Ik heb gisteren opgezegd. De doelen zijn voor mij niet meer te halen aangezien ik ook nog iets anders te doen heb dan sporten. Normaal haalde in het met drie keer spinnen a 200 punten en twee keer de 10.000 stappen a 100 punten. Dat is zo meteen 100 punten minder waard waardoor je eigenlijk geen enkele mindere dag kan hebben. Op dat moment word het voor mij obsessief en niet meer leuk. Bewegen deed ik toch en al blijf ik doen maar dan maar zonder ASR.
Het lijkt me heel gezond dat je ook nog iets anders in je leven doet dan sporten alleen. Ik krijg het idee dat deze app zijn doel nu voorbij streeft.jeroen.ijmuiden schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 08:55:
Ik heb gisteren opgezegd. De doelen zijn voor mij niet meer te halen aangezien ik ook nog iets anders te doen heb dan sporten. Normaal haalde in het met drie keer spinnen a 200 punten en twee keer de 10.000 stappen a 100 punten. Dat is zo meteen 100 punten minder waard waardoor je eigenlijk geen enkele mindere dag kan hebben. Op dat moment word het voor mij obsessief en niet meer leuk. Bewegen deed ik toch en al blijf ik doen maar dan maar zonder ASR.
Treurig om te lezen hoeveel mensen nu vastzitten in dit systeem. Ik krijg er dystopische gevoelens bij, je zou er zo een black mirror aflevering van kunnen maken.
Ook een beetje overdreven? Je kunt er altijd mee stoppen als het zo erg is.Livi schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 09:01:
[...]
Het lijkt me heel gezond dat je ook nog iets anders in je leven doet dan sporten alleen. Ik krijg het idee dat deze app zijn doel nu voorbij streeft.
Treurig om te lezen hoeveel mensen nu vastzitten in dit systeem. Ik krijg er dystopische gevoelens bij, je zou er zo een black mirror aflevering van kunnen maken.
Voor mij helpt het wel gewoon goed actief te zijn maar vooral ook te blijven.
Ik ben dan wel iemand die eigenlijk elke dag wel wat doet aan intensief sporten, maar zeker niet uren lang, wat ook helemaal niet nodig is.
De keuze ligt helemaal bij jezelf.
In vino veritas, in aqua sanitas
Dat mensen dit nog blijven verdedigen ook. Het is gewoon een verkapte bezuiniging, je moet meer doen voor minder.
Niemand die dat hier verdedigd, behalve asr zelf.Segafreak83 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 11:43:
Dat mensen dit nog blijven verdedigen ook. Het is gewoon een verkapte bezuiniging, je moet meer doen voor minder.
Het concept zelf is echter nog heel goed, zelfs met de aankomende voorwaarden zal het nog steeds voor velen een goede stimulans zijn.
800 punten halen binnen 1 week wordt nu uiteraard lastiger, dus ik vraag me het volgende af:
Als je doel in week X 800 punten is, en je haalt het niet, vanaf welke week (X+1, X+2?) wordt je doel dan lager gezet? ik zie me zelf wel (met wat dwangmatigheid) 600 punten per week halen onder de nieuwe regels, maar dan moet mijn weekdoel dus wel eerst zover 'zakken'.
Ik heb niet alle 77 pagina's terug gelezen, maar is er ergens een tabel die de opbouw van het weekdoel, en de reset bij het niet halen, weergeeft?
Als je doel in week X 800 punten is, en je haalt het niet, vanaf welke week (X+1, X+2?) wordt je doel dan lager gezet? ik zie me zelf wel (met wat dwangmatigheid) 600 punten per week halen onder de nieuwe regels, maar dan moet mijn weekdoel dus wel eerst zover 'zakken'.
Ik heb niet alle 77 pagina's terug gelezen, maar is er ergens een tabel die de opbouw van het weekdoel, en de reset bij het niet halen, weergeeft?
Door de maatregelen van ASR ben ik ook aan het twijfelen om ASR te stoppen. Wel na 1 januari, want ik zit nu bij Ditzo met aanvullende verzekeringen. Echter, volgens mij is het wel mogelijk om de basisverzekering te switchen en ASR aan te houden bij een andere verzekering? Op deze manier zou je eventueel nog de cashback terug kunnen blijven verdienen omdat voor lopende cashback de voorwaarden wel gelijk blijven?Cis schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 08:15:
[...]
Ik denk ook niet dat ik me onder deze voorwaarden zou aanmelden.
Maar ik zit nu eenmaal in een soort van wurgcontract (gechargeerd gezegd). Ik krijg maandelijks 20 euro cashback voor mijn Apple Watch. Hiervoor moet ik nu extra bewegen om de 2500 punten te halen.
Opzeggen is geen optie, want dan ben ik sowieso mijn refund kwijt.
Als ze de basisverzekering verhogen naar 180 euro, wordt het helemaal cru. Want ik moet bij Ditzo blijven, om mijn ASR vitality aan te kunnen houden
Inprincipe gelijk als je het niet haalt, maar omdat je nog twee weken de tijd hebt om te synchroniseren, nadat een week is voorbij gegaan, ga je daarna pas een stap naar beneden.Omayyad schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 14:19:
800 punten halen binnen 1 week wordt nu uiteraard lastiger, dus ik vraag me het volgende af:
Er is zover ik weet geen tabel te vinden, maar ik denk dat je pas na 3 weken niet te halen dan 50 punten naar beneden gaat, 4 weken 100, 5 weken 150, 6 weken 200.
6 weken in jouw geval dus denk ik.
Echter als je dan weer een paar weken haalt, dan ga je zomaar weer omhoog en zit je zo weer 3 á 4 weken te ' wachten '.
Je moet dus echt voor die 800 punten gaan wil je iets zinnigs eruit halen qua die cadeaubonnen.
In theorie zou je 6 maanden mee kunnen doen zonder verzekering van asr of Ditzo, maar of dit ook werkt als je al vitality hebt icm een verzekering? Geen idee.Saninl schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 14:20:
[...]
Door de maatregelen van ASR ben ik ook aan het twijfelen om ASR te stoppen. Wel na 1 januari, want ik zit nu bij Ditzo met aanvullende verzekeringen. Echter, volgens mij is het wel mogelijk om de basisverzekering te switchen en ASR aan te houden bij een nadere verzekering? Op deze manier zou je eventueel nog de cashback terug kunnen blijven verdienen omdat voor lopende cashback de voorwaarden wel gelijk blijven?
Ik baal ook wel van de nieuwe puntentelling in combinatie met de beloningen.
Kijk even aan hoe het de komende weken gaat en mocht het teveel gedoe en geregel (werk en gezin) zijn om die punten bij elkaar te krijgen ga ik opzeggen. Ik houd echt van bewegen en sporten maar ik ga er niet alles voor omgooien
.
Kijk even aan hoe het de komende weken gaat en mocht het teveel gedoe en geregel (werk en gezin) zijn om die punten bij elkaar te krijgen ga ik opzeggen. Ik houd echt van bewegen en sporten maar ik ga er niet alles voor omgooien
Just do it.
Mijn vriendin is zwanger en haalt al een tijd haar punten niet maar moet toch nog steeds 800 punten. Volgens mij is het maximale aantal weken achter elkaar dat ze het niet heeft behaald drie. Ik heb namelijk ook nog wel eens haar Watch meegenomen tijdens een rondje fietsen.Omayyad schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 14:19:
Wel jammer dat de punten op hartslag zijn verminderd, daar moet ik het van hebben. Met wandelen kom ik er niet snel aan, gun mijzelf de tijd niet om ‘s avonds een uur te lopen als ik tussen de middag ook al 45 min heb gedaan. Geukkig doe ik mee via werkgever, dus het kost me niets om lid te blijven.
De wijzen komen uit het Oosten!
Zo kijk ik er ook een beetje tegenaan, prima om de punten te halen met sporten (nu drie keer per week, lijkt me ook voldoende). Met een half uur wandelen in de pauze zet je niet genoeg stappen om punten te verdienen, je moet dan ook nog in de avond op stap. Ik denk (net zoals anderen) dat het gewoon te succesvol is en ze teveel “kost”.NoepZor schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 17:31:
Wel jammer dat de punten op hartslag zijn verminderd, daar moet ik het van hebben. Met wandelen kom ik er niet snel aan, gun mijzelf de tijd niet om ‘s avonds een uur te lopen als ik tussen de middag ook al 45 min heb gedaan. Geukkig doe ik mee via werkgever, dus het kost me niets om lid te blijven.
Just do it.
Heel jammer dit. Ik ben erg blij met mijn Apple Watch maar het wordt nu wel heel lastig om deze terug te verdienen. Hier ben ik niet mee akkoord gegaan en ik voel me bekocht. Ik denk dat ik opzeg en principieel ook geen asr verzekering meer neem.
Ik ga het weer uitrekenen voor volgend jaar en maak rationeel mijn keuze. Als ik met mijn reguliere sport en fiets schema nog steeds voordeel behaal ga ik er gewoon mee door. Praktijk leerde me dat ik ongeveer 75% van het maximale voordeel haalde.meestertje schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 09:51:
Heel jammer dit. Ik ben erg blij met mijn Apple Watch maar het wordt nu wel heel lastig om deze terug te verdienen. Hier ben ik niet mee akkoord gegaan en ik voel me bekocht. Ik denk dat ik opzeg en principieel ook geen asr verzekering meer neem.
Het is wel wat moeite maar het synchroniseren was een extra handeling na strava syncen dus dat was de effort ook niet.
Principieel zou ik pas worden indien doorverkoop gegevens aan 3e of/of dus delen van info met verzekeringstak.
Hier staat wat
Ik zou de principe-kaart sowieso niet trekken, dat heeft toch geen zin uiteindelijk.
Die zorgverzekeringen van ASR/Ditzo waren sowieso wat aan de dure kant in de basis vergeleken met anderen, maar i.c.m. Vitality is het dan weer super voordelig.
Ze beweren alleen wel de meest duurzame en maatschappelijke verzekeraar te zijn, maar uiteindelijk lijken die principes ook weer overboord te gaan als het teveel geld gaat kosten.
Die zorgverzekeringen van ASR/Ditzo waren sowieso wat aan de dure kant in de basis vergeleken met anderen, maar i.c.m. Vitality is het dan weer super voordelig.
Ze beweren alleen wel de meest duurzame en maatschappelijke verzekeraar te zijn, maar uiteindelijk lijken die principes ook weer overboord te gaan als het teveel geld gaat kosten.
al een paar keer eerder gezegd, als je al eerder de watch hebt gekocht dan blijven voor jou de voorwaarden gelijk, wat betreft de 2500 punten per maand. alleen het aantal punten per beloning verandert en dat is gewoon voor iedereen met of zonder watch.meestertje schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 09:51:
[ Voor 12% gewijzigd door sjimmie op 31-10-2021 11:22 ]
Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West
Dat zie jij helaas helemaal verkeerd. Ook het aantal punten voor bepaalde activiteiten verandert waardoor het wel degelijk een stuk lastiger wordt om de cashback te verdienen. Bovendien was het voor mij een totaalsommetje van bol.com + cashback dat mij deed besluiten ervoor te gaan.sjimmie schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 11:20:
[...]
al een paar keer eerder gezegd, als je al eerder de watch hebt gekocht dan blijven voor jou de voorwaarden gelijk, wat betreft de 2500 punten per maand. alleen het aantal punten per beloning verandert en dat is gewoon voor iedereen met of zonder watch.
Je maakt ook een fout daarmee denk ik. Doordat de apple watch een cashback periode heeft van twee jaar ga je er blijkbaar vanuit dat je een contract aan gaat met de voorwaarden over die twee jaar op de hele deal van ASR vitality, maar dat is natuurlijk niet zo. De voorwaarden van de cashback blijven nog steeds hetzelfde, maar je moet het behalen van punten toch echt los zien van de cashback. En blijkbaar is dat lastig voor sommigen.meestertje schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 11:51:
[...]
Dat zie jij helaas helemaal verkeerd. Ook het aantal punten voor bepaalde activiteiten verandert waardoor het wel degelijk een stuk lastiger wordt om de cashback te verdienen. Bovendien was het voor mij een totaalsommetje van bol.com + cashback dat mij deed besluiten ervoor te gaan.
De cashback staat volledig los van de rest, al heeft het deels wel met elkaar te maken natuurlijk.
Wat mij betreft zijn die twee zaken onlosmakelijk met elkaar verbonden. Bij het aangaan van zo’n contract maak je toch de afweging of het haalbaar is op basis van hoeveel minuten/uren je moet bewegen/sporten om die cashback te halen. Dat daar zoiets arbitrairs als een puntensysteem tussen is gestopt om te verhullen dat de spelregels halverwege de wedstrijd worden veranderd daar moet je doorheen kunnen kijken. En blijkbaar is dat lastig voor sommigen.Nicap schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 12:11:
[...]
Je maakt ook een fout daarmee denk ik. Doordat de apple watch een cashback periode heeft van twee jaar ga je er blijkbaar vanuit dat je een contract aan gaat met de voorwaarden over die twee jaar op de hele deal van ASR vitality, maar dat is natuurlijk niet zo. De voorwaarden van de cashback blijven nog steeds hetzelfde, maar je moet het behalen van punten toch echt los zien van de cashback. En blijkbaar is dat lastig voor sommigen.
De cashback staat volledig los van de rest, al heeft het deels wel met elkaar te maken natuurlijk.
Er veranderen twee dingen voor huidige ASR'ers (en drie totaal):Nicap schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 12:11:
[...]
Je maakt ook een fout daarmee denk ik. Doordat de apple watch een cashback periode heeft van twee jaar ga je er blijkbaar vanuit dat je een contract aan gaat met de voorwaarden over die twee jaar op de hele deal van ASR vitality, maar dat is natuurlijk niet zo. De voorwaarden van de cashback blijven nog steeds hetzelfde, maar je moet het behalen van punten toch echt los zien van de cashback. En blijkbaar is dat lastig voor sommigen.
- Het aantal punten per workout gaat naar beneden. Dit heeft invloed op je weekdoel voor je weekbeloning en op je maanddoel voor je tracker cashback
- Ipv een bol.com bon van 20 euro, krijg je er nu een van 15 euro voor je weekbeloning. Dit staat uiteraard volledig los van de cashback voor je tracker
(- nieuwe leden moeten meer punten voor hun tracker halen)
Je kan wel met veel stelligheid schrijven "dit is niet zo", maar dat is gewoon je mening. Jij vindt het blijkbaar redelijk. Ik ben wel benieuwd waarom jij die verandering redelijk vindt wel.
Ik vind dat ik die apple watch heb gekocht onder voorwaarde dat ik hem terug kan verdienen in twee jaar. Nu worden de spelregels verandert tijdens dat spel en wordt dat terugverdienen moeilijker gemaakt. Ik kan niet zomaar opzeggen, want ik heb er 450 euro ingestopt vooraf, met de afspraak dat ik dit in 2 jaar terug te verdienen met een voor mij met een beetje moeite haalbare hoeveelheid bewegen en een ASR verzekering afsluiten.
Ik zou het redelijk vinden als ze die puntentelling per workout niet veranderen voor mensen die voor een cashback sparen, of dat ze de mogelijkheid bieden de aankoop te ontbinden.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Voor mij is het inderdaad wel een kwestie van de spelregels aanpassen tijdens de wedstrijd.
Over 2 maanden is mijn 2 jaar mbt cashback voorbij en dat is voor mij ook een mooi moment om er mee te stoppen en eens rond te kijken naar een andere zorgverzekeraar.
Over 2 maanden is mijn 2 jaar mbt cashback voorbij en dat is voor mij ook een mooi moment om er mee te stoppen en eens rond te kijken naar een andere zorgverzekeraar.
Hier wordt het praktisch ook bijna onmogelijk om 800 punten per week te halen.
2x sporten was 400 (soms 500), wordt 300
1x hardlopen was 200, wordt 150
Dan zit ik op 450 en moet ik dus nog 4 overige dagen 10.000 stappen halen. Dat waren er voorheen 2, of in de praktijk misschien 4 met 7.500 stappen.
In de praktijk moet ik gewoon elke dag lopen of sporten. Maar ik kan simpelweg niet iedere dag vd week sporten óf 10.000 stappen halen vanwege praktische redenen.
Ik las hier wel dat de 2.500 punten voor lopende cashback gelijk blijft, maar dit kan ik zelf nergens terug vinden?
EDIT: m’n vriendin leest het net voor dus die zal t wel gevonden hebben 😜
Dan zit ik op 450 en moet ik dus nog 4 overige dagen 10.000 stappen halen. Dat waren er voorheen 2, of in de praktijk misschien 4 met 7.500 stappen.
In de praktijk moet ik gewoon elke dag lopen of sporten. Maar ik kan simpelweg niet iedere dag vd week sporten óf 10.000 stappen halen vanwege praktische redenen.
Ik las hier wel dat de 2.500 punten voor lopende cashback gelijk blijft, maar dit kan ik zelf nergens terug vinden?
[ Voor 6% gewijzigd door VidaR-9 op 31-10-2021 13:53 ]
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Cashback op een Apple Watch of FitbitVidaR-9 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 13:50:
Hier wordt het praktisch ook bijna onmogelijk om 800 punten per week te halen.
Heb je al een Apple Watch of Fitbit gekocht via a.s.r. Vitality? Dan blijft de cashback op je activity tracker onder dezelfde voorwaarden.
Wil je een nieuwe kopen? Houd dan deze richtlijnen aan:
25% cashback gaat van 1000 naar 1250 punten per maand
50% cashback gaat van 1500 naar 2000 punten per maand
100% cashback gaat van 2500 naar 3500 punten per maand
Hier staat wat
Ik heb net opgezegd. Ik loop drie keer per week hard en wil de andere dagen juist rustiger aan doen om geen blessures te krijgen.
Ik houd hem wel aan, maar de verandering slaat er wel aardig in. Betwijfel ook of het echt zo goed is voor je gezondheid, je moet toch 4x minimaal 1 uur sporten voor de punten. Als mensen nu "verplicht" meer gaan sporten kunnen juist blessures ontstaan. Dat is nogal wat met bijv. hardlopen. Ik loop zelf sowieso wel 3x 1+ uur, maar moet de punten wel even goed in de gaten houden. Deze week zou ik het bijv. niet halen omdat een hardloop activiteit (van de 4) 57 minuten is, ik zal dus sneller meer punten gaan krijgen voor het stappendoel. De 100% cashback zal geen probleem zijn verwacht ik. De nieuwe voorwaarden zijn wel pittig, 3.500 punten is veel. Dat betekent elke week 800 punten halen, in een maand als februari moet je zelfs meer halen (!). Ik zou er nu niet snel meer gebruik van maken.
Doordat ik de Apple Watch heb genomen en dus "het schip in ben gegaan" heb ik eigenlijk ook geen keuze tenzij ik het verlies voor lief neem.
Doordat ik de Apple Watch heb genomen en dus "het schip in ben gegaan" heb ik eigenlijk ook geen keuze tenzij ik het verlies voor lief neem.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Dat zie je in mijn ogen helemaal goed. Ik was in afwachting van de AWs7, maar haak nu af. Ik haalde volgens het oude schema met 2-3x per week hardlopen en de overige dagen soms 7.500 stappen en soms 10.000 stappen de benodigde punten, maar ga nu op 650 punten blijven haken. Daarmee is 50% cashback wel mogelijk, maar meer niet. Ik moet dan én die 3e keer hardlopen zonder uitzondering altijd halen én op alle niet--hardloopdagen 10.000 stappen zetten. En dan is het afhankelijk van de maand nog krap of ik die 3.500 punten ga halen.Arjan90 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 15:17:
Ik houd hem wel aan, maar de verandering slaat er wel aardig in. Betwijfel ook of het echt zo goed is voor je gezondheid, je moet toch 4x minimaal 1 uur sporten voor de punten. Als mensen nu "verplicht" meer gaan sporten kunnen juist blessures ontstaan. Dat is nogal wat met bijv. hardlopen. Ik loop zelf sowieso wel 3x 1+ uur, maar moet de punten wel even goed in de gaten houden. Deze week zou ik het bijv. niet halen omdat een hardloop activiteit (van de 4) 57 minuten is, ik zal dus sneller meer punten gaan krijgen voor het stappendoel. De 100% cashback zal geen probleem zijn verwacht ik. De nieuwe voorwaarden zijn wel pittig, 3.500 punten is veel. Dat betekent elke week 800 punten halen, in een maand als februari moet je zelfs meer halen (!). Ik zou er nu niet snel meer gebruik van maken.
Ik heb er geen trek in om mezelf te stressen tot beweging die mogelijk tot blessures lijdt. Ik ben met hardlopen sowieso gevoelig daarvoor, veel geprobeerd, lang bij diverse fysio's gelopen, helpt wel iets, maar niet alles en toch heb ik gemiddeld elke 2-3 maanden een knieblessure (altijd dezelfde) en kan daarom een paar weken niet hardlopen. Het is wat het is, maar als ik daarmee de 50% al niet eens meer kan halen is de lol ervan af.
Daarnaast: zoals anderen ook al gemeld hebben: ik heb een kantoorbaan, veel vanuit huis ook en hoewel ik het gebrek aan reistijd vul met wandelen of hardlopen, is het verschil met een maat van me die een actieve baan heeft als leidinggevende in de distributie toch wel extreem. Hij haalt doordeweeks met gemak 15.000-20.000 stappen, op werk alleen! Ik kom doordeweeks niet verder dan 7.500-8.000 stappen en daar zit dan 45-60 min wandelen bij. Met hardlopen gaat het wel harder, maar dan telt het hardlopen zelf gewoon zwaarder dan de stappen. Ik heb ook een vrouw en 2 kinderen en we zijn allemaal behoorlijk actief buiten onze kantoorbanen om met 2-3x sporten per week en steevast dagelijks wandelen, in weekenden waarin we geen andere dingen gepland hebben staan gaan we vaak actieve dingen met de kinderen doen, maar toch is het voor mij met het nieuwe puntensysteem vrij onmogelijk om meer dan 650 punten te halen op deze manier. Verder dan 50% kom ik dus niet.
En ik snap dat het niet makkelijk eerlijker kan, maar zo worden mensen met een kantoorbaan wel significant beoordeeld. Je carrière keuze is dus bepalend, want die maat van mij kan zonder enige moeite te doen dus 100% cashback halen puur door te werken (5x 15.000 stappen = 1.000 punten per week). En ik steek er 7 dagen per week minstens 45-60 min aan beweging in naast werktijd/gezinstijd/afspraken/etc. en kom niet verder dan 50%. En die maat van mij is de eerste die zegt dat bewegen op je werk toch écht niet gelijk staan aan wandelen en sporten, vandaar dat ook hij nog 2x per week hardloopt en naar de sportschool gaat.
Totale tijdsinvestering voor hem: 2-3 uur per week. Beloning: minstens 1.300 per week:
5x 15.000 stappen = 5x 200 punten
2x 30 min 70% hardlopen = 2x 150 punten
Totale tijdsinvestering voor mij: 7 uur per week. Beloning: 600-700 per week:
2-3x 30 min 70% hardlopen = 150 punten
1x 10.000 stappen = 100 punten
3-4x 7.500 stappen = 50 punten
Dit verschil is te groot om acceptabel gevonden te kunnen worden. Er wordt alleen gekeken naar elke dag zoveel mogelijk wandelen of zo hard mogelijk sporten en niet naar wat gezond is voor je of qua levensstijl mogelijk is.
Natuurlijk kan ik zeggen: ik kan de AWs7 nog steeds halen voor € 429 en 50% cashback verdienen, maar zoals gezegd heb ik ook periodes dat ik de 2.000 punten niet zal halen vanwege blessures en dus mijn lichaam rust moeten geven. Als ik dan uitga van 9/12 maanden, dan kan ik totaal 18x € 8,94 = € 160,92 terugverdienen.
Weekbeloningen van 800 punten zijn voor mij ook onmogelijk geworden, voorheen was dat met exact dit schema net wel/niet haalbaar en kon ik dus grofweg de helft van de keren een weekbeloning halen en opsparen voor een Bol.com cadeaubon en daarmee ook de abonnementskosten van € 3,50 per maand bekostigen (en zelfs wat meer, uitgaande van effectief € 10 per maand).
Nu is zoals gezegd het halen van een weekbeloning schier onmogelijk geworden, waardoor ik naast de cashback de abonnementskosten moet betalen uit de cashback en dus 24x € 3,50 = € 84 van de cashback af moet halen. Kortom: ik houd er € 76,92 voordeel aan over, op een investering van € 513. Dat is effectief € 3,21 per maand. In andere woorden: waardeloos.
Dat is het dus absoluut niet meer waard. Want... niet alleen levert dit een prestatiedrang op waarvan het voorheen aardig haalbaar was, maar nu voor diverse mensen meer een stress zal worden dan het echt goed voor ze zal zijn. Daarnaast is het ook zo dat ik geen AWs7 nodig heb, maar aan een SE meer dan genoeg heb. Die bieden ze niet aan, dus ben ik goedkoper uit om gewoon een SE los te kopen voor € 299 en zonder stress/prestatiedrang mijn huidige patroon van sport en beweging gewoon door te zetten.
Willen jullie ook Kassa en Radar tippen? Hoe meer aandacht hiervoor, wie weet!
Want je krijgt nu minder punten voor je doorsnee workouts en wat je met je punten kan kopen bijv Bol is ook nog eens verlaagd.
Want je krijgt nu minder punten voor je doorsnee workouts en wat je met je punten kan kopen bijv Bol is ook nog eens verlaagd.
[ Voor 45% gewijzigd door CyberMania op 31-10-2021 16:03 ]
Dus? Dan zeg je toch gewoon op. Je hoeft niet mee te doen?!CyberMania schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 16:00:
Willen jullie ook Kassa en Radar tippen? Hoe meer aandacht hiervoor, wie weet!
Als je nog in je cashback periode zit, en door deze veranderingen moeilijker de 2500 punten haalt snap ik dat je gepikeerd bent en actie overweegt.
Maar voor alle anderen kan je toch gewoon opzeggen als de extra perks je niet zinnen?!
Over 2 maanden kan je ook weer overstappen van zorgverzekering dus kan je lekker principieel ook naar een andere, reguliere zorgverzekeraar overstappen die 0.0 aan vitaliteit bied.
Ik zit nog in de CB periode en de destijds geldende voorwaarden waar voor mij reden om me over te halen. Als ik deze nieuwe zwaardere voorwaarden voor punten had geweten had ik wsl niet ingestapt voor de AW.rvrrr schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 17:19:
[...]
Dus? Dan zeg je toch gewoon op. Je hoeft niet mee te doen?!
Als je nog in je cashback periode zit, en door deze veranderingen moeilijker de 2500 punten haalt snap ik dat je gepikeerd bent en actie overweegt.
Maar voor alle anderen kan je toch gewoon opzeggen als de extra perks je niet zinnen?!
Over 2 maanden kan je ook weer overstappen van zorgverzekering dus kan je lekker principieel ook naar een andere, reguliere zorgverzekeraar overstappen die 0.0 aan vitaliteit bied.
[ Voor 6% gewijzigd door CyberMania op 31-10-2021 17:22 ]
Dat punt snap ik. En vraag me af hoe ASR gaat reageren als je de komende periode bezwaar maakt als je met dezelfde workout je cashback niet haalt. Lijkt me dat voor mensen die nog in een CB periode zitten er coulance mogelijk is.CyberMania schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 17:21:
[...]
Ik zit nog in de CB periode en de destijds geldende voorwaarden waar voor mij reden om me over te halen. Als ik deze nieuwe zwaardere voorwaarden voor punten had geweten had ik wsl niet ingestapt voor de AW.
Maar je begint ook over dat de bol actie is teruggeschroefd van 20 naar 15. Dat is nog steeds een leuke extra.
Ja daar ben ik ook een beetje zuur over eerlijk gezegd (ook al is dat niet een onderdeel van de AW CB), want dat heeft me ook mede overgehaald om mee te doen.
Anyway, ik heb ASR gevraagd of ik voor de cashbacks nog de oude puntentelling mag laten toepassen, of dat ze ervoor openstaan om de koop te ontbinden.
Anyway, ik heb ASR gevraagd of ik voor de cashbacks nog de oude puntentelling mag laten toepassen, of dat ze ervoor openstaan om de koop te ontbinden.
[ Voor 32% gewijzigd door JvS op 31-10-2021 17:29 ]
Zelf al een klacht ingediend over het hele zaakje en voorgesteld om per direct, zonder opzegtermijn mijn lidmaatschap op te zeggen. Iemand anders misschien ook en daar al een reactie op ontvangen?
Als je een cashback hebt en met de nieuwe punten telling het nu niet meer haalt zou ik persoonlijk op Ali voor een paar euro zo'n phone swing kopen om de laatste maanden mee vol te maken. En daarna lekker opzeggen.
Deze suggestie adviseert fraude.
Je verdient immers waardepunten die naar geld en producten omzetten, met een valse suggestie van lichaamsbeweging. Dat is niet alleen in strijd met de voorwaarden van ASR Vitality, het is mogelijk strafbaar.
Je verdient immers waardepunten die naar geld en producten omzetten, met een valse suggestie van lichaamsbeweging. Dat is niet alleen in strijd met de voorwaarden van ASR Vitality, het is mogelijk strafbaar.
[ Voor 38% gewijzigd door t_captain op 01-11-2021 10:14 ]
Hier sta ik op het punt om de Apple Watch series 7 aan te schaffen bij ASR.
Qua punten zou ik het allemaal wel moeten redden want doe minimaal het onderstaande:
1x per week een duurloop van minimaal anderhalf uur dus 250 punten
2x per week een uur lopen en die dagen zit ik dan sowieso op 15k stappen dus 400 punten
En dan zit er nog wel een keer een uur extra lopen bij of een uur fietsen waar ik ook nog 200 punten voor krijg.
Dus totaal 850 punten
En dan nog met wat stappen erbij op de andere dagen kom ik wel aan de 875 wat je per week nodig hebt voor de Apple Watch cashback.
Maar ik zal het wel allemaal iets meer in de gaten moeten houden zodat ik niet net wat punten mis loop.
Qua punten zou ik het allemaal wel moeten redden want doe minimaal het onderstaande:
1x per week een duurloop van minimaal anderhalf uur dus 250 punten
2x per week een uur lopen en die dagen zit ik dan sowieso op 15k stappen dus 400 punten
En dan zit er nog wel een keer een uur extra lopen bij of een uur fietsen waar ik ook nog 200 punten voor krijg.
Dus totaal 850 punten
En dan nog met wat stappen erbij op de andere dagen kom ik wel aan de 875 wat je per week nodig hebt voor de Apple Watch cashback.
Maar ik zal het wel allemaal iets meer in de gaten moeten houden zodat ik niet net wat punten mis loop.
hoe werkt het dan precies?
Ik ben sinds vorige week platina member.... krijg ik dan nog cashback omdat ik bij ditzo zit?
Eigenlijk wil ik nu al opzeggen, omdat het te moeilijk wordt.. ik ga geen 4 x per week een uur hardlopen ...
De volgende zorgverzekering heb ik:
Goede Keuze (Natura) 109.85
ZorgBewust 6,25
TandBeter 16,25
Totaal 132,35 per maand
Ik ben sinds vorige week platina member.... krijg ik dan nog cashback omdat ik bij ditzo zit?
Eigenlijk wil ik nu al opzeggen, omdat het te moeilijk wordt.. ik ga geen 4 x per week een uur hardlopen ...
De volgende zorgverzekering heb ik:
Goede Keuze (Natura) 109.85
ZorgBewust 6,25
TandBeter 16,25
Totaal 132,35 per maand
Dat is natuurlijk op zich ook wel het ideeTinusvolkel schreef op maandag 1 november 2021 @ 08:13:
Strict genomen vind ik de nieuwe doelen ook niet heel erg onredelijk. Wel een stuk moeilijker te halen. Als ze het maar niet voor bestaande mensen met een cashback veranderen. Want als dit mag, mag het dan ook onmogelijk gemaakt worden?
De punten benodigd voor cashback veranderen niet, maar wel het aantal punten wat je krijgt voor een activiteit veranderd wel.JvS schreef op maandag 1 november 2021 @ 08:30:
[...]
Strict genomen vind ik de nieuwe doelen ook niet heel erg onredelijk. Wel een stuk moeilijker te halen. Als ze het maar niet voor bestaande mensen met een cashback veranderen. Want als dit mag, mag het dan ook onmogelijk gemaakt worden?
Heeft er nog niemand de (oude?) voorwaarden doorgenomen ?
Op zich verwacht ik dat er wel iets zal instaan dat de punten per activiteit aangepast mogen worden.
edit:
Ja dus:
5. Verzamelen van a.s.r. Vitality Punten
5.1 U kunt door verschillende gezondheidsgerelateerde activiteiten te voltooien a.s.r. Vitality Punten verdienen, bijvoorbeeld
door middel van gezondheidschecks of lichaamsbeweging. Het aantal te behalen a.s.r. Vitality Punten is afhankelijk van
zowel de soort activiteit, de duur als ook het bereikte resultaat. Het soort activiteit en het aantal te behalen a.s.r. Vitality
Punten kan variëren. Een actueel overzicht vindt u op www.asr.nl/vitality/kom-in-beweging/punten-verdienen.
[ Voor 30% gewijzigd door ZeRoC00L op 01-11-2021 08:59 . Reden: algemene voorwaarden doorgenomen ]
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Ja dat weet ik. Ik reageerde op iemand die een nieuwe apple watch wilde nemen. Je bent pas nummer 1.546 die me daarop wijst. Ik heb het ook niet over de aantal punten voor de cashback voor mijn situatie. Maar voor de voorwaarden om punten te halen. Dat is gewoon onlosmakelijk met elkaar verbonden (zie mijn eerdere berichten waarom ik dat vind)ZeRoC00L schreef op maandag 1 november 2021 @ 08:56:
[...]
De punten benodigd voor cashback veranderen niet, maar wel het aantal punten wat je krijgt voor een activiteit veranderd wel.
[ Voor 28% gewijzigd door JvS op 01-11-2021 09:13 ]
Das wel een bijzondere voorwaarde. Strict genomen kunnen ze het met die voorwaarden onmogelijk maken om de cash back te halen. Ik snap dit voor de normale punten (je zegt dan maar gewoon op). Maar voor de lopende cashbacks (en voor mensen die expliciet zijn overgestapt naar ASR tijdens het lopende jaar) dus gewoon absoluut niet.Heeft er nog niemand de (oude?) voorwaarden doorgenomen ?
Op zich verwacht ik dat er wel iets zal instaan dat de punten per activiteit aangepast mogen worden.
edit:
Ja dus:
[...]
Heb je een link naar die voorwaarden? Ik ben expliciet op zoek naar de voorwaarden van de cashback.
[ Voor 9% gewijzigd door JvS op 01-11-2021 09:12 ]
Wist niet eens dat die dingen bestonden..henkebek schreef op maandag 1 november 2021 @ 07:51:
Als je een cashback hebt en met de nieuwe punten telling het nu niet meer haalt zou ik persoonlijk op Ali voor een paar euro zo'n phone swing kopen om de laatste maanden mee vol te maken. En daarna lekker opzeggen.
Als asr de boel gaat aanpassen gedurende het loopjaar dan is dat nog wel een optie
Ik ben het even nagegaan en zou denk ik in ongeveer de helft van de weken meer dan 800 punten halen, vaak net iets minder. Dat betekent dat de 2500 punten haalbaar moeten zijn, maar wel moeilijk. Hopelijk kan ik met fietsen tijdens woon-werkverkeer nog net de benodigde punten sprokkelen. Ik ben ook maar overgestapt naar Intersport-bonnen, die zijn toch 33,33% meer waard dan de Bol.com bon.
Vandaag nog maar even een rondje hardlopen van meer dan 60 minuten met de oude voorwaarden
Vandaag nog maar even een rondje hardlopen van meer dan 60 minuten met de oude voorwaarden

Google asr vitality voorwaardenJvS schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:12:
[...]
Das wel een bijzondere voorwaarde. Strict genomen kunnen ze het met die voorwaarden onmogelijk maken om de cash back te halen. Ik snap dit voor de normale punten (je zegt dan maar gewoon op). Maar voor de lopende cashbacks (en voor mensen die expliciet zijn overgestapt naar ASR tijdens het lopende jaar) dus gewoon absoluut niet.
Heb je een link naar die voorwaarden? Ik ben expliciet op zoek naar de voorwaarden van de cashback.
https://www.asr.nl/asr/ap...?uri=/POD/r/Pdf/50339.pdf
Volg je bankbiljetten
Gisteren deze app naar ASR gestuurd:
"Goedemiddag, ik heb zojuist jullie mail gelezen mbt tot de aanpassing in de punten per activiteit. Ik wil op basis hiervan graag de aankoop van mijn Apple Watch ontbinden, daar het voor mij niet meer haalbaar is om de punten te halen zoals vooraf afgesproken. Ik verneem graag de retour procedure. Met vriendelijke groet,"
"Goedemiddag, ik heb zojuist jullie mail gelezen mbt tot de aanpassing in de punten per activiteit. Ik wil op basis hiervan graag de aankoop van mijn Apple Watch ontbinden, daar het voor mij niet meer haalbaar is om de punten te halen zoals vooraf afgesproken. Ik verneem graag de retour procedure. Met vriendelijke groet,"
Ik was ook wel enigszins verrast door het mailtje over de aanpassingen. Het was ook wel redelijk makkelijk om de doelen te halen. Ik ben een paar maanden voor de komst van onze tweede begonnen en ondanks de slapeloze nachten en minder tijd voor mezelf is er nog geen maand geweest dat ik die maandelijkse cashback op de AW niet gehaald heb (of dat het niet dreigde te lukken). Weekdoelen red ik niet altijd maar waren over het algemeen ook prima haalbaar met een beetje inzet.
Zoals in dit topic al terug te lezen zullen degenen die door een paar keer per week intensief te sporten hun punten halen nu het meest in het nadeel zijn. Zal tegelijkertijd de verdediging van asr zijn: we willen dat meer mensen gedurende de week en dag gematigd intensief bewegen, niet dat ze de hele dag zittend doorbrengen en 3/4 avonden per week 20 minuten hun hartslag omhoog gooien. Voor mij was de tactiek iedere dag 10.000 stappen en 1-2 keer per week 5 km hardlopen (+-25 minuten) tegen maximale intensiteit. Vond het ook al wel wat scheef dat je daar 200 punten voor kreeg en dat gaat dus ook niet meer lukken.
Zoals in dit topic al terug te lezen zullen degenen die door een paar keer per week intensief te sporten hun punten halen nu het meest in het nadeel zijn. Zal tegelijkertijd de verdediging van asr zijn: we willen dat meer mensen gedurende de week en dag gematigd intensief bewegen, niet dat ze de hele dag zittend doorbrengen en 3/4 avonden per week 20 minuten hun hartslag omhoog gooien. Voor mij was de tactiek iedere dag 10.000 stappen en 1-2 keer per week 5 km hardlopen (+-25 minuten) tegen maximale intensiteit. Vond het ook al wel wat scheef dat je daar 200 punten voor kreeg en dat gaat dus ook niet meer lukken.
Ben benieuwd wat voor reactie asr hierop gaat geven.Tano schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:27:
Houd je ons op de hoogte?
Volg je bankbiljetten
Ook erg benieuwd, ik ben ook in contact met ze over de Apple Watch maar de klantenservice lijkt een standaardtekst mee gekregen te hebben voor vrijwel elk bezwaar dat je hebt.Tano schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:27:
Ik behaalde mijn weekdoelen met wandelen. Alleen de beloning wordt voor bol bonnen terug gebracht van 20 naar 15 euro per 4 weken. En dan nog 3,5 euro kosten per maand. De financiële prikkel om lid te blijven wordt zo wel erg miniemJean-Bob schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:40:
Ik was ook wel enigszins verrast door het mailtje over de aanpassingen. Het was ook wel redelijk makkelijk om de doelen te halen. Ik ben een paar maanden voor de komst van onze tweede begonnen en ondanks de slapeloze nachten en minder tijd voor mezelf is er nog geen maand geweest dat ik die maandelijkse cashback op de AW niet gehaald heb (of dat het niet dreigde te lukken). Weekdoelen red ik niet altijd maar waren over het algemeen ook prima haalbaar met een beetje inzet.
En wat is die standaard tekst?Jordy07 schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:14:
[...]
Ook erg benieuwd, ik ben ook in contact met ze over de Apple Watch maar de klantenservice lijkt een standaardtekst mee gekregen te hebben voor vrijwel elk bezwaar dat je hebt.
Hier ook een vraag uit staan wat de voorwaardes zijn voor het fietsen? want ben benieuwd of ik 25km mag fietsen op de racefiets voor 200 punten.
Ik loop meestal 3x per week, en dan vaak een uur per keer. Het lijkt erop dat ik met die inspanning niet meer het wekelijkse doel kan halen. Omdat ook aan de beloningskant wordt beknot ben ik niet meer gemotiveerd genoeg om aan dit programma mee te doen. Het zal bij tijd en wijle prima te halen zijn, maar ASR Vitaly fungeert met de nieuwe regels niet meer als dat laatste zetje om on track te blijven.
Nog twee overwegingen:
- Bij de synchronisatie problemen deze zomer had ik het 'ware gezicht' van ASR al eens gezien. Mogelijk is het inherent aan verzekeraars, maar wat een wantrouwende onsympathieke instelling is dit bedrijf. Hoeveel ik heb moeten praten om alsnog m'n punten toegekend te krijgen in die weken dat Strava niet synchroniseerde. Stuitend.
- Het lijkt er met deze actie op dat het toch niet zo'n economisch haalbaar model is. Uiteindelijk gaat het om de pegels. Het bedrijf zal in de eerste jaren misschien nog wel het voordeel van de twijfel hebben gehad van sponsoren maar uiteindelijk blijkt 'onze data' toch wat minder waard dan gedacht denk ik. Begin van het einde?
Om mijzelf verdere opwinding te besparen (was overigens wél goed voor de punten geweest) heb ik opgezegd. Je kunt het gemakkelijk op hun website regelen, of in de app.
Nog twee overwegingen:
- Bij de synchronisatie problemen deze zomer had ik het 'ware gezicht' van ASR al eens gezien. Mogelijk is het inherent aan verzekeraars, maar wat een wantrouwende onsympathieke instelling is dit bedrijf. Hoeveel ik heb moeten praten om alsnog m'n punten toegekend te krijgen in die weken dat Strava niet synchroniseerde. Stuitend.
- Het lijkt er met deze actie op dat het toch niet zo'n economisch haalbaar model is. Uiteindelijk gaat het om de pegels. Het bedrijf zal in de eerste jaren misschien nog wel het voordeel van de twijfel hebben gehad van sponsoren maar uiteindelijk blijkt 'onze data' toch wat minder waard dan gedacht denk ik. Begin van het einde?
Om mijzelf verdere opwinding te besparen (was overigens wél goed voor de punten geweest) heb ik opgezegd. Je kunt het gemakkelijk op hun website regelen, of in de app.
Kreeg zelf dit terug:Tinusvolkel schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:22:
[...]
En wat is die standaard tekst?
Hier ook een vraag uit staan wat de voorwaardes zijn voor het fietsen? want ben benieuwd of ik 25km mag fietsen op de racefiets voor 200 punten.
"Goedemorgen Rub147, xxxx hier van a.s.r Vitality. Bedankt voor je reactie op de mailing over de aanpassingen van ons programma. Ik maak hieruit op dat je teleurgesteld bent, dat we dit zo kort van tevoren aankondigen. Dat begrijp ik. Daarom willen we je graag twee opties bieden:
1. je probeert de komende maand het programma incl. de wijzigingen uit. Uiteraard hopen we dat je een enthousiaste deelnemer blijft en gemotiveerd door blijft bewegen met ons programma! Zo niet, stuur ons dan voor 1 december een appje. Dan beëindigen we je lidmaatschap per direct en storten we je lidmaatschapsgeld over de maand november terug;
2. we beëindigen per direct je lidmaatschap zonder opzegtermijn.
Ik hoor graag naar welke optie je voorkeur uit gaat! 👍"
Hier dezelfde reactie, maar dan nog wel met de tip om lid te blijven tot eind december ivm de platinumstatus en de daarbijbehorende cashback.Rub147 schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:27:
[...]
Kreeg zelf dit terug:
"Goedemorgen Rub147, xxxx hier van a.s.r Vitality. Bedankt voor je reactie op de mailing over de aanpassingen van ons programma. Ik maak hieruit op dat je teleurgesteld bent, dat we dit zo kort van tevoren aankondigen. Dat begrijp ik. Daarom willen we je graag twee opties bieden:
1. je probeert de komende maand het programma incl. de wijzigingen uit. Uiteraard hopen we dat je een enthousiaste deelnemer blijft en gemotiveerd door blijft bewegen met ons programma! Zo niet, stuur ons dan voor 1 december een appje. Dan beëindigen we je lidmaatschap per direct en storten we je lidmaatschapsgeld over de maand november terug;
2. we beëindigen per direct je lidmaatschap zonder opzegtermijn.
Ik hoor graag naar welke optie je voorkeur uit gaat! 👍"
Volgens de app worden de punten toegekend op basis van ritlengte EN op basis van gemiddelde snelheid: bij gemiddelde snelheid op een gewone fiets krijg je met 25 km 200 punten, en bij een gemiddelde snelheid op een e-bike daalt dat naar 100 punten.Tinusvolkel schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:22:
[...]
En wat is die standaard tekst?
helaas staat er niet bij wat de grens is tussen 'gewone fiets' en e-bike, maar als een e-bike to 25 km/u ondersteunt, zal die grens dus onder de 25 km/u liggen.
Ik zou lekker de hartslagmeting nemen voor een uur op de racefiets - met 25 km/u moet een hartslag van 70% toch te halen zijn? Anders wat lichter schakelen ;-)
Ik heb een beetje een lage hartslag dus dit is wel een nadeel voor mij.Omayyad schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:57:
[...]
Volgens de app worden de punten toegekend op basis van ritlengte EN op basis van gemiddelde snelheid: bij gemiddelde snelheid op een gewone fiets krijg je met 25 km 200 punten, en bij een gemiddelde snelheid op een e-bike daalt dat naar 100 punten.
helaas staat er niet bij wat de grens is tussen 'gewone fiets' en e-bike, maar als een e-bike to 25 km/u ondersteunt, zal die grens dus onder de 25 km/u liggen.
Ik zou lekker de hartslagmeting nemen voor een uur op de racefiets - met 25 km/u moet een hartslag van 70% toch te halen zijn? Anders wat lichter schakelen ;-)
Laatst een rondje met 30 per uur en had toen een gemiddelde hartslag van 128 en dit is dan volgens ASR 68% dus dat zou met de nieuwe regels 150 punten zijn.
Ik verwacht dat ik met 25 per uur niet eens aan de 60% kom dus hoop niet dat ze daarop de grens gaan zetten.
[ Voor 5% gewijzigd door Tinusvolkel op 01-11-2021 11:20 ]
Ik heb ook een klacht ingediend, ik sport als triatleet ca. 400 uur per jaar op een redelijk intensief niveau en daarbij heb ik ondanks mijn leeftijd nog een hoge hartslag, dus die punten blijf ik wel halen schat ik in. Mijn cashback op de Apple Watch loopt nog 14 maanden door, dus ik blijf wel deelnemen. Maar ik heb een klacht ingediend dat ik het stuitend vindt om de voorwaarden tussentijds zo nadelig te wijzigen. Dikke fail voor A.S.R.!
Inderdaad, misschien niet de meest nette suggestie. Heb dit zelf niet gedaan, maar kan me voorstellen dat je met een cashback je aardig genaaid kunt voelen. Ik heb niet meegedaan aan de cashback, deed t alleen voor de bonnen en heb mijn abonnement opgezegd.henkebek schreef op maandag 1 november 2021 @ 07:51:
[mbr]
[/mbr]
Ik vraag mij eerlijk gezegd af of het alleen maar genaaid voelt is of dat het net zo goed strafbaar is om met mensen een terugbetalingsafspraak te maken en deze afspraak vervolgens indirect te aan te passen terwijl mensen niet de kans hebben om onder die afspraak uit te komen.
Zou het niet ergens in de voorwaarden afgedekt zijn? Maar inderdaad het was netter dat ze voor de mensen met een horloge cashback hadden gezegd: Jullie behouden de oude voorwaarden totdat de cashback periode voorbij is.Limbeckx schreef op maandag 1 november 2021 @ 12:23:
Ik vraag mij eerlijk gezegd af of het alleen maar genaaid voelt is of dat het net zo goed strafbaar is om met mensen een terugbetalingsafspraak te maken en deze afspraak vervolgens indirect te aan te passen terwijl mensen niet de kans hebben om onder die afspraak uit te komen.
People who live in glass houses shouldn't throw stones.
Dat ligt lastig ben ik bang. Want wat ik zo her en der meekrijg van anderen is dat je wel degelijk onder die afspraak uit kan komen. Mensen hebben die reactie van ASR gekregen, dus ASR erkent dat dit een wijziging van de voorwaarden is en dat is altijd een recht om op te zeggen. Tot zover het simpele deel.Limbeckx schreef op maandag 1 november 2021 @ 12:23:
Lastiger wordt het wanneer je meerekent dat diezelfde mensen ooit minstens € 429 voor een AW hebben neergelegd in de wetenschap met een bepaald aantal punten sowieso 50% of zelfs 100% cashback te kunnen verdienen. Een deel van die mensen zal dit ook alleen maar hebben gedaan vanwege die cashback. En als je nog 2 maanden te gaan hebt, zal het wel loslopen, in die zin dat je het uitzit en daarna vaarwel zegt. Maar wat als je 6 maanden geleden € 429 hebt uitgegeven? Dan heb je nu maximaal 25% (6/24e) terugverdiend en kan je wel doodleuk opzeggen, maar betaal je dus € 321,75 zelf aan die AW. Je kan blijven zitten, maar dat is ook niet zonder slag of stoot: er zit immers of een zorgverzekering of een maandelijks abonnement van € 3,50 aan gekoppeld. Als jij 2022 je zorgverzekering bij een ander afneemt om deze reden, moet je dus of stoppen met de cashback of € 3,50 per maand gaan betalen. Dat verdien je alleen terug met de cadeaubonnen die ook weer moeilijker zijn geworden als weekbeloning en je ook nog eens (wat al zo was, maar nu erger is) 4x een weekbeloning gehaald moet hebben om zo'n cadeaubon te krijgen.
Iedereen kan natuurlijk op basis van zijn of haar huidige ervaringen inschatten hoeveel punten er minimaal/maximaal te behalen vallen en op basis daarvan een inschatting maken. Ik zit nog niet bij ASR, ga dat ook niet meer doen nu (zie mijn vorige post evt). Als mensen in de situatie zitten dat ze nog een flinke periode (6+ maanden) te gaan hebben, dan zou ik zeggen: probeer indien jullie dat willen de krachten te bundelen en ook de media en klachtenloketten erin op te zoeken, daarnaast ook ASR zelf bombarderen met klachten en dus met name erop gooien dat er feitelijk een 24-maanden investering is gedaan op basis van bepaalde voorwaarden (punten verdienen) en beloftes (cashback) en dat door die voorwaarden te wijzigen het minder of niet meer haalbaar is om die beloftes te krijgen en je daardoor financieel benadeeld wordt en het puur opzeggen van het abonnement niet de lading dekt gezien de forse investering.
Laten we namelijk ook niet vergeten: er zijn genoeg mensen die niet blikken of blozen om €1200+ voor een iPhone 13 Pro (Max) neer te leggen en hetzelfde voor een AW van €429/459, maar er zijn ook genoeg mensen die maanden nadenken én sparen om zoiets te kopen en er dus soms alleen aan begonnen zijn omdat ze 50-100% cashback konden verdienen en voor zichzelf uitgerekend hadden dat X haalbaar was. Dat dat nu niet meer haalbaar is, voelen ze dus direct in hun portemonnee en dat kan nooit een acceptabele uitkomst zijn van hoe ASR te werk gaat. In mijn optiek had dit alleen voor nieuwe klanten doorgevoerd mogen worden, nu verliezen ze niet alleen een deel van hun klanten, maar ook veel (misschien wel alle) geloofwaardigheid. Want wie zegt dat ze over 6/12/18/24 maanden niet WEER hun voorwaarden gaan wijzigen?
Nogmaals: het is niet ALLEEN die AW aanschaf en daarna cashback verdienen. Om dat mogelijk te maken zit er al een koppelverkoop aan vast van OF een zorgverzekering OF een Vitality abo van 3,50/mnd. Dat kost ook geld, zeker in het laatste scenario in de directe zin. Dus mensen die voor de cashback gaan hebben altijd een minimale investering gedaan van €429+(3,50*24=)84= € 513. Als je 100% cashback meest van de tijd kanalen, zijn die abonnementskosten zo erg nog niet, dan heb je een AW van € 429 voor €84 als je elke maand 100% zou scoren, maar als ineens 50% de max wordt en dat lijkt voor een significant deelnemersaantal het geval te zijn, dan wordt het dus ineens € 298 (215+84) i.p.v. € 429. Dat is op zich een leuke korting, maar voor datzelfde geld heb je ook een AW SE of een tweedehands AWs6 zonder al dat gedoe.
Bij deze het antwoord over de fiets app.
Dus met de racefiets ga ik dus niet veel extra punten verdienen, maar dan ga ik maar wat harder fietsten zodat ik in de 70% kom.Goedemiddag @Tinusvolkel , Piet hier van a.s.r. Vitality. Goed dat je dit vraagt! Vanaf 21 km/h schakelt deze automatisch over naar een e-bike en vanaf 26 km/h schakelt deze over naar een een categorie waarbij je geen punten kunt krijgen. Als tip zou je dan dus het beste een activity tracker kunnen dragen om op basis van je hartslag punten te verdienen. Verder kun je de punten uit verschillende categorieën ook niet combineren. Laat je ons weten of je hiermee een antwoord hebt op je vraag?😊
Ik heb ook zojuist mijn lidmaatschap opgezegd. Ik vind de korte termijn waarop deze wijzigingen ingaan niet acceptabel, maar heb ook geen zin in de discussie met Vitality/Ditzo/ASR.
Het is trouwens wel komplete volksverlakkerij van ASR dat ze ook hier weer niet de regels duidelijk op de site of app zetten.... dus iets harder dan 25 km/u fietsen, en je krijgt GEEN punten voor de activiteit fietsen? Dan moet je maar een hartslagmeter kopen?Tinusvolkel schreef op maandag 1 november 2021 @ 13:03:
Bij deze het antwoord over de fiets app.
[...]
Dus met de racefiets ga ik dus niet veel extra punten verdienen, maar dan ga ik maar wat harder fietsten zodat ik in de 70% kom.
Ik krijg het idee dat ze op dit moment de regels nog niet zelf duidelijk hebben.....
Bedankt voor je uitgebreide reactie, ik zelf zit dus in de categorie die je hier schetst.MooDyBLueS schreef op maandag 1 november 2021 @ 13:01:
[...]
Dat ligt lastig ben ik bang. Want wat ik zo her en der meekrijg van anderen is dat je wel degelijk onder die afspraak uit kan komen. Mensen hebben die reactie van ASR gekregen, dus ASR erkent dat dit een wijziging van de voorwaarden is en dat is altijd een recht om op te zeggen. Tot zover het simpele deel.
Lastiger wordt het wanneer je meerekent dat diezelfde mensen ooit minstens € 429 voor een AW hebben neergelegd in de wetenschap met een bepaald aantal punten sowieso 50% of zelfs 100% cashback te kunnen verdienen. Een deel van die mensen zal dit ook alleen maar hebben gedaan vanwege die cashback. En als je nog 2 maanden te gaan hebt, zal het wel loslopen, in die zin dat je het uitzit en daarna vaarwel zegt. Maar wat als je 6 maanden geleden € 429 hebt uitgegeven? Dan heb je nu maximaal 25% (6/24e) terugverdiend en kan je wel doodleuk opzeggen, maar betaal je dus € 321,75 zelf aan die AW. Je kan blijven zitten, maar dat is ook niet zonder slag of stoot: er zit immers of een zorgverzekering of een maandelijks abonnement van € 3,50 aan gekoppeld. Als jij 2022 je zorgverzekering bij een ander afneemt om deze reden, moet je dus of stoppen met de cashback of € 3,50 per maand gaan betalen. Dat verdien je alleen terug met de cadeaubonnen die ook weer moeilijker zijn geworden als weekbeloning en je ook nog eens (wat al zo was, maar nu erger is) 4x een weekbeloning gehaald moet hebben om zo'n cadeaubon te krijgen.
Iedereen kan natuurlijk op basis van zijn of haar huidige ervaringen inschatten hoeveel punten er minimaal/maximaal te behalen vallen en op basis daarvan een inschatting maken. Ik zit nog niet bij ASR, ga dat ook niet meer doen nu (zie mijn vorige post evt). Als mensen in de situatie zitten dat ze nog een flinke periode (6+ maanden) te gaan hebben, dan zou ik zeggen: probeer indien jullie dat willen de krachten te bundelen en ook de media en klachtenloketten erin op te zoeken, daarnaast ook ASR zelf bombarderen met klachten en dus met name erop gooien dat er feitelijk een 24-maanden investering is gedaan op basis van bepaalde voorwaarden (punten verdienen) en beloftes (cashback) en dat door die voorwaarden te wijzigen het minder of niet meer haalbaar is om die beloftes te krijgen en je daardoor financieel benadeeld wordt en het puur opzeggen van het abonnement niet de lading dekt gezien de forse investering.
Laten we namelijk ook niet vergeten: er zijn genoeg mensen die niet blikken of blozen om €1200+ voor een iPhone 13 Pro (Max) neer te leggen en hetzelfde voor een AW van €429/459, maar er zijn ook genoeg mensen die maanden nadenken én sparen om zoiets te kopen en er dus soms alleen aan begonnen zijn omdat ze 50-100% cashback konden verdienen en voor zichzelf uitgerekend hadden dat X haalbaar was. Dat dat nu niet meer haalbaar is, voelen ze dus direct in hun portemonnee en dat kan nooit een acceptabele uitkomst zijn van hoe ASR te werk gaat. In mijn optiek had dit alleen voor nieuwe klanten doorgevoerd mogen worden, nu verliezen ze niet alleen een deel van hun klanten, maar ook veel (misschien wel alle) geloofwaardigheid. Want wie zegt dat ze over 6/12/18/24 maanden niet WEER hun voorwaarden gaan wijzigen?
Nogmaals: het is niet ALLEEN die AW aanschaf en daarna cashback verdienen. Om dat mogelijk te maken zit er al een koppelverkoop aan vast van OF een zorgverzekering OF een Vitality abo van 3,50/mnd. Dat kost ook geld, zeker in het laatste scenario in de directe zin. Dus mensen die voor de cashback gaan hebben altijd een minimale investering gedaan van €429+(3,50*24=)84= € 513. Als je 100% cashback meest van de tijd kanalen, zijn die abonnementskosten zo erg nog niet, dan heb je een AW van € 429 voor €84 als je elke maand 100% zou scoren, maar als ineens 50% de max wordt en dat lijkt voor een significant deelnemersaantal het geval te zijn, dan wordt het dus ineens € 298 (215+84) i.p.v. € 429. Dat is op zich een leuke korting, maar voor datzelfde geld heb je ook een AW SE of een tweedehands AWs6 zonder al dat gedoe.
7 maanden geleden lid geworden, ik heb geen AW nodig en ben ook geen horloge persoon. Toch heb ik de AW gekocht omdat het in mijn ogen een mooie deal was waarbij je met minimale inleg een mooi apparaat weet te krijgen. Nu 7 cashbacks later worden de voorwaarden veranderd, ik haalde mijn punten met 4x per week sporten op hartslag. Dit aantal moet omhoog, met 3 kinderen, een drukke baan en een partner die onregelmatig werkt betekend dit een flinke aanpassing in ons toch al drukke leven. (Je kan je voorstellen dat dit niet te doen is, al moet dat nog blijken)
Ik wacht even de reactie af van degene die hierboven had geschetst dat hij/zij graag de koop wou ontbinden, mocht dat werken doe ik dat meteen. Mocht dat niet werken (wat de verwachting is) dan is het wellicht raadzaam om het via de media of andere kanalen te spelen.
Idem hier, ik zit in eenzelfde situatie als moody schetst. Of ze moeten de mogelijkheid geven om de koop te ontbinden (maar dat zal wel lastig worden omdat je Apple Watch ‘gebruikt’ is en wellicht schade heeft oid) of het moet gewoon onder dezelfde voorwaarden doorgaan als voorheen. Aan de reacties te zien is er een vrij grote groep Apple Watch kopers die hier nu last van hebben.VluggeJapie schreef op maandag 1 november 2021 @ 13:14:
[...]
Bedankt voor je uitgebreide reactie, ik zelf zit dus in de categorie die je hier schetst.
7 maanden geleden lid geworden, ik heb geen AW nodig en ben ook geen horloge persoon. Toch heb ik de AW gekocht omdat het in mijn ogen een mooie deal was waarbij je met minimale inleg een mooi apparaat weet te krijgen. Nu 7 cashbacks later worden de voorwaarden veranderd, ik haalde mijn punten met 4x per week sporten op hartslag. Dit aantal moet omhoog, met 3 kinderen, een drukke baan en een partner die onregelmatig werkt betekend dit een flinke aanpassing in ons toch al drukke leven. (Je kan je voorstellen dat dit niet te doen is, al moet dat nog blijken)
Ik wacht even de reactie af van degene die hierboven had geschetst dat hij/zij graag de koop wou ontbinden, mocht dat werken doe ik dat meteen. Mocht dat niet werken (wat de verwachting is) dan is het wellicht raadzaam om het via de media of andere kanalen te spelen.
Vanochtend weer mijn vaste rondje sportschool gedaan (15 min heen fietsen, 60 min sporten, 15 min terug fietsen). Nu kreeg ik er nog 350 hartslagpunten voor (300 voor 90 minuten 60% + 50 extra i.v.m. 60+). Morgen zakt dit naar 250
.
Overigens ben ik nog steeds groot fan van het ASR Vitality programma... het heeft mij echt geholpen om meer te gaan bewegen en af te vallen.
Het weekdoel van 800 moet nog steeds haalbaar zijn. Ik let er wel op dat ik mijn sportactiviteit op mijn Fitbit pas stop na 30, 60 of 90 minuten, en niet bijv. al na 58 minuten tennissen. Dan loop je punten mis. Het combineren van activiteiten (zoals fietsen naar de sportschool), of het tijdelijk pauzeren (bijv. 16 minuten fietsen, dan pauzeren op je Fitbit om koffie drinken en dan weer aanzetten voor het terug fietsen van 16 minuten) werkt ook goed om meer punten binnen te halen.
Overigens ben ik nog steeds groot fan van het ASR Vitality programma... het heeft mij echt geholpen om meer te gaan bewegen en af te vallen.
Het weekdoel van 800 moet nog steeds haalbaar zijn. Ik let er wel op dat ik mijn sportactiviteit op mijn Fitbit pas stop na 30, 60 of 90 minuten, en niet bijv. al na 58 minuten tennissen. Dan loop je punten mis. Het combineren van activiteiten (zoals fietsen naar de sportschool), of het tijdelijk pauzeren (bijv. 16 minuten fietsen, dan pauzeren op je Fitbit om koffie drinken en dan weer aanzetten voor het terug fietsen van 16 minuten) werkt ook goed om meer punten binnen te halen.
Voor de liefhebbers, de eerste response:Tano schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:27:
Balen om te horen dat je de nieuwe wijzigingen niet positief voor je uitpakken. Ik weet niet in hoeverre je het device nog kan terugsturen. Je kan jou vraag het beste stellen aan onze leverancier. Je kan contact met ze opnemen door te mailen naar support@sparco.nl.
Mijn reactie:
Goedemiddag, dank voor de reactie. Sparco lijkt mij niet de aangewezen partij hier. Het betreft koppelverkoop waarbij ik de redelijke verwachting mocht hebben dat ik op basis van een bepaalde inspanning per week de Apple Watch kon terug verdienen in 24 maanden. Nu wijzigt ASR tijdens de rit de voorwaarden, waardoor dit het behalen van de cashback veel meer inspanning kost. Wat mij betreft is ASR dan ook de partij die ik dien aan te spreken.
Ben erg benieuwd naar de opvolgende reactie, met deze slappe reactie zou ik inderdaad ook geen genoegen nemen…Tano schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:30:
[...]
Voor de liefhebbers, de eerste response:
Balen om te horen dat je de nieuwe wijzigingen niet positief voor je uitpakken. Ik weet niet in hoeverre je het device nog kan terugsturen. Je kan jou vraag het beste stellen aan onze leverancier. Je kan contact met ze opnemen door te mailen naar support@sparco.nl.
Mijn reactie:
Goedemiddag, dank voor de reactie. Sparco lijkt mij niet de aangewezen partij hier. Het betreft koppelverkoop waarbij ik de redelijke verwachting mocht hebben dat ik op basis van een bepaalde inspanning per week de Apple Watch kon terug verdienen in 24 maanden. Nu wijzigt ASR tijdens de rit de voorwaarden, waardoor dit het behalen van de cashback veel meer inspanning kost. Wat mij betreft is ASR dan ook de partij die ik dien aan te spreken.
Zie overigens dat de nieuwe puntentelling al op de website staat.
Ik heb zelf nog een jaar cashback voor de Apple Watch te gaan en kies altijd de Intersport bonnen dus wat dat betreft voor mij persoonlijk geen verandering.Trichoglossus schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:22:
[...]
Ik behaalde mijn weekdoelen met wandelen. Alleen de beloning wordt voor bol bonnen terug gebracht van 20 naar 15 euro per 4 weken. En dan nog 3,5 euro kosten per maand. De financiële prikkel om lid te blijven wordt zo wel erg miniem
Als je normaal je week en maanddoel haalt met wandelen, niet nee. Anders zou je meer moeten doen voor het behalen van zowel je week- als maanddoel.Jean-Bob schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:52:
[...]
Ik heb zelf nog een jaar cashback voor de Apple Watch te gaan en kies altijd de Intersport bonnen dus wat dat betreft voor mij persoonlijk geen verandering.
ASR is aangesloten bij het klachtenkompas van de consumentenbond. Een vriendin van me had daar geinformeerd en zij moesten ook een beetje fronsen. Ik zou daar de klacht op zetten. Zie hier voor voorbeelden:
https://www.klachtenkompa...68-452f-aaba-998766934067
https://www.klachtenkompa...68-452f-aaba-998766934067
[ Voor 21% gewijzigd door JvS op 01-11-2021 17:32 ]
Het mooiste vind ik trouwens dat dit een loyaltyprogramma is.
Als ik ergens nu geen zin in heb, is het overstappen naar een ASR verzekering.
Als ik ergens nu geen zin in heb, is het overstappen naar een ASR verzekering.

Heeft er iemand trouwens een document met de voorwaarden zelf kunnen vinden? En dan bedoel ik niet een vragenpagina op hun website. Ik kan het nergens vinden maar was er wel benieuwd naar vanwege nog 1,5 jaar werken aan de cashback.
Ze mogen dan de grens wel niet verhogen voor lopende cashbacks maar ze verlagen wel de punten die je krijgt. Per saldo dus nog steeds een verandering in de hoeveelheid werk voor cashback.
Ze mogen dan de grens wel niet verhogen voor lopende cashbacks maar ze verlagen wel de punten die je krijgt. Per saldo dus nog steeds een verandering in de hoeveelheid werk voor cashback.
De voorwaarden staan op https://www.asr.nl/vitality/voorwaardenjaspermeul schreef op maandag 1 november 2021 @ 18:07:
Heeft er iemand trouwens een document met de voorwaarden zelf kunnen vinden? En dan bedoel ik niet een vragenpagina op hun website. Ik kan het nergens vinden maar was er wel benieuwd naar vanwege nog 1,5 jaar werken aan de cashback.
Vorig jaar november heb ik besloten om via ASR Vitality een Apple Watch aan te schaffen. Los vond ik het apparaat te duur voor 'er bij', maar met de cashback en de wens om meer te gaan doen aan sport leek me dit de perfecte combi.
Waar ik me vooral mateloos aan irriteer is de positieve manier waarop ASR de wijzigingen probeert te 'verkopen'. Zowel in de mail als in het gesprek via Whatsapp dat ik met ASR gevoerd heb is de positieve insteek van ASR overduidelijk van tevoren bedacht & compleet uitgeschreven. 'Zo voegen we Pathé toe! Is een avondje uit naar de bioscoop een idee? Hiervoor heb je maar 2 weekbeloningen nodig!'
Leuk man, maar als ik naar de bios wil koop ik zelf wel een kaartje.
Daarnaast ben ik benieuwd wat er gebeurd als ik me vastbijt en 'lastig' blijf doen bij ASR. Zo heb ik al aangegeven dat ik lig bij mijn rechtsbijstandverzekering ga voorleggen wat de wettelijke basis voor de verandering is. We hebben immers, zoals hierboven ook al uitgelegd wordt, een prijsafspraak gemaakt in de vorm van een cashback. Nu wordt die afspraak eenzijdig gewijzigd door ASR, wat voornamelijk een negatief effect heeft op de deelnemer, en niet op ASR. Als ik de afspraak eenzijdig wijzig dat mijn cashback € 10.000,- per dag is hoeft ASR daar natuurlijk ook niet in mee te gaan, waarom zou het andersom dan wel moeten?
Inmiddels zijn er bij Klachtenkompas al een flink aantal negatieve klachten terechtgekomen, en ook zijn er al negatieve reviews voor ASR via Google. Ik ga Kassa/Radar ook tippen hierover.
Waar ik me vooral mateloos aan irriteer is de positieve manier waarop ASR de wijzigingen probeert te 'verkopen'. Zowel in de mail als in het gesprek via Whatsapp dat ik met ASR gevoerd heb is de positieve insteek van ASR overduidelijk van tevoren bedacht & compleet uitgeschreven. 'Zo voegen we Pathé toe! Is een avondje uit naar de bioscoop een idee? Hiervoor heb je maar 2 weekbeloningen nodig!'
Leuk man, maar als ik naar de bios wil koop ik zelf wel een kaartje.
Daarnaast ben ik benieuwd wat er gebeurd als ik me vastbijt en 'lastig' blijf doen bij ASR. Zo heb ik al aangegeven dat ik lig bij mijn rechtsbijstandverzekering ga voorleggen wat de wettelijke basis voor de verandering is. We hebben immers, zoals hierboven ook al uitgelegd wordt, een prijsafspraak gemaakt in de vorm van een cashback. Nu wordt die afspraak eenzijdig gewijzigd door ASR, wat voornamelijk een negatief effect heeft op de deelnemer, en niet op ASR. Als ik de afspraak eenzijdig wijzig dat mijn cashback € 10.000,- per dag is hoeft ASR daar natuurlijk ook niet in mee te gaan, waarom zou het andersom dan wel moeten?
Inmiddels zijn er bij Klachtenkompas al een flink aantal negatieve klachten terechtgekomen, en ook zijn er al negatieve reviews voor ASR via Google. Ik ga Kassa/Radar ook tippen hierover.
Vandaag activiteit gehad van 1 uur en 50 min. Gem hartslag 118. Normaal zou dat 300 punten betekenen. Echter gesynched en krijg 0 punten.
Lijkt erop dat als je je garmin tracker op 'other' zet als activiteittype dit niet meer meetelt?!
Lijkt erop dat als je je garmin tracker op 'other' zet als activiteittype dit niet meer meetelt?!
Nog even een gedachten spinsel. Ik hoor dat mensen zeggen dat de zorgkosten pas later naar beneden gaan voor ara en dat dit dus niet direct iets oplevert. En dat is dus niet helemaal waar. Iedere deelnemer die is overgestapt naar een asr zorgverzekering vanwege deelname aan vitality is per definitie gemiddeld genomen al gezonder en vitaler: het zijn mensen die het in zich hebben de doelen te halen, en waar een grote groep ook al aan sport doet. Dit zorgt voor een klantenportefeuille die minder risico hebben op zorgkosten dan de concurrent.
Zorgverzekeraars hebben een acceptatieplicht en mogen geen onderschrijf maken op leeftijd of andere kenmerken. Maar zo'n "onschuldig" bijproduct als Vitality heeft Asr gewoon een bak jonge, sportieve klanten opgeleverd en alles voordelen die daarbij horen. Dus wanneer je asr vitality opzegt, zeg dan zeker ook je ditzo verzekering op!
Zorgverzekeraars hebben een acceptatieplicht en mogen geen onderschrijf maken op leeftijd of andere kenmerken. Maar zo'n "onschuldig" bijproduct als Vitality heeft Asr gewoon een bak jonge, sportieve klanten opgeleverd en alles voordelen die daarbij horen. Dus wanneer je asr vitality opzegt, zeg dan zeker ook je ditzo verzekering op!
Zo, vanmorgen nog even een Bol-bon voor 20 euro gescoord en nog hardgelopen voor 200 punten 
Zullen het wel in de loop van de dag gaan aanpassen oid.
Hier idem….balarina schreef op maandag 1 november 2021 @ 21:44:
Vandaag activiteit gehad van 1 uur en 50 min. Gem hartslag 118. Normaal zou dat 300 punten betekenen. Echter gesynched en krijg 0 punten.
Gisteren een uur gefietst met aw, wel wind mee. Gem hartslag 114 voor 62min, normaal goed voor 200 punten. Nu ook 0 punten, hoop dat er synchronisatie problemen zijn anders gaat de eerste “nieuwe” week al knap lastig worden…..
Ik had hem afgelopen vrijdag ook nog net binnenPino112 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 07:20:
Zo, vanmorgen nog even een Bol-bon voor 20 euro gescoord en nog hardgelopen voor 200 punten
Ik gok dat dit meer kleine synchronisatieprobleempjes zijn. Die zie je wel vaker. Bij een nieuwe activiteit zie ik soms (via de AW) ook een half uur wel die activiteit in ASR app, maar niet de punten. Dat komt altijd goed volgens mij.
Ik denk dat deze gedachte gang zomaar waar kan zijn. Asr vitality deed dit in opdracht van asr verzekeringen natuurlijk. Als er logischerwijs vanuit de data kan worden gehaald dat een grote groep de doelstellingen haalt - dan is het stimulerende effect weg (en daar is het ze om te doen).lucatoni schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 01:09:
Nog even een gedachten spinsel. Ik hoor dat mensen zeggen dat de zorgkosten pas later naar beneden gaan voor ara en dat dit dus niet direct iets oplevert. En dat is dus niet helemaal waar. Iedere deelnemer die is overgestapt naar een asr zorgverzekering vanwege deelname aan vitality is per definitie gemiddeld genomen al gezonder en vitaler: het zijn mensen die het in zich hebben de doelen te halen, en waar een grote groep ook al aan sport doet. Dit zorgt voor een klantenportefeuille die minder risico hebben op zorgkosten dan de concurrent.
Hier staat wat
Mjah, of het werkt gewoon. Ik beweeg net wat meer door de vitality app en haal mijn weekdoelen (meestal net). Ik denk dat dat wel voor meer mensen geldt.
Als je je je weekdoelen meestal net haalt, dan hoop ik voor je dat je dat doet met stappen, want als je het met hartslag meestal net haalt, zul je je weekdoel straks nooit meer halen, bij dezelfde inspanning....JvS schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 08:19:
Mjah, of het werkt gewoon. Ik beweeg net wat meer door de vitality app en haal mijn weekdoelen (meestal net). Ik denk dat dat wel voor meer mensen geldt.
Ik ga 150 punten per week omlaag door de twee sporten. Ik verwacht 50% van de keren mn doel nog wel te halen doordat het aantal te halen punten ook gaat jojo-en. Ik heb soms ook weken van 1200 ofzo
[ Voor 10% gewijzigd door JvS op 02-11-2021 08:37 ]
Even een semi positieve noot:
Binnenkort kunnen de niet Apple gebruikers de Fitbit Charge 5 bestellen via A.s.r.
Vooruitgang t.o.v. de vorige keuze, alleen jammer dat het nog steeds niet mogelijk is om bijvoorbeeld een galaxy watch te bestellen, waardoor het voor mij nog altijd niet interessant is, helaas.
Is er een trucje zodat ik straks wel een Apple watch kan bestellen? Via ipad ofzo?
Ik zat op c.a. 900 punten per week, dat word dan c.a 800, helaas
Binnenkort kunnen de niet Apple gebruikers de Fitbit Charge 5 bestellen via A.s.r.
Vooruitgang t.o.v. de vorige keuze, alleen jammer dat het nog steeds niet mogelijk is om bijvoorbeeld een galaxy watch te bestellen, waardoor het voor mij nog altijd niet interessant is, helaas.
Is er een trucje zodat ik straks wel een Apple watch kan bestellen? Via ipad ofzo?
Ik zat op c.a. 900 punten per week, dat word dan c.a 800, helaas
[ Voor 20% gewijzigd door darkkingll op 02-11-2021 08:46 ]
Dat benoem je precies goed.Omayyad schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 08:29:
[...]
Als je je je weekdoelen meestal net haalt, dan hoop ik voor je dat je dat doet met stappen, want als je het met hartslag meestal net haalt, zul je je weekdoel straks nooit meer halen, bij dezelfde inspanning....
Als je bijvoorbeeld vanwege je werk makkelijk 10k stappen op een dag kunt doen hoef je niet eens zoveel extra te sporten.
Voor mij geld dat niet, ik kan het eigenlijk alleen halen op hartslag.
Ik sport nu 3 a 4x per week tussen de 45 en 75 minuten, dat zal straks minimaal 4x 60 minuten moeten worden anders haal ik mijn weekdoel niet meer, voor het maanddoel zal ik nog wat extra moeten doen.
Ik hoef nog maar 2 maanden en maak dat wel af (ga ze natuurlijk wel hierop aanspreken) maar per 1-1 is Vitality en Ditzo voor mij klaar (ivm cashback aanvullende verzekering)
Maar voor diegenen die nog een jaar of meer moeten is het ronduit schandalig wat ze hier doen.
Je kan inderdaad via een iPad of iemand anders z'n iPhone een Apple watch bestellen.darkkingll schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 08:40:
Ja, daar was ik al bang voorDKjordy schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 08:49:
[...]
Je kan inderdaad via een iPad of iemand anders z'n iPhone een Apple watch bestellen.
Ik heb een paar keer bij asr geïnformeerd naar of er ook andere horloges dan de fitbit zouden komen, toen was het antwoord steeds :
"Misschien, zijn nu geen plannen voor maar ik gooi het in de groep" waardoor ik braaf wachte.
[ Voor 27% gewijzigd door darkkingll op 02-11-2021 08:53 ]
Goed punt, alhoewel jonge sporters ook zeker wel hoge kosten kunnen maken, een ongeluk zit in een klein hoekje.lucatoni schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 01:09:
Ook zouden er best ( jonge ) chronische zieken aan mee kunnen doen, denk aan diabetes patiënten, die kosten de zorgverzekeraar al gauw een veelvoud van de zorgpremie.
Máár, laten we van jonge sporters uitgaan zonder chronische ziektes, dan geven ze alsnog een heel groot gedeelte van de winst weg/cadeau via dit programma.
Ben bang dat het wel wat tegenvalt uiteindelijk en ze daar bij asr ook achter zijn gekomen, en daarom dus ook de benodigde punten verhogen en beloningen verlagen.
Los hiervan, de verzekering van Ditzo was sowieso wel duur te noemen voor wat je krijgt.
De enige reden om er wél voor te gaan was toch enkel voor dit vitality programma(?)
Keek net in de app en mijn apple watch die ik via a.s.r. Heb aangeschaft staat niet meer bij de cashback. Alle gegevens zijn weg, ben 11 maanden onderweg dus nog iets meer dan een jaar te gaan. Hebben meer mensen dit probleem?
Volgens Independer valt dat toch wel mee?JohanNL schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 09:30:
[...]
Los hiervan, de verzekering van Ditzo was sowieso wel duur te noemen voor wat je krijgt.
De enige reden om er wél voor te gaan was toch enkel voor dit vitality programma(?)
:fill(white):strip_exif()/f/image/ZO2RkBUHDUp5NKPsUpciOtEC.png?f=user_large)
Hij wil.
Volgens mij ook een van de voordeligere - met jaarlijkse betaling en asr blijft het waarschijnlijk de goedkoopste optie.klaaas schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 10:38:
[...]
Volgens Independer valt dat toch wel mee?
[Afbeelding]
Hier staat wat
Sorry, ik reken altijd met max ER en dan ziet het er een heel stuk anders uit.klaaas schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 10:38:
[...]
Volgens Independer valt dat toch wel mee?
[Afbeelding]
ASR heeft net op de site de kleuren van de watch omgezet naar die van de series 7 mochten hierin nog mensen geïnteresseerd zijn....
Dat valt ook wel mee, volgens Independer staat Ditzo dan op plek 6 op de lijst (prijs/kwaliteit) met een maar iets hogere premie.JohanNL schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 13:39:
[...]
Sorry, ik reken altijd met max ER en dan ziet het er een heel stuk anders uit.
Het is niet zo dat ze bij maximaal ER ergens onderaan bungelen.
Nee, maar je gaat toch graag voor #1?TR1969 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 13:51:
[...]
Dat valt ook wel mee, volgens Independer staat Ditzo dan op plek 6 op de lijst (prijs/kwaliteit) met een maar iets hogere premie.
Het is niet zo dat ze bij maximaal ER ergens onderaan bungelen.
Verschilt sowieso per persoon, maar als we uitgaan van jonge/vitale personen die eigenlijk toch nooit iets hebben, dan heb je waarschijnlijk al genoeg aan basisverzekering + max ER + jouw dichtstbijzijnde/voorkeurs- ziekenhuis die volledig vergoed wordt, just in case.
Ditzo bungelt dan wel ergens onderaan dacht ik, in iedergeval van de budget/natura verzekeringen.
De aanvullende verzekeringen zijn ook matig zonder die jaarlijkse cashback.
In iedergeval, we zullen het zien over een kleine twee weken wat het gaat worden voor komend jaar
[ Voor 11% gewijzigd door JohanNL op 02-11-2021 14:50 ]
Yes, nu wel toegekend gelukkig.VluggeJapie schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 07:46:
[...]
Hier idem….
Gisteren een uur gefietst met aw, wel wind mee. Gem hartslag 114 voor 62min, normaal goed voor 200 punten. Nu ook 0 punten, hoop dat er synchronisatie problemen zijn anders gaat de eerste “nieuwe” week al knap lastig worden…..
Er is vast een combinatie van omstandigheden en voorkeuren waarbij Ditzo ergens onderaan bungelt, maar in z'n algemeenheid stellen dat Ditzo alleen vanwege Vitality interessant is klopt gewoon niet. Er zijn (zie Independer) ook voorkeuren en omstandigheden waarbij ze er als 1 na beste uitkomen. Dat gold in ieder geval ook in mijn situatie dus ik had een prima verzekering plus de mogelijkheid om aan Vitality mee te doen.JohanNL schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:46:
[...]
Nee, maar je gaat toch graag voor #1?
Verschilt sowieso per persoon, maar als we uitgaan van jonge/vitale personen die eigenlijk toch nooit iets hebben, dan heb je waarschijnlijk al genoeg aan basisverzekering + max ER + jouw dichtstbijzijnde/voorkeurs- ziekenhuis die volledig vergoed wordt, just in case.
Ditzo bungelt dan wel ergens onderaan dacht ik, in iedergeval van de budget/natura verzekeringen.
De aanvullende verzekeringen zijn ook matig zonder die jaarlijkse cashback.
In iedergeval, we zullen het zien over een kleine twee weken wat het gaat worden voor komend jaar
Of dat komend jaar ook weer interessant is gaan we idd zien. Ik beweeg ook zonder de aansporing van Vitality al voldoende en als het per saldo maar een paar euro oplevert ga ik daarvoor niet de moeite doen van het bijhouden, registreren en stressen als er niet gesynchroniseerd wordt.
Hij wil.
Iemand ook problemen met het kiezen van een beloning? Ik heb 5 tegoeden, maar kan niets kiezen. Zie wel de e-cards met plaatjes (waaronder bol.com 20 euro voor 4 tegoeden), maar er gebeurt niks als ik het aanklik.
Ik moest laatst ook een paar keer op het boodschappen tas drukken om hem in de winkelwagen te krijgen maar het lukt uiteindelijk wel.gysman11 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 17:55:
Iemand ook problemen met het kiezen van een beloning? Ik heb 5 tegoeden, maar kan niets kiezen. Zie wel de e-cards met plaatjes (waaronder bol.com 20 euro voor 4 tegoeden), maar er gebeurt niks als ik het aanklik.