@
Vliegvlug
Na wat reviews kijken en geprobeerd alternatieven te vinden heb ik mn cullman vol gepropt met alles en beide body's mee naar die winkel genomen om te zien of ik er blij van werd.
Heupzakken daar paste die batterij dozen wel in.
Grote zijvakken voor fles en tripod.( die culman had ook achterop nog een bevestigings punt.)
Goede airpocket op je rug. Stevigere vorm .
Goede lens en camera ruimte.
Wat ik minder vind/nog aan moet adapten, is het voorvak.
Dit loopt helemaal door van boven naar beneden als ook een tablet/chromebook vak. Ik had liever twee vakken gehad. Dus een lange voor de tablet vanaf boven af en dan halverwege nog een ingang die naar buitentoe kan uitzetten met een rits.
Nu is de achterzijde een gladde stoffen oppervlakte.
Wat ook een beetje wennen is, is de regenhoes is in een nogal grote ruimte zit. ( bij de cullman zit hij onderop platgedrukt in de bodem wat een ideale plek is voor iets dat je zelden gebruikt maar wel altijd bij je wilt hebben.
:strip_exif()/f/image/DgZG4sgRJ2ERbT1cbOu54q0K.jpg?f=fotoalbum_large)
Alles past er in.
Kan zelfs iets kleiner dus meer ruimte voor boven vak wat alleen kan als je er een stoffen box in zetten omdat anders de backrits ook dat vrij geeft.
Stoffen zodat je de stickystrip van de eigenlijke tussenschot er aan kan plakken.
:strip_exif()/f/image/LVwseNiE4k1bXGqfLZIXJIpJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is vrij glad en ik denk er over om een
meshzak te kopen waar bijvoorbeeld je je jas of trui of zo in kan stoppen
Zoals je ziet is de regenhoes plek ook grootgenoeg om dingen in te stoppen.
:strip_exif()/f/image/7u2m9JaVlPnwy5Jiwcv6qvgN.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is een slimmere en compactere plek
Ik heb ook wat losse lens tube vormige pouches met rits gekocht zodat ik met kleinere tripjes niet de hele tas hoeft mee te nemen. Gewoon een heuptas en 1 of 2 lens pouches er naast aan je riemlus. Ook handig met wandelingen kan je zonder je rugtas af doen een lens wisselen en toch netjes en water en vuildicht opbergen.
Mn zoon kan nu mijn cullman rugzak gebruiken.
Camera en wat lenzen pakken indelen en later weer terug geven. Maar wel alle bits en pieces die hij al heeft als laders en zo op 1 plek altijd mee.
Er zullen vast nog betere rugzakken zijn maar met wat kleine persoonlijke aanpassingen denk ik wel blij te zijn. Ik kan in iedergeval ook nog een 100-400mm leica er in kwijt als ik die ooit koop. Dat was in die cullman echt een probleem. Die 100-300mm was al een bult die in mn rug duwde laatstaan die 100-400mm..
Ala laatste heb ik 2 goedkope regenhoezen voor mn twee camera's gekocht iets fijner als een plastic tas.
[
Voor 4% gewijzigd door
copykat op 18-06-2025 22:17
]
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....