Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phoentje
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

Jewcookie schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:51:
[...]

Yes, ik heb dat ding gemaakt. Ben nu bezig hem zo te maken dat er geen supports meer nodig zijn.
Jij bent echt een koning wist je dat al?

Zou de originele foam van de Index cover er op passen? Of wellicht die van de Reverb zelf? Dan zou het plaatje helemaal af zijn? Dat zweet iig niet zo :P

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jewcookie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-06 15:39
phoentje schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:53:
[...]

Jij bent echt een koning wist je dat al?

Zou de originele foam van de Index cover er op passen? Of wellicht die van de Reverb zelf? Dan zou het plaatje helemaal af zijn? Dat zweet iig niet zo :P
Haha, wist ik nog niet nee. 😋

Dat moet passen denk ik. Alleen ga ik die niet opofferen om te proberen. Ik heb een pad van Ali besteld. En magneetjes op Ebay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

Jewcookie schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 16:07:
[...]

Haha, wist ik nog niet nee. 😋

Dat moet passen denk ik. Alleen ga ik die niet opofferen om te proberen. Ik heb een pad van Ali besteld. En magneetjes op Ebay.
Heb je een link van die padding? En heb je ook een versie gemaakt waarbij wel de neus dicht is zoals op de huidige Reverb? Op mijn Index kan ik inderdaad een beetje spieken bij mijn neus

Edit die Index paddings zijn namelijk online te bestellen. Is de kromming hetzelfde gebleven van het model welke je gebruikt heb of is deze aangepast?

[ Voor 13% gewijzigd door phoentje op 27-11-2020 16:15 ]

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jewcookie
phoentje schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 16:10:
[...]

Heb je een link van die padding? En heb je ook een versie gemaakt waarbij wel de neus dicht is zoals op de huidige Reverb? Op mijn Index kan ik inderdaad een beetje spieken bij mijn neus

Edit die Index paddings zijn namelijk online te bestellen. Is de kromming hetzelfde gebleven van het model welke je gebruikt heb of is deze aangepast?
Ik heb deze besteld. El cheapo.

https://www.aliexpress.co...042311.0.0.e6144c4dOwtg7G

Nee, ik heb geen tig versies gemaakt, wat er op de Thingiverse staat is wat het is. Ik vind dat de neus dicht is bij de G2 echt heel irritant aangezien je elke keer je headset af moet doen om je keyboard te zien of iets te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 06-06 08:36
Thodekroo schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 08:19:
Praktische vraag: Laten jullie headset altijd ingeplugd in je pc, waardoor dus ook altijd het 'hp lampje' brandt? Of trekken jullie hem er altijd na gebruik uit? Of zijn er nog andere slimme oplossingen om een specifieke USB poort uit te schakelen als je hem niet gebruikt?

Ik vind het best irritant om telkens onder mijn bureau te moeten kruipen om dat ding in en uit te pluggen namelijk.
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-06 21:48
Ik zie het probleem niet zo. De Oculus was ook altijd aan en heb ik nooit uitgeplugd. Wat stoort je eraan? Anders ducktape over het logo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

Jewcookie schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 16:46:
[...]

Ik heb deze besteld. El cheapo.

https://www.aliexpress.co...042311.0.0.e6144c4dOwtg7G

Nee, ik heb geen tig versies gemaakt, wat er op de Thingiverse staat is wat het is. Ik vind dat de neus dicht is bij de G2 echt heel irritant aangezien je elke keer je headset af moet doen om je keyboard te zien of iets te pakken.
Thanks. Ziet er goed uit. Is je replacement final of komen er nog wijzigingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewcookie
phoentje schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 19:07:
[...]

Thanks. Ziet er goed uit. Is je replacement final of komen er nog wijzigingen?
Voor nu blijft hij even zo. Als ik straks magneetjes heb kan er nog wat wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
Shodan schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 18:39:
[...]

Ik zie het probleem niet zo. De Oculus was ook altijd aan en heb ik nooit uitgeplugd. Wat stoort je eraan? Anders ducktape over het logo ;)
Ah, je laat hem dus ingestoken. Ik merkte dat de headset warmer wordt van het ingestoken zijn en aangezien mijn pc een uur of 10 per dag aan staat lijkt me het beter om hem telkens in/uit te pluggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Thodekroo schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 19:32:
[...]

Ah, je laat hem dus ingestoken. Ik merkte dat de headset warmer wordt van het ingestoken zijn en aangezien mijn pc een uur of 10 per dag aan staat lijkt me het beter om hem telkens in/uit te pluggen.
Bij mij is hij alleen warm als het scherm aan is, dus als WMR portal draait ZOdra ik dat afsluit koelt hij gewoon af.

Hoe ervaren jullie de zwart waarden trouwens? Ik merk dat het zwart gewoon grijs is. Valt erg tegen, heb haast het idee dat er iets mis is met de dynamic range. Ik weet dat er een tijd lang een bug was voor Nvidia dat de dynamic range op "limited 16-235" stond ipv "Full 0-255" Maar daar kan je niks van de headset veranderen.

In Elite Dangerous, maar ook in Half like als je door een donkere ruimte loopt is het contrast heel beperkt, washed out kleuren en zwar t is gewoon grijs.

[ Voor 35% gewijzigd door Shodan op 27-11-2020 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:22

Hu9o

Schokkend

Zijn er meer mensen die 'I expect you to die' spelen?

Ik heb problemen met de telekinesis-straal.
Met de thumbstick langer en korter maken wil maar niet betrouwbaar lukken.

Iemand ervaring?

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAce
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11-06 17:14
Hu9o schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 22:36:
Zijn er meer mensen die 'I expect you to die' spelen?

Ik heb problemen met de telekinesis-straal.
Met de thumbstick langer en korter maken wil maar niet betrouwbaar lukken.

Iemand ervaring?
Ik laat mijn vriendin ook eens een VR game spelen, start ik I expect you to die op, krijg zij ook dit issue 😵 ik dacht eerst dat het aan haar onervarenheid op VR lag, tot ik het zelf maar ging proberen 😆.

Dus ja ik heb dit probleem ook.

Volgens mij ligt het eraan dat er de Vive controller gemapped wordt. Ik hoop met een update dat dit gefixed wordt voor de G2..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

DutchAce schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 22:52:
[...]

Ik laat mijn vriendin ook eens een VR game spelen, start ik I expect you to die op, krijg zij ook dit issue 😵 ik dacht eerst dat het aan haar onervarenheid op VR lag, tot ik het zelf maar ging proberen 😆.

Dus ja ik heb dit probleem ook.

Volgens mij ligt het eraan dat er de Vive controller gemapped wordt. Ik hoop met een update dat dit gefixed wordt voor de G2..
tnx.

Op YT ziet het er allemaal heel soepel uit. 8)7

De mappings heb ik nog niets in veranderd idd.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-06 19:45
We zijn al een paar dagen verder en mijn vriend is een groot fan van de headset. Is er zeer gelukkig mee en is niet zo nitpicky met betrekking tot de details ;)

Heb er zelf nog geen tijd voor gehad om er meer mee te spelen maar wij houden hem zeer zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-06 19:08
Thodekroo schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 08:19:
Praktische vraag: Laten jullie headset altijd ingeplugd in je pc, waardoor dus ook altijd het 'hp lampje' brandt? Of trekken jullie hem er altijd na gebruik uit? Of zijn er nog andere slimme oplossingen om een specifieke USB poort uit te schakelen als je hem niet gebruikt?

Ik vind het best irritant om telkens onder mijn bureau te moeten kruipen om dat ding in en uit te pluggen namelijk.
De Oculus Rift CV1 schakelde ik pas aan als ik in VR ging gamen middels het tooltje Oculus Tray Tool.
Die tool zet de bijbehorende Windows service aan/uit.

Ik kan de Windows service waarmee de Reverb wordt aan/uitgezet nog niet vinden.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DKWB
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-06 15:54
Hebben hier nog meer mensen problemen met de speakers?

Uit de doos had ik al problemen met de rechter speaker, ik heb toen beide speakers opnieuw gemonteerd en dat leek even te helpen, maar nu valt de linker speaker regelmatig uit of het volume is een stuk lager. (slecht contact?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tophof
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-06 09:20
Ja mijn linker speaker kraakt soms wat.
Nog niet los gehad trouwens, moet ik nog doen.
Maar heb er al meer over gelezen hier.
Vermoed indd slecht contact, als ik er aan zit wordt het slechter of beter.

[ Voor 23% gewijzigd door Tophof op 28-11-2020 12:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Platte_Band
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-06 12:01
Ik gebruik zo'n script waarmee je HMD uit en aan kan zetten (en je Lighthouses mocht je die ook hebben) en dan start SteamVR ook gelijk op. Het werkt erg goed, het HP lampje gaat uit op de headset..

Voor het script en uitleg:

https://www.reddit.com/r/MixedVR/comments/jzedhc/single_click_desktop_shortcut_that_starts_shuts/

Ik heb zelf het stuk van de lighthouses weg gecomment.

[ Voor 3% gewijzigd door Platte_Band op 28-11-2020 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain46
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-05 13:34
Ik heb ook aan beide kanten al gehad dat als ik de speakers bewoog, het geluid uitviel. Als je dan weer opnieuw beweegt komt het weer terug. Lijkt dus inderdaad een slecht contact te zijn.

Ik heb net ook een dode pixel gevonden in die van mij, redelijk dicht in het midden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
ThoNohT schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:51:
[...]

Ik ben totaal niet thuis in 3d printen. Maar klopt het dat dit 118 euro kost om te laten printen? Ik had het bestand in Print 3D geopend (blijkbaar standaard in windows?) En die stuurde me door naar een site waar het zoveel kost om het te printen.

Nu heb ik mijn G2 nog niet, maar ik ben dit wel aan het overwegen als ik hem eenmaal heb. En dan moet je daar dus magneetjes bij bestellen, dat had ik op de Reddit post al gezien, en nog een of andere foam?
Ik heb iemand in Hilvarenbeek gevonden die het voor een tientje print. DM me maar als je zijn gegevens wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migeye
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-06 14:12
Ben me ook aan het orienteren, zou mijn eerste VR set zijn maar zoals ik lees zal het denk niet gaan werken met mijn huidige pc

Intel Core i7 8700 @ 3.20GHz
GeForce RTX 2060 (Geen super)
32,0GB Dual-Channel @ 1500MHz

Kan ik met de 2060 geheel niet aan de slag, of is een upgrade noodzakelijk?

Neem aan dat de CPU voldoende is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jewcookie
migeye schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 17:27:
Ben me ook aan het orienteren, zou mijn eerste VR set zijn maar zoals ik lees zal het denk niet gaan werken met mijn huidige pc

Intel Core i7 8700 @ 3.20GHz
GeForce RTX 2060 (Geen super)
32,0GB Dual-Channel @ 1500MHz

Kan ik met de 2060 geheel niet aan de slag, of is een upgrade noodzakelijk?

Neem aan dat de CPU voldoende is.
Ik heb al aardig wat headsets versleten en denk dat als dit mijn eerste bril zou zijn geweest ik niet zo blij zou zijn ivm met de overall ervaring van de G2. Ik doe 95% sim racing en daarvoor is hij prima vanwege de hoge resolutie. De rest blinkt hij echt niet in uit en zou ik persoonlijk liever de Index hebben. (heb zelf een G2 en Index)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewcookie
Thodekroo schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 17:11:
[...]

Ik heb iemand in Hilvarenbeek gevonden die het voor een tientje print. DM me maar als je zijn gegevens wil
Ik heb nog 2 testprints liggen mocht iemand interesse hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tophof
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-06 09:20
Ligt er maar net aan wat je er mee wil doen.
Dit is ook mijn eerste (g1 heel even gehad maar ging stuk) en het bevalt mij bijzonder goed.
Ik doe voornamelijk simracen en vliegen.
Half life alyx net gekocht en die wil ik vanavond eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migeye
  • Registratie: April 2006
Voor mij, m.n. FS2020 wanneer beschikbaar, en racen af en toe.
Voor mijn vrouw therapeutische doeleinden., Bv VR relax/natuurfilms (nee, niet die:)) etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
Jewcookie schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 17:34:
[...]

Ik heb nog 2 testprints liggen mocht iemand interesse hebben.
Even voor de zekerheid, ik moet de V7 hebben denk ik hè?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jewcookie
migeye schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 17:37:
Voor mij, m.n. FS2020 wanneer beschikbaar, en racen af en toe.
Voor mijn vrouw therapeutische doeleinden., Bv VR relax/natuurfilms (nee, niet die:)) etc.
Dan is de G2 een prima keus. Ben je van de shooters, beat Saber en dat soort spul dan ben je beter af met een Index.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jewcookie
Thodekroo schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 17:53:
[...]

Even voor de zekerheid, ik moet de V7 hebben denk ik hè?
Yes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

Hier ook ondanks opnieuw vastdraaien slecht geluid aan de speakers, ik meld mijne direct aan als rma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veenm76
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 18-10-2024
Is de koptelefoon los te koppelen? Gebruik sowieso liever surround geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaim
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-05 16:33

Blaim

Cashback kroket

phoentje schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 22:20:
Hier ook ondanks opnieuw vastdraaien slecht geluid aan de speakers, ik meld mijne direct aan als rma
Bij mij hielp het door alle speakers volledig los te draaien, even schoon te maken met een microvezel doekje en echt even goed opletten hoe je ze weer opnieuw bevestigt.

Als die gouden pinnetjes niet precies op de connectors zitten dan stoort / ruist het snel. Ik vind het geen ideaal systeem maar het geluid is wel echt heel goed als het werkt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwintjuh
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-01 12:17
Mijn speakers deden t in het begin ook niet/niet goed. Bij lag het aan de kabel naar de pc toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DKWB
Als je het geluid terug kunt krijgen door de speakers te bewegen dan is het hoogstwaarschijnlijk een slecht contact bij die pogo pinnetjes.

Heb helaas hetzelfde probleem gehad bij de Index. Schoonmaken helpt vaak wel even, maar het blijft terugkomen. Ik ben echter bang dat nu terugsturen betekent dat je hem een flinke tijd mag gaan missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

Ja ben er ook bang van, gelukkig heb ik nog mijn Valve Index dus ik zit niet zonder mijn VR bril :)
Ga nog 1 poging wagen en als het niets wordt gaat hij toch maar retour ...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jewcookie
Ik heb een lens adapter ontwerp gemaakt voor de Reverb G2. Heb hem nog niet getest aangezien ik zelf geen bril draag. :P

https://www.reddit.com/r/...p_reverb_g2_lens_adapter/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QYWwXfDnCWx0AB80xz2rRSjQ2No=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NY9Nz9cpHXZuxeU160No7mfS.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LebV_wW745CN51uCDiz8TwxDgNE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6MKTpVo70hg9eHFAlPVqujha.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartBlackMagic
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-06 13:10
Heb de Reverb G2 nu een aantal dagen kunnen proberen en hij bevalt mij wel. De tracking van de headset is prima. De tracking van de controllers is ok, in Half-Life Alyx verlies je soms wel eens de tracking maar het stoort mij niet echt. Het beeld is mooi helder. De FOV kon wel beter.

Nu heb ik twee vragen:
Als je recht voor je kijkt is het beeld enorm scherp. Beweeg je je ogen weg van het midden dan is dat al snel een stuk minder. Je kan proberen om meer met je hoofd te draaien en recht door het midden te kijken, maar dat lijkt me niet de bedoeling. Komt dit voor bij iedere VR set? Of is er iets niet juist gecalibreerd bij de mijne?

Als ik in de hoeken kijk bij 180 graden VR video's, zowel door enkel met mijn ogen te draaien als met de ganse handset en vooruit te kijken, heb ik precies last van dubbelzicht. De beelden missen elkaar daar waardoor je geen 3D effect meer hebt. Hebben nog mensen daar last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwintjuh
Dat eerste is de kleine sweet spot waar mensen het hier over hebben. Elke headset heeft een sweet spot maar het lijkt bij deze headset meer op te vallen. (Ik vermoed omdat het scherpe gedeeld echt heel scherp is).

Het tweede stuk: je kan misschien de ipd afstand van de lenzen nog wat better proberen af te stellen. Maar het zijn nu eenmaal twee lenzen die samen voor een 3D effect zorgen. Dus het is wel logisch als je heel erg 1 kant op kijkt dit minder word als je buiten 1 van de twee lenzen kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

BartBlackMagic schreef op maandag 30 november 2020 @ 08:00:

Als ik in de hoeken kijk bij 180 graden VR video's, zowel door enkel met mijn ogen te draaien als met de ganse handset en vooruit te kijken, heb ik precies last van dubbelzicht. De beelden missen elkaar daar waardoor je geen 3D effect meer hebt. Hebben nog mensen daar last van?
Je moet je hoofd horizontaal houden. anders werkt de stereoscopie niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

Hu9o schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:05:
[...]

Je moet je hoofd horizontaal houden. anders werkt de stereoscopie niet meer.
Vreemd hoofd moet je hebben als je een bril (laat staan VR-bril) verticaal kunt dragen.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Kalder schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:16:
[...]

Vreemd hoofd moet je hebben als je een bril (laat staan VR-bril) verticaal kunt dragen.
Volgens mij moet jij nog een keer lezen wat er staat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

Hu9o schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:00:
[...]

Volgens mij moet jij nog een keer lezen wat er staat...
Als je een headset op hebt heb je toch twee beelden voor links en rechts die altijd horizontaal staan ten opzichte van je gezicht? Snap niet hoe je stereoscopie anders niet zou werken. Of bedoelde hij 360* camera opnames? Dan snap ik het misschien wel, aangezien die camera's altijd horizontaal staan.
Nvm ik kan niet lezen inderdaad. (Was er even vanuit gegaan dat het om een game ging, voordat ik verder ging lezen)

[ Voor 11% gewijzigd door Kalder op 30-11-2020 14:59 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

Heb mijn headset kunnen aanmelden bij HP. De opdracht is in behandeling genomen. Ik hoop op een spoedige vervanging want de hoofdtelefoon blijft helaas uitvallen/storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platte_Band
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-06 12:01
Heeft iemand toevallig een 6800xt ? Er zijn een paar berichten op reddit langs gekomen dat die niet werkt met de G2. Het liefst zou ik een RTX 3080 hebben maar qua pricing is de reference 6800xt wel interessant wanneer die weer gedropt wordt op AMD.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Platte_Band schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:10:
Heeft iemand toevallig een 6800xt ? Er zijn een paar berichten op reddit langs gekomen dat die niet werkt met de G2. Het liefst zou ik een RTX 3080 hebben maar qua pricing is de reference 6800xt wel interessant wanneer die weer gedropt wordt op AMD.com
Geen ervaring. Volgens Dit artikel op Babeltechreviews is over het algemeen de 3080 wel een stukje sneller en ook stabieler in VR games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:02
Ben benieuwd wanneer mijn lenzen van VROptician binnen komen of dit nog gaat helpen met de problemen en het comfort.

Heb nog niet veel kunnen doen ermee, maar vooral de slechte zwartwaarde valt me op. Heb zelf bij Rogue Squadron bijvoorbeeld de helderheid maar flink omlaag geschroeft zodat het nog een beetje zwart lijkt.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain46
phoentje schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:05:
Heb mijn headset kunnen aanmelden bij HP. De opdracht is in behandeling genomen. Ik hoop op een spoedige vervanging want de hoofdtelefoon blijft helaas uitvallen/storen.
Same, ook vanwege het geluid, en een dode pixel die vrij dicht in het midden van het beeld zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Phusebox schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:42:
Ben benieuwd wanneer mijn lenzen van VROptician binnen komen of dit nog gaat helpen met de problemen en het comfort.

Heb nog niet veel kunnen doen ermee, maar vooral de slechte zwartwaarde valt me op. Heb zelf bij Rogue Squadron bijvoorbeeld de helderheid maar flink omlaag geschroeft zodat het nog een beetje zwart lijkt.
Ik had het idee dat er bij mij een issue was met laag dynamisch bereik (16-235 Vs 0-255). Ik heb een tooltje (Voor Nvidia kaarten) gebruikt om full range te forceren, kan placebo zijn, maar voor mijn in gevoel was het daarna iets verbeterd. Ik had echt zo'n grijze gloed leek wel. Is er nog steeds, maar lijkt een stukje minder nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DKWB
Alain46 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:59:
Same, ook vanwege het geluid, en een dode pixel die vrij dicht in het midden van het beeld zit.
Gezien het aantal problemen hier (en op reddit) krijg ik het gevoel dat het een ontwerpfout is, of misschien een slechte batch:
https://www.reddit.com/r/HPReverb/comments/k42rcx/reverb_g2_left_audio/
https://www.reddit.com/r/HPReverb/comments/jrd70m/hp_reverb_g2_audio_issue/
https://www.reddit.com/r/HPReverb/comments/jwuelb/g2_impressions_and_audio_cutting_in_and_out/
https://www.reddit.com/r/HPReverb/comments/jymxvq/anyone_having_audio_cutting_in_and_out/
https://www.reddit.com/r/HPReverb/comments/k17vil/audio_static_and_drop_off_when_adjusting_mounted/
https://www.reddit.com/r/HPReverb/comments/k1exuy/first_day_using_g2/
https://www.reddit.com/r/HPReverb/comments/k1u9q5/help_reverb_g2_crackling_and_garbled_audio_from/
https://www.reddit.com/r/HPReverb/comments/jwvaac/issues_ive_noticed_with_my_g2_since_receiving_it

Mijn G2 zal uiteindelijk ook terug moeten i.v.m. de speakers, ik hoop het nog vol te houden tot ze het probleem gevonden hebben. Anders grote kans dat de vervanger er ook last van heeft.

Het probleem is inmiddels bekend bij HP: https://www.reddit.com/r/..._and_thread_depth/ge6fgvf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Is het zo dat ik geluk heb dat het geluid goed is bij mijn headset, of kan het zijn dat het nog komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

Top thanks!

Ben blij dat ik m’n index nog heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwintjuh
Hu9o schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:56:
Is het zo dat ik geluk heb dat het geluid goed is bij mijn headset, of kan het zijn dat het nog komt?
Mijn geluid werkt prima volgens mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Geen probleem hier. Bas is wat afwezig en als ik asteroids mine in elite Dan bij de explosie is er een beetje vibratie geluid door resonantie. Voor de rest nog geen issues gehad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DKWB
Ik heb ze opnieuw gemonteerd met rubberen ringetjes zoals in dit topic: https://www.reddit.com/r/HPReverb/comments/k1exuy/first_day_using_g2/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jo7Q5iQVciKPYpMW6YgXhsIIKNk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U64D9cbT2tuuODO05jhOEBhI.jpg?f=fotoalbum_large

Het lijkt opgelost. Ook tijdens het bewegen / draaien van de speakers blijft het geluid goed. Ik houd jullie op de hoogte. :)

[ Voor 35% gewijzigd door DKWB op 01-12-2020 20:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mnugter
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-06 10:15
Ik heb inmiddels ook wat meer ervaring opgedaan in be en inmiddels mijn probleem met tracking ook gevonden en opgelost.

Ik had steeds problemen met controllers die ‘op de grond vallen’ en slecht reageerde. Ik had al wat tips over led verlichting gezien en eens met de flashlight rondgekeken, blijkt de lamp direct naast mn speelgebied flink te knipperen. Lamp uit en de tracking is 10x beter en terugkomen in trackingbereik (na handen te hebben laten hangen) is nu ook instant.
Als iemand dus problemen heeft met tracking zou ik ook eens de flashlight aanzetten en rond te kijken naar reflecties en knipperen, kan een hoop schelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hu9o schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:56:
Bij mij ook nog geen kraken alleen is het geluid links veel zachter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Shodan schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:36:
[...]

Ik had het idee dat er bij mij een issue was met laag dynamisch bereik (16-235 Vs 0-255). Ik heb een tooltje (Voor Nvidia kaarten) gebruikt om full range te forceren, kan placebo zijn, maar voor mijn in gevoel was het daarna iets verbeterd. Ik had echt zo'n grijze gloed leek wel. Is er nog steeds, maar lijkt een stukje minder nu.
Hmm, nou ja grijze gloed, als ik Rogue Squadron doe in ieder geval is een zwart scherm meer medium grijs, niet eens heel donkergrijs.

Beetje zwartwaarde niveau van mijn eerst LCD tv uit 2005.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Phusebox schreef op woensdag 2 december 2020 @ 05:51:
[...]

Hmm, nou ja grijze gloed, als ik Rogue Squadron doe in ieder geval is een zwart scherm meer medium grijs, niet eens heel donkergrijs.

Beetje zwartwaarde niveau van mijn eerst LCD tv uit 2005.
Tja, dat lijkt me een beetje overdreven. Let wel, een TV bind je niet om je kop zodat je geen enkel ander licht behalve van de TV ziet. Een LCD TV heeft nagenoeg nooit goede zwart waarden. Ik heb een MVA paneel TV die er om bekend staat goede zwart waarden te hebben, maar als alle andere lichten uit zijn en de TV staat redelijk fel zie je in een donker beeld ook wazige vlekken (clouding). De Reverb heeft bovendien een IPS scherm. Daar is voor gekozen om hele goede kleuren te hebben, maar staat er om bekend dat het een zogenaamde IPS glow heeft. Dit beinvloed de zwart waarden. Dus ik denk dat jouw TV uit 2005 echt wel slechtere zwart waarden zal hebben dan de reverb.

Je zou dit tooltje nog kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Shodan schreef op woensdag 2 december 2020 @ 08:38:
[...]

Tja, dat lijkt me een beetje overdreven. Let wel, een TV bind je niet om je kop zodat je geen enkel ander licht behalve van de TV ziet. Een LCD TV heeft nagenoeg nooit goede zwart waarden. Ik heb een MVA paneel TV die er om bekend staat goede zwart waarden te hebben, maar als alle andere lichten uit zijn en de TV staat redelijk fel zie je in een donker beeld ook wazige vlekken (clouding). De Reverb heeft bovendien een IPS scherm. Daar is voor gekozen om hele goede kleuren te hebben, maar staat er om bekend dat het een zogenaamde IPS glow heeft. Dit beinvloed de zwart waarden. Dus ik denk dat jouw TV uit 2005 echt wel slechtere zwart waarden zal hebben dan de reverb.

Je zou dit tooltje nog kunnen proberen.
Ga ik proberen, thanks.

Maar even een idee hoe ik het ervaar, links zwart, rechts hoe ik het zie in mijn G2:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zjQzajE4wHu0_upTUFw7ivOdb8E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IUrqVY9nq9SC6w1ZDrtR8vyK.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
Volgens mij heb je dit al vaker gehoord Phusebox, maar volgens mij ben je gewoon te kritisch, of bestaat het perfecte product voor jou gewoon niet. Ik meen me te herinneren dat je ook al verschillende LG oleds hebt versleten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewcookie
Ik snap hem ook niet helemaal. Dat voorbeeld is toch normaal met een LCD? Je zit met je ogen in een compleet donkere bril, dan valt het extra op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Vanaf een CV1 valt het wel gewoon op. Ik had het ook. Maar het went uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Jewcookie schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:07:
Ik snap hem ook niet helemaal. Dat voorbeeld is toch normaal met een LCD? Je zit met je ogen in een compleet donkere bril, dan valt het extra op.
Tja als je van een VR bril met AMOLED komt is het wel even wennen dan. Verbaasde me in ieder geval hoe slecht de zwartwaarde is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fucitol
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-02 17:02
Zwartwaarde vind ik nog meevallen, het was niet storend in Elite Dangerous in ieder geval, ook een mooi hoog contrast en betere kleuren dan de Rift S in mijn mening.

Zelf merk ik ook een klein defect in de linker speaker wanneer ik deze roteer, dan valt het geluid vaak even weg. Gelukkig zodra ik stop met draaien is het weer terug en van goede kwaliteit. Hoop echt dat hij het vol houd zolang er nog leveringsproblemen zijn.

Verder ben ik eigenlijk toch best tevreden aan het worden waar ik het eerst behoorlijk tegen vond vallen. Comfort is goed, ook bij langere duur en de slechte sweet spot begint minder op te vallen (hij is er echt nog wel, maar ik compenseer er onbewust al voor door meer hoofdbewegingen te maken). Ik denk dat de Rift S binnenkort in de verkoop gaat..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jewcookie
Phusebox schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:48:
[...]

Tja als je van een VR bril met AMOLED komt is het wel even wennen dan. Verbaasde me in ieder geval hoe slecht de zwartwaarde is.
Klopt, ik had hetzelfde toen ik van CV1 naar de Index ging. Dan is de stap van Index naar G2 een stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-06 15:35
Jewcookie schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 19:21:
[...]

Voor nu blijft hij even zo. Als ik straks magneetjes heb kan er nog wat wijzigen.
Die van mij staat sinds gisteravond te printen bij een vriend. Ruim 20 uur printen _/-\o_ . Ben benieuwd. Ik heb al bedacht dat ik er Velcro op plak en ik heb nog een zachte face cover van kiwi liggen waarvan ik er 2 bij mijn quest heb gekregen. deze past er perfect op en heeft ook velcro waardoor hij netjes blijft plakken en zelfs verwisselbaar is :)

https://www.afrikareisopmaat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewcookie
20 uur?? Bij mij is hij er met 4 uur.

Ik heb de 2mm magneetjes geprobeerd. Werkt slecht en heb nu 4mmx5mm besteld. Daar komt nog een update voor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jewcookie
Dit is V7 met een streep tochtstrip.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fVd4KBKtmUuCXGEd2dinli0hstI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FjwU72E8cfzF4ilwWuLsW8Lf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage
Jewcookie schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:46:
20 uur?? Bij mij is hij er met 4 uur.

Ik heb de 2mm magneetjes geprobeerd. Werkt slecht en heb nu 4mmx5mm besteld. Daar komt nog een update voor.
Ja wat ik begreep van hem kwam het door de combinatie van de kleine nozzle in combinatie met de vele supports die er geprint moeten worden en een raft eromheen plus de overhang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Jewcookie schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:03:
[...]

Klopt, ik had hetzelfde toen ik van CV1 naar de Index ging. Dan is de stap van Index naar G2 een stuk makkelijker.
Wat is jouw ervaring van Index --> G2?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jewcookie
Shodan schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:25:
[...]

Wat is jouw ervaring van Index --> G2?
Tja, een beetje een bittere pil die ik liever niet had genomen want je kan niet meer terug. De G2 is in bijna alle opzichten een achteruitgang. Echter is de bump in resolutie zo groot dat ik niet meer naar terug kan naar de Index. Dat voelt dan een beetje alsof ik een OG Vive opzet en door een glas slush puppy naar een monitor kijk. Ander verbeter punt is de godrays. Die hebben ze goed aangepakt.

Verder heb ik bij de G2 snel last van vermoeide ogen. De Index kan ik uren op hebben zonder daar last van te hebben. Bij de G2 heb ik het al met 10 minuten. Misschien wennen, maar heb hem nu al een week op en nog steeds voel ik pijnlijke ogen na een sessie.

De controllers zijn qua tracking minder wat voor mij niet echt uit maakt want ik gebruik hem 95% voor simracen. Wel mis ik de Steam menu knop op de headset. Die heeft de G2 niet en nu zit ik elke keer met een controller te kutstralen. De tracking is op z'n best "ok" te noemen. Ik snap ook niet dat HP er voor heeft gekozen dat ding zo de deur uit te doen want deze headset had echt een topper kunnen zijn.

Ok de FOV is een minpunt. Het is met een lagere faceplate goed op te lossen maar dit zou niet zo moeten zijn. HP had of 2 faceplates mee moeten leveren of een stelknop net als bij de Index.

Al met al. De resolutie zorgt ervoor dat ik alles maar voor lief neem maar ik irriteer me elke keer dat ik dat ding opzet aan deze punten en hoop echt dat Valve schnelll met een Index 2.0 komt.

[ Voor 6% gewijzigd door Jewcookie op 02-12-2020 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DKWB
Jewcookie schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:56:
[...]
Tja, een beetje een bittere pil die ik liever niet had genomen want je kan niet meer terug. De G2 is in bijna alle opzichten een achteruitgang. Echter is de bump in resolutie zo groot dat ik niet meer naar terug kan naar de Index. Dat voelt dan een beetje alsof ik een OG Vive opzet en door een glas slush puppy naar een monitor kijk. Ander verbeter punt is de godrays. Die hebben ze goed aangepakt.

Verder heb ik bij de G2 snel last van vermoeide ogen. De Index kan ik uren op hebben zonder daar last van te hebben. Bij de G2 heb ik het al met 10 minuten. Misschien wennen, maar heb hem nu al een week op en nog steeds voel ik pijnlijke ogen na een sessie.

De controllers zijn qua tracking minder wat voor mij niet echt uit maakt want ik gebruik hem 95% voor simracen. Wel mis ik de Steam menu knop op de headset. Die heeft de G2 niet en nu zit ik elke keer met een controller te kutstralen. De tracking is op z'n best "ok" te noemen. Ik snap ook niet dat HP er voor heeft gekozen dat ding zo de deur uit te doen want deze headset had echt een topper kunnen zijn.

Ok de FOV is een minpunt. Het is met een lagere faceplate goed op te lossen maar dit zou niet zo moeten zijn. HP had of 2 faceplates mee moeten leveren of een stelknop net als bij de Index.

Al met al. De resolutie zorgt ervoor dat ik alles maar voor lief neem maar ik irriteer me elke keer dat ik dat ding opzet aan deze punten en hoop echt dat Valve schnelll met een Index 2.0 komt.
toon volledige bericht
Hier exact dezelfde ervaring van de Index naar G2, godrays & resolutie zijn beter, de rest is gelijk of slechter.

Godrays kan ik nog mee leven, maar door de resolutie kan ik niet meer terug. :+

Hier gelukkig weinig tot geen last van mijn ogen met de G2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoNohT
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-06 21:07
@Jewcookie De last van je ogen, kan dat nog komen door je andere cover waardoor je ogen dichter op de lens zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaim
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-05 16:33

Blaim

Cashback kroket

ThoNohT schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:37:
@Jewcookie De last van je ogen, kan dat nog komen door je andere cover waardoor je ogen dichter op de lens zitten?
Denk het ook, ik speel vooral 's avonds en merk dat ik nog helemaal niet gewend ben om dan een dikke lichtbak op m'n gezicht te strappen dus mijn ogen vermoeien ook snel. Helpt ook niet om een jong kind in huis te hebben die slecht slaapt en ik ben gewoon kapot in de avond.. kan het absoluut niet wijten aan de G2 aangezien dit mijn eerste headset is. Dit verwacht ik gewoon op te bouwen met tijd.

Ben al lang blij dat ik weinig last heb van misselijkheid oid.. Dat lijkt me echt snel de lol te bederven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewcookie
ThoNohT schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:37:
Nee denk het niet. Die andere faceplate had ik niet meteen dus eerst een tijdje met de standaard gespeeld en dat was hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-06 21:06

Cogency

Ginnunga

De FOV vind ik als nieuwkomer niet echt storend, maar de sweetspot is echt iets te klein. Misschien is dat wennen, maar alleen met je ogen kijken is iig een big nono, moet echt het hoofd gebruiken.

Anyway, alles doet het goed en leuk maar Assetto Corsa Competitizione is alleen vreselijk. Iemand een tip/link naar hoe ik dat fatsoenlijk werkend krijg? Alles lijkt wel wazig ofzo.

[ Voor 12% gewijzigd door Cogency op 02-12-2020 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewcookie
Cogency schreef op woensdag 2 december 2020 @ 18:33:
De FOV vind ik als nieuwkomer niet echt storend, maar de sweetspot is echt iets te klein. Maar misschien is dat wennen.

Anyway, alles doet het goed en leuk maar Assetto Corsa Competitizione is alleen vreselijk. Iemand een tip/link naar hoe ik dat fatsoenlijk werkend krijg? Alles lijkt wel wazig ofzo.
ACC heeft een probleem in VR door de temporal AA die het gebruikt. Een oplossing hiervoor zou DLSS kunnen zijn. Echter de Unreal engine versie die ACC gebruikt is een paar versies onder de implementatie versie van DSLL 2.0 en omdat ACC zoveel custom code gebruikt kunnen ze deze niet upgraden.

ACC in VR is gewoon ruk en blijft ruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-06 21:06

Cogency

Ginnunga

Jewcookie schreef op woensdag 2 december 2020 @ 18:37:
[...]

ACC heeft een probleem in VR door de temporal AA die het gebruikt. Een oplossing hiervoor zou DLSS kunnen zijn. Echter de Unreal engine versie die ACC gebruikt is een paar versies onder de implementatie versie van DSLL 2.0 en omdat ACC zoveel custom code gebruikt kunnen ze deze niet upgraden.

Haha ok, thanks. Dan stop ik gewoon met tobben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewcookie
Cogency schreef op woensdag 2 december 2020 @ 18:44:
[...]

Dat heb ik helaas ook maar gedaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-06 19:08
Shodan schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:18:
Vanaf een CV1 valt het wel gewoon op. Ik had het ook. Maar het went uiteindelijk.
Met de CV1 kon je in de registry een aanpassing doen waarmee zwart weer echt zwart werd.
Wellicht is er (op termijn) ook zoiets mogelijk met de G2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-06 15:09
Leader98 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 19:38:
[...]

Met de CV1 kon je in de registry een aanpassing doen waarmee zwart weer echt zwart werd.
Wellicht is er (op termijn) ook zoiets mogelijk met de G2?
Nee zo werkt LCD niet. Wat ze met OLED doen is de pixel niet volledig uitzetten om black smear tegen te gaan, hierdoor was zwart nog niet helemaal zwart maar nog wel een stuk beter dan LCD. Dit kon je uitzetten om echt zwart te krijgen maar daardoor kreeg je wel meer black smear.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Hmm. Mijn kamer is toch net te klein, al paar keer met mijn controllers tegen bureau of muur geslagen 1 controller viel net zelfs uit. Gelukkig opnieuw opstarten en hij deed het weer. Tijd om een keer wat meer ruimte vrij te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04:28

Mystikal

It never hurts to help!

Jewcookie schreef op woensdag 2 december 2020 @ 18:37:
[...]

Geldt zeker ook voor AC? Voor mij is dat de ENIGE reden dat ik een HP Reverb 2 overweeg. Speelde in het verleden op een beamer, maar dat is niet meer mogelijk na een verhuizing. Dus sindsdien niet meer gereden.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jewcookie
Mystikal schreef op donderdag 3 december 2020 @ 08:50:
[...]

Geldt zeker ook voor AC? Voor mij is dat de ENIGE reden dat ik een HP Reverb 2 overweeg. Speelde in het verleden op een beamer, maar dat is niet meer mogelijk na een verhuizing. Dus sindsdien niet meer gereden.
Nee zeker niet. AC draait een andere engine. Ik speel voornamelijk AC en het ziet er echt geweldig uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04:28

Mystikal

It never hurts to help!

Jewcookie schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:00:
[...]

Nee zeker niet. AC draait een andere engine. Ik speel voornamelijk AC en het ziet er echt geweldig uit!
Okay, dat is positief nieuws.

Ik heb gisteren een 3060ti besteld. Dat zou ik nu nog moeten kijken of er ergens de HP Reverb 2 beschikbaar is.

Hopelijk trekt de i5-6500, 16GB ram het ook allemaal nog.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirage
Cogency schreef op woensdag 2 december 2020 @ 18:33:
De FOV vind ik als nieuwkomer niet echt storend, maar de sweetspot is echt iets te klein. Misschien is dat wennen, maar alleen met je ogen kijken is iig een big nono, moet echt het hoofd gebruiken.

Los van deze dingen zijn er een heleboel instellingen van mensen die hier al maanden mee geexperimenteerd hebben in de ACC fora.

Heb je al eens met dit soort settings gespeeld in de engine.ini? en met de sharpness in de video settings?
Mirage in "[VR] Algemeen VR(-ervaringen) topic"

Ik heb weinig problemen meer met ACC met deze settings zeker sinds de G2. met de Quest had ik algeheel het probleem qua scherpte maar dat kwam door de Quest zelf.

Al deze settings zijn een samenvoeging van dit topic op ACC
https://www.assettocorsa....s-engine-ini.64627/page-7
Jewcookie schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:10:
[...]

Nee denk het niet. Die andere faceplate had ik niet meteen dus eerst een tijdje met de standaard gespeeld en dat was hetzelfde.
De aangepaste Faceplate is eindelijk geprint :) heb hem gisteren met dubbelzijdige tape en velcro beplakt zodat mijn facecushion erop vast blijft zitten. Ik moet zeggen zit goed.

Ik ben niet meteen blown away van de grotere FOV eerlijk gezegd. doordat ik al met mijn hoofd kijk door te bewegen voelt het niet meteen als een game changer ofzo qua FOV die zeker wel toegenomen is. Weet iemand een goed gratis tooltje om de FOV te meten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2C4aVCBMkl6-g6HiWDKN-bhNmLI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LRXLYkHkhcZeYJXNHpGNKIFs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R3nPigaZGnEoIjs5uj9mIdkDdys=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zWfrdJJbS6pQ8aMRcrA42Gbi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6IhgXHLoqGYqDrqyNBuBGTEwU-o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y5qXwDQi87WMH65kXwrAmU5H.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 51% gewijzigd door Mirage op 03-12-2020 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewcookie
Mirage schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:59:
[...]

Ik ben niet meteen blown away van de grotere FOV eerlijk gezegd. doordat ik al met mijn hoofd kijk door te bewegen voelt het niet meteen als een game changer ofzo qua FOV die zeker wel toegenomen is. Weet iemand een goed gratis tooltje om de FOV te meten?
Ik hoor verschillende ervaringen inderdaad en denk dat het veel te maken heeft met de vorm van je hoofd en hoe diep je ogen liggen. Sommige mensen kunnen de zijkanten van de LCD's al waarnemen met de standaard faceplate namelijk.

Als ik de standaard faceplate gebruik dan raken de zijflappen de zijkant van mijn hoofd en heb ik nog 1 cm over voor mijn voorhoofd de voorkant raakt. Na een tijdje begint de druk van de flappen ook te irriteren. Ik kan dan ook niet de zijkanten van de LCD's zien. Ik heb dan ook het gevoel door 2 wc rolletjes te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage
Jewcookie schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:30:
[...]

Ik hoor verschillende ervaringen inderdaad en denk dat het veel te maken heeft met de vorm van je hoofd en hoe diep je ogen liggen. Sommige mensen kunnen de zijkanten van de LCD's al waarnemen met de standaard faceplate namelijk.

Als ik de standaard faceplate gebruik dan raken de zijflappen de zijkant van mijn hoofd en heb ik nog 1 cm over voor mijn voorhoofd de voorkant raakt. Na een tijdje begint de druk van de flappen ook te irriteren. Ik kan dan ook niet de zijkanten van de LCD's zien. Ik heb dan ook het gevoel door 2 wc rolletjes te kijken.
Ik moet er een beetje van terugkomen. Mijn hoofd raakt overigens wel de gehele faceplate ook in de originele. Met jouw ontworpen faceplate kan ik als ik moeite doe de screen edges zien. Eigenlijk geeft dit dus al aan dat de FOV wel beter is. net in een FOV room getest die meerdere youtubers gebruiken en ik zie denk ik wel ruim een 10 graden meer zie dan met de originele faceplate.

Ik heb de gewone faceplate alleen nog getest met Elite Dangerous schijnbaar merk je het daar minder mee mogelijk omdat het spel zelf al donkerder is. Het hele verrekijker gevoel is er nu vanaf. Ik moet ook zeggen dat mijn wimpers nu net het glas niet meer raken hehe zo dicht zit je erop met deze faceplate :)

Het kost alleen wel iets meer moeite om de juiste sweetspot qua opzetten te vinden iedere keer.

[ Voor 3% gewijzigd door Mirage op 03-12-2020 10:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jewcookie
Mirage schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:49:
[...]

Ik moet er een beetje van terugkomen. Mijn hoofd raakt overigens wel de gehele faceplate ook in de originele. Met jouw ontworpen faceplate kan ik als ik moeite doe de screen edges zien. Eigenlijk geeft dit dus al aan dat de FOV wel beter is. net in een FOV room getest die meerdere youtubers gebruiken en ik zie denk ik wel ruim een 10 graden meer zie dan met de originele faceplate.

Ik heb de gewone faceplate alleen nog getest met Elite Dangerous schijnbaar merk je het daar minder mee mogelijk omdat het spel zelf al donkerder is. Het hele verrekijker gevoel is er nu vanaf. Ik moet ook zeggen dat mijn wimpers nu net het glas niet meer raken hehe zo dicht zit je erop met deze faceplate :)

Het kost alleen wel iets meer moeite om de juiste sweetspot qua opzetten te vinden iedere keer.
De sweetspot ja. Dat blijft een dingetje..

Hoe heb je hem op de G2 vastzitten? Met magneetjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage
Jewcookie schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:55:
[...]

De sweetspot ja. Dat blijft een dingetje..

Hoe heb je hem op de G2 vastzitten? Met magneetjes?
Nee ik hou hem nu vast bij opzetten zodat hij er niet afvalt. Ik wacht nog even op jouw resultaat met de andere magneten die je besteld had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jewcookie
Mirage schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:05:
[...]

Nee ik hou hem nu vast bij opzetten zodat hij er niet afvalt. Ik wacht nog even op jouw resultaat met de andere magneten die je besteld had.
Heb zojuist V8 geupload op Thingiverse. Gaten gemaakt voor Ø4x5mm magneetjes. Als die niet blijven zitten weet ik het ook niet meer. Hoop dat de magneetjes vandaag met de post komen.

https://magneetjeswinkel....gneet-neodymium-n52-4-mm/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoNohT
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-06 21:07
Jewcookie schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:14:
[...]

Heb zojuist V8 geupload op Thingiverse. Gaten gemaakt voor Ø4x5mm magneetjes. Als die niet blijven zitten weet ik het ook niet meer. Hoop dat de magneetjes vandaag met de post komen.

Ik hoor graag hoe het uiteindelijke ontwerp bevalt. Ik heb nog geen haast omdat ik vooralsnog geen vezendbericht heb. Maar als het echt die ipd vergroting veroorzaakt dan ga ik ook eens kijken of ik iemand hem kan laten printen, maar dan wacht ik lekker totdat jij er zelf ook tevreden mee bent :P .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pixeled
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-06 19:50
Jewcookie schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:14:
[...]

Thanks! Super dat je dit gedaan hebt. Heel benieuwd hoe V8 bevalt met de nieuwe magneetjes :)
ThoNohT schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:41:
[...]

Ik hoor graag hoe het uiteindelijke ontwerp bevalt. Ik heb nog geen haast omdat ik vooralsnog geen vezendbericht heb. Maar als het echt die ipd vergroting veroorzaakt dan ga ik ook eens kijken of ik iemand hem kan laten printen, maar dan wacht ik lekker totdat jij er zelf ook tevreden mee bent :P .
Same here, als hij goed bevalt ga ik deze facecover ook proberen :) Hebben jullie misschien tips over waar ik het zou kunnen laten printen? Ik heb even snel gezocht, maar kom vooral shops tegen die 3D printers verkopen, of shops die vooral in grote oplages lijken te printen (>2 stuks) of op business gericht is.

In juli heb ik zelf 2 weken een Valve Index gehad die ik heb geretourneerd omdat hij niet beviel. Ik heb een vrij breed hoofd en mijn ogen staan vrij ver uit elkaar (zelf gemeten IPD van +/-72) en ik had met de Index ontzettend veel moeite de sweetspot te vinden. Had ik hem eindelijk, dan was ik hem zo weer kwijt als ik mijn hoofd wat te snel bewoog en de Index een millimeter verschoof. Daarnaast had ik hele slechte ervaringen met tracking. Zelfs nieuwe basestations opgestuurd gekregen (de eerste set maakte trouwens ook nog enorme herrie, tweede waren iets beter) maar dat verhielp de trackingproblemen niet. Van alles geprobeerd qua positionering, maar de Index raakte regelmatig de controllers of de hoofdpositie kwijt met misselijkmakende bewegingen en grijze schermen tot gevolg.

Sinds 25 november heb ik de G2, wat een gaaf ding is het zeg :) Veel grotere sweetspot, betere kleuren, veel minder godrays en het beeld is zo ontzettend scherp! :9~ Heb af en toe nauwelijks door dat ik naar displays loop te kijken. Zwartwaardes ongeveer gelijk denk ik, FOV is wel echt een stuk kleiner. Helaas heb ik ook het probleem dat af en toe het geluid van de rechterspeaker wegvalt, ik moet hem nog even opschroeven om te kijken of dat het verhelpt. Tracking is verder veel beter/stabielen dan de Index voor me. En niet meer dat irritante gepiep van de basestations, dat is echt een verademing. Wizards en Alyx geprobeerd en de tracking werkt tot nu toe eigenlijk gewoon heel goed. De gesture-based gameplay van Wizards werkte goed, vuurballen gooien en pijlen schieten zijn geen probleem. Bij Alyx af en toe irritatie bij reloaden, dan komen de grote ringen van de controllers tegen elkaar aan, maar dat lijkt me gewoon een kwestie van wennen. Benieuwd hoe ik daar over een maandje ofzo tegenaan kijk. Daarnaast zit hij ook ontzettend comfortabel. Kortom, ik kan me over het algemeen nog niet echt vinden in alle kritiek en teleurstellingen tot nu toe (hardwaredefecten daargelaten natuurlijk). Is misschien ook een kwestie van verwachtingen in toom houden, wat ik na mijn teleurstelling rondom de Index zeer geprobeerd heb ;)

Heb voor de grap eergister eens gespeeld volledig zonder facecover, met alleen een hoofdband tussen de headset en mijn voorhoofd om te zorgen dat deze niet pijnlijk in m'n gezicht drukte. Dat was wel echt een ongelovelijke wow-ervaring zeg. Sweetspot leek nog groter en de FOV was echt enorm, >= Index in mijn beleving. Daarmee een potje Alyx gespeeld, en de aanvaringen met sommige vijanden was vanwege de hoge immersie meteen 2x zo onaangenaam :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

Ik wacht ook nog op de final release, ook benieuwd waar vr cover mee komt. Vind het persoonlijk wel fijn dat er geen light leakage is bij de neus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-06 13:02

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Cogency schreef op woensdag 2 december 2020 @ 18:44:
Misschien kun je hier nog wat tips vandaan halen?
[PC] Assetto Corsa Competizione (gepinde posts!)

Ik rij zelf met de Rift S dus ik weet er alles van onderhand :+

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jewcookie
V8 is bijna klaar met printen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AoE3psk38iBMkkgEMcnWrKhOQoQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IJgHtzm34zblmpTJI8arcgZi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain46
Heb je verder al wat gehoord van HP? Ik heb maandag de rekenwinkel gemailed dat ik een RMA wil, hun hebben me laten bellen met HP omdat ik een "authorisatieformulier" moet hebben voor een RMA. HP heeft hiervoor een ticket aangemaakt, maar ik heb na 3 dagen nog niks gehoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jewcookie
Nou, V8 is goedgekeurd en de 4x5mm magneetjes werkt goed. Dit is hem wel zo denk ik.

Met de hot glue gun die magneetjes er in lijmen is nogal een dingetje. Moet hem weer opnieuw printen.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artslart
  • Registratie: September 2012
Alain46 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:37:
[...]
hun hebben me laten bellen met HP omdat ik een "authorisatieformulier" moet hebben voor een RMA. HP heeft hiervoor een ticket aangemaakt, maar ik heb na 3 dagen nog niks gehoord.
Volgens het consumentenrecht heb je niets te maken met HP. De Rekenwinkel is als verkoper aan een particuliere klant verantwoordelijk en zij moeten dat regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain46
artslart schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:38:
[...]

Volgens het consumentenrecht heb je niets te maken met HP. De Rekenwinkel is als verkoper aan een particuliere klant verantwoordelijk en zij moeten dat regelen.
Dat heb ik inderdaad ook gezegd tegen de rekenwinkel. Hun reactie was dat hun het ook wel willen doen, maar het dan waarschijnlijk nog langer zou duren om het autorisatieformulier te krijgen, al zie ik daar niet echt logica in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage
Jewcookie schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:08:
Nou, V8 is goedgekeurd en de 4x5mm magneetjes werkt goed. Dit is hem wel zo denk ik.

Met de hot glue gun die magneetjes er in lijmen is nogal een dingetje. Moet hem weer opnieuw printen.. :|
Top! Had ze stiekem al besteld vanmiddag. Ik boor de gaatjes van de v7 wel wat op :) ben benieuwd.

Pagina: 1 ... 3 ... 14 Laatste