Topic staat vol met problemen m.b.t. Strava.LexerZz schreef op donderdag 28 december 2023 @ 19:53:
[Afbeelding]
Onlangs aangemeld voor asr vitality. Ik krijg nog steeds te zien dat strava niet synced is, na meer dan een week. Is dit een bekend probleem, of gewoon kwestie van wachten?
Beste neem je denk ik even contact op met a.s.r. hierover want anders loop je zo punten en doelen mis.
In vino veritas, in aqua sanitas
Ben nu bezig met 3x per weer fitnessen en op de overige 4 dagen per week de 10k stappen te halen.
Zo haal ik elke week mijn week doel, elke maand mijn maand doel en mijn jaardoel (met de Check erbij).
3 x week sportschool/krachttraining voor een uur en bij voorkeur fiets ik er nog heen en terug en is het totaal anderhalf uur.makooy schreef op zondag 31 december 2023 @ 11:06:
Hebben jullie een ritme of een schema om alle benodigde punten te halen?
Ben nu bezig met 3x per weer fitnessen en op de overige 4 dagen per week de 10k stappen te halen.
Zo haal ik elke week mijn week doel, elke maand mijn maand doel en mijn jaardoel (met de Check erbij).
In de praktijk is dit meestal 2 van de 3 keer met de fiets heen/terug.
Die 60% hartslag haal ik ook altijd makkelijk hiermee, dus dat is dan al 650 punten.
Daarnaast probeer ik ook zo vaak mogelijk voor de fiets ( niet luie ebike ) te kiezen ipv auto en dan haal ik die 800 punten met gemak.
Maanddoel is 3600 punten.marana schreef op zondag 31 december 2023 @ 13:42:
Als je meerdere keren per week een wandeling van een uur maakt en dit opneemt als hartslag-activiteit, red je het met alleen lopen misschien al?
Met 10k stappen per dag zit je op 100 punten per dag dus 2800-3100 per maand (afhankelijk van maand).
Hartslag moet wel serieus hoog zijn met het lopen als je daar overheen wilt.
Klopt deze informatie? Iemand die dat weet? Ik wil tenslotte de apple watch niet daadwerkelijk gebruiken (maar evt verkopen). Alvast bedankt.
Klopt, dus als je geen iPhone hebt moet je iemand anders in je omgeving die dat wel heeft even lief vragen om de AW te kunnen bestellendusdanig4 schreef op zondag 31 december 2023 @ 14:37:
Ik heb sinds twee jaar a.s.r. vitality, en mijn fitbit terugverdiend. Nu wil ik een apple watch kopen om mezelf meer te stimuleren wb terug te verdienen maandgeld. Ik lees op de site van a.s.r. vitality dat je alleen via hun een apple watch kan kopen als je een iphone hebt. Ik heb een androidtelefoon.
Klopt deze informatie? Iemand die dat weet? Ik wil tenslotte de apple watch niet daadwerkelijk gebruiken (maar evt verkopen). Alvast bedankt.
Ik haal het met elke dag half uur stevig wandelen, en dan ca twee keer per week een uur of anderhalf uur stevig wandelen. (Het hangt natuurlijk af van je leeftijd hoe laag/hoog je hartslag moet zijn om de punten te halen.)makooy schreef op zondag 31 december 2023 @ 11:06:
Hebben jullie een ritme of een schema om alle benodigde punten te halen?
ooohhh, jammer, want dan heb ik er niets aan, toch? want dan is het niet gekoppeld aan mijn account en verdien ik het geld niet terug, en dat is mijn doel.JohanNL schreef op zondag 31 december 2023 @ 14:40:
[...]
Klopt, dus als je geen iPhone hebt moet je iemand anders in je omgeving die dat wel heeft even lief vragen om de AW te kunnen bestellen
Nee je kunt gewoon de cashback verdienen met hoe je dat nu ook doet, met een Android toestel.dusdanig4 schreef op zondag 31 december 2023 @ 14:44:
[...]
ooohhh, jammer, want dan heb ik er niets aan, toch? want dan is het niet gekoppeld aan mijn account en verdien ik het geld niet terug, en dat is mijn doel.
Je kunt alleen de voortgang van de cashback niet zien, máár krijgt wel push berichten elke maand, als je 25, 50 en 100% van het maanddoel hebt bereikt.
Je hebt de iPhone ook maar tijdelijk nodig, om de app te installeren en de AW te bestellen, daarna kan alles er weer af.
[ Voor 10% gewijzigd door JohanNL op 31-12-2023 14:48 ]
Dank voor je reacties JohanNL :-)JohanNL schreef op zondag 31 december 2023 @ 14:47:
[...]
Nee je kunt gewoon de cashback verdienen met hoe je dat nu ook doet, met een Android toestel.
Je kunt alleen de voortgang van de cashback niet zien, máár krijgt wel push berichten elke maand, als je 25, 50 en 100% van het maanddoel hebt bereikt.
Je hebt de iPhone ook maar tijdelijk nodig, om de app te installeren en de AW te bestellen, daarna kan alles er weer af.
Ik snap het nog steeds niet helaas. Moet ik dan via een iphone van iemand anders daar eerst de asr vitality app installeren? Of eigenlijk is mijn vraag, hoe weet asr vitality (of de app) dat het de bestelling moet koppelen aan mijn account?
Inloggen met jouw accountdusdanig4 schreef op zondag 31 december 2023 @ 14:52:
[...]
Dank voor je reacties JohanNL :-)
Ik snap het nog steeds niet helaas. Moet ik dan via een iphone van iemand anders daar eerst de asr vitality app installeren? Of eigenlijk is mijn vraag, hoe weet asr vitality (of de app) dat het de bestelling moet koppelen aan mijn account?
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Ja, met 4 x minimaal 90 minuten met een minimale hartslag van 60% van ( 220 - leeftijd ) heb je al 1000 punten.YLMOSE schreef op zondag 31 december 2023 @ 14:53:
Ik fiets gemiddeld zo’n 10uur verdeeld over vier/vijf dagen. Het lijkt mij dat ik de (week)doelen dan toch makkelijk zou moet halen? Of zie ik iets over het hoofd?
Vereiste is dus wel dat je je inspant.
Ik heb afgelopen dinsdag 1u2m gelopen (5,38km), gemiddelde hartslag 111bpm, en ik heb daarmee 150 punten verdiend. Zo serieus hoog vind ik dat allemaal nietmakooy schreef op zondag 31 december 2023 @ 14:04:
[...]
Maanddoel is 3600 punten.
Met 10k stappen per dag zit je op 100 punten per dag dus 2800-3100 per maand (afhankelijk van maand).
Hartslag moet wel serieus hoog zijn met het lopen als je daar overheen wilt.
(ik liep toen alleen met de hond, ik heb net met mijn partner erbij 6,7km gelopen in 1u23m en nu haalde ik het inderdaad niet)
Ik ben nog maar net begonnen, heb mijn eerste week 800 punten gehaald, de tweede week 500, de derde week 600. Vanaf morgen gaan de maanddoelen in, ben benieuwd hoe me dat afgaat.
Ja, gaat je dan zeker lukkenYLMOSE schreef op zondag 31 december 2023 @ 14:53:
Ik fiets gemiddeld zo’n 10uur verdeeld over vier/vijf dagen. Het lijkt mij dat ik de (week)doelen dan toch makkelijk zou moet halen? Of zie ik iets over het hoofd?
Een Apple Watch krijgen is ook best veel.
Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West
Valt toch wel mee? 4 weken punten halen is (minimaal) 3200.RenaldoN schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 16:51:
[...]
Is die 3500 per maand een vaste doelstelling of loopt die ook op met je weekdoelstellingen. Dus 4* je weekdoel halen wilt nog niet zeggen dat je dus je maand doel gehaald heb?
3500 punten is best veel lijkt me.
Dan blijven er nog 2 of 3 dagen over om de extra 300 punten te halen.
Met een beetje mazzel heb je in die vier weken meer dan 800 punten/dag, dan is het nog minder dat je nog moet halen.
Het grote probleem is februari. Gelukkig dit jaar een schrikkeljaar, dat scheelt een dag
3500 toch?
[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 03-01-2024 11:46 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Je hebt gelijk. 3500 inderdaad.anandus schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 11:44:
[...]
Valt toch wel mee? 4 weken punten halen is (minimaal) 3200.
Dan blijven er nog 2 of 3 dagen over om de extra 300 punten te halen.
Met een beetje mazzel heb je in die vier weken meer dan 800 punten/dag, dan is het nog minder dat je nog moet halen.
Het grote probleem is februari. Gelukkig dit jaar een schrikkeljaar, dat scheelt een dag
[...]
3500 toch?
Merk wel dat de ASR Vitality app de laatste dagen enorm traag is met bijwerken. Hebben jullie dat ook?
In 2022 heb ik hem op 17 februari ontvangenMjelnir schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 12:13:
Dit jaar mooi platinum behaald. Wanneer krijg je eigenlijk de cash back uitbetaald op je aanvullende verzekering ?
Wisselt heel erg! Soms pas een dag later, soms bijna instant. Geen touw aan vast te knopen bij mij. Android app, overigens.makooy schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 12:01:
[...]
Je hebt gelijk. 3500 inderdaad.
Merk wel dat de ASR Vitality app de laatste dagen enorm traag is met bijwerken. Hebben jullie dat ook?
Ik kan die betaling nergens terugvinden. Kan jij eens nakijken welke afzender er bij jou bij staat?JohanNL schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 12:21:
[...]
In 2022 heb ik hem op 17 februari ontvangen
Gevonden, moest natuurlijk nog zoeken op Ditzo
[ Voor 17% gewijzigd door Phoolie op 03-01-2024 14:06 ]
Voor mij is het redelijk voorspelbaar.anandus schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 12:37:
[...]
Wisselt heel erg! Soms pas een dag later, soms bijna instant. Geen touw aan vast te knopen bij mij. Android app, overigens.
Ik heb gekoppeld mijn Garmin app, als soort central app voor al mijn sport activiteiten met hartslag registratie.
Krachtsport registreer ik met Garmin zelf.
Roei activiteiten stuur ik door van mijn Concept2 app naar Garmin.
Indoor fiets activiteiten gaan via diverse apps door naar Garmin.
Outdoor via Strava naar Garmin.
Zodra het in mijn Garmin connect account verschijnt, is de push richting a.s.r. Vitality zeer betrouwbaar. Ondanks dat de a.s.r. Vitality app aangeeft dat de laatste synchronisatie 14 oktober geweest is.
Daarnaast gebruik is Samsung Health als mijn stappenteller. Deze pushed zelf niet. Bij openen van de a.s.r. Vitality app synchroniseert a.s.r. Vitality deze data. Doet het een beetje in de achtergrond, en update je app weergave ook niet tussentijds. Wil ik de bijgewerkte punten dezelfde dag zien, moet ik de app geforceerd sluiten en een minuut of twee later opnieuw opstarten. Maar werkt voor mij op die manier in ieder geval.
De andere beschikbare koppelingen gebruik ik niet.
Als het goed is heb je hierover een mail ontvangen, met als onderwerp: "We hebben je Vitality Status doorgegeven" van noreply@asrvitality.nl.Mjelnir schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 12:13:
Dit jaar mooi platinum behaald. Wanneer krijg je eigenlijk de cash back uitbetaald op je aanvullende verzekering ?
In lijn met wat @Phoolie en @davedido ook aangeven, februari.
Uit de mail:
Platina status hier in ieder geval ook binnen. Was verder ook niet ontzettend lastig om eerlijk te zijn. Sinds activatie lidmaatschap iedere week het weekdoel behaald.In februari ontvang je bericht van je verzekeraar over de berekening en uitbetaling van verdiende cashback. Had je meerdere verzekeringen? Dan ontvang je per verzekering apart bericht. De datum waarop je bericht ontvangt kan per verzekering verschillen.
Werd wel met 1500 punten afgestraft op de gezondheidscheck. Vragen voor zowel BMI als buikomtrek, maar vervolgens alleen op BMI scoren. Stelletje clowns
[ Voor 7% gewijzigd door psychodude op 08-01-2024 22:55 ]
52x weekdoel a 3,75 per week (4 tegoeden = 15e bol)
12x maand a 19,96 (voor apple watch)
5x aanvullend a 12,00
2x tandarts a 12,75
totaal = 520,02
kosten = 42,00
verschil = 478,02
Ben ik dan nog iets vergeten?
Bol bonnen kun je elders met een paar procent korting kopen, voor de Apple watch ben je overgeleverd aan de shop van a.s.r. die de retailprijs hanteren ( bij verkoop krijg je dit bedrag er ook niet uit ) en de bijbehorende (zorg)verzekering is meestal net wat duurder dan elders.makooy schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 22:43:
Heb eens zitten rekenen met wat ASR Vitality op kan leveren als je maximale scores haalt dit jaar:
5x aanvullend a 12,00
2x tandarts a 12,75
totaal = 520,02
kosten = 42,00
verschil = 478,02
De daadwerkelijke winst is voor de meesten uiteindelijk hierdoor eerder iets van €300 tot €350, wat nog steeds leuk is natuurlijk.
De Apple Watch gebruik ik zelf dus of ik het nu bij AAR koop met cashback of bij Apple zelf, qua adviesprijs scheelt dat niks.JohanNL schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 23:51:
[...]
Bol bonnen kun je elders met een paar procent korting kopen, voor de Apple watch ben je overgeleverd aan de shop van a.s.r. die de retailprijs hanteren ( bij verkoop krijg je dit bedrag er ook niet uit ) en de bijbehorende (zorg)verzekering is meestal net wat duurder dan elders.
De daadwerkelijke winst is voor de meesten uiteindelijk hierdoor eerder iets van €300 tot €350, wat nog steeds leuk is natuurlijk.
Bol cadeaukaarten kan je tot Max 7% korting ergens anders kopen. Ook hier, die kaarten komen toch wel op 😅
Toevallig paar weken geleden Watch verkocht. Op €400 kreeg ik hem echt niet verkocht (althans, niet binnen twee weken). Uiteindelijk is-ie voor 385 gegaan. Dus €94 euro verlies. Pas over 5 maanden gaat het dus (bij mij) geld opleveren.JohanNL schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 23:51:
[...]
Bol bonnen kun je elders met een paar procent korting kopen, voor de Apple watch ben je overgeleverd aan de shop van a.s.r. die de retailprijs hanteren ( bij verkoop krijg je dit bedrag er ook niet uit ) en de bijbehorende (zorg)verzekering is meestal net wat duurder dan elders.
Edit:
Wel kleine kanttekening dat ik ook nog 10 euro winst had gemaakt op de iPhone die ik eventjes gekocht had om de Watch te kunnen bestellen
[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 18-01-2024 07:58 ]
Het is in het geval van aanvullende en tandartsverzekering natuurlijk ook nog de vraag of je het überhaupt nodig hebt. Een aanvullende verzekering nemen omdat er korting op zit, maar niet nodig is is nog steeds geld weggooien.makooy schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 22:43:
Heb eens zitten rekenen met wat ASR Vitality op kan leveren als je maximale scores haalt dit jaar:
5x aanvullend a 12,00
2x tandarts a 12,75
totaal = 520,02
kosten = 42,00
verschil = 478,02
Voor de zakelijke gebruikers onder ons, de eventuele cashback op AOV. Dit is in mijn geval circa 1000 Eur (bruto).makooy schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 22:43:
5x aanvullend a 12,00
2x tandarts a 12,75
totaal = 520,02
kosten = 42,00
verschil = 478,02
Kosten en opbrengst staan in ieder geval goed in verhouding. Weinig andere investeringen waarbij ik onder de streep een netto rendement van zo'n 2000% overhoudt.
Je kunt ook voor andere bonnen gaan toch, zoals Intersport is €5 per 1 tegoed? Minder keuze dan Bol, scheelt wel kwart in waarde.makooy schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 22:43:
5x aanvullend a 12,00
2x tandarts a 12,75
totaal = 520,02
kosten = 42,00
verschil = 478,02
Merk wel dat je er toch iets harder voor werkt dan de gewoonlijke weekdoelen
Ik verwacht het morgen te halen, ook mijn eerste maand. Afgelopen week een dag van nul punten gehad. Eerder deze maand ging ik dan ‘s avonds een extra rondje met de hond, om toch genoeg stappen te halen (en dan liefst nog even door naar de 10.000 stappen), nu onder de 7500 stappen gebleven want ik haal het toch wel.anandus schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 20:44:
Zo, de eerste maand cashback voor de Apple Watch is gehaald. Met nog 5 dagen te gaan.
Merk wel dat je er toch iets harder voor werkt dan de gewoonlijke weekdoelen
Gemiddeld aantal stappen deze maand: 11.750. In december was dat 10.150, gemiddeld over heel 2023 10.200. Het motiveert mij dus zeker wel.
-
Het lijkt erop alsof dit niet meer kan. Er dient altijd een "gekoppelde" verzekering te zijn. Zowel bij afsluiten van asr vitality als indien je gaat wisselen na een jaar. Goed om dat mee te nemen in de overweging.daan33 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 15:10:
Is het anno 2024 nog mogelijk om lid te worden en pas volgend jaar een zorgverzekering bij a.s.r. af te sluiten? Op de website staat dat dit nog moet kunnen, maar als ik lid probeer te worden moet ik een klantnummer van een van de deelnemende verzekeringen kunnen overhandigen.
Hier staat wat
---
Wat goed dat je meedoet met a.s.r. Vitality. We willen je nu vast laten weten dat er volgend jaar belangrijke wijzigingen aankomen. In deze e-mail vertellen we je waarom we ons programma aanpassen en wat er voor jou verandert.
Waarom aanpassing nodig is
De afgelopen jaren is gebleken dat de kosten van het programma een stuk hoger zijn dan we vooraf hadden ingeschat. Om klanten te kunnen blijven motiveren hun vitaliteitsdoelen te halen zijn daarom wijzigingen nodig in de opzet en beloningen. We realiseren ons dat het programma daardoor anders wordt dan je gewend bent. Hieronder lees je welke aanpassingen 1 januari 2025 ingaan.
Wat verandert er voor jou vanaf 1 januari 2025?
Huidige beloningen vervallen
De huidige beloningen, zoals cadeaukaarten van onder andere Bol, cashback op Fitbit, Apple Watch en verzekeringen, vervallen. Natuurlijk blijven we je belonen voor het behalen van je week-, maand-, en jaardoelen! In september vertellen we je meer over de nieuwe vorm van belonen, waarmee je aantrekkelijke voordelen op diverse producten kunt verdienen.
Heb je een Fitbit of Apple Watch via a.s.r. Vitality aangeschaft? Dan kun je deze gewoon blijven terugverdienen binnen de afgesproken 24 maanden, ook als die periode na 1 januari 2025 eindigt.
Heb je een aanvullende zorgverzekering van a.s.r.? Dan ontvang je van je verzekeraar begin 2025 nog cashback volgens de huidige cashbackregeling. Daarna ontvang je geen cashback meer.
Heb je een arbeidsongeschiktheidsverzekering van a.s.r.? Dan ontvang je van je verzekeraar begin 2025 en 2026 nog cashback volgens de huidige cashbackregeling. En begin 2027 nog de helft van de huidige regeling. Daarna ontvang je geen cashback meer.
Gezondheid Check niet langer gratis
De a.s.r. Vitality Gezondheid Check is via het programma niet langer gratis. In september informeren we je waar je de Gezondheid Check kunt doen en wat deze gaat kosten.
Je betaalt niet langer €3,50 per maand
a.s.r. Vitality wordt een vast onderdeel van een aantal verzekeringen van a.s.r. Heb je na 1 januari 2025 een inkomens-, pensioen- of zorgverzekering van a.s.r.? Dan zit daar het lidmaatschap van a.s.r. Vitality bij. Je hoeft hiervoor niet meer apart te betalen.
Vitality Punten verdienen
Soms lukt intensief bewegen even niet. We willen je dan toch blijven aansporen te doen wat wél mogelijk is. Daarom verdien je straks makkelijker punten. En past de hoogte van je weekdoel zich sneller aan naar je behaalde resultaten. Met stappen, hartslag en evenementen blijf je gewoon punten verdienen. De overige manieren om punten te verdienen vervallen. Dat betekent dat je geen sportlessen meer kunt registreren via de app en dat de Fietsapp vervalt. Hoeveel punten je met stappen, hartslag en evenementen gaat verdienen, laten we je in september weten.
Zo blijf je op de hoogte
We kunnen ons goed voorstellen dat je graag wilt weten hoe a.s.r. Vitality er precies uit gaat zien. Medio september hoor je van ons wat je kunt verwachten vanaf 1 januari 2025. Op de informatiepagina wijzigingen 2025 kun je nog eens teruglezen wat er wijzigt en wat dit betekent.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Inderdaad, Apple Watch nog terugverdienen en daarna klaar.kmf schreef op maandag 15 april 2024 @ 12:06:
Alle leuke weg, dus we gaan vitality in december maar opzeggen
Ik heb speciaal ASR Zorg gekozen i.v.m. vitality.
De mail:
De afgelopen jaren is gebleken dat de kosten van het programma een stuk hoger zijn dan we vooraf hadden ingeschat. Om klanten te kunnen blijven motiveren hun vitaliteitsdoelen te halen zijn daarom wijzigingen nodig in de opzet en beloningen. We realiseren ons dat het programma daardoor anders wordt dan je gewend bent. Hieronder lees je welke aanpassingen 1 januari 2025 ingaan.
Wat verandert er voor jou vanaf 1 januari 2025?
Huidige beloningen vervallen
De huidige beloningen, zoals cadeaukaarten van onder andere Bol, cashback op Fitbit, Apple Watch en verzekeringen, vervallen. Natuurlijk blijven we je belonen voor het behalen van je week-, maand-, en jaardoelen! In september vertellen we je meer over de nieuwe vorm van belonen, waarmee je aantrekkelijke voordelen op diverse producten kunt verdienen.
Heb je een Fitbit of Apple Watch via a.s.r. Vitality aangeschaft? Dan kun je deze gewoon blijven terugverdienen binnen de afgesproken 24 maanden, ook als die periode na 1 januari 2025 eindigt.
Heb je een aanvullende zorgverzekering van a.s.r.? Dan ontvang je van je verzekeraar begin 2025 nog cashback volgens de huidige cashbackregeling. Daarna ontvang je geen cashback meer.
Heb je een arbeidsongeschiktheidsverzekering van a.s.r.? Dan ontvang je van je verzekeraar begin 2025 en 2026 nog cashback volgens de huidige cashbackregeling. En begin 2027 nog de helft van de huidige regeling. Daarna ontvang je geen cashback meer.
Gezondheid Check niet langer gratis
De a.s.r. Vitality Gezondheid Check is via het programma niet langer gratis. In september informeren we je waar je de Gezondheid Check kunt doen en wat deze gaat kosten.
Je betaalt niet langer €3,50 per maand
a.s.r. Vitality wordt een vast onderdeel van een aantal verzekeringen van a.s.r. Heb je na 1 januari 2025 een inkomens-, pensioen- of zorgverzekering van a.s.r.? Dan zit daar het lidmaatschap van a.s.r. Vitality bij. Je hoeft hiervoor niet meer apart te betalen.
Vitality Punten verdienen
Soms lukt intensief bewegen even niet. We willen je dan toch blijven aansporen te doen wat wél mogelijk is. Daarom verdien je straks makkelijker punten. En past de hoogte van je weekdoel zich sneller aan naar je behaalde resultaten. Met stappen, hartslag en evenementen blijf je gewoon punten verdienen. De overige manieren om punten te verdienen vervallen. Dat betekent dat je geen sportlessen meer kunt registreren via de app en dat de Fietsapp vervalt. Hoeveel punten je met stappen, hartslag en evenementen gaat verdienen, laten we je in september weten.
Het werkte bij mij heel goed. Ook al wilde ik vaak niet, toch nog even een uurtje wandelen in de avond, want anders haalde ik niet genoeg punten, etc.
Kan me niet voorstellen dat dat heel interessant is. Juist de keuzevrijheid die je hebt met Bol.com bonnen e.d. maakt het programma interessant. Een thermometer met korting aanschaffen boeit me niet.
Hij wil.
Inderdaad, blijkt wel uit het feit dat het ook niks meer gaat kosten maar onderdeel gaat worden van de verschillende verzekeringen.klaaas schreef op maandag 15 april 2024 @ 12:10:
Ik krijg de mail ook net. Dit lijkt me meer ‘einde oefening’ dan ‘op de schop’. Het lijkt er op dat je straks alleen nog punten kunt verdienen voor korting op producten.
Kan me niet voorstellen dat dat heel interessant is. Juist de keuzevrijheid die je hebt met Bol.com bonnen e.d. maakt het programma interessant. Een thermometer met korting aanschaffen boeit me niet.
12*19 is ongeveer 200eu
https://www.asr.nl/vitali...iepagina-wijzigingen-2025
[ Voor 17% gewijzigd door jdiezrequejo op 15-04-2024 12:31 ]
Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Ik ben in december ‘23 gestart. Dus voor mij is er volgend jaar nog 11x20=220 euro terug te verdienen.LexerZz schreef op maandag 15 april 2024 @ 12:15:
Hmm net een apple watch aangeschaft, weet niet of het nu loont om in 2025 puur klant te blijven voor de Apple cashback.
12*19 is ongeveer 200eu
Het lijkt met niet dat een budget zorgverzekering op jaarbasis rond de €220 goedkoper is? Afgelopen kaar scheelde het enkele tientjes bij alleen een basisverzekering met max. eigen risico.
Dit ook idd. Tijdens de westrijd gaan ze nu de regels aanpassen. Beetje jammer. Maar goed, zal allemaal in de kleine letters staan.LexerZz schreef op maandag 15 april 2024 @ 12:15:
Hmm net een apple watch aangeschaft, weet niet of het nu loont om in 2025 puur klant te blijven voor de Apple cashback.
12*19 is ongeveer 200eu
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Daarbij vervalt de €3,50 per maand ook, dus dat scheelt ook wel (een beetje).equalrock schreef op maandag 15 april 2024 @ 12:45:
[...]
Ik ben in december ‘23 gestart. Dus voor mij is er volgend jaar nog 11x20=220 euro terug te verdienen.
Het lijkt met niet dat een budget zorgverzekering op jaarbasis rond de €220 goedkoper is? Afgelopen kaar scheelde het enkele tientjes bij alleen een basisverzekering met max. eigen risico.
geen, op de cashbacks op de aanvullende pakketten en kortingen na misschien, net zo waardeloos als ing punten dus. Maar goed, het gaat je ook niks kosten,op een paar mb dataverkeer en opslag na. ik denk dat ik de app wel gelijk eraf gooit. aan die miljoen ing-punten heb ik ook nooit wat gehad,ZeRoC00L schreef op maandag 15 april 2024 @ 12:07:
Wilde het ook gaan posten, maar als de beloningen vervallen, wat heeft het dan nog voor zin ?
[ Voor 29% gewijzigd door kmf op 15-04-2024 13:26 ]
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Dat zal in 2025 dus niet meer kunnen
Mooie vergelijking dit. Gezien de inleiding van de mail (teveel kosten voor a.s.r..) lijkt de meerwaarde voor de gebruiker er van af. Het gaat gewoon een loyaliteitsprogramma worden. Daar heb ik geen trek in.kmf schreef op maandag 15 april 2024 @ 13:21:
[...]
geen, op de cashbacks op de aanvullende pakketten en kortingen na misschien, net zo waardeloos als ing punten dus. Maar goed, het gaat je ook niks kosten,op een paar mb dataverkeer en opslag na. ik denk dat ik de app wel gelijk eraf gooit. aan die miljoen ing-punten heb ik ook nooit wat gehad,
Afgelopen maand nieuwe watch besteld en zit er nog twee jaar in. Prima want Ditzo was voor mij persoonlijk als zorgverzekeraar ook niet de duurste. Na 2025 gaat echter de vergelijking gewoon weer op met andere verzekeraars.
Wel benieuwd naar de kortingen, als er bijvoorbeeld een 50% korting op Applewatch/tracker (naar keuze) gespaard kan worden oid is het misschien wel weer boeiend. Die gezondheids data mogen ze van mij best hebben voor een goeie vergoeding
Lets see!
Hier staat wat
Hopelijk kost het ze heel wat klanten
Aggressor schreef op maandag 15 april 2024 @ 12:09:
Ja, dan ga ik ook overstappen naar een andere zorgverzekering.
Ik heb speciaal ASR Zorg gekozen i.v.m. vitality.
[ Voor 6% gewijzigd door geeneen643 op 15-04-2024 14:16 ]
Ze zullen vast nog wel wat voordeeltjes hebben, wellicht inderdaad wel wat leuke kortingen, maar ik denk niet dat het op zal wegen tegen de net iets hogere zorgpremie welke ze eigenlijk altijd hadden.
Maar voordeel is dan weer dat we vanaf volgend jaar weer eens '' echt '' kunnen vergelijken met zorgverzekeringen, want dat Vitality programma zorgde ervoor dat je eigenlijk altijd bij A.S.R. uit kwam.
Ze zijn hier al heel lang mee bezig, ze hebben het plan immers een tijd geleden ook al aangepast.
Van korte termijn beleid kan je dus niet spreken, en uiteindelijk moet iets wel betaalbaar en haalbaar blijven.
Tot dit moment was het voor veel deelnemers een simpele rekensom, haal ik er meer uit dan ik er in stop en is de verzekering niet te duur. Nu willen ze duidelijk een andere doelgroep aanspreken, zij die die rekensom niet hadden gemaakt of gewoon niet voldoende sporten/bewegen.
Zelf zie ik het in september wel. Wellicht komen ze met een leuk alternatief beloningsschema op de proppen.
Menzis met hun Samengezond heeft dat experiment toch al eens uitgevoerd, uiteindelijk werkt dat niet en zijn ze er ook mee gestopt.Timmy schreef op maandag 15 april 2024 @ 14:21:
[...]
Ze zijn hier al heel lang mee bezig, ze hebben het plan immers een tijd geleden ook al aangepast.
Van korte termijn beleid kan je dus niet spreken, en uiteindelijk moet iets wel betaalbaar en haalbaar blijven.
Tot dit moment was het voor veel deelnemers een simpele rekensom, haal ik er meer uit dan ik er in stop en is de verzekering niet te duur. Nu willen ze duidelijk een andere doelgroep aanspreken, zij die die rekensom niet hadden gemaakt of gewoon niet voldoende sporten/bewegen.
Zelf zie ik het in september wel. Wellicht komen ze met een leuk alternatief beloningsschema op de proppen.
Je moet hier juist echt geld in stoppen wil het succesvol zijn, puur een app met een puntenteller en wat kortingscodes voor winkel/producten waar je niet op zit te wachten gaat niet werken.
Tenminste, zoiets lijkt het te gaan worden, maar we zullen het zien wat het uiteindelijk gaat zijn.
Punt is ook wel dat het een gevalletje vertrouwen komt te voet en gaat te paard gaat zijn, met al die wijzigingen/bezuinigingen ben je er een keer klaar mee en stap je dus met de verzekering mogelijk ook over naar de concurrent.
En zelfs dan kan je je afvragen of het slim is om alleen voor de cashback lid te blijven:JohanNL schreef op maandag 15 april 2024 @ 14:17:
Ziet er toch naar uit dat '' het grote geld verdienen '' voorbij zal zijn met Vitality, mijn AW cashback loopt ook nog tot eind dit jaar dus dan kan ik ook nog niet even snel voor ingang van de nieuwe voorwaarden een nieuwe AW bestellen.
Ze zullen vast nog wel wat voordeeltjes hebben, wellicht inderdaad wel wat leuke kortingen, maar ik denk niet dat het op zal wegen tegen de net iets hogere zorgpremie welke ze eigenlijk altijd hadden.
Maar voordeel is dan weer dat we vanaf volgend jaar weer eens '' echt '' kunnen vergelijken met zorgverzekeringen, want dat Vitality programma zorgde ervoor dat je eigenlijk altijd bij A.S.R. uit kwam.
1. Duurdere zorgverzekering nodig
2. Geen financieel voordeel meer. Je krijgt hoogstens je aahschafwaarde, en eindigd dus met een gratis product ipv financieel nog een voordeelte.
3. Elke week blijven sporten (altijd een risico dat je een periode niet haalt)
Ik heb eerder de indruk dat de doelgroep die ze aanspraken niet de voordelen oplevert die ze gehoopt / verwacht hadden. Een beloningssysteem als Vitality zou vooral actieve mensen aan moeten trekken of mensen die daadwerkelijk actiever willen worden. Dat zou ASR dan vervolgens weer moeten merken in de zorgkosten (hoger percentage gezonde mensen die je verzekert betekent lagere gemiddelde kosten). Het heeft dan geen zin minder actieve mensen aan te trekken want dat trekt je gemiddelde kosten juist naar boven.Timmy schreef op maandag 15 april 2024 @ 14:21:
[...]
Nu willen ze duidelijk een andere doelgroep aanspreken, zij die die rekensom niet hadden gemaakt of gewoon niet voldoende sporten/bewegen.
Hij wil.
Ja alleen bestaat er zoiets als risicovereveningklaaas schreef op maandag 15 april 2024 @ 14:58:
[...]
Ik heb eerder de indruk dat de doelgroep die ze aanspraken niet de voordelen oplevert die ze gehoopt / verwacht hadden. Een beloningssysteem als Vitality zou vooral actieve mensen aan moeten trekken of mensen die daadwerkelijk actiever willen worden. Dat zou ASR dan vervolgens weer moeten merken in de zorgkosten (hoger percentage gezonde mensen die je verzekert betekent lagere gemiddelde kosten). Het heeft dan geen zin minder actieve mensen aan te trekken want dat trekt je gemiddelde kosten juist naar boven.
Ik weet ook niet of je zo zeer kunt stellen dat actievere mensen minder zorgkosten maken dan minder actieve mensen, in ieder geval op de korte en middellange termijn, volgens mij zit er wel ergens een '' sweet spot ''.
Het probleem is ook wel een beetje dat iedereen elk jaar kan overstappen.
Dus iemand die een matige gezondheid heeft en weinig/niet beweegt, als die dan d.m.v. het vitality programma dit wil verbeteren en het jaar daarop overstapt is financieel gezien voor a.s.r. wel wat problematisch.
Het probleem is natuurlijk waar je dat geld vandaan moet halen bij een zorgverzekeraar. Want als die 3,50 euro lidmaatschapkosten de kosten niet dekken moet het van de premie komen. Dat betekent dus dat mensen die geen ASR Vitality nemen wel mee betalen. De vraag is dan of dit überhaupt is toegestaan. Dus ik snap wel dat ze nu een keuze moeten maken.JohanNL schreef op maandag 15 april 2024 @ 14:30:
[...]
Menzis met hun Samengezond heeft dat experiment toch al eens uitgevoerd, uiteindelijk werkt dat niet en zijn ze er ook mee gestopt.
Je moet hier juist echt geld in stoppen wil het succesvol zijn, puur een app met een puntenteller en wat kortingscodes voor winkel/producten waar je niet op zit te wachten gaat niet werken.
Tenminste, zoiets lijkt het te gaan worden, maar we zullen het zien wat het uiteindelijk gaat zijn.
Punt is ook wel dat het een gevalletje vertrouwen komt te voet en gaat te paard gaat zijn, met al die wijzigingen/bezuinigingen ben je er een keer klaar mee en stap je dus met de verzekering mogelijk ook over naar de concurrent.
Ze hebben des tijds in 2021 de beloningen al een stuk naar beneden gehaald. Toen kreeg je nog 20 euro aan cadeaubonnen per maand en hoefde je daarvoor ook minder punten te halen.
Ik vind het erg jammer natuurlijk, maar snap wel dat ze deze beslissing moeten nemen helaas.
Wat betreft de aanvullende verzekeringen en die andere deelnemende verzekeringen kan het een ander verhaal zijn, daar mogen ze namelijk ook gewoon winst op maken.
Wanneer iedereen wekelijks zo succesvol het doel behaalt dan zal dat vast geld kosten.
Kijkende naar de drukte op alle events (marathon Rotterdam bijvoorbeeld) dan zal deze keuze ze inderdaad ook heel veel klanten gaan kosten.
PSN ID = Jorco
Maarja, wat heb je aan een klant als je moet toeleggen?Jorco schreef op maandag 15 april 2024 @ 15:44:
...
Kijkende naar de drukte op alle events (marathon Rotterdam bijvoorbeeld) dan zal deze keuze ze inderdaad ook heel veel klanten gaan kosten.
Het is jammer dat ze wellicht ook de "gezondheidswinst" en de "maatschappelijke winst" niet goed in kaart hebben kunnen krijgen en daarmee dus ook niet de business case.Tales schreef op maandag 15 april 2024 @ 16:29:
[...]
Maarja, wat heb je aan een klant als je moet toeleggen?
Je zou bijna kunnen stellen dat iedereen verplicht aan zon "preventief sport programma" mee zou moeten doen om überhaupt verzekerd te kunnen worden. Maar dat is wellicht mijn (onpopulaire) mening.
Hier staat wat
Je zou kunnen zeggen dat er al zoiets in zit, het gaat je namelijk altijd wel wat geld kosten als je gebruik maakt van de zorg.Flappiewappie schreef op maandag 15 april 2024 @ 16:59:
[...]
Het is jammer dat ze wellicht ook de "gezondheidswinst" en de "maatschappelijke winst" niet goed in kaart hebben kunnen krijgen en daarmee dus ook niet de business case.
Je zou bijna kunnen stellen dat iedereen verplicht aan zon "preventief sport programma" mee zou moeten doen om überhaupt verzekerd te kunnen worden. Maar dat is wellicht mijn (onpopulaire) mening.
Eigen risico, eigen bijdrage, gedeeltelijke contractering etc. Oké in de praktijk werkt het net wat anders, maar het is wel een zelfde soort idee.
Het is wellicht een beetje een complottheorie, maar er lijkt soms ook wel opzet in het spel te zitten om mensen ziek te maken en te houden.
Aan zieke mensen valt vaak gewoon veel geld te verdienen.
Voor de verzekering valt dat tegen natuurlijk. één goede ziekenhuis opname van 5 dagen+ en je het er als gebruiker toch weer een aantal jaar 'premie' aan terugverdient. Zij hebben veel liever gezonde mensen die amper ziek zijn, maar wel bang zijn om ziek te worden en zo flink aanvullend verzekerd zijn en daar geen gebruik van maken.JohanNL schreef op maandag 15 april 2024 @ 17:13:
[...]
Je zou kunnen zeggen dat er al zoiets in zit, het gaat je namelijk altijd wel wat geld kosten als je gebruik maakt van de zorg.
Eigen risico, eigen bijdrage, gedeeltelijke contractering etc. Oké in de praktijk werkt het net wat anders, maar het is wel een zelfde soort idee.
Het is wellicht een beetje een complottheorie, maar er lijkt soms ook wel opzet in het spel te zitten om mensen ziek te maken en te houden.
Uitgangspunt van dit programma was natuurlijk ook: Als wij elk jaar 200 euro aan onze deelnemers geven voor gezond gedrag, gaan onze kosten dan ook met 200 euro omlaag aan de verzekeringskant? Het zou leuk zijn als ze dat willen delen, maar ik gok dat de conclusie was dat er qua uitkeringen niets veranderde en dat ze wel 200 euro extra uitgaven aan preventie. Helemaal als wat eerder genoemd waar is, dat de al actieve mensen gewoon iets actiever zijn geworden inplaats van dat de inactieve mensen een klein beetje actief werden.
[ Voor 22% gewijzigd door Tales op 15-04-2024 17:27 ]
Mijn Apple watch is in december 2 jaar oud, dus komt voor mij goed uit om over te stappen.
Ik denk dat ze zich een beetje hebben verkeken op de spaarzin van het Nederlandse volk 😂.
Of mssn dat het een heleboel wannabe sporters aantrok, die vervolgens al hun fysio behandelingen binnen 3 maanden hebben opgemaakt. We zullen het nooit weten waarschijnlijk. Maar het was mooi zolang het duurde. Ze zijn nu, in tegenstelling tot de vorige voorwaarden wijziging, wel op tijd met de aankondiging. Hebben ze toch nog een beetje naar de klanten geluisterd.
Ik denk dat het probleem hem er eerder inzit dat ze zicht vergist hebben in de groep personen die a.s.r. Vitality uiteindelijk is gaan gebruiken.klaaas schreef op maandag 15 april 2024 @ 14:58:
[...]
Ik heb eerder de indruk dat de doelgroep die ze aanspraken niet de voordelen oplevert die ze gehoopt / verwacht hadden. Een beloningssysteem als Vitality zou vooral actieve mensen aan moeten trekken of mensen die daadwerkelijk actiever willen worden. Dat zou ASR dan vervolgens weer moeten merken in de zorgkosten (hoger percentage gezonde mensen die je verzekert betekent lagere gemiddelde kosten). Het heeft dan geen zin minder actieve mensen aan te trekken want dat trekt je gemiddelde kosten juist naar boven.
In een ideale wereld, zie je dat a.s.r. Vitality gebruikt wordt door mensen die als uitgangspositie weinig lichaamsbeweging hadden, rookten, te kampen hadden met obesitas, suikerziekte, etc. En door een beperkte financiële reward te geven in de zin van enkele cadeaubonnen en cashbacks op de verzekeringen hun lifestyle zouden switchen. Hiermee de uitgaven voor a.s.r. op zorg gerelateerde declaraties te drukken.
Wat in de praktijk natuurlijk veel waarschijnlijker is, is dat juist deze mensen hier gemiddeld genomen vrij weinig mee doen.
Maar de mensen die er wel gebruik van maken, de mensen zijn die toch al actief waren. En dus eigenlijk helemaal geen lifestyle change kennen. Qua zorguitgaven dus geen ware besparing brengen voor a.s.r. Sterker nog, nu eigenlijk in de vorm van cashback enkel kosten. En ook in de vorm van freebies a.s.r. geld kost.
Waarmee het netto eindresultaat is dat a.s.r. door de lagere premie voor gezonde personen, in combinatie met vermoedelijk soortgelijke zorguitgaven voor ongezonde personen als vele andere verzekeraars, hun gemiddelde premies moet laten stijgen om te compenseren voor de cashback. En zichzelf daarmee t.o.v. de overige verzekeraars dus in zekere zin buiten spel zet.
Ik ben ook benieuwd met wat voor een alternatief ze gaan komen. Maar persoonlijk verwacht ik eigenlijk een beetje dat het een stille dood zal gaan sterven.JohanNL schreef op maandag 15 april 2024 @ 14:30:
[...]
Menzis met hun Samengezond heeft dat experiment toch al eens uitgevoerd, uiteindelijk werkt dat niet en zijn ze er ook mee gestopt.
Kortingscodes voorzie ik ook een beetje waar het naartoe zal gaan, maar meest waarschijnlijk zoals met veel van dat soort initiatieven inderdaad voor producten waar weinig mensen op zitten te wachten.
Als iemand die zelf in de zorg werkzaam is, is mijn ervaring in Nederland zeker niet dat er opzet in het spel zit. Maar dat onze bevolking qua individuele gezondheid, redelijk zwart-wit verdeeld is. Wat ik op een doorsnee dag voorbij zie komen is niet zozeer een spectrum van extreem gezond tot extreem ongezond, maar een soort van polarisatie.JohanNL schreef op maandag 15 april 2024 @ 17:13:
[...]
Je zou kunnen zeggen dat er al zoiets in zit, het gaat je namelijk altijd wel wat geld kosten als je gebruik maakt van de zorg.
Een belangrijke groep mensen die gewoon goed gezond is.
En een belangrijke groep mensen die gewoon echt ongezond is.
De tussengroep, ontbreekt toch al snel. En afgelopen jaren, zie ik dat eigenlijk alleen maar toenemen. Mensen hebben vaak niet langer een voorgeschiedenis van of, of, of. Maar en, en, en.
Als laatst, hoewel er voor sommige partijen aan gezondheid schade geld te verdienen valt, speelt dit voor zorgverzekeraars minder. Het ideale is daar natuurlijk nog altijd gewoon premie cashen, weinig uitbetalen, oftewel weinig zorg consumptie.
Maar dat effect bereik je alleen indien je mensen die er een ongezonde leefstijl op nahouden, kunt overtuigen om gezond te gaan leven. Niet door gratis geld te geven aan mensen die toch al gezond leven.
Interessant inzicht. Meerdere mensen concluderen hier dat het Vitality programma dus “gezonde mensen aantrekt” - niet zozeer creeert.psychodude schreef op maandag 15 april 2024 @ 22:16:
[...]
Ik denk dat het probleem hem er eerder inzit dat ze zicht vergist hebben in de groep personen die a.s.r. Vitality uiteindelijk is gaan gebruiken.
In een ideale wereld, zie je dat a.s.r. Vitality gebruikt wordt door mensen die als uitgangspositie weinig lichaamsbeweging hadden, rookten, te kampen hadden met obesitas, suikerziekte, etc. En door een beperkte financiële reward te geven in de zin van enkele cadeaubonnen en cashbacks op de verzekeringen hun lifestyle zouden switchen. Hiermee de uitgaven voor a.s.r. op zorg gerelateerde declaraties te drukken.
Wat in de praktijk natuurlijk veel waarschijnlijker is, is dat juist deze mensen hier gemiddeld genomen vrij weinig mee doen.
Maar de mensen die er wel gebruik van maken, de mensen zijn die toch al actief waren. En dus eigenlijk helemaal geen lifestyle change kennen. Qua zorguitgaven dus geen ware besparing brengen voor a.s.r. Sterker nog, nu eigenlijk in de vorm van cashback enkel kosten. En ook in de vorm van freebies a.s.r. geld kost.
Waarmee het netto eindresultaat is dat a.s.r. door de lagere premie voor gezonde personen, in combinatie met vermoedelijk soortgelijke zorguitgaven voor ongezonde personen als vele andere verzekeraars, hun gemiddelde premies moet laten stijgen om te compenseren voor de cashback. En zichzelf daarmee t.o.v. de overige verzekeraars dus in zekere zin buiten spel zet.
[...]
Ik ben ook benieuwd met wat voor een alternatief ze gaan komen. Maar persoonlijk verwacht ik eigenlijk een beetje dat het een stille dood zal gaan sterven.
Kortingscodes voorzie ik ook een beetje waar het naartoe zal gaan, maar meest waarschijnlijk zoals met veel van dat soort initiatieven inderdaad voor producten waar weinig mensen op zitten te wachten.
[...]
Als iemand die zelf in de zorg werkzaam is, is mijn ervaring in Nederland zeker niet dat er opzet in het spel zit. Maar dat onze bevolking qua individuele gezondheid, redelijk zwart-wit verdeeld is. Wat ik op een doorsnee dag voorbij zie komen is niet zozeer een spectrum van extreem gezond tot extreem ongezond, maar een soort van polarisatie.
Een belangrijke groep mensen die gewoon goed gezond is.
En een belangrijke groep mensen die gewoon echt ongezond is.
De tussengroep, ontbreekt toch al snel. En afgelopen jaren, zie ik dat eigenlijk alleen maar toenemen. Mensen hebben vaak niet langer een voorgeschiedenis van of, of, of. Maar en, en, en.
Als laatst, hoewel er voor sommige partijen aan gezondheid schade geld te verdienen valt, speelt dit voor zorgverzekeraars minder. Het ideale is daar natuurlijk nog altijd gewoon premie cashen, weinig uitbetalen, oftewel weinig zorg consumptie.
Maar dat effect bereik je alleen indien je mensen die er een ongezonde leefstijl op nahouden, kunt overtuigen om gezond te gaan leven. Niet door gratis geld te geven aan mensen die toch al gezond leven.
Maar dan zou dus het niet gunstig zijn om gezonde mensen in je portefeuille te hebben.
We zijn helaas nog een eind weg van het echt stimuleren van preventie, ondanks dat dat wel echt iets is waar we op in willen zetten met zijn allen.
Een asr voor “ongezonde” mensen is wat we dus echt willen. Wat werkt er voor deze doelgroep? Kunnen we iets leren van Engeland hierin?
Hier staat wat
Ben benieuwd naar cijfers, waar is t op gebaseerd dat ze echt moeten stoppen met t programma. Draaiden ze serieus - cijfers ?
[ Voor 6% gewijzigd door dfbt op 16-04-2024 09:18 ]
Ze rapporteren geen aparte (financiële) cijfers voor Vitality. In het jaarverslag 2023 staat alleen een target van 128.000 deelnemers en dat het er in 2023 slechts 91.593 waren.dfbt schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 09:18:
Ben benieuwd naar cijfers, waar is t op gebaseerd dat ze echt moeten stoppen met t programma. Draaiden ze serieus - cijfers ?
Nouja, helemaal waardeloos is het natuurlijk ook niet. Al dat extra sporten en extra lopen om punten te halen is wél goed voor de gezondheid. Je spaart naast geld ook voor een betere gezondheidkmf schreef op maandag 15 april 2024 @ 13:21:
[...]
geen, op de cashbacks op de aanvullende pakketten en kortingen na misschien, net zo waardeloos als ing punten dus.
Ik loop bijvoorbeeld iets van 8 uur(!) per week meer dan ik deed voor ASR, mijn dagelijks aantal stapjes is van zo'n 3K naar 10K gegaan (en eenmaal per week 15K, die dag loop ik niet 1, maar 2 uur meer).
Ik heb natuurlijk liever geld, maar dat het helemaal nutteloos is, is ook niet zo.
Uiteindelijk is die verbetering van de gezondheid natuurlijk ook de hele gedachte achter Vitality. Maar aan de vele wat negatievere reacties te lezen, is het de meerderheid toch te doen geweest om het geld. En natuurlijk kijk ik zelf ook naar mijn portemonnee hoor. Maar ik verwacht ook nog wel veel te blijven bewegen na de aanpassing van Vitality en of ik dan nog klant bij a.s.r. blij zal afhangen van de kosten. Waarbij ik best een euro meer wil betalen dan bij de goedkoopste. Maar als het verschil te groot is, neig ik toch naar overstappen.anandus schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 12:42:
[...]
Nouja, helemaal waardeloos is het natuurlijk ook niet. Al dat extra sporten en extra lopen om punten te halen is wél goed voor de gezondheid. Je spaart naast geld ook voor een betere gezondheid
Ik loop bijvoorbeeld iets van 8 uur(!) per week meer dan ik deed voor ASR, mijn dagelijks aantal stapjes is van zo'n 3K naar 10K gegaan (en eenmaal per week 15K, die dag loop ik niet 1, maar 2 uur meer).
Ik heb natuurlijk liever geld, maar dat het helemaal nutteloos is, is ook niet zo.
1. preventie, mensen die actiever bewegen maken op termijn minder zorgkosten
2. selectie, mensen die zich aangetrokken voelen tot zo'n programma (*) zijn bovengemiddeld gezond en bewegen sowieso al wat meer
3. klantenbinding
(*) deze business case staat waarschijnlijk alleen in de vertrouwelijke interne documenten
Dat extra sporten en lopen kan beter gemotiveerd worden door apps die echt goed voor geschreven zijn. Ik gebruik zelf Zones, Habitica en Healthview.anandus schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 12:42:
[...]
Nouja, helemaal waardeloos is het natuurlijk ook niet. Al dat extra sporten en extra lopen om punten te halen is wél goed voor de gezondheid. Je spaart naast geld ook voor een betere gezondheid
Die app van vitality is wat dat betreft vrij waardeloos (vooral ook door z'n traagheid.) Als ik niet wekelijks even mijn stappen moet laten calculeren en de credits moet ophalen, zal ik die app nooit opstarten, laat staan om later "motivatie" te krijgen
En 1 en 2 zijn dusdanig slecht meetbaar, dat team vitality zijn kosten nooit kan verantwoorden. Gezondheid is nou eenmaal een traag proces, en om dan ook nog dat te spiegelen aan ziektekosten... 1 triathleet die 1 keer zijn been breekt heeft al gelijk zijn jarenlange gezondelevensstijlwinst in 1x teniet gedaan. En laten we de long covid gevallen maar even wegdenken.t_captain schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 13:58:
Vitality heeft drie elementen in de business case:
2. selectie, mensen die zich aangetrokken voelen tot zo'n programma (*) zijn bovengemiddeld gezond en bewegen sowieso al wat meer
3. klantenbinding
(*) deze business case staat waarschijnlijk alleen in de vertrouwelijke interne documenten
Ik zie de overleggen al voor m: "afgelopen jaar hebben we 200.000 uitgegeven aan asr vitality, beloningen en ontwikkelingen en het heeft ons opgeleverd: ehm.... 2000 klanten die wel of niet bij asr gingen verzekeren vanwege vitality, waarvan 70% misschien minder zorgkosten heeft, maar dat kunnen we niet zeggen omdat we data missen. van de oude klanten die zijn begonnen met Vitality zien we in 1 jaar tijd geen significante reductie in zorgkosten.Omdat de hogere zorgkosten tegenwoordig voor een vertekend beeld zorgen

[ Voor 22% gewijzigd door kmf op 16-04-2024 14:24 ]
De uiteindelijke vraag is, of asr minder geld kwijt is aan zorgkosten, in vergelijking met iemand van exact dezelfde leeftijd, maar die verzekerd is bij een andere verzekraar, en waarbij er een kans bestaat dat deze perspoon minder sportief is. ASR zal na 4 jaar genoeg data hebben om dit te berekenen. dPhoolie schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 11:55:
Ik zie hier veel mensen klagen. Dat de huidige opzet gaat stoppen is natuurlijk jammer, dat het nieuwe minder interessant zal zijn is voorlopig nog een aanname, maar dat weten we pas zeker in september. Ik ben ruim 4 jaar klant. Heb er 2 Apple Watches mee aan kunnen schaffen en terugverdienen. Heb 4 jaar de hoogste cashback op verzekering en ook nog 13 bol.com bonnen per jaar ontvangen. En dat alles voor €3,50 per maand. Het was natuurlijk niet de vraag of, maar wanneer ze het zouden gaan veranderen. Als ze in september de nieuwe voorwaarden/kortingen bekend maken, hebben we nog tijd genoeg om te bekijken of het nog rendabel is om klant te blijven. Ik ga gewoon in december weer kijken welke zorgverzekering het meest voordelig is in mijn situatie, al deed ik dat de voorgaande jaren ook al.
Ik denk dat je in ieder geval het volgende kan zeggen:
- het gros van de Deelnemers van ASR vitality hebben de intentie om veel te sporten, zijn over het algemeen gezond, en geen ernstige ziektes. --> Groep 1
- Het is aannemelijk dat niet deelnemers van ASR vitality statistisch gezien iets minder gezond zijn, en dat er ook procentueel gezien meer klanten zijn met ernstige ziektes. --> Groep 2
De aanname van ASR is dat men voor deelnemers uit Groep 1 gemiddels genomen minder zorgkosten hebben, dan deelnemers uit groep 2.
In principe mag er geen winst gemaakt worden op de basisverzekering, dus wat dat betreft zou je het resultaat al in de premie moeten terug zien.lucatoni schreef op woensdag 17 april 2024 @ 10:07:
[...]
De uiteindelijke vraag is, of asr minder geld kwijt is aan zorgkosten, in vergelijking met iemand van exact dezelfde leeftijd, maar die verzekerd is bij een ande1re verzekraar, en waarbij er een kans bestaat 1dat deze perspoon minder sportief is.
Maar ze zijn juist elk jaar net wat duurder dan de rest, het hoofdlabel had zelfs de duurste basisverzekering voor dit jaar.
Bron?t_captain schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 13:58:
Vitality heeft drie elementen in de business case:
3. klantenbinding
Hier staat wat
Hoe haal ik dan nog mijn doelen dit jaar? Hebben meer mensen hier last van?
De gezondheidscheck laten doen.barbabientje schreef op donderdag 18 april 2024 @ 20:05:
Ik heb opeens sinds maandag de melding dat ik het maximum aantal punten van 20.000 voor de categorie hartslag heb bereikt voor dit lidmaatschapsjaar en dat ik dus geen punten meer krijg.
Deze melding betreft je jaardoel. Die kan je alleen nog ophogen door de gezondheidscheck te doen.barbabientje schreef op donderdag 18 april 2024 @ 20:05:
Ik heb opeens sinds maandag de melding dat ik het maximum aantal punten van 20.000 voor de categorie hartslag heb bereikt voor dit lidmaatschapsjaar en dat ik dus geen punten meer krijg.
Je week- en maanddoel blijft gewoon actief en daar kan je de rest van het jaar mee door gaan.
Ja, dat werd ook uitgelegd in de FAQ. Tot einde jaar en de cashback geldt voor twee jaar (mits je klant blijft).Katseviool schreef op donderdag 18 april 2024 @ 22:08:
Ik zie dat het nog wel mogelijk is om een Apple Watch te bestellen.
Thanks! Begin nu wel te twijfelen om hem toch maar te nemen. Heb de afgelopen jaren altijd meegedaan voor de bonnen aangezien ik liever een echte klok draag. Maar zo’n actie als met die Apple Watch komt natuurlijk nooit meer terug.Timmy schreef op donderdag 18 april 2024 @ 22:30:
[...]
Ja, dat werd ook uitgelegd in de FAQ. Tot einde jaar en de cashback geldt voor twee jaar (mits je klant blijft).
Wbt lange termijn blijf ik wel bij ASR aangezien ik ook een AOV heb lopen bij ze en daarnaast ik erg tevreden over ze ben.
[ Voor 14% gewijzigd door Katseviool op 19-04-2024 08:40 ]
Die wordt toch nog wel langer ondersteund?duikje schreef op maandag 15 april 2024 @ 18:44:
Mijn Apple watch is in december 2 jaar oud, dus komt voor mij goed uit om over te stappen.
Gezondheidscheck heb ik al laten doen. Het was mij niet duidelijk dat het week- en maanddoel gewoon actief blijft en je daar nog wel punten voor krijgt, omdat er staat dat ik geen punten heb gekregen.Timmy schreef op donderdag 18 april 2024 @ 21:06:
[...]
Deze melding betreft je jaardoel. Die kan je alleen nog ophogen door de gezondheidscheck te doen.
Je week- en maanddoel blijft gewoon actief en daar kan je de rest van het jaar mee door gaan.