Ben zelf als opberg/transport/natuurtas super tevreden met mijn Tamrac Expedition 5: Comfy, ruim voor de camerameuk, ruim voor extra's, zit goed in elkaar, schreeuwt niet direct cameratas, en omdat ze inmiddels knap oud zijn, kosten ze praktisch niks op marktplaats
Beetje het idee als die Cullman 600, maar dan nog wat praktischer, en lomper. Maar door de enorme padding overal merk je het gewicht niet echt.
Twee weken terug ook voor weinig een Thinktank retrospective 7 voor een hele mooie prijs op de kop kunnen tikken, da's leuk voor als ik met net wat minder lenzen op pad ga, of niet met zo'n monster van een rugtas in een stad wil lopen

Ding ziet er uit als een oude legerpukkel, dus opvallen doet hij ook niet.
Had óok nog een Kata schoudertasje gekocht, maar die is eigenlijk toch wat te klein, body met de 40-150, en dan los de pancake en de 30mm macro past, dus leuk voor al het moderne spul, maar ik kan niet denken "geen macro vandaag, ik neem een m42 mee", want geen enkele gaat passen, veel te lomp. Gaat dus denk ik naar mijn zus.
@
Vliegvlug dat je geen zijvakken wil snap ik, ben er ook echt geen fan van, het is inderdaad vooral handig voor het dievengilde lijkt me.
Als ik ergens foto's wil maken, hangt mijn camera om mijn nek zolang tot ik weet dat ik echt klaar ben, dan maakt mij weinig uit dat het net even wat meer werk is om 'm in een "normale" rugtas te proppen.
Maar, ieder zijn of haar workflow natuurlijk, ik doe ook vast dingen waarvan andere mensen gillen dat het onhandig is

De houtje-touwtje oplossing met de powerbank is er vast zo'n 1.
Laatst ook ook nog nog een 28mm Panagor lens uit de jaren 70-80 op de kop kunnen tikken, ding is echt in nieuwstaat, compleet met leren lenshouder en een originele metalen lenscap. Ook natuurlijk direct foto's mee gemaakt, komt heel wat moois uit. Minder "vintage" dan een Helios, maar toch meer charme [lees: kleurfouten, schitteringen, zachtheid] dan een moderne lens.
Peaking is wel lastig ermee, die zit er behoorlijk naast soms, zelf goed kijken of iets in focus is is echt nodig. Best wel wat potentieel mooie foto's kunnen weggooien omdat de focus echt verprutst was. Moet er echt meer mee oefenen dus.
Komende zondag is een workshop fotografie van Staatsbosbeheer relatief in de buurt, zit eraan te denken om eens te kijken of dat wat is. Misschien leer ik toch nog wat, en het lijkt me sowieso wel leuk om eens wat te doen met anderen die de hobby delen.
People as things, that’s where it starts.