Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phoentje
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

@Jewcookie vandaag heb ik de magneetjes gemonteerd en nu een htc cover van Ali er op van 22mm , de 8mm komt er aan maar hij zit perfect, top werk!!

Voor de mensen die nog aan het zoeken zijn

Ademende Beschermhoes Voor Htc Vive
https://a.aliexpress.com/_BOSKlg

En een nose flap!
https://a.aliexpress.com/_BPSRUw

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewcookie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-08 11:19
phoentje schreef op woensdag 30 december 2020 @ 19:43:
@Jewcookie vandaag heb ik de magneetjes gemonteerd en nu een htc cover van Ali er op van 22mm , de 8mm komt er aan maar hij zit perfect, top werk!!

Voor de mensen die nog aan het zoeken zijn

Ademende Beschermhoes Voor Htc Vive
https://a.aliexpress.com/_BOSKlg

En een nose flap!
https://a.aliexpress.com/_BPSRUw
Yeah! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-08 21:38

ACC

Ik dacht dat ik gek werd, maar ik ervaar nu bijna edge to edge clarity. De sweet spot is aanzienlijk groter geworden, er ging echt een wereld voor mij open :D

Het enige wat ik heb veranderd is de Ervaringsopties op "Beste beeldkwaliteit" gezet. Voorheen stond hij op "Laat Windows beslissen". Zie hieronder:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gH4W0tOHEcXPSY17s8VBNPrh7Ag=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S9PyeXheGDY7QVrXZiJ6B30H.jpg?f=fotoalbum_large

En dit is nog met de originele masker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stiello
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-09 22:22
ACC schreef op woensdag 30 december 2020 @ 21:32:
Ik dacht dat ik gek werd, maar ik ervaar nu bijna edge to edge clarity. De sweet spot is aanzienlijk groter geworden, er ging echt een wereld voor mij open :D

Het enige wat ik heb veranderd is de Ervaringsopties op "Beste beeldkwaliteit" gezet. Voorheen stond hij op "Laat Windows beslissen". Zie hieronder:

[Afbeelding]

En dit is nog met de originele masker!
Geprobeerd, ik had al geen slechte sweet spot, maar ik heb het idee dat het wel een beetje beter is :-) goede tip!

Stiello.com

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Hmm, gisteren mijn USB-hub ontvangen, en helaas moet ik concluderen dat de hub mijn tracking overhoop gooit. Tracking leek te haperen en was daarom aanzienlijk minder nauwkeurig. Het lijk wel alsof ik nu moet kiezen tussen goede tracking en random crashes van de headset.

Is dat een herkenbaar verhaal voor anderen die hun G2 op een hub hebben aangesloten?

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jewcookie
ocf81 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:27:
Hmm, gisteren mijn USB-hub ontvangen, en helaas moet ik concluderen dat de hub mijn tracking overhoop gooit. Tracking leek te haperen en was daarom aanzienlijk minder nauwkeurig. Het lijk wel alsof ik nu moet kiezen tussen goede tracking en random crashes van de headset.

Is dat een herkenbaar verhaal voor anderen die hun G2 op een hub hebben aangesloten?
Nee, sinds ik een hub er tussen heb werkt hij "vlekkeloos". Als in de zin geen hardware issues meer. Verder blijft het een flut headset met een super resolutie.

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Jewcookie schreef op donderdag 31 december 2020 @ 14:19:
[...]

Nee, sinds ik een hub er tussen heb werkt hij "vlekkeloos". Als in de zin geen hardware issues meer. Verder blijft het een flut headset met een super resolutie.
Welke hub heb jij, als ik dat vragen mag?

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• JCD2020
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 22-06 21:16
niet interessant

[ Voor 96% gewijzigd door JCD2020 op 02-01-2021 19:06 ]

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

JCD2020 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 15:07:
Voor wie het interesseert, mijn eerste ervaring met HTC Vive was ook een drama. Eigenlijk exact hetzelfde wat ik over de G2 hoor van andere gebruikers. Die usb stekker bij HTC was ook een probleem, je mocht daar geen USB3 gebruiken maar 2.0 en dat liep ook niet zo lekker qua installatie. De G2 was een stuk beter qua installeren en koppelen van de controllers.

Uiteraard zal dit per setup en user verschillen, maar eerlijk gezegd denk ik dat de manier hoe deze headsets werken en verbonden zijn altijd wel een gek issue kan opduiken. Zojuist een De-Lock USB3 kaartje ingebouwd, de G2 werkte al wel op de X570 Aorus maar soms moest ik de USB stekker opnieuw insteken na een reboot voor de WMR app door wilde starten. De wizard geeft dan aan dat de usb verbinding niet goed is.
Dat hij niet reageert heb ik ook na reboots vaak, echter gebruik ik wel een usb3.1 kaartje, ligt meer aan wmr?

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

• Joshuatree
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 16:41
De sweetspot, als ik dit dan zo mag noemen, van links naar rechts is okay maar zodra ik mijn hoofd omlaag of omhoog beweeg zit ik na een paar centimeter in de onscherpte.
Het lijkt wel of er over de gehele breedte een balk loopt waar het scherp is en zodra je daar buiten kijkt dan is het onscherp. De balk is maar een aantal cm hoog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 17:57
Hmm, ben nog niet enorm blij met mijn G2. Als het werkt is het top, ik ben zelf in ieder geval enorm blij met de sweetspot. Geluid is ook goed. Aansluiten ging allemaal vrij makkelijk. Nu wel paar keer gehad dat hij niet meer aangesloten is maar na uit en er weer in stoppen van de usb kabel gaat het meestal wel goed, soms pc opnieuw opstarten.
Soms is de tracking ook ineens helemaal weg. Daarnaast zijn heel vaak de controllers ineens niet meer beschikbaar, dan moet ik deze aan en uit zetten. Zeker als ik switch tussen een game en bijvoorbeeld wmr home.

Dat zit me nu dan ook het meest dwars, ff snel spelen zit er niet in. Die paar keer dat ik het nu gedaan heb, moet ik altijd wel weer wat opnieuw opstarten of crasht een game snel. Ik wil gewoon dat ding opzetten en een uur kunnen spelen en thats it.

Die controllers maken trouwens echt een pokke geluid. Bijvoorbeeld in Killing Floor, laten ze als instructie je controller trillen dat je die moet gebruiken om je wapen op te pakken. Die tril hoor je zo hard, terwijl de trilling zelf niets voorstelt. Ik had in Killing Floor trouwens helemaal geen geluid, pas na opnieuw opstarten van de pc had ik in die game wel geluid, geen idee waarom.

Alleen allemaal zulke (kleine) issue's halen wel veel weg van het speel plezier. Ik wil gewoon niet elke keer moeten etteren om de boel werkend te krijgen.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Goed, ik weet dat het niet helemaal in de bedoeling van het topic is, maar het is wel het HPRG2 "ervaringen" topic....

Gisteren dus mijn bril ontvangen (de HP Reverb G2 dus, dat ik tenminste wel lichtelijk on-topic blijf).
Ding ergens half november besteld, in de heilige overtuiging dat er eind december wel eens 6900XT's beschikbaar zouden zijn (rond de €1000,-).

Niet dus, en zit nu met dilemma, wil winkelier waar ik hem gekocht heb niet op kosten jagen, dus heb hem nog helemaal niet uitgepakt, zelfs dus niet uit verschepings-doos.

Kan ik hem ook maar een klein beetje fatsoenlijk draaien op een 1070TI? anders kan ik hem beter terugsturen terwijl hij nog spik & span is en de winkelier ook geen kosten heeft (behalve de € 10,- verzendkosten dan....)
Ik draai momenteel een Rift-S, en zelfs die kan ik niet Ultra draaien, dus ik kan me niet voorstellen dat ik met huidige setup ook maar iets kan met deze bril, toen ik hem kocht ging ik er van uit op basis van laatste info dat 6900XT 8 december beschikbaar zou komen voor < €999,-)

(Setup I5-4460/32GB mem/1070TI/3,5TB SSD, of anders laptop Alienware I7-7700HQ/32GB-2666CL15/3,5TB SSD/1070GTX of dezelfde 1070TI in een Razer Core ext-GPU behuizing)
Vaste computer wordt ge-upgrade zodra GPU's beschikbaar worden.
Jewcookie schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 13:23:
[...]

Dan ligt volledig aan jouw verwachting. Je moet niet verwachten op de volledige resolutie te kunnen spelen met settings op low. Ligt ook wel aan de game. Speel je Beat saber of ACC. Je zal ergens concessies moeten doen totdat je een betere videokaart hebt gescoord.

Je kan het ook zo zien dat het scherm in je VR headset nu niet meer de beperkende factor is in de grafische kwaliteit van je beleving maar dat je PC gewoon niet genoeg PK's heeft.
Tja, de games dat ik het voornamelijk wil hebben zijn space-sims (Elite Dangerous & Star Citizen), Race Games en wat oudere RPG's.

Maar als jouw mening is dat ik het én niet op de native resolutie, én dan niet eens op low kan spelen, dan lijkt het me wel duidelijk dat er eigenlijk maar één optie is, hoezeer ik ook een hekel heb dingen terg te sturen.

[ Voor 35% gewijzigd door zion op 01-01-2021 13:30 ]

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewcookie
zion schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 13:17:
Goed, ik weet dat het niet helemaal in de bedoeling van het topic is, maar het is wel het HPRG2 "ervaringen" topic....

Heel verhaal
Dan ligt volledig aan jouw verwachting. Je moet niet verwachten op de volledige resolutie te kunnen spelen met settings op low. Ligt ook wel aan de game. Speel je Beat saber of ACC. Je zal ergens concessies moeten doen totdat je een betere videokaart hebt gescoord.

Je kan het ook zo zien dat het scherm in je VR headset nu niet meer de beperkende factor is in de grafische kwaliteit van je beleving maar dat je PC gewoon niet genoeg PK's heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCD2020
ook weg

[ Voor 99% gewijzigd door JCD2020 op 02-01-2021 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
JCD2020 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 13:30:
[...]

1070TI is een kaart die ik ook had, en die kan gewoon NIET die performance leveren voor 4K op 90hz te draaien. Ik snap niet hoe mensen denken dat dit kan, simpel; de kaart is jaren oud en de performance krijg je maar net uit een 3070+ en eigenlijk pas op 3080. Néé, een 1070Ti Does not cut it.

Je CPU is ook een haswell, niet echt nieuw meer. Neemt niet weg dat meeste werk op de GPU komt. Maar met oude setups moet je gewoon niet zo'n hoge lat leggen. Laptops moet je helemaal voor VR niet hebben, zodra de thermals bereikt worden klokt hij de boel omlaag (en 1070 laptop is vaak nog langzamer dan desktop)

Sorry ik ga je direkt uit die droom helpen. Je moet investeren om the latest te kunnen spelen op een hoogresolutie VR.
Dank je voor de reactie, al had hij wat aardiger gemoogd, er staat namelijk ook dat ik WIL upgraden, maar dan moeten de onderdelen wel beschikbaar zijn.... Ik snap zelf ook wel dat het voor de langere duur niks is, maar zolang ik geen 6900XT kán kopen, kan ik ook niet upgraden..... (en zolang ik mijn GPU niet kan upgraden, heeft het ook weinig zin de rest van mijn systeem te upgraden, je krijgt veel betere deals als je in één keer een paar rooitjes neerlegt...., en als ik niet zou willen investeren had ik ook geen HPRG2 gekocht als ik al een Rift-S aangesloten heb).

[ Voor 10% gewijzigd door zion op 01-01-2021 13:38 ]

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCD2020
ook weg

[ Voor 98% gewijzigd door JCD2020 op 02-01-2021 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
JCD2020 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 13:39:
[...]

Ik zie dit verhaal 100X langskomen, dit is de eerste keer dat ik op zo'n vraag inga. Misschien heb je wel gelijk, maar weet je hoeveel geld ik hier heb uitgegeven aan hardware om er in de buurt van te komen? Ik was 2K kwijt voor een systeem, enkel de kast. En da's nieteens zo bizarre configuratie. Meeste had ik gekocht voor de crisis. De GPU heb ik overgenomen uit een scalp situatie. 250 euro meer betaald. Life is a bitch.

Begrijp mij dan ook, als mensen met een setup met een cpu van 2014. En een GPU van 3~ jaar oud iets bruikbaars verwachten; ik niet weet of ik moet huilen of lachen.

Begrijp de pijn, hardware is schaarser dan ooit. Ik heb al maanden erover gedaan om uberhaupt een videokaart te kopen. Maar tldnr; je setup is niet geschikt voor de specs die een G2 vereisen. Not by a long shot helaas.
Snap ik helemaal, ik wil ook helemaal niet "hostile/defensief/gemeen/aggressief/take your pick" overkomen, heb mezelf een budget van € 5K gesteld, maar als vendors niet komen met hun producten, dan zal ik op een gegeven moment moeten beslissen of ik de vendors die wél afkomen met hun spullen moet teleurstellen, óf op een niet werkbaar systeem ga lopen klootviolen.

Vandaar mijn vraag ;)
en gelukkig nieuwjaar

En ik ga ook geen €1500,- betalen voor een kaart met een MSRP van €999,-
@JCD2020 die 5K is mijn budget voor upgrades, want zoals je heel correct zei is de CPU uit 2014, het hoeft niet op, het kan op indien nodig, dat is een groot verschil.... en (waar ik dus ook al heel lang op zit te wachten is een nieuw scherm, voor normale zaken, en die ik wil is ook niet goedkoop, maar dat is allemaal offtopic, het enige wat ik probeerde recht te zetten is dat ik zelf ook érg goed snap dat met zo'n antiek systeem als ik heb er weinig te verwachten is, maar of het mogelijk zou zijn om er een paar maanden mee te overbruggen, tot er iets beters daadwerkelijk te koop is, ik snap niet zo goed waarom je daar zo vijandig op moet reageren, maar nogmaals, bedankt voor je initiële feedback: mijn huidige systeen, NEE, wordt hem niet, dus HPRG2 gaat retour, keurig ongeopend en in mint staat.......
JCD2020 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 13:57:
Op marktplaats stond/staat het vol met mensen die een G2 kochten en totaal niet wisten waar ze aan begonnen, en dan is het de vraag; doen ze alsof: of probeerden ze hun scalperpraktijken te verhullen met die smoezen. Ik gok toch op hun onderbemeten computers 8)7
Ik weet het niet, ik zal wel slecht uit mijn woorden komen, maar ik heb toch heel duidelijk gezegd dat ik dácht dat eind december er wel de videokaarten uit zouden zijn, en ik ook helemaal bereid was die upgrade te maken..... het schijnt dat ik de laatste tijd niks meer kan zeggen zonder dat mensen agressief terug reageren, ook goed, even goede vrienden, als het zo moet, dan zwijg ik wel.

[ Voor 38% gewijzigd door zion op 01-01-2021 14:09 ]

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCD2020
ook weg

[ Voor 98% gewijzigd door JCD2020 op 02-01-2021 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewcookie
zion schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 13:33:
[...]

Dank je voor de reactie, al had hij wat aardiger gemoogd, er staat namelijk ook dat ik WIL upgraden, maar dan moeten de onderdelen wel beschikbaar zijn.... Ik snap zelf ook wel dat het voor de langere duur niks is, maar zolang ik geen 6900XT kán kopen, kan ik ook niet upgraden..... (en zolang ik mijn GPU niet kan upgraden, heeft het ook weinig zin de rest van mijn systeem te upgraden, je krijgt veel betere deals als je in één keer een paar rooitjes neerlegt...., en als ik niet zou willen investeren had ik ook geen HPRG2 gekocht als ik al een Rift-S aangesloten heb).
Wellicht is het ook een beetje vragen naar de bekende weg en dan alsnog niet blij zijn met het antwoord dat je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCD2020
ook weg

[ Voor 97% gewijzigd door JCD2020 op 02-01-2021 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCD2020
doe ff normaal

[ Voor 106% gewijzigd door BM op 02-01-2021 11:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
ook niet meer van toepassing :)

[ Voor 91% gewijzigd door BM op 02-01-2021 11:36 ]

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCD2020
dan is dit ook niet interessant.

[ Voor 108% gewijzigd door JCD2020 op 02-01-2021 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimHam
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-08 18:02
Wat speelt iedereen met de reverb? ik heb Alyx en Il2 bijv maar ik zie ook dat de reverb of de controllers niet alle games even lekker pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCD2020
ook weg

[ Voor 93% gewijzigd door JCD2020 op 02-01-2021 19:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Dit is wat ik speel:
  • IL-2 BoX. Dit speel ik met keyboard en HOTAS. Performance is oké, maar mijn systeem heeft niet de kracht om de bril op 100% te draaien, dus het is wel wat wazig
  • DCS. Dit speel ik voornamelijk met keyboard en HOTAS. Heel soms speel ik het met controllers. DCS is sowieso niet performant, en met VR al helemaal niet.
  • Beat Sabre. Leuk spel om te doen. Echt gemaakt voor VR. Tracking van de controllers is echter niet zo goed om de snelle bewegingen goed bij te houden
  • Superhot. Leuk spel dat goed presteert en niet zo snel tegen de limieten van de tracking aanloopt
  • Onward. Spel waar je de limieten van de tracking van de controllers snel zal merken. Is denk ik veel beter te spelen met een gun stock dan zonder, maar ik moet er nog een vinden/maken die met een G2 werkt.
    Ik ben tot de conclusie gekomen dat dit spel mij qua gameplay niet bevalt en dat ik toch liever Squad en Arma blijf spelen. Soms speel ik het nog met een steam buddy die dit heel erg leuk vind om zo toch iets leuks samen te doen
Dit is wat ik niet meer speel:
  • Alyx. Dit spel heb ik gekregen met kerst. Ik krijg echter de melding dat mijn systeem niet voldoet, dus die zal voorlopig nog niet gespeeld worden.
  • ACC doet rare dingen in het menu, dus hoewel ik het eens geprobeerd heb, heb ik nog niet in de auto gezeten. Even in de ijskast gezet om die reden
  • Universe Sandbox: Aardig 'spel' om eens een kijkje te nemen in het zonnestelsel en om te spelen met planeten alsof je Q uit Star Trek bent, maar de manier waarop de controllers werken is niet heel fijn wat mij betreft. Om die reden in de ijskast gezet
  • MSFS2020: werkt niet, dus voorlopig opgegeven
  • X-Plane 11: werkt ook niet, dus voorlopig ook opgegeven

[ Voor 7% gewijzigd door ocf81 op 01-01-2021 20:01 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 16:34
WimHam schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 17:09:
Wat speelt iedereen met de reverb? ik heb Alyx en Il2 bijv maar ik zie ook dat de reverb of de controllers niet alle games even lekker pakt.
Ik speel Assetto Corsa, Eurotruck 2, Star Wars Squadrons, IL2-Sturmovik en DCS.
In Steam staat de resolutie op 50% (2232 x 2184) wat een zeer speelbare ervaring geeft.
Vandaag wat zitten testen met ETS2 op 70% (2644 x 2588) en dat gaat ook al best goed.

Met FS2020 moet ik nog verder aan de slag.
Het beeld werkt maar ik heb nog geen ideale setup.

En dat instellen van die setup, dat is best een hoop uitzoeken bij de G2.
Dat was met de CV1 en Oculus Tray Tool wel makkelijker omdat daar alles in een tool zit.

Het switchen tussen de SteamVR instellingen en de OpenXR Developer Tools heb ik nog niet helemaal in de vingers.

Controllers?
Weinig ervaring mee. Ze doen het maar ik heb ze nog niet ingezet voor roomscale games omdat de gameroom opstelling (in de kamer naast de kamer waar de pc en de Playseat staan) nog niet is verbonden met een displayport kabel.
Hier staat de Oculus Rift CV1 nog opgesteld, die door de kinderen wordt gebruikt voor staande spellen.

[ Voor 19% gewijzigd door Leader98 op 01-01-2021 18:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
JCD2020 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 15:00:
Ik kwam op reddit wat tegen, een spiraalslang om de kabel wikkelen van de G2. Daarmee bescherm je de slang, maar glijdt hij beter over de grond. Het zal wat vuil opnemen in het proces, maar vooral met bureaustoel zal het snoer sneller doorschuiven ipv vol overreden worden door een wiel.

Misschien hebben meer mensen dit nodig, weet niet of het zinvol is om dat in groep te kopen. De kabel van de Reverb is 6 meter, denk dat je best met 5 meter uit komt, vanaf de pc tot bijna aan je midden van je lijf. Spiraals kabels gaan vaak per 10M. En de dikte van de kabel is ietsje dikker dan 6mm. Denk dat wijs is om een binnenmaat te nemen van de spiraalslang die kleiner is, waardoor de wikkeling beetje uitelkaar gaat staan (eenmaal om het snoer gedraaid) zodat je de flexibiliteit behoudt.

[Afbeelding]
Ik heb zelf deze op Amazon gekocht. Perfect en fijner vind ik dan die spiraal.

https://www.amazon.de/dp/B088TNLKWC/

Dit is de goede dikte, past precies om de G2 kabel. Is wel even kwartiertje werk vanwege de stroeve kabel.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCD2020
Phusebox schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 18:17:
[...]

Ik heb zelf deze op Amazon gekocht. Perfect en fijner vind ik dan die spiraal.

https://www.amazon.de/dp/B088TNLKWC/

Dit is de goede dikte, past precies om de G2 kabel. Is wel even kwartiertje werk vanwege de stroeve kabel.
Dat is ook een idee, ja de connector door die sleeve heen proppen is idd een karweitje. En de eindjes met krimpkousen afwerken is wel heel top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
JCD2020 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 18:43:
[...]

Dat is ook een idee, ja de connector door die sleeve heen proppen is idd een karweitje. En de eindjes met krimpkousen afwerken is wel heel top.
Connector hoeft niet door de sleeve. Dit is een open sleeve die je "eromheen klemt". Een dichte sleeve was al helemaal niet te doen met deze kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCD2020
Phusebox schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 19:20:
[...]

Connector hoeft niet door de sleeve. Dit is een open sleeve die je "eromheen klemt". Een dichte sleeve was al helemaal niet te doen met deze kabel.
Ah ik zie het op het kleine instructieplaatje. Als het voor jou werkt, maar mijn OCD kan daar niet tegen ;-) Ik heb mijn spiraalslang al besteld bij een fietsenmaker. Heeft die ook nog wat handel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwintjuh
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-09 19:10
ocf81 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 17:42:
Dit is wat ik speel:
  • Onward. Spel waar je de limieten van de tracking van de controllers snel zal merken. Is denk ik veel beter te spelen met een gun stock dan zonder, maar ik moet er nog een vinden/maken die met een G2 werkt.
    Ik ben tot de conclusie gekomen dat dit spel mij qua gameplay niet bevalt en dat ik toch liever Squad en Arma blijf spelen. Soms speel ik het nog met een steam buddy die dit heel erg leuk vind om zo toch iets leuks samen te doen
Ik heb een gunstock al sinds de oculus rift Cv1. Daarin passen de HP RG2 controllers perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Erwintjuh schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 10:58:
[...]

Ik heb een gunstock al sinds de oculus rift Cv1. Daarin passen de HP RG2 controllers perfect.
Goed om te weten dat de CV1 controllers waarschijnlijk genoeg overeenkomsten hebben. Misschien moet ik eens op thingiverse kijken naar een gun stock voor een CV1.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WimHam
  • Laatst online: 11-08 18:02
zion schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 13:17:

Gisteren dus mijn bril ontvangen (de HP Reverb G2 dus, dat ik tenminste wel lichtelijk on-topic blijf).
Ding ergens half november besteld, in de heilige overtuiging dat er eind december wel eens 6900XT's beschikbaar zouden zijn (rond de €1000,-).

Niet dus, en zit nu met dilemma, wil winkelier waar ik hem gekocht heb niet op kosten jagen, dus heb hem nog helemaal niet uitgepakt, zelfs dus niet uit verschepings-doos.

Kan ik hem ook maar een klein beetje fatsoenlijk draaien op een 1070TI? anders kan ik hem beter terugsturen terwijl hij nog spik & span is en de winkelier ook geen kosten heeft (behalve de € 10,- verzendkosten dan....)
Ik draai momenteel een Rift-S, en zelfs die kan ik niet Ultra draaien, dus ik kan me niet voorstellen dat ik met huidige setup ook maar iets kan met deze bril, toen ik hem kocht ging ik er van uit op basis van laatste info dat 6900XT 8 december beschikbaar zou komen voor < €999,-)

(Setup I5-4460/32GB mem/1070TI/3,5TB SSD, of anders laptop Alienware I7-7700HQ/32GB-2666CL15/3,5TB SSD/1070GTX of dezelfde 1070TI in een Razer Core ext-GPU behuizing)
Vaste computer wordt ge-upgrade zodra GPU's beschikbaar worden.

[...]

Tja, de games dat ik het voornamelijk wil hebben zijn space-sims (Elite Dangerous & Star Citizen), Race Games en wat oudere RPG's.

Maar als jouw mening is dat ik het én niet op de native resolutie, én dan niet eens op low kan spelen, dan lijkt het me wel duidelijk dat er eigenlijk maar één optie is, hoezeer ik ook een hekel heb dingen terg te sturen.
Ik heb zelf een Amd x3600 met een 1070ti en de meeste VR games doen het redelijk goed, zoals starwars squadrons en il2 box, Niet verwonderlijk als de minimum voor full res een stock 1080FE is en de 1070TI ligt daar heel dicht bij. Als je de tool fpsVR hebt kan je zelfs goed zien wat de cijfers zijn. Is het ideaal? nee natuurlijk niet voor de volle 90 fps (90Hz) zal je toch een betere kaart nodig hebben maar het is prima speelbaar. Ik haal over het algemeen 50-60 fps, behalve in games zoals Alyx daar moet ik toch echt op half res spelen en dan is het zelfs nog mooi. Al met al een prima oplossing om met je 1070ti te spelen tot de nieuwere kaarten leverbaar zijn. Dat is ook mijn insteek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bootsmanaa
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-04-2021
Heeft er iemand ervaring met de g2 en een ipd van 70mm?

Ben ook benieuwd als een face gasket mod de ipd/sweetspot kan vergroten of dit enkel de fov veranderd.

Mijn g2 zou volgende week normaal toekomen hopelijk moet ik hem hierdoor niet terugsturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
bootsmanaa schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 13:50:

Ben ook benieuwd als een face gasket mod de ipd/sweetspot kan vergroten of dit enkel de fov veranderd.

Mijn g2 zou volgende week normaal toekomen hopelijk moet ik hem hierdoor niet terugsturen.
Nee geen ervaring mee, maar de Rift-S heeft al de marge tot 72mm, en de HPRG2 zou meer moeten aankunnen.... (Zit zelf op een IPD van 76mm en dat is op de R-S nog wel te doen, maar niet 100% zuiver).
WimHam schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 11:25:
Ik heb zelf een Amd x3600 met een 1070ti en de meeste VR games doen het redelijk goed, zoals starwars squadrons en il2 box, Niet verwonderlijk als de minimum voor full res een stock 1080FE is en de 1070TI ligt daar heel dicht bij. Als je de tool fpsVR hebt kan je zelfs goed zien wat de cijfers zijn. Is het ideaal? nee natuurlijk niet voor de volle 90 fps (90Hz) zal je toch een betere kaart nodig hebben maar het is prima speelbaar. Ik haal over het algemeen 50-60 fps, behalve in games zoals Alyx daar moet ik toch echt op half res spelen en dan is het zelfs nog mooi. Al met al een prima oplossing om met je 1070ti te spelen tot de nieuwere kaarten leverbaar zijn. Dat is ook mijn insteek.
En Half-Res spelen gaat dan wel goed? niet heel blurry ofzo? Ik wil dat ding namelijk heel graag uit zijn doos scheuren en installeren, en dat ik geen 2160P @ 90Hz Ultra ga halen snap ik uiteraard ook, dan ga ik hem morgen toch maar gewoon open maken (vandaag geen tijd, en dan kan ik er nog even over nadenken), maar nieuwe tech op 2 meter naast je hebben staan, en het niet open scheuren en verslinden is denk ik voor elke Tweaker een behoorlijk staaltje "strength of will" ;)
Meeste spellen die ik speel trekken momenteel nog niet veel meer dan 60% uit de CPU, dus wil graag in één keer upgraden, maar als ik merk dat met de HPRG2 dat opeens wel naar 100% stijgt dan kan ik altijd nog beslissen dat ik dan alvast alles upgrade, behalve de GPU tot die beschikbaar is.... *thanks* _/-\o_

[ Voor 58% gewijzigd door zion op 02-01-2021 14:22 ]

systeem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Splendiddd
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 10:39
bootsmanaa schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 13:50:

Ik heb een ipd van 70,nogwat en gebruik de facemod. In theorie zou dit een nadeel moeten zijn (IPD zou kleiner worden) maar ik vind de extra FOV en minder blurry aan de edges de moeite waard om toch de mod te gebruiken.
YMMV en ik was ook een index gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Na de nodige vertraging toch onverwacht mijn lenzen op sterkte binnen van VR Optician. Nou ik hoef dus geen facemask mod te proberen want ze zijn dikker dan ik van ze gewend ben. Zit nu al met mij wimpers tegen de lenzen :(

En ik krijg die chromatic aberation maar niet minder. Denk dat daar ook de eye strain vandaan komt, alles in de hoeken is gewoon dubbel beeld.

Over een maand of 3 maar eens kijken of HP de headset wil repareren.

[ Voor 32% gewijzigd door Phusebox op 02-01-2021 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-09 19:03
Ik zie jullie melden dat jullie Star Wars Squadrons spelen. Ik moet echter zeggen. Op mijn RTX 3080 en de Reverb G2 performed de game voor geen meter. Zelfs op Low settings geen 90 FPS, en ook regelmatig stutters. Spelen jullie de game vanuit Steam of vanuit Origin/EPIC?

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
BarryS schreef op zondag 3 januari 2021 @ 03:20:
Ik zie jullie melden dat jullie Star Wars Squadrons spelen. Ik moet echter zeggen. Op mijn RTX 3080 en de Reverb G2 performed de game voor geen meter. Zelfs op Low settings geen 90 FPS, en ook regelmatig stutters. Spelen jullie de game vanuit Steam of vanuit Origin/EPIC?
Nog maar 2x opgestart maar ging meer dan prima met mijn 3060Ti (high settings uit mijn hoofd) via steam (100% resolution scale). Maar weet niet hoeveel fps ik haal in dat spel en heb alleen nog de training gedaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Plugin op 03-01-2021 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carp_be
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-09 17:03
3080 extreme (power limit op 121%) met amd 5900x - steam SS op 70% en alles op ultra dan zit ik rond de 60+ fps wat redelijk goed speelbaar is. op SS 100% eerder rond de 45-50 fps :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwintjuh
Daarnaast is je cpu en geheugen ook aardig belangrijk voor VR. Daar kom ik nu steeds meer achter met mijn verouderde cpu en geheugen samen met een 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
Erwintjuh schreef op zondag 3 januari 2021 @ 14:10:
Daarnaast is je cpu en geheugen ook aardig belangrijk voor VR. Daar kom ik nu steeds meer achter met mijn verouderde cpu en geheugen samen met een 3080
Tja ik heb een Ryzen 9 3900X met 3600 MHz geheugen, dat zou geen bottleneck mogen zijn eigenlijk. Al za ik wel in ACC laatst een benchmark waar de 5000 series processor aanzienlijk sneller was in avgFPS en minFPS in verder een identiek systeem.

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
carp_be schreef op zondag 3 januari 2021 @ 10:32:
[...]

3080 extreme (power limit op 121%) met amd 5900x - steam SS op 70% en alles op ultra dan zit ik rond de 60+ fps wat redelijk goed speelbaar is. op SS 100% eerder rond de 45-50 fps :(
Ok ja dit komt dus wel overeen met wat ik ervaar kwa FPS alleen dan met High ipv Ultra. Maar jij speeld die game dan ook met ASW aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
Wat anders wat mij opvalt, is dat WMR 3.5 a 4GB aan VRAM in beslag neemt en dat lijkt niet vrij lijkt te komen nadat je SteamVR op hebt gestart of een game start. Dan blijft er op de 3080 nog maar 6 GB over voor games, dat is niet veel. Ik heb op Steam de Steam Home al uitgezet, dus heb je alleen die lege ruimte met het SteamVR menu. En hieronder is het resultaat daarvan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/szu27pH97mOiWD3IamyrW7zalBw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/R00PVjJ14bXLVBQ62jwrS7De.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanisher
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-09 06:39
wow zeg, vandaag even goed kunnen testen.

Ik heb nog een 1080TI , maar in ETS2 toch zeer acceptabel, en wat een beleving in dat spel. Hiervoor had ik de HTC Vive, maar dat is echt niet te vergelijken.

Ik ben happy! nu nog een 3080 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwintjuh
BarryS schreef op zondag 3 januari 2021 @ 15:59:
Wat anders wat mij opvalt, is dat WMR 3.5 a 4GB aan VRAM in beslag neemt en dat lijkt niet vrij lijkt te komen nadat je SteamVR op hebt gestart of een game start. Dan blijft er op de 3080 nog maar 6 GB over voor games, dat is niet veel. Ik heb op Steam de Steam Home al uitgezet, dus heb je alleen die lege ruimte met het SteamVR menu. En hieronder is het resultaat daarvan:

[Afbeelding]
Heb je al wel de 3 virtual monitors uitgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
Erwintjuh schreef op zondag 3 januari 2021 @ 17:22:
[...]

Nee dat heb ik niet gedaan. Scheelt dat een hoop? Kan dat gewoon via Device Manager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwintjuh
Moet in je register. Even googelen op WMR virtual monitors dan krijg je wel een stappen plan. Voor sommige scheelt t heel veel. Voor sommige wat minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAce
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-09 18:50
Ik heb zojuist een dode pixel opgemerkt redelijk dicht in het midden van mijn linker display.

Hebben mensen ervaring in de G2 om deze pixels te reanimeren?

Ik zou het redelijk vervelend vinden als ik hem een paar weken moet missen voor een vervangend model..

Daarintegen is de dode pixel voor mij niet meer te ont-zien.. Onbewust blijf ik hem zoeken of ik hem nog zie in hele lichte scenes. Vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platte_Band
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:10
DutchAce schreef op zondag 3 januari 2021 @ 20:51:
Ik heb zojuist een dode pixel opgemerkt redelijk dicht in het midden van mijn linker display.

Hebben mensen ervaring in de G2 om deze pixels te reanimeren?

Ik zou het redelijk vervelend vinden als ik hem een paar weken moet missen voor een vervangend model..

Daarintegen is de dode pixel voor mij niet meer te ont-zien.. Onbewust blijf ik hem zoeken of ik hem nog zie in hele lichte scenes. Vervelend.
kabel eens re-pluggen in de headset? Ik had last van uitvallende pixels maar kwam door de kabel die niet meer perfect contact maakte. Maar dat waren er wel meer dan één..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAce
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-09 18:50
Platte_Band schreef op zondag 3 januari 2021 @ 21:57:
[...]

kabel eens re-pluggen in de headset? Ik had last van uitvallende pixels maar kwam door de kabel die niet meer perfect contact maakte. Maar dat waren er wel meer dan één..
Oké Thanks ik zal het eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 09:12
Ik kan me herinneren dat ik had gelezen dat bij sommige mensen het spel gelocked was op 30/60 FPS.

https://www.pcgamer.com/star-wars-squadrons-vr-support/

Geen idee of het inmiddels gepatched is. Ik heb het zelf gespeeld op een laptop met een 2070, ook op een Reverb G2. Geen idee wat de refresh was maar ik vond het te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
Erwintjuh schreef op zondag 3 januari 2021 @ 17:26:
Moet in je register. Even googelen op WMR virtual monitors dan krijg je wel een stappen plan. Voor sommige scheelt t heel veel. Voor sommige wat minder
Het is me gelukt om die virtual monitoren uit te schakelen.

Heb het volgende gedaan:
- In Windows WMR settings 'Visual Quality of Home' op Low en 720p
- In SteamVR Home uitgezet
- de drie virtual monitoren uitgezet d.m.v. deze registry: https://docs.microsoft.co...uide/using-microsoft-edge

"To disable virtual monitor pre-allocation:

Check Windows Update for one of the Windows 10 Cumulative Update Preview versions listed above, and install the update when available. You may find the update under Optional updates or Advanced options on the Windows Update settings page
Launch Registry Editor
Navigate to "HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Holographic"
If the "PreallocateVirtualMonitors" REG_DWORD isn't present, create it by selecting Edit > New > DWORD (32-bit) Value and entering PreallocateVirtualMonitors as the name
If the "PreallocateVirtualMonitors" REG_DWORD is present (or you just created it), double-click the entry and change "Value data" from 1 (its default value) to 0 (zero)
TRUE - 1
FALSE - 0
Virtual monitors will now allocate when you attempt to launch a Win32 application in Windows Mixed Reality instead of pre-allocating. To reset this and re-enable virtual monitor pre-allocation, return the DWORD "Value data" to 1."

Dit resulteerd in minder VRAM wat in belsag is genomen nog voordat je een game opstart. Maar blijft als nog 2.9 a 3.2 GB gereserveerd helaas. Er is wat winst, maar ja.. WMR neemt echt heel veel in beslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Erwintjuh schreef op zondag 3 januari 2021 @ 17:22:
[...]

Is de effectiviteit van die hack al onomstotelijk aangetoond? De manier waarop dat gebracht werd gaf mij het idee dat het meer om bijgeloof dan om feitelijke performancewinst ging.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 09:58
Een update met wat AM4 platform ervaringen.

De Gigabyte X470 Gaming 7 met een extra Asmedia 1143 USB 3 chip werkt met de G2, maar heeft toch last van wegvallende audio en soms headset connectie problemen. Werkbaar, maar verre van ideaal.

https://www.amazon.de/gp/...tle_o01_s00?ie=UTF8&psc=1

Pci-e kaartje met een Renesas D720201 chip. Even kort een uurtje in VR geprutst en tot nu toe foutloos.
Vanavond gaat ie naar m'n X570 systeem en hoop ik iig een race te doen in Iracing met de G2.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
ocf81 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:54:
[...]

Is de effectiviteit van die hack al onomstotelijk aangetoond? De manier waarop dat gebracht werd gaf mij het idee dat het meer om bijgeloof dan om feitelijke performancewinst ging.
Schoonde bij mij iig 500 MB VRAM op..... gezien WMR zelf al 3 GB in beslag neemt. blijft er op een 3080 maar 7 GB VRAM over, met de drie monitoren aan en ook nog steam home aan, dan was er gewoon 4.5 GB al weg voordat je nog maar een game hebt opgestard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
Razkin schreef op maandag 4 januari 2021 @ 17:15:
Een update met wat AM4 platform ervaringen.

De Gigabyte X470 Gaming 7 met een extra Asmedia 1143 USB 3 chip werkt met de G2, maar heeft toch last van wegvallende audio en soms headset connectie problemen. Werkbaar, maar verre van ideaal.

https://www.amazon.de/gp/...tle_o01_s00?ie=UTF8&psc=1

Pci-e kaartje met een Renesas D720201 chip. Even kort een uurtje in VR geprutst en tot nu toe foutloos.
Vanavond gaat ie naar m'n X570 systeem en hoop ik iig een race te doen in Iracing met de G2.
Ik heb op een MSI X470 Gaming Pro Carbon geen problemen, de G2 staat aangesloten op de USB-C poort aan de achterkant (die direct naar de processor gaat). Heeft de Gigabyte X470 Gaming 7 niet ook een USB-C poort die direct naar de processor gaat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:47

Hu9o

Schokkend

Hu9o schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 22:36:
Zijn er meer mensen die 'I expect you to die' spelen?

Ik heb problemen met de telekinesis-straal.
Met de thumbstick langer en korter maken wil maar niet betrouwbaar lukken.

Iemand ervaring?
Opgelost :*) 8)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/CHvj2YF/IEYTD.png

Nu werkt de G2 controller met de telekinesis tool zoals bedoeld!

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carp_be
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-09 17:03
BarryS schreef op zondag 3 januari 2021 @ 15:48:
[...]

Ok ja dit komt dus wel overeen met wat ik ervaar kwa FPS alleen dan met High ipv Ultra. Maar jij speeld die game dan ook met ASW aan?
ik heb al vanalles geprobeerd maar vind met ASW (moest dit wel ff opzoeken) uit het wel het beste spelen.
ondertussen ook eens alles op low gespeeld en dan zit ik toch rond de 90 fps met SS op 70% , is toch nog prettiger dan rond 60 fps te zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veenm76
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-07 19:42
Misschien een hele domme vraag, maar kunnen andere controllers aangesloten worden? Het zou toch niet onlogisch zijn als die zaken in de toekomst van elkaar losgekoppeld verkocht worden. Ik speel naast contractors vooral veel tafeltennis, maar kan dit nooit echt competitief doen omdat elke bal te dichtbij hele rare dingen gaat doen omdat ie aan het batje vastplakt of het effect niet snapt. Heb toch al een aardig paar x op het punt gestaan die controllers een meter weg te smijten na de zoveelste foute service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
veenm76 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 22:27:
Misschien een hele domme vraag, maar kunnen andere controllers aangesloten worden? Het zou toch niet onlogisch zijn als die zaken in de toekomst van elkaar losgekoppeld verkocht worden. Ik speel naast contractors vooral veel tafeltennis, maar kan dit nooit echt competitief doen omdat elke bal te dichtbij hele rare dingen gaat doen omdat ie aan het batje vastplakt of het effect niet snapt. Heb toch al een aardig paar x op het punt gestaan die controllers een meter weg te smijten na de zoveelste foute service.
Beste zou zijn als steam met een eco systeem zou komen met standaard controllers voor steam en wmr headsets, verder ook draadloos steamen ondersteunen etc.

Voor nu de G2 voor simulators (race en flight etc), open werelden (bv elder scrolls/fallout etc) voor de beste visuals & ervaring imo.. Maar ook voor bv half-life pak ik liever de G2, controllers werken voor mij daar prima.
Maar bv beat saber of in jou geval tafeltennis, koop een Quest 2 voor erbij voor zulke games.
Het is mogelijk trouwens om valve index controllers (heb je ook de basestations nodig) te gebruiken met je G2 maar een Quest 2 is goedkoper en is draadloos! Of je moet uit principe vanwege dat facebook gedoe er niet aan gaan, maar zelf zie daar niet zo'n punt, ms, google, you name it accounts heb je ook. Ben dan eerder meer bang van wat MS of google allemaal weet over mij dan Facebook (waar ik verder ook niks mee doe) - 1 pot nat.

[ Voor 10% gewijzigd door Plugin op 04-01-2021 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
BarryS schreef op maandag 4 januari 2021 @ 17:55:
[...]

Ik heb op een MSI X470 Gaming Pro Carbon geen problemen, de G2 staat aangesloten op de USB-C poort aan de achterkant (die direct naar de processor gaat). Heeft de Gigabyte X470 Gaming 7 niet ook een USB-C poort die direct naar de processor gaat?
Nee, alleen een USB-c header. Via de USB-a poorten werkt de G2 ook niet, net als op m'n X570 Tomahawk.

De Pci-e naar USB-c kaart met de Reneseas chip werkt in mijn beide systemen 100%.

Vandaag een uurtje Beat Saber en 3 uur Iracing gespeeld. Controllers blijven ruk, maar de G2 maakt toch een behoorlijke kans om m'n dedicated simrig bril te worden. Ik vind hem comfortabeler zitten dan de Index.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
Filmpje van MRTV over de sweet spot in zijn G2, die van mij is best ok vind ik maar zo goed zeker niet:

Ben benieuwd over zijn bevindingen in vergelijking binnenkort met latere G2's.

[ Voor 57% gewijzigd door Plugin op 05-01-2021 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:59
Plugin schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 00:55:
Filmpje van MRTV over de sweet spot in zijn G2, die van mij is best ok vind ik maar zo goed zeker niet:

[YouTube: G2 Sweetspot]
Zou toch wat zijn dat één van de reden van de vertraging een slechtere lens heeft opgeleverd. Kan mij toch echt herinneren dat er betere lenzen als reden werd opgegeven :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
Beakzz schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 01:12:
[...]

Zou toch wat zijn dat één van de reden van de vertraging een slechtere lens heeft opgeleverd. Kan mij toch echt herinneren dat er betere lenzen als reden werd opgegeven :?
Of als een zwak excuus voor de vertraging (die lenzen waren volgens de reviewers al super!?) Als ze weten dat ze niet genoeg lenzen kunnen maken/krijgen in zo'n korte termijn moeten ze een keuze maken.. mindere lenzen die sneller te maken zijn of ze die al hadden liggen of zoiets (en/of een stuk goedkoper) of veel mensen teleur stellen op de korte termijn qua beloofde levertijd.

En dan liegen daarover ja zeker slecht en dan ook nog zeggen dat ze beter zijn, nog slimmer. Maar goed voor nu afwachten maar en kijken of hij verschil ondervindt.

[ Voor 24% gewijzigd door Plugin op 05-01-2021 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Ik heb eeen beetje proberen te googlen, maar ik krijg mwah mwah hits m.b.t. het speaker probleem. Geprobeerd om in dit topic te zoeken, maar ik kan zo 1.2.3. niet vinden of anderen hetzelfde probleem hebben;

ik heb vandaag eindelijk eens met de G2 gespeeld nadat ik hem in november binnenkreeg. Destijsd heel kort even geinstalleer en in de VR room rondgewandeld, maar vanavond wou ik er echt mee gaan spelen.

Helaas doet de linker speaker het heel slecht. Als ik eraan zit (beetje lichtjes verdraaien/omhoog/omlaag schuiven) dan doet hij het soms en soms niet. M.a.w. lijkt een gebroken/los draadje te zijn.

Is dit nou wel of geen bekend probleem en hoe gaat Rekenwinkel hiermee om? Ik keek ernaar uit om vanavond een paar potjes te spelen, maar ik ben meer bezig geweest uit te zoeken wat het probleem is.

Daarnaast nu paar keer gehad scherm zwartblijft na inladen in een potje. Uiteraard stekkers gecontrolelerd, maar alleen een reboot van de PC fixed dit.

Zonde, maar ik denk dat ik toch 1 van de maandag ochtend modellen heb :(.

Is dit gevalletje RMA of zijn er acties die ik zelf kan ondernemen zonder de garantie te verbreken?

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
Wel een bekend probleem ja vooral in het begin bij vrij veel mensen. Had gelezen dat HP de fabriek had geïnformeerd dat ze de schroeven van de speakers minder hard moesten aandraaien als oorzaak. Probeer die schroeven een slagje terug te doen?
& zwart scherm > volume niet harder dan 80% proberen.

Had er wel een paar keer last van in het begin maar nu niet meer. Behalve sls ik het wel heb is als het spel zeg maar freezed in een spel en daarna als ik het spel weer start een zwart scherm. Met een restart van de computer dan geen problemen meer.

[ Voor 3% gewijzigd door Plugin op 05-01-2021 02:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Count_B
  • Laatst online: 01-09 15:14
Plugin schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 01:31:
[...]

Of als een zwak excuus voor de vertraging (die lenzen waren volgens de reviewers al super!?) Als ze weten dat ze niet genoeg lenzen kunnen maken/krijgen in zo'n korte termijn moeten ze een keuze maken.. mindere lenzen die sneller te maken zijn of ze die al hadden liggen of zoiets (en/of een stuk goedkoper) of veel mensen teleur stellen op de korte termijn qua beloofde levertijd.

En dan liegen daarover ja zeker slecht en dan ook nog zeggen dat ze beter zijn, nog slimmer. Maar goed voor nu afwachten maar en kijken of hij verschil ondervindt.
Als er inderdaad een duidelijk verschil inzit dan stuur ik mijn G2 direct terug. Dit is namelijk gewoon oplichting. De reviewers een goed model sturen en ons laten barsten...

[ Voor 5% gewijzigd door Count_B op 05-01-2021 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
https://photos.google.com...3ck9seFBBTVJIUFFWSW5XWnhB

Sweetspot kan ik nog enigszins mee leven. Deze CA niet. Alles in wit met veel contrast zie ik driedubbel. Een andere vorm van 3D zeg maar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Plugin schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 01:58:
Wel een bekend probleem ja vooral in het begin bij vrij veel mensen. Had gelezen dat HP de fabriek had geïnformeerd dat ze de schroeven van de speakers minder hard moesten aandraaien als oorzaak. Probeer die schroeven een slagje terug te doen?
& zwart scherm > volume niet harder dan 80% proberen.

Had er wel een paar keer last van in het begin maar nu niet meer. Behalve sls ik het wel heb is als het spel zeg maar freezed in een spel en daarna als ik het spel weer start een zwart scherm. Met een restart van de computer dan geen problemen meer.
Zojuist schroefje een halve slag losser gedraaid, maar geen verschil. Ik krijg eigenlijk het geluid niet meer in orde, dus dit gaat een RMA worden.

Jammer, maar bedankt voor de feedback.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DKWB
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 21:30

Wow, wat Sebastian hier laat zien is absoluut anders, tenzij het er door een cameralens beter uit ziet. :o

Dit is overigens wel 90 graden gedraaid, dus de horizontale sweet spot is in dit geval van boven naar onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DKWB
Seesar schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:07:
[...]

Zojuist schroefje een halve slag losser gedraaid, maar geen verschil. Ik krijg eigenlijk het geluid niet meer in orde, dus dit gaat een RMA worden.

Ik had direct vanaf het begin hetzelfde probleem. Het werkt nu redelijk met rubberen ringetjes tussen de schroeven. Schijnbaar zijn soms de schroeven te lang.

Het geluid valt nu alleen nog uit als ik de speakers beweeg. Ik heb het idee dat bij het draaien van de speakers, de pinnetjes aan de binnenkant ook verschuiven. Ik moet ze altijd een klein slagje terug draaien zodat de speakers weer goed contact maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Ben benieuwd naar de video met een 'gewone' G2.

Heb het idee dat dit er anders uit ziet dan bij mijn model.
Maar eerdere reviewers zeiden al dat camera beelden anders zijn dan met het blote oog.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
DKWB schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:32:
[...]

Ik had direct vanaf het begin hetzelfde probleem. Het werkt nu redelijk met rubberen ringetjes tussen de schroeven. Schijnbaar zijn soms de schroeven te lang.

Het geluid valt nu alleen nog uit als ik de speakers beweeg. Ik heb het idee dat bij het draaien van de speakers, de pinnetjes aan de binnenkant ook verschuiven. Ik moet ze altijd een klein slagje terug draaien zodat de speakers weer goed contact maken.
Wat een bagger systeem is dat ook met die speakers...:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
@Phusebox Met het systeem is niets mis. Bij vele auto's wordt op soortgelijke wijze signalen betrouwbaar doorgegeven. Het is ook hier gewoon gepruts van HP.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaDa61
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 12-12-2021
FF checkvraag:
Zijn er hier HP Reverbs G2 gebruikers die tevreden zijn met het apparaat?

Waarom deze vraag:
Door het "gepruts" van de rekenwinkel is mijn Reverb G2 nog steeds niet geleverd. Ik kan deze dus nu nog annuleren. Wat is wijsheid in deze?

Wat algemene info:
Het zou mijn eerste VR Headset zijn die ik, zoals ik er nu tegenaan kijk, voor race sim's zou gaan gebruiken. Mijn nieuwe game-pc (o.a. AMD 5950, GeForce 3080, 32Gb memory) staat ervoor klaar maar door alle minder positieve berichten (ik volg dit forum topic al een tijdje) begin de twijfel steeds groter te worden. Alternatief is wachten totdat alle gedoe met HP geregeld is, als dat al ooit gebeurd, of voor een andere aanbieder gaan. Ik ben benieuwd naar jullie mening. Alvast dank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
JaDa61 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:42:
FF checkvraag:

Waarom deze vraag:
Door het "gepruts" van de rekenwinkel is mijn Reverb G2 nog steeds niet geleverd. Ik kan deze dus nu nog annuleren. Wat is wijsheid in deze?

Wat algemene info:
Het zou mijn eerste VR Headset zijn die ik, zoals ik er nu tegenaan kijk, voor race sim's zou gaan gebruiken. Mijn nieuwe game-pc (o.a. AMD 5950, GeForce 3080, 32Gb memory) staat ervoor klaar maar door alle minder positieve berichten (ik volg dit forum topic al een tijdje) begin de twijfel steeds groter te worden. Alternatief is wachten totdat alle gedoe met HP geregeld is, als dat al ooit gebeurd, of voor een andere aanbieder gaan. Ik ben benieuwd naar jullie mening. Alvast dank.
Als je extra geld wil uitgeven zou ik voor iets anders gaan, de Index met name. Of geld besparen en een Quest 2 nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bootsmanaa
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-04-2021
FF checkvraag:

Waarom deze vraag:

Wat algemene info:
Op reddit (R/hpreverb) is er recent een poll gestart met het aantal mensen dat wel of niet tevreden zijn met hun headset.

Kan wel een indicatie geven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Razkin
FF checkvraag:

Waarom deze vraag:

Wat algemene info:
Als je het echt bij race sims houdt en de controllers niets uitmaken, dan zou ik de G2 gewoon laten komen.
Je kan de set altijd terug sturen, als je de veel besproken sweetspot niets vindt. Koop er wel meteen een pci-e naar USB-C bij om niet te hoeven vechten met het AM4 platform, tenzij AMD met een fix komt voor hun USB gerelateerde problemen(waar op de een of andere manier sommige geen last van hebben).

Ga je iets doen wat goede tracking vereist voor de controllers dan is de Index de meerprijs zeker waard, maar als eerste bril voor enkel sim racing niet.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Razkin schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:58:
[...]

Als je het echt bij race sims houdt en de controllers niets uitmaken, dan zou ik de G2 gewoon laten komen.
Je kan de set altijd terug sturen, als je de veel besproken sweetspot niets vindt. Koop er wel meteen een pci-e naar USB-C bij om niet te hoeven vechten met het AM4 platform, tenzij AMD met een fix komt voor hun USB gerelateerde problemen(waar op de een of andere manier sommige geen last van hebben).

Ga je iets doen wat goede tracking vereist voor de controllers dan is de Index de meerprijs zeker waard, maar als eerste bril voor enkel sim racing niet.
Ik ben er 1 van die (nog) geen problemen heeft op AM4, heb een Gigabyte X570 Aorus Pro en gebruik de USB-C op de achterkant en die werkt met de G2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
@Phusebox In de berichten her en der ben ik ook ervaringen tegen gekomen met hetzelfde moederbord waar wel problemen zijn.
Ben benieuwd of het duidelijk gaat worden waar het nu aan ligt. Via de USB-c header van m'n X570 Tomahawk aangesloten op de front USB-c van de Fractal Design 7 XL kan ik wel een periode beeld krijgen, maar audio valt altijd weg.

M'n Index(en Rift CV1) heeft door het vele gewissel tussen de Rift CV1, Index en G2 in vrijwel elke poort gezeten en daarmee had ik geen problemen. Op zowel de X570 Tomahawk als de Gigabyte heb ik USB dropouts bij zwaarder gebruik van de de USB poorten als ik er een SSD/HDD aanhang, maar ook hier ligt het er weer aan of ik een cradle, kant en klare externe HDD of een USB naar SATA+Power kabel gebruik. De X570 heeft er vaker last van overigens.

Juist doordat het USB verhaal ook voor de G2 launch al bekend was en middels drivers verbeterd was, denk ik nog steeds dat het hoofdzakelijk een AMD iets is. Het zou me echter niet verbazen als de kabel van de G2 niet denderend is en dat meespeelt en daarom ook voor flinke variatie zorgt.

Bij de X470 Gaming 7, kan ik op twee poorten ook de spanning verhogen. Ook deze poorten met een verhoging naar 5,2V weigeren de G2 te zien.

Edit: Overigens ben ik ook posts tegen gekomen van pci-e adapter gebruikers die een week lang nul problemen hadden en dan plots wel. Jammer genoeg wordt er nagenoeg nooit gemeld welke USB controller gebruikt wordt.

[ Voor 8% gewijzigd door Razkin op 05-01-2021 15:21 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Count_B
  • Laatst online: 01-09 15:14
FF checkvraag:

Waarom deze vraag:

Wat algemene info:
Op dit moment zou ik voor een Quest 2 gaan. Zie hier het verschil: https://www.reddit.com/r/...ressions_from_a_q2_owner/

Ik hoop dat HP nog met een oplossing gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
Seesar schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:07:
[...]

Je kan de speakers onderling verwisselen om te controleren of het aan de speaker of aan de connectie met de headset ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
Razkin schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:58:
[...]

Voor vliegen en space sims is de G2 ook prima.
Als je de controllers echt wil gaan gebruiken zijn er betere VR sets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewcookie
Ik heb ze los gehaald. Nadat ik ze er weer op had geschroefd werkte ze prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

Seesar schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 01:53:
Ik heb eeen beetje proberen te googlen, maar ik krijg mwah mwah hits m.b.t. het speaker probleem. Geprobeerd om in dit topic te zoeken, maar ik kan zo 1.2.3. niet vinden of anderen hetzelfde probleem hebben;

ik heb vandaag eindelijk eens met de G2 gespeeld nadat ik hem in november binnenkreeg. Destijsd heel kort even geinstalleer en in de VR room rondgewandeld, maar vanavond wou ik er echt mee gaan spelen.

Helaas doet de linker speaker het heel slecht. Als ik eraan zit (beetje lichtjes verdraaien/omhoog/omlaag schuiven) dan doet hij het soms en soms niet. M.a.w. lijkt een gebroken/los draadje te zijn.

Is dit nou wel of geen bekend probleem en hoe gaat Rekenwinkel hiermee om? Ik keek ernaar uit om vanavond een paar potjes te spelen, maar ik ben meer bezig geweest uit te zoeken wat het probleem is.

Daarnaast nu paar keer gehad scherm zwartblijft na inladen in een potje. Uiteraard stekkers gecontrolelerd, maar alleen een reboot van de PC fixed dit.

Zonde, maar ik denk dat ik toch 1 van de maandag ochtend modellen heb :(.

Is dit gevalletje RMA of zijn er acties die ik zelf kan ondernemen zonder de garantie te verbreken?
Binnen de wettelijke verkoop termijn terugsturen voor het volledige bedrag kan een optie zijn.
Zelf heb ik mijne als DOA aangemeld bij HP en krijg dus via rekenwinkel een nieuwe.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
Count_B schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 15:30:
[...]

Op dit moment zou ik voor een Quest 2 gaan. Zie hier het verschil: https://www.reddit.com/r/...ressions_from_a_q2_owner/

Ik hoop dat HP nog met een oplossing gaat komen.
Overall is de Quest 2 een betere koop voor wat je krijgt maar ik heb ze beiden en de G2 is echt wel een stuk mooier beeld en gebruik dan meestal ook de G2.
In het begin was mijn sweetspot met mijn G2 niet echt goed maar met de tijd is dat verbeterd wat je wel vaker leest vreemd genoeg (dus zeg maar na 2/3 weken). Heb er geen verklaring voor, wellicht dat je er aan moet wennen ofzo.
De 3d/diepte perceptie is met de G2 ook beter en in mijn geval is de scaling (oogt in game net wat groter/beter) ook beter met de G2.
En vooral als je wat verder kijkt bv in flight- of race sims zie je meer in de verte vergeleken met de Quest 2, daarbij zijn de brightness en de kleuren ook beter. Alleen die stugge dikke kabel is wel irritant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

FF checkvraag:
Ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• veenm76
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-07 19:42
Ik ook, met wel een dikke maar/min voor de controller. Maar absoluut geen spijt dus dan ben je tevreden denk ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29
FF checkvraag:
Yep, doet wat hij moet doen: scherp beeld + comfortabel.

Genoeg minpunten te vinden maar helaas is er op het moment geen enkele headset die compromisloos is. Je moet nu wel een aardig beeld kunnen krijgen wat de sterke en zwakke punten zijn van de G2, als er onverwachte dealbreakers optreden als je hem test kun je hem altijd rma'en. Alternatieven als Q2 of Index lijken mij prima maar hebben ook hun nadelen. Succes met de keuze en alvast veel speelplezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DKWB
Sebastian heeft een nieuwe post op zijn patreon over de sweet spot: https://www.patreon.com/posts/g2-golden-sample-45851297

Is er iemand toevallig lid van zijn kanaal die wat meer kan vertellen? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-09 11:08
DKWB schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 20:52:
Sebastian heeft een nieuwe post op zijn patreon over de sweet spot: https://www.patreon.com/posts/g2-golden-sample-45851297

Jazeker, zelfde sweetspot. Het lijkt toch meer in de renderresolutie te zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwintjuh
Ik ben ook zeker tevreden over de HP G2. Toen HP de prijs van van de G2 bekend maakte vond iedereen het ongelofelijk. Hoe konden ze in hemels naam deze specs voor zo’n prijs leveren. Nu weten we hoe. Je kan volgens mij dan ook niet dezelfde bouw kwaliteit verwachten als de rift cv1 of de index.

De G2 doet exact wat ik wilde van een vervanger van mijn rift cv1. Helaas zijn de controllers niet de kwaliteit van de touch. Maar totdat er een waardige opvolger komt (de deca misschien?) ben ik heel blij dat ik de G2 heb gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwintjuh
DKWB schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 20:52:

Ik snap niet waarom hij ineens 1 gekocht heeft. Hij zou toch 10 verzamelen van klagende volgers? Dat vond ik een veel beter idee

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JaDa61
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 12-12-2021
Iedereen dank voor een reactie op mijn vraag eerder vandaag.

Even samengevat:

Degene die gereageerd hebben zijn over het algemeen tevreden. Ook de genoemde reddit poll geeft datzelfde beeld. Ja er zijn issues maar dat hebben andere optie's klaarblijkelijk ook.
Ik ga "de gok" nemen en ga zelf ervaren of dit voor mij wat is als eerste VR Headset.
Zo nee, dan heb in 30 dagen retourrecht :)

Ik ga het allemaal ervaren als de VR headset, hopelijk volgende week, geleverd gaat worden :)
Het is het derde beloofde levermoment door de rekenwinkel, dus hopelijk is het "drie maal scheeps is recht".

Nogmaals dank en veel plezier van de VR headset voor jullie allemaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erwintjuh
JaDa61 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 21:10:
Iedereen dank voor een reactie op mijn vraag eerder vandaag.

Even samengevat:

Degene die gereageerd hebben zijn over het algemeen tevreden. Ook de genoemde reddit poll geeft datzelfde beeld. Ja er zijn issues maar dat hebben andere optie's klaarblijkelijk ook.
Ik ga "de gok" nemen en ga zelf ervaren of dit voor mij wat is als eerste VR Headset.
Zo nee, dan heb in 30 dagen retourrecht :)

Ik ga het allemaal ervaren als de VR headset, hopelijk volgende week, geleverd gaat worden :)
Het is het derde beloofde levermoment door de rekenwinkel, dus hopelijk is het "drie maal scheeps is recht".

Nogmaals dank en veel plezier van de VR headset voor jullie allemaal.
Wat mij helpt: houd in gedachte dat VR nog altijd een niche markt is. Het is echt een markt voor tweakers. Soms loop je tegen wat dingetjes aan, maar met wat onderzoek en dingen uit proberen is het vaak op te lossen. En als je die energie erin wilt stoppen is het echt een hele bijzondere ervaring :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brains Bush
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 14-09 13:15
systeem: i7-7700k, 32GB, RTX3090, 2xSSD, 1000W PSU, Reverb G2 (32:9 1440p 120Hz monitor)

Vraagje aan de simracers die bv rF2 en AC (met CSP/SOL) in combinatie met de Reverb G2 gebruiken.
Het valt me op dat de GPU frametime (via fpsVR) rond de 15-20ms schommelt, dus vol in het oranje. Er is slechts 6-7GB VRAM gealloceerd en de oudere CPU i7-7700k volledig in het groen blijft --> 6-7ms en 11GB vd 32GBRAM wat denk ik wel ok is.

Rondje Nordschleife rond de 200 frame drops... Dus veel paarse spikes in fpsVR bij de GPU (niet bij CPU). Het aantal AI maakt niet zoveel uit voor deze 'rare' performance. Ook hotlap mode zelfde resultaat. Heb ook geexperimenteerd met SteamVR 50%-70%-100%- 150%. Allemaal min of meer hetzelfde. Ook geen verschil tussen reprojection klassiek, motion smoothing aan/uit etc. V-Sync uit. Mis ik iets?

Het lijkt wel of het GPU geheugen wordt geknepen?
Zou dat komen dat er maar 6GB aan VRAM van de 24GB beschikbaar wordt toegekend,. Kun je meer VRAM alloceren?
Is het een resultaat van CPU-GPU die niet in balans is ondanks dat de CPU nog geeneens de 50% aantikt? Andere oorzaak?

Heb er al wat uurtjes trial & error, elimineren eraan besteed, maar kom er niet zo 1-2-3 uit. Hopelijk kan iemand mij op het juiste spoor zetten. Zal zelf ook nog eens de NVidia drivers + NVidia global config settings opnieuw instellen.

Thx Brian

PS Ik had ook dát audio issue. Soms zomaar spontaan zag je in je HMD dat audio van 50% naar 100% sprong, vervolgens een flink freeze frame en na een seconde of 5 was het weer ok. Heb de ReverbG2 headset verwijderd en gebruik nu m'n Steelseries als koptelefoon. Heb wel wat audio delay maar geen hick ups meer.

PS2: Gisteren weer even de oude CV1 aangesloten. Ja dan zie je wel een enorm grafisch verschil met de Reverb G2. Da's echt een scherp plaatje. Ook goed zicht in de verte. Ik ben wel tevreden met deze G2.

[ Voor 5% gewijzigd door Brains Bush op 05-01-2021 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Thodekroo schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 20:55:
[...]

Jazeker, zelfde sweetspot. Het lijkt toch meer in de renderresolutie te zitten.
Of weer mooi gesponsord door HP. Met een Odyssey+ kon ik makkelijk 4 of 5 uur racen, nergens last van. Half uur de G2 op en barstende koppijn, nee niet van de 600 euro die ik heb weggegooid, maar de Chromatic Aberation zorgt daar bij mij dus voor. Alle, met name, witte teksten hebben minimaal 1 cyaan blauwe schaduw. Voelt alsof mijn ogen en hersenen daarom steeds willen blijven focussen wat dus niet lukt.

Dat en de speakers die aan beide kanten maar half werken. Gaan continue aan en uit ook als je ze niet aanraakt. Los gehad, vast gedraaid, weer losser niks helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
@Phusebox Dat klinkt toch echt als USB issues mbt geluid..

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste