Even een crosspost uit het algemene VR-topic aangezien daar helaas niemand reageert, en dit toch een topic specifiek voor de Reverb G2 is.
Bij de aankondiging iets meer dan anderhalf jaar geleden heb ik meteen een Reverb G2 vooruitbesteld, welke in oktober 2020 is geleverd. Ik had toen ook een RTX3080 in preorder staan maar na meer dan een jaar heb ik die geannuleerd, dat wachten kwam me de keel uit. Ondertussen lag de Reverb in de doos stof te happen.
Nu is het eindelijk zover. Ik heb een nieuwe pc.
Het betreft een i7 12700, RTX3080, 32GB, 1000W powersupply.
Windows Mixed Reality Portal gestart, en wanneer ik de Reverb G2 aansluit als dat gevraagd wordt gebeurt er niks. Geen beeld, geen reactie, geen oplichtend logo, niets. Ook niet wanneer ik de externe poweradapter aansluit, behalve dat het ledje van die kleine breakout box brandt. USB 3.0A of C maakt ook niet uit, poorten maken ook niet uit. Alle powersavings uitgeschakeld.
Kan ik dan concluderen dat de Reverb G2 DOA is? Ik had hem voorheen nog nooit gebruikt want mijn oude pc was niet krachtig genoeg. Volgens een vriend van me zou hij pas moeten werken zodra ik een USB controllercard via PCIe in mijn pc toevoeg. Maar op internet lees ik vooral problemen met de kabel, echter vaak wel i.c.m. een AMD X570 moederbord en ik heb dus Intel.
Iemand ideeën of zou de bril zelf DOA zijn? Een nieuwe kabel is behoorlijk prijzig en ik ben inmiddels zo chagrijnig van het ding dat ik twijfel of ik wel dik €75 of meer uit wil geven aan een nieuwe kabel, ik zou dat liever steken in een andere headset waar ik geen koppijn van krijg. De garantietermijn is immers allang verlopen.
Alvast bedankt voor eventuele reacties. Elke hulp is welkom!