Ik heb sinds maandag 14/11 de HP Reverb geleverd gekregen en wilde hier even mijn ervaringen delen:
PC:
- Ryzen 5 - 2400g
- AB350N Gaming Wifi (mini itx, B350 chipset)
- AMD RX 580
Ik had zoals zovelen ook problemen om de headset te connecteren met de pc, de connectie slaagde wel maar enkel op de USB 3.1 poorten, niet op de andere USB 3.0 poorten en slechts bij 60 Hz, niet 90 Hz (niet dat de RX 580 dat ging trekken, maar toch).
Eerst dag ging het verder goed in Steam VR (Zero Caliber VR & Skyrim VR) maar dag 2 & 3 waren écht slecht, precies dat er iets goed mis zat in de software waar die op het einde vast crashte na 10 min.
Dan maar het zekere voor het onzekere genomen en ganse pc geherinstalleerd, bios updates (daar liep ik achter), chipset updates (wist niet dat die ook al bestonden

), en laatste GPU drivers (had ik voorheen al) en nu werkte de headset wél meteen op 90hz. VR in het algemeen was ook plots een stuk stabieler. Skyrim VR speelde nu echt super, Zero caliber op deze setup nog niet vanwege de magere tracking. Maar dat liegt aan mijn 1.2v batterijen, geloof ik, die zitten er van dag 2 in en dag 1 ging het beter, vandaag heb ik het terug geswapped dus we zullen zien.
Vandaag is ook de nieuwe GPU geleverd ,3060 TI, dus nu ga ik ook eens met fatsoenlijke graphics kunnen spelen in Skyrim VR.
Tot ik meer weet over de tracking issues kan ik niet echt commentaar geven op FPS VR, maar voor Skyrim is het allesinds perfect doenbaar met de HP Reverb G2, en de scherpte van het beeld is echt goed, al heb ik ook wat last van de beperkte sweet spot.
Conclusie, je moet echt van alles de laatste drivers hebben en in mijn geval hielp een ganse reinstall toch enorm voor algemene systeem stabiliteit.