• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:52
Player housing is wel echt super vet! Mits goed geïmplementeerd dan natuurlijk :P
En dan niet zoals de Garrison, wat eigenlijk meer een aparte (kleine) zone was i.p.v. een uniek ingericht huis.

Doet me meteen terugdenken aan Ultima Online, waar player housing echt super tof geregeld was. Als je eenmaal een huis gekocht had kon je in de grote wijde wereld met je house deed op zoek naar een mooi plekje. Was er genoeg ruimte dan kon je 'm daar gewoon neerplempen en vanaf dan gaan inrichten. Het coole daaraan was ook dat questende spelers gewoon langs je huis kwamen lopen.

Het zal waarschijnlijk niet gaan, maar het liefst zou ik deze UO oplossing zien. Maar eerlijk is eerlijk: de playerbase was toen een stuk kleiner en destijds was het soms al moeilijk om een plekje te vinden. Deze manier zou in WoW echt heel tof zijn. Ben benieuwd hoe ze dit gaan aanpakken :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 16:59
Player housing is een waste of resources wat mij betreft, zelfde geldt overigens voor mij ook voor een Plunderstorm etc etc. Laat ze eerst maar eens fatsoenlijk bugs fixen en testen want die zijn er nog genoeg.
Het gaat totaal niets toevoegen imo, maar het is wat spelers schijnbaar willen hebben.

Classic Classic en MoP Classic, dat kan mij allemaal niet echt meer bekoren

Overal erg magertjes voor een 30 year anniversary direct.

• Highfeed
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:43
Felyrion schreef op woensdag 13 november 2024 @ 20:21:
[...]

Het is 11:20 pst though ;)

maar naar Twitch geschakeld ipv Youtube.. daar lijkt het wel te werken
[Afbeelding]
Maar 20 min, meestal moet je 2 uur kijken. Komt het dan in delen o.i.d. of is dit het? Heb er iig 20 min opzitten en zal binnenkort wel even kijken of ik wat vind in mijn mail ;w

[ Voor 8% gewijzigd door Highfeed op 14-11-2024 11:23 ]

Twtich: Highf33d Steam: Highfeed

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-08 15:09
ESO deed housing het beste. Huizen maakten deel uit van de map. Je liep op map C, ziet een huis in de verte, je loopt naar binnen, kan kijken hoe het er uit ziet (met en zonder furniture), en je kan het kopen. Koop je het? Dan kan je het inrichten ook. Enorm veel opties. Je kon ook meerdere huizen hebben.

Wat WoW waarschijnlijk gaat doen (gok ik, op basis van garrisons): iedereen krijgt hetzelfde huis op dezelfde locatie. Alliance wel iets anders dan horde. En dat is het dan. Hopelijk verrassen ze me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rahd
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 09-09 08:40
Zeror schreef op zondag 10 november 2024 @ 22:33:
Tijdens de Warcraft Direct a.s. woensdag kun je tijdens het kijken nog wat leuke drops binnenslepen. Dit kan via Tiktok, Twitch of Youtube.

https://worldofwarcraft.b...t-30th-anniversary-direct
Die 2 mount zat vandaag in de mount tab te wachten om te "unwrappen" :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tony-J
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 15-09 15:56
rahd schreef op woensdag 6 november 2024 @ 10:05:
Hallo
Heeft iemand van jullie de laaste dagen ook last gehad van wow error?
Iets met geheugen te vol of zo?

Ik had er eerder nooit last van, maar nu wel.
Op internet zeggen ze dat het een soort geheugen lek is van world of warcraft, dus niks met je PC.
Vind het wel erg .... :(
[Afbeelding]
Misschien dat je het al opgelost hebt, maar ik had diezelfde error sinds de pre-patch. Zowel onder Windows als op Linux.

Wat bij mij geholpen heeft is de renderscale op 100% laten staan en multithreaded rendering in de graphic options uitgezet.

Sinds 2 weken mijn Ryzen 7 1700 voor een 5700x3d vervangen. Multithreaded rendering weer aangezet en renderscale weer naar 98%. Crashes bleven aan, renderscale op 100% gezet en het was verholpen.

Ik zette mijn renderscale op 98%, zodat de bloom wegvalt en het iets scherper is allemaal. Dat heb ik inmiddels kunnen fixen met:
/console set ResampleAlwaysSharpen 1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rahd
Tony-J schreef op donderdag 14 november 2024 @ 11:54:
[...]

Misschien dat je het al opgelost hebt, maar ik had diezelfde error sinds de pre-patch. Zowel onder Windows als op Linux.

Wat bij mij geholpen heeft is de renderscale op 100% laten staan en multithreaded rendering in de graphic options uitgezet.

Sinds 2 weken mijn Ryzen 7 1700 voor een 5700x3d vervangen. Multithreaded rendering weer aangezet en renderscale weer naar 98%. Crashes bleven aan, renderscale op 100% gezet en het was verholpen.

Ik zette mijn renderscale op 98%, zodat de bloom wegvalt en het iets scherper is allemaal. Dat heb ik inmiddels kunnen fixen met:

[...]
Ik heb dat over die renderscale en multithread op reddit gelezen en gedaan.
Ook directX op 11 gezet , heb een paar dagen kunnen spelen zonder dat er iets gebeurde.
Maar de fout blijft wel, soms opent battlenet niet.

Op forum gelezen dat blizzard eindelijk dat in new patch gaat fixen... window memory leak will be fixed in 11.0.7

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Akaendra schreef op donderdag 14 november 2024 @ 08:34:
Player housing is een waste of resources wat mij betreft, zelfde geldt overigens voor mij ook voor een Plunderstorm etc etc. Laat ze eerst maar eens fatsoenlijk bugs fixen en testen want die zijn er nog genoeg.
Het gaat totaal niets toevoegen imo, maar het is wat spelers schijnbaar willen hebben.

Classic Classic en MoP Classic, dat kan mij allemaal niet echt meer bekoren

Overal erg magertjes voor een 30 year anniversary direct.
Gelukkig zijn dat niet dezelfde teams die er aan werken.
Zowel fresh classic servers als plunderstorm en zeker housing kijk ik erg naar uit. Dus ik ben de target audience :P

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrganicIron
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:28
Ik heb een beastmaster hunter en probeer mijn 2e pet assignen. Ik heb echt van alles geprobeerd, maar ik krijg het niet voor elkaar om een bear & scalehide tegelijk te summonen. Ik zou graag vanuit onderstaande schermprint bij het summonen van de bear (links onder bij active), de scalehide erbij krijgen als 2e pet.

Resultaat: Als ik de bear links onder summon, komt er geen 2e pet. Als ik de scalehide summon is hij ook alleen. (yes, made it worse, eerder kwam altijd de wolf...) 8)7

Heeft iemand uitgevogeld hoe de stable & active werken? Ik heb wel wat gevonden aan filmpjes, maar van een eerdere WoW versie daar werd ik ook niet wijzer van. In ieder geval wordt overal doorverwezen naar de stable master, ik heb ze volgens mij allemaal in alle volgordes gehad achter active, maar het is me niet gelukt. 🫣😂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fDbVToVrvjPzWOue3apqkPUgr0E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wULko4R5GVeYGhbfrbFJjamz.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-09 22:49

junglebeast

hier staat iets

OrganicIron schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 19:49:
Ik heb een beastmaster hunter en probeer mijn 2e pet assignen. Ik heb echt van alles geprobeerd, maar ik krijg het niet voor elkaar om een bear & scalehide tegelijk te summonen. Ik zou graag vanuit onderstaande schermprint bij het summonen van de bear (links onder bij active), de scalehide erbij krijgen als 2e pet.

Resultaat: Als ik de bear links onder summon, komt er geen 2e pet. Als ik de scalehide summon is hij ook alleen. (yes, made it worse, eerder kwam altijd de wolf...) 8)7

Heeft iemand uitgevogeld hoe de stable & active werken? Ik heb wel wat gevonden aan filmpjes, maar van een eerdere WoW versie daar werd ik ook niet wijzer van. In ieder geval wordt overal doorverwezen naar de stable master, ik heb ze volgens mij allemaal in alle volgordes gehad achter active, maar het is me niet gelukt. 🫣😂

[Afbeelding]
Je moet hem in de stable zetten als eerste slot.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CG44oHjJ-rTwFqFAH-0TkscFvSE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ODTU4TNKaipaqZkGIZu5VziU.png?f=user_large

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OrganicIron
@junglebeast Dankjewel! 👌

Ik heb hem nu ook rechts gezet en daarmee kwam hij automatisch bovenaan te staan. Nu summonen ze allebei, thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nzall
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19-09 11:53
Het is inderdaad die rechtse slot die specifiek bedoeld is voor de Animal Companion van Beast Mastery Hunters. https://www.wowhead.com/n...rmation-new-layout-338651
For the Beast Mastery specialization, the pet that is summoned by the Animal Companion talent now has a dedicated slot next to the Active pet list. The tooltip has been updated to reflect this change.

9800X3D | Gigabyte 4070 Gaming OC | 32GB DDR5 | 5 TB storage | MSI B850 Tomahawk Max Wifi | Fractal Meshify 2 Compact | Windows 11 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Felicitatie van Xbox.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jackpotsvr
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-07 05:11
Ik heb voor de liefhebbers een aantal codes te koop aangeboden op het Tweakers V&A voor de recente promoties van Trolli en Mountain Dew in de Verenigde Staten.

-- Edit: De Mountain Dew Hateforged Blazecycle mount is ondertussen niet meer beschikbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KEPyWTaCabRMI473Y4ugNC3Ob8c=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/F2lx2FDlIvEuYYdNgdSxRZIc.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/utIWTwTnXscXXeUi-3hKApnIFpk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/JbSf89gLI3jb8DL59IJXK5Ee.png?f=user_large

[ Voor 30% gewijzigd door jackpotsvr op 16-11-2024 17:16 . Reden: Mount is niet langer beschikbaar ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 18:13
Ondertussen gear hier en daar geupgrade met valor stones etc en zit op 609.5. Tier 8 krijg ik op dit moment als dps nooit een invite voor. Zit ondertussen vast op tier 5/6. Ik dacht ik ga deze tiers wel even op dps ervaren maar phoe dat is wel even een dingetje. Het kan best een tijd duren om een groep te vinden. Vervolgens als er één whipe is dan zie je direct iemand de groep verlaten en daaropvolgend dus ook de rest. Eindstand heb ik sinds de afgelopen reset letterlijk geen één m+ gehaald omdat er steeds iemand weg ging. Gok dat ik een poging of 6 heb gedaan.
De lol gaat er wel af op die manier.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nzall
Daarom dat de meeste mensen aanraden om pugs te vinden via een Discord server of zo. Iets zoals No Pressure of Dungeon Dojo. Die mensen zijn doorgaans net iets beter dan de gemiddelde speler.

9800X3D | Gigabyte 4070 Gaming OC | 32GB DDR5 | 5 TB storage | MSI B850 Tomahawk Max Wifi | Fractal Meshify 2 Compact | Windows 11 Pro

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Leuk projectje gestart vanavond.

Level 11 Timewalking twink om me vrienden en mezelf te boosten gemaakt.
Wel geinig om dat te minmaxen.

XP dus gelockt op level 11 omdat je dan door die rare scaling super sterk bent als je beetje stats hebt.
Vervolgens met wat shadowlands gems en verschillende enchants me gear sterker gemaakt.

Nu deze stats op level 11 en vooral die speed is super nice om door die timewalkings te runnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J_XJzJj0ldfoG2WMOx7TWtZV9wg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/9CFEUROWpbvnV1OshAjv1sPR.png?f=user_large

Deze gems in combinatie met de lage haste gems maakt het super op. Ben echt continue vol health en beetje whirlwind spammen haha.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uKHy-MHO2suDNHy9oWtzFChu67s=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/5hedRNeu7MumBICWSevJS6dl.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rekeewt
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 15-09 18:49
Toch jammer dat wow niet naar de console(s) komt, was een leuke aankondiging geweest :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brothermaynard
  • Laatst online: 16:16
Ricmaniac schreef op zondag 17 november 2024 @ 00:46:

XP dus gelockt op level 11 omdat je dan door die rare scaling super sterk bent als je beetje stats hebt.
Vervolgens met wat shadowlands gems en verschillende enchants me gear sterker gemaakt.

Nu deze stats op level 11 en vooral die speed is super nice om door die timewalkings te runnen.

[Afbeelding]

Deze gems in combinatie met de lage haste gems maakt het super op. Ben echt continue vol health en beetje whirlwind spammen haha.

[Afbeelding]
Grappig project. Je boost jezelf via dual box of zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-09 21:03
rekeewt schreef op zondag 17 november 2024 @ 08:15:
[...]

Toch jammer dat wow niet naar de console(s) komt, was een leuke aankondiging geweest :+
Ik las dat ze hier wel mee bezig zijn. Want ze willen een groter publiek aanspreken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kreekje
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20-09 22:34
Ricmaniac schreef op zondag 17 november 2024 @ 00:46:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
https://worldofwarcraft.b...racter/eu/draenor/kreekop
>:)

Vruger, toen de bakken nog van hout waren en we moesten zoepe om de stoof aan te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oeh vet! jouwe is al een stukje verder dus :D ga ik mooi vanavond inspiratie aan op doen haha
Hoe kom ik aan die helm met 3 sockets?

[ Voor 6% gewijzigd door Ricmaniac op 17-11-2024 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Wel nice zo'n twink, kan je mooi snel die Timereaver mount mee farmen als je die nog niet hebt :P Misschien ook maar een werk van maken.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dirtyrockers schreef op zondag 17 november 2024 @ 14:09:
[...]

Ik las dat ze hier wel mee bezig zijn. Want ze willen een groter publiek aanspreken.
Niet helemaal. Ze zijn alleen mogelijkheden aan het onderzoeken om het spelersbereik te vergroten. Dat kan dmv consoles zijn, maar kan ook dmv gamepass zijn. Hoe en wat ze precies gaan doen is nog niet bekend.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!
London schreef op zondag 17 november 2024 @ 14:47:
Wel nice zo'n twink, kan je mooi snel die Timereaver mount mee farmen als je die nog niet hebt :P Misschien ook maar een werk van maken.
die heb ik al maar het is ook nice om weer timewalking bages te farmen omdat elke timewalking week nu een nieuwe set van rewards heeft en mounts.

Van classic heb ik alles al gekocht omdat ik bijna 40k gebanked had. maar voor de andere moet ik weer farmen.

Als je twink op een 2e account zit is het super chill om gewoon je main account te boosten. elk altje in elk geval 1 keer voor de extra timewalking badges :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nzall
Wat ik ook kan adviseren om Timewarped Badges te farmen is LFR Blackrock Depths. Elke Bronze Celebration Token die je loot is 20 Badges waard, en als je alle bosses doet in de raid is dat 35 tokens, dus 700 badges.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nzall
daarnaast iets anders:

iemand heeft WoW getest met een 4090 en een 9800X3D op 1440p. Interessante resultaten lijkt me, gezien volgens mij deze resultaten niet helemaal overeenkomen met die van sommigen die hier hun eigen anekdotes hebben gedeeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Laatst online: 14:43

Maduth

Probeersel

Vraagje, is er nog actieve guild op Doomhammer (Alliance). Ik overweeg om het spelletje weer op te pakken maar ik heb meerdere allies characters op Doomhammer, vandaar.

EDIT: NL Voorkeur maar anders Engels ook prima (social)

[ Voor 14% gewijzigd door Maduth op 17-11-2024 19:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kreekje
Ricmaniac schreef op zondag 17 november 2024 @ 14:45:
[...]

Oeh vet! jouwe is al een stukje verder dus :D ga ik mooi vanavond inspiratie aan op doen haha
Hoe kom ik aan die helm met 3 sockets?
Op zich niet veel werk, je moet bij sommige pieces wel wat geluk hebben dat juist jouw piece dropt :)
Hier is een website voor 10-11 twinks: https://sites.google.com/view/betis10stwinkguide/plate

Die helm kan je krijgen als quest reward.
Ik heb hem gelukkig al maar ik denk dat je die pas kan gebruiken op level 20 ofzo. Dus dan moet je je twink opofferen om de mount te leren.
Ricmaniac schreef op zondag 17 november 2024 @ 16:24:
[...]
Als je twink op een 2e account zit is het super chill om gewoon je main account te boosten. elk altje in elk geval 1 keer voor de extra timewalking badges :P
Er is zelfs ook een manier (op die site dat ik hierboven gepost heb) om je alt toch exp te laten krijgen. Hoewel ik niet vind dat deze altijd 100% werkt. Maar moet misschien is wat meer testen. Normaal gezien krijg je geen exp omdat je twink zijn exp-off heeft staan. Dan krijgen je partymembers ook minder exp (tenzij ze natuurlijk random de groep joinen).

Vruger, toen de bakken nog van hout waren en we moesten zoepe om de stoof aan te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:40

Esumontere

Floep, banaan.

Maduth schreef op zondag 17 november 2024 @ 17:44:
Vraagje, is er nog actieve guild op Doomhammer (Alliance). Ik overweeg om het spelletje weer op te pakken maar ik heb meerdere allies characters op Doomhammer, vandaar.

Invictus Mortiferis is altijd gezellig, zitten veel Nederlanders bij. Wel hoofdzakelijk Horde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Het slacken de afgelopen expansions is wel pijnlijk met mounts farmen merk ik. Vooral die island expeditions van BFA zijn echt verschrikkelijk, om over de rep grinds nog maar te zwijgen :z ;( Oh en die anima grind uit SL heb ik ook niet gemist, ik kwam er ook gelijk weer achter waarom ik die expansion zo weinig heb gespeeld :P Maar het mooie is dan wel weer dat je bijv die Torghast mounts super makkelijk kan halen nu.

477/500 dus de 500 komt langzaam in zicht :) Simplyarmory + Dataforazeroth zijn wel geweldig trouwens om een beetje bij te houden wat je nog moet enzo _/-\o_

De brutosaurus ook maar gekocht O-)

edit:
Woei!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y3oT7pZPCo_C-0V3QujUpnRCni4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lMbZmgDhmbSq4CnDyAPp8ZT7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door London op 17-11-2024 21:35 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit is raar, ik ben met die twink nu 2 maten aan het boosten maar na de 2e timewalking viel het op dat ze zo goed als geen xp kregen. Is dit gehotfixed vanavond ofzo?

Lijkt dat ze iets hebben aangepast ofzo. mijn vrienden hebben nu staan dat ik xp gelockt heb en ze zelf dus ook weinig krijgen .. blizzard is tegen fun :(

[ Voor 32% gewijzigd door Ricmaniac op 17-11-2024 21:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kreekje
Ricmaniac schreef op zondag 17 november 2024 @ 21:31:
Dit is raar, ik ben met die twink nu 2 maten aan het boosten maar na de 2e timewalking viel het op dat ze zo goed als geen xp kregen. Is dit gehotfixed vanavond ofzo?

Lijkt dat ze iets hebben aangepast ofzo. mijn vrienden hebben nu staan dat ik xp gelockt heb en ze zelf dus ook weinig krijgen .. blizzard is tegen fun :(
Dit is dus wat ik zei, je moet hier een truckje bij doen. Staat ook op die site ^^
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ZBCB3oUPD15lgWmg5HXuds9AME=/800x/filters:strip_exif()/f/image/d5BoMZgxaczuJc6UgGGlbWiB.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kreekje schreef op zondag 17 november 2024 @ 21:40:
[...]

Dit is dus wat ik zei, je moet hier een truckje bij doen. Staat ook op die site ^^
[Afbeelding]
Thanks zal dit morgen eens bekijken en proberen. Ons hele plan in duigen gevallen hierdoor namelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kreekje
Ricmaniac schreef op zondag 17 november 2024 @ 21:55:
[...]

Thanks zal dit morgen eens bekijken en proberen. Ons hele plan in duigen gevallen hierdoor namelijk :P
Komt er op neer dat jij als booster als laatste moet 'accepten' door die macro op die pagina uit te voeren. Normaal gezien krijgen je maten dan geen debuff omdat je in de macro snel de party verlaat en meteen de Q accept. Gaat wrs binnenkort gepatched worden, exploit early, exploit often ^^

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ik heb die Reven pet maar gekocht om mensen die dezelfde ziekte hebben als Mats Steen / Ibelin te steunen. En ook omdat die vriendin van hem vlakbij mij woont.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:21

avotar

P0werd by Black Coffee

Maduth schreef op zondag 17 november 2024 @ 17:44:

Ik zit zelf in Nocturnal, die ook op die server zit (al maakt het niet echt meer uit tegenwoordig).
Al is het merendeel Horde.
Volledig NL.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

avotar schreef op maandag 18 november 2024 @ 09:52:
[...]

Ik zit zelf in Nocturnal, die ook op die server zit (al maakt het niet echt meer uit tegenwoordig).
Al is het merendeel Horde.
Volledig NL.
Gaat mij vooral om online wat vragen te kunnen stellen aangezien ik best wel een tijd niet meer gespeeld heb. Ik heb namelijk wel echt veel Allies characters ;). Dank voor de tip.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 15:41
Eindelijk alle T2 transmog setjes binnen (de nieuwe versies dan ;)). Nu maar even op pad om ook alle originele T2's op te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brothermaynard
  • Laatst online: 16:16
Maduth schreef op maandag 18 november 2024 @ 10:35:
[...]

Gaat mij vooral om online wat vragen te kunnen stellen aangezien ik best wel een tijd niet meer gespeeld heb. Ik heb namelijk wel echt veel Allies characters ;). Dank voor de tip.
Gildes zijn toch cross faction momenteel? Zou dan geen probleem moeten zijn? Meeste vragen lijken me ook character specific en niet per se faction gerelateerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Carthrax schreef op maandag 18 november 2024 @ 11:22:
Eindelijk alle T2 transmog setjes binnen (de nieuwe versies dan ;)). Nu maar even op pad om ook alle originele T2's op te halen.
Same, zojuist de laatste 2 gekocht. sommige zijn wel echt mooi geworden met de remastered textures

[ Voor 10% gewijzigd door Ricmaniac op 18-11-2024 15:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
nzall schreef op zondag 17 november 2024 @ 16:51:
daarnaast iets anders: [YouTube: World Of Warcraft The War Within | RTX 4090 | Ryzen 7 9800X3D | Max Settings | Ray Tracing | 1440p]

iemand heeft WoW getest met een 4090 en een 9800X3D op 1440p. Interessante resultaten lijkt me, gezien volgens mij deze resultaten niet helemaal overeenkomen met die van sommigen die hier hun eigen anekdotes hebben gedeeld...
Hmm 20% cpu usage en 50-60% gpu. Echt engine beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ricmaniac schreef op maandag 18 november 2024 @ 15:31:
[...]

Same, zojuist de laatste 2 gekocht. sommige zijn wel echt mooi geworden met de remastered textures
Warrior, monk, mage & priest vind ik echt super tof _/-\o_ Allemaal hebben ze wel wat overigens, maar die 4 springen er voor mij uit. Oh en paladin blijft ook een mvp uiteraard.

[ Voor 16% gewijzigd door London op 18-11-2024 18:21 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nzall
sdk1985 schreef op maandag 18 november 2024 @ 17:10:
[...]

Hmm 20% cpu usage en 50-60% gpu. Echt engine beperkt.
Ja, inderdaad. Ik denk ook dat er (zoals zichtbaar in de tunnel tussen Dornogal en Ringing Deeps) een hard FPS cap in de engine is van 240 FPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemmeke
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 08-09 13:16
helpt 32GB DDR5 6000m/s CL28 ook voor meer FPS?

Cat linux.txt

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Highfeed
Gemmeke schreef op maandag 18 november 2024 @ 20:15:
helpt 32GB DDR5 6000m/s CL28 ook voor meer FPS?
Vooral meer RGB helpt, ook voor mountdrop kans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Dat levellen met een lvl 10/11 twinkje gaat wel echt top joh. M'n paladin is echt binnen no time van 70 naar 80 geschopt net door Pepsnuiver de level 11 warrior, dus mocht je op GoT zitten, duizendmaal dank _O_ :D

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kreekje
London schreef op maandag 18 november 2024 @ 21:43:
Dat levellen met een lvl 10/11 twinkje gaat wel echt top joh. M'n paladin is echt binnen no time van 70 naar 80 geschopt net door Pepsnuiver de level 11 warrior, dus mocht je op GoT zitten, duizendmaal dank _O_ :D
Ik ben het niet maar elke keer als ik met men twink in een groep zit gaan ze constant proberen mobs te attacken. Uiteraard nemen ze dan aggro en moet ik weer teruglopen omdat ze anders dood gaan. Weinig mensen snappen niet dat je maar gewoon moet volgen en dat je dan toh de volle pot exp krijgt. :'(
Dat het minder leuk is dan gewoon te spelen, daar kan ik nog inkomen maar je speelt toch timewalkings om vooral te levelen of tokens te grinden, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 14:26
Dat van de scaling verklaar wel een hoop. Ik speel vooral classic en heb The War Within niet, maar met die anniversary ging mijn level 70 zo hard door die timewalking dungeons dat ik soms >70-80% van alle damage doe vergeleken met de andere 3 spelers, ik dacht dat mijn details addon niet goed werkte :+ Jammer dat je dan een extra sub nodig hebt, maar zonder The War Within zou het 'boosten' dan nog wel moeten werken.
Welke addon is dat om bij hover-over van de dode boss je kills en de potentiële loot te zien?

[ Voor 21% gewijzigd door Divak op 19-11-2024 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zeg het gewoon steeds in het begin van de dungeon: Blijf maar hier in het begin staan. De meeste snappen het wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Divak schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 08:47:
Dat van de scaling verklaar wel een hoop. Ik speel vooral classic en heb The War Within niet, maar met die anniversary ging level 70 zo hard door die timewalking dungeons dat ik soms >70-80% van alle damage doe vergeleken met de andere 3 spelers, ik dacht dat mijn details addon niet goed werkte :+ Jammer dat je dan een extra sub nodig hebt, maar zonder The War Within zou het 'boosten' dan nog wel moeten werken.
Yup, je hoeft niet eens een sub te hebben. je kan het via een trial account doen omdat die gratis tot level 20 te spelen zijn. Probleem is met een trial account kan je geen mail, AH gebruiken waardoor je je gold en spullen niet kan fixen op die character.

Zou eigenlijk of 1 maand sub moeten halen en die trial gereed maken. of wachten op een f2p weekend :P Al gebeurd dat bij WoW niet zo vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisterenavond nog een doel van het lijstje af kunnen strepen: Zekvir ??

Kostte wel even een paar pogingen, maar uiteindelijk goed te doen. Omdat ik de eggs zonder cooldowns kon doen als ik wat procs bewaarde was het vooral een kwestie van even wennen aan de volgorde en mechanics goed doen. Dus niet per ongeluk de verkeerde cast interrupten bijv... Moest ook Zekvir als focus target zetten voor interrupt macro, want die heal komt tijdens de egg. Bran als healer om wat van die health pots te kunnen pakken en gewoon rondrennen en beetje dps doen.

Volgende doel is alle gear slots naar 639 te krijgen. Vooral kwestie van nog een hoop gilded crests farmen, maar ook nog een ring en een trinket op mythic track zien te vinden. Al hoop ik dat die ring uit de volgende patch ook naar dat ilvl te upgraden is. Ben benieuwd hoe dat uit gaat pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Dat van de scaling verklaar wel een hoop. Ik speel vooral classic en heb The War Within niet, maar met die anniversary ging mijn level 70 zo hard door die timewalking dungeons dat ik soms >70-80% van alle damage doe vergeleken met de andere 3 spelers, ik dacht dat mijn details addon niet goed werkte :+ Jammer dat je dan een extra sub nodig hebt, maar zonder The War Within zou het 'boosten' dan nog wel moeten werken.

[...]

Welke addon is dat om bij hover-over van de dode boss je kills en de potentiële loot te zien?
Rarity, maakt ook een screenshot als er een pet/toy/mount dropt.

edit: Ohja all the things laat inderdaad alle loot zien die kan droppen

[ Voor 5% gewijzigd door London op 19-11-2024 10:19 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nzall

[...]

Dat is All The Things. Dat is overigens niet zozeer de potentiële loot, maar eerder alles wat die boss kan geven van loot waarvan je de collectible nog niet hebt. Dus transmog, mounts, pets, toys, titles, enzovoort. die addon is eigenlijk een soort checklist van alles dat je kunt unlocken in de game.

[ Voor 4% gewijzigd door nzall op 19-11-2024 10:12 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Highfeed
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dLQutRUqxoXyeR9cNBL9rrnb980=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Okr9o593bI9RGYJ1WKRkOxfR.jpg?f=user_large

Nu met de 20th anny wilt hij wel droppen, eindelijk binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Jammer, de uitbreiding is niet meegenomen met de Black Friday sale dit jaar 🫣

• sdk1985
Haha wat bizar die scaling in de timewalking dungeons wanneer je een level 60 boost gebruikt. Ik deed letterlijk miljoenen dps, in de deadmines viel alles direct dood neer. Leuk om een keer te doen!

Nadat je level 67 bent is dat effect er overigens wel af en vervolgens na level 70 vergaat het lachen je. Als je dan 2 packs pulled ben je in een paar seconde 80% van je hp kwijt :+ . Wel een leuke manier om een class te leren spelen. In eerste instantie maakt het niet zo veel uit en vervolgens wordt het handig om je toch even te verdiepen in die tank cooldowns.

• sdk1985
Kreekje schreef op zondag 17 november 2024 @ 21:40:
[...]

[Afbeelding]
Het zal mij niet verbazen wanneer spelers die het zo doen een ban krijgen :X . Als je via een macro om een beperking gaat heen werken dan is dat eenvoudig te traceren. Blizzard kan gewoon een database search doen op die macro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 10:13
De drop van deze is wel zo extreem laag |:(

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

London schreef op zondag 17 november 2024 @ 20:47:

477/500 dus de 500 komt langzaam in zicht :) Simplyarmory + Dataforazeroth zijn wel geweldig trouwens om een beetje bij te houden wat je nog moet enzo _/-\o_
Schaamteloos mezelf quoten maar het is hard gegaan in een week :9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H5KWXTIcGT4SGM8UEKq7kslXa-M=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/A6sU9BXS89rZG88brqjC5P3n.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ebUY5ZuihuQqPupK5srpZCG15yg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mqacdshiF4DX4JKBfVsjNng3.jpg?f=fotoalbum_large

Maar de grind voor Blazing Drake is nog altijd niet gestopt :'(

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!
London schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 19:55:
[...]

Schaamteloos mezelf quoten maar het is hard gegaan in een week :9
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Maar de grind voor Blazing Drake is nog altijd niet gestopt :'(
GZ

Ik ben er ook achter dat ik op een dode server zit hahah ben rank 21 qua mounts met nog geen 600 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iFT3991oqBDkIPuhUGy1mkek-ZM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Bhw0BWoTpcJmVEbZyY8GhY5o.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nzall
Ik zou eens even Data For Azeroth nakijken of je niet op een gedeelde server zit met een andere, grotere server. Op Dentarg zit ik met 854 mounts op plaats 14, maar als ik de roommates van Tarren Mill meetel zit ik op plaats 327...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rahd
Ik ben er ook achter dat ik op een dode server zit hahah ben rank 21 qua mounts met nog geen 600 8)7
Waar heb je je rank bekeken dan?

Ik ben ook met mijn dode realm connected aan de jouwe, ben benieuwd welk rank ik dan heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

nzall schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 23:51:
Ik zou eens even Data For Azeroth nakijken of je niet op een gedeelde server zit met een andere, grotere server. Op Dentarg zit ik met 854 mounts op plaats 14, maar als ik de roommates van Tarren Mill meetel zit ik op plaats 327...
854, dat is echt absurd veel. Dan heb je ook veel mounts die niet meer te krijgen zijn denk ik zo :|

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nzall
London schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 10:48:
[...]

854, dat is echt absurd veel. Dan heb je ook veel mounts die niet meer te krijgen zijn denk ik zo :|
Valt wel mee. Minder dan ik er eigenlijk zou willen hebben. Dit is mijn verzameling:

https://www.dataforazerot...s/eu/Dentarg/Nzall/mounts

Als je bij de Advanced Filter filtered op "unobtainable (collected) kun je ze zien.

Als ik de PvP mounts uitsluit is mijn maximum dat ik nog KAN halen momenteel 1010 mounts, waarvan ik er dus 854 heb.

[ Voor 3% gewijzigd door nzall op 23-11-2024 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Ik ben sinds een paar weken weer begonnen met spelen, met het idee dat ik dit keer meer de RP-kant op wil. Tot nu toe lukt dat totaal niet, ik vind zelfs niemand op de RP-dedicated servers.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrganicIron
Hebben jullie tips / addons die helpen met targetten als dps? Als healer gebruik ik altijd grid, heel overzichtelijk en duidelijk om triage te doen. Als ranged dps (ele shaman) worstel ik met snel wisselen van targets, helemaal in raids met veel spelers en adds door elkaar. Ik verlies veel tijd (en dus dps) met het zoeken van het volgende target. Met tab kom ik wel op een volgend target, maar even zo vaak al een bijna dode waar ik mijn cast niet/amper op kan afmaken.

Ik zocht eigenlijk iets van een dps grid, maar die heb ik nog niet kunnen vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:09

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
London schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 10:48:
[...]

Dat is iets wat ik maar losgelaten heb :) Ik heb ook maar iets van 200 en het is bijna niet te doen om de rest bij elkaar te verzamelen als je een lange tijd niet hebt gespeeld.

Mountmania achievement halen is uiteindelijk toch gelukt :P

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nzall
GSX-MAN schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 20:02:
Ik ben sinds een paar weken weer begonnen met spelen, met het idee dat ik dit keer meer de RP-kant op wil. Tot nu toe lukt dat totaal niet, ik vind zelfs niemand op de RP-dedicated servers.
Voor zover ik weet zitten de RP spelers allemaal op Argent Dawn EU. Maar je speelt voor emergent RP (dus RP met andere spelers die niet in je guild zitten) beter op Alliance. Er was aan de Horde kant in Shadowlands een groot schandaal met een Vulpera guild die vol zat met Franse pedofielen (en neen, ik verzin dit niet) en daardoor is Orgrimmar gewoon helemaal leeg gelopen en hebben de meeste mensen zich teruggetrokken in hun eigen guilds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:21

avotar

P0werd by Black Coffee

rahd schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 09:31:
[...]

Waar heb je je rank bekeken dan?

Ik ben ook met mijn dode realm connected aan de jouwe, ben benieuwd welk rank ik dan heb :)
missingmounts punt com kun je gebruiken.

die laat je ook gelijk zien of je mounts mist die je obv je rep wel had kunnen (moeten) kopen.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highfeed
OrganicIron schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 20:43:
Hebben jullie tips / addons die helpen met targetten als dps? Als healer gebruik ik altijd grid, heel overzichtelijk en duidelijk om triage te doen. Als ranged dps (ele shaman) worstel ik met snel wisselen van targets, helemaal in raids met veel spelers en adds door elkaar. Ik verlies veel tijd (en dus dps) met het zoeken van het volgende target. Met tab kom ik wel op een volgend target, maar even zo vaak al een bijna dode waar ik mijn cast niet/amper op kan afmaken.

Ik zocht eigenlijk iets van een dps grid, maar die heb ik nog niet kunnen vinden.
Misschien dat je dan een betere nameplates addon moet hebben? Ik weet niet of je er eentje hebt, maar Plater vind ik wel een overzichtelijke addon voor nameplates. Als je dan de Quazii profile van internet afhaalt, dan zie je gelijk goede castbars etc. onder de plates. Het is even wennen met de kleuren etc. maar dat went in mijn ogen best snel. Kleuren geven aan of je aggro hebt, of het casters zijn (kan handig zijn voor kick) etc.

Edit: En mocht je problemen ondervinden met het vinden van je cursor in het chaos, is er een weakaura die een cirkel om je cursor zet. DIe kan je weer aanpassen naar je zin qua kleur en grote.

Ik kan even geen links plaatsen aangezien ik op mijn werk ben die deze sites geblokkeerd heeft***

[ Voor 11% gewijzigd door Highfeed op 25-11-2024 13:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OrganicIron
@Highfeed Dankjewel! Met Plater gaat het al een stuk beter! Ik zal van de week ook Quazii ook even proberen. WeakAura heb ik wel geinstalleerd, maar moet ik nog even induiken. Heel veel opties, maar zo snel niet waar ik kan aangeven dat ik mijn cursor wil high lighten.

Nogmaals dank! Dit zet me zeker op een goed spoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:56
OrganicIron schreef op maandag 25 november 2024 @ 21:19:
@Highfeed Dankjewel! Met Plater gaat het al een stuk beter! Ik zal van de week ook Quazii ook even proberen. WeakAura heb ik wel geinstalleerd, maar moet ik nog even induiken. Heel veel opties, maar zo snel niet waar ik kan aangeven dat ik mijn cursor wil high lighten.

Nogmaals dank! Dit zet me zeker op een goed spoor!
WeakAura's als addon moet je niet op zichzelf zien. Het is een addon waarmee je andere 'addons' installeert / managed. Neem eens een kijkje op wago.io Daar staan zo'n beetje alle weakaura's gepubliceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrganicIron
@Pyr0_ Ik gebruik curseforge voor het beheren van mijn addons, wago.io lijkt een beetje hetzelfde te doen? Ik ga even graven naar wat de cursor kan uitlichten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
OrganicIron schreef op maandag 25 november 2024 @ 21:37:
@Pyr0_ Ik gebruik curseforge voor het beheren van mijn addons, wago.io lijkt een beetje hetzelfde te doen? Ik ga even graven naar wat de cursor kan uitlichten!
G*d*(&!(#*!# heel uitgebreid antwoord getyped op je bericht, duw ik perongeluk op het terugknopje van m'n muis |:(

Anyway, ff kort in de herhaling dan. Je begrijpt WeakAura's verkeerd (WA afgekort). Het is 1 addon waarmee je 'scripts' kan installeren van derden. Of zelf maken als je heel handig bent, maar begin maar eens bij die van andere.

Die scripts van WA kunnen zo uitgebreid zijn dat je ze als losse addons kunt beschouwen bijna. Maar je moet WA en curseforge apart zien. Met curseforge installeer/update je addons (waaronder WA, maar niet de scripts dus). En op wago.io vindt je dus al die scripts wat andere gemaakt hebben.

Hier een linkje naar een overzicht pagina.
Hier een linkje naar een WA die ik altijd gebruikte voor m'n shammy.
Hier een linkje naar een mousecursor WA. Heel uitgebreid en instelbaar naar eigen wensen.

Edit; en de Quazzi profile voor plater is bijna mandatory te noemen imho. Daarmee verduidelijk je alles zó veel, dat je niet meer zonder kan na een tijdje.

[ Voor 10% gewijzigd door Pyr0_ op 25-11-2024 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzall
Wat ook belangrijk om te weten is: net als bij addons hou je die weakauras best ook up to date. Er zijn daar 2 concurrerende tools voor die min of meer hetzelfde doen, en die ook allebei ondersteund worden door wago.io. Dat is telkens een extra programma dat je installeert op je PC, en dan een extra addon naast de WA addon zelf die nieuwe weakauras kan updaten. Maar lees dan zeker de documentatie van de tool die je kiest, want het is net dat tikkeltje complexer dan een klassieke addon om te updaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
nzall schreef op maandag 25 november 2024 @ 22:02:
Wat ook belangrijk om te weten is: net als bij addons hou je die weakauras best ook up to date. Er zijn daar 2 concurrerende tools voor die min of meer hetzelfde doen, en die ook allebei ondersteund worden door wago.io. Dat is telkens een extra programma dat je installeert op je PC, en dan een extra addon naast de WA addon zelf die nieuwe weakauras kan updaten. Maar lees dan zeker de documentatie van de tool die je kiest, want het is net dat tikkeltje complexer dan een klassieke addon om te updaten...
Dit. Maar het is niet zó complex hoor. Ik gebruikte de Wago App en die liet ik 1x in de zoveel tijd ff lopen en dan ingame ff in de WA interface ff 1 voor 1 updaten. Alleen wel altijd Display uitzetten bij het updaten, anders reset ie de positie van je WA.

Maar over het algemeen niet zo heel spannend dat je die iedere dag wilt updaten ofzo. Maar vooral voor / na patches kan het wel handig zijn. ;)

Edit:
OrganicIron schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 20:43:

nog 1 tip dan @OrganicIron, zoals ik het lees heb je ook friendly name plates aanstaan. Die zou ik zeer zeker uit zetten, aan die info heb je heel weinig en bespaart héél veel clutter op je screen.

[ Voor 30% gewijzigd door Pyr0_ op 25-11-2024 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzall
Er zijn geen addons die de nameplates van mobs beter organiseert. Er was vroeger een addon in DPS grid stijl, in Legion, maar Blizzard heeft die addon zeer snel en vakkundig de nek omgewrongen omdat hij te goed was. Vooral voor DoT classes maakte hij het spel veel te eenvoudig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou nu dan eindelijk maar eens echt even focussen op M+ :P wil die 2k rating halen voor volgende week vrijdag. verder nog geen mythics eigenlijk gedaan dit seizoen. Hopelijk een beetje groepen te vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
Ondertussen staat mijn monk m+ avontuur eigenlijk on-hold. Ik heb mijn eigen key voor +6 nog kunnen doen en dat ging nét binnen de tijd. Veel geleerd. Je komt echt op het punt dat je add-ons nodig gaat hebben om verder te komen. Zo deed ik tot voorkort alleen interrupts wanneer DBM dat aangaf, maar ik ben er ondertussen achter dat er véél meer interrupts belangrijk zijn. Met dank aan @Highfeed heb ik nu een plater profiel waarmee je duidelijk boven alle adds een castbar ziet. Tegelijkertijd kwam ik erachter dat ik destijds voor een delve talent build had gekozen. Destijds had ik geen idee wat dat inhield aangezien het mijn eerste level 80 in War Within is. Maar dat is dus een build die vooral de focus legt op damage doen en niet op damage mitigation. Ik ben nu dan ook gewisseld naar een m+ talent build en daarbij heb ik er 2 extra defensive cooldowns bijgekregen én een cleanse. Tevens ben ik wat behendiger geworden met de heal addon en de bijbehorende profielen. Tot slot met weakaura aan de gang gegaan en een aantal cooldown alerts aangemaakt. Zo kan ik bijvoorbeeld zien hoe -50% damage actief is.

Veel heb ik daar overigens niet meer mee gedaan. Ik ben er namelijk achter gekomen dat er onwijs wordt gediscrimeerd op klasse. Dit doordat ik een keer vroeg ik een groep zat en vervolgens de aanmeldingen kon meekijken en dus ook de gedachte gang kon volgen. Kwam er op neer dat eindstand item level niet eens leidend is en men liever een shaman, evoker, etc mee neemt. Ook al hebben die 20 gearpunten minder. Ga je op de rankings kijken dan komt monk daar slecht vanaf:

DPS: 26/26 (slechtste)
Tank: 6/6 (slechtste)
Heal: 5/7 (gelijkwaardig aan paladin en druid)

Dus heb ik de afgelopen 2 weken dan ook maar besloten gebruik te maken van de diverse XP bonussen. Ik heb ondertussen een shaman in timewalking van 60 naar 80 geleveled (beste healer, beste dps) en vervolgens een paladin (beste tank).

Ik heb nog één level 60 boost op mijn account staan maar twijfel nog even tussen warrior, priest en eventueel een nieuwe hippe class die ik nog niet ken.

Ondertussen weet ik natuurlijk veel meer van de game dan toen ik net begon dus wellicht kan ik andere wat handige tips geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfeed
sdk1985 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 15:39:
Ondertussen staat mijn monk m+ avontuur eigenlijk on-hold. Ik heb mijn eigen key voor +6 nog kunnen doen en dat ging nét binnen de tijd. Veel geleerd. Je komt echt op het punt dat je add-ons nodig gaat hebben om verder te komen. Zo deed ik tot voorkort alleen interrupts wanneer DBM dat aangaf, maar ik ben er ondertussen achter dat er véél meer interrupts belangrijk zijn. Met dank aan @Highfeed heb ik nu een plater profiel waarmee je duidelijk boven alle adds een castbar ziet. Tegelijkertijd kwam ik erachter dat ik destijds voor een delve talent build had gekozen. Destijds had ik geen idee wat dat inhield aangezien het mijn eerste level 80 in War Within is. Maar dat is dus een build die vooral de focus legt op damage doen en niet op damage mitigation. Ik ben nu dan ook gewisseld naar een m+ talent build en daarbij heb ik er 2 extra defensive cooldowns bijgekregen én een cleanse. Tevens ben ik wat behendiger geworden met de heal addon en de bijbehorende profielen. Tot slot met weakaura aan de gang gegaan en een aantal cooldown alerts aangemaakt. Zo kan ik bijvoorbeeld zien hoe -50% damage actief is.

Veel heb ik daar overigens niet meer mee gedaan. Ik ben er namelijk achter gekomen dat er onwijs wordt gediscrimeerd op klasse. Dit doordat ik een keer vroeg ik een groep zat en vervolgens de aanmeldingen kon meekijken en dus ook de gedachte gang kon volgen. Kwam er op neer dat eindstand item level niet eens leidend is en men liever een shaman, evoker, etc mee neemt. Ook al hebben die 20 gearpunten minder. Ga je op de rankings kijken dan komt monk daar slecht vanaf:

DPS: 26/26 (slechtste)
Tank: 6/6 (slechtste)
Heal: 5/7 (gelijkwaardig aan paladin en druid)

Dus heb ik de afgelopen 2 weken dan ook maar besloten gebruik te maken van de diverse XP bonussen. Ik heb ondertussen een shaman in timewalking van 60 naar 80 geleveled (beste healer, beste dps) en vervolgens een paladin (beste tank).

Ik heb nog één level 60 boost op mijn account staan maar twijfel nog even tussen warrior, priest en eventueel een nieuwe hippe class die ik nog niet ken.

Ondertussen weet ik natuurlijk veel meer van de game dan toen ik net begon dus wellicht kan ik andere wat handige tips geven.
Hoe lang deze rankings blijven staan is nog maar de vraag, aangezien Protection Paladin een nerf krijgt.
Monk windwalker krijgt daarentegen een flinke buff. Ben benieuwd wat deze changes gaan doen.

Bron: YouTube: HUGE Class Buffs & Nerfs Coming, New Catch Up Gear & Meta Achievemen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sdk1985
Tips voor nieuwe/terugkerende spelers:

Let er echter op dat je tegenwoordig een warband hebt wat inhoudt dat veel van je progressie gedeeld wordt tussen al je character. Dat verhaal moet je dus in ieder geval één keer door. Het is best leuk om te doen en geeft eigenlijk genoeg XP. Dus voor je eerste level 80 kun je net zo goed zo veel mogelijk de campaign volgen, dit zijn de bruine quests.

Wil je daarna snel levelen, gebruik dan de timewalking dungeons. Op level 60 krijg je letterlijk 3 levels per dungeon en een dungeon kan soms in letterlijk 6 minuten klaar zijn. Vanaf level 70 zak je terug naar 1 level per dungeon en na level 77 heb je er 2 nodig. Alsnog gaat het heel snel. Een gewone random dungeon geeft op level 70 ongeveer 2/3e van een level en een heroic kun je het beste achter wege laten.

Ben je eenmaal level 80 maak dan niet de fout te denken dat je beter wordt van random normal dungeons. De gear die je daar krijgt is te laag om door te stromen naar heroircs/raids en m+. Je komt niet veel verder dan 546 en je hebt iets van 565 nodig (exacte getallen zullen iets afwijken).

Timewalking dungeons zijn soms beschikbaar via de looking for group tool. Die geven veel betere gear, rond de 567 geloof ik. Dus dat is een prima manier om wat gear te vervangen. Timewalking is echter niet altijd beschikbaar en geeft ook niet voor elk slot een item. Op de auctionhouse kun je voor sommige items voor 300 gold wel iets vinden.

Wanneer timewalkings er niet zijn of ze geen zin meer hebben dan is de volgende plek van aandacht wat mij betreft de delves. Zorg dat je op tier 8 komt en er gaat een wereld voor je open. In de premade group tool zijn er de hele dag mensen die delves doen op tier 8. Dit komt omdat je voor 2,4 en 8 tier 8 delves elke week een level 616 item uit de great vault mag kiezen. Bovendien kun je met keys een paars kistje openen wat je een paars item geeft (584 oid). Dit is overigens alleen zo wanneer de delve bountifull is. Dit kun je op de map zien doordat de ingang dan een gouden lichtstraal heeft.

Ondertussen zijn er de bekende blauwe vraagtekens en je moet daarbij vooral even opletten of daar een paars kistje wordt gegeven. De eerste 2 kistjes die je opent geven je een veteran paars item van circa 584 én een delve key. De 2 volgende kistjes geven je ook een key.

Globaal zijn de volgende quests interessant
  • dornogal wekelijkse keuze quest (x world quests, dungeon x, awakening machine event)
  • dornogal wisselende quest (bijvoorbeeld 2 delves in regio x)
  • ringing deeps Quest voor de blobs (niet meer paars voor mij)
  • ringing deeps Quest van de awakening machine (solo wave verhaal)
  • Tevens kun je soms op de map een paarse world quest met een slotje vinden, het slotje gaat eraf door 2 world quests in die zone te doen. Die geeft ook een kistje.
  • Tot slot in de spinnenstad kun je een faction kiezen en vervolgens kun je een aantal events doen in de zone en krijg je ook daar een kistje van.
Gisteren heb ik nog iets ontdekt; je kunt tegelijkertijd in de wachtrij voor alle 3 de raids. De raids stellen niet zo veel voor, ik heb hem gisteren getanked en gehealed met mijn verse paladin. Per baas mag je 1x per week meerollen op de loot. Het zijn 3, 3 en 2 bazen en je bent meestal zo klaar.

Eindstand is daarmee mijn paladin eigenlijk in dezelfde week direct naar 575 gestegen en daar heb ik op mijn monk echt veel langer over gedaan. Mijn shaman van 1 week eerder heeft nu 583.

(disclaimer er zijn vast nog veel meer dingen te vinden, dit is wat ik tot nu toe heb geleerd).

[ Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 26-11-2024 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Highfeed schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 15:53:
[...]

Hoe lang deze rankings blijven staan is nog maar de vraag, aangezien Protection Paladin een nerf krijgt.
Monk windwalker krijgt daarentegen een flinke buff. Ben benieuwd wat deze changes gaan doen.

Bron: YouTube: HUGE Class Buffs & Nerfs Coming, New Catch Up Gear & Meta Achievemen...
Jeetje shaman resto krijgt buffs :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap