Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:17
Razkin schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 22:13:
@Phusebox Dat klinkt toch echt als USB issues mbt geluid..
Nou, lijkt me sterk. Gaat ook steeds zachter/harder, meestal is alle audio sowieso aan de rechterkant harder. Heb al meer mensen gelezen die dat hebben.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DKWB
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-07 11:18
Thodekroo schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 20:55:
[...]

Jazeker, zelfde sweetspot. Het lijkt toch meer in de renderresolutie te zitten.
Hmm, voortaan alles van MRTV maar met een korreltje zout gaan nemen als dit de definitieve conclusie wordt. Ik draai hem hier vanaf dag 1 op 100% met een 3080. Op mijn unit kan ik de sweetspot op geen enkele manier als 'edge to edge' beschouwen. Ik ben er nu redelijk aan gewend, maar het is absoluut niet wat ik had verwacht na video's zoals deze (timestamped):

Misschien was er indirect toch een leuke stimulans vanuit HP om de G2 zoveel mogelijk te pushen. Hij heeft er toch een lange tijd als enige videos over kunnen maken. :+
Phusebox schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 22:20:
[...]

Nou, lijkt me sterk. Gaat ook steeds zachter/harder, meestal is alle audio sowieso aan de rechterkant harder. Heb al meer mensen gelezen die dat hebben.
Dit had ik ook bij de Index, het klinkt net alsof je half doof bent aan één oor. Dat werd uiteindelijk een RMA omdat het aan de verbinding in de headstrap lag en niet aan de speaker.

Ik schrik nu nog steeds als het geluid minder hard klinkt aan een kant, bang dat het weer kapot is. :')

[ Voor 8% gewijzigd door DKWB op 05-01-2021 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

Phusebox schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 22:20:
[...]

Eens, want als ik ze ook aanraak neemt het wegvallen ook toe. Heb jij dit ook?

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-07 16:18

Hu9o

Schokkend

Erwintjuh schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 20:58:
[...]

Ik snap niet waarom hij ineens 1 gekocht heeft. Hij zou toch 10 verzamelen van klagende volgers? Dat vond ik een veel beter idee
Ja dat is inderdaad wat hij zei. En ook dat hij als mensen had die hem wilde opsturen als ik het goed herinner.
Nu ga ik denken dat de nieuwe levering mss wel een andere lens heeft dan de 1e leveringen die wij hebben.. :?

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:32
Had helemaal geen idee van de sweetspot tot een vriend het zei die het ervaarde met zijn eigen Reverb. Misschien dat ik hoe dan ook al veel meer met mijn hoofd rond keek ipv enkel met mijn ogen? Of ik heb gewoon oude mannen ogen :?

Anyway daarna kon ik het wel zien dat na een cm (gok) het iets minder scherp werd en na de facemod eigenlijk nooit meer op gelet en dus ook geen last van. Ga er iig niet naar zoeken :)

Enige wat ik nog mis is een RTX 4090ti en dan helemaal los :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThoNohT
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-07 14:30
Brains Bush schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 21:56:
systeem: i7-7700k, 32GB, RTX3090, 2xSSD, 1000W PSU, Reverb G2 (32:9 1440p 120Hz monitor)

Vraagje aan de simracers die bv rF2 en AC (met CSP/SOL) in combinatie met de Reverb G2 gebruiken.
Het valt me op dat de GPU frametime (via fpsVR) rond de 15-20ms schommelt, dus vol in het oranje. Er is slechts 6-7GB VRAM gealloceerd en de oudere CPU i7-7700k volledig in het groen blijft --> 6-7ms en 11GB vd 32GBRAM wat denk ik wel ok is.

Rondje Nordschleife rond de 200 frame drops... Dus veel paarse spikes in fpsVR bij de GPU (niet bij CPU). Het aantal AI maakt niet zoveel uit voor deze 'rare' performance. Ook hotlap mode zelfde resultaat. Heb ook geexperimenteerd met SteamVR 50%-70%-100%- 150%. Allemaal min of meer hetzelfde. Ook geen verschil tussen reprojection klassiek, motion smoothing aan/uit etc. V-Sync uit. Mis ik iets?

Het lijkt wel of het GPU geheugen wordt geknepen?
Zou dat komen dat er maar 6GB aan VRAM van de 24GB beschikbaar wordt toegekend,. Kun je meer VRAM alloceren?
Is het een resultaat van CPU-GPU die niet in balans is ondanks dat de CPU nog geeneens de 50% aantikt? Andere oorzaak?

Heb er al wat uurtjes trial & error, elimineren eraan besteed, maar kom er niet zo 1-2-3 uit. Hopelijk kan iemand mij op het juiste spoor zetten. Zal zelf ook nog eens de NVidia drivers + NVidia global config settings opnieuw instellen.

Thx Brian

PS Ik had ook dát audio issue. Soms zomaar spontaan zag je in je HMD dat audio van 50% naar 100% sprong, vervolgens een flink freeze frame en na een seconde of 5 was het weer ok. Heb de ReverbG2 headset verwijderd en gebruik nu m'n Steelseries als koptelefoon. Heb wel wat audio delay maar geen hick ups meer.

PS2: Gisteren weer even de oude CV1 aangesloten. Ja dan zie je wel een enorm grafisch verschil met de Reverb G2. Da's echt een scherp plaatje. Ook goed zicht in de verte. Ik ben wel tevreden met deze G2.
Heb jij niet ook last van deze issue: https://www.nvidia.com/en...ed-frames-since-nvidia-d/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brains Bush
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 01-07 12:40
Bedankt voor je reactie! Die spikes zijn er alleen bij rF2. Bij AC juist de constante te hoge GPU frametime 17-20ms. Lijkt wel op de GPU vanwege de enorme capaciteit moet wachten op de rest van het systeem (bus, ram, cpu) en daardoor frames buffert ofzo? Heb er zelf net te weinig verstand van om een juiste verklaring hiervoor te hebben.

Zal de komende dagen ook eens andere titels testen --> ACC, R3E, HL Alyx, SW Rogue Squadrons etc. Kijken of daar ook dezelfde symptomen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:52
Ik heb wat reviews gelezen dat de tracking van deze headset niet zo top is. Wat ik jullie ervaring hierin en zijn er misschien al updates gekomen die die hebben verbeterd?

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:31
Beakzz schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 23:33:
Had helemaal geen idee van de sweetspot tot een vriend het zei die het ervaarde met zijn eigen Reverb. Misschien dat ik hoe dan ook al veel meer met mijn hoofd rond keek ipv enkel met mijn ogen? Of ik heb gewoon oude mannen ogen :?

Anyway daarna kon ik het wel zien dat na een cm (gok) het iets minder scherp werd en na de facemod eigenlijk nooit meer op gelet en dus ook geen last van. Ga er iig niet naar zoeken :)

Enige wat ik nog mis is een RTX 4090ti en dan helemaal los :+
Ik heb goede ogen en ik heb ook nergens last van. Hoe mensen een sweetspot omschrijven klinkt het alsof het scherm enorm vaag wordt.
Maarja ik draai mijn hoofd dan ook gewoon in VR. Alleen je ogen bewegen is een beetje raar om te doen. Als je dat niet doet heb je(ik) ook nergens last van. Als ik "in" de bril ga kijken krijg je rare effecten dan zie je de rand van het scherm, zie ik de 2 schermen los etc.
Ik ben zelf heel erg blij met het beeld.

Het is vooral het gedoe eromheen dat mij irriteert. Zo ben ik vaak mijn controllers "kwijt" en is hij blijkbaar ook de positie van mijn headset kwijt waardoor het beeld soms ff helemaal rond draait. Om het vervolgens een minuut later weer helemaal goed te doen.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold6 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brains Bush
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 01-07 12:40
Marcievg schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:16:
Ik heb wat reviews gelezen dat de tracking van deze headset niet zo top is. Wat ik jullie ervaring hierin en zijn er misschien al updates gekomen die die hebben verbeterd?
Ik heb er geen problemen mee. Zorg wel voor goed verlichte ruimte. NIet te donker, niet te licht. Als het einde van de middag wat begint te schemeren en ik heb de headset op dan zie je wel eens een hick up. Lamp aan en het is voorbij. Had ik - uiteraard - bij de CV1 met sensoren geen last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
MrBlueEyes schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:47:
[...]
Maarja ik draai mijn hoofd dan ook gewoon in VR. Alleen je ogen bewegen is een beetje raar om te doen.
Dus als je bijvoorbeeld auto rijdt, dan draai je telkens je hoofd om even in de spiegel te kijken ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

MrBlueEyes schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:47:
[...]

Ik heb goede ogen en ik heb ook nergens last van. Hoe mensen een sweetspot omschrijven klinkt het alsof het scherm enorm vaag wordt.
Maarja ik draai mijn hoofd dan ook gewoon in VR. Alleen je ogen bewegen is een beetje raar om te doen. Als je dat niet doet heb je(ik) ook nergens last van. Als ik "in" de bril ga kijken krijg je rare effecten dan zie je de rand van het scherm, zie ik de 2 schermen los etc.
Ik ben zelf heel erg blij met het beeld.

Het is vooral het gedoe eromheen dat mij irriteert. Zo ben ik vaak mijn controllers "kwijt" en is hij blijkbaar ook de positie van mijn headset kwijt waardoor het beeld soms ff helemaal rond draait. Om het vervolgens een minuut later weer helemaal goed te doen.
Ik heb zeker last van de tamelijk kleine sweetspot. Wellicht komt dat omdat ik vanwege de te trage hardware op 60% resolutie draai.
Los daarvan denk ik dat het claimen dat je de bril verkeerd gebruikt als je niet altijd met je hoofd volgt wel een gevalletje oogkleppen deluxe. Het is het in de spellen die ik het meest speel ondoenlijk om steeds met het hoofd te draaien. Wanneer je op de rand van de flight envelope van je vliegtuig zit dan heb je al snel last van een instabiel vliegtuig. In zo'n geval draait je doelwit te snel over het scherm om dat met het hoofd te kunnen volgen. Het draaien van het hoofd moet daarom wel gecombineerd worden met het draaien van de ogen. Dan kom je toch snel achter de beperkingen van de bril. Doelwit kwijt voor meer dan ca. 5 seconden betekent verliezen.
Zeggen dat je dan maar met je hoofd moet draaien is gewoon een dooddoener die veel weg heeft van fanboyisme. Je kijkt dan weg van de problemen die VR heeft, terwijl die problemen gewoon opgelost moeten worden.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoNohT
Phusebox schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:53:
[...]

Dus als je bijvoorbeeld auto rijdt, dan draai je telkens je hoofd om even in de spiegel te kijken ofzo?
Ik doe dit wel. Maar ik merk ook dat ik bijvoorbeeld erg veel let op de car radar om te zien wat er om me heen zit, omdat de hele tijd links/rechts omkijken om de veel grotere dode hoek te zien eigenlijk niet te doen is. De binnenspiegel is dan alleen nog nodig voor wat verder weg achter me rijdt.

Maar ik draai ook mijn hoofd om de posities te zien, of de bandentemperatuur te checken, het zit allemaal in andere hoeken en kijkt toch het fijnst als je er recht naartoe kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DKWB
Ik heb een probleem wat ik nog weinig voorbij heb zien komen, namelijk gigantische frame drops als ik in-game het SteamVR menu gebruik. De framerate zakt dan in naar 2-3 FPS. Ik heb nog niet zoveel games getest, maar het gebeurt onder andere bij HL:Alyx en Medal of Honor. Als ik vervolgens het menu sluit duurt het soms best lang voor de framerate weer op 90 FPS zit.

Ik kom af en toe wel topics tegen op reddit, maar vooralsnog geen oplossing gevonden: https://www.reddit.com/r/...ng_the_steam_menu_ingame/

Ook zorgt de WMR menu knop er regelmatig voor dat de game & SteamVR crasht. Schijnt al een oud probleem te zijn: https://www.reddit.com/r/...on_while_in_the_mr_quick/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
ocf81 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:29:
[...]

Ik heb zeker last van de tamelijk kleine sweetspot. Wellicht komt dat omdat ik vanwege de te trage hardware op 60% resolutie draai.
Los daarvan denk ik dat het claimen dat je de bril verkeerd gebruikt als je niet altijd met je hoofd volgt wel een gevalletje oogkleppen deluxe. Het is het in de spellen die ik het meest speel ondoenlijk om steeds met het hoofd te draaien. Wanneer je op de rand van de flight envelope van je vliegtuig zit dan heb je al snel last van een instabiel vliegtuig. In zo'n geval draait je doelwit te snel over het scherm om dat met het hoofd te kunnen volgen. Het draaien van het hoofd moet daarom wel gecombineerd worden met het draaien van de ogen. Dan kom je toch snel achter de beperkingen van de bril. Doelwit kwijt voor meer dan ca. 5 seconden betekent verliezen.
Zeggen dat je dan maar met je hoofd moet draaien is gewoon een dooddoener die veel weg heeft van fanboyisme. Je kijkt dan weg van de problemen die VR heeft, terwijl die problemen gewoon opgelost moeten worden.
Beetje flauw om fanboyisme er bij te halen wat mij betreft. Iedere gebruiker is anders en ik krijg het idee elke batch van deze lenzen ook. Ik gebruik het headset exclusief voor simracen en zeker sinds de facemask mod totaal geen last van een kleine sweetspot. En ik draai op 50% vanwege de 2080 die ik hier laat zweten.

Ik zeg dus niet dat ik die niet heb, maar zoals ik hem gebruik valt het totaal niet op. Misschien kijk ik dan idd meer rond met mijn hoofd dan met mijn ogen of wie weet is het een combi van dpi met het soort lenzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Beakzz schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:04:
[...]

Beetje flauw om fanboyisme er bij te halen wat mij betreft. Iedere gebruiker is anders en ik krijg het idee elke batch van deze lenzen ook. Ik gebruik het headset exclusief voor simracen en zeker sinds de facemask mod totaal geen last van een kleine sweetspot. En ik draai op 50% vanwege de 2080 die ik hier laat zweten.

Ik zeg dus niet dat ik die niet heb, maar zoals ik hem gebruik valt het totaal niet op. Misschien kijken ik dan idd meer rond met mijn hoofd dan met mijn ogen of wie weet is het een combi van dpi met het soort lenzen.
Fanboyisme is denk ik niet heel ver gezocht, maar misschien is een betere beschrijving van het verschil dat ik ervaar tussen hoe men er over praat en mijn waarnemingen dat de overdreven positieve uitlatingen een vorm van cognitieve dissonantie blootleggen. Dat men dwangmatig positief is over VR.

Wellicht moet ik nog even wachten tot ik een nieuwe GPU kan kopen voordat ik het eindoordeel vel, maar de tussenstand is teleurstellend. Er zit gewoon een groot verschil tussen hoe men zich over VR uit en wat er werkelijk geleverd wordt. Bij de G2 had ik de hoop dat ik op zijn minst een scherp beeld zou krijgen. Dat lijkt dus tegen te vallen.

[ Voor 10% gewijzigd door ocf81 op 06-01-2021 16:01 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:31
ocf81 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:29:
[...]

Ow bedoelde het zeker niet als fanboyisme. Helemaal niet zelfs, ben ook benieuwd of ik hem überhaupt wel veel ga gebruiken.
Ik heb alleen gewoon een compleet scherp beeld altijd. Ja als je een lap tekst in beeld hebt zal er heus wat meer verschil opvallen, maar anders ziet alles er scherp uit. Dus ik zocht vooral naar redenen waarom ik het misschien anders ervaar. Ik zal binnenkort nog eens kijken hoe het is als ik echt oplet op welke manier ik kijk. Ik heb tot nu toe hem ook alleen staand gebruikt, dus dan kijk je niet zo star naar voren, maar al vanzelf om je heen.

Ik merk wel dat ik hem goed "hoog" op mijn voorhoofd moet zetten om het scherpste beeld overal te hebben.
ocf81 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:55:
[...]

Fanboyisme is denk ik niet heel ver gezocht, maar misschien is een betere beschrijving van het verschil dat ik ervaar tussen hoe men er over praat en mijn waarnemingen dat de overdreven positieve uitlatingen een vorm van cognitieve dissonantie blootleggen. Dat men dwangmatig positief is over VR.

Wellicht moet ik nog even wachten tot ik een nieuwe GPU kan kopen voordat ik het eindoordeel vel, maar de tussenstand is teleurstellend. Er zit gewoon een groot verschil tussen hoe men zich over VR uit en wat er werkelijk geleverd wordt. Bij de G2 had ik de hoop dat ik op zijn minst een scherp beeld zou krijgen. Dat lijkt dus tegen te vallen.
Hmm ik ben helemaal niet zo positief over VR, maar over de beeldkwaliteit inderdaad wel, dat is het enige waar ik erg positief over ben.
Ik heb wel een 3080, misschien maakt dat wel het verschil dan.

[ Voor 21% gewijzigd door MrBlueEyes op 06-01-2021 16:17 ]

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold6 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DKWB
Ik ben zojuist zelf maar eens aan de slag gegaan met TestHMD: https://knob2001.itch.io/testhmd
  • FOV komt op exact hetzelfde uit als MRTV.
  • Sweetspot ziet er vergelijkbaar uit als ik het film met mijn smartphone. (met dit filmpje)
  • Als ik de render resolutie lager zet valt de sweetspot juist minder op voor mijn gevoel. Het beeld in de sweetspot wordt minder scherp waardoor de blur daarbuiten minder op valt.
Hieruit zou ik zelf concluderen dat het waarschijnlijk toch exact dezelfde headsets zijn. Voor mij nog steeds een raadsel hoe ervaringen dan toch zo kunnen verschillen. Als ik bijvoorbeeld het SteamVR menu open met daarop de laatst gespeelde games, dan zie ik echt alleen in het center alle details van de game posters. Iets naar links of rechts en dan vallen de fijnste details meteen weg.

Het belemmert het spelen van games overigens niet, de meeste games zien er super uit, maar ik blijf het toch bijzonder vinden hoe er zoveel verschillende meningen zijn. :?

[ Voor 13% gewijzigd door DKWB op 06-01-2021 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Op dit moment staat hij nog op 'premieres' in 30 minutes.
Is er al uitgelekt wat z'n bevindingen zijn?

edit:
Ik gok op 'simply amazing'

[ Voor 7% gewijzigd door Hu9o op 06-01-2021 18:44 ]

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 29-06 18:13
Ja heb het filmpje al gezien. Lenzen/sweetspot zijn identiek. En hij is heel blij dat dat zo is. Ik zelf had liever gezien dat er daadwerkelijk een verschil zou zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Thodekroo schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 18:49:
Ja heb het filmpje al gezien. Lenzen/sweetspot zijn identiek. En hij is heel blij dat dat zo is. Ik zelf had liever gezien dat er daadwerkelijk een verschil zou zijn :)
:|

Bijzonder dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

phoentje schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 23:04:
[...]

Eens, want als ik ze ook aanraak neemt het wegvallen ook toe. Heb jij dit ook?
Ik wel i.i.g. Mijn rechter gewerkt gewoon, mijn linker wordt luider/zachter/valt uit als ik er heel lichtes aan zit. Duidelijk een beschadigde kabel of slecht contact, maar ik ben huiverig om zelf te gaan zitten schreoven omdat ze anders gaan miepen dat ik de schade zelf heb toebracht.

T60P Widescreen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phoentje
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

Seesar schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 19:21:
[...]

Ik wel i.i.g. Mijn rechter gewerkt gewoon, mijn linker wordt luider/zachter/valt uit als ik er heel lichtes aan zit. Duidelijk een beschadigde kabel of slecht contact, maar ik ben huiverig om zelf te gaan zitten schreoven omdat ze anders gaan miepen dat ik de schade zelf heb toebracht.
Schroefje los en vast zetten zal je geen problemen geven, sterker nog als je HP belt zullen ze je ook vragen dit te doen en of de twee om te draaien. Werkt dat niet dan is het een DOA.

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
Erwintjuh schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 20:58:
[...]

Ik snap niet waarom hij ineens 1 gekocht heeft. Hij zou toch 10 verzamelen van klagende volgers? Dat vond ik een veel beter idee
Dat gaat hij ook nog doen, hij heeft er inmiddels een stuk of 4 ontvangen (hij heeft zojuist een foto gepost).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kylrad
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15-10-2024
Seesar schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 19:21:
[...]

Ik had ook een probleem waarbij de linkerkant constant zachter klonk als de rechter.
Gewoon de linker kant los schroeven, er zit niets vast met kabels, het zijn pitjes die niet goed contact maken.
Al veel hebben last van dit probleem gehad waarschijnlijk heeft het te maken met de fabricage lijn of verscheping ofzo. Ze zijn er voor gemaakt om los te maken (zodat je bijv je eigen headset kan gebruiken).
Na het opnieuw opschroeven maakte het bij mij weer goed contact en had ik het probleem niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:51
Als ik zo de problemen met de X570 chipsets lees, ben ik bang voor als ik straks mijn G2 binnen ga krijgen.
Heb zelf de Asus TUF Gaming X570-Plus. Staat ook op het Reddit lijstje, met de mededeling dat de front USB 3 aansluitingen wel zouden moeten werken.

Het zal mij benieuwen hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-07 07:11
@Arunia De posts die ik heb gezien met de TUF is dat het niet betrouwbaar werkt.

M'n Pci-e kaart heeft overigens niet eens de SATA powerconnector nodig om goed te functioneren, want die was ik vergeten aan te sluiten met het wisselen van PC.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Razkin enige zou dan oplossen met een pcie kaartje zijn.

Ik begin me dan af te vragen of de hp reverb g2 wel de juiste keuze voor mij gaat zijn.
Anders zie ik het wel, is het te veel geklooi, dan stuur ik hem wel terug en ga voor de Valve index met alles erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-07 13:27
Hu9o schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 18:43:
[YouTube: HP REVERB G2 SWEETSPOT COMPARISON - Did I Get Better Lenses Than You?]

Op dit moment staat hij nog op 'premieres' in 30 minutes.
Is er al uitgelekt wat z'n bevindingen zijn?

edit:
Ik gok op 'simply amazing'
Staat er ergens beschreven hoe hij test en met welke software/plaatje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evuijtert
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-01 08:46
Arunia schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 16:10:
Als ik zo de problemen met de X570 chipsets lees, ben ik bang voor als ik straks mijn G2 binnen ga krijgen.
Heb zelf de Asus TUF Gaming X570-Plus. Staat ook op het Reddit lijstje, met de mededeling dat de front USB 3 aansluitingen wel zouden moeten werken.

Het zal mij benieuwen hoe en wat.
Ik heb hetzelfde moederbord. De USB aansluitingen van het moederbord gebruiken werkte bij mij niet.

Ik gebruik een powered USB hub ertussen en dit werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@evuijtert Dat soort dingen wil ik dan weer voorkomen. Het zou niet nodig moeten zijn.
Maar zie ook nergens hoever ze zijn met uitzoeken.
Wilde juist zou min mogelijk clutter op mijn bureau en intern in mijn pc ook zo min mogelijk gebeuren.

Net in het algemene topic wel een goeie opmerking. De Index is 300 gram zwaarder dan de G2.
Ga eens kijken naar welke PCIE USB kaart de beste optie gaat zijn voor de G2.
Hoop dat het uiteindelijk opgelost gaat worden.

[ Voor 31% gewijzigd door Arunia op 08-01-2021 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Leader98 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 22:59:
[...]

Staat er ergens beschreven hoe hij test en met welke software/plaatje?
https://knob2001.itch.io/testhmd

Ik heb zelf gisteren deze gekocht en getest, de controllers van de G2 werken er niet goed mee, maar goed toch kunnen testen. In deze test is de sweetspot gek genoeg veel beter. Dus wellicht toch iets met render resolutie aangezien deze op 100% draait maar ik games met een 3080 niet boven 50% kan draaien.

De chromatic abberation is nog steeds een drama en ik heb het idee dat ik daardoor meer blurriness ervaar in games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewcookie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-06 15:39
Phusebox schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:59:
[...]

https://knob2001.itch.io/testhmd

Ik heb zelf gisteren deze gekocht en getest, de controllers van de G2 werken er niet goed mee, maar goed toch kunnen testen. In deze test is de sweetspot gek genoeg veel beter. Dus wellicht toch iets met render resolutie aangezien deze op 100% draait maar ik games met een 3080 niet boven 50% kan draaien.

De chromatic abberation is nog steeds een drama en ik heb het idee dat ik daardoor meer blurriness ervaar in games.
Beter kijk je niet naar het % in steam maar naar de resolutie. Met mijn 3080 draai ik alles op ca 2400x2400 en dat gaat prima.

Assetto corsa draai ik op die resolutie met 8x AA en ziet er echt goed uit.

[ Voor 5% gewijzigd door Jewcookie op 08-01-2021 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Jewcookie schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:03:
[...]

Beter kijk je niet naar het % in steam maar naar de resolutie. Met mijn 3080 draai ik alles op ca 2400x2400 en dat gaat prima.

Assetto corsa draai ik op die resolutie met 8x AA en ziet er echt goed uit.
Maakt voor het effect niet uit. Ik moet dus omlaag in de resolutie en dat lijkt ervoor te zorgen dat de sweetspot veel slechter is. In dit testprogramma wat WMR gebruikt is het namelijk veel en veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedo
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 02-07 19:35
Phusebox schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:59:
[...]

In het MRTV filmpje wordt ook gesproken over 'chromatic abbation', met name dat de ene bril er meer last van had dan de andere. Die waren aangesloten op verschillende computers, één had de laatste Windows Updates nog niet geïnstalleerd, en dat zou de reden zijn. Misschien heb je er wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DKWB
@Phusebox Ik heb een paar dagen terug ook getest met TestHMD, maar ik kan niet zeggen dat ik een verschil heb gemerkt wat betreft 'edge to edge clarity' tegenover games. Maar dat komt misschien omdat ik de meeste games gewoon op 100% SS speel. Het is bij geen van beide super, maar zo lang er geen tekst in beeld is dan is het te doen.

Ik krijg motion smoothing / reprojection overigens niet echt aan de praat. Als de frametime ook maar in de buurt van de 11 ms komt dan schiet het meteen door naar 150+ ms. Iemand enig idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evuijtert
Arunia schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:22:
@evuijtert Dat soort dingen wil ik dan weer voorkomen. Het zou niet nodig moeten zijn.
Maar zie ook nergens hoever ze zijn met uitzoeken.
Wilde juist zou min mogelijk clutter op mijn bureau en intern in mijn pc ook zo min mogelijk gebeuren.

Net in het algemene topic wel een goeie opmerking. De Index is 300 gram zwaarder dan de G2.
Ga eens kijken naar welke PCIE USB kaart de beste optie gaat zijn voor de G2.
Hoop dat het uiteindelijk opgelost gaat worden.
Kan ik begrijpen. Ik had er nog 1 liggen en dus voor mij was de keus zo gemaakt. Ik heb volgens mij alle USB aansluitingen op het moederbord geprobeerd (iig usb c en usb a 3.2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@evuijtert Het is gewoon dat het dan niet out-of-the-box gaat werken. En dat is gewoon zonde. Hoe mooi het apparaat ook is.
Ik ga er even over nadenken, maar neig hierom toch meer richting de Index ongeacht het gewicht.

Ja, ik ben erg wisselvallig. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evuijtert
@Arunia Zelf geen ervaring met de index, ik kom van de oculus rift S af. Moet zeggen dat de Oculus Rift S mij ook erg goed beviel, maar de service (kapotte kabel; productondersteuning) mij niet beviel. Voor mij nooit meer een Oculus product of iets wat met Facebook te maken heeft. De Index met losse stations had ik dan weer geen zin in met allerlei extra kabels in de ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@evuijtert Ik heb hetzelfde ook met Oculus. Geen FB om wat voor reden dan ook. Dus die valt automatisch gewoon af. En je ziet het al met wat er nu gebeurt qua verplichting van een FB account. Laat maar dan.

De Index schijnt wel echt heel stevig te zijn. Dat lees ik dan weer de andere kant op met de G2.
Blijft moeilijk, mede ook vanwege de bak met geld.
De stations kom ik denk ik wel overheen, nadeel is dat ik hem dan niet even beneden gebruik voor het leuk. Daarnaast zal lopen in de ruimte niet worden, want dan stoot ik mijn hoofd tegen balken e.d. op zolder. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
@Arunia De controllers van de G2 zijn echt ruk, dus als je op voorhand weet dat je bv Beat Saber en soortgelijke wil spelen -> Index.

Ik gebruik https://www.praxis.nl/ger...g-tp320-10-320-cm/5244607 voor de lighthouses zo kan je ook met een Index flexibel zijn.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Razkin ik denk ook dat met alles bij elkaar ik de bestelling ga annuleren.
Er is voor mij gewoon teveel waar ik uiteindelijk me aan ga irriteren.
Mijn vrouw zegt dat ook al. En dan zegt dat al genoeg.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Stiello
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-06 22:36
Ik volg dit draadje al vanaf het begin, heb zelf de reverb g2 in combinatie met een i7 van 5 jaar oud en een asus rog bord van dezelfde leeftijd en een 3080 tuf oc. Het valt me op dat het vooral gaat om problemen. Ik denk dat dit draadje daarom een redelijk negatief beeld geeft van de reverb. In mijn geval is dit echt niet het geval, en ik wil mensen die twijfels hebben dan ook zeker aanraden het gewoon eerst eens te proberen. Wel heb je een flinke videokaart nodig maar dat spreekt voor zich met deze resolutie. Denk er aan dat mensen met problemen eerder aan de bel trekken dan mensen zonder problemen :-)

Stiello.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Stiello schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 21:46:
Ik volg dit draadje al vanaf het begin, heb zelf de reverb g2 in combinatie met een i7 van 5 jaar oud en een asus rog bord van dezelfde leeftijd en een 3080 tuf oc. Het valt me op dat het vooral gaat om problemen. Ik denk dat dit draadje daarom een redelijk negatief beeld geeft van de reverb. In mijn geval is dit echt niet het geval, en ik wil mensen die twijfels hebben dan ook zeker aanraden het gewoon eerst eens te proberen. Wel heb je een flinke videokaart nodig maar dat spreekt voor zich met deze resolutie. Denk er aan dat mensen met problemen eerder aan de bel trekken dan mensen zonder problemen :-)
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Stiello @Hu9o Oh uiteraard, maar de problemen kom ik veel tegen met mijn specifieke bord.
Daarnaast heb ik wel vaker dat soort dingen gehad en ook identieke problemen die er genoemd werden. Voor mij is het gewoon dat ik naast de andere dingen er toch voor kies om er vanaf te zien.

De kans bestaat dat er geen problemen zijn, absoluut, maar met wat ik tegen kom, ga ik het toch niet proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Arunia schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 22:36:
@Stiello @Hu9o Oh uiteraard, maar de problemen kom ik veel tegen met mijn specifieke bord.
Daarnaast heb ik wel vaker dat soort dingen gehad en ook identieke problemen die er genoemd werden. Voor mij is het gewoon dat ik naast de andere dingen er toch voor kies om er vanaf te zien.

De kans bestaat dat er geen problemen zijn, absoluut, maar met wat ik tegen kom, ga ik het toch niet proberen.
Neem gewoon een Quest 2, meest veilige keuze. Hoge resolutie, erg gebruiksvriendelijk vooral voor de VR nieuwkomer. kers op de taart: draadloos.
Je kan 'm binnen een dag al thuis hebben ook nog.

Heb zelf de Q2 en de G2, beiden gewoon een goede ervaring voor mij. Elk heeft zijn voor- en nadelen.
Wil je het beste beeld en dat is voor mij best belangrijk de G2 en voor de meeste vr games meer dan prima ook qua controllers, en helemaal voor flight- en race simulators. Maar ook voor bv skyrim, fallout, half-life alyx de beste keuze.
Maar wil je gewoon zeker zijn en de minste euvels hebben en genieten van draadloos (erg fijn) de Q2. Iets betere tracking & controllers (&natuurlijk voor de prijs een steal).
Index is gewoon duur, lagere resolutie, wel met de beste controllers en FOV maar wachten maar... basestations is ook gedoe en maken storend geluid maar heb zelf geen ervaring met de index dat wel.

[ Voor 33% gewijzigd door Plugin op 08-01-2021 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Plugin Bedankt voor je tip, maar Facebook.
En misschien ben ik een zeur op dat gebied (mijn vrouw vind dat ook), maar heb met een reden FB de deur uit gedaan jaren geleden.
Als het een Oculus account was geweest, dan was het zeker een optie, maar straks waar Ardana ook al over viel in het algemene topic, is het gewoon verplicht. En je kan het zo anoniem maken wat je wilt, er wordt gewoon data verzameld over je terwijl je alleen maar je VR gebruikt.

Je hebt buiten dat natuurlijk gelijk met de Q2, maar die is gewoon geen optie.

Ik heb ondertussen overigens wel al gekozen en de Index staat in bestelling. De kwaliteit is een grote plus, dat de resolutie lager is, neem ik voor lief (zo laag in mijn ogen is het ook weer niet), daarbij een hogere refresh en wat je zegt de FOV.
Probleem is gewoon, dat ik uiteindelijk toch wel de controllers en de stations van de Index zou willen hebben, dan kom ik op hetzelfde bedrag uit. Dan kan ik beter om geklooi te voorkomen net zo goed voor de Index gaan. :)
Lopen door de kamer kan en ga ik toch niet doen. Draadloos had gekund natuurlijk, maar dan zou ik weer beneden gaan staan in de woonkamer. En ook daar met alle tafels e.d. kom ik nog niet ver.
Die basestations kan ik prima aan de balk hangen op de zolderkamer zeg maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DKWB
Lijkt me een prima keus @Arunia. Het klopt wel dat mensen voornamelijk komen om te klagen (waaronder ikzelf), maar ik verwacht dat de Index je een stuk minder problemen gaat geven. WMR blijft gewoon prut.

Over het algemeen vind ik de Index ook de betere allround headset. Ik wissel zelf tussen de G2 en Index afhankelijk van de toepassing. Het enige wat je mist is die extra scherpte, maar wat je niet gezien hebt kun je ook niet missen? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@DKWB dank je.
Enige wat ik ooit op mijn hoofd heb is denk ik 20 jaar geleden vr in een dave and buster zaak. Vrij simplistisch.
Aantal jaren geleden vr in de disney quest in Amerika.en als laatste de oculus draadloos bij mijn masseuse (klinkt eigenlijk wel vaag haha) welke into techniek is en dat aan het testen om te combineren met massage.
Dus denk dat het zeker mee gaat vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
https://www.reddit.com/r/...tm_medium=web2x&context=3

Interessant voor iemand die langere kabels nodig heeft. Zelf hoef ik gelukkig maar 5 meter te verlengen, want 15m verlengen kost behoorlijk wat. Maar ja dan kan je wel door heel het huis spelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Beakzz schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 13:58:
https://www.reddit.com/r/...tm_medium=web2x&context=3

Interessant voor iemand die langere kabels nodig heeft. Zelf hoef ik gelukkig maar 5 meter te verlengen, want 15m verlengen kost behoorlijk wat. Maar ja dan kan je wel door heel het huis spelen :+
Kost dikke een dikke honderd euro, maar dan heb je ook wat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterXL6
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-05 21:55
Gisteren de mijne ontvangen, eerste tests waren uh... met wisselvallige resultaten. Vandaag gelukkig wat beter.

Ik probeer nu een beetje de voor-en nadelen af te wegen. Maar naast de vele die hier al opgesomd zijn.. was dit mijn belangrijkste eerste indruk.

Ik heb een 3 maandjes geleden geupgrade naar een RTX 3080. Daarmee kon ik eindelijk de details opschroeven in m'n simracing games zoals Dirt Rally 2, ACC, AMS2. En man man, wat was dat een plezier om dat vlotjes te zien draaien, zeker de start van een race met een full grid. In combinatie met 150% SS! Wow

Dan maar de volgende upgrade, een Reverb G2. Ok best indrukwekkend, echt wel scherp. Maar... heb ik in elke game nu een ~25-30fps te kort voor een vloeiende 90 fps ervaring. Lap opnieuw die situatie, ik wil echt niet terug m'n details naar beneden halen, want zeg nu zelf; 30 fps... daar moet je ferm gaan snijden in de settings.
Ik lees ook dat jullie de SS naar beneden halen, maar een VR bril die z'n eigen native resolutie niet aankan. Dat kan niet anders dan de kwaliteit enorm naar beneden te halen. Wie zegt dat dit niet zo is... sorry, maar ik denk dat je dan je semi miskoop probeert goed te praten. Dat of je bent hiervan bewust en je wacht op een 3080ti/nextgen gpu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
IMO je kan beter 100% resolutie houden maar dan wel een aantal grafische settings lager zetten. In VR zijn de hoogste grafische settings niet erg belangrijk, 90 fps veel meer.
Veel race- en flight sims hebben vrij slechte fps en de meesten van die games leunen sterk op 1 cpu core . Dus een cpu met goede single core performance is erg belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
MasterXL6 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 22:00:
Gisteren de mijne ontvangen, eerste tests waren uh... met wisselvallige resultaten. Vandaag gelukkig wat beter.

Ik probeer nu een beetje de voor-en nadelen af te wegen. Maar naast de vele die hier al opgesomd zijn.. was dit mijn belangrijkste eerste indruk.

Ik heb een 3 maandjes geleden geupgrade naar een RTX 3080. Daarmee kon ik eindelijk de details opschroeven in m'n simracing games zoals Dirt Rally 2, ACC, AMS2. En man man, wat was dat een plezier om dat vlotjes te zien draaien, zeker de start van een race met een full grid. In combinatie met 150% SS! Wow

Dan maar de volgende upgrade, een Reverb G2. Ok best indrukwekkend, echt wel scherp. Maar... heb ik in elke game nu een ~25-30fps te kort voor een vloeiende 90 fps ervaring. Lap opnieuw die situatie, ik wil echt niet terug m'n details naar beneden halen, want zeg nu zelf; 30 fps... daar moet je ferm gaan snijden in de settings.
Ik lees ook dat jullie de SS naar beneden halen, maar een VR bril die z'n eigen native resolutie niet aankan. Dat kan niet anders dan de kwaliteit enorm naar beneden te halen. Wie zegt dat dit niet zo is... sorry, maar ik denk dat je dan je semi miskoop probeert goed te praten. Dat of je bent hiervan bewust en je wacht op een 3080ti/nextgen gpu...
Even voor de zekerheid.... Op welke resolutie draai jij je G2? De Steam resolutie voor de G2 is namelijk native op 50%. Daar draai ik hem op (ook 3080) voor Sims.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
[quote][b][message=65

[ Voor 86% gewijzigd door Thodekroo op 14-01-2021 06:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterXL6
Thodekroo schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 06:42:
[...]

Even voor de zekerheid.... Op welke resolutie draai jij je G2? De Steam resolutie voor de G2 is namelijk native op 50%. Daar draai ik hem op (ook 3080) voor Sims.
Na m'n post heb ik nog wat info zitten opzoeken en uitgekomen op wat threads waar diezelfde SS discussies gaande waren.
Ik speel dus idd op 100%, we moeten er toch van uitgaan dat dat correct is? Indien niet is dat toch een grote fout van de SteamVR software... Je moet toch zelf niet gaan uitrekenen wat de correcte resolutie is?

Maar goed, ik heb die 52% ook zien langskomen, genoeg personen die zeiden dat dat niet correct was. Dat de meeste headsets standaard op 1.4 resolutie werken, omdat je moet rekening houden met de warped edges.. etc etc.
Dus ik ben geneigd bij m'n mening te blijven. Maar ik ga wel wat gaan spelen met de SS. Vanavond zal ik de 52% eens proberen, ik gok dat dit er ongeveer zal uitzien als m'n Rift S op 150 SS? :)
Hopelijk vind ik iets tussenin. Want het is echt indrukwekkend hoe scherp het is. Ik had niet gedacht dat we al zover zaten, ik geef het nog 2-3 jaar en we hebben dezelfde kwaliteit/scherpte als flatscreen. (mogelijks skip ik de G2 om die reden, ik denk niet dat het nog lang duurt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
Ik denk dat je op 52% op de G2 nog altijd een scherper beeld heb dan met je Rift S op 150%, maar ik hoor graag je bevindingen. Ik zelf vond het verschil tussen 50% en 100% op de G2 de performance hit zeker niet waard. Ik speel voornamelijk PC2 en daar dipt ie bij 70% al regelmatig onder de 90fps dus dan houd ik hem liever gewoon op 50%.

Edit: Hier nog een informatief filmpje over de Steam 'bug' mbt de G2 resolutie.

[ Voor 17% gewijzigd door Thodekroo op 14-01-2021 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DKWB
MasterXL6 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 09:16:
[...]

Na m'n post heb ik nog wat info zitten opzoeken en uitgekomen op wat threads waar diezelfde SS discussies gaande waren.
Ik speel dus idd op 100%, we moeten er toch van uitgaan dat dat correct is? Indien niet is dat toch een grote fout van de SteamVR software... Je moet toch zelf niet gaan uitrekenen wat de correcte resolutie is?

Maar goed, ik heb die 52% ook zien langskomen, genoeg personen die zeiden dat dat niet correct was. Dat de meeste headsets standaard op 1.4 resolutie werken, omdat je moet rekening houden met de warped edges.. etc etc.
Dus ik ben geneigd bij m'n mening te blijven. Maar ik ga wel wat gaan spelen met de SS. Vanavond zal ik de 52% eens proberen, ik gok dat dit er ongeveer zal uitzien als m'n Rift S op 150 SS? :)
Hopelijk vind ik iets tussenin. Want het is echt indrukwekkend hoe scherp het is. Ik had niet gedacht dat we al zover zaten, ik geef het nog 2-3 jaar en we hebben dezelfde kwaliteit/scherpte als flatscreen. (mogelijks skip ik de G2 om die reden, ik denk niet dat het nog lang duurt)
Dit is inderdaad altijd al zo geweest, vreemd dat daar nu ineens weer discussie over is met de G2.

Ik heb hem globaal op 100% staan en stel dan per game een hoger of lager percentage in: https://store.steampowere.../view/2898585530113867368

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterXL6
Edit: Hier nog een informatief filmpje over de Steam 'bug' mbt de G2 resolutie.
Raar filmpje, hij had beter z'n energie gestoken in een officieel antwoord te verkrijgen van HP :)
13m speculatie om dan te eindigen dat enkel HP kan bevestigen of het een bug is of niet

Het is allemaal food for thought, neem ik mee voor als ik dit weekend uitgebreider kan testen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Razkin
+/- 3100 bij 3100 is gewoon correct. SteamVR heeft bij mij een bug waar 100% 4xxxx by 4xxxx was en dat was iets overkill, dit doet zich vooral voor als ik een switch heb gemaakt tussen de G2 en de Index
Elke VR headset gebruikt een hogere render resolutie, dat legt hij ook nog eens uit.

Dus ipv te kijken naar 50, 60 of 100% let op de daadwerkelijke resolutie die gebruikt wordt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Dat de resolutie hoger is dan het aantal pixels per display komt toch door barrel distortion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Arunia schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 08:26:
@Plugin Bedankt voor je tip, maar Facebook.
En misschien ben ik een zeur op dat gebied (mijn vrouw vind dat ook), maar heb met een reden FB de deur uit gedaan jaren geleden.
Als het een Oculus account was geweest, dan was het zeker een optie, maar straks waar Ardana ook al over viel in het algemene topic, is het gewoon verplicht. En je kan het zo anoniem maken wat je wilt, er wordt gewoon data verzameld over je terwijl je alleen maar je VR gebruikt.
Is dat echt zo?
Nou had ik mijn Rift S al voordat Facebook account "preferabel" werd (en ook groot als optie werd gegeven), maar er stond ook in het klein bij "keep Oculus account" waar ik dus ook voor gekozen heb. (Ik heb namelijk ook geen FB account meer, noch behoefte daaraan), ik weet dus niet zeker of dat ook nog een optie is voor nieuwe kopers.

Bedankt @ThoNohT dan hou ik toch mijn HPRG2 maar, dan moet ik hem wel heel binnenkort gaan uitpakken, om zeker te weten dat alles werkt, want anders mág ik hem niet eens meer terugsturen, maar een FB account komt er hier sowieso niet in.

[ Voor 11% gewijzigd door zion op 14-01-2021 20:36 ]

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThoNohT
zion schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 20:01:
[...]
Is dat echt zo?
Nou had ik mijn Rift S al voordat Facebook account "preferabel" werd (en ook groot als optie werd gegeven), maar er stond ook in het klein bij "keep Oculus account" waar ik dus ook voor gekozen heb. (Ik heb namelijk ook geen FB account meer, noch behoefte daaraan), ik weet dus niet zeker of dat ook nog een optie is voor nieuwe kopers.
Mensen met een Quest 2, of mensen die een nieuw Oculus apparaat aanschaffen nu kunnen dit niet meer zonder Facebook account. Had je al een Oculus acount, en gebruik je geen Quest 2, dan kun je nog tot 2023 verder zonder hem aan je Facebook account te koppelen.
Dit was in ieder geval hoe het toentertijd werd aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@zion Wat inderdaad is gezegd door ThoNoht.
Als je al een account hebt, ben je veilig tot 2023.

Nu is het wel zo dat er toch een aantal leuke spellen zijn bij Oculus, maar wellicht kan ik die dan aanschaffen op het account van mijn vrouw of ons verkoop account oid en dan zo met Revive spelen. Who knows, maar er is gelukkig nog zat te doen en te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Hmm, het kabelklipje is bij mij nu afgebroken. Sprong eraf bij het oppakken, zonder dat ik er rare fratsen mee heb uitgehaald. Beetje jammer dat dit onderdeel zo gammel blijkt

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

ocf81 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 20:48:
Hmm, het kabelklipje is bij mij nu afgebroken. Sprong eraf bij het oppakken, zonder dat ik er rare fratsen mee heb uitgehaald. Beetje jammer dat dit onderdeel zo gammel blijkt
Die moet je toch meteen weggooien.
Je kan het beste je kabel met tiewraps stak om de hoofdband klemmen. Dit zodat als er eens een ruk aan de kabel komt er geen stress op de connector komt.
Ook niet vergeten een beetje slack bij de connector te houden in de kabel, zodat er geen stress op komt bij het roteren bij de hoofdband (op en af doen van de hmd)

[ Voor 3% gewijzigd door Hu9o op 15-01-2021 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DKWB
Inmiddels weer wat weken verder met de G2. Als het werkt dan is het super, maar Ik heb regelmatig last van random frame drops.

Ik kwam zojuist dit topic tegen met een goede omschrijving: Why does SteamVR run either really smooth or really horribly on the exact same settings?

Erg irritant. Vaak mag je het hele systeem opnieuw opstarten. :X

Sebastian heeft overigens een nieuwe video over de sweetspot:

[ Voor 17% gewijzigd door DKWB op 15-01-2021 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Wat moeten we hier van vinden? Alles is gelijk zei hij.
Hij zegt overigens niks van die headsets tov zijn review model, enkel over de ingezonden headsets onderling.

[ Voor 12% gewijzigd door Hu9o op 15-01-2021 20:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DKWB
Hu9o schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 20:44:
[...]
Wat moeten we hier van vinden? Alles is gelijk zei hij.
Hij zegt overigens niks van die headsets tov zijn review model, enkel over de ingezonden headsets onderling.
Volgens mij heeft Sebastian een flinke hype gecreëerd en veel te hoge verwachtingen geschept met zijn uitspraken, welke hij nu natuurlijk niet meer terug gaat nemen. (Ervan uitgaande dat alle headsets werkelijk hetzelfde zijn) Het klopt dat het bij andere headsets niet veel beter is, maar juist door zijn uitspraken geloofden veel mensen dat dit DE headset ging zijn met alles 100% scherp van links naar rechts.

In deze video heeft hij het nog steeds over 'edge to edge' clarity. Zelfs als ik met één oog, zonder face gasket, en dan alle posities probeer krijg ik dat niet voor elkaar.

De scherpte in het center is overigens prima en voldoet wel aan mijn verwachtingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

DKWB schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 21:09:
[...]

Volgens mij heeft Sebastian een flinke hype gecreëerd en veel te hoge verwachtingen geschept met zijn uitspraken, welke hij nu natuurlijk niet meer terug gaat nemen. (Ervan uitgaande dat alle headsets werkelijk hetzelfde zijn) Het klopt dat het bij andere headsets niet veel beter is, maar juist door zijn uitspraken geloofden veel mensen dat dit DE headset ging zijn met alles 100% scherp van links naar rechts.

In deze video heeft hij het nog steeds over 'edge to edge' clarity. Zelfs als ik met één oog, zonder face gasket, en dan alle posities probeer krijg ik dat niet voor elkaar.

De scherpte in het center is overigens prima en voldoet wel aan mijn verwachtingen.
Ja zelfde ervaring hier. Kan met 1 oog alle posities langs gaan, maar edge to edge :?

Ik ben overigens ook dik tevreden met m'n headset. Maar die mrtv gast... blijft zeggen dat hij niet gesponsord wordt, maar geloven doe ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DKWB
Hu9o schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 21:43:
[...]
Ja zelfde ervaring hier. Kan met 1 oog alle posities langs gaan, maar edge to edge :?

Ik ben overigens ook dik tevreden met m'n headset. Maar die mrtv gast... blijft zeggen dat hij niet gesponsord wordt, maar geloven doe ik het niet.
Precies, als ze hem niet direct sponsoren, dan is het nog steeds indirect omdat hij zo lang de enige was met een G2. Dan loont het natuurlijk om daar zoveel mogelijk hype video's over te maken en via zijn YT / Patreon geld te verdienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Laatst online: 12:25

steveman

Comfortabel ten onder

Ik had last van disconnects van de usb-geluidskaart (soms als ie weer verbinding maakte ging dat niet van harte... lees: luid krakend geluid in m'n rechter oor) x570-moederbord.

Ook werkte als enige de front panel USB-poorten, wat ik ook maar een kwetsbare plek vond. Best wel een hefboom zo met ie usb-c-converter erbij.

Voorzichtige eerste tests gedaan nu met een usb3.0 expansiekaartje (eerst ander merk gehad, defect die wat sata-kabels gesloopt heeft...) en lijkt nu soepel te werken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ipr5k85ZgaWS9vYb8qkuNh-QRNk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Kg2p7edtbnxwQgyUw6eVI7di.png?f=user_large
deze werkt nu na wat stoeien met drivers (FLUSB3.0-3.8.35514.0) :)

Inateck KTU3FR-4P, alleen via amazon kunnen vinden helaes.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Even een tip, als je Windows Update kapoet is nadat je een G2 hebt geinstalleerd (ik kreeg een 0x8007000d):
dism /online /remove-capability /capabilityname:Analog.Holographic.Desktop~~~~0.0.1.0

WU draait daarna probleemloos, Mixed Reality portal starten en hij herïnstalleert de boel weer. Hoop alleen wel dat dit niet een maandelijkse bug gaat worden.

Credits naar reddit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-06 00:35

The Wrecker

Networking Rulez

@wagenveld Top tip! Ik had er ook last van en had mijn update al even uitgesteld. Handmatige install werkte ook niet. Windows update cache al compleet gereset e.d. . Dus ik vermoedde al een of andere bug, maar had het nog niet gelinkt aan WMR.

Na de remove capability werkte windows update weer probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:18

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
Afgelopen donderdag mijn lenzen van Widmo binnen gekregen. Nu wat aan het stoeien met (voor nu alleen nog) iRacing. Ik heb vorige maand 1 dagje wat gespeeld terwijl ik mijn bril op had, maar nu met inzetlenzen heb ik wel het idee dat ik beter snap waarom men de sweetspot wat beperkt vind. Gek genoeg lijk ik daar met bril minder last van te hebben.

Nog wel wat ruzie om bril goed op m'n hoofd te zetten, vind het erg lastig om de goeie positie te vinden, en die ook daadwerkelijk te behouden met de straps, maar dat zal een kwestie van wennen zijn denk ik

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kylrad
  • Laatst online: 15-10-2024
wagenveld schreef op maandag 18 januari 2021 @ 16:46:
Even een tip, als je Windows Update kapoet is nadat je een G2 hebt geinstalleerd (ik kreeg een 0x8007000d):
dism /online /remove-capability /capabilityname:Analog.Holographic.Desktop~~~~0.0.1.0

WU draait daarna probleemloos, Mixed Reality portal starten en hij herïnstalleert de boel weer. Hoop alleen wel dat dit niet een maandelijkse bug gaat worden.

Credits naar reddit
Bedankt, ik had niet eens door dat ik last had van dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DKWB
Er is een hotfix voor de Nvidia drivers: https://nvidia.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/5152
[Steam VR game]: Stuttering and lagging occur upon launching a game (Without using any Hardware monitoring tool). [3152190]
Zelf nog niet kunnen testen, maar de eerste berichten zijn positief! d:)b

[ Voor 29% gewijzigd door DKWB op 20-01-2021 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoNohT
DKWB schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:20:
Er is een hotfix voor de Nvidia drivers: https://nvidia.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/5152

[...]

Zelf nog niet kunnen testen, maar de eerste berichten zijn positief! d:)b
Daar heb ik lang op zitten wachten. Ik ga ze vanavond direct proberen. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThoNohT
ThoNohT schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:30:
[...]

Daar heb ik lang op zitten wachten. Ik ga ze vanavond direct proberen. :*)
Eerste resultaten, in Assetto Corsa Competizione: flink verbeterd. Ik had het net speelbaar weten te maken door motion smoothinig aan te zetten en hem op 45fps te draaien. Ik heb hem op 3136x3072 staan qua resolutie (70% game supersampling bovenop zijn automatische render resolutie.

Nu heb ik eens motion smoothing afgezet, en hij haalt ergens tussen 48 en 65 fps gedurende de races. Maar waar dat voorheen compleet onbruikbaar was had ik nu echt maar enkele momenten waarop ik merkte dat hij hakkelde. Ik vond het zelfs met deze fps redelijk goed te doen. Als ik dan motion smoothing weer terug aanzet, dan is het resultaat een volledig soepel beeld wat gewoon prima is voor racen. Dit alles dus gemeten met fpsVR aan, ik weet niet of deze nog invloed heeft op de framedrops (aangezien monitoring software het nog heeft, en die fix later moet komen) maar daar had ik niet echt last van.

Ik zou nog wel kunnen proberen om nog kleinere resoluties te gebruiken, maar het beste wat mij tot nu toe was gelukt is ~70fps uitkomen op de allerlaagste resolutie, en dat zou nu misschien wel bruikbaar zijn, maar dan ziet het er met de Rift S alsnog beter uit :P dus dan maar het maximale eruit halen wat ik met 45fps strak kan renderen.

Binnenkort ook Assetto Corsa eens proberen. Deze kon ik altijd al wel redelijk draaien, maar ik heb het vermoeden dat die ook een stuk soepeler aan gaat voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Laatst online: 12:25

steveman

Comfortabel ten onder

steveman schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 12:43:
Ik had last van disconnects van de usb-geluidskaart (soms als ie weer verbinding maakte ging dat niet van harte... lees: luid krakend geluid in m'n rechter oor) x570-moederbord.

Ook werkte als enige de front panel USB-poorten, wat ik ook maar een kwetsbare plek vond. Best wel een hefboom zo met ie usb-c-converter erbij.

Voorzichtige eerste tests gedaan nu met een usb3.0 expansiekaartje (eerst ander merk gehad, defect die wat sata-kabels gesloopt heeft...) en lijkt nu soepel te werken.

[Afbeelding]
deze werkt nu na wat stoeien met drivers (FLUSB3.0-3.8.35514.0) :)

Inateck KTU3FR-4P, alleen via amazon kunnen vinden helaes.
Raaar gedoe, ging de hele tijd goed... Tot gisteravond. Toen begon ie weer te disconnecten, zelfs op m'n interne powered usb-kaart.

Lang zitten zoeken weer... tot ik een tip zag van iemand op reddit die een non-powered USB3.0 hub gebruikte. Initieel had ik die hub niet eens gebruikt omdat ik verwachte dat ie juist ellende zou veroorzaken...

Maar nu het bizarre, de enige poorten die werken met m'n G2 waren de 3.0 poorten op m'n kast.

Nu met dit simpele hubje ertussen werkt de eerste de beste poort achter op het moederbord WEL 8)7
Net weer even van Jeff ontdaan in HL:A, zonder ook maar een enkel probleem.

Hoe het kan GEEN idee.

Direct in dezelfde poort: "Connect your headset" :(
Via unpowerd Sharkoon-hubje "Veel plezier he..." O+

dat ik deze hub de hele tijd al in gebruik had, en een hoop heb zitten prutsen met zelfs kapotte sata-powerkabels dan wel kapotte 6-pins op m'n voeding tot gevolg... noem ik liever niet

@wagenveld oh nice, ik wist niet eens dat m'n windows update stuk was, mooi gefixt weer nu :)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VRonly
  • Laatst online: 01-12-2024
Sinds vanmorgen mijn G2 binnen, alles blijkt naar behoren te werken na een kleine paniek wegens error 7-14 ... gewoon even van USB poort gewisseld en het was opgelost.

HL:A gespeeld, niet echt veel verschil tov mijn oude CV1, weinig meerwaarde als ik eerlijk ben, eigenlijk minder goed door de controllers :)

Dan maar ACC want daarvoor heb ik de G2 eigenlijk gekocht, in-game settings nog op die van de CV1 en steamvr op stock-settings ... zag er zeer goed uit, km-teller scherp, andere wagens mooi detail, alleen slechte FPS (30 en minder)
(Momenteel maar met een RTX 3070 FE)

Dan wat zitten klooien met steamvr, naar 50% ... werkt de muis al terug wat vloeiender (dat windows-Y gedoe is ook wel irritant), 45 à 50 FPS, maar nu is de km-teller etc niet meer zo scherp
Gaat nog een heel gedoe worden om het naar m'n zin te krijgen.

Die hotfix moet ik ook nog eens doen :)

Ga toch maar weer een RTX 3080 nemen, en dringend een nieuwe CPU (i5 6600 zit steeds tegen de 100%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoNohT
VRonly schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 20:04:
niet echt veel verschil tov mijn oude CV1
Dat dacht ik initieel ook met mijn Rift S, totdat ik die terug opzette en schrok van de idioot lage resolutie. Ook dat went wel weer, dus uiteindelijk kwa beleving is het misschien een minder groot verschil. Maar puur visueel ben ik er toch achter gekomen dat de G2 echt een wereld van verschil maakt.

Met een 3080 draai ik ACC op ~100%, maar dan met motion smoothing op 45fps. Strakke 90fps gaat je in ACC met een 3080 denk ik niet halen, ik betwijfel of een 3090 dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-06 00:35

The Wrecker

Networking Rulez

ThoNohT schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:03:
[...]

Met een 3080 draai ik ACC op ~100%, maar dan met motion smoothing op 45fps. Strakke 90fps gaat je in ACC met een 3080 denk ik niet halen, ik betwijfel of een 3090 dat kan.
Misschien een 3090 in SLI? Maar dat is whole other can of worms waarschijnlijk.

Zou ik het geld op dit moment niet voor over hebben, als je er uberhaupt aan kan komen. (prijzen zijn wat inflated op het moment)

[ Voor 14% gewijzigd door The Wrecker op 22-01-2021 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ELTUNO
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19-06 10:39
Na twee dagen ermee gespeeld te hebben moet ik zeggen dat het echt een gaaf ding is.

Werkt zonder problemen op een Gigabyte Aorus X570 Pro Wifi mITX MB met een AMD 5600x en een 3080.

Ik vind hem super scherp ondanks dat ik hem zonder leesbril gebruik.

Raden jullie de lenzen van Widmo aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artslart
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-06 14:12
Inmiddels heb ik hem een weekje binnen. Ondanks mijn X570 moederbord gelukkig nauwelijks foutmeldingen gehad over de USB.

Wat ik op wel heel erg vind tegenvallen is de stabiliteit van de software. Om de haverklap crasht SteamVR. Home screen SteamVR hapert. Soms valt de controller links weg en krijg ik hem niet meer gestart zonder de headset aan en uit te zetten. De controllers vreten batterijen. Mijn hardware zou krachtig genoeg moeten zijn om alles satbiel te laten lopen (5900X + 10 GB 3080).

Diverse zaken geprobeerd als de registry hack om het onnodig opstarten van virtuele schermen uit te zetten, maar dat helpt onvoldoende. Op Reddit ook behoorlijk veel klachten over de stabiliteit.

Half-life Alyx is een ongelooflijk vette game wanneer het geheel wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

artslart schreef op zondag 24 januari 2021 @ 22:31:
Inmiddels heb ik hem een weekje binnen. Ondanks mijn X570 moederbord gelukkig nauwelijks foutmeldingen gehad over de USB.

Wat ik op wel heel erg vind tegenvallen is de stabiliteit van de software. Om de haverklap crasht SteamVR. Home screen SteamVR hapert. Soms valt de controller links weg en krijg ik hem niet meer gestart zonder de headset aan en uit te zetten. De controllers vreten batterijen. Mijn hardware zou krachtig genoeg moeten zijn om alles satbiel te laten lopen (5900X + 10 GB 3080).

Diverse zaken geprobeerd als de registry hack om het onnodig opstarten van virtuele schermen uit te zetten, maar dat helpt onvoldoende. Op Reddit ook behoorlijk veel klachten over de stabiliteit.

Half-life Alyx is een ongelooflijk vette game wanneer het geheel wel werkt.
Klinkt als een software issue. Misschien eens de hele boel opnieuw installeren (WMR en SteamVR)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:18

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
ELTUNO schreef op zondag 24 januari 2021 @ 18:33:
Raden jullie de lenzen van Widmo aan?
Heb die van mij goeie week terug binnen gekregen. Helaas door omstandigheden nog niet heeel uitgebreid getest, maar 1e indruk was prima. Passen prima op de standaard lenzen, en hoewel ik het idee heb dat het niet he-le-maal 100% scherp is, is het voor mij meer dan afdoende om zo te gebruiken. Kan ook gewoon zijn dat de sterkte van mijn ogen ietsje veranderd is sinds de laatste meting :)

Vanmiddag/vanavond nog eens verder spelen.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ik heb de G2 nu sinds begin december, en ik heb al 2 keer de environment data moeten wissen omdat de bril niet meer wist welke richting omhoog is. Ben ik daarin de enige?

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artslart
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-06 14:12
ocf81 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 10:15:
heb al 2 keer de environment data moeten wissen omdat de bril niet meer wist welke richting omhoog is. Ben ik daarin de enige?
Environment data heb ik nog niet hoeven wissen, maar wel al vaker meegemaakt dat het beeld langzaam aan kantelt en plotseling weer recht springt. Ook vaker meegemaakt dat je te hoog boven de vloer staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

artslart schreef op maandag 25 januari 2021 @ 10:28:
[...]

Environment date heb ik nog niet hoeven wissen, maar wel al vaker meegemaakt dat het beeld langzaam aan kantelt en plotseling weer recht springt. Ook vaker meegemaakt dat je te hoog boven de vloer staat.
Goed, dan ben ik dus niet de enige met problemen op dat gebied.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e-calc
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Als je naar de "Recommended minimum workstation specifications" kijkt dan wordt flink ingezoomd op de grasfichekaart om deze VR-bril op volledige resolutie te laten draaien.

Maar wat betreft de CPU is een i7 voldoende, als je een betere CPU koopt wordt die extra kracht dan uberhaupt gebruikt?

Wat zijn de basiscomponenten om het maximale uit deze VR-bril te halen en welke hebben de meeste "bang for the buck"?

Hieronder hoe ik mijn systeem nu wil gaan bestellen

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i9-10900K Boxed€ 508,90€ 508,90
1MoederbordenMSI MPG Z490 Gaming Plus€ 158,99€ 158,99
1VideokaartenMSI GeForce RTX 3080 Gaming X Trio 10G€ 894,73€ 894,73
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500DX Zwart€ 104,10€ 104,10
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC€ 185,-€ 185,-
1VoedingenCorsair RM850x (2018) (EU-model) Zwart€ 139,80€ 139,80
1Solid state drivesSamsung 980 Pro 1TB€ 195,05€ 195,05
Totaal€ 2.186,57

[ Voor 73% gewijzigd door e-calc op 29-01-2021 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiello
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-06 22:36
e-calc schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 17:39:
Als je naar de "Recommended minimum workstation specifications" kijkt dan wordt flink ingezoomd op de grasfichekaart om deze VR-bril op volledige resolutie te laten draaien.

Maar wat betreft de CPU is een i7 voldoende, als je een betere CPU koopt wordt die extra kracht dan uberhaupt gebruikt?

Wat zijn de basiscomponenten om het maximale uit deze VR-bril te halen en welke hebben de meeste "bang for the buck"?

Hieronder hoe ik mijn systeem nu wil gaan bestellen

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i9-10900K Boxed€ 508,90€ 508,90
1MoederbordenMSI MPG Z490 Gaming Plus€ 158,99€ 158,99
1VideokaartenMSI GeForce RTX 3080 Gaming X Trio 10G€ 894,73€ 894,73
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500DX Zwart€ 104,10€ 104,10
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC€ 185,-€ 185,-
1VoedingenCorsair RM850x (2018) (EU-model) Zwart€ 139,80€ 139,80
1Solid state drivesSamsung 980 Pro 1TB€ 195,05€ 195,05
Totaal€ 2.186,57
Dat zal aardig draaien, je kan eventueel wachten op de 20gb 3080. Daar valt nog wat winst te halen.

Stiello.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-06 22:26
Als ik Star Wars Squadrons start via Steam dan krijg ik gelijk al in het begin scherm hele vage kleuren te zien. Als ik mijn headset af doe en druk op ctrl alt del dan wordt het scherm op mijn bureaublad kleiner en dan zien de kleuren er wel goed uit in mijn headset. Alleen heb ik dan geen geluid meer terwijl deze wel op de Realtek 2.0 staat. Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E - Jay
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-07 17:49
@Count_B
Als andere spellen deze kuren niet vertonen lijkt me dit geen probleem van de G2, zijn je videokaart drivers up-to-date? Probeer anders eens in de videosettings van Squadrons hem op Borderless of Windowed te zetten, wellicht werkt dat.

Wat betreft m'n eigen ervaringen met de G2, ik heb hem sinds eind november vorig jaar. Plug & Play!
Eerste ervaring met VR en vond het helemaal fantastisch. De G2 functioneerde beter dan verwacht op m'n oude pc met i7 6700 en 1070 videokaart maar schiet uiteraard wel tekort wat betreft framerates en visuele kwaliteit. HL Alyx probleemloos kunnen spelen, Project Cars 2, SW Squadrons en AC acceptabel, ACC echter niet te doen.

Ik heb de G2 tot vorige week maandag probleemloos kunnen gebruiken, de volgende dag deed ie het helaas niet meer. Het ledje op het kastje (hoe noem je dat ding) aan de G2 kabels ging niet meer branden, bij het aansluiten op een andere USB poort wel weer maar dan verschijnen de bekende 1-4 (4-1?) foutmeldingen. Alle tips die te vinden zijn geprobeerd, USB-Hub, andere pc, allemaal zonder resultaat.

De Rekenwinkel verwees me door naar HP, daar heb ik de G2 RMA aangemeld. Ik krijg dan ook een nieuwe headset toegestuurd ... de vraag is alleen wanneer want er is geen voorraad.
Kortom, komende tijd afkicken van VR gamen. Dan is op een plat scherm gamen ineens (voor mij) een hele stap terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoNohT
Na een tijdje de G2 te hebben gebruikt in Assetto Corsa en Assetto Corsa Competizione ben ik toch weer terug naar mijn Rift S geschakeld. Het er met de G2 echt stukken beter uit, en de frame rates heb ik nu gewoon stabiel, ik zou ook graag weer terug gaan. Maar met beide spellen krijg ik enkele uren na een speelsessie van meer dan 1 uur echt behoorlijke kloppende hoodpijn die dan een uur of 12 duurt. Met de Rift S al regelmatig 3+ uur gespeeld, en nooit last van gehad, nu nog steeds niet.

Ik weet niet waar het aan ligt. Ik heb gewoon de standaard face cover erop zitten. Toen ik erop lette leek het er wel op dat mijn ogen zich veel meer aan het inspannen zijn bij de G2, dan bij de Rift S (misschien omdat het niet nodig is bij die lagere resolutie?).

Heeft iemand enig idee waar dit door zou komen, en of ik er iets aan kan doen? Voor korte sessies is het niet zo'n probleem, maar het is nu juist zo gaaf om met zo'n VR bril endurance races te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
Vreemd, heb nergens last van met mijn G2. Eerder andersom, juist door de scherpte rustiger voor mijn ogen.
Heel misschien zijn je lenzen niet goed aligned.

Zie hier bv:
https://forums.eagle.ru/t...erb-g2-alignment-problem/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

ThoNohT schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:33:
Na een tijdje de G2 te hebben gebruikt in Assetto Corsa en Assetto Corsa Competizione ben ik toch weer terug naar mijn Rift S geschakeld. Het er met de G2 echt stukken beter uit, en de frame rates heb ik nu gewoon stabiel, ik zou ook graag weer terug gaan. Maar met beide spellen krijg ik enkele uren na een speelsessie van meer dan 1 uur echt behoorlijke kloppende hoodpijn die dan een uur of 12 duurt. Met de Rift S al regelmatig 3+ uur gespeeld, en nooit last van gehad, nu nog steeds niet.

Ik weet niet waar het aan ligt. Ik heb gewoon de standaard face cover erop zitten. Toen ik erop lette leek het er wel op dat mijn ogen zich veel meer aan het inspannen zijn bij de G2, dan bij de Rift S (misschien omdat het niet nodig is bij die lagere resolutie?).

Heeft iemand enig idee waar dit door zou komen, en of ik er iets aan kan doen? Voor korte sessies is het niet zo'n probleem, maar het is nu juist zo gaaf om met zo'n VR bril endurance races te rijden.
Klinkt ook wel redelijk op wat ik in de eerste week met de G2 had (mijn eerste VR headset). Ik had toen ook de IPD niet goed staan.
Is het bij jou ook niet een verkeerde ipd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoNohT
Hu9o schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:50:
[...]

Klinkt ook wel redelijk op wat ik in de eerste week met de G2 had (mijn eerste VR headset). Ik had toen ook de IPD niet goed staan.
Is het bij jou ook niet een verkeerde ipd?
Dat zou natuurlijk kunnen. Nu heb ik verschillende metingen gedaan, handmatig en met een app. En die komen ergens rond de 57.5 en 59.5 uit. De Rift S heb ik echter op 61.5 staan (dat voelt het beste). De G2 heb ik nu zo laag mogelijk staan (60 dus), maar dat is mogelijk nog niet smal genoeg dus, alhoewel ik zou verwachten dat het close enough moet zijn, alle andere settings voelen in ieder geval nog vreemder aan als ik ermee speel.

Hmm, nu proberen te meten geeft 63.5, en mijn originele eerste meting was ook 61.5. App gaf de lage waarden van 57.5-59.5 aan, en die heb ik toen ook een keer gekregen bij het meten. Misschien kijk ik soms scheel bij die tests ofzo 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door ThoNohT op 01-02-2021 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoNohT
Plugin schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:40:
Vreemd, heb nergens last van met mijn G2. Eerder andersom, juist door de scherpte rustiger voor mijn ogen.
Heel misschien zijn je lenzen niet goed aligned.

Zie hier bv:
https://forums.eagle.ru/t...erb-g2-alignment-problem/
Zoiets is me in ieder geval nog nooit opgevallen, ik zou ook niet weten hoe ik dat moest testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

ThoNohT schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:53:
[...]

Dat zou natuurlijk kunnen. Nu heb ik verschillende metingen gedaan, handmatig en met een app. En die komen ergens rond de 57.5 en 59.5 uit. De Rift S heb ik echter op 61.5 staan (dat voelt het beste). De G2 heb ik nu zo laag mogelijk staan (60 dus), maar dat is mogelijk nog niet smal genoeg dus, alhoewel ik zou verwachten dat het close enough moet zijn, alle andere settings voelen in ieder geval nog vreemder aan als ik ermee speel.

Hmm, nu proberen te meten geeft 63.5, en mijn originele eerste meting was ook 61.5. App gaf de lage waarden van 57.5-59.5 aan, en die heb ik toen ook een keer gekregen bij het meten. Misschien kijk ik soms scheel bij die tests ofzo 8)7
Gewoon een poosje proberen met die 63 en kijken of het beter gaat dan maar :)

Ik weet niet hoe je het test overigens. MAar als dat met een selfie is op armlengte, dan kan ik me wel voorstellen dat je maar 'scheel' kijkt dan wanneer je door de VR naar het beeld kijkt wat op 1.5 geprojecteerd wordt.

Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste