Swipe card - Gratis Spotify en tot 8% cashback op je uitgave

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:53
Timmy schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:24:
[...]

De pret is vandaag voorbij. Er worden nu wel 3,9% kosten doorberekend. ;)
Dat is jammer. Echt wel een beste fee ook ;(
Voor mij persoonlijk is maakt het niet veel uit. Ik krijg toch elke week "leefgeld" op de kaart. Voor een ieder ander zal dit een extra drempel zijn de Swipe kaart te gebruiken.

Voor de Binance kaart is dit denk ik niet van toepassing. Wat dit betreft dus niet direct nadelig voor de token prijs lijkt me

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:56
Gelukszoekr schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:30:
Voor de Binance kaart is dit denk ik niet van toepassing. Wat dit betreft dus niet direct nadelig voor de token prijs lijkt me
Binance heeft ook een top-up fee voor credit card, volgens mij 1,9%. Maar bij Binance heb je wel de mogelijkheid om middels SEPA geld op je account te zetten. Volgens mij is dat laatste gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijs2163
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-06 20:28
Hoe is jullie ervaring met het gebruik van de binance card (geen swipe)? Ben er over na aan het denken om er ook een aan te vragen. Daarnaast nog een vraag: is de cashback ook van toepassing op afschrijvingen (studiekosten,GWL,telefoonabonnement etc)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
thijs2163 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 14:14:
Hoe is jullie ervaring met het gebruik van de binance card (geen swipe)? Ben er over na aan het denken om er ook een aan te vragen. Daarnaast nog een vraag: is de cashback ook van toepassing op afschrijvingen (studiekosten,GWL,telefoonabonnement etc)?
Technisch is de Binance kaart een Swipe kaart.

Wat betreft vaste lasten is het moeilijk. De meeste bedrijven accepteren enkel iDeal of een acceptgiro. Je kan makkelijk googlen of een bedrijf of instantie betalingsmogelijkheden heeft met een credit/debit kaart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
thijs2163 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 14:14:
Swipe heeft een aantal uitzonderingen op de website staan waarbij je geen cashback krijgt. Ik heb eenzelfde lijst niet bij Binance gezien maar ik moet eerlijk zeggen dat ik sowieso weinig info over de Binance kaart op de website kan terugvinden.

Ik heb geprobeerd om zoveel mogelijk automatische betalingen via de credit card te laten doen. In de praktijk is dat lastig, veel instellingen waar je een automatisch incasso hebt lopen accepteren geen credit cards.

De Binance kaart is prima, al heb ik nog steeds geen echte kaart ontvangen dus je moet alles met de virtuele kaart doen. Houd er ook rekening mee dat de kaart niet overal geaccepteerd wordt, werkelijk geen idee waarom. Het kan daarom geen kwaad om ook de Curve kaart aan te vragen en Binance en/of Swipe te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox Hound
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-03 20:16
Timmy schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:24:
[...]

De pret is vandaag voorbij. Er worden nu wel 3,9% kosten doorberekend. ;)
Dat is jammer. Iemand een idee hoe je het beste geld kan storten op de kaart zonder deze transactiekosten zolang SEPA er nog niet is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1superheld
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-06 15:30
Fox Hound schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 20:02:
[...]

Dat is jammer. Iemand een idee hoe je het beste geld kan storten op de kaart zonder deze transactiekosten zolang SEPA er nog niet is?
Op binance SXP / BNB kopen en (gratis want interne transfer) transferen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timmy
Of BUSD als stable coin, eveneens geen transactiekosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Timmy schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 22:04:
Of BUSD als stable coin, eveneens geen transactiekosten.
Plus ben je met deze niet afhankelijk van koersschommelingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
In de laatste versie van de app is een nieuwe optie bij het kaart-menu genomen, Swipe VIP. Iemand enig idee wat dit is? Blijkbaar heb je Steel of Slate nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox Hound
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-03 20:16
Gelukszoekr schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 22:36:
[...]

Plus ben je met deze niet afhankelijk van koersschommelingen
Goede tips, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Timmy schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 22:42:
In de laatste versie van de app is een nieuwe optie bij het kaart-menu genomen, Swipe VIP. Iemand enig idee wat dit is? Blijkbaar heb je Steel of Slate nodig.
Waar vind je deze? Ik heb versie 1.524

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Ah gevonden. Ik kan kiezen boor Upgrade now. En dan komt - Cards are not yet abavailible in your country

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Volgens de Swipe Elite telegram groep is het USA only. Dus jah...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Gelukszoekr schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 23:04:
Volgens de Swipe Elite telegram groep is het USA only. Dus jah...
Het blijft mij verbazen dat ze features aan de app toevoegen die niet werken of nergens worden beschreven. Het levert zo veel vragen en onduidelijkheid op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Timmy schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 07:27:
[...]

Het blijft mij verbazen dat ze features aan de app toevoegen die niet werken of nergens worden beschreven. Het levert zo veel vragen en onduidelijkheid op...
Communicatie is slecht hè. Er valt nog zoveel te verbeteren...

Gelukkig gaan de SXP burns de goede kant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Timmy schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 16:55:
Swipe heeft een aantal uitzonderingen op de website staan waarbij je geen cashback krijgt. Ik heb eenzelfde lijst niet bij Binance gezien maar ik moet eerlijk zeggen dat ik sowieso weinig info over de Binance kaart op de website kan terugvinden.
Er valt idd weinig info te vinden, onduidelijke boel. Hier kan je echter wel zien wat bij Binance excluded is voor cashback, onder puntje 3:
* Following types of transactions are excluded for the cashback calculation: Transactions on digital wallets, digital banking services, crypto exchanges, stored value products, money remittance services are excluded from the BNB Rewards program. The list of qualified merchants is subject to change by Binance and Partners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:46
Ze hebben allemaal van die uitsluitingen zover ik kan zien, anders zou je ook je Swipe card kunnen opwaarderen met je Crypto.com kaart en visa/versa voor gratis en ongelimiteerde cashback.
Alleen vivid geeft wel cashback op alle transacties, maar dat gaat dan om 1 cent per 10 euro wat m.i. niet de moeite waard is.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Swipe will discontinue the Fiat spending program on 1/22/2021. Crypto to Fiat spending remains unchanged. Thank you.
Hmz... Het betekent dat je bij betalingen opeens te maken krijgt met de onstabiele factor van wisselkoersen en andere kosten (bv 1% spread op stable coins).

Jammer, naast het niet op simpele wijze kunnen opladen met fiat is dit de tweede verslechtering in korte tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Timmy schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 11:18:
[...]

Hmz... Het betekent dat je bij betalingen opeens te maken krijgt met de onstabiele factor van wisselkoersen en andere kosten (bv 1% spread op stable coins).

Jammer, naast het niet op simpele wijze kunnen opladen met fiat is dit de tweede verslechtering in korte tijd.
Het was een proefperiode, die directe fiat betaling. Nu over naar BUSD dan maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Gelukszoekr schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 13:02:
Het was een proefperiode, die directe fiat betaling. Nu over naar BUSD dan maar
Ik vrees het ook... Helaas wordt het door deze actie een stuk minder aantrekkelijk omdat er bij Swipe ook nog een spread van 1-1,5% op aankoop en verkoop van stable coins zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Timmy schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 13:13:
[...]

Ik vrees het ook... Helaas wordt het door deze actie een stuk minder aantrekkelijk omdat er bij Swipe ook nog een spread van 1-1,5% op aankoop en verkoop van stable coins zit.
Ja, dat is zeker jammer. procentueel valt er steeds minder winst te behalen op deze manier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exoda
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-06 10:05
Ik heb zojuist de kaart aangevraagd. Klopt het dat ik nu moet wachten op de fysieke kaart voordat ik deze ook online kan gebruiken? Of is er manier om het kaartnummer al voortijdig te gebruiken voor bijvoorbeeld online aankopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
exoda schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 13:36:
Ik heb zojuist de kaart aangevraagd. Klopt het dat ik nu moet wachten op de fysieke kaart voordat ik deze ook online kan gebruiken? Of is er manier om het kaartnummer al voortijdig te gebruiken voor bijvoorbeeld online aankopen?
Je moet wachten. Swipe kent in Europa geen virtuele kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:57
Ik probeer mijn Swipes van Binance naar mijn account te krijgen, maar ik heb de keus uit de volgende opties bij het overmaken:
Via BNB, maar die erkent mijn adres niet
Via BSC, de goedkoopste optie en daar krijg ik alleen een reminder
Via ETH, de duurste optie en daar krijg ik alleen een reminder.

Waarom herkent BNB niet mijn adres? En is BSC een goede optie?

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GmR
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:14

GmR

Timmy schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 13:13:
[...]

Idd, eigenlijk is ie dan alleen nog potentieel interessant voor de rebates, maar naast het feit dat het meer gedoe wordt, staan er überhaupt geen stable coins het het rijtje funding sources...
Misschien moet ik het gebruik van dit kaartje toch maar eens heroverwegen :(
Wellicht wordt het tzt na de Binance integratie weer wat leuker.

[ Voor 18% gewijzigd door GmR op 09-01-2021 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:07
Mijn fysieke swipe kaart is binnen, activeren lukt nog niet want ik ben van tier2 teruggezet naar tier1, en je moet tier2 hebben voor het activeren van de kaart. Dit icm het gewoon niet makkelijk in gebruik is zoals ik hier boven lees, laat ik het lekker voor wat het is. Ik gebruik wel mijn crypto.com kaart met 2% cashback. Opladen gewoon met sepa transactie vanaf je normale bank, werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Dacuuu schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 23:12:
Mijn fysieke swipe kaart is binnen, activeren lukt nog niet want ik ben van tier2 teruggezet naar tier1, en je moet tier2 hebben voor het activeren van de kaart. Dit icm het gewoon niet makkelijk in gebruik is zoals ik hier boven lees, laat ik het lekker voor wat het is. Ik gebruik wel mijn crypto.com kaart met 2% cashback. Opladen gewoon met sepa transactie vanaf je normale bank, werkt goed.
Dat is helemaal bijzonder. Ik dacht dat je pas vanaf T2 een kaart kon hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
GmR schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 23:07:
Idd, eigenlijk is ie dan alleen nog potentieel interessant voor de rebates, maar naast het feit dat het meer gedoe wordt, staan er überhaupt geen stable coins het het rijtje funding sources...
Misschien moet ik het gebruik van dit kaartje toch maar eens heroverwegen :(
Wellicht wordt het tzt na de Binance integratie weer wat leuker.
Ik ga het denk ik ook andere aanpakken. Alle betalingen ga ik via Curve doen, voornamelijk direct op mijn reguliere Mastercard. Periodiek zet ik ze dan om naar de crypto kaart. Spotify, Netflix e.d. naar Swipe vanwege de rebate en de rest naar mijn Binance kaart. Bij Binance kan je namelijk nog wel fiat/stable coins aanhouden en ik vermoed dat dat niet snel zal veranderen.

Vreemd trouwens dat stable coins als funding source zijn verdwenen. Was dat aangekondigd?

[ Voor 5% gewijzigd door Timmy op 09-01-2021 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Timmy schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 23:36:

Vreemd trouwens dat stable coins als funding source zijn verdwenen. Was dat aangekondigd?
Ik zie hetzelfde. Op telegram post iemand een screen waarin support zegt dat na een reinstall van de app stable coins weer terug moeten komen als funding source

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Gelukszoekr schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 23:33:
[...]

Dat is helemaal bijzonder. Ik dacht dat je pas vanaf T2 een kaart kon hebben
.
Klopt, maar het oranje pasje is toch echt binnengekomen afgelopen vrijdag. Elke keer als ik de Android app open krijg ik een mail met het volgende : Your account is being upgraded to Tier Level 2.
You will receive another email when procedure is finished.

Drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Dacuuu schreef op zondag 10 januari 2021 @ 07:54:
Klopt, maar het oranje pasje is toch echt binnengekomen afgelopen vrijdag. Elke keer als ik de Android app open krijg ik een mail met het volgende : Your account is being upgraded to Tier Level 2.
Op Telegram zie ik mensen die hetzelfde probleem hebben. Ik heb alleen geen oplossing gezien. Mensen worden naar de live chat verwezen of geadviseerd om een mail naar kyc te versturen. En dan blijft het stil... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1superheld
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-06 15:30
Dacuuu schreef op zondag 10 januari 2021 @ 07:54:
[...]

.

Drama.
2Fa via SMS aangezet (niet Google authenticator?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
1superheld schreef op zondag 10 januari 2021 @ 12:29:
Toch vreemd dat dat voor veel mensen de oplossing blijkt te zijn. Zelf heb ik 2FA niet geactiveerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Timmy schreef op zondag 10 januari 2021 @ 09:19:
[...]

Op Telegram zie ik mensen die hetzelfde probleem hebben. Ik heb alleen geen oplossing gezien. Mensen worden naar de live chat verwezen of geadviseerd om een mail naar kyc te versturen. En dan blijft het stil... |:(
Ik kreeg te horen via de in app helpdesk dat ik me moest upgraden naar tier2. En klaar was het gesprek..
Maar dat kan niet, want tier2 staat al 3 milliard jaar op pending.. 8)7
1superheld schreef op zondag 10 januari 2021 @ 12:29:
[...]

Ja ik ben na tips van hier een week of 2-3 terug overgestapt van totp auth naar sms auth, er veranderde wel dingen (bank verification stond daarna op verified) Maar het hielp niet om tiet2 verified te worden. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Dacuuu schreef op zondag 10 januari 2021 @ 12:54:
Ik kreeg te horen via de in app helpdesk dat ik me moest upgraden naar tier2. En klaar was het gesprek..
Maar dat kan niet, want tier2 staat al 3 milliard jaar op pending.. 8)7
Tsja aan de live chat heb je meestal niets. Als ik reacties van Ravi krijg dan haak ik direct af, die weet of kan toch niets. Met Victoria heb ik meestal meer geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn95
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 02-06 07:41
Lukt het iemand om de amazon prime te betalen met de Sky card? Bij mij lukt het niet op amazon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Martijn95 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 04:16:
Lukt het iemand om de amazon prime te betalen met de Sky card? Bij mij lukt het niet op amazon.nl
Dat schijnt te maken te hebben met het land waarin de credit card is uitgegeven, Litouwen. Via Paypal schijnt het geen problemen te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Is er iemand die een creditcard van ING aan Swipe heeft kunnen koppelen?
Of die van Revolut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
AcIDeR schreef op maandag 11 januari 2021 @ 18:07:
Of die van Revolut?
Dubbel nee... Vraag een Curve kaart aan, evt via een referral zodat je 5 euro tegoed krijgt. Je kan zo goed als elke kaart in Curve hangen en deze kan je daarna aan Swipe toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSoDed
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-06 23:23
AcIDeR schreef op maandag 11 januari 2021 @ 18:07:
Of die van Revolut?
Ik heb de virtuele kaart van Revolut kunnen koppelen. Dit ging zonder problemen.
Op ING CC kreeg ik foutmeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
BSoDed schreef op maandag 11 januari 2021 @ 19:14:
[...]

Ik heb de virtuele kaart van Revolut kunnen koppelen. Dit ging zonder problemen.
Op ING CC kreeg ik foutmeldingen.
Wat voer je in bij de postcode? Of laat je die blank?
Curve probeer ik al enkele dagen de aanmelding af te ronden, echter lijkt de sms service eruit te liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spookie
  • Laatst online: 23-05 21:59
Kan iemand nog in de App komen? Ik krijg nu code niet oké?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalfanBlackness
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

Doet het bij mij gewoon

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spookie
Probleem opgelost! Er was een probleem met de SMS dienst :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:26
Heeft iemand de kosten van de Swipe en Binance kaarten al eens naast elkaar gelegd?

Het lijkt erop dat je met Swipe:
- 3,9% aan fee betaald voor top-ups met credit card
- Geen transactiekosten hebt
- Cash withdrawal gratis (zowel 0% fees als ATM kosten)
- Daily ATM withdrawal limieten van €100, €150, €200, €290
- Voor 4% cashback ca. 3000 SXP * €0,68 staken = €2.040
- Gratis Netflix, Spotify en Amazon Prime

En met Binance:
- 0,9% aan transactiekosten
- Gratis top-up via Binance/SEPA
- ATM fees €0 i.g.v. Euro
- Daily ATM withdrawal limieten van €290
- Voor 4% cashback ca. 200 * €30 BNB staken = €6.000

Via een omweg (o.a. BNB/SXP/BUSD van Binance naar Swipe Wallet sturen) kun je die 3,9% creditcard fees wel omzeilen bij Swipe. Dat lijkt me dan ook de beste keuze van deze 2?

Overigens betaal ik met mijn Rabocard €5 voor ATM withdrawals.

[ Voor 8% gewijzigd door Ypuh op 13-01-2021 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Ypuh schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 10:07:
Heeft iemand de kosten van de Swipe en Binance kaarten al eens naast elkaar gelegd?
Swipe:
Hoewel ze niet zo heten zitten er wel transactiekosten op betalingen met crypto als funding source, namelijk de spread van 1 tot 1,5 procent. Aangezien we per 22 januari geen harde valuta of stable coins als funding source kunnen gebruiken zal je dus per die datum de spread gaan betalen. Daarnaast heeft de crypto natuurlijk te maken met koersfluctuaties.

Binance:
Ik heb de transactiekosten op Euro's nog niet gezien, jij wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Ah, dus ook daar loop je al een +/- 1% risico.

Fees op Binance; ik heb @Crypts al horen klagen dat het in effect is.

Kortom; de 1% cashback kaarten zijn eigenlijk totaal niet interessant. Wat je wint aan cashback in crypto, verlies je aan fees of bij de funding source. 2% cashback is nauwelijks de moeite waard, en 4% cashback vraagt een risicovolle investering van €2-6k. De 8% cashback is met ca. €70k aan risicovolle investering niet voor iedereen weggelegd.

Alleen de rente/staken geeft je dan nog de mogelijkheden om een paar % te verdienen?

Ik ben best bereid om SXP en/of BNB te hodl'en, maar je loopt dan dus behoorlijk wat risico van koersschommelingen voor misschien €20-30 besparing per maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucaz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:00

Lucaz

Ondertiteling

Binance rekent wel degelijk 0,9% processing fee. Als je met Euro betaald
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GHigEsbR4-4XPPmM78MnqnzwaNI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Y0xc7ABl1AvMNxGmBVgAy1ph.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Ypuh schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:43:
Ik ben best bereid om SXP en/of BNB te hodl'en, maar je loopt dan dus behoorlijk wat risico van koersschommelingen voor misschien €20-30 besparing per maand?
Het voordeel wordt inderdaad snel kleiner. Erg jammer en ik vrees dat dat ook in de koers van SXP tot uitdrukking gaat komen.

Zelf gebruik ik voor dit moment nog volop Swipe maar dat gaat veranderen zodra je geen Euro's (of stable coins) als funding source kan gebruiken. Daarna doe ik vermoedelijk alleen nog de betalingen waarvoor je rebates krijgt via Swipe, voor de rest loont het simpelweg niet meer.

Gelukkig gebruik ik voor alle betalingen Curve. Standaard komen alle betalingen op mijn reguliere Mastercard binnen en indien nodig (voordelig) pas ik deze betalingen dan aan zodat ze via de juiste kaart lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Lucaz schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:56:
Binance rekent wel degelijk 0,9% processing fee. Als je met Euro betaald
[Afbeelding]
Dat is jammer... En die toeslag geldt vast ook op stable coins vrees ik :/
Toch wel apart, normaal gesproken worden alle transactiekosten door de verkopende partij betaald. Ik ben benieuwd waar die 0,9% vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Inderdaad jammer want wat ik tot nu toe van Swipe/Binance gezien heb is voor het eerst een echt werkend product waar ik op lange termijn voordelen van inzie (een betaalkaart die de brug slaat tussen je crypto en dagelijkse uitgaven).

Ergens heb ik dus ook wel het vertrouwen dat er op lange termijn iets winstgevends uitkomt, alleen zijn ze nu nog aan het pionieren met lokkertjes zoals de rebates, cashback, feeless transacties en 25% interest op je staking. Voor adoptie leuk, maar binnen een half jaar blijkt dat dus al niet meer houdbaar.

Verder is het natuurlijk een leuke gimmick en voel ik me nog steeds onderdeel van de early adopters. Als het dan nog iets op kan leveren in cashback, rente of potentiele koersstijging durf ik de gok wel aan, maar ik zoek nog wat argumenten om echt €200 of €2k te staken :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Ik ga er voorlopig nog maar vanuit dat er vanaf 22 januari nog wel stablecoins beschikbaar blijven als funding source...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spookie
Gisteren heb ik contact gehad met Swipe en gesproken over de betaal mogelijkheden, ze gaven niet aan dat het straks niet meer mogelijk is om te betalen met 'EUR'? Waar lezen jullie dit wel dan?

Heb vandaag en gister 100 euro gestort op Binance -> USDT van gekocht en deze overgezet naar Swipe -> die ik weer omgezet had naar EUR... koste mij in totaal 5 cent. (had minder kunnen zijn als ik de koers van USDT kopen beter had afgewacht).

Daarnaast gewoon betaalt met mijn EUR-Balance? Maar dit kan straks dus niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Eur in elk geval niet meer. Er is onduidelijkheid over stablecoins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GmR

GmR

Gelukszoekr schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:57:
Eur in elk geval niet meer. Er is onduidelijkheid over stablecoins
Hier wordt gesuggereerd dat de stable coins ook niet meer kunnen vanaf de 22ste:
https://community.swipe.o...m-22-january-2021/1107/23

Schijnbaar werd het aangegeven door ene Elmer die via Telegram Swipe support levert?
Ik ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
GmR schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 13:44:
[...]

Hier wordt gesuggereerd dat de stable coins ook niet meer kunnen vanaf de 22ste:
https://community.swipe.o...m-22-january-2021/1107/23

Schijnbaar werd het aangegeven door ene Elmer die via Telegram Swipe support levert?
Ik ben benieuwd...
Ja, ik heb die post gezien. Toch zal het mij (en vele anderen die dicht bij het vuur zitten) niks verbazen als dit niet klopt en het alleen over fiat gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Gelukszoekr schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 13:54:
Ja, ik heb die post gezien. Toch zal het mij (en vele anderen die dicht bij het vuur zitten) niks verbazen als dit niet klopt en het alleen over fiat gaat
Ik heb het nu twee maal bij support nagevraagd. Naast het feit dat ze volgens mij uberhaubt niets weten heb ik ook tweemaal een ander antwoord gehad ;)

Overigens is het een aantal maal op Telegram bevestigd maar de laatste dagen zie ik geen eenduidig antwoord langskomen. Wellicht blijft het inderdaad beperkt tot fiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Dan wordt het dus enkel nog BUSD versturen van Binance naar je Swipe Wallet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalfanBlackness
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

Ik snap het niet helemaal. Betekend dit dat je alleen nog cryptocurrency kunt gebruiken om te betalen met je credit card (funding source)? Nu kun je nog kiezen voor je EUR/USD als funding source.

Als dit zo is proberen ze waarschijnlijk te zorgen dat je cryptocurrency koopt en het liefst natuurlijk SXP, want daar hebben ze waarschijnlijk zelf het meeste aan.

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 02-06 11:53
Timmy schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:59:
[...]

Het voordeel wordt inderdaad snel kleiner. Erg jammer en ik vrees dat dat ook in de koers van SXP tot uitdrukking gaat komen.

Zelf gebruik ik voor dit moment nog volop Swipe maar dat gaat veranderen zodra je geen Euro's (of stable coins) als funding source kan gebruiken. Daarna doe ik vermoedelijk alleen nog de betalingen waarvoor je rebates krijgt via Swipe, voor de rest loont het simpelweg niet meer.

Gelukkig gebruik ik voor alle betalingen Curve. Standaard komen alle betalingen op mijn reguliere Mastercard binnen en indien nodig (voordelig) pas ik deze betalingen dan aan zodat ze via de juiste kaart lopen.
Inmiddels sinds een week de crypto.com kaart (MCO Visa Royal Indigo) binnen. Zwaar verlies op verkeerde moment gestaked. Maar nu wel 3% cashback (Zolang CRO stabiel blijft anders valt dat ook tegen, ik zet 1 x per week om in BTC).
Binance kaart heb ik 2.1% (3 - de 0.9) dus dat is minder. Feit is wel dat door de BNB's aan te houden je toch wel de nodige interest binnen kan harken.
Swipe.io tja, de kaart deed het al die tijd wel maar begint nu knap waardeloos te worden. Ik heb de Sky card en wel altijd netjes netflix, prime en spotify rebate gehad. Afgelopen maanden in afwachting van MCO Visa het meest gebruikt naast Binance card.
SXP zelf is minder stabiel tegenover de BTC. BNB lijkt de BTC te volgen en is hierdoor wat betrouwbaarder (zover je daarvan kunt spreken).
Wellicht dat op termijn blijkt dat de binance card toch het meest biedt. 2.1% met stabielere coin en niet gestaked. Dit weekend nog toen de boel instortte alle BNB in BUSD omgezet en 1 dag later terug naar BNB. Als je genoeg BNB aanhoud heeft het geen invloed op je level als je zo'n actie in 1-2 dagen doet (per maand)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
MetalfanBlackness schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:30:
Ik snap het niet helemaal. Betekend dit dat je alleen nog cryptocurrency kunt gebruiken om te betalen met je credit card (funding source)? Nu kun je nog kiezen voor je EUR/USD als funding source.

Als dit zo is proberen ze waarschijnlijk te zorgen dat je cryptocurrency koopt en het liefst natuurlijk SXP, want daar hebben ze waarschijnlijk zelf het meeste aan.
Volgens een officiele mededeling is het vanaf 22 januari niet langer mogelijk om via je kaart fiat als funding source aan te houden.

Daarnaast gaf Elmer (een van de admins op Telegram) aan dat stable coins vanaf 22 januari ook niet meer als funding source zouden kunnen dienen. Je zou nog wel stable coins in je wallet kunnen aanhouden.

Het eerste (fiat) is dus bevestigd. Het tweede (stable coins) niet officieel.

Het voordeel voor Swipe is dat ze een spread aanhouden bij crypto. Je betaalt daardoor ~1% transactiekosten op betalingen met crypto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spookie
```Het voordeel voor Swipe is dat ze een spread aanhouden bij crypto. Je betaalt daardoor ~1% transactiekosten op betalingen met crypto.```

Hoezo is dat een voordeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
Spookie schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:58:
```Het voordeel voor Swipe is dat ze een spread aanhouden bij crypto. Je betaalt daardoor ~1% transactiekosten op betalingen met crypto.```

Ik denk dat hij bedoeld een voordeel voor Swipe zij worden er rijker van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Spookie schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:58:

Het voordeel voor Swipe, niet het voordeel van Swipe ;)
Zij berekenen dus gewoon transactiekosten maar dat zie je eigenlijk niet omdat het in de wisselkoers van crypto naar kaartbetaling zit verstopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 18:40
Ik heb gisteren mijn Swipe (saffron, eerst maar eens proberen) binnen gekregen. Het laden van de kaart wil echter nog niet lukken, ik zie hier meer mensen die problemen hebben dat hun kaart niet gekoppeld kan worden aan swipe en dat probleem heb ik ook. Heeft iemand daar ook een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
Cyleo schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 09:42:
Ik heb gisteren mijn Swipe (saffron, eerst maar eens proberen) binnen gekregen. Het laden van de kaart wil echter nog niet lukken, ik zie hier meer mensen die problemen hebben dat hun kaart niet gekoppeld kan worden aan swipe en dat probleem heb ik ook. Heeft iemand daar ook een oplossing voor?
Eerste keer opwaarderen met een kaart duurt 7 dagen. Daarna instant. Even geduld hebben dus helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Cyleo schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 09:42:
Het koppelen van kaarten is inderdaad lastig. Ik heb een aantal normale credit kaarten die ik niet kon koppelen, debit kaarten zoals Revolut en Binance lukken ook niet. Enige kaart die ik uiteindelijk kon koppelen was door van Curve, dat is prima want daarmee heb je direct alle kaarten :)

Je eerste storting staat overigens 7 dagen op pending, dus houd daar lening mee mocht je de kaart willen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
Timmy schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:55:
[...]

Het koppelen van kaarten is inderdaad lastig. Ik heb een aantal normale credit kaarten die ik niet kon koppelen, debit kaarten zoals Revolut en Binance lukken ook niet. Enige kaart die ik uiteindelijk kon koppelen was door van Curve, dat is prima want daarmee heb je direct alle kaarten :)
Met het huidige tarief totaal niet aantrekkelijk iets te storten/kopen via een kaart. Je kunt beter crypto op binance kopen oid en dan sturen naar swipe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
glatuin schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 17:05:
Met het huidige tarief totaal niet aantrekkelijk iets te storten/kopen via een kaart. Je kunt beter crypto op binance kopen oid en dan sturen naar swipe.
Absoluut, maar mocht je het toch willen dan zul je eerst een kaart moeten vinden die je kan koppelen. Dat is soms een hele klus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
glatuin schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 17:05:
[...]

Die route ben ik nu ook aan het opgaan. Let daarbij op dat je dus van Binance->Crypto->Swipe moet, en afhankelijk van welke crypte je wil kopen er een minimum bedrag is (kwam ik zojuist achter toen mijn SEPA betaling binnen was :P). Uiteindelijk heb ik het aangevuld met mijn ether, maar wellicht heeft iemand er wat aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/trIVOfqOh1uHuAxdxEyt7CAAmcI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MiZ5imwAkqPvoMEUm8elnIWr.jpg?f=fotoalbum_large

Vannacht door JL bevestigd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Dus toch ook de stablecoins, dat is wel echt jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Cyleo schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 11:49:
[...]

En vreemd. Ik kan zo snel geen argumenten bedenken om het niet te doen, behalve dat er een verdienmodel achter zit.

Voelt als 1 stap vooruit (mogelijkheid tot afrekenen met crypto en gratis Netflix) en 2 stappen achteruit (alleen crypto en/of reguliere fees, prijs voor staking flink toegenomen).

Wat mij betreft hadden ze nog even gewacht totdat er echt sprake was van adoptie. Overal waar ik tot nu toe de Binance card geprobeerd heb (Jumbo, tankstation, Praxis) is hij geweigerd. Via een omweg lukt het soms, maar dan ben je al met BUSD, Curve, Swipe en Binance in de weer voor misschien een eurotje korting hier en daar.

Ik wacht wel weer ff tot de volgende bullrun over 3 jaar, kijken waar ze dan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Ypuh schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 12:11:
[...]

En vreemd. Ik kan zo snel geen argumenten bedenken om het niet te doen, behalve dat er een verdienmodel achter zit.

Voelt als 1 stap vooruit (mogelijkheid tot afrekenen met crypto en gratis Netflix) en 2 stappen achteruit (alleen crypto en/of reguliere fees, prijs voor staking flink toegenomen).

Wat mij betreft hadden ze nog even gewacht totdat er echt sprake was van adoptie. Overal waar ik tot nu toe de Binance card geprobeerd heb (Jumbo, tankstation, Praxis) is hij geweigerd. Via een omweg lukt het soms, maar dan ben je al met BUSD, Curve, Swipe en Binance in de weer voor misschien een eurotje korting hier en daar.

Ik wacht wel weer ff tot de volgende bullrun over 3 jaar, kijken waar ze dan staan.
Ja, ik heb voor de zekerheid de swipe kaart nu achter curve gekoppeld nadat de eerste betaling niet goed ging (en in curve een backup ingesteld). Ik moet alleen nog even kijken of de cashback dan werkt, maar je bent wel weer even verder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Ypuh schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 12:11:
Dit is inderdaad het verdienmodel. Swipe verdient zo'n 1% op alle crypto transacties...

Momenteel betaal ik alles via Curve. Voor de transactie koppel ik Curve aan de juiste kaart.
In de toekomst koppel ik denk ik mijn ING mastercard standaard aan Curve en hang dan periodiek alle betalingen om naar de juiste kaart. Dan zorg ik dat ik op dat moment voldoende saldo op Swipe heb staan en daardoor bij betalingen zo min mogelijk door koersschommelingen wordt geraakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dacuuu
Timmy schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 12:37:
[...]

Dit is inderdaad het verdienmodel. Swipe verdient zo'n 1% op alle crypto transacties...

Momenteel betaal ik alles via Curve. Voor de transactie koppel ik Curve aan de juiste kaart.
In de toekomst koppel ik denk ik mijn ING mastercard standaard aan Curve en hang dan periodiek alle betalingen om naar de juiste kaart. Dan zorg ik dat ik op dat moment voldoende saldo op Swipe heb staan en daardoor bij betalingen zo min mogelijk door koersschommelingen wordt geraakt.
Curve heeft wel een limiet van 2k pond per dag, 5kpond per 30 dagen, en 10k pond per 365 rollende dagen als je het over de gratis curve variant hebt. Als je alles met je curve kaart gaat betalen kan je er wel eens aankomen..

Ik gebruik curve vooral als 2e pas. Crypto.com kaart in de knip van de vrouw, curve kaart in mijn knip.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timmy
Dacuuu schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 14:07:
Curve heeft wel een limiet van 2k pond per dag, 5kpond per 30 dagen, en 10k pond per 365 rollende dagen als je het over de gratis curve variant hebt. Als je alles met je curve kaart gaat betalen kan je er wel eens aankomen..
Klopt. Als de limiet een probleem is dan kan je contact opnemen met support en vragen om een hogere limiet. Je krijgt dan een uitnodiging voor een KYC onderzoek.

Vervolgens krijg je een limiet dat vast meer dan voldoende is. Dit geldt voor alle varianten, gratis en betaald. Ik heb de gratis versie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WOHxslHMTpv3VOZ37tVTNGLDxYk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4EgwxvLkJRDLSvT6hgU1tbsp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Timmy op 16-01-2021 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
Cyleo schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 11:49:
[...]

Ik betaal prime/netflix/spotify ermee en dat is het. Voor de rest Binance card en MCO Visa. Ik ben benieuwd wat over paar maanden de integrarie Swipe/Binance gaat betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Dat is simpelweg ruk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Timmy schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 12:37:
[...]

Ik ben nu bezig om dezelfde ‘setup’ in te stellen. Zo kan ik in ieder geval de cashback op spotify etc via curve->swipe blijven laten verlopen, dat is altijd nog een goede deal, ook met de spread. Overige betalingen laat ik dan maar voor wat het is op Curve, kans dat je daar dan effectief nog wat aan overhoud is niet zo groot t.o.v. de moeite die je er voor moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitrodesign
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-05 13:44

nitrodesign

There is more joy on a ...

Gebruik de Sky kaart al een geruime tijd, op het moment dat het mogelijk was om met Fiat rechtstreeks te betalen is het gebruikers gemak eenvoudiger geworden. Helaas is er weer een nieuwe post gekomen dat volgens mij vanaf 23 januari dit weer wordt terug gedraaid omdat het een tijdelijk iets was.

Helaas moet je dadelijk weer veel handelingen verrichten om met je Swipe kaart te kunnen betalen:
1 - Controleren of je nog voldoende saldo hebt op je Swipe kaart
2 - Uitrekenen de kostprijs van het product wat je wil kopen + 20% (Swipe hanteert een 20% regeling. Dus een product kost 100,- dan dien je 120,- op je Swipe kaart te hebben staan)
3 - Geld storten van je Credit Card naar je Swipe wallet
4 - Een coin kopen via de Swipe app waarmee je vervolgens kan betalen
5 - Het product kopen in de winkel of webshop

Persoonlijk vindt ik het nogal een aantal stappen om even wat te kopen t.o.z. traditioneel je pakt je bankpas en klaar.

Hopelijk wordt dit proces nog wel sneller.
Maar dit houdt mij er niet van om zoveel mogelijk te betalen met mijn Swipe kaart :).
M.b.t. de rebats, die gebruik ik niet.

Zoek je nog een leuk gepersonaliseerde gift, Check Custodo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
nitrodesign schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:32:
M.b.t. de rebats, die gebruik ik niet.
Wat is dan nog het voordeel bij Swipe? Want de standaard cashback lijken ze ook de nek om hebben gedraaid door via omwegen extra kosten door te berekenen, zover ik de discussie hier begrijp tenminste.
Als je puur wilt betalen met een visa/maatercard debitkaart, dan zijn Revolut, Openbank en Vivid waarschijnlijk betere alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
JohanNL schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:22:
[...]

Wat is dan nog het voordeel bij Swipe? Want de standaard cashback lijken ze ook de nek om hebben gedraaid door via omwegen extra kosten door te berekenen, zover ik de discussie hier begrijp tenminste.
Als je puur wilt betalen met een visa/maatercard debitkaart, dan zijn Revolut, Openbank en Vivid waarschijnlijk betere alternatieven.
Er zijn nog de binance card en de crypto.com MCO visa card als alternatief.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timmy
nitrodesign schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:32:
Helaas moet je dadelijk weer veel handelingen verrichten om met je Swipe kaart te kunnen betalen:
De makkelijkste en vooral goedkoopste manier om je Swipe kaart op te laden is waarschijnlijk op de volgende manier:
1. Via een SEPA overboeking geld naar Binance overmaken. Staat er meestal een paar uur later op.
2. Je geld omzetten in een coin die door Swipe wordt ondersteund.
3. Coin overboeken naar je Swipe wallet.
4. De funding source koppelen aan deze coin.

Als je geen gebruik maakt van de rebates op Spotify, Amazon Prime of Netflix dan zou ik de kaart zelf niet meer gebruiken. Als je alleen de normale credit/debit kaart diensten gebruikt zijn er immers betere alternatieven. Denk aan Revolut, N26 of Vivid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
glatuin schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:51:
Er zijn nog de binance card en de crypto.com MCO visa card als alternatief.
Binance kaart kent standaard op alle betalingen 0,9% transactiekosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phasis
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-02-2024
Ik heb een Crypto.com Ruby red kaart.
Je kunt via SEPA geld overmaken hier zijn geen kosten aan verbonden. Dit bedrag komt in je fiat wallet terecht en via de app kun je dit op je kaart zetten of Crypto van kopen. Met andere woorden als je 100 euro overboekt zet je ook 100 euro op je kaart. Werkt bijna net zo makkelijk als via de bank of creditcard.

Weet iemand waarom ze dit zo ingewikkeld maken hiermee geef je je concurrenten toch juist voordeel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
@Phasis Uiteindelijk willen deze bedrijven ook gewoon winst maken zonder dat ze daarvoor telkens nieuwe coins/tokens uit moeten geven.
Swipe/Binance lijken daar al mee begonnen te zijn, maar crypto.com kan natuurlijk ook zomaar de regels veranderen.
Het hele idee is natuurlijk ook wel een beetje dat je een investering doet in hun tokens; MCO bij Crypto.com en SXP bij Swipe.
Als early adopter krijg je dan wat leuke gratis dingen en bij een ( grote ) investering nog meer.
Uiteindelijk zullen deze voordelen minder lucratief worden, maar hoopt men erop dat zij uiteindelijk een grote speler zal zijn in de financiele dienstverlening en dan men name diegene die financiële transacties mogelijk maakt tussen consumenten, die zowel met crypto als fiat willen betalen en de ondernemers/verkopers/winkels etc. die deze valuta als betaalmethode willen accepteren.
De gratis/cashback voordelen zullen dan wel zo goed als weg zijn ben ik bang, maar de winst zou er dan voor jou in kunnen zitten doordat je van die tokens aanhoud die mogelijk veel meer waard zijn geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitrodesign

nitrodesign

Met de Sky kaart krijg je 2% cashback in 3 maanden tijd heb ik 100,- aan BTC verdiend (dit ook mede dat de BTC gestegen is) maar dat is de rede waarom ik Swipe gebruik. Anderzijds ik geloof in de visie van Swipe, dit is een van de eerste crypto dingen die ik tastbaar vindt. Wellicht dat ik een keer overstap naar de Binance kaart maar voor nu heb ik er vrede mee wat ik er aan verdien😁.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
nitrodesign schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:04:
Met de Sky kaart krijg je 2% cashback in 3 maanden tijd heb ik 100,- aan BTC verdiend (dit ook mede dat de BTC gestegen is) maar dat is de rede waarom ik Swipe gebruik. Anderzijds ik geloof in de visie van Swipe, dit is een van de eerste crypto dingen die ik tastbaar vindt. Wellicht dat ik een keer overstap naar de Binance kaart maar voor nu heb ik er vrede mee wat ik er aan verdien😁.
Die 2% verdampt nu natuurlijk hard wanneer je vanuit een credit card fiat stort en straks nog meer wanneer je alleen met crypto kan betalen. Aan/verkoop kosten crypto 3,9% topup via CC. Er blijft niks meer over van de 2%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitrodesign

nitrodesign

glatuin schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:15:
[...]

Die 2% verdampt nu natuurlijk hard wanneer je vanuit een credit card fiat stort en straks nog meer wanneer je alleen met crypto kan betalen. Aan/verkoop kosten crypto 3,9% topup via CC. Er blijft niks meer over van de 2%.
Als dat is dan ben ik ook weer zo klaar met de Swipe kaart en stake ik alleen mijn SXP :).
Dan zijn we iig weer een ervaring rijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Net ook m'n Curve card binnen gekregen, maar door die processing fees van Binance en wijziging bij Swipe is voor mij de lol er alweer vanaf. Ik ga nu in ieder geval geen groot bedrag meer staken om die 4% te halen. Wel een ervaring rijker en ik hou het in de gaten. Verwacht dat ze echt wel met meer lokkertjes gaan komen om het brede publiek naar zich toe te trekken en het concept (kaart gelinkt aan crypto) is gewoon goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glatuin
Ypuh schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 18:28:
Net ook m'n Curve card binnen gekregen, maar door die processing fees van Binance en wijziging bij Swipe is voor mij de lol er alweer vanaf. Ik ga nu in ieder geval geen groot bedrag meer staken om die 4% te halen. Wel een ervaring rijker en ik hou het in de gaten. Verwacht dat ze echt wel met meer lokkertjes gaan komen om het brede publiek naar zich toe te trekken en het concept (kaart gelinkt aan crypto) is gewoon goed.
Het fijne van Binance card is dat je per direct kunt unstaken. Bijvoorbeeld wanneer de prijs van BNB hoog staat en je een koersdaling verwacht. Daarnaast kun je de BNB aan het werk zetten en interest genereren bij diverse projecten van Binance.

Ik heb nog wat SXP gestaked en krijg dus rebates op Swipe, maar gebruik nu vooral crypto.com kaart aangezien ik daar 3% cahsback verkrijg. Du moment dat CRO koers gaat dalen betaal ik liever met binance card want dan krijg in nog 2.1% (3% - de 0.9% kosten). Anders levert de CRO niets op. Dat is wel nadeel van de crypto.com kaart de CRO coin is veel grilliger dan BNB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _NooT_
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 19:03
Timmy schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:44:
[...]

De makkelijkste en vooral goedkoopste manier om je Swipe kaart op te laden is waarschijnlijk op de volgende manier:
1. Via een SEPA overboeking geld naar Binance overmaken. Staat er meestal een paar uur later op.
2. Je geld omzetten in een coin die door Swipe wordt ondersteund.
3. Coin overboeken naar je Swipe wallet.
4. De funding source koppelen aan deze coin.

Als je geen gebruik maakt van de rebates op Spotify, Amazon Prime of Netflix dan zou ik de kaart zelf niet meer gebruiken. Als je alleen de normale credit/debit kaart diensten gebruikt zijn er immers betere alternatieven. Denk aan Revolut, N26 of Vivid.
Is dat jou gelukt dan, een SEPA overboeking?
Ik krijg de melding dat ddeze optie nog niet in mijn regio beschikbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
_NooT_ schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 19:32:
Is dat jou gelukt dan, een SEPA overboeking?
Ik krijg de melding dat ddeze optie nog niet in mijn regio beschikbaar is.
Bij Swipe lukt het inderdaad niet, maar bij Binance wel. Een crypto transfer van Binance naar Swipe is gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _NooT_
Timmy schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 19:35:
[...]

Bij Swipe lukt het inderdaad niet, maar bij Binance wel. Een crypto transfer van Binance naar Swipe is gratis.
Ach so. Duidelijk.
Ik had al een vermoeden dat dit gratis zou kunnen zijn, maar had er verder geen info over gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glatuin
_NooT_ schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 20:06:
[...]

Ach so. Duidelijk.
Ik had al een vermoeden dat dit gratis zou kunnen zijn, maar had er verder geen info over gevonden.
Niet alle munten gratis. Ik betaalde normale binance fee voor verzenden BTC. BNB, SXP en BUSD (eigen coins van swipe/binance) zijn wel gratis. De slimmerik koopt op binance wat sxp bij opgaande lijn. Stuurt naar Swipe wallet en zet om naar stable coin (of fiat indien mogelijk) wanneer je wat winst hebt. Deed ik in verleden zo voordat swipe tijdelijk geen fee had voor top-up via credit card tijdelijk gratis werd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GmR

GmR

glatuin schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 20:10:
[...]

Niet alle munten gratis. Ik betaalde normale binance fee voor verzenden BTC.
Een transfer van Binance naar Swipe is een interne transfer. Hij laat idd wel de fee zien, en haalt die van de te verzenden hoeveelheid af, maar de fee blijft "gewoon" achter in je Binance account. Je betaalt hem dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _NooT_
GmR schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 22:35:
[...]

Een transfer van Binance naar Swipe is een interne transfer. Hij laat idd wel de fee zien, en haalt die van de te verzenden hoeveelheid af, maar de fee blijft "gewoon" achter in je Binance account. Je betaalt hem dus niet.
Het gaat inderdaad precies zoals je aangaf.
De fee blijft achter in de Binance wallet.

Verder leverde het geen problemen op.
De transfer was in ongeveer een minuutje verwerkt en ik heb de Swipe Sky card besteld.
Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste