Swipe card - Gratis Spotify en tot 8% cashback op je uitgave

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:01
Modbreak:Let op: Door een koerswijziging bij Swipe is het niet of minder interessant geworden om te investeren in een Swipe card. Lees daarom ook vooral eerst de laatste reacties in dit topic door voordat je tot aanschaf overgaat.

tl;dr. Swipe heeft momenteel de focus niet meer bij de kaarten liggen. Op dit moment kan ik niet anders dan aanraden niet te investeren voor een Swipe kaart

Afbeeldingslocatie: https://www.marklanphen.nl/bestanden/swipeIO-660x330.png

Boodschappen betalen met Bitcoin (of gewoon met Euro's)
Het hebben van cryptovaluta is leuk, maar er werkelijk iets mee kopen blijkt in de praktijk lastig. Er is slechts een handjevol winkeliers dat Bitcoin als betaalmethode accepteert, laat staan andere cryptocurrency. Een oplossing voor dit probleem zijn crypto betaalkaarten. Je vraagt je direct af; welke winkel accepteert nou een cryptobetaalkaart? Technisch gezien zijn dit VISA kaarten. Overal waar een VISA pas als betaalmethode wordt geaccepteerd, en dit zijn veel plaatsen, kan je ook met zo’n cryptokaart betalen. Met de techniek achter deze kaarten kan jij op deze manier met ruim 30 verschillende cryptocurrency betalen zonder dat de winkelier dit doorheeft, het bedrag wordt na betaling immers direct omgewisseld naar Euro.

Verschillende VISA & cryptocurrency betaalkaarten
In 2017 begon het bedrijf Monaco (tegenwoordig Crypto.com) met het idee van deze cryptokaarten. Dit bedrijf is in 2020 enorm in waarde gestegen. Er zijn ruim 1,5 miljoen mensen die gebruik maken van deze kaarten. Echter door recente aanpassingen bij Crypto.com heeft het bedrijf veel van zijn waarde moeten inleveren. Er zijn een handjevol bedrijven die deze cryptokaarten maken. Een relatief nieuwe speler op dit gebied is Swipe. Swipe zou weleens een belangrijke speler in deze wereld kunnen worden. Het bedrijf is in juni 2020 overgenomen door Binance, een erg grote speler in de cryptowereld. Alles wat zij aanraken lijkt in goud te veranderen. Binance wil de strijd aangaan in de wereld van de betaalkaarten en gebruikt hierbij de techniek van Swipe. Daarnaast zal de munt achter Swipe (SXP) op den duur deflationair worden. Dit in tegenstelling tot Crypto.com waar steeds meer munten op de markt komen.

Tot 8% korting op je winkelbetalingen!
Er is momenteel een kleine oorlog gaande binnen de kaart-aanbieders om klanten aan te trekken. De meeste instapmodellen geven gratis Spotify Premium en Netflix. Swipe heeft nu een gratis Saffron kaart waarbij je gratis Spotify krijgt. Dit lijkt de ideale manier om er eens mee te experimenteren. Je loopt hier immers geen enkel risico mee. Daarnaast is het principe “cashback” populair. Cashback betekent dat wanneer jij iets betaalt met de kaart, je direct een percentage teruggestort krijgt. Bij de top-tier Sky, Steel en Slate kaarten krijg je nu tot wel 8% cashback op al je uitgaven! Als jij een kaart wilt hebben met een hoge cashback, dan zal je moeten investeren in het desbetreffende bedrijf. Dit geld ben je echter niet kwijt. Je zet het vast (over het algemeen voor 6 maanden). Na deze periode zal je inleg weer vrijkomen. Op de Slate topkaart van Swipe zit nog een extra voordeel. Je krijgt een flinke rente op je inleg (momenteel ruim 30% op jaarbasis) die elke vrijdag op je kaart wordt bijgeschreven

Wil je zien hoe dit werkt? Bekijk onderstaande video.
[YouTube: GRATIS SPOTIFY PREMIUM - Swipe card]

De eerste kaart (Saffron) met gratis Spotify Premium is helemaal gratis
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/sHMvVKZ/Saffron.png%5Dafbeelding

Voor betere kaarten moet je investeren in de token van Swipe genaamd SXP. het aantal verschilt per kaart. De SXP token is op tal van exchanges te koop. De prijs van 1 SXP is op dit moment ongeveer €1. Als je naar de geschiedenis kijkt dan is dit redelijk laag. Je kan dus "goedkoop" instappen. Voor de actuele prijs kijk je hier:
https://coinmarketcap.com/currencies/swipe/

Voor de SKY card moet je 300 SXP vastzetten (ongeveer €300)
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/nRCrJJy/Sky.png%5Dafbeelding

Voor de Steel card moet je 3000 SXP vastzetten (ongeveer €3000)
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/HFc8dZy/Steel.png%5Dafbeelding

Voor de Slate card moet je 100000 SXP vastzetten (ongeveer €100.000)
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/m9Z8P6R/Slate.png

Waar kan je betalen met de Swipe kaart?
Zoals ik in bovenstaande video aangaf is de Swipe kaart onder de motorkap een VISA kaart. In principe kan je overal waar VISA een geaccepteerde betaalmethode is met de Swipe kaart betalen. Wereldwijd zijn er zo’n 50 miljoen plaatsen waar deze kaart geaccepteerd is. Over het algemeen zijn dit in Nederland de wat grotere winkels, zoals de Gamma, Hema, Zeeman, Action enz. De meeste webwinkels accepteren VISA kaarten alsmede de horeca. Een grappig voorbeeld is Thuisbezorgd.nl waar je voor een iDeal betaling €0.25 aan transactiekosten betaald, maar betaling met VISA gratis is. Een uitzondering zijn onbemande tankstations. Deze accepteren geen debitkaarten. Tevens kan je met de Swipe kaart terecht bij de ouderwetse flappentap om geld uit de muur te halen.

De Swipe kaart opwaarderen
Er zijn 3 verschillende mogelijkheden om de Swipe kaart op te waarderen.
1. Storten vanaf een andere credit/debit kaart. Dit kan rechtstreeks vanuit de App. Hiervoor worden geen extra kosten berekend. De eerste keer dat je met een andere kaart een storting doet kan het tot 7 werkdagen duurt voor het binnenkomt. Daarna zijn alle deposits instant.
2. Crypto overmaken naar de kaart. Voor de mensen die bekend zijn met cryptovaluta. De app is eigenlijk ook een portomonee voor tal van verschillende cryptovaluta. Je kan deze direct naar je Swipe Wallet versturen. Tip: Koop BUSD (De Binance stable-coin) en verstuur deze via de Binance chain (BEP2). Op deze manier loop je geen risico op verlies door koersschommelingen. Daarnaast is de Binance chain is erg goedkoop qua transactiekosten.
3. Een SEPA bankoverschrijving. De knop om je bank te koppelen staat in de app, echter helaas is deze optie op het moment van schrijven nog niet beschikbaar.

Samen gebruik maken van Swipe & Mastercard ondersteuning
Curve is een gratis app waar je al je kaarten, zoals de Swipe kaart aan kan koppelen. Geef de Curve kaart aan je vrouw, zodat je samen al je uitgave kan doen vanaf je Swipe kaart. De Curve kaart is technisch een MasterCard. Kom je in het uitzonderlijke geval een winkel tegen die geen VISA ondersteund maar wel MasterCard dan werkt dit dus ook.

[ Voor 32% gewijzigd door Taro op 24-03-2021 18:04 ]

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:46
Ik ben nog op zoek naar de goedkoopste / makkelijkste manier om de kaart te 'laden'. Wat je natuurlijk wil voorkomen is dat je je cashback-% verwatert (teniet doet) door transactiefees. Er zal maandelijks een bedragje naartoe gaan om in ieder geval de gewenste rebates te betalen (abo Spotify, Netflix, Prime, etc).

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volt22
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 14-03-2024
Ben ik de enige, maar ik kan enkel nog maar upgraden naar STEEL vanuit SKY? De SLATE variant is geen optie meer voor bestaande (??) klanten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
volt22 schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:17:
Ben ik de enige, maar ik kan enkel nog maar upgraden naar STEEL vanuit SKY? De SLATE variant is geen optie meer voor bestaande (??) klanten!
Kan je je vriendin / moeder / zus niet aanmelden voor een nieuw account?

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Wikipedia: Piramidespel

Geloven mensen hier werkelijk in? Voor die 240 euro die je neerlegt voor de SKY kaart, betalen zij een paar maanden Netflix of Spotify, en over een jaartje verandert het plan opeens, of wordt de hele dienst opgeheven.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Stokstaart schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:14:
Ik ben nog op zoek naar de goedkoopste / makkelijkste manier om de kaart te 'laden'. Wat je natuurlijk wil voorkomen is dat je je cashback-% verwatert (teniet doet) door transactiefees. Er zal maandelijks een bedragje naartoe gaan om in ieder geval de gewenste rebates te betalen (abo Spotify, Netflix, Prime, etc).
Op dit moment is volgens mij de goedkoopste manier om direct vanaf een bestaande creditcard geld op de kaart te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
volt22 schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:17:
Ik heb deze klacht vaker gezien in de Telegram group. Het moet wel mogelijk zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Jeroenneman schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:19:

Geloven mensen hier werkelijk in? Voor die 240 euro die je neerlegt voor de SKY kaart, betalen zij een paar maanden Netflix of Spotify, en over een jaartje verandert het plan opeens, of wordt de hele dienst opgeheven.
Alles kan, echter is het niet nieuw. Kijk naar de grote concurrent Crypto.com

Daarnaast kan de community stemmen over aanpassingen aan het programma
https://app.swipe.org/dashboard

Ik kan niet in de toekomst kijken, maar geloof op dit moment niet dat dit een grote scam is. Ik kan iedereen aanraden een Saffron kaart te nemen. Dit kost niks, en zo heb je ook niks te verliezen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:37

lasharor

7 december 2004

Waar betaald deze organisatie die cashback van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-04 14:56

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wat heeft dat in hemelsnaam met een piramidespel te maken dan?
.edit: oh wacht ik snap inmiddels wel wat je bedoelt :). Het behoeft idd wel wat uitleg.

[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 16-11-2020 16:32 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-04 16:31
.oisyn schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:29:
[...]

Geen piramide constructie, maar lijkt mij onhoudbaar.
Crypto kopen, (of tussenstap, "google/amazon/younameit credit met credit card. ). 8% cashback. Token van chargeback direct uitcashen. En je maakt in mijn ogen een onhoudbare feedback loop.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart

Je betaalt in feite niks he, je vergrendelt de tokens. Dus het grootste risico zit hem in een waardedaling, aan de andere kant zit er ook een kans in: de prijs kan de andere kant op gaan. Zeker met een nieuwe crypto-bullrun in aantocht vind ik het zeker de gok waard. Zou mij persoonlijk niet verbazen als de prijs richting $10 / token gaat ergens eind volgend jaar (heeft al op $5 gestaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
Biersteker schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:32:
[...]

Crypto kopen, (of tussenstap, "google/amazon/younameit credit met credit card. ). 8% cashback. Token van chargeback direct uitcashen. En je maakt in mijn ogen een onhoudbare feedback loop.
Voor de Slate card weet ik het niet, maar voor de andere kaarten zit er een cap op de uitgaven per dag (en dus cashback).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Biersteker schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:32:
[...]

Klopt, had mijn post al geedit. Ik dacht dat je dat geld voor zo'n kaart gewoon betaalde, maar je zet het feitelijk alleen maar vast.

Dan ben ik wel benieuwd waar ze dat allemaal van denken te gaan betalen.
Stokstaart schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:32:
[...]

Je betaalt in feite niks he, je vergrendelt de tokens. Dus het grootste risico zit hem in een waardedaling, aan de andere kant zit er ook een kans in: de prijs kan de andere kant op gaan. Zeker met een nieuwe crypto-bullrun in aantocht vind ik het zeker de gok waard. Zou mij persoonlijk niet verbazen als de prijs richting $10 / token gaat ergens eind volgend jaar (heeft al op $5 gestaan).
Dan koop je toch gewoon los de token? Waarom zou je het vastzetten in deze kaart?

[ Voor 34% gewijzigd door .oisyn op 16-11-2020 16:35 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
.oisyn schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:34:
[...]

Klopt, had mijn post al geedit. Ik dacht dat je dat geld voor zo'n kaart gewoon betaalde, maar je zet het feitelijk alleen maar vast.

Dan ben ik wel benieuwd waar ze dat allemaal van denken te gaan betalen.
Het is gewoon een marketingmiddel. Als de grote meute zo'n kaart aanschaft maar op een gegeven moment ook muntjes gaat kopen via de app..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
.oisyn schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:34:
[...]

Dan koop je toch gewoon los de token? Waarom zou je het vastzetten in deze kaart?
Zeker. Maar dan mis je rebates (toch zo'n $ 40 / maand) en de cashback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
lasharor schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:29:
Een goede vraag!

Ik probeer deze vraag ook te beantwoorden in de video uit de openingspost.

Cashback kaarten zijn niet nieuw. Je ontvangt een deel van de fee kosten die VISA aan de winkelier berekend. Een deel komt van Binance die meer mensen naar hun exchange wil trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Is er iets bekend over hoe de koersconversie plaatsvindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

.oisyn schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:29:
[...]

.edit: oh wacht ik snap inmiddels wel wat je bedoelt :). Het behoeft idd wel wat uitleg.
Mensen leggen nu geld in, of zetten het vast in een bepaalde cryptomunt (noem het zoals je wil, instorten kan het allemaal).

Met het geld wat nu wordt ingelegd, zal er vast enige tijd betaald kunnen worden. Maar 8% cashback én gratis Spotify, én Netflix én Prime gaat toch flink wat kosten voor deze partij. En de enige inkomstenbron gaat een verwachte stijging van een cryptomunt zijn. :z

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
Jeroenneman schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:41:
[...]

Mensen leggen nu geld in, of zetten het vast in een bepaalde cryptomunt (noem het zoals je wil, instorten kan het allemaal).

Met het geld wat nu wordt ingelegd, zal er vast enige tijd betaald kunnen worden. Maar 8% cashback én gratis Spotify, én Netflix én Prime gaat toch flink wat kosten voor deze partij. En de enige inkomstenbron gaat een verwachte stijging van een cryptomunt zijn. :z
Niet als zij voor een grote groep gebruikers ook de go-to-place worden om crypto te kopen en verkopen. Je wil niet weten wat er op brokerage en fees wordt verdiend in cryptoland.

Om nog maar te zwijgen over het mogelijke bedrag dat bij een toekomstige overname zal worden geboden (gok ik).

[ Voor 7% gewijzigd door Stokstaart op 16-11-2020 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Jeroenneman schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:41:
[...]

Swipe is onderdeel van Binance. Die hebben wel een lange adem. Het aantal mensen dat een 8% zal nemen zal ook niet direct veel zijn. Dit is meer een marketing ding als gevolg van de concurrentie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerDrie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-04 11:31
Welk Netflix abbo komt erbij dan, ook premium? Heb nu al Netflix, Spotify en Prime, dus dan zou zo'n kaart alleen al €27 per maand besparen. Dan is die 300 SXP staken na een jaar ook weer min of meer "terugverdiend" en indien de koers stijgt zelfs verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
JerDrie schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:50:
Welk Netflix abbo komt erbij dan, ook premium? Heb nu al Netflix, Spotify en Prime, dus dan zou zo'n kaart alleen al €27 per maand besparen. Dan is die 300 SXP staken na een jaar ook weer min of meer "terugverdiend" en indien de koers stijgt zelfs verdiend.
Je krijgt een max bedrag vergoed, volgens mij $ 12,99 per abo. Dus ongeacht welk abo je hebt..

[ Voor 3% gewijzigd door Stokstaart op 16-11-2020 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:47
JerDrie schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:50:
Op Swipe.io staat hier meer informatie over. Je krijgt een max vergoeding per maand, bij Netflix is dit 12.99$.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j7wqjd2cdSScSIPhIQJBZ01K0m8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0jSw9mJQz0tpbWmkyPZoxupj.png?f=fotoalbum_large

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Lijken in de kast? Ha, een heel kerkhof:
https://www.forbes.com/si...gulators/?sh=1791bb082a92

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1032405

Leuk topic, blijf deze even volgen.

Het ziet er naar uit dat de vrouw akkoord gaat :+ dus zal eens kijken van de week hoe het allemaal precies werkt. Wil dan de skycard proberen.

2% cashback bij de Lidl waar we iedere week het gros van de boodschappen binnen halen, op de benzine en alle andere aankopen die VISA accepteren. Gratis Netflix en Spotify en een 6 maanden gokje met een kleine 250 euro :) , gewoon leuk toch?

En het mooiste, de cashbacks in Bitcoin. :9

Het liefst zou ik tegoed op de kaart zetten in euro's met SEPA of iDEAL, geen creditcard hier. Maar even in verdiepen hoe ik dat ga aanpakken zolang die optie er nog niet is. BUSD of een andere stablecoin kan ik ook mee leven.

Ik vind het een mooi alternatief voor de bankpas van de bank die me op dit moment bijna straft voor het eerlijk verdienen van mijn euro's. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:22
Maar ik heb nog steeds geen nadelen gehoord eigenlijk? :P
Anoniem: 1032405 schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:08:

2% cashback bij de Lidl waar we iedere week het gros van de boodschappen binnen halen, op de benzine en alle andere aankopen die VISA accepteren. Gratis Netflix en Spotify en een 6 maanden gokje met een kleine 250 euro :) , gewoon leuk toch?
Een 6 maanden gokje? Mis ik iets? Of bedoel je gewoon dat jij het aanhoudt voor 6 maanden?

[ Voor 37% gewijzigd door dehardstyler op 16-11-2020 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
Zeker nieuw in de cryptoscene? Dit is echt business as usual in cryptoland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
Stokstaart schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:14:
[...]

Zeker nieuw in de cryptoscene? Dit is echt business as usual in cryptoland.
Of überhaupt in de "business" wereld. :P
Een bedrijf dat de regels probeert te omzeilen. What's new?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
CZ heeft kort gereageerd op dit bericht in de laatste AMA:
https://www.pscp.tv/w/1ZkKzmZBjVZxv

Eerder heeft CZ meer verteld over Swipe en de kaarten in dit interview:

Maar ik maak gebruik van Binance sinds het begin in 2017. Ze krijgen veel shit over zich heen, maar ik ben ronduit tevreden met de service, exchange en andere diensten. De gecentralizeerde diensten passen niet in het plaatje van de echte Bitcoiners, je kan zeggen wat je wilt, ze brengen wel steeds meer mensen in de cryptospace. En daar is Swipe een onderdeel van

[ Voor 5% gewijzigd door Gelukszoekr op 16-11-2020 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Leuk topic, blijf deze even volgen.

Het ziet er naar uit dat de vrouw akkoord gaat :+ dus zal eens kijken van de week hoe het allemaal precies werkt. Wil dan de skycard proberen.

En het mooiste, de cashbacks in Bitcoin. :9

Het liefst zou ik tegoed op de kaart zetten in euro's met SEPA of iDEAL, geen creditcard hier. Maar even in verdiepen hoe ik dat ga aanpakken zolang die optie er nog niet is. BUSD of een andere stablecoin kan ik ook mee leven.

Ik vind het een mooi alternatief voor de bankpas van de bank die me op dit moment bijna straft voor het eerlijk verdienen van mijn euro's. :)
Eerst maar registreren en de kaart aanvragen dan ben je zo wat weken verder. De ontwikkelingen gaan best rap. Op Binance kan je met iDeal storten, zal me niks verbazen als dit ook op de Swipe app gaat komen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

dehardstyler schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:13:
[...]

Maar ik heb nog steeds geen nadelen gehoord eigenlijk? :P
Nadeel vind ik dat je om hogere percentages cashback te krijgen, veel geld moet stoppen in een volatiele altcoin.

Kijk, 8% cashback is leuk, maar daarvoor moet je 30.000 SXP aanschaffen, wat neerkomt op zo'n 24.000 euro op moment van schrijven. En deze 6 maanden vastzetten. Dat kan na 6 maanden het dubbele waard zijn, maar ook nog maar 10% van aanschafprijs.

SXP heeft al op 5 dollar gestaan, de mensen die toen een slate card hebben besteld en daarvoor 30k SXP hebben aangeschaft om 8% cashback te krijgen zijn natuurlijk echt zwaar benadeeld. Waanzin eigenlijk, zulke bedragen.(Voor mij persoonlijk dan tenminste.)

Maar voor een kleine 250 euro wil ik het gokje best wagen. Ik hoef qua cashbacks ook niet het onderste uit de kan.

Als ik iedere maand het geld voor Netflix en Spotify terugkrijg in Bitcoin, + wat kleingeld voor de maandelijkse uitgaven die we toch sowieso doen, vind ik het al erg leuk :)

Een ander bijkomend nadeel is de 3th party risk, uiteindelijk stal je het boodschappengeld op een kaart van een partij die niet onder de bankgarantie valt.

Die nadelen mogen ook best duidelijk genoemd worden, het is zeker niet risicovrij.

Maargoed, uiteindelijk is het hele leven dat ook niet. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Het is absoluut een risicovol product. Geen garanties whatso-ever.

De SKY kaart is imo wel een aardige deal, mocht je de investering kwijt zijn, dat is dan jammer. In de tussentijd kan je €240 wel terugverdienen.

Voor wat meer inhoudelijke informatie over SWIPE zie:

Al is sommige informatie uit deze video alweer achterhaald

[ Voor 15% gewijzigd door Gelukszoekr op 16-11-2020 17:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
Anoniem: 1032405 schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:28:
[...]

Nadeel vind ik dat je om hogere percentages cashback te krijgen, veel geld moet stoppen in een volatiele altcoin.

Kijk, 8% cashback is leuk, maar daar moet je 30.000 SXP aanschaffen, wat neerkomt op zo'n 24.000 euro op moment van schrijven. En deze 6 maanden vastzetten. Dat kan na 6 maanden het dubbele waard zijn, maar ook nog maar 10% van aanschafprijs.

SXP heeft al op 5 dollar gestaan, de mensen die toen een slate card hebben besteld en daarvoor 30k SXP hebben aangeschaft om 8% cashback te krijgen zijn natuurlijk echt zwaar benadeeld. Waanzin eigenlijk, zulke bedragen.(Voor mij persoonlijk dan tenminste.)

Maar voor een kleine 250 euro wil ik het gokje best wagen. Ik hoef qua cashbacks ook niet het onderste uit de kan.

Als ik iedere maand het geld voor Netflix en Spotify terugkrijg in Bitcoin, + wat kleingeld voor de maandelijkse uitgaven die we toch sowieso doen, vind ik het al erg leuk :)

Een ander bijkomend nadeel is de 3th party risk, uiteindelijk stal je het boodschappengeld op een kaart van een partij die niet onder de bankgarantie valt.

Die nadelen mogen ook best duidelijk genoemd worden, het is zeker niet risicovrij.

Maargoed, uiteindelijk is het hele leven dat ook niet. ;)
Bedankt voor je bericht. Ik was eigenlijk helemaal niet bezig met die cashback, maar dat is inderdaad wel een nadeel.

Wat betreft die bankgarantie: Heeft die 100M insurance die ze op de site hebben staan nog enige waarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
dehardstyler schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:36:
Wat betreft die bankgarantie: Heeft die 100M insurance die ze op de site hebben staan nog enige waarde?
We zullen het pas weten wanneer het echt nodig is. Er zijn meerdere garangiefondsen, het SAFU fonds is eerder wel eens gebruikt om de hack bij Binance te financieren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Gelukszoekr schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:38:
[...]

We zullen het pas weten wanneer het echt nodig is. Er zijn meerdere garangiefondsen, het SAFU fonds is eerder wel eens gebruikt om de hack bij Binance te financieren
Ja precies, maar meer dan een logo op de website is het dus niet. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

dehardstyler schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:36:
[...]

Bedankt voor je bericht. Ik was eigenlijk helemaal niet bezig met die cashback, maar dat is inderdaad wel een nadeel.

Ik zou echt niet garant durven staan voor uitspraken daarover.

Binance heeft wel een goede reputatie, door goed oppotbeleid van de winsten. Die zijn eerder getroffen door een hack en hebben alle benadeelde users kunnen vergoeden.

Echter zijn ze nog nooit zo zwaar getroffen dat de shit de fan heeft gehit...

Het is een Chinese exchange, dus hoe 1 en ander in elkaar steekt qua wetgeving zou ik echt niet weten.

Crypto's zijn altijd een risico, helemaal met de sleutels in handen van een 3e partij. Mensen met problemen op Binance kunnen weken en soms maanden wachten op response, laat staan een oplossing, ook met aanzienlijke bedragen. Wat dat betreft is voorzichtigheid zeker geboden.

Ik zeg dit niet om negatief te zijn maar omdat het gewoon de harde realiteit is.

Ik zou de kaart en bijbehorende app dan ook nooit gebruiken om bijvoorbeeld al mijn spaargeld op te stallen. Een maandelijkse 500 euro boodschappengeld durf ik wel aan, maar ook alleen om het feit dat het verliezen van zo'n bedrag mij niet in financiële problemen zou brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
Anoniem: 1032405 schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:50:
[...]

Ik zou echt niet garant durven staan voor uitspraken daarover.

Binance heeft wel een goede reputatie, door goed oppotbeleid van de winsten. Die zijn eerder getroffen door een hack en hebben alle benadeelde users kunnen vergoeden.

Echter zijn ze nog nooit zo zwaar getroffen dat de shit de fan heeft gehit...

Het is een Chinese exchange, dus hoe 1 en ander in elkaar steekt qua wetgeving zou ik echt niet weten.

Crypto's zijn altijd een risico, helemaal met de sleutels in handen van een 3e partij. Mensen met problemen op Binance kunnen weken en soms maanden wachten op response, laat staan een oplossing, ook met aanzienlijke bedragen. Wat dat betreft is voorzichtigheid zeker geboden.

Ik zeg dit niet om negatief te zijn maar omdat het gewoon de harde realiteit is.

Ik zou de kaart en bijbehorende app dan ook nooit gebruiken om bijvoorbeeld al mijn spaargeld op te stallen. Een maandelijkse 500 euro boodschappengeld durf ik wel aan, maar ook alleen om het feit dat het verliezen van zo'n bedrag mij niet in financiële problemen zou brengen.
Ownee, ik draai al wat langer mee in de crypto. Dat was ik zeker niet van plan. Maar alsnog zijn dit gewoon belangrijke zaken om over na te denken als je een betaalkaart gaat aanmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

dehardstyler schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:52:
[...]

Ownee, ik draai al wat langer mee in de crypto. Dat was ik zeker niet van plan. Maar alsnog zijn dit gewoon belangrijke zaken om over na te denken als je een betaalkaart gaat aanmaken.
Zeker eens. Daarom ga ik me er ook nog even goed in verdiepen alvorens ik stappen onderneem, maar het is en blijft een interessant concept. Ik was er eerst ook vrij sceptisch over maar als je er eens serieus naar kijkt dan heeft het naast voordelen ook wel een hoog 'hebbeding' gehalte. Zolang je het vertrouwen maar laag houdt en de verantwoording dicht bij jezelf.

Zeker iets met perspectief naar de toekomst toe, met de huidige rente op spaargeld en de ontwikkelingen omtrent monetair beleid van de centrale banken.

Het zou niet verkeerd zijn als banken meer concurrentie krijgen betreffende betaalopties voor de consument. Het is nu allemaal nog kinderschoenen werk, maar kan op de langere termijn best iets moois uit voortgroeien.

En als je wat interesse hebt in de achterliggende techniek, niet vies bent van een beetje (financieel verantwoord) risico dan lijkt zo'n kaart me ook gewoon iets leuks om wat mee om te prutsen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Het liefst zou ik tegoed op de kaart zetten in euro's met SEPA of iDEAL, geen creditcard hier.
Je kan ook een gratis vivid bankpas/debit visa creditcard aanvragen, en daarmee je swipe kaart upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dacuuu schreef op maandag 16 november 2020 @ 18:59:
[...]

Je kan ook een gratis vivid bankpas/debit visa creditcard aanvragen, en daarmee je swipe kaart upgraden.
Tnx voor de tip. Ga er van de week eens goed voor zitten d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:55
Anoniem: 1032405 schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:05:
[...]

Tnx voor de tip. Ga er van de week eens goed voor zitten d:)b
Ook kun je gewoon crypto heensturen en eventueel converteren naar iets anders in de swipe app.

Download gewoon de app en maak een account. Dan kun je alvast rondneuzen wat er allemaal mogelijk is voor je een keuze maakt en wachten op de KYC goedkeuring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:35
Even mijn eerste ervaring met de Binance Visa kaart, is geen swipe maar onderwater toch Swipe, heb het in de praktijk gezien.

Bij mijn vps hoster (DE) heb ik de (virtuele) Binance Visa kaart ingesteld en kreeg Swipe en Visa logos te zien op de pagina om het als kaarthouder te bevestigen.

Bij Netflix liep het ook makkelijk zonder gedoe.

Disney+ accepteert de kaart niet, de betalingsmethode komt niet overeen met de land van registratie is de reden wat ze weergeven.

Ik ben benieuwd of swipe kaart houders het wel bij Disney+ kunnen gebruiken.

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Gondor schreef op maandag 16 november 2020 @ 21:40:
Even mijn eerste ervaring met de Binance Visa kaart, is geen swipe maar onderwater toch Swipe, heb het in de praktijk gezien.

Bij mijn vps hoster (DE) heb ik de (virtuele) Binance Visa kaart ingesteld en kreeg Swipe en Visa logos te zien op de pagina om het als kaarthouder te bevestigen.

Bij netflix liep het ook makkelijk zonder gedoe.

Disney+ accepteert de kaart niet, de betalingsmethode komt niet overeen met de land van registratie is de reden wat ze weergeven.

Ik ben benieuwd of swipe kaart houders het wel bij Disney+ kunnen gebruiken.
Ik zou het met de Curve kaart proberen. Is een gratis kaart waamee je verschillende kaarten kan gebruiken heb je een promocode gestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikabob
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-02-2021
Holy shit de scamcoins zijn weer in volle glorie, en tweakers trappen er vol in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:35
Gelukszoekr schreef op maandag 16 november 2020 @ 22:05:
[...]

Ik zou het met de Curve kaart proberen. Is een gratis kaart waamee je verschillende kaarten kan gebruiken heb je een promocode gestuurd
Dankjewel, ik ga ernaar kijken, maar vandaag niet meer, vind het zo wel genoeg.

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulligan
bikabob schreef op maandag 16 november 2020 @ 22:20:
Holy shit de scamcoins zijn weer in volle glorie, en tweakers trappen er vol in.
Wtf heeft het gebruik van debit cards nou te maken met “scamcoins”. Je bent niet verplicht te staken of met crypto te betalen.

Ik vind het rete handig mijn winsten door te sluizen naar 1 van deze kaarten en dan daar aankopen mee te doen.

Beide kaarten zojuist binnen gekregen. De “gratis” variant want ik werk al een tijdje met de binance card. Mocht 1 van deze beter functioneren of beter bevallen dan zal ik een upgrade uitvoeren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cdTjKWe83ukbzEA765-ncFaRod0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kXVqMVU5UnsCJFZoWTUOOa3x.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn95
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-04 19:55
Heeft iemand enig idee hoelang het duurt voordat je zo'n kaart binnenkrijgt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jonatw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-04 10:52
Ook hier eerste ervaringen met de Binance kaart positief. Je kan via SEPA euros storten, je houdt een aantal BNBs aan die je korting bepalen, die BNBs mag je staken, sparen, etc.
Heb een aantal transacties gedaan en dat verliep soepel. Hangt inmiddels aan paypal en Google Pay en daarmee betaal je dan je online diensten of boodschappen , hoef ik niks voor te doen.

Nadeel is dat je daglimiet maar 835€ is en je fiat moet in de card wallet staan.
Verder erg te spreken over deze innovatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
bikabob schreef op maandag 16 november 2020 @ 22:20:
Doe je gezellig mee? Welke kaart vind jij de moeite waard?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
Martijn95 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 20:46:
Heeft iemand enig idee hoelang het duurt voordat je zo'n kaart binnenkrijgt?
11 November aangevraagd, 17 november binnen.

De KYC duurde veel langer. Maar dat is inmiddels al zo lang geleden voor me, dat het wellicht inmiddels sneller verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox Hound
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-03 20:16
De Swipe card lijkt me best interessant maar wat me nog tegenhoud is dat ik toch weer een ID aan moet leveren terwijl ik niet weet hoe betrouwbaar Swipe is. Op hun site geven ze hier voor zover ik kon vinden ook geen duidelijkheid over hoe ze deze gegevens beveiligen. Iemand een idee hoe betrouwbaar dit allemaal is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Fox Hound schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:42:
De Swipe card lijkt me best interessant maar wat me nog tegenhoud is dat ik toch weer een ID aan moet leveren terwijl ik niet weet hoe betrouwbaar Swipe is. Op hun site geven ze hier voor zover ik kon vinden ook geen duidelijkheid over hoe ze deze gegevens beveiligen. Iemand een idee hoe betrouwbaar dit allemaal is?
Dat weet ik niet. Wat ik wel weet dat ze vanuit Europese wetgeving verplicht zijn een KYC te doen zoals ik ook aangaf in de video in de OP. Zelf ben ik er misschien (te) makkelijk in geworden bij het verstrekken van deze gegevens. Zo zijn onder andere Coinbase, Kraken, Satos en ook Swipe, wat technische onderdeel is van Binance op de hoogte van mijn gegevens wat crypto betreft.

• volt22
  • Laatst online: 14-03-2024
@Gelukszoekr Misschien is het een idee om in de topicstart een opsomming te maken van Tweakers waar hun SWIPE is geaccepteerd?? Want ook al accepteren (web)winkels Visa dan is het nog niet zeker dat het werkt daar niet alle (web)winkels (vreemd genoeg) debitcards accepteren. De (web)winkels waar het voor mij wel werkte: Gamma, NetFlix, Spotify*, AliExpress.

*Spotify accepteerde SWIPE alleen toen ik mijn land van herkomst veranderde in UK. Daarna kon ik deze instelling wel weer wijzigen naar Nederland

En misschien een stukje over hoe je crypto zo goedkoop mogelijk naar je SWIPE kaart krijgt qua transactiekosten? TIP: Binance Smart Chain (BEP20)

[ Voor 12% gewijzigd door volt22 op 19-11-2020 13:57 ]

• Gelukszoekr
@volt22 Ik heb wat toegevoegd aan de OP. Ik hoop dat het een duidelijk verhaal blijft :)

Wat betreft Spotify, dat klopt inderdaad. Ik hoop dat ze dit snel fixen, en zo niet dan kunnen wij ze verder helpen :)

[ Voor 40% gewijzigd door Gelukszoekr op 19-11-2020 15:18 ]

• JerDrie
Is me niet helemaal duidelijk of ik de kaart nu vantevoren voorzien moet van funding, of dat dit achteraf kan. Wat gebeurt er bijvoorbeeld als ik mijn Spofity abonnement hiermee betaal (voor de refund) en er staat niet genoeg op? Kan ik dit ook automatisch overschrijven naar de kaart ofzo?

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

lasharor schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:29:
Volgens mij is het doel van zo'n kaart niks anders dan de eigen munt versterken. Door dat er, via zo'n kaart, een flinke vraag naar jouw eigen munt ontstaat zal de waarde stijgen en kan je deze munten weer verkopen voor een hogere prijs om daarmee weer alle cashbacks en benefits van te betalen.

Weer een manier om de crypto bubbel op te blazen en de juiste personen, de oprichters van de munt, flink te laten cashen. Die zorgen wel dat ze op tijd uitstappen als de boel dreigt in te storten en tot die tijd maken ze flinke winsten.

Jouw cashback wordt dus in feite betaald door iedereen die in de SXP munt investeert en straks te laat uitstapt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Gelukszoekr
JerDrie schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:41:
Is me niet helemaal duidelijk of ik de kaart nu vantevoren voorzien moet van funding, of dat dit achteraf kan. Wat gebeurt er bijvoorbeeld als ik mijn Spofity abonnement hiermee betaal (voor de refund) en er staat niet genoeg op? Kan ik dit ook automatisch overschrijven naar de kaart ofzo?
Je moet eerst iets op de kaart zetten. Spotify kan je hiermee betalen. Rond de 5e van elke maand krijg je dit bedrag weer teruggestort

• Gelukszoekr
Tsurany schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:50:
[...]

Volgens mij is het doel van zo'n kaart niks anders dan de eigen munt versterken. Door dat er, via zo'n kaart, een flinke vraag naar jouw eigen munt ontstaat zal de waarde stijgen en kan je deze munten weer verkopen voor een hogere prijs om daarmee weer alle cashbacks en benefits van te betalen.

Weer een manier om de crypto bubbel op te blazen en de juiste personen, de oprichters van de munt, flink te laten cashen. Die zorgen wel dat ze op tijd uitstappen als de boel dreigt in te storten en tot die tijd maken ze flinke winsten.

Jouw cashback wordt dus in feite betaald door iedereen die in de SXP munt investeert en straks te laat uitstapt.
Uiteindelijk weet ik het niet zeker, wat ik wel weet is dat voor de Saffron kaart heb je geen SXP nodig. De Cashback wordt betaald in BTC. Er is een heel schema voor de komende jaren gemaakt over hoe de SXP token langzaam vrij gaat komen waar na het (bij voldoende gebruik) deflationair zal worden. De eerste 10m tokens voor de founder heeft hij zelf trouwens verbrand. https://twitter.com/JLSwipe/status/1301869013606293506

Cashback kaarten zijn niet nieuw. Zie hier voorbeelden van grote banken die eenzelfde kaart aanbieden
https://www.nerdwallet.com/best/credit-cards/cash-back. Of bereiden deze zich ook voor op een exit-scam?

Dan als laatste is Swipe onderdeel van Binance. Een echte exit scam zal lastig worden, ook omdat de Binance betaalkaarten de token SXP gebruiken voor transacties, de gebruikers hoeven deze tokens niet zelf aan te schaffen

[ Voor 12% gewijzigd door Gelukszoekr op 19-11-2020 17:24 ]

• Gelukszoekr
Ik ga trouwens nergens iets beloven. Ja, dit is een risicovol product. Doe goed onderzoek. gooi niet zomaar ergens je geld in. Misschien is het inderdaad een f*ing scam

Ik denk echter dat je niet veel kan verliezen bij een gratis kaart

[ Voor 11% gewijzigd door Gelukszoekr op 19-11-2020 17:28 ]

• jonatw
Qua business model vergelijk ik het met securities lending, oftewel the asset die je (verplicht) aanhoud in de card wallet wordt gebruikt door de exchange in forex trading. En inderdaad de cashback is dan de rente die jij krijgt, als aanmoediging om weer te storten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-02-2021
Gelukszoekr schreef op maandag 16 november 2020 @ 22:05:
[...]

Ik heb die Curve card maandag gedaan en kreeg 5 pond vanwege een promocode maar die staat nog op pending? Wanneer kan ik die gebruiken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jd11JO3ipUevlgJc3B759D-32tg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MQcHo67L5I4NbT6VqoocVI4Y.png?f=fotoalbum_large

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Crypts schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:22:
[...]

Ik heb die Curve card maandag gedaan en kreeg 5 pond vanwege een promocode maar die staat nog op pending? Wanneer kan ik die gebruiken?

[Afbeelding]
Waarom vraag je dat niet aan degene van wie je de refferal hebt gekregen? :/

Maar ik heb geen idee. Ik denk dat het een kwestie van tijd is. Ik heb nog niet eerder iets van die bonus uitgegeven, wel staat deze bij mij niet (meer) op pending.

Ik neem aan dat je deze kaart moet selecteren, en dan betalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
Gelukszoekr schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:58:
[...]

Waarom vraag je dat niet aan degene van wie je de refferal hebt gekregen? :/

Maar ik heb geen idee. Ik denk dat het een kwestie van tijd is. Ik heb nog niet eerder iets van die bonus uitgegeven, wel staat deze bij mij niet (meer) op pending.

Ik neem aan dat je deze kaart moet selecteren, en dan betalen :)
Omdat ik een promocode van the internetz heb geplukt. :+

Wacht nog wel even dan, vond het alleen wat lang duren. :)

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Crypts schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:07:
[...]
Omdat ik een promocode van the internetz heb geplukt. :+
Mooi is dat hè. refferals zijn hier uit den boze, met als gevolg dat in plaats hiervan men deze van de internetz plukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
Gelukszoekr schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:16:
[...]

Mooi is dat hè. refferals zijn hier uit den boze, met als gevolg dat in plaats hiervan men deze van de internetz plukt...
Ja ik vind dat ook erg jammer, snap het aan de ene kant wel (dan krijg je veel lurkers die niks inhoudelijks bijdragen maar wel topics vervuilen) maar aan de andere kant kun je elkaar zo wel een beetje helpen. Nu maken we er iemand anders blij mee die we niet eens kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• norua
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-04 00:57
@Gelukszoekr Heb je ook al eens gebruik gemaakt van de giftcards die via de app aangeboden worden? Ze zien er erg USA gericht uit, vroeg me af of ze gewoon werken in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
@norua Nope. Ik heb daar nog niet iets mee gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerDrie
Ik heb de Swipe kaart nu binnen (de basiskaart) en gekoppeld aan mijn Spotify om mee te betalen. Nu staat er dat er maandelijks 9,99 pond wordt afgeschreven, aangezien ik het land daarin moest wijzigen om hem gekoppeld te krijgen. Als ik dit wil bijwerken dan moet ik weer alles opnieuw invoeren, dus hoe krijg ik dit weer op NL (euro's)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Ik heb zelf geen Spotify, Ik heb inderdaad wel voorbij zien komen dat je je land voor nu naar GB moet aanpassen. Voor meer informatie kan ik je aanraden deze vraag te stellen in de NL community van Swipe op Telegram:

https://t.me/swipe_dutch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GmR
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:53

GmR

JerDrie schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:31:
Ik heb de Swipe kaart nu binnen (de basiskaart) en gekoppeld aan mijn Spotify om mee te betalen. Nu staat er dat er maandelijks 9,99 pond wordt afgeschreven, aangezien ik het land daarin moest wijzigen om hem gekoppeld te krijgen. Als ik dit wil bijwerken dan moet ik weer alles opnieuw invoeren, dus hoe krijg ik dit weer op NL (euro's)?
Ik heb hier de Swipe kaart aan Paypal gehangen, dan kan je vervolgens daarmee betalen zonder het land aan te moeten passen. Vervolgens zou de rebate gewoon moeten werken (dat wordt op reddit iig bevestigd, bv hier: https://www.reddit.com/r/...nts/jcgflw/swipe_rebates/).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerDrie
GmR schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:00:
[Ik heb hier de Swipe kaart aan Paypal gehangen, dan kan je vervolgens daarmee betalen zonder het land aan te moeten passen. Vervolgens zou de rebate gewoon moeten werken (dat wordt op reddit iig bevestigd, bv hier: https://www.reddit.com/r/...nts/jcgflw/swipe_rebates/).
Ok, ik heb m inderdaad ook al aan paypal gehangen, dus proberen waard. Krijg je dan het bedrag van premium terug, of ook eventueel family of duo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GmR

GmR

JerDrie schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:02:
[...]

Ok, ik heb m inderdaad ook al aan paypal gehangen, dus proberen waard. Krijg je dan het bedrag van premium terug, of ook eventueel family of duo?
De max rebate voor Spotify is $12.99 (zie https://swipe.io/cards).
Ik heb een Family abo, dus dat zal niet volledig vergoed worden, maar toch een mooie brok wel :).
Je moet echter 30 dagen cardholder zijn om voor de rebates in aanmerking te komen (zie https://swipe.zendesk.com...ve-my-Swipe-Card-rebates-), dus ws werkt het de eerste maand nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerDrie
Nu alleen nog mijn Visa gekoppeld krijgen om er euro's op te zetten, want als ik via exchanges crypto moet kopen om iets op de kaart te hebben ben ik alle rewards weer kwijt. Alleen krijg ik steeds Card Failed. Iemand dit wél al gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
JerDrie schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:08:
Nu alleen nog mijn Visa gekoppeld krijgen om er euro's op te zetten, want als ik via exchanges crypto moet kopen om iets op de kaart te hebben ben ik alle rewards weer kwijt. Alleen krijg ik steeds Card Failed. Iemand dit wél al gelukt?
Ik heb de Binance kaart gekoppeld. Dus ja, dit moet lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerDrie
Gelukszoekr schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:22:Ik heb de Binance kaart gekoppeld. Dus ja, dit moet lukken
Wat vul je dan in bij Postal (in de eerste regel waar ook je creditcard details in staan)en Apt. ? Ik heb geprobeerd met mn postcode en huisnummer en bij adres alleen de straatnaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GmR

GmR

JerDrie schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:08:
Ik had hetzelfde probleem met de CC van de old-school bank.
Revolut werkte echter wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
JerDrie schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:38:
[...]

Wat vul je dan in bij Postal (in de eerste regel waar ook je creditcard details in staan)en Apt. ? Ik heb geprobeerd met mn postcode en huisnummer en bij adres alleen de straatnaam.
Als je via de Wallet tab, bijvoorbeeld Bitcoin kiest. Dan Buy. Dan kan je hier een kaart toevoegen toch? Alleen de kaart gegevens zijn hier nodig.

De eerste keer dat je met een jaart wilt opwaarderen duurt het 7 dagen voor je geld binnenkomt. Daarna zijn deposits met deze kaart instant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerDrie
Gelukszoekr schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:41:Als je via de Wallet tab, bijvoorbeeld Bitcoin kiest. Dan Buy. Dan kan je hier een kaart toevoegen toch? Alleen de kaart gegevens zijn hier nodig.
Dan kan ik kiezen uit de kaarten in mijn profiel, of direct invullen, maar dan krijg ik 't zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
JerDrie schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:47:
[...]

Dan kan ik kiezen uit de kaarten in mijn profiel, of direct invullen, maar dan krijg ik 't zelfde.
Kan makkelijker trouwens. Onder my account - add payment option. Daar hoef je toch alleen je kaartgegevens in te voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerDrie
Gelukszoekr schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:51:
Onder my account - add payment option. Daar hoef je toch alleen je kaartgegevens in te voeren?
Yep en die blijft failen, alleen weet ik dus niet waarom. Hoopte dus dat anderen hier al eens succes hebben gehad om deze toe te voegen.

• Melchuzz
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08-04 22:55
Heb SwipeCard ook aangevraagd :)
Weet iemand toevallig of het mogelijk is om met je android smartwatch via google play via Curve te betalen met NFC pinapparaten?

• Gelukszoekr
Dit weekend (Black Friday tot Cyber Monday) krijg je bij de Binance, en Swipe kaart een dubbele cashback. Dat is dus tot 16% cashback. En psst.. het stackt ook nog eens :*)

https://www.binance.com/e...1379a414982b6438fdd684a50

https://twitter.com/Swipe.../1331979210542313475?s=20

Veel shop-plezier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn95
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-04 19:55
Hoe kan je het beste je swipe card opwaarderen met euro's? Ik heb geen creditcard om dit te doen, en de app geeft aan dat SEPA niet wordt ondersteund in mijn regio.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Martijn95 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 18:44:
Hoe kan je het beste je swipe card opwaarderen met euro's? Ik heb geen creditcard om dit te doen, en de app geeft aan dat SEPA niet wordt ondersteund in mijn regio.
Wat ik doe is euro's storten op Binance. Dan verplaatsen naar de gratis virtuele Binance kaart. Dan naar de Swipe kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• continue12345
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-04 12:29
Ik krijg de hele tijd errors?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Gelukszoekr schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 19:11:
[...]

Wat ik doe is euro's storten op Binance. Dan verplaatsen naar de gratis virtuele Binance kaart. Dan naar de Swipe kaart
Maar het is dus mogelijk om gewoon harde euro's op de kaart te zetten (zoals bij de MCO Visa Card van crypto.com) en daarmee te betalen om vervolgens cashback in BTC te ontvangen? Of is het uiteindelijk altijd een cryptovaluta die op de kaart komt te staan die pas op het moment van betalen in euro's wordt omgezet? Dat laatste zou in euroland altijd een wisselkoersrisico beteken, ook bij gebruik van een dollar stablecoin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
@TexMex Je kan EUR storten, en met EUR betalen. De cashback kan je kiezen voor Bitcoin. Maar ook PAX, BNB of SXP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemhendrik
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-02 13:20
Gelukszoekr schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:11:
@TexMex Je kan EUR storten, en met EUR betalen. De cashback kan je kiezen voor Bitcoin. Maar ook PAX, BNB of SXP
Ik heb nogal problemen met het koppelen van mijn Binance Virtual Card als payment method aan mijn Swipe Wallet/Card. Weet jij nog hoe je dit hebt gedaan? Heb het idee dat er iets misgaat bij het invullen van 'Postcode', maar die klopt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
willemhendrik schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:39:
[...]

Ik heb nogal problemen met het koppelen van mijn Binance Virtual Card als payment method aan mijn Swipe Wallet/Card. Weet jij nog hoe je dit hebt gedaan? Heb het idee dat er iets misgaat bij het invullen van 'Postcode', maar die klopt gewoon.
Sorry, dat is alweer een tijdje geleden. Dat ging bij mij in 1x goed. Ik weet zo niet wat daar mis kan gaan.

Helaas is de support van Swipe erg slecht op dit moment dus verwacht niet snel een antwoord :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonatw
Voor Blackfriday het saldo van de kaart flink opgehoogd, een kleine dertig dagen een flinke stack BNB erop en dan ook nog eens een dubbele cashback!! Doet de kaart het niet. Alle betalingen geweigerd en support stuurt je het bos in... Het lijkt mis te gaan bij address verification, maar wat precies geen idee. Heel jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
@jonatw Super vervelend man!. Customer Support is écht niet op orde. Ik gok erop dat dat wel gaat verbeteren, het is technisch een onderdeel van Binance. En die hebben wel een goed team.

Er zijn in elk geval 2 verschillende manieren waarop je de kaart kan gebruiken. Namelijk via webwinkels, en fysiek bij een kassa. Werkte helemaal niks? Mijn kaart geeft momenteel een fout bij onlinebetalingen, terwijl fysieke betalingen zonder problemen gaan.

Ik snap dat ze met problemen te kampen hebben, en ga ze zeker wat maanden "gunnen"... Maar het moet beter uiteindelijk als ze echt verder willen komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Los van alle startup ellende, en dat zal nog wel even duren ben ik bang.

Het kan wel. Ik heb nu ruim 3 weken een Slate kaart en heb even kunnen genieten van 16% cashback dit weekend
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/tMgg3q5/16.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox Hound
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-03 20:16
willemhendrik schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:39:
[...]

Ik heb de kaart ook besteld en heb hetzelfde probleem met zowel mijn “normale” bank creditcard als met de Binance kaart. Werkt het bij jou inmiddels al wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
Binance card koppelen lukt mij ook niet. Ook kan ik de swipe card niet direct in Apple Pay zetten. Jammer, maar gelukkig heb ik het eerst met de gratis variant geprobeerd. Voor mij dus nog geen reden om over te stappen.
Support reageert ook verder niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Bulligan op 02-12-2020 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GmR

GmR

JerDrie schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:02:
[...]

Ik heb vandaag de Spotify rebate ontvangen, het was €10,72 (of 0,0007 BTC).
Dus inderdaad niet het volledige Family abo, maar toch een mooie brok :).
Ik twijfel wel om 300 SXP aan te kopen voor de upgrade (en de Netflix & Amazon rebates), het schijnbare gebrek aan support geeft nog niet echt vertrouwen... maar als het werkt is het mooi meegenomen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Ik heb vandaag de Netflix rebate gehad, eveneens 0,0007 BTC (€10,72)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemhendrik
Fox Hound schreef op woensdag 2 december 2020 @ 21:58:
[...]

Ik heb de kaart ook besteld en heb hetzelfde probleem met zowel mijn “normale” bank creditcard als met de Binance kaart. Werkt het bij jou inmiddels al wel?
Nee, helaas en wacht al eeuwen op support. Vooralsnog geen andere creditcard gebruikt overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melchuzz
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08-04 22:55
Is het verder nog iemand gelukt om de binance card te koppelen aan swipe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• willemhendrik
Melchuzz schreef op woensdag 9 december 2020 @ 10:36:
Is het verder nog iemand gelukt om de binance card te koppelen aan swipe?
Nou, het lijkt er bij mij op van wel dmv de Curve app. Koppel jouw Binance Card aan de Curve app en vervolgens koppel je de Curve card aan de Swipe wallet. Heb vandaag zo €10 gestort via de Curve card in de Swipe wallet. Staat echter nog wel op pending, maar heb goede hoop.

Geen referrals

[ Voor 12% gewijzigd door .oisyn op 09-12-2020 21:32 ]

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste