APS ecu-r lokaal data uitlezen (projectje)

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste
Acties:

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
smooc schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 07:56:
@grotegok @souris
Check even of je de laatste updates runt (>= 1.1.21). Daar zit een ntp update wat zou moeten dealen met het feit als het verschil (reboot zet de tijd op 2000-X-X) te groot is. Mocht dat niet zo zijn moet ik even verder kijken.

Omdat ik zelf geen last heb van een verbinding die verdwijnt, kan je iets meer uitleggen over je setup? Is je ECU gekoppeld via wifi of via ethernet? Wat betekent "geen verbinding meer"? Is de ECU niet bereikbaar, kan de ECU de inverters niet bereiken?

@souris
QS1As zijn technisch 1 fase en kunnen dus ook niet rapporteren over meerdere fases. Je kan je hardware matig wel hebben verdeeld, maar dat weet de ECU niet of nooit en de inverter zelf ook niet. Laten zien dat ze verdeeld zijn zou een software matig truukje zijn of ui dingetje. Wat is je doel?
@smooc
Geen verbinding heb ik met de WebGui, wel met SSH.
Als ik Date ingeef zie ik dat de tijd/datum weer op 1 jan staat. Doe ik date -s "2026-07-04 09:18:00" dan werkt de Web interface weer zoals verwacht. ECU is met een UTP aangesloten.

Ik ga nu even updaten, dank wederom!

update: ik zat al op 1.1.21 en nu naar 1.1.22 (in middels naar 1.1.23)

• grotegok
  • Nu online
@smooc ik zie op het dashboard dat ik de slider niet naar 880W kan zetten en deze wel bij het inverter overzicht wel juist staat 880/880. Betreft DS3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yCCa5bH5dDrWyNK1U443hX8MEuc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/oT1oD2ZcpY6ge1OwkfumAHDT.png?f=user_large

• smooc
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:20
grotegok schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 09:34:
@smooc ik zie op het dashboard dat ik de slider niet naar 880W kan zetten en deze wel bij het inverter overzicht wel juist staat 880/880. Betreft DS3

[Afbeelding]
Volgens mij staat ie op 880W?

• grotegok
  • Nu online
smooc schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 10:30:
[...]

Volgens mij staat ie op 880W?
Klopt, maar de slider gaat niet naar rechts, staat een stukje voor de 880W, het lijkt dus alsof die niet op max staat.
Ik klaag niet hoor, denk geef het door. Het is iets visueels.

[ Voor 19% gewijzigd door grotegok op 04-07-2026 10:32 ]

• smooc
Check, als je het een [ui] issue kan maken op de github pagina kan ik er naar kijken in de toekomst.

Welke versies (meervoud) van de software draai je? Dit ivm de datum bug die naar mijn weten opgelost zou moeten zijn al eerder ("opkg list" op de ecu geeft je de lijst)

• smooc
@souris ik heb de firmware geupdated zodat je zelf kan kiezen welke fase je inverters op terug leveren. Dit is volledig in software (voor 3 fase inverters staat dit vast) en maakt voor de inverters niet uit maar misschien wel voor je monitoring.
Pagina: 1 ... 15 16 Laatste