Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashed1987
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 31-08 11:47
Net telefoontje van HP gehad. Op basis van de door mij verstrekte informatie kwam van support de vraag of de headset al vervangen was, antwoord was natuurlijk ja (zoals al aangegeven). De reactie van support was, vervang controllers. De supportmedewerker die mij belde gaf aan dat hij ook gelijk de kabel ging vervangen, maar die is natuurlijk niet op voorraad, zoals bekend.

Nu krijg ik eerst de controllers toegestuurd en de kabel volgt wanneer die op voorraad is. Zodra de controllers binnen zijn (morgen of overmorgen) kan ik gaan testen en wordt ik door HP op maandag gebeld om te controleren of alles naar behoren werkt of niet.

Tevens gaf de supportmedewerker mij aan dat vanuit HP samen met AMD verschillende onderzoeken lopen naar o.a. de tracking, maar ook naar andere issues. Hij gaf aan dat de verwachting is dat AMD voor zowel de GPU's als USB connecties in de zomer met updates gaat komen om o.a. grafische, tracking en USB issues verder op te lossen.

Ik zal weer updaten als ik de nieuwe controllers binnen heb en laten we hopen dat er snel nieuwe updates komen die deze issues fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkaman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-02-2022
Hai allemaal.

Ik zit met een specifiek probleem waarvan ik niet zeker weet of het aan mijn G2 ligt, maar misschien herkennen mensen het probleem. Zodra ik ongeveer 74 graden bereik met mijn grafische kaart, beginnen mijn games te stotteren, ik speel voornamelijk racesims en dan is er vanaf 74 graden ongeveer continu een kleine variatie in fps. Van 90 naar 88 en vice versa, maar dit maakt simracen onspeelbaar. Het stottert echt als een malle. Zodra het weer onder die temperaturen duikt is er niks aan de hand.

Er is een bekend probleem met de nvidia 3000 series en steamvr waarbij je heel veel microstotters krijgt, meestal ligt het aan hardware monitor software dat op de achtergrond draait en specifieke settings in gforce experience. Ik heb alle oplossingen toegepast en die microstotters zijn ook verdwenen.

Ze komen echt alleen bij een bepaalde temperatuur vanaf ongeveer 74 graden, en ineens heel veel. Continu van 90-88 fps.

Thermal throttling is het denk ik ook niet, want mijn gpu memory temperaturen zijn max ongeveer 90 graden. Ik heb het ook getest met non vr games, en dan schommelt mijn fps niet vanaf 74 graden of hoger. Mijn kaart lijkt met alles gewoon goed te werken, ook renderen zelfs als het die temperaturen bereikt. Het lijkt echt specifiek te zijn met VR, ik zal binnenkort mijn oude oculus ook is aansluiten om te kijken of ik daar hetzelfde probleem ervaar.

Is er een link tussen die temperaturen van mijn GPU en de Reverb? Usb of voltage gerelateerd ofzo? Ik weet het gewoon niet.... Zal ook mijn thermal paste proberen te vervangen van mijn GPU wie weet levert dat iets op. Is er iemand die dit herkent?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wakkaman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-02-2022
OMG ik voel me een noob. Ik ging mijn oculus aansluiten en daarvoor moest ik 1 van mijn hdmi beeldschermen (heb er 3 ) eruit halen. Dus haalde de meeste beeldschermen er maar uit.

In mijn oculus cv1 ging alles perfect daarna, dus ik denk gelukkig het is niet mijn videokaart. Vervolgens sluit ik mijn HP Reverb g2 aan, ook alles perfect. Dus ik denk huuh wtf? Dus toen dacht ik wat is veranderd.... en ik heb zo een hdmi displayport converter. Blijkt dat als ik mijn HP reverb g2 gebruik dat beeldscherm stoort die is aangesloten op die converter bij hoge temperaturen. Zodra ik het unplug boem alle stotters weg.

Ik weet nog steeds niet wat de relatie gpu temperaturen en beelscherm is, maar het zal wel. Het is geen probleem dat scherm ff te unpluggen zodra ik ga racen.

Misschien heeft iemand er wat aan, ben ieder geval blij dat het is opgelost! 8)7 ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crashed1987
Net de nieuw controllers binnen gekregen en even kort en snel getest in beat saber, waar toch het voornaamste issue in zat.

Een nummer op expert helemaal zonder problemen kunnen spelen nu, geen enkele melding gehad dat de grenzen niet gevonden konden worden of verspringen van het beeld. Pas na het nummer dat een keer gehad.
Positief nieuws tot nu toe dus! Vanavond nog eens verder testen en kijken of ik Alyx weer aan de praat kan krijgen en zien hoe dat werkt.

Ik vraag me af wat er nou anders is aan deze controller, want het part nummer e.d. is hetzelfde. Zou wel opvallend zijn als deze en de bril defect waren.. Ik houdt jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arkman
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 14-08 21:20
Heeft er iemand een upgrade gedaan van een G1 naar een G2 en is het de moeite waard?

(De G1 gebruik ik met G2 resolutie (188% SS), dus 3k x 3k)

De G1 gebruik ik alleen voor simracing en ben zeer tevreden met het ding.

Het enige wat mij irriteert is een lichte pixel inversion wanneer ik mijn hoofd draai. Daardoor zie ik een fijn raster van dunne lijntjes. Het is niet wereldschokkend, maar zelf ervaar ik het als een irritante beeldruis.

Is dit bij de G2 opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiello
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-09 22:22
Arkman schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 08:27:
Heeft er iemand een upgrade gedaan van een G1 naar een G2 en is het de moeite waard?

Het enige wat mij irriteert is een lichte pixel inversion wanneer ik mijn hoofd draai. Daardoor zie ik een fijn raster van dunne lijntjes. Het is niet wereldschokkend, maar zelf ervaar ik het als een irritante beeldruis.

Ik heb zelf nooit de G1 opgehad, dus ik kan niet 100% bevestigen wat je bedoelt. Maar aan de hand van je omschrijving zou ik zeggen dat het opgelost is. Ik heb onder alle hoeken hetzelfde beeld. Ga je echter met je ogen draaien dan kom je wel redelijk snel buiten de sweetspot maar dat zal bij de G1 niet anders zijn.

Stiello.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Wakkaman schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:48:
OMG ik voel me een noob. Ik ging mijn oculus aansluiten en daarvoor moest ik 1 van mijn hdmi beeldschermen (heb er 3 ) eruit halen. Dus haalde de meeste beeldschermen er maar uit.

In mijn oculus cv1 ging alles perfect daarna, dus ik denk gelukkig het is niet mijn videokaart. Vervolgens sluit ik mijn HP Reverb g2 aan, ook alles perfect. Dus ik denk huuh wtf? Dus toen dacht ik wat is veranderd.... en ik heb zo een hdmi displayport converter. Blijkt dat als ik mijn HP reverb g2 gebruik dat beeldscherm stoort die is aangesloten op die converter bij hoge temperaturen. Zodra ik het unplug boem alle stotters weg.

Ik weet nog steeds niet wat de relatie gpu temperaturen en beelscherm is, maar het zal wel. Het is geen probleem dat scherm ff te unpluggen zodra ik ga racen.

Misschien heeft iemand er wat aan, ben ieder geval blij dat het is opgelost! 8)7 ;)
Dat is dan jou niet verwijten, het aantal mogelijk problemen is ondenkbaar gevarieerd en soms totaal onlogisch ook nog.. goed dat je de oplossing is opgevallen!

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashed1987
Nog even verder getest met de nieuwe controllers in de avond (dus met kunstlicht) en helaas blijft het dan toch een drama en maken de nieuwe controllers geen verschil.

Gisteren contact met HP opgenomen en dit aangegeven, de volgende stap is dus een nieuwe kabel. Deze wordt ergens halverwege juni verwacht. Wie weet dat dit nog soelaas biedt.

Tevens nog aan de medewerker van HP gevraagd of ze van uit hun tips hebben t.a.v. Verlichting e.d. Maar hij gaf aan dat hier geen speciale aanwijzingen voor zijn en dat ook niet zou moeten en altijd goed zou moeten werken.

Voor nu dus wachten op de nieuwe kabel en enkel overdag spelen wanneer ik daar de kans voor heb. Tot de volgende update…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-09 22:49

Hu9o

Schokkend

Arkman schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 08:27:

Dit klinkt als het mura effect. Daar is de G1 bijzonder slecht in. Bij de G2 is dit nagenoeg niet aanwezig. Ik heb het de eerste paar maanden niet eens gezien op mn G2, en toen ik er naar ging zoeken vond ik het pas.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiello
Vraagje, ik heb toegang tot een 3d printer en wil een gunstock voor de Reverb G2 controllers printen. Heeft iemand enig idee waar ik moet beginnen, wat ik moet kopen (magneten bijvoorbeeld) en welke onderdelen ik het beste kan printen?

Stiello.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Heeft iemand anders ook problemen met het installeren van de laatste cumulative update patch van windows 10? Ik begin te denken dat het wellicht nodig is om wederom de WMR uit windows te slopen, te updaten en dan WMR weer te installeren, maar voordat ik dat soort drastische stappen ga uithalen wilde ik dat eerst even zeker weten.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoNohT
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 20:49
ocf81 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:48:
Heeft iemand anders ook problemen met het installeren van de laatste cumulative update patch van windows 10? Ik begin te denken dat het wellicht nodig is om wederom de WMR uit windows te slopen, te updaten en dan WMR weer te installeren, maar voordat ik dat soort drastische stappen ga uithalen wilde ik dat eerst even zeker weten.
Dit probleem heb ik wel een keer gehad toen ik mijn Reverb net had. Maar dit was al wel een hele tijd geleden. Tijdelijk WMR de-installeren had inderdaad het gewenste effect toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashed1987
Van het weekend weer eens heerlijk ongestoord beat saber gespeeld op ultra zonder problemen...op mn oude CV1...

Ook dit weekend een Vive Pro 2 besteld, want vertrouwen in de Reverb heb ik niet echt meer. Vandaag heeft HP contact opgenomen met de vraag of het probleem verholpen was met de controllers. De dame was schijnbaar niet op de hoogte dat ik eigenlijk vorige week maandag gebeld zou moeten worden door hun en dat ik reeds met HP contact heb opgenomen om aan te geven dat het probleem niet verholpen is.

Daarnaast aangegeven dat ik voor nu wacht op de nieuwe kabel, ook al duurt dat nog tot ergens half juni. Deze wacht ik nog wel af en ga ik testen, maar zodra de Vive Pro 2 binnen is gaat hij de verkoop in. Iemand anders zal er vast meer plezier van hebben dan ik :-).

Het resultaat van de nieuwe kabel zal ik uiteraard posten hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DKWB
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 21:30
Heb vandaag de Vive Pro 2 ontvangen met als hoop dat deze een goede middenweg zou zijn tussen de Index en G2. Oude vertrouwde lighthouse tracking, zonder WMR en grotere FOV. Blijkt voor mij helaas een flinke tegenvaller te zijn. Ik heb hier een kort stukje geschreven met mijn bevindingen: DKWB in "[VR] Algemeen VR(-ervaringen) topic"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 21:11
Crashed1987 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 20:58:
Vandaag de PC in de woonkamer geplaatst. Licht, ruimte en objecten genoeg (zie foto).
Een en al drama, meerdere nummers in beatsaber gewoon niet doorkomen omdat een beweging van een centimeter de bril de tracking helemaal zoek is en ik zelfs 45 graden gedraaid stond op een gegeven moment en ik niet eens blokjes op me af zag komen. Conclusie, deze gaat V&A op en ik ga nadenken of ik een Index ga kopen of nog even met de CV1 door ga tot er een bril komt met betere tracking en dezelfde resolutie.

[Afbeelding]

Mocht iemand nog gouden tips hebben dan houdt ik me aanbevolen, maar ik hierbij alvast het advies aan iedereen die niet zittend VR speelt: koop geen WMR headset, wat een drama.
Hoi meelezer hier ;)

Kan het niet zijn dat je vloer de tracking in de war gooit? Die ziet er relatief reflecterend uit en is ook aardig licht (wit?) van kleur. Het is niet handig maar misschien kan je eens testen met een kleedje op de vloer oid?

Tis maar een idee natuurlijk. Ik heb verderop al gelezen dat je al diep in het afscheid van de reverb g2 zit en gezien je problemen is dat ook niet meer dan logisch.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashed1987
AtlAntA schreef op maandag 7 juni 2021 @ 22:24:
[...]

Hoi meelezer hier ;)

Kan het niet zijn dat je vloer de tracking in de war gooit? Die ziet er relatief reflecterend uit en is ook aardig licht (wit?) van kleur. Het is niet handig maar misschien kan je eens testen met een kleedje op de vloer oid?

Tis maar een idee natuurlijk. Ik heb verderop al gelezen dat je al diep in het afscheid van de reverb g2 zit en gezien je problemen is dat ook niet meer dan logisch.
Dank voor de tip, ik ga het is proberen. Moet eerst even een kleed zien te vinden haha :P.

Het klopt wel dat ik idd al in het afscheid zit van de G2. Het beeld en het geluid zijn echt super, maar een belangrijk element (de tracking) is zo belabberd in mijn situatie dat het onspeelbaar is.

Nu heb ik de Vive Pro 2 besteld en lees ik daar ondertussen ook genoeg negatieve verhalen over, maar ik ga het eerst maar is proberen ;)

Ik zal laten weten wat het resultaat is met het kleed op de grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik heb gisteren de HP Reverb G2 besteld, maar ik zal het meer gebruiken voor Elite Dangerous.
Wil wel Half Life Alyx ermee spelen, hopelijk krijg ik niet teveel issues met tracking.

Gelukkig heb ik 14 dagen de tijd om het uit te proberen (Kom zelf af van de CV1, Rift-S, Quest 2), mocht het zo zwaar irritant worden qua software en tracking, dan gaat ie terug.

Tevens een vraag aan jullie, als jullie klaar zijn met VR spelen halen jullie de stroom uit de stopcontact / USB-C poort of laten jullie hem gewoon ingeplugd?
Ik begreep dat als je de stroom erop laat, dat ding gewoon aangaat zonder dat je hem op hebt. Wat zijn jullie tips?

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-09 11:08
Xtr3me4me schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:08:

Tevens een vraag aan jullie, als jullie klaar zijn met VR spelen halen jullie de stroom uit de stopcontact / USB-C poort of laten jullie hem gewoon ingeplugd?
Ik begreep dat als je de stroom erop laat, dat ding gewoon aangaat zonder dat je hem op hebt. Wat zijn jullie tips?
Klopt, dat is heel irritant, je headset gaat altijd aan zodra je je PC aanzet. Wat ik altijd doe is de stroom connector uit de break-out box trekken zodra ik klaar ben. De break-out box is voor mij wat makkelijker te bereiken dan de usb-c poort achter in mijn PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Thodekroo schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:18:
[...]

Klopt, dat is heel irritant, je headset gaat altijd aan zodra je je PC aanzet. Wat ik altijd doe is de stroom connector uit de break-out box trekken zodra ik klaar ben. De break-out box is voor mij wat makkelijker te bereiken dan de usb-c poort achter in mijn PC.
Dan zal ik dat onthouden. Ga hem vanavond testen en kijken of ik veel verschil zie tov de Quest 2 met update v29.
Voor mij belangrijk clarity, dus scherpte tov monitor kwaliteit. Uiteraard verwacht ik geen 4k monitor scherpte, maar als je al tekst in game goed kan lezen en wat ik overall gezien heb op youtube, is het daarin tegen een goede upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 23:55
Xtr3me4me schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 12:12:
[...]

Dan zal ik dat onthouden. Ga hem vanavond testen en kijken of ik veel verschil zie tov de Quest 2 met update v29.
Voor mij belangrijk clarity, dus scherpte tov monitor kwaliteit. Uiteraard verwacht ik geen 4k monitor scherpte, maar als je al tekst in game goed kan lezen en wat ik overall gezien heb op youtube, is het daarin tegen een goede upgrade.
Ben benieuwd naar je ervaringen met betrekking tot de quest2 en Elite Dangerous!

https://www.afrikareisopmaat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Mirage schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 12:13:
[...]

Ben benieuwd naar je ervaringen met betrekking tot de quest2 en Elite Dangerous!
Ik zal het posten wat mijn bevindingen zijn. Ik weet qua tracking moet ik niet hetzelfde verwachten als de tracking controllers van Quest 2. Maar dit is simpele aanpassing van hoe je speelt.

Voornamelijk speel ik Elite Dangerous met Xbox Controller, vind dat het fijnst spelen en ruimte voor HOTAS heb ik niet, tenzij ik tig keer mijn toetsenbord en muis moet verplaatsen en aangezien er niet alleen VR en Elite Dangerous wordt gespeeld (mijn vrouw speelt veel Days Gone), blijf ik wel bij de Xbox Controller.

Ik zal vanavond eerst via Air Link en VD met de Quest 2 Elite Dangerous nogmaals spelen voor +/- 10min om even goed het beeld in me hoofd te krijgen qua visuals en clarity.
Daarna overschakelen naar de G2 en dan het verschil ervaren. Ben erg nieuwsgierig.

Tevens moest ik van mijn vrouwtje ervoor zorgen dat Red Dead Redemption 2 in VR gaat werken, want dat wilt zij spelen. Kan ik me daarin ook gaan verdiepen hoe dat werkt met de MOD. O-)

[ Voor 8% gewijzigd door Xtr3me4me op 08-06-2021 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kylrad
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15-10-2024
Ik heb gisteren de HP Reverb G2 besteld, maar ik zal het meer gebruiken voor Elite Dangerous.
Wil wel Half Life Alyx ermee spelen, hopelijk krijg ik niet teveel issues met tracking.

Gelukkig heb ik 14 dagen de tijd om het uit te proberen (Kom zelf af van de CV1, Rift-S, Quest 2), mocht het zo zwaar irritant worden qua software en tracking, dan gaat ie terug.

Ja, de G2 gaat in sleep mode als je de plug er in laat. Sinds de Windows 10 21H1 update kun je wel de sleep timer zelf regelen, maar de headset blijft voor mij warm aanvoelen (of hij koelt heel langzaam af na gebruik ik weet dat niet zeker) dus ik haal ook de plug uit de break-out-box als ik hem niet gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crashed1987
Crashed1987 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:22:
[...]

Dank voor de tip, ik ga het is proberen. Moet eerst even een kleed zien te vinden haha :P.

Het klopt wel dat ik idd al in het afscheid zit van de G2. Het beeld en het geluid zijn echt super, maar een belangrijk element (de tracking) is zo belabberd in mijn situatie dat het onspeelbaar is.

Nu heb ik de Vive Pro 2 besteld en lees ik daar ondertussen ook genoeg negatieve verhalen over, maar ik ga het eerst maar is proberen ;)

Ik zal laten weten wat het resultaat is met het kleed op de grond.
Gisteren bericht gehad van HP dat de nieuwe kabel onderweg is. Ondertussen gebruik ik de G2 niet meer en ben ik over op de Vive Pro 2.

Ik moet zeggen dat de G2 wel comfortabeler zit en dat de speakers een stuk beter zijn. Maar, in mijn geval, is de tracking van de Vive Pro 2 zoveel beter, de beeldkwaliteit is ook super en voor mij zijn de godrays niet storend/ik zie ze bijna niet.

Als de nieuwe kabel binnen is van HP ga ik de G2 alsnog testen en zal ik mijn bevindingen hier delen, tevens ga ik ook het kleedje nog proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Afgelopen dinsdag mijn nieuwe facecasket binnengekregen van vrcover met dunne facecover.
Helaas nog niet gebruikt, zelfs al anderhalve week sinds mijn G2 binnen is niet gebruikt.

Het weer laat het me niet toe, de hitte in mijn huis is dan ondraaglijk met de vr helm op.
Nu het koeler wordt dit weekend en toch gaat regenen, ga ik hem zekers gebruiken.
Heb ook het spel medal of honor above and beyond om te proberen.
Zit te wachten op 24juni, dan begint steam summer sale!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E - Jay
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-09 09:30
In het begin haalde ik de kabel eruit bij de headset, de rest bleef ingeplugd. Maar volgens mij is dit niet echt aan te raden. Inmiddels heb ik er een extra stekkerdoosje met schakelaar tussen zitten om de headset mee aan/uit te schakelen.
Xtr3me4me schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 10:58:
Afgelopen dinsdag mijn nieuwe facecasket binnengekregen van vrcover met dunne facecover.
Helaas nog niet gebruikt, zelfs al anderhalve week sinds mijn G2 binnen is niet gebruikt.
Zou je me willen laten weten hoe de dunne facecover bevalt en of het je een betere fov oplevert?
Ik zou zelf wel wat dichter bij de lenzen willen zitten, maar zag op youtube een vergelijkingsvideo dat je met de vrcover niet dichterbij de lenzen zit dan met de originele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
E - Jay schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 22:00:
Zou je me willen laten weten hoe de dunne facecover bevalt en of het je een betere fov oplevert?
Ik zou zelf wel wat dichter bij de lenzen willen zitten, maar zag op youtube een vergelijkingsvideo dat je met de vrcover niet dichterbij de lenzen zit dan met de originele.
Ik zit met de VRcover mask met dunne foam zeker dichter op de lenzen dan met de originele mask. Dat komt vooral omdat die van VRcover aan de zijkanten meer ruimte biedt, waardoor hij verder over m'n gezicht geschoven kan worden. Fov en sweet spot zijn daardoor duidelijk beter bij mij.

Dit hangt dus wel van de vorm / breedte van je gezicht af.

[ Voor 4% gewijzigd door Milly op 19-06-2021 12:08 ]

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Milly schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 12:07:
[...]

Ik zit met de VRcover mask met dunne foam zeker dichter op de lenzen dan met de originele mask. Dat komt vooral omdat die van VRcover aan de zijkanten meer ruimte biedt, waardoor hij verder over m'n gezicht geschoven kan worden. Fov en sweet spot zijn daardoor duidelijk beter bij mij.

Dit hangt dus wel van de vorm / breedte van je gezicht af.
Jup ik ook. In combinatie met de lenzen van vroptician zit ik er zelfs net wat te dicht op en kom ik met mijn wimpers tegen de lenzen aan. Zit er aan te denken om daar maar een stukje van af te knippen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Zonet met de G2 gespeeld en de nieuwe vrcover casket met smalle facepad.

Het geeft zekers 10-15% meer fov, immers zit ik er ook veel dichter bij de lenzen. Tot op heden reageert alles perfect en draait lekker vloeiend op 90Hz.
Saints&sinners gespeeld, al snap ik er weinig van hoe verder te komen. Zombies knallen blijft leuk en vooral met deze visuals.

Tracking loopt bij mij trouwens vloeiend. Al is het soms wel even klungelig met die oversized ringen die soms tegen elkaar bashen, vooral bij reloaden van je wapen. Dat hadden ze best wel wat kleiner mogen maken.

Morgen de Quest 2 maar eens updaten naar v29. Zoontje lief gebruikt die met powerbank voor Roblox VR.

Volgende week met steamsales. Tijd om wat games aan te schaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• E - Jay
Door bovenstaande reacties ook de vrcover besteld, ben benieuwd.

Ze zijn overigens nu in de aanbieding bij vrcover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:56

Mystikal

It never hurts to help!

Ook door bovenstaande reacties de VRcover besteld. Ik speel veel te weinig, maar ervaar ook dat de lenzen wat dichter bij mijn ogen moeten zijn.

Ik speel overigens alleen AMS2

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kylrad
E - Jay schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:13:
Door bovenstaande reacties ook de vrcover besteld, ben benieuwd.

Ze zijn overigens nu in de aanbieding bij vrcover
Bedankt voor de tip, wou al langer deze vrcovers bestellen maar waren telkens out of stock.
Ervaar zelf een wat kleine sweetspot, hopelijk brengt dit wat verbetering.
Ik draag alleen wel een bril zal even moeten opletten dat ik niet tegen de lenzen aankras denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashed1987
Gisteren de nieuwe kabel geprobeerd en met een kleed op de grond getest.

Helaas geen verbetering en de tracking blijft belabberd. Ik ga hier nog eens met HP contact over opnemen en daarna gaat hij de verkoop in. Wel heb ik nu extra controllers en kabel erbij want de oude hoeven niet terug :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashed1987
Zojuist door HP opgebeld met de vraag of de problemen verholpen zijn door de nieuwe kabel.

Aangegeven aan de vriendelijke medewerker dat het helaas nog hetzelfde was en ik inmiddels ook de Vive Pro 2 heb aangeschaft en gebruik.

Hij heeft nog een vraag uitgezet naar de derde lijn support of er beta drivers zijn van AMD die deze issues aanpakken. Hij vertelde dat het in dit geval voornamelijk aan de architectuur van AMD ligt en de communicatie tussen de HMD, AMD (grafische kaart) en Microsoft.

Zijn er meer mensen die een AMD kaart hebben en iets van problemen ervaren/ervaarden?
Ik heb bijv. ook met zowel de G2 als de VP2 dat ik Alyx niet kan spelen omdat de driver constant crashed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toth70
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:53
Ik heb een AMD kaart (6900xt) en heb geen problemen.

Ik had wel in het begin een tijdje tracking problemen (bij ca. een kwart van de sessies), maar die zijn 100% voorbij sinds ik met enige regelmaat de environment data in wmr leeggooi. Ik had die tracking issues toen trouwens ook op een Nvidia kaart. Dus dat zal wel iets anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashed1987
Hmm interessant ik heb ook een 6900XT.

Ik heb ook geprobeerd de environment data weg te gooien in WMR maar het helpt helaas niet.

Hij zei dat op dit moment qua tracking en beeldkwaliteit issues alleen AMD kaarten/systemen hier last van hebben. De vraag is natuurlijk in hoeverre dat waar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViperNL
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-09 21:57
Misschien bedoelde hij AMD chipset?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Vandaag de VR cover binnen gekregen en meteen geprobeerd. FOV is vergroot met 10/15%. Zit comfortabel en ben er erg blij mee.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• E - Jay
Ik heb de vrcover ook vandaag binnen gekregen en volledig eens met Mystikal.
Ook een stuk makkelijker schoon te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackyWindsurfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 15:07

WackyWindsurfer

No wind... no fun!

Kunnen jullie misschien een indicatie van de tijd tussen jullie bestelling en de levering geven?

Mijn bestelling van de VRCover Reverb G2 kit staat al meerdere dagen op verzonden, echter nog geen tracking info per email ontvangen.

Ben echt niet ongeduldig hoor, echt niet!
;)

Ben erg benieuwd naar het verschil tussen deze kit en stock. Heb mijn G2 eergisteren ontvangen, kom van een CV1 af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 13:57
Ik heb ook de VRcover set binnen. Ik had eerder al een set gekocht op Ebay. Was een persoon die deze zelf deed 3d printen. Had veel positieve reviews maar ik vond dat ding niet veel waard. Vooral het stukje welke over de neus gaat was te kort waardoor er licht doorheen kwam, daarnaast zat de originele veel lekkerder op het gezicht.

Gister de VRcover versie binnen en hoewel ze er van buiten hetzelfde uitzien zit er toch wel flink wat verschil in. De kwaliteit is zeer goed te noemen en hij zit ook prima met de dunne cover. Het verschil zit hem vooral in de hoeken. Met de std. cover zijn deze bij mij compleet vervormd, daar is niks van op te maken. Met de nieuwe cover zijn de hoeken alleen wat wazig maar wel redelijk leesbaar en te gebruiken. Komende dagen nog eens stoeien met de perfecte fitting maar vooralsnog zeker een verbetering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• E - Jay
WackyWindsurfer schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 11:25:
Kunnen jullie misschien een indicatie van de tijd tussen jullie bestelling en de levering geven?

Mijn bestelling van de VRCover Reverb G2 kit staat al meerdere dagen op verzonden, echter nog geen tracking info per email ontvangen.

Ben echt niet ongeduldig hoor, echt niet!
;)

Ben erg benieuwd naar het verschil tussen deze kit en stock. Heb mijn G2 eergisteren ontvangen, kom van een CV1 af.
Het duurde bij mij ook een paar dagen, ik heb op 22 juni besteld en gisteren (29 juni) kwam hij binnen. Op de 28ste kreeg ik in de avond ineens de mail met tracking info, terwijl bij vrcover op de 22ste al vermeld werd dat ik binnen 24 tot 48 uur de tracking info zou krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
https://github.com/fholger/openvr_fsr

Fsr plugin voor openvr. Mijn 1080Ti zal blij zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-09 22:34
Mag ik vragen welke VRCover jullie precies hebben gekocht? Ik neem aan incl facial interface? Dan kan ik alleen deze vinden:
https://eu.vrcover.com/pr...ment-set-for-hp-reverb-g2

Jullie ervaring is dus dat de FOV hiermee toch groter is?

[ Voor 12% gewijzigd door wolverine3141 op 08-07-2021 17:00 ]

iRacing profile | Racing rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

wolverine3141 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:00:
Mag ik vragen welke VRCover jullie precies hebben gekocht? Ik neem aan incl facial interface? Dan kan ik alleen deze vinden:

Deze heb ik idd.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kylrad
wolverine3141 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:00:

Deze heb ik onlangs besteld,
Er zitten 2 verschillende foams bij, een dunne en iets dikkere.
Bij de dunne merk ik dat de FOV groter is, de wat dikkere is naar mijn idee meer van hetzelfde.
Ik vind deze foam ook wat beter schoon te maken dan de originele.
Wel vind ik de originele foam wat comfortabeler zitten, maar de VRcover vind ik ook comfortabel genoeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 14:45
Na wat wikken en wegen heb ik toch de G2 besteld. Als het goed is komt deze vanavond binnen, dus ik weet wat ik aan het doen ben vanavond. :)

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-09 22:34
Om 90fps halen in iRacing moet ik mijn SS terugschroeven naar 30-40%. De bril geeft erg mooi en helder beeld, maar is voor je GPU wel veeleisend zeg. Ik vrees dat ik een keer een hardware upgrade moet gaan doen. :S

iRacing profile | Racing rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kylrad
wolverine3141 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 11:49:
Om 90fps halen in iRacing moet ik mijn SS terugschroeven naar 30-40%. De bril geeft erg mooi en helder beeld, maar is voor je GPU wel veeleisend zeg. Ik vrees dat ik een keer een hardware upgrade moet gaan doen. :S
Het helpt inderdaad als je een wat krachtigere GPU hebt, maar wordt de fps in racing games over het algemeen niet veel beïnvloed door de CPU? soms ligt het ook heel erg aan de game.
Half-Life Alyx bijvoorbeeld is heel goed geoptimaliseerd voor oudere videokaarten in vergelijking met sommige andere VR games die er slechter uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E - Jay
Kreeg een mailtje van derekenwinkel.nl dat ze momenteel de G2 in de aanbieding hebben, misschien interessant voor diegene die nog twijfelen o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Hebben jullie ook meer last van aangeslagen lenzen bij gebruik van de VRCover?
Ik had in eerste instantie nog niet eens in de gaten dat het damp was. Beeld was slecht en wittig. Blijkt het damp te zijn...

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E - Jay
Mystikal schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:09:
Hebben jullie ook meer last van aangeslagen lenzen bij gebruik van de VRCover?
Ik had in eerste instantie nog niet eens in de gaten dat het damp was. Beeld was slecht en wittig. Blijkt het damp te zijn...
Ja heb ik ook, maar dat had ik ook al bij de originele cover (op de warme dagen). Ik heb nu bij de VRcover de neusflap verwijderd (kan je los klikken) dan komt er wat meer lucht bij en heb ik dit niet meer.
Het licht wat dan van onderen komt is voor mij totaal niet storend en kan tegelijkertijd wat makkelijk m'n toetsenbord vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

E - Jay schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:29:
[...]

Ja heb ik ook, maar dat had ik ook al bij de originele cover (op de warme dagen). Ik heb nu bij de VRcover de neusflap verwijderd (kan je los klikken) dan komt er wat meer lucht bij en heb ik dit niet meer.
Het licht wat dan van onderen komt is voor mij totaal niet storend en kan tegelijkertijd wat makkelijk m'n toetsenbord vinden :P
Ah okay. Zal het ook eens proberen!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Kylrad
Er is een revisie geweest van de G2 kabel.
Als je last hebt van de bekende connectie problemen met de kabel, zoals het niet herkennen van het apparaat op USB poorten, dan kun je HP support benaderen en gratis een nieuwe kabel krijgen.

In de nieuwe kabel zit een aparte USB hub ingebouwd die ze in samenwerking met AMD hebben getest op AMD systemen. In de oude kabel wordt het signaal verstoord waardoor de G2 niet wordt herkend op de meeste USB poorten, voornamelijk AMD systemen hadden hier last van.

HP Support nummer voor Nederland:

31 20 504 0646

Als de support medewerker moeilijk doet over het vervangen, geef dan aan dat er een
'Engineering Advisory' (EA) geplaatst is voor dit product, of laat de medewerker zoeken naar
'New 6M Cable' in het systeem.
Hou ook je serienummer van je Reverb G2 en de specificaties van je PC bij de hand.

Bron:
https://www.reddit.com/r/HPReverb/comments/oyk6xd/revision_2_of_the_reverb_g2_cable_and_all_the/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiello
Mystikal schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 19:25:
[...]

Ah okay. Zal het ook eens proberen!
Even een algemene tip tegen aangeslagen lenzen.
Het heeft te maken met de warmte die van je gezicht af komt en het verschil in temperatuur met de lenzen. Een simpele oplossing is zorgen dat de lenzen dus warm zijn. Dit kan je gemakkelijk doen door een paar seconden de lenzen te föhnen. Voila geen aangeslagen lenzen meer :-)

Stiello.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E - Jay
Kylrad schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:02:
Er is een revisie geweest van de G2 kabel.
Als je last hebt van de bekende connectie problemen met de kabel, zoals het niet herkennen van het apparaat op USB poorten, dan kun je HP support benaderen en gratis een nieuwe kabel krijgen.
Eigenlijk zouden ze zo'n kabel vanuit zichzelf aan moeten bieden aan de gebruikers is mijn persoonlijke mening. Er zijn er een hoop die met blind vertrouwen de G2 hebben gekocht/ge-preordered en er waren er een hoop die problemen met de kabel hebben gehad wat allemaal toch wat moeilijk moeilijk was bij support.

Ik had destijds ook spontaan problemen, 3 maanden later een andere kabel (oude revisie) en dat gaat vooralsnog prima om m'n huidige Intel systeem met Nvidia videokaart.
Maar wat nou als ik eind van het jaar, als m'n garantie is verlopen, overstap naar een AMD systeem en de G2 blijkt niet te werken met de oude kabel ... ben benieuwd wat ze dan doen, terwijl ze kennelijk toch echt een "probleem" in de kabel hebben gevonden.

Trouwens, weet iemand of het mogelijk is om de kabel te verlengen? En dan bedoel ik niet aan de pc kant door de usb-c en display-port te verlengen maar aan de headset kant (zodat de breakoutbox gewoon in m'n tv-meubel verstopt blijft)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wardjinn
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 27-08 12:56
E - Jay schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:44:
[...]

Eigenlijk zouden ze zo'n kabel vanuit zichzelf aan moeten bieden aan de gebruikers is mijn persoonlijke mening. Er zijn er een hoop die met blind vertrouwen de G2 hebben gekocht/ge-preordered en er waren er een hoop die problemen met de kabel hebben gehad wat allemaal toch wat moeilijk moeilijk was bij support.

Ik had destijds ook spontaan problemen, 3 maanden later een andere kabel (oude revisie) en dat gaat vooralsnog prima om m'n huidige Intel systeem met Nvidia videokaart.
Maar wat nou als ik eind van het jaar, als m'n garantie is verlopen, overstap naar een AMD systeem en de G2 blijkt niet te werken met de oude kabel ... ben benieuwd wat ze dan doen, terwijl ze kennelijk toch echt een "probleem" in de kabel hebben gevonden.

Trouwens, weet iemand of het mogelijk is om de kabel te verlengen? En dan bedoel ik niet aan de pc kant door de usb-c en display-port te verlengen maar aan de headset kant (zodat de breakoutbox gewoon in m'n tv-meubel verstopt blijft)
Ik heb ook een Intel systeem met Nvidia videokaart en veel problemen gehad met de oude kabel. Deze week kreeg ik de nieuwe binnen en geen problemen meer.
Met de oude kabel is het niet een kwestie "of" ie kapot gaat maar "wanneer". Ik zou er voor gaan als ik jou was. Dat scheelt een hoop hoofdpijn in de nabije toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Stiello schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:49:
[...]

Even een algemene tip tegen aangeslagen lenzen.
Het heeft te maken met de warmte die van je gezicht af komt en het verschil in temperatuur met de lenzen. Een simpele oplossing is zorgen dat de lenzen dus warm zijn. Dit kan je gemakkelijk doen door een paar seconden de lenzen te föhnen. Voila geen aangeslagen lenzen meer :-)
Ik wacht wel wat langer :p

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:26
Is het iemand hier toevallig al gelukt om via HP nederland zo'n versie 2 kabel voor de G2 te bemachtigen :?

https://www.reddit.com/r/...erb_g2_cable_and_all_the/

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

dierkx36 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 13:26:
Is het iemand hier toevallig al gelukt om via HP nederland zo'n versie 2 kabel voor de G2 te bemachtigen :?

Dat zou ik graag ook willen weten. Hoe kom je eigenlijk in contact met HP in Europa. Kan je ze gewoon bellen?

Hopelijk hebben ze de support hier niet uitbesteed aan een 3e partij, dat betekent meestal dat meer gezeik.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
ocf81 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 21:03:
[...]

Dat zou ik graag ook willen weten. Hoe kom je eigenlijk in contact met HP in Europa. Kan je ze gewoon bellen?

Hopelijk hebben ze de support hier niet uitbesteed aan een 3e partij, dat betekent meestal dat meer gezeik.
Bellen idd, en dan hoop ik dat je even tijd heb want je hangt lang in de wacht.
Mail reageren ze niet op :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

dierkx36 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 13:26:

Hang nu aan de telefoon en ze lijken hem te gaan vervangen voor me. Ze sturen een nieuwe op.
Wachttijd was kort en werd snel en adequaat geholpen. Kan ook komen doordat ik super friendly was en mijn beste engelse beentje heb voorgezet... 8)7

Maandag of dinsdag komt hij binnen. Ze vragen of ik de oude kabel wil terugsturen.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:03
Moet je specifiek een AMD systeem hebben om in aanmerking te komen voor een nieuwe kabel?
Ik heb nu (nog) een Intel systeem maar sluit niet uit dat ik ooit overstap naar AMD.

Is het dan niet slim om nu alvast de juiste kabel te verkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Leader98 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 12:03:
Moet je specifiek een AMD systeem hebben om in aanmerking te komen voor een nieuwe kabel?
Ik heb nu (nog) een Intel systeem maar sluit niet uit dat ik ooit overstap naar AMD.

Is het dan niet slim om nu alvast de juiste kabel te verkrijgen?
Aangezien er een tekort is aan kabels, is het wel zo netjes om eerst de mensen een kabel te gunnen die op dit moment problemen ervaren. Systemspecs worden overigens ook opgevraagd dus wellicht dat ze daar ook een onderscheid in maken. Ik heb zelf AMD dus weet niet of dat een reden is om geen kabel te krijgen. Daarnaast zat ik ook nog in de garantie periode (3mnd).

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Mystikal schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 11:53:
[...]

Hang nu aan de telefoon en ze lijken hem te gaan vervangen voor me. Ze sturen een nieuwe op.
Wachttijd was kort en werd snel en adequaat geholpen. Kan ook komen doordat ik super friendly was en mijn beste engelse beentje heb voorgezet... 8)7

Maandag of dinsdag komt hij binnen. Ze vragen of ik de oude kabel wil terugsturen.
Ook net gebeld, als het goed is maandag een nieuwe kabel.
(Hoop echt dat het die nieuwe v2 kabel is... :) )

Ben het redelijk beu om iedere keer creabea te moeten doen om die controllers gejusteerd te krijgen :X

Ik moet ook de oude kabel terug sturen maar da's geen probleem :P

[ Voor 7% gewijzigd door dierkx36 op 10-09-2021 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

dierkx36 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 13:54:
[...]

Ook net gebeld, als het goed is maandag een nieuwe kabel.
(Hoop echt dat het die nieuwe v2 kabel is... :) )

Ben het redelijk beu om iedere keer creabea te moeten doen om die controllers gejusteerd te krijgen :X

Ik moet ook de oude kabel terug sturen maar da's geen probleem :P
Ik heb specifiek gevraagd of het de Gen2 kabel is en dat werd bevestigd. Dus daar ga ik wel van uit!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Mystikal schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 14:43:
[...]

Ik heb specifiek gevraagd of het de Gen2 kabel is en dat werd bevestigd. Dus daar ga ik wel van uit!
Hmm okay :/

Ik vroeg er namelijk ook naar en er werd aangegeven dat de vervangingskabel die ik eind juni had ontvangen AL een v2 kabel was 8)7

Lijkt me moeilijk gezien ze juli pas ergens zijn uitgekomen maar in Amerika okay, we gaan het meemaken zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

@dierkx36 Kijk anders eens naar het typenummer van de kabel, die zou dan moeten afwijken van de eerste kabel.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
ocf81 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 20:44:
@dierkx36 Kijk anders eens naar het typenummer van de kabel, die zou dan moeten afwijken van de eerste kabel.
Damn vergeten |:( je hebt gelijk :)

De oude kabel en de "nieuwe" die ik gehad heb zijn hetzelfde.

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Part Number: M52188-001

Part Description: SPS-CA ACTIVE 6M BLACK /W SWITCH

Is dit de nieuwe? Deze wordt naar mij opgestuurd.

Edit: dit zou idd de nieuwe moeten zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Mystikal op 11-09-2021 07:44 ]

Basement Bios ---- Exo-S

• dierkx36
Mystikal schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 07:32:

Zou idd de nieuwe moeten zijn.

De oude kabel heeft M18238-001 als code.
(Die 2 die ik heb liggen dan toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09-2023
Ik ben een beetje aan het rondneuzen voor een 2ehands Reverb G2, of toch nieuw. Bij een vriend in verschillende sims de G2 geprobeerd, wat een vooruitgang op de quest 2. Het verschil is echt daar, en heb het zelf ervaren. Reviews hadden mij altijd weggestuurd van de Reverb terwijl die echt heerlijk comfortabel is en de lenzen zijn top.

Ik las hierboven ook al wat over batches, moet ik nog ergens op letten? is een exemplaar van 4 maanden oud net zo goed, of kan ik beter net iets meer uitgeven en nieuw kopen?

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E - Jay
pannekoek141 schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:04:
Ik ben een beetje aan het rondneuzen voor een 2ehands Reverb G2, of toch nieuw. Bij een vriend in verschillende sims de G2 geprobeerd, wat een vooruitgang op de quest 2. Het verschil is echt daar, en heb het zelf ervaren. Reviews hadden mij altijd weggestuurd van de Reverb terwijl die echt heerlijk comfortabel is en de lenzen zijn top.

Ik las hierboven ook al wat over batches, moet ik nog ergens op letten? is een exemplaar van 4 maanden oud net zo goed, of kan ik beter net iets meer uitgeven en nieuw kopen?
Hierboven gaat het over de kabel die de Reverb G2 aan je PC verbindt, de headset zelf is hetzelfde. De origineel geleverde kabel KAN problemen geven met verbinden, bij AMD systemen wat erger dan bij Intel systemen zoals ik heb begrepen. Maar het kan bijvoorbeeld ook heel goed dat slechts 1 van USB poorten een goede verbinding geeft en de overige niet werken. Bij mij persoonlijk hield de kabel er na een maandje of 3 mee op, nieuwe gekregen van HP (de oude generatie kabel) en die doet het vooralsnog al maanden prima.

Koop je een tweedehands G2 dan acht ik de kans groot dat je ook de "oude" kabel erbij hebt. Ik kan me wel voorstellen dat HP de nieuwe G2's uitrust met de nieuwe kabel, echter zal een winkel ook eerst z'n oude voorraad opmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Mystikal schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 07:32:

Nieuwe kabel is binnen.
Met de v2 kabel werkt een G2 zonder enige problemen met een X570 moederboord *O*

Heb het idee dat het beeld ook iets scherper is met de v2 kabel, maar dat zal wel aan mij liggen

[ Voor 12% gewijzigd door dierkx36 op 13-09-2021 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

dierkx36 schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:54:
[...]

Nieuwe kabel is binnen.
Met de v2 kabel werkt een G2 zonder enige problemen met een X570 moederboord *O*

Heb het idee dat het beeld ook iets scherper is met de v2 kabel, maar dat zal wel aan mij liggen
Die van mij was gisteren ook binnen. Wel aangesloten nog niet getest. Momenteel een griepje, nog geen zin in gehad.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
Ironisch genoeg gelijk problemen met de kabel, morgen een nieuwe in de bus. Top support bij HP!

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

pannekoek141 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:49:
Ironisch genoeg gelijk problemen met de kabel, morgen een nieuwe in de bus. Top support bij HP!
AMD systeem? Oude kabel?

Basement Bios ---- Exo-S

• pannekoek141
Potver, zelfs met de nieuwe kabel bij een X470 systeem met een 5600x werkt die ook niet.

Suh dude

• dierkx36
pannekoek141 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 17:09:
Potver, zelfs met de nieuwe kabel bij een X470 systeem met een 5600x werkt die ook niet.
:?

Vreemd....
Wel type nummer staat er op de kabel ?

• pannekoek141
dierkx36 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 17:11:
[...]

:?

Vreemd....
Wel type nummer staat er op de kabel ?
Zelfde productnummer, maar op de nieuwe kabel zit ook een knopje, dus dat moet hem wel zijn :/

Zit wel op de windows 11 beta, maybe is dat het?

[ Voor 8% gewijzigd door pannekoek141 op 15-09-2021 17:17 ]

Suh dude

• dierkx36
pannekoek141 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 17:17:
[...]

Zelfde productnummer, maar op de nieuwe kabel zit ook een knopje, dus dat moet hem wel zijn :/

Zit wel op de windows 11 beta, maybe is dat het?
Hmm, met een knopje zou idd die v2 kabel moeten zijn :Y
Dat Windows 11 beta de oorzaak is durf ik niet te zeggen :N
Heb je wel de nieuwste AMD chipset drivers gebruikt ?

• pannekoek141
Hij werkt! waren problemen met de setup waar ik dus echt niks van begreep

Suh dude

• KevinSetz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-09 07:49
Oei... ik lees net de kabel V2 ik heb sinds gister een AMD systeem gebouwd 5900X en kwam van intel i7 6700k met de hp reverb nu is me broer net in nederland gekomen maar hoop dat de bril wel werkt, anders zal het erg jammer zijn :(

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ik ben sinds vandaag ook de blije bezitter van een Gen2 kabel. Ik moet zeggen dat het proces toch wel tamelijk soepel is verlopen. Bellen op maandag, kabel op donderdag binnen.

[edit] net even getest, en ik kan nu voor het eerst de bril direct aansluiten op de rear io. (geen eens een hub nodig! *O* )

[ Voor 26% gewijzigd door ocf81 op 16-09-2021 19:02 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 20:58
pannekoek141 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 17:09:
Alle usb poorten geprobeerd?

Bij mijn x370 gaat het maar op 1 poort goed.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Ik ben zelfs pro-actief gebeld door HP om te vragen of ik tevreden was! Was uiteindelijk in mijn voicemail beland, dus niet kunnen reageren. Kabel ook nog niet getest. Van de week eens proberen. Hopelijk dan meer tijd.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
Iemand enig idee?

Net nieuwe systeem gekocht een AMD 5600x 12 core met een 3070ti

Maar elk steam spel lagged met 1 FPS en onspeelbaar blauwe flikkering in het beeld etc. In home scherm is alles prima maar het gamen gaat totaal mis .. had hiervoor geen problemen met een i7 6700k en 1080gtx

Ook heb ik nu bij beeldscherm 5 stuks :/ terwijl ik maar 1 scherm aangesloten heb excl mijn bril

[ Voor 14% gewijzigd door KevinSetz op 21-09-2021 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

KevinSetz schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 18:03:
Iemand enig idee?

Maar elk steam spel lagged met 1 FPS en onspeelbaar blauwe flikkering in het beeld etc. In home scherm is alles prima maar het gamen gaat totaal mis .. had hiervoor geen problemen met een i7 6700k en 1080gtx

Ook heb ik nu bij beeldscherm 5 stuks :/ terwijl ik maar 1 scherm aangesloten heb excl mijn bril
Herken ik niet, heb je al geprobeerd de bril helemaal te deinstalleren en opnieuw te installeren? Drivers opnieuw geinstalleerd?

Vanavond mijn kabel eindelijk getest en helemaal tevreden. Geen connectieproblemen meer!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E - Jay
KevinSetz schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 18:03:
Iemand enig idee?

Is het uberhaupt wel G2 gerelateerd of is die 1 FPS er ook zonder aangesloten bril?

Ik had in het begin ook meerdere aangemaakte monitoren bij aansluiten van de G2, wat betreft FPS merkte ik hier weinig van maar heb gelezen dat het bij sommige problemen kan geven. Je kan ze verwijderen (heb ik voor de zekerheid ook gedaan), hier staat uitgelegd hoe:
https://www.reddit.com/r/...xed_hp_reverb_g2_no_more/
Hopelijk heb je hier wat aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
E - Jay schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 21:22:
[...]

Is het uberhaupt wel G2 gerelateerd of is die 1 FPS er ook zonder aangesloten bril?

Ik had in het begin ook meerdere aangemaakte monitoren bij aansluiten van de G2, wat betreft FPS merkte ik hier weinig van maar heb gelezen dat het bij sommige problemen kan geven. Je kan ze verwijderen (heb ik voor de zekerheid ook gedaan), hier staat uitgelegd hoe:
https://www.reddit.com/r/...xed_hp_reverb_g2_no_more/
Hopelijk heb je hier wat aan!
Ga er naar kijken heb net heel Windows opnieuw geïnstalleerd en drivers en updates. Hierna begon het spelletje weer te trippen met flikkering en blauwe stutters... Zucht dit is in alle VR games sinds ik me 3070ti er in heb.... Nu ik de super sampling op 20% gezet heb en super sampling op off is het redelijk goed te doen na 10 min testen maar lekker zit me dit niet 😔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seen
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-08 22:29
Vandaag (of misschien eerder maar had t gemist) op steam:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3R_lQhgbhqPTM83Y27MDlYeFG1E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/58TOaCgad1K8qE4HWVE2PXBO.jpg?f=fotoalbum_large
HP Reverb G2

AWARD WINNING VR HEADSET JUST GOT BETTER
Improved Controller Tracking
Get improved tracking below the waist with 30% more vertical area coverage.1

Extended Cable Compatibility
The 6M cable is now compatible with all AMD systems. Intel® systems continue to be compatible.2

New Adjustable Facemask
With the new adjustable eye relief facemask, you can easily customize your eye distance from the lenses to get an improved visual experience.2

(...)

Disclaimers:
1: 30% vertical tracking improvement based on an average user with arm length of 70cm. Only available with headsets sold in the US.
2: Only available on headsets sold in the US.

(...)
Over de kabel is hier gesproken. Wel vreemd dat de disclaimer aangeeft alleen in de US. :/

Maar wat bedoelen ze met:
"Improved Controller Tracking - Get improved tracking below the waist with 30% more vertical area coverage.1" -> Disclaimer 1: 30% vertical tracking improvement based on an average user with arm length of 70cm. Only available with headsets sold in the US"
Is dit een firmware update geweest? Maar als dat zo is zou het niet alleen US zijn...verwarrend. Of is dit al lang zo maar promoten ze het nu als nieuwe feature?

[ Voor 12% gewijzigd door Seen op 23-10-2021 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-09 11:08
De camera's zijn lager gepositioneerd bij de nieuwe G2, het is dus niet (alleen) een firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Eigenlijk een G2.1 dus.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosavanwinkle
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-05 15:51
ik ben van plan om een VR headset te kopen nog steeds twijfels tussen de nieuwe versie van de reverb G2 en de oculus quest 2? iemand advies? de G2 zou 30% betere tracking hebben,maar tja enkel in de USA atm
PC specs: rtx 3080, ryzen 9 5900x,32GB ddr4 3200mhz ram

The Bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29
rosavanwinkle schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 01:29:
ik ben van plan om een VR headset te kopen nog steeds twijfels tussen de nieuwe versie van de reverb G2 en de oculus quest 2? iemand advies? de G2 zou 30% betere tracking hebben,maar tja enkel in de USA atm
Mocht je nog even geduld hebben dan lijkt mij de G2V2 een zeer goede optie, "coming everywhere soon" maar ja, wat dat precies betekent..
https://www.reddit.com/r/...st_got/hi952h3/?context=3

edit: hmm.. wellicht De rekenwinkel even bellen komende week? Het lijkt erop dat ze al vrij snel de V2 kunnen leveren..
https://www.derekenwinkel...rb-g2-new-generation.html

Verder afhankelijk van persoonlijke voorkeur: budget / comfort / kabel vs standalone / aanbod op platform / toekomstbestendigheid / vertrouwen in merk.

Persoonlijk zou ik het, zeker na de cringy Meta-presentatie van Zuckerberg en Co afgelopen week, wel weten. Maar mocht je je niet storen aan de trackrecord en bedrijfsfilosofie van Facebook (of zelfs meedromen over digitale omgevingen vol naadloze transities tussen werelden met veel connectiviteit, expressies, en awesome neuro-oplossingen voor al je frustraties en problemen) en gewoon goede hardware, een goed onderhouden platform voor een redelijke prijs willen dan is de Q2 een prima keus. Mijn aanraden is om hier zo ver mogelijk van weg te blijven.

[ Voor 6% gewijzigd door JohnnieWbl op 31-10-2021 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiello
rosavanwinkle schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 01:29:
Heb zelf momenteel de Reverb G2 (v1) en heb ook ervaring met de quest 2.

Persoonlijk zou ik voor comfort en scherm voor de Reverb gaan. Het verschil in scherpte is echt goed te zien.

De voordelen van de quest zijn uiteraard wireless, betere tracking en prijs. Een erg groot nadeel is facebook.

Conclusie: Met de hardware die je hebt ga je een betere ervaring hebben met de Reverb. Vooral als je race sims en dat soort dingen gaat doen is het vele malen beter. Daarnaast kan je ook prima met de kabel bijvoorbeeld HL:Alyx spelen. De 30% extra tracking op de v2 zal daar nog meer aan bijdragen.

Stiello.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosavanwinkle
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-05 15:51
Bedankt voor al de info!
ja de facebook presentatie was echt ugh... en zelfs al moeten we geen facebook account meer gaan gebruiken voor de oculus,zucky zal nog altijd wel een manier vinden om er gebruik van te maken...
zal morgen de rekenwinkel eens bellen i'll keep you posted!
JohnnieWbl schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 09:39:
[...]

Mocht je nog even geduld hebben dan lijkt mij de G2V2 een zeer goede optie, "coming everywhere soon" maar ja, wat dat precies betekent..
https://www.reddit.com/r/...st_got/hi952h3/?context=3

edit: hmm.. wellicht De rekenwinkel even bellen komende week? Het lijkt erop dat ze al vrij snel de V2 kunnen leveren..
https://www.derekenwinkel...rb-g2-new-generation.html

Verder afhankelijk van persoonlijke voorkeur: budget / comfort / kabel vs standalone / aanbod op platform / toekomstbestendigheid / vertrouwen in merk.

Persoonlijk zou ik het, zeker na de cringy Meta-presentatie van Zuckerberg en Co afgelopen week, wel weten. Maar mocht je je niet storen aan de trackrecord en bedrijfsfilosofie van Facebook (of zelfs meedromen over digitale omgevingen vol naadloze transities tussen werelden met veel connectiviteit, expressies, en awesome neuro-oplossingen voor al je frustraties en problemen) en gewoon goede hardware, een goed onderhouden platform voor een redelijke prijs willen dan is de Q2 een prima keus. Mijn aanraden is om hier zo ver mogelijk van weg te blijven.

The Bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-05 17:32

TNJ

Frugalite

Hier ook een blije gebruiker van de G2, via mydealz een aanbieding in Duitsland gespot.

Zit op dit moment nog op een nieuwe Lenovo laptop en lees dat als ik mijn nieuwe AMD systeem bouw, bij problemen een nieuwe kabel nodig heb. d:)b

Specifiek mijn vraag: hebben G2 gebruikers de mogelijkheid bij Moss een menu te krijgen, om een 2e session/2e gebruiker te starten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steenbok
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:54
Ik heb op 12 december een HP Reverb G2 V2 nieuwe versie besteld bij Unbound VR. Hij zou normaal vandaag verzonden worden maar ik heb noch geen bericht gehad dat hij onderweg is. Hopelijk gaat dat niet lang meer duren.

• steenbok
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:54
Ik heb een email ontvangen dat hij vandaag verzonden word. Hopelijk kan ik hem morgen testen.

• Stiello
steenbok schreef op donderdag 30 december 2021 @ 16:18:
Ik heb een email ontvangen dat hij vandaag verzonden word. Hopelijk kan ik hem morgen testen.
Ik ben benieuwd of de tracking veel beter is ten opzichte van de v1. Dus ik wacht op je review :-)

Stiello.com

Pagina: 1 ... 13 ... 15 Laatste