• Cis
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 20:34
kiefty14 schreef op maandag 8 november 2021 @ 21:41:
Heb een AW4 voor sporten en stappenteller, nu viel het mij op dat wanneer ik meer dan +15000 stappen maak op een dag staan er in de app er maar 14486 stappen.

Is dit een bekend probleem?
Dubbele stappen met je telefoon worden later afgetrokken.
Verder mag je handmatig geen stappen toevoegen. Die tellen niet mee.

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• kanaltijdbeter
  • Registratie: november 2021
  • Laatst online: 22-11 19:10
*knip* zie het beleid, elke vorm van werving is verboden

[Voor 158% gewijzigd door ZieMaar! op 09-11-2021 13:00]

• Tinusvolkel
  • Registratie: augustus 2014
  • Nu online
Is er al bij iemand al de Apple watch series 7 verzonden? zou pakweg 5 werkdagen zijn en dat is vandaag :)

En hoe vaak synchroniseert Apple gezondheid? want voorheen haalde ik vooral mijn punten met Strava en dat gaat vrijwel direct, maar nu haal ik op de dagen dat ik sport meer punten met stappen dan met de activiteit zelf
dus sync de stappen dan meestal handmatig aangezien hij ooit berst ver achterloopt.

Strava

• darkkingll
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 23-11 13:14
Tinusvolkel schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:48:
Is er al bij iemand al de Apple watch series 7 verzonden? zou pakweg 5 werkdagen zijn en dat is vandaag :)

En hoe vaak synchroniseert Apple gezondheid? want voorheen haalde ik vooral mijn punten met Strava en dat gaat vrijwel direct, maar nu haal ik op de dagen dat ik sport meer punten met stappen dan met de activiteit zelf
dus sync de stappen dan meestal handmatig aangezien hij ooit berst ver achterloopt.
Nog geen verzendbevestiging helaas

• jvdmast
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 26-11 13:13

Voor zover ik weet moet je zelf ASR Vitalitymet Apple Gezondheid sync'en. Tenminste, bij mij herinnert de app me eraan als ik het een poosje niet doe...

[Voor 44% gewijzigd door jvdmast op 11-11-2021 14:18]

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

• Slickk
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 20:12

Ik heb het idee dat Apple Gezondheid meestal gaat syncen als ik de Vitality app open, soms doe ik het nog handmatig via Trackers en apps -> Synchroniseer.

• Tinusvolkel
  • Nu online
Dan ervaar ik hetzelfde als jullie @Slickk en @jvdmast dus dan ligt het niet aan mij :)

Strava

• Slickk
Bij een laatste activiteit was hartslag 132 gemiddeld, 133 nodig voor 70% en ik kan het niet verder inkorten want dan is die minder dan een uur. Voorheen kreeg ik 300 punten en nu slechts 150. Beetje jammer dit. :P

• Tinusvolkel
  • Nu online
Slickk schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:29:
Bij een laatste activiteit was hartslag 132 gemiddeld, 133 nodig voor 70% en ik kan het niet verder inkorten want dan is die minder dan een uur. Voorheen kreeg ik 300 punten en nu slechts 150. Beetje jammer dit. :P
Uurtje lopen is hier pakweg 10k stappen dus zit je dan al niet aan de 15k stappen vandaag? dan heb je iig 200 punten.

Strava

• asc366
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 25-11 11:55
da's mooi doorlopen :) ik reken met 1000 stappen per 10 minuten (da's dus 6000 stappen per uur)

EDIT: Oh, hardlopen, nevermind :)

[Voor 16% gewijzigd door asc366 op 11-11-2021 16:33]

• Slickk
Tinusvolkel schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:31:
[...]

Uurtje lopen is hier pakweg 10k stappen dus zit je dan al niet aan de 15k stappen vandaag? dan heb je iig 200 punten.
Klopt precies qua aantal stappen met dat uurtje hardlopen, maar was een thuiswerkdagje dus kwam op 13.5k uit. 8)7 Dit was al eerder deze week dus die laatste 1.5k erbij lukt ook niet meer.

[Voor 9% gewijzigd door Slickk op 11-11-2021 16:33]

• Tinusvolkel
  • Nu online
Slickk schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:33:
[...]

Klopt precies qua aantal stappen met dat uurtje hardlopen, maar was een thuiswerkdagje dus kwam op 13.5k uit. 8)7 Dit was al eerder deze week dus die laatste 1.5k erbij lukt ook niet meer.
1500x met je arm schudden werkt ook >:) alleen dat is wel een beetje veel, meestal doe ik ze de laatste paar 100

Strava

• missTweakers
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 25-11 15:51
Weten jullie al hoe je nou punten kan verdienen met sportlessen (dus zonder hartslagmeter). https://www.asr.nl/vitality/nieuw-in-de-app
"Je vindt deze nieuw features in de app onder challenges, sportlessen & evenementen."
maar ik kan dat niet vinden. Jullie wel?

• Tinusvolkel
  • Nu online
missTweakers schreef op donderdag 11 november 2021 @ 17:29:
Weten jullie al hoe je nou punten kan verdienen met sportlessen (dus zonder hartslagmeter). https://www.asr.nl/vitality/nieuw-in-de-app
"Je vindt deze nieuw features in de app onder challenges, sportlessen & evenementen."
maar ik kan dat niet vinden. Jullie wel?
Staat zo te zien nog niet aan de app, maar gaat via champ wat ik uit het onderstaande filmpje haal. Maar als ik op die site kijk dan krijg ik binnen 45 minuten rijden niks gevonden dus ga hier iig niet veel aan hebben...

In het filmpje zie ik ook evenementen staan dus dan kan wel interessant zijn voor m'n jaardoel als ik aan hardloopwedstrijden mee doe.

Strava

• Trichoglossus
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 26-11 17:21
Vandaag 12.000 stappen gezet, maar de vitality app vindt het goed voor 200 punten. Hmm okay, weekdoel gehaald vandaag, snel inwisselen voor een waardebon

• jvdmast
Trichoglossus schreef op donderdag 11 november 2021 @ 18:48:
Vandaag 12.000 stappen gezet, maar de vitality app vindt het goed voor 200 punten. Hmm okay, weekdoel gehaald vandaag, snel inwisselen voor een waardebon
Huh, nu 12043 om precies te zijn, maar gewoon 100 punten.

• Aggressor
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 22:28
Ik heb mijn weekdoelalweer binnen.
4 x 15.000 stappen....

Gister ging ik een uurtje hardlopen...hartslag gemiddeld 150.
En dan maar 200 punten krijgen .. :(

Kan ik net zo goed 20min crosstrainer...20min hardlopen en beetje wandelen...dan haal ik de 15 000 stappen ook wel :p

• Nicap
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 23:26

Nicap

Tsssk....

Ja, dat hardlopen is wel een beetje uit sync gaan lopen. Ik woon circa 3,5 km van m'n werk en ga meerdere keren per week wandelen. Die dagen kom ik makkelijk aan de 200 punten. Mijn vrouw kan dat niet en doet veel hardlopen. Maar die loopt steeds achter op mij met de punten en is not amused 😂

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

• hjiiwab
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 12-11 23:07
gysman11 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 21:48:
Klacht verstuurd. (en verzoek iedereen ook zijn eigen verhaal te delen met ASR).
https://www.asr.nl/over-asr/klachtenformulier

Geachte directie ASR,

Onaangenaam verrast was ik bij de ontvangst van de email over de aanpassing van de voorwaarden van ASR vitality.

Er wordt begonnen met de opmerking: "Dagelijks bewegen is zeer belangrijk en dat stimuleren we graag. Daarom deze update".

Laat ik beginnen met het volgende: ik vind dagelijks bewegen belangrijk, en laat me graag stimuleren. Daarom doe ik mee met het ASR vitality programma. En nu dan toch een aantal wijzgingen. En gek genoeg vind ik deze wijgingen helemaal niet stimulerend. Op de website lees ik in de toelichting het volgende:

<knip>

Het zou ASR sieren als ze een van de volgende dingen zou doen:

1) zeg gewoon waar het op staat: "ASR vitality is te succesvol gebleken, wij hebben het doorzettingsvermogen van de deelnemers onderschat. Dit is te duur, en daarom passen we de voorwaarden aan.
of:
2) we hebben een inschattingsfout gemaakt bij het communiceren van deze ondoordachte wijziging in de voorwaarden, en daarom gaan we dit heroverwegen. We komen er spoedig op terug.

Ik hoor graag van u.

Met vriendelijke fitte groeten,
Gedaan. Misschien dat het een idee is om ook bij de playstore en applestore een negatieve beoordeling te plaatsen? Iig bij de Google Playstore zijn hier al veel opmerkingen geplaatst.

• gysman11
  • Registratie: juli 2010
  • Niet online
App store apple ook negatieve review gegeven, met zelfde motivatie.

• JohanNL
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 00:47
Haha, al die reviews in de app en playstore :')
Maar inderdaad, waarschijnlijk de enige manier om ze nog laten proberen te bewegen.

📈 Voordelig, eenvoudig & gespreid beleggen in aandelen 💸

• Livi
  • Registratie: oktober 2021
  • Laatst online: 06:19
Michaelg schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:35:
[...]

Ipv een uur op de bank hangen en TV kijken wellicht een stukje gaan wandelen ?:) Heeft allemaal te maken met prioriteiten en er tijd voor maken. Ook al is dit misschien niet het meest populaire antwoord :).
Wanneer lig ik op de bank? Als ik dat al eens doe dan zijn mijn kinderen thuis en dan kan ik niet zo de deur uitlopen. Wandelen met kinderen erbij kan, maar is eindeloos traag en schiet niet op qua stappenaantal (ivm stoppen voor elk blaadje, takje, speeltuin, hondje).

• Batavia
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 22:21
Livi schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:25:
[...]

Wanneer lig ik op de bank? Als ik dat al eens doe dan zijn mijn kinderen thuis en dan kan ik niet zo de deur uitlopen. Wandelen met kinderen erbij kan, maar is eindeloos traag en schiet niet op qua stappenaantal (ivm stoppen voor elk blaadje, takje, speeltuin, hondje).
ik loop wel eens (letterlijk) rondjes rond mijn kinderen precies om hier een andere balans in te krijgen

• Tinusvolkel
  • Nu online
[...]

Is dan toevallig de wederhelft niet thuis? (tenminste als die überhaupt nog in het zicht is...)

Hier is het ook vaak sporten om 6 uur smorgens of om 9 uur savond's.
Op het werk kan ik ook douchen dus daar doen we ook regelmatig een rondje wat het iets makkelijker maakt, maar het is toch vaak een heel geplan vooral toen ik in m'n marathonschema zat.

Verder breng ik de kinderen regelmatig te voet naar school dus dat levert ook al mooi wat stappen op.

Strava

• Michaelg
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 26-11 17:46
[...]

Je werkt 8 uur op een dag (misschien beetje woon werk verkeer erbij en je zit op 9 a 10? laten we voor het gemak maar even 10 pakken).
Je slaapt 8 uur per dag. Dat betekent dat je nog 6 uur over hebt in je dag om zaken gedaan te krijgen. Het argument " ik heb geen tijd" is een non argument. Het gaat om tijd ergens voor vrij maken en daar prioriteiten aangeven.
Geen aanval of verwijt hoor, maar mensen mogen best een kritisch kijken naar het argument " geen tijd ".

• Joosie200
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
Ik slaap 8 uur, werk 8 uur. Hou ik 8 uur over. Wat ik zelf doe na het dichtklappen van de laptop de deur uit. Half uur sporten en dan bezig met avondeten. Het is makkelijker om punten met hartslag te pakken in een half uur sporten (hardlopen, fietsen, stevig doorwandelen) dan om 15k stappen te zetten met bureauwerk.

Wat ik wel merk: voorheen verzamelde ik 200 punt per 30 min, dat is nu 150 per 30 min. Voorheen was ik na vier dagen sporten klaar. Nu mag ik 6 dagen mijn best doen, want met 5 kom ik 50 punten tekort.

• Livi
  • Registratie: oktober 2021
  • Laatst online: 06:19
Tinusvolkel schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:39:
[...]

Is dan toevallig de wederhelft niet thuis? (tenminste als die überhaupt nog in het zicht is...)

Hier is het ook vaak sporten om 6 uur smorgens of om 9 uur savond's.
Op het werk kan ik ook douchen dus daar doen we ook regelmatig een rondje wat het iets makkelijker maakt, maar het is toch vaak een heel geplan vooral toen ik in m'n marathonschema zat.

Verder breng ik de kinderen regelmatig te voet naar school dus dat levert ook al mooi wat stappen op.
De wederhelft is zeker in zicht. Maar alsnog ben ik doordeweeks of de hele dag aan het werk of de hele dag met mijn kinderen (dan is mijn man aan het werk).

In het weeekend sport ik zowel op zaterdag als op zondag, maar dat is niet genoeg om de punten te halen. 's ochtends vroeg en' s avonds laat is het hier in de winter te gevaarlijk om een eind te gaan wandelen.

Ik heb niet de ambitie om mijn hele leven in het teken te zetten van asr Vitality. Dat gaat mij veel te ver.

• gysman11
  • Niet online
JohanNL schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:06:
Haha, al die reviews in de app en playstore :')
Maar inderdaad, waarschijnlijk de enige manier om ze nog laten proberen te bewegen.
funny _/-\o_

• Thy...
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 22:59
Radar wil aandacht besteden aan de gewijzigde voorwaarden van de App, dus als je je mening wil geven kan je je contactgegevens bij ze achterlaten!

Ik moet zeggen, ik dacht in eerste instantie dat de aanpassing geen probleem voor mij zou zijn maar heb me vergist. Zelfs met 4x per week 40 minuten fietsen van+naar kantoor en 1x 40 minuten hardlopen zit ik nog op de 750 punten. Één dag missen, of in het weekenden geen 7500 stappen erbij halen en ik loop de punten al mis. En dat alleen maar voor €11,50 (15 - 3,50) aan bolbonnen is het zeer niet waard.

[Voor 4% gewijzigd door Thy... op 12-11-2021 15:24]

• gysman11
  • Niet online
@hierboven: Done.

Het zijn dus volgens mij drie dingen:

1) Je krijgt minder punten voor dezelfde activiteit. Weekdoelen zijn dus lastiger te behalen.
2) Je krijgt minder bol.com tegoed voor dezelfde hoeveelheid behaalde weekdoelen.
3) Ondanks het feit dat a.s.r. aangeeft dat er in de cashback van de iWatch niets wijzigt (het aantal te behalen punten blijft gelijk) is het doordat je minder punten krijgt toch lastiger om je maanddoel en daarmee je cashback te behalen.

[Voor 93% gewijzigd door gysman11 op 12-11-2021 15:31]

• evjatar
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 20:40
Thy... schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 15:23:
Radar wil aandacht besteden aan de gewijzigde voorwaarden van de App, dus als je je mening wil geven kan je je contactgegevens bij ze achterlaten!

Ik moet zeggen, ik dacht in eerste instantie dat de aanpassing geen probleem voor mij zou zijn maar heb me vergist. Zelfs met 4x per week 40 minuten fietsen van+naar kantoor en 1x 40 minuten hardlopen zit ik nog op de 750 punten. Één dag missen, of in het weekenden geen 7500 stappen erbij halen en ik loop de punten al mis. En dat alleen maar voor €11,50 (15 - 3,50) aan bolbonnen is het zeer niet waard.
Ik heb 2 weken geleden contact opgenomen met Radar en werd vandaag gebeld. Ze waren inderdaad geïnteresseerd in de wijzigingen en hoe je als deelnemer aan het kortste eind trekt door de veranderingen. Ze gaan me iig terugbellen.

• Trichoglossus
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 26-11 17:21
jvdmast schreef op donderdag 11 november 2021 @ 19:37:
[...]

Huh, nu 12043 om precies te zijn, maar gewoon 100 punten.
Gewoon 200...misschien eenmalig foutje?

• Cis
Wat ik nu vooral waardeloos vindt, is dat de Sync van Google en Garmin continu achterloopt. Het begint obsessief te worden. Daarnaast worden Strava activiteiten soms helemaal niet goed opgepakt (uur binnen sporten levert soms geen punten op, omdat Strava zegt dat de beweegtijd 23 minuten is.

Je moet verdorie nog goed gaan rekenen om op je weekdoel uit te komen. (Is uiteraard wel weer goed voor je brein. Mentale vitaliteit ;) )

• oohh
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 23:27
Voor de mensen met een Apple Watch en oude voorwaarden die in het eerste jaar van hun Vitality lidmaatschap ook een Ditzo of Amersfoortse zorgverzekering hadden is het wellicht mogelijk om over te stappen naar een andere zorgverzekering

Volgens de voorwaarden van Vitality moet je binnen 12 maanden een zorgverzekering van ASR hebben, maar aan die regel kun je ook voldoen als je deze alleen het eerste jaar had en aan het einde van het tweede jaar opzegt.
2.6 De deelname wordt door ons beëindigd:
- als er gedurende een periode van 12 maanden geen te combineren verzekering is afgesloten; is de deelname om deze reden beëindigd, dan kunt u gedurende 6 maanden niet opnieuw deelnemer aan a.s.r. Vitality worden zonder een met a.s.r. Vitality te combineren verzekering af te sluiten. Welke verzekeringen u kunt combineren met a.s.r. Vitality vindt u op www.asr.nl/vitality/verzekeringen;
Aangezien ik zelf geen aanvullende verzekeringen heb, denk ik dat ik van verzekering ga wisselen.

• Sovieto
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 26-11 09:12
Michaelg schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 13:18:
[...]

Je werkt 8 uur op een dag (misschien beetje woon werk verkeer erbij en je zit op 9 a 10? laten we voor het gemak maar even 10 pakken).
Je slaapt 8 uur per dag. Dat betekent dat je nog 6 uur over hebt in je dag om zaken gedaan te krijgen. Het argument " ik heb geen tijd" is een non argument. Het gaat om tijd ergens voor vrij maken en daar prioriteiten aangeven.
Geen aanval of verwijt hoor, maar mensen mogen best een kritisch kijken naar het argument " geen tijd ".
De mensen die dit zeggen mogen zich wel eens even in andere mensen inleven

• JohanNL
oohh schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:40:
Voor de mensen met een Apple Watch een oude voorwaarden die in het eerste jaar van hun Vitality lidmaatschap ook een Ditzo of Amersfoortse zorgverzekering hadden is het wellicht mogelijk om over te stappen naar een andere zorgverzekering

Volgens de voorwaarden van Vitality moet je binnen 12 maanden een zorgverzekering van ASR hebben, maar aan die regel kun je ook voldoen als je deze alleen het eerste jaar had en aan het einde van het tweede jaar opzegt.

[...]

Aangezien ik zelf geen aanvullende verzekeringen heb, denk ik dat ik van verzekering ga wisselen.
Goed punt en zelfs met bepaalde aanvullende verzekeringen zijn er alsnog andere partijen die voordeliger kunnen zijn.
De tandmodule van Ditzo is bijvoorbeeld heel erg duur voor wat het biedt, daar zijn zelfs met de cashback eraf wel andere goedkopere alternatieven voor te bedenken.
De premie van de natura basisverzekering van Ditzo is ook fors gestegen, waardoor zij nu wel echt aan de prijs zijn en helemaal met max ER.

• Taigu
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 23:12

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• Cis
Voor de mensen met een Apple Watch en oude voorwaarden die in het eerste jaar van hun Vitality lidmaatschap ook een Ditzo of Amersfoortse zorgverzekering hadden is het wellicht mogelijk om over te stappen naar een andere zorgverzekering

[...]

Dat is interessant! Kunnen we dat bevestigd krijgen vanuit ASR? Directer: is er iemand die dat al heeft nagevraagd bij ASR en het zwart of wit heeft gekregen? :)

• Michaelg
Sovieto schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:48:
[...]

De mensen die dit zeggen mogen zich wel eens even in andere mensen inleven
Ik heb dit puur tegen mensen die zeggen dat ze de doelen niet meer gaan halen omdat ze er geen tijd voor hebben. Dat is een non argument. Zeg dan gewoon duidelijk dat je prioriteiten niet liggen bij het halen van de punten en dat je er geen tijd voor over hebt om dat wel te behalen.

Die dooddoener "ik heb er geen tijd voor", is daarmee echt te makkelijk en te kort door te bocht.

• Johan Bogle
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 23:31
Ik sport 4x per week en ben aardig fit. Laatste keer zorgkosten was 6 jaar geleden. Desondanks haal ik met de nieuwe regels de punten niet meer. Jammer, maar dit programma is dood.

• Tom-Z
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 00:30
Johan Bogle schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 14:37:
Ik sport 4x per week en ben aardig fit. Laatste keer zorgkosten was 6 jaar geleden. Desondanks haal ik met de nieuwe regels de punten niet meer. Jammer, maar dit programma is dood.
Wat doe je dan voor 'n sport? Met 4x per week een uurtje kan je 800 punten halen.

• Johan Bogle
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 23:31
Tom-Z schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 14:53:
[...]

Wat doe je dan voor 'n sport? Met 4x per week een uurtje kan je 800 punten halen.
2x per week HIIT (300 punten) en 2 a 3x per week krachttraining (450 bij 3x) alleen bij 5x per week haal ik het, mits ik ook nog een keer 7500 stappen zet. Absurd.

• Sovieto
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 26-11 09:12
Michaelg schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 14:19:
[...]

Ik heb dit puur tegen mensen die zeggen dat ze de doelen niet meer gaan halen omdat ze er geen tijd voor hebben. Dat is een non argument. Zeg dan gewoon duidelijk dat je prioriteiten niet liggen bij het halen van de punten en dat je er geen tijd voor over hebt om dat wel te behalen.

Die dooddoener "ik heb er geen tijd voor", is daarmee echt te makkelijk en te kort door te bocht.
Ik erger me dood aan je reacties. En dan neem je ook nog de woorden ‘kort door de bocht’ in je mond. Kijk even In de spiegel zou ik zeggen

• Cis
Sovieto schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 18:17:
[...]

Ik erger me dood aan je reacties. En dan neem je ook nog de woorden ‘kort door de bocht’ in je mond. Kijk even In de spiegel zou ik zeggen
Dit dus!
Ik heb 2 kinderen en een heel passieve kantoorbaan. We hebben geen oppas (geen opa/oma/andersoortig), dus regelen alles zelf.
Om aan mijn punten te komen, loop ik naar de KDV en basisschool. Soms nog even een rondje erachteraan. Daarmee heb ik de de eerste 5000 stappen al binnen. In de lunch ook nog even een rondje en uiteindelijk 10.000+ .
Daarnaast sport ik 2 a 3 keer per week. Als mijn vrouw weg is, doe ik thuis Ring Fit of HIIT voor de tv. Dat kost me een uurtje en levert 200 punten op.
Op zaterdag of zondag wandelen we door het bos met de kinderen (100 punten voor stappen) en vaak fietsen we er heen, waardoor ik ook nog 60% hartslag haal. Dus dan zijn de 200 punten op hartslag binnen.

Sportief / in beweging zijn is een keuze. Ik kan ook elke avond een netflix serie kijken. Dan lig ik op de bank met een hartslag 70bpm. Ook lekker natuurlijk. Maar dat doe ik het liefst ná het sporten. Zo heb je een sportieve avond en een relaxte afsluiting.

TL;DR de spiegel is voor iedereen anders. Maar door alleen de mokken over alles wat niet haalbaar is, kom je geen stap verder.

• JohanNL
@Cis Wat ASR gewoon wil is dat je zo af en toe de doelen niet haalt, waarna het puntenaantal naar beneden gaat en je het wellicht wel weer haalt, waarna de punten weer omhoog gaan en je het weer niet haalt.
Op die manier haal je dan nog maar 1 of 2 keer je weekdoel per maand, maar wordt je alsnog beloond.
Of tenminste dat proberen ze je te doen denken bij ASR; er staat dacht ik ook ergens iets dat je bij slechts 1 keer per maand je weekdoel halen je al winst kunt hebben bij hun programma.
Uiteindelijk is dat dan ook maar de vraag want voor een bol/zalando bon is een weekdoel nog maar €3,75 waard en uiteraard kan een bedrijf als ASR ( via Sparco ) deze goedkoper dan de nominale waarde inkopen.
Dan nog een stukje publiciteit/reclame voor het merk ASR en wat mogelijk resulteert in een hogere afname van hun zorgverzekeringen, maar ook andere verzekeringen.

Dit was altijd al het idee, maar wij waren te fanatiek bezig waardoor we veel te veel beloningen hebben verzameld.

Enfin, ik ben heeeel benieuwd naar wat er uit dat Radar onderzoek gaan komen en of er mogelijk nog een uitzending voor komt :Y)
Soms gaan bedrijven dan door hun knieën, wie weet, en anders komen we denk ik wel te weten of ze echt staan voor hun maatschappelijke/duurzame ambities of dat het puur reclame is/was.

• Thy...
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 22:59
Cis schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:40:
[...]

Dit dus!
Ik heb 2 kinderen en een heel passieve kantoorbaan. We hebben geen oppas (geen opa/oma/andersoortig), dus regelen alles zelf.
Om aan mijn punten te komen, loop ik naar de KDV en basisschool. Soms nog even een rondje erachteraan. Daarmee heb ik de de eerste 5000 stappen al binnen. In de lunch ook nog even een rondje en uiteindelijk 10.000+ .
Daarnaast sport ik 2 a 3 keer per week. Als mijn vrouw weg is, doe ik thuis Ring Fit of HIIT voor de tv. Dat kost me een uurtje en levert 200 punten op.
Op zaterdag of zondag wandelen we door het bos met de kinderen (100 punten voor stappen) en vaak fietsen we er heen, waardoor ik ook nog 60% hartslag haal. Dus dan zijn de 200 punten op hartslag binnen.

Sportief / in beweging zijn is een keuze. Ik kan ook elke avond een netflix serie kijken. Dan lig ik op de bank met een hartslag 70bpm. Ook lekker natuurlijk. Maar dat doe ik het liefst ná het sporten. Zo heb je een sportieve avond en een relaxte afsluiting.

TL;DR de spiegel is voor iedereen anders. Maar door alleen de mokken over alles wat niet haalbaar is, kom je geen stap verder.
Hartstikke leuk natuurlijk, maar het klinkt alsof je (een groot deel van) deze sportactiviteiten ook zou doen als je van ASR geen beloning zou krijgen. Het idee van de app is dat het je motiveert net ff wat meer te bewegen dan je uit jezelf zou doen.

Met de oude puntentelling ging ik 3 a 4x per week op de fiets naar mn werk, en als ik het dan net niet haalde liep ik als extra nog een rondje hard in het weekend, die €16,50 per maand aan Bol bonnen motiveerde mij dat wel te doen.

Maar nu moét ik 4x per week op de fiets naar mijn werk én op 2 andere dagen nog een half uur hardlopen voor maarliefst €11,50 aan Bol bonnen per maand. Ik vind het lekker om te bewegen, en als ik iets heb wat mij motiveert om net even wat vaker per week dat te doen is het top, maar nu moét je er elke dag mee bezig zijn van de app en is de motivatie (geld) lager. Dan haal ik daar geen motivatie meer vandaan (en beweeg ik dus alleen nog uit eigen motivatie).

Het gaat er niet zozeer om mensen het nog kunnen halen, maar of mensen het nog willen halen.

• Flappiewappie
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 26-11 12:02
Nou de maand premies zijn binnen, even aan het rekenen geslagen:

Verschil Ditzo met Zilveren Kruis (Inclusief 1% korting voor het gehele jaar in een keer betalen, gooedkoopste via Pricewise) 86 euro met 385 ER en 138 met 885 ER op jaarbasis. Als je daar a.s.r. Vitality (3,50 p/m) bij optelt kom je op 128 en 181 euro verschil uit.

Maximale wat je echt kunt terug verdienen met a.s.r. vitality is 180 euro aan bol.com kado bonnen. Dus in principe is Ditzo met maximale ER en a.s.r. niet meer de goedkoopste optie (behalve als je Apple Watches, aanvullende verzekeringen en combinatie kortingen -voor mij 20 euro- van Ditzo mee gaat rekenen).

Voor mij zal de 180 euro terugverdienen sowieso niet gehaald gaan worden (zal eerder richting de helft gaan). Dus in combinatie met maximale ER is Zilveren Kruis de voordeligere optie -zeker aangezien ik eigenlijk geen nieuwe AW nodig heb en ook geen aanvullende verzekering nodig heb.

Even het sommetje uit de TS herhaald voor mijzelf:
Met bovenstaande aanpak pakte ik denk ik 75% van het maximum wat je kan terug verdienen. Ikzelf heb geen aanvullende verzekeringen en Ditzo met maximale eigen risico. Ik kom dan uit op:
Jaarpremie € 1.164,24 Ditzo
a.s.r. Vitality Jaarpremie 42,- (korting geldt niet meer)
Cashback Apple Watch: (voor mij eigenlijk niet meer relevant - maar ongeveer 10 euro nu realistisch)
Cadeaubonnen: elke 8 weken ongeveer een bol.com cadeau kaart = +-7,50 euro per maand
Dat is omgerekend ongeveer 83 euro per maand aan Zorgpremie
Belangrijk om te vermelden is dat je wel een Apple Watch/sport horloge moest willen, en dan niet opeens nodeloos dingen bij bol.com gaat bestellen
dat is dus 83p/m (82 als ik mijn combikorting meeneem) vs 85/pm via Zilveren Kruis - mits ik dan maar alsnog een Apple Watch neem (tegen mijn zin..., :P). En owjah - ook met de wetenschap dat indien ik dus dit nu heb berekend - er volgend jaar andere wellicht nog andere voorwaarden tegen overstaan. Ik slaap er nog een nachtje over.

[Voor 40% gewijzigd door Flappiewappie op 13-11-2021 21:28]

Hier staat wat

• CyberMania
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 06:12
Het gaat er niet om of het makkelijk te behalen is wel of niet.

Je moet nu (a) meer doen, niet voor hetzelfde maar (b) voor minder (bijv cadeaubonnen nog maar 15 ipv 20 euro) - maar wel tegen (c) hetzelfde lidmaatschapsgeld!

[Voor 5% gewijzigd door CyberMania op 13-11-2021 21:31]

• Patavorene
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 23-11 14:29
Weet iemand of je als huidige Ditzo klant ook weer 3 maanden gratis ASR Vitality krijgt?

• TR1969
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 23:13
Patavorene schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 22:20:
Weet iemand of je als huidige Ditzo klant ook weer 3 maanden gratis ASR Vitality krijgt?
is voor zover ik weet alleen voor nieuwe leden. vorig jaar kreeg ik het daarom ook niet.

• Timmy
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 06:04
Patavorene schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 22:20:
Net als vorig jaar geldt dit alleen voor nieuwe klanten.

4225 Wp (8 x 325 Wp oost & 5 x 325 Wp west)

• Jorco
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 21:15
Met de oude puntentelling interesseerde het mij niet zoveel, maar met de nieuwe telling (en straks wellicht een nieuwe Apple Watch) zal het nodig zijn om 3500 punten per maand te halen.

Echter wanneer ik mijn doel van 800 punten heb behaald dan lijkt de teller te stoppen.

Zie hieronder een voorbeeld waarbij ik gisteren (zaterdag) nog 100 of 150 punten extra had verdiend. Deze lijken er nergens bij te komen. Dan wordt het wel heel erg ingewikkeld om die 3500 per maand te behalen.

Daarnaast kon je met de oude telling bij een kleine blessure een paar dagen rust houden en dat daarna of ervoor compenseren. Dat kan nu ook niet meer omdat je wordt "gedwongen" minstens 5 zeer actieve dagen te hebben.

[Voor 43% gewijzigd door Jorco op 14-11-2021 08:26]

PSN ID = Jorco

• Tinusvolkel
  • Nu online
Timmy schreef op zondag 14 november 2021 @ 07:38:
[...]

Ik ga ook nieuwe klant worden van ditzo maar heb al Vitality en al 4 maanden gratis gehad via friends code dus krijgt ik nu ook nog 3 maanden gratis Vitality?

Verder gaat het bij mij qua kosten niet veel uitmaken. Heb alles zo goedkoop mogelijk alleen fysio erbij en zou bij anderzorg 104,75 betalen en nu bij ditzo 104,25.
Krijg dan nog wel cashback op de fysio wat de kosten voor Vitality compenseert.

Strava

• sham27
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 22:39

[...]

Niet volgens de algemene voorwaarden:

De deelname wordt door ons beëindigd:
- op de dag dat de te combineren verzekering (voor u) wordt beëindigd in verband met het bereiken van de
overeengekomen einddatum of pensioengerechtigde leeftijd, tenzij er nog een andere te combineren verzekering loopt of wordt gesloten

Polestar 2 ‘20 | AWD | Performance | Pilot | Plus | Void - BMW R1200GS Rallye '17 - VW e-Golf ‘20

• Michaelg
Jorco schreef op zondag 14 november 2021 @ 08:24:
Met de oude puntentelling interesseerde het mij niet zoveel, maar met de nieuwe telling (en straks wellicht een nieuwe Apple Watch) zal het nodig zijn om 3500 punten per maand te halen.

Echter wanneer ik mijn doel van 800 punten heb behaald dan lijkt de teller te stoppen.

Zie hieronder een voorbeeld waarbij ik gisteren (zaterdag) nog 100 of 150 punten extra had verdiend. Deze lijken er nergens bij te komen. Dan wordt het wel heel erg ingewikkeld om die 3500 per maand te behalen.

Daarnaast kon je met de oude telling bij een kleine blessure een paar dagen rust houden en dat daarna of ervoor compenseren. Dat kan nu ook niet meer omdat je wordt "gedwongen" minstens 5 zeer actieve dagen te hebben.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als je naar de punten gaan voor de cashback zul je zien dat deze wél gewoon verder door loopt.

• Jorco
Michaelg schreef op zondag 14 november 2021 @ 09:07:
[...]

Als je naar de punten gaan voor de cashback zul je zien dat deze wél gewoon verder door loopt.
Aangezien ik zelf nu een Samsung gebruik (Android) kan ik dus blijkbaar niet de cashback van de Apple Watch (die mijn partner gebruikt) inzien?
Bestellen van dat ding was ook al een issue.

Lekker gebruiksvriendelijk.

Ik gebruik zelf namelijk een Garmin om mijn activiteiten te registreren.

PSN ID = Jorco

• GZFan
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 20:38
Jorco schreef op zondag 14 november 2021 @ 09:12:
[...]

Aangezien ik zelf nu een Samsung gebruik (Android) kan ik dus blijkbaar niet de cashback van de Apple Watch (die mijn partner gebruikt) inzien?
Bestellen van dat ding was ook al een issue.

Lekker gebruiksvriendelijk.

Ik gebruik zelf namelijk een Garmin om mijn activiteiten te registreren.
Je hebt die Apple Watch 'met een omweg' besteld. Wat mij betreft is het dan logisch dat je de voortgang van de cashback dan ook via die omweg moet bekijken.

[Voor 27% gewijzigd door GZFan op 14-11-2021 09:29]

Sony Ericsson K750i > Sony Ericsson K770i > HTC Hero > HTC Dream > Sony Xperia U > Motorola Moto G 2014 > Xiaomi Mi A1

• Jorco
GZFan schreef op zondag 14 november 2021 @ 09:25:
[...]

Je hebt die Apple Watch 'met een omweg' besteld. Wat mij betreft is het dan logisch dat je de voortgang van de cashback dan ook via die omweg moet bekijken.
Het is relatief eenvoudig om een dergelijk overzicht in te bouwen dus zo logisch vind ik dat niet.

Daarnaast heb ik (en waarschijnlijk ben ik daarin lang niet de enige) voor een dergelijke omweg gekozen omdat het aanbod anders enkel bestaat uit een Fitbit. Ze zouden de niet-Apple leden best wat meer mogelijkheden mogen bieden zoals Samsung Galaxy Watch, Garmin's, Polar, e.d.

PSN ID = Jorco

• Flappiewappie
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 26-11 12:02
Timmy schreef op zondag 14 november 2021 @ 07:38:
[...]

met als toevoeging:
Let op: je krijgt alleen 3 maanden gratis a.s.r. Vitality als je nog niet eerder gebruik hebt gemaakt van een kortingsactie van a.s.r. Vitality.

En alleen voor nieuwe klanten was vorig jaar niet het geval - iedereen die combinatie Ditzo + ASR al had kreeg ook de eerste 4 maanden gratis (ik heb dit gecheckt en dat klopt) laatste incasso was januari en toen zijn ze in juni weer begonnen.

Dit komt dus nieuwe sowieso te vervallen (toch ook weer 14 euro...)

Hier staat wat

• oohh
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 23:27
sham27 schreef op zondag 14 november 2021 @ 08:48:
[...]

Niet volgens de algemene voorwaarden:

De deelname wordt door ons beëindigd:
- op de dag dat de te combineren verzekering (voor u) wordt beëindigd in verband met het bereiken van de
overeengekomen einddatum of pensioengerechtigde leeftijd, tenzij er nog een andere te combineren verzekering loopt of wordt gesloten
Ik denk dat je gelijk hebt en dat ik niet goed gelezen heb. Ik ga even nadenken wat handig is, maar waarschijnlijk blijf ik dan wel bij Ditzo.

• henkebek
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 26-11 10:41
Wát een premiestijging bij Ditzo. Het kon kennelijk allemaal echt niet meer uit. Dan maar naar FBTO of Zilveren Kruis.

• JohanNL
henkebek schreef op zondag 14 november 2021 @ 12:51:
Wát een premiestijging bij Ditzo. Het kon kennelijk allemaal echt niet meer uit. Dan maar naar FBTO of Zilveren Kruis.
Maar als je al deelnemer bent van Vitality, dan wordt je deelname wel beëindigd zoals ik de voorwaarden begrijp en hierboven staat.

Tegelijkertijd moeten we ook nog rekening houden met deze voorwaarde:

'' ASR Vitaliteit & Preventieve Diensten B.V. kan op ieder moment stoppen met het aanbieden van a.s.r. Vitality. U wordt
hierover minimaal drie maanden van tevoren geïnformeerd. De verdiende a.s.r. Vitality Punten, de a.s.r. Vitality Status en
de behaalde beloningen bij a.s.r. Vitality Partners vervallen per datum van stoppen van a.s.r. Vitality. Na het stopzetten
kunt u geen rechten meer ontlenen aan de a.s.r. Vitality Punten, de a.s.r. Vitality Status en de niet verzilverde beloningen.

''

Nu we weten dat ze '' zomaar '' de regels/voorwaarden kunnen wijzigen, is dit toch wel een dingetje, zeker voor degenen die ( willen ) beginnen met de AW cashback.

• henkebek
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 26-11 10:41
JohanNL schreef op zondag 14 november 2021 @ 13:24:
[...]

Maar als je al deelnemer bent van Vitality, dan wordt je deelname wel beëindigd zoals ik de voorwaarden begrijp en hierboven staat.

'' ASR Vitaliteit & Preventieve Diensten B.V. kan op ieder moment stoppen met het aanbieden van a.s.r. Vitality. U wordt
hierover minimaal drie maanden van tevoren geïnformeerd. De verdiende a.s.r. Vitality Punten, de a.s.r. Vitality Status en
de behaalde beloningen bij a.s.r. Vitality Partners vervallen per datum van stoppen van a.s.r. Vitality. Na het stopzetten
kunt u geen rechten meer ontlenen aan de a.s.r. Vitality Punten, de a.s.r. Vitality Status en de niet verzilverde beloningen.

''

Nu we weten dat ze '' zomaar '' de regels/voorwaarden kunnen wijzigen, is dit toch wel een dingetje, zeker voor degenen die ( willen ) beginnen met de AW cashback.
Met cashback zit je inderdaad "vast" aan Ditzo/ASR en word je in feite dubbel gepakt. Ik had sowieso al opgezegd vanwege de nieuwe voorwaarden...

• ZeRoC00L
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
Je kunt ook F1 kijken en een training aanzetten. Goed voor je hartslag.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Longcat
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 00:52
Longcat schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:54:
Eerste week november zat ik op 1000 punten, waarvan 400 in weekend:
- 7.500 stappen (50 punten)
- 30 min 60% hartslag (100 punten)
- 15.000 stappen (200 punten, 3x)
- 10.000 stappen (100 punten)
- 30 min 70% hartslag (150 punten)

Zeker moeilijker, maar op zich prima te doen om de weekdoelen te halen.
Opnieuw weekdoel gehaald. Dit keer 800 punten, 400 doordeweeks en 400 in het weekend (1x 60min op 70% en 1x 15.000 stappen).

Ik vind de verlaging van de bol.com bon jammer, maar de Pathé bon is een mooie toevoeging. Prijzen voor kaartjes verschillen kennelijk, maar ik kwam op 12.50 uit toen ik keek wat een random kaartje kost. Heb liever een uitje van 25 euro dan een 15 euro bol cadeaubon.

[Voor 19% gewijzigd door Longcat op 14-11-2021 22:41]

• thijsderkx
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 25-11 21:39
Hebben anderen de laatste dagen ook geen maandelijkse puntentelling op de ASRapp ?
Ik heb een FitBit op mijn Samsung-android

• IGC058
  • Laatst online: 26-11 10:34
JohanNL schreef op zondag 14 november 2021 @ 13:24:
[...]

''

Ik zat nog niet bij asr ( in juni begonnen met vitality ) moet ik nu verplicht klant worden bij ASR om mijn AW cashback te behouden? Was van plan om klant bij hen te worden maar nu ze tussentijds voorwaarden wijzigen denk ik toch dat ik bij zilveren kruis blijf.

• TR1969
IGC058 schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:48:
[...]

Ik zat nog niet bij asr ( in juni begonnen met vitality ) moet ik nu verplicht klant worden bij ASR om mijn AW cashback te behouden? Was van plan om klant bij hen te worden maar nu ze tussentijds voorwaarden wijzigen denk ik toch dat ik bij zilveren kruis blijf.
Ja dat moet binnen een jaar.
Zie mijn reactie van vorige week.
TR1969 schreef op zondag 7 november 2021 @ 19:35:
[...]

https://www.asr.nl/vitality/lidmaatschap

Word lid van a.s.r. Vitality
Iedereen boven de 18 jaar kan lid worden van a.s.r. Vitality. Een voorwaarde is dat je een van de gekoppelde verzekeringen hebt, of deze binnen een jaar afsluit. Bekijk de belangrijkste informatie die je moet weten, voordat je lid wordt.

Dit staat gewoon op de website van ASR.

• IGC058
  • Laatst online: 26-11 10:34
TR1969 schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:52:
[...]

Ja dat moet binnen een jaar.
Zie mijn reactie van vorige week.

[...]
Dan toch maar ( gedwongen ) naar Ditzo...

Enig idee waar we daar collectiviteitskorting kunnen invullen? ik krijg nergens de optie te zien

• Longcat
Het lijkt nog niet helemaal duidelijk te zijn of je Vitality wordt opgezegd wanneer je overstapt in 2022. Ik ben in 2021 naar Ditzo gegaan.

De premie op Ditzo is (met max. ER) aardig wat hoger dan de concurrentie. Iemand rekende uit dat dit met de weekdoel beloningen even duur uitkomt. Nu heb ik ook nog een jaar te gaan op de Apple Watch. Als je Vitality verliest bij een overstap, dan is Ditzo incl. weekdoelen en Apple Watch cashback volgens mij dus nog steeds de beste optie. Het liefst stap ik over naar Zilveren Kruis en ga ik door met Vitality gedurende 2022. In 2023 kan ik dan weer terug naar Ditzo voor de Apple Watch 8.

• JohanNL
IGC058 schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:58:
[...]

Dan toch maar ( gedwongen ) naar Ditzo...

Enig idee waar we daar collectiviteitskorting kunnen invullen? ik krijg nergens de optie te zien
Er is geen collectiviteitskorting bij Ditzo.
Bij ASR zelf kan dit wel en is ook een geldige zorgverzekering voor het vitality programma: https://www.asr.nl/verzekeringen/zorgverzekering
Zijn echter met of zonder korting erg duur zover ik kan zien.

• JohanNL
Longcat schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:12:
Het lijkt nog niet helemaal duidelijk te zijn of je Vitality wordt opgezegd wanneer je overstapt in 2022. Ik ben in 2021 naar Ditzo gegaan.

De premie op Ditzo is (met max. ER) aardig wat hoger dan de concurrentie. Iemand rekende uit dat dit met de weekdoel beloningen even duur uitkomt. Nu heb ik ook nog een jaar te gaan op de Apple Watch. Als je Vitality verliest bij een overstap, dan is Ditzo incl. weekdoelen en Apple Watch cashback volgens mij dus nog steeds de beste optie. Het liefst stap ik over naar Zilveren Kruis en ga ik door met Vitality gedurende 2022. In 2023 kan ik dan weer terug naar Ditzo voor de Apple Watch 8.
Het staat er wellicht een beetje vaag...

2.6 De deelname wordt door ons beëindigd:
overeengekomen einddatum
of pensioengerechtigde leeftijd, tenzij er nog een andere te combineren verzekering
loopt of wordt gesloten
;
- als er gedurende een periode van 12 maanden geen te combineren verzekering is afgesloten; is de deelname om
deze reden beëindigd, dan kunt u gedurende 6 maanden niet opnieuw deelnemer aan a.s.r. Vitality worden zonder
een met a.s.r. Vitality te combineren verzekering af te sluiten. Welke verzekeringen u kunt combineren met a.s.r.
Vitality vindt u op www.asr.nl/vitality/verzekeringen;

Maar als je je zorgverzekering opzegt, dan is de einddatum dus 1 januari 2022 en stopt je vitality lidmaatschap dan ook.
Je zou je alleen wel weer gelijk opnieuw kunnen aanmelden en zover ik heb begrepen houd je je bestaande voortgang dan nog wel.

Lijkt me alleen wel wat tricky en ik ga het er zelf ook niet op wagen :)
Voor wie deze route wil gaan kan denk ik het beste even contact opnemen met ASR/Ditzo voor de zekerheid.

Zonder max ER valt de ' schade ' ook nog wel mee en als je het nog combineert met wat ( kleine ) aanvullende verzekeringen en ervan uitgaat dat je je jaardoel haalt, dan ben je juist al snel goedkoper uit dan de alternatieven.
Maar als je echt zeker weet dat je je ER niet gaat aanspreken of tenminste niet meer dan zo'n €600, dan is dat alsnog geen goede optie natuurlijk.
Alhoewel ik het toch echt een matige korting ( €210 bij Ditzo natura polis ) blijf vinden voor het extra risico dat je loopt, in zijn algemeenheid.

• jvdmast
@Longcat en @JohanNL tsja, max ER of juist niet... welke aanvullende verzekeringen...
Ik denk dat het weinig nut heeft dat iedereen hier zijn persoonlijke vergelijking gaat plaatsen, het verschilt echt per persoon en dan ook nog of je bv de cashback van een AW gaat meerekenen.
Gewoon zelf vergelijken en je eigen conclusie trekken.

Als je al een AW cashback hebt lopen heb je nog steeds een keuze, maar dan met een andere berekening.
(resterende cashback opgeven of niet)

Als je nog geen AW cashback hebt en die wel wil gaan starten, dan moet je dus wel heel goed je best gaan doen om je maandelijke punten te halen. Vooral straks in februari: dat is voor de buitensporters al een moeilijke periode en maar 28 dagen voor je 3500 punten.

• marcel h
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 05:36
Ik heb net bevestigd gekregen dat als je nu een Ditzo zorgverzekering hebt (en hetzelfde zal voor asr gelden neem ik aan) en dit komende jaar opzegt, dat je nog een jaar lang van vitality via "Member Only" lidmaatschap kan gebruiken, inclusief cashback voor het device:
Beste Marcel,

Zojuist hebben wij contact gehad via de live chat.

Bij deze bevestigen wij dat jouw Vitality lidmaatschap automatisch voor een jaar lang wordt verlengd met een 'Member Only' lidmaatschap, zodra de overeenkomst met jouw Ditzo zorgverzekering wordt beëindigd.

Ook zal het mogelijk blijven om jouw device terug te verdienen tijdens het 1-jarig 'member only' lidmaatschap. Ook dit zal automatisch verder gaan na beëindiging van de Ditzo zorgverzekering.

Mocht je nog vragen hebben dan mag je ons altijd weer even een bericht sturen.

Wij gaan graag met je in gesprek.

Ik wens je een hele fijne dag toe en veel succes met het behalen van de doelen!
Ik ben er voor mijzelf overigens nog niet over uit of ik bij Ditzo blijf, want krijg natuurlijk ook cashback op de aanvullende zorgverzekering.

[Voor 7% gewijzigd door marcel h op 15-11-2021 14:40]

• Longcat
@marcel h Ik heb geen aanvullende verzekering en geen behoefte aan, dus dan lijkt het er op dat ik ga overstappen.

• JohanNL
marcel h schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:38:
Ik heb net bevestigd gekregen dat als je nu een Ditzo zorgverzekering hebt (en hetzelfde zal voor asr gelden neem ik aan) en dit komende jaar opzegt, dat je nog een jaar lang van vitality via "Member Only" lidmaatschap kan gebruiken, inclusief cashback voor het device:

[...]

Ik ben er voor mijzelf overigens nog niet over uit of ik bij Ditzo blijf, want krijg natuurlijk ook cashback op de aanvullende zorgverzekering.
Ok duidelijk (y)
Dat geeft weer wat meer mogelijkheden.

• funkylicious
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 21:30
Zojuist per email ontvangen:

Je Vitality status
Een lidmaatschapsjaar hoeft niet gelijk te zijn aan een kalenderjaar (1 januari – 31 december). Na het eerste lidmaatschapsjaar neem je je bereikte Vitality status een jaar lang mee, zodat je in het volgende kalenderjaar ook profiteert van deze status.

Ik kan niet vinden waar ik precies van profiteer. Weet iemand dit?

De cachback wordt namelijk berekend op basis van de huidige status:

“De hoogte van jouw cashback wordt elk jaar op 31 december berekend. Dit doen we aan de hand van de Vitality status die je op dát moment bereikt hebt.”

• TR1969
funkylicious schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 07:50:
Zojuist per email ontvangen:

Je Vitality status
Een lidmaatschapsjaar hoeft niet gelijk te zijn aan een kalenderjaar (1 januari – 31 december). Na het eerste lidmaatschapsjaar neem je je bereikte Vitality status een jaar lang mee, zodat je in het volgende kalenderjaar ook profiteert van deze status.

Ik kan niet vinden waar ik precies van profiteer. Weet iemand dit?

De cachback wordt namelijk berekend op basis van de huidige status:

“De hoogte van jouw cashback wordt elk jaar op 31 december berekend. Dit doen we aan de hand van de Vitality status die je op dát moment bereikt hebt.”
Dit heeft betrekking op de cashback van je aanvullende verzekering.
Hiervoor kun je een aantal niveau's behalen (brons/zilver/goud/platinum), hoe hoger je status, des te hoger de cashback.

Door bewegen en sporten kun je maximaal tot level goud komen (20000 punten), voor platinum moet je bij derde partijen (waar ASR mee samenwerkt) bijvoorbeeld een gezondheidscheck doen.

• gysman11
  • Niet online
Ik zit pas in mn eerste applewatch cashback jaar.

Dus: 3,50 betalen en dan 15 euro bol.com + 19 euro apple watch cashback, zelfs ZONDER aanvullende verzekeringen. Da's een "korting" van ~30 euro per maand op de verzekering. Tja. Met de wijzigingen in de voorwaarden ben ik niet blij, vind het niet netjes. Maar er is nog steeds te veel geld mee te verdienen om NIET mee doen.

• TR1969
gysman11 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:10:

Dus: 3,50 betalen en dan 15 euro bol.com + 19 euro apple watch cashback, zelfs ZONDER aanvullende verzekeringen. Da's een "korting" van ~30 euro per maand op de verzekering. Tja. Met de wijzigingen in de voorwaarden ben ik niet blij, vind het niet netjes. Maar er is nog steeds te veel geld mee te verdienen om NIET mee doen.
Klopt, het is voor iedereen een afweging.
Bij mij was het premievoorstel van 2022 van Ditzo €15 euro per jaar hoger dan in 2021 (maximaal eigen risico) dan wordt het voordeel al rap minder.

• t_captain
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 00:17

t_captain

Moderator General Chat
Met een AOV is de vergelijking aantrekkelijker. 8% korting op een aanvullende verzekering is peanuts. 8% op een AOV van 5000 euro per jaar is wel leuk.

• Tinusvolkel
  • Nu online
Jeuj kan extra punten verdienen :)

Strava

• funkylicious
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 21:30
TR1969 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 08:24:
[...]

Dit heeft betrekking op de cashback van je aanvullende verzekering.
Hiervoor kun je een aantal niveau's behalen (brons/zilver/goud/platinum), hoe hoger je status, des te hoger de cashback.

Door bewegen en sporten kun je maximaal tot level goud komen (20000 punten), voor platinum moet je bij derde partijen (waar ASR mee samenwerkt) bijvoorbeeld een gezondheidscheck doen.
Dit wist ik. Ik begrijp alleen niet waarom je in 2022 kan profiteren van de behaalde status in 2021. Dit is namelijk wat ze zeggen in de e-mail, maar dat lijkt verkeerd te zijn:

Je Vitality status

• Cis
gysman11 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:10:

Dit dus. Het is onderaan de streep 30,50 euro nettto per maand (zelfs nog iets meer, want die bol.com is per 4 weken ;-) )
Ik blijf nog maar een jaartje. Uiteindelijk scheelt ditzo ook niet zo heel veel met andere verzekeraars. Vooral omdat ik kies voor vrije keuze ziekenhuis. Voor wat ik me herinner was het verschil 1190-1170 = 20 euro per jaar...

• dglavimans
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 00:45
Pff moet gewoon 800 punten halen.. Dat is met de nieuwe puntentelling gewoon 4x 1 uur sporten…

Dat is voor mij gewoon niet haalbaar meer :/ Echt heel erg jammer dit.

De bon is mij gewoon niet zoveel waard dat ik elke dag straks zoveel wil gaan bewegen en doen. Ik geloof ook in rustdagen

[Voor 27% gewijzigd door dglavimans op 16-11-2021 23:31]

• t_captain
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 00:17

t_captain

Moderator General Chat
funkylicious schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 18:41:
[...]

Dit wist ik. Ik begrijp alleen niet waarom je in 2022 kan profiteren van de behaalde status in 2021. Dit is namelijk wat ze zeggen in de e-mail, maar dat lijkt verkeerd te zijn:

Je Vitality status
Die regel snap ik ook niet precies.

Wat ik wel snap:
* je start je deelname in jaar X
* afhankelijk van je inspanningen en afhankelijk van hoe laat in het jaar je bent gestart, zul je je beste status (zilver/goud/platina) bereiken in jaar X of in jaar X+1.
* op startdatum + 1 jaar (dus ergens in jaar X+1) word je status gereset en moet je opnieuw punten verdienen richting je status in het volgende jaar.
* de verzekerings-cashback baseert zich op de hoogste status van het voorafgaande jaar.

Iemand is bijvoorbeeld begonnen in oktober 2020 en bereikte in 2020 goud en in 2021 platina. In oktober 2021 moet hij opnieuw beginnen (brons), december staat hij weer op goud.

Deze deelnemer zou een "goud" cashback krijgen over 2020 en een "platina" cashback over 2021. Per jaar terugkijkend de hoogst behaalde status.

De tekst suggereert echter dat de status die je het eerste jaar bereikt, 1 jaar extra zou meegaan. In dat geval zou je met deze inspanning reeds de platina cashback over 2022 hebben veiliggesteld?

• Longcat
dglavimans schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 22:49:
Pff moet gewoon 800 punten halen.. Dat is met de nieuwe puntentelling gewoon 4x 1 uur sporten…
Ik geloof ook in rustdagen
Daar heb je er dan toch 3 van? :P
On a serious note: 4x een uur is precies mijn plan deze week. We moeten weer 100% thuiswerken, dus ik pak 2x per week een uur lunchpauze waarin ik hardloop (en werk langer door) en de andere 2x doe ik in het weekend.

[Voor 26% gewijzigd door Longcat op 17-11-2021 10:58]

• zerocool82
  • Registratie: februari 2003

zerocool82

Ignorance causes chaos

Longcat schreef op woensdag 17 november 2021 @ 10:44:
[...]

[...]

We moeten weer 100% thuiswerken, dus ik pak 2x per week een uur lunchpauze waarin ik hardloop (en werk langer door) en de andere 2x doe ik in het weekend.
Leest je baas mee? ;)

Ik sportte (als ik het met stappen geen punten zou halen) ook 4 keer in de week; waarvoor ik 200 punten kreeg. Nu is dat 150 punten waardoor ik (om 800 punten te halen) 6 keer moet sporten. Dat is 50% meer :/

• Longcat
zerocool82 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 12:39:
[...]

Leest je baas mee? ;)

Ik sportte (als ik het met stappen geen punten zou halen) ook 4 keer in de week; waarvoor ik 200 punten kreeg. Nu is dat 150 punten waardoor ik (om 800 punten te halen) 6 keer moet sporten. Dat is 50% meer :/
Je weet maar nooit! :D

Punt was meer dat met het thuiswerken nu je wat meer flexibiliteit hebt hiervoor. Op het kantoor heb ik die luxe niet.

Je deed dan 4x een half uur? Ik pakte ook vaak 200 punten met die 20 & 30 min opties. Dat wordt nu dan 4x een uur, die je nog kan vervangen met 1x een half uur + 1x 7.500 stappen.

[Voor 15% gewijzigd door Longcat op 17-11-2021 13:35]

• zerocool82
  • Registratie: februari 2003

zerocool82

Ignorance causes chaos

Longcat schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:33:
[...]

Je weet maar nooit! :D

Punt was meer dat met het thuiswerken nu je wat meer flexibiliteit hebt hiervoor. Op het kantoor heb ik die luxe niet.

Je deed dan 4x een half uur? Ik pakte ook vaak 200 punten met die 20 & 30 min opties. Dat wordt nu dan 4x een uur, die je nog kan vervangen met 1x een half uur + 1x 7.500 stappen.
Eens, die mogelijkheid heb ik nu ook (meer); dus wie weet, mogelijk ga ik die 6 x per week wel halen ook :)

• Frituurpanda2
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 22:55
Iemand hier al een Track & Trace mail gehad van Sparco na het bestellen van de AW7?

SR+ LFP / FSD

• Cis
Nu 400 pnt. Ma en wo uurtje gesport (ring fit, en daarna netflixen 8) ). Di 10k stappen.
Morgen proberen 15k stappen te maken (veel passieve vergaderingen B) ,).
En die laatste 200 pnt pak ik in het weeken wel, somehow :)

[Voor 18% gewijzigd door Cis op 17-11-2021 22:52]

• Joosie200
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
Ik ben een vijf dagen met citytrip in Lissabon. Haal elke dag 18k aan stappen door te slenteren van vroeg tot laat. Dat zit er thuis niet echt in. Sowieso wil het wel als het een volledig andere omgeving, volop zon en twintig graden is. Maar thuis moet ik gewoon 9u werken, is het alweer donker voor je er erg in hebt en bovendien koud. Nog een weekje en dan is asr vitality voor mij klaar. Ik heb ook helemaal geen reactie op mijn verzonden klacht gekregen. Want een member only idee voor volgend jaar klinkt nog als iets om te overwegen. Maar bij Ditzo blijf ik niet langer dan noodzakelijk gezien hun prijsstijging. Daarbij valt de opbrengst van ASR in het niet.

• housemusicrules
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 02:35
Het wordt steeds minder zeg. Geen 300 punten meer kunnen verdienen, Bol.com bonnen omlaag van 20 naar 15, en nu het vervelendste (ik weet niet of het nieuw is?)

Maximaal 20.000 punten voor bewegen. Dat wil dus zeggen dat als je een beetje doorwandelt/sport, je voor november al ‘klaar’ bent. Waar slaat dat op? ‘Ja als je van januari t/m oktober goed doorbeweegt, kun je de laatste 2 maanden van het jaar lekker op de bank blijven zitten, zo werkt het!’ Gewoon een raar signaal wat mij betreft. Ik heb motivatie nodig! :( ;)

Zijn er intussen alternatieven voor ASR Vitality vraag ik me af?

• Tinusvolkel
  • Nu online
Frituurpanda2 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 20:54:
Iemand hier al een Track & Trace mail gehad van Sparco na het bestellen van de AW7?
Nope nog niks, vandaag is even proberen contact te zoeken met Sparco.
housemusicrules schreef op donderdag 18 november 2021 @ 05:01:
Het wordt steeds minder zeg. Geen 300 punten meer kunnen verdienen, Bol.com bonnen omlaag van 20 naar 15, en nu het vervelendste (ik weet niet of het nieuw is?)

Maximaal 20.000 punten voor bewegen. Dat wil dus zeggen dat als je een beetje doorwandelt/sport, je voor november al ‘klaar’ bent. Waar slaat dat op? ‘Ja als je van januari t/m oktober goed doorbeweegt, kun je de laatste 2 maanden van het jaar lekker op de bank blijven zitten, zo werkt het!’ Gewoon een raar signaal wat mij betreft. Ik heb motivatie nodig! :( ;)

20k is alleen voor je jaardoel, dus dat je nog via gezondheidstesten / evenementen 5k punten moet halen voor platinum. De week en maanddoelen tellen wel gewoon verder dus op de bank blijven zitten zit er niet in ;) maar vind het wel raar dat ze de teller niet door laten lopen, ziet er zo wel vreemd uit.

Strava

• Jelle-1977
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 19:57
Frituurpanda2 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 20:54:
Heb eind vorige week contact gehad met Sparco en ze verwachten een levertermijn van 2 a 4 weken. Dit in tegenstelling tot de mail waarin een standaard levering van 5 dagen was opgenomen

• TR1969
housemusicrules schreef op donderdag 18 november 2021 @ 05:01:

Wat Tinus ook zegt, 20K punten bewegen is alleen voor je jaardoel, voor je week en maandoelen gelden de punten nog gewoon.
Ik heb zelf meestal ergens in juli die 20k punten al binnen (oude puntentelling) en altijd nog mijn bonnen en cashback kunnen halen.

Om meer dan 20k punten te halen moet je een gezondheidscheck doen waar je extra punten voor krijgt zodat het level platinum kunt halen net een hogere cashback op je aanvullende verzekeringen.
De punten van deze gezondheidscheck tellen dan weer niet mee voor je week en maanddoelen (om het overzichtelijk te houden), net zoals de punten die je krijgt voor de gezondheidsvragen (roken/voeding e.d.)

• Tinusvolkel
  • Nu online
TR1969 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 08:37:
[...]

Wat Tinus ook zegt, 20K punten bewegen is alleen voor je jaardoel, voor je week en maandoelen gelden de punten nog gewoon.
Ik heb zelf meestal ergens in juli die 20k punten al binnen (oude puntentelling) en altijd nog mijn bonnen en cashback kunnen halen.

Om meer dan 20k punten te halen moet je een gezondheidscheck doen waar je extra punten voor krijgt zodat het level platinum kunt halen net een hogere cashback op je aanvullende verzekeringen.
De punten van deze gezondheidscheck tellen dan weer niet mee voor je week en maanddoelen (om het overzichtelijk te houden), net zoals de punten die je krijgt voor de gezondheidsvragen (roken/voeding e.d.)
Mag je trouwens die gezondheidsvragen elk jaar opnieuw doen? anders had ik misschien iets zuiniger moeten zijn met die punten...

Strava

• TR1969
Tinusvolkel schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:01:
[...]

Mag je trouwens die gezondheidsvragen elk jaar opnieuw doen? anders had ik misschien iets zuiniger moeten zijn met die punten...
Ja dat mag, in ieder geval de niet-rokersverklaring en de voedingsvragen.
Dan nog zul je om de hoogste status te behalen een gezondheidscheck moeten doen.

• Tinusvolkel
  • Nu online
TR1969 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:06:
[...]

Ja dat mag, in ieder geval de niet-rokersverklaring en de voedingsvragen.
Dan nog zul je om de hoogste status te behalen een gezondheidscheck moeten doen.

[Afbeelding]
Bedankt (y) kreeg het zelf zo snel niet gevonden :)
Maar je kan nu ook met evenementen mee doen voor extra punten, dus een dure check zou niet meer nodig hoeven zijn. Verder vonden ze de check die ik elke 2 jaar via het werk mag doen prima dus heb er maar om het jaar "last" van.

Ik zie nu dat ik voor de 7 heuvelenloop die ik eigenlijk zou gaan lopen maar afgelast is 500 punten zou krijgen.

Strava

Pagina: 1 ... 22 23 24 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee