• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb inmiddels al een professionele klachtenbehandelaar gesproken over mijn klacht van van het aanpassen van voorwaarden tijdens de apple watch cashback.

Het was een fijn gesprek en ze kan goed luisteren, maar we kwamen er niet uit. Ik heb aangegeven dat ik het onbetrouwbaar vind dat zomaar de voorwaarden wijzigen en dat ik dan niet erg graag overstap naar een ASR verzekering als dit er op die manier doorgedrukt wordt (ondanks dat ik het maandelijkse doel in de nieuwe situatie ook wel zal halen).

Ik vond zelf de "kan je het een maandje aanzien" oplossing die veel mensen als acceptabel zien, geen goeie oplossing. Dat voelde die persoon goed aan, want het is me ook niet aangeboden.

To be continued. Ik ben wel benieuwd wat er nou gebeurt als ik niet overstap naar een ASR verzerkering. Stopt dan vitality direct?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:55
marcel h schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:38:
Ik heb net bevestigd gekregen dat als je nu een Ditzo zorgverzekering hebt (en hetzelfde zal voor asr gelden neem ik aan) en dit komende jaar opzegt, dat je nog een jaar lang van vitality via "Member Only" lidmaatschap kan gebruiken, inclusief cashback voor het device:

[...]

Ik ben er voor mijzelf overigens nog niet over uit of ik bij Ditzo blijf, want krijg natuurlijk ook cashback op de aanvullende zorgverzekering.
Ook ik heb een bevestiging hiervan gekregen
Hoi, Floris hier van a.s.r. Vitality. Bedankt voor je bericht! Wanneer je overstapt naar een andere verzekeraar kan je nog 12 maanden gebruik maken van Vitality. Dit noemen we het Vitality Only lidmaatschap! Je kan dus gewoon in die 12 maanden nog jouw Apple Watch terugverdienen 😀
Dag Ditzo! Hallo Zilveren Kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evjatar
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-09 11:17
Dan heb ik nog een aanvullende vraag aan je: is dat inclusief de week doelen en potentiële Bol.com bonnen? Dat zou namelijk perfect zijn ook voor mij: wel de bonnen & cashback voor de Apple Watch, maar een andere zorgverzekering.

[ Voor 4% gewijzigd door evjatar op 19-11-2021 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:18
@evjatar als je wat terugbladert zie je dat dat max 1 jaar is.

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evjatar
@sjimmie Dat is me duidelijk inderdaad. Ik ben nu op de 'helft' van mijn cashback van mijn Apple Watch, dat wil ik niet mislopen komend jaar.

Het gaat me hierin vooral om de vraag of ik 12 maanden lang ASR Vitality kan blijven gebruiken, de Bol.com bonnen kan blijven verdienen & de cashback kan blijven halen, zonder een zorgverzekering bij Ditzo/ASR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
evjatar schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:16:
@sjimmie Dat is me duidelijk inderdaad. Ik ben nu op de 'helft' van mijn cashback van mijn Apple Watch, dat wil ik niet mislopen komend jaar.

Het gaat me hierin vooral om de vraag of ik 12 maanden lang ASR Vitality kan blijven gebruiken, de Bol.com bonnen kan blijven verdienen & de cashback kan blijven halen, zonder een zorgverzekering bij Ditzo/ASR.
marcel h in "[Zorgverzekeringen 2021] a.s.r. Vitality"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evjatar
Ik had het inderdaad gelezen. Dit geeft voor mij geen uitsluitsel of je dan nog steeds de Bol.com bonnen kan blijven verdienen naast de cashback voor een device.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjimmie
evjatar schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:30:
Ik had het inderdaad gelezen. Dit geeft voor mij geen uitsluitsel of je dan nog steeds de Bol.com bonnen kan blijven verdienen naast de cashback voor een device.
edit: whatsapp je vraag gewoon naar ASR Vitality

want ik meen zelf dat ik jouw vraag nu 2x heb beantwoord en toch snap je het niet?

[ Voor 20% gewijzigd door sjimmie op 19-11-2021 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DKjordy
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:16
evjatar schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:30:
Van de website:
Wil je a.s.r. Vitality Only proberen? Dat kan een jaar lang voor € 3,50 per maand. Hier hoef je geen zorgverzekering voor bij af te sluiten. Je ontvangt week- en maandbeloningen, alleen loop je als Vitality Only member wel de cashback op de verzekeringspremie mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-09 19:23

zerocool82

Ignorance causes chaos

Vreemd is wel dat er wordt gesteld 'Wil je a.s.r. Vitality Only proberen?', terwijl je al een a.s.r. Vitality abonnement hebt maar gezien de eerdere reacties lijk je hier toch gebruik van te kunnen maken om nog 12 maanden a.s.r. Vitality te houden na opzegging van je zorgverzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evjatar
sjimmie schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:48:
[...]

edit: whatsapp je vraag gewoon naar ASR Vitality

want ik meen zelf dat ik jouw vraag nu 2x heb beantwoord en toch snap je het niet?
Sorry hoor, jij kiest er voor om te reageren. Blijkbaar was je niet zo duidelijk als je zelf verwacht.
Dank, daar was ik inderdaad naar op zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huupie0172
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-09 16:26
Het wordt allemaal steeds minder met ASR Vitality, heb wel de volledige cashback van mijn vorige Apple Watch gekregen, nu helaas alleen nog de optie om een Fitbit te bestellen voor de volledige cashback moet je ook nog eens 3500 punten halen, dit is bijna niet te doen voor mij, ik ga alles maar weer even op een rij zetten, het wordt nu echt onaantrekkelijk voor mij helaas.. Het waren 2 mooie jaren..

[ Voor 14% gewijzigd door Huupie0172 op 19-11-2021 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:19
Huupie0172 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 20:33:
Het wordt allemaal steeds minder met ASR Vitality, heb wel de volledige cashback van mijn vorige Apple Watch gekregen, nu helaas alleen nog de optie om een Fitbit te bestellen voor de volledige cashback moet je ook nog eens 3500 punten halen, dit is bijna niet te doen voor mij, ik ga alles maar weer even op een rij zetten, het wordt nu echt onaantrekkelijk voor mij helaas.. Het waren 2 mooie jaren..
Je kunt toch de AW7 bestellen?

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Huupie0172
JohanNL schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 20:57:
[...]
Je kunt toch de AW7 bestellen?
Kon wel, helaas nu niet meer zo te zien..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2mhIIVqgbPYF8U0YjQ-RbR1coXw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/huRjHnKlyY37QuLCvHUEZuAj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door Huupie0172 op 19-11-2021 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:55
Voor wie nog niet zeker was over de term Vitality Only (en de daarin duidelijke bewoordingen van de website)
Hi, Daphne hie. Goed dat je dit navraagt.
Je kan inderdaad punten verdienen voor jouw week- en maandbeloningen. Echter niet meer voor een cashback op je (aanvullende) verzekering. 😊
Mogen we je verder nog ergens mee helpen?
Dus; overstappen per einde vh jaar, nog 12 maanden onbezorgd vitality, met bol.com (week-) en dus cashback (maand-beloningen).

[ Voor 3% gewijzigd door MoiZie op 19-11-2021 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huupie0172
MoiZie schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 21:17:
Voor wie nog niet zeker was over de term Vitality Only (en de daarin duidelijke bewoordingen van de website)

[...]

Dus; overstappen per einde vh jaar, nog 12 maanden onbezorgd vitality, met bol.com (week-) en dus cashback (maand-beloningen).
Ja, wordt nu zowiezo overstappen ja, ook geen cashback meer.. Ben benieuwd hoelang dit programma nog bestaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemmik
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:16
Ik baal best van de verlaging van de punten die je krijgt maar moet wel zeggen dat ik het wel altijd vrij simpel vond om die 800 punten te halen afgelopen jaar. Ik word nu wel weer gemotiveerd om net iets meer te doen en dat is volgens mij precies de bedoeling van Vitality.

Voor mij geldt de 2500 punten voor volledige cashback voor Watch nog. De komende maanden maar eens kijken of 3500 ook haalbaar is met de nieuwe puntentelling.

[ Voor 22% gewijzigd door Hemmik op 20-11-2021 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ystime
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:37
Hoewel ik n.a.v. de verlagingen het abonnement ook heb stop gezet (loopt nog tot 31 december) moet ik wel zeggen dat het me alleszins mee valt om alsnog die 800 punten te pakken.
Daarvoor loop ik wel elke ochtend 30min hard (tijdens werkdagen) en pak ik die overige 50 punten wel ergens in het weekend :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:38
Ystime schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 09:30:
Hoewel ik n.a.v. de verlagingen het abonnement ook heb stop gezet (loopt nog tot 31 december) moet ik wel zeggen dat het me alleszins mee valt om alsnog die 800 punten te pakken.
Daarvoor loop ik wel elke ochtend 30min hard (tijdens werkdagen) en pak ik die overige 50 punten wel ergens in het weekend :).
Wilden ze het bij jou wel al stopzetten. Tegen mij zeiden ze dat het pas vanaf 1 januari kan vanwege de cashback op de aanvullende verzekering, en dat ik daar in januari contact voor moet opnemen.

Ik haal die 800 punten ook nog steeds wel, maar ik vind het ermee bezig zijn niet meer opwegen tegen het rendement. Ik heb ook geen Apple Watch, dus uiteindelijk ben ik voor 11 euro per maand in de weer. Dan per ongeluk na 29:35 fietsen je horloge uitzetten en geen punten krijgen is voor mij niet echt motiverend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Huupie0172 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 21:17:
[...]

[Afbeelding]
Ik heb nu nog geen verzekering en dus "only", ook heb ik tot nu toe geen AW besteld.
Bij mij staat er dat ik de AW kan bestellen en er staat dat ik de Fitbit kan bestellen.
Wellicht gaat er bij jou nog een korte doorloop periode overheen (afronding van een maand ofzo) voordat de AW weer opnieuw besteld kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huupie0172
sjimmie schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 10:56:
[...]

Ik heb nu nog geen verzekering en dus "only", ook heb ik tot nu toe geen AW besteld.
Bij mij staat er dat ik de AW kan bestellen en er staat dat ik de Fitbit kan bestellen.
Wellicht gaat er bij jou nog een korte doorloop periode overheen (afronding van een maand ofzo) voordat de AW weer opnieuw besteld kan worden.
Ik hoop dat je gelijk hebt, ik kijk het nog even aan allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ystime
hatsa schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 10:33:
[...]

Wilden ze het bij jou wel al stopzetten. Tegen mij zeiden ze dat het pas vanaf 1 januari kan vanwege de cashback op de aanvullende verzekering, en dat ik daar in januari contact voor moet opnemen.

Ik haal die 800 punten ook nog steeds wel, maar ik vind het ermee bezig zijn niet meer opwegen tegen het rendement. Ik heb ook geen Apple Watch, dus uiteindelijk ben ik voor 11 euro per maand in de weer. Dan per ongeluk na 29:35 fietsen je horloge uitzetten en geen punten krijgen is voor mij niet echt motiverend.
Ik had alleen een ASR Vitality Only abonnement, maar die loopt dus nog wel door tot 31 december.
Ik heb al berekend dat ik nog 2 Bol.com-bonnen van € 15,- kan verdienen, moet ik in de laatste week van het jaar wel de punten binnen 5 dagen verdienen :P. Wordt dus een hardlooprondje van een uur, of tijdens 1 van die 5 dagen de 15.000 stappen aantikken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ystime
Huupie0172 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 21:17:
[...]

[Afbeelding]
Je probeert het wel vanaf een iPhone toch? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huupie0172
Ystime schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 13:49:
[...]

Je probeert het wel vanaf een iPhone toch? ;)
Ja duh :Y , had weer even contact opgenomen met Vitality via de app, de dame in kwestie gaf aan dat de AW inderdaad nog steeds besteld kan worden, wellicht is zoals @sjimmie hierboven zei de optie nog niet zichtbaar vanwege nog geen eind van de periode. Vind het wel vreemd dat ik mijn puntenoverzicht niet meer heb, en wel de optie heb om de Fitbit te bestellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 18:03
hatsa schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 10:33:
[...]

Rendement voor mij is dat ik nu blijf sporten. :) Puur die paar EUR kan ik ook wel missen maar het is het een stok achter de deur om elke week drie keer te sporten. Ik vind de actie van ASR niet sjiek maar blijft er toch nog ff mee door gaan.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Is jullie zondag activiteit wel gesynced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:15
CyberMania schreef op maandag 22 november 2021 @ 06:47:
Is jullie zondag activiteit wel gesynced
Yep stond er gewoon meteen tussen.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• R0N4NN
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-05 14:45
Vanavond in de uitzending van Radar het item over a.s.r. Vitality.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
R0N4NN schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:37:
Vanavond in de uitzending van Radar het item over a.s.r. Vitality.
Gaat er dan ook weer zo'n politicus roepen dat zijn/haar partij vindt dat dat beter moet?
(want dat vind ik zo irritant aan radar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
sjimmie schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:04:
[...]

Gaat er dan ook weer zo'n politicus roepen dat zijn/haar partij vindt dat dat beter moet?
(want dat vind ik zo irritant aan radar)
Die nodigen ze vaak uit omdat er geen tegenpartij is of dat die niet wil verschijnen.
Dan wil zo'n politicus of expert/psycholoog/filosoof nog wel zijn/haar zegje doen, elk met hun eigen belangen uiteraard.

In dit geval verwacht ik toch wel dat iemand van ASR zal verschijnen ( of anders hebben ze wel écht de maling aan hun klanten ) + wat gedupeerde vitality deelnemers.
Uiteindelijk denk ik dat ASR hun nieuwe beleid gaat verdedigen, beterschap belooft, maar dat er niets gaat veranderen.
Met als conclusie dat dit soort vitality programma's niet te vertrouwen zijn en dat iedereen die het niet eens is met de nieuwe voorwaarden, dat die maar moet opzeggen.
Maar wellicht komt er nog iets verrassends uit, we zullen het meemaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
JohanNL schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:11:
[...]

Die nodigen ze vaak uit omdat er geen tegenpartij is of dat die niet wil verschijnen.
Dan wil zo'n politicus of expert/psycholoog/filosoof nog wel zijn/haar zegje doen, elk met hun eigen belangen uiteraard.

In dit geval verwacht ik toch wel dat iemand van ASR zal verschijnen ( of anders hebben ze wel écht de maling aan hun klanten ) + wat gedupeerde vitality deelnemers.
Uiteindelijk denk ik dat ASR hun nieuwe beleid gaat verdedigen, beterschap belooft, maar dat er niets gaat veranderen.
Met als conclusie dat dit soort vitality programma's niet te vertrouwen zijn en dat iedereen die het niet eens is met de nieuwe voorwaarden, dat die maar moet opzeggen.
Maar wellicht komt er nog iets verrassends uit, we zullen het meemaken :)
Blijkbaar zijn ze in de studio:
Meer dan 600 klachten bij Radar over a.s.r. Vitality | Radar Checkt!
Vier dagen cardiosporten en daarnaast ook nog drie dagen per week heel veel wandelen om je gestelde beweegdoelen te halen. Deelnemers van a.s.r. Vitality trokken massaal aan de bel bij Radar vanwege gewijzigde voorwaarden, die ook nog eens na een paar dagen al in gingen.

Het Vitality-programma werd in 2019 door de verzekeraar in onze uitzending gepromoot: 'Kom dagelijks in beweging en wordt beloond. Met a.s.r. Vitality blijf je in beweging. Via de app verdien je namelijk punten door stappen te zetten, je hartslag te verhogen. En die punten kun je inwisselen voor de leukste week-, maand- en jaarbeloningen! Kijk snel welke dat zijn.'

Maar nu de verzekeraar de voorwaarden heeft aangepast, moeten mensen zoveel bewegen dat het volgens een sportarts té veel is. Waarom heeft a.s.r. de voorwaarden aangepast. En belangrijker: gaan ze het terug draaien om de motivatie onder deelnemers terug te halen? A.s.r. reageert in de studio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Nou, benieuwd naar wat ze dan te zeggen hebben over de conclusie/uitspraak van die sportarts.
Wellicht dat ze dan toch gaan toegeven dat deze wijzigingen van de voorwaarden gewoon een grote bezuiniging was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Longcat
  • Laatst online: 12-08 12:37
Zou mooi zijn als je een hoger puntenaantal krijgt voor de eerste keer in de week dat je een bepaalde activiteit doet. Bijv. 60 minuten op 70% hartslag 1e keer 300 punten, daarna 200 punten. Dan moedigt het aan om verschillende activiteiten (met verschillende intensiteit) te doen. Helpt ook met blessures voorkomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-09 16:21

Flappiewappie

Hier nog meer

Topicstarter
Longcat schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:52:
Zou mooi zijn als je een hoger puntenaantal krijgt voor de eerste keer in de week dat je een bepaalde activiteit doet. Bijv. 60 minuten op 70% hartslag 1e keer 300 punten, daarna 200 punten. Dan moedigt het aan om verschillende activiteiten (met verschillende intensiteit) te doen. Helpt ook met blessures voorkomen. :)
Of een bonus als je elke dag punten hebt gehaald.

Dat ze een sport arts hebben uitgenodigd vind ik wel echt tof, dat is precies mijn bezwaar: de omvang die er nu verwacht wordt is gewoon niet gezond en streeft alle doelen voorbij. Ik ga klaar zitten met een bakkie popcor...uh wortels.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Yes ik ben ook benieuwd. Ben ook benieuwd of ze onderscheid maken in "te moeilijk" en "veranderen van regels tijdens een cashback".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Ik verwacht dat ze het er op gooien dat ze een beetje naar verhouding willen gaan uitkeren:
Dus fanatiekste 10% haalt elke week netjes minimaal 800 punten.
De luiste 10% haalt hun doel nooit.
En alles wat er tussenin zit zal hem af en toe wel of niet halen.
Dus ben je gemiddeld qua actief zijn dan zal je door het veranderen van je weekdoelen 50% van de keren je doel halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:50
Volgens mij gaan ze voor de huidige cashbackprogrammas de wijzigingen terugdraaien, als ik het zo snel goed begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:03
Ik vind het erg onduidelijk wat er nu feitelijk beloofd is. In ieder geval zal de verlaging van de Bol.com bonnen blijven denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Pino112 schreef op maandag 22 november 2021 @ 21:09:
Volgens mij gaan ze voor de huidige cashbackprogrammas de wijzigingen terugdraaien, als ik het zo snel goed begrijp.
Ik denk dat het logisch is dat je dat zo begrijpt, maar zit het toch anders in elkaar en gaat er niets veranderen.
Die vrouw van ASR heeft Antoinette wel heel makkelijk om de tuin geleid, want wat ze vergeten waren of niet wisten is dat die maand en jaarbeloningen juist ook gebaseerd zijn op de punten die je kunt verdienen voor je weekbeloningen.
Dus dan mag het puntenaantal dat je nodig hebt voor de maand en jaar beloningen wel gelijk blijven voor de huidige deelnemers, het punten verdienen zelf is moeilijker en/of je krijgt minder voor hetzelfde.

[ Voor 30% gewijzigd door JohanNL op 22-11-2021 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ze gaf toch niks nieuws aan? Voor bestaande apple/fitbit cashback hou je de lagere puntenaantallen die je nodig hebt. Maar ik hoor er niet in dat men het aantal te verdienen punten per activiteit terugzetten op de oude waarden voor bestaande gebruikers. Dus geen 300pnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Het ergste is wellicht nog wel dat de uitzending hiervan uiteindelijk is uitgedraaid naar een soort van reclame voor Vitality zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Joosie200 schreef op maandag 22 november 2021 @ 21:18:
Ze gaf toch niks nieuws aan? Voor bestaande apple/fitbit cashback hou je de lagere puntenaantallen die je nodig hebt. Maar ik hoor er niet in dat men het aantal te verdienen punten per activiteit terugzetten op de oude waarden voor bestaande gebruikers. Dus geen 300pnt.
Dat zegt ze toch juist wel, Antoinette Hertsenberg vraagt: dus de mensen die een AW of Fitbit hebben aangeschaft die kunnen met hun huidige doelen en huidige bewegingen het programma afronden (=24 maanden). Vervolgens geeft de directrice aan dat ze contact op gaan nemen met iedereen die een AW of Fitbit heeft aangeschaft en ze dit gaan terugdraaien.

De maanddoelen zullen daarmee worden aangepast (als je reeds een AW of Fitbit hebt aangeschaft), de weekdoelen en jaardoelen blijven ongewijzigd alsook de verlaging van de Bol.com bonnen. Ik vraag mij wel af hoe ze dit in de app gaan verwerken, als je voor je maanddoelen meer punten zal krijgen dan je week- en jaardoelen? :?

[ Voor 18% gewijzigd door zerocool82 op 22-11-2021 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Joosie200 schreef op maandag 22 november 2021 @ 21:18:
Idd, volgens mij gaat er niks veranderen.

Ze benadrukte volgens mij alleen dat degenen die voor de verandering een watch besteld hebben dat die maar 2500 punten hoeven te halen en geen 3500 en dat ze dit beter hadden kunnen communiceren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RjT1K2UkcpI-IT4ttYCN4NAgSSk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fK787hdNlFPJuF4gBRC1pPQ6.jpg?f=user_large

Oh printscreens van de nl ziet app blijven op de ondertiteling na zwart…

[ Voor 12% gewijzigd door Tinusvolkel op 23-11-2021 07:00 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Somedude
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-05 22:30
Hieronder de aanpassingen, van de ASR website: https://www.asr.nl/vitality/nieuw-in-de-app

Maand doel gaat omlaag, en eenmalig 3000 extra beweegpunten voor jaardoel. Maand doel 100% nu een stuk haalbaarder iig.
Begin november hebben we je geïnformeerd over de wijziging rondom het verdienen van punten. We begrijpen dat deze wijzigingen voor jou onverwacht kunnen zijn en snel na de aankondiging zijn ingegaan. Daarom willen we je op de volgende manieren tegemoetkomen.

Door de punten aanpassing is het misschien mogelijk dat je je jaardoel voor cashback net niet haalt. Daarom geven we je eenmalig 3000 extra beweegpunten. Deze punten tellen mee voor je huidige jaardoel, wanneer je nog niet het maximum van 20.000 beweegpunten hebt gehaald.

Heb je daarnaast voor 6 november 2021 een activity tracker aangeschaft via a.s.r. Vitality? Dan verlagen we je maanddoelstelling tot het einde van je lopende device cashback contract op de onderstaande manier:

100% cashback - van 2500 punten naar 2000 punten
50% cashback - van 1500 punten naar 1000 punten
25% cashback - van 1000 punten naar 500 punten

Hiermee wordt het halen van je maanddoel en cashback even haalbaar als voor de wijziging in de puntentelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Somedude schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 08:38:
Hieronder de aanpassingen, van de ASR website: https://www.asr.nl/vitality/nieuw-in-de-app

Maand doel gaat omlaag, en eenmalig 3000 extra beweegpunten voor jaardoel. Maand doel 100% nu een stuk haalbaarder iig.

[...]
Dat is mooi nieuws, en niet meer dan terecht voor de mensen die zich voor 2 jaar hebben verbonden aan het Vitality programma door de aanschaft van een activitytracker (via het programma).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Heb 4 november een apple watch series 7 besteld dus ben benieuwd wat ze daarmee gaan doen.
Hou zelf iig rekening met gewoon 3500 punten wat naar verwachting geen problemen gaat opleveren.

Maar iig netjes dat ze het zo aanpassen d:)b

[ Voor 11% gewijzigd door Tinusvolkel op 23-11-2021 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Tinusvolkel schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 08:45:
Heb 4 november een apple watch series 7 besteld dus ben benieuwd wat ze daarmee gaan doen.
Hou zelf iig rekening met gewoon 3500 punten wat naar verwachting geen problemen gaat opleveren.

Maar iig netjes dat ze het zo aanpassen d:)b
Ik verwacht inderdaad ook dat ze daar niets mee ga doen; puntenaantal is inderdaad 3500 punten voor de AW7 en de aanpassing (van de puntentelling) was toen al bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:22
Somedude schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 08:38:

[...]
Netjes denk ik.
Ik had me al ingesteld op halve cashback in de laatste 2 maanden maar zo kan ik waarschijnlijk toch gewoon de maximale cashback krijgen.
Jaardoel zit ik al op maximaal (20K punten zonder allerlei externe testen) maar is voor diegenen die later zijn ingestapt wel een nette oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Laatst online: 18:03
Beetje een sigaar uit eigen doos aanpassing. Of mis ik iets? Die 2500 punten voor de Watch was nog wel prima te halen. Dat is 600 punten per week. Die gratis 3k voor jaardoel is ook beetje nutteloos. 20k per jaar is nog geen 400 per week. Ik vind het met name wat jammer dat ik met drie keer flink sporten nog niet genoeg punten heb tegenwoordig. 3 x 2 uur met 80%+ is nu 600 punten. Voorheen 900 punten. Komt nog eens bij dat je per maand 5 EUR minder krijgt. Dus; leuk de aanpassing maar voor mij (en velen met mij denk ik?) veranderd er niks.

Deze aanpassing kost ze amper geld en ze hebben (goed gedaan) een negatief verhaal in een reclame spot weten om te turnen bij Radar.

[ Voor 11% gewijzigd door Inspired op 23-11-2021 09:44 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Inspired schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 09:38:
Beetje een sigaar uit eigen doos aanpassing. Of mis ik iets? Die 2500 punten voor de Watch was nog wel prima te halen. Dat is 600 punten per week. Die gratis 3k voor jaardoel is ook beetje nutteloos. 20k per jaar is nog geen 400 per week. Ik vind het met name wat jammer dat ik met drie keer flink sporten nog niet genoeg punten heb tegenwoordig. 3 x 2 uur met 80%+ is nu 600 punten. Voorheen 900 punten. Komt nog eens bij dat je per maand 5 EUR minder krijgt. Dus; leuk de aanpassing maar voor mij (en velen met mij denk ik?) veranderd er niks.

Deze aanpassing kost ze amper geld en ze hebben (goed gedaan) een negatief verhaal in een reclame spot weten om te turnen bij Radar.
Voor mij zou het maanddoel juist minder goed zijn te halen; ik haalde met sporten 200 punten per keer dat ging nu naar resp. 100 en 150 punten. Ik zou van 13 keer sporten naar +- 20 keer sporten moeten gaan.

De aanpassing dit nu door ASR wordt doorgevoerd heeft voornamelijk te maken met het verschil in weekdoelen, maanddoelen en jaardoelen.
  • T.a.v. weekdoelen, ondanks dat de aanpassing niet prettig is (en je hier terecht kritiek op kan hebben) 'verlies' je hier niets door. Je kan je afweging maken en Vitality opzeggen (of niet) afhankelijk of je verwacht het weekdoelen nog voldoende vaak te halen.
  • T.a.v. maanddoelen, dit betreft de cashback op de activity tracker. Dit betreft ook het grootste probleem; men gaat voor 2 jaar een overeenkomst aan en als ASR de puntentelling aanpast heeft dit direct impact op het wel/niet behalen van de maandelijkse cashback (en dit is niet waar men bij de start van uit is gegaan).
  • T.a.v. jaardoelen, dit zal enkel betrekking hebben op de laatste twee maanden van het jaar, dan is 3k een relatief hoog aantal punten. Voor 2022 geldt hetzelfde als voor de weekdoelen; je kan je afweging maken en Vitality opzeggen (of niet) afhankelijk of je verwacht het jaardoel te kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 12:50

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Inspired schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 09:38:
Ik vind het met name wat jammer dat ik met drie keer flink sporten nog niet genoeg punten heb tegenwoordig. 3 x 2 uur met 80%+ is nu 600 punten. Voorheen 900 punten. Komt nog eens bij dat je per maand 5 EUR minder krijgt. Dus; leuk de aanpassing maar voor mij (en velen met mij denk ik?) veranderd er niks.

met 3x 2 uur op 80%+ zit je toch in de "90min+ op 60%"-trede? daarmee krijg je nu 250 punten (dus 750 totaal).

Ik merk de laatste 2 weken dat ik deze vaak haal als ik voor/na mn workout een beetje actief blijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsderkx
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 09:46
net een mailtje van ASR

Afgelopen maand hebben we je geïnformeerd over de wijziging rondom het verdienen van punten. We begrijpen dat deze wijziging voor jou - met een aangeschafte activity tracker via a.s.r. Vitality voor 6 november 2021 - extra onverwacht is.  Dat hebben we niet handig gedaan en daarom verlagen we voor jou de maanddoelstelling tot het einde van je lopende device cashback contract op de onderstaande manier:100% cashback - van 2500 punten naar 2000 punten50% cashback - van 1500 punten naar 1000 punten25% cashback - van 1000 punten naar 500 punten  Hiermee wordt het halen van je maanddoel en cashback even haalbaar als voor de wijziging in de puntentelling.We zijn op dit moment druk bezig om deze wijziging te realiseren. Het duurt even voordat dit ook zichtbaar is in de app. We garanderen wel dat we op basis van de nieuwe, hierboven aangegeven, maanddoelen de juiste cashback aan je betalen.  Wil je meer weten over de bijgestelde puntenopbouw? Dan vind je hier het volledige overzicht.  Met vriendelijke groet, Team a.s.r. Vitality

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meestertje
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10-09 10:35
Zojuist ontving ik onderstaande e-mail. Fijn dat ze dit zo oplossen!

——

Afgelopen maand hebben we je geïnformeerd over de wijziging rondom het verdienen van punten. We begrijpen dat deze wijziging voor jou - met een aangeschafte activity tracker via a.s.r. Vitality voor 6 november 2021 - extra onverwacht is.

Dat hebben we niet handig gedaan en daarom verlagen we voor jou de maanddoelstelling tot het einde van je lopende device cashback contract op de onderstaande manier:

Hiermee wordt het halen van je maanddoel en cashback even haalbaar als voor de wijziging in de puntentelling.
We zijn op dit moment druk bezig om deze wijziging te realiseren. Het duurt even voordat dit ook zichtbaar is in de app. We garanderen wel dat we op basis van de nieuwe, hierboven aangegeven, maanddoelen de juiste cashback aan je betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjimmie
Vergeet niet dat nu voor "nieuwe" cashback klanten de maandelijks benodigde punten 3500 zijn geworden en voor bestaande is het juist van 2500 naar 2000 gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
zerocool82 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 08:50:
[...]

Ik verwacht inderdaad ook dat ze daar niets mee ga doen; puntenaantal is inderdaad 3500 punten voor de AW7 en de aanpassing (van de puntentelling) was toen al bekend.
Krijg net toch die mail binnen met de verandering dus zo te lezen hoef ik ook maar 2000 punten te halen voor volledige cashback :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Tinusvolkel schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 10:56:
[...]

Krijg net toch die mail binnen met de verandering dus zo te lezen hoef ik ook maar 2000 punten te halen voor volledige cashback :)
Zou wel heel mooi zijn, scheelt je 1500 punten per maand ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Longcat
  • Laatst online: 12-08 12:37
Iemand anders maakte een soortgelijke opmerking, maar die 2500 was (voor mij) het probleem niet. Immers, dat bereik je al na ong. 3 weken van 800 punten. Het weekdoel is juist waar het 'spannend' is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 13:07

Cis

meestertje schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 10:11:
Zojuist ontving ik onderstaande e-mail. Fijn dat ze dit zo oplossen!

——

Afgelopen maand hebben we je geïnformeerd over de wijziging rondom het verdienen van punten. We begrijpen dat deze wijziging voor jou - met een aangeschafte activity tracker via a.s.r. Vitality voor 6 november 2021 - extra onverwacht is.

Dat hebben we niet handig gedaan en daarom verlagen we voor jou de maanddoelstelling tot het einde van je lopende device cashback contract op de onderstaande manier:

We zijn op dit moment druk bezig om deze wijziging te realiseren. Het duurt even voordat dit ook zichtbaar is in de app. We garanderen wel dat we op basis van de nieuwe, hierboven aangegeven, maanddoelen de juiste cashback aan je betalen.
Afgezien van het feit dat ik het onterecht vond dat ze de puntentelling voor de cashback (indirect) hadden aangepast, vind ik deze bijsturing wel weer heel erg netjes van ASR.
Fouten maken is menselijk, ook voor commerciele bedriiven. Maar toegeven en bijsturen is goud.

(Ik had gisteren mijn maanddoel alweer binnen. ;) Maar voor anderen, en voor de geloofwaardigheid van ASR, vind ik dit een goede stap :) )

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjimmie
Longcat schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:25:
Iemand anders maakte een soortgelijke opmerking, maar die 2500 was (voor mij) het probleem niet. Immers, dat bereik je al na ong. 3 weken van 800 punten. Het weekdoel is juist waar het 'spannend' is geworden.
Volgens de nieuwe cashback regels is het maandelijks naar 3500 punten gegaan en dat is echt veel (vooral met de verlaagde opbouw per activiteit enzo). Je moet daarvoor per week zelfs méér dan 800 punten halen.
2500 was geen probleem met de nieuwe puntenindeling, maar nu je minder punten krijgt is het voor veel mensen ook al moeilijker om 2500 per maand te halen. Vandaar dus voor de bestaande cashback klanten omlaag naar 2000.

Maar gisteren op TV werd helemaal niet gezegd over de punten voor de activiteiten, behalve dat het hele principe van het weekdoel ze teveel kostte en het daarom aangepast is (en blijft). Dus moeilijker om 800p te halen en geen 20 maar 15 euro bol bon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

Topicstarter
Cis schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:27:
[...]

Afgezien van het feit dat ik het onterecht vond dat ze de puntentelling voor de cashback (indirect) hadden aangepast, vind ik deze bijsturing wel weer heel erg netjes van ASR.
Fouten maken is menselijk, ook voor commerciele bedriiven. Maar toegeven en bijsturen is goud.

(Ik had gisteren mijn maanddoel alweer binnen. ;) Maar voor anderen, en voor de geloofwaardigheid van ASR, vind ik dit een goede stap :) )
Besef je dat dit best berekend zou kunnen zijn - ze hadden al een goeie relatie met Radar en dat je nu zit met een "goud" gevoel terwijl er gewoon een verkapte bezuiniging doorgevoerd.

Vooral dat laatste stukje waar de directeur van a.s.r. nog een verkapte verkoop praat ging houden over dat je eigen gezondheidwinst alleen al 3,50 waard was is natuurlijk - goud- 8)

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 13:07

Cis

Flappiewappie schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:41:
[...]

Besef je dat dit best berekend zou kunnen zijn - ze hadden al een goeie relatie met Radar en dat je nu zit met een "goud" gevoel terwijl er gewoon een verkapte bezuiniging doorgevoerd.

Vooral dat laatste stukje waar de directeur van a.s.r. nog een verkapte verkoop praat ging houden over dat je eigen gezondheidwinst alleen al 3,50 waard was is natuurlijk - goud- 8)
Ik wist niet dat er gisteren op tv ook nog een item over was geweest. Ik heb mijn mening gebaseerd op de mail die ik heb ontvangen. En het feit dat een organisatie aangeeft dat ze iets fout heeft gedaan vind ik al +1.

Maar toegegeven: ik was misschien iets te positief ingesteld :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1N9R1D
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 13-10-2024
Ze spreken in de mail over “voor 6 november”. Wij hebben de Apple Watch 4 november aangeschaft, dus dat zou betekenen dat het ook voor de nieuwe instromers behoorlijk wat punten scheelt 👌🏻

Ik vind hiermee het verschil ten opzichte van de weekdoelen best wel fors. Als je je weekdoelen wilt halen moet je al bijna 3500 punten per maand halen, dus dan is 2000 voor de cashback wel een groot verschil. Maar we klagen niet 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
1N9R1D schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:54:
Ze spreken in de mail over “voor 6 november”. Wij hebben de Apple Watch 4 november aangeschaft, dus dat zou betekenen dat het ook voor de nieuwe instromers behoorlijk wat punten scheelt 👌🏻

Ik vind hiermee het verschil ten opzichte van de weekdoelen best wel fors. Als je je weekdoelen wilt halen moet je al bijna 3500 punten per maand halen, dus dan is 2000 voor de cashback wel een groot verschil. Maar we klagen niet 😉
Je kan dus makkelijk de cashback doelen halen (voor jou nu 2000 per maand). Het halen van de weekdoelen staat daar los van en is dus veel moeilijker geworden. ASR is alleen de cashback klanten tegemoet gekomen en gaf eigenlijk gewoon toe dat de weekdoel-klanten ze teveel kosten zonder hun tegemoet te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Maar 2000 punten voor 100% cashback is leuk en aardig maar als je vaker moet sporten voor 800 weekdoel maakt dat je meer moeite blijft doen voor minder waarde aan bonnen naar keuze. En dat is voor mij voor meer van doorslaggevend belang geweest om op te zeggen.

En dat ze nu mensen 2k aan punten cadeau geven: leuk maar ik zit al aan de maximale aantal van 20k. Zal als nog 3k moeten verdienen door de aanvullende test, die voor het einde van mijn eerste jaar al niet meer ingepland kan worden. Dus de platinum status die bepalend is voor jaar twee haal ik zo ook niet. (mijn jaar 1 stopt in december, jaar 2 begint dag daarna)

Dan kun je zeggen wees blij met 15 euro aan bonnen + behoud van huidige cashback qua totaal aantal benodigde punten. Maar dan nog 3.5 betalen voor 15 + 19 = 34 cashback = actief sporten voor 30/31 euro netto dus een euro per dag. Ik ken betere manieren om een euro per dag te verdienen.

Een aanvullende verzekering had ik niet bij Ditzo, dus blijf ik bij de afweging: dagelijks bewegen voor een euro beloning is voor mij te weinig motivatie. En nee ik behoor niet tot de groep die toch al sport of makkelijk 15k aan stappen zet dagelijks. Ben dus juist de doelgroep die men wil aanspreken met dit programma. Ik heb dan ook in mijn eerste jaar lang niet elke maand de volle cashback op de AW bij elkaar weten te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjimmie
Joosie200 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 12:00:
dagelijks bewegen voor een euro beloning is voor mij te weinig motivatie
Haha, sorry eigenlijk is dit heel krom. Dus je neemt ASR nu kwalijk dat jij jezelf niet kan motiveren om veel te bewegen en dat zij jou nu niet meer genoeg motiveren om dat vol te houden.
Zonder ASR heb je dus helemaal nul-komma-nul en dat heb je dan liever zodat je niet meer "moet sporten voor die euro"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

sjimmie schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:59:
[...]

Je kan dus makkelijk de cashback doelen halen (voor jou nu 2000 per maand). Het halen van de weekdoelen staat daar los van en is dus veel moeilijker geworden. ASR is alleen de cashback klanten tegemoet gekomen en gaf eigenlijk gewoon toe dat de weekdoel-klanten ze teveel kosten zonder hun tegemoet te komen.
Ja en dat is jammer. En dat kan je vervelend vinden, maar je kan het ook gewoon opzeggen zonder gevolgen.

Dat was bij de watch cashback niet zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
sjimmie schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 12:03:
[...]

Haha, sorry eigenlijk is dit heel krom. Dus je neemt ASR nu kwalijk dat jij jezelf niet kan motiveren om veel te bewegen en dat zij jou nu niet meer genoeg motiveren om dat vol te houden.
Zonder ASR heb je dus helemaal nul-komma-nul en dat heb je dan liever zodat je niet meer "moet sporten voor die euro"?
Nee, dat is niet krom. Je hebt mensen die intrinsiek gemotiveerd zijn en je hebt mensen die dat niet zijn om te bewegen. De ene groep heeft geen beloning nodig, de ander wel. Wanneer je dit programma opzet met als doel de overgrote groep in beweging te krijgen en te houden en je maakt het lastiger om doelen te bereiken is het niet krom om jezelf de vraag te stellen of je nog langer wilt deelnemen.

En dan is het aanhouden van de 2k grens en mensen 2k punten cadeau doen nogal een sigaar uit eigen doos als je niks doet aan het verlagen van het maximaal te behalen punten bij dagelijks bewegen en verlagen van de waarde aan te verdienen bonnen.

Dus ik ben het eens met een opmerking die ik al las: ASR heeft met het item in Radar gratis en voor niets een wit voetje kunnen halen. Terwijl Antoinette niet door vroeg of ze ook voornemens zijn om de punten die je per activiteit kunt verdienen terug te draaien. Want dat gebeurt dus niet.

Met een ongewijzigd weekdoel aan 800 punten terwijl je nog maar 150 ipv 300 punten verdiend ben je zes dagen zoet ipv drie a vier. Dat is mijn eigen ervaring nu ook. Een rustdag inlassen kan, maar dan mag je aan de bak de rest van de week. Ik vind het een gemiste kans dat dat niet ter sprake is gekomen terwijl de man die geïnterviewd werd daar terecht op wees in het item.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omayyad
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 16-06 22:16
Tip (op of over het randje):

Het meten van de gemiddelde hartslag tijdens een activiteit gebeurt op basis van het rekenkundig gemiddelde, dus de som van de gemeten waarden, gedeeld door het aantal gemeten waardes. Dus als je hartslagmeter 'af en toe' geen waarde doorgeeft, haalt dit niet het gemiddelde naar beneden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Omayyad schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 12:32:
Tip (op of over het randje):

Het meten van de gemiddelde hartslag tijdens een activiteit gebeurt op basis van het rekenkundig gemiddelde, dus de som van de gemeten waarden, gedeeld door het aantal gemeten waardes. Dus als je hartslagmeter 'af en toe' geen waarde doorgeeft, haalt dit niet het gemiddelde naar beneden....
zo'n suggestieve tip werd een paar weken geleden weggehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• missTweakers
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-09 14:08
Ik vind het altijd jammer dat je de gemiddelde hartslag pas kunt zien als je de activiteit hebt gestopt (op de apple watch). weten jullie of er een manier is om die tijdens de workout te kunnen zien? dan kan ik nog beter daarop sturen namelijk.
edit: de actuele hartslag zie ik wel uiteraard

[ Voor 8% gewijzigd door missTweakers op 23-11-2021 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

Topicstarter
missTweakers schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 13:15:
Ik vind het altijd jammer dat je de gemiddelde hartslag pas kunt zien als je de activiteit hebt gestopt (op de apple watch). weten jullie of er een manier is om die tijdens de workout te kunnen zien? dan kan ik nog beter daarop sturen namelijk.
Niet met de AW app - enige wat je kan doen is de target pace aanpassen. Dus als je soort van je pace weet die hoort bij de juiste hartslag kan je die instellen. Heb je meteen ook goeeie benchmark voor je conditie.

Hier staat wat

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjimmie
Daarvoor heb ik een paar euro geinvesteerd in een app die echt alles kan weergeven (zelfs in grafiekjes) op de watch zelf: workoutdoors.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:18
Standaard is die er inderdaad niet. Met de veelgenoemde app WorkOutdoors is dit wel mogelijk. Kost een paar euro, maar is helemaal waard als je de rest van de functionaliteiten ook onder de knie krijgt en gaat gebruiken.

@sjimmie was mij net voor. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

Topicstarter
Slickk schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 13:28:
[...]

Standaard is die er inderdaad niet. Met de veelgenoemde app WorkOutdoors is dit wel mogelijk. Kost een paar euro, maar is helemaal waard als je de rest van de functionaliteiten ook onder de knie krijgt en gaat gebruiken.

@sjimmie was mij net voor. :)
Mooie app, vanuit daar naar strava en dan weer naar asr? Ik zie niet de mogelijkheid om deze app aan health te knopen…

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• missTweakers
Bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
@Flappiewappie en @missTweakers ja, belangrijk detail is dat WOD wel naar Apple Gezondheid kan syncen (en apple gezondheid met ASR), maar toch heb je Strava ertussen nodig.

edit: plan jouw overstap naar WOD+Strava dus beter op een moment dat je je punten al binnen hebt want met 1 foutje mis je een loopje...

[ Voor 28% gewijzigd door sjimmie op 23-11-2021 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

ik moet zeggen dat ik nooit "foutjes" heb gehad met workoutdoors. Maar ik mis de instant gratification die je met apple gezondheid hebt wel :).

Met workoutdoors kan je wel echt customizen to the max met wat je in beeld wilt hebben. Dat is wel heel cool.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1N9R1D
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 13-10-2024
Wij zijn net ingestroomd, maar ik vind het nog best meevallen om de punten te halen (deze week is het vastgestelde doel 700 punten). Door mijn post-Corona-lijf is het voor mij nog steeds niet mogelijk om te sporten, dus lopen we heel veel. Dat is natuurlijk grotendeels wandelen, maar ook tussendoor kun je makkelijk wat extra stappen zetten. Terwijl je op de waterkoker wacht ff wat heen en weer drentelen, je was in 3 etappes opruimen ipv alles in 1x naar boven, je boodschappen niet op volgorde van de winkel in je karretje mikken, maar kris kras van je briefje af, het kost allemaal zo links en rechts maar een paar minuten extra tijd, maar levert je aan het einde van de dag echt wel duidelijk meer stappen op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjimmie
JvS schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 14:34:
ik moet zeggen dat ik nooit "foutjes" heb gehad met workoutdoors. Maar ik mis de instant gratification die je met apple gezondheid hebt wel :).

Met workoutdoors kan je wel echt customizen to the max met wat je in beeld wilt hebben. Dat is wel heel cool.
Ik doelde meer op het zorgen dat WOD goed met Strava communiceert en Strava met ASR.
Die koppelingen hebben hier weleens gefaald bij een herinstallatie en dat merkte ik pas ná het hardlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• missTweakers
aha, ik heb geen Strava, alleen maar Apple Watch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjimmie
missTweakers schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 14:44:
aha, ik heb geen Strava, alleen maar Apple Watch
Strava is gewoon gratis te installeren en te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

sjimmie schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 14:40:
[...]

Ik doelde meer op het zorgen dat WOD goed met Strava communiceert en Strava met ASR.
Die koppelingen hebben hier weleens gefaald bij een herinstallatie en dat merkte ik pas ná het hardlopen.
ah ja ok, je moet het wel goed instellen. Maar zolang je met WOD maar opgenomen hebt, komt het achteraf toch altijd wel goed? Desnoods opnieuw koppelen en naar Strava sturen en in ASR syncen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:18
Flappiewappie schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 13:40:
[...]

Mooie app, vanuit daar naar strava en dan weer naar asr? Ik zie niet de mogelijkheid om deze app aan health te knopen…
Ja, ik heb in WorkOutdoors aangezet dat die automatisch met Strava synchroniseert. Let erop dat dit alleen werkt als je iPhone in de buurt is van je Apple Watch. In de praktijk komt het erop neer dat ik een activiteit op m'n watch start in WorkOutdoors, zodra ik de laatste meters naar huis wandel alvast de activiteit stop (door op het scherm van de watch te drukken totdat de opties Settings, Pause, Stop zichtbaar zijn) en pas zodra ik weer binnen in huis ben druk ik bovenaan op Done. Als je buiten bereik al op Done hebt gedrukt kun je altijd achteraf nog sync'en door naar de specifieke workout te gaan.

Als je in WOD een intervaltraining hebt ingesteld neemt die daar de naam van over en anders maakt die er wat willekeurigs van op basis van het moment, bijv Sunday Evening Run. Strava neemt deze naam weer over als naam voor de activiteit.

Strava synchroniseert vanzelf vrijwel direct naar asr en vaak als ik onder de douche vandaan kom heb ik al wat notificaties dat m'n week- en/of maanddoel behaald is. :)

Klinkt wat ingewikkeld en als veel stappen, maar eenmaal ingesteld werkt het vlekkeloos; schoenen aan, activiteit starten, stoppen, done.

De workouts van WorkOutdoors komen ook netjes in Apple Gezeondheid app te staan trouwens. Daar kijk ik niet zoveel naar.

Workout app van Apple zelf heb ik ook wel gebruikt, die ziet er visueel wat gelikter uit maar ontbreekt informatie. Ook moest ik daarbij handmatig alsnog de workout naar Strava syncen (niet voor de doelen van asr trouwens want dat haalt asr wel uit Apple Gezondheid, maar als het niet op Strava staat heb ik niet gesport natuurlijk :P).

@JvS Yes, zie hierboven. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huupie0172
ik zou graag willen weten hoe de app bij jullie draait, bij mij is ie ontzettend buggy, activiteiten worden niet goed bijgewerkt, Apple Watch niet te bestellen, ik kom uit bij een informatiepagina, challenges app blijft hangen en schrijft geen activiteiten bij. De app is eigenlijk onbruikbaar de laatste week. Heb de hele week al contact maar het wil niet echt vlotten allemaal..

[ Voor 5% gewijzigd door Huupie0172 op 23-11-2021 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
Ik kreeg vandaag een e-mail dat de maanddoelen voor klanten met reeds bestelde fitness trackers zijn verlaagd om de lagere punten per dag te compenseren.

Nieuwe targets:
* 25% cashback op 500 punten
* 50% cashback op 1000 punten
* 100% cashback op 2000punten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evnx
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 27-10-2023
Same here.
Als je voor 6 november al deel nam aan de cashback, gelden voortaan die nieuwe targets die t_captain noemde

* 25% cashback op 500 punten
* 50% cashback op 1000 punten
* 100% cashback op 2000punten

Helaas blijft ook voor ons het nieuwe punten verdien model bestaan.

Hoewel het zo idd makkelijker wordt om de maanddoelstelling te halen, is het ook voor mij bijna onmogelijk geworden om het weekdoel te halen.
Bedoel: voorheen was 4x per week minimaal 30minuten stevig door wandelen of fietsen voldoende.
Nu red je het niet eens met 5x per week.

En dat allemaal onder het mom (quote)

..." Het doel van Vitality is om deelnemers te helpen bij een gezondere leefstijl. En juist dagelijks bewegen is belangrijk voor je gezondheid. Daarom passen we ons programma aan en stimuleren we jou als gebruiker om meer dagelijks te bewegen, en zo je weekdoelen te halen "...

Nu, voor mij werkt dit eerder averechts.
Zeker ook met de aangepaste beloningen (oa BOL.com bon) die omlaag gegaan is.

Heb nog een week nodig voor de volgende bol bon
Daarna kijk ik het even aan hoe het gaat lopen, maar anders zeg ik ook snel op.

MAAR vanwege dit staartje wacht ik nog ff tot in het nieuwe jaar voor ik opzeg
(quote van Engelen87, dd 29 oktober)

..." Maar:
Stop je met a.s.r. Vitality vóór 31 december? Dan heb je geen Vitality Status op 31 december. Je krijgt dan over dat kalenderjaar geen cashback." ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evnx
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 27-10-2023
Update
Vandaag nog een tweede mailtje dat bestaande klanten 3000punten gratis krijgen voor hun jaardoel:

Begin november hebben we je geïnformeerd over de wijzigingen rondom het verdienen van punten. We begrijpen dat deze wijzigingen voor jou onverwacht kunnen zijn en snel na de aankondiging zijn ingegaan. Dat is niet handig van ons en daarom willen we je helpen. Door de punten aanpassing is het misschien mogelijk dat je je jaardoel voor cashback net niet haalt. Daarom geven we je eenmalig 3000 punten extra voor je huidige jaardoel.

Helaas weinig aan, omdat ik aan max zat

Zie liever dat ze ons bestaande klanten terugzetten naar het oude punten verdienmodel.

In de eerste mail van vandaag met de nieuwe maandtargets hebben ze het over het lopende device cashback contract.
Je zou ASR bijna gaan aanklagen voor contractbreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

evnx schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 23:00:

Probleem is dat ze volgens de voorwaarden deze aanpassingen door mogen voeren; dus aanklagen zal geen enkele zin hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
En ze kunnen het zelfs binnen 3 maanden helemaal opheffen, zonder enige vergoeding achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Maravilla
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Iemand hier zijn/haar AW7 via Vitality door Sparco geleverd gehad? Inmiddels in week 3 na bestellen, dus benieuwd of er iemand al iets gehoord of gekregen heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Il Maravilla schreef op woensdag 24 november 2021 @ 07:57:
Iemand hier zijn/haar AW7 via Vitality door Sparco geleverd gehad? Inmiddels in week 3 na bestellen, dus benieuwd of er iemand al iets gehoord of gekregen heeft.
Goedemiddag @Tinusvolkel,

Bedankt voor uw mail.

Momenteel is er een levertijd van 3/4 weken op Apple producten. U heeft een foutieve, onaangepaste factuur van ons ontvangen, excuus hiervoor.
De levering van uw Apple Watch zal plaatsvinden tussen 26 November en 3 December.
U ontvangt tijdig een track and trace link om de locatie van uw bestelling te volgen.

Mocht u vragen of opmerkingen hebben dan horen we het graag.
Met vriendelijke groet / Kind regards,

Michael
Dus ze kunnen elk moment beginnen met verzenden oOo

[ Voor 3% gewijzigd door Tinusvolkel op 24-11-2021 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

evnx schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 23:00:
Je hebt alleen een contract voor je cashback waar je niet onderuit kan. Daar doen ze nu de correctie op. De rest zijn randzaken.
zerocool82 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 23:23:
[...]

Probleem is dat ze volgens de voorwaarden deze aanpassingen door mogen voeren; dus aanklagen zal geen enkele zin hebben.
Dat is niet waar, een onredelijke wijziging mag niet. Onredelijk is natuurlijk subjectief, maar dit vond ik in elk geval onredelijk.

Ik twijfel nog wel of ik naar een ASR verzekering ga overstappen. Is 10 euro duurder per maand en scheelt me 50% van de apple watch aflos, dat is (over 2 jaar) beide 240 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyours2relive
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-07 00:58
Nog steeds geen bericht over levering, jij al wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:36
itsyours2relive schreef op woensdag 24 november 2021 @ 17:37:
[...]

Als je op Apple.com/nl je configuratie selecteert kun je verwachte levertijden zien. Als je niet te lang geleden hebt besteld, is de huidige leeftijd op de website redelijk accuraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurpanda
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:46
itsyours2relive schreef op woensdag 24 november 2021 @ 17:37:
[...]

Nog niks hier, minuten nadat ie beschikbaar kwam in de ASR app besteld dus post hier wel een update als ik wat hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:50
Il Maravilla schreef op woensdag 24 november 2021 @ 07:57:
Bij de bestelling van de AW6 kreeg ik pas een bericht toen Apple hem verzonden heeft, hij komt dus direct van Apple.

Weet niet wat de levertijd is via de Store, maar dat lijkt me dan leidend.

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:52
Heeft iemand de laatste tijd nog een activiteit op Zwift gedaan en deze in Vitality te zien gekregen?
Ik heb namelijk gisteren gezwift, deze synchroniseert naar zowel Strava als Garmin Connect. Garmin was altijd al geconnect met Vitality (en synchroniseert in principe direct) maar helaas zag ik mijn activiteit niet in de app. Dacht toen om Strava ook te syncen met vitality (obv dit topic) maar ook daarmee komt de activteit niet mee...
Beide services staan in de app wel als gesynchroniseert. Overigens als ik de activteit open in Strava zie ik geen hartslag maar dat kan ook zijn omdat ik een gratis Strava account heb en het gewoon niet kan zien.

Iemand enig idee?

• Il Maravilla
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Pino112 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 21:59:
[...]

Bij de bestelling van de AW6 kreeg ik pas een bericht toen Apple hem verzonden heeft, hij komt dus direct van Apple.

Weet niet wat de levertijd is via de Store, maar dat lijkt me dan leidend.
Ah, goed om te weten inderdaad.

De lever tijd van nu is nog ongeveer 2 weken, maar al 3 weken geleden besteld en geen idee wat de status daar toen was. We gaan het de komende dagen hopelijk zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• itsyours2relive
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-07 00:58
Frituurpanda schreef op woensdag 24 november 2021 @ 21:18:
[...]

Nog niks hier, minuten nadat ie beschikbaar kwam in de ASR app besteld dus post hier wel een update als ik wat hoor.
Net de bevestiging vanuit Apple/Sparco ontvangen, AW7 is onderweg!

• Tinusvolkel
itsyours2relive schreef op donderdag 25 november 2021 @ 12:15:
[...]

Net de bevestiging vanuit Apple/Sparco ontvangen, AW7 is onderweg!
Hier idem dito :)

En vanaf 1 december kan ik zien of ik 2000 of 3500 punten moet halen, ben benieuwd.

Is dit getal trouwens bij huidige deelnemers aan de cashback al aangepast?

[ Voor 11% gewijzigd door Tinusvolkel op 25-11-2021 16:14 ]

Pagina: 1 ... 23 ... 40 Laatste