Het grote open-source handheld topic

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Weet iemand nog een goede plek om een RG35xx te kopen? Geekbuying heeft een pre order die nog 18 dagen duurt...

Edit: Toch maar bij Geekbuying gekocht, geduld is een schone zaak en zie hem dan vanzelf wel verschijnen.

[ Voor 64% gewijzigd door Homeland op 12-09-2023 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-07 09:40
Ter voorbereiding van levering van de Retroid Pocket 3+, ben ik bezig met de voorpret, het uitzoeken en voorbereiden van de SD kaart.
Ik wil Daijisho als frontend gaan gebruiken, weten jullie of Daijisho ook achtergrond muziek ondersteund?
Of een andere mogelijkheid voor menu achtergrond muziek?

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjarlie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-07 09:46
Homeland schreef op zondag 10 september 2023 @ 20:34:
Weet iemand nog een goede plek om een RG35xx te kopen? Geekbuying heeft een pre order die nog 18 dagen duurt...

Edit: Toch maar bij Geekbuying gekocht, geduld is een schone zaak en zie hem dan vanzelf wel verschijnen.
Ik heb hier de mijne gekocht onlangs:
https://www.amazon.com.be/dp/B0B1Q57BW4/ref=pe_43847721_689504491_TE_item

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:34
Voor wie ook bij Geekbuying overweegt; mijn order is intussen opgeschoven naar oktober.
We are sorry to inform you that due to material shortage, the production cycle has been extended.
The original arrival time was mid-September, but now the supply will not be resumed until early October.
Kindly let us know if you are willing to wait?
If you are not interested in waiting, how about changing to the product you like? Please give us the item code or the link. Thank you.
Alternatively, we can cancel your order and refund your order.
Please let us know your decision promptly.

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-03 06:28

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

MoiZie schreef op woensdag 13 september 2023 @ 06:26:
Voor wie ook bij Geekbuying overweegt; mijn order is intussen opgeschoven naar oktober.

[...]
Ik heb bericht gekregen van GLS, dat mijn RG35XX, vandaag bezorgd gaat worden. Ik ben benieuwd of ze ook daadwerkelijk komen, want ze hebben volgens de berichtgeving het pakket al vanaf 8 september in het depot, maar ze hebben het nog niet tot mijn huis gered...
Bijzonder eigenlijk hoe het in 3 dagen van China naar NL kan, en het merendeel van de tijd vervolgens in de bezorging binnen NL verloren gaat...

Hoe dan ook de SD-kaartjes liggen klaar en ik zal hier zeker even laten weten hoe het bevalt als hij binnen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
🤬
Ik moet mijn handelen aanpassen qua saven en hoe ik een spel opnieuw speel.
Normaal praat ik met elke NPC, dat doe ik nu niet.
Je kan de savepoint in de game gebruiken en (wat ik nu voortaan doe), saven met het apparaat (menu +R1) . Uiteraard heb ik het aangepast dat ie niet elke keer +1 doet met de positie |:(

In Chrono trigger mag ik nu tegen Nizbell vechten. Op zich is hij niet moeilijk…als je magic hebt. En laat ik nu net vergeten te zijn om met iemand te praten die daar voor zorgt.

Ik zit nu op 10 uur. Vermoedelijk zou 1 uur terug voldoende zijn.
Helaas is mijn vorige savegame op 3 uur.

Buiten deze frustratie, vind ik het een geweldig apparaat. Ik game weer veel meer. Je pakt hem gemakkelijker dan je een console opstart en je kan hem na enkele minuten weer wegleggen zonder dat je bij een save punt moet hebben.
Hij gaat verder waar je gebleven bent. Super!

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:49
Ach, ik heb nog nooit een RPG gespeeld dat ik niet door een domme fout een paar uur terug moet :) Hoort erbij. En meestal ga je door dat stuk veel sneller heen omdat je het net allemaal al gezien hebt.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-03 06:28

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Ik heb nu een paar dagen kunnen spelen met de Anbernic RG35XX. Echt leuk om weer oude games te doen met deze handheld.

Mijn eerste ervaringen:

Goede handheld en zit stevig in elkaar. Schermpje is goed en kan behoorlijk fel. Ik heb hem nog niet boven brightness level 2 gehad, want dat vind ik al fel genoeg.

Mijn geprepareerde GarlicOS SD kaartje boot helaas niet, dus ik heb denk ik wat verkeerd gedaan en twijfel nu of ik wel een SD kaartje wil maken met Garlic OS. Het meegeleverde OS en eventueel kunnen switchen naar de meegeleverde GarlicOS bevalt me eigenlijk wel.
Bij het switchen naar GarlicOS zie ik eigenlijk maar weinig voordelen van dat OS. Het ziet er grafisch wat leuker uit, maar om gewoon een game te kunnen spelen en saven is het niet echt nodig.

Het is wel even wennen hoe de indeling is. Dat kan ook aan mijn onbekendheid met dit systeem liggen. Het duurde namelijk even voor ik door had dat de FC folder voor roms de folder is voor NES spellen. Kennelijk is de NES in Azië uitgekomen onder de naam Family Computer. Zo heb ik vast nog meer te ontdekken over vanalles dat ik niet weet.

Hoe dan ook erg leuk en er zitten alweer een paar uurtjes retro gamen op :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op zondag 17 september 2023 @ 10:02:
Ach, ik heb nog nooit een RPG gespeeld dat ik niet door een domme fout een paar uur terug moet :) Hoort erbij. En meestal ga je door dat stuk veel sneller heen omdat je het net allemaal al gezien hebt.
Dit is voor mij toch erg lang geleden en eigenlijk ook niet nodig geweest als ik op de “normale manier” had gesaved. Leermomentje

Maar ja, inmiddels weer ontsnapt uit de gevangenis en we gaan langzaam weer richting “the End of Time”.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dj-scratch
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-07 11:19
Miki schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:48:
[...]

Amper een week later is mijn bestelling binnen gekomen zonder verdere naheffingen oOo

[Afbeelding]
[Afbeelding]

De bijgevoegde Miyoo Mini die je ziet is een V2 versie.

Eerst maar even opladen en dan aan de gang met de guides van Retro Game Corps. Tot binnenkort :)
Die blauwe lijkt op de M17 die ik heb gekocht
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4t--swbM0ZVlh8csxkzpOmnbgBw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ddsJs0n1iEdfqD5Qt5UQyZWn.jpg?f=fotoalbum_large

YouTube: M17 Review - A Budget Retro Gaming Handheld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:10
Ja en op de Nintendo Switch Lite :?

Zonder dollen, ondanks de overeenkomsten in behuizing zijn het toch echt totaal verschillende apparaten.

• sonicboy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-07 10:01
En tevreden van die M17? Lijkt me interessant apparaat voor die prijs. Kan er alleen niet zo veel info van terug vinden (behalve op YouTube)

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-07 12:19
Mijn M17 is onderweg, kon het niet laten voor € 41,51 (128GB; Cutesliving Store)

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• Homeland
  • Niet online
Welk OS draait die M17 op? Zie nu dat hij 2,5 uur mee gaat op een volle accu, dat is wel heel erg weinig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
streamnl schreef op zondag 17 september 2023 @ 08:46:
🤬
Ik moet mijn handelen aanpassen qua saven en hoe ik een spel opnieuw speel.
Normaal praat ik met elke NPC, dat doe ik nu niet.
Je kan de savepoint in de game gebruiken en (wat ik nu voortaan doe), saven met het apparaat (menu +R1) . Uiteraard heb ik het aangepast dat ie niet elke keer +1 doet met de positie |:(

In Chrono trigger mag ik nu tegen Nizbell vechten. Op zich is hij niet moeilijk…als je magic hebt. En laat ik nu net vergeten te zijn om met iemand te praten die daar voor zorgt.

Ik zit nu op 10 uur. Vermoedelijk zou 1 uur terug voldoende zijn.
Helaas is mijn vorige savegame op 3 uur.

Buiten deze frustratie, vind ik het een geweldig apparaat. Ik game weer veel meer. Je pakt hem gemakkelijker dan je een console opstart en je kan hem na enkele minuten weer wegleggen zonder dat je bij een save punt moet hebben.
Hij gaat verder waar je gebleven bent. Super!
Duurt even maar nu zijn we weer waar we gebleven waren 😅
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B9XzJFwzZcv8hopvMNG0GRA0vAQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kw457iMUVG13H8G53GvYuKZd.jpg?f=fotoalbum_large

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raceeend9
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-06 14:15
Homeland schreef op woensdag 27 september 2023 @ 11:36:
Welk OS draait die M17 op? Zie nu dat hij 2,5 uur mee gaat op een volle accu, dat is wel heel erg weinig.
Als je nog opzoek bent naar een handheld, ik heb sinds januari 2023 een retroid pocket 3+ en ik ben er erg blij mee. (ik kom net pas achter dit forum, wat vet!)
Maar kijk even op de website van retroid, daar heb ik hem ook besteld: Goretroid.com.
Als je alleen gba games wil spelen is de pocket 2-2+ of 2s super lijkt mij. klein formaat. kijk wel even goed want de 2 heeft geen touch screen. dat is even vervelend met instellen.

Of je gaat meteen voor de 3+ met een wat groter scherm!
die draait ook veel ps2 en gamecube spellen!

zie hier compatibiliteit info over de spellen in de spreadsheet: https://docs.google.com/s...KLvcpAFyaa5-LDc/htmlview#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj-scratch
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-07 11:19
Homeland schreef op woensdag 27 september 2023 @ 11:36:
Linux met Emuelec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verhoefm
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 16-12-2023
Weten jullie misschien of er ook een handheld is waar je Theme Hospital op kan spelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:45
Verhoefm schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 20:59:
Weten jullie misschien of er ook een handheld is waar je Theme Hospital op kan spelen?
Ja, de PSP. Daar is hij gewoon voor uitgekomen :+ Maar elke handheld die PS1 kan emuleren (en dat lukt er vrij veel tegenwoordig) kan dat.

Of je moet een Steamdeck halen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-07 14:48
Ik heb nu een weekje de Miyoo Mini+, leuk ding!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YS7L6qPE8xxluFlAKmsyJAVN28I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1qqvOy4B3yBQyxKdD1WuXZv2.jpg?f=fotoalbum_large

Gekocht op Temu (maar ik vertrouw de app niet, dus ook maar weer verwijderd) Uiteindelijk slechts €40.16 voor betaald inclusief verzenden 8)7 Ik heb er OnionOS op geflashed en ben nu lekker aan het pokemonnen :*)

[ Voor 20% gewijzigd door RedPixel op 12-10-2023 10:58 ]

I see red pixels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
De kogel is door de kerk.

Ik was een potje aan het maken om tijdens de black friday een ps5 te kopen en zo’n racestoel (vroeger had ik dit allemaal met de ps2). Erg gaaf :Y

Maar… als ik bedenk hoevaak ik dat vroeger daadwerkelijk gebruikte of hoevaak ik achter de tv zat ik te gamen en dit vergelijk met hoevaak ik de rg35XX gebruik…

De rg35xx gebruik ik veel. Enkele uren gamen per week haal ik gemakkelijk. :$

Ideaal apparaat.
Mijn vrouw kan haar dingen doen op de TV of buiten (lezen) terwijl ik gewoon naast haar zit te gamen. Moet je weg, zet hem uit en hij onthoudt waar je was. Afijn, jullie kennen de voordelen van zo’n apparaat.

Nu wil ik een krachtige handheld.
Ik neig naar een steam deck. Die kan (begreep ik) tot ps3 games spelen (niet alles kan). Dat vind ik voor voorlopig voldoende. Over enkele jaren kijk ik wel weer verder.

Zijn er van jullie die tips hebben? En waarom?

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:11
streamnl schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 07:18:

Ik was een potje aan het maken om tijdens de black friday een ps5 te kopen en zo’n racestoel (vroeger had ik dit allemaal met de ps2). Erg gaaf :Y

Maar… als ik bedenk hoevaak ik dat vroeger daadwerkelijk gebruikte of hoevaak ik achter de tv zat ik te gamen en dit vergelijk met hoevaak ik de rg35XX gebruik…

Ideaal apparaat.
Mijn vrouw kan haar dingen doen op de TV of buiten (lezen) terwijl ik gewoon naast haar zit te gamen. Moet je weg, zet hem uit en hij onthoudt waar je was. Afijn, jullie kennen de voordelen van zo’n apparaat.

Ik neig naar een steam deck. Die kan (begreep ik) tot ps3 games spelen (niet alles kan). Dat vind ik voor voorlopig voldoende. Over enkele jaren kijk ik wel weer verder.

Als je puur thuis speelt dan is een Steam Deck wel ok. Ik heb er geen hands-on ervaring mee. Afhankelijk van je budget kan je de Asus Rog Ally overwegen maar ik weet niet of de hardware problemen (sd-kaart wordt corrupt) zijn opgelost. Lenovo komt binnenkort met de Legion Go maar net zoals de Asus liggen de prijzen een stuk boven de Steam Deck.

Wat je nog kan overwegen is de Odin 2 maar die gaat geen PS3 doen en is natuurlijk lastiger te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:32

Ideaal apparaat.

Niet dat ik er per definitie fan van ben of wordt, maar je overwoog een PS5 en kijkt nu naar een Steamdeck om hem naast je vrouw op de bank te gebruiken. Is een PlayStation Portal icm een PS5 dan geen optie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
KlaasjeNL schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 14:04:
[...]

Niet dat ik er per definitie fan van ben of wordt, maar je overwoog een PS5 en kijkt nu naar een Steamdeck om hem naast je vrouw op de bank te gebruiken. Is een PlayStation Portal icm een PS5 dan geen optie?
Nope. dan ben ik gebonden aan de ps5 games.
En ik vind het nu heerlijk om overal wat van te spelen.

Terwijl ik vroeger best wel een playstation "fan" was.

(bedankt voor het meedenken.)

[ Voor 3% gewijzigd door streamnl op 04-10-2023 15:55 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen_HD
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-06 22:54

Ideaal apparaat.

De Steam Deck is de krachtigste optie die je kan kopen en je kan er meteen ook al je Steam games (en meer) op spelen. Maar ik zou zeker de Android handhelds niet uitsluiten. Binnenkort komt de Odin2 eraan, je kan deze momenteel nog backen op Indiegogo. Het ding draait op een Snapdragon 8 gen2 en is daardoor best krachtig. Langs de andere kant staat PS3 emulatie op Android nog in zijn kinderschoenen waardoor de Steam Deck dan toch wel de beste optie lijkt voor jou.

Mijn ervaring met PS3 emulatie op de Steam Deck is ook niet alles. Zeker lang niet alle games draaien soepel, zelfs met wat tweaken in de emulator (RPCS3). Ik zou zeker wat research doen over welke games je wil emuleren en of ze goed werken.

Anyway, als PS3 DE reden is voor je nieuwste handheld zou ik zeker naar de Steam Deck kijken. Wil je alles tot en met Switch emuleren is de Odin2 misschien iets voor jou.

Mijn favoriete handheld voor retrogames blijft de Miyoo Mini + (voor retro achievements), RG35XX en RG405M.
Ik kijk alvast uit naar mijn Odin2 zodat ik ook wat plaats kan besparen op mijn Steam Deck ^^

Radeon HD7970, Core™ i5-3570K, 120G-SSD, Fatal1ty Z77 Performance, 1TB HD103SJ, 8 GB DDR3-1600 Kit, Mugen 2-cooler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual_T
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 29-06 11:03
Ik ben sinds een tijdje aan het oriënteren op een handheld retro console. Mijn oog viel eerst op de Miyoo Mini Plus, maar later ook op de Anbernic (verschillende modellen).

Nou ben ik er inmiddels achter gekomen dat er teveel modellen zijn om door de bomen het bos nog te zien. Ik zou er vooral Gameboy (Advance) en PS1 spellen op spelen, maar als het apparaat meer aan kan, is dat mooi meegenomen. Heb niet echt voorkeur voor horizontaal of verticaal, geen idee of bijv. PS1 juist beter geschikt is voor horizontaal en GB voor verticaal?

Comfort en ergonomie speelt m.i. ook wel een rol, maar budget zou € 80 - € 150 zijn.
Iemand die goede tips heeft?

EDIT: Inmiddels iets verder in mijn zoektocht, nu kijkend naar een Anbernic 353PS. Ik zie alleen verschillende prijzen. Iemand tips waar ik zou moeten bestellen? Ook i.v.m. makkelijk retourneren, garantie etc. Ik hoor dat via Anbernic zelf best lastig is met retouren etc.

[ Voor 17% gewijzigd door Casual_T op 08-10-2023 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-07 19:33
Een tijdje terug mijn Anbernic RG353V weg gedaan maar nu toch weer zin om af en toe Pokemon te spelen. Ben nu in twijfel of ik een Miyoo Mini Plus of Anbernic RG35XX moet aanschaffen. Vanavond op YouTube heel wat video’s bekeken met vergelijkingen maar een overduidelijke winnaar lijkt er niet te zijn? Beide hebben hun voor en nadelen. Iemand hier die beide heeft of beide heeft gebruikt? Welke heeft je voorkeur en waarom?

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedPixel
  • Laatst online: 06-07 14:48
WinterBase schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 22:42:
Een tijdje terug mijn Anbernic RG353V weg gedaan maar nu toch weer zin om af en toe Pokemon te spelen. Ben nu in twijfel of ik een Miyoo Mini Plus of Anbernic RG35XX moet aanschaffen. Vanavond op YouTube heel wat video’s bekeken met vergelijkingen maar een overduidelijke winnaar lijkt er niet te zijn? Beide hebben hun voor en nadelen. Iemand hier die beide heeft of beide heeft gebruikt? Welke heeft je voorkeur en waarom?
Ik had beide besteld, maar de Anbernic werd uitgesteld, dus de heb ik uiteindelijk gecanceld, de Miyoo Mini Plus kwam netjes op tijd. Het verschil is minimaal inderdaad, de Miyoo heeft wifi en een betere bouwkwaliteit, de Anbernic heeft iets beter geluid en een HDMI-poort. Aan beide ga je je geen buil vallen.

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-07 19:33
RedPixel schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:00:
[...]

Ik had beide besteld, maar de Anbernic werd uitgesteld, dus de heb ik uiteindelijk gecanceld, de Miyoo Mini Plus kwam netjes op tijd. Het verschil is minimaal inderdaad, de Miyoo heeft wifi en een betere bouwkwaliteit, de Anbernic heeft iets beter geluid en een HDMI-poort. Aan beide ga je je geen buil vallen.
Thanks! Ik heb inmiddels de Anbernic in huis, Garlic OS geïnstalleerd op een verse SD kaart en begonnen met Pokemon FireRed Essence. Super tof apparaatje. Jammer dat de Miyoo geen RTC klok aan boord heeft, dan had ik die wellicht genomen vanwege z’n bouw kwaliteit.

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen_HD
WinterBase schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 22:42:
De RG35XX heeft een iets beter scherm, RTC en ligt beter in de hand door zijn iets grotere formaat.
De Miyoo heeft dan weer WiFi aan boord voor bijvoorbeeld RetroAchievements en OTA.

Miyoo heeft volgens mij ook iets betere quality control.
Mijn RG had een defect op het systeemboard waardoor 9/10 mijn audio niet ging.

Voor mij persoonlijk zijn Retro Achievements wel een must en daarom speel ik voornamelijk op de Miyoo. Echter had ik wel een voorkeur voor de RG door de iets grotere formfactor.

Radeon HD7970, Core™ i5-3570K, 120G-SSD, Fatal1ty Z77 Performance, 1TB HD103SJ, 8 GB DDR3-1600 Kit, Mugen 2-cooler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Laatst online: 23:44
Jeroen_HD schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 13:19:
[...]

De RG35XX heeft een iets beter scherm, RTC en ligt beter in de hand door zijn iets grotere formaat.
De Miyoo heeft dan weer WiFi aan boord voor bijvoorbeeld RetroAchievements en OTA.

Miyoo heeft volgens mij ook iets betere quality control.
Mijn RG had een defect op het systeemboard waardoor 9/10 mijn audio niet ging.

Voor mij persoonlijk zijn Retro Achievements wel een must en daarom speel ik voornamelijk op de Miyoo. Echter had ik wel een voorkeur voor de RG door de iets grotere formfactor.
Zou het storend zijn met een wifi dongel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen_HD
MaXeRs schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 18:28:
[...]

Zou het storend zijn met een wifi dongel?
Dat werkt momenteel nog niet. Het zou misschien mogelijk zijn in Batocera, maar voorlopig blijft dat allemaal nog vrij onzeker. Echter, binnenkort...ooit zou er wel een revision van de 35XX aankomen met WiFI (https://twitter.com/Retro...3YIkY3D9mL6ZLhUyjM-w&s=19)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:59

Deathchant

Don't intend. Do!

G_Dragon schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 13:14:
[...]

Succes want dat is zo gepiept :)
Het is een hele fijne OS, die snel werkt en ook verdergaat waar jij je spel afsluit.
Ik vermaak mij echt heel erg met Pokémon Light Platinum, ben net bij de tweede gym.
@G_Dragon Na enkele weekjes broeden op jouw post van de Huiskamer, heb ik em toch maar besteld.
Ons adres staat bij de douane geregistreerd, want wij zijn echt ALTIJD de sjaak qua inklaringskosten e.d. (mijn vrouw heeft een webshop gehad waarbij ze veel van en naar de VS en Australië moest sturen). Dus kep dat al ingecalculeerd dat ik straks nog eens 10-15 euro kan dokken. Maar ja so be it. Ik ben nu namelijk veel op mijn eigen oude Gameboy aan het spelen en ik wil eigenlijk toch wel ietsje meer kunnen spelen dan de games die ik zelf heb ;)

Ik ga ook even 2 microSD kaartjes bestellen voor GarlicOS, zodat ik makkelijk kan switchen tussen het origineel en GarlicOS.
Ik heb al wat ingelezen over dat flashen van GarlicOS met die guide wat je toen linkte, maar wat me niet helemaal duidelijk is is waar je alle games vandaan haalt die bij de Anbernic meegeleverd worden op dat micro sd kaartje. Kopieer je dat vanaf dat sd kaartje naar je pc, zodat je het daarna op je nieuwe microSD kaartje kunt kopieren, of zitten al die games ook in de GarlicOS image die je van BlackSeraph downloadt?

Ik doe het vooral om oude gameboy spellen (mortal kombat enzo) te kunnen spelen, NES/SNES (mario's en zelda's) en PS1 (tekken 2, 3, Mortal Kombats en uiteraard FF7!!). Volgens de website van Anbernic komen die dus meegeleverd op hun microSD kaartje. Dus ik wil dalijk niet een GarlicOS hebben waar die games niet bij zitten.

[ Voor 7% gewijzigd door Deathchant op 22-10-2023 19:02 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IndecentStapler
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Ah leuk topic! Een tijdje geleden heb ik een Retroid Pocket 3+ gekocht. Op zich een fantastisch ding, zeker voor het geld. Toch gebruikte ik hem nooit. Enerzijds omdat de herinneringen aan retro games soms wat te rooskleurig bleken, anderzijds omdat de moderne titels op mijn Xbox mijn matige hoeveelheid gametijd opslokken.

Totdat ik lokale streaming vanaf mijn Xbox naar de Retroid ontdekte. Wat werkt dat ontzettend fijn, zeg! Vanwege de Android interface was het werkend krijgen een kwestie van de officiele app uit de play store installeren en inloggen, er is geen (waarneembare) inputlag, alle controller buttons zijn vanzelf gemapt en dankzij de quick resume van de Xbox zit je binnen een paar seconden middenin je AAA game. Van een retro-speeltje is die Retroid nu ineens een ontzettend krachtige current-gen handheld geworden.

[ Voor 8% gewijzigd door IndecentStapler op 23-10-2023 11:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:05

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Deathchant schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 13:17:
[...]

@G_Dragon Na enkele weekjes broeden op jouw post van de Huiskamer, heb ik em toch maar besteld.
Ons adres staat bij de douane geregistreerd, want wij zijn echt ALTIJD de sjaak qua inklaringskosten e.d. (mijn vrouw heeft een webshop gehad waarbij ze veel van en naar de VS en Australië moest sturen). Dus kep dat al ingecalculeerd dat ik straks nog eens 10-15 euro kan dokken. Maar ja so be it. Ik ben nu namelijk veel op mijn eigen oude Gameboy aan het spelen en ik wil eigenlijk toch wel ietsje meer kunnen spelen dan de games die ik zelf heb ;)

Ik ga ook even 2 microSD kaartjes bestellen voor GarlicOS, zodat ik makkelijk kan switchen tussen het origineel en GarlicOS.

Ik doe het vooral om oude gameboy spellen (mortal kombat enzo) te kunnen spelen, NES/SNES (mario's en zelda's) en PS1 (tekken 2, 3, Mortal Kombats en uiteraard FF7!!). Volgens de website van Anbernic komen die dus meegeleverd op hun microSD kaartje. Dus ik wil dalijk niet een GarlicOS hebben waar die games niet bij zitten.
Wat fijn om te horen dat je na aanleiding van mijn post er ook een hebt besteld, ik hoop dat je geen gedoe gaat krijgen met de douane aangezien je adres daar geregistreerd staat. Als je de RG35XX via de officiële website hebt besteld dan zal het allemaal wel goed komen, want die rekenen de inklaringskosten mee in de prijs volgens mij.
Ik heb al wat ingelezen over dat flashen van GarlicOS met die guide wat je toen linkte, maar wat me niet helemaal duidelijk is is waar je alle games vandaan haalt die bij de Anbernic meegeleverd worden op dat micro sd kaartje. Kopieer je dat vanaf dat sd kaartje naar je pc, zodat je het daarna op je nieuwe microSD kaartje kunt kopieren, of zitten al die games ook in de GarlicOS image die je van BlackSeraph downloadt?
Mijn voorkeur ging zelf uit naar 1 SD kaart met daarop GarlicOS en de spellen maar als je wil wisselen tussen beide besturingssystemen dan moet je inderdaad wel twee hebben, je kan ook de spellen die meegeleverd worden over zetten op het SD kaartje waarop GarlicOS komt? Want de spellen staan gewoon in een mapje op de SD kaart, deze kopieer je dan op je Laptop / Desktop en dan kan je die daarna op het nieuwe SD kaartje zetten. De GarlicOS image is gewoon zonder spellen, maar die zijn wekelijk overal te krijgen.

Ik heb nog geen dag spijt van mijn aankoop want het werkt met GarlicOS ontzettend fijn en je hebt bijna oneindig veel mogelijkheden, ik vind het ook veel fijner / sneller en beter werken dan het originele OS. Ik kan je deze handleiding aanraden, heb hem namelijk ook gevolgd.

Als er nog vragen zijn stel ze gerust!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

G_Dragon schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 11:25:
[...]

Wat fijn om te horen dat je na aanleiding van mijn post er ook een hebt besteld, ik hoop dat je geen gedoe gaat krijgen met de douane aangezien je adres daar geregistreerd staat. Als je de RG35XX via de officiële website hebt besteld dan zal het allemaal wel goed komen, want die rekenen de inklaringskosten mee in de prijs volgens mij.

[...]

Mijn voorkeur ging zelf uit naar 1 SD kaart met daarop GarlicOS en de spellen maar als je wil wisselen tussen beide besturingssystemen dan moet je inderdaad wel twee hebben, je kan ook de spellen die meegeleverd worden over zetten op het SD kaartje waarop GarlicOS komt? Want de spellen staan gewoon in een mapje op de SD kaart, deze kopieer je dan op je Laptop / Desktop en dan kan je die daarna op het nieuwe SD kaartje zetten. De GarlicOS image is gewoon zonder spellen, maar die zijn wekelijk overal te krijgen.

Ik heb nog geen dag spijt van mijn aankoop want het werkt met GarlicOS ontzettend fijn en je hebt bijna oneindig veel mogelijkheden, ik vind het ook veel fijner / sneller en beter werken dan het originele OS. Ik kan je deze handleiding aanraden, heb hem namelijk ook gevolgd.

Als er nog vragen zijn stel ze gerust!
Thanks voor je reactie! Ik heb em besteld via Geekbuying. De verkeerde kleur zie ik net (ik wilde de grijze, maar kep per ongeluk de white transparent besteld), maar is niet zo heel erg. Ik heb vandaag het verzendbericht gekregen. Als ik importkosten moet betalen, so be it.

Ik weet nog niet goed wat ik wil doen, of 1 of 2 SD kaartjes. Ik kan ook gewoon 1 microSD kaartje gebruiken met GarlicOS natuurlijk. Want wat is het voordeel van 2 kaartjes eigenlijk? Behalve dat je makkelijker je GarlicOS kunt updaten zonder dat je dan alle voortgang van je spellen hoeft te backuppen dacht ik?

Ik zal die guide gaan volgen idd.

Je zegt dat de spellen overal te krijgen zijn; zijn er nog "faulty" spellen enzo? Of was dat iets van vroeger? Mocht je een website hebben waar je goeie spellen kunt krijgen (DM maar :P)

Ik hoop dat die RG35xx me gaat bevallen, want hij is kleiner dan de Gameboy, en ik heb grote handen. Ik vind de Gameboy eigenlijk het juiste formaat. Dus wellicht neem ik er nog een grotere bij, who knows :)

[ Voor 4% gewijzigd door Deathchant op 23-10-2023 12:39 ]

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Deathchant schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 12:36:
[...]

Thanks voor je reactie! Ik heb em besteld via Geekbuying. De verkeerde kleur zie ik net (ik wilde de grijze, maar kep per ongeluk de white transparent besteld), maar is niet zo heel erg. Ik heb vandaag het verzendbericht gekregen. Als ik importkosten moet betalen, so be it.
Geen dank, de transparant uitvoering is ook wel heel erg mooi! Ik heb dan zelf wel de grijze omdat ik daarbij het meeste nostalgie gevoel kreeg. Maar een maat van mij heeft ook die transparante versie en die is zeker niet lelijk, ik durf niet met zekerheid te zeggen of je nu kosteloos door de duane gaat komen!
Ik weet nog niet goed wat ik wil doen, of 1 of 2 SD kaartjes. Ik kan ook gewoon 1 microSD kaartje gebruiken met GarlicOS natuurlijk. Want wat is het voordeel van 2 kaartjes eigenlijk? Behalve dat je makkelijker je GarlicOS kunt updaten zonder dat je dan alle voortgang van je spellen hoeft te backuppen dacht ik?
Dat je op SD1 GarlicOS hebt en op SD2 de spellen, mocht dan SD1 ermee ophouden dan heb je nog wel je saves / roms. Maar je hebt natuurlijk dubbele kans op een defecte SD kaart als je kiest voor twee en dubbele kosten. Verder zie ik geen voor of nadelen.
Ik zal die guide gaan volgen idd.
Door deze guide is mij het ook gelukt, ik had de SD kaart al een week klaar voordat hij binnenkwam.
Je zegt dat de spellen overal te krijgen zijn; zijn er nog "faulty" spellen enzo? Of was dat iets van vroeger? Mocht je een website hebben waar je goeie spellen kunt krijgen (DM maar :P)
Ik doe je nog wel een DM als ik een aantal websites heb verzameld :)
Ik hoop dat die RG35xx me gaat bevallen, want hij is kleiner dan de Gameboy, en ik heb grote handen. Ik vind de Gameboy eigenlijk het juiste formaat. Dus wellicht neem ik er nog een grotere bij, who knows :)
Oh wees daar maar niet bang voor want hij speelt en voelt precies hetzelfde als de oude vertrouwde eerste gameboy, natuurlijk verschilt hij wel iets in formaat. Maar voor de rest is het alleen maar een flinke upgrade met een kleurenscherm waarvan je de helderheid kan bedienen en je kan gebruik maken van fast forward + save states en ook nog eens cheats wat de originele Gameboy logischerwijze nooit had in die tijd dus alleen maar voordelen :*)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ah ja, dus eigenlijk krijg je een Gameboy + Game genie in die RG35xx :) Leuk!
Ja ik ga voor de 2 SDkaartjes (alhoewel het met 1 ook kan omdat je meerdere partities hebt; je hoeft immers niet aan de ROMS partitie te komen volgens mij).

Dus ik ga maar even die 2 kaartjes bestellen :)

Spellen waar ik erg naar uitkijk om te spelen:

Gameboy:
- Super Mario Land 1 & 2
- MK1 & 2
- Tiny Toon adventures
- Volleyfire
- Turtles

NES:
- Alle mario's
- Tetris
- World Cup
- Double Dragon II
- Turtles
- Turtles Arcade game
- Tiger Heli
- Bucky O Hare
- Black manta
- Exitebike
- Pinball Fantasies
- Pinbot
- R.C. Pro-Am
- Track & Field
- KungFu

PSX
- Tekken 2 & 3
- MK Trilogy
- FF7 !!!!!!!
- Abe's Odyssee & Abe's Exodus

Amiga
- IK+
- Wings of Fury
- MK1 & MK2
- Cannon Fodder
- Dogs of War

Hoe draait FF7 bij jou? Goed, niet hakkerig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rincewind
  • Laatst online: 20:27

Rincewind

Take me in your arms tonight

Deathchant schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 14:00:
Ah ja, dus eigenlijk krijg je een Gameboy + Game genie in die RG35xx :) Leuk!
Ja ik ga voor de 2 SDkaartjes (alhoewel het met 1 ook kan omdat je meerdere partities hebt; je hoeft immers niet aan de ROMS partitie te komen volgens mij).

Dus ik ga maar even die 2 kaartjes bestellen :)
Ikzelf heb een Miyoo Mini en een RG35xx en speel het meeste met de RG35xx. Eerlijk gezegd heb ik ook een steamdeck maar dat is een volledig andere klasse ;)

Ik heb het al eerder gezegd in dit topic maar mijn tip qua roms: Download de complete Tiny Best Set GO! (ik mag hier denk ik geen links posten maar hij staat op het/de Internet Archive). Dat is een 'hand-curated'-set van games die zowel op de Miyoo Mini met Onion OS als op de RG35XX met Garlic OS werken. De set is zo opgebouwd dat het eenvoudig een kwestie is van kopieren naar een SD-card en gaan. Ideale set om mee te beginnen.

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:59
IndecentStapler schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 11:01:
Ah leuk topic! Een tijdje geleden heb ik een Retroid Pocket 3+ gekocht. ...
Ik heb van het weekend ook een Retroid Pocket 3+ gekocht/besteld.
Ben echt benieuwd hoe het gaat bevallen. Wil wat oude Zelda games spelen, maar het zou super zijn als ook SSX Tricky voor de PS2 zou werken
IndecentStapler schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 11:01:
Totdat ik lokale streaming vanaf mijn Xbox naar de Retroid ontdekte. Wat werkt dat ontzettend fijn, zeg! Vanwege de Android interface was het werkend krijgen een kwestie van de officiele app uit de play store installeren en inloggen, er is geen (waarneembare) inputlag, alle controller buttons zijn vanzelf gemapt en dankzij de quick resume van de Xbox zit je binnen een paar seconden middenin je AAA game. Van een retro-speeltje is die Retroid nu ineens een ontzettend krachtige current-gen handheld geworden.
Dus je RP 3+ fungeert als controller met ingebouwd scherm?
Zou gaaf zijn als dat ook de voor PS5 werkt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IndecentStapler
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
ArnoutV schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 14:45:

[...]

Dus je RP 3+ fungeert als controller met ingebouwd scherm?
Zou gaaf zijn als dat ook de voor PS5 werkt!
Precies. Het spel "draait" op je console, maar je streamt het lokaal naar je Retroid. Ik zie dat de PS5 ook een remote play Android app heeft, dus ik neem aan dat dat net zo goed werkt. Echt een onderbelichte feature wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
Weet iemand wat er anders is aan de powkiddy x55 version 2 dan zijn voorganger version 1 ?
Ik heb pas een x55 via marktplaats gekocht, beviel me prima maar me tas werd uit de vrachtwagen gejat met daarin de x55 :-(. Nu sinds gisteren een nieuwe binnen gekregen maar die voelt toch ietsjes zwaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Rincewind schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 14:23:
[...]
Ikzelf heb een Miyoo Mini en een RG35xx en speel het meeste met de RG35xx. Eerlijk gezegd heb ik ook een steamdeck maar dat is een volledig andere klasse ;)

Ik heb het al eerder gezegd in dit topic maar mijn tip qua roms: Download de complete Tiny Best Set GO! (ik mag hier denk ik geen links posten maar hij staat op het/de Internet Archive). Dat is een 'hand-curated'-set van games die zowel op de Miyoo Mini met Onion OS als op de RG35XX met Garlic OS werken. De set is zo opgebouwd dat het eenvoudig een kwestie is van kopieren naar een SD-card en gaan. Ideale set om mee te beginnen.
Misschien weet je het ook wel wat betreft BIOS files: Er bestaan bijvoorbeeld wel 20 BIOS files voor de PlayStation1.
- Hoe weet je welke BIOS je precies moet hebben zonder ze alle 20 te moeten controleren?
- Kun je ze ook gewoon alle 20 in de BIOS folder zetten, en hoe weet RetroArch dan welke ie moet nemen wanneer je een Playstation spelletje wilt spelen?

Kep dit nog kunnen vinden maar geen verdere details ofzo:
https://www.reddit.com/r/...ll_the_bios_files_in_the/

[ Voor 6% gewijzigd door Deathchant op 26-10-2023 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rincewind
  • Laatst online: 20:27

Rincewind

Take me in your arms tonight

Deathchant schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 14:30:
[...]

Misschien weet je het ook wel wat betreft BIOS files: Er bestaan bijvoorbeeld wel 20 BIOS files voor de PlayStation1.
- Hoe weet je welke BIOS je precies moet hebben zonder ze alle 20 te moeten controleren?
- Kun je ze ook gewoon alle 20 in de BIOS folder zetten, en hoe weet RetroArch dan welke ie moet nemen wanneer je een Playstation spelletje wilt spelen?

Kep dit nog kunnen vinden maar geen verdere details ofzo:
https://www.reddit.com/r/...ll_the_bios_files_in_the/
Ik heb niets uitgezocht qua BIOS-files maar gewoon alles wat in de Tiny Best romset zat uitgepakt. Dat is voldoende voor om alles wat in die romset zat af te spelen. Daarnaast heb ik nog wat specifieke BIOS-files gedownload en die in diezelfde BIOS-folder gezet. Bij mijn Miyoo zat ook een SD met al wat roms en bios-files erop en die heb ik ook in diezelfde BIOS-folder gemerged. Retroarch zoekt naar een BIOS in die folder en pakt dan degene die hij moet gebruiken. Werkt vrij makkelijk naar mijn mening. Natuurlijk kun je specifieke BIOS-sen gaan gebruiken maar naar mijn ervaring heb ik dat maar een keertje moeten doen toen ik met (ik geloof) een of ander SEGA-CD titel aan het rommelen was.

Net even gekeken en ik zag dat er in mijn BIOS-folder 381 mappen en ruim 21000 bestanden staan... 8)7 Maar goed: het werkt dus mij hoor je niet klagen.

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Rincewind schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:17:
[...]
Ik heb niets uitgezocht qua BIOS-files maar gewoon alles wat in de Tiny Best romset zat uitgepakt. Dat is voldoende voor om alles wat in die romset zat af te spelen. Daarnaast heb ik nog wat specifieke BIOS-files gedownload en die in diezelfde BIOS-folder gezet. Bij mijn Miyoo zat ook een SD met al wat roms en bios-files erop en die heb ik ook in diezelfde BIOS-folder gemerged. Retroarch zoekt naar een BIOS in die folder en pakt dan degene die hij moet gebruiken. Werkt vrij makkelijk naar mijn mening. Natuurlijk kun je specifieke BIOS-sen gaan gebruiken maar naar mijn ervaring heb ik dat maar een keertje moeten doen toen ik met (ik geloof) een of ander SEGA-CD titel aan het rommelen was.

Net even gekeken en ik zag dat er in mijn BIOS-folder 381 mappen en ruim 21000 bestanden staan... 8)7 Maar goed: het werkt dus mij hoor je niet klagen.
Oh nee, ik heb de grote libretro BIOS pack nu in mijn BIOS folder staan (alleen maakt hij allemaal aparte folders aan, dus ik moet nog alles in de root zetten).
Regio is één van de factoren waarbij Retroarch de juiste ROM's zal uitkiezen. Aangezien ik toch wel graag de PAL versie van NES spellen wil spelen (want NTSC heeft andere, vaak snellere audio) pak ik toch maar gewoon meerdere BIOS files. Kan geen kwaad lijkt me.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-07 23:50
Niet open source. Maar wilde dit projectje toch even delen. Gebruik deze naast mn RG351V.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cSNI4UkpErv3ON8l2o7uSdUzNvk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eq9b91tgzHoKSxLyYiSPSaSJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
Nou, ik heb de eerste probleempjes met mijn Retroid Pocket 3+.
Na 2 weken niet gebruikt te hebben, was de accu helemaal leeg, (schijn)dood. De RP3+ had last van de achteraf bekende "bootloop". Op Reddit een aantal oplossingen bekeken en geprobeerd.
De USB poort van een Nintendo Switch dock zou in meeste gevallen een uitkomst bieden. Na enkele uren geen succes. Na een nacht laden ook geen succes.
Vanmorgen een MacBook Pro lader geprobeerd en warempel, ik kon binnen 5 minuten de RP3+ weer starten.

Herkennen jullie dit probleem? En hoe hebben jullie het opgelost? En hoe kan je dit voorkomen? Moet ik de RP3+ elke dag in een dock laten staan?

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:11
Bas Post schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 12:23:
Na 2 weken niet gebruikt te hebben, was de accu helemaal leeg, (schijn)dood. De RP3+ had last van de achteraf bekende "bootloop". Op Reddit een aantal oplossingen bekeken en geprobeerd.
De USB poort van een Nintendo Switch dock zou in meeste gevallen een uitkomst bieden. Na enkele uren geen succes. Na een nacht laden ook geen succes.
Vanmorgen een MacBook Pro lader geprobeerd en warempel, ik kon binnen 5 minuten de RP3+ weer starten.

Herkennen jullie dit probleem? En hoe hebben jullie het opgelost? En hoe kan je dit voorkomen? Moet ik de RP3+ elke dag in een dock laten staan?
De mijne ligt al weken in een la. Paar dagen geleden aan gehad en ik had nog 91% batterij over. Eigenlijk heb ik mijn RP3+ al maanden niet serieus gebruikt. Eens in de zoveel weken dan zet ik hem aan om de batterij te checken maar die is nog nooit leeggelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV

Als je klaar bent met spelen zet je dan de RP3 echt uit (power off) of is eigenlijk alleen het scherm niet actief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
ArnoutV schreef op woensdag 1 november 2023 @ 09:13:
[...]

Als je klaar bent met spelen zet je dan de RP3 echt uit (power off) of is eigenlijk alleen het scherm niet actief?
Heb ik eerlijk gezegd niet echt op gelet. Ik druk hem met de power off uit. Scherm gaat zwart. Ik denk dus in standby

BP on the move!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoutV
Als je de aan/uit knop ingedrukt houdt dan krijg je de keuze of je hem echt uit wil zetten.
Kort indrukken lijkt op alleen scherm aan/uit en loopt de batterij gestaag leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
ArnoutV schreef op woensdag 1 november 2023 @ 09:16:
Als je de aan/uit knop ingedrukt houdt dan krijg je de keuze of je hem echt uit wil zetten.
Kort indrukken lijkt op alleen scherm aan/uit en loopt de batterij gestaag leeg
Weer wat geleerd! Ik zal dit gaan toepassen. Ik denk dat de battery drain en daaruit volgende bootloop daarmee bespaard blijven.

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raceeend9

Hier geen problemen. ik gebruik hem sporadisch. afgelopen weken wel bijna dagelijks. Had ook wel dat hij was uitgevallen door een lege accu.
Ik laad hem wel altijd op via een PD lader. misschien dat dat invloed heeft ipv een standaard 5V usb lader?
Ik heb hem altijd op standby staan want dan kan je zo weer verder.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Kep het ook in de HK gepost, maar hier hoort het ook wel een beetje thuis :) Nou, ik sta ervan te kijken. De Anbernic RG35XX op 21 oktober besteld, vandaag binnen gekomen, ZONDER douanekosten e.d.:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-aR8x_Uox6DXIHPcrqmsck_mzQc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/em0HfRR3OtCPMbBzQxCvsSev.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q9O-K_7rrF6L11_0YOI8Udnv9-E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NApuUEm51pikb7yjuBpYHQuW.jpg?f=fotoalbum_large

Hij komt zelfs met een LEXAR kaartje meegeleverd, waar veel mensen altijd zeiden dat het meegeleverde microSD kaartje prul was ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XaFKFoHxX2vkjed35YTXpO2XohQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9g1a00uAhuq93vhAO5iS670v.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a8wIQM23QVEDiFI4blV9D8hqnhs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xbBUlIXrdrCWok762Id9Uugl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5TsO1WM5KnogldQk2YobpNO1iVg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ehR4349RXG9LL2riY8XbnKeQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/15ut8WAyKtOPCm_5SRL6waX7Cok=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uemIBGaJg0Cn0Axl6ZYskTEp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MV0oE8IkMn659AQr3Djke0gbrFw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VUU2U8CXjdpX7Zfq2zdQ5Vjv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0bNHCc4oX3kyo3XHPutt_Y-Fucs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0nGnoUs6ozQxbVtO4Cfw6K4S.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6C7_ddNhSHviSYsykip4qkKuCd4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sx8I3CUJxZwbNUvz5q0bGBNe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xQP322lDO3RnWoQ1GQik7nzZr5Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eeC3hW74Kt5YalMdKnK9Twgh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O_TxvRzxUMIGQJanasLvZ09HpjY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KMgTy0S0e56FIEOwF0pdrAK2.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vind em wel echt erg klein. Ik had em groter verwacht. Of youtube reviewers hebben gewoon kleine handen 8) 8)

Ik had vorige week al alles geregeld met GarlicOS en BIOS/ROMs etc.
Ik ben ermee aan de slag gegaan en ik heb eerst het standaard besturingssysteem geprobeerd.
Dat was inderdaad echt 10x niks:
- spelletjes zoeken is een crime
- het quitten van een spelletje naar het menu toe kost 9 seconde!!
- het opstarten van de RG35XX duurt eeuwen
- audio kraakgeluidjes hoorbaar (hickupjes) wanneer je door het menu scrollt
- zeer selectieve boxart: bij sommige spellen aanwezig, bij anderen weer niet
- sommige spellen alleen in het japans (Final Fantasy VII, Streetfighter II etc)

Ik had mijn geprepareerde microSD kaartjes erin gedaan (met de tiny-best-set-GO games en de libretro BIOS files) en blijkbaar had ik alles in 1x goed gedaan, want het was meteen plug & play met GarlicOS.
- VEEL snellere opstarttijden
- VEEL sneller terug naar het menu
- RetroArch customizable totdat je een ons weegt
- spellen starten véél sneller
- menuknop ingedrukt houden en je kunt shortcuts togglen
- Favorites & recents voelt veel sneller en bereikbaarder

Wat nadelen:
- RG35XX is toch echt wat klein. Ik had liever een grotere gehad
- Je kunt de start en select knoppen snel onder de behuizing induwen
- Soms lijkt ie in-game niet te reageren op het indrukken van de menuknop en ook de Y-knop en dan lijkt het een paar seconde later toch gepakt te hebben en dan gaat ie alsnog naar het menu

Al met al denk ik dat het stukje RetroArch gewoon een gewenning is, daar kom ik wel uit.

Maar het is wel echt zo dat GarlicOS idd the way to go is. Hij is gewoon echt veel sneller.
Het smaakt wel naar meer, als in: ik wil een grotere :)

[ Voor 91% gewijzigd door Deathchant op 02-11-2023 12:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Misschien weet iemand het wel: als ik door de spelletjes heen scroll, dan geeft ie Boxart helemaal aan de linkerkant weer, en de naam van het spel doet ie zeg maar in het midden uitlijnen met grijze letters, waardoor dus een deel over de boxart heen valt en dus niet te lezen is. Zier hier:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5TsO1WM5KnogldQk2YobpNO1iVg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ehR4349RXG9LL2riY8XbnKeQ.jpg?f=fotoalbum_large

Is de positie van die namen van games rechts uit te lijnen? Ik kan het niet in RetroArch vinden...

EDIT: https://www.reddit.com/r/...lign_text_from_json_file/

Zit niet in RetroArch maar in de CFW settings van GarlicOS.
Straks maar uitproberen.

[ Voor 11% gewijzigd door Deathchant op 02-11-2023 13:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Deathchant schreef op donderdag 2 november 2023 @ 13:00:
Misschien weet iemand het wel: als ik door de spelletjes heen scroll, dan geeft ie Boxart helemaal aan de linkerkant weer, en de naam van het spel doet ie zeg maar in het midden uitlijnen met grijze letters, waardoor dus een deel over de boxart heen valt en dus niet te lezen is. Zier hier:
[Afbeelding]

Is de positie van die namen van games rechts uit te lijnen? Ik kan het niet in RetroArch vinden...

EDIT: https://www.reddit.com/r/...lign_text_from_json_file/

Zit niet in RetroArch maar in de CFW settings van GarlicOS.
Straks maar uitproberen.
Klopt, volg even de volgende video:

Want zo is mij het ook gelukt! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Deathchant schreef op donderdag 2 november 2023 @ 13:00:
Misschien weet iemand het wel: als ik door de spelletjes heen scroll, dan geeft ie Boxart helemaal aan de linkerkant weer, en de naam van het spel doet ie zeg maar in het midden uitlijnen met grijze letters, waardoor dus een deel over de boxart heen valt en dus niet te lezen is.
@G_Dragon Kep de /CFW/Skin/settings.json aangepast door een grotere offset te nemen:

Van:
"text-alignment": "center",
"text-margin": 16,

Naar:
"text-alignment": "left",
"text-margin": 352,

Dat werkt, maar ik snap nu dat het beter is om het met Skraper.net te doen voor échte boxart :)
Zie hier, is mooi aligned, maar langere titels worden wel afgeknipt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xHi4DWogyEF080DGTMOIjZPkpFg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aYlddG9ShBvBMXq0B6QYauQT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Nou, ik heb dus ook het hele skraper-gebeuren uitgeprobeerd voor boxart. Dat werkt op zich prima, maar de images van de tiny-best-set-go vind ik eigenlijk beter. Kwalitatief beter en ook voor de helft beeldvullend. De Skraper.net boxart heeft toch wel veel "lege" ruimte vind ik. Uiteraard kun je kiezen voor enkel boxart of gecombineerde images van screenshots + boxart, maar dan nog vind ik de iets meer beeldvullende plaatjes van de tiny-best-set-go mooier.

Het nadeel is dat je het niet echt kunt combineren, dus enkel voor spelletjes die niet in die tiny-best-set-go zitten (zoals Tiger Heli voor de NES) Skraper.net gebruiken, want je moet daar namelijk het pad opgeven van de plaatjes en je kunt volgens mij alleen per console aangeven om te skrapen (en hij doet dan de hele ROMS-dir skrapen, en dus plaatjes overschrijven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Iemand hier ervaring met een corrupted save en wat er dan mogelijk nog te redden is? Mijn Pokemon save van een uur of 10 werkt ineens niet meer... Vrees dat ik opnieuw mag beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raceeend9
Homeland schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 14:48:
Iemand hier ervaring met een corrupted save en wat er dan mogelijk nog te redden is? Mijn Pokemon save van een uur of 10 werkt ineens niet meer... Vrees dat ik opnieuw mag beginnen.
Kijk even in de folder? misschien zijn er meerdere save backup-bestanden die je kan gebruiken.
En anders save states?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
As we speak ben ik alles om aan het zetten op 1SD card. Ik krijg de box art niet te zien.
Waarschijnlijk doe ik iets fout maar even dit uitsluiten.

Hij download alles netjes naar de SD kaart (scraper) maar de afbeeldingen zijn niet te zien.
Kijken of alles op 1SD kaart het probleem verhelpt.

Edit:
Nope
Helaas, niet gelukt. Dan mis je echt wifi op je RG35XX. Bij retroarch is dit veel gemakkelijker ;)

[ Voor 16% gewijzigd door streamnl op 14-11-2023 17:27 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
raceeend9 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 15:07:
[...]

Kijk even in de folder? misschien zijn er meerdere save backup-bestanden die je kan gebruiken.
En anders save states?
Helaas niets te vinden, blijkbaar schrijft MinUI met elke save naar hetzelfde bestand en zijn er geen backups of save states.

Ga dus maar opnieuw beginnen met Pokemon, wat op zich geen straf is, alleen beetje jammer van de voortgang zo ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjorsie
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 22-04-2024
Naar aanleiding van wat ik hier allemaal heb gezien heb ik de RG405V besteld. Heb zitten twijfelen tussen deze en de 35xx, maar zag dat de RG405V nu ook Garlic heeft dus toch maar voor deze gegaan. Hoop dat ik alles aan de praat ga krijgen.

Keep you guys posted.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Enig idee waar ik een Retroid Pocket 3 Plus METAL kan krijgen? Is uitverkocht op de originele website. Kan niet ergens uit China bestellen ofzo?

Sjorsie, heb je die RG405V al binnen? Ik ben ook op zoek naar een grotere, comfortabelere handheld dan de RG35XX. Leuk dingetje, maar hij is wat klein...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas Post
Deathchant schreef op woensdag 22 november 2023 @ 15:47:
Enig idee waar ik een Retroid Pocket 3 Plus METAL kan krijgen? Is uitverkocht op de originele website. Kan niet ergens uit China bestellen ofzo?

Sjorsie, heb je die RG405V al binnen? Ik ben ook op zoek naar een grotere, comfortabelere handheld dan de RG35XX. Leuk dingetje, maar hij is wat klein...
Hoi, stuur mij even een PM, ik wil de mijne eventueel wel verkopen, die net nieuw is.

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjorsie
Deathchant schreef op woensdag 22 november 2023 @ 15:47:

Hij is nu bij lokaal sorteercentrum in NL, dus hoop hem dit weekend en anders volgende week te hebben.

In de reviews zeggen ze dat hij groot is, maar aangezien ik redelijk grote handen heb lijkt me dit juist fijn. Het is toch niet dat ik hem in mijn broekzak ga steken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sjorsie
Hij is binnen, 17 november besteld bij Geekbuying en nu in huis.

Heb er maar 5 min mee kunnen spelen, want moest naar mijn werk toe. Had hem compleet met Roms gekocht, zodat ik er gelijk mee aan de slag kan. Hoop vanavond een gaatje te vinden om het te customizen, maar net even donkey kong gespeeld en voelt echt super goed aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UKf0-Qcq4Cs1g-U9qNyPzz0JeIs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N5RVgV8ONsHOSrLO0K6DZE6f.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g3GaYlTpjUwVRG0oM6kMy69r7q4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jFTxYTzmpK7XZgTTOEdn9UIn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hCB1jzYfosbqlLyDwvr4T9dydJs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cqU7Ncd5ywGH7TMGEpWJgn5k.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 63% gewijzigd door Sjorsie op 24-11-2023 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Sjorsie schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 11:10:
Hij is binnen, 17 november besteld bij Geekbuying en nu in huis.

Heb er maar 5 min mee kunnen spelen, want moest naar mijn werk toe. Had hem compleet met Roms gekocht, zodat ik er gelijk mee aan de slag kan. Hoop vanavond een gaatje te vinden om het te customizen, maar net even donkey kong gespeeld en voelt echt super goed aan.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heel nice man!! Congrats!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjorsie
Weekend aan de slag gegaan en ik moet zeggen het schijfje wat erbij zit grappig, maar bij de volgende zou ik hem er zeker niet bij bestellen.

Ben aan de slag gegaan met Joey's Retro Handhelds youtube guide: "ANBERNIC RG405M/RG405V Ultimate Setup Guide - Debloat, Emulators, Daijisho, Controls and Settings"

Moet zeggen deze was redelijk te volgen en ik snap nu beter hoe de verschillen emulators in elkaar steken zodat ik ze nu zelf ook kan tweaken. Heb als frontend nu Daijisho (boot hij nu ook gelijk heen) en dat werkt echt wel heel fijn. Met bovenstaande guide hem ik hem voor 85% werkend gekregen, later heb ik nog wat dingen moeten tweaken en ik had voor PS2 geen bios om te installeren.

Ook heb ik de Tiny best set: go gedownload en moet zeggen is zeker een super begin voor de oude games (waar ik ook deze voor heb gekocht).

Aangezien ik nu ook GameCube en N64 games kan spelen en deze niet in dat rom pakket zaten moet ik nog even op zoek naar iets vergelijkbaars als Tiny best go.

Het spelen zelf is echt heel fijn, scherm is helder en houd heel fijn vast. Heb alleen nog geen spellen gespeeld waarbij ik de schouderknoppen L en R 1/2 nodig heb gehad dus weet niet hoe dat gaat.

Moest in begin wel even wennen dat de knoppen iets minder snel reageren dan ik gewend was van bijvoorbeeld mijn Switch. Als ik daar Mario bros 3 op voelt het springen net wat directer, maar naar een paar keer dood te zijn gegaan gaat het nu een stuk beter. Ga nog eens kijken of het beter gaat als ik er andere knoppen op zet.

Tot nu toe zijn mijn ervaringen erg positief, maar je moet er wel een middag of een avond insteken om alles goed te zetten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

streamnl schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 15:33:
As we speak ben ik alles om aan het zetten op 1SD card. Ik krijg de box art niet te zien.
Waarschijnlijk doe ik iets fout maar even dit uitsluiten.

Hij download alles netjes naar de SD kaart (scraper) maar de afbeeldingen zijn niet te zien.
Kijken of alles op 1SD kaart het probleem verhelpt.

Edit:
Nope
Helaas, niet gelukt. Dan mis je echt wifi op je RG35XX. Bij retroarch is dit veel gemakkelijker ;)
Ik hoop dat het inmiddels gelukt is?
Anders kan je het volgende filmpje aanraden, die heb ik namelijk ook gevolgd.

En dan is dit heel belangrijk, aangezien je niet meer op annuleren kan drukken zoals ze in het filmpje laten zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CypAAyV9OCG_z6DwNGugBbJocVY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lxw8AQh2bsa0V65YgQ0TOpAO.jpg?f=user_large

offtopic:
@streamnl gefeliciteerd met je verjaardag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
G_Dragon schreef op maandag 27 november 2023 @ 08:15:
[...]

Ik hoop dat het inmiddels gelukt is?
Anders kan je het volgende filmpje aanraden, die heb ik namelijk ook gevolgd.

[YouTube: Anbernic RG35XX GarlicOS Box Art Images Setup Guide]

En dan is dit heel belangrijk, aangezien je niet meer op annuleren kan drukken zoals ze in het filmpje laten zien:
[Afbeelding]

offtopic:
@streamnl gefeliciteerd met je verjaardag
Het is gelukt. Stelt niets voor. kaart 2, CMD+C => kaart 1, CMD+V
Maar nu ga ik hem weer op 2 sd kaarten zetten _O-
Dan kan ik hem switchen tussen de Steam Desk (die vandaag binnenkomt) en de RG35XX

En bedankt voor de felicitatie.

Edit: tis vroeg, je bedoeld de plaatjes. Nee dat is niet gelukt maar ik heb na die dag ook geen poging meer gedaan. Ik vermoed als ik hem in de SteamDeck ga steken, hij de plaatjes download via WiFI

[ Voor 11% gewijzigd door streamnl op 27-11-2023 08:39 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

streamnl schreef op maandag 27 november 2023 @ 08:37:
[...]

Het is gelukt. Stelt niets voor. kaart 2, CMD+C => kaart 1, CMD+V
Maar nu ga ik hem weer op 2 sd kaarten zetten _O-
Dan kan ik hem switchen tussen de Steam Desk (die vandaag binnenkomt) en de RG35XX

En bedankt voor de felicitatie.

Edit: tis vroeg, je bedoeld de plaatjes. Nee dat is niet gelukt maar ik heb na die dag ook geen poging meer gedaan. Ik vermoed als ik hem in de SteamDeck ga steken, hij de plaatjes download via WiFI
Haha geen probleem, daarvoor is het Maandagochtend!
Oh dat kan natuurlijk ook, veel makkelijker dan via Scrapper.
Maak er een leuke dag van vandaag *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cageman1984
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-06 17:05
Hallo allen,

Kunnen jullie je mening en/of ervaring met mij delen? Ik ben op zoek naar een (niet al te dure) handheld om voornamelijk spelletjes op te streamen. Mijn minimale vereisten zijn eigen ten minste 7 inch schermgrootte en de mogelijkheid om parsec (cliënt) te draaien. Automatisch ga ik dan ook uit van wifi aan boord.

Iets meer detail. Ik heb een goede game pc als host met parsec. De games stream ik meestal naar een Raspberry Pi met een Xbox one wireless controller ( voor als ik fullHD op tv wil gamen) of laptops (voor de spelletjes met muis en toetsenbord). Nu stream ik sinds kort ook mijn spellen naar een Google Pixel 6a met een gamepad die ik er omheen klik. Hoewel dat best redelijk gaat, is het scherm eigenlijk net te klein. En de gamepad die je er omheen klikt is toch net iets te flexibel. Ook moet ik mijn bescherming hoesje er iedere keer afhalen... Niet ideaal.

Nu heb ik de Nintendo Switch oled van mijn kinderen wel eens in de hand gehad en qua grootte is die prima. Mijn kinderen willen echter niet dat ik de switch ga rooten, een vereiste voor bijvoorbeeld parsec.

Nu heb ik ook een keer een Steam Deck in handen gehad en die is ook (meer dan) prima, maar niet de goedkoopste als je er van uitgaat dat ik eigenlijk alleen wil streamen.

Dus... Om mijn vraag hierboven te herhalen, wat is een goede, maar toch goedkope handheld met ten minste 7 inch schermgrootte en de mogelijkheid om parsec (cliënt) te draaien?

Iets groter mag ook. Veel opslagruimte is niet vereist. De mogelijkheid om te spelen met het OS zou ook leuk zijn. Geen bezwaar tegen Linux, maar eigenlijk ook niet tegen Windows. Als ik er maar zelf mee aan de slag kan.

Ik hoor het graag. Dit lijkt mij wel topic waar mensen met de juiste ervaring zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grolle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-06 17:18
@Cageman1984 Je noemt Linux en Windows als OS, maar ik denk dat je voor jou use case het beste naar Android kunt kijken. Bijvoorbeeld de Ayn Odin lite.Het scherm is dan wel "maar" 6 inch. Maar met WiFi 6 en een relatief sterke processor en deugdelijke bouw kwaliteit kom je zeker wel in de buurt (/overtreft) van een Nintendo Switch ervaring. Ik zelf gebruikte de Odin vooral voor het streamen van Google stadia (RIP) en nu geregeld voor het streamen van de Xbox Series X. Dat lukt natuurlijk inhouse, maar ook door buitenhuis een wifi hotspot op te zetten op een telefoon.

Parsec werkt ook prima, maar ik heb geen fatsoenlijke game pc / game library. Dus veel ervaring heb ik daar niet mee. Maar als je parsec op een Raspberry Pi draaid, dan verwacht ik geen problemen op Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cageman1984
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-06 17:05
grolle schreef op maandag 11 december 2023 @ 03:11:
@Cageman1984 Je noemt Linux en Windows als OS, maar ik denk dat je voor jou use case het beste naar Android kunt kijken.
Toegegeven, parsec op mijn pixel 6a (android dus) werkt prima. Dus in zoverre heb je waarschijnlijk gewoon gelijk. Ik kan alleen met Android niet zoveel als met een Windows of ander Linux OS.
Bijvoorbeeld de Ayn Odin lite.Het scherm is dan wel "maar" 6 inch. Maar met WiFi 6 en een relatief sterke processor en deugdelijke bouw kwaliteit kom je zeker wel in de buurt (/overtreft) van een Nintendo Switch ervaring.
Toch moet ik zeggen dat ik het schermformaat van de switch (7 inch) fijner vind dan van mijn pixel 6a (6 inch). Wat maakt dan precies dat verschil in hoe je het scherm beleeft?

Ik zat zelf te denken aan de richting van
  • een Logitech G cloud (toch wel weer duur),
  • "een powkiddy" met 7 inch scherm die ook kan streamen (die lijkt net niet te bestaan),
  • een Odin 2 (6 inch scherm en ook aan dure kant),
  • ps7000 (lijkt toch ook niet in staat om te streamen)
Nog maar even verder zoeken.

-toevoeging-

Is deze Abxylute bij jullie bekend?

[ Voor 4% gewijzigd door Cageman1984 op 11-12-2023 11:10 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:26
Deze binnen. Nu lekker uittesten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jFsPx4BR4XXPFOm_2iyF9B84qUg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YdM5ail8mHmusnC6HdwUql5O.jpg?f=fotoalbum_large

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowherebound123
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:02
Wie weet of de Anbernic RG35XX Plus ook bluetooth audio ondersteunt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

nowherebound123 schreef op zondag 21 januari 2024 @ 13:15:
Wie weet of de Anbernic RG35XX Plus ook bluetooth audio ondersteunt?
WIFI/Bluetooth: 2.4/5G WIFI 802.11a/b/g/n/ac,Bluetooth 4.2
Meer kan ik niet vinden op de officiele website

[ Voor 8% gewijzigd door G_Dragon op 21-01-2024 13:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nowherebound123
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:02
G_Dragon schreef op zondag 21 januari 2024 @ 13:17:
[...]

[...]

Meer kan ik niet vinden op de officiele website
Dank, weet inderdaad dat bluetooth hardwarematig aanwezig is (voor controller support bijvoorbeeld) maar was benieuwd naar softwarematige support voor bluetooth headphones. Mijn usecase is toch een beetje poppetje-spring in de trein, en dan het liefst met mijn bluetooth koptelefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Heb sinds gister de Anbernic RG335X Plus, heel leuk apparaatje, maar Garlic OS werkt er helaas nog niet op.

De handheld is nog te nieuw, maar ik neem aan dat in de toekomst dit wel gaat werken om het op een makkelijke manier te installeren?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01:33
Ik neig een beetje naar de RG35XX, maar dan niet de Plus versie.
Ik schrok een beetje van de 40 dollar die bij de Plus kwam voor belasting en verzendkosten. Via Geekbuying ben je voor 55 euro klaar voor de niet-plus versie.

Het enige wat ik mis is Nintendo DS compatibiliteit. Is er een alternatief waar DS ook fatsoenlijk op te spelen is?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:52

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NH1GaJ-jpGMin779AN1XfodU92U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7sX5vDVThNNacXo0ltdsTHdC.jpg?f=fotoalbum_large

Van links naar rechts:

- Mini Miyoo plus v3
- Anbernic RG35XX
- Anbernic RG35XX Plus

De Mini Miyoo plus v3 is mijn favoriet. Het apparaat is klein en mooi afgewerkt. LCD-scherm is heel helder en zorgt voor prachtige beeldkwaliteit. Ik gebruik het Onion OS besturingsysteem. Installatie was heel eenvoudig. Bediening werkt ook prettig. Omdat het apparaat wat kleiner is zitten de knoppen aan de achterkant soms wel eens in de weg.

De Anbernic RG35XX is ook top. Ik gebruik hiervoor het Garlic OS. De community is iets groter, maar ik vond het wel meer gedoe om de SD kaart goed in te richten. Partities moet je aanpassingen, bios moet worden teruggezet, etc. Het is iets meer werk dan bij de Mini Miyoo. De dual microSD lader is leuk, maar voegt wat mij betreft niet heel veel extra waarde toe.

De Anbernic RG35XX Plus is het beter afgewerkte broertje van de normale RG35XX, echter is de software weer minder goed. Er is een alpha versie van Garlic OS, maar hierbij werkt het geluid niet altijd even stabiel bij alle emulators. De stock firmware van Anbernic zelf is op zich wel weer okay, maar weer niet zo snel en overzichtelijk als het Garlic OS besturingsysteem.

De batterij en knoppen zijn wat mij betreft allemaal gelijk. Geen grote verschillen. Als je nu moet kiezen dan zou ik persoonlijk voor de Mini Miyoo plus v3 gaan. De Anbernic RG35XX Plus heeft potentie, maar het is even afwachten hoe snel de software stabieler wordt.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rlasZ_yn6an8s1z2O3x4cbp4yIk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/403y0BK7uTUpxQePEiBxlhpn.jpg?f=user_large

Ondertussen toch nog maar een tweede Mini Plus aangeschaft (de zwarte, bij Black Friday al) om van de 2-player functie gebruik te kunnen maken echter nog steeds aan het kijken voor een echte tweede in horizontale vormfactor.
Zie vandaag toevallig een Powkiddy RGB10MAX3 voorbij komen bij iemand die al een sample unit in handen heeft en die ziet er wel aardig uit in het geel ('Retro Handhelds' Discord kanaal). Geen idee wat voor specs die verder heeft (was eigenlijk al aan het kijken naar iets wat wat meer aan kan dus richting de €200) en stiekem hoop je eigenlijk op iets soortgelijks van Miyoo icm OnionOS O-)

Nu iig nog te bestellen met $20 pre-order korting:

Zo te zien van https://www.instagram.com/retrohandheldcollection (die foto op Discord) dus wellicht de komende dagen hier in het openbaar wat foto's (al een kleine teaser in z'n story in ieder geval).

Was blijkbaar al een review voor:

[ Voor 9% gewijzigd door apis29 op 06-02-2024 13:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
yorroy schreef op zondag 28 januari 2024 @ 10:44:
Ik schrok een beetje van de 40 dollar die bij de Plus kwam voor belasting en verzendkosten. Via Geekbuying ben je voor 55 euro klaar voor de niet-plus versie.

Het enige wat ik mis is Nintendo DS compatibiliteit. Is er een alternatief waar DS ook fatsoenlijk op te spelen is?
Kwam hier een overzicht tegen van iig een groot aantal handhelds en wat ze aan kunnen/ zouden moeten kunnen https://www.reddit.com/r/...ons_spreadsheet/?sort=new

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-07 16:29

Ik ben zelf voor een Miyoo Mini Plus gegaan via Droix.net. Zou als het goed is deze week binnen moeten komen. Grootste overhaler voor mij was DS compatibility die ze onlangs hebben toegevoegd (via OnionOS, geen idee of het ook in de ofiiciele build zit).

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeeJay
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-12-2024

PeeJay

Prutser

apis29 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 12:41:

Zie vandaag toevallig een Powkiddy RGB10MAX3 voorbij komen bij iemand die al een sample unit in handen heeft en die ziet er wel aardig uit in het geel ('Retro Handhelds' Discord kanaal). Geen idee wat voor specs die verder heeft (was eigenlijk al aan het kijken naar iets wat wat meer aan kan dus richting de €200) en stiekem hoop je eigenlijk op iets soortgelijks van Miyoo icm OnionOS O-)

Nu iig nog te bestellen met $20 pre-order korting:

[YouTube: POWKIDDY RGB10max3 has been pre-sold.]
Zo te zien van https://www.instagram.com/retrohandheldcollection (die foto op Discord) dus wellicht de komende dagen hier in het openbaar wat foto's (al een kleine teaser in z'n story in ieder geval).

Was blijkbaar al een review voor:

[YouTube: RGB10 Max 3 Review: Awesome Value Handheld
Er zit de veel gebruikte RK3566 in. Blijkbaar heeft Powkiddy daar een stuwmeer vol van liggen.
Met 1GB aan geheugen is die gelijk aan de RGB30 bijvoorbeeld. Alleen met een 5 inch IPS scherm.

Qua prestaties hoef je dus alleen naar de RGB30 te kijken.
Ik wilde hiermee de instap gaan doen in de retro handheld wereld. €78 inclusief alle bijkomende kosten.

Don't play dumb with me, that's a game you can't win....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:38
PeeJay schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 14:16:
Ik heb de RGB30 met Jelos. Werkt wat mij betreft boven verwachting. PSP spellen zijn vaak goed te spelen, en zodra de spellen lichter worden draaien ze perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01:33

Ik quote mijzelf maar. In navolging hierop heb ik de RG35XX Plus gekocht via Geekbuying. 30 januari besteld voor 66 euro inclusief verzendkosten en vandaag binnen gekregen.
Scheelt toch wel behoorlijk met kopen via Anbernic zelf.

Fantastisch ding trouwens. Ik verbaas overigens wel over het grote aantal goede games die er al standaard op zitten. Alleen Mario, Donkey Kong en Tetris heb ik er zelf nog op gegooid.
Nu maar even een backup maken van de ROM folder (44gb) voor als de sd kaart eens crasht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
PeeJay schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 14:16:
[...]

Er zit de veel gebruikte RK3566 in. Blijkbaar heeft Powkiddy daar een stuwmeer vol van liggen.
Met 1GB aan geheugen is die gelijk aan de RGB30 bijvoorbeeld. Alleen met een 5 inch IPS scherm.

Ik wilde hiermee de instap gaan doen in de retro handheld wereld. €78 inclusief alle bijkomende kosten.
Daar was ik inderdaad ondertussen ook al achter, misschien dat de hogere resolutie nog wat invloed op de prestaties heeft (in negatieve zin), RGB30 vs RGB10 Max3 zal ook een kwestie van voorkeur voor ergonomie/formaat zijn. Het scherm van de RGB30 maakt het wel iets om er nog voor de leuk bij te nemen 8)

Maar ik was al meer op zoek naar iets dat nog t/m de GameCube goed aankan en dan zit je al gauw aan een Retroid Pocket 4/ 4 Pro maar ook de deze week uitgekomen/te bestellen nieuwe Anbernic RG556 (met een OLED scherm) en de linker stick boven de d-pad geplaatst. Haast is er niet bij in ieder geval dus nog even aankijken wat er nog meer aankomt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

apis29 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 17:37:
[...]

Daar was ik inderdaad ondertussen ook al achter, misschien dat de hogere resolutie nog wat invloed op de prestaties heeft (in negatieve zin), RGB30 vs RGB10 Max3 zal ook een kwestie van voorkeur voor ergonomie/formaat zijn. Het scherm van de RGB30 maakt het wel iets om er nog voor de leuk bij te nemen 8)

Maar ik was al meer op zoek naar iets dat nog t/m de GameCube goed aankan en dan zit je al gauw aan een Retroid Pocket 4/ 4 Pro maar ook de deze week uitgekomen/te bestellen nieuwe Anbernic RG556 (met een OLED scherm) en de linker stick boven de d-pad geplaatst. Haast is er niet bij in ieder geval dus nog even aankijken wat er nog meer aankomt ...

[YouTube: Anbernic RG556: $185 Retroid Pocket Rival]
Naar die Anbernic RG556 had ik ook al gekeken, maar het verschil tussen €216 en €78 kan ik voor mijzelf niet eens goedpraten, laat staan voor de rest.
En mijn interesse gaat toch voornamelijk uit naar retro games tot N64. Maar vooral GBC/GBA/NES/SNES.

Heeft betalen voor zo'n tweede kaart met roms nog meerwaarde? Voor biossen misschien?
Of heb je aan de 'bekende' rom sets voldoende in dat opzicht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
@PeeJay Voor de spellen zou ik er geen kaart bij nemen nee; heb zelf twee 32GB Sandisk Extreme (/Pro) gekocht voor in de Mini Plussen. En met de systemen die je op het oog hebt krijg je die ook bij lange na niet vol.
SNES was ook het max wat ik van plan was maar later toch maar eens een paar PS1/PSX spellen geprobeerd en dat ging verrassend goed dus smaakte naar meer, toch op z'n minst naar Dreamcast niveau (dus als ik de Game Cube laat vallen kan ik alweer met een 405M uit de voeten en die kan de Saturn ook nog aan zo te zien/ of een Pocket 2S/ RG505 aangezien die 405M op hetzelfde prijsniveau als een RP4 zit)

[ Voor 6% gewijzigd door apis29 op 10-02-2024 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

apis29 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 21:10:
@PeeJay Voor de spellen zou ik er geen kaart bij nemen nee; heb zelf twee 32GB Sandisk Extreme genomen voor in de Mini Plussen. En met de systemen die je op het oog hebt krijg je die ook bij lange na niet vol.
SNES was ook het max wat ik van plan was maar later toch maar eens een paar PS1/PSX spellen geprobeerd en dat ging verrassend goed dus smaakte naar meer, toch op z'n minst naar Dreamcast niveau (dus als ik de Game Cube laat vallen kan ik alweer met een 405M uit de voeten en die kan de Saturn ook nog aan zo te zien/ of een Pocket 2S)
Dan laat ik die kaarten voor wat het is. Ik zal dan twee andere kaarten aanschaffen, waarbij ik zal zorgen dat de rom kaart voldoende ruimte heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wilbert11
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:26
Timmy schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 15:40:
[...]

Ik heb de RGB30 met Jelos. Werkt wat mij betreft boven verwachting. PSP spellen zijn vaak goed te spelen, en zodra de spellen lichter worden draaien ze perfect.
Mijn RGB30 met Arkos bevalt ook goed. Het is echt een prima device voor de oudere consoles/handhelds. En ook fijn dat het emulation station draait ipv een android schil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

Er is nu ook een $15 korting beschikbaar voor de RGB30 en X55.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 23:49
Wat is nu als je met PSX-level emulatie happy bent eigenlijk de beste koop? Ik zat naar PS2-level te kijken maar dan moet je 200+ uitgeven en dat heb ik er niet voor over.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Hier nog steeds erg blij met mijn Anbernic RG35XX, voordat ik hem kocht lang getwijfeld maar nog geen dag spijt van. Lekker ouderwets Pokémon en andere spellen spelen op dit klein maar prachtig apparaat..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wZa3GHLTftuY47cTZuYOrzCQegQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0x22T51IiyhqfthGcKH2k1xP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-07 16:29
Hier vandaag de Miyoo Mini Plus binnengekomen. Eerste indruk is goed. Bouwkwaliteit is goed en gewicht van het apparaat is ook fijn. Plastic voelt niet goedkoop aan in ieder geval.

Net even wat roms getest en OnionOS er op gezet, dat verliep allemaal prima. Moest wel even uitvinden hoe de game lijst te verversen, maar dat was binnen een piep gebeurd.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op zondag 11 februari 2024 @ 20:12:
Wat is nu als je met PSX-level emulatie happy bent eigenlijk de beste koop? Ik zat naar PS2-level te kijken maar dan moet je 200+ uitgeven en dat heb ik er niet voor over.
Anbernic RG353PS of RG35XX H zie ik aangeraden worden (of wat groter die RGB10 Max3 die ik hierboven ergens had gepost). Een combinatie van iets wat op Linux draait en die genoemde RK3566 processor (Powkiddy X55 ook bijv. of die Anbernic RGB30, waar die X55 2GB RAM heeft en de rest 1)

Begon net zelf deze ARC D wel interessant te vinden voor Sega doeleinden https://anbernic.com/products/rgarc-d-rgarc-s
Zag ook wat filmpjes voorbij komen met allerlei Dreamcast mods dus deze weer eens opgegraven O-)
(heb er ook nog een nieuw in doos bewaard dus deze zou ik kunnen opofferen om te modden)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I9KuQZwdL4cI-fv4fTOxxqs6ksA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pPEY0Xnne82mfwuoYz7wlMjH.jpg?f=user_large

[ Voor 33% gewijzigd door apis29 op 13-02-2024 16:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:03
Ik heb sinds eind vorige week een Miyoo Mini+ die ik tot nu toe voornamelijk heb gebruikt om de spellen te spelen die ik vroeger ook had op de Game Boy en SNES. Ik merk wel dat ik nu 30 jaar later nog een pak slechter ben geworden dan ik vroeger al was. Maar toch blijf ik mij verbazen hoe mensen die games toen (en nu) zonder savegames konden uitspelen.

Een super mario heb ik in de tijd ook nog kunnen uitspelen maar bv The Lion King op de snes ben ik misschien een handvol keer tot volwassen leeuw geraakt. Ik heb meer dan honderd save points gebruikt op de Miyoo en zonder het internet zou ik het nooit gehaald hebben 8)7. Wie bedenkt nu een eindbaas die 200 hitpoints heeft (waarbij een aaval één hitpoint eraf haalt) en die je van een klif moet gooien met een knoppencombinatie die nergens in de handleiding staat |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

Gisteravond de knoop doorgehad en de RGB10 MAX3 (transparant blue) besteld in de meest basic uitvoering.
Heb al wat rom sets verzameld, dus voldoende mij mee te gaan vermaken.

Shipping is 12-20 dagen volgens de site, dus ben benieuwd hoe vlot het in de werkelijkheid zal gaan.

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste