Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vanavond eens kijken of er een ahead of the curve in zit. Nu we die bonus spark hadden gekregen kon ik mooi een 675 staff craften, dat was echt een gigantische upgrade :D

Sowieso gaan solo T11 delves prima als mage (al voor de staff upgrade), dus dat helpt weer een beetje met gilded crests verzamelen.

Gisteren ook voor het eerst een +10 getimed, dus dat helpt ook zeker een hoop met iets makkelijker in groepen komen. Moet eens werk gaan maken van alle portals halen, maar ja, tijd he...

Moet m'n zoontje maar eens gaan leren hoe dit spel werkt, kan ie mooi rating voor me halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nice wij gaan vanavond pas op galliwix normal :P

Ook die 2e spark binnen. Eens kijken of ik een dagger laat craften.

Haha ik wacht ook op dat moment met mijn kinderen XD mijn dochter vind het alleen leuk female pandarens aan te maken en te zwemmen in exile reach :+

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzall
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 16:53
tweakduke schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 14:17:
Gearen vanuit de raid alleen is een hele lange frustrerende exercitie.

Ik denk dat ik de afgelopen paar seizoen misschien 2 items uiteindelijk van de raid heb gekregen en de rest uit m+ en afgelopen seizoen uit de delves.

Zelfs nu heb ik al een mythic main hand craft, een hc off-hand en trincket uit de m+.
Daarnaast een hc cloak uit de delves, een neck van de world boss en nog een paar champion pieces van de delves. De vault gaf me mythic gloves.

Dus ja, dat tempo kun je nooit krijgen met raiden alleen.
Het is meer dan alleen het gearen. Het gearen is een probleem, maar het gaat dieper dan dat.

Blizzard die niet goed weet wat ze met Brann moeten aanvangen. Hij is eerst barslecht in S1, dan buffen ze hem voor Season 2 en geven hem een supersterke Tank spec, dan nerfen ze die tank spec to the ground, dan buffen ze hem opnieuw. Het is een echte rollercoaster.

De open world events die eigenlijk al heel lang lage kwaliteit zijn en waar Blizzard voor zover ik weet nog nooit iets heeft kunnen maken dat kan wedijveren met de kwaliteit van wat we zien in de raids en dungeons of zelfs gewoon de Delves.

De Race to World First die zo'n heftige anticlimax heeft dat er een stevige kans is dat mijn favoriete streamer misschien niet meer de nieuwe patch zal streamen, waarmee hij wilde wachten tot na de race.

Het onderbelichte schandaal van één van de RWF guilds die gesponsord zijn door een website die goud verkoopt, iets dat stevig tegen de regels van Blizzard is en wat gewoon een aanfluiting is van de integriteit van de race. Ik heb dagenlang geprobeerd om dit aan het licht te brengen zonder succes.

Daarnaast heb ik onderhand het idee dat ik op dit moment zowat alles gezien heb wat 11.1 heeft te bieden. Ik heb de raid gedaan. Ik heb de nieuwe Delves gedaan. Ik heb de nieuwe dungeon gedaan. Ik heb alle quests in Undermine gedaan. Op dit moment zijn de enige zaken die nog overblijven de mount farms, en nadat ik iets van 4 maanden elke week op tot wel 13 characters Ansurek heb zitten farmen zonder veel succes wil ik dat echt niet herhalen met Gallywix... Mijn goud is ondertussen ook op, en ik heb geen zin om aan de huidige prijs nieuwe tokens te kopen. Ik denk dat het voor mij stilaan weer tijd wordt om WoW for een paar weken te deinstalleren en andere games te spelen...

9800X3D | Gigabyte 4070 Gaming OC | 32GB DDR5 | 5 TB storage | MSI B850 Tomahawk Max Wifi | Fractal Meshify 2 Compact | Windows 11 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rhahyrion schreef op maandag 17 maart 2025 @ 08:59:
[...]

Ik ben onlangs ook 80 geworden en voel mij ook nog een beetje 'lost' in wat ik moet doen.
De Main quest line van TWW heb ik nog niet helemaal af. Is dat nodig voordat ik de Undermine in kan?

Vrienden van mij willen me wel in lage Mythics boosten en gaven aan dat ik ook de weekly voor timewalks moest doen.

Delves heb ik nog niet echt gedaan. 1x als intro quest volgens mij, dus daar moet ik nog even induiken hoe dat werkt.
Yup in principe is het beste gewoon de main questline volgen in eerste instantie. in undermine dropt ook hogere gear namelijk om je sneller op een acceptabel item level te krijgen waardoor je makkelijker dungeons en delves kan doen.

Naast de main story wil je ook delves gaan doen. dat is vrij makkelijke content voor een decent beetje gear early on

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:40

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
nzall schreef op maandag 17 maart 2025 @ 11:31:
[...]

Het is meer dan alleen het gearen. Het gearen is een probleem, maar het gaat dieper dan dat.

Blizzard die niet goed weet wat ze met Brann moeten aanvangen. Hij is eerst barslecht in S1, dan buffen ze hem voor Season 2 en geven hem een supersterke Tank spec, dan nerfen ze die tank spec to the ground, dan buffen ze hem opnieuw. Het is een echte rollercoaster.

De open world events die eigenlijk al heel lang lage kwaliteit zijn en waar Blizzard voor zover ik weet nog nooit iets heeft kunnen maken dat kan wedijveren met de kwaliteit van wat we zien in de raids en dungeons of zelfs gewoon de Delves.

De Race to World First die zo'n heftige anticlimax heeft dat er een stevige kans is dat mijn favoriete streamer misschien niet meer de nieuwe patch zal streamen, waarmee hij wilde wachten tot na de race.

Het onderbelichte schandaal van één van de RWF guilds die gesponsord zijn door een website die goud verkoopt, iets dat stevig tegen de regels van Blizzard is en wat gewoon een aanfluiting is van de integriteit van de race. Ik heb dagenlang geprobeerd om dit aan het licht te brengen zonder succes.

Daarnaast heb ik onderhand het idee dat ik op dit moment zowat alles gezien heb wat 11.1 heeft te bieden. Ik heb de raid gedaan. Ik heb de nieuwe Delves gedaan. Ik heb de nieuwe dungeon gedaan. Ik heb alle quests in Undermine gedaan. Op dit moment zijn de enige zaken die nog overblijven de mount farms, en nadat ik iets van 4 maanden elke week op tot wel 13 characters Ansurek heb zitten farmen zonder veel succes wil ik dat echt niet herhalen met Gallywix... Mijn goud is ondertussen ook op, en ik heb geen zin om aan de huidige prijs nieuwe tokens te kopen. Ik denk dat het voor mij stilaan weer tijd wordt om WoW for een paar weken te deinstalleren en andere games te spelen...
Kortom: zorg dat jezelf plezier houdt in de game en ga niet mee met de hype, meta specs en zinloze farms. Rwf is leuk om te volgen, maar nu het klaar is, maak ik er mij geen seconde meer druk om.

Daarnaast zou ik volgens iedereen fire mage moeten spelen, maar frost past mij veel beter dan dat eindeloze knoppen spammen als fire.
En toch sta ik in de top dps en doen we onze progressie. Gewoon zelf kalm blijven :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rahd
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 16:18
Doe gewoon wat ik doe haha... eens om de zoveel maanden wow-vakantie nemen... al is het voor 1 maand :)

De dag voordat de Undermine Patch kwam stopte ik, omdat ik mijn Sub niet wou verlengen.
((Maar Ook omdat mijn schouder teveel pijn begon te doen))

Nou ben ik lekker veel TV aan t kijken en proberen mijn huis beetje goed schoon te maken.

Alle karweitjes die zatten te wachten omdat ik teveel wow speelde :o , krijgen nu mijn aandacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneth87
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-06 14:15
Ik speel gewoon 2 avonden per week, nu is dat meestal voor raiding.
Merk wel dat het gearen via raid-only veel trager verloopt dan via m+. Zeker omdat ik in een aotc guild zit en dus voornamelijk nog progressie in hc doe en pas later in het seizoen mythic bosses zie.
De achterstand na deze 2 weken tov de rest in guild die al +10 keys zitten te farmen is noemenswaardig.
Uit een raid haal je met wat geluk 1 of 2 gear pieces/week + hopen op een goede vault keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edrill
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 01-04 15:10
Ricmaniac schreef op maandag 17 maart 2025 @ 10:05:
Nice wij gaan vanavond pas op galliwix normal :P

Ook die 2e spark binnen. Eens kijken of ik een dagger laat craften.

Haha ik wacht ook op dat moment met mijn kinderen XD mijn dochter vind het alleen leuk female pandarens aan te maken en te zwemmen in exile reach :+
Als Mug'Zee is gelukt dan moet Gallywix ook prima gaan, succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier was Mug'Zee ook gelukt, maar dan op heroic. Helaas geen tijd meer om Gallywix te pullen. Ach ja, 7/8 heroic nu dus. Hopelijk een leuke trinket uit de vault woensdag :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nzall
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y_Q_AyDtWBt1VTpb1GXzmp4kUQs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RRanD6e1eE9ubVGPgeRiyFaX.png?f=fotoalbum_large

BiS trinket in mijn vault. Niet slecht. na mijn werk ook mijn 2P bemachtigen, en daarna paar Droptimizers uitvoeren voor raids, Delves en M+.

9800X3D | Gigabyte 4070 Gaming OC | 32GB DDR5 | 5 TB storage | MSI B850 Tomahawk Max Wifi | Fractal Meshify 2 Compact | Windows 11 Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:44
Ik moet zeggen, vermaak me prima met TWW. Beetje jammer dat ie in de aanbieding ging enkele dagen nadat ik ‘m had aangeschaft, maar ach. Ik heb het iets gecompenseerd door met Gold een token te kopen voor de 2e maand :P

Ik kan me voorstellen dat Delves niet altijd leuk blijven, maar het is voor nu wel heerlijk tijdverdrijf en ze zitten best goed in elkaar. Merk wel dat ik ze vooral doe als ik keys heb, en zo niet mijn aandacht verleg naar iets anders om de Delves zowel leuk als effectief te houden. Het is ook wat gemoedelijker dan in een Raid, waar je toch constant op moet letten. Verder ben ik nu lekker aan het questen / gatheren / alt levelen, heerlijk casual terwijl ik op m’n 2e scherm wat anders op heb staan. Echt prima, geen druk en mezelf verliezen in de enorme hoeveelheid content.

Grappig eigenlijk dat er geen MMORPG is die me altijd op deze manier terug laat komen. Heb wel wat uitstapjes gemaakt hoor, toen Guild Wars 2 uit kwam was ik redelijk verkocht en dacht ik: vette shit. Ook echt veel gespeeld toen. Vlak voordat ik TWW aan ging schaffen heb ik nog een inventarisatie gedaan naar goede MMORPG’s en daar kwam GW2 ook weer naar voren. Gedownload, opgestart, wat questjes gedaan maar na een uur dacht ik: nah… het grijpt me niet meer. In TWW zitten inmiddels alweer tientallen uren :X Kan het niet goed uitleggen want de game voelt ergens wel gedateerd, maar doet veel dingen toch nog steeds goed.

Eigenlijk best knap voor een game van 20+ jaar oud :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Denman schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 12:22:

Grappig eigenlijk dat er geen MMORPG is die me altijd op deze manier terug laat komen. Heb wel wat uitstapjes gemaakt hoor, toen Guild Wars 2 uit kwam was ik redelijk verkocht en dacht ik: vette shit. Ook echt veel gespeeld toen. Vlak voordat ik TWW aan ging schaffen heb ik nog een inventarisatie gedaan naar goede MMORPG’s en daar kwam GW2 ook weer naar voren. Gedownload, opgestart, wat questjes gedaan maar na een uur dacht ik: nah… het grijpt me niet meer. In TWW zitten inmiddels alweer tientallen uren :X Kan het niet goed uitleggen want de game voelt ergens wel gedateerd, maar doet veel dingen toch nog steeds goed.

Eigenlijk best knap voor een game van 20+ jaar oud :)
Yup en zo heb ik het altijd. Op 1 of andere manier is er gewoon geen enkele mmo die puur de combat feel en vloeiendheid van WoW evenaard imo.

Ik kijk echt erg uit naar ashes of creation wanneer die ooit eens in 1.0 versie uit mag komen. Denk dat ik dat heel goed ga vinden. Maar toch vrees ik dat het WoW gewoon nooit kan gaan vervangen :P In combinatie met de hoeveelheid mensen die al zo veel tijd in WoW geinvest hebben waardoor vervanging uberhaupt moeilijk is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nzall
Ik denk dat de enige MMO die ook maar in de buurt kan komen van WoW wat betreft combat feel en vloeiendheid FFXIV is, en zelfs dat is maar in beperkte mate. En FFXIV heeft zijn eigen problemen tegenwoordig, met het nieuwe verhaal dat bij veel mensen niet echt goed geslaagd is.

Ik vind het wel absurd dat we nu in een tijdperk zitten waar World of Warcraft de MMO is met het betere verhaal en FFXIV de MMO met de betere endgame...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nzall schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 13:29:
Ik denk dat de enige MMO die ook maar in de buurt kan komen van WoW wat betreft combat feel en vloeiendheid FFXIV is, en zelfs dat is maar in beperkte mate. En FFXIV heeft zijn eigen problemen tegenwoordig, met het nieuwe verhaal dat bij veel mensen niet echt goed geslaagd is.

Ik vind het wel absurd dat we nu in een tijdperk zitten waar World of Warcraft de MMO is met het betere verhaal en FFXIV de MMO met de betere endgame...
FFXIV blijft mijn favoriete mmo samen met WoW net op plek 2. Maar speel voornamelijk WoW omdat ik daar de "community"heb van vrienden. als ik FFXIV speel, speel ik meestal met onbekende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Laatst online: 23:44
Ricmaniac schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 13:00:
[...]

Yup en zo heb ik het altijd. Op 1 of andere manier is er gewoon geen enkele mmo die puur de combat feel en vloeiendheid van WoW evenaard imo.

Ik kijk echt erg uit naar ashes of creation wanneer die ooit eens in 1.0 versie uit mag komen. Denk dat ik dat heel goed ga vinden. Maar toch vrees ik dat het WoW gewoon nooit kan gaan vervangen :P In combinatie met de hoeveelheid mensen die al zo veel tijd in WoW geinvest hebben waardoor vervanging uberhaupt moeilijk is.
nzall schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 13:29:

FFXIV heb ik ook een tijdje gespeeld. Best gaaf, zeker als je een beetje bekend met met de FF games. Visueel bij tijd en wijle ook prachtig. Maar kon er uiteindelijk toch maar moeilijk in komen. Ik heb begrepen dat het verhaal pas laat om gang komt en het dan nog wat toffer wordt, maar kon me daar niet naartoe "worstelen". En uiteindelijk vind ik de combat in WoW op de een of andere manier toch fijner. Het voelt inderdaad vloeiender, je kan lekker combineren met spells en abilities. Of als je daar zin in hebt om gewoon over je keyboard facerollen :+

Het helpt trouwens ook dat ik nu een aardige game PC heb en volop kan genieten van de visuals ten opzichte van mijn vorige PC / laptop. Voor zover de visuals nog goed zijn bij zo'n oude game (al valt het ook zeker niet tegen!)

Ben trouwens zeer benieuwd naar player housing! Dat kan wat mij betreft echt een extra dimensie geven.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denman schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 14:00:
[...]

[...]

Ben trouwens zeer benieuwd naar player housing! Dat kan wat mij betreft echt een extra dimensie geven.
Same! wat ze hebben laten zien zag er zo veel beter uit dan wat ik verwacht had initieel.

Ook dat je die neighborhoods kan maken zoals dus bijv die area's in FF is heel tof maar ook dat je ze private kan maken voor je guild bijv

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nzall
Ik vraag me wel af of spelers slechts beperkt zullen worden tot één huis. Zou sneu zijn mocht ik moeten kiezen tussen een huis bij mijn guild of een huis bij mijn vrienden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nzall schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 14:54:
Ik vraag me wel af of spelers slechts beperkt zullen worden tot één huis. Zou sneu zijn mocht ik moeten kiezen tussen een huis bij mijn guild of een huis bij mijn vrienden...
Goeie inderdaad, nog niet eens bij stilgestaan. maar ik denk het wel.
Denk ook dat er collectibles zullen zijn (als ze slim zijn) die je maar 1 keer kan plaatsen en dan als gebruikt is. Denk aan Warglaives aan je muur hangen ofzo als je die hebt gehaald. Dan zal 2 huizen al niet zo goed werken.

Maargoed te vroeg voor al die speculatie :P in ieder geval kijk ik er naar uit om er meer over te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik kwam dit tegen:

Dit is voor het eerst dat ik hier van hoor. Wel heel cool dat dit kon of kan in classic.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeror schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 23:24:
Ik kwam dit tegen:

[YouTube: The Teleporting Tunnels of Classic WoW]

Dit is voor het eerst dat ik hier van hoor. Wel heel cool dat dit kon of kan in classic.
wat ziek haha ook nooit geweten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:16
Zo

Alle portals in M+ weer binnen, alleen nog Gallywix Heroic op het menu, en hopelijk is dat Zondag ook meteen klaar :)

Over het algemeen niet geheel moeilijk om te doen, ben wel benieuwd naar de hernieuwde visions als die gaan komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Akaendra schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 11:27:
Zo

Alle portals in M+ weer binnen, alleen nog Gallywix Heroic op het menu, en hopelijk is dat Zondag ook meteen klaar :)

Over het algemeen niet geheel moeilijk om te doen, ben wel benieuwd naar de hernieuwde visions als die gaan komen :)
Ja die heroic visions ben ik ook wel benieuwd naar :) en nu zonder mandatory grind wat het leuker maakt :P
Als we mail muncher ook maar weer kunnen halen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzall

Bellular heeft die visions uitgetest en hij is er laaiend enthousiast over. Enige waar hij niet helemaal tevreden over is: één van de progression systems heeft wekelijkse timegating...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marascon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-06 21:28
Ik weet niet wat het is, maar heb echt 0 motivatie om te spelen in season 2.

Ben voornamelijk een M+ speler, team waar ik mee speelde heeft ook een pauze ingelast aangezien er maar 1 van de 4 nog intresse had wat te doen (ook al krabbelt die nu ook terug.)

Best vervelend als het altijd je go-to game was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marascon schreef op donderdag 3 april 2025 @ 08:09:
Ik weet niet wat het is, maar heb echt 0 motivatie om te spelen in season 2.

Ben voornamelijk een M+ speler, team waar ik mee speelde heeft ook een pauze ingelast aangezien er maar 1 van de 4 nog intresse had wat te doen (ook al krabbelt die nu ook terug.)

Best vervelend als het altijd je go-to game was.
Ik heb het ook. Ineens is mijn motivatie een beetje weg.
Neem denk ik even een break van WoW.

Zijn gewoon zo veel games die ik wil spelen en heb sinds dragonflight eigenlijk niet echt meer een break van WoW genomen.

Normaliter had ik eigenlijk elke expansoin wel minstens 1 seizoen een break maar sinds DF dus niet meer.
Zal wel on off bljven spelen maar misschien 1 raidje of mythic per week denk :P

[ Voor 5% gewijzigd door Ricmaniac op 03-04-2025 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het nieuwe is er wel een beetje af nu voor mij ook in season 2.

Qua raid doen we alleen nog heroic skip nu + mythic progress. Hopelijk vanavond naar 3/8M. In heroic heb ik ook alleen nog maar jastor diamond en mugzee trinket als echte upgrades en eye of kezan / house of cards als minor upgrades.

In m+ moet ik nog een paar portals afronden, maar zit al een tijdje op 2500+ en ga niet voor echt keys pushen. Te weinig tijd voor om op te focussen. Een +10 timen gaan in ieder geval wel altijd lekker makkelijk om de vault te vullen, dat is wel fijn. Krijg zelfs invites tegenwoordig nu ik niet meer hopeloos achter loop qua gear en score :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhahyrion
  • Laatst online: 18:54
Ik begin er eindelijk een beetje in te komen na een break van vele jaren. Ik moet wel zeggen dat het overweldigend is als 'nieuwe speler'. Laatste keer dat ik serieus heb gespeeld was in WotLK.

Het voelt allemaal nog wel als hogere wiskunde.Rotations, mechanics (er gebeurt zoveel op je scherm), items upgraden, M+ keystones, delves e.d. Het zal allemaal wel logisch zijn, maar als je terug komt als een nieuwe speler is er bijna niet tegenop te werken.

Ik ben ook begonnen met een caster (Ele Shaman) en ik merk dat ik veel moeite heb met mijn rotation. Mijn damage valt vies tegen en dat hoor ik ook vaak van mijn vrienden. Ik vind het moeilijk om als caster steady dps te doen als er zoveel beweging is op fights. Vroeger altijd Warrior gespeeld, dus dat is sowieso wennen.

Groepen moet ik gewoon mijn rotation erin krijgen en wat tijd in dummy's steken. Heb alleen beperkt tijd dus met de rest dat je 'moet'/wil doen valt dat nog weleens weg.

Gelukkig speel ik met 3 vrienden. Dus die nemen me daarin wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Hier alle portals en vorige reset Gallywix Heroic neer dus nog een paar weken wat heroic runnen en dan denk ik dat voor velen het seizoen in de guild er ook weer opzit.

Wellicht dat Horrific Visions hier wat verandering in gaan brengen maar ik denk dat de meeste guildies ook gewoon andere games gaan spelen in de tussentijd.

Misschien dat ik de Gallagio rep persoonlijk nog wel wil afmaken, desnoods via LFR ofzo want er zijn daarin wel dingen die ik nog wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzall
Hebben jullie dat soms, dat jullie het spel aan het spelen zijn, proberen in te loggen op een ander personage, en dat dan aan het einde van de loading screen het spel gewoon crash to desktop doet? Heb dat recent al een paar keer meegemaakt.

En ik maak ook geregeld mee dat mijn spel voor 2 seconden bevriest. Ben er al een paar keer door gewiped...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Laatst online: 13:46

Felyrion

goodgoan!

nzall schreef op donderdag 3 april 2025 @ 22:50:
Hebben jullie dat soms, dat jullie het spel aan het spelen zijn, proberen in te loggen op een ander personage, en dat dan aan het einde van de loading screen het spel gewoon crash to desktop doet? Heb dat recent al een paar keer meegemaakt.

En ik maak ook geregeld mee dat mijn spel voor 2 seconden bevriest. Ben er al een paar keer door gewiped...
Dat eerste niet, maar goed dat je dat laatste zegt... ik heb dat ook sinds een weekje gok ik. Ik ben al gaan zoeken in mijn addons maar ik heb nog geen schuldige gevonden.
Dacht dat het aan mij lag :X

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:29

Vuurvoske

Nunquam cede!

Stel dat ik alleen terug wil komen voor de lore / verhaallijn? Is dat een beetje te doen? Of is het een grote warboel?

Beroeps brabander | Battle.net: Reshnar#2661

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:08
verkeerde topic

[ Voor 91% gewijzigd door Kol Nedra op 04-04-2025 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:08
verkeerde topic, sorry

[ Voor 93% gewijzigd door Kol Nedra op 04-04-2025 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzall
Vuurvoske schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 19:54:
Stel dat ik alleen terug wil komen voor de lore / verhaallijn? Is dat een beetje te doen? Of is het een grote warboel?
De Lore van TWW is toevallig het beste dat de lore is geweest in jaren. Personages hebben dit keer logische motivaties, hebben geen plotse changes of heart, de wereld zit goed in elkaar en personal arcs worden goed afgelegd. En ditmaal zijn de sidequests zelf ook goed gemaakt. Er zijn zelfs sidequests die echte main quest allures hebben (alhoewel dat dit voornamelijk is omdat Blizzard laat in development besloten heeft om een aantal onderdelen van de main quest te veranderen in sidequests voor de pacing...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:40

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Akaendra schreef op donderdag 3 april 2025 @ 11:09:
Hier alle portals en vorige reset Gallywix Heroic neer dus nog een paar weken wat heroic runnen en dan denk ik dat voor velen het seizoen in de guild er ook weer opzit.

Wellicht dat Horrific Visions hier wat verandering in gaan brengen maar ik denk dat de meeste guildies ook gewoon andere games gaan spelen in de tussentijd.

Misschien dat ik de Gallagio rep persoonlijk nog wel wil afmaken, desnoods via LFR ofzo want er zijn daarin wel dingen die ik nog wil hebben.
Hier gisteren HC Gallywix gehaald. Nu eens zien hoe lang we mythic raiding blijven doen, maar dit seizoen is wel akelig snel in tempo.

Zonder echt keys te pushen al een 12 gehaald.. guildies die wel wat meer tijd in staken al de 3k rating gehaald. Ach ja beter dan vorig seizoen wat kwa moeilijkheid een te steile curve had.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het gaat inderdaad redelijk makkelijk dit seizoen, maar dat was ook bewust gedaan door blizzard als ik het goed begrijp. De overgang van 11 naar 12 is minder hard en de stijging in percentages tussen de 'levels' is ook minder dan in seizoen 1.

Gisteren nog even snel de missende portals gehaald. Weet alleen nog niet of ik nog voor de +12s ga of dat ik het hier gewoon bij laat. Denk dat ik op dit moment +11 sowieso makkelijk kan timen en +12 als het een soepele run is.

Eerst maar weer een paar pogingen op wat mythic bosses :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
tweakduke schreef op maandag 7 april 2025 @ 09:17:
[...]

Hier gisteren HC Gallywix gehaald. Nu eens zien hoe lang we mythic raiding blijven doen, maar dit seizoen is wel akelig snel in tempo.

Zonder echt keys te pushen al een 12 gehaald.. guildies die wel wat meer tijd in staken al de 3k rating gehaald. Ach ja beter dan vorig seizoen wat kwa moeilijkheid een te steile curve had.
Ja hier ook wel wat mensen die de 3k rating aan hebben getikt maar dat laat ik aan me voorbij gaan. M+ is bij lange na niet leuk genoeg om mezelf dat aan te doen.

Alle portals vind ik meer dan genoeg en dan heb je ook gewoon myth track gear in de vault.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtacaptcave
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 17:59
ik heb nu alles op 13 gehaald. Moet zeggen dat het verschil tussen 12 en 13 al groter word, vooral omdat het echt een team opdracht word. 14 is al een stuk lastiger, dat doe je niet meer even snel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nzall
Onze guild heeft gisterenavond Mug'Zee heroic gelegd en nog een halfuurtje pulls gemaakt op Gallywix, en dan gemerkt dat wij eigenlijk healers tekort komen. Wij zijn doorgaans rond de 15-20 spelers, misschien iets meer, en doen dat met 3 healers. Maar de damage output van Gallywix is zo groot in phase 1 dat wij waarschijnlijk 2 extra healers nodig zullen hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneth87
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-06 14:15
Ik begin er net wat in te komen :)
Gisterenavond onze eerste Heroic Gallywix kill behaald, kunnen we starten met wat kloten in Mythic raid.
Dankzij een kleine push van 2 guildies enkele +10 keys kunnen doen, het bleef echter moeilijk om te puggen als fury war dus ondertussen ook 10keys aan doen als protwar wat dan weer praktisch insta-invites oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat is nu nodig eigenlijk dan voor +- 2k rating? nog steeds alles gewoon +6/7 ?
Als dat het geval is kan ik zooo niet bekommeren om +13's etc te proberen hahah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-06 10:49
Ricmaniac schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 08:43:
Tenzij je graag de 3000 rio mount wil, dan moet je 12s/13s lopen. Vond het zelf wel waard om te halen, blij met de mount :) Al ik niet een hele erge fan ben van mechanical mounts, gaat deze wel

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ricmaniac schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 08:43:
Een mix van +6 en +7 inderdaad.

Heb zelf nu alles op +10 en dat is zo'n 2600.

Ook naar 3/8M sinds gisteren. De 4e boss, lekker rollen met het afval, gaat iets pittiger worden lijkt het, maar we zijn al wel tot de helft gekomen :P

Eigenlijk vind ik deze tier de mythic bosses niet heel geweldig. De aanpassingen tov heroic bevallen me op een of andere manier niet echt. Moeilijk om echt onder woorden te brengen. Maar ja, we gaan zien wat het nog gaat brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

Als ik al terug kom wil ik super casual spelen, puur voor de verhaallijn en niet meer overal rep moeten grinden op 4* hetzelfde karakter etc etc. Is dat nu ook beter? Ik ga stiekem richting de oude garde en WoW is eigenlijk het enige wat me nog boeit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

Vuurvoske schreef op woensdag 9 april 2025 @ 19:14:
Als ik al terug kom wil ik super casual spelen, puur voor de verhaallijn en niet meer overal rep moeten grinden op 4* hetzelfde karakter etc etc. Is dat nu ook beter? Ik ga stiekem richting de oude garde en WoW is eigenlijk het enige wat me nog boeit.
Ik ben zelf ook een hele tijd weggeweest (al was het met name voor classic... :+ ) en het verhaal volgen kan opzich prima. Bij de nieuwere expansions geven ze meestal vrij aardig aan waar je moet zijn om de (hoofd)verhaallijn op te pakken in je questlog, ook al heb je die quest op dat moment niet. Zoiets:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QfpjM_vfPS19QgHEWcf9tOxl98U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IWMIZ2tPoVedgflRpF56yCvK.png?f=fotoalbum_large

Een ander (meestal) voordeel is dat je kunt levelen waar je dat wil, dus je bent bijna nooit te sterk voor de content. Of je nu kiest voor burning crusade, dragonflight of wat dan ook, de mobs, xp, items zijn passend voor je level.

Daar zit ook meteen een nadeel, want eigenlijk level je veel te snel, en zodra je 70 bent pusht het spel je flink richting de meest recente expansion.
Je kunt tot level 70 bijvoorbeeld follower dungeons (de solo dungeons ondersteund door NPC's) doen in dragonflight, maar zodra je 70 aantikt mag dat ineens niet meer :'( Voor (follower) dungoens moet je dan naar The War Within.

Geheel chronologisch spelen is dus wel lastig soms.

Een ander irritatiepunt:
Omdat veel quests in de hoofdstad beginnen (orgrimmar of stormwind) lopen daar de verschillende tijdlijnen nog wel eens door elkaar. Zo had ik in Orgrimmar dat Sylvanas en Baine beiden als "warchief" in het hoofdgebouw stonden omdat dat op verschillende tijdstippen zo was.

Met een ander karakter had ik in Stormwind een quest dat ik Jaina moest gaan zoeken omdat die ergens vermist is. Terwijl ze daar in game gewoon een paar meter verderop staat (maar dat is dus voor een expansion eerder of later). Soms kan Chromie (een npc waarbij je een tijdlijn kunt kiezen) helpen, maar soms loopt het gewoon door elkaar.

Soms maakt dat het wel even puzzelen hoe je nu in de juiste tijdlijn komt, zeker als er phasing gebruikt wordt. Regelmatig moet je dan toch wowhead raadplegen om te zien wat je mist of waar diegene op dat moment te vinden is.

Tot slot de reputaties, dat is stukken beter geworden. Voor de oudere expansions is dat nog gewoon hetzelfde gebleven, dat wil zeggen je moet het per karakter doen, maar voor de laatste twee expansions zijn de reputaties account wide. Ook veel tokens, coins en aardig wat gear is tegenwoordig "warbound" dat wil zeggen min of meer account gebonden. Voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J6ym5PE1SYIlhPUKYWxEMmchKY0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/lP8ulFjPrZf4Ubr2sd7lKwWl.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fUpmlDwi5K4kPp9ZdYymeNxTLvI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/taxpVKF8mm6lDkcq0LsHWvBz.png?f=fotoalbum_large

Dat is inmiddels gelukkig ook zo voor pets, mounts, titles en achievements.

Al met al kan ik het prima aanraden als je tegen een "bug" of andere irritaties af en toe kunt :) Het kon een stuk beter, maar het is goed te doen. En wowhead blijft je vried :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

Felyrion schreef op woensdag 9 april 2025 @ 20:55:
[...]

Ik ben zelf ook een hele tijd weggeweest (al was het met name voor classic... :+ ) en het verhaal volgen kan opzich prima. Bij de nieuwere expansions geven ze meestal vrij aardig aan waar je moet zijn om de (hoofd)verhaallijn op te pakken in je questlog, ook al heb je die quest op dat moment niet. Zoiets:

[Afbeelding]

Een ander (meestal) voordeel is dat je kunt levelen waar je dat wil, dus je bent bijna nooit te sterk voor de content. Of je nu kiest voor burning crusade, dragonflight of wat dan ook, de mobs, xp, items zijn passend voor je level.

Daar zit ook meteen een nadeel, want eigenlijk level je veel te snel, en zodra je 70 bent pusht het spel je flink richting de meest recente expansion.
Je kunt tot level 70 bijvoorbeeld follower dungeons (de solo dungeons ondersteund door NPC's) doen in dragonflight, maar zodra je 70 aantikt mag dat ineens niet meer :'( Voor (follower) dungoens moet je dan naar The War Within.

Geheel chronologisch spelen is dus wel lastig soms.

Een ander irritatiepunt:
Omdat veel quests in de hoofdstad beginnen (orgrimmar of stormwind) lopen daar de verschillende tijdlijnen nog wel eens door elkaar. Zo had ik in Orgrimmar dat Sylvanas en Baine beiden als "warchief" in het hoofdgebouw stonden omdat dat op verschillende tijdstippen zo was.

Met een ander karakter had ik in Stormwind een quest dat ik Jaina moest gaan zoeken omdat die ergens vermist is. Terwijl ze daar in game gewoon een paar meter verderop staat (maar dat is dus voor een expansion eerder of later). Soms kan Chromie (een npc waarbij je een tijdlijn kunt kiezen) helpen, maar soms loopt het gewoon door elkaar.

Soms maakt dat het wel even puzzelen hoe je nu in de juiste tijdlijn komt, zeker als er phasing gebruikt wordt. Regelmatig moet je dan toch wowhead raadplegen om te zien wat je mist of waar diegene op dat moment te vinden is.

Tot slot de reputaties, dat is stukken beter geworden. Voor de oudere expansions is dat nog gewoon hetzelfde gebleven, dat wil zeggen je moet het per karakter doen, maar voor de laatste twee expansions zijn de reputaties account wide. Ook veel tokens, coins en aardig wat gear is tegenwoordig "warbound" dat wil zeggen min of meer account gebonden. Voorbeeld:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dat is inmiddels gelukkig ook zo voor pets, mounts, titles en achievements.

Al met al kan ik het prima aanraden als je tegen een "bug" of andere irritaties af en toe kunt :) Het kon een stuk beter, maar het is goed te doen. En wowhead blijft je vried :P
Bedankt voor je reactie. Ik heb Dragonflight nog uitgespeeld maar vond het allemaal een beetje slap en soft worden qua verhaal. Ik werd ook doodmoe van het gezeik in m+ en ik kan de commitment voor raids in lfr / normal niet eens meer aan. Daarnaast heeft de toxic cultuur me ook wat afgeschrokken.

Het hoeft van mij zeker niet woke, daar heb ik een grote aversie tegen. Maar wat vriendelijker en behulpzaam zou mooi zijn.

Ps. Overigens ben ik Loremaster en ben helemaal bij op mijn main t/m Dragonflight

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vuurvoske schreef op woensdag 9 april 2025 @ 19:14:
yup alle reputatie vanaf dragonflight is warbound wat betekend account wide. dus je kan nu heel makkelijk gewoon spelen wat je wilt eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

Vuurvoske schreef op woensdag 9 april 2025 @ 21:03:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik heb Dragonflight nog uitgespeeld maar vond het allemaal een beetje slap en soft worden qua verhaal. Ik werd ook doodmoe van het gezeik in m+ en ik kan de commitment voor raids in lfr / normal niet eens meer aan. Daarnaast heeft de toxic cultuur me ook wat afgeschrokken.

Het hoeft van mij zeker niet woke, daar heb ik een grote aversie tegen. Maar wat vriendelijker en behulpzaam zou mooi zijn.
hah, helemaal mee eens... ik speel eigenlijk alleen met vrienden / bekenden nog dungeons. M+ en raids doe ik ook niet meer. Ik heb altijd healer gespeeld en het is echt niet leuk meer naar mijn mening. Alles moet op tempo 110% en als je iets achter blijft of een foutje maakt (of niet genoeg dps doet als healer... ;w ) is het gelijk een toxic opmerking of kick vote. Nee laat maar.
Daarom was classic ook zo'n feest voor me. Weer dat "hechte" gevoel waar samenwerken en communiceren bijna moet om ergens te geraken. Al is dat ook wel weer zo goed als weg inmiddels. Maarja, al weer aanbeland in Cataclysm dus ja... begint al weer behoorlijk op retail te lijken :P

Ik ben nu meest bezig met verzamelingen van mounts en pets enzo of achievements en wat delves enzo met wat oude WoW vrienden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nzall
Vuurvoske schreef op woensdag 9 april 2025 @ 21:03:
[...]

Ps. Overigens ben ik Loremaster en ben helemaal bij op mijn main t/m Dragonflight
Je hebt dan wel geluk, want in de huidige uitbreiding kun je VOLLEDIG solo aan de gang, toch zeker voor het verhaal. Je kunt alle dungeons op Normal doen met een NPC party, je kunt de laatste boss van de nieuwe raids doen met een NPC party, en je kunt jezelf VOLLEDIG in heroic raid level gear steken zonder ooit met een andere speler om te moeten gaan, door een nieuw endgame content systeem genaamd "Delves".

Daarnaast is momenteel Mythic+ VEEL toegankelijker om te puggen als je dat alsnog zou willen doen. In vergelijking met Dragonflight zijn de dungeons VEEL toegankelijker en beter te volgen wat je moet doen (zeker met een deftig Weakauras package), je krijgt veel betere rewards (op +6 krijg je heroic raid gear, en op +7 crests om Myth track gear te upgraden) en de vereisten voor de achievements zijn ook in verhouding veel lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Zo, gisteren even Underpin nog kunnen doen op ??
waar Zek'vir nog enigszins goed te doen was, was Underpin een RNG fest en voornamelijk door Brann :')
Heb je net alle adds een beetje op een fatsoenlijke plaats, spring underpin op brann, die om een of andere rede mijlenver wegstaat, om vervolgens daar nieuwe adds te spawnen die niet dichtbij de bommen staan.

Naja, het is gedaan dus dat hoef ik nu ook niet meer te doen de rest van de tijd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Das waar ook, Underpin ?? moet ik ook nog doen! De ? variant was heel makkelijk in ieder geval, maar lees genoeg berichten over rng fest met die adds. Ach ja, toch maar eens proberen binnenkort.

Wie weet vanavond naar 4/8M, maar Stix is best wel chaotisch. Als er iets mis gaat met het vuilnis oprollen kun je al snel helemaal mis gaan. Je moet die adds interrupten met rollen en uiteraard de bommen raken en juist niet die andere adds en eigenlijk moet je ook wel bijna elke keer de boss raken met de overige ballen, anders haal je de dps check moeilijk. We hebben al meerdere keren 50% gehaald en er verandert eigenlijk niets aan de fight, dus in principe is het gewoon paar keer achter elkaar alles goed doen en je wint. Heel simpel eigenlijk :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Nieuwe Twitch Drop

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W9vtDRi5FWUpIQBJgrxX0PY8wyI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/TEMPOOtX6TCB8AIAaOXARUj8.png?f=user_large

[ Voor 6% gewijzigd door Ricmaniac op 22-04-2025 19:29 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nzall
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5l6qpjzz5M61EK75jV6zomfBELQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FTMgCMrLwlTf6Tvf3fIoqh7b.png?f=fotoalbum_large

Ondertussen heb ik met de guild Gallywix Heroic gelegd. ging uiteindelijk nog vrij vlotjes nadat we de 5de healer hadden ingezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
gz! Wij zitten op Lockenstock en daarna One Armed Bandit. Wel een leuke raid tot nu toe. Niet te makkelijk (zoals Nerubar palace was) maar ook niet te lastig.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:18
The War Within basis editie inclusief 30 dagen speeltijd nu voor €29.99. Dus in theorie betaal je voor The War Within maar €17 :) Mooie deal

https://eu.shop.battle.ne...-war-within-welcome-offer

[ Voor 5% gewijzigd door Ryan_ op 25-04-2025 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:56
Ryan_ schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 18:12:
The War Within basis editie inclusief 30 dagen speeltijd nu voor €29.99. Dus in theorie betaal je voor The War Within maar €17 :) Mooie deal

https://eu.shop.battle.ne...-war-within-welcome-offer
Zeker, heb onwijs genoten van TWW, wat kijken betreft de beste addon (tenminste, addon 1 van 3 van de worldsoul saga) sinds wrath. Mss wel beter dan wrath zelfs.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Visgek82 schreef op maandag 28 april 2025 @ 22:57:
[...]

Zeker, heb onwijs genoten van TWW, wat kijken betreft de beste addon (tenminste, addon 1 van 3 van de worldsoul saga) sinds wrath. Mss wel beter dan wrath zelfs.
Haha die laatste statement is voor mij overdreven :P maar ben het er wel mee eens dat ik hem ook erg goed vind.

Beter dan de laatste paar die we hebben gehad ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Traeces
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:36
Komt de nieuwe expansion nu alweer aan het einde van het jaar ?

Trekt me heel erg na een pauze om weer wow te gaan spelen. Alleen heb geen idee waar ik moet beginnen…..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akaendra
Traeces schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 08:24:
Komt de nieuwe expansion nu alweer aan het einde van het jaar ?

Trekt me heel erg na een pauze om weer wow te gaan spelen. Alleen heb geen idee waar ik moet beginnen…..
Ik zou Midnight dit jaar niet meer verwachten eerlijk gezegd.
Denk eerder begin 2026.

We krijgen meer info erover tijdens de zomer, dus dat duurt nog even.
Ik verwacht 11.2 ook pas ergens Augustus/September, anders zitten ze letterlijk voor de zomervakantie en dan spelen mensen een heel stuk minder gok ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzall
Blizzard brengt momenteel patches uit aan een tempo van ongeveer 8 weken tussen elke patch, dus 56 dagen. Dat klopt voor alle patches sinds de release van TWW, tenminste als we voor 11.1 rekening houden met de kerstvakantie.

De vorige patch was op 22/23 april. Als we dat verdertellen is 11.1.7 op 17/18 juni, en 11.2 zou dan zijn op 12/13 augustus. Dan is er 11.2.5 op 7/ 8 oktober, en 11.2.7 op 2/3 december. één van die 2 patches zal Player Housing zijn, en de andere patch Legion Remix. Begin 2026 zal dan Midnight uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-06 16:15

maontje

better off Playing

Ik verwacht Midnight ergens in het voorjaar van 2026 of toch begin zomer

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ischium
  • Registratie: Juni 2023
  • Niet online

Ischium

Of is 'ie um niet

Pandaria Remix duurde 3 maanden en eindigde met TWW release, als je kijkt naar de 2025 roadmap krijgen we Legion Remix begin winter. Dus dan zal de Midnight release wel begin Lente zijn.

Maar aan de zelfde roadmap te zien horen we daar binnenkort meer over. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Traeces
Iemand een soort van guide, welke je moet volgen voor tww ? Amper gespeeld laatste 4 maanden, weet echt niet meer waar ik moet beginnen….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highfeed
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-06 14:42
Traeces schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 18:38:
Iemand een soort van guide, welke je moet volgen voor tww ? Amper gespeeld laatste 4 maanden, weet echt niet meer waar ik moet beginnen….
Ligt eraan waar je bent gebleven en wat je wilt doen?

Doe sowieso de weeklys voor gear.

Heb je Syren Isle al gedaan voor eventueel mounts en de voor vele nog BiS ring, of voor nog een paar ilvls? (begin quest in Foundation Hall in Dornogal waar ook de portal zit naar stormwind)

Ga naar undermined, (deze quest krijg je als je inlogt en als je die niet krijgt of niet geaccepteerd hebt dan zou je die ook kunnen halen bij Renzik, deze staat ook in de Foundation Hall in Dornogal) doe daar je WQ en storyline.

Nightfall is er nu ook in Hallowfall. Verder weet ik niet echt wat je hiermee kan behalve dat je een scenario kan doen en gear kan krijgen eventueel warband of 632 voor jezelf. En questen voor currency etc. Misschien kan iemand hier aanvulling in geven, dit is het enige wat ik nog gedaan heb.

Hoop dat je zo een beetje op weg kan. :)

Twtich: Highf33d Steam: Highfeed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Traeces
Highfeed schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 18:52:
[...]

Ligt eraan waar je bent gebleven en wat je wilt doen?

Doe sowieso de weeklys voor gear.

Heb je Syren Isle al gedaan voor eventueel mounts en de voor vele nog BiS ring, of voor nog een paar ilvls? (begin quest in Foundation Hall in Dornogal waar ook de portal zit naar stormwind)

Ga naar undermined, (deze quest krijg je als je inlogt en als je die niet krijgt of niet geaccepteerd hebt dan zou je die ook kunnen halen bij Renzik, deze staat ook in de Foundation Hall in Dornogal) doe daar je WQ en storyline.

Nightfall is er nu ook in Hallowfall. Verder weet ik niet echt wat je hiermee kan behalve dat je een scenario kan doen en gear kan krijgen eventueel warband of 632 voor jezelf. En questen voor currency etc. Misschien kan iemand hier aanvulling in geven, dit is het enige wat ik nog gedaan heb.

Hoop dat je zo een beetje op weg kan. :)
Ga wel gewoon die belangrijke quests volgen en quests afmaken welke openstaan :) kom er dan vanzelf wel.

Bedankt voor de info !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzall
Ook belangrijk voor de raiders onder ons:

https://www.wowhead.com/n...io-loyalty-rewards-376612

Je zal waarschijnlijk de quests voor de raid buffs opnieuw moeten indienen, en misschien je loyalty card deleten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nzall
Voor zij die graag PvP cosmetics willen, zoals Black War mounts, Honor levels, en oude PvP mogs, maar niet graag PvP doen: deze week is een unieke samenloop van events:

1. Het is Comp Stomp week, wat neerkomt op Arathi Basin doen tegen bots. Het is haast onmogelijk om te verliezen, en doorgaans win je een match binnen een paar minuten. Je krijgt doorgaans rond de 480 Honor per match, plus 2-3 Marks of Honor. Er is ook een quest om 1 match te winnen voor nog extra marks of honor.
2. Het is Battleground Bonus Honor week, waarbij alle honor van Battleground objectives en wins (dus in de praktijk alle Comp Stomp honor) met 50% verhoogd wordt. Dus dat betekent dat die 480 Honor 720 Honor wordt. Er is ook een weekly quest voor 4 Battlegrounds te winnen voor 5 extra Marsk of Honor en wat Conquest.
3. In TWW zijn er een aantal flasks toegevoegd aan Alchemy die +15% Honor geven. Dus dat betekent dat die 720 Honor uiteindelijk 828 Honor is. Dat is net geen 10% van een honor level.

Veruit de beste week om Honor te farmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
How World of Warcraft is Improving its UI | WoWCast

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzall
Samengevat: Blizzard gaat een eigen versie van veel addons integreren in het spel. Ze gaan de Cooldown Manager verbeteren zodat spelers die beter kunnen aanpassen aan hun eigen wensen; ze gaan damage meters, boss mods, Hekili en Plater functionaliteit toevoegen aan het basisspel; en ze gaan op termijn deze addons inperken in raids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet niet of deze feature nu is wat de game nodig heeft. Wordt wel heel makkelijk zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grootste L die ik mij kan herinneren voor de WoW tak van blizzard.
Echt bizar wat ze aan het doen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhahyrion
  • Laatst online: 18:54
Zeror schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 12:04:
Ik weet niet of deze feature nu is wat de game nodig heeft. Wordt wel heel makkelijk zo.
Dat is op dit moment toch niets anders? Er zijn veel ondersteunende addons die je helpen met rotations en mechanics.

Iedereen die een AddOn kan installeren heeft al toegang tot deze tools.

Vertrouw ik erop dat Blizzard dit goed gaat implementeren? Nee, dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit werkt denk ik alleen maar bots in de hand omdat zij nu ook makkelijker weer kunnen automatiseren. ik vind het maar vreemd allemaal deze keuzes.

Lijkt mij weer een beetje een stap richting de console release ofzo :P

Het is dat housing er aan komt eind dit jaar of volgend jaar.. Want verder is WoW eventjes klaar voor mij ineens al een paar weekjes.

Denk dat ik de break door zet voor nog een maand ofzo tot heroic visions weer komen en wie weet langer.

Zo veel toffe games die uit komen en graag wil spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zeror schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 12:04:
Dus? Ik zie het probleem niet. Het is niet alsof rotations etc al super lastig waren. Dit is ideaal voor mensen die mindervalide of beperkt zijn in hun mogelijkheden. Goed toch?
En als je het niks vind? Dan gebruik je het niet.

Asmongold is natuurlijk weer los aan het gaan, want hij heeft 10 seconden van de stream gezien en denkt een expert te zijn. (En zijn "fans" accepteren het allemaal. Want hij is de weg, waarheid en het licht)

Dit zijn oplossingen die voor 95+% van de playerbase totaal niet relevant zijn. Maar voor de mensen voor wie het wel relevant is, heel handig kan zijn. Echter vind een deel van die 95+% dat ze het voor die kleine groep wel mogen bepalen of ze het nodig hebben :+

Lijkt me gewoon best simpel. Vind je het niks? Gebruik je het niet.

Of zou het komen dat mensen bang zijn dat ze outperformed worden door mensen die het wel gebruiken? :+

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:35
ik vind het juist wel een goede toevoeging.

ik zie inderdaad veel mensen die ertegen zijn.

maar waarom wordt de mod GSE en Hekili dan zoveel nog gedownload als iedereen er tegen is?

De devs geven zelf ook al aan. Raiden hiermee ga je gewoon niet mee komen met de rest van de groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien ben ik ondertussen te oud voor mythic raiding, maar de hoeveelheid mechanics en daarvoor benodigde weakauras loopt echt de spuigaten uit wat mij betreft. In het interview kwam dit ook wel paar keer naar voren.

Zelf nog progress gedaan op mythic stix en mythic sprocketmonger bijv. Alles moet zo tot in details gepland worden bij stix wat niet te doen is zonder weakauras. Vorig seizoen zelfde verhaal bij mythic broodtwister bijv. En bij sprocketmonger vliegen de mechanics je constant om je oren, weet gewoon af en toe niet waar ik moet kijken :P Een na laatste boss vorig seizoen was ook zo'n dans (toevallig ook met raid verdeeld in 2 kleuren die elkaar niet mogen raken) waar je constant precies moet plannen wie waar moet staan / lopen terwijl je een hoop mechanics op je dak krijgt.

Voor mij is het in ieder geval tijd om de mythic rat race maar even te laten voor wat het is. Ik zit blijkbaar niet meer in de doelgroep :)

De one button rotation vind ik opmerkelijk. Een rotation helper is 1 ding en je kunt natuurlijk altijd wel een eenvoudigere niet optimale rotatie maken die toch wat dps doet en leren van de helper, maar vind het heel bijzonder dat er zo'n button komt. Wel een uitkomst voor minder validen misschien, maar ook hier zou een (zwaar) versimpelde niet optimale rotatie al kunnen helpen. Zie niet echt wat ze er nou echt mee willen bereiken. Als je de button nodig hebt doe je waarschijnlijk toch geen content waar het er toe doet. Ach ja, als het komt, komt het. Maakt me verder niet uit als mensen dat willen gebruiken en er blij mee zijn, ik negeer het zelf sowieso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-06 09:01

avotar

P0werd by Black Coffee

Ik vond de uitleg eigenlijk wel plausibel. De addons zijn te goed, waardoor de bossfights en mechanics steeds complexer moeten worden om het niet te makkelijk te maken.
En door bepaalde data nu af te schermen van de addons, kan de complexiteit ook omlaag.

Daarbij is het natuurlijk heel bijzonder dat bepaalde addons zo goed werken, maar ze nooit geïntegreerd zijn.
En dan heb ik niet alleen over DBM of Details, maar ook simpelere als MaxDPS of Altholic.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzall
IntToStr schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 16:15:
Misschien ben ik ondertussen te oud voor mythic raiding, maar de hoeveelheid mechanics en daarvoor benodigde weakauras loopt echt de spuigaten uit wat mij betreft. In het interview kwam dit ook wel paar keer naar voren.

Zelf nog progress gedaan op mythic stix en mythic sprocketmonger bijv. Alles moet zo tot in details gepland worden bij stix wat niet te doen is zonder weakauras. Vorig seizoen zelfde verhaal bij mythic broodtwister bijv. En bij sprocketmonger vliegen de mechanics je constant om je oren, weet gewoon af en toe niet waar ik moet kijken :P Een na laatste boss vorig seizoen was ook zo'n dans (toevallig ook met raid verdeeld in 2 kleuren die elkaar niet mogen raken) waar je constant precies moet plannen wie waar moet staan / lopen terwijl je een hoop mechanics op je dak krijgt.

Voor mij is het in ieder geval tijd om de mythic rat race maar even te laten voor wat het is. Ik zit blijkbaar niet meer in de doelgroep :)

De one button rotation vind ik opmerkelijk. Een rotation helper is 1 ding en je kunt natuurlijk altijd wel een eenvoudigere niet optimale rotatie maken die toch wat dps doet en leren van de helper, maar vind het heel bijzonder dat er zo'n button komt. Wel een uitkomst voor minder validen misschien, maar ook hier zou een (zwaar) versimpelde niet optimale rotatie al kunnen helpen. Zie niet echt wat ze er nou echt mee willen bereiken. Als je de button nodig hebt doe je waarschijnlijk toch geen content waar het er toe doet. Ach ja, als het komt, komt het. Maakt me verder niet uit als mensen dat willen gebruiken en er blij mee zijn, ik negeer het zelf sowieso.
Een "versimpelde" rotatie gaat TOTAAL voorbij aan het ECHTE probleem waarmee de beoogde doelgroep zit, namelijk hindernissen om meerdere knoppen te kunnen gebruiken.

De One Button Rotation is bedoeld voor 3 doelgroepen:

1. mensen met een mentale beperking die het hen onmogelijk maakt om zelfs maar gewoon een vereenvoudigde rotatie te kunnen bijhouden, zelfs als ze voor de rest volledig in staat zijn om het spel te spelen en zelfs actief mee te doen aan de maatschappij. Je moet maar eens op Twitch naar de streamer Fiamma zoeken. Ik heb die een paar maanden gevolgd en volgens wat ik me herinner (is ondertussen al bijna een jaar geleden) heeft ze een of andere mentale beperking die het haar onmogelijk maakt om een gewone rotatie te spelen. Zij heeft een volledige account vol met max level alts voor mounts e.d. te verzamelen, en zij gebruik GSE zodat ze die allemaal goed genoeg kan spelen. Dat leidt ons naar de 2de categorie:
2. ultracasual spelers die gewoon cosmetics willen verzamelen en het helemaal niet hoog op hebben met al dat geminmax.
3. Spelers die door een fysieke beperking maar een beperkt aantal knoppen kunnen gebruiken, en al helemaal niet met de complexiteit die veel rotations verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel grappig dat mensen denken dat WOW een button bloat heeft. Vergeleken met andere MMO's valt het echt gigantisch mee. Maar goed, dit is weer outrage om de outrage.

en het is exact wat @nzall al zegt. Dat zijn de doelgroepen.

Maar goed, de youtubers zijn boos, dus moeten de volgers dat ook zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dirtyrockers schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 16:05:
ik vind het juist wel een goede toevoeging.

ik zie inderdaad veel mensen die ertegen zijn.

maar waarom wordt de mod GSE en Hekili dan zoveel nog gedownload als iedereen er tegen is?

De devs geven zelf ook al aan. Raiden hiermee ga je gewoon niet mee komen met de rest van de groep.
Ik kan je garanderen dat een groot deel wat in dit topic er over klaagt ook gewoon maxdps of Hekili gebruikt. Het is een goede optionele toevoeging om te gebruiken. Alleen vergeten deze mensen het woord optioneel voor het gemak maar. Ik gok dat ze bang zijn dat ze minder invites krijgen omdat mensen met de optie aan beter spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap