Tips voor nieuwe/terugkerende spelers:
Let er echter op dat je tegenwoordig een warband hebt wat inhoudt dat veel van je progressie gedeeld wordt tussen al je character. Dat verhaal moet je dus in ieder geval één keer door. Het is best leuk om te doen en geeft eigenlijk genoeg XP. Dus voor je eerste level 80 kun je net zo goed zo veel mogelijk de campaign volgen, dit zijn de bruine quests.
Wil je daarna snel levelen, gebruik dan de timewalking dungeons. Op level 60 krijg je letterlijk 3 levels per dungeon en een dungeon kan soms in letterlijk 6 minuten klaar zijn. Vanaf level 70 zak je terug naar 1 level per dungeon en na level 77 heb je er 2 nodig. Alsnog gaat het heel snel. Een gewone random dungeon geeft op level 70 ongeveer 2/3e van een level en een heroic kun je het beste achter wege laten.
Ben je eenmaal level 80 maak dan niet de fout te denken dat je beter wordt van random normal dungeons. De gear die je daar krijgt is te laag om door te stromen naar heroircs/raids en m+. Je komt niet veel verder dan 546 en je hebt iets van 565 nodig (exacte getallen zullen iets afwijken).
Timewalking dungeons zijn soms beschikbaar via de looking for group tool. Die geven veel betere gear, rond de 567 geloof ik. Dus dat is een prima manier om wat gear te vervangen. Timewalking is echter niet altijd beschikbaar en geeft ook niet voor elk slot een item. Op de auctionhouse kun je voor sommige items voor 300 gold wel iets vinden.
Wanneer timewalkings er niet zijn of ze geen zin meer hebben dan is de volgende plek van aandacht wat mij betreft de delves. Zorg dat je op tier 8 komt en er gaat een wereld voor je open. In de premade group tool zijn er de hele dag mensen die delves doen op tier 8. Dit komt omdat je voor 2,4 en 8 tier 8 delves elke week een level 616 item uit de great vault mag kiezen. Bovendien kun je met keys een paars kistje openen wat je een paars item geeft (584 oid). Dit is overigens alleen zo wanneer de delve bountifull is. Dit kun je op de map zien doordat de ingang dan een gouden lichtstraal heeft.
Ondertussen zijn er de bekende blauwe vraagtekens en je moet daarbij vooral even opletten of daar een paars kistje wordt gegeven. De eerste 2 kistjes die je opent geven je een veteran paars item van circa 584 én een delve key. De 2 volgende kistjes geven je ook een key.
Globaal zijn de volgende quests interessant
- dornogal wekelijkse keuze quest (x world quests, dungeon x, awakening machine event)
- dornogal wisselende quest (bijvoorbeeld 2 delves in regio x)
- ringing deeps Quest voor de blobs (niet meer paars voor mij)
- ringing deeps Quest van de awakening machine (solo wave verhaal)
- Tevens kun je soms op de map een paarse world quest met een slotje vinden, het slotje gaat eraf door 2 world quests in die zone te doen. Die geeft ook een kistje.
- Tot slot in de spinnenstad kun je een faction kiezen en vervolgens kun je een aantal events doen in de zone en krijg je ook daar een kistje van.
Gisteren heb ik nog iets ontdekt; je kunt tegelijkertijd in de wachtrij voor alle 3 de raids. De raids stellen niet zo veel voor, ik heb hem gisteren getanked en gehealed met mijn verse paladin. Per baas mag je 1x per week meerollen op de loot. Het zijn 3, 3 en 2 bazen en je bent meestal zo klaar.
Eindstand is daarmee mijn paladin eigenlijk in dezelfde week direct naar 575 gestegen en daar heb ik op mijn monk echt veel langer over gedaan. Mijn shaman van 1 week eerder heeft nu 583.
(disclaimer er zijn vast nog veel meer dingen te vinden, dit is wat ik tot nu toe heb geleerd).
[
Voor 3% gewijzigd door
sdk1985 op 26-11-2024 16:01
]