Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
balarina schreef op maandag 1 november 2021 @ 21:44:
Vandaag activiteit gehad van 1 uur en 50 min. Gem hartslag 118. Normaal zou dat 300 punten betekenen. Echter gesynched en krijg 0 punten.
Lijkt erop dat als je je garmin tracker op 'other' zet als activiteittype dit niet meer meetelt?!
Hier had ik woensdag al last van, ook voor 200 punten. Daarna contact gehad met ASR. Reactie was iets in de trend van wacht 48 uur, werkt dat niet ontkoppel Garmin en weer koppelen maar kreeg alsnog de punten niet. Een fietsrit op zaterdag (300p) was helemaal geen probleem.. heb nog een whatsapp bericht gestuurd maar waar ik eerst snel reactie kreeg ik nu niets meer. Denk dat ze het druk hebben..VluggeJapie schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 07:46:
[...]
Hier idem….
Gisteren een uur gefietst met aw, wel wind mee. Gem hartslag 114 voor 62min, normaal goed voor 200 punten. Nu ook 0 punten, hoop dat er synchronisatie problemen zijn anders gaat de eerste “nieuwe” week al knap lastig worden…..
Nou mensen, iets later dus, maar gelukkig al bijnaWanneer gaan de nieuwe features van de a.s.r. Vitality app live?
Op dit moment wordt er hard gewerkt om de app live te zetten en worden een aantal technische details verbeterd. Vanaf 4 november kun je gebruik maken van onze nieuwe features! En dat is gelukkig al bijna! Zodra dat mogelijk is, geven we je meteen een seintje!

[ Voor 6% gewijzigd door JohanNL op 02-11-2021 23:50 ]
In vino veritas, in aqua sanitas
Ook wel benieuwd hoe die gaat onderscheiden of ik aan het fietsen ben op een normale fiets, e-bike of gewoon wat sneller aan het hardlopen ben.
Dat gaat dus op basis van snelheid, wat natuurlijk waardeloos is als je een beetje stevig (lees 20+ per uur) fietst op een gewone fiets.Slickk schreef op woensdag 3 november 2021 @ 08:18:
Ik ben wel benieuwd naar die nieuwe fietsapp. Als GPS steeds aan staat op de achtergrond voor het automatisch bijhouden van fietsritjes, trekt dat zo je batterij leeg.
Ook wel benieuwd hoe die gaat onderscheiden of ik aan het fietsen ben op een normale fiets, e-bike of gewoon wat sneller aan het hardlopen ben.
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
Slickk schreef op woensdag 3 november 2021 @ 08:18:
Ik ben wel benieuwd naar die nieuwe fietsapp. Als GPS steeds aan staat op de achtergrond voor het automatisch bijhouden van fietsritjes, trekt dat zo je batterij leeg.
Tinusvolkel schreef op maandag 1 november 2021 @ 13:03:
Bij deze het antwoord over de fiets app.
Goedemiddag @Tinusvolkel , Piet hier van a.s.r. Vitality. Goed dat je dit vraagt! Vanaf 21 km/h schakelt deze automatisch over naar een e-bike en vanaf 26 km/h schakelt deze over naar een een categorie waarbij je geen punten kunt krijgen. Als tip zou je dan dus het beste een activity tracker kunnen dragen om op basis van je hartslag punten te verdienen. Verder kun je de punten uit verschillende categorieën ook niet combineren. Laat je ons weten of je hiermee een antwoord hebt op je vraag?😊
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Afhankelijk van je leeftijd en gemiddelde hartslag tijdens die fietsritten, kan het zeker wel wat opleveren.Michaelg schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:00:
Dus iedere dag met de racefiets van en naar het werk (zeg 20km) levert je helemaal niks op. Dit zijn toch wel bijzondere keuzes voor een bedrijf wat vitaliteit wilt promoten.
Wat een gek gedoe van ASR, alsof je met een ebike niet onder de 20Km/h kunt gaan fietsen en met een gewone fiets niet boven de 20.
Met dat laatste ga je waarschijnlijk dan wel punten scoren voor je hartslag, maar toch.
Kan deze niet vinden in de Apple Store ?
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Jawel hoor, alleen moet je dan niet nieuwe fietsapp gebruiken maar net als nu het via Strava/Workoutdoors/Garmin oid registreren met hartslagdata.Michaelg schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:00:
Dus iedere dag met de racefiets van en naar het werk (zeg 20km) levert je helemaal niks op. Dit zijn toch wel bijzondere keuzes voor een bedrijf wat vitaliteit wilt promoten.
Zoals ik het nu lees is de nieuwe fietsapp vooral voor de "minder" sportgerelateerde fietsactiviteiten waardoor er zonder hartslagdata toch punten kunnen worden verdiend.
Deze is nog niet "live"ZeRoC00L schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:42:
Is dat een aparte app, de 'ASR Fietsapp' ?
Kan deze niet vinden in de Apple Store ?
[ Voor 57% gewijzigd door TR1969 op 03-11-2021 10:06 ]
Hierin wordt o.a. 'haalbaarheid' benadrukt. Die pijler lijkt me met de nieuwe regels omver gezaagd.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Ja klopt, de nieuwe regels zijn nog niet van kracht. Iets met vertraging...Inspired schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:26:
Mijn vrouw heeft vanmorgen in de sportschool gestaan. Uurtje hoge hartslag en gewoon 300 punten.
Ah, ok. Tot wanneer? Of nog niet bekend?fgd007 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:28:
[...]
Ja klopt, de nieuwe regels zijn nog niet van kracht. Iets met vertraging...
Vanaf morgen de Apple watch series 7 te bestellenTinusvolkel schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 13:39:
ASR heeft net op de site de kleuren van de watch omgezet naar die van de series 7 mochten hierin nog mensen geïnteresseerd zijn....

Morgen... zieInspired schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:29:
[...]
Ah, ok. Tot wanneer? Of nog niet bekend?
[ Voor 6% gewijzigd door Tinusvolkel op 03-11-2021 10:38 ]
Oh, ik dacht dat die app alleen voor dat nieuwe fietsgebeuren was.Tinusvolkel schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:37:
[...]
Vanaf morgen de Apple watch series 7 te bestellen![]()
[...]
Morgen... zie
Nee die komt pas begin december..Inspired schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:43:
[...]
Oh, ik dacht dat die app alleen voor dat nieuwe fietsgebeuren was.
Je kunt toch gewoon de apple watch bestellen, deze verkopen en een galaxy watch kopen?darkkingll schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 08:40:
[...]
Vooruitgang t.o.v. de vorige keuze, alleen jammer dat het nog steeds niet mogelijk is om bijvoorbeeld een galaxy watch te bestellen, waardoor het voor mij nog altijd niet interessant is, helaas.
Is er een trucje zodat ik straks wel een Apple watch kan bestellen? Via ipad ofzo?
Denk dat de meesten die de galaxy watch zouden willen geen iphone hebben om de Apple watch te kunnen kopen of het teveel gedoe vinden.Flastic schreef op woensdag 3 november 2021 @ 13:18:
[...]
Je kunt toch gewoon de apple watch bestellen, deze verkopen en een galaxy watch kopen?
Bij de verkoop ga je natuurlijk ook verlies maken op de aanschafwaarde.
Je hebt toch geen Iphone nodig om een apple watch te kunnen aanschaffen?JohanNL schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:59:
[...]
Denk dat de meesten die de galaxy watch zouden willen geen iphone hebben om de Apple watch te kunnen kopen of het teveel gedoe vinden.
Bij de verkoop ga je natuurlijk ook verlies maken op de aanschafwaarde.
Dan kun je wel "verlies" maken t.o.v. de aanschafwaarde, maar het verkopen van een nieuwe apple watch levert je veel meer op dan de kosten van een galaxy watch.
En veel meer is relatief
Je hebt inderdaad een iphone of ipad nodig. Maar komop, iedereen kent toch wel iemand die zo'n apparaat heeft. Mocht je het zelf niet bezitten even je netwerk raadplegen om te vragen of je even via de Vitality app een watch kan bestellendarkkingll schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:11:
Voor zover ik weet heb je dus wel die iPhone nodigik kan in ieder geval alleen de fitbit bestellen in de Asr app.
En veel meer is relatiefde galaxy watch die ik wil kost 340euro bij Samsung zelf, ik ga ervan uit de Apple watch voor 50,- minder dan de aanschafprijs te verkopen, wat dan nog een gat van 69 euro oplevert
De volgende reply. Hoe zouden jullie reageren?Tano schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:30:
[...]
Voor de liefhebbers, de eerste response:
Balen om te horen dat je de nieuwe wijzigingen niet positief voor je uitpakken. Ik weet niet in hoeverre je het device nog kan terugsturen. Je kan jou vraag het beste stellen aan onze leverancier. Je kan contact met ze opnemen door te mailen naar support@sparco.nl.
Mijn reactie:
Goedemiddag, dank voor de reactie. Sparco lijkt mij niet de aangewezen partij hier. Het betreft koppelverkoop waarbij ik de redelijke verwachting mocht hebben dat ik op basis van een bepaalde inspanning per week de Apple Watch kon terug verdienen in 24 maanden. Nu wijzigt ASR tijdens de rit de voorwaarden, waardoor dit het behalen van de cashback veel meer inspanning kost. Wat mij betreft is ASR dan ook de partij die ik dien aan te spreken.
Bedankt voor je geduld. Ik lees dat je de Apple Watch wil terug sturen omdat er bij hartslag 50 punten zijn gewijzigd, de algemene voorwaarden zijn hierin niet gewijzigd. Ondanks dat er 50 punten zijn gewijzigd, zijn er ook heel wat mogelijkheden bij gekomen! Zo zou je deze 50 punten als nog op een andere manier kunnen aanvullen. Wat maakt het dat je denkt dat je de 2500 punten niet gaat redden? Ik heb even met je meegekeken en ik zie dat je super goed op weg bent!
Het ziet ernaar uit dat ze bij ASR wel de klachten bundelen en een luisterend oor willen bieden, maar dat ze voor de rest toch geen uitzondering gaan maken voor wie dan ook.
Ja, wellicht krijg je nog een keertje of twee die €3,50 terug als je wat door blijft hameren, i.v.m. de opzegtermijn, maar dat is het dan ook wel denk ik.
Sowieso als je die AW terug zou mogen sturen, dan lijkt het mij ook logisch dat je alle cashback ervan terug mag betalen.
Zou per 2/11, maar ze hebben bij ASR weer eens een storing, waardoor het pas vanaf morgen i.c.m. een update wordt aangepast.Krylinck schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:24:
Ik zie trouwens vandaag en gisteren nog het oude aantal punten binnenkomen en ik heb net met 4 punten nog een €20-bon gehaald. De wijzigingen zouden toch per 1/11 ingegaan zijn?
In theorie is het een x aantal procent moeilijker om je punten bij elkaar te sprokkelen met dezelfde activiteiten. Dat bedrag zou je kunnen terugvragen van a.s.r.JohanNL schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:24:
@Tano Ik zou hier niet meer op in gaan en je conclusies trekken.
Het ziet ernaar uit dat ze bij ASR wel de klachten bundelen en een luisterend oor willen bieden, maar dat ze voor de rest toch geen uitzondering gaan maken voor wie dan ook.
Ja, wellicht krijg je nog een keertje of twee die €3,50 terug als je wat door blijft hameren, i.v.m. de opzegtermijn, maar dat is het dan ook wel denk ik.
Sowieso als je die AW terug zou mogen sturen, dan lijkt het mij ook logisch dat je alle cashback ervan terug mag betalen.
Niet onredelijk aangezien het een soort van met terug werkende kracht is.Mochten ze naast de hoeveelheid punten óók de punten telling gelijk hebben gehouden had je minder poten om te staan.
Mijn vermoeden is dat er niet twee soorten puntensystemen tegelijk actief kunnen zijn. Ja oke dit is een succes maar dit konden ze afgelopen zomer natuurlijk al zien aankomen.
Ik blijf het voorlopig nog gebruiken - kijk even een paar maanden aan hoe moeilijk het is om de punten te halen en/of het de moeite nog is en/of Ditzo nog een beetje prijs competitief is (zou Ditzo wellicht intern al prijzen bekend hebben gemaakt en niet meer hoeven te concurreren met dit soort extra's?).
Hier staat wat
Ik wil eigenlijk zoiets sturen:JohanNL schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:24:
@Tano Ik zou hier niet meer op in gaan en je conclusies trekken.
In mijn ogen is er een materiele wijziging in de overeenkomst die wij met elkaar zijn overeengekomen. Ik ben afgegaan op de redelijke verwachting van de wijze waarop ik de cashback kon behalen. De algemene voorwaarden doen daar niets aan af. Over het algemeen behaal ik mijn punten door sportprestaties die door jullie 'krachtig' worden genoemd, mede door beperkt beschikbare tijd voor sport. Het gaat dan vooral om 20 min 80% hartslag (voorheen 200 punten, nu 100), of 30 min 70% hartslag (voorheen 200 punten, nu 150). Waar ik voorheen voldoende had aan 12 keer sporten in de maand (3 keer per week) voor de maandelijkse doelstelling, wordt dit nu meer dan 4 keer per week (30 min 70%) of zelfs dagelijks (20 min 80%)! Dat biedt niet genoeg ruimte voor rust en herstel. De nieuwe opties zijn voor mij geen goede vervanging, daar ik geen 10km per dag fiets en geen behoefte heb betaalde lessen bij sportscholen.
Mocht men daar niet goed op reageren, dan dien ik een klacht in. Bij afwijzing daarvan staan er weer andere routes open.
Overigens lijkt het met niet redelijk dat ze dan ook de casback terugkrijgen. Daar heb ik immers een prestatie voor geleverd.
[ Voor 9% gewijzigd door Tano op 03-11-2021 16:37 ]
Jij spreekt ze aan dat zij beloofd zouden hebben dat met een bepaalde hoeveelheid sport je een gratis applewatch zou krijgen.Tano schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:33:
[...]
Overigens lijkt het met niet redelijk dat ze dan ook de casback terugkrijgen. Daar heb ik immers een prestatie voor geleverd.
Het best wat je dan mag verwachten is dat als je de watch terug geeft zij jou de resterende betalingen aan jou terug betalen. Als ze dat doen dan ben jij namelijk schadeloos gesteld.
Dat je misschien een keer neit de maximale cashback gekregen heb is dan jou probleem (jehebt wel de apple watch gebruikt en je niet aan jou kant van de deal gehouden door maximaal te sporten).
Dat je cashbacks zou mogen houden bovenop de totale prijs terug is onzin. Dan zou je namelijk meer krijgen dan in de oorspronkelijke deal zat.
Yep, je hebt gelijk. Ik ging te kort door de bocht in mijn redenering.Batavia schreef op woensdag 3 november 2021 @ 17:01:
[...]
Jij spreekt ze aan dat zij beloofd zouden hebben dat met een bepaalde hoeveelheid sport je een gratis applewatch zou krijgen.
Het best wat je dan mag verwachten is dat als je de watch terug geeft zij jou de resterende betalingen aan jou terug betalen. Als ze dat doen dan ben jij namelijk schadeloos gesteld.
Dat je misschien een keer neit de maximale cashback gekregen heb is dan jou probleem (jehebt wel de apple watch gebruikt en je niet aan jou kant van de deal gehouden door maximaal te sporten).
Dat je cashbacks zou mogen houden bovenop de totale prijs terug is onzin. Dan zou je namelijk meer krijgen dan in de oorspronkelijke deal zat.
Voor de rest een deugdelijk verhaal hoor - helaas zijn de algemene voorwaarden zo glad als een aal en heb je geen poot om op te staan...Tano schreef op woensdag 3 november 2021 @ 17:14:
[...]
Yep, je hebt gelijk. Ik ging te kort door de bocht in mijn redenering.
Ze verwijzen naar de website voor de beloningen - wellicht kan je nog wat aangeven dat je destijds onder andere voorwaarden overeen bent gekomen... maar dan wordt het een fundamenteel iets dat ze niet kunnen verwijzen naar voorwaarden voor het behalen van punten op webpaginas.
Hier staat wat
Uiteindelijk zijn we overeengekomen dat ik het een maand ‘aankijk’. Over een maand wordt ik opnieuw gebeld en evalueren we of in ver van mijn cashback af zit.
Daarnaast werd er me aangeboden dat wanneer ik weinig punten van mijn cashback af zou zitten, ASR er wat punten ‘bij zou doen’, zodat ik de cashback wel zou halen. Best bijzonder, aangezien hiermee indirect bevestigd wordt dat er dus een verandering plaatsvindt die negatief kan zijn voor deelnemers van ASR.
Na wat doorvragen gaf de dame toe dat het uit de data van ASR bleek merendeel dat het merendeel van de deelnemers met een Apple Watch ‘gemakkelijk’ hun cashback haalde, vaak al voordat de maand afgelopen was. Op mijn opmerking:’ maar dat is de bedoeling van het programma toch ook?’ werd niet inhoudelijk gereageerd.
Ook bleken ze veel klachten te hebben ontvangen van eigenaren van Apple Watches over de cashback, en waren ze hier naar eigen zeggen niet op voorbereid.
Ik ga het nu dus een maand ‘aanzien’ en dan kijken we verder.
Lol wat punten erbij doen? Dat lijkt mij dan weer totaal niet fair. Leuk voor de mensen die bellen en vragen stellen natuurlijk..evjatar schreef op woensdag 3 november 2021 @ 18:00:
In navolging van mijn klacht ben in vandaag gebeld door ASR. Na een korte introductie hebben we het gehad over de punten en de veranderingen in de regels.
Uiteindelijk zijn we overeengekomen dat ik het een maand ‘aankijk’. Over een maand wordt ik opnieuw gebeld en evalueren we of in ver van mijn cashback af zit.
Daarnaast werd er me aangeboden dat wanneer ik weinig punten van mijn cashback af zou zitten, ASR er wat punten ‘bij zou doen’, zodat ik de cashback wel zou halen. Best bijzonder, aangezien hiermee indirect bevestigd wordt dat er dus een verandering plaatsvindt die negatief kan zijn voor deelnemers van ASR.
Na wat doorvragen gaf de dame toe dat het uit de data van ASR bleek merendeel dat het merendeel van de deelnemers met een Apple Watch ‘gemakkelijk’ hun cashback haalde, vaak al voordat de maand afgelopen was. Op mijn opmerking:’ maar dat is de bedoeling van het programma toch ook?’ werd niet inhoudelijk gereageerd.
Ook bleken ze veel klachten te hebben ontvangen van eigenaren van Apple Watches over de cashback, en waren ze hier naar eigen zeggen niet op voorbereid.
Vindt het een lastig iets ik ben inderdaad wel van mening dat ik makkelijk mijn doel haalde ja. Maar ik sport ook 3x in de week een uur, dat is redelijk actief te noemen/gezond.. Waar ik bang voor ben is dat ik nu een extra dag bijvoorbeeld iets moet doen wat totaal niet in mijn schema past..
Hoe we het wenden of keren het blijft dat het te succesvol was dus en dat proberen ze nu in te dammen. Vind het jammer maar snap beide kampen eigenlijk wel.. Wat het voor mijzelf betekend moet ik echt zien na een maand sporten
Zag ook dat de oude beloningen er nog stonden vanmorgen. Hopelijk stellen ze de update nog meer uit, zit sinds gisteren op 3 behaalde weekdoelen/ tegoeden dus zou mooi zijn als er volgende week nog oude beloningen zijnYstime schreef op donderdag 4 november 2021 @ 07:04:
Voor degene die nog kunnen: zojuist nog steeds de oude puntentelling(30+ min hartslag 70% -> 200 punten), dus ook nog net een bol.com-bon kunnen bestellen
Ik heb ook zo'n vermoeden dat het update-gerelateerd gaat zijn, of in iedergeval het puntensysteem.
Dus heb hier even auto updates gedeactiveerd voor vitality en dan eens kijken wat er gaat gebeuren...
Klopt, ik heb vandaag dus ook nog die kadobon kunnen bestellen. Wel staat de nieuwe puntentelling in de info, maar vooralsnog lijkt de oude puntentelling nog actief.frankyboy707 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:03:
[...]
Zag ook dat de oude beloningen er nog stonden vanmorgen. Hopelijk stellen ze de update nog meer uit, zit sinds gisteren op 3 behaalde weekdoelen/ tegoeden dus zou mooi zijn als er volgende week nog oude beloningen zijn
Dat kan of dat het via de backend gaat, maar je weet het maar nooit dus wellicht wel de moeite waard automatische updates voor de asr app uit te schakelenTinusvolkel schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:34:
Hier ook nog even snel 200 punten binnen gehaald, Ben benieuwd wanneer de update komt.
@JohanNL zouden ze er niet iets inmaken dat het een geforceerde update word?
Ook in heb een telefoontje gehad van ASR, met ongeveer dezelfde gedachtegang. Ook ik ga het 'een maand aankijken' en ze boden inderdaad aan tegemoet te komen met de punten als het niet meer te doen is. Waar ik het niet over gehad heb maar wel heel raar vind, is dat ze dit mij wel aanbieden maar meerdere mensen in mijn omgeving met het zelfde probleem en zelfde aanpak qua berichten naar ASR worden afgedaan met een 'knip plak' antwoord.evjatar schreef op woensdag 3 november 2021 @ 18:00:
In navolging van mijn klacht ben in vandaag gebeld door ASR. Na een korte introductie hebben we het gehad over de punten en de veranderingen in de regels.
Hoewel ik niets zwart op wit heb en niet in mijn eigen voet wil schieten
3-4 weken levertijd dus mooi een

Hier inmiddels ook mail van Sparco met +/- 5 dagen.
[ Voor 26% gewijzigd door Tinusvolkel op 04-11-2021 13:22 ]
De winkel is inmiddels aangepast, ik was net op tijd vanochtend dus😅Tinusvolkel schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:34:
Hier ook nog even snel 200 punten binnen gehaald, Ben benieuwd wanneer de update komt.
@JohanNL zouden ze er niet iets inmaken dat het een geforceerde update word?
[ Voor 20% gewijzigd door darkkingll op 04-11-2021 13:25 ]
Same here voor 41mm!itsyours2relive schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:57:
Intussen ook al een mail gehad van “Sparco” met een pakbon/factuur van de Apple Watch 7 (blue). Plus minus 5 dagen wordt er vermeld door de leverancier.
NFC heeft elke watch, maar bedoel jij Cellular modellen?IGC058 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:34:
Is de apple watch met NFC ook te bestellen via ASR/Sparco?
Wat bedoel je met een Apple Watch met NFC? Bedoel je de versie met GPS+Cellular? Die is niet te bestellen volgens mij dus zul je het dan met een omweg moeten doen (zelf eentje kopen en de ASR watch doorverkopen)IGC058 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:34:
Is de apple watch met NFC ook te bestellen via ASR/Sparco?
Cellular inderdaad.Tinusvolkel schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:42:
[...]
NFC heeft elke watch, maar bedoel jij Cellular modellen?
Twijfel is groot, 2500 was prima te doen maar 3500? lastig verhaal.TR1969 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:45:
[...]
Wat bedoel je met een Apple Watch met NFC? Bedoel je de versie met GPS+Cellular? Die is niet te bestellen volgens mij dus zul je het dan met een omweg moeten doen (zelf eentje kopen en de ASR watch doorverkopen)
Ik snap dat, ik zit nu in de laatste 2 maanden maar ga er niet mee verder.IGC058 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:48:
[...]
Twijfel is groot, 2500 was prima te doen maar 3500? lastig verhaal.
Tot nu toe heb ik 20 van de 22 maanden de volle cashback gehaald en de andere 2 maanden de helft.
Ik ga ervan uit dat ik met de intensiteit (en de sporten) die ik doe met de nieuwe voorwaarden 2/3 daarvan gehaald zou hebben. Ook zou het aantal weekbeloningen lager uitpakken.
Haal je je punten door veel stappen te zetten en af en toe te sporten is het allemaal te doen, net als je bijvoorbeeld 3x in de week 1,5 uur fietst op de racefiets of mountainbike dan veranderd er niet al te veel.
Ik doe aan hardlopen en voor mij is 3x 1,5 uit hardlopen in de week gewoon erg veel (en fysiek niet echt handig).
Ook 4x een uur zou me net op mijn weekdoelen maar op 3500 punten kom ik dan ook niet.
Dus is het voor mij nu een mooi moment om te stoppen (per 31-12 ivm cashback aanvullende verzekering)
56 minuten fietsen gaf mij vanmiddag ook nog maar 150 punten. Moet nu nog 50 punten, had beter m'n activiteit 4 minuten langer aan kunnen laten staan maar dacht dat de oude punten nog goldenLongcat schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:48:
20 min 80% geeft me 100 punten dus nieuwe systeem is live.. :’)

Ik loop er tegenaan dat mijn telefoon en horloge soms de verbinding verbreken en dan kan ik met geen mogelijkheid opnieuw verbinden. En dan moet ik dus het hele horloge resetten, maar dan raak ik mijn stappen en sporthistorie kwijt en loop ik veel ASR punten mis.
Alles is geupdate, zoals de Galaxy Wearable app, ik heb back-up aanstaan (maar die kan ik ook nergens vinden en wordt denk ik ook niet bijgehouden wanneer het horloge niet met telefoon verbonden is?). Ik heb overigens een Samsung Galaxy S10 als telefoon erbij.
Weet iemand wat ik hier mee kan doen behalve resetten?
Heb je je vraag hier ook gesteld?MSOPOA14 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 08:20:
Heeft iemand hier een Galaxy Watch 4 en verstand van verbinden?!
Ik loop er tegenaan dat mijn telefoon en horloge soms de verbinding verbreken en dan kan ik met geen mogelijkheid opnieuw verbinden. En dan moet ik dus het hele horloge resetten, maar dan raak ik mijn stappen en sporthistorie kwijt en loop ik veel ASR punten mis.
Alles is geupdate, zoals de Galaxy Wearable app, ik heb back-up aanstaan (maar die kan ik ook nergens vinden en wordt denk ik ook niet bijgehouden wanneer het horloge niet met telefoon verbonden is?). Ik heb overigens een Samsung Galaxy S10 als telefoon erbij.
Weet iemand wat ik hier mee kan doen behalve resetten?
[Samsung Galaxy Watch 4] Ervaringen & Discussie
Daar zitten alleen gebruikers van de Galaxy Watch 4, hier zitten hoofdzakelijk Apple Watch / Garmin / Fitbit gebruikers en een enkele Galaxy Watch gebruiker.
Bij mij zijn de punten van woensdag trouwens ook met terugwerkende kracht verlaagd. Ik haalde de 800 nog steeds wel makkelijk, maar het is wel allemaal een stuk vermagerd zo.
Zal wel onderdeel zijn van het beleid, je krijgt icm met de Whatsapp reacties het idee dat ze de klanten liever kwijt zijn.zerocool82 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 10:54:
Echt prioriteit lijkt het bij ASR niet te hebben; op klachtkompas lijken mensen die 29 oktober (vorige week vrijdag) een klacht hebben ingediend nog steeds geen reactie te hebben?
Het hele idee was toch ook een verkapte bezuiniging, wat verwacht je dan ook? Dat ze het voor jou weer terug gaan draaien?Rub147 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 10:57:
[...]
Zal wel onderdeel zijn van het beleid, je krijgt icm met de Whatsapp reacties het idee dat ze de klanten liever kwijt zijn.
Ze zijn je dan liever kwijt.
Volgens mij was het hele idee ook zo'n beetje om juist winst te maken op dit project, door enkel die maandelijkse bijdrage + vast een commissie van Sparco voor de aankoop van de AW/Fitbit.
Heb de cijfers zo niet paraat, maar gemiddeld genomen beweegt de Nederlander gewoonweg niet voldoende om die cashbacks te innen, dus zo hebben ze daar vast gerekend.
Uiteindelijk melden zich dan alleen mensen aan die er wel winst uit halen of het vermogen hebben dit te halen en loopt hun financiële boekje vast.
Mensen die gezond en vitaal zijn, die hebben ze heel graag, maar ( diezelfde ) mensen die alle cashbacks weten te halen, die zijn ze liever kwijt ja, nadat die al zijn vrienden/familie e.d. heeft verteld hoe makkelijk je hiermee cadeaus kunt verdienen
Zo zullen ze het je niet vertellen, maar zo zal het wel min of meer in elkaar zitten.
ASR is gewoon een beursgenoteerd bedrijf, geen liefdadigheidsorganisatie.
Als ze hiermee de fanatieke top 10% klanten kwijtraken, kost dat abonnementsinkomsten maar maken ze uiteindelijk meer winst omdat het heel veel cashbacks scheelt. Uiteindelijk blijft het klantenbestand gemiddeld gezien nog wel gezonder dan bij andere verzekeringen.
Ikzelf zit er wat aan vast doordat ik m'n Apple Watch nu zo'n 10 maanden heb. Gelukkig maken ze de verzekering niet achterlijk duur (dat zou helemaal gemeen zijn) en ga ik volgend jaar er wel mee door. Minder cashback, maar in ieder geval nog voldoende terug hoop ik. Kijken hoe dat gaat met 3x per week hardlopen, denk dat ik met de nieuwe puntentelling meer punten haal door het uiteindelijke aantal stappen dan het voltooien van een sportactiviteit. Eigenlijk ook best krom, maarja, het is wat het is.
Het had een hoop drama gescheeld als het maximale weekdoel gewoon 1000 punten was geworden met de oude puntentelling; geen gedoe met het maandelijkse doel, iets uitdagender om het weekdoel te halen maar nog wel begrijpelijk. Nu is het allemaal moeilijk moeilijk met nieuwe punten en verschillen tussen 'oude' klanten met een AW cashback van 100% bij 2500 punten en nieuwe klanten met een AW cashback van 100% bij 3500 punten. Lijkt me voor hun klantenservice voornamelijk irritant dat dat soort verschillen ontstaan.
Dat was echt zoveel beter geweest. Jammer dat jij niet bij ASR werkt.Slickk schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 16:05:
Het had een hoop drama gescheeld als het maximale weekdoel gewoon 1000 punten was geworden met de oude puntentelling; geen gedoe met het maandelijkse doel, iets uitdagender om het weekdoel te halen maar nog wel begrijpelijk. Nu is het allemaal moeilijk moeilijk met nieuwe punten en verschillen tussen 'oude' klanten met een AW cashback van 100% bij 2500 punten en nieuwe klanten met een AW cashback van 100% bij 3500 punten. Lijkt me voor hun klantenservice voornamelijk irritant dat dat soort verschillen ontstaan.

Ik zag deze tot op heden nooit verder tellen dan 800 punten per week en op maandbasis kon ik ook niets aflezen en deed ik het voor de maandelijkse cashback maar met de push notificaties want punten op maandbasis heb ik nergens kunnen vinden.
Met de verhoogde eisen mag dat wel iets beter geregeld worden.
PSN ID = Jorco
Ik verwacht dit juist niet, de fanatieke 10% gaan ze niet verliezen (die halen hun week, maand of jaardoel nog wel), het is juist het minder fanatieke deel dat niet gaan beginnen / afhaakt omdat het doel te hoog ligt / de beloning te laag...Slickk schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 16:05:
Als ze hiermee de fanatieke top 10% klanten kwijtraken, kost dat abonnementsinkomsten maar maken ze uiteindelijk meer winst omdat het heel veel cashbacks scheelt. Uiteindelijk blijft het klantenbestand gemiddeld gezien nog wel gezonder dan bij andere verzekeringen.
Zou toch maar uitkijken als A.S.R., van je (merk-)reputatie heb je er maar één. Ik zat serieus te overwegen om naar de ASR ziektekostenverzekering over te stappen, ik had ze als verzekeraar best hoog zitten met het vitality initiatief. Maar het zo abrupt verslechteren van de voorwaarden lopende het contract irriteert me. Zeker geen ZKV dus van ASR, aan Vitality blijf ik wel meedoen, ik zit net op 11 maanden van de cashback van de Apple Watch.zerocool82 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 10:54:
Echt prioriteit lijkt het bij ASR niet te hebben; op klachtkompas lijken mensen die 29 oktober (vorige week vrijdag) een klacht hebben ingediend nog steeds geen reactie te hebben?
Edit: update is naar de play store gepushed, app doet het weer
[ Voor 21% gewijzigd door Thy... op 05-11-2021 18:27 ]
Je kunt maar 12 maanden aan Vitality meedoen zonder een A.s.r. ziektekostenverzekering te hebben.geeneen643 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 16:50:
[...]
Zeker geen ZKV dus van ASR, aan Vitality blijf ik wel meedoen, ik zit net op 11 maanden van de cashback van de Apple Watch.
Ik heb de update geïnstalleerd, maar de app doet het nu niet meer bij mijThy... schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 17:38:
Meer mensen last van dat de app meldt dat je moet updaten, maar dat er in de Android play store geen update beschikbaar is?
Edit: update is naar de play store gepushed, app doet het weer
Dat zie ik nergens staan......coinman63 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 18:45:
[...]
Je kunt maar 12 maanden aan Vitality meedoen zonder een A.s.r. ziektekostenverzekering te hebben.
https://www.asr.nl/vitality/lidmaatschap
Word lid van a.s.r. Vitality
Iedereen boven de 18 jaar kan lid worden van a.s.r. Vitality. Een voorwaarde is dat je een van de gekoppelde verzekeringen hebt, of deze binnen een jaar afsluit. Bekijk de belangrijkste informatie die je moet weten, voordat je lid wordt.
Dit staat gewoon op de website van ASR.
Zoals @TR1969 zegt staat het gewoon op de website. Maar deze voorwaarde geldt sinds de introductie van Vitality en werd keurig in de voorwaarden genoemd en op de website vermeld. Zou je na een jaar geen ASR verzekering hebben dan wordt je Vitality abonnement beëindigd, althans volgens diezelfde voorwaarden.geeneen643 schreef op zondag 7 november 2021 @ 19:29:
Dat zie ik nergens staan......
Ook blijven steken op 700…funkylicious schreef op zondag 7 november 2021 @ 21:58:
De aanpassing van ASR heeft zijn werk gedaan: voor het eerst dit jaar heb ik mijn weekdoel niet behaald 🙃
Hardlooptraining, zwemtraining en vandaag meer dan twee uur gefietst. Van de week nog keer dag 10k stappen gescoord…. maar niet verder gekomen dan 700.
1x per week extra hardlopen en ik ben er… of die fietsen app moet er snel komen.
Hier staat wat
Heb nu bijna een jaar lang onafgebroken mijn weekdoelen kunnen halen, om dat nog een jaar lang vol te houden met de huidige regels is denk ik echter onrealistisch.
Maar met een weekend Efteling maak je al snel 15k stappen.
1) Ergens anders op de site stond dat Nederlanders al meer dan gemiddeld bewegen. Nu willen ze ons nog meer laten bewegen terwijl we al bovengemiddeld bewegen. Dat brengt juist blessure-risico’s ed mee.
2) Zelfs dan nog levert dat geen reden de bol-bonnen ed in waarde (van 20 naar 15) te verlagen ihkv van meer bewegen. Want je kan niet hoger halen.
Ik ga daarom morgen de klantenservice mailen en vragen om verlaging van het lidmaatschapsgeld. Want je moet nu meer bewegen, niet voor hetzelfde, maar voor minder terwijl je ook nog hetzelfde betaalt.
[ Voor 4% gewijzigd door CyberMania op 07-11-2021 22:48 ]
Die is nu weg, 80% ga ik niet halen want dan is het weer binnen de 20 minuten. Dus het kost me dus minstens 200 punten per week (fiets 4x in de week, maar op twee andere dagen hardloop ik ook nog)
Volgens ASR kan ik dan beter langzaam gaan fietsen omdat ik dan met die nieuwe app dan nog 50 punten haal..

[ Voor 7% gewijzigd door Pino112 op 07-11-2021 23:35 ]
Vanaf december haal je punten met je fietskilometers. Als je de 15km op een dag aantikt, krijg je 100 punten.Pino112 schreef op zondag 7 november 2021 @ 23:34:
Ik ga er ook op achteruit. Normaal haalde ik met een beetje geluk 100 punten voor mijn woon-werk fietsrit, met een beetje tegenwind rijd ik de 6.5km boven de 20 minuten met voldoende hartslag (70%).
Die is nu weg, 80% ga ik niet halen want dan is het weer binnen de 20 minuten. Dus het kost me dus minstens 200 punten per week (fiets 4x in de week, maar op twee andere dagen hardloop ik ook nog)
Volgens ASR kan ik dan beter langzaam gaan fietsen omdat ik dan met die nieuwe app dan nog 50 punten haal..
En dan doe je dat 7 dagen pw en haal je nog je doel van 800 punten niet. Duidelijk dat het ASR niet om bewegen gaat, maar het systeem aanpassen zodat er minder uitgekeerd moet worden. Jammer.Cis schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:01:
[...]
Vanaf december haal je punten met je fietskilometers. Als je de 15km op een dag aantikt, krijg je 100 punten.
Ja, maar 2x 6.5 = 13, dus 50 punten. En zoveel wegen zijn er hier niet dus omfietsen is lastig.Cis schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:01:
[...]
Vanaf december haal je punten met je fietskilometers. Als je de 15km op een dag aantikt, krijg je 100 punten.
Maar het is zo bijzonder dat ik dus nu eigenlijk minder hard moet fietsen dan voorheen om punten te halen
Benieuwd hoe die gaat meten maar wellicht dat gewoon 10min eerder/later uitzetten helpt op de gemiddelde snelheidPino112 schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:06:
[...]
Ja, maar 2x 6.5 = 13, dus 50 punten. En zoveel wegen zijn er hier niet dus omfietsen is lastig.
Maar het is zo bijzonder dat ik dus nu eigenlijk minder hard moet fietsen dan voorheen om punten te halen
Hier staat wat
- 7.500 stappen (50 punten)
- 30 min 60% hartslag (100 punten)
- 15.000 stappen (200 punten, 3x)
- 10.000 stappen (100 punten)
- 30 min 70% hartslag (150 punten)
Zeker moeilijker, maar op zich prima te doen om de weekdoelen te halen.
Of dat prima te doen is ligt aan hoe de rest van je leven eruitziet. Voor heel veel mensen is dit helemaal niet prima te doen. Je bent alleen al gigantisch veel tijd kwijt met 3x per week 15.000 stappen lopen. Dan nog een keer 10.000 en daarnaast nog 2x 30 min trainen. Wanneer moet je dat dan allemaal gaan doen als je een fulltime baan hebt, waarbij je niet fysiek rondjes hoeft te lopen?Longcat schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:54:
Eerste week november zat ik op 1000 punten, waarvan 400 in weekend:
- 7.500 stappen (50 punten)
- 30 min 60% hartslag (100 punten)
- 15.000 stappen (200 punten, 3x)
- 10.000 stappen (100 punten)
- 30 min 70% hartslag (150 punten)
Zeker moeilijker, maar op zich prima te doen om de weekdoelen te halen.
Met anderhalf uur wandelen zit je nog lang niet aan de 15.000 stappen.Johan Bogle schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:02:
Ik denk dat weinig mensen tijd hebben om 3x per week anderhalf uur te gaan lopen, 1 keer een uur en dan nog 2 keer gaan sporten.
Op dagen dat je niet sport, loop een (half) uur in de lunchpauze (50 punten). Fiets een beetje door naar werk of de supermarkt (30 min op 70%, 150 punten). Dan doe je 2x per week een uur hardlopen/racefietsen en/of 15.000 stappen en dan red je de 800 wel.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Ik heb net in de lunch een half uurtje gelopen en ik zit nu op 4000, 3400 door de lunchwandeling, 600 rest
Ipv een uur op de bank hangen en TV kijken wellicht een stukje gaan wandelen ?Livi schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:04:
[...]
Wanneer moet je dat dan allemaal gaan doen als je een fulltime baan hebt, waarbij je niet fysiek rondjes hoeft te lopen?
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Apple watch retour nemen doen ze niet.
Oude punten aanhouden doen ze ook niet.
enige wat ze doen is dat als je door de nieuwe puntentelling niet meer je week of maanddoel behaald uit coulance de 3.5 aan maandkosten terug geven...
Verder enige excuus, van iedereen behaald de punten midden van de maand daarom punten omhoog en dont shoot de messenger.
Is dit een bekend probleem?