Persoonlijk zou ik op dit moment niemand Swipe aanbevelen. Er verandert te veel, vaak met negatieve gevolgen, en er is geen enkele communicatie over.
Wat ik als negatief heb ervaren...
- De Swipe kaart wordt niet overal geaccepteerd. Reden onduidelijk. Dit is gelukkig relatief simpel op te lossen door Swipe aan Curve te koppelen.
- De helpdesk is waardeloos. Te weinig mensen en te weinig kennis. Schiet je een ticket in dan is het wachten, heel erg lang wachten. Ik heb nog tickets van oktober openstaan. Bij live chat moet je geluk hebben, soms tref je iemand met kennis maar ook dan kunnen ze weinig zelf doen. Wordt je ticket doorgestuurd naar de 2e lijn dan is het wederom wachten tot je een ons weegt.
- Deposits via credit card worden nu met 3,9% kosten belast. Het maakt dan niet uit wat het doel van de deposit is, als funding source van je kaart of als bron om crypto te kopen. Op de aankoop van crypto zit een 1% spread.
- Fiat als funding source is geschrapt. Dit was een proef van 3 maanden dus komt niet helemaal onverwacht. Het is wel jammer want je merkte dat het hebben van fiat voor grotere acceptatie zorgde. Daarnaast heeft deze verandering belastingtechnische impact in sommige landen, het wordt nu als crypto-transactie gezien en moet aan de belastingdienst worden opgegeven.
- Tijdens het schrappen van fiat als funding source hebben ze ook alle stable coins geschrapt.
- Nu je crypto als funding source voor je kaartbestedingen moet aanhouden betaal je een spread van 1% op alle kaartbetalingen.
- De eerste IWO was een ramp. Ik had de mazzel dat ik iets kon kopen maar voor het gros van de belangstellenden draaide het uit op een deceptie. Over het terugdraaien is vervolgens betrekkelijk weinig gecommuniceerd.
En eerlijk gezegd, dit zijn nog maar de belangrijkste dingen. Op Telegram en Twitter gaat een "filmpje" met gebroken en niet gerealiseerde beloften rond. De inhoud van het filmpje is 100% correct, helaas.