Ik heb eventueel ook een adresje om het te laten printen, die vraagt er een tientje voor. Ik heb de V9 al laten printen maar denk dat ik de V10 ook nog maar doeSplendiddd schreef op donderdag 24 december 2020 @ 10:13:
[...]
Ik heb de magneten besteld maar helaas ziet mijn vriend die normaal voor me print het niet zitten om dit te printen. Kan jij of iemand anders (uiteraard tegen vergoeding) een facemask printen en versturen?
Ik gebruik nu de samsung odyssey mod en het verschil is aanzienlijk, maar zoek een nettere oplossing.
Alvast bedankt
Iemand een goede tip voor een Powered USB hub?
Hoe bevestig je de magneetjes in de uitgeprinte face gasket? Met lijm die ze bijvoorbeeld ook op de magneetwinkel site verkopen?
[ Voor 10% gewijzigd door smocho op 24-12-2020 11:11 ]
Volgens de instructie kun je ze er gewoon induwen en zitten ze dan vast. Mijn magneetjes zijn nog niet binnen dus heb het nog niet kunnen testen.smocho schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:11:
Hoe bevestig je de magneetjes in de uitgeprinte face gasket? Met lijm die ze bijvoorbeeld ook op de magneetwinkel site verkopen?
Kan er wel 1 printen voor je. Stuur maar ff een dm.Splendiddd schreef op donderdag 24 december 2020 @ 10:13:
[...]
Ik heb de magneten besteld maar helaas ziet mijn vriend die normaal voor me print het niet zitten om dit te printen. Kan jij of iemand anders (uiteraard tegen vergoeding) een facemask printen en versturen?
Ik gebruik nu de samsung odyssey mod en het verschil is aanzienlijk, maar zoek een nettere oplossing.
Alvast bedankt
Bij mijn print blijven ze zitten zonder lijm. Eerder heb ik een klein puntje kit gebruikt.smocho schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:11:
Dank voor de reacties, ook @Jewcookie . Waar vind ik de instructie waar je naar refereert?Thodekroo schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:16:
[...]
Volgens de instructie kun je ze er gewoon induwen en zitten ze dan vast. Mijn magneetjes zijn nog niet binnen dus heb het nog niet kunnen testen.
Op mijn Thingiverse pagina. 😁👍smocho schreef op donderdag 24 december 2020 @ 12:18:
[...]
Dank voor de reacties, ook @Jewcookie . Waar vind ik de instructie waar je naar refereert?
Is er iemand hier die Medal of Honor: Above and Beyond speelt op de G2? Ik kan maar 5 min spelen voordat hij crasht. Ik krijg een melding 'boundary lost', vervolgens gaat de game op zwart en crasht de boel waardoor ik terug in de WMR omgeving ben (SteamVR crasht ook) Op de Index werkt het tot dusver wel prima zonder crashes.
Ik heb zo'n vermoeden dat het misschien met te weinig RAM te maken heeft. Ik heb 16GB, maar met de G2 zit ik regelmatig op 15+.
Iemand enig idee? Of misschien vergelijkbare problemen bij andere games?
Ik heb zo'n vermoeden dat het misschien met te weinig RAM te maken heeft. Ik heb 16GB, maar met de G2 zit ik regelmatig op 15+.
Ik kan niet puur op de G2 icm 16 vs 32gb reageren, maar in algemeen was mijn setup ongeveer 10% sneller van 16GB-2666Mhz > 32GB-2400Mhz, en nog een procent of 3% van 32GB-2400Mhz (CL17) 32GB-2666Mhz (CL15). (Mijn systeem kan niet sneller aan, Alienware I7-7700HQ)DKWB schreef op donderdag 24 december 2020 @ 17:10:
Is er iemand hier die Medal of Honor: Above and Beyond speelt op de G2? Ik kan maar 5 min spelen voordat hij crasht. Ik krijg een melding 'boundary lost', vervolgens gaat de game op zwart en crasht de boel waardoor ik terug in de WMR omgeving ben (SteamVR crasht ook) Op de Index werkt het tot dusver wel prima zonder crashes.
Je merkt het voornamelijk in framedrops, en hoeveel je gelijkertijd open kan hebben....
Overigens is het wel zo dat (ik ga er even vanuit dat je W10 hebt), dat Windows altijd zal proberen het maximale naar de dominantste/actiefste applicatie te trekken hé, dus zou je 8GB hebben zou hij waarschijnlijk 7/7,5GB naar je G2 sturen. (bij 32GB met normaal gebruik kom ik wel zelden boven de 24GB actief gebruik, dus dan vindt W10 het (blijkbaar) niet meer nodig nog meer te reserveren....
Voor mij natuurlijk sowieso geen optie (heb slechts 2 slots), maar in generiek sowieso 2x 16gb beter (qua snelheid) dan 4x 8gb...DKWB schreef op donderdag 24 december 2020 @ 17:59:
@zion Thanks, in mijn vorig Intel systeem (6700K) had ik 4x8GB. Ik heb nu een nieuw AMD systeem met een 5600X, maar daar kan ik maar 2 van diezelfde RAM sticks gebruiken. Met 4 geeft het moederbord een POST error.
Ik zal het nog eens proberen, misschien werkt het wel als ik eerst de snelheid omlaag zet in de BIOS. Als dat ook niet werkt dan wordt het nieuwe RAM sticks kopen ben ik bang.
Heb er nu dus 2x 16gb HyperX kingston 2666Mhz-CL15 in, daarvoor 2x 16GB G-Skill Ripjaws 3000Mhz-CL16, maar omdat Alienware geen XMP profielen ondersteund liepen die op 2400Mhz-CL17 (verkocht aan medetweaker, en die was er erg gelukkig mee), en daarvoor nameless 2x 8GB 2666Mhz-CL17 (Dell)
[ Voor 26% gewijzigd door zion op 24-12-2020 18:15 ]
10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem
@zion Thanks, in mijn vorig Intel systeem (6700K) had ik 4x8GB. Ik heb nu een nieuw AMD systeem met een 5600X, maar daar kan ik maar 2 van diezelfde RAM sticks gebruiken. Met 4 geeft het moederbord een POST error.
Ik zal het nog eens proberen, misschien werkt het wel als ik eerst de snelheid omlaag zet in de BIOS. Als dat ook niet werkt dan wordt het nieuwe RAM sticks kopen ben ik bang.
[ Voor 3% gewijzigd door DKWB op 24-12-2020 18:00 ]
https://store.steampowered.com/agecheck/app/342180/ Arizona Sunshine kost nu 15 euro op Steam, en echt DIT is een leuk spel. Beetje outdated graphics, maar toch door het VR heel gaaf.
Ook GunClub VR 8 euro. Leuk maar niet zo leuk als Arizona. Check de steam wintersale. die is net live. En ideal is compleet aan het flippen. Betalingen komen pas 5-10 min later binnen bij steam
Ook GunClub VR 8 euro. Leuk maar niet zo leuk als Arizona. Check de steam wintersale. die is net live. En ideal is compleet aan het flippen. Betalingen komen pas 5-10 min later binnen bij steam
[ Voor 35% gewijzigd door JCD2020 op 24-12-2020 20:03 ]
Het is gelukt door het geheugen terug te zetten naar 2666MHz. Nu blijkt dat 2 van de sticks Hynix i.p.v. Samsung chips hebben, terwijl het wel identieke SKUs zijn. Niet ideaal, binnenkort toch maar vervangen.
Het draait nu stukken beter met 32GB. 90FPS op 100% SS met een 3080. De game laadt ook veel sneller en totaal RAM gebruik is 23 GB. Ik heb nog verschillende bugs die ik met de Index niet heb, maar dit zal wel een combinatie van WMR+SteamVR en de game zijn.
De scherpte van de G2 is echt super i.c.m. Medal of Honor. In de verte blijft het scherp en richten gaat hierdoor veel beter.
Heb overigens ook iets nieuws ontdekt, iedere keer als de fpsVR overlay in beeld komt dan heb ik frame drops. ik heb nog niet kunnen testen of dit alleen bij MoH zo is.
Het draait nu stukken beter met 32GB. 90FPS op 100% SS met een 3080. De game laadt ook veel sneller en totaal RAM gebruik is 23 GB. Ik heb nog verschillende bugs die ik met de Index niet heb, maar dit zal wel een combinatie van WMR+SteamVR en de game zijn.
De scherpte van de G2 is echt super i.c.m. Medal of Honor. In de verte blijft het scherp en richten gaat hierdoor veel beter.
Heb overigens ook iets nieuws ontdekt, iedere keer als de fpsVR overlay in beeld komt dan heb ik frame drops. ik heb nog niet kunnen testen of dit alleen bij MoH zo is.
Tja, geheugen prijzen zijn niet slecht (ook niet super, maar ok) op het moment, en met een 5600X wil je natuurlijk niet op 2666mhz blijven steken, dus ik zou lekker het zwikkie op de V&A gooien, en gewoon 2x16GB 3600Mhz terugkopen, pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3600C14D-32GVK of iets dergelijks, maar daar zijn meer specifieke topics voor, gaat anders beetje offtopic.DKWB schreef op donderdag 24 december 2020 @ 19:49:
Het is gelukt door het geheugen terug te zetten naar 2666MHz. Nu blijkt dat 2 van de sticks Hynix i.p.v. Samsung chips hebben, terwijl het wel identieke SKUs zijn. Niet ideaal, binnenkort toch maar vervangen.
10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem
Door fpsVR uit te zetten en laatste AMD chipset drivers (2.10.13.408 - volgens ASUS armoury crate was de laatste versie 2.05.04.352DKWB schreef op donderdag 24 december 2020 @ 19:49:
Het enigste wat ik niet voor elkaar krijg is om objecten zoals flessen , granaten,... correct te gooien , die vliegen alle kanten op. Ook als ik ze niet gooi , dus gewoon mijn trigger loslaten zonder een echte beweging te doen vliegen ze alle kanten uit , iemand die dit ook heeft ? iets dat ik kan doen om dit te verbeteren ?
Dat gekke gooien viel mij in MoH ook op. Tijdje staan oefenen bij granaten gooien, maar werd niet echt beter. Geen idee waar dat precies aan ligt.
Het is mij door bovenstaande ook duidelijk geworden dat ik echt geheugen moet gaan upgraden. Thanks
Het is mij door bovenstaande ook duidelijk geworden dat ik echt geheugen moet gaan upgraden. Thanks
Gisteren ook maar de facemask mod V10 geprint en getest. Had nog een VR cover van de Oculus CV1 liggen en die werkt er ook goed mee. Nog even kijken of ik degene bestel die aangeraden wordt, maar merk weinig nadelen (geen magneetjes nodig hier
)
:strip_exif()/f/image/z7LWRbVPOmQ4irBu9ti7wKL4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4DJg5SEBD35qtckCwBKuarFr.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn 2080 met I5 8600K op 5Ghz heeft het er maar zwaar mee 😅
Vooral bij Raceroom moet ik echt alles op low zetten om een steady 90 fps te draaien. En dan heb ik Steam nog op 50% staan. Jammer dat die game geen dlss ondersteunt.
AMS 2 hoeft wat minder low en ziet er veel mooier uit vreemd genoeg.
Nog geen staande games gespeeld, want mijn play area was altijd op zolder met hdmi en usb kabels van 10 meter met repeaters. Ben bang dat dit voorlopig geen optie is met USB C en Displayport kabels.
:strip_exif()/f/image/z7LWRbVPOmQ4irBu9ti7wKL4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4DJg5SEBD35qtckCwBKuarFr.jpg?f=fotoalbum_large)
Vooral bij Raceroom moet ik echt alles op low zetten om een steady 90 fps te draaien. En dan heb ik Steam nog op 50% staan. Jammer dat die game geen dlss ondersteunt.
Nog geen staande games gespeeld, want mijn play area was altijd op zolder met hdmi en usb kabels van 10 meter met repeaters. Ben bang dat dit voorlopig geen optie is met USB C en Displayport kabels.
Net op een X570 R7 3700X + 3080 Project Cars 2 gespeeld, de durf niet gehad om het te proberen. Liep tegen usb issue aan, blijkbaar pakte hij me USB-C poort wel. Maar wat een eraring met die scherpte. Met een Vive was het huilen met de bril op. Maar dit is zo glad en geen screendoor-effect op horizon... WOW
Zeer netjes gemaakt! Ik moet dan toch ook maar eens mijn 3D printer gaan afstoffen en leren hoe dat ook alweer werkteBeakzz schreef op zondag 27 december 2020 @ 14:37:
Gisteren ook maar de facemask mod V10 geprint en getest. Had nog een VR cover van de Oculus CV1 liggen en die werkt er ook goed mee. Nog even kijken of ik degene bestel die aangeraden wordt, maar merk weinig nadelen (geen magneetjes nodig hier)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hebben jullie hier ook het volgende?
Als ik de pc inschakel dan wordt meestal direct WMR gestart, deze sluit ik dan meestal af omdat ik of iets anders ga doen of steamVR als eerste start en automatisch WMR laat starten. Echter als ik dan bijv hier een uurtje tussen laat en dan pas dezelfde actie doe dan krijg ik m’n headset niet meer aan, opnieuw verbinden met de usb c poort helpt dan ook niet. Meestal moet ik de pc volledig opnieuw starten.
Ik heb alle drivers up to date en gebruik een pcie 3.1 usb kaart met usb c voor m’n reverb. Overigens is Windows fresh installed.
Op mijn apparaat beheer heb ik ook aan gevinkt dat de headset aan moet blijven
Als ik de pc inschakel dan wordt meestal direct WMR gestart, deze sluit ik dan meestal af omdat ik of iets anders ga doen of steamVR als eerste start en automatisch WMR laat starten. Echter als ik dan bijv hier een uurtje tussen laat en dan pas dezelfde actie doe dan krijg ik m’n headset niet meer aan, opnieuw verbinden met de usb c poort helpt dan ook niet. Meestal moet ik de pc volledig opnieuw starten.
Ik heb alle drivers up to date en gebruik een pcie 3.1 usb kaart met usb c voor m’n reverb. Overigens is Windows fresh installed.
Op mijn apparaat beheer heb ik ook aan gevinkt dat de headset aan moet blijven
Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com
Als ik hem niet gebruik trek ik de stroom uit de headset breakoutbox. En als ik hem wil gebruiken steek ik hem in, en start ik steamvr op. En dan begint WMR vanzelf eerst.
Ja precies dit doe ik dus ook. Was ook de aanbeveling vanuit HP op reddit.JCD2020 schreef op zondag 27 december 2020 @ 19:08:
Als ik hem niet gebruik trek ik de stroom uit de headset breakoutbox. En als ik hem wil gebruiken steek ik hem in, en start ik steamvr op. En dan begint WMR vanzelf eerst.
Dan heb je ook geen problemen met timeouts oid.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Hier heb ik af en toe dat het beeld hangt en dan schakelt het geluid naar een andere bron. Gelukkig echt heel af en toe, maar op de vreemdste momenten. Zou dat een USB probleem kunnen zijn of ervaren meer gebruikers dat? (heb een usb-C direct aan het moederbord)
Als ik dat niet doe dan is de USB ineens niet meer goed genoeg 
Het beeld en geluid vind ik fantastisch, maar verder hebben ze nog een lange weg te gaan (ook windows zelf trouwens als het om VR gaat).
Heb er een KAKU tussen gezet om te schakelen. Aangezien het voor HP teveel moeite was om er een schakelaar op te zettenHu9o schreef op zondag 27 december 2020 @ 23:54:
[...]
Ja precies dit doe ik dus ook. Was ook de aanbeveling vanuit HP op reddit.
Dan heb je ook geen problemen met timeouts oid.

Het beeld en geluid vind ik fantastisch, maar verder hebben ze nog een lange weg te gaan (ook windows zelf trouwens als het om VR gaat).
Had ook af- en toe een zwart scherm & via een ytube filmpje de resolutie en framesnelheid wmr settings op automatisch gezet. Geen zwart scherm meer gehad tot nu toe.
Op de duitse YT live uitzending van MRTV had iemand de headset van Sebastian van MRTV gebruikt (paar maand terug) waar het hele scherm zo ongeveer scherp was voor hem. Maar met zijn eigen G2 die hij heeft sinds kort heeft hij maar een klein gedeelte scherp zoals vele anderen daar over klagen.
Nu gaat Sebastian dat binnenkort testen of er verschil tussen zijn eigen (pre-production) headset zit en latere headsets qua sweetspot etc.
Op de duitse YT live uitzending van MRTV had iemand de headset van Sebastian van MRTV gebruikt (paar maand terug) waar het hele scherm zo ongeveer scherp was voor hem. Maar met zijn eigen G2 die hij heeft sinds kort heeft hij maar een klein gedeelte scherp zoals vele anderen daar over klagen.
Nu gaat Sebastian dat binnenkort testen of er verschil tussen zijn eigen (pre-production) headset zit en latere headsets qua sweetspot etc.
[ Voor 58% gewijzigd door Plugin op 28-12-2020 05:36 ]
Komend van de HTC Vive vind ik dit echt een top apparaat. Haarscherp en een prima sweetspot. Ja langs de randen is het niet zo scherp als in het midden en komen er een beetje chromatic abberations, maar je kan ook daar de tekst nog prima lezen. Enkel niet meer waar er geen overlap is tussen de schermen.
Controllers zijn niet minder dan de Vive controllers. Ik ga hem vooral voor sims gebruiken, maar ik heb nu voorlopig nog HAlf life Alyx gespeeld. Duidelijke upgrade van de vive. Controller tracking is uiteraard wel wat minder.
Overigens draai ik dit alles op een 3070 met 5600x en een b550 moederbord. Met de ervaring van eerdere ryzen build wel goed op de compatibility gelet. Half life alyx draait als een zonnetje, verder nog weinig geprobeerd.
Enige echt grote minpunt vind ik WMR en de integratie van SteamVR.
Controllers zijn niet minder dan de Vive controllers. Ik ga hem vooral voor sims gebruiken, maar ik heb nu voorlopig nog HAlf life Alyx gespeeld. Duidelijke upgrade van de vive. Controller tracking is uiteraard wel wat minder.
Overigens draai ik dit alles op een 3070 met 5600x en een b550 moederbord. Met de ervaring van eerdere ryzen build wel goed op de compatibility gelet. Half life alyx draait als een zonnetje, verder nog weinig geprobeerd.
Enige echt grote minpunt vind ik WMR en de integratie van SteamVR.
Dat moet hem toch al lang opgevallen zijn als dat echt zo is....Plugin schreef op maandag 28 december 2020 @ 05:29:
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Wat mij wel is opgevallen is dat als de SteamVR resolutie op 50% wordt gezet, en dus dicht bij de native resolutie zit, de sweetspot vele malen groter wordt. Misschien heeft Sebastian al die tijd op 50% resolutie gespeeld?Plugin schreef op maandag 28 december 2020 @ 05:29:
Had ook af- en toe een zwart scherm & via een ytube filmpje de resolutie en framesnelheid wmr settings op automatisch gezet. Geen zwart scherm meer gehad tot nu toe.
Is dat echt zo. Ik vraag me dit echt heel sterk af. Is het niet dat de sweet spot 50% minder scherp word, waardoor het verschil tussen de sweet spot en de rest veel minder opvalt?ACC schreef op maandag 28 december 2020 @ 10:38:
[...]
Wat mij wel is opgevallen is dat als de SteamVR resolutie op 50% wordt gezet, en dus dicht bij de native resolutie zit, de sweetspot vele malen groter wordt. Misschien heeft Sebastian al die tijd op 50% resolutie gespeeld?
Was misschien niet zo duidelijk maar iemand heeft bij Sebastiaan de pre production G2 getest en die iemand had toen perfect beeld. Later had hij dat niet bij zijn eigen G2. Sebastiaan gaat nu beiden headsets testen om te kijken of er verschil tussen zit. Sebastiaan zelf heeft alleen de pre production model.Hu9o schreef op maandag 28 december 2020 @ 10:24:
[...]
Dat moet hem toch al lang opgevallen zijn als dat echt zo is....
[ Voor 5% gewijzigd door Plugin op 28-12-2020 11:58 ]
Dat zou erg jammer zijn als het waar is. Het verbaast me overigens niet aangezien Sebastian sprak over een mega sweetspot. Meerdere mensen hebben hier al geopperd dat er mogelijk verschillende versies rond gaan.
Volgens mij heb ik ergens ook gelezen dat HP de lenzen heeft aangepast op het laatste moment waardoor het wat langer duurde voordat ze uitgeleverd werden. Dus misschien dat er hier toch iets fout is gegaan. mijn vertrouwen in Sebastian is niet zo hoog, maar ik ben toch benieuwd of hij hier iets over kan zeggen.
Ik heb steeds last van een uitvallend scherm. Dat zou aan een gebrekkige USB verbinding kunnen liggen. Ik heb een aantal mensen hier de suggestie zien doen om er een powered USB hub tussen te jassen. Heeft iemand een goede suggestie voor een USB hub? Moet die 10Gbps zijn, of is 5Gbps ook goed genoeg?
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!
vandaag de nieuwe (beta) bios op mn Asus B550-E gezet - AGESA V2 PI 1.1.9.0 & nvidea drivers clean geinstaleerd door middel van DDU. Het werpen van voorwerpen in Alyx ging nu wel , ze vliegen niet meer alle kanten uit ! mn dood in Alyx werd wel weer begroet door een blauw scherm
Inmiddels de facemask ontvangen van medetweaker Jewcookie, gebruik hem nu met de 6mm VR cover. is wel een verbetering qua comfort en FOV! Aanrader.Jewcookie schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:22:
[...]
Kan er wel 1 printen voor je. Stuur maar ff een dm.
Over dat USB probleem, ik heb nergens last van, maar ik ben wel van mening dat het uitmaakt welke USB poort je gebruikt op je mobo. Dat was bij mijn index ook zo.
Ik ben ook benieuwd naar die interface modificatie. Maar ik heb lenzen besteld bij VRoptician, dus moet nog even de boel afwachten voor de extra dikte die dat met zich meebrengt. Ben nu niet meer angstig om met mijn bril op, onder de bril te spelen. Nu de realisatie er is, dat er een bak ruimte is gelaten die voor iedereen een verrekijker-fov heeft teweeggebracht ;-)
Sebastian heeft net op zijn youtube kanaal aangekondigd dat hij 10 willekeurige Reverb G2's gaat testen om te kijken of hij verschil ziet mbt de sweetspot.
Waar hebben jullie de 6mm vr cover besteld? Is overal uitverkocht en via vr cover zelf duurt een eeuwigheid en is ook uitverkocht.
[ Voor 10% gewijzigd door ACC op 29-12-2020 00:20 ]
Nou dan heb jij weer andere lenzen dan de Reddit gebruikers, want daar wordt 125% geadviseerdACC schreef op maandag 28 december 2020 @ 10:38:
[...]
Wat mij wel is opgevallen is dat als de SteamVR resolutie op 50% wordt gezet, en dus dicht bij de native resolutie zit, de sweetspot vele malen groter wordt. Misschien heeft Sebastian al die tijd op 50% resolutie gespeeld?
https://new.reddit.com/r/...r_for_the_100_resolution/
Kan met mijn 2080 niet meer dan 50% draaien in racesims en heb zeker met de geprinte facemask geen last van een kleine sweetspot. Wel hoogste tijd dat de 3080 binnen komt of dat ik een 3080 Ti kan bestellen voor wat ik er mee wil.
Automobilista 2 is wel een feest in VR. Zelfs met lagere settings
Voor een RTS in space kan ik Battlegroup VR aanraden (early acces). Heeft ook een mooie korting momenteel.
https://vrcover.com/product/oculus-rift-foam-replacements/ACC schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 00:19:
Waar hebben jullie de 6mm vr cover besteld? Is overal uitverkocht en via vr cover zelf duurt een eeuwigheid en is ook uitverkocht.
Heb de zwarte versie er van op de mijne gezet (had ik al liggen) en ik weet niet of die van de Vive beter is, maar dit werkt super. Die dikkere die je er bij krijgt kan je gelijk weg gooien
Foto die ik eerder al had gepost :
https://tweakers.net/i/5z...wBKuarFr.jpg?f=user_large
[ Voor 30% gewijzigd door Beakzz op 29-12-2020 03:21 ]
Ik kan Automobilista 2 op 50% met bijna alles op low nog niet eens draaien op mijn 3080. Het hapert en stottert. Denk dat het varieert tussen 30 FPS en heel soms 60+ FPS.Beakzz schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 03:08:
[...]
Nou dan heb jij weer andere lenzen dan de Reddit gebruikers, want daar wordt 125% geadviseerd![]()
Kan met mijn 2080 niet meer dan 50% draaien in racesims en heb zeker met de geprinte facemask geen last van een kleine sweetspot. Wel hoogste tijd dat de 3080 binnen komt of dat ik een 3080 Ti kan bestellen voor wat ik er mee wil.
Automobilista 2 is wel een feest in VR. Zelfs met lagere settingsEven uit de Steamsale trekken als je een stuurtje hebt.
Voor een RTS in space kan ik Battlegroup VR aanraden (early acces). Heeft ook een mooie korting momenteel.
[...]
https://vrcover.com/product/oculus-rift-foam-replacements/
Heb de zwarte versie er van op de mijne gezet (had ik al liggen) en ik weet niet of die van de Vive beter is, maar dit werkt super. Die dikkere die je er bij krijgt kan je gelijk weg gooien![]()
Sweet spot kan ik na meer dan een maand niet aan wennen. Blijft rampzalig. Ik ben helemaal genezen van VR na dit drama.
Door de resolutie kan ik de settings nu niet hoger zetten, eerder lager dan toen ik nog een 2070S had met de Odyssey+.
En dan heb ik naast de 3080 ook mijn cpu geüpgraded van 3600 naar 5600x en 16GB 3000CL15 naar 32 GB 3600CL16.
De scherpte is uiteraard stukken beter maar verder moet ik alles omlaag schroeven. Zet bij de application settings alle spellen op 50%. Steam zelf staat op 70% maar dat heeft weinig invloed op de spellen zelf neem ik aan, aangezien ik SteamVR nooit gebruik. Launch vanuit steam desktop en sluit daarna ook weer af.
Project Cars 2 draait net zo slecht uiteraard, zelfde engine. ACC durf ik niet eens te proberen.
Wil de face cover aanpassing nog wel proberen maar zie door de bomen het bos niet meer. Wat is nu de weg om te gaan?
3d printen met welke foam cover? VR cover doet alleen nog Quest 2 zie ik? Had mijn Odyssey+ VR covers al weggegooid anderhalve maand geleden
(Laten printen zal ook wel een duur grapje zijn. Edit: jep 130 euro... dat gaat me echt te ver.)
Of enkel andere foam en dan met klittenband vastmaken?
[ Voor 28% gewijzigd door Phusebox op 29-12-2020 07:44 ]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
mijn print is zojuist klaar, nu nog even alle supports verwijderen.
Is deze cover geschikt?
https://vrcover.com/produ...st-foam-replacement-slim/
Heeft iemand nog een adresje voor de juiste magneten? Ik kan ze nergens vinden in de juiste afmetingen (en helemaal niet N52) magneetjeswinkel.nl zijn ze uitverkocht
Is deze cover geschikt?
https://vrcover.com/produ...st-foam-replacement-slim/
Heeft iemand nog een adresje voor de juiste magneten? Ik kan ze nergens vinden in de juiste afmetingen (en helemaal niet N52) magneetjeswinkel.nl zijn ze uitverkocht
@Phusebox SteamVR wordt altijd gebruikt bij Steam spellen en juist de settings in SteamVR spelen een grote rol. Standaard stond de G2 daar op 150% 4xxx bij 4xxx reso compleet onbruikbaar.
Terug naar 100% 3xxx bij 3xxx is de correcte basis afstelling.
Meer dan 45min heb ik de G2 niet gebruikt wegens usb geneuzel, Iracing met een 3080 ging prima heb verder niets kunnen testen.
Meer dan 45min heb ik de G2 niet gebruikt wegens usb geneuzel, Iracing met een 3080 ging prima heb verder niets kunnen testen.
Hmm nou ik heb die dus op 70% staan en dan bij de "Video settings per application" alle games op 50% en nog loopt het voor geen meter op een 3080/5600x/32GB.Razkin schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 08:56:
@Phusebox SteamVR wordt altijd gebruikt bij Steam spellen en juist de settings in SteamVR spelen een grote rol. Standaard stond de G2 daar op 150% 4xxx bij 4xxx reso compleet onbruikbaar.
Met nauwelijks GPU gebruik neem ik aan?Phusebox schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 08:57:
[...]
Hmm nou ik heb die dus op 70% staan en dan bij de "Video settings per application" alle games op 50% en nog loopt het voor geen meter op een 3080/5600x/32GB.
Ligt dit niet gewoon aan de brakke Nvidia drivers voor VR?Phusebox schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 08:57:
[...]
Hmm nou ik heb die dus op 70% staan en dan bij de "Video settings per application" alle games op 50% en nog loopt het voor geen meter op een 3080/5600x/32GB.
Geen idee hoe ik dat moet zien.
Dacht dat AMD juist minder was voor VR? Bewust geen AMD gekozen.Thodekroo schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 09:03:
[...]
Ligt dit niet gewoon aan de brakke Nvidia drivers voor VR?
Draai MSI afterburner en kijk hoeveel je CPU, RAM en GPU wordt belast. Dan kan je ergens op een bottleneck zien als het goed is
Google maar eens, er zijn meerdere mensen die last hebben van stutters met de 3xxx series. Dat gaat echter meer over stutters dan page FPS...Phusebox schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 09:06:
[...]
Dacht dat AMD juist minder was voor VR? Bewust geen AMD gekozen.
Misschien dit topic even doornemen, hier staan een paar mogelijke fixes voor je probleem:
https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share
Hmm thanks, Windows opnieuw installeren is echter niet echt een optie. Dan maar hopen dat ze met een fix komen.Thodekroo schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 09:51:
[...]
Google maar eens, er zijn meerdere mensen die last hebben van stutters met de 3xxx series. Dat gaat echter meer over stutters dan page FPS...
Misschien dit topic even doornemen, hier staan een paar mogelijke fixes voor je probleem:
https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share
Om positief te beginnen. Dat maskertje kan ik zo voor je printen. De EU site van covervr moet je gewoon negeren en de link pakken die in mijn bericht staat dat je quote. Check de foto hoe die van de Oculus CV1 past. Misschien kan je die ook nog ergens anders vinden aangezien CV1’s niet veel meer gebruikt worden.Phusebox schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 07:12:
[...]
Ik kan Automobilista 2 op 50% met bijna alles op low nog niet eens draaien op mijn 3080. Het hapert en stottert. Denk dat het varieert tussen 30 FPS en heel soms 60+ FPS.
Sweet spot kan ik na meer dan een maand niet aan wennen. Blijft rampzalig. Ik ben helemaal genezen van VR na dit drama.
Door de resolutie kan ik de settings nu niet hoger zetten, eerder lager dan toen ik nog een 2070S had met de Odyssey+.
En dan heb ik naast de 3080 ook mijn cpu geüpgraded van 3600 naar 5600x en 16GB 3000CL15 naar 32 GB 3600CL16.
De scherpte is uiteraard stukken beter maar verder moet ik alles omlaag schroeven. Zet bij de application settings alle spellen op 50%. Steam zelf staat op 70% maar dat heeft weinig invloed op de spellen zelf neem ik aan, aangezien ik SteamVR nooit gebruik. Launch vanuit steam desktop en sluit daarna ook weer af.
Project Cars 2 draait net zo slecht uiteraard, zelfde engine. ACC durf ik niet eens te proberen.
Wil de face cover aanpassing nog wel proberen maar zie door de bomen het bos niet meer. Wat is nu de weg om te gaan?
3d printen met welke foam cover? VR cover doet alleen nog Quest 2 zie ik? Had mijn Odyssey+ VR covers al weggegooid anderhalve maand geleden
(Laten printen zal ook wel een duur grapje zijn. Edit: jep 130 euro... dat gaat me echt te ver.)
Met jouw systeem moet je AMS 2 zo ongeveer op High settings kunnen spelen. Een vriend van mij met de snelste I5 en een 3080 (watergekoeld) kan helemaal los met dat spel. Ik heb mijn cpu op 5Ghz draaien maar die wordt vooral met veel AI pas een probleem.
Hij en ik hebben allebei de laatste Nvidia drivers en de laatste windows update. Dus wat jij ervaart zou totaal niet mogen. Het enige waar jij in afwijkt (watergekoeld kunnen we wegstrepen ondanks die paar fps extra) is dat jij op een AMD CPU speelt.
Kan je mijn AMS settings wel sturen, maar het is vooral low behalve track en car textures op high.
Zet in ieder geval de Xbox gamebar en Nvidia overlay uit. Daarnaast kan je de de 3 extra monitors ook uit zetten die in je display overview komen zodra je de headset aansluit.
YouTube: Windows VR Headsets | I saw HUGE performance improvements & better f...
En haal FPSVR even op Steam. Dan kan je tijdens het spelen checken waarom je pc zo zit te kreunen.
[ Voor 4% gewijzigd door Beakzz op 29-12-2020 10:26 ]
Er zijn nu een aantal AM4 platform G2 bezitters met een pci-e to usb-c kaartje, kunnen die de chip vermelden en of het wel of niet werkt.
Vandaag ga ik ipv m'n Tomahawk X570 bord even de G2 aan m'n backup systeem hangen met een X470 Gaming 7 welke een aparte USB 3.1 aansluiting heeft middels een Asmedia chip. Alsnog weinig vertrouwen in en heb graag een bekend werkende chip achter de hand, zodat die eventueel meteen besteld kan worden.
Vandaag ga ik ipv m'n Tomahawk X570 bord even de G2 aan m'n backup systeem hangen met een X470 Gaming 7 welke een aparte USB 3.1 aansluiting heeft middels een Asmedia chip. Alsnog weinig vertrouwen in en heb graag een bekend werkende chip achter de hand, zodat die eventueel meteen besteld kan worden.
https://www.megekko.nl/pr...-1-interfacekaart-adapter
Zelf heb ik deze nu er in zitten voor de reverb, wel icm een x570
Zelf heb ik deze nu er in zitten voor de reverb, wel icm een x570
Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com
Ik ga eens wat dingen proberen kijken of ik het beter krijg en zien wat FPSVR aangeeft.Beakzz schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:23:
[...]
Om positief te beginnen. Dat maskertje kan ik zo voor je printen. De EU site van covervr moet je gewoon negeren en de link pakken die in mijn bericht staat dat je quote. Check de foto hoe die van de Oculus CV1 past. Misschien kan je die ook nog ergens anders vinden aangezien CV1’s niet veel meer gebruikt worden.
Met jouw systeem moet je AMS 2 zo ongeveer op High settings kunnen spelen. Een vriend van mij met de snelste I5 en een 3080 (watergekoeld) kan helemaal los met dat spel. Ik heb mijn cpu op 5Ghz draaien maar die wordt vooral met veel AI pas een probleem.
Hij en ik hebben allebei de laatste Nvidia drivers en de laatste windows update. Dus wat jij ervaart zou totaal niet mogen. Het enige waar jij in afwijkt (watergekoeld kunnen we wegstrepen ondanks die paar fps extra) is dat jij op een AMD CPU speelt.
Kan je mijn AMS settings wel sturen, maar het is vooral low behalve track en car textures op high.
Zet in ieder geval de Xbox gamebar en Nvidia overlay uit. Daarnaast kan je de de 3 extra monitors ook uit zetten die in je display overview komen zodra je de headset aansluit.
YouTube: Windows VR Headsets | I saw HUGE performance improvements & better f...
En haal FPSVR even op Steam. Dan kan je tijdens het spelen checken waarom je pc zo zit te kreunen.
Wat is veel AI trouwens? Ik heb hem normaal op 20 staan qua aantal tegenstanders en op 100 qua niveau (maar dat zal niet uitmaken denk ik).
Edit: Heb wat dingen aangepast en het spel een paar minuten laten lopen, zonder te rijden in AMS2. GPU zit gemiddeld rond de 65% en CPU rond de 25%. Dat is dus met zelfs stilstaan en de 20 AI auto's langs laten komen allemaal.
Straks eens rijden kijken wat de impact daarvan is.
[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 29-12-2020 11:01 ]
@phoentje Kan je ook de chip benoemen, die komt in de specs nergens naar voren.
Op Aliexpress kan je nl zowel een kaart met een Asmedia ASM1042A als een Renesas D720201 chip voor net geen €10,- euro kopen. Beide qua looks identiek aan jouw exemplaar en vele anderen in de 23 - 35 euro range. Een meerprijs die ik enkel wil betalen als er een betere/andere chip op zit die het verschil maakt.
Op Aliexpress kan je nl zowel een kaart met een Asmedia ASM1042A als een Renesas D720201 chip voor net geen €10,- euro kopen. Beide qua looks identiek aan jouw exemplaar en vele anderen in de 23 - 35 euro range. Een meerprijs die ik enkel wil betalen als er een betere/andere chip op zit die het verschil maakt.
Ik had er nog 1 liggen uit de Pimax dagen. Je kan ook de quest of zelfs orginele CV`rift cover gebruiken meen ik. Als hij maar niet te dik is.ACC schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 00:19:
Mijn G2 moet eind januari via de rekenkamer bij mij terecht komen en vroeg mij af of jullie misschien nog bepaalde accessoires adviseren die ik nu alvast op aliexpres kan bestellen?
Oh en ik heb een USB hub in mijn Aoc agon ag352ucg6, Zal dat werken om problemen met mijn asus x570 te voorkomen?
Oh en ik heb een USB hub in mijn Aoc agon ag352ucg6, Zal dat werken om problemen met mijn asus x570 te voorkomen?
[ Voor 24% gewijzigd door mmhs op 29-12-2020 11:19 ]
Voor degene dit niet wisten en AMS 2 of PC2 draaien, als je de graphicsconfigopenvrdx11 aanpast naar bv onderstaande (of hoger) dan is de game aanzienlijk scherper, normaal gesproken haat ik sharpening maar de madness engine werkt kennelijk anders. Ik gebruikte deze tweak ook altijd voor mijn index en het verschil in die HMD is enorm.Beakzz schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 03:08:
[...]
Automobilista 2 is wel een feest in VR. Zelfs met lagere settingsEven uit de Steamsale trekken als je een stuurtje hebt.
[...]
< prop name=“SharpeningStrength” sharpeningstrength=“1.100000” />
< prop name=“SharpeningClamp” sharpeningclamp=“0.090000” />
< prop name=“OffsetBias” offsetbias=“1.100000” />
[ Voor 0% gewijzigd door Splendiddd op 29-12-2020 16:45 . Reden: typo moet zijn graphicsconfigopenvrdx11 ]
Iemand al iets van VRoptician ontvangen trouwens voor de G2? Mijn zending is niet traceerbaar. Nu bijna een week onderweg.
Hoi, ik heb met de G2 en een RTX 3080 wel een andere ervaring. Wanneer ik Steam op 50 procent zet, kan ik in Automobilista 2 alles op max/ultra zetten behalve: MSAA op Medium ipv High, Track Detail en World Detail op High ipv Ultra, Shadow op Medium, Grass op Low. Ik haal dan overal 90 FPS. Zie mijn rig in m'n signature.Phusebox schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 07:12:
[...]
Ik kan Automobilista 2 op 50% met bijna alles op low nog niet eens draaien op mijn 3080. Het hapert en stottert. Denk dat het varieert tussen 30 FPS en heel soms 60+ FPS.
Maar de G2 is soort van wazig met resolution op 50 procent. Dus ik heb er toch voor verkozen hem op 100% te spelen.. maar dan heb je wel de ASW (asynchronous space warp / motion smoothing) nodig. Om met Steam Apps motion smoothing te kunnen gebruiken als je niet de native 90 fps haalt en dus 45 wilt doen met motion smoothing dan moet je dat aan zetten voor de G2. Dit kan in VR vanuit het steam menu. Zie onderstaande URL voor een videotje waar de knop zit "verstopt".
https://docs.microsoft.co...ojection-for-steamvr-apps
Met de motion smoothing aan, en Steam resolution op 100 % met Automobilista heb ik de volgende settings: Alles max/ultra behalve: MSAA op Low ipv High, Track Detail en World Detail op High ipv Ultra, Shadow op Low, Grass op Low. Ik haal dan overal een vloeiende ervaring zonder stutters dmv motion smoothing / ASW. Je hebt dan helaas wel de artifacts die er bij komen van het omzetten van 45 FPS naar 90 FPS maar wel de scherpte van de G2.
Ik heb voor mijn hoofd de IPD op de kleinste stand staan, en kom van een Oculus Rift CV1, de Sweet Spot van de G2 is wel heel klein. Als je met je ogen een beetje uit het midden kijkt wordt alles meteen een stuk waziger en soort van ghosting er bij, erg jammer, daar had ik meer van verwacht.
Edit: O, en in VR settings in Automobilista 2 heb ik SS op 1.0 staan.
AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE
Oh nice dat ga ik zeker proberen. Kom van een CV1 dus dat ik geen muggengaas voor mijn ogen heb is al top, maar zeker hekken enz. geven een waterigSplendiddd schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:20:
[...]
Voor degene dit niet wisten en AMS 2 of PC2 draaien, als je de graphicsconfigdx11 aanpast naar bv onderstaande (of hoger) dan is de game aanzienlijk scherper, normaal gesproken haat ik sharpening maar de madness engine werkt kennelijk anders. Ik gebruikte deze tweak ook altijd voor mijn index en het verschil in die HMD is enorm.
< prop name=“SharpeningStrength” sharpeningstrength=“1.100000” />
< prop name=“SharpeningClamp” sharpeningclamp=“0.090000” />
< prop name=“OffsetBias” offsetbias=“1.100000” />
@BarryS We hebben dus echt een 4080/90 nodig als ik dat zo zie. Verbaast mij wel dat ik met soortgelijke settings op 50% met een 2080 ook 90fps kan draaien en jij op 100% met een 3080 toch gebruik moet maken van ASW. Maar kan je dan niet beter gelijk naar 125% gaan als je doel die 45 fps is? (dat schijnt de ideale stand te zijn).
En heb je ook de facemask mod? Want ik heb echt geen last van een te kleine sweetspot en die zou juist meer moeten opvallen op 50%.
En persoonlijk zou ik altijd ASW willen voorkomen met racesims. Dan maar lagere settings.
[ Voor 23% gewijzigd door Beakzz op 29-12-2020 12:29 ]
Ik heb ASW ook op off staan altijd bij racegames. Was ook niet van plan het aan te zetten.Beakzz schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:20:
[...]
Oh nice dat ga ik zeker proberen. Kom van een CV1 dus dat ik geen muggengaas voor mijn ogen heb is al top, maar zeker hekken enz. geven een waterigeffect af en toe. Hopelijk helpt dat extra beetje sharpening daar voor.
@BarryS We hebben dus echt een 4080/90 nodig als ik dat zo zie. Verbaast mij wel dat ik met soortgelijke settings op 50% met een 2080 ook 90fps kan draaien en jij op 100% met een 3080 toch gebruik moet maken van ASW. Maar kan je dan niet beter gelijk naar 125% gaan als je doel die 45 fps is? (dat schijnt de ideale stand te zijn).
En heb je ook de facemask mod? Want ik heb echt geen last van een te kleine sweetspot en die zou juist meer moeten opvallen op 50%.
En persoonlijk zou ik altijd ASW willen voorkomen met racesims. Dan maar lagere settings.
Facemask mod moet ik dan maar eens aan geloven maar heb al teveel geld uitgegeven. En weet dus niet of dit nog gaat passen met de lenzen van VR optician. Helaas geen kennis om de mod aan te passen voor iets meer diepte mocht het niet passen.
Als ik naar 125% zou gaan zou ik de in game settings nog verder omlaag moeten zetten, want het trekt het maar net die 45 FPS met 100%. De RTX 3080 is een hele dikke snelle kaart, maar de G2 heeft gewoon een belachelijk hoge resolutie.Beakzz schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:20:
[...]
Oh nice dat ga ik zeker proberen. Kom van een CV1 dus dat ik geen muggengaas voor mijn ogen heb is al top, maar zeker hekken enz. geven een waterigeffect af en toe. Hopelijk helpt dat extra beetje sharpening daar voor.
Ik heb nog geen facemask geprobeerd, welke raden jullie aan?
Ook twijfel ik om de G2 te houden en misschien de stap te maken naar de Quest 2. Toch wat dingen die mij ergeren aan de G2, hele kleine sweet spot, geen finger tracking (mijn Rift CV1 had dat jaren geleden al), kabel is stug, zwart is grijs, controllers raken motion kwijt als je ze naast je heupen houd, granaten gooien in Half Life Alyx is praktisch onmogelijk, je kan bijna geen richting en vaart aan ze geven, tenzij je naar je controller kijkt maar ja dan kan je moeilijker mikken. En de hoge resolutie, ik heb een hele dikke PC, maar ik haal bij bijna geen enkele game 90 FPS, zelfs RoboRecall of Arktika.1 via ReVive hebben moeite. Ik moet Arktika.1 op 50% met Low settings zetten om 90 FPS te halen, waar met mijn Rift en vorige videokaart een 5700 XT ik Arktika.1 op de Ultra Max hoogste setting kon spelen met 90 FPS. En dat naar Low zetten en zeker op 50% resolution is een ontzettende visuele downgrade ten opzichte van de Rift ervaring die ik had.
Dus tja, ik twijfel dus heel hard.
AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE
denk wel dat je de controller problemen houd met een Quest 2.
Verder ben ik het wel deels met je eens. Met de G2 is het enorm moeilijk om spellen goed te draaien zelfs op mn 3080. Ik vraag me nog steeds af of dit alleen de enorm hoge resolutie is, of dat het ook aan de drivers van de 3080 ligt. Je hoort namelijk wisselende berichten van mensen.
Verder ben ik het wel deels met je eens. Met de G2 is het enorm moeilijk om spellen goed te draaien zelfs op mn 3080. Ik vraag me nog steeds af of dit alleen de enorm hoge resolutie is, of dat het ook aan de drivers van de 3080 ligt. Je hoort namelijk wisselende berichten van mensen.
Mijn G2 heeft betere performance/fps dan mijn Quest 2 (streaming). Heb maar een 3060Ti en alyx op high. Il2 90 FPS. Doom 90 FPS. Fallout 4 etc. Resolutie in steam op automatisch.Erwintjuh schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:58:
denk wel dat je de controller problemen houd met een Quest 2.
Nu niet thuis maar volgens mij heb ik een asmedia chip. Kan morgen even kijkenRazkin schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:53:
@phoentje Kan je ook de chip benoemen, die komt in de specs nergens naar voren.
Resolutie steam op automatisch? Is dat dan per game setting? Kan me niet herinneren dat dit een optie was. Misschien zit daar het verschil. Ga ik eens proberenPlugin schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:21:
[...]
Mijn G2 heeft betere performance/fps dan mijn Quest 2 (streaming). Heb maar een 3060Ti en alyx op high. Il2 90 FPS. Doom 90 FPS. Fallout 4 etc. Resolutie in steam op automatisch.
Ja automatisch. Nee de global settings van Steam.
[ Voor 35% gewijzigd door Plugin op 29-12-2020 15:56 ]
Thanks!Beakzz schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 03:08:
[...]
Nou dan heb jij weer andere lenzen dan de Reddit gebruikers, want daar wordt 125% geadviseerd![]()
[...]
https://vrcover.com/product/oculus-rift-foam-replacements/
Heb de zwarte versie er van op de mijne gezet (had ik al liggen) en ik weet niet of die van de Vive beter is, maar dit werkt super. Die dikkere die je er bij krijgt kan je gelijk weg gooien![]()
Bij unboundvr hebben ze nog de blauwe versie: https://unboundvr.nl/pu-l...ng-voor-oculus-rift-blauw
@Phusebox Ik zie nu dat SteamVR op m'n backup PC de G2 standaard op 60% 2456x2400 zet 100% is nog wel nog steeds 3168 x 3096. Handig dat het veel wisselt, maakt het onmogelijk om eenvoudig setups met elkaar te vergelijken.
Maar nu het belangrijkste...wat doet de G2 op een X470 met een aparte ASMedia ASM1143 USB 3.1 chip(standaard MS driver):
Headset werd meteen gedetecteerd en ook het geluid werkt(net als eerder op m'n laptop met Intel USB chip).
Audio device pendelt wel zo nu en dan, geen idee of dit een USB dropout is of wat onenigheid tussen WMR en SteamVR. De connectie in de bril is matig, bij lichte aanrakingen van de kabel al kans op een disconnect.
Ik ben er wel overuit nu dat de G2 bouwtechnisch bijzonder teleur stelt qua kwaliteit. Controllers voelen als een imitatie SNES controller van Ali(de goedkoopste) en zonder fluwelen handschoen geeft de bril de indruk dat die op enig moment de geest geeft.
De Rift CV1 en Index voelen veel degelijker aan.
Tracking is goed als je in de sweetspot zit van de bril zit. Komende van de gewoon goede tracking van de Rift CV1 en Index Lighthouses valt zelfs zittende op m'n bureaustoel op dat je constant erop moet letten dat je bril en controllers elkaar zien, net als dat je altijd in je achterhoofd hebt dat er een kabel aan de headsets zit. Van die kabel heb ik zelden last en in 30min heb ik al meer last gehad van een flippende controller in beeld dan in 2 jaar Rift CV1 gebruik.
Ik ben overigens van mening dat AMD de schuldige is aan veruit de meeste USB problemen, er is een historie aan USB gerelateerde problemen sinds de begin dagen van het AM4 platform. Ik neem de backup PC mee naar de locatie waar m'n simrig staat en ga de moederborden uitwisselen om vervolgens de G2 ook qua prestaties beter te beoordelen. De backup PC heeft slechts een 1080Ti en m'n hoofdsysteem een custom LC 3080 die je niet zomaar over prikt. Hoewel Zen3 absoluut super presteert en ik nu al sinds de 2700X de onvolkomendheden voor lief nam, ben ik wel klaar met AMD. Dat is misschien niet terecht daar er ook Intel platform problemen zijn met de G2, maar de details daarvan zijn me niet bekend.
Maar nu het belangrijkste...wat doet de G2 op een X470 met een aparte ASMedia ASM1143 USB 3.1 chip(standaard MS driver):
Headset werd meteen gedetecteerd en ook het geluid werkt(net als eerder op m'n laptop met Intel USB chip).
Audio device pendelt wel zo nu en dan, geen idee of dit een USB dropout is of wat onenigheid tussen WMR en SteamVR. De connectie in de bril is matig, bij lichte aanrakingen van de kabel al kans op een disconnect.
Ik ben er wel overuit nu dat de G2 bouwtechnisch bijzonder teleur stelt qua kwaliteit. Controllers voelen als een imitatie SNES controller van Ali(de goedkoopste) en zonder fluwelen handschoen geeft de bril de indruk dat die op enig moment de geest geeft.
De Rift CV1 en Index voelen veel degelijker aan.
Tracking is goed als je in de sweetspot zit van de bril zit. Komende van de gewoon goede tracking van de Rift CV1 en Index Lighthouses valt zelfs zittende op m'n bureaustoel op dat je constant erop moet letten dat je bril en controllers elkaar zien, net als dat je altijd in je achterhoofd hebt dat er een kabel aan de headsets zit. Van die kabel heb ik zelden last en in 30min heb ik al meer last gehad van een flippende controller in beeld dan in 2 jaar Rift CV1 gebruik.
Ik ben overigens van mening dat AMD de schuldige is aan veruit de meeste USB problemen, er is een historie aan USB gerelateerde problemen sinds de begin dagen van het AM4 platform. Ik neem de backup PC mee naar de locatie waar m'n simrig staat en ga de moederborden uitwisselen om vervolgens de G2 ook qua prestaties beter te beoordelen. De backup PC heeft slechts een 1080Ti en m'n hoofdsysteem een custom LC 3080 die je niet zomaar over prikt. Hoewel Zen3 absoluut super presteert en ik nu al sinds de 2700X de onvolkomendheden voor lief nam, ben ik wel klaar met AMD. Dat is misschien niet terecht daar er ook Intel platform problemen zijn met de G2, maar de details daarvan zijn me niet bekend.
Heb nog zitten proberen en haal nu bijna 90 FPS, maar als het regent kakt alles in.BarryS schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:14:
[...]
Hoi, ik heb met de G2 en een RTX 3080 wel een andere ervaring. Wanneer ik Steam op 50 procent zet, kan ik in Automobilista 2 alles op max/ultra zetten behalve: MSAA op Medium ipv High, Track Detail en World Detail op High ipv Ultra, Shadow op Medium, Grass op Low. Ik haal dan overal 90 FPS. Zie mijn rig in m'n signature.
Maar de G2 is soort van wazig met resolution op 50 procent. Dus ik heb er toch voor verkozen hem op 100% te spelen.. maar dan heb je wel de ASW (asynchronous space warp / motion smoothing) nodig. Om met Steam Apps motion smoothing te kunnen gebruiken als je niet de native 90 fps haalt en dus 45 wilt doen met motion smoothing dan moet je dat aan zetten voor de G2. Dit kan in VR vanuit het steam menu. Zie onderstaande URL voor een videotje waar de knop zit "verstopt".
https://docs.microsoft.co...ojection-for-steamvr-apps
Met de motion smoothing aan, en Steam resolution op 100 % met Automobilista heb ik de volgende settings: Alles max/ultra behalve: MSAA op Low ipv High, Track Detail en World Detail op High ipv Ultra, Shadow op Low, Grass op Low. Ik haal dan overal een vloeiende ervaring zonder stutters dmv motion smoothing / ASW. Je hebt dan helaas wel de artifacts die er bij komen van het omzetten van 45 FPS naar 90 FPS maar wel de scherpte van de G2.
Ik heb voor mijn hoofd de IPD op de kleinste stand staan, en kom van een Oculus Rift CV1, de Sweet Spot van de G2 is wel heel klein. Als je met je ogen een beetje uit het midden kijkt wordt alles meteen een stuk waziger en soort van ghosting er bij, erg jammer, daar had ik meer van verwacht.
Edit: O, en in VR settings in Automobilista 2 heb ik SS op 1.0 staan.
Heb nu de volgende settings:
:fill(white):strip_exif()/f/image/TLICUutYjgrVuwbmk6hDXdws.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/omLuYRjbPs6Dgqo3Xp4ZjXae.png?f=user_large)
Hoe draaide bij jullie Star Wars Squadrons op de G2, maakt niet uit wat ik doe maar op de RTX 3080 krijg ik geen goede ervaring. Pas als ik in steam de scale op 50 zet en in game de vr resolution ook op 50 dan pas heb ik 90fps en een vloeide ervaring maar nog wel zo nu en dan schokjes. En dan ziet de game er niet meer uit. Waar ik met mijn 5700 XT op m'n Rift alles ultra helemaal zonder probleem draaide.
[ Voor 4% gewijzigd door BarryS op 29-12-2020 16:27 ]
Ik heb op 12-12-2020 een set besteld, maar nog niets gezien. En da's grappig ;-)Phusebox schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:55:
Iemand al iets van VRoptician ontvangen trouwens voor de G2? Mijn zending is niet traceerbaar. Nu bijna een week onderweg.

Hier wel al meteen besteld toen het kon, maar heb zitten bellen en mijn pakketje lijkt dus verdwenen.JCD2020 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:34:
[...]
Ik heb op 12-12-2020 een set besteld, maar nog niets gezien. En da's grappig ;-)
Alweer Deutsche Post waarbij het misgaat, derde pakketje in 2 maanden tijd.
Dat is wel bizar, maar dan moeten ze bij VrOptician ook zat worden als het echt zovaak is. Want die moeten weer nieuw glas en brackets produceren.Phusebox schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:54:
[...]
Hier wel al meteen besteld toen het kon, maar heb zitten bellen en mijn pakketje lijkt dus verdwenen.
Alweer Deutsche Post waarbij het misgaat, derde pakketje in 2 maanden tijd.
Geen idee. Combinatie tussen PostNL en Deutsche Post ofzo. Andere 2 pakketjes waren niet van VR Optician. Heb hun gevraagd een onderzoek in te stellen maar geen reactie.JCD2020 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 17:17:
[...]
Dat is wel bizar, maar dan moeten ze bij VrOptician ook zat worden als het echt zovaak is. Want die moeten weer nieuw glas en brackets produceren.
Ik kan hier wellicht iets over zeggen hoewel het allemaal subjectief is en afhangt van je persoonlijke voorkeur van de HMD'sBarryS schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:55:
[...]
Ook twijfel ik om de G2 te houden en misschien de stap te maken naar de Quest 2. Toch wat dingen die mij ergeren aan de G2, hele kleine sweet spot, geen finger tracking (mijn Rift CV1 had dat jaren geleden al), kabel is stug, zwart is grijs, controllers raken motion kwijt als je ze naast je heupen houd, granaten gooien in Half Life Alyx is praktisch onmogelijk, je kan bijna geen richting en vaart aan ze geven, tenzij je naar je controller kijkt maar ja dan kan je moeilijker mikken. En de hoge resolutie, ik heb een hele dikke PC, maar ik haal bij bijna geen enkele game 90 FPS, zelfs RoboRecall of Arktika.1 via ReVive hebben moeite. Ik moet Arktika.1 op 50% met Low settings zetten om 90 FPS te halen, waar met mijn Rift en vorige videokaart een 5700 XT ik Arktika.1 op de Ultra Max hoogste setting kon spelen met 90 FPS. En dat naar Low zetten en zeker op 50% resolution is een ontzettende visuele downgrade ten opzichte van de Rift ervaring die ik had.
Dus tja, ik twijfel dus heel hard.
Ik heb sinds eind 2019 de Valve Index, sinds de launch de Quest2 en nu ook de G2.
Ik gebruik de Index voor roomscale games in de woonkamer en soms de quest met VD draadloos als de game zich daarvoor leent. De G2 gebruik ik alleen in mijn race/flight sim met motion. (en dus geen controllers)
PC in de woonkamer is een 3600x met een 2070 super en 16GB - de Simulator pc is 9700k met 2080TI en 32GB
Headsets die ik in het verleden heb gehad en uitvoerig heb gebruikt:
- Oculus DK1
- Oculus DK2
- Oculus CV1
- Samsung Odyssey
- Samsung Odyssey+
- Pimax 5k
- HP Reverb G1
- Oculus Quest 1
De tracking van de G2 is ruk, zelfs de headset verliest wel eens tracking als ik heavy motion heb, de Quest2 is wel beter maar niets kan tippen aan de index. Ook is qua comfort gebruiksgemak en FOV de index superieur (nogmaals persoonlijk YMMV)
Als je voornamelijk roomscale games speelt zou ik niet de G2 aanraden, echter de resolutie is wel echt een enorme stap en top voor sims. De resolutie van de Quest is ook prima maar de FOV is echt een stuk minder hoewel ik hem heb gemod met een quest1 slim vrcover die ik nog over had, en dat helpt wel iets. Als je de link kabel gebruikt moet je de bitrate echt pushen tot 500 anders zien games er niet uit met die compressie artifacten. Om nog maar niet te spreken over de latency. Beat saber is naar mijn mening niet te spelen met de link kabel of Virtual Desktop, native op de Q2 wel natuurlijk.
Resolutie van de index is met het minst maar de sweetspot, fov, controllers zijn voor mij nog steeds een reden hem in huis te houden. Ik snap dat hij prijzig is zeker nieuw.
Ze hebben allemaal voor en nadelen en de perfecte headset zou de index zijn met de resolutie van de de G2, maar dan heb je weer die preformance issues, dus het is een beetje geven en nemen.
Maar als je uitsluitend roomscale gebruikt dan zou ik eerder een Q2 nemen als een index niet in je budget valt.
Er is voor mij overigens één ding waar de G2 echt uitblinkt. Ik kan niet via de onderzijde langs m'n neus de ruimte om me heen zien, er is wel wat lichtlekkage maar minimaal.
Grappig, ik vind dat juist ideaal om wel te zien (en is er ook weer met de facemask mod als je de neusportie niet afdicht) als ik even op mijn toetsenbord moet kijken of een slokje drinken wil nemen. DIt is wel in een simulator en kan me voorstellen dat het met roomscale een voorkeur heeft.Razkin schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 19:07:
Er is voor mij overigens één ding waar de G2 echt uitblinkt. Ik kan niet via de onderzijde langs m'n neus de ruimte om me heen zien, er is wel wat lichtlekkage maar minimaal.
Ja ik had me voorgesteld dat je de G2 omhoog kon klappen en op je hoofd laten maar dat werkt dus helaas niet. Krijg hem met geen mogelijkheid omhoog geklapt als ik hem op heb.
Ik mis dus ook de spiekruimte om even op je toetsenbord of telefoon te kijken.
Dan is de facemask mod een mooie oplossing, heb je gelijk wat meer FOVPhusebox schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 19:34:
Ja ik had me voorgesteld dat je de G2 omhoog kon klappen en op je hoofd laten maar dat werkt dus helaas niet. Krijg hem met geen mogelijkheid omhoog geklapt als ik hem op heb.
Dat is nooit de bedoeling geweest, wel is het onduidelijk gecommuniceerd. De bril kan onmogelijk omhooggeklapt staan, de band rondom het hoofd heeft simpelweg die grip niet. De bedoeling is dat je de headset als een bril op je gezicht kunt zetten en dan de hoofdband over je hoofd omlaag kan trekken. Als een skibril als het ware.Dit is voor brildragers absoluut ideaal, en voor als je even wilt spieken. Een HTC Vive heb ik ook geprobeerd, evenals de Oculus Rift CV1. De eerste kon ik goed spelen zonder bril, dmv focus verstelling icm IPD. De Rift CV1 vond ik qua beeld wel mooier maar geen goed comfort met mijn ogen. Uiteraard was de screendoor horrendous, kon er niet echt van genieten. Da's bij de G2 absoluut van de baan.Phusebox schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 19:34:
Ik kan PC2 spelen, en zie gewoon autos in de verte over het circuit schieten!
Ja goed maar de 3D print alleen kost me 130 euro. En ik denk dat die niet diep genoeg is als je er lenzen op zet met sterkte. Dan zit je steeds met je wimpers tegen de lenzen.Splendiddd schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 19:44:
[...]
Dan is de facemask mod een mooie oplossing, heb je gelijk wat meer FOV
Come again?
€130 voor een print?
Snap dat iemand vergoeding wil voor tijd, materiaal en verzending etc. maar €130
Vast wel iemand hier die dat voor heel wat minder voor je wil doen.
€130 voor een print?
Snap dat iemand vergoeding wil voor tijd, materiaal en verzending etc. maar €130
Vast wel iemand hier die dat voor heel wat minder voor je wil doen.
Nou da's toevallig, krijg net de mail met tracecode van Deutsche Post ! Nou fingers, en eyes crossed ;-)Phusebox schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 17:48:
[...]
Geen idee. Combinatie tussen PostNL en Deutsche Post ofzo. Andere 2 pakketjes waren niet van VR Optician. Heb hun gevraagd een onderzoek in te stellen maar geen reactie.
Voor mij was het ook alleen de print, niet afgewerkt, geen magneetjes.JCD2020 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 20:00:
130 euro voor dat 3d printje, op marktplaats bied iemand ze voor 10 euro aan. Just saying. Weliswaar de print kaal, zonder magneetjes en gezichtkussen strip.
Dan is het helemaal erg schandalig.Phusebox schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 20:01:
[...]
Voor mij was het ook alleen de print, niet afgewerkt, geen magneetjes.
Laat je me weten hoe het bij jou gaat? Ik baal echt als een stekker. Als ik dan reactie krijg van VR Optician moeten ze eerst nog een onderzoek instellen. Dat duurt gemiddeld in NL 4 tot 6 weken. Komt meestal niks uit, weet ik uit ervaring. En dan mag ik dus opnieuw 5 tot 6 weken productie afwachten dus over 3 maanden heb ik ze misschien ook.JCD2020 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 19:59:
[...]
Nou da's toevallig, krijg net de mail met tracecode van Deutsche Post ! Nou fingers, en eyes crossed ;-)
Will do, voorlopig is het hier ook nog een voormelding. En met komende dagen verwacht ik weinig. Maar heb wel eens verassend snel iets vanuit duitsland gekregen van amazon. Die onderzoeken, zeker weer met drukte corona en oud en nieuw zal het niet veel soeps worden. Je hebt me wel enigsinds voor het ergste voorbereid, maar als ook de mijne verdwijnt... dan vermoed ik dat er iets van Carl Zeiss op de verpakking staat. Dan wil iets sneller op iemands radar verdwijnen.Phusebox schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 20:03:
[...]
Laat je me weten hoe het bij jou gaat? Ik baal echt als een stekker. Als ik dan reactie krijg van VR Optician moeten ze eerst nog een onderzoek instellen. Dat duurt gemiddeld in NL 4 tot 6 weken. Komt meestal niks uit, weet ik uit ervaring. En dan mag ik dus opnieuw 5 tot 6 weken productie afwachten dus over 3 maanden heb ik ze misschien ook.
Heb eerder lenzen van hun gehad. Stond VR Optician op de envelop.JCD2020 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 20:05:
[...]
Will do, voorlopig is het hier ook nog een voormelding. En met komende dagen verwacht ik weinig. Maar heb wel eens verassend snel iets vanuit duitsland gekregen van amazon. Die onderzoeken, zeker weer met drukte corona en oud en nieuw zal het niet veel soeps worden. Je hebt me wel enigsinds voor het ergste voorbereid, maar als ook de mijne verdwijnt... dan vermoed ik dat er iets van Carl Zeiss op de verpakking staat. Dan wil iets sneller op iemands radar verdwijnen.
Amazon.de levert hier doorgaans binnen 2 dagen, ook nu.
3D print koste mij totaal max 50/60 euro Als je JewCookie een DM stuurt heb je hem zo in huis, die magneten zijn niet eens echt nodig maar maken het wel af (waren 4,91 euro totaal met verzenden maar ik begreep dat ze uitverkocht zijn) een vr cover kan je ook bij unbound bestellen. zoals al eerder aangegevenPhusebox schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 19:53:
[...]
Ja goed maar de 3D print alleen kost me 130 euro. En ik denk dat die niet diep genoeg is als je er lenzen op zet met sterkte. Dan zit je steeds met je wimpers tegen de lenzen.
[ Voor 12% gewijzigd door Splendiddd op 29-12-2020 20:44 ]
Kijk over 3 maanden wel weer als ik mijn lenzen binnen heb. Dan heb ik ook een idee of het überhaupt mogelijk is met die mod.
Als ik in m'n simrig zat, was het ook rete handig. Drinken doe ik niet meer na ik hete thee in m'n kruis heb gehad omdat ik de dimensies van de bril verkeerd inschatteSplendiddd schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 19:13:
[...]
Grappig, ik vind dat juist ideaal om wel te zien (en is er ook weer met de facemask mod als je de neusportie niet afdicht) als ik even op mijn toetsenbord moet kijken of een slokje drinken wil nemen. DIt is wel in een simulator en kan me voorstellen dat het met roomscale een voorkeur heeft.
Racen zonder VR doe ik niet meer, dus de G2 hou ik als reserve bril. De sweetspot ben ik nog steeds van mening ben dat die gelijk aan een Index is, maar waar de Index minder scherp wordt(1080p in het midden, 720p in je oog hoeken) wordt de G2 minder scherp en blurry(1440p in het midden 720p in de oog hoeken + motion blur
Stuur me een DM. Printje incl. verzendkosten €21,75.Phusebox schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 19:53:
[...]
Ja goed maar de 3D print alleen kost me 130 euro. En ik denk dat die niet diep genoeg is als je er lenzen op zet met sterkte. Dan zit je steeds met je wimpers tegen de lenzen.
MRTV gaat meerdere G2's met elkaar vergelijken. Ik zie ook steeds meer berichten op reddit dat mensen na een RMA ineens een headset met betere sweet spot hebben.
Had ik gezien idd. Goeie zaak, want al het echt zo is dat er verschillende lenzen in omloop zijn kunnen ze een hoop RMA's verwachten. Ik heb zelf ook een G2 met een mini sweet spot.DKWB schreef op woensdag 30 december 2020 @ 12:33:
MRTV gaat meerdere G2's met elkaar vergelijken. Ik zie ook steeds meer berichten op reddit dat mensen na een RMA ineens een headset met betere sweet spot hebben.
[YouTube: HP Reverb G2 Sweetspot Investigation: Did We All Get The Same Lenses?]
Thanks maar weet niet of die gaat passen met de lenzen, die ik eigenlijk al binnen had moeten hebben maar in de post verdwenen zijn. Dus even afwachten of en wanneer ik die krijg zodat ik kan zien hoeveel dikte die toevoegen.Jewcookie schreef op woensdag 30 december 2020 @ 12:07:
[...]
Stuur me een DM. Printje incl. verzendkosten €21,75.
Ik geloof het ook wel, want mijn sweetspot is best wel goed, hoewel ik weinig vergelijking heb als eerste gebruiker van een VR bril. Ik heb de mod nu uitgeprobeerd en eerste indruk is dat ik daar helemaal niet zo blij van wordt. Het beeld begint te trillen rondom de randen van objecten als ik zo dicht op de lens kijk. Vanavond eens in-game proberen.
Iemand een tip voor een case waar de G2 in past om op te bergen?
Heb vandaag in ieder geval de sticky kabel voorzien van een nylon sleeve. Stukken beter. Wel pokkewerk dankzij dat sticky rubber.
Heb vandaag in ieder geval de sticky kabel voorzien van een nylon sleeve. Stukken beter. Wel pokkewerk dankzij dat sticky rubber.