Swipe card - Gratis Spotify en tot 8% cashback op je uitgave

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MENACExz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:57
Sinds 6 december staat mijn Tier 2 verificatie al op pending.
Elke keer als ik de app nu open om te checken krijg ik direct een nieuwe mail met:
code:
1
2
3
Your account is being upgraded to Tier Level 2.

You will receive another email when procedure is finished.

Hoelang heeft de Tier 2 verificatie bij jullie geduurd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GmR
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:09

GmR

MENACExz schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:20:
Elke keer als ik de app nu open om te checken krijg ik direct een nieuwe mail met:
code:
1
2
3

In mijn geval zat er 6 minuten tussen de "Your account is being upgraded to Tier Level 2" mail en de "Your account has been successfully upgraded to Tier Level 2" mail.

Heb je 2FA enabled? Hier wordt gesuggereerd dat anders het inschakelen daarvan kan helpen (wel 3 maanden geleden, dus als dat idd een bug was is die inmiddels wellicht al opgelost... maar het is een poging waard):
https://www.reddit.com/r/...ou_waiting_on_tier_2_kyc/

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:11
MENACExz schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:20:
code:
1
2
3

Ik heb precies hetzelfde, gruwelijk irritant. Gisteren was ik ineens helemaal uitgelogd en kon ik zelfs mijn app code opnieuw gaan instellen en zo. Die Swipe app is echt een gedrocht.

edit: Ik ben zelfs al "succesfully upgraded" (aan de mailtjes te zien), maar in de app staat nog steeds processing en ook bij "Card" staat nog disabled.

[ Voor 11% gewijzigd door dehardstyler op 10-12-2020 09:33 ]

• Melchuzz
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 25-05 00:33
willemhendrik schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:17:
[...]

Nou, het lijkt er bij mij op van wel dmv de Curve app. Koppel jouw Binance Card aan de Curve app en vervolgens koppel je de Curve card aan de Swipe wallet. Heb vandaag zo €10 gestort via de Curve card in de Swipe wallet. Staat echter nog wel op pending, maar heb goede hoop.

[mbr]Geen referrals[/]
Als ik dat doe krijg ik de foutmelding: "swipe wallet undefined index: refs" :-(

• MENACExz
GmR schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:28:
[...]

In mijn geval zat er 6 minuten tussen de "Your account is being upgraded to Tier Level 2" mail en de "Your account has been successfully upgraded to Tier Level 2" mail.

Heb je 2FA enabled? Hier wordt gesuggereerd dat anders het inschakelen daarvan kan helpen (wel 3 maanden geleden, dus als dat idd een bug was is die inmiddels wellicht al opgelost... maar het is een poging waard):
https://www.reddit.com/r/...ou_waiting_on_tier_2_kyc/
Thx voor de tip! Zojuist 2FA enabled, hiermee is de status pending van mijn Tier 2 verwijderd en kon ik opnieuw verifiëren voor Tier 2. Opnieuw het proces doorlopen, wellicht dat ik er nu wel doorheen kom :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• willemhendrik
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-05 08:30
Melchuzz schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:49:
[...]

Als ik dat doe krijg ik de foutmelding: "swipe wallet undefined index: refs" :-(
Apart, lukte mij wel. De Curve kaart staat als MasterCard als payment method in de Swipe app en de Binance Card staat in mijn Curve app. Moet nog een paar dagen wachten (totaal 7) voordat die €10 in de Swipe wallet staat (nu pending), maar is al wel afgeschreven van mijn Binance Card. Heb het idee dat het goedkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:25
Hoewel support nog wel te wensen overlaat, heb ik zojuist nog wel €40 gekregen van support.

Ik had in het double cashback weekend kleren gekocht voor €500 en slechts 8% terug gehad (€40). De resterende €40 zojuist dus handmatig ontvangen. :)

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox Hound
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-03 20:16
Na veel gedoe heb ik uiteindelijk een creditcard aan Swipe toe kunnen voegen en er wat geld op kunnen zetten. De ondersteuning bij de winkels waar ik tot nu toe ben geweest is matig (Albert Heijn werkt niet) en het volgende probleem om op te lossen staat ook alweer klaar.

Ik wil de Swipe kaart graag in Curve hebben om met Apple Pay te kunnen betalen. Maar nu krijg ik van Curve weer de foutmelding "You can't add this card to Curve" zodra ik de Swipe kaart toe probeer te voegen. Komt iemand dit probleem bekend voor?

Curve support is tot nu toe trouwens net zo snel met reageren als Swipe support. Daar was namelijk ook geen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
Ik probeer me op te geven voor Swipe Wallet met de referral code in de Youtube van TS, krijg na het invullen van email en ww dat ik niet toegelaten word "due to security check, please try again later". Als ik daarna een ander ww probeer krijg ik dat "email already in use". (zelfde met ander email adres).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Wortelstok schreef op zondag 13 december 2020 @ 11:17:
Ik probeer me op te geven voor Swipe Wallet met de referral code in de Youtube van TS, krijg na het invullen van email en ww dat ik niet toegelaten word "due to security check, please try again later". Als ik daarna een ander ww probeer krijg ik dat "email already in use". (zelfde met ander email adres).
Bedankt voor het proberen, het lijkt op een algehele storing of iets dergelijks. Ik krijg dezelfde melding als ik de app open. En lees dat er meer mensen zijn met dit probleem.

"The team is aware of the login error and working on it"

Ik zou het later op de dag nog eens proberen

[ Voor 4% gewijzigd door Gelukszoekr op 13-12-2020 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Ik kan weer inloggen op 4G. Probeer dat eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
Gelukszoekr schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:08:
Ik kan weer inloggen op 4G. Probeer dat eens
Verdergaan met aanmelden lukte vanmorgen niet omdat username al bekend was. En emailadres ook (met andere username). Recovery wachtwoord werkte niet. Met nieuwe username en emailadres lukte het uiteindelijk; ik ben nu in de app. Vanavond zal ik KYC doen voor de cc (hij zegt nu "niet beschikbaar in jouw regio").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Laatste kans voor een "betaalbare" kaart met o.a. 8% cashback?

Er zijn zover ik weet 3 verschillende kaarten die 8% cashback geven. De investeringskosten zijn als volgt:
Binance - €148.000
Crypto.com €125.000
Swipe - €21.000

De Swipe kaart is hier erg goedkoop. nog wel...
[Twitter: https://twitter.com/SwipeWallet/status/1338516007586062349]
Dus, tot 18 december kost de Swipe kaart nog €21.000. Na 18 december zal dit €70.000 zijn.

*snip*

[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 14-12-2020 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:35
* snip *
Ohja, deze actie is alleen voor mensen die nog geen Swipe kaart hebben.

[ Voor 59% gewijzigd door .oisyn op 14-12-2020 19:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:41
MENACExz schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:16:
[...]

Thx voor de tip! Zojuist 2FA enabled, hiermee is de status pending van mijn Tier 2 verwijderd en kon ik opnieuw verifiëren voor Tier 2. Opnieuw het proces doorlopen, wellicht dat ik er nu wel doorheen kom :)
Na het aanzetten van 2FA sta ik nog steeds op "processing" Ondertussen al 100 mailtjes verder dat ik tier2 verified ben. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MENACExz
Dacuuu schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:47:
[...]

Na het aanzetten van 2FA sta ik nog steeds op "processing" Ondertussen al 100 mailtjes verder dat ik tier2 verified ben. 8)7
Hier hetzelfde.. heb opnieuw de verificatie stappen doorlopen maar nu ook al weer dagen op "processing".
Heb de hoop een beetje opgegeven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
MENACExz schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 08:46:
[...]

Hier hetzelfde.. heb opnieuw de verificatie stappen doorlopen maar nu ook al weer dagen op "processing".
Heb de hoop een beetje opgegeven..
Ondertussen gebruik ik al de cdc kaart met 2% cashback, ik ga er niet meer achteraan bij swipe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Op Twitter lees je ontzettende veel klachten over Swipe. Dat SXP nog steeds in waarde daalt is niet gunstig voor het sentiment maar ook het reguliere proces (het verwerken van betalingen) hebben ze nog steeds niet onder controle. Ik lees veel klachten over dubbele betalingen, reserveringen die niet worden terugbetaald of stortingen die niet arriveren. Als de servicedesk het dan ook nog totaal laat afweten, tsja...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:11
Dacuuu schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:47:
[...]

Hier ook nog steeds. Ik heb het GDPR proces voor data verwijdering in gang gezet. Hier ga ik nog geen euro opzetten op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Timmy schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:21:
Op Twitter lees je ontzettende veel klachten over Swipe. Dat SXP nog steeds in waarde daalt is niet gunstig voor het sentiment maar ook het reguliere proces (het verwerken van betalingen) hebben ze nog steeds niet onder controle. Ik lees veel klachten over dubbele betalingen, reserveringen die niet worden terugbetaald of stortingen die niet arriveren. Als de servicedesk het dan ook nog totaal laat afweten, tsja...
Ik ben niet zo handig in het zoeken op Twitter. Ik merk dat het sentiment op de Telegram groepen wel iets beter was. Support lijkt wat sneller te reageren is ook mijn persoonlijke ervaring.

Wat niet wegneemt is dat het voorlopig natuurlijk een grote shitshow is. Dit weegt mee in de waarde van de token.

Alle stappen, zoals KYC, het aanvragen van de kaart etc. duren weken. Maar dit is bij crypto.com niet anders. Hier wacht ik nu anderhalve maand op m'n kaart.

Wat voor mij belangrijk is is dat het onderdeel is van Binance. Die gaan de kaart gebruiken, dus zal Swipe niet zomaar omvallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Gelukszoekr schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:06:
Alle stappen, zoals KYC, het aanvragen van de kaart etc. duren weken. Maar dit is bij crypto.com niet anders. Hier wacht ik nu anderhalve maand op m'n kaart.
Eerlijk gezegd vraag ik mij af waarom je naar de VS en Canada gaat uitbreiden als je dit soort dingen nog steeds niet op order hebt. Dit is een zeer belangrijk deel van de onboarding en je moet het als nieuw bedrijf toch van de eerste indruk hebben.

Dit gehele proces kan je redelijk makkelijk met derde partijen implementeren. Er zijn genoeg partijen die een compleet KYC proces voor je kunnen inrichten en alles binnen een uur kunnen verwerken. Het zelfde geldt voor de kaart, een kaart moet eigenlijk dezelfde dag geproduceerd worden.

Overigens snap ik niet dat Swipe niet direct een virtuele kaart uitgeeft. Nu wacht je dagen/weken/maanden op de fysieke kaart en ondertussen vergeet je bijna dat je je hier had aangemeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Timmy schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:19:
[...]

Eerlijk gezegd vraag ik mij af waarom je naar de VS en Canada gaat uitbreiden als je dit soort dingen nog steeds niet op order hebt. Dit is een zeer belangrijk deel van de onboarding en je moet het als nieuw bedrijf toch van de eerste indruk hebben.

Dit gehele proces kan je redelijk makkelijk met derde partijen implementeren. Er zijn genoeg partijen die een compleet KYC proces voor je kunnen inrichten en alles binnen een uur kunnen verwerken. Het zelfde geldt voor de kaart, een kaart moet eigenlijk dezelfde dag geproduceerd worden.

Overigens snap ik niet dat Swipe niet direct een virtuele kaart uitgeeft. Nu wacht je dagen/weken/maanden op de fysieke kaart en ondertussen vergeet je bijna dat je je hier had aangemeld ;)
Allemaal goede vragen. En ik ben het er ook helemaal mee eens. Josolito heeft eerder wel aangegeven dat ze (te) snel gegroeid zijn en dat support een inhaalslag te maken heeft. Maar veel keuzes kan ik ook niet goed plaatsen. Zo gaat er soms veel aandacht naar randzaken (tenminste zo lijkt het).

Ik kijk naar de grote concurrent - Crypto.com. Wat al ruim een jaar ervaring heeft. En zoals aangegeven wacht ik hier ook al ruim een maand op de kaart. Hier zijn dus ook nog grote stappen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
De crypto.com duurt lang voordat die komt, maar dat proces loopt tenmiste door.
Ik betaal overal prima met de cdc kaart, en met de vriendenbonus is het weer een stukje goedkoper. Ben benieuwd hoe de toekomst er uit gaat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Gelukszoekr schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:52:
Ik kijk naar de grote concurrent - Crypto.com. Wat al ruim een jaar ervaring heeft. En zoals aangegeven wacht ik hier ook al ruim een maand op de kaart. Hier zijn dus ook nog grote stappen te maken.
Zeker weten! Aan crypto.com heb ik mij nooit gewaagd, die token ging al snel naar beneden en de berichten over de service zijn ook niet al te goed ;)
Als je vervolgens weer bij andere nieuwe fintechs zoals Vivid kijkt dan zie je dat zij het onboarding proces goed voorelkaar hebben. De goedkeuring was een kwestie van minuten en de pas had ik nog dezelfde week in huis.

Het is dat de cashback op omzet en producten zoals Spotify Swipe zo interessant maakt maar anders was ik al lang weg geweest. Ik heb nog een tijdje over de Slate kaart getwijfeld maar uiteindelijk ben ik blij dat ik niet ruim 20k Euro heb vastgezet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Timmy schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:12:
Ik heb nog een tijdje over de Slate kaart getwijfeld maar uiteindelijk ben ik blij dat ik niet ruim 20k Euro heb vastgezet ;)
Vooralsnog ben ik blij dat ik dit wel gedaan heb. Ik heb bij elkaar nu ruim €2500 terugverdiend aan cashback, rente en 1 ref. Dan komt er nog een limited NFT en het Slate Swag pakket bij wat natuurlijk de grootste bonus is :P
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EmbRN27XUAAqlhG.jpg

Dan gaat de Slate kaart volgende week duurder worden, ruim 3x duurder. Ik ben van plan de Slate langdurig te blijven gebruiken, dan is het mogelijk nog steeds een goede investering geweest.

Als laatste heb ik een top entry gehad. Ik heb mijn 30k SXP gekocht onder de €20k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Gelukszoekr schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:48:
Dan gaat de Slate kaart volgende week duurder worden, ruim 3x duurder. Ik ben van plan de Slate langdurig te blijven gebruiken, dan is het mogelijk nog steeds een goede investering geweest.
Voor de swag zou ik het niet doen :P
Maar de cashback, rente etc zijn zeker interessant. Neemt helaas niet weg dat je investeert in een product dat momenteel niet goed werkt en dat wordt echt niet snel opgelost. Dat reflecteert zich in de token en daarmee is de investering onzeker geworden.

Een deel van de business case is voor mij sowieso anders, ik kan geen referal meer gebruiken dus de 1500 USD gaat aan mijn neus voorbij. Als ik het toch van plan was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Timmy schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:10:
Neemt helaas niet weg dat je investeert in een product dat momenteel niet goed werkt en dat wordt echt niet snel opgelost. Dat reflecteert zich in de token en daarmee is de in
Support is ruk, en de aanvraag is traag,
Maar het product werkt verder prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Gelukszoekr schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:25:
Hopen dat het zo blijft! :)
Jammer dat ze niet een aantrekkelijk (lees 1500 referral) pad voor upgrades naar Slate hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerDrie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-05 11:33
Helaas, Spotify afschrijving op de Swipe kaart mislukt. Dan maar weer terug naar paypal...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
JerDrie schreef op woensdag 16 december 2020 @ 08:24:
Helaas, Spotify afschrijving op de Swipe kaart mislukt. Dan maar weer terug naar paypal...
Mislukt als in kon niet worden geincasseerd door Spotify of is de cashback niet door Swipe verwerkt?
Zelf laat ik Spotify, Netflix en de meeste andere abonnementen via Curve incasseren en dat is vooralsnog altijd goed gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox Hound
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-03 20:16
Gelukszoekr schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:25:
[...]

Niet om negatief te doen maar die ervaring deel ik nog niet. Bij grote winkelketens zoals Albert Heijn en Lidl waar ik had verwacht dat de kaart zou werken wordt deze geweigerd. Tot nu toe heb ik alleen nog succes bij Kruidvat.

Waar ik wel benieuwd naar ben, gebruik jij de kaart alleen via Curve of gebruik je de kaart zelf? De kaart koppelen aan Curve is me nog niet gelukt maar ik wil nog wel proberen of dat een deel van de problemen die ik tegenkom met acceptatie hiermee is op te lossen.

[ Voor 3% gewijzigd door Fox Hound op 16-12-2020 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerDrie
Timmy schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:12:
[...]Mislukt als in kon niet worden geincasseerd door Spotify of is de cashback niet door Swipe verwerkt?
Kon niet geïncasseerd worden. Er stond wel voldoende saldo in SXP op, in euro iets erop zetten met een creditcard lukt helaas niet. Heb de incasso nu ook maar via curve gedaan, maar daar zit helaas de cashback niet op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
Fox Hound schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:05:
Niet om negatief te doen maar die ervaring deel ik nog niet. Bij grote winkelketens zoals Albert Heijn en Lidl waar ik had verwacht dat de kaart zou werken wordt deze geweigerd. Tot nu toe heb ik alleen nog succes bij Kruidvat.
Albert Heijn accepteert in het geheel geen credit cards, daar kan je alleen met je reguliere bankpas (Maestro) terecht. Lidl zou Visa (dus Swipe) en Mastercard moeten ondersteunen, dat kan ik niet bevestigen omdat ik daar nooit kom. ;)

Welke betaalmiddelen winkels ondersteunen is een keuze van de betreffende winkel of keten. En soms zie je binnen ketens ook nog verschil, de ene Jumbo ondersteunt ze wel en de andere niet. Voor veel winkeliers zijn de extra kosten voor credit card betalingen de reden om ze niet te accepteren. Die kosten worden wel snel minder maar ik denk dat veel winkeliers ook nog geen reden hebben gezien om hun contract met de leverancier van de pinkastjes aan te passen. Zelf stalk ik Albert Heijn, periodiek stuur ik ze weer een mail om ze naar de plannen voor credit card acceptatie te vragen. Hoe meer mensen dat doen hoe groter de kans...

Ik gebruik zelf Curve als primaire kaart en lus betalingen vervolgens door naar Swipe of de Mastercard van ICS. Zowel het koppelen als het doen van betalingen met Swipe (via Curve) gaat prima.

[ Voor 13% gewijzigd door Timmy op 16-12-2020 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerDrie
Timmy schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:50:
Ik gebruik zelf Curve als primaire kaart en lus betalingen vervolgens door naar Swipe of de Mastercard van ICS. Zowel het koppelen als het doen van betalingen met Swipe (via Curve) gaat prima.
Dus als ik Swipe in de Curve kaart hang en daarmee Spotfiy betaal kan ik wel de cashback verwachten van Swipe? Is dan het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
JerDrie schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:12:
Dus als ik Swipe in de Curve kaart hang en daarmee Spotfiy betaal kan ik wel de cashback verwachten van Swipe? Is dan het proberen waard.
Bij mij wel :)

Op die manier heb ik via Curve ook redelijk wat oudere betalingen naar Swipe kunnen omzetten. Dat leverde weer wat %-cashback en cashback op Netflix en Spotify op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Gelukszoekr schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:48:
Ik had gisteren nog even met support gebabbeld om te kijken of ik van Sky naar Slate kon upgraden en alsnog een referal kon toepassen. Helaas. Toch wel jammer, dat had de "business case" een stuk interessanter gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerDrie
Timmy schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:35:
[...]Op die manier heb ik via Curve ook redelijk wat oudere betalingen naar Swipe kunnen omzetten. Dat leverde weer wat %-cashback en cashback op Netflix en Spotify op.
Heb m nu ook Back in Time alsnog betaald, dus dan zien we het wel. Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Fox Hound schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:05:
[...]

Waar ik wel benieuwd naar ben, gebruik jij de kaart alleen via Curve of gebruik je de kaart zelf? De kaart koppelen aan Curve is me nog niet gelukt maar ik wil nog wel proberen of dat een deel van de problemen die ik tegenkom met acceptatie hiermee is op te lossen.
Een winkel moet relatief veel afdragen voor een betaling met een creditcard. Swipe maakt gebruik van het VISA netwerk, zo moet je het zien. Dat een keer wel- of niet geaccepteerd word heeft te maken met een keuze van de winkelier. Dit heeft niks te maken met Swipe. Creditkaarten zijn in Nederland wat minder geaccepteerd, en omdat winkels hier extra voor moeten betalen hebben zij liever alles via bank kaarten or iDeal. (online is dit vaak omgekeerd trouwens).

https://cardmapr.nl/merken/lidl - Niet alle LIDL winkels accepteren creditkaarten
https://cardmapr.nl/merken/albert-heijn - Er zijn in Nederland slechts 3 AH's die creditkaarten accepteren.

Google naar de naam van het bedrijf + betaalopties om te zien waar je wel terechtkan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Ik moet de volgende keer eerst posts doorlezen voor ik @Timmy bijna letterlijk herhaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Gelukszoekr schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:53:
[...]

Een winkel moet relatief veel afdragen voor een betaling met een creditcard. Swipe maakt gebruik van het VISA netwerk, zo moet je het zien. Dat een keer wel- of niet geaccepteerd word heeft te maken met een keuze van de winkelier. Dit heeft niks te maken met Swipe. Creditkaarten zijn in Nederland wat minder geaccepteerd, en omdat winkels hier extra voor moeten betalen hebben zij liever alles via bank kaarten or iDeal. (online is dit vaak omgekeerd trouwens).

https://cardmapr.nl/merken/lidl - Niet alle LIDL winkels accepteren creditkaarten
https://cardmapr.nl/merken/albert-heijn - Er zijn in Nederland slechts 3 AH's die creditkaarten accepteren.

Google naar de naam van het bedrijf + betaalopties om te zien waar je wel terechtkan
Cardmapr is niet up to date. De lidl waar ik altijd kom (accepteert master/visa) staat helemaal niet op de kaart.

En de appie waar ik kom, accepteert ook master/visa maar staat ook niet op de kaart.

Bedrijfsnaam + betaal methode Googlen is beter inderdaad..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Dacuuu schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:01:
[...]

Cardmapr is niet up to date. De lidl waar ik altijd kom (accepteert master/visa) staat helemaal niet op de kaart.

En de appie waar ik kom, accepteert ook master/visa maar staat ook niet op de kaart.

Bedrijfsnaam + betaal methode Googlen is beter inderdaad..
Hmja, het was maar een voorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
JerDrie schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:12:
[...]

Curve is voor mij puur een extra fysieke kaart gekoppeld aan de Swipe kaart.

Ik shop waar ik kan met de Swipe kaart, de vrouw heb ik de Curve kaart gegeven om zoveel mogelijk te gebruiken

• Timmy
Weet iemand dit...?

Als nieuwe gebruiker. Heb je enig idee wanneer de cashback op bijvoorbeeld Spotify en Netflix actief zijn. Ik heb al een oudere kaart maar ik zie nergens een status, bij een nieuwe kaart zie ik ook nergens of je wel/niet aan de voorwaarden voldoet.

• Gelukszoekr
Timmy schreef op donderdag 17 december 2020 @ 14:34:
Weet iemand dit...?

Als nieuwe gebruiker. Heb je enig idee wanneer de cashback op bijvoorbeeld Spotify en Netflix actief zijn. Ik heb al een oudere kaart maar ik zie nergens een status, bij een nieuwe kaart zie ik ook nergens of je wel/niet aan de voorwaarden voldoet.
Geen idee. Ik heb mijn betaalmethode aangepast op Netflix. Er werd vervolgens een klein bedrag afgeschreven ter controle denk ik.

Wat ik weet is dat ronde 5e van elke maand de rebates uitbetaald worden

• Timmy
Gelukszoekr schreef op donderdag 17 december 2020 @ 14:36:
Geen idee. Ik heb mijn betaalmethode aangepast op Netflix. Er werd vervolgens een klein bedrag afgeschreven ter controle denk ik.

Wat ik weet is dat ronde 5e van elke maand de rebates uitbetaald worden
Dat snap ik, zo werkt het ook bij mij. Waar ik meer benieuwd naar was, hoe weet je of je recht hebt op de Netflix en andere cashbacks? De procentuele cashback gaat direct in, maar met Netflix weet ik het niet. Kortom gewoon een maand doorlooptijd aanhouden vanaf activatie kaart/vastzetten tokens of is het toch ergens zichtbaar.

Bij mijn een paar maanden oude kaart zie ik niet zo'n status, bij een nieuwe kaart eveneens niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Fox Hound schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 13:29:
Na veel gedoe heb ik uiteindelijk een creditcard aan Swipe toe kunnen voegen en er wat geld op kunnen zetten. De ondersteuning bij de winkels waar ik tot nu toe ben geweest is matig (Albert Heijn werkt niet) en het volgende probleem om op te lossen staat ook alweer klaar.

Ik wil de Swipe kaart graag in Curve hebben om met Apple Pay te kunnen betalen. Maar nu krijg ik van Curve weer de foutmelding "You can't add this card to Curve" zodra ik de Swipe kaart toe probeer te voegen. Komt iemand dit probleem bekend voor?

Curve support is tot nu toe trouwens net zo snel met reageren als Swipe support. Daar was namelijk ook geen reactie.
Hoe is jou dit uiteindelijk gelukt?
Ik blijf vastlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Gisteren probeerde ik een betaling te doen bij BOL. Helaas mislukt. Geen melding in de Swipe app, wel een foutmelding bij BOL. Later nogmaals geprobeerd, zelfde melding. Uiteindelijk heb ik de Curve kaart gebruikt, dat ging wel in een keer goed.

Meer mensen problemen met betalen bij BOL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
SXP gaat lekker :X
De 3100 werd net niet aangetikt maar het ziet er niet goed uit aan de verkoopkant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
De prijs van SXP is ruk inderdaad. Dit topic legt meer de focus op de kaart dan de koest. Hoe lager de koers. Hoe goedkoper de kaart O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
_/-\o_

Tsssk... Jammer dat dit moet gebeuren als je voor de slate kaart weer 100k SXP nodig hebt :( ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Een tip:

Ik doe mijn boodschappen bij de Jumbo, deze accepteert de kaart. Bij de kassa vraag ik altijd of ik €20 mag bij-pinnen. Dit mag altijd wel. Over deze €20 heb je dan je cashback ontvangen, en hiermee betaal je vervolgens op plaatsen waar de kaart niet geaccepteerd word :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phasis
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-02-2024
Ik probeer mijn Master Card van de Rabobank te koppelen aan mijn Swipe account krijg aldoor failed te zien. Heeft iemand hier ervaring mee?
SEPA is volgens mij nog niet ondersteund als ik het probeer crashed de app. De support kon mij niet vertellen of SEPA al werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
SEPA werkt inderdaad nog niet. Ik gebruik enkel nog maar de Binance kaart om te storten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phasis
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-02-2024
@Gelukszoekr ok thanks zal ik daar even naar kijken. Had nu crypto gekocht via Bitvavo en die verstuurd naar de swipe wallet en vanuit daar een trade gedaan voor SXP zodat ik de Sky card kon bestellen. Alleen dan heb je altijd fees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Phasis schreef op woensdag 23 december 2020 @ 20:25:
@Gelukszoekr ok thanks zal ik daar even naar kijken. Had nu crypto gekocht via Bitvavo en die verstuurd naar de swipe wallet en vanuit daar een trade gedaan voor SXP zodat ik de Sky card kon bestellen. Alleen dan heb je altijd fees.
Dat klopt. Zo kan je altijd wel iets de kant op krijgen. crypto die kant op sturen kost wel iets aan fee's. Er vanuit gaan de dat je een Saffron of Sky card hebt, dan ga je ook niet alles hiermee betalen, teveel gedoe.

Maar op deze manier kan je wel je permanente Spotify & Netflix kosten betalen lijkt me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
Phasis schreef op woensdag 23 december 2020 @ 20:15:
Ik probeer mijn Master Card van de Rabobank te koppelen aan mijn Swipe account krijg aldoor failed te zien. Heeft iemand hier ervaring mee?
Zelfde hier maar dan met andere credit cards. Ik heb alleen succes gehad met de Curve kaart.

Het storten van geld doe ik altijd via Binance. Of via de Binance kaart of door bijv BUSD over te boeken.

• GmR

GmR

Phasis schreef op woensdag 23 december 2020 @ 20:25:
De CC van mijn bank werkte ook niet, maar de Revolut CC wel, en daar is middels SEPA wel geld naartoe te krijgen... dus in mijn geval is het ook een tweetrapsraket (waarbij een bedrag voor de maandelijkse vaste betalingen via een automatische overschrijving al richting Revolut gaat, waarna alleen even een deposit in Swipe gedaan moet worden), maar wel zonder fees :).

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:22
Kleine vraag aan de Swipe gebruikers. Hebben jullie een swipe card naast een binance card? Of is dat nu een product geworden?

Heb momenteel crypto.com card, maar die verhogen nu ongeveer iedere 6 maanden hun stake waarde.
En heeft Swipe nog referals?

V-Strom 650

• Timmy
GmR schreef op donderdag 24 december 2020 @ 09:08:
waarna alleen even een deposit in Swipe gedaan moet worden), maar wel zonder fees :).
De officiele aankondiging is er nog niet maar houd er rekening mee dat Swipe vanaf 1 januari 3,9% toeslag gaat berekenen op deposits via een credit card. Dat betekent deposits voor je EURO wallet maar ook aankopen via een credit card om crypto te kopen.

Swipe zou aan een SEPA transfer werken maar het is onduidelijk of die op 1 januari beschikbaar is.
Indien niet dan is de beste optie volgens mij geld overboeken naar Binance. daar omzetten naar bijvoorbeeld BUSD en dan via een interne transfer (zonder kosten) naar je Swipe wallet transporteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
Xoxol schreef op donderdag 24 december 2020 @ 09:55:
Kleine vraag aan de Swipe gebruikers. Hebben jullie een swipe card naast een binance card? Of is dat nu een product geworden?

Heb momenteel crypto.com card, maar die verhogen nu ongeveer iedere 6 maanden hun stake waarde.
En heeft Swipe nog referals?
Ik heb een Binance virtuele kaart. De fysieke kaart heb ik aangevraagd maar ik heb al her en der gelezen dat ik die waarschijnlijk niet ga krijgen. De virtuele kaart werkt overigens prima.

Referals heeft Swipe alleen op de Slate kaart, de kaart waarvoor je 100.000 SXP moet hebben.

• Timmy
Vandaag weer iets "leuks" meegemaakt... Ik wilde wat geld naar Binance overzetten, dus vanuit mijn Swipe EURO wallet heb ik getracht BUSD aan te kopen. Foutmelding. Kan gebeuren. Enige nadeel, het geld dat ik wilde omwisselen is nu ook verdwenen :X

Dus via de live chat contact gehad met iemand. Zo waar binnen enkele minuten een reactie. Dit was alleen niet de slimste persoon. Had geen idee wat een EURO was. Daarna begon hij over de kosten te praten en mij te verwijzen naar een site waar de kosten op worden beschreven; alsof Swipe mij 100% fees zou doorbelasten. Nu wordt het doorgezet naar een technisch iemand... Ben benieuwd, ik heb niet veel hoop dat het snel zal worden opgelost :X |:(

Edit: Na regelmatig contact via de live chat eindelijk iemand getroffen die mij verder kon / wilde helpen. Probleem opgelost en geld terug :) Live chat reageert overigens een stuk beter de laatste dagen.

[ Voor 12% gewijzigd door Timmy op 26-12-2020 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burn_and_Fire
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-06 20:31
Net een Swipe account aangemaakt. Nu wil ik graag een Sky card aanvragen, echter geeft die in het menu Cards aan dat "Sorry Swipe Cards are not available in your region yet". Doe ik iets niet goed? Of werkt het gewoon niet (meer).

Blijkbaar even wachten en app opnieuw starten en verificatie afronden. Dan kun je wel weer kaarten selecteren.

[ Voor 20% gewijzigd door Burn_and_Fire op 26-12-2020 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Anubis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:10
Heb wel interesse in een kaart, maar toch wat vragen. Heb weliswaar nog niet alles kunnen doorspitten, maar gooi het hier wel alvast neer.

Als ik het zo lees is het verbinden met andere kaarten wat problematisch. Probleem is dat je je schijnbaar maar 1x kan aanmelden en je gelijk je referral code moet invoeren, anders is het feest voorbij. Klopt dat?

Als ik dus SXP vast zet, dan krijgen we de cashback van 2, 4 resp8%.
Ik lees bij Swipe "Swipe Saffron cards receive 1% cash back on all purchases. If a SXP lock up is released, all Swipe Sky and Steel cardholders will be reduced to 1% and Swipe Slate will be reduced to 2%."
Betekent dit dat na 6 mnd de percentage’s dus verlagen of totdat ik de SXP verhandel?

Ik lees ook over het referral program met bedragen ‘up to’ , hoe kom je er achter wat voor iemand de waarde is en waar je dan de juiste referral kan vinden? En las zelfs dat je maandelijks een soort SXP bonus/reward kan krijgen, maar wat je moet doen is mij onduidelijk. Iemand ervaring of info hierover?

Alvast bedankt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timmy
Lord Anubis schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 06:22:
Heb wel interesse in een kaart, maar toch wat vragen. Heb weliswaar nog niet alles kunnen doorspitten, maar gooi het hier wel alvast neer.
Er is op dit moment alleen een referral actief voor Slate kaarten, daarvoor moet je 100.000 SXP vastzetten (momenteel ca 52k Euro). Referral op andere kaarten zijn (tijdelijk?) inactief.

Het verbinden met andere kaarten is inderdaad hit-and-miss. De meeste kaarten werken niet, Curve vreemd genoeg weer wel. Opladen vanaf andere kaarten doen ik dus via Curve.

Voor Sky, Steel en Slate moet je een aantal SXP vastzetten, dat doe je voor een periode van tenminste 6 maanden. Na 6 maanden kan je de vastgezette SXP weer weghalen, je verliest dan echter wel alle voordelen. De vergoeding op bijvoorbeeld Netflix en Spotify verdwijnt en de cashback op betalingen gaat terug naar 1%. Doe je niets, dus houd je de SXP vast, dan blijven alle voordelen.

Voor de cashback op Spotify, Netflix en andere is een maximum gesteld. Dat maximum is in US$ gesteld. Op het moment dat Spotify de kosten in rekening brengt zal het worden omgerekend naar US$, komt dat boven de maximum cashback van $12,99 uit dan zal er $12,99 worden terugbetaald. Alles boven de $12,99 krijg je niet.

Op de Slate kaart zitten wat extra voordelen, een daarvan is on-chain staking zeg maar de rente op het vastzetten van je SXP. Wekelijks krijg je deze uitbetaald. Momenteel is de rente circa 25% per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Anubis
Timmy schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 08:34:
[...]

Er is op dit moment alleen een referral actief voor Slate kaarten, daarvoor moet je 100.000 SXP vastzetten (momenteel ca 52k Euro). Referral op andere kaarten zijn (tijdelijk?) inactief.

Het verbinden met andere kaarten is inderdaad hit-and-miss. De meeste kaarten werken niet, Curve vreemd genoeg weer wel. Opladen vanaf andere kaarten doen ik dus via Curve.

Voor Sky, Steel en Slate moet je een aantal SXP vastzetten, dat doe je voor een periode van tenminste 6 maanden. Na 6 maanden kan je de vastgezette SXP weer weghalen, je verliest dan echter wel alle voordelen. De vergoeding op bijvoorbeeld Netflix en Spotify verdwijnt en de cashback op betalingen gaat terug naar 1%. Doe je niets, dus houd je de SXP vast, dan blijven alle voordelen.

Voor de cashback op Spotify, Netflix en andere is een maximum gesteld. Dat maximum is in US$ gesteld. Op het moment dat Spotify de kosten in rekening brengt zal het worden omgerekend naar US$, komt dat boven de maximum cashback van $12,99 uit dan zal er $12,99 worden terugbetaald. Alles boven de $12,99 krijg je niet.

Op de Slate kaart zitten wat extra voordelen, een daarvan is on-chain staking zeg maar de rente op het vastzetten van je SXP. Wekelijks krijg je deze uitbetaald. Momenteel is de rente circa 25% per jaar.
toon volledige bericht
Dank je wel.

Aha, dat het alleen op de Slate card is, was me niet duidelijk. En 52K is me veel te veel.

Zou een Sky card willen 2% i.v.m Netflix. Zit wel even wat te rekenen €250/mnd aan boodschappen + 4 x €25 bijpinnen, + Netflix zou ~€17 p/mnd aan cashback zijn. Zal eens aan de eieren, groente boer hier verder op of ik met Swipe mag gaan betalen. :P Tenminste als ze geen extra kosten rekenen. D van den Broek doet dat wel geloof ik.

Is er trouwens een site waar je kan checken of je met de Swipe of Curve kaart kan betalen?

In ieder geval zal SXP als het in elkaar stort niet zo'n ramp zijn. Mits ze niet tussentijds gaan eisen dat het aantal aan XSP's wordt verhoogt.

Wat ik ook nergens kan vinden is opwaarderen van een sky naar steel.

Update:
Zojuist Swipe account gemaakt, met toch een referral code, werdt geaccepteer, maar 0 op de balance, zou een tijdje duren, dus ja dat kan. Maar bij alles wat ik wil doen, zelfs gegevens invullen krijg ik, zoals hier door sommige vermeld, "Niet beschikbaar in jouw regio". Krijg niet eens een test message.

[ Voor 3% gewijzigd door Lord Anubis op 30-12-2020 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Lord Anubis schreef op woensdag 30 december 2020 @ 13:46:
Is er trouwens een site waar je kan checken of je met de Swipe of Curve kaart kan betalen?
Of winkeliers Swipe/Curve accepteren wordt volgens mij nergens bijgehouden en de lijsten die er zijn zijn meestal niet up-to-date. De winkelier moet in ieder geval credit (of debit) kaarten ondersteunen, voor Swipe is dat Visa en voor Curve is dat Mastercard. De ondersteuning wordt steeds beter maar bij ketens als Albert Heijn kan je alleen terecht met Maestro (pin).

In het verleden had je voor Slate 300k SXP nodig, dat is toen verlaagd naar 30k SXP en nu weer naar 100k SXP. De Sky en Steel kaarten zijn volgens mij in oktober toegevoegd en daar is het aantal tokens nooit aangepast.

Opwaarderen van Sky naar Steel is mogelijk, maar dat lukt pas zodra je de kaart geactiveerd hebt. Je hebt dan extra SXP nodig. De makkelijkste manier is door 3000 SXP te hebben en dan de upgrade uit te voeren, de 300 SXP van Sky vallen dan vrij. De moeilijke weg is door 2700 SXP klaar te hebben staan en daarna de servicedesk te contacten. Zij voeren de upgrade dan handmatig uit.

Wat de foutmeldingen betreft... Ik denk dat dat beter wordt zodra je de kaart hebt geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Anubis
Dat swipe activeren lukt dus niet. Net even de Curve geactiveerd, ging perfect.

Terzijde is dat bij Swipe ook zo dat net zoals bij de curve card b.v. maar enkele ( Curve 3 st ) shops kan selecteren om cashback te ontvangen?
En, ik weet dat het hier om Swipe gaat, maar werkt de Curve Card Cashback bij alle Amazon's als je Amazon kiest? B.v. Amazon.nl, Amazon.de en Amazon.Uk.
Omdat er geen weg terug is nog niet geprobeerd, weet ook niet of je nu 2 kan kiezen en later een derde.

Ik ga denk ik voor Lidl, Amazon en de derde Zara of H&M. Er van uit gaande dat Lidl in NL en Belgie het accepteert, of....

Lees op Swipe niets over dit soort zaken m.b.t. de Swipe card.

Wat ik me ook afvroeg is kan ik een VPN opzetten naar b.v. Engeland en vandaar uit de kaart proberen te activeren?

[ Voor 8% gewijzigd door Lord Anubis op 30-12-2020 16:47 ]

• gizmo9003
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:41

gizmo9003

Go For It!

Ik vind het wel interessant en dacht laat ik de gratis variant eens proberen (geen risico, dus why not). Swipe app gedownload en account aangemaakt, maar zodra ik op 'cards' klik krijg ik de melding dat cards niet in mijn regio beschikbaar zijn.

Is het tijdelijk stopgezet? Of hebben jullie een work-around gebruikt hiervoor?

tjah..

• Gelukszoekr
gizmo9003 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:43:
Ik vind het wel interessant en dacht laat ik de gratis variant eens proberen (geen risico, dus why not). Swipe app gedownload en account aangemaakt, maar zodra ik op 'cards' klik krijg ik de melding dat cards niet in mijn regio beschikbaar zijn.

Is het tijdelijk stopgezet? Of hebben jullie een work-around gebruikt hiervoor?
Ik heb meer mensen hierover gehoord. Ik vermoed dat het een bug is, de kaarten zijn hier wel degelijk beschikbaar. Heb de 2FA aangezet? Dit kan nog wel eens helpen

• Timmy
Lord Anubis schreef op woensdag 30 december 2020 @ 16:42:
Dat swipe activeren lukt dus niet. Net even de Curve geactiveerd, ging perfect.
Ik zie de laatste dagen veel van dit soort problemen langskomen. Nieuwe gebruikers uit landen die ondersteund worden die allerlei vreemde foutmeldingen krijgen. Heb je toevallig 2FA aangezet, dat schijnt te helpen. Probeer anders de live chat in de app.

Wat Curve betreft... Geen idee of de cashback voor alle Amazon's werkt, of alleen de Britse versie...
Swipe geeft op vrijwel alle uitgaven een cashback. Hier zie je welke uitgaven uitgezonderd zijn.

• 1superheld
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-06 15:30
Na het activeren va 2FA via SMS (auth app werkt niet, dan bleef ik in processing hangen) ook de card aan kunnen vragen!

App werkt niet helemaal perfect, is kijken hoe het verder gaat.

• Dacuuu
Ik ben helemaal klaar met Swipe. Mijn verificatie staat nog steeds op processing. Via de chat is moelijk in contact komen, want er zijn altijd wel een x aantal personen voor je, ondertussen moet je die chat blijven spammen, want zodra je te lang niks zegt in de chat sluiten ze automatisch de chat af. En heb je eindelijk contact, zeggen ze dat je moet mailen. Nou ik ben er klaar mee.

Ondertussen maak ik zonder problemen gebruik van mijn Crypto.com red kaart, 2% cashback en cashback op Spotify. Geld op die kaart zetten gaat simpel via normale sepa transactie, of via een andere creditcard.

En voor de lidl supermarkt maak ik gebruik van het vidid referral programma voor 10% cashback daar. >:)

• Gelukszoekr
Dacuuu schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:39:
Ik ben helemaal klaar met Swipe. Mijn verificatie staat nog steeds op processing. Via de chat is moelijk in contact komen, want er zijn altijd wel een x aantal personen voor je, ondertussen moet je die chat blijven spammen, want zodra je te lang niks zegt in de chat sluiten ze automatisch de chat af. En heb je eindelijk contact, zeggen ze dat je moet mailen. Nou ik ben er klaar mee.

Ondertussen maak ik zonder problemen gebruik van mijn Crypto.com red kaart, 2% cashback en cashback op Spotify. Geld op die kaart zetten gaat simpel via normale sepa transactie, of via een andere creditcard.

En voor de lidl supermarkt maak ik gebruik van het vidid referral programma voor 10% cashback daar. >:)
Ik snap het. De support is wel beter geworden, maar nog niet wat het moet zijn. Het zal nog wel enige maanden duren voor veel van deze problemen getackeld zijn

• Gelukszoekr
Ik heb ook eens in de zoveel tijd gedoe. Zo kon ik gisteren ineens bij de JUMBO niet meer betalen. "Transaction aborted"

En vandaag, niks aan het handje, contactloos - Transaction completed

• Timmy
Gelukszoekr schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:45:
Ik heb ook eens in de zoveel tijd gedoe. Zo kon ik gisteren ineens bij de JUMBO niet meer betalen. "Transaction aborted"
Klinkt heel erg bekend en het is de reden waarom ik eigenlijk altijd de Curve kaart gebruik.
Ik heb Curve standaard aan een reguliere credit card gekoppeld en boek dan handmatig de transacties om. De acceptatie van Curve is gewoon te wisselend en er zijn te veel bedrijven (vooral online) die 'm uberhaubt niet accepteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1superheld
Dacuuu schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:39:

Ik had dit ook maar kwam er meteen door wanner ik 2fa had aangezet met SMS (als je het nog 1x wil proberen)

• Dacuuu
1superheld schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:53:
[...]

Ik had dit ook maar kwam er meteen door wanner ik 2fa had aangezet met SMS (als je het nog 1x wil proberen)
Ik heb 2fa (Google authenticator / Authy etc) aangezet na wat tips hier... No Bueno.

• 1superheld
Dacuuu schreef op donderdag 31 december 2020 @ 13:16:
[...]

Ik heb 2fa (Google authenticator / Authy etc) aangezet na wat tips hier... No Bueno.
Via authenticator app werkte bij mij ook niet daarom zeg ik ook expliciet SMS 😄.

Werkte daarna bijna direct na een restart van de app.

• Dacuuu
1superheld schreef op donderdag 31 december 2020 @ 13:25:
[...]

Via authenticator app werkte bij mij ook niet daarom zeg ik ook expliciet SMS 😄.

Werkte daarna bijna direct na een restart van de app.
Nou de bank verification is verified na het omschakelen naar 2fa sms. Ben toch weer een stap verder in deze bende.

• rainier15
  • Laatst online: 02-06 22:48
Hier de Sky kaart ook werkend inmiddels.
Zelfde problemen gehad met verificatie e.d.

2FA via sms aanzetten was de oplossing.

Spotify werkt niet rechtstreeks (ook niet wanneer je het land veranderd in de UK en via UK VPN probeert).
Uiteindelijk via Paypal wel werkend gekregen.

Netflix kon ik wel direct via de Swipe kaart activeren.

Bij beide is er een testtransactie gedaan, die succesvol is verlopen.
Nu afwachten of ik ook daadwerkelijk de cashback ga ontvangen in Februari.

Als funding source gebruik ik BUSD, wat ik via Binance naar de Swipe wallet heb verstuurd.
Dit ging prima, en kost praktisch niets.

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Hoe en aan welke bankkaart hebben je swipe gekoppeld?

Ik krijg deze niet aan mijn ING MasterCard gekoppeld, en ook Revolut krijg ik niet werkende?
Vullen jullie ook de postcode in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
rainier15 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 13:58:
Spotify werkt niet rechtstreeks (ook niet wanneer je het land veranderd in de UK en via UK VPN probeert).
Uiteindelijk via Paypal wel werkend gekregen.
De Swipe kaart behoort toe aan een bank in Litouwen, als je Spotify op dat land instelt gaat het wel goed.
Overigens krijg je de eerste cashbacks pas 30 dagen nadat je de kaart hebt geactiveerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timmy
AcIDeR schreef op donderdag 31 december 2020 @ 14:23:
Hoe en aan welke bankkaart hebben je swipe gekoppeld?
Zelfde probleem hier, maar Curve werkt wel.

Het opladen via een credit card is vandaag nog gratis, vanaf morgen betaal je 3,9% bij het opladen van FIAT of het aankopen van crypto middels een credit card. Het is nog niet officieel gemeld maar de support pagina is al weer aangepast.
Dat wordt dus FIAT overmaken naar Binance en dan BUSD overboeken naar je Swipe wallet. Binance naar Swipe is een interne transfer, dus kostenloos.

• Lord Anubis
Gelukszoekr schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:45:

En vandaag, niks aan het handje, contactloos - Transaction completed
Raar, zojuist bij Jumbo eerste keer met Curve en daarna nog een keer maar beide keren geweigerd. Uiteindelijk met de pas betaald. Maar je staat wel te klungelen met je iPhone en ApplePay Wallet.

Mijn Curve bevat, mijn CC en Binance CC.

Swipe staat bij mij ook Tier 2 processing. 2Fa staat aan.
Apart is ook dat als ik als ik inlog onderaan overal een melding krijg van vraag kaart aan. Allang gedaan natuurlijk. Ik denk dat net zoals zo vele van dit soort bedrijven de toeloop hebben onderschat en alles niet foolproof en waterdicht is.

Update: mijn 2Tier processing was weg. Stond weer op 1. ??? Oke, nog maar een keer van alles gescand. Wel zoekwerk om papieren rekening te vinden om te scannen.

[ Voor 9% gewijzigd door Lord Anubis op 31-12-2020 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bek
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-04-2024

bek

Timmy schreef op donderdag 31 december 2020 @ 14:47:
[...]
Het opladen via een credit card is vandaag nog gratis, vanaf morgen betaal je 3,9% bij het opladen van FIAT of het aankopen van crypto middels een credit card. Het is nog niet officieel gemeld maar de support pagina is al weer aangepast.
Dat wordt dus FIAT overmaken naar Binance en dan BUSD overboeken naar je Swipe wallet. Binance naar Swipe is een interne transfer, dus kostenloos.
Bedankt voor deze info. Ik had een maand geleden aan Binance support gevraagd hoe mijn spot van Binance op de Swipe kaart te krijgen en toen was hun antwoord: via SEPA van spot naar je bank en dan weer een SEPA naar Swipe. Dat leek me al onzin.

[ Voor 3% gewijzigd door bek op 02-01-2021 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Anubis
Oke, voor de derde keer Swipe mijn smoel en info gegeven. Nu heb ik al vier keer een mail op 1 dag ontvangen dat ik Tier2 ben, maar de kaart staat op processing Tier 2.
Terzijde, zag trouwens ook dat de vorige keren er een email verstuurd was maar in mijn spam box stond.

Helpdesk reactie nul komma nul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Soms reageren ze redelijk snel op live chat maar een ticket via de website wordt gewoon niet beantwoord. Ik heb nog tickets van oktober open staan :|

Heb je 2FA al aan staan? Bij sommigen zorgt dat er voor dat de KYC procedure in een keer wordt doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1superheld
Lord Anubis schreef op zondag 3 januari 2021 @ 07:25:
Oke, voor de derde keer Swipe mijn smoel en info gegeven. Nu heb ik al vier keer een mail op 1 dag ontvangen dat ik Tier2 ben, maar de kaart staat op processing Tier 2.
Terzijde, zag trouwens ook dat de vorige keren er een email verstuurd was maar in mijn spam box stond.

Helpdesk reactie nul komma nul.
2FA via SMS al aangezet? (niet via app), heeft mij en een aantal andere hierboven erdoorheen gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Anubis
1superheld schreef op zondag 3 januari 2021 @ 13:37:
[...]

2FA via SMS al aangezet? (niet via app), heeft mij en een aantal andere hierboven erdoorheen gekregen.
@1superheld en @Timmy
Staat aan.

Niet via App? wat bedoel je, via de webpage?

[ Voor 11% gewijzigd door Lord Anubis op 03-01-2021 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1superheld
Lord Anubis schreef op zondag 3 januari 2021 @ 13:44:
[...]

@1superheld en @Timmy
Staat aan.

Niet via App? wat bedoel je, via de webpage?
Ik bedoelde niet via authenticator app maar via SMS, maar als je zegt dat je dat gedaan hebt is dat vreemd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GmR

GmR

Timmy schreef op donderdag 31 december 2020 @ 14:47:
Hier staat idd dat er vanaf 1-1-2021 een 3,9% fee geldt, maar ik heb zojuist nog een top-up in de app gedaan, waarbij 0% fees getoond en gerekend werd...
Wellicht komt die fee nog (je zou denken dat ze het niet voor niets op hun support pagina zetten), maar op dit moment is het dus nog gratis.

Deze pagina meldt overigens nog steeds '3,5% Fee Waived" voor "Credit Card Purchases", maar die is al maanden niet bijgewerkt, dus je zou denken dat de eerste link de actuele info zou moeten bevatten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
GmR schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:41:
Wellicht komt die fee nog (je zou denken dat ze het niet voor niets op hun support pagina zetten), maar op dit moment is het dus nog gratis.
Klopt, ik merkte het ook. Het verbaasde mij eerlijk gezegd ook niet, officieel was het nog steeds niet aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie88
  • Laatst online: 31-05 22:04
GmR schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:41:
[...]

Hier staat idd dat er vanaf 1-1-2021 een 3,9% fee geldt, maar ik heb zojuist nog een top-up in de app gedaan, waarbij 0% fees getoond en gerekend werd...

Deze pagina meldt overigens nog steeds '3,5% Fee Waived" voor "Credit Card Purchases", maar die is al maanden niet bijgewerkt, dus je zou denken dat de eerste link de actuele info zou moeten bevatten...
Goed om te weten! ik ben mij net aan het inlezen, het ziet er uit als een interessant programma.
Als deze kosten gerekend gaan worden, heb je toch minstens de "steel" variant nodig om de kosten neutraal te houden..

[ Voor 19% gewijzigd door makkie88 op 06-01-2021 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
makkie88 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 08:43:
Goed om te weten! ik ben mij net aan het inlezen, het ziet er uit als een interessant programma.
Als deze kosten gerekend gaan worden, heb je toch minstens de "steel" variant nodig om de kosten neutraal te houden..
Ik vraag mij af of er daadwerkelijk kosten berekend gaan worden. Het zou bij mijn weten de eerste credit/debit card zijn die transactiekosten aan de klant doorberekent en daarmee wordt de kaart direct een heel stuk minder aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Laatst online: 18:49
Ze hebben het toch over credit/debit kaarten? Vind dat overigens niet een heel vreemd idee want het kost ze daadwerkelijk gewoon geld om dit te doen.
Bij crypto.com rekenen ze ook kosten als je niet de kaart zelf wilt opladen, maar crypto of je fiat wallet ( waarmee je o.a. crypto kunt kopen ) wel.

Kun je niet je saldo opladen met een bankoverschrijving? Dat zou dan toch nog gewoon gratis moeten zijn.

Overigens als debit/creditcard gratis is/blijft, dan zou je in theorie gewoon telkens je saldo kunnen opladen met verschillende cashback kaarten om zo letterlijk gratis cashback scoren.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
JohanNL schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 09:56:
Ze hebben het toch over credit/debit kaarten? Vind dat overigens niet een heel vreemd idee want het kost ze daadwerkelijk gewoon geld om dit te doen.
Voor het opladen vind ik het inderdaad niet vreemd, ze maken immers gewoon transactiekosten.
Maar naast het opladen heb je natuurlijk ook het doen van betalingen. Swipe kan daar ook transactiekosten voor doorberekenen, volgens het overzicht is dat 0,9%. Dat doen ze momenteel niet maar als ze het zouden willen doen dan wordt de kaart een stuk minder interessant.

Iets later... Hmmm ik kan de 0,9% transactiekosten op aankopen met de Swipe kaart niet meer terug vinden. Wellicht toch definitief geschrapt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie88
  • Laatst online: 31-05 22:04
JohanNL schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 09:56:
Bij crypto.com rekenen ze ook kosten als je niet de kaart zelf wilt opladen, maar crypto of je fiat wallet ( waarmee je o.a. crypto kunt kopen ) wel.

Kun je niet je saldo opladen met een bankoverschrijving? Dat zou dan toch nog gewoon gratis moeten zijn.

Overigens als debit/creditcard gratis is/blijft, dan zou je in theorie gewoon telkens je saldo kunnen opladen met verschillende cashback kaarten om zo letterlijk gratis cashback scoren.
Zoals ik het lees moet je bij betaling met de credit/debitcard (zowel virtueel=app als kaart) 3,5% fee betalen.. per betaling?
Of zie ik nu iets helemaal niet goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Laatst online: 18:49
makkie88 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:18:
[...]

Zoals ik het lees moet je bij betaling met de credit/debitcard (zowel virtueel=app als kaart) 3,5% fee betalen.. per betaling?
Of zie ik nu iets helemaal niet goed..
Enkel als je het saldo van de Swipe kaart wilt opwaarderen met een andere credit/debit kaart, betalen met de Swipe kaart zelf zou gratis moeten zijn.
Tenminste dit is hoe ik het begrijp.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Ik heb gisteren de Swipe kaart opgewaardeerd met de Binance kaart. Er zijn geen kosten voor berekend

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
Gelukszoekr schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:12:
Ik heb gisteren de Swipe kaart opgewaardeerd met de Binance kaart. Er zijn geen kosten voor berekend
De pret is vandaag voorbij. Er worden nu wel 3,9% kosten doorberekend. ;)
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste