Alyx had ik heel veel last van enorme drops en gehang als m'n FPS van 90 naar 89 of 88 ging. Dit kwam omdat de headset dan overschakeld naar Motion Smoothing en dit komt met wat hiccups (iig op mijn set).
PS
Is het normaal dat de SteamVR overlay gaat hangen als de game ook lagged? De WMR overlay blijft in zo'n geval wel smooth werken. Ook vervelend (en letterlijk misselijkmakend