Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phoentje
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

Alain46 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:37:
[...]

Heb je verder al wat gehoord van HP? Ik heb maandag de rekenwinkel gemailed dat ik een RMA wil, hun hebben me laten bellen met HP omdat ik een "authorisatieformulier" moet hebben voor een RMA. HP heeft hiervoor een ticket aangemaakt, maar ik heb na 3 dagen nog niks gehoord.
Ik heb niets meer gehoord, ticket nummer wel ontvangen. Zal morgen eens de status opvragen. Ik vermoed dat ze het probleem inmiddels veel aangemeld krijgen en zoeken naar een oplossing. Hoop gewoon losse hoofdtelefoon die wel aansluit.

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-06 07:47
Mocht iemand vragen hebben voor HP of Microsoft, ze doen nu een AMA op reddit:
https://www.reddit.com/r/...everb_g2_update/?sort=new

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09:04

Hu9o

Schokkend

JohnnieWbl schreef op donderdag 3 december 2020 @ 21:32:
Mocht iemand vragen hebben voor HP of Microsoft, ze doen nu een AMA op reddit:
https://www.reddit.com/r/...everb_g2_update/?sort=new
Kan wel raden wat het nummer 1 onderwerp gaat zijn voor een AMA met HP.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-07 19:59
Ik zie hier de 3d geprinte faceplaat langskomen. Ik heb geen 3D printer dus hoe kan ik die dingen laten maken bij mij in de buurt? Lijkt mijj het proberen waard tenminste.

[ Voor 13% gewijzigd door ZelianGuy op 04-12-2020 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewcookie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-06 15:39
ZelianGuy schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:57:
Ik zie hier de 3d geprinte faceplaat langskomen. Ik heb geen 3D printer dus hoe kan ik die dingen laten maken bij mij in de buurt? Lijkt mijj het proberen waard tenminste.
Er zijn bedrijven die dat doen, maar die die zijn vrij prijzig meestal. Beter zoek je iemand die er 1 heeft en die het even voor je print.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
Jewcookie schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 10:02:
[...]

Er zijn bedrijven die dat doen, maar die die zijn vrij prijzig meestal. Beter zoek je iemand die er 1 heeft en die het even voor je print.
Die heb ik dus niet echt :X. Ik zal ff wat gaan zoeken. Wat is de link naar de blueprint (of hoe dat dan ook heet :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.babek
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

mr.babek

-+-+-+-+-+

Gisteren mijn G2 ontvangen (via Unbound VR, besteld op 2 oktober).
Installatie ging vlekkeloos. USBc een een USB 3.1 van het mainboard gebruikt om aan te sluiten.
Vervolgens het systeem geboot en toen kreeg ik gelijk de mixed reality installatie en configuratie voorgeschoteld. Geen dode pixel, prima geluid. Dus ik ben blij.
Heb er nog niet al te veel mee kunnen doen, dat komt dit weekend.
Het enige wat bij mij ineens niet meer werkt is Corsair iCUE. mijn devices (k70, m65, H115i en mm800) worden niet meer herkend. Heeft iemand anders dit probleem toevallig ook en weten op te lossen?

Obsidian 750D,MSI Tomahawk z790, i9 13900K, H150i, 64GB DDR5 6200Mhz, INNO3d RTX4090,AX1200 PS, 4TB NVMe SSD, LG C1 48" 4K OLED, Next Level Racing GT Track, Fanatec DD Wheel&Pedals, KRK Rokit 6 speakers, Corsairt Virtuoso XT headset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixeled
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-06 01:15
ZelianGuy schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 10:27:
[...]

Die heb ik dus niet echt :X. Ik zal ff wat gaan zoeken. Wat is de link naar de blueprint (of hoe dat dan ook heet :+)
Je kan hem hier vinden op Thingiverse: https://www.thingiverse.com/thing:4666466

En mocht je een goede plek hebben gevonden om hem te 3D printen laat het me dan even weten, ik ben namelijk ook nog op zoek :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jewcookie
ZelianGuy schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 10:27:
[...]

https://www.thingiverse.com/thing:4666466ah iemand was me al voor. :&

[ Voor 4% gewijzigd door Jewcookie op 04-12-2020 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoNohT
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-07 14:30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

Goed nieuws is dat HP heeft aangegeven dat de 3d modellen ook binnenkort vrijgegeven worden van de ReverbG2, dit zou betekenen dat ook andere gaskets op de markt gaan komen.

Tevens nagebeld richting HP. En inmiddels teruggebeld. Ik zal een nieuwe set hoofdtelefoons opgestuurd krijgen om te kijken of dit mijn probleem zal oplossen. Helaas niet op voorraad dus zal even geduld moeten hebben.

[ Voor 39% gewijzigd door phoentje op 04-12-2020 10:43 ]

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewcookie
phoentje schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 10:43:
Goed nieuws is dat HP heeft aangegeven dat de 3d modellen ook binnenkort vrijgegeven worden van de ReverbG2, dit zou betekenen dat ook andere gaskets op de markt gaan komen.

Tevens nagebeld richting HP. En inmiddels teruggebeld. Ik zal een nieuwe set hoofdtelefoons opgestuurd krijgen om te kijken of dit mijn probleem zal oplossen. Helaas niet op voorraad dus zal even geduld moeten hebben.
Ze zijn al vrijgegeven onder een NDA clausule.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

Goeie info voor alle ReverbG2 users met speaker problemen.

https://www.reddit.com/r/...tm_medium=web2x&context=3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:20

Bezulba

Formerly known as Eendje

Echt.. krijg ik eindelijk dat ding binnen. Werkt het 5 minuten en daarna gewoon compleet totaal helemaal niet meer...

Alle usb poorten op m'n pc gedaan (usb C en met de adapter) lampje brand op de power supply, ik krijg ook een melding als ik de usb kabel in een normale poort stop en niet een SS... dus dat lijkt ie allemaal te herkennen. Ik zie in computer management de HP Reverb onder mixed reality devices verschijnen, maar geen lampje op het hp logo, helemaal niets. Duurt overigens wel een eeuwigheid voordat ik het pingletje weer hoor van windows dat er iets is aangesloten.

Ik heb de driver verwijderd, Mix reality portal verwijderd. Alle programma's in de achtergrond uitgezet, allemaal geen effect.

(&!&$(!&!$@^&!@#"^

[ Voor 8% gewijzigd door Bezulba op 04-12-2020 16:43 ]

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02-07 18:46
Zit de reacties hier te lezen maar klinkt niet best... Ik heb nu een quest 2 en wil de reverb 2 voor DCS flightsim gebruiken maar twijfel nu eigenlijk wel. Hoe is jullie ervaring met DCS of een flightsim? Ik wil ze beide houden (quest en reverb2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platte_Band
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-07 20:52
Bezulba schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:42:
Echt.. krijg ik eindelijk dat ding binnen. Werkt het 5 minuten en daarna gewoon compleet totaal helemaal niet meer...
Zit de kabel diep genoeg in de headset? Dat puntje moet net een beetje verdwijnen onder de rand

Edit: misschien ook WMR opnieuw installeren? De windows en de steam versie

[ Voor 10% gewijzigd door Platte_Band op 04-12-2020 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwintjuh
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-01 12:17

Alle usb poorten op m'n pc gedaan (usb C en met de adapter) lampje brand op de power supply, ik krijg ook een melding als ik de usb kabel in een normale poort stop en niet een SS... dus dat lijkt ie allemaal te herkennen. Ik zie in computer management de HP Reverb onder mixed reality devices verschijnen, maar geen lampje op het hp logo, helemaal niets. Duurt overigens wel een eeuwigheid voordat ik het pingletje weer hoor van windows dat er iets is aangesloten.

Ik heb de driver verwijderd, Mix reality portal verwijderd. Alle programma's in de achtergrond uitgezet, allemaal geen effect.

(&!&$(!&!$@^&!@#"^
Heb ik ook gehad. Goed de kabel in de headset aandrukken. Ik heb het nog wel eens als ik de headset omhoog geklapt heb gehad. die kabel zit echt op een onhandige positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Platte_Band schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:52:
[...]

Zit de kabel diep genoeg in de headset? Dat puntje moet net een beetje verdwijnen onder de rand

Edit: misschien ook WMR opnieuw installeren? De windows en de steam versie
Beide opnieuw geinstalleerd, kabel krijg ik fysiek niet verder geduwd.

Ik had hem net een minuut of 15 aan de gang, toen liep pc vast en was alles zwart en nu werkt het weer niet :(

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwintjuh
Bezulba schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 17:17:
[...]

Ik had hem net een minuut of 15 aan de gang, toen liep pc vast en was alles zwart en nu werkt het weer niet :(
Check ook even de kabels van de break out box. Dat hielp bij mij ook na zo’n probleem.

Je had al andere usb poorten geprobeerd toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Erwintjuh schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 17:50:
[...]

Check ook even de kabels van de break out box. Dat hielp bij mij ook na zo’n probleem.

Je had al andere usb poorten geprobeerd toch?
yup. Net ook aan een usb hub gehangen maar die is niet 3.0 dus krijg ik melding.

voorkant geprobeerd, achterkant, maakt allemaal niet uit..

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platte_Band
Bezulba schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 17:17:
[...]

En dat gaatje boven op de kabel is nog maar net zichtbaar? Ik kan hem, als ik precies van bovenaf kijk, hem net maar wel volledig zien. Wel erg jammer dit :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stiello
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-06 22:36
Zojuist voor het eerst de headset aangesloten. Geen erge problemen gehad, ik was natuurlijk al ingelezen op dit forum, dus kon alles meteen fixen.

Het in elkaar zetten van de headset verliep ook soepel, ik was alleen erg huiverig om het clipje waar de kabel achter kan gelust worden los te maken. Maar dat ging gelukkig goed.

Alle kabels er in geprikt, overal even extra aangeduwd en hop naar de pc.

Na het proberen van 2 usb poorten kreeg ik bij de 3e een melding in het mixed reality portal. Het portal starten overigens niet vanzelf op maar heb ik zelf opgestart. Daarna kreeg ik dus de melding bedankt voor het kopen van de hp reverb.

Installatie verliep verder soepel, even de stappen doorlopen. Dit is trouwens de eerste keer dat ik een VR headset gebruik icm met een pc. Heb wel de Gear VR gehad.

Mijn eerste indruk. Bizar. Ongelooflijk scherp. Tracking werkt vooralsnog heel goed. Geluid werkt prima, geen gekraak of uitval, volume ook goed. De sweetspot vind ik eigenlijk erg goed en de fov vind ik ook helemaal niet tegenvallen.

Toen starten ik HL:A op. Mijn indruk was toen: Dit is niet meer normaal. Ik heb denk ik een half uur op het balkon gestaan. Rond gekeken. Dingen opgepakt, van t balkon gegooid. Niet normaal. Ik dacht echt niet dat VR zo mooi was ondertussen.

Aldaar mijn bevinding. Dit was het wachten echt dubbel en dwars waard!

Stiello.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoesBroes
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-06 11:37
Bezulba schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 19:01:
[...]

yup. Net ook aan een usb hub gehangen maar die is niet 3.0 dus krijg ik melding.

voorkant geprobeerd, achterkant, maakt allemaal niet uit..
Net met veel pijn en moeite de Reverb geïnstalleerd. Ik had een soortgelijk probleem waar de headset voor een korte tijd werkte maar steeds de usb verbinding wegviel. Heb een x570 moederbord dus was bang dat het iets met de usb zou zijn.

Uiteindelijk met wat trial en error erachter gekomen dat het een probleem van de videokaart of monitor was, deze monitor uitgezet en het werkt nu perfect! :)

Weet dus niet waar het probleem nou precies ligt, misschien is 4k 144hz in combinatie met een Reverb toch wat te veel van het goede, maar het is zeker het proberen waard als je een extra monitor hebt aangesloten.

kaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Stiello schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 20:51:
Zojuist voor het eerst de headset aangesloten. Geen erge problemen gehad, ik was natuurlijk al ingelezen op dit forum, dus kon alles meteen fixen.

Het in elkaar zetten van de headset verliep ook soepel, ik was alleen erg huiverig om het clipje waar de kabel achter kan gelust worden los te maken. Maar dat ging gelukkig goed.

Alle kabels er in geprikt, overal even extra aangeduwd en hop naar de pc.

Na het proberen van 2 usb poorten kreeg ik bij de 3e een melding in het mixed reality portal. Het portal starten overigens niet vanzelf op maar heb ik zelf opgestart. Daarna kreeg ik dus de melding bedankt voor het kopen van de hp reverb.

Installatie verliep verder soepel, even de stappen doorlopen. Dit is trouwens de eerste keer dat ik een VR headset gebruik icm met een pc. Heb wel de Gear VR gehad.

Mijn eerste indruk. Bizar. Ongelooflijk scherp. Tracking werkt vooralsnog heel goed. Geluid werkt prima, geen gekraak of uitval, volume ook goed. De sweetspot vind ik eigenlijk erg goed en de fov vind ik ook helemaal niet tegenvallen.

Toen starten ik HL:A op. Mijn indruk was toen: Dit is niet meer normaal. Ik heb denk ik een half uur op het balkon gestaan. Rond gekeken. Dingen opgepakt, van t balkon gegooid. Niet normaal. Ik dacht echt niet dat VR zo mooi was ondertussen.

Aldaar mijn bevinding. Dit was het wachten echt dubbel en dwars waard!
toon volledige bericht
Hah zo had ik mijn eerste moment in VR ook beleefd.
Helaas is het magische effect er na een week niet meer. Dan voelt het niet meer 'wow', maar 'normaal'.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThoNohT
Hier liep ook alles redelijk soepel. Enige probleem wat ik tot nu toe tegen ben gekomen is dat de rechter koptelefoon af en toe weg lijkt te vallen, maar meestal werkt hij wel gewoon. Ik heb hem er inmiddels al een keer afgeschroefd, maar misschien ook nog eens de contactpuntjes met alcohol schoonmaken.

Tweede probleem is de controller mapping in Bigscreen. Ik kan er eigenlijk alles behalve makkelijk bewegen. Soms doet het linker pookje het, maar meestal kan ik compleet niet draaien of teleporteren. Ik weet nog niet wat de trigger is waardoor ik het soms ineens wel kan.

Performance is eigenlijk overal perfect met mijn RTX3080. Enkel in Assetto Corsa Competizione ervaar ik framedrops, onafhankelijk van op welke instelling hij staat. Dat is wel jammer, want dat is eigenlijk het spel wat ik er het meeste mee wil spelen :/

Edit: Nu kan ik in BS met de rechter thumbstick draaien. Links is links, en omhoog en omlaag duwen is rechtsom draaien. Teleporteren lukt niet :P
Edit2: Na een keer naar steamvr desktop view op en neer werken alle thumbsticks normaal 8)7 Hier is geen pijl op te trekken. Ben benieuwd hoe het zo gaat werken.

[ Voor 33% gewijzigd door ThoNohT op 05-12-2020 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

ThoNohT schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 23:49:
Hier liep ook alles redelijk soepel. Enige probleem wat ik tot nu toe tegen ben gekomen is dat de rechter koptelefoon af en toe weg lijkt te vallen, maar meestal werkt hij wel gewoon. Ik heb hem er inmiddels al een keer afgeschroefd, maar misschien ook nog eens de contactpuntjes met alcohol schoonmaken.

Tweede probleem is de controller mapping in Bigscreen. Ik kan er eigenlijk alles behalve makkelijk bewegen. Soms doet het linker pookje het, maar meestal kan ik compleet niet draaien of teleporteren. Ik weet nog niet wat de trigger is waardoor ik het soms ineens wel kan.

Performance is eigenlijk overal perfect met mijn RTX3080. Enkel in Assetto Corsa Competizione ervaar ik framedrops, onafhankelijk van op welke instelling hij staat. Dat is wel jammer, want dat is eigenlijk het spel wat ik er het meeste mee wil spelen :/

Edit: Nu kan ik in BS met de rechter thumbstick draaien. Links is links, en omhoog en omlaag duwen is rechtsom draaien. Teleporteren lukt niet :P
Edit2: Na een keer naar steamvr desktop view op en neer werken alle thumbsticks normaal 8)7 Hier is geen pijl op te trekken. Ben benieuwd hoe het zo gaat werken.
Ik kan de controller mapping in 'I expect you to die' maar niet normaal krijgen. Specifiek de telekinesis tool.
Waarom is bindings veranderen niet gewoon zoals in normale spellen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

BoesBroes schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 21:21:
[...]

Net met veel pijn en moeite de Reverb geïnstalleerd. Ik had een soortgelijk probleem waar de headset voor een korte tijd werkte maar steeds de usb verbinding wegviel. Heb een x570 moederbord dus was bang dat het iets met de usb zou zijn.

Uiteindelijk met wat trial en error erachter gekomen dat het een probleem van de videokaart of monitor was, deze monitor uitgezet en het werkt nu perfect! :)

Weet dus niet waar het probleem nou precies ligt, misschien is 4k 144hz in combinatie met een Reverb toch wat te veel van het goede, maar het is zeker het proberen waard als je een extra monitor hebt aangesloten.
Ik heb het gefixt met een powerd usb 3.0 hub. Werkt nu als een zonnetje!

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-07 19:38

(&!&$(!&!$@^&!@#"^
Zelfde hier, werkte 2 dagen maar krijg m nu niet aan de praat :(

Windows geeft alleen t pling geluidje en WMR lijkt het niet te herkennen

[ Voor 3% gewijzigd door RobinF op 05-12-2020 14:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jewcookie
De G2 faceplate heeft zijn laatste update gehad. Bij V9 kan je de 4x5mm magneten en nu in drukken en hoef je ze niet meer te verlijmen.

Ik ben er klaar mee nu. Dit is de final version. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Jewcookie schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 13:47:
De G2 faceplate heeft zijn laatste update gehad. Bij V9 kan je de 4x5mm magneten en nu in drukken en hoef je ze niet meer te verlijmen.

Goed bezig :)

Misschien nu een gunstock? O-)

Ik zat te denken om zelf iets te tekenen waarbij het niet z'on model is waar je de onderkant van de controller erin schuift. Maar dat hij via een magneet klikt aan de platte zijde waar de ring aan het handvat mee vast zit.

Alleen ben ik zo'n noob in fusion360 dat mij dit een week gaat duren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

kleine request, een versie voor brildragers met airvents? Hij beslaat nogal op mijn hete hoofd :( :P

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewcookie
Hu9o schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 14:09:
[...]

Goed bezig :)

Misschien nu een gunstock? O-)

Ik zat te denken om zelf iets te tekenen waarbij het niet z'on model is waar je de onderkant van de controller erin schuift. Maar dat hij via een magneet klikt aan de platte zijde waar de ring aan het handvat mee vast zit.

Alleen ben ik zo'n noob in fusion360 dat mij dit een week gaat duren :+
Zoiets bedoel je?
https://www.thingiverse.com/thing:2828833

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewcookie
Bezulba schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 15:07:
[...]

kleine request, een versie voor brildragers met airvents? Hij beslaat nogal op mijn hete hoofd :( :P
Sorry, ik doe geen requests. Met de hoeveelheid requests die ik heb gekregen kan ik de rest van het jaar wel vullen met tekenen!

De openingen tussen gasket en bril is met deze trouwens al veel groter dan met de standaard. Wellicht is een icepack op je hoofd een oplossing. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:16
Inmiddels ligt de headset buurt nu ruim anderhalve week. Beetje gewend aan de sweet spot maar ja, nu nog maanden bidden voor een 3080 om er iets mee te kunnen doen.

Op mijn 2070 Super draait het in ieder geval niet in de native resolutie. Als ik het lager zet wordt het meteen wel erg blurry.

Controller tracking is bij mij trouwens echt slecht. Die dingen springen steeds op en neer. Was op de Odyssey+ veel beter en stabieler.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 29-06 18:13
Bezulba schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 15:07:
[...]

Dan is je bril gewoon te koud als je hem op zet. Had ik in het begin ook erg last van het is nogal koud in de ruimte waar ik hem gebruik. Ik verwarm hem nu van te voren vaak even op met een föhn en dat werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Thodekroo schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 15:39:
[...]

Dan is je bril gewoon te koud als je hem op zet. Had ik in het begin ook erg last van het is nogal koud in de ruimte waar ik hem gebruik. Ik verwarm hem nu van te voren vaak even op met een föhn en dat werkt prima :)
Kijk wel uit als je bril een coating heeft, die kunnen vaak al barsten bij 50 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewcookie
Phusebox schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 15:38:

Controller tracking is bij mij trouwens echt slecht. Die dingen springen steeds op en neer. Was op de Odyssey+ veel beter en stabieler.
Je gebruikt v1,6 batterijen? Schijnt dat die er in moeten. Ik vind het best wel prima de tracking en ben de Index gewend.

[ Voor 9% gewijzigd door Jewcookie op 05-12-2020 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Jewcookie schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 15:45:
[...]

Je gebruikt v1,6 batterijen? Schijnt dat die er in moeten. Ik vind het best wel prima de tracking en ben de Index gewend.
Ehm nee wat er bij zat. Heb ook geen 1,6 V batterijen. Was bij de Odyssey nooit een issue en een redelijke fail als dat zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

Benieuwd naar de foto van t eindresultaat! Heb een vive cover besteld . Hoop dat die er op past

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewcookie
Phusebox schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 18:47:
[...]

Ehm nee wat er bij zat. Heb ook geen 1,6 V batterijen. Was bij de Odyssey nooit een issue en een redelijke fail als dat zo is.
https://reverb.danol.cz/b...%20long%2Dterm%20solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewcookie
phoentje schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 18:59:
[...]

Benieuwd naar de foto van t eindresultaat! Heb een vive cover besteld . Hoop dat die er op past
Hij ziet er hetzelfde uit hoor. Hij klikt gewoon goed vast op de G2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Bizar. Dat weet toch geen enkele normale consument. Net een shitload nieuwe rechargables gekocht maar momenteel zitten de batterijen er nog in die er bij zaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Nee, het is wel een gunstock. Maar de bevestiging is via het handvat.
Ik bedoel dat hij vast zit onder het frame. Aan het vlakke stuk waar de licht-ring vast zit aan de rest van de controller. (waar het serie nummer staat van de controllers).

meest budget versie die ik kon vinden:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3CuTQ7o.jpg
Maar dan voor de G2 natuurlijk.

[ Voor 13% gewijzigd door Hu9o op 05-12-2020 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewcookie
Hu9o schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 19:54:
[...]

Ik bedoel dat hij vast zit onder het frame. Aan het vlakke stuk waar de licht-ring vast zit aan de rest van de controller. (waar het serie nummer staat van de controllers).

[Afbeelding]
Dit is wel een uitgelezen kans om eens met Fusion 360 aan de slag te gaan. Het hoeft ook niet morgen en af hè. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Jewcookie schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 20:01:
[...]

Dit is wel een uitgelezen kans om eens met Fusion 360 aan de slag te gaan. Het hoeft ook niet morgen en af hè. :D
Zo was ik er ook aan begonnen :Y) -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewcookie
Hu9o schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 20:02:
[...]

Zo was ik er ook aan begonnen :Y) -O-
Ja dat gevoel ken ik wel. Nu even volhouden en de juiste tool vinden om wel die vorm te krijgen die je wil. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seriousjin
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 02-07 21:39

seriousjin

Let's get seriously serious..

ZelianGuy schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:02:
[...]

Ik heb hem heel kort opgehad. Om dat ff uit te zoeken moet even weer een iracing subje nemen en een dagje uittrekken om beide headsets op en af te doen en zeggen wat het 'beste' is. PErsoonlijk heb ik de Reverb genomen vanwege de betere resolutie maar nog niet in de sim geprobeerd.

Wil nog best wel een keertje naast elkaar proberen voor een dagje maar niet nu. Heb het de komende paar dagen erg druk.
Ik ben hier ook wel benieuwd naar (misschien staat het ergens in de topic, in dat geval excuus en kom ik het zo waarschijnlijk tegen), maar heb je dit al geprobeerd? :*)

"You may be big, but I am serious!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

Jewcookie schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 19:31:
[...]

Hij ziet er hetzelfde uit hoor. Hij klikt gewoon goed vast op de G2.
👍🏼

Inmiddels al aan het experimenten met face pads die gelijk passen of heb je nu de foam er gewoon op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZelianGuy
seriousjin schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 23:30:
[...]

Ik ben hier ook wel benieuwd naar (misschien staat het ergens in de topic, in dat geval excuus en kom ik het zo waarschijnlijk tegen), maar heb je dit al geprobeerd? :*)
Nog niet! iRacing subje is afgelopen maar als er meer mensen zijn met interesse zal ik me ff opofferen :+.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erwintjuh
ZelianGuy schreef op zondag 6 december 2020 @ 07:51:
[...]

Nog niet! iRacing subje is afgelopen maar als er meer mensen zijn met interesse zal ik me ff opofferen :+.
Toevallig net mijn iRacing sub weer gestart. Moet wel zeggen dat met een 3080 en de HP reverb g2 ik de verwachting had dat je de grafische settings hoger kon zetten. Helaas nog altijd niet het geval.

Verder ziet het er wel ongelofelijk scherp uit allemaal. Ik persoonlijk vind het heel fijn racen en het neemt mijn twijfel of ik niet naar tripple monitors moest overstappen voor mij volledig weg. Nu nog een grafische kaart die wel alles op max aankan en dan ben ik gelukkig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

Erwintjuh schreef op zondag 6 december 2020 @ 11:51:
[...]

Toevallig net mijn iRacing sub weer gestart. Moet wel zeggen dat met een 3080 en de HP reverb g2 ik de verwachting had dat je de grafische settings hoger kon zetten. Helaas nog altijd niet het geval.

Verder ziet het er wel ongelofelijk scherp uit allemaal. Ik persoonlijk vind het heel fijn racen en het neemt mijn twijfel of ik niet naar tripple monitors moest overstappen voor mij volledig weg. Nu nog een grafische kaart die wel alles op max aankan en dan ben ik gelukkig :P
Ik heb met de 3080 en 5600x wel flink alles omhoog gezet, weet welke combinatie jij hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwintjuh
phoentje schreef op zondag 6 december 2020 @ 13:32:
[...]

Ik heb met de 3080 en 5600x wel flink alles omhoog gezet, weet welke combinatie jij hebt?
Ja, ik heb ook wel meer omhoog kunnen zetten als eerst. Heb je zeker gelijk in. Had alleen op hoger gehoopt ;)

Misschien dat mijn cpu nu ook een bottleneck is. Dat is nog een oudere i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

Ik had iig al een mega verschil bij m’n 5600x vanaf m’n 3600x, FPS komt tenslotte vanuit de CPU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuntoXII
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-06 09:23
Net mijn HP reverb G2 uit de doos gehaald en ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Installatie doorlopen ik zit nu in de mixed-reality portal. De tracking van de headset werkt, alles goed, geen foutmeldingen, maarrrrr. Ik krijg met geen mogelijkheid het beeld op de headset, daar is alles zwart. Iemand enig idee? Mis ik iets?

Kortom, help, geen beeld! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewcookie
PuntoXII schreef op zondag 6 december 2020 @ 15:15:
Net mijn HP reverb G2 uit de doos gehaald en ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Installatie doorlopen ik zit nu in de mixed-reality portal. De tracking van de headset werkt, alles goed, geen foutmeldingen, maarrrrr. Ik krijg met geen mogelijkheid het beeld op de headset, daar is alles zwart. Iemand enig idee? Mis ik iets?

Heb je een x570 mobo? Radeon 6800xt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuntoXII
l

[ Voor 97% gewijzigd door PuntoXII op 06-12-2020 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuntoXII
Jewcookie schreef op zondag 6 december 2020 @ 15:20:
[...]

Heb je een x570 mobo? Radeon 6800xt?
Nee, heb al wat ouder moederbord... 4 jaar oud denk ik, type even opzoeken, ASUS P5K, golden oldie. Mijn videokaart is een een Geforce GTX 970.

Plan was nieuwe pc aan te schaffen voor deze headset, maar ja, levertijden van 3080 zijn niet echt fantastisch.... met daarbij nieuwe Zen 3 processor. Maar eerst even testen op mijn oude pc. Nu eerst proberen uit te sluiten of het software of hardware is.

[ Voor 41% gewijzigd door PuntoXII op 06-12-2020 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seriousjin

seriousjin

Hu9o schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 19:54:
[...]

[Afbeelding]
Dat is gewoon een PVC buisje met een tennisbal toch? Ben benieuwd of ik zoiets in elkaar kan zetten voor de G2 controllers :*). Laat me weten als je nog wat vindt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seriousjin

seriousjin

ZelianGuy schreef op zondag 6 december 2020 @ 07:51:
[...]

Ik ben persoonlijk vooral benieuwd naar de sweet spot die klein zou zijn, tracking en chromatic aberation. Kudos voor je opoffering vast _/-\o_ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Het valt mij op dat ik wat horizontale lijnen zie, vooral bij het menu van Star Wars Squadrons. Weet trouwens niet of ik het lijnen kan noemen, maar ik zie horizontaal een heel vaag patroon. Is dit normaal? Ik zie het vooral bij sommige egale kleuren.

[ Voor 24% gewijzigd door Cobiwan op 06-12-2020 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wardjinn
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 02-07 14:41
PuntoXII schreef op zondag 6 december 2020 @ 15:15:

Heb je de kabel die in de headset zelf gaat goed aangedrukt? Misschien even loshalen en weer goed aandrukken.
https://youtu.be/NHbLaSGYFnQ?t=7029

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuntoXII
Wardjinn schreef op zondag 6 december 2020 @ 20:21:
[...]

Heb je de kabel die in de headset zelf gaat goed aangedrukt? Misschien even loshalen en weer goed aandrukken.
https://youtu.be/NHbLaSGYFnQ?t=7029
Kabel zat goed, ik kom er net achter dat als ik hem op 60hz zet ik wel beeld krijg! Op zicht blij, hij is niet kapot... Maar ja, 60hz is niet te doen, flikkert als een gek. 90hz werkt het niet. ik heb hem direct aangesloten op mijn displayport. Ik heb dus een GTX 970. Blijkbaar kan hij de bandbreedte niet aan ofzo. Dan is nu de vraag, ik heb het nog niet gevonden, hoe krijg ik de resolutie naar beneden en dan toch 90hz? Bij de instellingen zie ik alleen maar de max resolutie of automatisch, ik kan het niet omlaag brengen. Iemand tips?

Even automobilista 2 getest en dit werkt, maar 60hz niet te doen... en nog andere vraag, hoe zorg ik dat mijn muis het doet in VR ip de pointer van de headset? Ik wil hem alleen voor racegames gebruiken. De controllers heb ik ook nog in de doos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platte_Band
Sj44k13 schreef op zondag 6 december 2020 @ 18:16:
Het valt mij op dat ik wat horizontale lijnen zie, vooral bij het menu van Star Wars Squadrons. Weet trouwens niet of ik het lijnen kan noemen, maar ik zie horizontaal een heel vaag patroon. Is dit normaal? Ik zie het vooral bij sommige egale kleuren.
Ik heb dit ook, vooral inderdaad met egale kleuren en dan zeker als je je hoofd links/rechts gaat kantelen. Ik weet niet of dit een productie fout is of dat niet iedereen het opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Platte_Band schreef op zondag 6 december 2020 @ 21:45:
[...]

Ik heb dit ook, vooral inderdaad met egale kleuren en dan zeker als je je hoofd links/rechts gaat kantelen. Ik weet niet of dit een productie fout is of dat niet iedereen het opvalt.
Lees ook op Reddit dat het sommige mensen opvalt. Eigenlijk alleen in het menu van star wars squadron is het een beetje storend. Voor de rest alleen als je weet dat t er is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DKWB
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:18
DKWB schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:11:
Ik heb ze opnieuw gemonteerd met rubberen ringetjes zoals in dit topic: https://www.reddit.com/r/HPReverb/comments/k1exuy/first_day_using_g2/

Het lijkt opgelost. Ook tijdens het bewegen / draaien van de speakers blijft het geluid goed. Ik houd jullie op de hoogte. :)
De extra ringetjes voor de speakers heeft helaas niet geholpen, de rechter speaker valt alweer uit. :F
Sj44k13 schreef op zondag 6 december 2020 @ 21:59:
[...]
Lees ook op Reddit dat het sommige mensen opvalt. Eigenlijk alleen in het menu van star wars squadron is het een beetje storend. Voor de rest alleen als je weet dat t er is.
De mijne heeft het ook, soort van horizontale banding. Het is gelukkig minder opvallend dan pixel inversion / vertical scanlines waar andere LCD headsets (Index bijv.) last van hebben.

Ik merk ook een soort van vermoeidheid met de G2, alsof mijn ogen niet helemaal scherp kunnen stellen. Ik heb wel een tijdje geen VR gespeeld in afwachting van de G2, dus misschien ligt het daar aan.

Verder draait het hier best soepel op een RTX3080, maar moet met name voor games zoals ACC, Automobilista 2 etc. de resolutie nog steeds terugschroeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jewcookie
DKWB schreef op zondag 6 december 2020 @ 22:33:
[...]

De extra ringetjes voor de speakers heeft helaas niet geholpen, de rechter speaker valt alweer uit. :F

[...]

Ik merk ook een soort van vermoeidheid met de G2, alsof mijn ogen niet helemaal scherp kunnen stellen. Ik heb wel een tijdje geen VR gespeeld in afwachting van de G2, dus misschien ligt het daar aan.
Ja daar heb ik ook last van. Het went al wel een beetje maar moet er soms bewust aan denken om wat meer mijn ogen te ontspannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuntoXII
DKWB schreef op zondag 6 december 2020 @ 22:33:
[...]

Verder draait het hier best soepel op een RTX3080, maar moet met name voor games zoals ACC, Automobilista 2 etc. de resolutie nog steeds terugschroeven.
Hoe schroef je de resolutie terug? In Windows mixed reality portal kan ik maar 1 kiezen, de hoogste. Zou daar graag half resolutie kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoNohT
Ik merk ook dat mijn ogen vermoeider worden dan met de Rift S inderdaad. Deze week ga ik de Rift S er weer eens bij pakken om wat meer te vergelijken.

Rechter speaker lijkt af en toe wat zachter te gaan als ik mijn hoofd beweeg. Na opnieuw vastschroeven en schoonmaken is hij niet meer helemaal uitgevallen, dus ik weet nog niet precies waar het uit komt.

ACC is echt het enige spel wat niet te doen is met de G2. Alle anderen draaien erg soepel met mijn 3080, maar ACC zelfs op de laagste settings zegt fpsVR dat hij ~72fps draait, maar elke paar ms een oranje piek waar er frames gedropped worden, en daarmee is het eigenlijk niet speelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:17

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
PuntoXII schreef op zondag 6 december 2020 @ 21:04:
[...]
Ik heb dus een GTX 970. Blijkbaar kan hij de bandbreedte niet aan ofzo.
Ik kan je niet helpen met je vragen, maar volgens mij is de 970 een kaart die onder de minimum specs zit die HP opgeeft. Dat zou wel kunnen verklaren waarom dat niet goed werkt.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PuntoXII
BM schreef op maandag 7 december 2020 @ 08:12:
[...]

Ik kan je niet helpen met je vragen, maar volgens mij is de 970 een kaart die onder de minimum specs zit die HP opgeeft. Dat zou wel kunnen verklaren waarom dat niet goed werkt.
Ik denk dat ik er achter ben, de GTX 970 heeft displayport 1.2 en de minimum spec voor 90hz en de native resolutie is displayport 1.3. Daarom ben ik nu op zoek naar een manier om half resolutie uit te sturen, zodat ik hem wel op 90hz kan zetten, 60hz is echt niet te doen. Ik ben er alleen nog niet achter hoe dat moet, op halve resolutie uitsturen. In de instellingen bij Mixed reality portal kun je wel een resolutie ‘kiezen’, maar dat geeft twee opties, automatisch en de hoogste resolutie (4000 nog wat x 2000 nog wat). Ik zal als ik achter mijn computer zit (nu op ipad) even screenshot posten. Als ik daar een lagere resolutie zou kunnen kiezen dan ben ik er volgens mij. Ik las ergens dat displayport 1.2 max 1440p met 144hz kan uitsturen, dat doe ik nu met mijn monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wardjinn
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 02-07 14:41
PuntoXII schreef op maandag 7 december 2020 @ 08:22:
[...]

Ik denk dat ik er achter ben, de GTX 970 heeft displayport 1.2 en de minimum spec voor 90hz en de native resolutie is displayport 1.3. Daarom ben ik nu op zoek naar een manier om half resolutie uit te sturen, zodat ik hem wel op 90hz kan zetten, 60hz is echt niet te doen. Ik ben er alleen nog niet achter hoe dat moet, op halve resolutie uitsturen. In de instellingen bij Mixed reality portal kun je wel een resolutie ‘kiezen’, maar dat geeft twee opties, automatisch en de hoogste resolutie (4000 nog wat x 2000 nog wat). Ik zal als ik achter mijn computer zit (nu op ipad) even screenshot posten. Als ik daar een lagere resolutie zou kunnen kiezen dan ben ik er volgens mij. Ik las ergens dat displayport 1.2 max 1440p met 144hz kan uitsturen, dat doe ik nu met mijn monitor.
Kan je de resolutie niet lager zetten via Steamvr? In de settings staat ie automatisch op 100% maar je zou het op 50% kunnen zetten waarmee je de resolutie halveert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jewcookie
PuntoXII schreef op maandag 7 december 2020 @ 08:22:
[...]

Ik denk dat dat dweilen met de kraan open is. En als je dan 90hz haalt, dan ga je zeker geen 90 fps halen met die GTX970 en is het alsnog een slideshow. Beter koop je gewoon een betere kaart en sluit je dan pas die G2 aan. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royvh
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23-11-2022
Leuk om al jullie ervaringen te lezen!

Zelf nog aan het wachten op de hp reverb g2 zonder controllers. Op tijd ge-preorderd dus als het goed is deze maand nog ontvangen.

Ook speciaal een rtx 3080 / 5800x systeem gebouwd zodat we (hopelijk) alles grafisch wat kunnen opkrikken! En dan gas erop tijdens het simracen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
Royvh schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:06:

Zelf nog aan het wachten op de hp reverb g2 zonder controllers. Op tijd ge-preorderd dus als het goed is deze maand nog ontvangen.
Heb je andere (Index?) controllers dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royvh
@Thodekroo nee ik heb geen controllers. Wil hem zoals de rift cv1 destijds gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
Ik heb geen ervaring met de cv 1, maar wel met de G2. Ik vraag me af hoe je zonder controllers in Steam VR komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royvh
@Thodekroo Voorheen kon je via Steam bijvoorbeeld PC2 opstarten in VR mode. Gewoon met je muis. Daarna alles bedienen met de knoppen op je racestuur.

Werkte ideaal. Eigenlijk vanuit gegaan dat dat nog steeds kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoNohT
Royvh schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:37:
@Thodekroo Voorheen kon je via Steam bijvoorbeeld PC2 opstarten in VR mode. Gewoon met je muis. Daarna alles bedienen met de knoppen op je racestuur.

Werkte ideaal. Eigenlijk vanuit gegaan dat dat nog steeds kan?
Ja hoor, dat gaat nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royvh
@ThoNohT dank voor je bevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
Ah ja ik heb daar dus een probleem mee. Als ik een game op wil starten VR mode dan start WMR wel automatisch maar krijg ik op de een of andere manier geen beeld op mijn headset. Heb nog niet de moeite genomen om dit verder uit te zoeken, ben er altijd via WMR ingegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royvh
@Thodekroo aah dat is vervelend. Kan ik je ook niet mee helpen aangezien ik nog niks in huis heb. Wellicht andere gebruikers wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoNohT
Thodekroo schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:41:
Ah ja ik heb daar dus een probleem mee. Als ik een game op wil starten VR mode dan start WMR wel automatisch maar krijg ik op de een of andere manier geen beeld op mijn headset. Heb nog niet de moeite genomen om dit verder uit te zoeken, ben er altijd via WMR ingegaan.
Werkt prima toen ik het deed.
WMR heeft wel de neiging om je muis te stelen, maar met Win + Y kun je deze weer terugkrijgen.

- Activeer WMR door headset even op te zetten (of vinger voor sensor)
- Start PC2 in Steam.
- Win + Y om muis terug te krijgen.
- Profit.

Damn wat ziet PC2 er goed uit met de G2. In ACC vind ik het niet zo heel veel toevallen tov de Rift S, misschien wel omdat de performance ruk is. Maar PC2 draait soepel, en ziet er echt heel goed uit.

[ Voor 15% gewijzigd door ThoNohT op 07-12-2020 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuntoXII
Wardjinn schreef op maandag 7 december 2020 @ 08:27:
[...]

Kan je de resolutie niet lager zetten via Steamvr? In de settings staat ie automatisch op 100% maar je zou het op 50% kunnen zetten waarmee je de resolutie halveert.
Nee en ja, het kan wel. Maar eerst wordt WMR gestart en deze 'wil' de bril niet aandoen op de hoge resolutie en daarna kan ik pas in steam VR de resolutie naar 50% zetten en dan komt er dus geen trigger meer ofzo, om het scherm in de bril alsnog aan te doen op 90hz met half resolutie. Zal vanavond weer verder testen, eerst verder met werken, zal dan ook even wat screenshots toevoegen met wat ik bedoel dat ik geen lagere resolutie kan kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuntoXII
Royvh schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:06:

Ook speciaal een rtx 3080 / 5800x systeem gebouwd zodat we (hopelijk) alles grafisch wat kunnen opkrikken! En dan gas erop tijdens het simracen!
Hee cool, dat is ook mijn plan, nieuwe pc bouwen hiervoor! Heb alleen nog geen 3080 kunnen bemachtigen... dus zit voorlopig nog op mijn oude systeem te klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:45

MazeWing

The plot thickens...

ThoNohT schreef op maandag 7 december 2020 @ 07:33:
Ik merk ook dat mijn ogen vermoeider worden dan met de Rift S inderdaad. Deze week ga ik de Rift S er weer eens bij pakken om wat meer te vergelijken.

Rechter speaker lijkt af en toe wat zachter te gaan als ik mijn hoofd beweeg. Na opnieuw vastschroeven en schoonmaken is hij niet meer helemaal uitgevallen, dus ik weet nog niet precies waar het uit komt.

ACC is echt het enige spel wat niet te doen is met de G2. Alle anderen draaien erg soepel met mijn 3080, maar ACC zelfs op de laagste settings zegt fpsVR dat hij ~72fps draait, maar elke paar ms een oranje piek waar er frames gedropped worden, en daarmee is het eigenlijk niet speelbaar.
Dat spel is een clusterfuck in VR!

Ik heb de afgelopen dagen ook lopen klooien met 10 duizend instellingen voor m'n quest 2, maar het spel blijft er lelijk uitzien, dan wel een slechte performance hebben.

De normale Assetto Corsa, Project Cars 2 en/of iRacing doen dit zoveel beter. E.e.a. heeft te maken met de Unreal Engine 4 die ACC gebruikt. Dit is niet echt geschikt voor VR door de rendering die ze gekozen hebben.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoNohT
MazeWing schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:09:
[...]

Dat spel is een clusterfuck in VR!

Ik heb de afgelopen dagen ook lopen klooien met 10 duizend instellingen voor m'n quest 2, maar het spel blijft er lelijk uitzien, dan wel een slechte performance hebben.

De normale Assetto Corsa, Project Cars 2 en/of iRacing doen dit zoveel beter. E.e.a. heeft te maken met de Unreal Engine 4 die ACC gebruikt. Dit is niet echt geschikt voor VR door de rendering die ze gekozen hebben.
Met de Rift S heb ik best wel prima settings gevonden waarin hij lekker draait. Zelfs al een endurance race in VR gereden. Het is echt vooral SteamVR waarin het nu totaal niet te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:45

MazeWing

The plot thickens...

ThoNohT schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:10:
[...]

Met de Rift S heb ik best wel prima settings gevonden waarin hij lekker draait. Zelfs al een endurance race in VR gereden. Het is echt vooral SteamVR waarin het nu totaal niet te doen is.
Het heeft te maken met de resolutie. Maar het is erg vreemd hoe ACC omgaat met de render resolution en pixel density.

Je zou verwachten, zeker bij een headset met hoge resolutie zoals de G2 (of Quest 2) dat wanneer je gebruik maakt van de native resolutie je een scherp beeld krijgt als je:
- Render resolution op 100% zet
- Pixel Density op 100% zet

Maar dat is alles behalve het geval. Het is dan nog 1 grote wazige bedoening. Iets dat erger wordt wanneer je afwijkt van de native resolutie (en dus gebruik maakt van een lagere resolutie). Dan wordt het een wazige pixelbrij.
Render resolution maakt echter weinig verschik. het is de pixel density die echt verschil maakt.
De enige manier om het een beetje speelbaar te maken is om de render resolution op 50% te zetten en pixel density op 200% (en dan 200-300% sharpness). Of de render resolution op iets van 70% en pixel density richting de 150-160%
Zodra de pixel density echter richting de100% gaat wordt het er niet beter op.

In dat opzicht wijkt dit spel enorm af van ieder ander VR-spel. Dit is schijnbaar al sinds de release zo en is nauwelijks beter geworden.

SteamVR geeft de G2 een veel hogere resolutie omdat ze rekening houden met de barrel distortion en de correctie daarvan. Om echt een 1:1 pixel mapping te krijgen in het midden is het noodzaak dat er op een veel hogere resolutie gerenderd wordt om marge te hebben wanneer weer een boel wegvalt vanwege de barrel distortion correctie. Het verschil is minimaal, maar is wel zichtbaar.
Let op: dit is echt wat anders dan super sampling.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoNohT
Ach, als het er even goed of beter dan de Rift S uitziet dan ben ik allang blij. Tekst is wel iets beter leesbaar al. Maar ik heb zelfs in SteamVR de resolutie flink teruggeduwd, en in ACC ongeveer alles omlaag. Buiten dat het er dan niet meer uitziet, is de performance nauwelijks beter, en blijft hij de reguliere framedrops hebben, waardoor het nog steeds niet speelbaar is.
Als die framedrops opgelost worden dan verwacht ik dat ik met dezelfde settings als de Rift S gewoon fatsoenlijk zal kunnen spelen, wellicht in Steam de resolutie ergens tussen Rift S en G2 niveau kiezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thodekroo
Ik lees zojuist deze post op reddit dat het verhogen van de resolutie een positief effect heeft op de sweetspot.

Ik heb zelf een 5700XT dus mijn gpu trekt de hogere resolutie soweiso niet, kan iemand hier met een 3080 dit bevestigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smocho
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-01 11:14
Ik wist niet dat er een dedicated G2 topic was, kwam er toevallig op toen ik een google search deed omdat mijn headset soms uitvalt naar een zwart scherm en daarna weer terug komt :)

Ik heb sinds launch een G2, dus dat is nu 2 weekjes denk ik. Toen ik de headset net in gebruik nam merkte ik dat mijn rechterspeaker het niet deed, alleen wanneer ik deze in een schuine positie plaatste gaf deze wel geluid. Na een google search las ik dat HP in de US aanraadde om de speaker er af te halen en er weer op te zetten. Omdat ik de headset net had gekocht heb ik besloten HP maar te bellen, retourneren naar de winkel had geen zin want HP kan de pre-orders niet eens uitleveren. Ik had geen zin om zo lang zonder headset te zitten. Case aangemaakt bij HP, daarbij heb ik gemeld wat ik online terug heb kunnen vinden. Na 2 x terugbellen naar HP en iets meer dan een week te hebben gewacht kreeg ik de terugkoppeling dat ik inderdaad de speaker er af moest schroeven en de connectors goed verbinding moest laten maken bij het terug schroeven. Dit heb ik gisteren gedaan en het issue lijkt nu grotendeels opgelost.

Er kwam wel meteen een nieuw issue naar voren die ik al eerder 2 x had gezien, heel sporadisch valt eerst het scherm aan de rechterkant weg (beeld zwart) en daarna de linker. Meestal komt het beeld daarna weer terug maar ik heb ook 1 x meegemaakt dat het beeld helemaal niet terug kwam. Ook dit heb ik vandaag bij HP gemeld. Online heb ik al terug kunnen vinden dat dit mogelijk te maken heeft met het volume van de speakers en dat bij harde bas geluiden dit fenomeen zich voor kan doen. Het volume omlaag zetten naar max 95 zou moeten helpen, maar dit had ik al gedaan. Ik heb nu 1 x meegemaakt dat op een volume van 95 alsnog het beeld even kort wegviel. HP gaat mijn issue wederom doorzetten naar hun 2e lijn en daar moet ik snel meer over horen.

Verder heb ik louter goede ervaringen met de headset, het beeld is super scherp, vooral in het midden, richting de randen wordt het wazig. Als je jouw ogen daar op aanpast door meer je hoofd te bewegen dan heb je er niet zo'n last van. De FOV valt mij een beetje tegen, je hebt toch dat duikbril gevoel. Het geluid is verder fantastisch, de Valve oplossing is echt top. Ik speel nu voornamelijk Half Life Alyx, beetje Beat Saber, Drop Dead (via ReVive en de Oculus store) en games zoals Gorn. Ik vermaak mij er prima mee maar ik merk echt dat ik mijn VR benen weer een beetje terug moet vinden. In een game met full locomotion merk ik na lang spelen dat ik toch een beetje dizzy wordt en dit effect houdt dan wel even 1.5 a 2 uur aan.

Verder geen last van God Rays of screen door effect. Soms zie ik wel wat aliasing randjes maar dat stoort verder niet. De tracking valt mij ook reuze mee, alleen in games als Beat Saber merk je dat het echt wel beter kan. Ik ben voornemens om aankomend jaar een keer base stations en Index controllers aan te schaffen om zo de ultieme, weliswaar bedrade, VR ervaring te creëren. All in all tevreden met de headset maar natuurlijk wel een beetje teleurgesteld door de kinderziektes.

Ik ga dit topic iig volgen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13:41
ik heb net even mijn eerste (en enige) "through the lens" video gemaakt van de G2 in Iracing. (gewoon met de telefoon).
Resultaat is hier onder te zien. In het eggie ziet het er wat mooier uit en is de sweetspot ook groter.
Ik hoop dat het helpt voor de mensen die twijfelen.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Reverb G2 through the lens in iracing

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smocho
Thodekroo schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:34:
Ik lees zojuist deze post op reddit dat het verhogen van de resolutie een positief effect heeft op de sweetspot.

Ik heb zelf een 5700XT dus mijn gpu trekt de hogere resolutie soweiso niet, kan iemand hier met een 3080 dit bevestigen?
ZEER interessante post, ik heb het getest en inderdaad zeg, de blurryness aan de randen is zo goed als weg en alles ziet er echt SUPER crisp uit. Helaas trekt mijn 3080 dit echt niet in games als HL Alyx of Drop dead, zelfs niet als ik de grafische instellingen omlaag zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DKWB

Tekst is op 100% nog steeds slecht te lezen buiten de sweet spot. Ik heb geprobeerd het te meten en voor mij is het ongeveer 15 graden van de FOV die haarscherp is. Daar buiten wordt het lineair slechter. Het wordt overigens iets beter als ik het zonder faceplate probeer.

Ik las ook op reddit dat iemand beweerde 'edge to edge clarity' te hebben bereikt. Deze persoon heeft waarschijnlijk dezelfde paar ogen als Sebastian van MRTV. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smocho
Ik vind het op 100% echt wel beter spelen met betere clarity. Ik heb de grafische opties in HLA en Drop Dead teruggeschroefd naar gemiddeld niveau en dan kan ik op 100% gewoon 90fps aantikken. Ik vind de tekst ook beter leesbaar buiten de sweetspot maar nog steeds iets meer blurry naar geland je meer naar de randen van het scherm kijkt maar volgens mij heeft elke headset dat?

Ik vind dit in ieder geval een gigantische upgrade vanaf de RIft S die ik hier voor had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DKWB
In games valt het gelukkig minder op. Iedere headset heeft hier wel enigszins last van, maar zo'n groot verschil tussen het midden en de randen heb ik nog niet eerder gezien.

Er is voor games zeker mee te leven en als je er eenmaal aan gewend bent dan werkt het verder prima. Velen hadden echter gezien de eerste 'reviews' iets anders verwacht denk ik.

Deze foto geeft wat mij betreft een goed beeld van de blur buiten de sweet spot:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gszZ_Z_G9o1A7lyfpZHaCQFhHs0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GBODSQZUW8j8VD6CbwX3Q99x.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoNohT
Ik dacht ook dat het niet zo geweldig was, tekst nog een beetje wazig aan de randen. Maar toen zette ik mijn Rifs S weer op (zal wel moeten met ACC), en oh god, wat een verschil. Dat de kleine tekst wazig was maakt niet echt meer uit als je het met de Rifs S niet eens kan lezen.

Ook AC nog geprobeerd met hoge resolutie en hoge instellingen, daar heeft mijn 3080 geen moeite mee, en ik moet ook zeggen dat ik toen niet merkte dat er iets onscherp was. Nu was ik ook niet heel erg op de tekst (buiten het dashboard/stuur) aan het letten, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tophof
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-07 21:18

Ik had em ook op +- 50% gezet in het begin, en vond de sweet spot ook wat klein totdat ik em goed op mijn kop deed.
Laatste tijd beetje aan het pielen geweest met settings ingame (diverse games) maar voornamelijk Iracing.

Naar aanleiding van je berichtje heb ik de slider ook maar op 100% gezet.

En wat een verschil, het is echt nog een stap strakker dan het al was in Iracing.
Ook de sweet spot werd duidelijk beter.
Ik heb een 1080 TI, dus mijn fps vond het wel wat minder.

Wat als je er tussen in gaat zitten zeg 75%, of krijg je dan vertekend beeld of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:27
Heeft iemand Eurotruck 2 al aan de praat op de G2?
Ik blijf de game in "bioscoop mode" krijgen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThoNohT
Leader98 schreef op maandag 7 december 2020 @ 21:31:
Oh goeie, die ga ik morgenmiddag wel eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewcookie
Leader98 schreef op maandag 7 december 2020 @ 21:31:
Net even opgestart. Werkt prima. Je moet de oculus vive/beta hebben en theatre mode uit.
Pagina: 1 ... 4 ... 14 Laatste