Kep het ook in de HK gepost, maar hier hoort het ook wel een beetje thuis

Nou, ik sta ervan te kijken. De Anbernic RG35XX op 21 oktober besteld, vandaag binnen gekomen, ZONDER douanekosten e.d.:
Hij komt zelfs met een LEXAR kaartje meegeleverd, waar veel mensen altijd zeiden dat het meegeleverde microSD kaartje prul was
Ik vind em wel echt erg klein. Ik had em groter verwacht. Of youtube reviewers hebben gewoon kleine handen
Ik had vorige week al alles geregeld met GarlicOS en BIOS/ROMs etc.
Ik ben ermee aan de slag gegaan en ik heb eerst het standaard besturingssysteem geprobeerd.
Dat was inderdaad echt 10x niks:
- spelletjes zoeken is een crime
- het quitten van een spelletje naar het menu toe kost 9 seconde!!
- het opstarten van de RG35XX duurt eeuwen
- audio kraakgeluidjes hoorbaar (hickupjes) wanneer je door het menu scrollt
- zeer selectieve boxart: bij sommige spellen aanwezig, bij anderen weer niet
- sommige spellen alleen in het japans (Final Fantasy VII, Streetfighter II etc)
Ik had mijn geprepareerde microSD kaartjes erin gedaan (met de tiny-best-set-GO games en de libretro BIOS files) en blijkbaar had ik alles in 1x goed gedaan, want het was meteen plug & play met GarlicOS.
- VEEL snellere opstarttijden
- VEEL sneller terug naar het menu
- RetroArch customizable totdat je een ons weegt
- spellen starten véél sneller
- menuknop ingedrukt houden en je kunt shortcuts togglen
- Favorites & recents voelt veel sneller en bereikbaarder
Wat nadelen:
- RG35XX is toch echt wat klein. Ik had liever een grotere gehad
- Je kunt de start en select knoppen snel onder de behuizing induwen
- Soms lijkt ie in-game niet te reageren op het indrukken van de menuknop en ook de Y-knop en dan lijkt het een paar seconde later toch gepakt te hebben en dan gaat ie alsnog naar het menu
Al met al denk ik dat het stukje RetroArch gewoon een gewenning is, daar kom ik wel uit.
Maar het is wel echt zo dat GarlicOS idd the way to go is. Hij is gewoon echt veel sneller.
Het smaakt wel naar meer, als in: ik wil een grotere
[
Voor 91% gewijzigd door
Deathchant op 02-11-2023 12:59
]