Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoNohT
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-07 09:13
Hu9o schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:03:
[...]

Gewoon een poosje proberen met die 63 en kijken of het beter gaat dan maar :)

Ik weet niet hoe je het test overigens. MAar als dat met een selfie is op armlengte, dan kan ik me wel voorstellen dat je maar 'scheel' kijkt dan wanneer je door de VR naar het beeld kijkt wat op 1.5 geprojecteerd wordt.
met 63 lijkt er wel iets van een donkere plek in het midden te komen, maar dat kan ook zijn omdat het anders is dan ik gewend ben natuurlijk, ik kan het een tijdje proberen. Alleen jammer dat ik pas resultaten weet als ik of hoofdpijn heb, of niet :X

Ik test het door een lineaal voor mijn neus te houden voor de spiegel en omstebeurt mijn ogen dicht te doen trouwens.

[ Voor 13% gewijzigd door ThoNohT op 01-02-2021 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:27

Hu9o

Schokkend

ThoNohT schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:40:
[...]

met 63 lijkt er wel iets van een donkere plek in het midden te komen, maar dat kan ook zijn omdat het anders is dan ik gewend ben natuurlijk, ik kan het een tijdje proberen. Alleen jammer dat ik pas resultaten weet als ik of hoofdpijn heb, of niet :X

Ik test het door een lineaal voor mijn neus te houden voor de spiegel en omstebeurt mijn ogen dicht te doen trouwens.
Zo ben ik ook bezig geweest. Maar uiteindelijk heb ik gewoon aan die slider geschoven en bepaald wat het beste voelt. Want wie zegt dat het getal wat je ziet in het display juist gecalibreerd is.

[ Voor 5% gewijzigd door Hu9o op 01-02-2021 14:22 ]

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:33
Hu9o schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:21:
[...]

Zo ben ik ook bezig geweest. Maar uiteindelijk heb ik gewoon aan die slider geschoven en bepaald wat het beste voelt. Want wie zegt dat het getal wat je ziet in het display juist gecalibreerd is.
Hetzelfde hier. View nemen met wat text op verschillende afstanden of een cockpit en afstellen. Ik zie het iig echt gelijk als het iets te laag of te hoog staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaDa61
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 12-12-2021
Allen, ik zit met een vraag / probleempje waar ik niet verder mee kom na al veel zoekwerk.

Ik heb de HP Reverb nu een week of drie en gebruik deze i.c.m. AMS2 en sinds eergister met Assetto Corsa Comp. Ik start mijn PC op met de HP Reverb G2 aangesloten op extra ingebouwde USB uitbreidingskaart en op 220v. WMR start op en ik start dan Steam VR vanuit WMR. Ik zit in mijn SIm Rig met de bril op. Voor het complete plaatje, voor mij op ongeveer70cm afstand en op ooghoogte heb ik mijn LG UltraGear 38GN950.

Het probleempje:
In WMR kan ik door de "villa" heen zonder veel gedoe. Steam VR start ik op vanuit de "villa" en na enkele seconden krijg ik dan de Steam "Villa". Hier moet ik altijd de positie resetten omdat alles rechts van mij onder een hoek van een 45 graden staat. Na de reset sta ik recht voor de "bibliotheek" waar ik mijn volledige collectie van wel 3 spellen zie staan :). Ik klik op AMS2 en dan volgt de opstart. Ik verdwijn in het oneindige waarbij mij opvalt dat de dan zichtbare pijl opnieuw rechts van mij staat en niet recht voor mij. Na wat rondkijken ontdek ik het AMS2 opstartscherm ergens in de ruimte, vaak recht onder mij. Ik pak dan maar weer een van de controllers en druk op het iets verhoogde knopje waardoor ik een steam scherm krijg waarin ik de zitpositie kan resetten. 99 van de 100 keer komt dan het AMS2 scherm keurig recht voor mij op ooghoogte, zei het wat dicht bij voor mijn gevoel. Ik kan dan de opties instellen en "de race" starten. In ongeveer 50 van de 100 keer zit in dan goed in bv de Mini voor een race op een willekeurig circuit. In het trainingsblok blijf de positie in stand en kan ik mijn rondjes rijden. Heel vaak blijft de positie voor het kwalificatie blok ook nog wel ok, al draait heel soms de bestuurders positie wat naar links waardoor ik via de beschreven handeling met de controller de positie moet resettten. Dit laatste is 99 van de 100 keer van toepassing op de start van de race. helaas zie je dit pas bij de start en kan ik de positie pas resetten tijdens de start en start ik altijd als laatste :(.
Ik heb dit met verschillende auto's op verschillende circuits getest met hetzelfde resultaat.
Ook in Assetto Corsa Comp. is de positie niet stabiel al lijkt het beter dan in AMS2.

Een heel verhaal waarbij ik hoop dat jullie me wellicht op mogelijke oorzaken of nog beter oplossingen kunnen wijzen.
In ieder geval al veel dank als je tot deze laatste regel hebt doorgelezen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThoNohT
Voor ACC is er in ieder geval een reset VR position hotkey die ik in muscle memory heb zitten (ctrl + spatie), maar je kunt hem ook aan je controller binden als je wil. Wellicht is er ook wel zoiets voor AMS2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stiello
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-06 22:36
Is er genoeg licht en zijn er genoeg herkenningspunten (dingen aan de muur en of op de vloer/plafond) zodat de camera's herkenningspunten hebben voor de tracking? Maak eventueel ook de cameras even schoon, vette vingers of vlekken helpen niet mee aan goede tracking. Staat je rig ergens in een hoekje, dan zou je eventueel wat posters oid op kunnen hangen en kijken of dat verschil maakt. Zorg dat je lampen niet knipperen. Dit kan je testen door een slowmotion video te maken, als je deze terugkijkt en veel strepen ziet zou dat ook de tracking van streek kunnen maken.

Stiello.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 04-07 14:59
Je kunt gewoon bij opties een button van je stuurtje mappen aan "Reset view VR" (of iets vergelijkbaars). Dan hoef je dus nooit meer te klooien met je controllers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaDa61
ThoNohT schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:48:
Voor ACC is er in ieder geval een reset VR position hotkey die ik in muscle memory heb zitten (ctrl + spatie), maar je kunt hem ook aan je controller binden als je wil. Wellicht is er ook wel zoiets voor AMS2.
Bedankt voor de tip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaDa61
Stiello schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:56:
Is er genoeg licht en zijn er genoeg herkenningspunten (dingen aan de muur en of op de vloer/plafond) zodat de camera's herkenningspunten hebben voor de tracking? Maak eventueel ook de cameras even schoon, vette vingers of vlekken helpen niet mee aan goede tracking. Staat je rig ergens in een hoekje, dan zou je eventueel wat posters oid op kunnen hangen en kijken of dat verschil maakt. Zorg dat je lampen niet knipperen. Dit kan je testen door een slowmotion video te maken, als je deze terugkijkt en veel strepen ziet zou dat ook de tracking van streek kunnen maken.
Bedankt!
Daar zou ik eens goed naar moeten kijken. Mijn Rig staat in een hoek en het LCD scherm staat vrij dichtbij recht voor me. Links van mij 2 meter niets en dan de deur en direct rechts van mij ramen. Wellicht te weinig herkenningspunten. Ik ga eens wat dingen neerzetten en verschuiven. Alle beetjes kunnen helpen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaDa61
Thodekroo schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 15:23:
Je kunt gewoon bij opties een button van je stuurtje mappen aan "Reset view VR" (of iets vergelijkbaars). Dan hoef je dus nooit meer te klooien met je controllers.
Bedankt! Ook hier ga ik eens naar op zoek.
Voor de algemene beeldvorming, ik ben nieuw in dit wereldje. Na 37 jaar werken, ik ben de jongste dus niet meer :) , kreeg ik onverwacht heel veel tijd en dus op zoek gegaan naar een leuke invulling daarvan. Sim rig gebouwd, nieuwe PC gebouwd en lekker "racen". Maar alles is toch wel een heleboel stappen verder als een kleine 30 jaar terug toen ik ook wel eens een spelletje op de computer deed :9~
Wel heel mooi allemaal en zeker met een HP Reverb G2 op mijn hoofd :)
Maar goed met wat tijd, veel uitzoeken en hier en daar wat hulp gaat het allemaal goed komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JaDa61
Even een korte terugkoppeling.

- Ik heb de lenzen van de 4 camera's op de reverb schoongemaakt.
- Ik heb wat "geeltjes" op de uiterste hoeken van mijn beeldscherm geplakt met het idee dat het contrast van de "geeltjes" en het scherm moet kunnen helpen voor de positie bepaling.
- En ik heb in AMS2 de analoge joystick op mijn Fanatec F1 stuur gedefinieerd voor het instellen van de zitpositie en als VR reset knop.

Punt 1 en 2 hebben wel iets opgeleverd maar het steam startscherm en de WMR pijl staan nog wel steeds schuin aan mijn rechterzijde, maar nu wel iedere keer op dezelfde plek.

Punt 3 werkt uitstekend in AMS2. Ik kan nu met de headset op gemakkelijk mijn zitpositie aanpassen en nog mooier met een druk op de knop de VR positie resetten zodat ik recht achter het stuur kom te zitten.
Als laatste starten ligt nu alleen nog aan mijn beperkte race kunsten :) maar met meer oefenen zal dat zeker verbeteren. Het spel spelen is nu in ieder geval een stuk leuker omdat ik snel na het starten van steam en het spel, gewoon kan spelen zonder een tijdje aanklooien om de positie goed te krijgen.

Ik zal ook eens kijken of ik dezelfde knoppen in Assetto Corsa Comp zo kan definiëren.
Zo maak ik met jullie tips stappen in de zeer interessante Virtual Reality wereld. Nogmaals dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fedo
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 17:51
JaDa61 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 16:10:
[...]
Sim rig gebouwd, nieuwe PC gebouwd en lekker "racen". Maar alles is toch wel een heleboel stappen verder als een kleine 30 jaar terug toen ik ook wel eens een spelletje op de computer deed :9~
Rond de 40 jaar geleden, het spel 'Pole Position' in de speelhal, spaanplaten hokje met houten bankje, een stuurtje zonder enig gevoel en wat streepjes op het scherm dat het circuit moest voorstellen, dan 'racen'. Toch was het mijn favoriete spel in de speelhal!

Nu heb ik ook een 'rig', speel bijna dagelijks ACC op een ultrawide, op internet tegen anderen, jeetje, wat een ontwikkeling heeft dat doorgemaakt zeg, maar dat simracen een hobby van me is geworden, had z'n wortels dus al lang geleden, tussen twee streepjes. :*)

Alleen die bril wil maar niet komen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ELTUNO
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 05-07 10:53
Vandaag de Widmovr lenses ontvangen en de Jewcookie facemask erop gezet.

WOW wat een beleving is het nu en hij is zo helemaal af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiello
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-06 22:36
ELTUNO schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 17:40:
Vandaag de Widmovr lenses ontvangen en de Jewcookie facemask erop gezet.

WOW wat een beleving is het nu en hij is zo helemaal af :)
Ik heb vooralsnog geen last gehad van een kleine sweetspot en of beperkte fov, maar ik ben erg benieuwd naar je bevindingen van het facemask van Jewcookie, al veel over gelezen maar nog niet echt een goede review gelezen over het verschil. Ben benieuwd :-)

Stiello.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedo
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 17:51
Ik weet dus (nog) niet veel van VR-brillen, maar zorgt die mod er niet gewoon voor dat je ogen dichter bij de lenzen zitten? Zo ja, dan kun je de eventuele winst toch eenvoudig zien door het originele masker te verwijderen en het ding met de hand vast te houden en heen en weer te bewegen. Dan zou je het verschil in die sweetspot toch moeten kunnen zien? Om vals licht te voorkomen kun je in het donker gaan staan of een handdoek over je hoofd gooien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewcookie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-06 15:39
Klopt, je kan de standaard gasket eraf halen en je ogen dichterbij houden om het verschil te zien. Het verschilt ook wel per type hoofd hoeveel FOV het oplevert.

[ Voor 41% gewijzigd door Jewcookie op 04-02-2021 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
Vraagje voor de mede G2 eigenaren... Maken jullie je facegasket schoon? En zoja hoe? Ik merk dat die van mij aardig muf begint te ruiken. Ik moet ook zeggen dat ik aardig wat zweet produceer tijdens een uurtje simracen.

Nu heb ik er laatst een soort Febreze op gespoten, dat helpt misschien 1 keer maar het voelt ook nog steeds een beetje ranzig natuurlijk. Kan ik zo'n ding gewoon bij mijn was gooien denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-07 12:13

Mystikal

It never hurts to help!

Thodekroo schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 19:20:
Vraagje voor de mede G2 eigenaren... Maken jullie je facegasket schoon? En zoja hoe? Ik merk dat die van mij aardig muf begint te ruiken. Ik moet ook zeggen dat ik aardig wat zweet produceer tijdens een uurtje simracen.

Nu heb ik er laatst een soort Febreze op gespoten, dat helpt misschien 1 keer maar het voelt ook nog steeds een beetje ranzig natuurlijk. Kan ik zo'n ding gewoon bij mijn was gooien denken jullie?
Goede vraag! Heb hier ook wel last van. Voorlopig nog niets gedaan.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain46
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-05 13:34

Je zou het sowieso wel met de hand kunnen wassen denk ik. Geen idee of het in de wasmachine kan.

Ik heb normaal een ventilator op mijn gezicht gericht met sim racen. Met mijn Rift S merkte ik dat het dan allemaal een stuk hygienischer bleef.

Ik hoop dat HP uiteindelijk vervangbare face gaskets gaat verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Ik zag dat er silicone face covers tekoop zijn ergens. Die kan je sowieso makkelijk afnemen.
Je kan ook gewoon minder kleren aan doen zodat je niet zo gaat zweten :p

Trouwens volgens mij was het die MRTV gast die voor deed dat je ze onder de kraan kan afspoelen. Beetje zeep op je vinger en er overheen wrijven. Maar of je die gast nu altijd zomaar moet geloven....

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ik heb er zelf nog geen problemen mee, maar ik heb wel een gaming stoel die ik altijd besproei met een spray tegen stinkende voeten in schoenen. Daar zit antibacterieel spul in. Wellicht werkt dat ook goed voor het gezichtsmasker.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:06

Ik zou hem met de hand wassen. Heb het nog niet met de G2 hoeven doen maar wel met de Q1 die ook iets van stof over schuim heeft. Gewoon beetje warm water laten stromen, nat maken, dreft erop 8) en met de hand drukken en spoelen. Daarna zo goed mogelijk het water eruit proberen te drukken en daarna goed laten drogen. Tutorial: YouTube: Oculus Quest Facial Interface Hygiene Maintenance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
Dank voor de tips! Ik denk dat ik eerst maar eens met een Dreft sopje aan de gang ga.

Overigens komt VRcover binnenkort met een G2 cover. Dus voor degene die geen 3d printer hebben voor de cover van jewcookie, nog even geduld!

Bron: MRTV heeft een stukje geplaatst voor zijn patreons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvohoritch
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 30-08-2024
Ik heb vanmiddag een Reverb G2 in ontvangst mogen nemen. Mooi stukkie tech en t ziet er leuk uit, maar het doet het niet, aangezien het op elke USB-poort een 7-14 error geeft. Ik heb een X570 moederbord met alle PCI-E lanes op 3.0 gezet en de laatste updates binnengehengeld.

Is er nog een tovertruukje dat ik dit onding wel aan het werk kan krijgen of is het terugsturen en een paar jaar wachten tot de Index de helft kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:41
Dvohoritch schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 20:48:
Ik heb vanmiddag een Reverb G2 in ontvangst mogen nemen. Mooi stukkie tech en t ziet er leuk uit, maar het doet het niet, aangezien het op elke USB-poort een 7-14 error geeft. Ik heb een X570 moederbord met alle PCI-E lanes op 3.0 gezet en de laatste updates binnengehengeld.

Is er nog een tovertruukje dat ik dit onding wel aan het werk kan krijgen of is het terugsturen en een paar jaar wachten tot de Index de helft kost?
Hier werkt hij wel als ik usb c achterkant aansluit. Master 570 gigabyte board

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
Zeker, even een pcie USB kaartje steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Thodekroo schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 18:20:
Dank voor de tips! Ik denk dat ik eerst maar eens met een Dreft sopje aan de gang ga.

Overigens komt VRcover binnenkort met een G2 cover. Dus voor degene die geen 3d printer hebben voor de cover van jewcookie, nog even geduld!

Bron: MRTV heeft een stukje geplaatst voor zijn patreons
Deze gevonden via google:
https://us.vrcover.com/pr...ne-cover-for-hp-reverb-g2
Nu nog de duurdere versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvohoritch
Thodekroo schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 20:56:
Zeker, even een pcie USB kaartje steken.
Om heel eerlijk te zijn vertik ik het om extra geld uit te geven om te kijken of een ding van 700 euro dan wel gaat werken, behalve als dit daadwerkelijk een oplossing vanuit HP zelf betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rewindbb
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-05 15:40
Vandaag mijn reverb g2 mogen ontvangen. Wat een beleving. Kostte me wel een uurtje om de resolutie, instellingen als hoogte vloer, ruimte goed te krijgen. Maar net uurtje Alyx gespeeld. Super gaaf! Zodra de 3080 binnen is zal het helemaal genieten worden.

Wel één dingetje, mijn linker speaker kraakt, bij harde lage tonen duidelijk hoorbaar. Nu las ik al één en ander over dat dit mogelijk een bekend probleem is.
Iemand hier die dit ook had, en zo ja, opgelost of moet de headset retour? Met retour wacht ik dan overigens wel tot de levertijd op orde is, denk ik. Wil nu spelen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewcookie

Bij mij waren alle problemen verdwenen met een powered USB hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
Dvohoritch schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 21:04:
[...]

Om heel eerlijk te zijn vertik ik het om extra geld uit te geven om te kijken of een ding van 700 euro dan wel gaat werken, behalve als dit daadwerkelijk een oplossing vanuit HP zelf betreft.
Tja, voor 2 tientjes heb je een werkende headset. Je kunt hem ook retourneren, dan heb je niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smocho
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-01 11:14

Heb je die ontvangen van De Rekenwinkel? Ik wacht nog op m'n DOA vervanging namelijk en Klaas van de Rekenwinkel gaf aan dat ze donderdag de orders aan het inpakken waren. Kheb verder nog geen verzendbeveatiging 🥲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaDa61
Ik heb deze ingebouwd. Per poort aparte voeding vanaf moederbord.
Werkt bij mij prima (B550 moederbord)

https://www.amazon.com/gp...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Weet niet zeker of ik een link mag delen. Zo nee, dan hoor ik het en haal ik deze weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ELTUNO
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 05-07 10:53

Ik heb een ITX Aorus X570 Pro wifi MB en bij mij werkt hij perfect op de USB C aansluiting.

Heb ook de PCI-E lanes op 3.0 gezet ivm met riser card.

Meen me te herinneren dat er op Reddit een lijst staat met MB en of ze wel of niet werken, wellicht vind je daar ook tips en tricks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:24
Rewindbb schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 22:00:
Vandaag mijn reverb g2 mogen ontvangen. Wat een beleving. Kostte me wel een uurtje om de resolutie, instellingen als hoogte vloer, ruimte goed te krijgen. Maar net uurtje Alyx gespeeld. Super gaaf! Zodra de 3080 binnen is zal het helemaal genieten worden.

Wel één dingetje, mijn linker speaker kraakt, bij harde lage tonen duidelijk hoorbaar. Nu las ik al één en ander over dat dit mogelijk een bekend probleem is.
Iemand hier die dit ook had, en zo ja, opgelost of moet de headset retour? Met retour wacht ik dan overigens wel tot de levertijd op orde is, denk ik. Wil nu spelen natuurlijk.
Hier hetzelfde euvel met een van de speakers gehad.
Gebeld met HP en na een paar weken een nieuw setje speakers gekregen waarmee het probleem was opgelost.
Oude set moet je terugsturen met bijgevoegd retourlabel.

En ja, je mag van HP zelf de speakers los schroeven (met beleid uiteraard).
Je kan namelijk testen of het issue in de speaker of in de headset zit door links en rechts even om te wisselen.
Wisselt het issue ook mee, dan zit het in de linker speaker.

[ Voor 12% gewijzigd door Leader98 op 06-02-2021 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rewindbb
Super, wat fijn! Dank voor je bericht!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dvohoritch
smocho schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 09:34:
[...]

Heb je die ontvangen van De Rekenwinkel? Ik wacht nog op m'n DOA vervanging namelijk en Klaas van de Rekenwinkel gaf aan dat ze donderdag de orders aan het inpakken waren. Kheb verder nog geen verzendbeveatiging 🥲
Ja, ik heb de mijne bij de Rekenwinkel besteld

Verder heb ik nu van 5 mensen 5 verschillende oplossingen/"oplossingen" gehoord, namelijk:
  • Koop een unpowered USB hub
  • Koop een powered USB hub
  • Koop een USB PCIe-kaart
  • "Bij mij werkt t gewoon"
  • "Bij mij werkt niks"
Ik heb een spreekwoordelijk dartpijltje naar mn beeldscherm gegooid en een Anker unpowered USB-hub gehaald. Ik hoop dat dit werkt, want ik heb geen zin om dagen en tientallen extra euros te steken om dit ding werkend te krijgen.

EDIT: De hub lijkt zn ding te doen, dus das een zorg minder

[ Voor 42% gewijzigd door Dvohoritch op 06-02-2021 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Dvohoritch schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 15:40:
[...]

Ja, ik heb de mijne bij de Rekenwinkel besteld

Verder heb ik nu van 5 mensen 5 verschillende oplossingen/"oplossingen" gehoord, namelijk:
  • Koop een unpowered USB hub
  • Koop een powered USB hub
  • Koop een USB PCIe-kaart
  • "Bij mij werkt t gewoon"
  • "Bij mij werkt niks"
Ik heb een spreekwoordelijk dartpijltje naar mn beeldscherm gegooid en een Anker unpowered USB-hub gehaald. Ik hoop dat dit werkt, want ik heb geen zin om dagen en tientallen extra euros te steken om dit ding werkend te krijgen.
Heb de mijne ook gisteren binnengekregen van De Rekenwinkel. Op mijn X470 bord wil ie werken met 1 van de USB poorten. De andere weigeren, ook m'n PCI-e insteekkaart USB poorten wil ie niet. Maar goed, hij doet 't.

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ik heb de reverb2 binnen en heb een vraag over het klipje waar de kabel door loopt. Die kan ik wel vastklikken met de kabel erin maar dat ding is zo los. Bij een beetje bewegen. Doe ik iets raars? Ik heb hem op zowel beneden als boven getesten (achterkant bril)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m00
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-07 19:41

m00

TweakerVincent schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 21:01:
Ik heb de reverb2 binnen en heb een vraag over het klipje waar de kabel door loopt. Die kan ik wel vastklikken met de kabel erin maar dat ding is zo los. Bij een beetje bewegen. Doe ik iets raars? Ik heb hem op zowel beneden als boven getesten (achterkant bril)
Nee, dat ding is gewoon kut. Hij breekt over een dag of wat vanzelf wel kapot en dan kan je het met een (niet al te stijf aangetrokken) tiewrap vastmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
m00 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 21:26:
[...]

Nee, dat ding is gewoon kut. Hij breekt over een dag of wat vanzelf wel kapot en dan kan je het met een (niet al te stijf aangetrokken) tiewrap vastmaken.
ah ok dan ligt het dus niet aan mij :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

TweakerVincent schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 21:01:
gewoon weggooien dat ding en een tie-wrap er omheen. Strak aan de beugel vast maken met een beetje speling voor de connector. Op deze manier komt er nooit kracht op die connector als er opeens met een ruk spanning op komt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaDa61
Gister viel mij op dat als ik de bril op heb en ik een lichte achtergrond zie, ik stofdeeltjes zie aan de buitenranden van het zichtgebied. Ik denk dat deze tussen lens en display zitten of op het display.
Bij een game zie ik ze niet dus vindt ik het niet echt storend maar ben wel benieuwd of andere dat ook hebben.
Het kan zo maar zijn dat nu ik het weet het op termijn wel storend gaat worden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaDa61
Vandaag een case opgestart bij HP voor de linkerspeaker.

Gister tijdens twee uurtjes AMS2 werd het geluid steeds slechter totdat er bijna alleen nog maar een hoop gekraak en gefluit uit de speaker kwam. Het aandraaien van het schroefje bood geen soelaas meer.

Wat bedachtzaam aan het telefoon-gesprek begonnen, door de niet heel beste berichten over de servicedesk van HP, maar ik moet zeggen dat ik nu in ieder geval keurig geholpen ben.

Ik heb direct een bel-afspraak voor a.s. woensdagochtend gekregen voor een status update. Case ligt nu bij 2e lijn service omdat er bij HP duidelijke aanwijzingen zijn dat de problemen zich vooral voordoen wanneer AMD processors en/of videokaarten in het spel zijn. Systeem info doorgegeven zodat er een analyse op afstand gedaan kan worden. Zeer waarschijnlijk wordt er een nieuwe set speakers verstuurd nadat er akkoord is van de 2e lijn. Ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:07

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

hi, vraagje. bij mij blijft ineens het geluid steeds terugspringen naar de desktop als ik in VR modus zit. Ook krijg ik vaak een zwart beeld en valt de headset weg tijdens het gamen. Ik vermoed dus dat er ergens in de driver iets niet goed zit. Nu kan je via Instellingen -> Mixed Reality wel de Mixed Reality Portal verwijderen, maar weet iemand hoe ik ook alle drivers van de G2 verwijder in apparaatbeheer enz.?

Ik wil hem weer even helemaal schoon installeren en wil zeker weten dat er geen configuratiebestanden ergens roet in het eten gaan gooien.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewcookie
DeNachtwacht schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 17:04:
hi, vraagje. bij mij blijft ineens het geluid steeds terugspringen naar de desktop als ik in VR modus zit. Ook krijg ik vaak een zwart beeld en valt de headset weg tijdens het gamen. Ik vermoed dus dat er ergens in de driver iets niet goed zit. Nu kan je via Instellingen -> Mixed Reality wel de Mixed Reality Portal verwijderen, maar weet iemand hoe ik ook alle drivers van de G2 verwijder in apparaatbeheer enz.?

Ik wil hem weer even helemaal schoon installeren en wil zeker weten dat er geen configuratiebestanden ergens roet in het eten gaan gooien.
Powered USB hub. Fixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Hoewel een powered USB hub zeker helpt met bepaalde issues, is het wel een beetje kort door de bocht om als panacee voor alle problemen met een zwart scherm op te voeren.

Voor een aantal zaken helpt een powered USB hub inderdaad, zoals bijv. het geluid dat uitvalt. Echter heb ik op mijn PC nog steeds zo af en toe het probleem dat de headset een zwart scherm heeft en dan een soort van reboot doet. Ik heb mijn Vega64 een tijdje met foutanalyse gedraaid, en kan komt er een melding dat er een display timeout was. Dat kan dus ook aan de drivers liggen.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

m00 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 21:26:[...]

Een stukje dubbelzijdige klitteband (dat type dat je ook als kabelbinder kan gebruiken) is denk ik ook een goede. (zelf heb ik daar altijd een paar meter van in de kast liggen, het is echt superhandig spul)

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

ocf81 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 17:30:
[...]

Hoewel een powered USB hub zeker helpt met bepaalde issues, is het wel een beetje kort door de bocht om als panacee voor alle problemen met een zwart scherm op te voeren.
Bovendien, mijn PC heeft totaal geen stroomproblemen. Er zit een 3 maanden oude pricewatch: Fractal Design ION+ 860W Platinum in dat systeem, met verder totaal geen stroomproblemen. Bovendien heeft de G2 al externe voeding; ik ben heel benieuwd hoe nóg meer externe voeding dit probleem dan zou verhelpen.

Nee, dit lijkt me wat vergezocht, eerst maar eens alle drivers van het ding uninstalleren, maar grote vraag blijft: wie weet waar die zit ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Voor de liefhebbers, dit lijkt tóch inderdaad een oplossing te kunnen zijn. Mijn probleem is namelijk dat ik een AMD moederbord met X570 chipset heb, en daar gaat het fout. Random uitvallen van beeld/en of geluid, of zelfs niet eens herkennen van de headset (o.a. foutmelding 7-14) zijn de symptomen. Voor mensen die hier in de toekomst mee te maken hebben, deze draadjes bevatten veel suggesties en oplossingen:
https://h30434.www3.hp.co...-7-14/td-p/7852871/page/9
https://docs.microsoft.co...usiast-guide/reverbg2-faq

Voor mij was het mazzel (Gigabyte Aorus X570 Elite), 1 van de poorten aan de achterkant (de meest rechter van bovenaf gezien naast de UTP poort) werkt redelijk tot goed. Hub vooralsnog dus niet nodig.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterXL6
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-05 21:55
Oh man hoe haat ik deze headset, gewoon ff iets spelen zit er gewoon niet in.

Net weer een half uur bezig dat ding aan en af leggen, zit ik vast in de WMR omgeving, dan heb ik low fps voor een of andere reden, etc etc...

Maar de ergste en waar ik de oorzaak nog niet van ken is dat hij soms geen laterale bewegingen registreert. (X/Y/Z as dus) Zit ik in de cockpit beweegt alles mee als ik m'n hoofd beweeg. Rondkijken gaat dus wel.
Headset herstarten is de enige dat ik kan doen om het at random opgelost te krijgen.

Iemand die weet wat hier de oorzaak van is? M'n setup en wat ik kan zien blijft nochtans hetzelfde, ene keer is de tracking goed en dag erna werkt het dan weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
MasterXL6 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 18:07:

Iemand die weet wat hier de oorzaak van is? M'n setup en wat ik kan zien blijft nochtans hetzelfde, ene keer is de tracking goed en dag erna werkt het dan weer niet.
Hier heb ik ook last van gehad. Bij mij lag het aan de verlichting in de kamer. Overdag geen problemen maar zodra het begint te schemeren kreeg ik dit probleem. Zorg dat je omgeving goed verlicht is en schijn geen direct licht op de headset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkaman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-02-2022
Ok wat een idioterie.....kennelijk om mijn fps te halveren met reprojection en al die ongein moet je helemaal naar je default.vrsettings en dan handmatig dit veranderen

' // motionvector = force application to always run at half framerate with motion vector reprojection'

en dan die // weghalen zodat de script van kracht gaat.

FF serieus zijn ze helemaal gek bij steam of hp? Hoe de hel moet je dit weten als recreatieve gebruiker.... :( |:(

Wat dat betreft is oculus echt duizend keer beter, verder wel onder de indruk natuurlijk van de resolutie. Maar het is daardoor ook een bril die veel tweaks nodig heeft, omdat de meeste games niet goed zijn geoptimaliseerd voor VR.

[ Voor 171% gewijzigd door Wakkaman op 17-02-2021 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

MasterXL6 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 18:07:
Oh man hoe haat ik deze headset, gewoon ff iets spelen zit er gewoon niet in.

Net weer een half uur bezig dat ding aan en af leggen, zit ik vast in de WMR omgeving, dan heb ik low fps voor een of andere reden, etc etc...

Maar de ergste en waar ik de oorzaak nog niet van ken is dat hij soms geen laterale bewegingen registreert. (X/Y/Z as dus) Zit ik in de cockpit beweegt alles mee als ik m'n hoofd beweeg. Rondkijken gaat dus wel.
Headset herstarten is de enige dat ik kan doen om het at random opgelost te krijgen.

Ja klinkt idd als te donker in je kamer. Of niet genoeg 'features' in de kamer waar de headset z'n positie aan kan bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Thodekroo schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 21:39:
[...]

Hier heb ik ook last van gehad. Bij mij lag het aan de verlichting in de kamer. Overdag geen problemen maar zodra het begint te schemeren kreeg ik dit probleem. Zorg dat je omgeving goed verlicht is en schijn geen direct licht op de headset
De grap is dat te zonnig ook problemen veroorzaakt. Ik moet met gesloten gordijnen spelen, anders gooit de zon roet in het eten.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterXL6
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-05 21:55
Hu9o schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 22:51:
[...]

Ja klinkt idd als te donker in je kamer. Of niet genoeg 'features' in de kamer waar de headset z'n positie aan kan bepalen.
Kan wel verklaren waarom het voor mij random lijkt te gebeuren, het tijdstip van de dag... Zal ik meer rekening mee moeten houden.
Zal ook eens moeten testen of het nog goed kan komen nadat de bug voorkomt, stel dat ik bvb vergeet het licht aan te leggen voordat ik de headset aanleg.
Vermoeiend wel telkens die (groter wordende) checklist te doorlopen om iets te kunnen spelen.

Bijkomend vraagje, weet er iemand of het mogelijk is in steamvr de UI op te roepen via een toetscombinatie? (wat de steamvr knop op de controller doet)

3de vraagje, soms kan ik geen zaken aanklikken in desktop mode van steamvr als ik de controller gebruik. De muispijl beweegt maar ik kan niks aanklikken. Toch even erbij vermelden dat ik een ultrawide monitor heb, iets zegt me dat het 21:9 ratio er mss iets mee te maken kan hebben?

[ Voor 7% gewijzigd door MasterXL6 op 17-02-2021 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashed1987
  • Laatst online: 09-07 14:54
Zojuist heb ik een G2 besteld, ik heb al een aantal jaar de PSVR en nu twee jaar ongeveer een CV1 gehad.
Ik twijfelde heel erg om de G2 te kopen vanwege de tracking, maar de beeldkwaliteit ben ik toch wel erg benieuwd naar.

Na een tijdje dit topic te hebben gelezen, de review van Tweakers en vooral ook de comments eronder nu toch na lange twijfel besloten deze te kopen incl. de controllers. Mocht de tracking uiteindelijk toch tegenvallen ga ik alsnog de knuckles erbij kopen en misschien komt dat op termijn überhaupt wel aangezien de volledige hand detectie me wel heel erg aan spreekt.

Ik heb momenteel een R9 3900X met een Vega 56 en hoop binnenkort een keer een 6800 XT te kunnen scoren. Ik zal mijn ervaringen hier verder delen zodra ik de set binnen heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rewindbb
Leader98 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 12:14:
[...]

Hier hetzelfde euvel met een van de speakers gehad.
Gebeld met HP en na een paar weken een nieuw setje speakers gekregen waarmee het probleem was opgelost.
Oude set moet je terugsturen met bijgevoegd retourlabel.

En ja, je mag van HP zelf de speakers los schroeven (met beleid uiteraard).
Je kan namelijk testen of het issue in de speaker of in de headset zit door links en rechts even om te wisselen.
Wisselt het issue ook mee, dan zit het in de linker speaker.
Bedankt voor de info, vandaag de speakers via HP mogen ontvangen. Issue is opgelost! Helemaal top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkaman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-02-2022
Crashed1987 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 14:55:
Zojuist heb ik een G2 besteld, ik heb al een aantal jaar de PSVR en nu twee jaar ongeveer een CV1 gehad.
Ik twijfelde heel erg om de G2 te kopen vanwege de tracking, maar de beeldkwaliteit ben ik toch wel erg benieuwd naar.

Na een tijdje dit topic te hebben gelezen, de review van Tweakers en vooral ook de comments eronder nu toch na lange twijfel besloten deze te kopen incl. de controllers. Mocht de tracking uiteindelijk toch tegenvallen ga ik alsnog de knuckles erbij kopen en misschien komt dat op termijn überhaupt wel aangezien de volledige hand detectie me wel heel erg aan spreekt.

Ik heb momenteel een R9 3900X met een Vega 56 en hoop binnenkort een keer een 6800 XT te kunnen scoren. Ik zal mijn ervaringen hier verder delen zodra ik de set binnen heb.
Ik zou overwegen een NVIDIA te kopen. Er zijn veel problemen met reprojection en amd, ik had zelf een 6900XT. Die heb ik om een andere reden terug moeten sturen, maar het viel mij op dat deze kaart veel stutters geeft bij lagere FPS in VR, terwijl mijn oude 1080ti het beter leek te doen bij bijvoorbeeld een lock van 30 fps. En de hp reverb g2 is door de hogere resolutie zwaar....dus je hebt reprojection of een fps lock echt nodig bij sommige games. Vooral bij race of vliegsims wat ik voornamelijk doe.
Misschien dat amd het al heeft opgelost met drivers, maar ik zou dat even uitzoeken...

Ik vind trouwens de QUEST 2 een veel betere optie als je diverse VR titels speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Sutorius
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-01 13:44
Thodekroo schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 08:19:
Praktische vraag: Laten jullie headset altijd ingeplugd in je pc, waardoor dus ook altijd het 'hp lampje' brandt? Of trekken jullie hem er altijd na gebruik uit? Of zijn er nog andere slimme oplossingen om een specifieke USB poort uit te schakelen als je hem niet gebruikt?

Ik vind het best irritant om telkens onder mijn bureau te moeten kruipen om dat ding in en uit te pluggen namelijk.
Ik gebruik hier een stopcontact adapter met afstandbediening (soort klikaan klikuit) van de Action.Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashed1987
Wakkaman schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 20:29:
[...]

Ik zou overwegen een NVIDIA te kopen. Er zijn veel problemen met reprojection en amd, ik had zelf een 6900XT. Die heb ik om een andere reden terug moeten sturen, maar het viel mij op dat deze kaart veel stutters geeft bij lagere FPS in VR, terwijl mijn oude 1080ti het beter leek te doen bij bijvoorbeeld een lock van 30 fps. En de hp reverb g2 is door de hogere resolutie zwaar....dus je hebt reprojection of een fps lock echt nodig bij sommige games. Vooral bij race of vliegsims wat ik voornamelijk doe.
Misschien dat amd het al heeft opgelost met drivers, maar ik zou dat even uitzoeken...

Ik vind trouwens de QUEST 2 een veel betere optie als je diverse VR titels speelt.
Een quest 2 is voor mij een no-go vanwege facebook. Ik heb geen facebook en geen van de andere diensten in eigendom van facebook. Ik heb de index overwogen, maar ben toch erg benieuwd naar de hoge resolutie van de G2. Wat betreft de AMD kaart heb ik hier gewoon een voorkeur voor :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Nog even een aanvulling / waarschuwing voor iedereen hier: als je een AMD moederbord met X570 chipset hebt moet je de Reverb G2 NIET kopen. Hij heeft het af en toe een tijdje gedaan, maar ik blijf error code 7-14 om de een of andere onverklaarbare reden krijgen en als je hier op zoekt zijn er legio mensen op allerlei fora te vinden die ook tegen dit probleem op lopen. HP heeft ooit een keer op het eigen forum 1 bericht geplaatst met de vraag "kun je even uitleggen welke stappen je precies neemt" tegen 1 gebruiker die klaagde, maar inmiddels zijn we ruim 2 maanden verder en blijft het klachten regenen.

Je kán mazzel hebben dat een externe USB hub het probleem oplost
Je kán mazzel hebben dat een externe PCI-e kaart het probleem oplost

Maar er zijn genoeg mensen te vinden bij wie dit ook niet werkt, of bij wie een nieuwe firmware update van het moederbord het probleem gewoon weer terug laat keren. Ik ga contact opnemen met HP support maar gezien het logge inlog/klantenmenu voordat je een account hebt, vrees ik al dat dit een retourtje gaat worden.

Ik ben net terug vanaf de mac bij een nieuwe windows 10 pc maar ik heb direct weer ontdekt waarom ik ook alweer was overgestapt; vage problemen die met allerlei combinaties van drivers, firmware en hardware toch dan steeds weer nét niet helpen. En avonden gekl**t om het vervolgens alsnog niet werkend te hebben.

Ik gok zomaar dat de HP klantenservice ook weinig voor me gaat betekenen. Je kan zeggen van Apple (en de prijzen) wat je wil maar ik heb een probleempje met Apple Pay op mijn 2 jaar oude laptop en gratis en zonder gezeur word ik binnen een dag gebeld door een vriendelijke servicemedewerker die op afstand mijn problemen als sneeuw voor de zon laat verdwijnen.

Nee, ik begin alweer aardig klaar te raken met het Windows ecosysteem op deze manier.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
DeNachtwacht schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:19:
Nog even een aanvulling / waarschuwing voor iedereen hier: als je een AMD moederbord met X570 chipset hebt moet je de Reverb G2 NIET kopen. Hij heeft het af en toe een tijdje gedaan, maar ik blijf error code 7-14 om de een of andere onverklaarbare reden krijgen en als je hier op zoekt zijn er legio mensen op allerlei fora te vinden die ook tegen dit probleem op lopen. HP heeft ooit een keer op het eigen forum 1 bericht geplaatst met de vraag "kun je even uitleggen welke stappen je precies neemt" tegen 1 gebruiker die klaagde, maar inmiddels zijn we ruim 2 maanden verder en blijft het klachten regenen.

Je kán mazzel hebben dat een externe USB hub het probleem oplost
Je kán mazzel hebben dat een externe PCI-e kaart het probleem oplost

Maar er zijn genoeg mensen te vinden bij wie dit ook niet werkt, of bij wie een nieuwe firmware update van het moederbord het probleem gewoon weer terug laat keren. Ik ga contact opnemen met HP support maar gezien het logge inlog/klantenmenu voordat je een account hebt, vrees ik al dat dit een retourtje gaat worden.

Ik ben net terug vanaf de mac bij een nieuwe windows 10 pc maar ik heb direct weer ontdekt waarom ik ook alweer was overgestapt; vage problemen die met allerlei combinaties van drivers, firmware en hardware toch dan steeds weer nét niet helpen. En avonden gekl**t om het vervolgens alsnog niet werkend te hebben.

Ik gok zomaar dat de HP klantenservice ook weinig voor me gaat betekenen. Je kan zeggen van Apple (en de prijzen) wat je wil maar ik heb een probleempje met Apple Pay op mijn 2 jaar oude laptop en gratis en zonder gezeur word ik binnen een dag gebeld door een vriendelijke servicemedewerker die op afstand mijn problemen als sneeuw voor de zon laat verdwijnen.

Nee, ik begin alweer aardig klaar te raken met het Windows ecosysteem op deze manier.
Nergens last van met usb-c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Leuk,

maar google even op "reverb g2 7-14" en je weet dat je in een loterij van problemen terecht komt met een X570 moederbord. Ja, het kan werken, maar ook net zo goed niet. Bij sommige mensen doen de problemen zich meteen voor, bij anderen pas na 1-2 maanden gebruik. Tuurlijk kan je mazzel hebben, maar ik geef het alleen even mee als waarschuwing voor iedereen die met deze chipset een moederbord heeft.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:24
Gisteren de Reverb G2 binnen gehad (ik kom van een G1/Professional Edition af)

Na redelijk wat geklungelen om de G2 aan de praat te krijgen (jep, ik heb een X570 moederboord) is het toch gelukt.

Kan alleen niet zeggen dat ik tot nu toe onder de indruk ben.
Kleuren zijn inderdaad beter als met een G1, objecten op afstand zijn idd ook beter zichtbaar.

Maar dan komen we nu dus bij mijn vragen :
Ik gebruik de headset dus voor flight sims (X-Plane, DCS, FS 2020) en het valt zeker bij FS 2020 dat de letters en cijfers in de cockpit echt slecht leesbaar zijn : slechter dan bij de G1.
In DCS zijn de letter wel afgetekend maar wazig (kan het slecht uit leggen)

SteamVr gebruikt de standaard resolutie die de G2 opgeeft, dus dus meer als de resolutie per lens.
In FS 2020 gebruik ik nou ook een hoger resolutie dan wat de lensen eigenlijk hebben.

Heeft iemand nog een andere idee wat ik kan proberen :?

2de vraag :
Buiten de befaamde en gevreesde 7-14 error als je de G2 op USB-c aansluit viel me nog wat anders op :
Als de G2 dus op de USB-c poort zit duurt het heel lang voordat de desktop door boot heen is.
Alsof de desktop tijdens bootup aan het zoeken is wat er aan die poort hangt.

Iemand anders met dezelfde ervaring :?

(G2 hangt nou via de adapter aan een USB 3.2 poort wat zonder problemen werkt, booup gaat ook net zo vlot als normaal)

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Gisteren voor het eerst een keer echt misselijk geworden met het spelen van Pavlov. Met flight sims en spellen zoals Beat Sabre en Superhot heb ik nooit last. Hoewel ik met Onward wel eens wat minder prettig heb gevoeld, ben ik nooit echt misselijk geworden. Is Pavlov op de een of andere manier extra belastend?

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

DeNachtwacht schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:48:
[...]

Leuk,

maar google even op "reverb g2 7-14" en je weet dat je in een loterij van problemen terecht komt met een X570 moederbord. Ja, het kan werken, maar ook net zo goed niet. Bij sommige mensen doen de problemen zich meteen voor, bij anderen pas na 1-2 maanden gebruik. Tuurlijk kan je mazzel hebben, maar ik geef het alleen even mee als waarschuwing voor iedereen die met deze chipset een moederbord heeft.
Oef, ben blij dat ik dit nu zie. Ik ben in de markt voor m'n eerste VR headset (Met name voor rFactor/MSFS/X-Plane) en de G2 staat bovenaan m'n lijstje. Ik ben recentelijk overgestapt op een X570 chipset. Ga me er verder in verdiepen. Thanks :)

/Edit: well, well, well: nieuws: AMD reageert op USB-problemen van moederborden met 500-serie chipsets

[ Voor 12% gewijzigd door Bolk op 21-02-2021 10:07 ]

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
Reden waarom ik nog geen Ryzen 5000 cpu heb. Wacht denk ik op de nieuwe Intel voor de zekerheid die blijkbaar nog betere single core performance heeft.

[ Voor 22% gewijzigd door Plugin op 21-02-2021 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashed1987
Gisteren de Reverb G2 binnen gekregen. Wat een prachtig beeld in vergelijking met de CV1, zelf met mn huidige Vega56. Vandaag komt mn 6900XT binnen, ben heel benieuwd of het dan nog beter wordt, volgens SteamVR zijn de instellingen qua beeld nu 100%.

Wat betreft de tracking is het in vergelijking met de CV1 aanzienlijk minder, het werkt wel en je kan redelijk Beat Saber spelen, maar hij heeft al snel dat hij blokken mist die je naast je nog probeert te raken. Ik ga dus knuckle controllers erbij bestellen, want ik denk niet dat ik hier heel blij van ga worden wanneer ik Alyx opnieuw ga spelen. Overigens merk ik ook dat hij snel aangeeft wanneer ik naar beneden kijk hij zegt dat de grens niet gevonden kan worden. Ik heb voldoende licht in de ruimte, denk ik, dus ik weet niet of het daar aan licht.

Ik schrok eerst wel toen ik ook de beruchte 7-14 error kreeg, ik heb een B350 bord, maar toen bleek de USB-C kabel niet goed in het bord te zitten en herkende hij het apparaat gelijk en verder zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericje627
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:17
De Reverb G2 is hier vandaag binnen gekomen, meteen uitgepakt en aangesloten om de headset te testen. Windows Mixed Reality opgestart, dat downloadt wat componenten. Vervolgens herstart WMR en komt het laadscherm naar voren, om te eindigen met een foutcode '4-1', iets in de trant van 'device not connected to USB 3.0 port'.

Dat laatste is een interessante, mijn PC (X99 platform) heeft alleen maar USB 3.0 poorten en daar zit 'ie uiteraard op aangesloten. Wel gebruik ik de meegeleverde adapter van HP (USB A -> USB C) omdat mijn PC geen USB type C aansluiting heeft.

Ik heb de computer meerdere malen opnieuw opgestart en de headset opnieuw aangesloten in de aangegeven volgorde (eerst de kabels in de computer, daarna de stroomadapter in de brick) maar de foutmelding blijft terugkomen, ook bij andere poorten. Ik denk dat ik inmiddels alle USB poorten wel heb gehad. Behalve het toetsenbord (op USB 2.0) zat er verder niets aangesloten.

Heeft iemand van jullie wel eens deze foutmelding gezien en het op weten te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

ericje627 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 12:01:
De Reverb G2 is hier vandaag binnen gekomen, meteen uitgepakt en aangesloten om de headset te testen. Windows Mixed Reality opgestart, dat downloadt wat componenten. Vervolgens herstart WMR en komt het laadscherm naar voren, om te eindigen met een foutcode '4-1', iets in de trant van 'device not connected to USB 3.0 port'.

Dat laatste is een interessante, mijn PC (X99 platform) heeft alleen maar USB 3.0 poorten en daar zit 'ie uiteraard op aangesloten. Wel gebruik ik de meegeleverde adapter van HP (USB A -> USB C) omdat mijn PC geen USB type C aansluiting heeft.

Ik heb de computer meerdere malen opnieuw opgestart en de headset opnieuw aangesloten in de aangegeven volgorde (eerst de kabels in de computer, daarna de stroomadapter in de brick) maar de foutmelding blijft terugkomen, ook bij andere poorten. Ik denk dat ik inmiddels alle USB poorten wel heb gehad. Behalve het toetsenbord (op USB 2.0) zat er verder niets aangesloten.

Heeft iemand van jullie wel eens deze foutmelding gezien en het op weten te lossen?
Heeft je videokaart ook niet toevallig een USB C erop zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericje627
Hu9o schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 13:59:
[...]
Heeft je videokaart ook niet toevallig een USB C erop zitten?
Helaas niet, ik heb een ASUS ROG Strix GTX 1080 en die heeft alleen 2x HDMI, 2x DisplayPort en 1x DVI. Ik las wel dat het aansluiten op de USB-poort van de videokaart soms het probleem oplost (bij de 20xx series geloof ik).

Inmiddels heb ik wel een PCI-E USB C uitbreidingskaart besteld die USB 3.2 Gen 2 (10Gbit/s) ondersteunt. Ik hoop dat dat verbetering biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:06
ericje627 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 12:01:
Ik denk dat ik inmiddels alle USB poorten wel heb gehad. Behalve het toetsenbord (op USB 2.0) zat er verder niets aangesloten.
Neem dat je die van je case ook geprobeerd maar toch even checken..

Zelf laat ik de power en DP altijd in de pc zitten (irritant verstopt achter/onder het bureau) en koppel ik de G2 gewoon aan dmv de USB-c (10 Gb/s) op de voor-/bovenkant van de pc, werkt ideaal tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericje627
JohnnieWbl schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 14:41:
[...]
Neem dat je die van je case ook geprobeerd maar toch even checken..
Jazeker, beide USB 3.0 poorten (type A) aan de bovenzijde van de kast heb ik ook geprobeerd. Hierop kreeg ik dezelfde melding naar voren.

Zojuist nogmaals getest (op de bestaande poorten) en het probleem lijkt veranderd, het lampje op de power brick (waar de adapter in gaat dus) knippert wit in een aan/uit cyclus. De computer meldt helemaal niets meer over de headset en Mixed Reality blijft aangeven 'connect your headset'. Zonder foutcode dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kylrad
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15-10-2024
ericje627 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 16:21:
[...]

Jazeker, beide USB 3.0 poorten (type A) aan de bovenzijde van de kast heb ik ook geprobeerd. Hierop kreeg ik dezelfde melding naar voren.

Zojuist nogmaals getest (op de bestaande poorten) en het probleem lijkt veranderd, het lampje op de power brick (waar de adapter in gaat dus) knippert wit in een aan/uit cyclus. De computer meldt helemaal niets meer over de headset en Mixed Reality blijft aangeven 'connect your headset'. Zonder foutcode dus.
Zie je het HP logo op de voorkant van je headset branden? Ik ben alle USB 3.0 poorten afgegaan tot ik er een vond waarbij het logo ging branden, en die werkte dan ook.
Heb ook een Asus Rog strix 1080 Ti. dit is waarschijnlijk meer gerelateerd aan je USB connectie. Tenzij je de foutcode verkeerd afleest 1-4, dan is het je display poort kabel. heb ik wel eens last van met de 1080 Ti. in dat geval even de displayport reseaten, en goed aandrukken in je headset, hij moet aardig diep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericje627
Kylrad schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 16:42:
[...]
Zie je het HP logo op de voorkant van je headset branden?
[..]
Heb ook een Asus Rog strix 1080 Ti. dit is waarschijnlijk meer gerelateerd aan je USB connectie. Tenzij je de foutcode verkeerd afleest 1-4, dan is het je display poort kabel. heb ik wel eens last van met de 1080 Ti. in dat geval even de displayport reseaten, en goed aandrukken in je headset, hij moet aardig diep.
Ik heb het zojuist nog even nagekeken (had een screenshot gemaakt van de foutmelding) maar het is echt 4-1, een USB connectieprobleem zo lijkt het. Het lampje op de voorkant van de headset gaat niet aan. Zou dat wel moeten, ook al wordt de headset niet aangestuurd door bijv. WMR?

De kabel in de headset zit er naar mijn weten goed in, die heeft echt vastgeklikt en het stipje aan de bovenkant van de connector zit gelijk met de rand van de headset. Ik heb de kabel er al eens uitgehaald en opnieuw aangesloten, maar dat heeft geen verbetering geboden.

Als het goed is dan krijg ik vanavond de PCI-E - USB uitbreidingskaart binnen en ook een powered USB hub (voor de zekerheid dan maar), hopelijk komt er dan wat meer leven in. Ik houd jullie op de hoogte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kylrad
ericje627 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 18:39:
[...]

Ik heb het zojuist nog even nagekeken (had een screenshot gemaakt van de foutmelding) maar het is echt 4-1, een USB connectieprobleem zo lijkt het. Het lampje op de voorkant van de headset gaat niet aan. Zou dat wel moeten, ook al wordt de headset niet aangestuurd door bijv. WMR?

De kabel in de headset zit er naar mijn weten goed in, die heeft echt vastgeklikt en het stipje aan de bovenkant van de connector zit gelijk met de rand van de headset. Ik heb de kabel er al eens uitgehaald en opnieuw aangesloten, maar dat heeft geen verbetering geboden.

Als het goed is dan krijg ik vanavond de PCI-E - USB uitbreidingskaart binnen en ook een powered USB hub (voor de zekerheid dan maar), hopelijk komt er dan wat meer leven in. Ik houd jullie op de hoogte :)
Zodra de headset goed is aangesloten, gaat het HP logo branden, en wordt de WMR portal automatisch gestart, zo kun je vrij snel USB poorten uitproberen om te zien welke werken. Je displaypoort kabel zit goed, zo te lezen. Je hebt vast ook al gecheckt of windows met updates helemaal bijgewerkt is? het zijn wat van die pietluttige dingetjes om na te gaan maar kan wel voor problemen zorgen. Je beste hoop lijkt inderdaad USB kaart / powered Hub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashed1987
Kylrad schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:24:
[...]

Zodra de headset goed is aangesloten, gaat het HP logo branden, en wordt de WMR portal automatisch gestart, zo kun je vrij snel USB poorten uitproberen om te zien welke werken. Je displaypoort kabel zit goed, zo te lezen. Je hebt vast ook al gecheckt of windows met updates helemaal bijgewerkt is? het zijn wat van die pietluttige dingetjes om na te gaan maar kan wel voor problemen zorgen. Je beste hoop lijkt inderdaad USB kaart / powered Hub
Dat de WMR portal automatisch start is niet helemaal waar. Toen ik die van mij aansloot gaf Windows aan dat er iets was aangesloten en hoorde ik ook het geluid hiervan. Maar ik kon wachten tot ik een ons woog, maar geen WMR portal. Toen ik de WMR portal zelf opende gaf hij wel aan dat hij de VR bril herkende en kon ik het installatieproces doorlopen. Nu na de installatie als de bril is aangesloten start de WMR portal nog steeds niet automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kylrad
Crashed1987 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:33:
[...]

Dat de WMR portal automatisch start is niet helemaal waar. Toen ik die van mij aansloot gaf Windows aan dat er iets was aangesloten en hoorde ik ook het geluid hiervan. Maar ik kon wachten tot ik een ons woog, maar geen WMR portal. Toen ik de WMR portal zelf opende gaf hij wel aan dat hij de VR bril herkende en kon ik het installatieproces doorlopen. Nu na de installatie als de bril is aangesloten start de WMR portal nog steeds niet automatisch.
Okay dat is blijkbaar dus niet in alle gevallen zo, bij mij start het automatisch. Ik heb net nog even door de instellingen van WMR gebladerd maar ik kan ook geen setting vinden dat het automatisch starten van de portal kan uitschakelen, dat zou ik wel willen n.l. iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

ericje627 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 16:21:
[...]

Er zijn ook mensen die geluk hebben door een usb hub te nemen. Bij sommige moet die powered zijn, en bij andere juist niet... Mogelijk heb je er eentje liggen om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-07 03:55
Ik heb een 6900xt videokaart met usb-c.

Dit lijkt me beste oplossing om de g2 op aan te sluiten?
Zit er verschil tussen usb op moederbord en direct op de gpu?

Heb je dan nog steeds de displayport nodig?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

refused81 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 20:09:
Ik heb een 6900xt videokaart met usb-c.

Dit lijkt me beste oplossing om de g2 op aan te sluiten?
Zit er verschil tussen usb op moederbord en direct op de gpu?

Heb je dan nog steeds de displayport nodig?
Ja

Die usb is voor power (en geluid?) Dus beide stekkers heb je sowieso nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-07 03:55
Hu9o schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 20:12:
[...]

Ja

Die usb is voor power (en geluid?) Dus beide stekkers heb je sowieso nodig.
Die usb c is toch ook voor beeld of niet? Ik meende dat sommige er een monitor op aa sluiten

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E - Jay
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-07 23:41
ericje627 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 18:39:
[...]

Als het goed is dan krijg ik vanavond de PCI-E - USB uitbreidingskaart binnen en ook een powered USB hub (voor de zekerheid dan maar), hopelijk komt er dan wat meer leven in. Ik houd jullie op de hoogte
Ik heb hetzelfde 4-1 error probleem op alle USB 3.0 poorten, zowel op de game pc als op de game laptop. Een (powered) tp-link USB-hub heeft helaas ook niets opgelost. M'n game PC heeft echter een USB-C aansluiting op het moederbord waarop de G2 zo'n 2 maanden probleemloos op heeft gewerkt tot het lampje op de breakout-box plots niet meer brandde (lastig bereikbare plek dus kabel ging er nooit uit). Via de andere USB 3.0 poorten gaat het lampje wel weer branden maar dat resulteert dus in de 4-1 error. Ik vermoed zelf een probleem in de kabel / breakout-box of toch iets in de stroomvoorziening.

Na contact met HP een nieuwe G2 ontvangen, echter ontvang je dan puur een headset zonder kabel / breakout-box en speakers. Deze vervolgens ook op alle USB poorten aangesloten maar zelfde resultaat.
Vanmorgen nogmaals contact gehad met HP en als het goed is heb ik morgen een nieuwe kabel / breakout-box in de brievenbus liggen.

Ik zal het je laten weten als bovenstaand bij mij de oplossing bleek mocht de Hub en Pci-E kaart niet helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

refused81 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 20:16:
[...]

Die usb c is toch ook voor beeld of niet? Ik meende dat sommige er een monitor op aa sluiten
Ik dacht dat de reverb dat krijgt over de DP. Maar hoe dan ook, je moet ze er iig beide in pluggen anders werkt het niet :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericje627
Zoals beloofd een update met mijn ervaringen:
Hu9o schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 20:01:
[...]
Er zijn ook mensen die geluk hebben door een usb hub te nemen. Bij sommige moet die powered zijn, en bij andere juist niet... Mogelijk heb je er eentje liggen om te testen.
Een standaard (niet-powered) USB 3.0 hub heb ik inderdaad liggen en ook geprobeerd, heeft geen verbetering geboden helaas. Vandaag is de pricewatch: TP-Link USB 3.0 Hub UH700 binnen gekomen, deze heb ik geprobeerd met de aansluitingen op het moederbord en de aansluitingen op het frontpanel, zonder verbetering.

Goed, ik ben inmiddels meer dan 4 uur bezig geweest met troubleshooting, zonder voortgang. Sterker nog, het probleem lijkt verergerd. Zodra de Reverb wordt aangesloten verschijnt er helemaal niets meer in het apparaatbeheer en Windows Mixed Reality ziet helemaal niet dat er iets is aangesloten (gevolg van het eerste vermoed ik). Het lampje op de brick gaat knipperen en verder gebeurt er niets.
Kylrad schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:24:
[...]
Dank voor de suggesties :) ook (juist) die pietluttige dingetjes zijn de moeite waard om langs te lopen!
Ik heb het lampje op de voorkant van de headset nog niet één keer zien branden. De headset wordt vreemd genoeg wel vrij warm als ik 'm ~ 30 minuten aangesloten laat, dus er lijkt een soort verbinding te zijn. Maar wat de boel tegenhoudt is mij een raadsel.
Windows is inderdaad helemaal bijgewerkt (versie 20H2) en ik heb ook meerdere keren Windows update laten controleren op beschikbare updates. Dan geeft 'ie aan dat de PC up-to-date is.

Een kleine update over de USB-C uitbreidingskaart: ik heb deze pricewatch: ASUS USB 3.1 Type-C Card geïnstalleerd en deze wordt netjes door Windows herkend als een ASUS eXtensible Host Controller met USB 3.2 Gen 2. USB-sticks en externe schijven werken ook prima op deze poort, maar zodra de Reverb met USB-C wordt aangesloten, blijft het stil.

Het lampje op de breakout box (eerder noemde ik het 'brick' maar 'breakout box' schijnt een gangbaarder term te zijn) blijft knipperen. Ik las op Reddit dat het mogelijk te maken heeft met de stroomvoorziening. Toevallig heb ik een zelfde soort adapter liggen als die HP heeft meegeleverd bij de headset (zo'n 45W laptopadapter), dus die heb ik aangesloten op de box. Je raadt het misschien al, een knipperend lampje.

In een poging uit te sluiten dat het aan de computer ligt heb ik het ook op een laptop geprobeerd. De headset met de USB A -> USB C aansluiting direct op een USB 3.2 Gen 1 poort (3 poorten geprobeerd), zelfde resultaat.

Mijn opties zijn redelijk op, ik heb het vermoeden dat er iets defect is :'( . Wel behoorlijk balen, dat drukt de pret toch een beetje (voor nu).
E - Jay schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 21:16:
[...]
Ik heb hetzelfde 4-1 error probleem op alle USB 3.0 poorten, zowel op de game pc als op de game laptop. Een (powered) tp-link USB-hub heeft helaas ook niets opgelost. M'n game PC heeft echter een USB-C aansluiting op het moederbord waarop de G2 zo'n 2 maanden probleemloos op heeft gewerkt tot het lampje op de breakout-box plots niet meer brandde (lastig bereikbare plek dus kabel ging er nooit uit). Via de andere USB 3.0 poorten gaat het lampje wel weer branden maar dat resulteert dus in de 4-1 error. Ik vermoed zelf een probleem in de kabel / breakout-box of toch iets in de stroomvoorziening.

Na contact met HP een nieuwe G2 ontvangen, echter ontvang je dan puur een headset zonder kabel / breakout-box en speakers. Deze vervolgens ook op alle USB poorten aangesloten maar zelfde resultaat.
Vanmorgen nogmaals contact gehad met HP en als het goed is heb ik morgen een nieuwe kabel / breakout-box in de brievenbus liggen.

Ik zal het je laten weten als bovenstaand bij mij de oplossing bleek mocht de Hub en Pci-E kaart niet helpen.
Het probleem wat je beschrijft lijkt overeenkomsten te hebben met de ervaringen die ik heb, met de uitzondering dat het bij mij helemaal nog niet gewerkt heeft. Hoe heb je die vervanging via HP precies geregeld? Kun je telefonisch of via de website contact opnemen met hun support-afdeling?
Ik ben erg benieuwd of de nieuwe kabel bij jou het probleem oplost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artslart
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-06 14:12
Wat ook nog wel eens roet in het eten kan gooien is de power management van Windows. Het OS heeft de mogelijkheid de USB uit te zetten van poorten waarvan het denkt dat ze niet gebruikt worden. Voor laptops zinvol om de batterijduur te verlengen, maar niet voor desktop PC's.

Er zijn twee plekken waar je dit kunt aanpassen, nl. in de Power Management instellingen en de device manager. Bij die laatste moet je in de eigenschappen van Root USB hubs het afschakelen door Windows uitzetten (WIN + R en dan devmgmt.msc intikken). Beide instellingen moet je aan passen om er echt zeker van te zijn dat dit het probleem niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoNohT
@ericje627 ik heb het hier nog niet voorbij zien gekomen, dus voor de zekerheid vraag ik het maar even: Weet je zeker dat de plug aan de kant van de headset er helemaal goed inzit? Hij moet er echt diep in, als je denkt dat het goed is, dan moet hij nog een stukje verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericje627
artslart schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 08:29:
Wat ook nog wel eens roet in het eten kan gooien is de power management van Windows. Het OS heeft de mogelijkheid de USB uit te zetten van poorten waarvan het denkt dat ze niet gebruikt worden.
[..]
Dat is een goede suggestie, maar de selectieve USB-uitschakeling in het energiebeheer had ik al uitgezet en ook op de USB (root) hubs in apparaatbeheer staat het vinkje 'Sta toe dat het apparaat wordt uitgeschakeld om stroom te besparen' uit (inactief dus).
ThoNohT schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 08:36:
@ericje627 ik heb het hier nog niet voorbij zien gekomen, dus voor de zekerheid vraag ik het maar even: Weet je zeker dat de plug aan de kant van de headset er helemaal goed inzit? Hij moet er echt diep in, als je denkt dat het goed is, dan moet hij nog een stukje verder.
Naar mijn beste weten zit de plug aan de kant van de headset er volledig in. Ik heb een foto gemaakt en hieronder toegevoegd. Er zit ook geen speling op de connector die in de headset gaat, dus daar lijkt het allemaal goed te zitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hr8hCUCOugASuilLQtD-qH4uIR4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GTCnyoS2ROWLSQhywR4A4SSU.jpg?f=fotoalbum_medium

Vanmorgen heb ik gebeld met HP support en daar het probleem voorgelegd. Alle troubleshooting stappen die ik heb doorlopen doorgegeven en gevraagd of er nog meer opties zijn. De persoon die ik sprak gaf aan dat de kans klein was dat het probleem daadwerkelijk in de kabel zou zitten, maar vermoedde een probleem met de USB aansluiting (aan de PC-zijde). Zojuist bevestigd gekregen dat HP een USB hub op gaat sturen, dat is volgens hen de eerste stap in de probleemoplossing. De hub komt als het goed is later deze week aan.
Ik ben benieuwd wat die HP hub anders zou doen dan de TP-Link hub die ik zelf heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kylrad
ericje627 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:17:
[...]

Dat is een goede suggestie, maar de selectieve USB-uitschakeling in het energiebeheer had ik al uitgezet en ook op de USB (root) hubs in apparaatbeheer staat het vinkje 'Sta toe dat het apparaat wordt uitgeschakeld om stroom te besparen' uit (inactief dus).

[...]

Naar mijn beste weten zit de plug aan de kant van de headset er volledig in. Ik heb een foto gemaakt en hieronder toegevoegd. Er zit ook geen speling op de connector die in de headset gaat, dus daar lijkt het allemaal goed te zitten.

[Afbeelding]

Vanmorgen heb ik gebeld met HP support en daar het probleem voorgelegd. Alle troubleshooting stappen die ik heb doorlopen doorgegeven en gevraagd of er nog meer opties zijn. De persoon die ik sprak gaf aan dat de kans klein was dat het probleem daadwerkelijk in de kabel zou zitten, maar vermoedde een probleem met de USB aansluiting (aan de PC-zijde). Zojuist bevestigd gekregen dat HP een USB hub op gaat sturen, dat is volgens hen de eerste stap in de probleemoplossing. De hub komt als het goed is later deze week aan.
Ik ben benieuwd wat die HP hub anders zou doen dan de TP-Link hub die ik zelf heb gekocht.
Nog een ander pietluttig dingetje gerelateerd aan de USB kabel:
Heb je de USB-C connector op de USB-C naar USB-A adapter al eens 180° gedraaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E - Jay
Hmmm ... ik vraag me af of ze mij dan ook niet gewoon een USB-C Hub opsturen ipv de kabel (wat wel besproken is). Kom ik hopelijk straks/vanavond achter. Ik heb dezelfde USB TP-link hub als jij hebt geprobeerd en ook bij mij zonder resultaat.
Ik zou het vreemd vinden als de HP USB-C hub wel zou werken aangezien het bij mij in eerste instantie 2 maanden probleemloos heeft gewerkt via de USB-C op m'n moederbord (geen AMD overigens). Dan zou die toevallig defect zijn en op alle overige poorten (ook op ander systeem) toevallig niet werken, maar goed, zeg nooit nooit.
Ik vond via google ergens een engels forum met soortgelijke problemen waarbij sommige van hen met een nieuwe kabel geholpen waren.
Hoop je vanavond meer te kunnen vertellen!
Dit maakt bij mij in ieder geval geen verschil, zowel rechtstreeks op m'n USB-C poort als al m'n UBS 3.0 poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashed1987
Heel fijn, het lijkt er bij mij op dat ik ineens een dooie pixel heb rond het midden. Straks ook maar is met HP contact opnemen hierover. Heb voor de zekerheid al verschillende DP poorten geprobeerd maar helaas pindakaas.

Zojuist HP aan de lijn gehad en ze gaan de headset vervangen, alleen helaas geen voorraad dus daar moet ik op wachten. Hopelijk hebben ze hem snel en heeft die nergens last van, na twee dagen gebruik al een dooie pixel is nogal en ruk en irritant :(.

[ Voor 36% gewijzigd door Crashed1987 op 24-02-2021 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
Wat ik laatst had dat ik ook geen verbinding had met mijn g2 of dat die wegviel na een korte tijd. Heb daarna WMR portal verwijderd en opnieuw geïnstalleerd (gaat automatisch als je je g2 in hebt geplugd btw) en toen werkte het weer als vanouds.

[ Voor 11% gewijzigd door Plugin op 24-02-2021 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericje627
Kylrad schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:43:
[...]
Dat heb ik inderdaad geprobeerd, maar dat heeft geen verschil gemaakt. Het lampje op de breakout box knippert en de computer detecteert geen headset.
E - Jay schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:23:
[...]
Hmmm ... ik vraag me af of ze mij dan ook niet gewoon een USB-C Hub opsturen ipv de kabel (wat wel besproken is). Kom ik hopelijk straks/vanavond achter.
Zojuist via de mail bevestigd gekregen dat HP het artikel 'HP Elite USB C Multi Port Hub' (part nummer L39572-001) heeft opgestuurd. Dat is een USB-C hub/dongle met 1x USB 3.0 type A, 1x USB 2.0 type A, HDMI en 1x USB C (power passthrough in). Hoe ik die precies aan moet sluiten weet ik nog niet, ik vermoed de hub op de USB-C van de computer en dan de Reverb met de USB A -> USB C adapter op de USB 3.0 poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E - Jay
Zojuist via de mail bevestigd gekregen dat HP het artikel 'HP Elite USB C Multi Port Hub' (part nummer L39572-001) heeft opgestuurd. Dat is een USB-C hub/dongle met 1x USB 3.0 type A, 1x USB 2.0 type A, HDMI en 1x USB C (power passthrough in). Hoe ik die precies aan moet sluiten weet ik nog niet, ik vermoed de hub op de USB-C van de computer en dan de Reverb met de USB A -> USB C adapter op de USB 3.0 poort.
Ze hebben mij ook zo'n ding opgestuurd, werkt bij mij helaas niet.

De HP USB hub aangesloten op de USB-C van m'n moederbord, ledje op de HP Hub gaat dan branden. Even een externe harddisk aangesloten op de Hub en die werkt vervolgens. Dus m'n USB-C poort op m'n moederbord lijkt gewoon goed te functioneren.

Vervolgens G2 op de USB-C poort van de Hub aangesloten, ledje op de breakout-box gaat dan niet branden dus verder ook geen reactie in Windows.

Vervolgens de G2 via de USB-C -> USB-A adapter op de USB 3.0 poort van de HP Hub gezet, resulteert in brandende led op de breakout-box maar 4-1 error.

Vervolgens de HP Hub aangesloten via de USB-C -> USB-A adapter op verschillende USB 3.0 poorten van m'n moederbord, de G2 vervolgens in de USB-C van de HP Hub. Resulteert in geen brandende LED op de breakout-box en dus verder ook geen reactie in Windows.

De suggestie om WMR te verwijderen ook nog eens geprobeerd in combinatie met de HP Hub, dan installeert WMR alleen zodra de USB-C -> USB-A adapter in de HP Hub zit, HP Hub aangesloten via USB-C op m'n moederbord. Resultaat is 4-1 error.

Kortom, morgen weer bellen met HP om m'n bevindingen te delen en vragen of ze toch echt een nieuwe kabel willen sturen (zal wel niet voorradig zijn).

Hopelijk heb jij meer geluk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashed1987
Net een mail gehad van HP support dat de leverdatum van mijn vervangende headset 23 maart is....

Wat overigens nog wel interessant is om te melden is dat de vriendelijke meneer mij, los van de standaard heb je deze dingen geprobeerd vragen, vroeg of de bril niet met de lenzen direct in zonlicht heeft gelegen.

Is er iemand hier die regelmatig beat saber speelt? Wat is je ervaring tot nu toe? Wat ik namelijk merk is dat het over het algemeen goed gaat, maar dat er momenten zijn dat de headset ineens denkt dat ik schuin sta (dus alsof ik op de muur sta schuin). Het enige wat dan helpt bij mij is de controllers echt voor de headset te houden zodat hij weer “in sync” is en dan kan ik weer verder spelen. Maar het komt ook wel is voor dat het langer duurt en je bijna direct game over bent (in hard, expert en expert+ mode in ieder geval). Iemand hier ook last van?

Mijn Knuckle controllers zijn in ieder geval onderweg, ik zal mijn ervaringen hier mee delen als dat allemaal binnen is en ingesteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Crashed1987 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 20:44:
Net een mail gehad van HP support dat de leverdatum van mijn vervangende headset 23 maart is....

Wat overigens nog wel interessant is om te melden is dat de vriendelijke meneer mij, los van de standaard heb je deze dingen geprobeerd vragen, vroeg of de bril niet met de lenzen direct in zonlicht heeft gelegen.

Is er iemand hier die regelmatig beat saber speelt? Wat is je ervaring tot nu toe? Wat ik namelijk merk is dat het over het algemeen goed gaat, maar dat er momenten zijn dat de headset ineens denkt dat ik schuin sta (dus alsof ik op de muur sta schuin). Het enige wat dan helpt bij mij is de controllers echt voor de headset te houden zodat hij weer “in sync” is en dan kan ik weer verder spelen. Maar het komt ook wel is voor dat het langer duurt en je bijna direct game over bent (in hard, expert en expert+ mode in ieder geval). Iemand hier ook last van?

Mijn Knuckle controllers zijn in ieder geval onderweg, ik zal mijn ervaringen hier mee delen als dat allemaal binnen is en ingesteld :)
Nee gelukkig geen last van gehad. Maar komt het misschien omdat de headset weinig referentie punten heeft om z'n positie te bepalen? Of is er misschien een spiegel in de buurt, waardoor het in de war kan raken? Te licht/donker in de kamer?

• Crashed1987
Hu9o schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 23:10:
[...]

Nee gelukkig geen last van gehad. Maar komt het misschien omdat de headset weinig referentie punten heeft om z'n positie te bepalen? Of is er misschien een spiegel in de buurt, waardoor het in de war kan raken? Te licht/donker in de kamer?
Er staan genoeg spullen in de kamer waar hij iets van referenties uit kan halen (beeldscherm, bureau, verschillende kleuren op de muren) en ik heb zowel met gordijnen open als dicht gespeeld en de ruimte is met 4 lampen goed verlicht. Ik zou dus denken dat het daar niet aan ligt?

• E - Jay
Crashed1987 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 08:04:
[...]

Er staan genoeg spullen in de kamer waar hij iets van referenties uit kan halen (beeldscherm, bureau, verschillende kleuren op de muren) en ik heb zowel met gordijnen open als dicht gespeeld en de ruimte is met 4 lampen goed verlicht. Ik zou dus denken dat het daar niet aan ligt?
Heb je toevallig al geprobeerd de 4 camera's op de G2 schoon te maken? ik merk zelf nog wel eens bij het oppakken van de headset dat ik een vinger precies op één van de camera's leg.

• Crashed1987
E - Jay schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 09:51:
[...]

Heb je toevallig al geprobeerd de 4 camera's op de G2 schoon te maken? ik merk zelf nog wel eens bij het oppakken van de headset dat ik een vinger precies op één van de camera's leg.
Ondanks dat hij pas drie dagen oud is ga ik er regelmatig met een doekje overheen ja, ik hou van schone, vingerafdrukvrije spullen :D poets ook regelmatig mn iPhone(s) en iPad :P
Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste