Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-06 11:43

VP.

Gisteren een Reverb G2 besteld bij Alternate. Hoe weet ik of ik v1 of v2 model te pakken heb?

EDIT: Ik zie op de productpagina het volgende staan:
Improved Controller Tracking
Get improved tracking below the waist with 30% more vertical area coverage.
Het lijkt me dan logisch dat het om een rev 2 gaat... fingers crossed :Y)

[ Voor 55% gewijzigd door VP. op 31-12-2021 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiello
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-06 22:36
VP. schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 11:56:
Gisteren een Reverb G2 besteld bij Alternate. Helaas lees ik nu pas dit topic door. Hoe weet ik of ik v1 of v2 model te pakken heb?

[...]

Dat is de v2 ja :-) have fun!

Stiello.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steenbok
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-06 00:10
Ik heb wel geen ervaring met de HP Reverb G2 v1 dus of de tracking beter is kan ik niet weten. De headset die ik nu gebruik is de vive pro.
Stiello schreef op donderdag 30 december 2021 @ 19:12:
[...]

Ik ben benieuwd of de tracking veel beter is ten opzichte van de v1. Dus ik wacht op je review :-)

[ Voor 44% gewijzigd door steenbok op 31-12-2021 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.

VP.

VP. schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 11:56:
Gisteren een Reverb G2 besteld bij Alternate. Hoe weet ik of ik v1 of v2 model te pakken heb?

[...]

Jammer, het bleek toch om een rev 1 unit te gaan. Beetje flauw dat ze op de productpagina expliciet met rev 2 eigenschappen adverteren om het vervolgens niet te kunnen leveren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

VP. schreef op maandag 3 januari 2022 @ 16:52:
[...]

Jammer, het bleek toch om een rev 1 unit te gaan. Beetje flauw dat ze op de productpagina expliciet met rev 2 eigenschappen adverteren om het vervolgens niet te kunnen leveren 8)7
Op zich merk je weinig/niets ervan tenzij je AMD hardware hebt, want de V1 zorgt daar voor rare random crashes. Ik heb de mijne daarvoor uiteindelijk zelfs terug gestuurd. Vorige week de V2 gekocht, via de rekenwinkel, ze adverteren expliciet dat het de V2 is en ik kan het inmiddels bevestigen ;). Hij is daar volgens mij ook het goedkoopst (vorige week wel iig).

Maar nogmaals als je verder geen problemen hebt zou ik hem er niet voor terug gaan sturen.

[ Voor 6% gewijzigd door DeNachtwacht op 03-01-2022 17:01 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.

VP.

DeNachtwacht schreef op maandag 3 januari 2022 @ 17:00:
[...]

Op zich merk je weinig/niets ervan tenzij je AMD hardware hebt, want de V1 zorgt daar voor rare random crashes. Ik heb de mijne daarvoor uiteindelijk zelfs terug gestuurd. Vorige week de V2 gekocht, via de rekenwinkel, ze adverteren expliciet dat het de V2 is en ik kan het inmiddels bevestigen ;). Hij is daar volgens mij ook het goedkoopst (vorige week wel iig).
Ah, ik had al een V2 besteld op UnboundVR omdat ik daar ook goede verhalen over hoor. Komt als het goed is morgen binnen 8)

Ik gebruik inderdaad een AMD systeem, al zou dit geen issue meer moeten zijn met de gereviseerde kabel die nu ook bij de V1 wordt geleverd (als het goed is). Het gaat me eigenlijk meer om de verbeterde FOV en de betere tracking. Het is natuurlijk geen gigantisch verschil, maar als ik kan kiezen ga ik uiteraard voor de betere versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ja idd, dat is ook weer zo (hoewel ik dus zelf niet echt verschil zie. Maar goed, de vorige heb ik ook alweer 10 maanden geleden terug gestuurd.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeg13
  • Laatst online: 15:28
Ik heb ook recent bij de rekenwinkel. Helaas zag ik op de site dat de leverdatum met een week opgeschoven is. Via support geven ze aan dat de levertijd eigenlijk onbekend is, dus dat ze nog niets kunnen zeggen over wanneer ie geleverd wordt.

Even afwachten dus nog... Hoe zit het bij jullie? Inmiddels al mensen waarvan de g2-v2 geleverd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

aeg13 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 17:30:
Ik heb ook recent bij de rekenwinkel. Helaas zag ik op de site dat de leverdatum met een week opgeschoven is. Via support geven ze aan dat de levertijd eigenlijk onbekend is, dus dat ze nog niets kunnen zeggen over wanneer ie geleverd wordt.

Even afwachten dus nog... Hoe zit het bij jullie? Inmiddels al mensen waarvan de g2-v2 geleverd is?
O dan heb je net pech gehad, die van mij had ik de 27e besteld en 29e in huis geloof ik. Ik had trouwens dat de rechter koptelefoon kraakte en steeds uitviel. Even een mailtje naar de rekenwinkel op 4 januari in de ochtend, in de middag al bevestiging dat er een nieuwe voor me was besteld en die kon ik de 5e direct ophalen. HP had hem meteen op de bus gedaan. Wel heel netjes zo'n snelle service.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.

VP.

Mijn G2 van UnboundVR werd woensdag geleverd. Het was inderdaad een V2 model, zoals geadverteerd op de productpagina. Komende van een Rift CV wist ik dat het qua gebruikersgemak een stapje terug ging zijn. Echter viel het me toch nog tegen hoe groot het verschil was. Ik dacht dat ik goed voorbereid was door al m'n drivers (chipset, gpu, etc) te updaten. Helaas bleek er nog meer werk aan de winkel. Laten we zeggen dat het een frustrerend middagje was :)

Inmiddels draait alles goed. Mijn eerste indruk was: WOW! Wat een beeld. De tracking valt me ook alleszins mee. Games "made for VR" werken perfect en zijn zeer indrukwekkend. Voor m'n sim racers moet ik nog per game er in gaan duiken.. wat een gedoe is dat.

Dingen die ik heb geleerd:
  • SteamVR roteerde steeds mijn play area orientation met 90 graden. Ik vermoed dat dit gebeurt omdat hij de voorkeur heeft voor een brede ipv diepe play area (ook al gebeurde dit niet met mijn Rift). Mega irritant in ieder geval. Is te fixen door
    headsetReorientationDisabled": true,
    toe te voegen in de vrsettings config file.
  • Zet de in-game settings terug naar default als je die eerder omhoog hebt gekrikt. Hier crashte de boel de hele tijd als iets op MSAA x8 stond (in BS bijvoorbeeld).
  • fpsVR + WMR gaat niet lekker samen. Elke paar seconde krijg je een soort van hele korte dropout met zwart beeld.
  • Wijzigen van Steam SS settings heeft pas effect na het opnieuw opstarten van de game (soms ook helemaal niet, zoals in Half Life: Alyx?)
  • Als je audio mirrored heb je met WMR altijd een delay uit de speakers. Dit wist ik niet van te voren en is echt een mega bummer. Als workaround kun je de main output op je speakers zitten.
  • Schakel je GPU underclock uit, of zorg ervoor dat hij extreem stabiel is. Blijkbaar belast VR je GPU op een andere manier dan traditionele games, en door m'n underclock liep de boel af en toe vast.
  • Zet motion smoothing uit als je net geen 90 fps haalt (70-90). In Half Life: Alyx had ik heel veel last van enorme drops en gehang als m'n FPS van 90 naar 89 of 88 ging. Dit kwam omdat de headset dan overschakeld naar Motion Smoothing en dit komt met wat hiccups (iig op mijn set).
Dit lijkt allemaal erg negatief, maar als het allemaal werkt dan is het wel erg tof. Ben ik blij met de G2 V2? Jazeker. Zou ik nog eens een WMR headset kopen? Nope.

PS
Is het normaal dat de SteamVR overlay gaat hangen als de game ook lagged? De WMR overlay blijft in zo'n geval wel smooth werken. Ook vervelend (en letterlijk misselijkmakend :P ) dat de tracking stopt als de game hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E - Jay
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-06 21:56
VP. schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:36:
Mijn G2 van UnboundVR werd woensdag geleverd. Het was inderdaad een V2 model, zoals geadverteerd op de productpagina. Komende van een Rift CV wist ik dat het qua gebruikersgemak een stapje terug ging zijn. Echter viel het me toch nog tegen hoe groot het verschil was. Ik dacht dat ik goed voorbereid was door al m'n drivers (chipset, gpu, etc) te updaten. Helaas bleek er nog meer werk aan de winkel. Laten we zeggen dat het een frustrerend middagje was :) ....
Ik heb er gelukkig (met V1) op een kapotte kabel na weinig gedoe mee gehad, herken de 90 graden orientatie niet. Heb je dat wel in de WMR setup doorlopen? Daar heb je ook vloerhoogte kalibratie waar dit in zit als ik het goed heb.

Wat betreft HL: Alyx, dit spel bepaald zelf aan de hand van je systeem de beste settings. Dus door in SteamVR de SS te verhogen zal je verder weinig tot niets merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.

VP.

E - Jay schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 12:25:
[...]

Ik heb er gelukkig (met V1) op een kapotte kabel na weinig gedoe mee gehad, herken de 90 graden orientatie niet. Heb je dat wel in de WMR setup doorlopen? Daar heb je ook vloerhoogte kalibratie waar dit in zit als ik het goed heb.

Wat betreft HL: Alyx, dit spel bepaald zelf aan de hand van je systeem de beste settings. Dus door in SteamVR de SS te verhogen zal je verder weinig tot niets merken.
Yep, ik ben door de setup gegaan, inclusief boundary configuratie en dergelijke. Maar goed, het is nu dus geen issue meer door de eerder genoemde config tweak.

Wat betreft SteamVR SS; dit bepaalt toch simpelweg het aantal pixels wat uiteindelijk gerenderd wordt? Waarom zou dit niet merkbaar zijn? Ik zou verwachten dat als ik van 100 naar 200% SS ga m’n performance halveert. Het enige wat Half Life: Alyx automatisch instelt is de performance preset, maar resolutie / SS heeft veel meer impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seen
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-06 17:23
Zucht, ik heb best regelmatig problemen met de headset. Om het concreet te maken mijn meest recente ervaring met Tetris. Het heeft 1 dag goed gewerkt nu dit. En ik heb elke keer kleine maar irritante issues. Andere diezelfde ervaring? Hoe op te lossen in t algemeen en en dit specifieke geval?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Ser6rZwSR2iBpIV-L0xCVWdExY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ESsuFQZEuaSRtccVVyaXN4cm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:23

Mystikal

It never hurts to help!

Ik heb sinds de nieuwe kabel nooit problemen gehad. Ik herken het probleem dus ook niet. Erg vervelend!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:14

steveman

Comfortabel ten onder

V2-kabel is niet de oplossing voor alles, heleas. Zag dat ie weer voorradig was, dus gauw besteld.

Bij mij valt wordt zo nu en dan het beeld zwart, voor iets van 3 -5 seconden. Da's best lang als je nodig wat wilt zien :F

Gebeurt zowel op m'n amd-pc met rtx3080 als op m'n laptop met intel-cpu en rtx2060.

Zag al wat posts her en der omtrent volume lager zetten... Maar die mafkezen hadden hem dan ook op 100 staan |:(

HP zeg: succes, jaar garantie zit er op. Dan maar eens kijken wat de verkoper nog kan betekenen.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Heb sinds enkele weken het probleem dat ik tracking problemen heb als ik in mijn simrig zit. Dat gebeurd eigenlijk alleen als het donker is. Ik heb echter in de kamer een plafond spot met 4 led spots die voldoende licht geven. Heb ze al alle kanten op gedirigeerd om te kijken of dat impact heeft. (licht richting de VR headset, indirect licht. Verschillende kleuren van warm wit, naar gewoon wit. Het is ook niet altijd, dus dat maakt het wat lastiger om op te lossen. Ik moet regelmatig tijdens het racen op de reset VR knop drukken om het beeld weer te herpositioneren (kan in AMS2 gelukkig, dus impact is beperkt).

Zijn er zaken die ik kan doen om het beter te maken?

Heb natuurlijk wel gegoogled, maar het meeste gaat over de tracking van de controllers (en die gebruik ik helemaal niet).

[ Voor 8% gewijzigd door Mystikal op 21-03-2022 10:23 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:14

steveman

Comfortabel ten onder

Mystikal schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:22:
Heb sinds enkele weken het probleem dat ik tracking problemen heb als ik in mijn simrig zit. Dat gebeurd eigenlijk alleen als het donker is. Ik heb echter in de kamer een plafond spot met 4 led spots die voldoende licht geven. Heb ze al alle kanten op gedirigeerd om te kijken of dat impact heeft. (licht richting de VR headset, indirect licht. Verschillende kleuren van warm wit, naar gewoon wit. Het is ook niet altijd, dus dat maakt het wat lastiger om op te lossen. Ik moet regelmatig tijdens het racen op de reset VR knop drukken om het beeld weer te herpositioneren (kan in AMS2 gelukkig, dus impact is beperkt).

Zijn er zaken die ik kan doen om het beter te maken?

Heb natuurlijk wel gegoogled, maar het meeste gaat over de tracking van de controllers (en die gebruik ik helemaal niet).
Heb je de mogelijkheid om een ouderwetse gloeilamp te gebruiken als verlichting? Ik heb volgens mij wel eens gehoord dat leds problemen kunnen geven. Iets met geknipper.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mnugter
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-06 10:15
Goedkopere leds kunnen inderdaad problemen geven, de frequentie van knipperen is daar blijkbaar storend voor de tracking.

Ik heb niet van elke led lamp last, sommige kunnen prima aan blijven en zie ik via de 'zaklantaarn' van de headset ook niet zo erg knipperen. Een andere lamp, dichtbij mijn speelveld, knippert als een gek. Als die lamp aanstaat is het echt niet te doen, lamp uit en het probleem is opgelost..

Probeer het eens zonder de verlichting aan (misschien even een andere, niet knipperende/led, lichtbron als het te donker is) om te kijken of dat het probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Even een crosspost uit het algemene VR-topic aangezien daar helaas niemand reageert, en dit toch een topic specifiek voor de Reverb G2 is.

Bij de aankondiging iets meer dan anderhalf jaar geleden heb ik meteen een Reverb G2 vooruitbesteld, welke in oktober 2020 is geleverd. Ik had toen ook een RTX3080 in preorder staan maar na meer dan een jaar heb ik die geannuleerd, dat wachten kwam me de keel uit. Ondertussen lag de Reverb in de doos stof te happen.

Nu is het eindelijk zover. Ik heb een nieuwe pc.
Het betreft een i7 12700, RTX3080, 32GB, 1000W powersupply.

Windows Mixed Reality Portal gestart, en wanneer ik de Reverb G2 aansluit als dat gevraagd wordt gebeurt er niks. Geen beeld, geen reactie, geen oplichtend logo, niets. Ook niet wanneer ik de externe poweradapter aansluit, behalve dat het ledje van die kleine breakout box brandt. USB 3.0A of C maakt ook niet uit, poorten maken ook niet uit. Alle powersavings uitgeschakeld.

Kan ik dan concluderen dat de Reverb G2 DOA is? Ik had hem voorheen nog nooit gebruikt want mijn oude pc was niet krachtig genoeg. Volgens een vriend van me zou hij pas moeten werken zodra ik een USB controllercard via PCIe in mijn pc toevoeg. Maar op internet lees ik vooral problemen met de kabel, echter vaak wel i.c.m. een AMD X570 moederbord en ik heb dus Intel.

Iemand ideeën of zou de bril zelf DOA zijn? Een nieuwe kabel is behoorlijk prijzig en ik ben inmiddels zo chagrijnig van het ding dat ik twijfel of ik wel dik €75 of meer uit wil geven aan een nieuwe kabel, ik zou dat liever steken in een andere headset waar ik geen koppijn van krijg. De garantietermijn is immers allang verlopen.

Alvast bedankt voor eventuele reacties. Elke hulp is welkom! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvdS19
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:03
dawg schreef op zondag 10 april 2022 @ 18:35:
Even een crosspost uit het algemene VR-topic aangezien daar helaas niemand reageert, en dit toch een topic specifiek voor de Reverb G2 is.

Bij de aankondiging iets meer dan anderhalf jaar geleden heb ik meteen een Reverb G2 vooruitbesteld, welke in oktober 2020 is geleverd. Ik had toen ook een RTX3080 in preorder staan maar na meer dan een jaar heb ik die geannuleerd, dat wachten kwam me de keel uit. Ondertussen lag de Reverb in de doos stof te happen.

Nu is het eindelijk zover. Ik heb een nieuwe pc.
Het betreft een i7 12700, RTX3080, 32GB, 1000W powersupply.

Windows Mixed Reality Portal gestart, en wanneer ik de Reverb G2 aansluit als dat gevraagd wordt gebeurt er niks. Geen beeld, geen reactie, geen oplichtend logo, niets. Ook niet wanneer ik de externe poweradapter aansluit, behalve dat het ledje van die kleine breakout box brandt. USB 3.0A of C maakt ook niet uit, poorten maken ook niet uit. Alle powersavings uitgeschakeld.

Kan ik dan concluderen dat de Reverb G2 DOA is? Ik had hem voorheen nog nooit gebruikt want mijn oude pc was niet krachtig genoeg. Volgens een vriend van me zou hij pas moeten werken zodra ik een USB controllercard via PCIe in mijn pc toevoeg. Maar op internet lees ik vooral problemen met de kabel, echter vaak wel i.c.m. een AMD X570 moederbord en ik heb dus Intel.

Iemand ideeën of zou de bril zelf DOA zijn? Een nieuwe kabel is behoorlijk prijzig en ik ben inmiddels zo chagrijnig van het ding dat ik twijfel of ik wel dik €75 of meer uit wil geven aan een nieuwe kabel, ik zou dat liever steken in een andere headset waar ik geen koppijn van krijg. De garantietermijn is immers allang verlopen.

Alvast bedankt voor eventuele reacties. Elke hulp is welkom! :)
Enige wat ik zo snel kan bedenken is of de kabel wel goed in de reverb zit, volgens mij moest ik hem best goed aandrukken toen ik hem aansloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

JvdS19 schreef op zondag 10 april 2022 @ 18:42:
[...]

Enige wat ik zo snel kan bedenken is of de kabel wel goed in de reverb zit, volgens mij moest ik hem best goed aandrukken toen ik hem aansloot.
Ja, die zat goed. Speciaal nog gechecked. :)

edit: opgelost. Er was een apart setupprogramma. Te gehaast geweest. :P

[ Voor 10% gewijzigd door dawg op 10-04-2022 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAce
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11-06 17:14
dawg schreef op zondag 10 april 2022 @ 18:43:
[...]

Ja, die zat goed. Speciaal nog gechecked. :)

edit: opgelost. Er was een apart setupprogramma. Te gehaast geweest. :P
Zal wel lekker lopen nu met die hardware

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mgroen81
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:48
Tip voor diegenen die nog steeds problemen eraren met slechte performance in bijvoorbeeld Alyx.
Ruil je X570 bord in voor een B550. Sommige X570/B550 borden geven na de laatse bios updates nog steeds problemen

Mijn setup:
Gigabyte X570 Aorus Elite (v1.0) vervangen voor een Asus Rog Strix B550-F Gaming
AMD 3700X
4x8GB 3200
Gigabyte RTX3070 Gaming OC 8GB

Performance was niet te doen. Alles geprobeerd.
Op de laagste settings werkte het nog steeds niet goed.
Ander bord er in. Alle setting terug op default.

Wow,wat een verschil!

[ Voor 7% gewijzigd door mgroen81 op 25-06-2022 13:51 ]

Mitsubishi PUHZ-W50VHA + EHPT20X-VM2C / 30x JASolar 265Wp oost/west + SolarEdge 7K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.

VP.

mgroen81 schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 00:57:
Tip voor diegenen die nog steeds problemen eraren met slechte performance in bijvoorbeeld Alyx.
Ruil je X570 bord in voor een B550. Sommige X570/B550 borden geven na de laatse bios updates nog steeds problemen

Mijn setup:
Gigabyte X570 Aoris Elite (v1.0) vervangen voor een Asus Rog Strix B550-F Gaming
AMD 3700X
4x8GB 3200
Gigabyte RTX3070 Gaming OC 8GB

Performance was niet te doen. Alles geprobeerd.
Op de laagste settings werkte het nog steeds niet goed.
Ander bord er in. Alle setting terug op default.

Wow,wat een verschil!
Apart.. ik heb precies hetzelfde moederbord en heb geen problemen. Goed om te lezen dat je in ieder geval een oplossing hebt gevonden 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgroen81
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:48
Ja het is een apart probleem. Het is een USB gerelateerd probleem wat in sommige situaties optreed. Het leek mij het meest logische om het moederbord eerst te vervangen. Daar komt alles samen. En het is niet het duurste onderdeel. Ik heb het vermoeden dat de USB verbinding/adapter bij sommige moederborden niet heel stabiel is. Prestaties bij niet vr was gewoon heel goed. Geen stutters of iet dergelijks.

Mitsubishi PUHZ-W50VHA + EHPT20X-VM2C / 30x JASolar 265Wp oost/west + SolarEdge 7K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artslart
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-06 14:12
Los USB3 kaartje heeft bij mij de problemen verholpen. Dan is het vervangen van een heel moederbord een beetje overkill.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ik heb sinds de herinstallatie van windows op mijn PC relatief vaak last van een paar problemen met mijn bril. Soms schakelt het VR-beeld niet naar mijn bril, maar wordt het alleen in WMR getoond. Ook heb ik vaak last van dat het scherm gaat flikkeren, dat maar een op de zoveel frames gerenderd wordt en dat de overige frames zwart zijn. Soms werkt het wel goed. Ik snap niet zo goed waar ik moet beginnen met de foutoplossing. Herkent iemand deze problemen?

Systeem:
5800X3D
ProArt X570
32 GiB DDR4 3200/CL16
RX 6800XT (ik gebruik de USB van deze kaart voor de G2)

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.

VP.

ocf81 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 12:49:
Ik heb sinds de herinstallatie van windows op mijn PC relatief vaak last van een paar problemen met mijn bril. Soms schakelt het VR-beeld niet naar mijn bril, maar wordt het alleen in WMR getoond. Ook heb ik vaak last van dat het scherm gaat flikkeren, dat maar een op de zoveel frames gerenderd wordt en dat de overige frames zwart zijn. Soms werkt het wel goed. Ik snap niet zo goed waar ik moet beginnen met de foutoplossing. Herkent iemand deze problemen?

Systeem:
5800X3D
ProArt X570
32 GiB DDR4 3200/CL16
RX 6800XT (ik gebruik de USB van deze kaart voor de G2)
Dit klinkt als een probleem met de kabel. Check even of de connector goed in de headset zit. Als je hem vaak op en af zet dan wilt hij nog wel eens loslaten. Zelf heb er ik wat duct tape overheen gedaan zodat dit niet meer gebeurd (function over looks 😅)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 06-06 08:36
Klinkt idd als de bekende g2 icm de X570 problemen. Google daar maar eens op. Als je HP belt sturen ze je een nieuwe kabel aan je op waarmee het probleem opgelost is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ik heb al een V2 kabel en ik gebruik dus niet de USB-aansluiting op het moederbord. Ik zal zeker nog eens de connector controleren. Ik heb echter een beetje het idee dat het een softwareprobleem is. Soms werkt het namelijk prima.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-05 17:32

TNJ

Frugalite

Vandaag stonden nieuwe drivers voorAMD chipsets op de frontpage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:55
TNJ schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 23:10:
Bedoel je dan AMD GPU drivers, AMD chipset drivers of Reverb G2 drivers voor mensen met een AMD kaart.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

TNJ schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 23:10:
Ik zal eens kijken of het iets oplevert. Bedankt voor de melding.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAce
IK heb een Z690 moederbord, als ik extern geheugen in een USB-poort heb zitten valt mijn headset continu uit (na ca. 10sec), eerst blauw flikkerend licht, daarna valt hij uit. Geen idee of dit aan het moederbord ligt. Als er geen extern geheugen in steekt werkt het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kylrad
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15-10-2024
DutchAce schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 15:53:
IK heb een Z690 moederbord, als ik extern geheugen in een USB-poort heb zitten valt mijn headset continu uit (na ca. 10sec), eerst blauw flikkerend licht, daarna valt hij uit. Geen idee of dit aan het moederbord ligt. Als er geen extern geheugen in steekt werkt het perfect.
Weet je of je versie 1 of versie 2 van de kabel heb van de Reverb? Op versie 2 zit een knopje voor het uitschakelen.
Van de versie 1 is bekend dat deze last heeft van stoorsignalen op USB poorten.
Dit los je op door een usb hub tussen je PC en de headset kabel aan te sluiten,
Of je dient een reparatieverzoek in bij HP en dan krijg je een versie 2 kabel opgestuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAEvakYD
Ik heb de laatste weken na het opstarten van de PC en VR bril zeer regelmatig last van knipperend beeld in mijn ReverB G2. De wereld in Mixed reality portal knippert dan als een malle. Als ik dan een spel ga spelen zie je dat geknipper ook en word je er helemaal dol van.

Wat vaak de remedie is, is door Windows Mixed reality portal af te sluiten en op te starten. Soms is 1 keer genoeg en soms heb ik wel 5 tot 6 keer nodig. Andere optie is de power van de bril afhalen en opnieuw erop maar dat heeft hetzelfde effect volgens mij. Ook heb ik soms dat het beeld niet knippert maar dan blijft de hele WMP wereld zwart. Even de stroom van de bril of de portal herstarten en dan is of het beeld goed, of het knippert.

Als het beeld na een paar acties eenmaal stabiel is in WMP, dan is het top en kan ik meerdere uren achter elkaar gamen en is er geen enkel probleem.

Herkent iemand dit?

Ik heb alle laatste updates van Windows 11 en drivers van mijn GPU geïnstalleerd.

Ps ik heb de V2 kabel van de ReverbG2.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kylrad
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15-10-2024
GAEvakYD schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 21:26:
Ik heb de laatste weken na het opstarten van de PC en VR bril zeer regelmatig last van knipperend beeld in mijn ReverB G2. De wereld in Mixed reality portal knippert dan als een malle. Als ik dan een spel ga spelen zie je dat geknipper ook en word je er helemaal dol van.

Wat vaak de remedie is, is door Windows Mixed reality portal af te sluiten en op te starten. Soms is 1 keer genoeg en soms heb ik wel 5 tot 6 keer nodig. Andere optie is de power van de bril afhalen en opnieuw erop maar dat heeft hetzelfde effect volgens mij. Ook heb ik soms dat het beeld niet knippert maar dan blijft de hele WMP wereld zwart. Even de stroom van de bril of de portal herstarten en dan is of het beeld goed, of het knippert.

Als het beeld na een paar acties eenmaal stabiel is in WMP, dan is het top en kan ik meerdere uren achter elkaar gamen en is er geen enkel probleem.

Herkent iemand dit?

Ik heb alle laatste updates van Windows 11 en drivers van mijn GPU geïnstalleerd.

Klinkt een beetje als een oud probleem dat opgelost kon worden met een firmware update.
Ik zou ff checken of je Reverb bijgewerkt is met deze versie
https://support.hp.com/nl...-reality-headset/33835976

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Kylrad schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 12:03:
[...]

Klinkt een beetje als een oud probleem dat opgelost kon worden met een firmware update.
Ik zou ff checken of je Reverb bijgewerkt is met deze versie
https://support.hp.com/nl...-reality-headset/33835976
Bedoel je de 15 Rev.A uit april 2021? Die heb ik erop staan volgens mij. Dat is ook specifieke audio fix volgens mij. Of zat daar stiekem toch meer fixes in.

Edit:

Al die versie 15 zou ook een oplossing moeten zijn voor flikkeringen. Net gecontroleerd, maar die stond er inderdaad al op. Voor de zekerheid nog maar eens een write gedaan van de firmware, maar ik verwacht er niet veel van.

[ Voor 18% gewijzigd door GAEvakYD op 08-07-2022 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
GAEvakYD schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 12:53:
[...]

Al die versie 15 zou ook een oplossing moeten zijn voor flikkeringen. Net gecontroleerd, maar die stond er inderdaad al op. Voor de zekerheid nog maar eens een write gedaan van de firmware, maar ik verwacht er niet veel van.
Je ben niet de enige. Is een recent amd driver related probleem. Roll back naar oudere drivers helpen.

Wat ik zelf doe is paar keer switchen naar 60hz en dan meteen weer naar 90hz. 3 mogelijke uitkomsten : flikkerende beeld, geen beeld of hij doet het.

Mega irritant probleem zoals je ziet 😋

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
evilpin0 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 19:47:
[...]

Je ben niet de enige. Is een recent amd driver related probleem. Roll back naar oudere drivers helpen.

Wat ik zelf doe is paar keer switchen naar 60hz en dan meteen weer naar 90hz. 3 mogelijke uitkomsten : flikkerende beeld, geen beeld of hij doet het.

Mega irritant probleem zoals je ziet 😋
Ah altijd fijn om te horen dat je in ieder geval niet alleen staat :)

Nu maar hopen dat AMD dit probleem ook doorheeft en snel oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-06 22:15

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

GAEvakYD schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 21:26:

Herkent iemand dit?

nou ik heb mijn HP Reverb G2 ook binnen maar 90% van de tijd gaat het lcd wel aan maar blijft zwart. Op de monitor zie ik gewoon het beeld van de bril, bewegingen worden keurig getracked en geluid speelt over de G2 maar beeld blijft zwart. Spelen met 60Hz en 90Hz helpt soms. Als ik beeld heb, ik zat eventjes in ACC (OMG wat is dat beeld SCHERP!!! :o ) maar dan flikkert het beeld op vrij hoge frequentie, stroboscoop like, niet geschikt voor mensen gevoelig voor epileptische aanvallen... 🤔

Mijn gevoel zegt dat het de combo is met mijn AMD Radeon RX6800 of de USB 3.0 op mijn Asrock x470 Taichi moederbord..

Ik heb nu iig dit USB3.1/C kaartje besteld om te proberen
https://www.megekko.nl/pr...05-Intern-USB-3-0-USB-3-1

[ Voor 4% gewijzigd door Alfa Novanta op 11-07-2022 23:42 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAce
Kylrad schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 14:27:
[...]

Weet je of je versie 1 of versie 2 van de kabel heb van de Reverb? Op versie 2 zit een knopje voor het uitschakelen.
Van de versie 1 is bekend dat deze last heeft van stoorsignalen op USB poorten.
Dit los je op door een usb hub tussen je PC en de headset kabel aan te sluiten,
Of je dient een reparatieverzoek in bij HP en dan krijg je een versie 2 kabel opgestuurd.
Ik heb de versie 1 kabel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

nou, heb ik weer...

met de AMD Radeon 22.6.1 driver bleef of de bril zwart of het beeld flikkerde vreselijk ..
Dus ik heb de driver met DDU verwijderd en 21.5.1 geïnstalleerd en fabrieksinstellingen teruggezet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NbPan2q1ULqeInFco03h2RHFETA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ocSxHUnjzjH8ewXpnK2wvk4S.png?f=user_large

nu heb ik dat het beeld in de linkerbovenhoek verschijnt .. zoiets
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qs5CpIXzvcKMuGbxPWNlVyCltAU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gFfPB2JH3yhwstL68DII0yfV.png?f=user_large

wat ook raar is, ik heb 2 HD monitoren en de Reverb .. maar in Windows zie ik nu dit ..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MzWhaFfd9oeNlb7zF_Z1O_C2CZc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Ks9uRGlYLHeC31ZZSa4eefvH.png?f=user_large
monitoren 3, 4, 5 bestaan niet 8)7

en onder computerbeheer ook hé ..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XAcrSqXxHQ3fl43ywbhChNVab-M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ikVDcuE9L873zIeu8LOYZH1U.png?f=user_large

wtf .. }:O

edit: na opnieuw de update naar 22.6.1 heb ik weer zwart beeld .. en steam zegt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g1Deni5Ax72nI88R0Hl6tdLgUSA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lJ6rrz14I17EoLsQO1ZI9MdB.png?f=user_large

-O-

edit2: AND driver 22.5.1 weer geïnstalleerd en nu is er weer beeld maar staat het in de linkerbovenhoek :')

edit3: iemand gevonden met hetzelfde probleem !! *O*
https://www.reddit.com/r/...rb_g2_screen_not_aligned/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/of_s2AP2KE_dqX0J8agGeQEr1uw=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/WO7Umcmb9JSPEFjoAW1g6I99.webp?f=fotoalbum_large

en de fix:
bongady
Sorry for the late reply, it was fixed in the Windows Mixed Reality settings, not on my PC at the moment but it was in the headset display settings. Something like change the resolution to 2160 x 2160 from Windows Decides
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7lP6j4_zLHc_jgZ1tZQR6R0K0WY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/L4RhYHE8DRPIcuU53TxsOkY1.png?f=user_large

EINDELIJK goed beeld !! oOo

[ Voor 37% gewijzigd door Alfa Novanta op 14-07-2022 23:03 ]

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-06 17:37
Is er een manier om de Reverb G2 V2 visueel te onderscheiden van de G2 V1 ?

Dit is de gasquet, deze is niet uit elkaar te halen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T6EHsGJi57CRcaXuSuhAyzYjHoc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B3u8Qud6FqgCyDtRPxiDrLfj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• E - Jay
Ragnar9999 schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 19:27:
Als het goed is zijn bij de v2 de camera's aan de zijkant anders gepositioneerd ... zie ook hier:
https://unboundxr.nl/de-h...1gqwEaEAAYASAAEgJZavD_BwE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VP.

VP.

Ragnar9999 schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 19:27:

Dit is de gasquet, deze is niet uit elkaar te halen

[Afbeelding]
Als hij niet uit elkaar te halen is dan heb je een V1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
thanks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Misschien zit de andere helft nog gewoon in je bril? Die helft is ook magnetisch. Het duurde ook even voordat ik er achter was. De nieuwe v2 bril heeft een kabel met een groter en vierkant kastje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y02pu2nuKJUy2zWlAjkOLlZw4R4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/28ogHzimYAeTdLpUiifWILY1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door Alfa Novanta op 20-07-2022 10:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ragnar9999
Alfa Novanta schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 10:32:
[...]

Misschien zit de andere helft nog gewoon in je bril? Die helft is ook magnetisch. Het duurde ook even voordat ik er achter was. De nieuwe v2 bril heeft een kabel met een groter en vierkant kastje.

[Afbeelding]
zeker weten het oude model
geen overdwars richeltje in het neusgedeelte (blauwe pijl)
nieuwe model heeft een opstaand randje bij de rode pijl

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PGVhDLLr-vU3RLRVA6YTf8G8OZg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Sq6oWCxmpMBeX0Sb6kUguZl0.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
Aangemeld bij HP

Voor degenen die geïnteresseerd zijn in een vergelijking met de G1
ik gebruik ze alleen met iRacing
De G2 is helderder
Kreeg hem niet lekker aan de gang met een GTX 1080, GTX 1080 ti is voldoende voor iRacing met een G2 op 90fps
heb het idee dat ik meer last van zweten heb door het gebruikte materiaal
het is nu best warm dus helemaal eerlijk is dat misschien niet

wel een nadeel persoonlijk
de headphones staan verder van je hoofd af in vergelijking met een G1
en heb zo nu en dan het idee dat eentje het wat minder doet

Al met al was ik waarschijnlijk tevreden geweest met de 1080 ti upgrade icm de G1 en dan alles op "high" kunnen zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Sinds 2 dagen reageert mijn microfoon niet meer. Erg vreemd. Natuurlijk heel Windows en internet doorgespit, maar hij reageert nergens op.
Ik denk dus dat het kapot is.

Bril niet meer in garantie. Heeft iemand ervaringen met de support van HP:
-duur van reparatie?
-kosten van repartie?

Vindt de support pagina ook niet goed werken, krijg meldingen dat er op dit moment geen support is. Wellicht is de website in het weekend niet goed bereikbaar in Nederland?

Tips en tricks zijn welkom.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• E - Jay
Mystikal schreef op zondag 29 januari 2023 @ 09:46:
Sinds 2 dagen reageert mijn microfoon niet meer. Erg vreemd. Natuurlijk heel Windows en internet doorgespit, maar hij reageert nergens op.

-duur van reparatie?
-kosten van repartie?

Vindt de support pagina ook niet goed werken, krijg meldingen dat er op dit moment geen support is. Wellicht is de website in het weekend niet goed bereikbaar in Nederland?

Ten tijden van de problemen die ik had (met de kabel bleek achteraf en was binnen de garantie) ging de support wel over veel schijven maar hebben ze wel van alles geprobeerd. Zelfs nog een usb-hubje van ze gekregen om e.e.a. uit te sluiten. Dus daar valt eigenlijk niets slechts van de zeggen.

Zal je ook wel wat geluk mee moeten hebben, zullen vast mensen zijn die nooit meer iets van hp nemen.

Ik kon destijds in m'n account bij hp contactinfo vinden, maar volgens mij wel enkel tijdens kantoortijden. Heb ff terug gezocht, ik heb destijds contact gehad via 0205040646

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.

VP.

Mystikal schreef op zondag 29 januari 2023 @ 09:46:

-duur van reparatie?
-kosten van repartie?

Ik heb ook wel eens problemen gehad met de microfoon. De oplossing lag voor mij bij het steviger aandraaien van de "schroef" waarmee hij vast zit. Wellicht het proberen waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

VP. schreef op maandag 30 januari 2023 @ 11:44:
[...]

Ik heb ook wel eens problemen gehad met de microfoon. De oplossing lag voor mij bij het steviger aandraaien van de "schroef" waarmee hij vast zit. Wellicht het proberen waard :)
Welke schroef is dat? Of heb je hem open gemaakt?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.

VP.

Mystikal schreef op maandag 30 januari 2023 @ 11:55:
[...]

Welke schroef is dat? Of heb je hem open gemaakt?
Ooooh, de microfoon.. wat ik bedoelde waren de bevestigingschroeven van de speakers 8)7

Excuses moi, need more coffee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

VP. schreef op maandag 30 januari 2023 @ 13:14:
[...]

Ooooh, de microfoon.. wat ik bedoelde waren de bevestigingschroeven van de speakers 8)7

Excuses moi, need more coffee.
Ai jammer.

Inmiddels via het hier gedeelde nummer HP kunnen bellen (op de website kwam er maar geen telefoonnummer te voorschijn).

Ze bieden nul support op deze headset als deze buiten de garantie is gevallen. Ze willen hem niet repareren, omdat de kosten vaak niet opwegen tegen het vervangen. :(

Waardeloos natuurlijk!

Iemand suggesties voor een losse mic die aan de headset gemaakt kan worden?

[ Voor 6% gewijzigd door Mystikal op 30-01-2023 14:23 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:58
@Mystikal volgens mij simrace jij met name, dus wellicht ken je het YouTube kanaal van Gamermuscle. Hij is erg tevreden over de ModMic. Ik weet niet welk model hij gebruikt, maar onderstaand een link naar hun productoverzicht. Geen idee of het ook te integreren is met een VR headset maar wellicht heb je er wat aan.

https://antlionaudio.com/collections/microphones

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

meintje schreef op maandag 30 januari 2023 @ 15:00:
@Mystikal volgens mij simrace jij met name, dus wellicht ken je het YouTube kanaal van Gamermuscle. Hij is erg tevreden over de ModMic. Ik weet niet welk model hij gebruikt, maar onderstaand een link naar hun productoverzicht. Geen idee of het ook te integreren is met een VR headset maar wellicht heb je er wat aan.

https://antlionaudio.com/collections/microphones
Klopt, alleen simracing. Die had ik precies vanmiddag ook gevonden. Dat wordt mijn backup plan.
Overigens zou ik denk ik voor de usb bedraad gaan, dat scheelt opladen etc.

Als alternatief. Iemand ervaring ermee om hem open te draaien? Of kom ik dan een printplaat tegen en kun je er verder weinig mee doen? Is de microfoon volledig geintegreerd in de printplaat of los zichtbaar met een schroefje of draadje wat los zit :+ .

[ Voor 4% gewijzigd door Mystikal op 30-01-2023 16:00 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:19
Mijn nieuwe gamePC, gebaseerd op een Gigabyte AORUS Z790 ELITE AX moederbord sluit erg traag af (Windows sluit af maar de PC lijkt nog 2 minuten te staan "wachten" tot de spanning eraf gaat) en er verschijnen foutmeldingen in de Event Viewer:

A problem has occurred with one or more user-mode drivers and the hosting process has been terminated. This may temporarily interrupt your ability to access the devices.

The device HP Reverb Virtual Reality Headset G2 (location 0000.0014.0000.021.002.001.000.000.000) is offline due to a user-mode driver crash. Windows will attempt to restart the device 5 more times. Please contact the device manufacturer for more information about this problem.

Via Google kwam ik als mogelijke oorzaak de USB-C driver tegen.
Zonder USB-C kabel van de G2 erin sluit de PC in een paar seconden af.

Mijn andere PC (Gigabyte Z390 Aorus Pro) heeft deze issues niet met de G2.

Gamen in VR gaat overigens prima op de nieuwe PC.

Herkend iemand dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAEvakYD
Leader98 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 00:30:
Mijn nieuwe gamePC, gebaseerd op een Gigabyte AORUS Z790 ELITE AX moederbord sluit erg traag af (Windows sluit af maar de PC lijkt nog 2 minuten te staan "wachten" tot de spanning eraf gaat) en er verschijnen foutmeldingen in de Event Viewer:

A problem has occurred with one or more user-mode drivers and the hosting process has been terminated. This may temporarily interrupt your ability to access the devices.

The device HP Reverb Virtual Reality Headset G2 (location 0000.0014.0000.021.002.001.000.000.000) is offline due to a user-mode driver crash. Windows will attempt to restart the device 5 more times. Please contact the device manufacturer for more information about this problem.

Via Google kwam ik als mogelijke oorzaak de USB-C driver tegen.
Zonder USB-C kabel van de G2 erin sluit de PC in een paar seconden af.

Mijn andere PC (Gigabyte Z390 Aorus Pro) heeft deze issues niet met de G2.

Gamen in VR gaat overigens prima op de nieuwe PC.

Herkend iemand dit?
Mijn PC heeft dit probleem ook met de ReverB G2. Als ik de PC uitzet met de ReverB nog aan, dan gaat de PC niet helemaal uit en blijft in een soort slaapmodus hangen. Als ik de ReverB voor het afsluiten als spanningsloos maak, dan gaat de PC wel uit. Niet optimaal maar ik heb mijn workflow er ondertussen op aangepast. Als ik uit mijn rig stap doe ik eerst powerknop op de stekkerdoos uit, daarop zit naast de ReverB G2 ook mijn stuur, monitor etc. Daarna sluit ik de PC af vanaf het bureau.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leader98
GAEvakYD schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 09:15:
[...]

Mijn PC heeft dit probleem ook met de ReverB G2. Als ik de PC uitzet met de ReverB nog aan, dan gaat de PC niet helemaal uit en blijft in een soort slaapmodus hangen. Als ik de ReverB voor het afsluiten als spanningsloos maak, dan gaat de PC wel uit. Niet optimaal maar ik heb mijn workflow er ondertussen op aangepast. Als ik uit mijn rig stap doe ik eerst powerknop op de stekkerdoos uit, daarop zit naast de ReverB G2 ook mijn stuur, monitor etc. Daarna sluit ik de PC af vanaf het bureau.
Goede workaround, ik zat ook in die richting te denken.
Wat voor moederbord zit er in jouw PC?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Een langslepend probleem met tracking lijkt nu helemaal opgelost te zijn:

Van:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6o-sqTagTFDLi5D2O0wIMiaMUqo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DBixVgNmPv4K1Hme2Gh7vXwY.jpg?f=fotoalbum_large

Naar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/06AadRfR3DAVxC3zBh7LcNvGI8c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aG9MqxHZpHQaudr5JK2Yv49J.jpg?f=fotoalbum_large

Eerste test was nog met 2 QR Codes op de monitoren, die zal ik bij de volgende test ook verwijderen om te zien of dat ook niet meer nodig is.

In ieder geval erg blij mee!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAce
Ik heb nog een losse HP Reverb G2 headset liggen, zonder speakers, zonder controllers, zonder kabel en zonder interface.

Nu dacht ik deze in gebruik te nemen op een relatief goedkope manier:
- interface 3D printen (kan ik meteen de FOV mod printen)
- een 2.4GHz audio headset gebruiken, dus geen speakers nodig

Dan moet ik nog alleen aan controllers en een kabel zien te komen. De controllers kun je nieuw scoren voor 130 euro zag ik. De kabel vind ik echter erg duur, ca. 80-100 euro. Heeft iemand een idee of dit goedkoper uit te halen is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VP.

VP.

DutchAce schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 07:38:
Ik heb nog een losse HP Reverb G2 headset liggen, zonder speakers, zonder controllers, zonder kabel en zonder interface.

Nu dacht ik deze in gebruik te nemen op een relatief goedkope manier:
- interface 3D printen (kan ik meteen de FOV mod printen)
- een 2.4GHz audio headset gebruiken, dus geen speakers nodig

Dan moet ik nog alleen aan controllers en een kabel zien te komen. De controllers kun je nieuw scoren voor 130 euro zag ik. De kabel vind ik echter erg duur, ca. 80-100 euro. Heeft iemand een idee of dit goedkoper uit te halen is?
Ik heb hier nog een extra kabel liggen die het toentertijd niet helemaal lekker deed met mijn specifieke headset. Als je wilt kan ik 'm naar je opsturen, maar your milage may vary :) Laat maar weten in PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAce
VP. schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 09:50:
[...]

Ik heb hier nog een extra kabel liggen die het toentertijd niet helemaal lekker deed met mijn specifieke headset. Als je wilt kan ik 'm naar je opsturen, maar your milage may vary :) Laat maar weten in PM.
PM gestuurd 😁

• Prince666
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-06 10:57
Mijn HP Reverb G2 heeft na 17 maanden de geest gegeven ;w , na een dik uur Euro Truck Simulator 2 ging opeens de linker lens op zwart en een seconde later de rechter lens ook, na 8 seconden ging alles weer aan en dit bleef zich herhalen. Heb de Reverb uitgedaan en laten afkoelen, toen weer een tijdje gespeeld tot na bijna precies 30 minuten het probleem weer begon.
Op de HP forums blijkt het een vaker voorkomend probleem te zijn en waarschijnlijk door oververhitting te komen, iemand heeft zelfs een "HP Reverb Cooling Mod" gemaakt die je 3D kan printen.
Hij wordt nu gerepareerd, hopen dat die nog te redden is, was er altijd zeer tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPRODJ86
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 23-04-2024
Ik heb exact hetzelfde. Mijn headset heb ik vorig jaar april gekocht, dus is ongeveer even oud. Ik had het probleem in eerste instantie ook na 30 min spelen. Alleen werd de tijd dat het probleem optrad steeds korter. Ik heb het 2 dagen terug voor het laatst geprobeerd en toen gebeurde het na 6 min. Lijkt dus in ieder geval geen temperatuur probleem te zijn. Ook een V2 kabel van iemand geleend, maar dat maakte geen verschil.
Dit weekend kan ik zijn headset lenen om te testen of het aan de bril of mijn pc ligt.

Volgens HP heb ik 1 jaar garantie. Laat je de bril repareren door de winkel waar je deze hebt gekocht?
Prince666 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 11:51:
Mijn HP Reverb G2 heeft na 17 maanden de geest gegeven ;w , na een dik uur Euro Truck Simulator 2 ging opeens de linker lens op zwart en een seconde later de rechter lens ook, na 8 seconden ging alles weer aan en dit bleef zich herhalen. Heb de Reverb uitgedaan en laten afkoelen, toen weer een tijdje gespeeld tot na bijna precies 30 minuten het probleem weer begon.
Op de HP forums blijkt het een vaker voorkomend probleem te zijn en waarschijnlijk door oververhitting te komen, iemand heeft zelfs een "HP Reverb Cooling Mod" gemaakt die je 3D kan printen.
Hij wordt nu gerepareerd, hopen dat die nog te redden is, was er altijd zeer tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Ik ben ook al aan mijn 2e reverb toe. De eerste is ook stuk gegaan. Ik had allerlei misvormingen in het beeld.

Zonde om te zien dat de kwaliteit niet goed genoeg is.

Basement Bios ---- Exo-S

• Prince666
JPRODJ86 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 19:31:
Ik heb exact hetzelfde. Mijn headset heb ik vorig jaar april gekocht, dus is ongeveer even oud. Ik had het probleem in eerste instantie ook na 30 min spelen. Alleen werd de tijd dat het probleem optrad steeds korter. Ik heb het 2 dagen terug voor het laatst geprobeerd en toen gebeurde het na 6 min. Lijkt dus in ieder geval geen temperatuur probleem te zijn. Ook een V2 kabel van iemand geleend, maar dat maakte geen verschil.
Dit weekend kan ik zijn headset lenen om te testen of het aan de bril of mijn pc ligt.

Volgens HP heb ik 1 jaar garantie. Laat je de bril repareren door de winkel waar je deze hebt gekocht?

[...]
Ja, hij is retour gegaan naar Coolblue, kan een paar weken duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prince666
Prince666 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:09:
[...]

Ja, hij is retour gegaan naar Coolblue, kan een paar weken duren.
:( :( :( :( :( :( :( :(
Update:

Drie weken geleden hebben we je product voor reparatie ontvangen. Helaas duurt de reparatie langer dan je van ons gewend bent.

Reparatie nog in behandeling
De reparateur weet niet zeker hoe lang het precies gaat duren, maar doet er alles aan om je product zo snel mogelijk te repareren. Zodra je product is gerepareerd laten we je gelijk weten wanneer je jouw product weer in huis hebt.

Ik hoop je hierbij voldoende te hebben geïnformeerd. Toch nog vragen? Neem dan gerust contact met ons op of bezoek een van onze winkels.

Met vriendelijke groet,

Menno van Coolblue

:) :) :) :) :) :) :) :) :) :)
Update:

90 minuten later;

Je product is gerepareerd en naar je teruggestuurd. Bekijk via Track & Trace wanneer je ’m ontvangt. Door Black Friday-drukte kan je product langer onderweg zijn.

Hoe zit het met de garantie?
De fabrieksgarantie is 2 jaar geldig en geldt vanaf de dag dat je het product kocht. Daarbij heb je 3 maanden garantie op de reparatie. Dit is zowel binnen als buiten de fabrieksgarantie.

Met een glimlach,

Coolblue

Met PDF:

05-12-2023 Product naar u retour :) :) :)
05-12-2023 Uw product is naar de fabrikant/leverancier gestuurd voor herstelling :? :? :?

Zie het morgen wel.

[ Voor 29% gewijzigd door Prince666 op 05-12-2023 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prince666
Ze hebben gewoon de 6 meter v2 kabel vervangen, dus na een half uur nog steeds hetzelfde probleem.
Kan weer retour voor reparatie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Prince666 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 18:00:
Ze hebben gewoon de 6 meter v2 kabel vervangen, dus na een half uur nog steeds hetzelfde probleem.
Kan weer retour voor reparatie :(
Had je die kabel eerst ook meegestuurd?
Zo ja, deze keer niet doen 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prince666
Fireshade schreef op woensdag 6 december 2023 @ 19:22:
[...]

Had je die kabel eerst ook meegestuurd?
Zo ja, deze keer niet doen 😅
Het zijn gewoon prutsers bij die reparatieservice van Coolblue, was makkelijk te testen; nieuwe kabel eraan en dan half uur aan pc hangen en SteamVR laten draaien. Hadden ze gezien dat het niet aan de kabel ligt, maar aan de VR-bril zelf.

"Reparatie" zal nu wel tot halverwege januari 2024 duren, als ze het probleem al kunnen oplossen, wat ik betwijfel.

[ Voor 11% gewijzigd door Prince666 op 06-12-2023 20:44 ]

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-06 21:37
Op reddit is in de r/WindowsMR subreddit een bericht verschenen over het stoppen van WMR.

https://www.reddit.com/r/...6d/very_bad_news_for_wmr/

Bron: https://learn.microsoft.c...s-new/deprecated-features
Windows Mixed Reality is deprecated and will be removed in a future release of Windows. This deprecation includes the Mixed Reality Portal app, and Windows Mixed Reality for SteamVR and Steam VR Beta.
Ik neem aan dat het wel werkend blijft als je het nu gewoon geinstalleerd hebt staan.

Maar wat als je een clean install van windows gaat doen?

Uiteraard zal de .exe/installer wel ergens te downloaden zijn, maar weet niet of dat zo makkelijk gaat aangezien het via de MS Store geinstalleed wordt...

Zal wat zijn als al die Reverbs opeens onbruikbaar worden...

Hoe zien jullie dit?

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:28
DeTjuk schreef op donderdag 21 december 2023 @ 10:32:
Op reddit is in de r/WindowsMR subreddit een bericht verschenen over het stoppen van WMR.

https://www.reddit.com/r/...6d/very_bad_news_for_wmr/

Bron: https://learn.microsoft.c...s-new/deprecated-features

[...]

Ik neem aan dat het wel werkend blijft als je het nu gewoon geinstalleerd hebt staan.

Maar wat als je een clean install van windows gaat doen?

Uiteraard zal de .exe/installer wel ergens te downloaden zijn, maar weet niet of dat zo makkelijk gaat aangezien het via de MS Store geinstalleed wordt...

Zal wat zijn als al die Reverbs opeens onbruikbaar worden...

Hoe zien jullie dit?
Ik denk dat het straks op Windows 12 niet meer geïntegreerd is. Om het met een update uit Windows 11 te verwijderen gaat wel wat ver in mijn ogen
Ik verwacht eigenlijk dat wanneer het niet meer standaard in Windows zit dat het programma los gedownload kan worden.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leader98
From https://learn.microsoft.c...ts-new/feature-lifecycle:
The following article lists features that are no longer being developed. These features might be removed in a future release.
Deprecated Windows features

From https://www.makeuseof.com...d-vs-removed-difference/:
Windows users became outraged when they learned that the classic Microsoft Paint will be deprecated in the upcoming Windows 10 Fall Creators Update. While Paint hasn't even seen an update since Windows 7, people started scrambling for alternatives and cursing Microsoft for removing their favorite crappy image editing program.

But Microsoft said that it will deprecate Paint in the new update, not remove it. Did you know there's a difference?

Removal of a feature means that it's completely gone with no official method to restore it. In some cases, you may be able to download an alternative or use some kind of trick to get it working again. Normally, Microsoft (and other companies) removes features when they're no longer needed. For instance, Desktop Gadgets had security problems, so they're no longer part of Windows.

Deprecation, on the other hand, means that the manufacturer discourages a feature's use but leaves it available. Typically, deprecation occurs when a feature is unsafe or gets replaced with a superior alternative. When features are marked for deprecation, you can still use them even though they're not under active development.

This allows for backwards compatibility and time for users to migrate to a replacement. But deprecated features often come with a warning recommending other solutions. In future versions, deprecated features often face removal.

Kortom, het einde is aangekondigd maar het lijkt er niet op dat WMR op korte termijn actief de nek zal worden omgedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prince666
Laatste update:

Na 2 maanden nu eindelijk mijn HP Reverb G2 v2 terug, een nieuwe vervangend exemplaar.
Een nieuwe had ik niet verwacht aangezien ze EOL zijn, maar de "reparateur" heeft een nieuwe bij HP geregeld.
Had al VR Optician lenzen voor de Meta Quest 3 besteld, die maar bewaren voor later.
Nog leuk detail bij mijn nieuwe bril, audio draait naar boven i.p.v. naar onderen, dus maar zelf losgedraaid en verwisseld.
Letten ook nergens op bij deze reparatiedienst van Coolblue 8)7

_/-\o_ The End _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:20
Leader98 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 10:42:
Deprecation, on the other hand, means that the manufacturer discourages a feature's use but leaves it available. Typically, deprecation occurs when a feature is unsafe or gets replaced with a superior alternative. When features are marked for deprecation, you can still use them even though they're not under active development.

This allows for backwards compatibility and time for users to migrate to a replacement. But deprecated features often come with a warning recommending other solutions. In future versions, deprecated features often face removal.[/i]

Kortom, het einde is aangekondigd maar het lijkt er niet op dat WMR op korte termijn actief de nek zal worden omgedraaid.
Helaas wel dus. Met de nieuwste win11 versie is er geen manier meer om het werkend te krijgen.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
haarbal schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 21:29:
[...]

Helaas wel dus. Met de nieuwste win11 versie is er geen manier meer om het werkend te krijgen.
Is dit een voorspelling of krijg je het nu al niet meer werkend? (kan het nu niet testen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:20
@Beakzz ik lees online alleen maar dat het bij mensen niet werkt en nergens dat het wel werkt.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

"Gewoon" op linux overgaan en monado gebruiken ;)

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Nu online
haarbal schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:04:
@Beakzz ik lees online alleen maar dat het bij mensen niet werkt en nergens dat het wel werkt.
Ok ik heb er maar even een Google search tegen aan gegooid en het gaat dus om update 24h2 en mijn pc draait nog op 23H2. Dus even zorgen dat er alleen nog maar security updates gedownload worden en dan zou het gewoon moeten blijven werken. En als je wel geupdate hebt een rollback uitvoeren.

https://www.reddit.com/r/...rrect_if_i_plug_in_my_g2/

Zie hier ook gewoon berichten dat het nog werkt en hoe je de update kan voorkomen.

[ Voor 15% gewijzigd door Beakzz op 17-10-2024 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
haarbal schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 21:29:
[...]

Hier dus gewoon op Windows 10 gebleven en dat kan tot oktober 2025.
Zie https://www.microsoft.com/nl-nl/windows/end-of-support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiello
Heeft iemand een idee of dat er op enig moment in de toekomst een vervanger komt voor wmr? Zo niet, wil iemand een Reverb G2 kopen?

Stiello.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Nu online
Stiello schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 21:47:
Heeft iemand een idee of dat er op enig moment in de toekomst een vervanger komt voor wmr? Zo niet, wil iemand een Reverb G2 kopen?
Er schijnt wel ergens aan gewerkt te worden, maar van uit de community dus geen garanties dat het ooit uit komt. Verwacht iig niets van HP of MS. Voor het 2e gedeelte bestaat vraag & aanbod op Tweakers, maar je gaat er weinig voor krijgen is mijn ervaring, Zo weinig dat ik hem maar heb gehouden in hoop dat de community het weer eens op weet te knappen. Ook een vriend van mij kreeg hem niet verkocht voor boven de 150 euro.

Vreemd genoeg verkocht mijn Oculus Rift nog makkelijker (had ze tegelijk te koop staan) en daar gaf iemand nog 100 euro voor.

Zelf maar de Oculus Quest 3 gekocht in afwachting tot Valve mij komt redden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiello
Ik zag er al meerdere op v&a voor een appel en een ei.

Hopelijk gaat de community inderdaad iets fixen, het blijft een heel triest verhaal dat ms dit flikt. Heb ook ooit een petitie getekend, maar ook daar zal niets van komen ben ik bang.

Misschien ook maar eens de quest 3 bekijken.

Thanks voor de update iig.

Stiello.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Het enige project waar ik mij van bewust ben is Monado, maar dat is (voornamelijk) voor linux.

[ Voor 6% gewijzigd door ocf81 op 07-01-2025 23:51 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

edit: sorry, niet goed gelezen.

[ Voor 107% gewijzigd door DeNachtwacht op 10-02-2025 20:41 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Nu online
DeNachtwacht schreef op maandag 10 februari 2025 @ 17:35:
[...]

Ik heb denk ik toch goed nieuws…

Ik verbaas me er met dit soort zaken toch over hoe snel je ziet dat “nieuws” tegenwoordig overal wordt gecopy-pasted wordt op techsites en dit zover gaat dat mensen (inclusief ikzelf ;) ) de G2 op de V&A zetten uit angst dat het niet meer gaat werken.

Kom ik er dus gewoon achter via toevallig op het Microsoft forum rondkijken dat de Reverb G2 gewoon door SteamVR ondersteund blijft worden en het enige dat niet meer werkt de mixed reality portal is die ik sowieso al nooit meer gebruikte. Kortom games blijken allemaal gewoon nog te draaien.

Kortom, een hele hoop storm in een glas water en toch weer een wijze les voor mezelf zaken uit de media niet zomaar klakkeloos over te nemen.
Heb je iets van linkjes of gebruik je zelf de G2 met de laatste Windows update? Ik heb de G2 niet verkocht gezien ik verwacht dat die op de 1 of andere manier wel zal blijven werken, maar toch ben ik blij dat ik een Quest 3 heb gekocht omdat deze ongeveer 5x zoveel gebruikt wordt. Die was het alleen al waard voor mijn vriendin (non gamer) die nu bijna dagelijks Beat Saber en Synth Riders speelt zonder dat ik haar hoef te begeleiden ;)

Edit : Steam VR blijft support bieden tot 2026, maar je zit dus vast aan Windows 11 23H2 of Windows 10 en het is mogelijk om oude versies van Steam VR te blijven gebruiken dus in theorie kan je er nog even van genieten. Monado (alternatieve driver) werkt redelijk op Linux dus hopelijk krijgen ze dat naar Windows (schijnt veel lastiger te zijn)

[ Voor 24% gewijzigd door Beakzz op 10-02-2025 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Never mind. Het is te vinden op dit draadje, maar daarna commenten gebruikers dat de Windows Mixed Reality Driver nodig is:

https://www.bing.com/sear...LACAA&FORM=ANNTA1&PC=U531

Helaas, zag het vanochtend in de trein maar is dus iets te voorbarig. Hopen dat er dan een WMR driver vanuit de community komt, want dat zou opzich haalbaar moeten zijn, en daarna blijf je met SteamVR gewoon up to date.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Monado 25.0 is een paar dagen geleden uitgegeven.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artslart
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-06 14:12
Dank voor de tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milly
  • Niet online

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Zien is geloven, maar het geeft inderdaad wel hoop.

© ocf81 1981-infinity

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste