Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Uiteindelijk lijkt het te zijn opgelost door de kabel uit de headset te halen en opnieuw aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-09 11:08
Xtr3me4me schreef op zondag 13 december 2020 @ 01:07:
Kun je die speakertjes niet af koppelen en gewoon middels wireless headset spelen?
Dat is uiteraard altijd een oplossing. Alleen weegt een gemiddelde wireless headset al snel 350gr. Dat is niet echt prettig om er nog op je hoofd bij te krijgen als je al een HMD erop hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_akira
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 16:35
Thodekroo schreef op zondag 13 december 2020 @ 11:44:
[...]

Dat is uiteraard altijd een oplossing. Alleen weegt een gemiddelde wireless headset al snel 350gr. Dat is niet echt prettig om er nog op je hoofd bij te krijgen als je al een HMD erop hebt ;)
Krijg je dan niet audio sync issues?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
I_am_akira schreef op zondag 13 december 2020 @ 13:35:
[...]

Krijg je dan niet audio sync issues?
Die heb ik ook niet als ik op een plat scherm game, dus ik verwacht niet dat ik die krijg bij mijn G2, maar heb het niet geprobeerd.

Ik heb het nu overigens niet over een standaard bluetooth koptelefoon. Mijn ASTRO A50 gaat via 2,4ghz geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Nee hoor je zal geen sync issues krijgen, speel al jaar en dag met me wireless headset met mijn hmd, eerst cv1, toen rift S en nu Quest 2 en Reverb G2. Werkt gewoon prima

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:34
Leader98 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 22:48:
[...]

HP ticket loopt...

Nog ff zitten testen. Het zit echt in de R speaker want het gaat mee naar de linkerkant als ik de R speaker daar aansluit en de L speaker heeft op rechts geen problemen.

Bij zacht geluid gaat het nog wel maar bij iets harder overstuurt de bas en kraakt het bij elke beat of andere vorm van laag geluid.

Ik heb aan de computerkant nog de USB poort en de Displayport gewisseld naar een andere aansluiting maar dat maakt helaas geen verschil.
Voor de zekerheid de Reverb ook nog gekoppeld aan een andere game PC en exact hetzelfde euvel: problemen met normale/luidere weergave in de rechterspeaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platte_Band
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:10
Heeft iemand ook updates gekregen van de controllers toen WMR startte? Ik weet alleen niet wat er geüpdate is. Misschien dat er ergens patch notes zijn?

Edit:
New controller firmware for the HP Controller to address an issue where some controllers have non functioning triggers.

[ Voor 32% gewijzigd door Platte_Band op 13-12-2020 21:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Leader98 schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:46:
[...]

Voor de zekerheid de Reverb ook nog gekoppeld aan een andere game PC en exact hetzelfde euvel: problemen met normale/luidere weergave in de rechterspeaker.
Ik ben een beetje wezen zoeken, en het schijnt dat de connector van speaker naar bril (2-pins stekker (x2 L&R)) heel vaak net een beetje scheef zit en dan krijg je precies deze problemen.
Ik ben nog aan het zoeken naar een fatsoenlijk diagrammetje, maar heb mijn HP nog niet, maar het schijnt niet moeilijk op te lossen te zijn.
Speakertje losschroeven en dan kan je bij de 2-pins connector, even aandrukken en speakertje weer aandraaien en dan werkt het wel.
Is van internet (reddit) dus ik beloof niks, maar ondertussen wel heel veel referentie naar gevonden.

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:47

Hu9o

Schokkend

Is er ook een simpele manier om de controller bindings te veranderen.
Eerst kon ik "I expect you to die" al niet goed spelen doordat de bindings niet lekker werken.
En hetzelfde is met dungeon escape VR....

Ik weet dat er in steam het controller bindings stuk zit, maar ik kan niet goed vinden hoe ik het in moet stellen?
(Waarom is het niet gewoon zo als bij normale games? change key mapping, druk op knop om te springen en klaar)

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCD2020
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 22-06 21:16
Ben al een paar keer door dit topic heen gewalst, maar heeft iemand last van het uitvallen van een of beide ogen in de G2? Als het mij gebeurt, dan kijk ik snel naar mijn PC. Waar gewoon alles nog draait, en tracking is in orde. Maar het lijkt te gebeuren als er iets van meer rekenkracht nodig is.

Dit kan dus bij The Lab (defend the castle) als ik na een tijdje spelen een mannetje neermaai met een pijl. Of willekeurige zombie in Arizona Sunshine. De kabel in de headset opnieuw ingestoken en nog een extra klittebandje als ondersteuning aangebracht, maar geen soelaas. Evenals de triple screen allocation uitgezet, dat schijnt WMR te doen bij VR. Dit vreet nogal systeembronnen.

https://docs.microsoft.co...and-input-handling-issues

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Platte_Band
JCD2020 schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:08:
Ben al een paar keer door dit topic heen gewalst, maar heeft iemand last van het uitvallen van een of beide ogen in de G2? Als het mij gebeurt, dan kijk ik snel naar mijn PC. Waar gewoon alles nog draait, en tracking is in orde. Maar het lijkt te gebeuren als er iets van meer rekenkracht nodig is.

Dit kan dus bij The Lab (defend the castle) als ik na een tijdje spelen een mannetje neermaai met een pijl. Of willekeurige zombie in Arizona Sunshine. De kabel in de headset opnieuw ingestoken en nog een extra klittebandje als ondersteuning aangebracht, maar geen soelaas. Evenals de triple screen allocation uitgezet, dat schijnt WMR te doen bij VR. Dit vreet nogal systeembronnen.

https://docs.microsoft.co...and-input-handling-issues
Staat je geluid boven de 80%? Schijnt dat bij mensen die het geluid op 100% wel eens zwarte schermen krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCD2020
Platte_Band schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:10:
[...]

Staat je geluid boven de 80%? Schijnt dat bij mensen die het geluid op 100% wel eens zwarte schermen krijgen
Lol thanks for this en ik vond het echt 10 sec geleden op Reddit: https://www.reddit.com/r/...k_screen_issue_and_weird/

Haha ik ga dat proberen... jemig wat een kinderziekte dit. Geluid staat te hard... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
Huh jij had je bestelling toch geannuleerd?

Even over het geluid... Ik heb hem op 60 staan en dat vind ik al serieus best wel hard. Maakt het nog uit op welk niveau je het geluid in Windows zelf hebt staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JCD2020
Thodekroo schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:17:
Huh jij had je bestelling toch geannuleerd?

Even over het geluid... Ik heb hem op 60 staan en dat vind ik al serieus best wel hard. Maakt het nog uit op welk niveau je het geluid in Windows zelf hebt staan?
Ja, ik heb de order wel degelijk geannuleerd. Maar ondanks wat K. allemaal schreef en zou gaan uitvoeren. Het enige wat hij gedaan heeft is (klaarblijkelijk) in de webshop de factuur gecrediteerd. En verder alles gelaten wat het was. (edit: en dus ook geen terugbetaling uitgevoerd) Dus kreeg gewoon de vrijdagavond een G2 bezorgd. Was wel een een grote pleister op die grote wond, die hij heeft gemaakt trouwens. Maar ik vind dat hij wel zijn werkwijze, en vooral zijn zaken serieus moet op orde moet stellen.

Maargoed, ik koop nooit meer bij hem. Da's een ding wat zeker is!

Hoe hard je het geluid in windows hebt, ik denk dat het over een 'nieuwe' soundcard gaat dus de volume instelling in de headset moet je aanhouden. Deze komt in beeld als je op de windowsknop drukt meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
JCD2020 schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:20:
[...]
Hoe hard je het geluid in windows hebt, ik denk dat het over een 'nieuwe' soundcard gaat dus de volume instelling in de headset moet je aanhouden. Deze komt in beeld als je op de windowsknop drukt meen ik.
Ah ja die komt bij mij echt niet boven de 65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCD2020
Als ik even totaal als een leek iets mag roepen, ik denk dat het 'crosstalk' is op de kabel die de displayport verbindingen door de hoge geluidspieken door de kabel laat wegvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwintjuh
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-09 19:10
Kan het niet ook aan de usb poort liggen? Ik heb verschillende van de genoemde problemen ook ervaren en opgelost door een andere usb poort te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
zion schreef op zondag 13 december 2020 @ 20:58:
[...]

Ik ben een beetje wezen zoeken, en het schijnt dat de connector van speaker naar bril (2-pins stekker (x2 L&R)) heel vaak net een beetje scheef zit en dan krijg je precies deze problemen.
Ik ben nog aan het zoeken naar een fatsoenlijk diagrammetje, maar heb mijn HP nog niet, maar het schijnt niet moeilijk op te lossen te zijn.
Speakertje losschroeven en dan kan je bij de 2-pins connector, even aandrukken en speakertje weer aandraaien en dan werkt het wel.
Is van internet (reddit) dus ik beloof niks, maar ondertussen wel heel veel referentie naar gevonden.
Ik heb de connecties nagekeken en zelfs de R en L speakers losgehaald en verwisseld maar het issue is gebonden aan de R speaker (dus aan het speakertje zelf en niet de positie aan de bril).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Leader98 schreef op zondag 13 december 2020 @ 22:33:
[...]

Ik heb de connecties nagekeken en zelfs de R en L speakers losgehaald en verwisseld maar het issue is gebonden aan de R speaker (dus aan het speakertje zelf en niet de positie aan de bril).
Dat is een belangrijke, dus toen je de R aan de L zijde zette (en vice versa) had je links opeens geen geluid meer?
Als dat klopt dan heb je ergens draad/contactbreuk in je speaker(kabeltje), en dan is het echt een RMA gevalletje, en hij is zo nieuw dat je zeker nog garantie hebt.

Als je het precies andersom bedoelt, dan zit het probleem dus waarschijnlijk in de aansluiting, (of de software)
Software kan je afvangen door even met AVG (oid) geluid op mono te zetten en willekeurig iets afspelen.
en wat je dus (in dat geval) al getest hebt doet je rechterspeaker het dus wel als je hem links stopt, dus is er niks met je speaker aan de hand...

[ Voor 23% gewijzigd door zion op 13-12-2020 22:56 ]

systeem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJV83
  • Laatst online: 28-08 20:51
Afgelopen vrijdag mijn G2 in ontvangst mogen nemen.
Ik keek hier al maanden naar uit en heb deze voor gaming en flightsimulator gebruik gekocht.

Onlangs een nieuwe PC gebouwd met een 3080 videokaart en een 5950X processor dus ik zag het vliegen in VR vol vertrouwen tegemoet.

Na het uitpakken kostte het veel tijd om de set aan de praat te krijgen. De set wilde niet opstarten en bij nazoeken op fora kwam ik er achter dat dit 'normaal' is voor een X570 moederbord. Na enig prutsen lukte het om via een powered USB hub beeld te krijgen.

Snel de Flightsimulator (prepar3d) opgestart en ik was erg onder de indruk van de kwaliteit van het beeld en de immersie van VR. Ook games zoals Half Life waren erg indrukwekkend. De performance is indrukwekkend.

Echter al snel sloeg het enthousiasme om in heel veel ergernis. Ondanks de indrukwekkende beelden ervoer ik om de paar minuten een 'blauw' scherm en draaide het hele beeld 180 graden. Om vervolgens weer naar 'normaal' te springen. Dit is misselijkmakend. Ook waren de controllers verre van stabiel. Ik kon nooit langer dan een paar minuten spelen voordat deze gingen storen. Hiermee bedoel ik dat één of twee controllers 'verdwenen', plotseling op een totaal verkeerde plaats waren of bleven hangen. Na een paar seconden was het weer verdwenen.

Het hele weekend lopen prutsen met instellingen, computer eindeloos herstart. Bios geupdated etc. Alle FAQ's gelezen om er maar achter te komen wat het probleem is. Ook veel met de lichtinval gespeeld. Mijn computer staat op zolder en is 'normaal' verlicht. Op een gegeven moment lakens gespannen om alle directe inval van zonlicht te blocken. Dit gaf nog het beste resultaat maar het hele systeem was nog verre van stabiel.

Op zondagmiddag de handdoek in de ring gegooid en de set weer in de doos gepakt. Het is mij niet gelukt om de bril op mijn gloednieuwe PC stabiel aan de praat te krijgen. Omdat ik continue storingen ervaar zijn alle games onspeelbaar. Heel erg jammer. Want als alles werkt is de ervaring erg positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiello
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-09 22:22
MJV83 schreef op maandag 14 december 2020 @ 07:50:
Ik keek hier al maanden naar uit en heb deze voor gaming en flightsimulator gebruik gekocht.

Onlangs een nieuwe PC gebouwd met een 3080 videokaart en een 5950X processor dus ik zag het vliegen in VR vol vertrouwen tegemoet.

Na het uitpakken kostte het veel tijd om de set aan de praat te krijgen. De set wilde niet opstarten en bij nazoeken op fora kwam ik er achter dat dit 'normaal' is voor een X570 moederbord. Na enig prutsen lukte het om via een powered USB hub beeld te krijgen.

Snel de Flightsimulator (prepar3d) opgestart en ik was erg onder de indruk van de kwaliteit van het beeld en de immersie van VR. Ook games zoals Half Life waren erg indrukwekkend. De performance is indrukwekkend.

Echter al snel sloeg het enthousiasme om in heel veel ergernis. Ondanks de indrukwekkende beelden ervoer ik om de paar minuten een 'blauw' scherm en draaide het hele beeld 180 graden. Om vervolgens weer naar 'normaal' te springen. Dit is misselijkmakend. Ook waren de controllers verre van stabiel. Ik kon nooit langer dan een paar minuten spelen voordat deze gingen storen. Hiermee bedoel ik dat één of twee controllers 'verdwenen', plotseling op een totaal verkeerde plaats waren of bleven hangen. Na een paar seconden was het weer verdwenen.

Het hele weekend lopen prutsen met instellingen, computer eindeloos herstart. Bios geupdated etc. Alle FAQ's gelezen om er maar achter te komen wat het probleem is. Ook veel met de lichtinval gespeeld. Mijn computer staat op zolder en is 'normaal' verlicht. Op een gegeven moment lakens gespannen om alle directe inval van zonlicht te blocken. Dit gaf nog het beste resultaat maar het hele systeem was nog verre van stabiel.

Op zondagmiddag de handdoek in de ring gegooid en de set weer in de doos gepakt. Het is mij niet gelukt om de bril op mijn gloednieuwe PC stabiel aan de praat te krijgen. Omdat ik continue storingen ervaar zijn alle games onspeelbaar. Heel erg jammer. Want als alles werkt is de ervaring erg positief.
Jammer om te horen! Ik heb deze problemen gelukkig niet. Een enkele keer een blauw scherm of slechte fps maar daar was altijd bij het switchen tussen steamvr en wmr. Daarbij hielp het tot nu toe altijd om de software opnieuw op te starten.

Misschien heb je een knipperende led lamp waardoor de tracking niet optimaal is? Je kan dat testen door een slowmotion video te maken. Als je daar golven of knippering ziet zou dat eventueel een probleem kunnen zijn.

Al met al, jammer dat deze ervaring niet posities is voor je!

Stiello.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

MJV83 schreef op maandag 14 december 2020 @ 07:50:

Kamer niet 'gewoon' verlichten, maar donker maken (niveautje kaarslicht)

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV83
Stiello schreef op maandag 14 december 2020 @ 08:24:
[...]

Jammer om te horen! Ik heb deze problemen gelukkig niet. Een enkele keer een blauw scherm of slechte fps maar daar was altijd bij het switchen tussen steamvr en wmr. Daarbij hielp het tot nu toe altijd om de software opnieuw op te starten.

Misschien heb je een knipperende led lamp waardoor de tracking niet optimaal is? Je kan dat testen door een slowmotion video te maken. Als je daar golven of knippering ziet zou dat eventueel een probleem kunnen zijn.

Al met al, jammer dat deze ervaring niet posities is voor je!
Ik heb wel led-verlichting op zolder. Maar ook met de led-verlichting uit heb ik helaas nog steeds problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV83
Hu9o schreef op maandag 14 december 2020 @ 08:40:
[...]

Dit heb ik geprobeerd met lakens 😀 echter nog steeds storingen. En het lukt mij niet om voor elke VR-sessie de ruimte te verduisteren. Mijn computer staat bijvoorbeeld niet op een slaapkamer welke ik eenvoudig kan verduisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miliomiliano
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:23
MJV83 schreef op maandag 14 december 2020 @ 08:49:
[...]

Dit heb ik geprobeerd met lakens 😀 echter nog steeds storingen. En het lukt mij niet om voor elke VR-sessie de ruimte te verduisteren. Mijn computer staat bijvoorbeeld niet op een slaapkamer welke ik eenvoudig kan verduisteren.
Ligt het misschien aan de batterijen? het moeten namelijk 1,5V batterijen zijn. Veel oplaadbare batterijen zijn slechts 1,2V.

Gigabyte B550 Aorus Pro, AMD Ryzen 5900X, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC 10G, G.Skill DDR4 3600C16D-32GTZNC (2x16GB), Samsung 980 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwintjuh
Hu9o schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:00:
Is er ook een simpele manier om de controller bindings te veranderen.
Eerst kon ik "I expect you to die" al niet goed spelen doordat de bindings niet lekker werken.
En hetzelfde is met dungeon escape VR....

Ik weet dat er in steam het controller bindings stuk zit, maar ik kan niet goed vinden hoe ik het in moet stellen?
(Waarom is het niet gewoon zo als bij normale games? change key mapping, druk op knop om te springen en klaar)
Dit zou ik ook wel willen weten. In SteamVR komt ik er echt niet uit. Het liefst zou ik ergens gewoon willen selecteren dat mijn knoppen precies zo zijn ingedeeld als een touch controlller. Deze zijn in de meeste spellen namelijk wel ondersteund én komen bijna helemaal overeen met de WMR controllers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwintjuh
Is al eens voorbij gekomen inderdaad. Werkt niet voor iedereen. Voor mij niet bijvoorbeeld :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Erwintjuh schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:21:
[...]

Is al eens voorbij gekomen inderdaad. Werkt niet voor iedereen. Voor mij niet bijvoorbeeld :(
Owzz :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwintjuh
Ik vermoed dat dit alleen helpt voor mensen die meerdere monitoren aangesloten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ik zou graag benchmarks willen zien. Dit heeft toch wel een hoog bijgeloofgehalte.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
zion schreef op zondag 13 december 2020 @ 22:52:
[...]
Dat is een belangrijke, dus toen je de R aan de L zijde zette (en vice versa) had je links opeens geen geluid meer?
Als dat klopt dan heb je ergens draad/contactbreuk in je speaker(kabeltje), en dan is het echt een RMA gevalletje, en hij is zo nieuw dat je zeker nog garantie hebt.

Als je het precies andersom bedoelt, dan zit het probleem dus waarschijnlijk in de aansluiting, (of de software)
Software kan je afvangen door even met AVG (oid) geluid op mono te zetten en willekeurig iets afspelen.
en wat je dus (in dat geval) al getest hebt doet je rechterspeaker het dus wel als je hem links stopt, dus is er niks met je speaker aan de hand...
Het zit inderdaad in de R speaker want als ik die links gebruik werkt hij ook niet goed (en de L speaker doet het prima op rechts).

HP heeft doorgegeven dat ze een vervangende set speakers besteld hebben maar niet weten wanneer die geleverd kan worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
ocf81 schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:50:
Ik zou graag benchmarks willen zien. Dit heeft toch wel een hoog bijgeloofgehalte.
Klopt, ik merkte geen verschil en heb 3 echte schermen aangesloten.

Ik merkte overigens wel verschil door in Star Wars squadron de desktop mirror op windowed te zetten en zo klein mogelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
ocf81 schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:50:
Ik wil best testen want ik heb nog een standaard setup zonder registry tweaks.
Echter, hoe test je de VR performance op een meetbare en herhaalbare wijze?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Leader98 schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:28:
[...]

Vrfps tool van steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
Is dat de Display Performance Graph optie in Steam VR of bedoel je een losse applicatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Leader98 schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:40:
Is dat de Display Performance Graph optie in Steam VR of bedoel je een losse applicatie?
bedoelde deze: https://store.steampowered.com/app/908520/fpsVR/

fpsVR net andersom :P

[ Voor 4% gewijzigd door Xtr3me4me op 14-12-2020 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCD2020
Hu9o schreef op maandag 14 december 2020 @ 08:40:

Dat is niet goed voor de tracking van de headset. Er moet genoeg licht zijn, enkel idd niet flikkerend el cheapo led lampen of direkt zonlicht die de insideout cameras kan verblinden. De reverb kan in slecht licht wel de controllers zien, ze zijn immers verlicht. Maar de headunit moet ook weten waar hij zich bevind, anders loopt het hele zaakje in de soep.

Mijn eerste test in slecht licht was ook een drama, de headunit maakte vaak een draai naarboven en helemaal achter mij op zijn kop. Daar zit je dan met pijn in je kop, evenwicht organen en ogen snappen er niks van 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwintjuh
JCD2020 schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:44:
[...]

Dat is niet goed voor de tracking van de headset. Er moet genoeg licht zijn, enkel idd niet flikkerend el cheapo led lampen of direkt zonlicht die de insideout cameras kan verblinden. De reverb kan in slecht licht wel de controllers zien, ze zijn immers verlicht. Maar de headunit moet ook weten waar hij zich bevind, anders loopt het hele zaakje in de soep.

Mijn eerste test in slecht licht was ook een drama, de headunit maakte vaak een draai naarboven en helemaal achter mij op zijn kop. Daar zit je dan met pijn in je kop, evenwicht organen en ogen snappen er niks van 🙈
Klopt, ik denk dat dit misverstand komt doordat de reverb g2 anders werkt dan eerdere VR headsets. Normaal werkt een donkere kamer beter, maar de controllers van de reverb G2 worden getracked d.m.v. normaal led licht, waardoor het echt goed zichtbaar en goed te onderscheiden van de rest van de kamer moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_akira
Erwintjuh schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:12:
[...]

Klopt, ik denk dat dit misverstand komt doordat de reverb g2 anders werkt dan eerdere VR headsets. Normaal werkt een donkere kamer beter, maar de controllers van de reverb G2 worden getracked d.m.v. normaal led licht, waardoor het echt goed zichtbaar en goed te onderscheiden van de rest van de kamer moet zijn.
Onze led kerstboom moet wel uit steeds bij gebruik 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwintjuh
I_am_akira schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:40:
[...]

Onze led kerstboom moet wel uit steeds bij gebruik 😁
Pff, ik heb dus net een nieuwe plafond lamp gekocht om beter licht te hebben op mijn werk/vr kamer. Hoop niet dat dit problemen gaat geven. anders heb ik weer een probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Leader98 schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:28:
[...]

Heb hem zelf nog niet gebruikt, dus daarom vroeg ik ook of meer ervaren mensen een goede benchmark wisten, maar 3DMark is toch wel een van de meest gebruikte benchmarks, en die hebben ook een gratis versie voor VR: VRMarkl, gratis en (lijkt) van een betrouwbare bron.....
Xtr3me4me schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:02:
Superposition is iets wat 9/10 keer gebruikt word en is ook gratis te gebruiken.
Of Superposition (waarschuwing, 1,2TB download)

als we er maar eentje kiezen lijkt me en dan allemaal de default settings aanhouden voor de HPRG2.

[ Voor 24% gewijzigd door zion op 14-12-2020 16:08 ]

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Superposition is iets wat 9/10 keer gebruikt word en is ook gratis te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_akira
Erwintjuh schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:49:
[...]

Pff, ik heb dus net een nieuwe plafond lamp gekocht om beter licht te hebben op mijn werk/vr kamer. Hoop niet dat dit problemen gaat geven. anders heb ik weer een probleem...
Nou vaak ben ik zo aan het draaien in een game, dat ik omdraai en kijk naar de boom, en dat vind de bril niet leuk. al die kleine lampjes erin.

plafond zal geen probleem zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCD2020
Erwintjuh schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:12:
[...]

Ik heb een Vive (de eerste consumenten versie) geprobeerd met de lighthouses en al. Dat werkt echt als een trein, dat is het enige wat me stoort aan de G2. De tracking is niet altijd spot on, bijv met pijl en boog schieten in The Lab van Valve. Maar lighthouses hebben een prijskaartje, en voor 650 heeft HP iets neergezet waar de rest van de gevestigde orde nog een puntje aan kan zuigen. Er staan meen ik, twee Indexes op MP wegens aankoop G2.

Aangaande de verlichting, als je Led lampen hebt die te veel flikkeren zoals ik dan kan je daar ellende mee krijgen. De headset wil een goed beeld hebben om plaats bepaling te garanderen, knippert je verlichting dan werkt dit averechts ookal verblind het niet of het is indirekt. Zaterdag overdags de lamellen open gedaan, het was mistig buiten en geen zon; de G2 presteerde als een tierelier!

Het zal per omstandigheid er maar van afhangen hoe je het gaat ervaren. Je kan ook de zaklamp modus in als je ingame op de windows knop drukt van je controllers. Dan kun je door die cameras om je heen (IRL) kijken, en krijg je een beter zicht wat die cameras tezien krijgen en dat ze het ermee moeten doen wat jij aan verlichting hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
JCD2020 schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:27:
[...]

Ik heb een Vive (de eerste consumenten versie) geprobeerd met de lighthouses en al. Dat werkt echt als een trein, dat is het enige wat me stoort aan de G2. De tracking is niet altijd spot on, bijv met pijl en boog schieten in The Lab van Valve. Maar lighthouses hebben een prijskaartje, en voor 650 heeft HP iets neergezet waar de rest van de gevestigde orde nog een puntje aan kan zuigen. Er staan meen ik, twee Indexes op MP wegens aankoop G2.

Aangaande de verlichting, als je Led lampen hebt die te veel flikkeren zoals ik dan kan je daar ellende mee krijgen. De headset wil een goed beeld hebben om plaats bepaling te garanderen, knippert je verlichting dan werkt dit averechts ookal verblind het niet of het is indirekt. Zaterdag overdags de lamellen open gedaan, het was mistig buiten en geen zon; de G2 presteerde als een tierelier!

Het zal per omstandigheid er maar van afhangen hoe je het gaat ervaren. Je kan ook de zaklamp modus in als je ingame op de windows knop drukt van je controllers. Dan kun je door die cameras om je heen (IRL) kijken, en krijg je een beter zicht wat die cameras tezien krijgen en dat ze het ermee moeten doen wat jij aan verlichting hebt.
Led en knipperen lijkt me een veel groter onderliggend probleem.....
(zelf ook gehad namelijk, er ging ~115 V lekstroom over mijn bekabeling in mijn hele huis (nouja, 2 (van 3) groepen), en dat is basically gewoon kortsluiting, toen maar een nieuwe groepenkast gekocht en geinstalleerd (Hager VKG333E-F), toen was het nog < 0.25 V.

Ik heb wél last van mijn koptelefoon (voor muziek, Sony 1000xm3 die doet het tot ik ongeveer mijn appartementencomplex uitloop (meter of 50), maar als ik mijn gameroom inloop (meter of 7,5) dan word het geen happy camper.....
Daarom voor de gameroom gewoon mijn oude vertrouwde bekabelde Sennheiser 363D

[ Voor 20% gewijzigd door zion op 14-12-2020 16:44 ]

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCD2020
Of gewoon goedkope drivers op de led die geen strak voltage levert... Je gaat nu mensen dingen vertellen die heel sporadisch voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Ik heb LED verlichting en nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Over welk type LED-verlichting hebben we het dan? Mijn LED peertjes doen het prima, maar ik kan mij voorstellen dat LED-strips een te agressieve PWM-instelling kunnen hebben en daardoor niet zo heel goed werken.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JCD2020
Geloof dat deze verlichtings-issue een beetje overboord gaat, het lijkt iedereen nu wel duidelijk dat het van negatieve invloed KAN hebben. Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tophof
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 17:27
JCD2020 schreef op maandag 14 december 2020 @ 18:24:
Geloof dat deze verlichtings-issue een beetje overboord gaat, het lijkt iedereen nu wel duidelijk dat het van negatieve invloed KAN hebben. Klaar.
Nogal ja, kan is hier het goede woord.
Ik heb witte muren, kleine kamer en een bak licht.
En u raad het al, de tracking van de headset als de controllers werken prima.
Vraag me dan wel weer af waar dat grote verschil dan wel in zit 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

JCD2020 schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:44:
[...]

Nee hoor. Hij doet het hier perfect met niveautje kaarslicht. Geen tracking problemen met zowel headset als controllers. Wat jij beschrijft gebeurd pas als het helemaal donker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCD2020
Zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Breathe in 1 2 3, breathe out 1 2 3....

systeem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smocho
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-09 09:38
Ter info, na de issues met mijn rechterspeaker heb ik een nieuw issue bij HP gemeld m.b.t. het scherm wat even zwart wordt, voornamelijk bij hard geluid. Dit heb ik zeker 4 of 5 keer meegemaakt. HP vraagt mij nu de headset in te sturen als DOA. Ik ga uiteraard wel even vragen of zij uberhaupt voorraad hebben om mijn headset te vervangen.

Gelukkig heb ik alle dozen bewaard toen ik merkte dat er toch wat kleine issues waren met de headset.

UPDATE: Gebeld met HP support, ik ben niet erg te spreken over de support. Ze weten eigenlijk niets, ik heb gemeld dat ik betwijfel dat het omruilen iets gaan oplossen omdat het mogelijkerwijs gerelateerd is aan de volume instelling. Neemt niet weg dat het beeld wegvalt bij te luid volume en dat dit natuurlijk niet de bedoeling is. Meneer kon mij ook niet aangeven of ik snel een nieuwe geleverd zou krijgen. Na aandringen ging hij bellen met de 2e lijn en was ineens de melding, we zijn er mee bezig, geen idee hoe lang het gaat duren, het is waarschijnlijk een software probleem, ga maar naar je reseller. Ik was stomverbaasd, na doorvragen blijkt dat een DOA bij HP inhoudt dat je het aankoopbewijs naar hen toestuurt, je vervolgens een formulier terug krijgt en je daar mee naar je reseller mag. Zeer onduidelijke communiatie, medewerkers zijn ook niet goed bekend met het product en kunnen geen duidelijke informatie verschaffen.

Teleurstellend dit.

[ Voor 52% gewijzigd door smocho op 15-12-2020 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tophof
smocho schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:49:
Ter info, na de issues met mijn rechterspeaker heb ik een nieuw issue bij HP gemeld m.b.t. het scherm wat even zwart wordt, voornamelijk bij hard geluid. Dit heb ik zeker 4 of 5 keer meegemaakt. HP vraagt mij nu de headset in te sturen als DOA. Ik ga uiteraard wel even vragen of zij uberhaupt voorraad hebben om mijn headset te vervangen.

Gelukkig heb ik alle dozen bewaard toen ik merkte dat er toch wat kleine issues waren met de headset.

UPDATE: Gebeld met HP support, ik ben niet erg te spreken over de support. Ze weten eigenlijk niets, ik heb gemeld dat ik betwijfel dat het omruilen iets gaan oplossen omdat het mogelijkerwijs gerelateerd is aan de volume instelling. Neemt niet weg dat het beeld wegvalt bij te luid volume en dat dit natuurlijk niet de bedoeling is. Meneer kon mij ook niet aangeven of ik snel een nieuwe geleverd zou krijgen. Na aandringen ging hij bellen met de 2e lijn en was ineens de melding, we zijn er mee bezig, geen idee hoe lang het gaat duren, het is waarschijnlijk een software probleem, ga maar naar je reseller. Ik was stomverbaasd, na doorvragen blijkt dat een DOA bij HP inhoudt dat je het aankoopbewijs naar hen toestuurt, je vervolgens een formulier terug krijgt en je daar mee naar je reseller mag. Zeer onduidelijke communiatie, medewerkers zijn ook niet goed bekend met het product en kunnen geen duidelijke informatie verschaffen.

Teleurstellend dit.
Gewoon even voor mij, maar is het niet meer dan normaal om bij de winkel aan te kloppen waar je je ding hebt gekocht?
Die hoort er toch voor te zorgen dat je op korte termijn weer een deugdelijk product krijgt?

Of heb je de hmd rechtstreeks bij HP besteld?
Neemt niet weg dat het vreemd is dat ze niet eens bekend zijn met het product....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smocho
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-09 09:38
klopt wat je zegt, normaal ga je naar de retailer. Ik heb m gekocht bij De Rekenwinkel, de enige winkel in Nederland die er 150 binnen kreeg toen. Ik wist dat zij geen voorraad hadden en dat er wereldwijd leveringsproblemen waren. Daarnaast wist ik dat dit known issues zijn met de headset dus om die reden heb ik besloten om bij HP aan te melden. Ik heb De Rekenwinkel wel geinformeerd hier over en tevens het casenummer met hen gedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCD2020
Dit product is relatief nieuw voor HP, en de G1 was niet zo'n success. Dus dat jij mensen aan de lijn krijgt die nieteens weten wat het is; helaas geen incident. Op Reddit bakken van ervaringen (met hp USA) met exact hetzelfde probleem dat je ze moet uitleggen wat het is.

Menigeen kreeg een nieuwe usbkabel aangeboden als vervanging, toen er bijv. een issue met de kabel aangekaart werd. I shit u not! Ik weet toevallig dat HP nederland 23dec weer voorraad krijgt, dus dat klinkt redelijk ver weg. Maar het was ook geen harde toezegging.

[ Voor 6% gewijzigd door JCD2020 op 15-12-2020 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panman1212
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16-12-2020
Mijn pc crasht allesinds wanneer ik bril aansluit aan pc(b550 moederbord en rx 5700 xt). Ga eens pci usb kaart proberen installeren... Is nieuwe pc speciaal voor vr gekocht, dus geen zin om ongebruikte mb of grafische kaart te vervangen. Iemand iets gelijkaardig meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
Panman1212 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 17:32:
Mijn pc crasht allesinds wanneer ik bril aansluit aan pc(b550 moederbord en rx 5700 xt). Ga eens pci usb kaart proberen installeren... Is nieuwe pc speciaal voor vr gekocht, dus geen zin om ongebruikte mb of grafische kaart te vervangen. Iemand iets gelijkaardig meegemaakt?
Ik heb ook een b550 (tomahawk) icm een 5700xt en ik heb geen enkel probleem ondervonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCD2020
X570 USB controllers schijnen idd veel ellende te geven, verwacht dat dit een softwarebug is en dat die er nog wel uitgepoetst wordt. Wel schrijnend dat HP op zo'n courant chipset (blijkbaar) niet getest heeft. Andere AMD chipsets met dergelijke usb controllers geven dus dan ook problemen. Moet de mijne nog op een X570 testen, maar op Gigabyte B450 Aorus M speelt ie goed, mits je het volume niet te hard zet ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Platte_Band
JCD2020 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 17:40:
X570 USB controllers schijnen idd veel ellende te geven, verwacht dat dit een softwarebug is en dat die er nog wel uitgepoetst wordt. Wel schrijnend dat HP op zo'n courant chipset (blijkbaar) niet getest heeft. Andere AMD chipsets met dergelijke usb controllers geven dus dan ook problemen. Moet de mijne nog op een X570 testen, maar op Gigabyte B450 Aorus M speelt ie goed, mits je het volume niet te hard zet ;-)
Schijnt dat het ligt aan de PCIE 4.0, en als je hem in de bios op 3.0 zet het wel weer werkt. Maar geen ervaring, heb zelf een b450 die geen problemen opleverde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ik heb toch tamelijk regelmatig last van het uitvallen van het geluid van mijn G2. Het valt uit en enkele seconden later komt het weer terug. Soms valt dan een speaker uit of komt er een schelle bromtoon uit. Weet iemand waar dat mogelijk aan kan liggen?

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panman1212
Ook al geprobeerd om in bios te switchen naar pci 3.0. Helaas niet gelukt. Wel goed om te weten dat b450 wel lukt... misschien toch eens overwegen dan, maar echt wel nok dat je volume niet te hard mag zetten. Krijg je toch norgens verkocht zoiets ...? Met alles wat ik lees van technische problemen en nul feedback over oplossingen vind ik het echt een gefaald project. Facebook zal content zijn😏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCD2020
Voorlopig is HP de eerste, die iets van deze beeldkwaliteit neerzet op dit prijspunt. Er staan Index'es van Valve op marktplaats, omdat mensen overstappen naar de G2. En dat wil wat zeggen! Makkelijk om te haten, en als jij dat wil; ga je gang. Maar wijs jij de concurrentie maar aan die dit ook levert rond deze prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwintjuh
We zitten midden in de release maand. Vind 0 response nogal snel samen gevat. Ik denk dat ze er alles aan doen om het goed te onderzoeken en dan straks met een goede response te komen.

Daar tegenover moet ik zeggen dat het te koop zetten van een index op marktplaats nu niet echt een graadmeter is voor de succes van een product

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCD2020
Erwintjuh schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 20:02:

Daar tegenover moet ik zeggen dat het te koop zetten van een index op marktplaats nu niet echt een graadmeter is voor de succes van een product
De index is de holy grail geweest voor jaren, vooral voor de knuckles controllers en de feilloze tracking dmv lighthouses. Maargoed, jij mag je mening hebben. Dan sabel mijn toelichting maar neer als 'geen graadmeter'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panman1212
Is toch ook geen haat? Het is al meer dan een maand uit en afhankelijk van je systeem werkt het gewoon niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tophof
Mijn hemel, het is geen wedstrijd.
Sommige mensen hebben best wat problemen, dat mag toch gezegd worden?

Ook ik vind het niet best dat er zo veel problemen zijn wat betreft geluid.
Dit had toch al voor levering ontdekt kunnen worden bij qc.
Ik heb er ook last van, geen zwart scherm maar gewoon gekraak en gebrom soms. Maar ik ga er ook vanuit dat HP binnenkort met een oplossing komt.

Voor de rest erg tevreden over de reverb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwintjuh
JCD2020 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 20:05:
[...]

De index is de holy grail geweest voor jaren, vooral voor de knuckles controllers en de feilloze tracking dmv lighthouses. Maargoed, jij mag je mening hebben. Dan sabel mijn toelichting maar neer als 'geen graadmeter'.
Ik bedoel dat helemaal niet als neersabelen. Meer als tegen argument. Ik heb mijn rift ook te koop gezet toen mijn HP Reverb binnen was. Maar kwalitatief is de rift echt wel een stuk beter gebouwd.

En ergens in mijn hoofd hoor ik nog een stemmetje die toch neigt om een index te kopen, omdat die waarschijnlijk kwalitatief een stuk beter is (Bouw kwaliteit dan dus).

Toch ben ik ondanks enkele probleempjes (ik heb ook een rechter speaker die stoort als je hem aanraakt, en soms rare dingen met de schermen die opgelost zijn als je de headset loskoppelt en weer aansluit) heel blij met de headset en met name de fantastische beeldkwaliteit. Dit is precies waar ik op gewacht hebt en wat mij tegen hield niet vaker VR te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCD2020
Ik zeg niet dat de problemen er niet zijn, maar ben best onder de indruk dat HP notabene een nieuwkomer een eerste headset neerzet waarover iedereen (qua beeldkwaliteit) over praat. Ja, die audio issues zijn niet mals, een copie van de Index zou een al uitgekiend uitvoer moeten zijn geweest. Ze hebben bij HP duidelijk een kortere route genomen met de implementatie ervan.

De tracking is aardig voor insideout, maar ik heb ook ervaring gehad met een HTC Vive, en dat is met wat truuken wel te combineren in steamVR. Dus vivecontrollers + G2 headset. Maar eigenlijk wil je de bril in dezelfde tracking omgeving houden om alles in goede banen te houden.

Wat ik zeg, als Valve een Index 2 maakt met lighthouse tracking en het scherm van de G2... i'm sold. Tot nu heb ik heel veel plezier met de G2 zoals hij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
JCD2020 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 00:06:
Ik zeg niet dat de problemen er niet zijn, maar ben best onder de indruk dat HP notabene een nieuwkomer een eerste headset neerzet waarover iedereen (qua beeldkwaliteit) over praat. Ja, die audio issues zijn niet mals, een copie van de Index zou een al uitgekiend uitvoer moeten zijn geweest. Ze hebben bij HP duidelijk een kortere route genomen met de implementatie ervan.
HP nieuwkomer? En de G1 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

Gisteren de originele face gasket er af gehaald en vervolgens mij htc vive cover van Ali express erop geplakt met tape. Zit eigenlijk wel prima en de FOV is enorm daardoor!!!
Nu wachten op een replacement voor de headphones.
Build kwaliteit van mijn index is veel beter echter is de scherpte dusdanig indrukwekkend dat ik de reverb hou. Tracking geen last van, met simracing heb je dat niet nodig.

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

HP heeft de 3d files van de headset en face mask beschikbaar gemaakt.

https://www.reddit.com/r/...d_available_for_download/

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MAwVvhi.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VZsKN1W.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Vcg6KJ8.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/env3MZ9.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iDFtdPX.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewcookie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-08 11:19
Hu9o schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:45:
HP heeft de 3d files van de headset en face mask beschikbaar gemaakt.
Klopt, maar de bijvoorbeeld de face plate is 1 grote solid met de padding die erop zit en gezien de complexe vorm is deze er lastig af te halen. Een custom faceplate maken blijft dus lastig/niet te doen.

Ook de lens houders in het 3D model zijn niet hetzelfde als in de G2 zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Jewcookie schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:50:
[...]

Klopt, maar de bijvoorbeeld de face plate is 1 grote solid met de padding die erop zit en gezien de complexe vorm is deze er lastig af te halen. Een custom faceplate maken blijft dus lastig/niet te doen.

Ook de lens houders in het 3D model zijn niet hetzelfde als in de G2 zelf.
Dat is ook wel lekker :S 8)7

Zoals je weet ben ik een noob wat betreft 3d modelling ;) Maar wat betreft de padding eraf halen. Je kunt toch wel de rest gebruiken? En wil 'gummen' niet in een STL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Het is een STEP file, en gummen gaat inderdaad lastig.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronstige
  • Laatst online: 27-08 08:31
Erwintjuh schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 22:28:
[...]

Ik bedoel dat helemaal niet als neersabelen. Meer als tegen argument. Ik heb mijn rift ook te koop gezet toen mijn HP Reverb binnen was. Maar kwalitatief is de rift echt wel een stuk beter gebouwd.

En ergens in mijn hoofd hoor ik nog een stemmetje die toch neigt om een index te kopen, omdat die waarschijnlijk kwalitatief een stuk beter is (Bouw kwaliteit dan dus).

Toch ben ik ondanks enkele probleempjes (ik heb ook een rechter speaker die stoort als je hem aanraakt, en soms rare dingen met de schermen die opgelost zijn als je de headset loskoppelt en weer aansluit) heel blij met de headset en met name de fantastische beeldkwaliteit. Dit is precies waar ik op gewacht hebt en wat mij tegen hield niet vaker VR te spelen.
Ik heb de Index op de release gekocht en binnen 2 dagen weer teruggestuurd. Kwaliteit van het beeld viel ontzettend tegen (mijn vorige headset was de HTC Vive) en was allerminst next-gen. Overigens wacht ik nog steeds op mijn Amazon.es order van de G2 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DKWB
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 21:30
De zwakke punten van de tracking beginnen me steeds meer op te vallen. Niet alleen de controllers maar ook de tracking van de headset zelf. In het begin dacht ik dat het nog even wennen was, maar met name bij snelle hoofdbewegingen is de tracking te langzaam om de wereld stabiel te houden. Het voelt dan alsof de wereld draait/kantelt. Hier heb ik totaal geen last van met lighthouse tracking. Het gevolg is dat ik eerder last heb van motion sickness. Merken anderen dit ook?

Nu de nieuwigheid er voor mij af is blijft er eigenlijk nog maar één pluspunt over, en dat is de resolutie. Laten we eerlijk zijn, zonder de 2160p panelen was dit maar een middelmatige headset geweest. Persoonlijk zou ik de G2 alleen aanraden voor nieuwelingen en racing/flight simulators.

Ik wacht met smart op een Index met de resolutie van de G2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewcookie
DKWB schreef op woensdag 16 december 2020 @ 20:47:
De zwakke punten van de tracking beginnen me steeds meer op te vallen. Niet alleen de controllers maar ook de tracking van de headset zelf. In het begin dacht ik dat het nog even wennen was, maar met name bij snelle hoofdbewegingen is de tracking te langzaam om de wereld stabiel te houden. Het voelt dan alsof de wereld draait/kantelt. Hier heb ik totaal geen last van met lighthouse tracking. Het gevolg is dat ik eerder last heb van motion sickness. Merken anderen dit ook?

Nu de nieuwigheid er voor mij af is blijft er eigenlijk nog maar één pluspunt over, en dat is de resolutie. Laten we eerlijk zijn, zonder de 2160p panelen was dit maar een middelmatige headset geweest. Persoonlijk zou ik de G2 alleen aanraden voor nieuwelingen en racing/flight simulators.

Tot die conclusie waren we al gekomen toch? 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DKWB
Jewcookie schreef op woensdag 16 december 2020 @ 20:49:
[...]

Tot die conclusie waren we al gekomen toch? 😁
Helaas maar waar. Had ik de resolutie van de G2 maar niet gezien. Dan was ik nu nog dik tevreden met de Index. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
DKWB schreef op woensdag 16 december 2020 @ 20:47:

Is mij niet opgevallen.

• Erwintjuh
Is het wel echt slechte tracking? Ik heb namelijk hele wisselende performance per spel met mijn G2 samen met de 3080. Sommige spelen lopen echt voor geen meter, zoals Medal Of Honor. Daarvan heb ik de resolutie op “medium” gezet en nog kakt het spel geregeld in. Het voelt dan alsof je tracking issues hebt en daar word je idd motion sick van. Maar als alles goed en vloeiend loopt is er totaal geen probleem.

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Bij mij gelukkig niet. Doet het perfect.
Lijkt wel of er 2 versies zijn uitgegeven...

• DKWB
Ik speel zelf op een 3080, maar ik heb dat probleem meteen al in de WMR Cliff house. Je kan het het beste zien door je hoofd op en neer te schudden terwijl je naar een vast punt in de wereld kijkt. Lighthouse blijft stabiel, terwijl bij de G2 de hele wereld mee beweegt.

Ik ga de Odyssey+ nog een keer uit de kast halen om het te vergelijken, voor mijn gevoel was het daar namelijk minder erg.

• Erwintjuh
Krijgt je USB poort dan wel genoeg stroom. Dat wat je omschrijft heb ik ook gehad toen ik de verkeerde USB poort gebruikte. Daar is deze headset volgens mij heel kritisch over

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchAce
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-09 18:50
Ik heb de reverb G2 inmiddels 3 weken in gebruik en ik moet zeggen dat ik nu gewend ben aan de headset. Hiermee is de sweet spot vreemd genoeg veel groter geworden. Eerst had ik echt het gevoel tunnelvisie te hebben door de sweet spot, dit is nu volledig weg. Sweetspot is bijna edge-to-edge.

Ik heb allerlei games geprobeerd die ik hiervoor met de CV1 ook gespeeld heb. Het is net alsof er een mega graphics update voor die games is uitgekomen.

Verder heb ik geen performance issues oid. met een 4790k en een RTX3080. SteamVR staat altijd op 100% Render resolution.

Tracking valt mij ook mee, bij games als onward is het idd. slechter dan Lighthouse, maar het is voor mij nog geen deal-breaker, daarbij lever ik graag iets op tracking gebied in voor de geweldige visuals.

Enige issue waar ik nog mee kamp is de batterijen. Nieuwe batterijen (ook 1.5V, weliswaar wegwerp), worden direct als bijna leeg vermeld. Mijn linker controller schakelt zichzelf ook regelmatig uit wanneer ik hem +/- 30s niet gebruik.

[ Voor 4% gewijzigd door DutchAce op 17-12-2020 15:41 ]

• Jewcookie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8y8fghnGnoAaJwSFHcdxfc2IhpU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D65O8OTsHEHgUsBppkNOxtn0.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb deze oplaadbare gekocht. 1.6v. Ni-zn van Melastra en ze gaan heel lang mee.

• DutchAce
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-09 18:50
Jewcookie schreef op donderdag 17 december 2020 @ 15:41:
[Afbeelding]

Ik heb deze oplaadbare gekocht. 1.6v. Ni-zn van Melastra en ze gaan heel lang mee.
Thanks Jewcookie

Waar heb je deze gekocht? En worden deze wel als vol gemeld door het systeem?

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
DutchAce schreef op donderdag 17 december 2020 @ 15:42:
[...]

Thanks Jewcookie

Waar heb je deze gekocht? En worden deze wel als vol gemeld door het systeem?
Die heb ik ook al een half jaar ofzo (nog niet gebruikt :'( ):

https://www.amazon.nl/gp/...tle_o01_s01?ie=UTF8&psc=1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThoNohT
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 20:49
Haha ik heb deze ook al zo lang. Een keer gebruikt voor mijn laser-afstandsmeter, blijkbaar lust die ook 1.5V :P Voor de G2 doe ik het nog met de originele batterijen :+

• Erwintjuh
Ik gebruik deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5iJzbUmYTwgCtLDTghLDOhJoiY8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FuelugaMZdTe8kNSHwaRlD3g.jpg?f=fotoalbum_large

• mnugter
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-08 12:03
Ik wilde niet bij Amazon bestellen, beste uitdaging..

Ik heb deze, bevalt ook goed:

https://www.bol.com/nl/p/...ddRAzA_0_3.4.ProductImage

• Erwintjuh
Ik vond het vooral lastig dat je niet gewoon los nog een setje batterijen kon kopen. Het is een lader met batterijen, maar die zijn dan niet los te krijgen. Of losse batterijen maar daar is dan geen lader bij te vinden. Vond het best een uitdaging ;)

En die usb dingen leken me niet handig met t aantal poorten dat je dan nodig hebt

• Stiello
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-09 22:22
https://nl.hardware.info/...bare-aa-batterijen-getest

Ik had dit artikel van hw info gevonden. Ben voor de ReCyko gegaan. Op bol kan je ze vinden, los of incl lader

Ze doen het erg goed in de G2 Controllers, gaan lang mee.

[ Voor 13% gewijzigd door Stiello op 17-12-2020 20:09 ]

Stiello.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThoNohT
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 20:49
Stiello schreef op donderdag 17 december 2020 @ 20:07:
https://nl.hardware.info/...bare-aa-batterijen-getest

Ik had dit artikel van hw info gevonden. Ben voor de ReCyko gegaan. Op bol kan je ze vinden, los of incl lader

Ze doen het erg goed in de G2 Controllers, gaan lang mee.
Dat lijken 1,2V batterijen te zijn zo te zien? De controllers werken beter met 1,5V of 1,6V batterijen.

• DKWB
Erwintjuh schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:07:
Krijgt je USB poort dan wel genoeg stroom. Dat wat je omschrijft heb ik ook gehad toen ik de verkeerde USB poort gebruikte. Daar is deze headset volgens mij heel kritisch over
Ik heb een MSI B550 Tomahawk moederbord. De G2 werkt op geen enkel van de USB poorten, ook niet via USB-C. Drivers zijn al up-to-date. Het werkt alleen via de USB-A 3.0 poort op de kast (Fractal R5). Het zou er mee te maken kunnen hebben, maar hij werkt verder prima. :S

Zojuist de G2 tracking vergeleken (alleen HMD) met de Odyssey+ en Quest 1. Tracking van de Odyssey+ is zodanig beter dat ik er daar weinig last van heb. Werkt overigens wel rechtstreeks op het moederbord. Quest 1 is het ook vele malen beter, beter nog dan de Odyssey+.

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/H0737205ff60d4f569a96835045442215Z/Jugee-Aa-1-5V-3000mWh-2000Mah-Aaa-1000mwh-Li-Ion-Lithium-Usb-Oplaadbare-Aa-Batterij-En.jpg_q50.jpg

Deze heb ik gekocht ergens op Ali.
Doe er een week.

• Cruisix
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 19:37
Even wat anders. Misschien al gepost maar dan heb ik het nog niet gevonden.

G2 sinds zaterdag maar SteamVR geeft bij de default waardes van de resolutie iets in de trend van 3700x3700 per eye. Dat is wat extreem zelfs voor mijn 3090.

Ik heb dan ook met de hand de per eye res terug moeten zetten om bijvoorbeeld Elite weer soepel te krijgen. Is het bekend dat dit zo vreemd gerapporteerd wordt door SteamVR?

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Cruisix schreef op donderdag 17 december 2020 @ 21:45:
Even wat anders. Misschien al gepost maar dan heb ik het nog niet gevonden.

G2 sinds zaterdag maar SteamVR geeft bij de default waardes van de resolutie iets in de trend van 3700x3700 per eye. Dat is wat extreem zelfs voor mijn 3090.

Ik heb dan ook met de hand de per eye res terug moeten zetten om bijvoorbeeld Elite weer soepel te krijgen. Is het bekend dat dit zo vreemd gerapporteerd wordt door SteamVR?
Volgens mij hoe beter je specs hoe hoger de resolutie uitvalt heb ik begrepen. Ik zal dus een iets mindere standaard 100% resolutie krijgen met mijn kaart met steam.

Een 2080 kaart zit op 3184 x 3096 op 100% in steam. Vreemd is het wel inderdaad. Gewoon een beetje mee spelen en kijken of het beeld net zo goed blijft in game en met dus goede fps (liefst 90 fps dus).

[ Voor 9% gewijzigd door Plugin op 17-12-2020 22:23 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste