Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duikje
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-06 19:55
Frame164 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 09:07:
[...]

Die wordt toch nog wel langer ondersteund?
Jawel, ik zat oorspronkelijk bij Ditzo en dat was een prijsvechter, maar de laatste jaren zat Ditzo / ASR elke keer bij de grootste premie verhogers. Als ik een zorgverzekeraar kan vinden die goedkoper is dan ik nu kwijt ben minus de maandelijkse terugbetaling van mijn Apple Watch ga ik serieus kijken om over te stappen en nu mijn Apple Watch bijna volledig terugbetaald is is dit een ideaal moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:53
duikje schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 18:34:
[...]

Jawel, ik zat oorspronkelijk bij Ditzo en dat was een prijsvechter, maar de laatste jaren zat Ditzo / ASR elke keer bij de grootste premie verhogers. Als ik een zorgverzekeraar kan vinden die goedkoper is dan ik nu kwijt ben minus de maandelijkse terugbetaling van mijn Apple Watch ga ik serieus kijken om over te stappen en nu mijn Apple Watch bijna volledig terugbetaald is is dit een ideaal moment.
Let op dat je altijd een maand ' kwijtraakt ' na het einde van de cashbackperiode.
Ik lees terug dat je AW per december 2 jaar oud is, als het dus zo klopt dat je deze in december 2022 hebt besteld, de cashback is begonnen in januari 2023 en deze dan eindigt in december 2024, dan zou je pas in januari 2025 weer een nieuwe kunnen aanvragen.
Maar het programma zoals hij nu is gaat per januari 2025 op de schop, dus nog een AW bestellen gaat hem niet meer worden ben ik bang.
Zit er ook dik in dat ze niet meer het nieuwste model gaan aanbieden die dan tzt wel beschikbaar zal zijn via Apple.

Heb hier hetzelfde: november 2020 besteld, december 2020 cashback begonnen -> november 2022 cashback afgerond, medio december 2022 weer nieuwe kunnen bestellen, januari 2023 cashback begonnen -> december 2024 afgerond.
Ga hem hier helaas ook niet meer kunnen bestellen, maar aan al het goede komt een keer een einde zullen we maar zeggen.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-06 20:58
JohanNL schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 19:29:
[...]

Let op dat je altijd een maand ' kwijtraakt ' na het einde van de cashbackperiode.
Ik lees terug dat je AW per december 2 jaar oud is, als het dus zo klopt dat je deze in december 2022 hebt besteld, de cashback is begonnen in januari 2023 en deze dan eindigt in december 2024, dan zou je pas in januari 2025 weer een nieuwe kunnen aanvragen.
Maar het programma zoals hij nu is gaat per januari 2025 op de schop, dus nog een AW bestellen gaat hem niet meer worden ben ik bang.
Zit er ook dik in dat ze niet meer het nieuwste model gaan aanbieden die dan tzt wel beschikbaar zal zijn via Apple.

Heb hier hetzelfde: november 2020 besteld, december 2020 cashback begonnen -> november 2022 cashback afgerond, medio december 2022 weer nieuwe kunnen bestellen, januari 2023 cashback begonnen -> december 2024 afgerond.
Ga hem hier helaas ook niet meer kunnen bestellen, maar aan al het goede komt een keer een einde zullen we maar zeggen.
Ik zit idd met bijna dezelfde situatie. Mijn eerste Apple Watch in oktober 2020 besteld, dus november 2020 begonnen t/m oktober 2022. Helaas kon je november 2022 geen Apple Watch bestellen en kwam de AW 8 pas in december beschikbaar. Die toen besteld en dat loopt dus ook van januari 2023 t/m december 2024.

Jammer, maar het is niet anders. Heb er toch mooi 2 watches mee terug kunnen verdienen. Als ik tenminste t/m december de 3500 punten per jaar blijf halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:21
Nu ook een bericht op NOS erover:

https://nos.nl/artikel/25...s-was-toch-windowdressing

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Wel een harde reactie van die sportraad, of zouden ze totaal niet weten wat a.s.r. Vitality is? Dat is echt wel wat meer dan een marketing tool.
Het is alleen onhoudbaar doordat niet elke verzekeraar zo'n programma heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbabientje
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 01-06 20:31
Hebben jullie er ook last van dat je niet meer kunt inloggen in de app? FaceID werkt niet meer en bij handmatig wachtwoord invullen gebeurt er gewoon niks. Nieuw wachtwoord opvragen doet ook niks. Vreemd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
barbabientje schreef op maandag 22 april 2024 @ 20:19:
Hebben jullie er ook last van dat je niet meer kunt inloggen in de app? FaceID werkt niet meer en bij handmatig wachtwoord invullen gebeurt er gewoon niks. Nieuw wachtwoord opvragen doet ook niks. Vreemd
Ja.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jixreme
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22:05
Hier ook. Het goede nieuws aan het veranderen / stoppen van Vitality is dat die vreselijke app de deur uit kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barbabientje
Jixreme schreef op maandag 22 april 2024 @ 20:28:
Hier ook. Het goede nieuws aan het veranderen / stoppen van Vitality is dat die vreselijke app de deur uit kan.
Haha nou dat zeker. Zou wel fijn zijn als hij nog blijft werken tot die tijd O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smemi
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 14:48
Bij mij werkte het als je FaceID keer op keer opnieuw probeert: op een gegeven moment ben je er dan wel door. Heel irritant wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-06 22:49

Flappiewappie

Hier nog meer

Topicstarter
Ik gebruik lastpass en het viel me daar op dan het nu gelinkt is aan een champ.nl account.

Als je dat googled is het een ander bedrijf dan asr vitality en oa zijn ook het umc en de lidl er aan verbonden…

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Laatst online: 22:47
JohanNL schreef op zondag 21 april 2024 @ 10:31:
Wel een harde reactie van die sportraad, of zouden ze totaal niet weten wat a.s.r. Vitality is? Dat is echt wel wat meer dan een marketing tool.
Het is alleen onhoudbaar doordat niet elke verzekeraar zo'n programma heeft.
Zo hard vind ik de reactie van de sportraad niet. De kernboodschap die zij uit willen dragen is dat de zorgverzekeraars in deze te weinig doen ten aanzien van preventie. En gezien zorgverzekeraars/gezondheidszorg een kwestie is van gemeenschapsgeld, zit hierin natuurlijk ook voor deze partij een zekere (morele) verplichting om in te zetten op preventie. Onder de streep drukt dit collectief tenslotte onze zorgconsumptie.

Vergis je tenslotte niet. Binnen dit topic komen wij wel aan onze beweging. Maar zat mensen, zelfs in de leeftijdscategorie 30 - 50 jaar, die in huis circa 200 stappen gezet hebben voor zij in een auto stappen naar kantoor, daar komen te zitten, misschien een keer naar een kantine lopen, een paar keer opstaan voor bijvoorbeeld een toiletbezoek, eind van de dag weer met de auto naar huis om op de bank te eindigen. Met op een dag nog geen 2000 stappen gezet, nul extra fysieke inspanning.

Veelal in combinatie met calorisch overconsumptie. Wat natuurlijk bijzonder eenvoudig te bereiken is indien je nauwelijks boven je basaalmetabolisme verbrand.

Wil je dit echt doorbreken, dan gaat daar veel meer voor nodig zijn dan een app als deze. Welk leuk is bedacht om gezonde klanten te lokken met een klein extraatje. Maar daarbuiten dubieus qua impact zal zijn.

Het is vooralsnog afwachten hoe a.s.r. Vitality hun programma zal aanpassen. Maar of het echt een verbetering zal gaan worden? Eerst zien, dan geloven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:03
Flappiewappie schreef op maandag 22 april 2024 @ 20:58:
Ik gebruik lastpass en het viel me daar op dan het nu gelinkt is aan een champ.nl account.

Als je dat googled is het een ander bedrijf dan asr vitality en oa zijn ook het umc en de lidl er aan verbonden…
Champ.nl heb ik idd ook in mijn Bitwarden.
Mogelijk heeft Champ alles opgezet en koopt ASR het als dienstverlening in.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De app stoppen en weer opstarten werkt voor mij .

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
psychodude schreef op maandag 22 april 2024 @ 21:26:
[...]

Vergis je tenslotte niet. Binnen dit topic komen wij wel aan onze beweging. Maar zat mensen, zelfs in de leeftijdscategorie 30 - 50 jaar, die in huis circa 200 stappen gezet hebben voor zij in een auto stappen naar kantoor, daar komen te zitten, misschien een keer naar een kantine lopen, een paar keer opstaan voor bijvoorbeeld een toiletbezoek, eind van de dag weer met de auto naar huis om op de bank te eindigen. Met op een dag nog geen 2000 stappen gezet, nul extra fysieke inspanning.
Ik voldeed hier wel aan. Een paar duizend stappen per dag (al wist ik dat toen niet) en dat was het.

Met ASR Vitality zijn dat er dagelijks 10k+ geworden. Regelmatig in de avond nog even een uurtje lopen (ipv achter de laptop hangen).

Het heeft wat dat betreft echt invloed gehad op mijn leven en, ga ik van uit, mijn gezondheid.

Ik vind het ook wat kort door de bocht om het maar een marketingtool te noemen, terwijl het daadwerkelijk levens verandert.

Kijk, voor de mensen die al veel lopen of regelmatig sporten zal het waarschijnlijk weinig veranderen (behalve de bankrekening) en is het inderdaad een marketingtool, maar er zullen vast meer mensen zijn zoals ik die echt meer zijn gaan bewegen met de daarbij horende gezondheidsbonussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Laatst online: 22:47
anandus schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 08:48:
[...]
Ik voldeed hier wel aan. Een paar duizend stappen per dag (al wist ik dat toen niet) en dat was het.

Met ASR Vitality zijn dat er dagelijks 10k+ geworden. Regelmatig in de avond nog even een uurtje lopen (ipv achter de laptop hangen).

Het heeft wat dat betreft echt invloed gehad op mijn leven en, ga ik van uit, mijn gezondheid.

Ik vind het ook wat kort door de bocht om het maar een marketingtool te noemen, terwijl het daadwerkelijk levens verandert.

Kijk, voor de mensen die al veel lopen of regelmatig sporten zal het waarschijnlijk weinig veranderen (behalve de bankrekening) en is het inderdaad een marketingtool, maar er zullen vast meer mensen zijn zoals ik die echt meer zijn gaan bewegen met de daarbij horende gezondheidsbonussen.
Het zal natuurlijk niet, niet gebeuren. Binnen de gezondheidszorg is het nooit zwart-wit. Maar het zou mij niet verbazen indien van de a.s.r. Vitality gebruikers, het toch echt de ruime meerderheid is die al actief was, actief is gebleven.

Daarnaast moet je je niet verkijken op het verschil in kosten tussen ziekte en preventie van dit soort tools. De gezondheidszorg kost ons vele miljarden op jaarbasis. Een tool als a.s.r. Vitality, dat bedrag is als een speld in een hooiberg. Er wordt nauwelijks geïnvesteerd in preventie door zorgverzekeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Mis 1 mei in m’n overzicht, dus die dag tellen de stappen niet?
Komt wel goed, haal m’n punten toch wel.

Edit: nu wel, vreemd.

[ Voor 10% gewijzigd door ZeRoC00L op 04-05-2024 15:07 ]

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Sta op het punt om een apple watch te bestellen, maar weet iemand welk bandje er nu bij geleverd wordt? Het is mij niet helemaal duidelijk. "Sportbandje". Als ik bij Apple kijk zijn die er in rubber, geweven, en met gaatjes (Nike).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
gysman11 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 11:23:
Sta op het punt om een apple watch te bestellen, maar weet iemand welk bandje er nu bij geleverd wordt? Het is mij niet helemaal duidelijk. "Sportbandje". Als ik bij Apple kijk zijn die er in rubber, geweven, en met gaatjes (Nike).
Altijd het standaard (dus rubber) bandje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jixreme
Zijn er vandaag / deze week meer mensen met synchronisatieproblemen in de app? Ik had na 1,5 jaar opeens geen app meer gekoppeld, en als ik ‘m opnieuw koppel (Apple Gezondheid) wil hij ook niet handmatig syncen (hij doet alsof hij synct, maar het tijdstip van laatste sync verandert niet).

Als ik de app kill heb ik vervolgens weer geen tracker of app gekoppeld. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Jixreme schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 14:31:
Zijn er vandaag / deze week meer mensen met synchronisatieproblemen in de app? Ik had na 1,5 jaar opeens geen app meer gekoppeld, en als ik ‘m opnieuw koppel (Apple Gezondheid) wil hij ook niet handmatig syncen (hij doet alsof hij synct, maar het tijdstip van laatste sync verandert niet).

Als ik de app kill heb ik vervolgens weer geen tracker of app gekoppeld. :+
Hier ook, zal wel iets mis zijn gegaan bij vitality, hopelijk fixen ze het zsm.
Dan nog een aantal maanden te gaan en dan zijn we er voorgoed van af ;)
Ik heb een app als deze ook niet meer nodig om mijn beweegdoelen te behalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jixreme
JohanNL schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 14:51:
[...]

Hier ook, zal wel iets mis zijn gegaan bij vitality, hopelijk fixen ze het zsm.
Dan nog een aantal maanden te gaan en dan zijn we er voorgoed van af ;)
Ik heb een app als deze ook niet meer nodig om mijn beweegdoelen te behalen.
Het werkt nu weer hier.

Ja hier is Vitality voor het sporten ook overbodig geworden. Misschien doordat het patroon er nu zo goed in is gesleten, dus wel mede dankzij asr. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marana
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 22:32
Bij mij gaat er nog iets mis in de app. Vorige maandag telde mijn smartwatch 10237 stappen. Bij ASR Vitality krijg ik echter maar 50 punten, wegens 7500-9999 stappen.
Nu ben ik in de week wel aan 800 punten gekomen, maar deze maand is het maanddoel mogelijk lastiger ivm vakantie. Hebben jullie wel eens zo'n verschil in stappen/score gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
marana schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 17:01:
Bij mij gaat er nog iets mis in de app. Vorige maandag telde mijn smartwatch 10237 stappen. Bij ASR Vitality krijg ik echter maar 50 punten, wegens 7500-9999 stappen.
Nu ben ik in de week wel aan 800 punten gekomen, maar deze maand is het maanddoel mogelijk lastiger ivm vakantie. Hebben jullie wel eens zo'n verschil in stappen/score gezien?
Staat me wel iets van bij, wellicht moet je nog even een keer synchroniseren? Dat het dan wordt gecorrigeerd? Anders even contact opnemen en dan krijg je vast het verschil aan punten er wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marana
  • Registratie: Maart 2023
Dank. Ik heb al meerdere keren gesynchroniseerd de afgelopen dagen, hielp helaas niks. Ik zal screenshots maken, kom ik wat te kort aan het einde van de maand dan zal ik contact opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:49
Lijk al 2 dagen geen punten meer te krijgen na de workout, meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
dglavimans schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 21:12:
Lijk al 2 dagen geen punten meer te krijgen na de workout, meer mensen met dit probleem?
Hier gewoon punten ontvangen voor vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:49
JohanNL schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 21:35:
[...]

Hier gewoon punten ontvangen voor vandaag.
Hmpf.. heb even de Watch ontkoppeld en kreeg punten van vandaag maar niet gisteren -_-

Maar weer even met ze chatten dan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
Niet te druk om maken. Heb tot nu toe altijd wel gehad dat de punten (enkele dagen) later wel erbij kwamen.

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Zouden we in september niet te horen krijgen hoe het nieuwe Vitality er uit gaat zien?

Het lijkt er op dat ik toch geluk heb. Ik was in de veronderstelling dat ik met mijn huidige Apple Watch in januari 2023 gestart was, maar kom er net achter dat dit december 2022 was, die loopt dus in november af. Dus wellicht kan ik in december dan toch nog een Apple Watch bestellen. Maar goed, ik ga nog maar nergens van uit. Als het kan is het mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirabis
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Phoolie schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 10:01:
Zouden we in september niet te horen krijgen hoe het nieuwe Vitality er uit gaat zien?

Het lijkt er op dat ik toch geluk heb. Ik was in de veronderstelling dat ik met mijn huidige Apple Watch in januari 2023 gestart was, maar kom er net achter dat dit december 2022 was, die loopt dus in november af. Dus wellicht kan ik in december dan toch nog een Apple Watch bestellen. Maar goed, ik ga nog maar nergens van uit. Als het kan is het mooi meegenomen.
Ik had een aantal jaar geleden een Apple Watch via vitality gekocht. Ik kan dat nu gelukkig weer voor einde jaar doen. Als ik op de knop druk voor "Koop Apple Watch" krijg ik de melding:
Apple Watch Series 10 is binnenkort beschikbaar! Wij doen ons best om dit zo snel mogelijk te realiseren.
Op dit moment kun je dus niks bestellen (zou dan oude Series 9 zijn) maar binnenkort - als het goed is - wel de Series 10 :)

1x Venus-E v151 +LilyGo HA, CT003 V114 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | XPENG G9 AWD P 98kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Mirabis schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 10:05:
[...]

Ik had een aantal jaar geleden een Apple Watch via vitality gekocht. Ik kan dat nu gelukkig weer voor einde jaar doen. Als ik op de knop druk voor "Koop Apple Watch" krijg ik de melding:

[...]

Op dit moment kun je dus niks bestellen (zou dan oude Series 9 zijn) maar binnenkort - als het goed is - wel de Series 10 :)
Volgens de berichten op de site kan je tot einde van het jaar nog bestellen, dus het lijkt er op dat ik nog net geluk heb. Alleen zou ik dan pas vanaf januari 2025 cashback krijgen voor het maanddoel. Daarom twijfel ik nog wat of het ook echt mogelijk gaat zijn. Maar ik wacht het af. Als het lukt is het mooi meegenomen en anders heb ik er toch mooi 2 Apple Watches mee terug verdiend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jixreme
Vreemd. Waarom zou asr de moeite doen om de AW10 voor twee maanden aan te bieden en dan de stekker eruit te trekken? Het zou dan logischer zijn dat ze wat langer bij de AW9 blijven alvorens te stoppen.

Hopelijk komen ze snel met informatie over het nieuwe programma.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
Jixreme schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 22:53:
Vreemd. Waarom zou asr de moeite doen om de AW10 voor twee maanden aan te bieden en dan de stekker eruit te trekken? Het zou dan logischer zijn dat ze wat langer bij de AW9 blijven alvorens te stoppen.

Hopelijk komen ze snel met informatie over het nieuwe programma.
Heeft denk ik meer met hun partner (Sparco) te maken, die updaten het aanbod gewoon met de nieuwste versie zodra die beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:41

zerocool82

Ignorance causes chaos

Zojuist bericht ontvangen met de titel 'Zo ziet a.s.r. Vitality er vanaf januari 2025 uit'; op het eerste gezicht een aanzienlijke verslechtering voor week- en maandbeloningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Net mail binnen over de wijzigingen in het programma.
Ziet er al met al toch wat positiever uit dan eerder gedacht, want er komt een vervanger voor de AW cashback zo te zien.
Wederom bijvoorbeeld een activity tracker die je volledig binnen een jaar terug kunt verdienen.

Grote vraag is hoe lucratief hun zorgverzekeringen zullen zijn en of het dan nog financieel uitkomt.
Ben er eigenlijk stiekem ook wel een beetje klaar mee, haal mijn beweeg/sportdoelen nu sowieso wel en dan is dat systeem rondom vitality vooral een gedoe, wat niet echt in verhouding staat tot de beloningen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:57
Hier de pagina op de site met heel veel info en ook vragen en antwoorden:
https://www.asr.nl/vitali...iepagina-wijzigingen-2025

Voor mij wel einde Vitality, ik hoef geen kortingen op dierentuinen of SnowWorld. De gezondheidscheck is niet meer gratis. Geen AW meer.
En sowieso heeft ASR geen contract meer met mijn fysio dus het is al minder aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jixreme
Lang verhaal kort:

Met weekdoel kun je sparen voor korting op diverse activiteiten en producten (nogal generiek zoals dertien in een dozijn spaarpunten ook al doen).

Met maanddoel kun je korting krijgen op een cashbackproduct, zoals een aantal Garmins die worden aangeboden. Wellicht komen er gaandeweg nog devices bij, maar dit is voor nu nog onduidelijk.

Met jaardoel / statusdoel kun je korting krijgen op producten van een geselecteerde partner, zoals Holland & Barrett.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jixreme
JohanNL schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 12:19:
Net mail binnen over de wijzigingen in het programma.
Ziet er al met al toch wat positiever uit dan eerder gedacht, want er komt een vervanger voor de AW cashback zo te zien.
Wederom bijvoorbeeld een activity tracker die je volledig binnen een jaar terug kunt verdienen.
Waar heb je “volledig” zien staan? Ik zie in de hierboven geposte info op hun website max 40%. Maar misschien heb ik het mis door de nogal onoverzichtelijke informatie met voor elke twee zinnen een nieuw kopje.

[ Voor 21% gewijzigd door Jixreme op 17-09-2024 13:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Die gezondheidscheck kun je nog wel gratis krijgen als je een aanvullende verzekering afneemt, die waren altijd wel hun geld waard dus als dat zo blijft heb je hem er alsnog bij.
Maar dat is wel de grote vraag wat mij betreft, wat wordt de basispremie met/zonder max ER? Als deze tot de goedkoopste behoort en een goede keuze voor je is, dan krijg je Vitality er nu ook standaard bij zonder verdere bijbetaling.

@Jixreme Nee ik heb het verkeerd gelezen, het is inderdaad maximaal 40% en daardoor waarschijnlijk niet interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:03
De vraag is meer, moeten we nog een jaar blijven hangen om de cashback te krijgen of kunnen we per 1-jan overstappen naar DSW en alsnog de cashback van ASR krijgen?

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
@makooy

faq:

Kan ik nog lid blijven als ik overstap naar een andere verzekeraar
Stap je over naar een andere verzekeraar en heb je geen andere verzekering gekoppeld? Dan eindigt je lidmaatschap van a.s.r. Vitality per de 1e van de volgende maand.

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
JohanNL schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 13:07:
[...]
@Jixreme Nee ik heb het verkeerd gelezen, het is inderdaad maximaal 40% en daardoor waarschijnlijk niet interessant.
Er staat 40%, maar ze hebben het ook over een voorbeeldbedrag van 150 euro. Dat zou suggereren dat je een Garmin van 375 euro hebt. Is dat niet een wat hoog bedrag? De tekst vind ik nu iig nog wat onduidelijk
ZeRoC00L schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 13:23:
@makooy

faq:

Kan ik nog lid blijven als ik overstap naar een andere verzekeraar
Stap je over naar een andere verzekeraar en heb je geen andere verzekering gekoppeld? Dan eindigt je lidmaatschap van a.s.r. Vitality per de 1e van de volgende maand.
Dit is toch al heel lang zo?

[ Voor 32% gewijzigd door Phoolie op 17-09-2024 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
Ja, maar dat vraag makooy toch, met als antwoord dat je geen cashbacks meer zult krijgen als je geen verzekering hebt.

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
ZeRoC00L schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 13:26:
Ja, maar dat vraag makooy toch, met als antwoord dat je geen cashbacks meer zult krijgen als je geen verzekering hebt.
Het was ook niet als kritiek richting jou. Ik snap de vraag opzich alleen niet zo goed. Maar wellicht was het bij @makooy nog niet bekend dat overstappen, einde cashback betekent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Phoolie schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 13:25:
[...]

Er staat 40%, maar ze hebben het ook over een voorbeeldbedrag van 150 euro. Dat zou suggereren dat je een Garmin van 375 euro hebt. Is dat niet een wat hoog bedrag? De tekst vind ik nu iig nog wat onduidelijk
Kan best kloppen, sommige waren bij hun release zelfs wel het dubbele daarvan.
Maar reken je absoluut niet rijk, het zit er namelijk dik in dat het niet om het nieuwste model gaat en dat ze de adviesprijs als verkoopprijs hanteren.
Zo'n model van €375 zou je dus best elders voor bijvoorbeeld €275 kunnen kopen, dan is de winst uiteindelijk nog maar €50.
Bij de AW had je dit ook al wat, vooral naarmate het huidige model langer was uitgebracht, deze goedkoper werd bij diverse shops, maar Sparco zich nog hield aan de originele adviesprijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
JohanNL schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 13:50:
[...]

Maar reken je absoluut niet rijk, het zit er namelijk dik in dat het niet om het nieuwste model gaat en dat ze de adviesprijs als verkoopprijs hanteren.
Zo'n model van €375 zou je dus best elders voor bijvoorbeeld €275 kunnen kopen, dan is de winst uiteindelijk nog maar €25.
Bij de AW had je dit ook al wat, vooral naarmate het huidige model langer was uitgebracht, deze goedkoper werd bij diverse shops, maar Sparco zich nog hield aan de originele adviesprijs.
Ik reken mij ook zeker niet rijk. Als ik al een tracker zou aanschaffen via ze, dan doe ik dat omdat ik die anders ook wel gekocht zou hebben. Deed ik bij de Apple Watches ook al en aangezien de Apple Watch mij prima bevalt, ga ik dus zeker geen Garmin aanschaffen. Mocht ik in december nog de Apple Watch aan kunnen schaffen, dan zal ik nog 2 jaar klant blijven. Zo niet, dan stap ik lekker over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
JohanNL schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 13:50:
[...]

Zo'n model van €375 zou je dus best elders voor bijvoorbeeld €275 kunnen kopen, dan is de winst uiteindelijk nog maar €50.
Het is wel jammer. Met de AW kon je het voor een redelijke prijs (dichtbij de nieuwprijs) doorverkopen op Marktplaats en is de maandelijkse beloning gewoon 20 euro gratis geld. Maar ik betwijfel of dat foefje met de Garmins en 40% cashback de moeite gaat zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
anandus schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 14:10:
[...]

Het is wel jammer. Met de AW kon je het voor een redelijke prijs (dichtbij de nieuwprijs) doorverkopen op Marktplaats en is de maandelijkse beloning gewoon 20 euro gratis geld. Maar ik betwijfel of dat foefje met de Garmins en 40% cashback de moeite gaat zijn.
En dat is dus exact de reden waarom ze die aanpassing gedaan hebben ;)

Gratis geld is nooit de bedoeling geweest. Maar dat hebben ze ook zelf in de hand gewerkt.

Het was ook eigenlijk te mooi om waar te zijn, maar bleek toch lang wel waar te zijn. Al heb ik in het begin nog best lang gewacht, omdat ik dacht dat er ergens een addertje onder het gras zou zitten.
JohanNL schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 13:07:
Die gezondheidscheck kun je nog wel gratis krijgen als je een aanvullende verzekering afneemt, die waren altijd wel hun geld waard dus als dat zo blijft heb je hem er alsnog bij.
Maar dat is wel de grote vraag wat mij betreft, wat wordt de basispremie met/zonder max ER? Als deze tot de goedkoopste behoort en een goede keuze voor je is, dan krijg je Vitality er nu ook standaard bij zonder verdere bijbetaling.
[...]
Bij de harstichting kan je die check ook gewoon gratis doen:
https://professionals.har...psporen/preventiecampagne

[ Voor 31% gewijzigd door Phoolie op 17-09-2024 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:55
Phoolie schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 14:20:
[...]

En dat is dus exact de reden waarom ze die aanpassing gedaan hebben ;)

Gratis geld is nooit de bedoeling geweest. Maar dat hebben ze ook zelf in de hand gewerkt.

Het was ook eigenlijk te mooi om waar te zijn, maar bleek toch lang wel waar te zijn. Al heb ik in het begin nog best lang gewacht, omdat ik dacht dat er ergens een addertje onder het gras zou zitten.

[...]

Bij de harstichting kan je die check ook gewoon gratis doen:
https://professionals.har...psporen/preventiecampagne
Nou ja ''gratis geld''

Je had natuurlijk wel mensen nodig om die spaar/weekdoelen te halen met genoeg punten.
Of dat nou uiteindelijk geleid heeft tot minder claims en dus minder kosten konden ze natuurlijk niet helemaal goed inschatten.
En uiteindelijk bij hun ook een verzekering afsluiten, terwijl ze nooit echt de goedkoopste zijn geweest. Wellicht wel als je 100% cashbacks zou hebben elke maand en die AW voor 100% heb teruggekregen.
Wellicht hadden ze die AW over 3 jaar moeten smeren om er meer van te profiteren?
Ik heb momenteel al 2 jaar een AW 8 en hij is nog mooi, batterij is goed. Mijn vrouw loopt al 4 jaar met een AW 6 zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
dfbt schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 15:40:
[...]

Nou ja ''gratis geld''

Je had natuurlijk wel mensen nodig om die spaar/weekdoelen te halen met genoeg punten.
Of dat nou uiteindelijk geleid heeft tot minder claims en dus minder kosten konden ze natuurlijk niet helemaal goed inschatten.
En uiteindelijk bij hun ook een verzekering afsluiten, terwijl ze nooit echt de goedkoopste zijn geweest. Wellicht wel als je 100% cashbacks zou hebben elke maand en die AW voor 100% heb teruggekregen.
Wellicht hadden ze die AW over 3 jaar moeten smeren om er meer van te profiteren?
Ik heb momenteel al 2 jaar een AW 8 en hij is nog mooi, batterij is goed. Mijn vrouw loopt al 4 jaar met een AW 6 zonder problemen.
Dat gratis geld ging over een eerdere opmerking van iemand die de tracker doorverkoopt en er zo nog 20 euro per maand aan overhoud, door de doelen te behalen.

Overigens is het in mijn situatie een gratis Apple Watch. Ik doe mee aan Vitality sinds Oktober 2020 en heb tot op heden nog geen week of maanddoel niet behaald en ook jaarlijks de volledige cashback gepakt. Ik heb dus een Apple Watch 6 en 8 volledig (als ik mijn doelen blijf behalen tot november) gratis en daarbij nog 13 bol.com bonnen per jaar van 15 euro (eerst zelfs 20 euro) en daar komt dan nog de jaarlijkse cashback bij van een paar tientjes.

Nou heb ik die Apple Watches gebruikt om die doelen te halen. Maar het heeft echt meer opgeleverd dan de €3,50 die het per maand kost. Dus ergens zit er wel een stukje gratis geld bij.

De goedkoopste waren ze niet inderdaad, maar toen ik klant werd kwamen ze daar wel dicht bij in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:55
Phoolie schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 15:58:
[...]

Dat gratis geld ging over een eerdere opmerking van iemand die de tracker doorverkoopt en er zo nog 20 euro per maand aan overhoud, door de doelen te behalen.

Overigens is het in mijn situatie een gratis Apple Watch. Ik doe mee aan Vitality sinds Oktober 2020 en heb tot op heden nog geen week of maanddoel niet behaald en ook jaarlijks de volledige cashback gepakt. Ik heb dus een Apple Watch 6 en 8 volledig (als ik mijn doelen blijf behalen tot november) gratis en daarbij nog 13 bol.com bonnen per jaar van 15 euro (eerst zelfs 20 euro) en daar komt dan nog de jaarlijkse cashback bij van een paar tientjes.

Nou heb ik die Apple Watches gebruikt om die doelen te halen. Maar het heeft echt meer opgeleverd dan de €3,50 die het per maand kost. Dus ergens zit er wel een stukje gratis geld bij.

De goedkoopste waren ze niet inderdaad, maar toen ik klant werd kwamen ze daar wel dicht bij in de buurt.
En mensen die al die sport doelen halen, hoe gezond zijn die nu?
Als ik wel eens bekijk hoe hoog rekeningen van ziekenhuizen/verzekeringen zijn als je nachtje heb doorgebracht ergens, of met een ambulance wordt opgepikt. Als de verzekering daar weer een duizendje voor moet uitkeren, dan is t goedkoper om iemand een AW cadeau te doen die hij na 2 jaar ''verplicht'' verzekeren terug verdienen.

Ook is er echt een groot deel mensen die al zo gezond waren en daar dus heen gingen voor de Aw, de cashbacks en cadeaubonnen. dus tja, ook wel mensen die t er van nemen.
Zal wel ingecalculeerd zijn ook. Ik vind nog steeds t idee erachter super goed.

[ Voor 8% gewijzigd door dfbt op 17-09-2024 16:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Ik vind het teleurstellend dat ze voorbeelden geven als Wildlands en Elysium. Plekken waar ik echt misschien wel ga komen, maar andere acties zoals Social Deal, ticketveilingen, Vakantieveilingen, het boekje van de Nationale Postcode Loterij of vooral ook Albert Heijn Uitjes(zegels) zijn dan nog veel goedkoper. Kortom daar heb je niks aan.

Wat ik me nog wel afvraag, dat kan ik niet helemaal achterhalen, is of je wel de cashback krijgt over 2024 qua verzekeringspremie als je overstapt.
Ik snap dat je geen FitBit of AW cashback meer krijgt maar hoe zit het met de eenmalige premie cashback. Zou toch raar zijn als je die niet krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Barca schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 21:39:
Ik vind het teleurstellend dat ze voorbeelden geven als Wildlands en Elysium. Plekken waar ik echt misschien wel ga komen, maar andere acties zoals Social Deal, ticketveilingen, Vakantieveilingen, het boekje van de Nationale Postcode Loterij of vooral ook Albert Heijn Uitjes(zegels) zijn dan nog veel goedkoper. Kortom daar heb je niks aan.

Wat ik me nog wel afvraag, dat kan ik niet helemaal achterhalen, is of je wel de cashback krijgt over 2024 qua verzekeringspremie als je overstapt.
Ik snap dat je geen FitBit of AW cashback meer krijgt maar hoe zit het met de eenmalige premie cashback. Zou toch raar zijn als je die niet krijgt...
Die cashback op de aanvullende verzekeringen van 2024 worden nog wel uitbetaald, zal wat zijn als ze dat niet doen...

Voor de rest, inderdaad, de beloningen lijken vooral van die spaarzegel-acties te worden.
Zit er dik in dat ze voor sommige beloningen nog geld voor krijgen ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
dfbt schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 16:46:
[...]

Ook is er echt een groot deel mensen die al zo gezond waren en daar dus heen gingen voor de Aw, de cashbacks en cadeaubonnen. dus tja, ook wel mensen die t er van nemen.
Zal wel ingecalculeerd zijn ook. Ik vind nog steeds t idee erachter super goed.
Zoek voor de grap eens op hoe vaak er in dit topic gevraagd werd of het voor iemand rendabel/interessant was om gebruik te maken van Vitality. Daar kijken mensen eigenlijk alleen maar of het meer oplevert dan wat het kost.

Het idee achter Vitality is prima, alleen lijkt het de verkeerde doelgroep (fitte/sportieve mensen) aangetrokken te hebben.

Overigens was het voor mijzelf zeker niet helemaal een verdienmodel, ik heb sinds ik deelneem bijna iedere dag minimaal 10.000 stappen gezet. Zelfs als het regende ging ik toch nog even met de paraplu de deur uit om een wandeling te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
Barca schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 21:39:
[...]
Ik kreeg toevallig vandaag een mailtje van McDonald's, via hun spaarprogramma kan je 30% korting op Wildlands krijgen. Kortom als je kiest voor de ongezondere variant, krijg je al meer korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:34
Volgens jaar stap ik mooi over naar een goedkopere zorgverzekering.

Ik ga geen gebruik meer maken van asr vitality.
Ik heb een aantal jaar gebruik van gemaakt, en elke week mijn doel gehaald. Ook heb ik mijn apple watch terug verdiend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
ASR vitality aan het klooien op de achtergrond ?

Krijg net tot 2x toe 3x een popup 0 EURO cashback verdiend.... (is ook pas de tweede dag van de maand)

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
ZeRoC00L schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 13:03:

Krijg net tot 2x toe 3x een popup 0 EURO cashback verdiend.... (is ook pas de tweede dag van de maand)
Ja hier ook een aantal keren de melding ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
ZeRoC00L schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 13:03:

En hier ook een paar keer die melding ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Bij beheer tracker en apps zie ik niks meer staan?
Meer tweakers met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jixreme
Aggressor schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 23:13:
Bij beheer tracker en apps zie ik niks meer staan?
Meer tweakers met dit probleem?
Hier kom ik niet eens zo ver; hij geeft een foutmelding als ik daarheen navigeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Jixreme schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 07:26:
[...]

Hier kom ik niet eens zo ver; hij geeft een foutmelding als ik daarheen navigeer.
Apart, nu komen de punten er ook niet bij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jixreme
Aggressor schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 08:58:
[...]

Apart, nu komen de punten er ook niet bij :(
Inmiddels doet ‘ie het weer, alleen willen de punten nog niet syncen. Nog 2,5 maand en dan hoeven we deze met plakband aan elkaar hangende app niet meer te gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• missTweakers
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-06 08:26
Ja bij mij valt de apple gezondheid tracker ook steeds weg. Moet hem steeds weer toevoegen. Misschien nieuw bugje door ios18. Ze zullen het wel oplossen hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Jixreme schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 09:42:
[...]

Inmiddels doet ‘ie het weer, alleen willen de punten nog niet syncen. Nog 2,5 maand en dan hoeven we deze met plakband aan elkaar hangende app niet meer te gebruiken. :)
Inderdaad, ik heb de gezondheidcheck gedaan.
Nu heb ik de hoogste status.

Volgend jaar neem ik gewoon een goedkope verzekering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Aggressor schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 11:31:
[...]

Inderdaad, ik heb de gezondheidcheck gedaan.
Nu heb ik de hoogste status.

Volgend jaar neem ik gewoon een goedkope verzekering.
Wellicht is ASR voor komend jaar het goedkoopste/meeste waar voor je geld éxclusief vitality ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbabientje
Omdat Vitality gaat veranderen ben ik op zoek gegaan naar een alternatief. Die heb ik gevonden in Fitwin. Je kan zowel met Applewatch als Garmin koppelen, maar als je die niet hebt pakt ie de stappen die je telefoon registreert. Verder werkt het ongeveer hetzelfde als Vitality, ook qua scores van activiteiten. Enige verschil is dat je de 800 punten die je in de week haalt ook echt krijgt, ipv 1 punt bij Vitality. Hierdoor verdien ik net wat meer met waardebonnen dan bij Vitality (cashback niet meegerekend), maar dat ligt er maar net aan welke waardebonnen je koopt.
snip, geen referrals

[ Voor 21% gewijzigd door We Are Borg op 06-11-2024 06:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

Topicstarter
barbabientje schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 23:39:
Omdat Vitality gaat veranderen ben ik op zoek gegaan naar een alternatief. Die heb ik gevonden in Fitwin. Je kan zowel met Applewatch als Garmin koppelen, maar als je die niet hebt pakt ie de stappen die je telefoon registreert. Verder werkt het ongeveer hetzelfde als Vitality, ook qua scores van activiteiten. Enige verschil is dat je de 800 punten die je in de week haalt ook echt krijgt, ipv 1 punt bij Vitality. Hierdoor verdien ik net wat meer met waardebonnen dan bij Vitality (cashback niet meegerekend), maar dat ligt er maar net aan welke waardebonnen je koopt.
[mbr]snip, geen referrals [/]
Wat voor een bonnen kun je "winnen"? staat niet op de website voor zover ik kan lezen. Daarnaast kost dit ook 4,99 en kun je je tracker niet terug verdienen, en uiteraard geen korting op je verzekering. Minder lucratief dus.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Flappiewappie schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:34:
[...]

Wat voor een bonnen kun je "winnen"? staat niet op de website voor zover ik kan lezen. Daarnaast kost dit ook 4,99 en kun je je tracker niet terug verdienen, en uiteraard geen korting op je verzekering. Minder lucratief dus.
Het staat er niet in tekst, maar ik zie wel een screenshot dat je voor 150 punten een bol.com bon van 5 euro kan krijgen. Alleen geen idee wat je moet doen voor 150 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbabientje
Er zijn nu geen Bol bonnen te verdienen, wel onder andere Zalando, Mediamarkt, Hema, XXL Nutrition, ICI Paris XL. En daar komen steeds ketens bij. Nu bijvoorbeeld €10 Zalando of Mediamarkt voor 1500 punten.

Klopt inderdaad dat het minder lucratief is dan Vitality, maar alsnog makkelijk verdienen als je een actieve levensstijl hebt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/la_wE3V79Alp72tyE2bpgX4WfTk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KJLsRkoN3UHrWM8X5x6hUpiP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbabientje
Flappiewappie schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:34:
[...]

Wat voor een bonnen kun je "winnen"? staat niet op de website voor zover ik kan lezen.
Nu is het dit, maar er komen steeds andere bonnen bij en de punten verschillen per keten zoals je kunt zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xNbPqvikomSsPiJWY8nZdPiy_pI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S123ZnawUZZhQHabC6uCMvL2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjMark
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-06 08:27
Bedankt barbabientje,

Voor nu lijkt me dit nog niet een echt alternatief (vooral door ontbreken bol.com bonnen). Maar goed om in de gaten te houden hoe deze app zich ontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
barbabientje schreef op woensdag 6 november 2024 @ 15:24:
Er zijn nu geen Bol bonnen te verdienen, wel onder andere Zalando, Mediamarkt, Hema, XXL Nutrition, ICI Paris XL. En daar komen steeds ketens bij. Nu bijvoorbeeld €10 Zalando of Mediamarkt voor 1500 punten.

Klopt inderdaad dat het minder lucratief is dan Vitality, maar alsnog makkelijk verdienen als je een actieve levensstijl hebt.

[Afbeelding]
Qua punten werkt het wel exact hetzelfde als Vitality en als je met 800 punten (weekdoel a.s.r.) een bon voor 5 euro kan verdienen is ook dat erg gelijk.

Wel jammer dat er geen bol.com mogelijk is, maar Mediamarkt en Hema zijn ook prima alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equalrock
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:06
Ik ken dat fitwin niet, maar het lijkt best een goede deal. Bij vitality krijg je een €15 bon voor 4 gehaalde weekdoelen. Bij fitwin zit je na 6 weken op 800 punten per week en hark je dus €20 aan bonnen binnen voor een lidmaatschap van €5 p/m. De vraag is alleen wel hoe vaak er echt cadeaukaarten verkijgbaar zijn, een hellofresh kortingsbon heeft voor mij geen waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjMark
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-06 08:27
equalrock schreef op donderdag 7 november 2024 @ 14:20:
Ik ken dat fitwin niet, maar het lijkt best een goede deal. Bij vitality krijg je een €15 bon voor 4 gehaalde weekdoelen. Bij fitwin zit je na 6 weken op 800 punten per week en hark je dus €20 aan bonnen binnen voor een lidmaatschap van €5 p/m. De vraag is alleen wel hoe vaak er echt cadeaukaarten verkijgbaar zijn, een hellofresh kortingsbon heeft voor mij geen waarde.
Precies, het aanbod kaarten is minder, er is geen cashback op een fit tracker, er is geen korting op verzekeringspremie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Veel van die cadeaukaarten zijn volgens mij ook meer van die kortingscodes, die misschien wel net iets beter zijn dan dat je kunt vinden via een simpele google search, maar meer vergelijkbaar zijn met die van een ING punten shop bijvoorbeeld.
Uiteindelijk is het volgens mij gewoon de bedoeling dat ze met die lidmaatschapkosten onder aan de streep winst maken, wellicht dus ook nog wel via zogenaamde cadeaubonnen die eigenlijk meer afilliate kortingscodes zijn.
Met Vitality was dat wel anders, daar stoken ze toch echt hun eigen geld in.

In iedergeval, het lijkt een leuk alternatief maar zonder grotere beloningen als de AW vind ik het niet meer de moeite waard.
Sporten doe ik uit mijzelf ook wel, dus die hele set-up met het bijhouden en tracken in zo'n app is in iedergeval voor mij iets wat alleen maar tijd kost.
Gewoon jammer dat ASR er mee is gestopt een degelijk systeem aan te houden.
Maar ook wel begrijpelijk want het kost ze natuurlijk veel geld en als andere zorgverzekeraars niet een vergelijkbaar systeem aanhouden, dan verzwakt dat hun concurrentie positie uiteindelijk op de langere termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
DjMark schreef op donderdag 7 november 2024 @ 15:23:
[...]

Precies, het aanbod kaarten is minder, er is geen cashback op een fit tracker, er is geen korting op verzekeringspremie...
Dat het aanbod minder is, wil natuurlijk niet zeggen dat het niet interessant kan zijn. Denk dat het er vooral vanaf hangt of het echt cadeaubonnen (die je dus kan stappelen) of kortingscodes zijn.

Als ik de screenshot bekijk, lijken het cadeaubonnen/codes, maar wellicht dat @barbabientje hier iets over kan zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barbabientje
Phoolie schreef op donderdag 7 november 2024 @ 16:16:
[...]

Dat het aanbod minder is, wil natuurlijk niet zeggen dat het niet interessant kan zijn. Denk dat het er vooral vanaf hangt of het echt cadeaubonnen (die je dus kan stappelen) of kortingscodes zijn.

Als ik de screenshot bekijk, lijken het cadeaubonnen/codes, maar wellicht dat @barbabientje hier iets over kan zeggen.
De meeste keuzes zijn gelukkig wel echt cadeaubonnen. Bij Hellofresh, Greenchef en On that ass gaat het inderdaad om een soort affiliate korting en bij Philips heb je keuze uit een beperkt assortiment.
Tot nu toe heb ik zelf alleen nog Zalando en Mediamarkt cadeaubonnen gekozen.

[ Voor 5% gewijzigd door barbabientje op 07-11-2024 20:20 ]

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Ben tegenwoordig geen gebruiker meer maar iemand een idee wat er per januari 2025 gaat veranderen? Ik lees iets over een nieuwe app en nieuwe beloningen. Kan je je doel nog steeds halen door elke dag een uurtje te lopen?

• Phoolie
Deezers schreef op donderdag 14 november 2024 @ 10:41:
Ben tegenwoordig geen gebruiker meer maar iemand een idee wat er per januari 2025 gaat veranderen? Ik lees iets over een nieuwe app en nieuwe beloningen. Kan je je doel nog steeds halen door elke dag een uurtje te lopen?
De wijzigingen staan een aantal berichten terug.

Voor mijn gevoel gaat het halen van de doelen lijkt makkelijker (door meer tussenstapjes) te worden. Maar de beloningen veranderen ook drastisch. Voor veel mensen zijn de nieuwe beloningen niet interessant meer.

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Phoolie schreef op donderdag 14 november 2024 @ 11:18:
[...]

De wijzigingen staan een aantal berichten terug.

Voor mijn gevoel gaat het halen van de doelen lijkt makkelijker (door meer tussenstapjes) te worden. Maar de beloningen veranderen ook drastisch. Voor veel mensen zijn de nieuwe beloningen niet interessant meer.
Ah ja ik zie het, geen cadeaukaarten meer. Dan houd het al snel op ja.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• JohanNL
Ik had het niet verwacht, maar a.s.r. heeft dit jaar daadwerkelijk een goed aanbod qua zorgverzekeringen die ik wel zou afsluiten ongeacht vitality of niet.
Voor iedereen die bij a.s.r. zit met hun zorgverzekering, wat voor het merendeel de naturapolis zal zijn van ik kies zelf: vergeet niet deze om te zetten naar hun combinatiepolis (juiste keuze)!
Deze kost slechts 50 cent p/m meer voor veel betere vergoedingen van niet gecontracteerde zorg en bij max ER is deze zelfs €6,50 p/m goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

Topicstarter
JohanNL schreef op zondag 17 november 2024 @ 14:18:
Ik had het niet verwacht, maar a.s.r. heeft dit jaar daadwerkelijk een goed aanbod qua zorgverzekeringen die ik wel zou afsluiten ongeacht vitality of niet.
Voor iedereen die bij a.s.r. zit met hun zorgverzekering, wat voor het merendeel de naturapolis zal zijn van ik kies zelf: vergeet niet deze om te zetten naar hun combinatiepolis (juiste keuze)!
Deze kost slechts 50 cent p/m meer voor veel betere vergoedingen van niet gecontracteerde zorg en bij max ER is deze zelfs €6,50 p/m goedkoper.
Kom ik met jaarlijkse betaling uit op 1.658,16 = 138,17 per maand. Klein 10tje duurder dan de goedkoopste (VGZ volgens mij).

Ondanks dat de ASR Vitality bijdrage vervalt denk ik dat volgend jaar dan wel mijn laatste jaar ASR gaat worden. Nog even de cashback van mijn huidige watch uitspelen tot ergens volgend jaar November.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik ga juist naar Ohra toe. Icm hogere cashback (56 euro) ongeveer even duur als ASR maar geen omzetplafond en vrije keuze. Ook 150 euro sportcheck per jaar en 20% korting op sportschool (als je het nodig hebt). Vitality is helaas niet interessant meer.

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:33
Flappiewappie schreef op maandag 18 november 2024 @ 10:23:
[...]

Kom ik met jaarlijkse betaling uit op 1.658,16 = 138,17 per maand. Klein 10tje duurder dan de goedkoopste (VGZ volgens mij).

Ondanks dat de ASR Vitality bijdrage vervalt denk ik dat volgend jaar dan wel mijn laatste jaar ASR gaat worden. Nog even de cashback van mijn huidige watch uitspelen tot ergens volgend jaar November.
Voor mij hetzelfde. Ik haal elke maand niet meer de 100% cashback, maar de 50% cashback is al mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
HekkeySE schreef op maandag 18 november 2024 @ 21:09:
[...]

Ik ga juist naar Ohra toe. Icm hogere cashback (56 euro) ongeveer even duur als ASR maar geen omzetplafond en vrije keuze. Ook 150 euro sportcheck per jaar en 20% korting op sportschool (als je het nodig hebt). Vitality is helaas niet interessant meer.
In principe zou je bij a.s.r. ook geen omzetplafond moeten hebben m.u.v. GGZ en wijkverpleging, want je zou gewoon overal 100% vergoed moeten krijgen.
In de praktijk is er wel degelijk een omzetplafond, maar heb je door bovenstaande hier geen nadelige gevolgen van.
Ohra werkt het zelfde, zie: https://www.ohra.nl/zorgv...oop/doorleververplichting
Maar meer hierover in: Zorgverzekering 2025

[ Voor 4% gewijzigd door JohanNL op 18-11-2024 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Niet online
JohanNL schreef op maandag 18 november 2024 @ 21:35:
[...]

In principe zou je bij a.s.r. ook geen omzetplafond moeten hebben m.u.v. GGZ en wijkverpleging, want je zou gewoon overal 100% vergoed moeten krijgen.
In de praktijk is er wel degelijk een omzetplafond, maar heb je door bovenstaande hier geen nadelige gevolgen van.
Ohra werkt het zelfde, zie: https://www.ohra.nl/zorgv...oop/doorleververplichting
Maar meer hierover in: Zorgverzekering 2025
Dank! Hmm misschien lees ik het verkeerd maar bij ASR (https://www.asr.nl/verzekeringen/zorgverzekering/zorgplicht) lees ik dat ze een overeenkomst met de betreffende instelling moeten hebben voor zorgplicht en anders moet je ergens anders terecht. Dat lees ik bij OHRA niet maar misschien kijk ik ergens over heen.

Toevoeging: https://www.zorgwijzer.nl/faq/omzetplafond

Edit: inderdaad verder in het andere topic.

[ Voor 5% gewijzigd door HekkeySE op 18-11-2024 21:55 ]

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:57
Mijn fysio heeft sinds dit jaar geen contract meer met ASR omdat ze al jaren de vergoeding niet verhogen richting de fysio's, zit al jaren ver onder kostprijs.
Ga dus ook vanwege de wijzigingen rondom Vitaly overstappen. Het waren leuke jaren met oa vele bol.com-bonnen en een Apple Watch, maar nu definitief einde tijdperk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbabientje
HekkeySE schreef op maandag 18 november 2024 @ 21:09:
[...]

Hoe bedoel je icm hogere cashback? Heeft Ohra ook een programma waarmee je cashback kunt verdienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Niet online
barbabientje schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 07:49:
[...]

Hoe bedoel je icm hogere cashback? Heeft Ohra ook een programma waarmee je cashback kunt verdienen?
Nee helaas niet. Bedoel een cashback bij het afsluiten (56 euro p.p. via CashbackXL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbabientje
HekkeySE schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 08:55:
[...]

Nee helaas niet. Bedoel een cashback bij het afsluiten (56 euro p.p. via CashbackXL)
Ah op die manier, dank voor de opheldering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-03 20:07

CR9

Heb al een antwoord gevonden op m’n vraag

[ Voor 84% gewijzigd door CR9 op 19-11-2024 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jixreme
Voorheen was er een (voor mij) duidelijk onderscheid m.b.t. ditzo, welke een tijdje terug is omgetoverd tot asr Ik Kies Zelf (IKZ). Qua zorgverzekering is laatstgenoemde weggemoffeld op de hoofdpagina van de zorgverzekering van asr. Vervolgens kun je bij de één kiezen tussen Bewuste, Ruime en Eigen Keuze, waar je bij de ander kan kiezen tussen Goede, Juiste en Vrije Keuze.

Ik dacht dat Ditzo / IKZO de meer budget-variant was, maar als ik zo kijk zijn de premies wat hoger en heb je meer dekking. Mis ik iets of is dit totaal onoverzichtelijk? Waarom deze producten niet samenbrengen onder één zuil waar je deze direct kan vergelijken, in plaats van dat je eerst een zuil (asr of asr IKZ) moet kiezen en alleen daarbinnen kunt vergelijken?

Je krijgt wel overal asr Vitality bij, alsof dat een aanwinst is. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Jixreme schreef op zondag 1 december 2024 @ 12:01:
Voorheen was er een (voor mij) duidelijk onderscheid m.b.t. ditzo, welke een tijdje terug is omgetoverd tot asr Ik Kies Zelf (IKZ). Qua zorgverzekering is laatstgenoemde weggemoffeld op de hoofdpagina van de zorgverzekering van asr. Vervolgens kun je bij de één kiezen tussen Bewuste, Ruime en Eigen Keuze, waar je bij de ander kan kiezen tussen Goede, Juiste en Vrije Keuze.

Ik dacht dat Ditzo / IKZO de meer budget-variant was, maar als ik zo kijk zijn de premies wat hoger en heb je meer dekking. Mis ik iets of is dit totaal onoverzichtelijk? Waarom deze producten niet samenbrengen onder één zuil waar je deze direct kan vergelijken, in plaats van dat je eerst een zuil (asr of asr IKZ) moet kiezen en alleen daarbinnen kunt vergelijken?

Je krijgt wel overal asr Vitality bij, alsof dat een aanwinst is. :+
Bij Ik kies zelf moet je alles digitaal regelen, terwijl bij het hoofdmerk je ook je declaraties per post kunt indienen.
Dat is en was het verschil altijd, maar het is wel opmerkelijk dat bij beide labels de duurste polis exact hetzelfde is voor dezelfde prijs.

Maarja eens dat ze beter alles gewoon asr kunnen noemen.
Ze zullen echter wel denken zodoende meer klanten te kunnen lokken (denk aan het principe van een A en een B merk in de supermarkt)
Verder zijn de aanvullende verzekeringen wel anders en hebben ze enkel collectiviteitskorting voor diegene van het hoofdmerk, wellicht is daar iets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jixreme
Helder antwoord, dank je! Iets meer hiervan zou op de website van asr ook niet misstaan.

Even gechargeerd; dan betaal je bij niet-IKZ extra zodat je ze kan briefposten, a la 20e eeuw? Ik kan me voorstellen dat hier een doelgroep voor is, maar wederom moet dit dan wel zo in de markt gezet worden, anders ga je die doelgroep niet aanspreken.

Verder is het A- en B-merk verhaal begrijpelijk, en ik dacht dus dat Ditzo (nu IKZ) het B-merk was, maar als je naar de kosten en dekking lijkt dan lijkt het inmiddels juist andersom te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Jixreme schreef op zondag 1 december 2024 @ 17:37:
Helder antwoord, dank je! Iets meer hiervan zou op de website van asr ook niet misstaan.

Even gechargeerd; dan betaal je bij niet-IKZ extra zodat je ze kan briefposten, a la 20e eeuw? Ik kan me voorstellen dat hier een doelgroep voor is, maar wederom moet dit dan wel zo in de markt gezet worden, anders ga je die doelgroep niet aanspreken.

Verder is het A- en B-merk verhaal begrijpelijk, en ik dacht dus dat Ditzo (nu IKZ) het B-merk was, maar als je naar de kosten en dekking lijkt dan lijkt het inmiddels juist andersom te zijn.
Nouja voorheen waren de beste polissen enkel via het hoofdmerk te verkrijgen, zelfde voor aanvullend en de goedkoopste via ik kies zelf.
Dus dat A/B merk verhaal wás het wel echt.
Wellicht dat dit zo bij mensen inmiddels staat ingeprent en ze nu een kleine chaos creëren zodat mensen teveel betalen of oververzekeren.
Let namelijk ook op dat alle bestaande klanten van 2024 automatisch worden overgezet naar de 2025 variant.
De natura polis van ik kies zelf is hier toch een goed voorbeeld van, die is met max ER een aantal euro's duurder dan de combinatiepolis met max ER.
Ze hopen er overduidelijk op dat mensen hier niet naar om kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Via asr zelf scheelt natura en combinatie iets van 25 euro?
En is het nog waard om bij asr te blijven?
Wat zijn de beloningen straks?

Er zijn wel wat goedkopere verzekeringen..
Vandaar

[ Voor 8% gewijzigd door Aggressor op 04-12-2024 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Aggressor schreef op woensdag 4 december 2024 @ 09:36:
[...]

Via asr zelf scheelt natura en combinatie iets van 25 euro?
En is het nog waard om bij asr te blijven?
Wat zijn de beloningen straks?

Er zijn wel wat goedkopere verzekeringen..
Vandaar
De combinatiepolis (Juiste Keuze) met max ER scheelt slechts zo'n 30€ op jaarbasis met de goedkoopste mogelijkheid die er is, dus met of zonder vitality hebben ze dit jaar een goed aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Ik mag deze maand nog een Apple Watch aanschaffen via Vitality. Het zou dus zomaar kunnen dat ik nog 1 of 2 jaartjes bij a.s.r. blijf. Ik overweeg alleen wel naar de gewone a.s.r. over te stappen, die lijkt voordeliger en voor mij betere dekking te hebben. Binnenkort maar eens even een goede vergelijking maken.
Pagina: 1 ... 38 ... 40 Laatste