• E - Jay
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:51
Crashed1987 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 09:59:
[...]

Ondanks dat hij pas drie dagen oud is ga ik er regelmatig met een doekje overheen ja, ik hou van schone, vingerafdrukvrije spullen :D poets ook regelmatig mn iPhone(s) en iPad :P
En als je hem eens opnieuw "kalibreert" via WMR instellingen en/of in de WMR bij ik meen vloerhoogte waar je gevraagd wordt eerst een keer volledig links en rechts te kijken?

• Crashed1987
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:16
E - Jay schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 11:53:
[...]

En als je hem eens opnieuw "kalibreert" via WMR instellingen en/of in de WMR bij ik meen vloerhoogte waar je gevraagd wordt eerst een keer volledig links en rechts te kijken?
Dat ga ik is proberen! Kan mij overigens niet herinneren dat ik dat bij de installatie heb moeten doen.

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Crashed1987 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 12:11:
[...]

Dat ga ik is proberen! Kan mij overigens niet herinneren dat ik dat bij de installatie heb moeten doen.
Interessant. Ik moet dat iedere keer doen wanneer ik m'n G2 prik geef (als ik klaar ben haal ik de power van de break-out box). Kijk links en rechts, kijk naar de grond. Daarna verschijnt pas de WMR omgeving in de headset.

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

• E - Jay
Milly schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 13:15:
[...]

Interessant. Ik moet dat iedere keer doen wanneer ik m'n G2 prik geef (als ik klaar ben haal ik de power van de break-out box). Kijk links en rechts, kijk naar de grond. Daarna verschijnt pas de WMR omgeving in de headset.
Mijn G2 ging ook steeds van de stroom maar bovenstaand had ik dan weer niet. In het begin wel met enige regelmaat dat met het overschakelen naar SteamVR dat je op die cirkel staat de lijn met pijl niet recht voor me zat of dat ineens de vloerhoogte niet klopte maar lang niet altijd. Ik moest sowieso altijd zelf naar de vloerhoogte instellingen toe.

Op een gegeven moment dat ik het weer eens een keer moest bijstellen via het "kijk links, rechts, enz" nooit meer het probleem gehad dat ik opnieuw moest bijstellen. Ik ging er toen vanuit dat het te maken had met een update van Windows/WMR/SteamVR.

Ook eens gehad dat bij het starten van de G2/WMR dat de positie van m'n controllers virtueel een behoorlijk aantal graden verschoven waren t.o.v. de fysieke positie van de controllers. Kreeg ik toen met geen mogelijkheid recht (zelfs met af- en aanmelden controllers) tot ik de PC herstart had toen was het weer in orde.

Maar heb je al eens geprobeerd WMR opnieuw te installeren? Misschien zijn er bepaalde instellingen die WMR nu niet (goed) kan wegschrijven.

• Milly
  • Niet online
E - Jay schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 14:55:
[...]
Maar heb je al eens geprobeerd WMR opnieuw te installeren? Misschien zijn er bepaalde instellingen die WMR nu niet (goed) kan wegschrijven.
Ik vind het wel goed eigenlijk. Ik switch nogal eens van locatie met m'n G2 (voor m'n PC in bureaustoel, achter m'n bureau staand, of in de racestoel), en ik heb eigenlijk nooit tracking issues, misschien wel juist omdat ik steeds calibreer.

Misschien wil ie wel steeds opnieuw calibreren omdat ik vaak van plek wissel :)

[ Voor 7% gewijzigd door Milly op 25-02-2021 18:29 ]

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:30
Mijn g2 vandaag ontvangen en aangesloten. Na alle verhalen spannend moment, aangezien vele issues hebben.
Bij mij ging het probleemloos via usb-c op een 6900xt. (B550 amd).

Morgen uitgebreidt instellen testen, wat me opviel is dat het beeld onscherp is als je de headset niet 100% op hebt. Morgen maar even afstellen in headset op maat instellen 😎

iRacing Profiel

• Crashed1987
Vandaag de knuckle controllers binnen gekregen, maandag besteld. Morgen komen de lighthouses (via eBay gekocht) en de benodigde USB stick is ook onderweg voor het koppelen van de knuckles. Kan eerlijk gezegd niet wachten.

Vanavond de headset opnieuw ingesteld, hoefde hem alleen maar door de kamer te halen voor de ruimte bepaling. Het opzetten en naar links en rechts kijken hoefde ik niet te doen. Daarna Beat Saber gespeeld en meerdere malen gefaalde levels doordat de tracking niet goed werkt en het beeld ineens versprong. Ik heb vier lampen in de kamer die voldoende licht afgeven dus het lijkt me sterk dat het daar aan ligt. sommige moment wel wat frustrerend aan het worden. Het schijnt dat je de tracking ook via steam kan laten doen met een tracking tool die je kan installeren, misschien dat ik dat is ga proberen nog (heb je sowieso ook nodig om met de knuckles te kunnen spelen. (https://www.reddit.com/r/...chaperone_with_wmr_using/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Wellicht teveel lampen? Juist veel licht is slecht voor je tracking en je gebruikt 1.5/6v batterijen? Maar misschien had je dat al eerder geantwoord, heb niet alles gelezen/gevolgd.

[ Voor 45% gewijzigd door Plugin op 26-02-2021 05:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E - Jay
Crashed1987 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 22:40:
Vandaag de knuckle controllers binnen gekregen, maandag besteld. Morgen komen de lighthouses (via eBay gekocht) en de benodigde USB stick is ook onderweg voor het koppelen van de knuckles. Kan eerlijk gezegd niet wachten.

Vanavond de headset opnieuw ingesteld, hoefde hem alleen maar door de kamer te halen voor de ruimte bepaling. Het opzetten en naar links en rechts kijken hoefde ik niet te doen. Daarna Beat Saber gespeeld en meerdere malen gefaalde levels doordat de tracking niet goed werkt en het beeld ineens versprong. Ik heb vier lampen in de kamer die voldoende licht afgeven dus het lijkt me sterk dat het daar aan ligt. sommige moment wel wat frustrerend aan het worden. Het schijnt dat je de tracking ook via steam kan laten doen met een tracking tool die je kan installeren, misschien dat ik dat is ga proberen nog (heb je sowieso ook nodig om met de knuckles te kunnen spelen. (https://www.reddit.com/r/...chaperone_with_wmr_using/)
Meen me te herinneren dat toch echt bij vloerhoogte te doen, misschien vergis ik me of is dat links en rechts kijken alleen bij kalibratie gebruik staande/zittende positie. Kan het helaas niet voor je controleren gezien m'n defecte G2.
Merk je het alleen bij Beat Saber of zijn er meerdere spellen die problemen geven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• E - Jay
ericje627 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 14:12:
[...]
Zojuist via de mail bevestigd gekregen dat HP het artikel 'HP Elite USB C Multi Port Hub' (part nummer L39572-001) heeft opgestuurd. Dat is een USB-C hub/dongle met 1x USB 3.0 type A, 1x USB 2.0 type A, HDMI en 1x USB C (power passthrough in). Hoe ik die precies aan moet sluiten weet ik nog niet, ik vermoed de hub op de USB-C van de computer en dan de Reverb met de USB A -> USB C adapter op de USB 3.0 poort.
Heb jij toevallig al de HP Hub ontvangen en ermee kunnen testen?

Ik heb gisterenochtend een poos met HP Support aan de lijn gezeten om m'n bevindingen met de HP Hub door te geven. Ik begreep uit hun reactie dat ze zelf ook nog zoekende zijn waar deze problemen vandaan komen. Als het goed is hebben ze m'n melding laten escaleren en gaan ze me een nieuwe kabel/breakout-box sturen wanneer voorradig (uiteraard) ... hoop dat dat niet al te lang duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
in de settings van WRM zit een calibratie optie. Deze staat bij mij grey-out op 68mm.
Ik kan dit dus niet aanpassen? Hebben meerdere mensen dit?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
refused81 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 12:27:
in de settings van WRM zit een calibratie optie. Deze staat bij mij grey-out op 68mm.
Ik kan dit dus niet aanpassen? Hebben meerdere mensen dit?
Als je de ipd slider beweegt van de headset zie je de ipd setting vanzelf veranderen (of in game dan zie je dat ook).

[ Voor 3% gewijzigd door Plugin op 26-02-2021 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 08-05 13:36
Die optie in WMR is volgens mij een softwarematige oplossing voor headsets die geen slider hebben. Niet voor de G2 bedoelt dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
Thodekroo schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:19:
Die optie in WMR is volgens mij een softwarematige oplossing voor headsets die geen slider hebben. Niet voor de G2 bedoelt dus.
Je kan dan wel zien waar die op staat en veranderd dan ook als je de ipd slider beweegt van je headset, dus toch wel nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
Plugin schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:11:
[...]

Als je de ipd slider beweegt van de headset zie je de ipd setting vanzelf veranderen (of in game dan zie je dat ook).
Je hebt gelijk, thanks 👍

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phoentje
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

Jade here from VR Cover :)

Just dropping you an email to let you know we've listened to customer demand and we're excited to announce our latest release: The Facial Interface and Foam Replacement Set for HP Reverb G2!

A 4-piece accessory set that maximises hygiene and comfort, it has everything you need for a better VR experience. You can check it out via the links below:

- US Store // Facial Interface and Foam Replacement Set for HP Reverb G2
- Worldwide Store // Facial Interface and Foam Replacement Set for HP Reverb G2
- Europe Store // released in the upcoming weeks

Also, be sure to check out the FAQ's regarding the field of view, sizing and how to clean:
FAQ: Facial Interface and Foam Replacement Set for HP Reverb G2

Hope this helps, happy VR-ing!
Jade

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
phoentje schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 19:41:
Jade here from VR Cover :)

Just dropping you an email to let you know we've listened to customer demand and we're excited to announce our latest release: The Facial Interface and Foam Replacement Set for HP Reverb G2!

A 4-piece accessory set that maximises hygiene and comfort, it has everything you need for a better VR experience. You can check it out via the links below:

- US Store // Facial Interface and Foam Replacement Set for HP Reverb G2
- Worldwide Store // Facial Interface and Foam Replacement Set for HP Reverb G2
- Europe Store // released in the upcoming weeks

Also, be sure to check out the FAQ's regarding the field of view, sizing and how to clean:
FAQ: Facial Interface and Foam Replacement Set for HP Reverb G2

Hope this helps, happy VR-ing!
Jade
Link naar product & hier al een review:

https://us.vrcover.com/pr...ment-set-for-hp-reverb-g2

(nog geen link op de EU store).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:40
phoentje schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 19:41:
VRCover komt met The Facial Interface and Foam Replacement Set for HP Reverb G2!
Ben benieuwd naar de reviews, hou het in de gaten. Tot nu toe stoort de originele mask niet echt en vind ik het comfort zeer goed. Dat komt waarschijnlijk ook door het gewicht/balans, wat gewoon goed in orde is (laatst de Q1 weer eens geprobeerd, nu viel meteen het gewicht en het gebrekkige "omsluiten" van de mask op, iets wat mij totaal niet opgevallen was toen ik blanco de Q1 in gebruik nam).

Wat mij wel begint te storen zijn de controllers. De laatste tijd ben weer bezig met een Skyrim play through, vol goede moed staand begonnen maar nu speel ik zowel zittend als staand. Laatst zo'n 3 uur achter elkaar gespeeld, dan is zittend toch wel fijner :) Maar de joystick van de linker controller blijft nu af en toe vast zitten in de stand naar boven, op zich niet erg maar al met al voelt het gewoon wat goedkoop. De joystick gaat ook niet echt soepel rond maar schokt af en toe wat. Om deze of een andere reden lukt het mij ook met geen mogelijkheid om lockpicking in de game te doen, is hier nog iets op te verzinnen behalve met mods? Ik speel het liefst vanilla (voorlopig toch in ieder geval).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milly
  • Niet online
JohnnieWbl schreef op maandag 1 maart 2021 @ 17:21:
[...]

Ben benieuwd naar de reviews, hou het in de gaten. Tot nu toe stoort de originele mask niet echt en vind ik het comfort zeer goed. Dat komt waarschijnlijk ook door het gewicht/balans, wat gewoon goed in orde is
Heb mod met de Odyssey+ cover en klitteband uitgevoerd op m'n G2, en dat is qua beeld toch wel een grote vooruitgang vind ik (een beetje meer fov maar vooral meer beeld in de vier hoeken; geen wc-rol effect meer). Alleen zit dat veel minder lekker dan de originele mask. Dus als deze VRCover de voordelen daarvan combineert met comfort, ben ik verkocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoNohT
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:25
Milly schreef op maandag 1 maart 2021 @ 18:27:
[...]

Heb mod met de Odyssey+ cover en klitteband uitgevoerd op m'n G2, en dat is qua beeld toch wel een grote vooruitgang vind ik (een beetje meer fov maar vooral meer beeld in de vier hoeken; geen wc-rol effect meer). Alleen zit dat veel minder lekker dan de originele mask. Dus als deze VRCover de voordelen daarvan combineert met comfort, ben ik verkocht!
Ik heb deze ook geprobeerd, maar ik merkte dat ik echt met mijn wimpers over de lenzen aan het schrapen was, dat was niet bepaald comfortabel. Dus ik ben mooi terug gegaan naar de originele cover van HP. Ik gok dat mijn gezicht zo smal is dat mijn ogen dieper in de lens liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashed1987
E - Jay schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 10:17:
[...]

Meen me te herinneren dat toch echt bij vloerhoogte te doen, misschien vergis ik me of is dat links en rechts kijken alleen bij kalibratie gebruik staande/zittende positie. Kan het helaas niet voor je controleren gezien m'n defecte G2.
Merk je het alleen bij Beat Saber of zijn er meerdere spellen die problemen geven?
Ik heb er een beetje mee gestoeid en de hoogte een beetje aangepast en ik kreeg daar heel kort een keertje (paar keer naartoe gegaan) een melding van het links en rechts kijken. Ik heb ook het OSVR geprobeerd, maar dat bracht niet echt een verandering.

Wat mij van het weekend overigens wel is opgevallen dat de tracking overdag beter is als ik de gordijnen dicht doe, geen licht aan en dan ga spelen. Het lijkt er op dat de headset de controllers dan beter ziet.

Hopelijk komt deze week de rest binnen voor de Knuckles, zodat ik daarmee aan de slag kan en Alyx opnieuw kan spelen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• artslart
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-04 16:58
Inmiddels heb ik in mijn X570 systeem een USB3 kaart van StarTech geplaatst. Na een avond spelen lijken alle klachten m.b.t. instabiliteit verdwenen. Ik heb geen wegvallende controllers meer en de VR Home van Steam gedraagt zich een stuk beter. Niet het goedkoopste kaartje dat je kunt krijgen, maar het lijkt in ieder geval te werken. Hierbij heb ik Windows zelf de drivers laten opzoeken (heb niet eens een DVD drive meer om de meegeleverde schijf te lezen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:38

Hu9o

Schokkend

JohnnieWbl schreef op maandag 1 maart 2021 @ 17:21:
[...]
Maar de joystick van de linker controller blijft nu af en toe vast zitten in de stand naar boven, op zich niet erg maar al met al voelt het gewoon wat goedkoop. De joystick gaat ook niet echt soepel rond maar schokt af en toe wat.
Dat komt omdat het zwarte plastick van de joystick iets omhoog is geschoven langs het metalen asje van de gimbal.
Het plastic kan je weer terug drukken door er van boven met je duim (hard!) op te drukken.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Hu9o schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 07:46:
Dat komt omdat het zwarte plastick van de joystick iets omhoog is geschoven langs het metalen asje van de gimbal.
Het plastic kan je weer terug drukken door er van boven met je duim (hard!) op te drukken.
Top, dat lijkt te werken, dank! Er lag al wat plastic "stof" op de gimbal vanwege het schuren dus hopelijk is dit een makkelijker fix, vanavond maar weer even lockpicking in Skyrim proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

artslart schreef op maandag 1 maart 2021 @ 22:41:
Inmiddels heb ik in mijn X570 systeem een USB3 kaart van StarTech geplaatst. Na een avond spelen lijken alle klachten m.b.t. instabiliteit verdwenen. Ik heb geen wegvallende controllers meer en de VR Home van Steam gedraagt zich een stuk beter. Niet het goedkoopste kaartje dat je kunt krijgen, maar het lijkt in ieder geval te werken. Hierbij heb ik Windows zelf de drivers laten opzoeken (heb niet eens een DVD drive meer om de meegeleverde schijf te lezen).
Dat is goed nieuws. Op welk moederbord?

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• artslart
Bolk schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 08:55:
[...]

Dat is goed nieuws. Op welk moederbord?
Het is een ASUS Pro WS X570-ACE, een workstationmodel. De USB kaart heeft nog een SATA voedingsconnector, maar die heb ik niet hoeven aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

JohnnieWbl schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 07:59:
[...]

Top, dat lijkt te werken, dank! Er lag al wat plastic "stof" op de gimbal vanwege het schuren dus hopelijk is dit een makkelijker fix, vanavond maar weer even lockpicking in Skyrim proberen!
Mooi zo! :)

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAce
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-05 20:49
Nog een sterke aanrader voor GTA fans. De GTA R.E.A.L. mod is een gratis VR mod voor GTA V.
https://github.com/LukeRoss00/gta5-real-mod

Dit voelt bijna aan als een native VR implementatie. Er is geen ondersteuning voor motion controllers maar eerlijk gezegd mis ik dit ook niet. Daarnaast raad ik nog enkele mods aan voor o.a. andere sound effects, nog betere graphics (indien de hardware toerijkend is) en "Realistic car handling and top speed", samen met een (PS4) controller is dit een gouden combinatie.

Ik heb inmiddels ruim 6 uur campaign gespeeld en ben er wel zeer enthusiast over!

[ Voor 23% gewijzigd door DutchAce op 04-03-2021 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Niet online
ThoNohT schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:57:
[...]

Ik heb deze ook geprobeerd, maar ik merkte dat ik echt met mijn wimpers over de lenzen aan het schrapen was, dat was niet bepaald comfortabel. Dus ik ben mooi terug gegaan naar de originele cover van HP. Ik gok dat mijn gezicht zo smal is dat mijn ogen dieper in de lens liggen?
Ja mijn wimpers raken de lens ook af en toe, maar dat neem ik op de koop toe. Eigenlijk gebruik ik de originele mask niet meer; het beeld is zoveel groter. Het verschil in afstand is dan ook behoorlijk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YAvPfN3IFEmaGGOcdfo337EUxCA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nKS94W7oqkZIFaKZZQ7OdUcX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xALn4gXisaUXVO1iyJKDnUwpEfM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lrb2kQ0JaOAdM15A2bVSvqap.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThoNohT
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:25
Volgens mij raken mijn wimpers de lens met de originele face mask al. Met die andere is het nog veel erger, en ik merkte ook niet echt verschrikkelijk veel verschil in FOV. Dus ik denk dat de originele voor mij gewoon goed genoeg was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DKWB
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:33
Voor mij is de originele face mask ook prima. Als ik de headset wat strakker doe dan kan ik de randen van de panelen al zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashed1987
Inmiddels heb ik alle benodigdheden om de Knuckle controllers samen met de Reverb te gebruiken binnen en ingesteld.

Het instellen van de controllers en deze "syncen" met de Reverb controllers is allemaal geen probleem en werk perfect! Voor meer info :https://github.com/pushrax/OpenVR-SpaceCalibrator/wiki/Oculus-Rift--&-Vive-Trackers-setup
Video uitleg: YouTube: HOW TO USE THE HP REVERB G2 WITH INDEX CONTROLLERS - It's SO Simple!...

Nu met de Knuckles een super ervaring in Alyx met de volledige vinger tracking en een super beeldkwaliteit, helaas niet op ultra ondanks de 6900XT :o

Overdag werkt dit, met gordijnen dicht best goed de tracking van de bril is dan ook best goed (tot nu toe). S'avonds is het echter nog steeds een drama met de tracking van de bril. Ik heb het geprobeerd met alle lampen (hue) op volle 100% in wit licht, geel licht, donkergeel licht, maar ook op lagere percentages en verschillende lampen aan of uit. De tracking blijft belabberd, zeker bij een snelle game als beat saber.

Ik kan sowieso iedereen aan raden om de knuckle controllers te gebruiken of andere controllers samen met de Reverb, want dat is echt een flinke vooruitgang!

Wel ben ik benieuwd of iemand nog tips heeft wat betreft de tracking van de bril zelf en de be/verlichting van de ruimte. Want ineens van 1.7 meter groeien naar 2 meter of krimpen naar 0.5 meter begint me wel een beetje uit mn neus te komen. :( Nu krijg ik eind maart nog een nieuwe headset vanwege dooie pixels, maar als dit blijft gaat hij toch echt de verkoop in en komt er een index...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artslart
Crashed1987 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 20:14:
Ik heb het geprobeerd met alle lampen (hue) op volle 100% in wit licht, geel licht, donkergeel licht, maar ook op lagere percentages en verschillende lampen aan of uit. De tracking blijft belabberd, zeker bij een snelle game als beat saber.
Kan het zijn dat de Hue lampen op hoge frequentie knipperen en daarmee de tracking storen? Ik zou eens ouderwetse gloeilampen of halogeenverlichting proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashed1987
artslart schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 09:44:
[...]

Kan het zijn dat de Hue lampen op hoge frequentie knipperen en daarmee de tracking storen? Ik zou eens ouderwetse gloeilampen of halogeenverlichting proberen.
Ik ga het is proberen vanavond en laat het weten wat het resultaat is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toth70
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14:14
Andere optie die mij enorm heeft geholpen: clear environment data in de wmr settings.

Als ik dit niet doe krijg ik heel snel enorme tracking problemen: ik speel alleen racesims en dan zweef ik door de auto alsof ik aan de paddo's zit. Ik gooi nu voor elke sessie de environment data weg, en sindsdien heb ik nergens meer last van en is mijn headtracking 100% stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashed1987
Toth70 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 10:34:
Andere optie die mij enorm heeft geholpen: clear environment data in de wmr settings.

Als ik dit niet doe krijg ik heel snel enorme tracking problemen: ik speel alleen racesims en dan zweef ik door de auto alsof ik aan de paddo's zit. Ik gooi nu voor elke sessie de environment data weg, en sindsdien heb ik nergens meer last van en is mijn headtracking 100% stabiel.
Dat is ook nog een goed idee, ga ik proberen! (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Vandaag m'n G2 binnen gekregen en sure enough 7-14 op m'n ASUS x570. Ik overweeg nu een USB 3 kaartje, maar lees ook hier en daar dat beta BIOS-en met AGESA 1.2.0.1 een mogelijke fix bieden.

[ Voor 4% gewijzigd door Bolk op 11-03-2021 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
Ook sinds kort een x570 bord, laatste BIOS erop gezet (+ nieuwste chipset driver) en het werkt op een USB 3 port aansluiting achterop het moederbord zonder problemen gelukkig!

[ Voor 199% gewijzigd door Plugin op 11-03-2021 21:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

AMD bevestigt root cause en een fix in AGESA 1.2.0.2: https://community.amd.com...-connectivity/ta-p/456762

/edit: overigens een tijdelijke fix gevonden voor het issue. Ik gebruik nu de USB hub in m'n monitor.

[ Voor 24% gewijzigd door Bolk op 12-03-2021 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
Mijn G2 heeft het maarliefst 4 maanden volgehouden. Gisteren trok ik per ongeluk bij het opzetten mijn kabel eruit, sindsdien deed hij raar. Beeld werd zwart bij het opzetten, maar geluid bleef het wel doen. Bij opnieuw insteken van de kabel in de headset deed hij het weer, maar zodra ik hem opzette (en de kabel dus een beetje bewoog) werd het beeld weer zwart en nog wel geluid. Na een paar keer opnieuw insteken van de kabel kreeg in een 1-4 fout en sindsdien doet hij niets meer. HP support gebeld en verhaal gedaan, en aangegeven dat het bijna niets anders dan de kabel (breuk?) kan zijn. Ze gaan me een nieuwe kabel opsturen maar die was (zoals bekend) niet op voorraad.

Nu voor de time being maar een Quest 2 gekocht, benieuwd of dat gaat bevallen (jaja Facebooklogin is kut, maar betalen voor een Iracing account en voor onbepaalde tijd niet kunnen racen nog kutter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
Wel netjes dat ze dan een nieuwe kabel opsturen (zonder kosten?).
Ik krijg wel een 1.4 fout op de USB Type-C aansluiting, normale usb 3 werkt dan wel weer.
Alleen als ik de zittende positie wil selecteren met de WMR-portal lukt dat niet vreemd genoeg (waar je de headset naar de computer moet richten en daarna op bevestigen moet klikken (knop kan je dan niet aanklikken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
Plugin schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 10:26:
Wel netjes dat ze dan een nieuwe kabel opsturen (zonder kosten?).
Ik zou het vreemd vinden als ze kosten zouden rekenen voor iets dat gewoon onder de garantie valt... Daarnaast is het een bekend probleem. De manier waarom de kabel de headset in gaat had denk ik beter gekund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryuukami
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-01 00:05
Ik heb dus hetzelfde probleem met de Index controllers als je gewoon naar voren en opzij beweeg gaat het prima. Maar als je 45 of 180 graden draai volgen je handen niet mee. Als ik mijn handen voor de headset hou en 180 draai zitten ze in de headset.

Ryuukami

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryuukami
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-01 00:05
Wel dat was stom in de spacecalibrater in edit profile kun je de x y z as aanpassen om ze precies op de goede plek te zetten is wel wat werk als je een mierenneuker bent maar werkt perfect.

Ryuukami

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Thodekroo schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 18:22:
Mijn G2 heeft het maarliefst 4 maanden volgehouden. Gisteren trok ik per ongeluk bij het opzetten mijn kabel eruit, sindsdien deed hij raar. Beeld werd zwart bij het opzetten, maar geluid bleef het wel doen. Bij opnieuw insteken van de kabel in de headset deed hij het weer, maar zodra ik hem opzette (en de kabel dus een beetje bewoog) werd het beeld weer zwart en nog wel geluid. Na een paar keer opnieuw insteken van de kabel kreeg in een 1-4 fout en sindsdien doet hij niets meer. HP support gebeld en verhaal gedaan, en aangegeven dat het bijna niets anders dan de kabel (breuk?) kan zijn. Ze gaan me een nieuwe kabel opsturen maar die was (zoals bekend) niet op voorraad.
Is het de kabel of de connectie van de kabel in de headset? Toeval wil dat ik het vorige week ook voor het eerst had, bij het opzetten ging het beeld ineens op zwart (ook geen audio) en de 1-4 foutmelding in het scherm. Na wat klooien met usb-poorten en zoeken op de foutmelding toch maar eens naar de kabel in de headset gekeken, die zat er op het oog ver genoeg in en kreeg het ook niet echt verder met wat aandrukken. Toen er maar uitgetrokken en er weer stevig ingedaan en toen deed hij het weer.

Ik gok dat het op- en afzetten voor de problemen zorgt, ik had het daarna nog eens bij het opzetten. Naast de standaard irritante kabelhouder clip begeleid ik de kabel op 2 punten met kleine klittenbandjes. Twijfel nu om ze wat steviger met tiewraps vast te zetten, zou de problemen ook groter kunnen maken. Een nieuwe kabel lijkt mij echter dezelfde problemen hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
JohnnieWbl schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 14:50:
[...]

Is het de kabel of de connectie van de kabel in de headset? Toeval wil dat ik het vorige week ook voor het eerst had, bij het opzetten ging het beeld ineens op zwart (ook geen audio) en de 1-4 foutmelding in het scherm. Na wat klooien met usb-poorten en zoeken op de foutmelding toch maar eens naar de kabel in de headset gekeken, die zat er op het oog ver genoeg in en kreeg het ook niet echt verder met wat aandrukken. Toen er maar uitgetrokken en er weer stevig ingedaan en toen deed hij het weer.

Ik gok dat het op- en afzetten voor de problemen zorgt, ik had het daarna nog eens bij het opzetten. Naast de standaard irritante kabelhouder clip begeleid ik de kabel op 2 punten met kleine klittenbandjes. Twijfel nu om ze wat steviger met tiewraps vast te zetten, zou de problemen ook groter kunnen maken. Een nieuwe kabel lijkt mij echter dezelfde problemen hebben..
Ja ik weet zeker dat de kabel er ver genoeg in zat (tot het kleine gaatje de rand raakt). Het zou inderdaad nog zo kunnen zijn dat hij in de headset geen goed contact meer maakt, als het probleem blijft bestaan bij de nieuwe kabel dan lijkt me dat nog de enige mogelijkheid en kan dus de hele headset retour.

OT, vandaag de Quest 2 binnen gekregen, dat is toch wel even 3 stappen terug qua comfort zeg. Zowel de strap als de facecover zijn zeer onconfortabel. Die heb ik dan ook maar gelijk geupgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Thodekroo schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 16:32:
Ja ik weet zeker dat de kabel er ver genoeg in zat (tot het kleine gaatje de rand raakt). Het zou inderdaad nog zo kunnen zijn dat hij in de headset geen goed contact meer maakt, als het probleem blijft bestaan bij de nieuwe kabel dan lijkt me dat nog de enige mogelijkheid en kan dus de hele headset retour.
Klinkt wel als hetzelfde euvel, hopelijk werkt de nieuwe kabel voor je! Ik hou het in het achterhoofd als plan B (plan A is hopen dat hij het blijft doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Niet online
Heb je hem al binnen? Diverse reviews spreken wel van een vooruitgang qua comfort en fov. Ik heb 'm ook besteld een paar dagen terug, maar veel schot zit er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Laatst online: 19:56
Milly schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 16:53:
[...]

Heb je hem al binnen? Diverse reviews spreken wel van een vooruitgang qua comfort en fov. Ik heb 'm ook besteld een paar dagen terug, maar veel schot zit er niet in.
Nope, na betaling niks meer gehoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJaapS
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-01 19:09
E - Jay schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 12:19:
[...]

Heb jij toevallig al de HP Hub ontvangen en ermee kunnen testen?

Ik heb gisterenochtend een poos met HP Support aan de lijn gezeten om m'n bevindingen met de HP Hub door te geven. Ik begreep uit hun reactie dat ze zelf ook nog zoekende zijn waar deze problemen vandaan komen. Als het goed is hebben ze m'n melding laten escaleren en gaan ze me een nieuwe kabel/breakout-box sturen wanneer voorradig (uiteraard) ... hoop dat dat niet al te lang duurt.
Ik heb precies dezelfde symptomen als jij beschrijft.
Ik krijg een nieuwe kabel toegestuurd, maar idd, wanneer weer op voorraad.
Vingers gekrruisd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thodekroo
DeJaapS schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 21:05:
[...]

Ik heb precies dezelfde symptomen als jij beschrijft.
Ik krijg een nieuwe kabel toegestuurd, maar idd, wanneer weer op voorraad.
Vingers gekrruisd.
Ik krijg ook een nieuwe kabel toegestuurd, verwachtte datum dat hij weer op voorraad is: 23 maart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E - Jay
Thodekroo schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 21:15:
[...]

Ik krijg ook een nieuwe kabel toegestuurd, verwachtte datum dat hij weer op voorraad is: 23 maart
Ik heb tot op heden nog geen kabel ontvangen of er iets over gehoord, dus zou mooi zijn als er volgende week iets van over bekend wordt. Hopelijk is het ook daadwerkelijk de oplossing.
Ik begin vast met de schietgebedjes :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leader98
  • Laatst online: 19:56
Milly schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 16:53:
[...]

Toen ik navraag deed bij VRcover reageerden ze met de melding dat ie op de post gegaan was.
Zonet stond de postbode voor de deur met een doosje uit Duitsland!

Het ziet er op het oog netjes uit en de kussentjes zijn lekker glad.
Morgen even uitgebreid testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artslart
Leader98 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 09:42:
[...]
Zonet stond de postbode voor de deur met een doosje uit Duitsland!
De mijne is ook onderweg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mnugter
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-05 22:32
Ik heb em nu een paar dagen binnen en kunnen proberen.

Je krijgt 2 diktes aan padding erbij. Ik heb een aantal dagen de dunne geprobeerd en dan zit je echt met je wimpers tegen de lenzen aan. Voor mij minder comfortabel omdat m'n neus wat klem zat, maar die is dan ook misschien wat groot ;)

De dikkere versie zit voor mij perfect, beter nog dan de standaard, voelt fijner aan en ik zit nog steeds dichter op de lenzen dan de originele cover.

FOV verbeteringen heb ik geen idee van, ik merk niet echt verschil maar ik heb het ook niet gemeten. Het kan natuurlijk nog steeds wel een paar graden extra zijn maar dat verschil zie ik niet zo snel.
Op een of andere manier lijkt voor mij het beeld wel scherper nu ik dichter op zit, zal misschien met een betere sweetspot te maken hebben doordat je dichter op zit?

Overigens: er is ook sinds een week een firmware update beschikbaar:
https://www.reddit.com/r/...e_the_advanced_screening/

Moet zwart scherm icm geluid oplossen. Ik ervaar de zwarte schermen regelmatig maar gisteren na de update niet meer gezien. Het zou dus zomaar kunnen dat het opgelost is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashed1987
Inmiddels heb ik mijn nieuwe HMD een week binnen en heb ik ook de covers besteld.

Voor mij zijn beide cover comfortabel en heb ik zelf geen last van dat mijn wimpers tegen de lenzen aankomen met de dunne cover.

Wat betreft de tracking heb ik alles ondertussen zo ver als mogelijk verwijderd van m'n systeem en opnieuw geïnstalleerd. Dat heeft helaas geen verbetering opgeleverd. Ook mijn Hue lampen vervangen voor normale lampen heeft ook geen effect. Gek genoeg als ik door de spotlight heen kijk dan kan hij verder alles prima zien, dus ik snap er helemaal niks van. Ik zal is een foto maken van de kamer, wie weet hebben jullie tips.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thodekroo
Thodekroo schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 21:15:
[...]

Nieuwe kabel vandaag binnen gehad en alle problemen zijn (gelukkig) de wereld uit! Mocht een van jullie dus in de toekomst ineens last krijgen van een 1-4 melding terwijl je eerder nergens last van had... Het zou zomaar eens aan de kabel kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:07
Heb vandaag de g2 binnen gekregen. Ik krijg alleen de Xbox controller niet werkend. In het menu van het spel gaat het goed. Maar in het spel(project cars 3) zelf reageert er niks meer.
Google geeft me geen resultaten waar ik iets aan heb.

Wanneer ik flight simulator speel werkt mijn joystick(Logitech x56) wel gewoon zonder enig probleem

Hulp is niet meer nodig. Zonder iets te wijzigen werkt het opeens naar behoren.

[ Voor 11% gewijzigd door Marcievg op 31-03-2021 11:33 ]

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E - Jay
Thodekroo schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 16:19:
[...]

Nieuwe kabel vandaag binnen gehad en alle problemen zijn (gelukkig) de wereld uit! Mocht een van jullie dus in de toekomst ineens last krijgen van een 1-4 melding terwijl je eerder nergens last van had... Het zou zomaar eens aan de kabel kunnen liggen.
Helaas lijken die kabels nog zeldzamer dan de videokaarten momenteel. Zoals eerder bericht heb ik eind februari bij HP om een nieuwe kabel gevraagd, toen ik jouw bericht zag en ik nog niets had gehoord contact gezocht met HP. Blijkbaar iets mis gegaan, kan gebeuren maar volgende verwachtte datum dat een kabel beschikbaar is: half mei. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
E - Jay schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 23:45:
[...]

Helaas lijken die kabels nog zeldzamer dan de videokaarten momenteel. Zoals eerder bericht heb ik eind februari bij HP om een nieuwe kabel gevraagd, toen ik jouw bericht zag en ik nog niets had gehoord contact gezocht met HP. Blijkbaar iets mis gegaan, kan gebeuren maar volgende verwachtte datum dat een kabel beschikbaar is: half mei. :'(
Jezus dat is balen! Je zou haast denken dat ze er maar 1 besteld hebben... Hieronder nog wat leesvoer voor in de tussentijd, bij de meeste mensen heeft een nieuwe kabel geholpen!

https://www.reddit.com/r/...cable_is_flawless_so_far/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:08
Na behoorlijk wat problemen met de desktop deze vandaag eindelijk weer aan de praat gekregen.

Alleen...zodra ik de G2 aansluit, en wil instellen begint het beeld in de headset zwart te flikkeren.
Nu ben ik er achter gekomen dat dit komt door de controllers.

Zijn de controllers uit is er met het beeld niks aan de hand.

Heeft iemand misschien een idee wat hier aan de hand is :?

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wardjinn
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 07-05 06:57
Heeft iemand nog tips betreft de verlichting in je kamer voor de G2?
Sinds 2 weken verlies ik ineens de headtracking van de headset zelf, de controllers gebruik ik bijna nooit. Hiervoor werkte het echter prima en aan de verlichting in m'n kamer is niets verandert.

Ik heb nu wel een Pci-e USB kaart besteld want de "verbind uw headset" en 7-4 achtige meldingen komen m'n neus uit. Pc opgestart, USB-C achterkant werkt maar na een reboot(ook de breakout box losgehaald) werkt dezelfde USB-C ineens weer niet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E - Jay
Wardjinn schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 12:07:
Heeft iemand nog tips betreft de verlichting in je kamer voor de G2?
Sinds 2 weken verlies ik ineens de headtracking van de headset zelf, de controllers gebruik ik bijna nooit. Hiervoor werkte het echter prima en aan de verlichting in m'n kamer is niets verandert.

Ik heb nu wel een Pci-e USB kaart besteld want de "verbind uw headset" en 7-4 achtige meldingen komen m'n neus uit. Pc opgestart, USB-C achterkant werkt maar na een reboot(ook de breakout box losgehaald) werkt dezelfde USB-C ineens weer niet. :(
Ik heb zelf nooit overdreven veel verlichting nodig gehad. Afgelopen december zelfs probleemloos gespeeld met enkel de verlichting van de kerstboom, hier en daar een ledje (kerstster, kersthuisje) en een paar kaarsen.
Aangezien je eerst geen problemen had en zonder verandering in je verlichting wel verwacht ik ook niet dat het met je verlichting te maken heeft.

Ik denk eerder dat, gezien je USB problemen, de signalen niet goed doorkomen.Dus wellicht brengt je bestelde kaart hier ook wel verandering in. Hoop niet dat je ook problemen hebt met de kabel.
Of heb je misschien zo'n AMD chipset waar USB problemen mee zijn?

Verder zitten neem ik aan de kabels er allemaal goed in (ook bij de headset, gaatje in de kabel gelijk met de rand)?
Camera's op de headset goed schoon? Je hebt ergens ook nog een pass-through mode, dat je door de bril je kamer ziet. Volgens mij alleen met de voorste 2 camera's, maar dan weet je wel of die werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wardjinn
E - Jay schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 21:33:
[...]

Ik heb zelf nooit overdreven veel verlichting nodig gehad. Afgelopen december zelfs probleemloos gespeeld met enkel de verlichting van de kerstboom, hier en daar een ledje (kerstster, kersthuisje) en een paar kaarsen.
Aangezien je eerst geen problemen had en zonder verandering in je verlichting wel verwacht ik ook niet dat het met je verlichting te maken heeft.

Ik denk eerder dat, gezien je USB problemen, de signalen niet goed doorkomen.Dus wellicht brengt je bestelde kaart hier ook wel verandering in. Hoop niet dat je ook problemen hebt met de kabel.
Of heb je misschien zo'n AMD chipset waar USB problemen mee zijn?

Verder zitten neem ik aan de kabels er allemaal goed in (ook bij de headset, gaatje in de kabel gelijk met de rand)?
Camera's op de headset goed schoon? Je hebt ergens ook nog een pass-through mode, dat je door de bril je kamer ziet. Volgens mij alleen met de voorste 2 camera's, maar dan weet je wel of die werken.
Ik heb gisteren in m'n bios de USB-C poorten van Auto naar Enabled gezet en sindsdien geen signaalproblemen zoals 7-4 meer gezien. Ik heb een Asus Prime Z-390-A moederbord(i7-9700K) en een 3090 dus gelukkig niet de ellende die bij de AMD hardware voor komt. Jammer van deze nieuwe ellende ;)

Het vreemde is dat ik gisteren en vandaag probleemloos de G2 heb kunnen gebruiken. Geen enkele tracking issue terwijl ik exact dezelfde verlichting aan heb. Ik zit wel iets meer dan 1 meter naar achteren ipv m'n bureaustoel.
M'n setup: in het midden van m'n bureau heb ik m'n algemene gaming setup + hotas voor flightsims en Elite Dangerous. 60 cm naar links is m'n race/Euro truck setup(alleen stuur en pedalen) want dat doe ik altijd in VR. Deze setup werkte altijd perfect voor de Q2 en de G2 tot 2 weken geleden.

Ik zag dat de G2 tracking verloor want het beeld ging stotteren, audio switching naar m'n desktop ipv koptelefoon en de diepte in VR ging van 6DOF naar 3DOF. Je kan 3DOF simuleren door je handen over de camera's te houden. Dan zie je een glitch en ben je het diepte zicht kwijt. Handen weg en het is weer terug naar 6DOF. Alleen gebeurde dit telkens ongeveer om de 10 seconden tijdens het rijden in ETS2 waardoor je ineens aan de buitenkant van de vrachtauto zat.
De camera's op de headset zijn in ieder geval schoon.

Ik heb wel de firmware update voor de G2 geinstalleerd die audio issues en blackouts zou moeten verhelpen. Misschien dat dit mijn problemen veroorzaakt? Hiervoor werkte alles perfect namelijk. Waarschijnlijk kan ik dit niet meer terugbrengen naar de vorige versie.

Donderdag zou ik die PCI USB kaart binnen moeten krijgen dus dan zal ik ook hier posten of het werkt of niet.
Bedankt voor je hulp E-Jay! (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashed1987
Inmiddels weer een tijdje verder en vanavond weer is HL: Alyx gespeeld met de knuckle controllers. De controllers zijn heel cool, zeker de vingerdetectie. Helaas wel heel vaak meldingen van WMR dat de grenzen niet herkent worden. Zie hieronder een foto van de kamer en de verlichting.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zNjn0911kaIDUXmlmcjA9wnlZX0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XGrj2opM2B0h2FbSZLH5zrtq.jpg?f=fotoalbum_large

Daarnaast kan ik voor ongeveer tien minuten Alyx spelen (op high) en dan bevriest de game/pc, ondanks het hebben van een 5900X, i.c.m. 16GB geheugen en een RX6900XT. Iemand anders dit ook gehad? Ik heb settings in steamvr aangepast qua resolutie e.d. Het viel me al op dat Alyx een melding gaf dat er te weinig videogeheugen beschikbaar is, terwijl volgens taskmanager er meer dan genoeg geheugen beschikbaar is (er wordt 9GB gebruikt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artslart
[b]Crashed1987 in "[VR] HP Reverb G2 - Ervaringen" Helaas wel heel vaak meldingen van WMR dat de grenzen niet herkent worden.
Wellicht dat de donkere gordijnen te weinig contrast geven. Hoe is het overdag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashed1987
artslart schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:16:
[...]

artslart schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:16:
[...]

Overdag is iets beter als de gordijnen een stukje open zijn, helemaal open is dramatisch daar kan de tracking helemaal niet mee overweg. Wat me opvalt als ik door de camera's kijk dat alles redelijk zichtbaar is allemaal (de resolutie is wel belabberd van die camera's trouwens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E - Jay
Crashed1987 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 21:11:

Daarnaast kan ik voor ongeveer tien minuten Alyx spelen (op high) en dan bevriest de game/pc, ondanks het hebben van een 5900X, i.c.m. 16GB geheugen en een RX6900XT. Iemand anders dit ook gehad? Ik heb settings in steamvr aangepast qua resolutie e.d. Het viel me al op dat Alyx een melding gaf dat er te weinig videogeheugen beschikbaar is, terwijl volgens taskmanager er meer dan genoeg geheugen beschikbaar is (er wordt 9GB gebruikt)?
Lijkt mij toch voldoende verlichting en genoeg herkenningspunten. Ik gebruikte mijn G2 in de woonkamer, daar is de verlichting wat "geler" en minder aanwezig. Als ik recht naar voren kijk heb ik links een groot raam met een blauw/grijs gordijn (staan wel lampen in de vensterbank). Ik speelde HL Alyx voornamelijk staand, enkel draaien en bukken maar lopen met teleport systeem maar nooit problemen gehad.
Misschien eens, als je die gelegenheid hebt, 4 tafellampen (niet te fel) in elke hoek van de deze ruimte zetten, rest uit laten en eens kijken hoe dat gaat? (om er maar een idee in te gooien)

De melding "te weinig videogeheugen" in Alyx heb ik ook. Volgens mij gebeurt dit sowieso nogal snel in dit spel. Nu heb ik nog een GTX 1070 met 8 GB dus tja ... maar heb ondanks de melding het spel probleemloos kunnen uitspelen, ik heb altijd begrepen dat ondanks je graphics settings het spel zich aanpast aan de aanwezige hardware. Dus ergens denk ik dat je het bevriezen van je pc in een andere hoek moet zoeken.

Heb je de bestanden van Alyx al eens opnieuw gevalideerd in Steam?
Andere videokaart driver?
Misschien eens spelen met de zijkant van je pc los, misschien temperatuur dingetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashed1987
E - Jay schreef op woensdag 7 april 2021 @ 11:30:
[...]

Lijkt mij toch voldoende verlichting en genoeg herkenningspunten. Ik gebruikte mijn G2 in de woonkamer, daar is de verlichting wat "geler" en minder aanwezig. Als ik recht naar voren kijk heb ik links een groot raam met een blauw/grijs gordijn (staan wel lampen in de vensterbank). Ik speelde HL Alyx voornamelijk staand, enkel draaien en bukken maar lopen met teleport systeem maar nooit problemen gehad.
Misschien eens, als je die gelegenheid hebt, 4 tafellampen (niet te fel) in elke hoek van de deze ruimte zetten, rest uit laten en eens kijken hoe dat gaat? (om er maar een idee in te gooien)
Dat zou je denken ja, maar toch is het echt bar en bar slecht met de tracking. Ik zal het eens proberen met de lampen in de hoeken!
De melding "te weinig videogeheugen" in Alyx heb ik ook. Volgens mij gebeurt dit sowieso nogal snel in dit spel. Nu heb ik nog een GTX 1070 met 8 GB dus tja ... maar heb ondanks de melding het spel probleemloos kunnen uitspelen, ik heb altijd begrepen dat ondanks je graphics settings het spel zich aanpast aan de aanwezige hardware. Dus ergens denk ik dat je het bevriezen van je pc in een andere hoek moet zoeken.

Heb je de bestanden van Alyx al eens opnieuw gevalideerd in Steam?
Andere videokaart driver?
Misschien eens spelen met de zijkant van je pc los, misschien temperatuur dingetje?
Thanks voor de tip, ik zal het systeem in zijn geheel eens checken op errors e.d. Ik zit ook sterk te twijfelen om alles maar eens opnieuw te installeren en te kijken hoe het dan gaat. Qua temperatuur is er geen probleem, de kaart wordt niet zo warm maar zeker het proberen waard! Gek genoeg kreeg ik de melding van te weinig videogeheugen bij Alyx niet toen ik met mijn CV1 speelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Crashed1987 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 13:43:
Gek genoeg kreeg ik de melding van te weinig videogeheugen bij Alyx niet toen ik met mijn CV1 speelde.
Omdat hij nu op een hogere resolutie draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashed1987
Hu9o schreef op woensdag 7 april 2021 @ 14:33:
[...]

Omdat hij nu op een hogere resolutie draait?
Ja dat zou je denken, maar toen ik mijn Vega56 nog had kreeg ik die melding bij beide dan weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E - Jay
Crashed1987 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 14:38:
[...]

Ja dat zou je denken, maar toen ik mijn Vega56 nog had kreeg ik die melding bij beide dan weer niet.
Op Steam (https://steamcommunity.co...ns/0/2143091389818559345/) en Reddit zie je hier ook berichten over staan. Er zijn er meerdere die denken dat dit een detectie bug is in Alyx, maar er staan ook wat tips die volgens sommige verbetering geven. Wellicht heb je er iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashed1987
E - Jay schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:33:
[...]

Op Steam (https://steamcommunity.co...ns/0/2143091389818559345/) en Reddit zie je hier ook berichten over staan. Er zijn er meerdere die denken dat dit een detectie bug is in Alyx, maar er staan ook wat tips die volgens sommige verbetering geven. Wellicht heb je er iets aan.
Thanks, ik had deze berichten inderdaad ook gezien. Alleen bij mij is het wel het geval dat de hele game bevriest na een paar minuten spelen en zelfs in sommige gevallen zorgt voor een volledig zwart scherm in de HMD en mijn normale beeldscherm alleen maar strepen geeft :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E - Jay
Crashed1987 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:26:
[...]

Thanks, ik had deze berichten inderdaad ook gezien. Alleen bij mij is het wel het geval dat de hele game bevriest na een paar minuten spelen en zelfs in sommige gevallen zorgt voor een volledig zwart scherm in de HMD en mijn normale beeldscherm alleen maar strepen geeft :/
Ik snap je gedachte, maar het kunnen twee niet met elkaar gerelateerde problemen zijn. Heb je misschien al gedaan, maar wat als je HL Alyx op het laagste van het laagste zet wat betreft grafische settings en ook in SteamVR een lage resolutie (specifiek voor dit spel desnoods). Wil dat wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashed1987
E - Jay schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:42:
[...]

Ik snap je gedachte, maar het kunnen twee niet met elkaar gerelateerde problemen zijn. Heb je misschien al gedaan, maar wat als je HL Alyx op het laagste van het laagste zet wat betreft grafische settings en ook in SteamVR een lage resolutie (specifiek voor dit spel desnoods). Wil dat wel?
ga ik is proberen vanavond, ik laat weten of het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashed1987
Crashed1987 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:44:
[...]

ga ik is proberen vanavond, ik laat weten of het werkt!
Helaas wordt het alleen maar erger, ik heb de lokale bestanden laten controleren door steam en er alles was oke. De instellingen in steamvr beperkt op 48% per oog en in Alyx de grafische settings op low en na drie seconden liep de boel al vast. Ik ga van het weekend maar eens de hele boel opnieuw installeren en kijken wat er dan gebeurd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• E - Jay
Crashed1987 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 20:49:
[...]

Helaas wordt het alleen maar erger, ik heb de lokale bestanden laten controleren door steam en er alles was oke. De instellingen in steamvr beperkt op 48% per oog en in Alyx de grafische settings op low en na drie seconden liep de boel al vast. Ik ga van het weekend maar eens de hele boel opnieuw installeren en kijken wat er dan gebeurd...
En de melding van te weinig videogeheugen was er ook nog?

Schiet me nog wat te binnen ..
Voordat je de boel opnieuw installeert zou je ook nog kunnen proberen om de steamvr beta te installeren, voor hetzelfde geldt fixed dat de boel. Kan je als het goed is vinden in de eigenschappen, beta tabblad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wardjinn
Ik zou nog wat schrijven over de Inateck PCI kaart die ik laatst heb binnengekregen om de problemen met de G2 op te lossen.
Nou, afgelopen weekend heb ik m'n 2 USB-C poorten in de bios van auto naar enable gezet en dat bleek ineens prima te werken. Geen enkele foutmelding.
Afgelopen maandag kreeg ik de Inateck kaart binnen en heb die direct ingebouwd. Na eerst dezelfde foutmeldingen gekregen te hebben startte de G2 wel door en deed ie het prima. Hij leek even de 7-14 fout te geven maar toen kreeg ik toch beeld.
Totaal geen tracking problemen en een paar reboots later werkte ie nog steeds.

Gisteren weer de 7-14 fout maar totaal geen doorstart. Verschillende poorten uitgeprobeerd, onder andere de USB-C poorten die voorheen wel werkte maar geen succes. Pas na 3 reboots van de pc deed ie het weer.
Lijkt wel of die G2 een eigen leven heeft. Ik heb echt nog nooit zoveel irritante problemen met een headset gehad.
Ik kan nu dus niet zeggen of die Inateck goed werkt of niet want iedere dag is het maar de vraag of de headset werkt of niet. En of het dan aan die kaart ligt of niet is nog maar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashed1987
E - Jay schreef op woensdag 7 april 2021 @ 23:51:
[...]

En de melding van te weinig videogeheugen was er ook nog?

Schiet me nog wat te binnen ..
Voordat je de boel opnieuw installeert zou je ook nog kunnen proberen om de steamvr beta te installeren, voor hetzelfde geldt fixed dat de boel. Kan je als het goed is vinden in de eigenschappen, beta tabblad.
Geprobeerd, plus nog een behoorlijk aantal andere dingen zoals het virtuele geheugen uitbreiden, een regedit gedaan om de virtuele schermen uit te zetten, opstart opties bij alyx toegevoegd. Het leek te helpen, maar enkel bij low settings. Zodra ik ze op high of ultra zet loopt de boel weer vast, terwijl de 6900XT dat prima aan moet kunnen zou je zeggen. Dus nu de hele boel opnieuw installeren dan maar. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:19

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Crashed1987 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 17:15:
[...]

Geprobeerd, plus nog een behoorlijk aantal andere dingen zoals het virtuele geheugen uitbreiden, een regedit gedaan om de virtuele schermen uit te zetten, opstart opties bij alyx toegevoegd. Het leek te helpen, maar enkel bij low settings. Zodra ik ze op high of ultra zet loopt de boel weer vast, terwijl de 6900XT dat prima aan moet kunnen zou je zeggen. Dus nu de hele boel opnieuw installeren dan maar. ;(
Andere tip... heb je de AppData al verwijderd van Alyx? Als je die wist, wis je alle instellingen van de game en wordt alles automatisch opnieuw aangemaakt. Je gaat dus zonder reinstall naar een "verse start" met de game. In AppData vind je de mappen Local, LocalLow en Roaming, meesal vind je in Local een map van de makers (=Valve ongetwijfeld) en daarin dan de map Alyx. Die map volledig wissen, ff rebooten, en dan Alyx opnieuw starten. Dat scheelt iig een fikse download van Alyx en het effect is hetzelfde.

Als je helemaal safe wil zijn verwijder je ook Windows Mixed Reality en SteamVR en installeert die opnieuw. En sowieso een tip bij uninstalleren in het algemeen; gebruik Revo Uninstaller hiervoor dan wordt ook alle register zooi en andere mapjes die achterblijven netjes verwijderd, en voorkom je dat oude instellingen de boel alsnog fout laten gaan.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashed1987
DeNachtwacht schreef op donderdag 8 april 2021 @ 19:38:
[...]

Andere tip... heb je de AppData al verwijderd van Alyx? Als je die wist, wis je alle instellingen van de game en wordt alles automatisch opnieuw aangemaakt. Je gaat dus zonder reinstall naar een "verse start" met de game. In AppData vind je de mappen Local, LocalLow en Roaming, meesal vind je in Local een map van de makers (=Valve ongetwijfeld) en daarin dan de map Alyx. Die map volledig wissen, ff rebooten, en dan Alyx opnieuw starten. Dat scheelt iig een fikse download van Alyx en het effect is hetzelfde.

Als je helemaal safe wil zijn verwijder je ook Windows Mixed Reality en SteamVR en installeert die opnieuw. En sowieso een tip bij uninstalleren in het algemeen; gebruik Revo Uninstaller hiervoor dan wordt ook alle register zooi en andere mapjes die achterblijven netjes verwijderd, en voorkom je dat oude instellingen de boel alsnog fout laten gaan.
Het verwijderen van steamvr en wmr heb ik al eerder eens geprobeerd maar zonder succes. Het verwijderen van de appdata map niet. Ondertussen Windows al opnieuw geïnstalleerd, nu de rest nog :p. Ik zal een update posten als het zover is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
Crashed1987 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 22:13:
[...]

Het verwijderen van steamvr en wmr heb ik al eerder eens geprobeerd maar zonder succes. Het verwijderen van de appdata map niet. Ondertussen Windows al opnieuw geïnstalleerd, nu de rest nog :p. Ik zal een update posten als het zover is.
VR vraagt zeg maar het uiterste dus ergens vermoed ik dat je systeem ergens niet 100% stabiel is. Dus bv geheugen, voeding, v-kaart, processor. Je kan bv de v-kaart downclocken/powerlimit lager. Geheugen op lagere snelheid of met hogere timing , maar dan als het stabiel is de vraag bv of de voeding het euvel is met de v-kaart op max.
Kleine kans dat het aan windows of half life alyx ligt.

[ Voor 3% gewijzigd door Plugin op 09-04-2021 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashed1987
Plugin schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 16:19:
[...]

VR vraagt zeg maar het uiterste dus ergens vermoed ik dat je systeem ergens niet 100% stabiel is. Dus bv geheugen, voeding, v-kaart, processor. Je kan bv de v-kaart downclocken/powerlimit lager. Geheugen op lagere snelheid of met hogere timing , maar dan als het stabiel is de vraag bv of de voeding het euvel is met de v-kaart op max.
Kleine kans dat het aan windows of half life alyx ligt.
Ondertussen alles weer geinstalleerd en weer geprobeerd Alyx te spelen, helaas crasht de game continue. Ik denk dat de stabiliteit van het systeem niet een probleem is, Star Wars Squadrons kan ik prima op ultra spelen in zowel VR als non VR. Voeding is 850 watt dus zal denk ik niet het probleem zijn. De errors die ik ook krijg als de game crasht is dat de driver is gecrasht. Dus ik denk dat daar ergens een probleem zit. Zojuist een post op het AMD forum geplaatst, ik ben benieuwd of iemand daar een antwoord kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashback1989
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 18:42
https://support.hp.com/us...-reality-headset/33835976
voor wie het probleem heeft van zwart beeld bij te hard geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E - Jay
E - Jay schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 23:45:
[...]

Nog even een update m.b.t. bovenstaand:

Vandaag lag er plots een nieuwe kabel op de mat. Vanavond de boel aangesloten en alles werkt weer!
Hopelijk gaat deze langer mee en zijn ze straks beter verkrijgbaar. HP support heeft ondanks dat het lang geduurd heeft wel erg z'n best gedaan met contact houden en mogelijke oplossingen dus een pluim voor hen.
Crashed1987 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 16:48:
[...]

Ondertussen alles weer geinstalleerd en weer geprobeerd Alyx te spelen, helaas crasht de game continue. Ik denk dat de stabiliteit van het systeem niet een probleem is, Star Wars Squadrons kan ik prima op ultra spelen in zowel VR als non VR. Voeding is 850 watt dus zal denk ik niet het probleem zijn. De errors die ik ook krijg als de game crasht is dat de driver is gecrasht. Dus ik denk dat daar ergens een probleem zit. Zojuist een post op het AMD forum geplaatst, ik ben benieuwd of iemand daar een antwoord kan geven.
Ben jij nog iets verder gekomen met je probleem wat betreft Alyx en de tracking?

Ik heb vandaag Beat Saber geprobeerd en geen problemen gehad met de tracking op een klein en kort moment na waarbij m'n linker saber iets verder naar links zat dan dat waar ik hem daadwerkelijk hield, zelfs toen het ondertussen iets schemerig was geworden werkte de tracking nog prima.
Wel gaat het allemaal nog voornamelijk op easy, expert even geprobeerd ... blijkbaar moet ik meer gaan sporten :P O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-05 14:42
Ik heb gister mijn gister mijn nieuwe Reverb aangesloten en getest. Gelukkig werkte alles in een keer, ondanks dat ik een X570 MB heb. Nu ben ik er eens mee aan het spelen (dit is mijn 1e VR ervaring) en het is wel heel erg vet, zeker FS2020 geeft een hele andere ervaring dan voorheen.

Nu zijn er twee zaken waar ik tegen aan loop:

1. Ik zie best wel een flinke zwarte rand rondom het beeld, ik gok dat de std. faceplate niet helemaal geschikt is voor mijn hoofd en ik een aftermarket moet kopen? Lees dat veel mensen dat doen.

2. Ik zit wel wat te stoeien met de afstelling van het geheel. Ik kan niet echt scherp beeld krijgen. Snap dat er een sweet spot is maar die lijkt bij mij maar 5% van het beeld en ergens in een hoek te zitten i.p.v. het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashed1987
E - Jay schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 22:37:
[...]

Nog even een update m.b.t. bovenstaand:

Vandaag lag er plots een nieuwe kabel op de mat. Vanavond de boel aangesloten en alles werkt weer!
Hopelijk gaat deze langer mee en zijn ze straks beter verkrijgbaar. HP support heeft ondanks dat het lang geduurd heeft wel erg z'n best gedaan met contact houden en mogelijke oplossingen dus een pluim voor hen.

[...]

Ben jij nog iets verder gekomen met je probleem wat betreft Alyx en de tracking?

Ik heb vandaag Beat Saber geprobeerd en geen problemen gehad met de tracking op een klein en kort moment na waarbij m'n linker saber iets verder naar links zat dan dat waar ik hem daadwerkelijk hield, zelfs toen het ondertussen iets schemerig was geworden werkte de tracking nog prima.
Wel gaat het allemaal nog voornamelijk op easy, expert even geprobeerd ... blijkbaar moet ik meer gaan sporten :P O-)
Helaas nog geen oplossing voor Alyx, een workaround schijnt oudere drivers te zijn voor de grafische kaart.
Qua tracking is er nog niet veel veranderd. Ik ga binnenkort is proberen de PC beneden op de TV aan te sluiten en kijken hoe de tracking dan is (na opnieuw instellen van de ruimte natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Niet online
VulcanRaven schreef op zondag 25 april 2021 @ 17:52:
1. Ik zie best wel een flinke zwarte rand rondom het beeld, ik gok dat de std. faceplate niet helemaal geschikt is voor mijn hoofd en ik een aftermarket moet kopen? Lees dat veel mensen dat doen.

2. Ik zit wel wat te stoeien met de afstelling van het geheel. Ik kan niet echt scherp beeld krijgen. Snap dat er een sweet spot is maar die lijkt bij mij maar 5% van het beeld en ergens in een hoek te zitten i.p.v. het midden.
Ja, dit verschilt enorm van persoon tot persoon. De faceplate van VR-cover met het dunne kussen loste voor mij beide problemen op. De originele is te smal voor mijn gezicht, waardoor hij relatief ver naar voren staat wat een kleinere sweetspot en field-of-view oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-05 14:42
Milly schreef op woensdag 28 april 2021 @ 14:44:
[...]

Ja, dit verschilt enorm van persoon tot persoon. De faceplate van VR-cover met het dunne kussen loste voor mij beide problemen op. De originele is te smal voor mijn gezicht, waardoor hij relatief ver naar voren staat wat een kleinere sweetspot en field-of-view oplevert.
Ik ben eens benieuwd, ik heb een kant en klare aftermarket aangeschaft. Zou volgende week ergens binnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashed1987
Vandaag de PC in de woonkamer geplaatst. Licht, ruimte en objecten genoeg (zie foto).
Een en al drama, meerdere nummers in beatsaber gewoon niet doorkomen omdat een beweging van een centimeter de bril de tracking helemaal zoek is en ik zelfs 45 graden gedraaid stond op een gegeven moment en ik niet eens blokjes op me af zag komen. Conclusie, deze gaat V&A op en ik ga nadenken of ik een Index ga kopen of nog even met de CV1 door ga tot er een bril komt met betere tracking en dezelfde resolutie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/00j_uFMhhD6CfZcb-N1RnOHGv8s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aOY4w3A7MESCPSDVGfhCUntS.jpg?f=fotoalbum_large

Mocht iemand nog gouden tips hebben dan houdt ik me aanbevolen, maar ik hierbij alvast het advies aan iedereen die niet zittend VR speelt: koop geen WMR headset, wat een drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Niet online
Crashed1987 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 20:58:
maar ik hierbij alvast het advies aan iedereen die niet zittend VR speelt: koop geen WMR headset, wat een drama.
Heel vervelend dat het niet werkt voor je natuurlijk, maar dit advies heeft geen waarde als algemeen advies. Ik speel zonder problemen Beat Saber met m'n G2, even goed als op m'n Rift. Dus het kan wel degelijk. Probleem is alleen dat het onduidelijk is welke factoren precies beinvloeden of het wel of niet lekker werkt....

Het enige verschil dat ik spot met jouw ruimte is dat die van mij veel kleiner is, zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashed1987
Milly schreef op zondag 2 mei 2021 @ 21:23:
[...]

Heel vervelend dat het niet werkt voor je natuurlijk, maar dit advies heeft geen waarde als algemeen advies. Ik speel zonder problemen Beat Saber met m'n G2, even goed als op m'n Rift. Dus het kan wel degelijk. Probleem is alleen dat het onduidelijk is welke factoren precies beinvloeden of het wel of niet lekker werkt....

Het enige verschil dat ik spot met jouw ruimte is dat die van mij veel kleiner is, zo te zien.
Laat het zo zeggen: Op basis van mijn ervaring, zou ik niet iemand adviseren een WMR set te kopen ;-).

Wat betreft de grootte van de ruimte lijkt mij dat dit niks hoeft uit te maken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Niet online
Crashed1987 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 21:47:
Wat betreft de grootte van de ruimte lijkt mij dat dit niks hoeft uit te maken toch?
Tja, het enige wat ik kan bedenken dat de referentiepunten voor de tracking van de G2 dichterbij liggen in een kleine dan in een grote ruimte.

Je hebt gelijk, het zou niks uit moeten maken, maar het is het enige duidelijke verschil dat ik zie....

Het ding moet voor dat geld natuurlijk overal goed werken, en dat doet ie duidelijk niet. Maar bij mij geen problemen, misschien gewoon mazzel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E - Jay
Crashed1987 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 20:58:
Vandaag de PC in de woonkamer geplaatst. Licht, ruimte en objecten genoeg (zie foto).
Een en al drama, meerdere nummers in beatsaber gewoon niet doorkomen omdat een beweging van een centimeter de bril de tracking helemaal zoek is en ik zelfs 45 graden gedraaid stond op een gegeven moment en ik niet eens blokjes op me af zag komen. Conclusie, deze gaat V&A op en ik ga nadenken of ik een Index ga kopen of nog even met de CV1 door ga tot er een bril komt met betere tracking en dezelfde resolutie.

Mocht iemand nog gouden tips hebben dan houdt ik me aanbevolen, maar ik hierbij alvast het advies aan iedereen die niet zittend VR speelt: koop geen WMR headset, wat een drama.
Balen! lijkt er toch haast op dat je een "maandagochtend model" hebt o.i.d.
Dan zou je eigenlijk de mogelijkheid moeten hebben om de G2 op een ander systeem aan te sluiten en kijken hoe dat gaat. Je zou HP support ook het probleem kunnen voorleggen, die zijn aardig meewerkend dus misschien omruilen onder garantie of voor hetzelfde geldt ligt het aan de controllers en is dat bij hen bekend. Alleen zal je bij dat laatste waarschijnlijk wel wat geduld moeten hebben is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashed1987
E - Jay schreef op zondag 2 mei 2021 @ 22:05:
[...]

Balen! lijkt er toch haast op dat je een "maandagochtend model" hebt o.i.d.
Dan zou je eigenlijk de mogelijkheid moeten hebben om de G2 op een ander systeem aan te sluiten en kijken hoe dat gaat. Je zou HP support ook het probleem kunnen voorleggen, die zijn aardig meewerkend dus misschien omruilen onder garantie of voor hetzelfde geldt ligt het aan de controllers en is dat bij hen bekend. Alleen zal je bij dat laatste waarschijnlijk wel wat geduld moeten hebben is mijn ervaring.
Dan zou die het tweede maandagochtend model zijn :X
De HMD is al een keer vervangen voor dooie pixels. Ik zou het nog kunnen proberen met HP support, echter is mijn vertrouwen in de tracking ver te zoeken ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E - Jay
Crashed1987 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 22:08:
[...]

Dan zou die het tweede maandagochtend model zijn :X
De HMD is al een keer vervangen voor dooie pixels. Ik zou het nog kunnen proberen met HP support, echter is mijn vertrouwen in de tracking ver te zoeken ;(
Ja kan ik begrijpen, maar net als Milly deel ik je ervaring hierin niet dus iets moet dit veroorzaken want het kan wel normaal functioneren. Had je bij de eerste buiten de dode pixels om ook tracking problemen of is het nooit zover gekomen?

Ik denk dat als ik in jouw schoenen zou staan en een CV1 op de plank had liggen ik contact zou zoeken met HP. Ding zit nog in de garantie, ondertussen heb je de CV1 ... kan je daarna altijd nog besluiten hem op V&A te zetten, des te meer kans dat er ondertussen een G3 / Index 2 wordt aangekondigd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashed1987
E - Jay schreef op zondag 2 mei 2021 @ 22:56:
[...]

Ja kan ik begrijpen, maar net als Milly deel ik je ervaring hierin niet dus iets moet dit veroorzaken want het kan wel normaal functioneren. Had je bij de eerste buiten de dode pixels om ook tracking problemen of is het nooit zover gekomen?

Ik denk dat als ik in jouw schoenen zou staan en een CV1 op de plank had liggen ik contact zou zoeken met HP. Ding zit nog in de garantie, ondertussen heb je de CV1 ... kan je daarna altijd nog besluiten hem op V&A te zetten, des te meer kans dat er ondertussen een G3 / Index 2 wordt aangekondigd ;)
Bij de eerste ook tracking problemen, de nieuwe maakte helaas geen verschil. Met de Knuckle controllers ging het iets beter omdat de knuckles anders worden getracked. Maar desondanks had de HMD heel erg moeite om goed te kunnen tracken. Ik zag vaker de melding dat de grenzen niet gevonden konden worden dan dat ik normaal in Alyx kon rondlopen (toen Alyx nog speelbaar was met de oude amd drivers).

Ik ga proberen met HP contact op te nemen, maar ik heb er een hard hoofd in aangezien de tracking meer het werk van MS is dan HP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crashed1987
Vandaag met HP contact opgenomen en aangegeven tegen welke problemen ik aan loop en wat ik zelf al heb geprobeerd. Ze hebben een dossier aangemaakt en bellen me morgen of overmorgen terug. Ik ben heel benieuwd welke oplossingen ze voor handen hebben.

Ik heb ze namelijk meegegeven dat de HMD al een keer vervangen is vanwege dooie pixels, de controllers op de "normale" manier (dus via de HMD verbonden) ingesteld heb als via een losse bluetooth dongle, dat ik verschillende ruimtes en verlichting heb geprobeerd, dat ik die knuckle controllers heb aangesloten en geprobeerd, de firmware heb geupdate van de HMD en dat ik Windows helemaal opnieuw heb geïnstalleerd.

Ik zal een update posten als ik een reactie van ze heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Laatst online: 01:04

steveman

Comfortabel ten onder

Een foto maken van een hot pixel is nog lang niet makkelijk zeg. Handmatige focus op oneindig hielp.

M'goed, ticket is aangemaakt bij HP, ben benieuwd naar de reactie.

Wel een irritant ding, zo ongeveer midden in het gezichtsveld van je dominante oog.

Woei, vervanger is binnen. Geen pixeldefecten gezien :) Even getest ook, werkt verder prima.

Oude retour mbv bijgevoegd label, mooi.

[ Voor 22% gewijzigd door steveman op 10-05-2021 15:25 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Pagina: 1 ... 12 ... 14 Laatste