@
joost308 Op mijn ECU-R (eerste model beginnend met 2160xxxxxxx) kan ik de apsystems sites niet blokkeren want dan functioneert mijn ECU niet (heel erg flauw voor mensen die cloudless willen werken). Bij het opstarten van mijn ECU wordt de connectiviteit met de ecueu.apsema.com website gechecked, lukt die site niet dan wordt nog ecuna.apsema.com (North-America) gechecked. De controle op connectiviteit met *.apsema.com verloopt bij mij via poort 9220.
Deze nodes zijn namelijk van belang voor de firmware updates (of de controle over jouw hardware zogezegd). Lukt het dus niet om te connecten met deze sites, dan beschouwd de ECU het als "geen internet connectiviteit" en functioneert mijn ECU niet. Bij het opstarten wordt gecontroleerd op firmware versie en inverter(s) firmware versie via .bin registraties.
PV data en controle op de data vinden eigenlijk alleen plaats via poort 8995 en 8996, poort 8997 is een control poort die wordt gebruikt voor data verificatie en instructies. In de HA grafiek hieronder zie je wat er naar de EMA site wordt gestuurd. Bij mij start een dataverificatie rond 22:41 (moet ik nog eens verder in duiken om te kijken wat er nu echt gebeurt, aanname is dat of verificatie of gemiste data wordt gepost).
Ik moet zeggen dat ik nu een aantal ECU firmware versies verder ben maar geen verschillen zie in functioneren ook geeft APsystems geen release notes uit voor de ECU firmware versies. Wel zie ik dat steeds meer mensen problemen krijgen door de firmare updates, jammer...
[
Voor 8% gewijzigd door
Nibblebit op 19-03-2023 21:45
. Reden: Nadere toelichting ]