9800X3D | Gigabyte 4070 Gaming OC | 32GB DDR5 | 5 TB storage | MSI B850 Tomahawk Max Wifi | Fractal Meshify 2 Compact | Windows 11 Pro
oh ja dat is waar ook natuurlijk. Naja dan gaan we flink wat farmen haha.nzall schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 13:23:
[...]
... Stratholme? Je hebt geen alts nodig voor Stratholme. Gewoon rechtsklikken op je player unitframe als je buiten bent en "reset instance" doen. Is een normal instance.
Cataclysm inderdaad en daar is nu de MoP prepatch live op waarbij je al pandaren enzo kan aanmaken.avotar schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 15:24:
[...]
Welke versie van Classic moet je hiervoor installeren?
Niet helemaal getreurd zijn, die tweede ZG mount was alt 35 van de dag, dus het is ook niet zo dat het helemaal geen moeite kost bij de mensen waar je drops ziet. Daar bovenop zitten er voor mij in elk van die mounts zeker 500+ attempts over de jaren, waarvan Rivendare op z'n minst 800+. Ik ben ondertussen blijer dat ik nu meer tijd heb om andere dingen te doen in wow dan dat ik blij ben met de mount.tweakduke schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 10:21:
[...]
Er zit ook een keerzijde aan het event. De guildies spammen achievements met mounts en zelf na een aantal runs.. niks.![]()
![]()
Van het weekend nog maar eens proberen met wat alts.
Ik vraag me dat ook af, want blijkbaar zijn het er zoveel...avotar schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 15:24:
[...]
Welke versie van Classic moet je hiervoor installeren?
Hier een plaatje>>> is de bovenste de goede?
Of ben ik weer stom bezig te doen?
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/wUsBzJ3s5bmkenfvV2ab3uDG.jpg?f=user_large)
Gaat om live, dus alle PTR kun je negeren.rahd schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 18:42:
[...]
Ik vraag me dat ook af, want blijkbaar zijn het er zoveel...
Hier een plaatje>>> is de bovenste de goede?
Of ben ik weer stom bezig te doen?![]()
[Afbeelding]
(Op PTR is wel bv de nieuwe raid al te testen van 11.2)
Cataclysm classic live moet je hebben dus.
Ah zo, dankjewelJBplap schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 19:10:
[...]
Gaat om live, dus alle PTR kun je negeren.
(Op PTR is wel bv de nieuwe raid al te testen van 11.2)
Cataclysm classic live moet je hebben dus.
Maargoed heb dan ook over de jaren heen al honderden runs gedaan natuurlijk
Enige mount die tot nu toe gedropped is is Spawn of Horridon, dus Throne of Thunder kan ik wegstrepen.
Ben ook met de alts bezig karazhan etc af te lopen alsmede Legion Raids te doen (op Mythic Argus na, Eonar is me teveel moeite en ik heb de skip niet) aangezien ik niet van plan ben Remix te spelen.
Ik mis nog wel een aantal raids waar mounts droppen maar we hebben nog de rest van de maand de tijd om het zo maar even te zeggen
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 20:24
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Nu kan ik weer met een gerust hart verder farmen en de ergernis ver weg stoppen.
en dan ooit vroegah de baron/Ashes/ en een mount van een rare op een dag... nooit leuk RNG
Sharkbait eindelijk gekregen die heb ik al zooo veel gerunt vooral toen BFA live was omdat ik hem toen de tijd kon solo"en als DH.
Nu bezig met Underrot, Kings rest en Battle of Dazalor op zowel Normal, Heroic en Mythic over meerdere characters
[ Voor 10% gewijzigd door Ricmaniac op 04-07-2025 14:16 ]
De mount die dropte wel snel voor mij, dus de Greedy Emissary is klaar.... dan nu maar net als jullie kijken welke raids ik kan doen voor mount drops.
Bij mij neemt het soms echt veel tijd omdat ik eentje ben die in dungoens met veel in-en uitgangen zo verdwaal en soms zo lang aan het zoeken ben, van waar is de volgende boss nou...
Maar afijn.. omdat ik niet zo goed wist voor welke mount ik moet farmen ( heb al 768), heb ik iets ontdekt.
Ook leuk voor jullie misschien, hoop ik ?
Ga naar https://simplearmory.com/#/ en vul daar je realm en naam in en klik op collectables en dan op mount.. daar zet je een vinkje in show planner en dan word t erg makkelijk te zien waar je welk mount kan gaan farmen
Succes
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/FbU0Np66PIre78cJDGubq2YO.jpg?f=user_large)
Vooral invincible is prettig omdat ICC altijd zo'n lange run is.
Buff lijkt zeker te werken
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
Ik pak het net iets anders aan, want sommige van die instances zijn echt niet leuk om te farmen zonder de juiste skips. Mijn plan is om mij eerst te richten op een dertiental mounts waarvoor ik 4 bosses of minder moet doden.rahd schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 15:33:
Vandaag alles gekocht die je met die Hellstone Shard kon kopen... in totaal heb je 520 Hellstone Shard nodig voor alle transmog sets.
De mount die dropte wel snel voor mij, dus de Greedy Emissary is klaar.... dan nu maar net als jullie kijken welke raids ik kan doen voor mount drops.![]()
Bij mij neemt het soms echt veel tijd omdat ik eentje ben die in dungoens met veel in-en uitgangen zo verdwaal en soms zo lang aan het zoeken ben, van waar is de volgende boss nou...:
![]()
Maar afijn.. omdat ik niet zo goed wist voor welke mount ik moet farmen ( heb al 768), heb ik iets ontdekt.
Ook leuk voor jullie misschien, hoop ik ?
Ga naar https://simplearmory.com/#/ en vul daar je realm en naam in en klik op collectables en dan op mount.. daar zet je een vinkje in show planner en dan word t erg makkelijk te zien waar je welk mount kan gaan farmen
Succes
[Afbeelding]
9800X3D | Gigabyte 4070 Gaming OC | 32GB DDR5 | 5 TB storage | MSI B850 Tomahawk Max Wifi | Fractal Meshify 2 Compact | Windows 11 Pro
Weet iemand waar ik die toon terug zou kunnen vinden als deze nog bestaat? Er zijn tig servers en versies van WoW dat ik het bos niet meer zie.. xD
Je moet dat kunnen zien in het server select scherm. er staat bij hoeveel karakters je op bepaalde server(clusters) hebt.Freaky Maus schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 20:00:
Een blonde vraag, ik heb m'n subscription weer geactiveerd voor Classic Anniversary. Nu heb ik in 2021 TBC Classic gespeeld en dacht mijn toon van destijds weer ergens te kunnen vinden, maar die is schijnbaar weg?
Weet iemand waar ik die toon terug zou kunnen vinden als deze nog bestaat? Er zijn tig servers en versies van WoW dat ik het bos niet meer zie.. xD
Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME
Je moet zorgen dat je eerst de juiste versie selecteert. Hoogst wrs gaat het 2021 TBC nu naar Panda classic, dus Pandaria Classic opstarten en dan zou je daar een realm moeten zien waar je chars op hebt.Freaky Maus schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 20:00:
Een blonde vraag, ik heb m'n subscription weer geactiveerd voor Classic Anniversary. Nu heb ik in 2021 TBC Classic gespeeld en dacht mijn toon van destijds weer ergens te kunnen vinden, maar die is schijnbaar weg?
Vruger, toen de bakken nog van hout waren en we moesten zoepe om de stoof aan te houden.
De game heet Warcraft met een reden. Ik ben het er volledig mee eens dat het tegenwoordig meer ExcursieCraft is dan Warcraft. Iedere zoveel jaar een nieuw pretpark om je in te vermaken.nzall schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 16:09:
Ik vind al dat gezanik over het verhaal van WoW problematisch. Het verhaal is momenteel echt het beste dat het is geweest sinds lang. Denk dat de laatste keer dat het nog zo goed is geweest Legion is. Ik kan het verhaal echt wel appreciëren nu, zeker na de teleurstelling van Dawntrail.
En ja, de teneur van het verhaal is veranderd, er is nu geen faction conflict meer. Maar eerlijk gezegd vind ik faction conflict niet meer van deze tijd. De war in Warcraft gaat niet meer over faction war, maar over de Light vs Void war. En ik vind dat best een goede verandering als iemand die schoon genoeg heeft van al die oorlogen in de wereld. Er worden al genoeg mensen afgeknald in het echte leven, dan moeten we ook niet nog eens elkaar zitten afknallen in games.
[ Voor 5% gewijzigd door mentalozzie op 05-07-2025 11:06 ]
Dat doe ik dus ook. Argus mount gedaan, met skip snelle run. Moet daar alleen de 2 scythes nog en de 2H sword mog.nzall schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 15:53:
[...]
Ik pak het net iets anders aan, want sommige van die instances zijn echt niet leuk om te farmen zonder de juiste skips. Mijn plan is om mij eerst te richten op een dertiental mounts waarvoor ik 4 bosses of minder moet doden.
ICC, Black Temple etc doe ik liever niet. nu is BT nog te doen als Dracthyr/Demon Hunter met de chain skip om >50% over te slaan. Maar alsnog veels te lang
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Ook underrot en kingsrest op hen gerunt maar mocht helaas allemaal niet baten. als ik dan sommige berichten van andere zie voelt het wel als echt bad luck haha.
Had die inarius charger mount gelukkig wel direct bij de eerste goblin
Dat is wel jammer. Ik kon ook zo 1,2,3 niet vinden waar het nou begint.
Ben zelf weer begonnen in TWW nadat ik gestopt was in WotLK, dus heb wel wat expansions geskipt. Wilde toen ook naar Sanctum of domination voor een transmog set , maar had ook geen idee hoe ik daar op een fatsoenlijke manier kwam.
Best wel frustrerend.
Gaat me bovendien toch alleen om de mounts, transmogs erbij is een kleine plus.
Toch een kleine 12 mounts kunnen afstrepen voor zover, en dan hebben we nog wel wat raid/dungeon mounts te gaan.
Invicible is de enige die tot nu toe die ik graag wil hebben en nog niet gedropt is, maar die komt nog wel vermoed ik zo.
11.2 op 5 augustus (incl M0). (woensdag 6 aug voor ons)
Raid & M+ op 12 augustus. (woensdag 13 aug voor ons)
https://www.wowhead.com/n...eleases-august-5th-377658
Zin in!
En toen werd je wakker van je droom?nzall schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 08:36:
Ik heb gisterenavond nog eventjes 2 raids gedaan waarvoor ik geen skip had: Hellfire Citadel en Ny'Alotha. Droppen ze toch wel zeker niet allebei hun mount, op de eerste poging nog wel! Ik overwoog nog om een extra raid te doen, maar het was al bijna half twaalf toen ik de Allseer geloot heb, dus ben maar gewoon naar bed gegaan.
Ook nog maar 2 dungeons te gaan op +10 voor de teleports en dan zit het M+ seizoen er voor mij op. Nog even AOTC halen dit weekend en ik ben klaar.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
- tweakduke
Ik ben eerst op vakantie als het seizoen startJBplap schreef op maandag 7 juli 2025 @ 22:44:
De release date van 11.2 is bekend!
11.2 op 5 augustus (incl M0). (woensdag 6 aug voor ons)
Raid & M+ op 12 augustus. (woensdag 13 aug voor ons)
https://www.wowhead.com/n...eleases-august-5th-377658
Zin in!
Los van dat, het komt mij allemaal weer gepusht over. Ptr is nog een puinhoop kwa tuning en dan komen er altijd wel fixes, ik ben benieuwd hoe ze het weer gaan doen.

Het is bij de start van een seizoen altijd al lastig omdat ik niet de tijd heb om veel te spelen en dus altijd achter de meute / feiten aan loop. Nu gaat dat dus helemaal extreem zijn. Dat wordt hopen op een paar boosts van wat guildies ben ik bang. Helemaal omdat ik komend seizoen een ander character wil gaan spelen en die is op dit moment pas 655 ilvl. Ook nu is het al lastig om in groepen te komen.
Maar goed, vakantie is leuker en belangrijker uiteraard
Eind Augustus/begin September was dat betreft een veel beter releasevak geweest, om iets midden in de zomervakantie voor veel mensen te releasen is niet erg slim maar dat ben ik dan wellicht.
Ik zou het wel weten, vakantie cancellen en lekker grinden.Akaendra schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 09:51:
Hier ook, ik vertrek de 12de en pas de 22ste weer terug dus zal ook weer een paar raids missen
Eind Augustus/begin September was dat betreft een veel beter releasevak geweest, om iets midden in de zomervakantie voor veel mensen te releasen is niet erg slim maar dat ben ik dan wellicht.
Ideaal toch juist, veel mensen hebben al vrij en kunnen dus hele dagen M+ grinden.
- tweakduke
Ik zal mijn zoon toch niet teleurstellen om een game. Het is niet handig de releasedate, maar niet overkomelijk. Door de crestcap valt het toch wel in te halen. In mijn guild hebben we een m+ avond en vooral aan de start van het seizoen wel meer als mensen er zijn en zin hebben.JBplap schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 10:38:
[...]
Ik zou het wel weten, vakantie cancellen en lekker grinden.
Ideaal toch juist, veel mensen hebben al vrij en kunnen dus hele dagen M+ grinden.
Zo kunnen de leden die onderdeel zijn van het raidteam of we willen nieuwe mensen uitproberen, rustig een paar runs doen. Zo leert men de dungeons, krijgt men vaults, gear en crests.
Sinds we dat dit seizoen hebben ingevoerd, gaat het veel relaxter. Aangezien men niet perse de keys te doen door overgeleverd te zijn aan de groupfinder. Dat is echt een Russische roulette om goed om te gaan met je tijd en in mijn geval verpest dat de fun in de game. Zeker als je een lager ilvl hebt, geen score, dan veel succes als dps.
Juist een nieuw seizoen is een volledige reset, score maakt dag 1 of 2 nog niet zoveel uit.tweakduke schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 10:47:
[...]
Ik zal mijn zoon toch niet teleurstellen om een game. Het is niet handig de releasedate, maar niet overkomelijk. Door de crestcap valt het toch wel in te halen. In mijn guild hebben we een m+ avond en vooral aan de start van het seizoen wel meer als mensen er zijn en zin hebben.
Zo kunnen de leden die onderdeel zijn van het raidteam of we willen nieuwe mensen uitproberen, rustig een paar runs doen. Zo leert men de dungeons, krijgt men vaults, gear en crests.
Sinds we dat dit seizoen hebben ingevoerd, gaat het veel relaxter. Aangezien men niet perse de keys te doen door overgeleverd te zijn aan de groupfinder. Dat is echt een Russische roulette om goed om te gaan met je tijd en in mijn geval verpest dat de fun in de game. Zeker als je een lager ilvl hebt, geen score, dan veel succes als dps.
Wij runnen idd met de guild de eerste paar dagen armor stacked groepen voor zowel hero gear als score.
Zorgen dat je elke dungeon minimaal 1x doet en je 2k rating is al binnen.
Maar dat is ook het mooie aan WoW, zoveel verschillende type spelers in 1 game.
De 1 wil 2k rating op dag 1 van het seizoen en AotC in week 1, de ander is blij om het in de laatste week van de tier te halen
Zelf vind ik de eerste dagen van een seizoen altijd het tofst, iedereen is online en enthousiast. Gear gaat met sprongen vooruit en hype voor de nieuwe raid.
[ Voor 5% gewijzigd door JBplap op 08-07-2025 11:05 ]
- tweakduke
Klopt zeker, verschillende spelers. Zelf krijg ik mijn gear wel en puzzel ik juist het beste uit wat ik op het moment heb. Farm eigenlijk nooit bewust voor iets en mijn parsing is toch prima.JBplap schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 10:56:
[...]
Juist een nieuw seizoen is een volledige reset, score maakt dag 1 of 2 nog niet zoveel uit.
Wij runnen idd met de guild de eerste paar dagen armor stacked groepen voor zowel hero gear als score.
Zorgen dat je elke dungeon minimaal 1x doet en je 2k rating is al binnen.
Maar dat is ook het mooie aan WoW, zoveel verschillende type spelers in 1 game.
De 1 wil 2k rating op dag 1 van het seizoen en AotC in week 1, de ander is blij om het in de laatste week van de tier te halen
Zelf vind ik de eerste dagen van een seizoen altijd het tofst, iedereen is online en enthousiast. Gear gaat met sprongen vooruit en hype voor de nieuwe raid.
Score komt ook wel, 3k rating is alweer een flinke tijd geleden en na wat 15's pushen was bij mij de lol eraf. Toen ben ik tijd gaan investeren in anderen om ook verder te komen, dat vind ik ook leuk als mensen het in zich hebben.
Want die rush aan het begin van het seizoen is leuk, maar heeft ook een storende kant. Er zijn best wat spelers die na 2 weken alweer klaar zijn met de game en met de progressie groep voor raiding heb je niks aan die spelers. Het is een marathon, geen sprint.
Hier ook al wel wat geluk gehad met mounts. De raptor uit Zul Gurub, twee drakes uit Eye of Eternity, een drake uit Dragon Soul, mount van mythic Gul'Dan, en volgens mij nog 1. Wil vooral Invincible en GMOD, maar beiden willen nog niet droppen. M'n man heeft oa Ashes of Alar en de Jaina mount gekregen.
Nu ik paladin ga spelen vooral heb ik wel als voordeel dat ik ook kan tanken, dus hopelijk helpt dat. Moet ik alleen wel zelf routes onthouden en zo en heb al die shadowlands dungeons nooit gespeeld omdat ik die expansion helemaal overgeslagen had. Dat wordt dus yolo in het begin en hopen dat het goed gaat.
Misschien moet ik ook maar eens een paar van die mounts gaan proberen...
Toch mijn doel altijd gehaald
Ben ook nog op vakantie als het seizoen start maar dat maakt me niet zo uit.
Mythics of high level raiden doe ik niet aan, dat trek ik niet meer, dat heb ik achter mij gelaten toen cataclysm begon. Maar gelukkig zijn er nog genoeg andere dingen te doen
Enige waar ik nog niet helemaal uit ben is de enorme hoeveelheid currency die je overal krijgt, allemaal shards, crests, tokens etc, zonder dat echt duidelijk is wat waarvoor is
[ Voor 19% gewijzigd door Kees op 08-07-2025 18:11 ]
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Meeste currency is denk ik voor het upgraden van gear wat je nu krijgt.Kees schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 18:06:
Ik heb WoW ook weer eens afgestoft (vooral omdat het in de aanbieding was). Vorige week zondag begonnen en na 1,5 zone al max level. Het valt mij mee hoeveel solo-vriendelijker het allemaal is geworden.
Mythics of high level raiden doe ik niet aan, dat trek ik niet meer, dat heb ik achter mij gelaten toen cataclysm begon. Maar gelukkig zijn er nog genoeg andere dingen te doen
Enige waar ik nog niet helemaal uit ben is de enorme hoeveelheid currency die je overal krijgt, allemaal shards, crests, tokens etc, zonder dat echt duidelijk is wat waarvoor is
Sowieso als het van de oudere expansions is boeit het niet zo veel.
Er zijn ook currencies waar je collectables mee koopt gewoon voor de style van een toffe transmog of mount of pet etc etc.
Kreeg van een guild is de tip om je alts makkelijk een lockout te Sharen voor snelle loot chance op raid bossesnzall schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 15:53:
[...]
Ik pak het net iets anders aan, want sommige van die instances zijn echt niet leuk om te farmen zonder de juiste skips. Mijn plan is om mij eerst te richten op een dertiental mounts waarvoor ik 4 bosses of minder moet doden.
Link . Lun je een stuk sneller bosses van keuze runnen.
Vanochtend op 1e poging hiertoe invincible kado gehad van Arthas. Nu bedenken welke raid ik nu wil gaan farmen. Niet Ulduar, daar wordt ik letterlijk knettergek 🤪
Hoe werkte dit voor jou?brothermaynard schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 19:52:
[...]
Kreeg van een guild is de tip om je alts makkelijk een lockout te Sharen voor snelle loot chance op raid bosses
Link . Lun je een stuk sneller bosses van keuze runnen.
Vanochtend op 1e poging hiertoe invincible kado gehad van Arthas. Nu bedenken welke raid ik nu wil gaan farmen. Niet Ulduar, daar wordt ik letterlijk knettergek 🤪
In de comments alleen maar mensen waarbij dit niet meer werkt.
Edit:
48 pogingen nodig gehad, maar mn eerste mount is binnen.
Ragnaros dropte zn Pure blood Firehawk
We gaan nog even door voor Alysrazor, maar die is sneller te doen, gewoon heen rennen en killen en weer eruit. HC & Normal dropt hem allebei dus 2 pogingen per char.
[ Voor 18% gewijzigd door JBplap op 08-07-2025 21:10 ]
Als je bij Alyzrazor eerst 3 veren oppikt zodat je vliegt, kun je eerst haar doden voor een kans voor haar mount, en daarna snel naar het eiland van Ragnaros vliegen. Je hebt meer dan genoeg tijd om er te geraken en kunt gewoon recht zijn kasteel binnenvliegen en naar hem wandelen.
Lijkt een bekend probleem te zijn , voor sommige lost scan & repair het (tijdelijk) op, maar het wachten is op een fix vanuit Blizzard HQ.
[ Voor 32% gewijzigd door Visgek82 op 09-07-2025 09:26 ]
Wilde vanochtend even kijken in mijn vault, maar dat zat er niet in. Gisteren duurde het ook erg lang. Uiteindelijk had ik 30 game instances openVisgek82 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 09:25:
Voor het geval er mensen hier zijn die moeite hebben om het spel te starten , https://eu.forums.blizzar...-not-launching/579439/236
Lijkt een bekend probleem te zijn , voor sommige lost scan & repair het (tijdelijk) op, maar het wachten is op een fix vanuit Blizzard HQ.

Scan & Repair had ik later vanochtend van gehoord, maar nog niet geprobeerd. Zou fijn zijn als het werkt.
Ik had wel eerst alle achtergrondtaken van world of warcraft in de task manager gesloten. Elke keer dat je op de knop drukt opent ie namelijk wel iets in de achtergrond.
[ Voor 50% gewijzigd door IntToStr op 09-07-2025 09:30 ]
Wel gisteren nog de GMOD mogen looten dus Battle for Dazar Alor kunnen we ook wegstrepen gezien ik de mythic mount ooit lang geleden een keer met een boost had gekocht
Tip, altijd eerst even op de forums van wow kijken (technical support en customer support) of er geen grote issues zijn.Dahal schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 09:41:
En ik maar denken dat het kwam omdat ik WoW in Linux draai 😢. 2 herinstallaties later en dit is dus het probleem…
Mijn lijst, sinds het event, aan verzamelde mounts gaat keihard;
- Rivendare
- Drakes uit Uldum
- Zul’Gurub mounts
- net Fiery reins (Midnight)
Is wel leuk zo :-)
- tweakduke
Nou dan heb je wel een stuk meer geluk dan ik haha.Dahal schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 16:21:
Nice!
Mijn lijst, sinds het event, aan verzamelde mounts gaat keihard;
- Rivendare
- Drakes uit Uldum
- Zul’Gurub mounts
- net Fiery reins (Midnight)
Is wel leuk zo :-)
Ik heb alleen die rivendare en die mount van freehold
Die heb ik vorig weekend ook proberen te doen op Mythic maar ik kwam maar niet voorbij Stormwall Blockade. Uiteindelijk opgegeven.Ricmaniac schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 14:16:
Nu bezig met Underrot, Kings rest en Battle of Dazalor op zowel Normal, Heroic en Mythic over meerdere charactersdie runs duren helaas wat langer maar wil echt GMOD hebben. 5 characters gedaan in die raid op 3 difficulties maar mocht nog niet baten helaas.

Intussen wel beide Zul'Gurub mounts te pakken gekregen en gisteren Life-Binder's Handmaiden uit Dragon Soul. Hopelijk kan ik deze week Invincible ook van mijn lijstje schrappen.
Hier net hetzelfdeDahal schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 09:41:
En ik maar denken dat het kwam omdat ik WoW in Linux draai 😢. 2 herinstallaties later en dit is dus het probleem…
[ Voor 29% gewijzigd door bibi2205 op 09-07-2025 16:38 ]
Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x
technisch gezien heb je als je dezelfde instance runned met een dropkans van 5% na 44 runs ofzo al 90% kans dat je de drop eens hebt gezien. Ja het is nogal geluk maar als je veel runned dan dropt het vanzelf een keer.tweakduke schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 16:23:
Teller staat nog op 1, je moet nog steeds een portie geluk hebben
Mijn lijst tot nu toe:
- Spawn of Horridon (Throne of thunder)
- Kor'Kron Juggernaut (Mythic Siege of Orgrimmar)
- Drake of the North Wind (Altairus, vortex Pinnacle)
- Blazing Drake (Dragon Soul)
- Life-Binder's Handmaiden (Dragon Soul)
- Sharkbait (Mythic Freehold)
- Fiendish Hellfire Core (Mythic Nighthold)
- Abyss Worm (Tomb of Sargeras)
- Fiery Reins (TBC Karazhan)
- Midnight (Legion Karazhan)
- GMOD (Battle for Dazar Alor)
- Raven Lord (TBC Sethekk Halls)
- Swift Zulian Panther (Zul' Gurub)
We gaan het zien deze reset
15 jaar te laat
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Bij mij werkte het… die alysrazor flight cheat dan weer niet, kwam fraai in de lava ter3chtJBplap schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 20:10:
[...]
Hoe werkte dit voor jou?
In de comments alleen maar mensen waarbij dit niet meer werkt.
Edit:
48 pogingen nodig gehad, maar mn eerste mount is binnen.
Ragnaros dropte zn Pure blood Firehawk
We gaan nog even door voor Alysrazor, maar die is sneller te doen, gewoon heen rennen en killen en weer eruit. HC & Normal dropt hem allebei dus 2 pogingen per char.
Maar voor nu met invincible, rivendare mount en drake of north wind geen klagen
Iemand een tip om niet insane te worden bij yogg? Dat gaat iedere poging mis
[ Voor 12% gewijzigd door brothermaynard op 09-07-2025 18:51 ]
Er was toen ik gisteren stopte nog wel een update, maar dat heeft het dan blijkbaar niet opgelost.
Edit: Scan & repair heeft geholpen
[ Voor 4% gewijzigd door MeanGreen op 09-07-2025 19:37 ]
Haha, totaal niet aan interrupts gedacht..Ricmaniac schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 18:25:
@bibi2205 voor stonewalled blockade moet je je silence bewaren voor de boss. Je killt eerst die 2 mobs op de schepen en dan kom je terug op de pier en spawn die boss. Die begint direct met een cast en als je die cast niet interrupt of niet de boss geklikt heb voordat die de cast af maakt ben je dood. Dus je interrupt gebruiken op dat moment en dan zal je goed zitten

Als ik WoW weer aan de praat krijg dan zal ik nog eens gaan proberen. Tnx voor de tip.
*edit*
Scan & repair heeft het ook hier opgelost (na 10-15 min).
[ Voor 12% gewijzigd door bibi2205 op 09-07-2025 19:53 ]
Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x
Lijkt dus ook Windows gebruikers te treffen.. goed om te weten dat het niet specifiek Linux is
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Naast de Play button zit een setting menu in de battle.net launcher. Daar staan wat opties.Oxigeon schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 07:18:
Waar vind ik die scan en repair optie? Heb gisteren gewoon 5-10 minuten gewacht tot hij vanzelf opstartte
Scan en repair is alleen beschikbaar als je nog geen cliënt hebt proberen op te starten.
Gelukkig bestaat er wel zoiets als crest discount voor het upgraden van gear. Dat is wel fijn voor alts. En ook heel fijn is het feit dat portals account wide zijn!
Ik wou dat ik een Hero track belt had. Dat is letterlijk het enige dat ik nog nodig heb voor mijn mythic tier set te unlocken...IntToStr schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 08:20:
Ik dacht ik probeer toch die 5 timewalking dungeons even op de paladin. Gelukkig gaat dat wel lekker snel, maar open het kistje voor het heroic item en ja hoor, voor de 2e week op rij een belt.... Echt, af en toe he![]()
Gelukkig bestaat er wel zoiets als crest discount voor het upgraden van gear. Dat is wel fijn voor alts. En ook heel fijn is het feit dat portals account wide zijn!
Hier is een plaatje, klik op de tandwiel in het rood en je ziet Scan en repair als alles goed is... gisteren kon ik wow ook niet openen en de scan en repair button als/ook de update button was grijs.Oxigeon schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 07:18:
Waar vind ik die scan en repair optie? Heb gisteren gewoon 5-10 minuten gewacht tot hij vanzelf opstartte
Dus ik maar steeds klikken op PLAY en op gegeven moment had ik 8 wow open👼😈
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/OUzXrZYUfBoY9L5OC93N0SDY.jpg?f=user_large)
Ook kan je via hier je geinstalleerde addons bekijken, als je op "show in explorer"klikt
Erg blij mee, want dat is de mount waar ik al een hele tijd achteraan aan het gaan ben. Sowieso wil ik kijken welke ik nog kan krijgen voor het event voorbij is, hopelijk de Mythic King's Rest mount, want die Raptor is ook nog best te pruimen
Gaarne onder spoiler tags zodat wij die hem nog niet hebben niet jaloers wordenAkaendra schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 11:44:
Gisteren eindelijk Invincible mogen looten, na weet ik hoeveel runs voor de buff, op de 20ste run na de buff dropte hij eindelijk
Erg blij mee, want dat is de mount waar ik al een hele tijd achteraan aan het gaan ben. Sowieso wil ik kijken welke ik nog kan krijgen voor het event voorbij is, hopelijk de Mythic King's Rest mount, want die Raptor is ook nog best te pruimen
GZ! ik heb er nu 25 runs opzitten nog geen geluk gehad
Als Housing straks in Midnight er is, zou er dan behoefte zijn voor een Tweakers neighborhood?
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Goeie vraag. Denk dat de meeste wel hun housing bij hun guild gaat zetten. Ik veronderstel dat je maar 1 huis kunt zetten per account en niet per char? Maar voor lone wolves zoals mij zou het wel kunnenZeror schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 23:11:
Vraag uit nieuwsgierigheid:
Als Housing straks in Midnight er is, zou er dan behoefte zijn voor een Tweakers neighborhood?
[ Voor 6% gewijzigd door Kreekje op 11-07-2025 08:09 ]
Vruger, toen de bakken nog van hout waren en we moesten zoepe om de stoof aan te houden.
Kan je meerdere houses hebben of niet ? Want dan zie ik mezelf wel joinen in de neighborhood.Zeror schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 23:11:
Maar mijn main huis zal eerder met de guild en vrienden zijn ja.
Ik begreep dat je 2 huizen kunt hebben. 1 per faction.Kreekje schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 08:09:
[...]
Goeie vraag. Denk dat de meeste wel hun housing bij hun guild gaat zetten. Ik veronderstel dat je maar 1 huis kunt zetten per account en niet per char? Maar voor lone wolves zoals mij zou het wel kunnen
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Als ik in m'n guild niet "mijn" plekje kan claimen waar ik wil zitten, en iemand in de Tweakers neighbourhood dat plekje wél wil opofferen, met alle plezier.Zeror schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 23:11:
Ik heb echt nog geen idee waar ik ga belanden, thb. Zit in meerdere 'groepen' waar er mensen WoW spelen, en net als hier vind iedereen het leuk om samen in een neighbourhood te zitten. En dan is 2 stekkies hebben idd een beetje krap aan. (Ik neem ook donaties voor wie mij het graagst is zijn Neighbourhood wil hebben btw.

Kijk er nog steeds enorm naar uit iig. Het is alweer een tijdje radio stilte vanuit Blizz, dus hopelijk komt er snel weer nieuws, en zijn ze niet hard bezig de player feedback te verneuken verwerken. (*Kuch*, Thorghast was een partij leuk in de beta *Kuch*)
[ Voor 13% gewijzigd door Ischium op 11-07-2025 17:24 ]
Haha, ik snap je punt. Het is even afwachten wat iedereen wil doen. Daarom ook de vraag. In Guild neighborhoods is er altijd plek overigens, maar in Charter neighborhoods (zoals blizz het dan noemt) niet.Ischium schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 17:21:
[...]
Als ik in m'n guild niet "mijn" plekje kan claimen waar ik wil zitten, en iemand in de Tweakers neighbourhood dat plekje wél wil opofferen, met alle plezier.![]()
Ik heb echt nog geen idee waar ik ga belanden, thb. Zit in meerdere 'groepen' waar er mensen WoW spelen, en net als hier vind iedereen het leuk om samen in een neighbourhood te zitten. En dan is 2 stekkies hebben idd een beetje krap aan. (Ik neem ook donaties voor wie mij het graagst is zijn Neighbourhood wil hebben btw.)
Die radiostilte is sinds gisteren weer even voorbij:Kijk er nog steeds enorm naar uit iig. Het is alweer een tijdje radio stilte vanuit Blizz, dus hopelijk komt er snel weer nieuws, en zijn ze niet hard bezig de player feedback te verneuken verwerken. (*Kuch*, Thorghast was een partij leuk in de beta *Kuch*)
https://news.blizzard.com...using-its-only-neighborly
Je kunt deze tool gebruiken:Wognummer schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 22:58:
Goed mijn zoektocht is na 29 pogingen voorbij hehe kijken wat ik nu nog kan gaan farmen
http://telsa-productions.co.uk/
Oh toffe website. Ga ik vanavond eens goed naar kijken.Zeror schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 08:41:
[...]
Je kunt deze tool gebruiken:
Gebruikte tot nu toe meestal de planner van simplearmory als ik er eens naar zat te kijken maar dit ziet er cooler uit
DANK! dat ziet er echt heerlijk uit voor een niet nadenk farm avondjeZeror schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 08:41:
[...]
Je kunt deze tool gebruiken:
Ja, echt heerlijk. Nu had ik al zelf een redelijke route, maar dit brengt voor mij wel wat mounts op de kaart waar ik nog niet aan gedacht had.Wognummer schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 15:28:
[...]
DANK! dat ziet er echt heerlijk uit voor een niet nadenk farm avondje
https://completionism.net/events/collectors-bounty
(Deze leest via de API je battle.net account uit, die moet je dus wel toegang geven.)
Voordeel van deze vind ik wel dat hij de events splitst, dus je kunt nu goed zien welke de buffed droprate hebben. Ziet er ongeveer zo uit:
/f/image/MhCiaEs8m1gVIVjp93rIPcoW.png?f=fotoalbum_large)
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

:strip_exif()/f/image/GfKjLBkvgxrBmZBzuH3nnYMv.png?f=user_large)
[ Voor 9% gewijzigd door Ricmaniac op 12-07-2025 22:52 ]
Prima dagje zo.
We gaan gewoon proberen de rest ook te doen, behalve Mythic Argus, Eonar is namelijk mij teveel moeite om te soloen.
Gisteren Sepulcher/Sanctum gedaan, mooie oplossingen daarzo om content te kunnen soloen (Fatescribe runes die zichzelf oplossen etc) en auto silence op Sylvanas.
Enige echt irritante is Nyalotha en dat die niet automatisch is unlocked op beide plekken voor al je alts als je main het allemaal gedaan heeft. Magoed, we hebben nog even en voor mensen die alts graag levellen begint volgende reset ook weer de Mysterious winds event, dus ook weer dikke xp buffs.
Nice deze heb ik ook binnen nu. Was toevallig via dalaran hearthstone daar in de buurt nadat ik jou bericht had gelezen toen dacht ik eens kijken of ik die ook nog kan halenTraeces schreef op zondag 13 juli 2025 @ 21:09:
Abyss Worm binnen van Tomb of Sargeras en de Heroic mount van Madness !
Prima dagje zo.
Gelijk naar de betreffende boss gegaan en de rest geskipt.
Had hem helaas niet...... toen zag ik ingame mail toen ik in de stad stond. was mijn inventory blijkbaar vol en had het zelf gemist
Kon ook door het aparte looten zijn. Ik had de boss gekilled en kreeg direct die mount in beeld, zonder dat ik de boss had geloot. Nog nooit gezien.Ricmaniac schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 09:04:
[...]
Nice deze heb ik ook binnen nu. Was toevallig via dalaran hearthstone daar in de buurt nadat ik jou bericht had gelezen toen dacht ik eens kijken of ik die ook nog kan halen![]()
Gelijk naar de betreffende boss gegaan en de rest geskipt.
Had hem helaas niet...... toen zag ik ingame mail toen ik in de stad stond. was mijn inventory blijkbaar vol en had het zelf gemistWas die mount alsnog naar me inbox gestuurd haha
gelukkig maar.
Maar gz !
na meer dan 100 pogingen de afgelopen paar jaar op HC bij de eerste normal run dropt ie.... hehe weer een erbij
- tweakduke
De bank krijgt een grote update bij de aankomende patch:
https://www.wowhead.com/n...-11-2s-bank-update-377756
[ Voor 54% gewijzigd door tweakduke op 15-07-2025 15:10 ]
Grote drama straks. Alles door de war. Ik vrees voor mijn OCD.tweakduke schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 15:09:
De bank krijgt een grote update bij de aankomende patch:
https://www.wowhead.com/n...-11-2s-bank-update-377756
En met Void storage en Reagent bank weg zou je denken dat je minder opslag gaat hebben, maar nadat ik het even snel berekend hebt, ga je als je van de grootste bags uitgaat in de oude situatie er zo'n 244 slots op vooruit. Nog meer als je kleinere bags gebruikte. De bank slots hebben straks een vaste grootte van 98 slots per tab.
De raid zelf? Goed te doen.
Normal was erg simpel, heroic was vrij simpel op 2 bosses na (Styx & Mugzee)
Nu nog 1 heroic run komend weekend en ik heb de raid gecleared op heroic als healer, dps en tank. Niet voor iets van goal. Maar wilde gewoon weten welke rol het beste bevalt voor S3.
Heb wel zin in S3, de raid testing die ik heb gedaan was best geinig. Geen mythic raids getest, daar hebben we veel betere spelers voor dan een heroic speler zoals ik
- tweakduke
De belangrijkste onvervangbare items gaan dan ook voor de patch even in de normale bags..Zeror schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 15:35:
[...]
Grote drama straks. Alles door de war. Ik vrees voor mijn OCD.
En met Void storage en Reagent bank weg zou je denken dat je minder opslag gaat hebben, maar nadat ik het even snel berekend hebt, ga je als je van de grootste bags uitgaat in de oude situatie er zo'n 244 slots op vooruit. Nog meer als je kleinere bags gebruikte. De bank slots hebben straks een vaste grootte van 98 slots per tab.
Dergelijke releases gaan niet zonder risico en hopelijk kan ik daarna alles mooi opnieuw inrichten. Want meer ruimte is wel erg prettig, op de main is de bank toch snel vol.
Zou je ze niet naar een ander character mailen dan? Ik zou alle bags wantrouwentweakduke schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 15:57:
[...]
De belangrijkste onvervangbare items gaan dan ook voor de patch even in de normale bags..
Dergelijke releases gaan niet zonder risico en hopelijk kan ik daarna alles mooi opnieuw inrichten. Want meer ruimte is wel erg prettig, op de main is de bank toch snel vol.
D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.