Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiello
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-09 22:22
ThoNohT schreef op donderdag 17 december 2020 @ 20:48:
[...]

Dat lijken 1,2V batterijen te zijn zo te zien? De controllers werken beter met 1,5V of 1,6V batterijen.
Nu je het zegt, inderdaad. Eigenlijk helemaal niet opgevallen. Vraag me ook af wat de controllers beter kunnen dan op 1,5 volt. Ik heb echt niets te klagen, zelf niet in beat saber.

Ik heb nog nooit de melding low batteries gehad, en trilmotoren werken ook prima. Vreemd :?

[ Voor 10% gewijzigd door Stiello op 18-12-2020 09:14 ]

Stiello.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smocho
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-09 09:38
Wat betreft de batterijen is het bij jullie bekend dat hier een topic over is op een HP community website? De batterijen die daar vermeld staan (best uitgebreid) zijn door gebruikers getest en als goed bevonden i.c.m. de Reverb G2.

https://reverb.danol.cz/b...%20long%2Dterm%20solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platte_Band
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:10
Is iemand al zo goed dat hij/zij BeatSaber op expert+ kan spelen met de Reverb G2 controllers? Expert gaat me al goed af maar bij de snelle bewegingen die nodig zijn bij expert+ heb ik het gevoel dat de controllers niet meer goed tracken en voelen aan alsof er wat latency in zit.

Zelf vermoed ik dat de LEDs in de controllers op een vrij lage frequentie knipperen (rond de 30-45hz) en daardoor kan de controller nooit lekker / soepel tracken. Het ligt ook aan hoe snel de camera's de beelden verwerken, maar als je met flashlight mode een controller volgt van links-rechts dan zie je een soort dubbel beeld van de controller.

Heeft iemand dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 16:34
Leader98 schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:59:
[...]

Het zit inderdaad in de R speaker want als ik die links gebruik werkt hij ook niet goed (en de L speaker doet het prima op rechts).

HP heeft doorgegeven dat ze een vervangende set speakers besteld hebben maar niet weten wanneer die geleverd kan worden...
HP belde met de verwachte levertijd: 23 februari.

Nog mijn oude G35 headset gebruiken dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCD2020
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 22-06 21:16
Ik weet niet of ik dit hierin moet plempen, maar ik probeer 5K+ videos te kijken met allerhande players die ik op steam kan vinden. Maar al speelt de Playa ze nu af met een LAV filterpakket, echter schokt hij bij afspelen. Dat is zowat elke seconde. Ook in Steam VR de render resolutie helemaal teruggeschroefd op gameboykwaliteit. En wat denk je? Dezelfde framedrops! Ik vraag me af waar dit in zit, de driver of de speler zelf die gewoon niet kan omgaan met hoge resolutie video's.

Ervaringen met playa zijn redelijk goed mits je die LAV codec pack installeert, DeoVR is crap, SkyBox is paid software, maar revieuws zijn niet mals. Ik ga nieteens de gok nemen. Allicht heeft iemand anders een tip of idee? Ik heb een Ryzen 7 2700 met een 3070. Veel spelers laten de cpu het werk doen mbt conversie voor de lenzen, de gpu laten ze bijna niks tot 30% werken in taskmanager. De players stammen ook allemaal uit de 2017-18 tijdperk. Niks optimalisatie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain46
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-05 13:34
JCD2020 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 21:46:
Ik weet niet of ik dit hierin moet plempen, maar ik probeer 5K+ videos te kijken met allerhande players die ik op steam kan vinden. Maar al speelt de Playa ze nu af met een LAV filterpakket, echter schokt hij bij afspelen. Dat is zowat elke seconde. Ook in Steam VR de render resolutie helemaal teruggeschroefd op gameboykwaliteit. En wat denk je? Dezelfde framedrops! Ik vraag me af waar dit in zit, de driver of de speler zelf die gewoon niet kan omgaan met hoge resolutie video's.

Ervaringen met playa zijn redelijk goed mits je die LAV codec pack installeert, DeoVR is crap, SkyBox is paid software, maar revieuws zijn niet mals. Ik ga nieteens de gok nemen. Allicht heeft iemand anders een tip of idee? Ik heb een Ryzen 7 2700 met een 3070. Veel spelers laten de cpu het werk doen mbt conversie voor de lenzen, de gpu laten ze bijna niks tot 30% werken in taskmanager. De players stammen ook allemaal uit de 2017-18 tijdperk. Niks optimalisatie :(
Als de video's HEVC encoded zijn kan het dat je deze nodig hebt: https://www.microsoft.com...r-hevc-video/9nmzlz57r3t7

VLC heeft zijn eigen codecs hiervoor dus daar zou het wel soepel op moeten draaien (mits HEVC inderdaad het probleem is), maar veel van de VR video players hebben dit volgens mij niet. Ik kan overigens niet garanderen dat dit het oplost (voor het geval je de codec moet kopen).

[ Voor 3% gewijzigd door Alain46 op 18-12-2020 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
JCD2020 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 21:46:

Ik neem aan dat je je App al geforced heb om je 3070 te gebruiken? zo niet *klik hier*
Hij staat in je nVidia Control Panel ook goed?
nVidia Control Panel > Manage 3D Settings > Program Settings (en als dat allemaal goed staat misschien even bij nVidia Control Panel > Adjust Image Setting kijken op welke setting die staat, ik denk niet dat een 3070 een HPRG2 op High Quality kan aansturen met 5K streams, 4320*2160*90Hz is een serieuze hoeveelheid data (839.808.000 pixels per second) nou is dat natuurlijk niet helemaal waar, het zal waarschijnlijk iets van 15% overhead hebben, dus 2160*2160*1.15*90, maar dat is nog steeds 482.889.600 PPS.... (Alhoewel een 'echte 5K stream natuurlijk 2880*5120 is (is teveel) maar zelfs " nep" 5K (5120*2160*90hz=995.328.000PPS)

[ Voor 19% gewijzigd door zion op 18-12-2020 23:05 ]

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:47

Hu9o

Schokkend

https://www.reddit.com/r/...hmd_controllers_and_face/

Ook 3d files van de controllers zijn beschikbaar gemaakt.
(account nodig om te downloaden staat er, niet getest)

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCD2020
Alain46 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 22:34:
[...]

Als de video's HEVC encoded zijn kan het dat je deze nodig hebt: https://www.microsoft.com...r-hevc-video/9nmzlz57r3t7

VLC heeft zijn eigen codecs hiervoor dus daar zou het wel soepel op moeten draaien (mits HEVC inderdaad het probleem is), maar veel van de VR video players hebben dit volgens mij niet. Ik kan overigens niet garanderen dat dit het oplost (voor het geval je de codec moet kopen).
die 99 cent kon er wel vanaf, en geinstalleerd. Geen verschil, en toen de video engine teruggezet in Playa op Media Foundation. En alles was gefikst. Daar heb ik ook aan zitten rommelen vóór ik die codec had gedownload en nu speelt hij wel vloeiend alles af. Thanks for the headunit up ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Kabel blijft gevoelig. Vandaag deed de linker speaker het weer niet, maar het opnieuw bevestigen van de kabel heeft het weer opgelost. Paar uur later gebeurde het weer en zelfde verhaal.

Lijkt erop dat de kabel soms net iets onder druk staat en dan 1mm opschuift oid. Als er meer voorraad is toch maar eens hp bellen. Misschien een nieuwe kabel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewcookie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-08 11:19
Sj44k13 schreef op zondag 20 december 2020 @ 20:12:
Kabrl blijft gevoelig. Vandaag deed de linker speaker het weer niet, maar het opnieuw bevestigen van de kabel heeft het weer opgelost. Paar uur later gebeurde het weer en zelfde verhaal.

Lijkt erop dat de kabel soms net iets onder druk staat en dan 1mm opschuift oid. Als er meer voorraad is toch maar eens hp bellen. Misschien een nieuwe kabel nodig.
Ik heb ze eraf geschroef en gebruik een Logitech G35. Als straks de levertekorten zijn weggewerkt ga ik er wel achteraan. Ik heb ook een aantal pixels die het begeven hebben ineens namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCD2020
Jewcookie schreef op zondag 20 december 2020 @ 20:14:
[...]

Ik heb ze eraf geschroef en gebruik een Logitech G35. Als straks de levertekorten zijn weggewerkt ga ik er wel achteraan. Ik heb ook een aantal pixels die het begeven hebben ineens namelijk.
Als pixels uitvallen, dan helpt een nieuwe kabel niet meer. Maar dat lijkt me geen nieuws, maar wel vervelend dat je ze hebt. De kabel heb ik op twee punten gezekerd, vlak na de connector op de rand. En op de achterzijde waar de kabel omlaag valt. Zodoende ontlast je de kabel op de connector. Misschien nog een ertussen in doen.

Met klittenband rolletje van aliexpress gedaan. Zoek daar op "bandage Loop Fastener" neem niet die al op lengte zijn met zo'n 'handig' lipje want die krengen zijn te kort om de meeste kabels. Als je ze op rol koopt, kun je ze zelf op maat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platte_Band
Jewcookie schreef op zondag 20 december 2020 @ 20:14:
[...]

Probeer de kabel in de headset opnieuw in te pluggen. Ik had ook opeens last van witte / uitgevalle pixels maar bleek dat m'n kabel niet meer perfect er in zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 09:58
De laatste weken niet echt aandacht besteed aan de G2, omdat de levering via Bestware maar uitgesteld bleef worden. Gisteren dan de bril in bezit gekregen en dit is na de Rift CV1 en de Index een waardeloze eerste indruk.

Geluid via de headset, nog niet gehoord gaat meteen in error mode -> ws de bekende X570 USB perikelen(MSI X570 Tomahawk)Rear USB-C en via convertor na USB-A werkt in z'n geheel niet, fornt USB-C via onboard header werkt half :?
Nul screendoor effect tov de Index, maar texture kwaliteit in Iracing is ondermaats. Er gaat iets mis met renderen, dit is niet het sweetspot verhaal, reclame borden op Long Beach lijken wel uit 1994 te stammen.
De stekker kan _echt_ niet verder de headset in en alsnog moet ik hem regelmatig aanduwen voordat de headset uberhaupt verbinding wil gaan maken. Dat geprust met de stekker heeft er ook voor gezorgd dat pas na 30min ik voor het eerst enige teken van leven in de bril zag.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCD2020
Platte_Band schreef op zondag 20 december 2020 @ 20:50:
[...]

Probeer de kabel in de headset opnieuw in te pluggen. Ik had ook opeens last van witte / uitgevalle pixels maar bleek dat m'n kabel niet meer perfect er in zat.
Nooit gedacht dat een digitaal videosignaal plaatselijk (op pixelnivo) uitval krijgt zodra de displaykabel niet goed in zijn socket zit. In dat geval, i stand corrected 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwintjuh
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-09 19:10
Razkin schreef op zondag 20 december 2020 @ 21:02:
De laatste weken niet echt aandacht besteed aan de G2, omdat de levering via Bestware maar uitgesteld bleef worden. Gisteren dan de bril in bezit gekregen en dit is na de Rift CV1 en de Index een waardeloze eerste indruk.

Geluid via de headset, nog niet gehoord gaat meteen in error mode -> ws de bekende X570 USB perikelen(MSI X570 Tomahawk)Rear USB-C en via convertor na USB-A werkt in z'n geheel niet, fornt USB-C via onboard header werkt half :?
Nul screendoor effect tov de Index, maar texture kwaliteit in Iracing is ondermaats. Er gaat iets mis met renderen, dit is niet het sweetspot verhaal, reclame borden op Long Beach lijken wel uit 1994 te stammen.
De stekker kan _echt_ niet verder de headset in en alsnog moet ik hem regelmatig aanduwen voordat de headset uberhaupt verbinding wil gaan maken. Dat geprust met de stekker heeft er ook voor gezorgd dat pas na 30min ik voor het eerst enige teken van leven in de bril zag.
Dat van iRacing had ik ook. Dit komt omdat je het spel grafisch te hoog zet. Hierdoor wordt het te zwaar voor de engine en laad het eigenlijk alleen de low res textures in.
Ik had net de 3080 in m’n of gedrukt en m’n nieuwe HP g2 headset. Dus was helemaal klaar om op Max te genieten. Helaas trekt mijn pc dat niet. Ik denk door de combi hele hoge resolutie en vrij oude processor. Plus ik hoorde dat geheugen ook niet onbelangrijk is voor iracing en dat is bij mij echt uit de steentijd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razkin
@Erwintjuh In Iracing stonden de instellingen al vrij laag, omdat de Charlotte Roval achterlijk zwaar bleek te zijn, daar zat het hem niet in. Blijkt dat SteamVR de G2 standaard op 150% had gezet, nadat ik dit naar 100%(3XXX bij 3XXX oid ipv 4XXX bij 4XXXX) had gebracht werden textures correct ingeladen.
(5950X, 32GB en een 3080 btw)

Pci-e van 4 naar 3 gezet maakte de USB betrouwbaarheid iets beter, maar zorgt er uiteindelijk voor dat de overlay van Windows 10 continue in beeld knippert, omdat de koptelefoon steeds verdwijnt en terugkomt ipv permanent weg blijft.

De sweetspot:
-Vind het niet slechter dan de Index eigenlijk.

De FOV:
-Duidelijk minder tov de Index, maar stoort me niet.

De scherpte van de lenzen:
-Niet eerder alle letters in de cockpit op/aan het dashboard kunnen lezen, met de G2 is dat geen punt.

Comfort
-Bril zit comfortabel, heb minder snel last van m'n ogen tov de Index. Qua oogcomfort idem aan de Rift CV1. Bij de CV1 raakte mijn wimpers de lenzen, bij de Index op de een of andere manier m'n wenkbrauwen en de Reverb G2 heeft zo'n belachelijk dikke faceshield dat ik niet eens in de buurt van de lenzen kom.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seriousjin
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-08 11:28

seriousjin

Let's get seriously serious..

Razkin schreef op maandag 21 december 2020 @ 01:01:
De FOV:
-Duidelijk minder tov de Index, maar stoort me niet.
Comfort
-Bril zit comfortabel, heb minder snel last van m'n ogen tov de Index. Qua oogcomfort idem aan de Rift CV1. Bij de CV1 raakte mijn wimpers de lenzen, bij de Index op de een of andere manier m'n wenkbrauwen en de Reverb G2 heeft zo'n belachelijk dikke faceshield dat ik niet eens in de buurt van de lenzen kom.
Mooi filmpje van MRTV voor verhogen FOV met minder dikke faceshield van samsung odyssey: YouTube: REVERB G2 FRANKENFOV MOD - Drastically Improve FOV Of Your Reverb G2...

Je kan waarschijnlijk geen bril er meer bij op though :*)

[ Voor 3% gewijzigd door seriousjin op 21-12-2020 02:43 ]

"You may be big, but I am serious!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:41

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
Gister ook voor het eerst mee aan het stoeien geweest. Qua scherpte, sweetspot etc kan ik niks zinnigs zeggen daar ik werkelijk 0 vergelijkingsmateriaal heb. Over de hele linie lijkt het wat meer blurry te zijn dan met triples, maar ik heb nog geen reden om daarover te klagen (in iRacing, nog niks anders geprobeerd).

Wat wel een dingetje is: ik draag een bril, en eigenlijk past dat niet icm deze headset, al lees ik her en der van mensen die het wel voor elkaar krijgen. Ik moet eigenlijk mijn eigen bril afzetten, die 'in' de G2 leggen, en dan de combinatie weer opzetten. Als ik dan alles op heb gaat het opzich prima, maar nu al gemerkt dat mijn brillenglazen daar van naar de kl*te gaan. Gister al aantal krassen mee gescoord, nog niet gekeken hoe het met de lenzen van de G2 zit. Helaas is gamen zonder bril geen echte optie

Dus toch maar asap inzetlenzen bestellen. Helaas lijken die nogal lange levertijd te hebben

Edit: nog even verder gezocht. VR-Optician lijkt een week of 4/5 nodig te hebben voor productie, en mogelijk ook zoiets voor shipping. Ik kwam deze tegen die het wat sneller lijkt te kunnen, iemand daar toevallig ervaring mee? https://widmovr.com/produ...escription-lens-adapters/

[ Voor 13% gewijzigd door BM op 21-12-2020 07:12 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewcookie
BM schreef op maandag 21 december 2020 @ 06:56:
Gister ook voor het eerst mee aan het stoeien geweest. Qua scherpte, sweetspot etc kan ik niks zinnigs zeggen daar ik werkelijk 0 vergelijkingsmateriaal heb. Over de hele linie lijkt het wat meer blurry te zijn dan met triples, maar ik heb nog geen reden om daarover te klagen (in iRacing, nog niks anders geprobeerd).

Wat wel een dingetje is: ik draag een bril, en eigenlijk past dat niet icm deze headset, al lees ik her en der van mensen die het wel voor elkaar krijgen. Ik moet eigenlijk mijn eigen bril afzetten, die 'in' de G2 leggen, en dan de combinatie weer opzetten. Als ik dan alles op heb gaat het opzich prima, maar nu al gemerkt dat mijn brillenglazen daar van naar de kl*te gaan. Gister al aantal krassen mee gescoord, nog niet gekeken hoe het met de lenzen van de G2 zit. Helaas is gamen zonder bril geen echte optie

Dus toch maar asap inzetlenzen bestellen. Helaas lijken die nogal lange levertijd te hebben

Edit: nog even verder gezocht. VR-Optician lijkt een week of 4/5 nodig te hebben voor productie, en mogelijk ook zoiets voor shipping. Ik kwam deze tegen die het wat sneller lijkt te kunnen, iemand daar toevallig ervaring mee? https://widmovr.com/produ...escription-lens-adapters/
Ik heb voor de G2 lens bumpers getekend. Sommige mensen hebben daar lenzen op gefabriceerd. Het beste zijn ze geprint met TPU op 98%.

https://www.thingiverse.com/thing:4669356

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tophof
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 17:27
BM schreef op maandag 21 december 2020 @ 06:56:

Hier ook een bril drager, maar ik heb totaal geen problemen.
Bij mijn weten raken de lenzen mijn bril niet.
Ook het op en afzetten niet echt problemen mee.
Ik zet eerst de hmd op mijn gezicht, dus over de bril heen. En daarna trek ik de headstrap over mijn hoofd.
Afzetten omgekeerde volgorde uiteraard.
Andersom wil inderdaad niet, dan zit de bril in de weg.

Maar misschien heb ik geluk met de vorm van mijn kop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:41

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
Jewcookie schreef op maandag 21 december 2020 @ 08:00:
[...]

Ik heb voor de G2 lens bumpers getekend. Sommige mensen hebben daar lenzen op gefabriceerd. Het beste zijn ze geprint met TPU op 98%.

https://www.thingiverse.com/thing:4669356
Ga ik eens mee spelen, thanks!
Tophof schreef op maandag 21 december 2020 @ 08:08:
[...]

Hier ook een bril drager, maar ik heb totaal geen problemen.
Bij mijn weten raken de lenzen mijn bril niet.
Ook het op en afzetten niet echt problemen mee.
Ik zet eerst de hmd op mijn gezicht, dus over de bril heen. En daarna trek ik de headstrap over mijn hoofd.
Afzetten omgekeerde volgorde uiteraard.
Andersom wil inderdaad niet, dan zit de bril in de weg.

Maar misschien heb ik geluk met de vorm van mijn kop :)
Heb het gister nagemeten, mijn bril is net een cm te breed om echt lekker tussen de padding te passen. Als ik bril ophoud moet echt onprettig hard duwen om G2 daar overheen te krijgen.

Extra lenzen gaan er sowieso komen, ik was voor nu vooral op zoek naar een oplossing waardoor ik 'm niet 4 weken aan de kant hoef te laten liggen :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seph
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-04 07:49
Ik vind het contrast toch wat tegenvallen, ik weet dat het geen OLED is maar ik had naar aanleiding van de reviews het beter verwacht. In donkere scenes lijkt het een soort mist (zwart is grijs). Heeft iedereen hier last van of zijn er variaties in de IPS panelen per unit (komt ook nog wel eens voor namelijk).

[ Voor 13% gewijzigd door Seph op 21-12-2020 08:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Platte_Band schreef op zondag 20 december 2020 @ 20:50:
[...]

Belachelijk gevoelig toch die kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
BM schreef op maandag 21 december 2020 @ 08:18:
[...]

Ga ik eens mee spelen, thanks!

[...]

Heb het gister nagemeten, mijn bril is net een cm te breed om echt lekker tussen de padding te passen. Als ik bril ophoud moet echt onprettig hard duwen om G2 daar overheen te krijgen.

Extra lenzen gaan er sowieso komen, ik was voor nu vooral op zoek naar een oplossing waardoor ik 'm niet 4 weken aan de kant hoef te laten liggen :p
Kan je geen goedkoop brilletje kopen met een klein montuur? Online kan je brillen voor erg weinig kopen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royvh
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23-11-2022
Fijn om jullie reacties allemaal te lezen!

Heb een exemplaar mogen overkopen van een zeer vriendelijke mede-tweaker genaamd Xtr3me4me!

Nu ik hem gister in gebruik heb genomen voor voornamelijk simracing merk ik dat ik de instellingen nog flink wat moet tweaken...

Heb een 3080 / 5800x systeem dus verwacht dat ik de graphics in bv project cars 2 wel wat kan opschroeven en als nog 90fps te kunnen behouden.

Ik moet de resolutie op 100% gaan zetten in steamvr en fpsVR gebruiken om te checken of ik 90fps werkelijk haal.

Hebben jullie nog andere tips behalve deze die ik over het hoofd heb gezien in dit topic?

Alvast Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flight777
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 20:23
Seph schreef op maandag 21 december 2020 @ 08:25:
Ik vind het contrast toch wat tegenvallen, ik weet dat het geen OLED is maar ik had naar aanleiding van de reviews het beter verwacht. In donkere scenes lijkt het een soort mist (zwart is grijs). Heeft iedereen hier last van of zijn er variaties in de IPS panelen per unit (komt ook nog wel eens voor namelijk).
Kan je vertellen, Index en Quest 2 (heb die allebei hier naast de Reverb G2) hebben een stuk mindere kleuren dan de Reverb G2 ;) This is as good as it gets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Toch wel triest om te constateren dat VR nog zo in de kinderschoenen staat ~8 jaar na het begin van de huidige researchversnelling die Occulus teweeg heeft gebracht. Ik denk dat VR nog een lange weg te gaan heeft, en dat de afhankelijkheid van GPU's die voldoende prestaties kunnen leveren nog wel even een bottleneck zal blijven.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• veenm76
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-07 19:42
Ik vind het eea toch al best mooi wat sommige games presteren. Met de Reverb G2 en een 3070 heb ik toch het idee dat ik over 2-3 jaar een 3090 of vergelijkbaar voor een schappelijke prijs kan aanschaffen en dan weer blij verrast wordt omdat FOV aanzienlijk groter is. (plus weer wat doorontwikkelde games)

En nooit geweten dat ik zo waanzinnig blij kon worden vh neersteken van een villain in een game. Wat voelt dat lekker. (zal wel wat onderliggende issues hebben)

[ Voor 21% gewijzigd door veenm76 op 21-12-2020 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smocho
veenm76 schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:46:
Ik vind het eea toch al best mooi wat sommige games presteren. Met de Reverb G2 en een 3070 heb ik toch het idee dat ik over 2-3 jaar een 3090 of vergelijkbaar voor een schappelijke prijs kan aanschaffen en dan weer blij verrast wordt omdat FOV aanzienlijk groter is. (plus weer wat doorontwikkelde games)
Wat heeft de FOV van de bril te maken met de grafische kaart in jouw systeem? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veenm76
Naarmate je kaart op hogere resolutie krijgt schijnt deze ook stuk groter te worden in de Reverb. Micchien gebruik ik technisch niet de juiste benaming hier en moet het sweet spot zijn.. maar het lever een groter helder gezichtsveld op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smocho
Als je een hogere resolutie gebruikt door bijvoorbeeld in SteamVR de renderresolutie op 100% te zetten dan wordt het wel minder blurry idd en dat kan ook een gunstig effect hebben op de sweet spot. De FOV blijft echter hetzelfde want dat staat los van instellingen of de grafische kaart. Maar ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veenm76
Thnx heb ik ook weer wat geleerd. En met de 3070 kom ik helaas maar op 72% :( Anders probeert die kaart een helikopter na te doen als je alleen al Steam VR start

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Wat mij betreft moet de FoV gewoon een heel stuk groter. De resolutie moet dan navenant meeschalen. Voorlopig zie ik nog wel een performance bottleneck bij de GPU's.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
Net even een klein uurtje wat mee zitten spelen na het uitpakken en installeren van de G2.

Echt toch wel een stuk beter weer dan de Q2 wat betreft beeldkwaliteit (maar als je niet beter weet... dan zou ik niet upgraden vanaf een Q2). Vooral als je verder kijkt bv met fallout 4 VR of een flight sim dan is dat toch stukken beter! Performance maakt verder niet veel uit, met il-2 heb ik betere fps dan met mijn Q2 wireless.

Die dikke kabel is wel erg wennen als je draadloos gewend bent! Zelfs als je zit dan voel je de kabel erg goed maar heb 'm nog niet goed vastzitten, die standaard clip is waardeloos. Comfort is ook super. Voelt fijn aan op mijn gezicht, FOV is iets beter dan de Q2 voor mij. Controllers werken ook goed, niet echt slechter dan de Q2 in de korte tijd dat ik mijn G2 heb gebruikt. Getril in de controllers is wel een beetje matig. Geluid natuurlijk erg goed en nog geen problemen mee.

Ik heb zelf gelukkig een grote sweetspot (beter dan de Q2) en vrijwel alles is scherp (natuurlijk wel het scherpst in het midden). Mooi helder ook.

Maar ik weet niet wat ik ga doen, beslis wel over een maandje of ik er 1 verkoop (Q2 of G2) of ze beiden hou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ofthewell
  • Laatst online: 18-06 18:34
Ik heb na 5 maanden verleden week eindelijk de "next gen headset" mogen ontvangen. Ik ben in het bezit van de Quest 2 en de Rift S en dus niet geheel onervaren met VR. Mijn hardware om de G2 te ondersteunen:
- AMD Ryzen 5950x
- Gigabyte Aorus RTX 3080 Xtreme
- 64Gb DDR4 3600 Memory
- Asrock X570 Phantom Gaming X
- (CPU Watercooled)

Laat ik maar met mijn eindconclusie na een week beginnen. En dit is voor mijn doen een erg harde,

De HP Reverb G2 is een piece of junkl!

Eerst het positieve:
ALS je beeld hebt is de resolutie fantastisch. Geen of nauwelijk screendoor effect.
ALS je geluid hebt is het een duidelijke verbetering t.o.v. de Rift S/Quest 2

Het negatieve:
Het installeren was relatief eenvoudig met uitzondering van het zoeken van een USB port waar het apparaat gezien werd. USB-C onboard werkte niet en twee andere poorten onboard ook niet. De eesret ervaring geeft je al een "hmmmm" gevoel.

De gehele ervaring daarentegen is niet echt gebruikersvriendelijk. Instelling in windows, Steam, Mixed reality portal maken het erg omslachtig. Maar met een beetje doorzettingsvermogen is dat nog te vergeven.

Performance:
Zeer inconsistent. De ene keer Half Life: Alyx opstarten levert een hypersmoothe ervaring op terwijl 10 minuten later na herstarten hetzelfde level alles traag als boter is. Dit terwijl er geen andere processen draaien. Tweaken met de settings maakt geen enkel verschil. Blijft inconsistent.

Geluid:
Dramatisch. De headset bounced van speakers, naar headset en weer terug. Kabels opnieuw aansluiten heeft geen enkel effect en de software opnieuw opstarten soms. Ergo: Geluid is onbruikbaar.

Controllertracking:
Wat mij betreft is dat redelijk ALS de controllers eenmaal gezien worden. Dit is ook niet altijd het geval. Eigenlijk meer niet dan wel.

Het is voor mij op dit moment een headset die totaal onbruikbaar is. Het is voor mij totaal oninteressant of dit komt door mijnX570 moederbord, Schroeven die te kort of te lang zijn, dingen die niet goed contact maken of wat dan ook.

Het product wat HP gemaakt heeft en waar we 5 maanden met diverse malen uitstel op hebben moeten wachten is een van de slechtste ervaringen die ik de afgelopen jaren met een product gehad heb.

Ik HOOP dat firmware en software e.e.a kan oplossen, maar ik ben bang dat het kwaliteit in hardware is.

Ik ben in ieder geval diep teleurgesteld!

Xbox Live: Ofthewell NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tophof
Hairball schreef op maandag 21 december 2020 @ 14:37:
Ik heb na 5 maanden verleden week eindelijk de "next gen headset" mogen ontvangen. Ik ben in het bezit van de Quest 2 en de Rift S en dus niet geheel onervaren met VR. Mijn hardware om de G2 te ondersteunen:
- AMD Ryzen 5950x
- Gigabyte Aorus RTX 3080 Xtreme
- 64Gb DDR4 3600 Memory
- Asrock X570 Phantom Gaming X
- (CPU Watercooled)

Laat ik maar met mijn eindconclusie na een week beginnen. En dit is voor mijn doen een erg harde,

De HP Reverb G2 is een piece of junkl!

Eerst het positieve:
ALS je beeld hebt is de resolutie fantastisch. Geen of nauwelijk screendoor effect.
ALS je geluid hebt is het een duidelijke verbetering t.o.v. de Rift S/Quest 2

Het negatieve:
Het installeren was relatief eenvoudig met uitzondering van het zoeken van een USB port waar het apparaat gezien werd. USB-C onboard werkte niet en twee andere poorten onboard ook niet. De eesret ervaring geeft je al een "hmmmm" gevoel.

De gehele ervaring daarentegen is niet echt gebruikersvriendelijk. Instelling in windows, Steam, Mixed reality portal maken het erg omslachtig. Maar met een beetje doorzettingsvermogen is dat nog te vergeven.

Performance:
Zeer inconsistent. De ene keer Half Life: Alyx opstarten levert een hypersmoothe ervaring op terwijl 10 minuten later na herstarten hetzelfde level alles traag als boter is. Dit terwijl er geen andere processen draaien. Tweaken met de settings maakt geen enkel verschil. Blijft inconsistent.

Geluid:
Dramatisch. De headset bounced van speakers, naar headset en weer terug. Kabels opnieuw aansluiten heeft geen enkel effect en de software opnieuw opstarten soms. Ergo: Geluid is onbruikbaar.

Controllertracking:
Wat mij betreft is dat redelijk ALS de controllers eenmaal gezien worden. Dit is ook niet altijd het geval. Eigenlijk meer niet dan wel.

Het is voor mij op dit moment een headset die totaal onbruikbaar is. Het is voor mij totaal oninteressant of dit komt door mijnX570 moederbord, Schroeven die te kort of te lang zijn, dingen die niet goed contact maken of wat dan ook.

Het product wat HP gemaakt heeft en waar we 5 maanden met diverse malen uitstel op hebben moeten wachten is een van de slechtste ervaringen die ik de afgelopen jaren met een product gehad heb.

Ik HOOP dat firmware en software e.e.a kan oplossen, maar ik ben bang dat het kwaliteit in hardware is.

Ik ben in ieder geval diep teleurgesteld!
Erg vervelend voor je dat dit zo'n dikke tegenvaller voor jouw is.
Eigenlijk alles wat jij zegt, herken ik niet.
En heb helaas ook geen oplossing voor je.

Maar om nou te zeggen dat het een piece of junk is, vind ik wat ver gaan.

Het kan natuurlijk zijn dat je een maandag ochtend g2 hebt gekregen die gewoon retour moet, en dat je een vervangende krijgt of geld terug.
Mocht die dezelfde kuren hebben dan wordt het een ander verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thibaultvdb
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-07 19:48
Hey iedereen, ik heb een paar dagen geleden eindelijk mijn G2 ontvangen.
Eerste indruk op een low end gpu. (3090 zou er binnen een paar weken moeten zijn);

EINDELIJK is het screen door effect een probleem van het verleden.
De FOV is net genoeg voor mij, maar ik meen me te herinneren dat mijn oude vive en quest een grotere fov hadden, al spreken de online reviews dat tegen en zit ik al even zonder VR headset.

Ik heb de G2 gekocht voor simracing en microsoft flight simulator. In-game is het helemaal top, maar eens ik in steamVR home of WMR iets met text zie ben ik best wel teleurgesteld in de scherpte buiten het center van de lenzen. De quest 1 en de vive hadden hier nagenoeg geen last van. Het was niet super scherp maar ook niet zo erg als bij deze headset.

In deze video kan je het goed zien;
YouTube: THROUGH THE LENSES - HP Reverb G2 vs Oculus RIFT S vs Valve INDEX
Bij de index begint de chromatische abberatie rond de 2de zwarte balk rechts in beeld, bij de rift S is er bijna niks te zien en bij de G2 zie je die al beginnend bij de 1ste balk. De letters E F en P zijn het slechtste te zien op de G2 en enkel als we daar voorbij gaan begint de G2 de overhand te nemen.

In-game heb ik mij er nog niet zo aan gestoord, enkel wanneer ik mijn snelheid wil aflezen op een metertje terwijl ik mijn hoofd op de baan gericht houd.
Ik moet nu echt naar beneden kantelen om de text scherp te zien, en dat vind ik wel immersion breaking in combinatie met de niet geweldige FOV.

Ik ben aan het twijfelen om hem terug te sturen en te wachten op een Index 2 en in tussentijd de Quest 2 te gaan halen.. Nu gaat mijn GPU er niet op tijd zijn om de G2 in volle glorie te testen want dan is mijn return window verlopen.

Dilemma's dilemmas. Ik had echt gehoopt dat dit voor mij de perfecte headset zou zijn (seated only).
Misschien hou ik hem wel want de scherpte als je naar een afstand kijkt is echt ongelofelijk, en tijdens het racen zou ik niet graag terug willen gaan naar een trappenspel waar ik de scherpte van de bocht uit moet gaan aflezen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razkin
@Tophof Het is een fuck up van of AMD met de X570/USB(?) drivers of HP zijn wijze van USB implementatie of wellicht een combi van beide.

Internet en dit topic staan vol met X570 gebruikers en problemen.

Voor de grap heb ik de bril maar op m'n laptop aangesloten. Een Asus Strix Scar II (8750H met een 1060, Intel USB 3 controller) en gewoon in een keer herkend, geen USB problemen.

Als de levering al geen bizarre grap was, is dit USB probleem het wel.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DKWB
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 21:30
@Razkin Ik heb dezelfde problemen op een B550 Tomahawk. Hij werkt alleen op de voorste poorten met de USB-A adapter. Ik merk ook dat mijn muis slechter werkt als de G2 aan staat, het lijkt wel alsof de volledige bandbreedte wordt opgeslokt.

@thibaultvdb Ik hoopte ook dat de G2 perfect zou zijn voor simulators en heb dezelfde ervaring qua sweet spot / chromatic abberation. Ik draai hem hier op een 3080 en 100% SS, dus dat is het niet. Sommigen beweren wel 'edge to edge clarity' te hebben en dat het aan de vorm van je gezicht zou liggen. Zelfs met één oog dicht en zonder face gasket krijg ik het niet beter, dus dat lijkt me een sterk verhaal. Ik kan het niet anders verklaren dan verschillen in perceptie, of dat er meerdere versies rondgaan. Ik heb de Index, en een V2 met deze scherpte (en betere lenzen) zou inderdaad geniaal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ofthewell
Tophof schreef op maandag 21 december 2020 @ 16:33:
[...]

Erg vervelend voor je dat dit zo'n dikke tegenvaller voor jouw is.
Eigenlijk alles wat jij zegt, herken ik niet.
En heb helaas ook geen oplossing voor je.

Maar om nou te zeggen dat het een piece of junk is, vind ik wat ver gaan.

Het kan natuurlijk zijn dat je een maandag ochtend g2 hebt gekregen die gewoon retour moet, en dat je een vervangende krijgt of geld terug.
Mocht die dezelfde kuren hebben dan wordt het een ander verhaal.
Als een stuk hardware waar je 5 maanden op hebt moeten wachten EN uitgesteld is om "nog beter" te maken het gewoon niet naar behoren doet op gangbare hardware en chipsets is dat voor mij junk. Ik mag gewoon verwachten dat het apparaat doet waar het voor gemaakt is.

Als ik de enige met soortgelijke problemen zou zijn zou je gelijk hebben met het maandag ochtend model, maar dat is toch echt wat te kort door de bocht.

HP heeft zelf al toegegeven dat ze bewust zijn van het chipset probleem en dat "ze er naar aan het kijken zijn".

Als ik daarnaast het feit optel dat ik mijn geld 5 maanden kwijt ben geweest plus de levering dramatisch verlopen is... Ja, junk. Enige term die ik kan bedenken.
Laten we hopen dat HP snel met een oplossing komt indien mogelijk. Dan zal ik mijn mening herzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carp_be
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-09 17:03
ik heb sinds een paar dagen mn GB 3080 xtreme binnen ( daarvoor gtx970) , en mijn ervaring is toch ook niet zo super... vooral de stabiliteit , ik denk dat dit eerder aan WMR/Steam VR ligt , is toch wel bedroevend in Half life Alyx.

Hier ook een Asus B550-E moederbord en enkel de front USB poorten werken, inclusief the usb-c poort :)

verschillende blue / black screen gehad op mn headset. bij black screen werkt de WMR omgeving wel nog , maar alles in steamVR bijlft zwart. Bij blue screen werkt geen van beide. Alles afkoppelen of een Windows reboot fixed dat. veelal gebeurd dat wanneer er een loading screen komt , maar soms ook at random :+

In Alyx zelf om steam SS 60% , high fidelity heel regelmatig last van stutter , al vanalles geprobeerd maar niets lijkt daar echt verandering in te brengen. GPU zit aan 8.5 GB VRAM en usage rond de 70%.

Wat me al opgevallen is , is dat de stutter veel vaker voorkomt wanneer je op low battery zit en dit via WMR doorgegeven word of als je je tracking verliest , dan is het een en al stutter & low FPS tot tracking hersteld is.

edit : gek genoeg had ik om mijn 970 aan halve res & 60Hz eigenlijk geen last van stutter & instabiliteit , echt raar :/

[ Voor 5% gewijzigd door carp_be op 21-12-2020 19:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jewcookie
Ik zat in Asetto Corsa en ineens ging mijn fps naar 60 ongeveer. Ik keek door de kier bij mijn neus naar mijn scherm een deed alt+tab. Toen Assetto op de achtergond draaide schoot de FPS gewoon weer naar 90. Zodra ik Assetto weer naar de voorgrond haalde dropte de FPS weer naar 60....

TL;DR Game draait beter op de achtergrond dan op de voorgrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bCoder
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 15:56
carp_be schreef op maandag 21 december 2020 @ 19:11:
ik heb sinds een paar dagen mn GB 3080 xtreme binnen ( daarvoor gtx970) , en mijn ervaring is toch ook niet zo super... vooral de stabiliteit , ik denk dat dit eerder aan WMR/Steam VR ligt , is toch wel bedroevend in Half life Alyx.

Hier ook een Asus B550-E moederbord en enkel de front USB poorten werken, inclusief the usb-c poort :)

verschillende blue / black screen gehad op mn headset. bij black screen werkt de WMR omgeving wel nog , maar alles in steamVR bijlft zwart. Bij blue screen werkt geen van beide. Alles afkoppelen of een Windows reboot fixed dat. veelal gebeurd dat wanneer er een loading screen komt , maar soms ook at random :+

In Alyx zelf om steam SS 60% , high fidelity heel regelmatig last van stutter , al vanalles geprobeerd maar niets lijkt daar echt verandering in te brengen. GPU zit aan 8.5 GB VRAM en usage rond de 70%.

Wat me al opgevallen is , is dat de stutter veel vaker voorkomt wanneer je op low battery zit en dit via WMR doorgegeven word of als je je tracking verliest , dan is het een en al stutter & low FPS tot tracking hersteld is.

edit : gek genoeg had ik om mijn 970 aan halve res & 60Hz eigenlijk geen last van stutter & instabiliteit , echt raar :/
Ik herken dit totaal niet. Alles op max, 1200mbps via virtual desktop. 10 meter straight - alles perfect op 90fps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DKWB
@carp_be Stutter is een bekend probleem met de nieuwere drivers, helaas is het niet mogelijk om de oudere drivers te gebruiken met de RTX 3000 kaarten: https://www.nvidia.com/en...ed-frames-since-nvidia-d/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carp_be
In steamVR ook al lag & stutter meegemaakt terwijl de WMR omgeving super smooth draait.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7_dbLqaM4HYH5qt7dT4l9oeb4_U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nfMVmP6u6UuR88bST2mRW5NZ.jpg?f=fotoalbum_large

ik heb nu de volledige asus armory suite verwijderd , resize Bar uitgezet , xbox game bar disabled , geforce overlay uit & dit zorgt toch voor een iets vlottere ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thibaultvdb
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-07 19:48
DKWB schreef op maandag 21 december 2020 @ 17:16:
@Razkin Ik heb dezelfde problemen op een B550 Tomahawk. Hij werkt alleen op de voorste poorten met de USB-A adapter. Ik merk ook dat mijn muis slechter werkt als de G2 aan staat, het lijkt wel alsof de volledige bandbreedte wordt opgeslokt.

@thibaultvdb Ik hoopte ook dat de G2 perfect zou zijn voor simulators en heb dezelfde ervaring qua sweet spot / chromatic abberation. Ik draai hem hier op een 3080 en 100% SS, dus dat is het niet. Sommigen beweren wel 'edge to edge clarity' te hebben en dat het aan de vorm van je gezicht zou liggen. Zelfs met één oog dicht en zonder face gasket krijg ik het niet beter, dus dat lijkt me een sterk verhaal. Ik kan het niet anders verklaren dan verschillen in perceptie, of dat er meerdere versies rondgaan. Ik heb de Index, en een V2 met deze scherpte (en betere lenzen) zou inderdaad geniaal zijn.
Ik vrees dat het een verschil in perceptie is. Ze hebben zogezegd nog aan de lenzen gesleuteld voor de release versie. Lijkt me heel erg straf moesten er verschillende de deur uit gaan.

Welke headset zou jij nemen om te simracen/flightsimmen? De index of de G2? Ik sta op het randje om hem terug te sturen en een index zonder controllers met 1 base station te halen, voor dit geld zou ik liefst iets hebben waar ik meerdere jaren plezier aan heb zonder elke keer met het net niet gevoel te zitten.

Ik herinner me nog van de DK2 dagen dat ik FOV boven al de rest prefereerde, maar dat is ondertussel al even geleden :P

[ Voor 4% gewijzigd door thibaultvdb op 21-12-2020 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdeppie
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23:22
Wij spelen ondertussen met het hele gezin in de woonkamer en de face mask begint een beetje bah te worden ;-).
Ik heb even rondgekeken maar kan niet echt iets vinden en/of bijbestellen.
Dit is mijn (nou ja... nu ONS) eerste VR headset dus misschien mis ik iets maar ik heb snel een alternatief nodig.
Ik voel trouwens (nog) niets voor velcro tape en er iets anders op plakken maar goed als het echt niet anders kan...
Iemand een goed idee?
Alvast bedankt

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwintjuh
Ik persoonlijk heb geduld tot vr-cover met een eigen g2 cover komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DKWB
thibaultvdb schreef op maandag 21 december 2020 @ 19:35:
[...]

Ik vrees dat het een verschil in perceptie is. Ze hebben zogezegd nog aan de lenzen gesleuteld voor de release versie. Lijkt me heel erg straf moesten er verschillende de deur uit gaan.

Welke headset zou jij nemen om te simracen/flightsimmen? De index of de G2? Ik sta op het randje om hem terug te sturen en een index zonder controllers met 1 base station te halen, voor dit geld zou ik liefst iets hebben waar ik meerdere jaren plezier aan heb zonder elke keer met het net niet gevoel te zitten.

Ik herinner me nog van de DK2 dagen dat ik FOV boven al de rest prefereerde, maar dat is ondertussel al even geleden :P
Index vs G2 is een moeilijke keuze. Geen van beide is eigenlijk een goede deal meer nu ik de voordelen van beide heb gezien. Het is het allebei net niet. :')

Voordelen van de G2 zijn de resolutie en minder glare / godrays. Voor de rest is de Index voor mij op alle fronten gelijk of beter. Als het enkel over simulators gaat zou ik waarschijnlijk toch voor de G2 gaan. Als je eenmaal de scherpte van de G2 hebt gezien dan is het lastig om terug te gaan, zeker bij toepassingen waarbij de scherpte zo belangrijk is. Daarnaast is de Index ook een stuk duurder.

Andersom, van Index naar G2 zou ik alleen aanraden als minstens een van de volgende situaties van toepassing is:
  1. Je speelt hoofdzakelijk simulators (slechtere tracking is geen probleem)
  2. Je vindt resolutie/scherpte de belangrijkste factor
  3. Je kan beide headsets houden en wisselt per toepassing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwintjuh
Helaas net een nieuwe ontdekking gedaan. Ik gebruik VR graag om te sporten. Of als het niet sporten is zo actief mogelijk te spelen bij spellen als Beat Saber. Nu was het al redelijk warm vandaag op mijn kamer maar bij een erg actieve sessie valt mijn headset op zwart. Eerst 1 oog en daarna de andere. Ik besloot te kijken of mijn kabel goed zat. En nu lijkt die wel heel heet te worden (het stuk in de headset) en ook het plastic leek wat bol te staan. Toen ik de kabel terug probeerde te stoppen ging dit ook erg lastig. Totdat het allemaal wat afgekoeld was lukte dat en kon ik weer verder. totdat het weer te warm wordt. Dat is best vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tophof
Hairball schreef op maandag 21 december 2020 @ 17:44:
[...]

Als een stuk hardware waar je 5 maanden op hebt moeten wachten EN uitgesteld is om "nog beter" te maken het gewoon niet naar behoren doet op gangbare hardware en chipsets is dat voor mij junk. Ik mag gewoon verwachten dat het apparaat doet waar het voor gemaakt is.

Als ik de enige met soortgelijke problemen zou zijn zou je gelijk hebben met het maandag ochtend model, maar dat is toch echt wat te kort door de bocht.

HP heeft zelf al toegegeven dat ze bewust zijn van het chipset probleem en dat "ze er naar aan het kijken zijn".

Als ik daarnaast het feit optel dat ik mijn geld 5 maanden kwijt ben geweest plus de levering dramatisch verlopen is... Ja, junk. Enige term die ik kan bedenken.
Laten we hopen dat HP snel met een oplossing komt indien mogelijk. Dan zal ik mijn mening herzien.
Ik had zo gauw niet in de gaten dat dit een veel voorkomend probleem is bij bepaalde chipsets.
Vooral als het gangbare chipsets zijn, is het inderdaad wel erg slordig van HP.
Ik hoop met je mee dat ze z.s.m. met een oplossing komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veenm76
Tophof schreef op maandag 21 december 2020 @ 21:21:
[...]

Ik had zo gauw niet in de gaten dat dit een veel voorkomend probleem is bij bepaalde chipsets.
Het lijkt er idd op dat HP heeft ontwikkeld met het oog op de toen bestaande chipsets, en zich tijdens het ontwikkelproces niet heeft aangepast aan die veranderingen. Tegelijkertijd heb je wel de meest zware GPU's nodig om die hoge resolutie vol te maken.

Nu ik het eindelijk draaiende heb, voor games dan, gaat de geplande upgrade van mobo + processor toch even op zich laten wachten tot die comptabiliteit wel een gegeven is.

Aangezien ik toch aan het posten ben...
Ik ben ingestapt omdat ik dacht te zien dat VR nu wel ver genoeg geevolueerd was om niet na de eerste aah en oeeh verveeld te raken omdat de techniek dan wel grafische kwaliteit uiteindelijk niet voldoende bleken (deceptie van de Wii nog vers in het geheugen).

Uiteindelijk is mijn ervaring met HP Reverb G2 als volgt:
====
Dell insipron geupgrade naar wat mij max haalbaar leek
AMD 1800X
RTX 3070 Eagle OC => beetje overgeklokt naar 5% core en 10% geheugen
16 GB 2666 MhZ geheugen
========

Het is flink weer teruglezen in de techniek voordat je alles als instapgebruiker van VR alles een beetje doorhebt. (Na 2 weken van bios updates, resolutie-setting pogingen tot aanpassingen vd headset heb ik alleen nog games soepel draaiend, hopelijk morgen ook Youtube 360 filmpjes met virtual desktop) Daar moet je zin in hebben, voor iemand die een instapklaar product wil hebben...good luck)
  • Mooie content bestaat en de techniek is daar. Ik kan mezelf waanzinnig verliezen in alleen al de single player van Contractors. (Half Life Alyx bewaar ik maar even anders schijn ik teleurgesteld te raken in de rest)
  • De hele mooie uitvoeringen zijn nog beperkt maar dik boven mijn verwachting
  • Er zijn een hoop kleine irritante dingetjes aan de Reverb, die je grotendeels zelf moet fixen. (die haak aan de achtekant, hoe je met die kabel omgaat, facemods)
  • Het scherpe beeld is prachtig
  • Ik ben wel licht teleurgesteld in 360 video's (natuur ed)
  • Microsoft geeft voorlopig nog geen drol om VR en doet weinig inspanning tot een vloeiende ervaring.
  • HP levert half werk door alle bugs met chipsets.
  • Mogelijk heb je met een volgende generatie GPU s pas het volledige potentieel te pakken van de Reverb (mits ze meegaan met nieuwe chipsets)
Dat was het ongeveer wel als me nog iets te binnen schiet voeg ik het nog wel toe

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Jewcookie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veenm76
Haha mooi man, hij misbruikt het wel gelijk weer voor zijn velvet product push :p

[ Voor 7% gewijzigd door veenm76 op 21-12-2020 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Dat is wel tof.

(Nog niet gezien, maar weet gewoon zeker dat hij zegt; Simply amazing...)

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platte_Band
Erwintjuh schreef op maandag 21 december 2020 @ 21:06:
Helaas net een nieuwe ontdekking gedaan. Ik gebruik VR graag om te sporten. Of als het niet sporten is zo actief mogelijk te spelen bij spellen als Beat Saber. Nu was het al redelijk warm vandaag op mijn kamer maar bij een erg actieve sessie valt mijn headset op zwart. Eerst 1 oog en daarna de andere. Ik besloot te kijken of mijn kabel goed zat. En nu lijkt die wel heel heet te worden (het stuk in de headset) en ook het plastic leek wat bol te staan. Toen ik de kabel terug probeerde te stoppen ging dit ook erg lastig. Totdat het allemaal wat afgekoeld was lukte dat en kon ik weer verder. totdat het weer te warm wordt. Dat is best vervelend.
Als jij sport geef je een warme gloed af van 60+ graden? :o Is niet normaal als die gaat bol staan hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwintjuh
Dat het niet normaal is was ook mijn conclusie. En het is natuurlijk niet compleet bol. Het plastic was wat vervormd en vormde weer terug. Het is allemaal niet heel stevig bij die kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwintjuh
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1XSNyL4JHjduCO4xITX4lODd610=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WHGsZNy2MFTQQsFsMYZzgTBM.jpg?f=fotoalbum_large

Wat beeld materiaal helpt misschien

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchAce
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-09 18:50
Even een tip, Alien Isolation, een VR horror game is nu gratis op de Epic Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smocho
DutchAce schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 10:04:
Even een tip, Alien Isolation, een VR horror game is nu gratis op de Epic Store.
Goede tip, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewell
Tophof schreef op maandag 21 december 2020 @ 21:21:
[...]

Volgens diverse fora zou een externe gepowerde USB hub het probleem kunnen oplossen. Ik heb een hubje bij Amazon.de (same day delivery) besteld en hoop dat dit soelaas brengt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:33

MazeWing

The plot thickens...

Ergens ben ik toch wel blij dat ik "toch" voor de Quest 2 ben gegaan en, toen deze zeer goed beviel, besloten heb hem te houden en de Reverb G2 pre-order te cancelen.

Als ik de ervaringen hier (en op reddit) lees en verschillende youtube video's dan zijn er toch aardig wat "irritaties" en rare besluiten genomen bij deze headset. Het is niet bepaald de "beste headset ooit". Iets wat door bepaalde filmpjes en previews wel gesuggereerd werd.

Is de G2 beter dan de Quest 2? Qua resolutie en kleuren zeker. Qua draagcomfort (out of the box) waarschijnlijk ook. Maar is dit 2x de prijs "beter"?

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
Ja dat is zo als je de Q2 hebt niet upgraden (ben/was er ook blij mee). Maar heb sinds gisteren de G2 en ondanks die irritante dikke draad (ga later zo'n ophang systeem bestellen), als je dan ziet wat je ziet in de G2 kan ik toch moeilijk terug naar de Q2. Echt zo scherp en helder (voor mij dan) & geen problemen met de controllers en echt heel goed & harder geluid.. Draagcomfort is ook beter maar de Q2 met standaard strap bevalt mij ook best goed. Ik heb verder 0 issues tot nu toe met de G2.

Maar het gemak van de Q2 &/ draadloos (streamen) is ook echt geweldig.

[ Voor 12% gewijzigd door Plugin op 22-12-2020 12:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jewcookie
Hairball schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 11:02:
[...]

Volgens diverse fora zou een externe gepowerde USB hub het probleem kunnen oplossen. Ik heb een hubje bij Amazon.de (same day delivery) besteld en hoop dat dit soelaas brengt.
Ik heb sinds gisteren een hub en de soundswitchs problemen lijken voorbij te zijn iig. Ik heb de speakers er weer terug op geschroefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seph
Ik heb wel een kleine sweetspot. Heb de Frankenfov mod zelfs nog geprobeerd met alleen een Odessy+ VR cover en dat geeft wel een grotere field of view maar nog steeds duidelijk onscherper als ik niet direct in het midden kijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Seph op 22-12-2020 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
Seph schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 12:39:
Ik heb wel een kleine sweetspot. Heb de Frankenfov mod zelfs nog geprobeerd met alleen een Odessy+ VR cover en wel een groetere field of view maar nog steeds duidelijk onscherper als ik meer van het midden wegkijk).
Ik zie het ook wel onscherper worden als ik mijn ogen beweeg (maar heb ik ook met de Q2/Rift S) maar je moet proberen je ogen zoveel mogelijk in het midden te houden en dus vooral kijken met je hoofdbewegingen.

[ Voor 3% gewijzigd door Plugin op 22-12-2020 12:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Seph
Ik denk toch dat er misschien 2 versies zijn. Ik kan me namelijk nauwelijks voorstellen dat dit de verbeterde lenzen zijn waar we langer op hebben moeten wachtten. Hoe slecht waren de originele lenzen dan wel niet? Daarnaast lijkt het me dat ze al in productie waren, want zo laat in de productie nog de lezen vervangen leek mij al heel vreemd. Sommige hebben een G1 en die heeft zelfs betere lenzen, terwijl juist een van de verbeteringen de lenzen zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platte_Band
Seph schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 13:46:
Ik denk toch dat er misschien 2 versies zijn. Ik kan me namelijk nauwelijks voorstellen dat dit de verbeterde lenzen zijn waar we langer op hebben moeten wachtten. Hoe slecht waren de originele lenzen dan wel niet? Daarnaast lijkt het me dat ze al in productie waren, want zo laat in de productie nog de lezen vervangen leek mij al heel vreemd. Sommige hebben een G1 en die heeft zelfs betere lenzen, terwijl juist een van de verbeteringen de lenzen zou moeten zijn.
Misschien kunnen mensen die een grote sweetspot hebben een close up foto maken en jij ook. Dan kunnen we misschien al iets zien qua afwijking (of niet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DKWB
Platte_Band schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 14:13:
[...]
Misschien kunnen mensen die een grote sweetspot hebben een close up foto maken en jij ook. Dan kunnen we misschien al iets zien qua afwijking (of niet).
Er is een nieuwe tool die hier wellicht bij kan helpen: https://www.reddit.com/r/..._to_check_the_quality_of/

Bij mijn G2 valt het ook flink tegen, kleinste sweetspot van alle headsets die ik tot nu toe heb geprobeerd. Met name het verschil in scherpte is gigantisch.

[ Voor 31% gewijzigd door DKWB op 22-12-2020 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29
Zo, de eerste 2 uurtjes met de G2 zitten erop, eigenlijk het meest opgegaan aan de installatie en het wennen aan de hmd. Ik was de laatste c.a. 2 maand in het bezit van de Q1, welke mijn eerste VR ervaring was.

Vergeleken met de Quest 1 valt op:
  • Hoe gebruiksonvriendelijk de eerste ervaring van de G2 / WMR is.
    Ervaring Quest 1: duidelijk instructie boekje en in de software wordt je aan de hand gehouden om je guardian in te stellen, is het menu simpel zoals de meeste mobile OS'en en wordt er dmv verschillende apps de basis dingen uitgelegd.
    Ervaring G2: Een kinderlijk eenvoudig geprint A4-tje van HP met wat tekeningen van het aansluiten van de kabels. USB-c op Mobo (B550 MAG Tomahawk) deed het niet, gelukkig wel op mijn case (FD Define R6 usb-c). Softwarematig mag je het zelf een beetje uitzoeken. Cliffhouse is een minder intuïtief dan de link/Rift omgeving van Oculus of de SteamVR van Valve.
  • Hoe scherp het beeld is van de G2. Na kort spelen van Vox Machinae is het verschil dag en nacht. Robots in de verte zijn op de Q1 enkele vage pixels, in de G2 volwaardige en scherpe figuren.
  • Hoe comfortabel de G2 is.
    Mooi in balans en geen lightbleed. Heb de kabel wel met 2 extra straps vastgezet maar qua draagtcomfort en oogmoeheid (ok, slechts c.a. een uur getest maar bij de Quest merkte ik het al wel) zeer dik in orde.
  • Dat de controllers van de G2 het nodige te wensen overlaten.
    Vooral het feit dat ze 2 batterijen ipv 1 nodig hebben en qua haptische feedback.. onvoorspelbaar zijn vind ik minpunten. In Vox werkten ze (behalve de haptic feedback) goed, maar in Aircar werkte enkel de triggers. Gelukkig/hopelijk is het meeste softwarematig bij te stellen.
M.b.t. FoV en sweetspot snap ik de opmerkingen maar vormt dit voor mij waarschijnlijk geen probleem.

Verder erg blij met deze nieuwe aanwinst! Gelukkig (nog) geen last van audio-problemen (behalve dat ik de standaard 50% wat te veel van het goede vond). De 5600X + GTX 1080 trekken het blijkbaar redelijk tot nu toe, komende weekend maar eens kijken of MSFS ook te doen is in VR 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
Doom VFR werkt ook goed met de G2. Werkte niet met mijn Rift S.
Valt me ook op, zal wel komen door de verstelbare ip slider dat alles beter gescaled is. Alles net wat groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwintjuh
Mijn g2 kabel is echt stuk. Kan nog geen 5 minuten spelen het beeld gaat op zwart. Toch maar op zoek naar de HP support gegevens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ofthewell
Een update van mijn issues:

Ik heb een externe, gepowerde USB hub aangesloten en mijn sound bouncing issues zijn weg. Ik heb voor het eerst behoorlijk met de headset kunnen spelen.

Vandaag is de VR update van Flight Simulator 2020 uitgekomen. Na wat gemodder heb ik dat naar behoren aan de gang gekregen. Voor degene die, net zoals ik, in de headset alleen een geel scherm krijgen. HDR in windows uitzetten en het werkt. Probeer overigens niet het volume van je headset harder te zetten, want dan mag je rebooten.

Dan nu het goede nieuws. Ik heb ongeveer een uur in VR over diverse steden gevlogen en dit is werkelijk een heel bijzondere belevenis. Probeer maar eens over Rome te vliegen van Vaticaanstad naar het Colloseum. Fantastisch!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

DutchAce schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 10:04:
Hier staat dat hij 9.24 Eur kost (-75%). Wat doe ik niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jewcookie
Kopt! Iemand had mij toestraks al getipt en die gast van VooDooDE had me een berichtje gestuurd zag ik later. Grappig dat ze beide op dezelfde dag met een review komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwintjuh
Mijn probleem blijkt minder erg dan gedacht: ik had last van het geluid probleem dat meerdere mensen hadden. Dus als je het geluid op 100% hebt staan en er hard geluid komt je headset op zwart valt. Ik heb het geluid nu op 80% gezet en totaal geen problemen meer gehad. Wel gek dat dit probleem pas na een maand gebruiken de kop op steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewcookie
Erwintjuh schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 23:02:
Mijn probleem blijkt minder erg dan gedacht: ik had last van het geluid probleem dat meerdere mensen hadden. Dus als je het geluid op 100% hebt staan en er hard geluid komt je headset op zwart valt. Ik heb het geluid nu op 80% gezet en totaal geen problemen meer gehad. Wel gek dat dit probleem pas na een maand gebruiken de kop op steekt.
Mijn volume staat op 40% 50% ofzo. Of ligt dat aan jouw gehoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Jewcookie schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 23:07:
[...]

rond de 30 hier. en dan in Windows ook nog eens op half ofzo.

Stelletje dove mensen hier :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 16:37

Isniedood

nee, echt niet!

Gaaf, heeft dit dezelfde afmetingen als het origineel? Oftewel kunnen de originele kussentjes erop? Met de vive vond ik vr cover niks. Leer is sowieso niet zo comfortabel enkel hygiënisch. Het stof dat ze gebruikte jeukte.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jewcookie
Isniedood schreef op woensdag 23 december 2020 @ 08:35:
[...]

Gaaf, heeft dit dezelfde afmetingen als het origineel? Oftewel kunnen de originele kussentjes erop? Met de vive vond ik vr cover niks. Leer is sowieso niet zo comfortabel enkel hygiënisch. Het stof dat ze gebruikte jeukte.
De faceplate is hetzelfdfe als van de Valve Index. Of het G2 kussen er op past hoor ik graag van je als je het getest hebt! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_Nick
  • Laatst online: 14-09 08:49
Hu9o schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 21:26:
[...]

Hier staat dat hij 9.24 Eur kost (-75%). Wat doe ik niet goed?
[OT] Je had hem voor 17.00 moeten claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Jack_Nick schreef op woensdag 23 december 2020 @ 08:41:
[...]

[OT] Je had hem voor 17.00 moeten claimen.
Ah tnx. net wat uurtjes te laat gezien dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwintjuh
Jewcookie schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 23:07:
[...]

Zou goed aan mijn gehoor kunnen liggen ;) Ik zet altijd alles op standje te hard. Maar daarnaast vind ik het ook wel verwarrend: je kan het volume van windows zelf aanpassen, in steam, in windows MR software in het spel. Iets teveel plaatsen, ik weet niet of nu de een de ander overruled. Ik heb in SteamVR nu op 80 gezet en in het spel zelf ook omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

@Jewcookie
https://www.supermagnete....magneet-4mm-4mm_S-04-04-N

Zouden deze magneten voldoende zijn? Ik vind nergens 4mm diameter magneten die 5mm hoog zijn ?

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jewcookie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

Bedankt!!!

Kan niet wachten :) Simracen + G2 = epic!
Index maar eens op MP gooien binnenkort 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door phoentje op 23-12-2020 16:43 ]

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lctus
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 25-02-2022
Ik heb sinds maandag 14/11 de HP Reverb geleverd gekregen en wilde hier even mijn ervaringen delen:

PC:
- Ryzen 5 - 2400g
- AB350N Gaming Wifi (mini itx, B350 chipset)
- AMD RX 580

Ik had zoals zovelen ook problemen om de headset te connecteren met de pc, de connectie slaagde wel maar enkel op de USB 3.1 poorten, niet op de andere USB 3.0 poorten en slechts bij 60 Hz, niet 90 Hz (niet dat de RX 580 dat ging trekken, maar toch).

Eerst dag ging het verder goed in Steam VR (Zero Caliber VR & Skyrim VR) maar dag 2 & 3 waren écht slecht, precies dat er iets goed mis zat in de software waar die op het einde vast crashte na 10 min.

Dan maar het zekere voor het onzekere genomen en ganse pc geherinstalleerd, bios updates (daar liep ik achter), chipset updates (wist niet dat die ook al bestonden :o), en laatste GPU drivers (had ik voorheen al) en nu werkte de headset wél meteen op 90hz. VR in het algemeen was ook plots een stuk stabieler. Skyrim VR speelde nu echt super, Zero caliber op deze setup nog niet vanwege de magere tracking. Maar dat liegt aan mijn 1.2v batterijen, geloof ik, die zitten er van dag 2 in en dag 1 ging het beter, vandaag heb ik het terug geswapped dus we zullen zien.

Vandaag is ook de nieuwe GPU geleverd ,3060 TI, dus nu ga ik ook eens met fatsoenlijke graphics kunnen spelen in Skyrim VR.

Tot ik meer weet over de tracking issues kan ik niet echt commentaar geven op FPS VR, maar voor Skyrim is het allesinds perfect doenbaar met de HP Reverb G2, en de scherpte van het beeld is echt goed, al heb ik ook wat last van de beperkte sweet spot.

Conclusie, je moet echt van alles de laatste drivers hebben en in mijn geval hielp een ganse reinstall toch enorm voor algemene systeem stabiliteit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jewcookie
V10 heb ik net geupload voor de liefhebbers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taygeta
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:55

Taygeta

KTM 790 Adventure

Jewcookie schreef op woensdag 23 december 2020 @ 20:32:
Bedankt!! Mijn G2 is ook verstuurd vandaag en laat ook de V10 printen! Ben Beniewd!
Moet ik nog een andere "cover" bestellen? Die MRTV aangeeft? Of zijn er nog andere die voor NLers beter leverbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewcookie
Taygeta schreef op woensdag 23 december 2020 @ 20:35:
[...]

Bedankt!! Mijn G2 is ook verstuurd vandaag en laat ook de V10 printen! Ben Beniewd!
Moet ik nog een andere "cover" bestellen? Die MRTV aangeeft? Of zijn er nog andere die voor NLers beter leverbaar zijn?
Dat heb ik allemaal niet uitgezocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seph
Ik heb nog wel last van chromatic aberration (maar niet in het midden in de 'sweet spot'). Ik heb windows update gedaan, maar helaas wil de 20H2 feature update niet installeren. Zou hierdoor de nieuwe chromatic aberration correction van windows mixed reality ook niet werken? Ik denk dat ik de headset rouwens toch maar retour stuur, hij is echt alleen in het midden scherp bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-08 21:38

ACC

Seph schreef op woensdag 23 december 2020 @ 21:15:
Ik heb nog wel last van chromatic aberration (maar niet in het midden in de 'sweet spot'). Ik heb windows update gedaan, maar helaas wil de 20H2 feature update niet installeren. Zou hierdoor de nieuwe chromatic aberration correction van windows mixed reality ook niet werken? Ik denk dat ik de headset rouwens toch maar retour stuur, hij is echt alleen in het midden scherp bij mij.
Heb mijn G2 sinds maandag binnen. Eerste VR headset en was onder de indruk van alles.

Het enige wat mij dwars zit is de sweet spot. Alleen in het midden is het scherp en ik merk dat ik constant de bril aan het corrigeren ben met mijn handen en de spieren in m'n gezicht.

Ik heb een IPD van 71mm maar ik heb gemerkt dat ik het scherpst zie als ik de IPD slider instel rond de 65mm. Iemand hier een verklaring voor?

Ik merk ook dat ik met de dag meer onscherp begin te zien en meer moeite moet doen om de sweet spot te vinden.

• Plugin
  • Niet online
Je kan proberen om de gezicht masker te verwijderen (om te testen) maar blijft vreemd zulke verschillende ervaringen met de sweetspot.

[ Voor 79% gewijzigd door Plugin op 24-12-2020 01:12 ]

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Even een vraagje voor mensen die eerder met WMR-headsets hebben gewerkt: Ik heb zo af en toe dat mijn headset bij het laden van een spel uitvalt. Vaak heb ik eerst een zwart scherm en valt ca. 20 seconden later het scherm zelf ook uit. Daarna herstart Windows MR zich. Ik heb dit met diverse spellen meegemaakt en het komt bijna elke spelsessie wel eens voor. Als ik alle software opnieuw opstart werkt het vaak gewoon weer.

Het lijkt me een softwareprobleem, maar ik ben nog te onbekend met VR om dat met zekerheid te zeggen.

Is dat een bekend euvel met WMR in het algemeen of met de G2 in het bijzonder, of is er iets aan mijn headset stuk? Ik heb eerlijk gezegd geen idee waar ik moet beginnen met troubleshooten.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
Volume niet op 100% zetten als je dat hebt, tenminste dat hoor ik soms met een zwart scherm en de g2 (wellicht kom je dan net wat power te kort met een bepaalde usb poort die net niet genoeg power doorgeeft ofzo?). Kan ook wat anders zijn natuurlijk.

• Royvh
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23-11-2022
Mijn ervaring met de G2 is erg goed. Hierbij moet ik wel vertellen dat ik hem enkel voor simracing gebruik. In de motionsim gaat het erg lekker. Zit goed strak op mijn hoofd en de sweetspot is (voor mij) dikke prima.

Resolutie is steamvr staat op 100% en tijdens het racen blijft die rond de 10 - 13ms. Even kijken of dat nog te verbeteren valt.. wellicht wat tweaken met de graphics. Is ook per circuit weer verschillend merk ik. Maar je wilt toch wel rond die 90hz blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carp_be
ocf81 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 01:30:
Even een vraagje voor mensen die eerder met WMR-headsets hebben gewerkt: Ik heb zo af en toe dat mijn headset bij het laden van een spel uitvalt. Vaak heb ik eerst een zwart scherm en valt ca. 20 seconden later het scherm zelf ook uit. Daarna herstart Windows MR zich. Ik heb dit met diverse spellen meegemaakt en het komt bijna elke spelsessie wel eens voor. Als ik alle software opnieuw opstart werkt het vaak gewoon weer.

Het lijkt me een softwareprobleem, maar ik ben nog te onbekend met VR om dat met zekerheid te zeggen.

Is dat een bekend euvel met WMR in het algemeen of met de G2 in het bijzonder, of is er iets aan mijn headset stuk? Ik heb eerlijk gezegd geen idee waar ik moet beginnen met troubleshooten.
heb ik ook vaak voorgehad , sinds ik een externe USB hub (dell usb-c docking station met external power op de achterste poorten van mn b550 moederbord) gebruikt heb ik geen last meer van zwarte schermen. Enkel nog van blauwe schermen of volledige crashes naar steamVR Home. Naar mijn gevoel werkt het al iets stabieler...

In Star Wars squadrons gisteren 30 minuten kunnen vliegen zonder een crash door ook de gfx naar mid te zetten & steam SS naar 100% zalig om te spelen _/-\o_

• Splendiddd
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 10:39
Jewcookie schreef op woensdag 23 december 2020 @ 20:32:
Ik heb de magneten besteld maar helaas ziet mijn vriend die normaal voor me print het niet zitten om dit te printen. Kan jij of iemand anders (uiteraard tegen vergoeding) een facemask printen en versturen?

Ik gebruik nu de samsung odyssey mod en het verschil is aanzienlijk, maar zoek een nettere oplossing.

Alvast bedankt
Pagina: 1 ... 7 ... 15 Laatste