Ik ga het ook maar opzeggen. Jammer, was leuk zo lang het duurde. Voel me genaaid, maar goed. Bewegen zal ik met of zonder asr vitality toch wel.
Ook best bijzonder, dat als je nu naar de ASR Vitality website gaat, er onder het kopje beloningen nog steeds de huidige regels staan vermeld, zonder een vermelding dat dit vanaf volgende week dus helemaal anders gaat zijn:
https://www.asr.nl/vitali...zondheid/punten-verdienen
De aanpassingen mbt hartslag:
bij 60%:
20 minuten: blijft 0 punten
30 minuten: blijft 100 punten
60 minuten: van 200 naar 150 punten
90 minuten: van 300 naar 250 punten
bij 70%:
20 minuten: van 100 naar 0 punten
30 minuten: van 200 naar 150 punten
60 minuten: van 300 naar 200 punten
bij 80%:
20 minuten: van 200 naar 100 punten
En dat fietsen: er staan 2 categorien: stadsfiets en e-fiets? moet je een selfie sturen tijdens elke rit?
https://www.asr.nl/vitali...zondheid/punten-verdienen
De aanpassingen mbt hartslag:
bij 60%:
20 minuten: blijft 0 punten
30 minuten: blijft 100 punten
60 minuten: van 200 naar 150 punten
bij 70%:
20 minuten: van 100 naar 0 punten
bij 80%:
20 minuten: van 200 naar 100 punten
En dat fietsen: er staan 2 categorien: stadsfiets en e-fiets? moet je een selfie sturen tijdens elke rit?
De grootste wijzigingen voor mij zijn:
* om de wekelijkse target van 800 punten te halen, wandel ik meestal 10k stappen.
Daarnaast moet ik tenminste 1x per week een half uurtje sporten; dat wordt 1 uur of 2x per week een half uur.
* de "meestal 800 punten" (soms 900, soms maar 600 of 700) is niet meer genoeg om 100% cashback op een nieuwe Apple Watch te verdienen. Je moet straks gemiddeld 820 punten per week doen.
* om de wekelijkse target van 800 punten te halen, wandel ik meestal 10k stappen.
Daarnaast moet ik tenminste 1x per week een half uurtje sporten; dat wordt 1 uur of 2x per week een half uur.
* de "meestal 800 punten" (soms 900, soms maar 600 of 700) is niet meer genoeg om 100% cashback op een nieuwe Apple Watch te verdienen. Je moet straks gemiddeld 820 punten per week doen.
Hier had ík meestal donderdag / vrijdag m’n week doel binnen dus verwacht dat ík met de nieuwe voorwaarden niet echt in problemen kom. Echter woensdag m’n enkel verzwikt dus het gaat nu iets lastiger
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Grom, dat is niet leuk zeg deze wijziging. Was er juist zo enthousiast over. Ik ga half november mijn 2e jaar in dus heb nog Apple cashback en het zal dus nog wel lonen maar erg jammer van de bol-bonnen en hoop dat ik de punten nu ga halen.
Normaal deed ik 2x per week sport a 1,5 uur = 600 punten en dan nog 2x een wandeling 's avonds waardoor ik de 800 aantikte.
Ik denk dat ik maar ga investeren in een stappenzetter op mijn bureau 😜
Ik vind dit valsspelen ; tijdens het spel/looptijd de voorwaarden aanpassen.
Normaal deed ik 2x per week sport a 1,5 uur = 600 punten en dan nog 2x een wandeling 's avonds waardoor ik de 800 aantikte.
Ik denk dat ik maar ga investeren in een stappenzetter op mijn bureau 😜
Ik vind dit valsspelen ; tijdens het spel/looptijd de voorwaarden aanpassen.
Als je al een cashback hebt lopen dan gaat het benodigde aantal punten tot einde cashback niet voor jou veranderen. Je blijft 2.500 punten nodig hebben. Het kost je alleen meer inspanning om die punten te behalen.t_captain schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:00:
Als je zulke veranderingen doorvoerd wees dan in ieder geval eerlijk naar je klanten toe. Kom niet met een dom lul verhaaltje waarbij je doet alsof het puur voor de klant is gedaan, om je te motiveren. Wie houd je voor de gekGemotiveerd blijven om dagelijks te bewegen? En tegelijkertijd de leukste beloningen in ontvangst nemen? a.s.r. Vitality is er voor jou! Wij doen er alles aan om jouw motivatie elke dag een boost te geven. Daarom kan je vanaf 2 november op nieuwe manieren je Vitality Punten binnenslepen. Ontdek alle nieuwe features hier!
Vreemde is dat ik nog geen enkele communicatie ontvangen heb van ze. Mijn vrouw vziw ook niet.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
De afgelopen 12 weken had ik gemiddeld 758 punten per week. Met een klein beetje stretchen zal ik dat aantal wel vasthouden met de nieuwe regels. Een keertje extra hardlopen. Of een keer doorwandelen naar de 15.000. 3000 a 3200 punten per maand is wel in beeld, ook met de nieuwe regels.
Maar de 100% Apple Watch cashback die ik nu eenvoudig binnentik (2500) zou ik bij een volgende Apple Watch niet meer zo makkelijk halen. Ik vermoed slechts 2x per jaar de 3500 te halen ofzo. Dan is de cashback van 100% naar ~60% en kost zo'n Apple Watch ineens geld.
Maar de 100% Apple Watch cashback die ik nu eenvoudig binnentik (2500) zou ik bij een volgende Apple Watch niet meer zo makkelijk halen. Ik vermoed slechts 2x per jaar de 3500 te halen ofzo. Dan is de cashback van 100% naar ~60% en kost zo'n Apple Watch ineens geld.
Ja met nog een extra app... Daar zitten we allemaal op te wachten. Ze kunnen die data prima uit de app van de trackers halen.Pino112 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 18:12:
[...]
https://www.asr.nl/vitality/nieuw-in-de-app/
Hier staat alles.
Ook nieuw is punten voor 'korte' stukken fietsen op een dag.
Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity
Je kunt opzeggen omdat je het er niet mee eens bent, en dat is het helaas ben ik bang. Wel flauw dat ze dat niet gelijk laten lopen met de zorgverzekering inderdaad. Als je die cashback wil behouden dan zit je gewoon aan je volledige contractduur vast daarna4. Wijziging contributie en/of voorwaarden
4.1 Wij behouden ons het recht voor om de contributie te wijzigen. Als wij dit doen informeren wij u hierover vooraf. Bent u
het niet eens met de aanpassing van de contributie dan kunt u uw deelname aan a.s.r. Vitality beëindigen per de datum
waarop de nieuwe contributie in zou gaan. Het bepaalde in artikel 2 is onverminderd van toepassing.
4.2 Wij behouden ons het recht voor om deze Algemene Voorwaarden te wijzigen. Als wij dit doen informeren wij u hierover
vooraf. Na doorvoering van een wijziging moet u bij uw eerstvolgende bezoek aan de a.s.r. Vitality App opnieuw akkoord
gaan met de Algemene Voorwaarden. Bent u het niet eens met de aanpassing van de Algemene Voorwaarden dan kunt
u uw deelname aan a.s.r. Vitality beëindigen per de datum waarop de nieuwe Algemene Voorwaarden in zouden gaan.
Het bepaalde in artikel 2 is onverminderd van toepassing.
4.3 De omvang en de voorwaarden waaronder de beloningen worden verstrekt zijn afhankelijk van uw a.s.r. Vitality Status
en de respectievelijke voorwaarden van de a.s.r. Vitality Partners. Deze kunt u nalezen op www.asr.nl/vitality/beloningen/
partners. De beschikbaarheid van beloningen kan variëren. Wij staan niet garant voor de beschikbaarheid van een
specifieke beloning van een a.s.r. Vitality Partner.
4.4 Wij behouden ons het recht voor om de lijst van aangesloten a.s.r. Vitality Partners te herzien, aan te passen en te
wijzigen. De actuele lijst van a.s.r. Vitality Partners en de beloningen die momenteel worden aangeboden vindt u op
www.asr.nl/vitality/beloningen/partners.
a.s.r. heeft trouwens de mogelijkheid om online een klacht in te dienen: https://www.asr.nl/over-asr/klachtenformulier. Want ook voor mij wordt het opeens een stuk lastiger om alle doelen te halen, terwijl ik er minder voor terug krijg.
Jammer. Heb een heel jaar flink gesport en bijna alle punten gepakt. Gelukkig geen apple watch gekozen want ga nu opzeggen en overstappen op een andere verzekering. Nieuwe voorwaarden zijn niet interessant.
Ik vind de verhouding van punten nog gekker worden. 200 bij 15k stappen en maar 250 bij 90+ @ 80% sporten. Ook gek dat bij 90+ sporten het niet uitmaakt of je amper wat doet of flink bezig bent. Ik zal de punten nog wel halen maar vind het wel een naai streek. Doe het dan bij nieuwe members of in ieder geval per heel kalender jaar.
Uiteraard is het een verkapte bezuiniging van ASR en heeft het niets te maken met mensen meer te laten bewegen/gezonder te worden. Als ik naar mijzelf kijk: sport 5x per week waarbij ik meestal dan 20-30 minuten een hoge hardslag heb. In het oude systeem was dat dus 1000 punten, nu nog maar 750 en haal ik het weekdoel dus niet.
Aangezien het dus ook niet mogelijk is om meerdere activiteiten per dag te belonen moet ik dus ook dag 6 nog wat gaan doen. De laatste 50 punten halen met 7500 stappen is niet zo lastig, maar als je een keer een drukke werkweek hebt o.i.d. wordt het opeens lastig om je weekdoel te halen.
Dus ipv zo erg te bezuinigen op de voordelen van de gebruikers, hadden ze misschien geen geld moeten stoppen in het ontwikkelen van die nieuwe 'fiets-app'.
Aangezien het dus ook niet mogelijk is om meerdere activiteiten per dag te belonen moet ik dus ook dag 6 nog wat gaan doen. De laatste 50 punten halen met 7500 stappen is niet zo lastig, maar als je een keer een drukke werkweek hebt o.i.d. wordt het opeens lastig om je weekdoel te halen.
Dus ipv zo erg te bezuinigen op de voordelen van de gebruikers, hadden ze misschien geen geld moeten stoppen in het ontwikkelen van die nieuwe 'fiets-app'.
Zit nog in mijn eerste jaar, maar nog geen mail gehad.
Ik haal alle mijn punten op hartslag maar dat wordt met de nieuwe telling lastig......
Ik haal alle mijn punten op hartslag maar dat wordt met de nieuwe telling lastig......
oh ja want voorheen haalde ik 200p met een half uur hardlopen en dat wordt nog maar 150p!VluggeJapie schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:28:
Zit nog in mijn eerste jaar, maar nog geen mail gehad.
dus 3x per week hardlopen is voortaan geen 600 maar 450 punten, waardoor ik met mijn gezonde leefstijl nog maar net over de helft van de benodigde 800 kom, om nog maar te zwijgen over de nieuwe benodigde 3500 voor de cash back.
Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West
Het is hoe dan ook reden dat hier alle 3 de lidmaatschappen eruit gaan in huis. Het is leuk, maar uiteindelijk wordt de inzet hoger en de beloning fors lager, want we hebben het over 25% minder wat ik er voor terug krijg en dan heb ik nog niet berekend hoeveel ik er meer voor moet doen.
Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity
Als ik kijk naar m'n eigen zorgverzekering is het het slimst om op te zeggen na 31 december ivm de jaarlijkse cashback. Die is namelijk hoger dan nu nog twee keer 3,50 euro betalen.
Het is voor mij helaas ook niet meer interessant met de nieuwe voorwaarden. Met stappen punten halen is voor mij bijna niet te doen. Afgelopen zondag heb ik ruim 2 uur gewandeld en kreeg maar 100 punten (lange benen
).
Benieuwd hoeveel mensen nu gaan opzeggen.
Benieuwd hoeveel mensen nu gaan opzeggen.
het mag uiteraard niet, maar volgens mij kun je het beste je opnieuw aanmelden, met een nieuw email adres, en dan aangeven dat je 85 bent. Dan heb je slechts een gemiddelde hartslag van 81 nodig voor de duur van 90 minuten per dag, om 250 punten te halen. dat keer 7 dagen is toch mooi 1750 punten per week ;-)
Ik ben vooral benieuwd wat het zal doen op de ratio van deelnemers die wekelijks wel en zij die niet aan de benodigde punten komen. Een hoop mensen die het net wel of net niet zullen halen gaan zo te zien stoppen. Ik sport dagelijks en qua extra prestatie maakt het 't voor mij juist wat leuker.
De verminderde beloning is vervelend, dubbele klap in het gezicht...
wat is dat dan.. jaarlijkse cashback?Speculaes schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:48:
Als ik kijk naar m'n eigen zorgverzekering is het het slimst om op te zeggen na 31 december ivm de jaarlijkse cashback. Die is namelijk hoger dan nu nog twee keer 3,50 euro betalen.
ik heb net platina gehaald... krijg ik dan ook nog iets?
of kan ik het beste nu gewoon opzeggen?
Ik heb het wel opgezegd. Met krachttrainen kwam ik altijd net aan de benodigde punten. Nu gaat dat zeker niet meer gebeuren.
Ik mail binnenkort Kassa/Radar wel. Die hebben vast interesse in een item hier over.
Ach laten we wel wezen: een ieder die aan dit programma meedeed, zonder over te stappen naar een van de ASR verzekeringen, kreeg natuurlijk op een vrij simpele manier 'gratis' geld / bonnen.Krylinck schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:54:
Ik ben vooral benieuwd wat het zal doen op de ratio van deelnemers die wekelijks wel en zij die niet aan de benodigde punten komen. Een hoop mensen die het net wel of net niet zullen halen gaan zo te zien stoppen. Ik sport dagelijks en qua extra prestatie maakt het 't voor mij juist wat leuker.
Dus zoals elk piramide spel moest dit element van het Vitality programma wel een keer sneuvelen.
Maar wel super zuur voor degene die zijn overgestapt, want die zullen ongetwijfeld een inschatting hebben gemaakt of het financieel aantrekkelijk was om over te stappen, en dat plaatje ziet er nu natuurlijk wel opeens anders uit.
Als je een zorgverzekering bij Ditzo of ASR hebt krijg je korting op je aanvullende verzekeringen: https://www.asr.nl/vitality/beloningen/statusAggressor schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:55:
[...]
wat is dat dan.. jaarlijkse cashback?
ik heb net platina gehaald... krijg ik dan ook nog iets?
of kan ik het beste nu gewoon opzeggen?
Bij Ditzo bijvoorbeeld: Platinum 5 maanden cashback 2 maanden cashback
Maar:
Stop je met a.s.r. Vitality vóór 31 december? Dan heb je geen Vitality Status op 31 december. Je krijgt dan over dat kalenderjaar geen cashback.
Dus nu opzeggen is niet handig als je platinum hebt én bij Ditzo of Loyalis zit.
ik zit bij ditzo, en deze maand heb ik platnium gehaald.Speculaes schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:58:
[...]
Als je een zorgverzekering bij Ditzo of ASR hebt krijg je korting op je aanvullende verzekeringen: https://www.asr.nl/vitality/beloningen/status
Bij Ditzo bijvoorbeeld: Platinum 5 maanden cashback 2 maanden cashback
Maar:
Stop je met a.s.r. Vitality vóór 31 december? Dan heb je geen Vitality Status op 31 december. Je krijgt dan over dat kalenderjaar geen cashback.
Dus nu opzeggen is niet handig als je platinum hebt én bij Ditzo of Loyalis zit.
Die 3500 vind ik het minst problematisch eigenlijk.Pino112 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 12:53:
De cashbacks op oa de Apple Watch wijzigen ook:
Cashback op een Apple Watch of Fitbit
Heb je al een Apple Watch of Fitbit gekocht? Dan blijft de cashback op je activity tracker onder dezelfde voorwaarden. Wil je een nieuwe kopen? Of heb je al een nieuwe gekocht? Houd dan deze richtlijnen aan:
25% cashback gaat van 1000 naar 1250 punten per maand
50% cashback gaat van 1500 naar 2000 punten per maand
100% cashback gaat van 2500 naar 3500 punten per maand
ASR Vitality is duidelijk te succesvol
Maar nu wordt het wel (een stuk) lastiger om die 800 per week te blijven halen......Longcat schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 11:34:
[...]
Die 3500 vind ik het minst problematisch eigenlijk.Ik haal elke week m'n weekdoel van 800 punten, dus dat maanddoel van 2500 punten heb ik vrijwel altijd ergens in de 3e week al gehaald. Met 3500 punten moet je ong. evenveel moeite doen als elke week 800.
Mwa, weinig? Het is bovenop het bestaande puntensysteem he. Op dagen dat ik 10 of 15 km fiets in rustig tempo, ga ik waarschijnlijk niet een (half) uur hardlopen. Dan is het wel lekker om 50 of 100 punten te pakken.Segafreak83 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:21:
[...]
Fietsen is zo weinig?! 15 km voor 50 (e-bike) of 100 punten. Lijkt mij sterk dat op de die hards na, veel mensen daarvoor blijven.
Precies, daar heb ik meer moeite mee. Ik was best wel afhankelijk van die 300 punten activiteit... Ik vind het wel fair - het gaat vooral om vaak bewegen. Nu kon ik met een half uurtje hardlopen doordeweeks en 2x een uur in het weekend al mijn weekdoel halen, terwijl je dan maar 3x per week in beweging bent. Dat wordt nu minimaal 4x per week. Wel jammer dat dan óók de beloningen omlaag gaan..Omayyad schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 11:36:
[...]
Maar nu wordt het wel (een stuk) lastiger om die 800 per week te blijven halen......
Toch heb je in 2 jaar tijd alsnog een gratis Apple Watch en 24 x 15 euro bol.com of zelfs 24 x 20 euro als je bereid bent wat specifieker te zitten qua keuze product. Een bol.com kaart is zo goed bruikbaar dat het bijna contant geld is.
[ Voor 47% gewijzigd door Longcat op 29-10-2021 11:41 ]
Oef.. Ik had de mail ook gezien en ben niet blij ben er al bij vanaf het begin maar voor mij wordt het bijna niet meer mogelijk om een weekdoel te gaan halen ben ik bang.
De 4 weken sporten voor 5 euro minder bij Bol… Heb ook een klacht geschreven en twijfel nu ook om het weg te doen. Was toch leuk een jaar goeie voordelen hebben
De 4 weken sporten voor 5 euro minder bij Bol… Heb ook een klacht geschreven en twijfel nu ook om het weg te doen. Was toch leuk een jaar goeie voordelen hebben
Even uitgerekend:
Meestal voor mij 1x per week lopen, 1x, zwemmen, 1x racefietsen = van 900 naar 750
Wel 2x per week fietsen (ebike) = +100.
=3200 per maand
Dus ik ga het vermoedelijk nog wel redden per week, maar per maand gaat kritischer worden. Dan moet ik minstens nog 1/2 keer extra sporten. Red ik meestal wel.
Ga er nog even over nadenken, had begin volgend jaar een nieuwe Apple Watch kunnen krijgen. Misschien nu toch maar niet...
Meestal voor mij 1x per week lopen, 1x, zwemmen, 1x racefietsen = van 900 naar 750
=3200 per maand
Dus ik ga het vermoedelijk nog wel redden per week, maar per maand gaat kritischer worden. Dan moet ik minstens nog 1/2 keer extra sporten. Red ik meestal wel.
Ga er nog even over nadenken, had begin volgend jaar een nieuwe Apple Watch kunnen krijgen. Misschien nu toch maar niet...
Hier staat wat
En dat was het. Die doelen zijn voor mij niet meer haalbaar. Ik doe aan een sport waar ik geen horloge kan dragen en daardoor niet de mogelijkheid om nog eens 4x in de week een uur intensief te sporten. Daarnaast ook minder beloningen. Opzeggen gaat het dus worden
Ben ik de enige die de aanpassing van het puntensysteem wel oké vind? Is toch de bedoeling dat het een uitdaging blijft; als het alsmaar haalbaar blijft, dan kom je ook niet heel veel verder.
Gaat uiteindelijk ook wel om jezelf sterker/vitaler/gezonder te maken.
Uiteraard wel frustrerend dat ze de vergoedingen wijzigen, die hadden juist - samen met de verlaging van de punten - verhoogd moeten worden.
En dan zoiets als dat je bij het halen van 75% van je weekdoel alsnog een deel van de vergoeding krijgt, bijvoorbeeld.
Uiteindelijk blijft dit een verkapte bezuiniging en het is inderdaad niet fair dat ze daar niet eerlijk over communiceren.
Uiteraard wel frustrerend dat ze de vergoedingen wijzigen, die hadden juist - samen met de verlaging van de punten - verhoogd moeten worden.
En dan zoiets als dat je bij het halen van 75% van je weekdoel alsnog een deel van de vergoeding krijgt, bijvoorbeeld.
Uiteindelijk blijft dit een verkapte bezuiniging en het is inderdaad niet fair dat ze daar niet eerlijk over communiceren.
In vino veritas, in aqua sanitas
Ik was ook aan het rekenen geslagen maar bij mijn puntenhistorie zie ik dat als ik mijn 800 punten gehaald heb die week ik geen punten meer krijg toegekend hoe zit dat.
Het is bij mij bijvoorbeeld ook zo dat ik 600 punten een activiteit doe die 300 punten oplevert ik er maar 200 krijg toegekend. zo kan ik die 3500 punten dus nooit halen...
Het is bij mij bijvoorbeeld ook zo dat ik 600 punten een activiteit doe die 300 punten oplevert ik er maar 200 krijg toegekend. zo kan ik die 3500 punten dus nooit halen...
De punten kom ik aan door sporten, niet door wandelen...
Dit werkt demotiverend om nog te gaan sporten. Ik vond tot nu toe de sportpunten eigenlijk al laag (voor langdurig sporten) en wordt nu dus nog erger.
Het is wel netjes dat ze t nog dit jaar aanpassen ipv begin volgend jaar als mensen eventueel net zijn overgestapt.
Dit werkt demotiverend om nog te gaan sporten. Ik vond tot nu toe de sportpunten eigenlijk al laag (voor langdurig sporten) en wordt nu dus nog erger.
Het is wel netjes dat ze t nog dit jaar aanpassen ipv begin volgend jaar als mensen eventueel net zijn overgestapt.
De 3500 is sowieso per maand, niet per 4 weken, hoewel dat misschien niet veel scheelt. En wat jij ziet aan punten verschilt per doel. Zodra een doel is bereikt komen daar geen punten meer bij maar bij de nog te halen doelen telt het gewoon door.blauwester schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 12:52:
Ik was ook aan het rekenen geslagen maar bij mijn puntenhistorie zie ik dat als ik mijn 800 punten gehaald heb die week ik geen punten meer krijg toegekend hoe zit dat.
Voor mij persoonlijk maakt het weinig uit. Momenteel haal ik mijn weekdoel standaard op woensdag, dat zal nu donderdag worden. Het maanddoel had ik ook altijd na 2 weken voor elkaar, nu dus een dag of twee later.JohanNL schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 12:49:
Ben ik de enige die de aanpassing van het puntensysteem wel oké vind?
Maar als je al maanden tegen de 800 punten aanhikt dan wordt het inderdaad lastig.
Dus zelf val ik niet over het puntensysteem maar wel dat ze het binnen enkele dagen invoeren. Ze hadden het toch veel beter per 1 januari kunnen invoeren? De meeste mensen hebben een ziektekostenverzekering afgesloten, die loopt tot 1 januari. Nu veranderen ze van een van de componenten de voorwaarden...
Wat ik gek vind is dat stappen makkelijk te vervalsen zijn: je kunt immers met je horloge of telefoon wat swingende bewegingen maken, of zelfs zo'n phone swing kopen. En hartslag is nou juist niet te vervalsen. En dan verlagen ze de punten voor hartslag....
Die punten krijg je wel maar gelden dan alleen voor je maand of jaardoel.blauwester schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 12:52:
Dus als je op 600 punten staat en een activiteit doet van 300 punten telt de app inderdaad 200 punten op bij je weekdoel omdat de telling niet hoger gaat.
Voor je maand of jaardoel krijg je gewoon de punten waar je recht op hebt.
25km fietsen voor 200 punten lukt nog wel in 45 minuten op de racefiets, maar hoe checken ze of je een e-bike hebt? Want dadelijk denken ze door de snelheid dat je op een ebike zit ipv een racefiets
En verder had ík bij m’n langzame loopjes al ooit dat ík voor het aantal stappen meer punten kreeg dan voor de hartslag, dus dit zal met het nieuwe systeem alleen maar vaker voorkomen.
En verder had ík bij m’n langzame loopjes al ooit dat ík voor het aantal stappen meer punten kreeg dan voor de hartslag, dus dit zal met het nieuwe systeem alleen maar vaker voorkomen.
[ Voor 32% gewijzigd door Tinusvolkel op 29-10-2021 13:01 ]
Wellicht de combinatie hartslag/snelheid?Tinusvolkel schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 12:59:
25km fietsen voor 200 punten lukt nog wel in 45 minuten op de racefiets, maar hoe checken ze of je een e-bike hebt? Want dadelijk denken ze door de snelheid dat je op een ebike zit ipv een racefiets
In de nieuwste Apple Watch 7 wordt ook die manier het onderscheid gemaakt.
Er staat ook specifiek "stadsfiets", dus misschien mag je inderdaad niet te hard fietsenTinusvolkel schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 12:59:
Dan ga ik wel op de stadsfiets naar mijn werk en stap ik thuis weer om op de racefiets voor dubbele punten...Er staat ook specifiek "stadsfiets", dus misschien mag je inderdaad niet te hard fietsen
Hartslag is ook te vervalsen. Je kan bijvoorbeeld koppelen met Strava. Ik kan in theorie in Strava de workout van iemand anders uploaden en daar punten voor krijgen. Of ik kan mijn eigen workout uploaden maar eerst even het bestand aanpassen om mijn hartslag te verhogen.henkebek schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 12:59:
Wat ik gek vind is dat stappen makkelijk te vervalsen zijn: je kunt immers met je horloge of telefoon wat swingende bewegingen maken, of zelfs zo'n phone swing kopen. En hartslag is nou juist niet te vervalsen. En dan verlagen ze de punten voor hartslag....
Precies dit. Ik ben enorm lui en haal niet altijd mijn weekdoel (en soms tactisch niet zodat ik eenvoudiger een streak van 4 opeenvolgende weekdoelen kan halenTimmy schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 12:57:
Dus zelf val ik niet over het puntensysteem maar wel dat ze het binnen enkele dagen invoeren. Ze hadden het toch veel beter per 1 januari kunnen invoeren? De meeste mensen hebben een ziektekostenverzekering afgesloten, die loopt tot 1 januari. Nu veranderen ze van een van de componenten de voorwaarden...

Maar dat ze het zó snel aanpassen?
En dat de opbrengst van 20 euro per 4 weken naar 15 euro per 4 weken gaat?
Nee, daar ben ik het écht niet mee eens.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Het ligt ook heel erg aan de sport die je doet. Als ik nu m'n punten zou moeten halen, dan ga ik zwaar overtrainen en dan raak je sneller geblesseerd.JohanNL schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 12:49:
Ben ik de enige die de aanpassing van het puntensysteem wel oké vind? Is toch de bedoeling dat het een uitdaging blijft; als het alsmaar haalbaar blijft, dan kom je ook niet heel veel verder.
Deze aanpassingen ontmoedigen het sporten en moedigen het vooral aan om stapjes te zetten.
Ik reken met oude punten 900 en nieuwe 750+100=850 per week. En met een maand van 30 dagen.Flappiewappie schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 12:24:
Even uitgerekend:
=3200 per maand
Je gaat dan van 3857 naar 3642 punten per maand.
De 100% Apple Watch cashback was binnen na 65% van de maand. Nu pas op 96% van de maand. Dat betekent dat je met een beetje jitter (weekdagen) en wat variabiliteit in het halen van je sport-doelen waarschijnlijk nog ongeveer 80% van de maanden de 100% cashback zult halen (en de andere maanden 50%). Je nieuwe Apple Watch zou je bij dit niveau van aktiviteit voor ongeveer 10% zelf moeten betalen.
Ik ben best actief, maar hoe je nu ooit nog al die punten kunt halen is me een compleet raadsel. Dit systeem is bedoeld voor gepensioneerden en mensen met te veel tijd. Iemand met een fulltime baan en kinderen gaat dit never nooit meer halen.
Als ik zie wat mensen allemaal doen om de punten te halen (en ook wat ik zelf doe), dan zie ik dat met de wijziging behoorlijk actieve personen moeite gaan krijgen om de doelen te halen. Dat zal er enerzijds toe leiden dat minder actieve mensen niet direct gemotiveerd worden om wat meer te gaan bewegen en anderzijds zal dat nog meer een selectie van gezonde mensen voor de verzekeraar betekenen. Achter de direct zichtbare bezuiniging zit volgens mij dan ook een belangrijke indirecte bezuiniging.
Hij wil.
Ik heb een fulltime baan en 2 kinderen blijf mijn punten gewoon halen. 4x per week 40 minuten woon-werkverkeer fietsen met een hardslag van 130 of hoger.Livi schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:14:
Ik ben best actief, maar hoe je nu ooit nog al die punten kunt halen is me een compleet raadsel. Dit systeem is bedoeld voor gepensioneerden en mensen met te veel tijd. Iemand met een fulltime baan en kinderen gaat dit never nooit meer halen.
Het enige waarin ik een beetje creatief/vals speel is dat een enkele reis 20 minuten is en voor 2x 20 minuten fietsen op een dag krijg je 0 punten. Maar mijn Garmin kent de functie "hervat later" dus mijn heel+terugreis is dan ineens één rit van 40 minuten

Of ze houden nu vooral bejaarden met teveel tijd en topsporters over, beide groepen zijn juist behoorlijk duur voor een verzekeraar denk ikklaaas schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:24:
Als ik zie wat mensen allemaal doen om de punten te halen (en ook wat ik zelf doe), dan zie ik dat met de wijziging behoorlijk actieve personen moeite gaan krijgen om de doelen te halen. Dat zal er enerzijds toe leiden dat minder actieve mensen niet direct gemotiveerd worden om wat meer te gaan bewegen en anderzijds zal dat nog meer een selectie van gezonde mensen voor de verzekeraar betekenen. Achter de direct zichtbare bezuiniging zit volgens mij dan ook een belangrijke indirecte bezuiniging.
Nou die gepensioneerden zijn hun extra punten nu ook kwijtLivi schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:14:
Voor de rest: voor sporten zoek je niet tijd, maar die maak je.
Met een full time baan en jonge kinderen wordt het wel lastig inderdaad, maar kijk bijvoorbeeld of het mogelijk is om op de fiets naar je werk te gaan, dan kun je het alleen al daarmee behalen.
Bejaarden / gepensioneerden worden geregeld genoemd, maar ik denk (kijkend naar mijn gepensioneerde ouders) niet dat die 6 dagen met 10k stappen plus 1 met 15k stappen maken. En ik denk dat ze daar niet alleen in zijn.sheepdog schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:31:
[...]
Of ze houden nu vooral bejaarden met teveel tijd en topsporters over, beide groepen zijn juist behoorlijk duur voor een verzekeraar denk ik
Hij wil.
Ik merk ook dat het heel erg aan je lichaam ligt. Voor mij is het bijvoorbeeld automatisch moeilijker geworden omdat ik een betere conditie heb gekregen, en mijn hartslag daardoor flink omlaag is gegaan (ook tijdens het sporten). Hardlopen met mijn vriendin kan niet meer, als zij op 180 zit hobbel ik er met 130 naast terwijl we op het zelfde moment begonnen zijn met hardlopen/trainen. Opzich heeft Vitality zijn doel dus bereikt, en wordt het automatisch moeilijker. Voor mijn vriendin is het al minder effectief.JohanNL schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 12:49:
Het ergste vind ik dat ik 'vast' zit aan de Apple watch. Dat ik minder bonnen krijg is balen, maar mijn watch is ineens 30% 'duurder' geworden. Niet door de benodigde punten, maar door het meer moeten sporten voor die zelfde punten. Opzeggen kost nog meer, gezien ik dan helemaal geen cashback meer krijg. Ik vergelijk het met iets kopen op afbetaling, en dat de partij waar je geld van leent ineens de rente omhoog gooit midden in de looptijd. Ik krijg geen optie om hier zonder 'schade' uit te komen.
Ik was vanochtend ook onaangenaam verrast door de eisen. Het is voor mij "moeilijk" om punten te halen vanwege een lage hartslag, zowel in rust als bij inspanning. Bij krachttraining krijg ik m'n hartslag niet hoog genoeg voor punten, bij het wielrennen lukt het nét om de maximale punten te krijgen.
Ik red het nu met 1x in de week fietsen (300 punten), 1x hardlopen (200 punten) en verder her en der wat punten sprokkelen met stappen of incidenteel een keer zwemmen.
Met het nieuwe puntensysteem ga ik nooit aan 800 punten komen. Eigenlijk kies ik altijd voor de Bol.com cadeaukaart, die wordt ook nog eens minder waard. Jammer maar helaas, ik ga ook opzeggen. Vond het een erg leuk initiatief.
Ik red het nu met 1x in de week fietsen (300 punten), 1x hardlopen (200 punten) en verder her en der wat punten sprokkelen met stappen of incidenteel een keer zwemmen.
Met het nieuwe puntensysteem ga ik nooit aan 800 punten komen. Eigenlijk kies ik altijd voor de Bol.com cadeaukaart, die wordt ook nog eens minder waard. Jammer maar helaas, ik ga ook opzeggen. Vond het een erg leuk initiatief.
Met de nieuwe fietspunten zou mijn gepensioneerde vader denk ik wel een eind komen, maar is idd nog steeds veel.klaaas schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:35:
[...]
Bejaarden / gepensioneerden worden geregeld genoemd, maar ik denk (kijkend naar mijn gepensioneerde ouders) niet dat die 6 dagen met 10k stappen plus 1 met 15k stappen maken. En ik denk dat ze daar niet alleen in zijn.
4 dagen per week 40 minuten fietsen bij een hartslag van 80% of meer levert nu nog 800 punten op, maar vanaf volgende week nog maar 600...... dus je haalt met alleen deze activiteiten je weekdoel van 800 punten niet....Thy... schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:31:
[...]
Ik heb een fulltime baan en 2 kinderen blijf mijn punten gewoon halen. 4x per week 40 minuten woon-werkverkeer fietsen met een hardslag van 130 of hoger.
Het enige waarin ik een beetje creatief/vals speel is dat een enkele reis 20 minuten is en voor 2x 20 minuten fietsen op een dag krijg je 0 punten. Maar mijn Garmin kent de functie "hervat later" dus mijn heel+terugreis is dan ineens één rit van 40 minuten
En dan gaan we er voor het gemak vanuit dat ASR het weekdoel begrensd laat op 800 punten...... dat zou best wel eens het volgende onderwerp van 'aanpassing' kunnen worden, aangezien het maanddoel voor max cashback al naar 3500 is gegaan.....Knul schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:40:
Ik was vanochtend ook onaangenaam verrast door de eisen. Het is voor mij "moeilijk" om punten te halen vanwege een lage hartslag, zowel in rust als bij inspanning. Bij krachttraining krijg ik m'n hartslag niet hoog genoeg voor punten, bij het wielrennen lukt het nét om de maximale punten te krijgen.
Is t zo dat fietsen nu extra punten per dag zijn? Dus dat je met fietsen en sporten op 450 punten op een dag uit kunt komen? Wellicht dat een rondje op de mtb of racefiets dan dus juist meer punten oplevert bij gelijktijdig draaien van app en hartslag 😅
Lijkt me niet, stappen en activiteit zijn nu al niet te "combineren".henkebek schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:03:
Is t zo dat fietsen nu extra punten per dag zijn? Dus dat je met fietsen en sporten op 450 punten op een dag uit kunt komen? Wellicht dat een rondje op de mtb of racefiets dan dus juist meer punten oplevert bij gelijktijdig draaien van app en hartslag 😅
Gatver, wat een verachtelijk gedrag van ASR. Als je gezond bent (en dus kunt sporten) krijg je korting en anders betaal je de volle mep. Feitelijk is hiermee de verzekering voor gezonde mensen goedkoper gemaakt dan voor minder geonde mensen. Ze mogen geen gezondsheidstoests doen voor de basisverzekering, dus doen het via deze workaround: walgelijk gewoon. Ik zou iedereen die deze verzekering overweegt willen oproepen om niet in zee te gaan met ASR vanwege de immorele consequenties. Dit is niet de richting die we op moeten gaan.
[ Voor 26% gewijzigd door ari3 op 29-10-2021 14:17 ]
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Je hebt gelijk, ik had niet goed gekeken, maar zodra de fietsapp live is krijg je ook voor 10km fietsen 50 punten, dus dan kom je weer op de 200 per dag. Verminderd alleen wel mijn motivatie om te gaan hardlopen.Omayyad schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:45:
[...]
4 dagen per week 40 minuten fietsen bij een hartslag van 80% of meer levert nu nog 800 punten op, maar vanaf volgende week nog maar 600...... dus je haalt met alleen deze activiteiten je weekdoel van 800 punten niet....
Verachtelijk? Imoreel? Gast, het is een extraatje wat je kan verdienen als motivatie om meer te bewegen. Het is niet zo dat je aan de deur van het ziekenhuis wordt geweigerd als je te weinig gesport hebt in het afgelopen jaar.ari3 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:13:
Gatver, wat een verachtelijk gedrag van ASR. Als je gezond bent (en dus kunt sporten) krijg je korting en anders betaal je de volle mep. Ik zou iedereen die deze verzekering overweegt willen oproepen om niet in zee te gaan met ASR vanwege de immorele consequenties. Dit is niet de richting die we op moeten gaan.

Ik sport genoeg, maar daar krijg ik niet zoveel punten voor, of helemaal niks. Sowieso trackt mijn horloge niet in de sportschool als ik krachttraining doe.JohanNL schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:32:
[...]
Nou die gepensioneerden zijn hun extra punten nu ook kwijt
Voor de rest: voor sporten zoek je niet tijd, maar die maak je.
Met een full time baan en jonge kinderen wordt het wel lastig inderdaad, maar kijk bijvoorbeeld of het mogelijk is om op de fiets naar je werk te gaan, dan kun je het alleen al daarmee behalen.
Fietsen naar mijn werk gaat niet, dan zou ik anderhalf uur onderweg zijn, terwijl mijn kinderen om 8.15 op school gedropt moeten worden en ik om 9. 00 begin. Allemaal leuk en aardig, maar realistisch is het niet voor mensen met andere verplichtingen.
*knip* dat is niet bedoeling, we gaan hier niet ondersteunen bij frauduleuze handelingen
[ Voor 84% gewijzigd door ZieMaar! op 29-10-2021 17:43 ]
ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5
Je mist een nuance: de cashback op je verzekeringspremie geldt alleen voor aanvullende zorgverzekeringen en AOV verzekeringen.ari3 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:13:
Gatver, wat een verachtelijk gedrag van ASR. Als je gezond bent (en dus kunt sporten) krijg je korting en anders betaal je de volle mep. Feitelijk is hiermee de verzekering voor gezonde mensen goedkoper gemaakt dan voor minder geonde mensen. Ze mogen geen gezondsheidstoests doen voor de basisverzekering, dus doen het via deze workaround: walgelijk gewoon. [...]
Dat zijn niet-verplichte, particuliere polissen. Als je ze wilt hebben, neem je ze. Als je het niet aantrekkelijk vindt, dan neem je ze niet.
In tegenstelling tot de basisverzekering ZVW geldt voor deze polissen ook geen maatschappelijk solidariteitsprincipe. Zo is er ook geen acceptatieplicht, geen verbod op premiedifferentiatie en geen regulering van (collectiviteits-)kortingen van toepassing.
Een andere nuance die je mist is dat ASR met zo'n Vitality programma twee vruchten plukt. Niet alleen selectie, maar ook preventie.
Hartslag is ook erg vervalsbaar, ze nemen namelijk het gemiddelde over de gemeten hartslag, maar de duur van de gehele workout. Je kan 1 minuut een hoge hartslag hebben en het horloge afdoen terwijl je de training aan laat staan. Dan neemt ASR de duur van de gehele training voor de tijd, maar voor de gemiddelde hartslag gebruiken ze dan de minuut die gemeten is.henkebek schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 12:59:
Stappen zijn ook makkelijk dubbel te rekenen door je horloge op een andere tijd te zetten dan je telefoon. Ik vraag me af hoe de fietstracker gaat werken, ik denk dat die gewoon via een GPS spoofer te faken gaat zijn.
Het is allemaal makkelijk te vervalsen en ik denk dat ASR dit maar voor lief neemt omdat er weinig tegen te doen is.
Punten aanpassing heb ik niet zo'n problemen mee, je kunt op dit moment namelijk 800 punten per week halen zonder te sporten (6x 10k stappen en 1x 15k stappen).
Wat ik wel gek vind is dat de organisatie zo maar de beloningen aan kan passen gedurende het jaar.
Zegt ook niet veel goeds over de cashback voor de zorgverzekering volgend jaar.
Wat ik wel gek vind is dat de organisatie zo maar de beloningen aan kan passen gedurende het jaar.
Zegt ook niet veel goeds over de cashback voor de zorgverzekering volgend jaar.
Vitality kan je in principe alleen hebben in combinatie met een basisverzekering van ASR. Alleen "gezonde" mensen kunnen een deel van hun premie terugverdienen via Vitality. Het is indirect premiedifferentiatie voor de basisverzekering. Ze zouden bij wijze van spreken ook een basisverzekering van €300/maand kunnen aanbieden en dan via Vitality €250/maand aan bonnen kunnen uitdelen. Het is niet wettelijk verboden, maar het omzeilt voor mijn gevoel wel de bedoeling van de wetgever. ASR deelt cadeautjes uit aan gezonde mensen die bij hen een basisverzekering hebben.t_captain schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:36:
[...]
Je mist een nuance: de cashback op je verzekeringspremie geldt alleen voor aanvullende zorgverzekeringen en AOV verzekeringen.
Dat zijn niet-verplichte, particuliere polissen. Als je ze wilt hebben, neem je ze. Als je het niet aantrekkelijk vindt, dan neem je ze niet.
In tegenstelling tot de basisverzekering ZVW geldt voor deze polissen ook geen maatschappelijk solidariteitsprincipe. Zo is er ook geen acceptatieplicht, geen verbod op premiedifferentiatie en geen regulering van (collectiviteits-)kortingen van toepassing.
Een andere nuance die je mist is dat ASR met zo'n Vitality programma twee vruchten plukt. Niet alleen selectie, maar ook preventie.
Thy... schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:19:
[...]
Je hebt gelijk, ik had niet goed gekeken, maar zodra de fietsapp live is krijg je ook voor 10km fietsen 50 punten, dus dan kom je weer op de 200 per dag. Verminderd alleen wel mijn motivatie om te gaan hardlopen.
Helaas.... je krijgt alleen punten per dag voor die activiteit die de meeste punten oplevert... fietsen EN hardlopen levert slechts punten op voor een van die 2 activiteiten,,
[...]
Verachtelijk? Imoreel? Gast, het is een extraatje wat je kan verdienen als motivatie om meer te bewegen. Het is niet zo dat je aan de deur van het ziekenhuis wordt geweigerd als je te weinig gesport hebt in het afgelopen jaar.
Lekker kort door de bocht. Je krijgt geen korting op de basisverzekering, hoogstens op de aanvullende verzekering. Die zijn net zo commercieel als bijvoorbeeld een autoverzekering, dus het staat verzekeraars vrij hoe ze daarmee omgaan.ari3 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:13:
Gatver, wat een verachtelijk gedrag van ASR. Als je gezond bent (en dus kunt sporten) krijg je korting en anders betaal je de volle mep. Feitelijk is hiermee de verzekering voor gezonde mensen goedkoper gemaakt dan voor minder geonde mensen. Ze mogen geen gezondsheidstoests doen voor de basisverzekering, dus doen het via deze workaround: walgelijk gewoon. Ik zou iedereen die deze verzekering overweegt willen oproepen om niet in zee te gaan met ASR vanwege de immorele consequenties. Dit is niet de richting die we op moeten gaan.
Verder verdien je hoogstens wat bonusjes of een cashback. Dit soort initiatieven zijn heel erg goed om de algemene bevolking aan te zwengelen om meer te bewegen. Ik zit zelf vrij dicht aan het vuur vanwege mijn werk en onderzoek en we weten uit onderzoek dat het heel lastig is om mensen hun leefstijl structureel te laten verbeteren. Kleine financiële compensaties zijn daarbij aangetoond het best werkzaam en ik vind het heel knap dat het een partij gelukt is om een flinke groep mensen mee te krijgen. Laten we dat dus vooral toejuichen.
Bij klanten die alleen een basisverzekering hebben, zit het iets dichter bij de grens. Maar, Vitality is een aparte en betaalde dienst en de perks (week- en maandbeloning) staan redelijk los van je zorgpremie.Tom-Z schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:47:
[...]
Vitality kan je in principe alleen hebben in combinatie met een basisverzekering van ASR. Alleen "gezonde" mensen kunnen een deel van hun premie terugverdienen via Vitality. Het is indirect premiedifferentiatie voor de basisverzekering. Ze zouden bij wijze van spreken ook een basisverzekering van €300/maand kunnen aanbieden en dan via Vitality €250/maand aan bonnen kunnen uitdelen. Het is niet wettelijk verboden, maar het omzeilt voor mijn gevoel wel de bedoeling van de wetgever. ASR deelt cadeautjes uit aan gezonde mensen die bij hen een basisverzekering hebben.
Als ASR aannemelijk kan maken dat er geen geld van de basispolissen naar de Vitality klanten vloeit, dan zijn ze safe. En ook dat "geen geld" is rekbaar. Zo kun je binnen redelijkheid kosten boeken op klantenwerving (anders zou je ook geen TV reclames mogen maken met premieinkomsten basisverzekering). En je moet de "preventie" component waarderen voor deze vergelijking.
Ik blijf het stom vinden om tijdens de aankoop/terugverdienperiode van mijn apple watch de spelregels van het verdienen van punten aan te passen.
Ergens in m;n hoofd gaat een stemmetje om die aankoop van die watch te ontbinden en dat ding terug te sturen en mn geld (min de cashbacks) teruh te vragen. Ik vind het zo weird.
Ergens in m;n hoofd gaat een stemmetje om die aankoop van die watch te ontbinden en dat ding terug te sturen en mn geld (min de cashbacks) teruh te vragen. Ik vind het zo weird.
[ Voor 7% gewijzigd door JvS op 29-10-2021 16:31 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Psst ze doen het in jouw voordeel zodat je net nog wat meer gaat bewegen!JvS schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 16:30:
Ik blijf het stom vinden om tijdens de aankoop/terugverdienperiode van mijn apple watch de spelregels van het verdienen van punten aan te passen.
*knip*
[ Voor 94% gewijzigd door ZieMaar! op 29-10-2021 17:43 ]
als je die al hebt lopen blijft het voor jou gelijk en wordt het dus niet verhoogd, zoals ik het begrijp.JvS schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 16:30:
Het aantal punten per maand niet, maar het aantal punten per workout wel.sjimmie schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 17:08:
[...]
als je die al hebt lopen blijft het voor jou gelijk en wordt het dus niet verhoogd, zoals ik het begrijp.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
ASR heeft inmiddels contact met mij opgenomen en eind volgende week spreken we telefonisch verder. Of het iets gaat helpen weet ik niet maar het is fijn om te merken dat klachten niet direct in het ronde archief verdwijnen.
Nieuwe update op de website van ASR Vitality: waarom ze de wijziging doorvoeren.Timmy schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 18:00:
ASR heeft inmiddels contact met mij opgenomen en eind volgende week spreken we telefonisch verder. Of het iets gaat helpen weet ik niet maar het is fijn om te merken dat klachten niet direct in het ronde archief verdwijnen.
Vitality is een wereldwijd programma. Twee jaar geleden heeft a.s.r. dit in Nederland geïntroduceerd. Het programma blijkt erg succesvol: Nederlanders bewegen meer dan in de andere landen waar Vitality wordt gebruikt. Hierdoor halen ze makkelijker hun weekdoelen.
CyberMania schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 20:58:
[...]
Nieuwe update op de website van ASR Vitality: waarom ze de wijziging doorvoeren.
[...]
Eh.. Dat is toch de bedoeling? Meer bewegen? Ik beweeg veel, sport veel, en heb nu bijna een jaar ALLE 800 punten binnen. Dat hadden we ook afgesproken samen, dat het zo zou werken.Vitality is een wereldwijd programma. Twee jaar geleden heeft a.s.r. dit in Nederland geïntroduceerd. Het programma blijkt erg succesvol: Nederlanders bewegen meer dan in de andere landen waar Vitality wordt gebruikt. Hierdoor halen ze makkelijker hun weekdoelen.
Nu past ASR de regels aan. Minder punten voor dezelfde beweging, en minder beloning: 15 euro pm bol.com ipv 20 euro. En dat keer 12, dus de deal die WE SAMEN waren OVEREENGEKOMEN is nu voor mij 60 euro per jaar ongunstiger. Oh ja, en mijn vrouw beweegt ook lekker mee, dus 120 euro per jaar ongunstiger.
Met andere woorden: het kost ons te veel geld.
De vraag is dan ook: hoelang kan zo'n programma draaien? Is dit wel een lang termijn project?
De vraag is dan ook: hoelang kan zo'n programma draaien? Is dit wel een lang termijn project?
Volgens mij is de gezondheid van mensen pas goed merkbaar op lange termijn. Als iemand 1 jaartje gezond beweegt zal ie best opknappen maar echte winst zit natuurlijk in 10+ jaar dat iemand gezond leeft en beweegt. Dit kan geen korte termijn programma zijn; de resultaten kun je niet meten op zo'n korte termijn. Ik hoop dat ze het programma doorzetten en enkele maatregelen terugdraaien
Lijkt de Nederlandse overheid wel. Salderen/elektrisch rijden is te populair: weg voordeeltjes. Kost ASR teveel geld omdat we teveel bewegen, punten halen en cashback fixen. Je verwacht het niet.Patavorene schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 21:10:
Doe dan wat aan de prijsstelling van 3.5 euro per maand. In plaats daarvan sleutelt men aan hoeveel punten je verdiend met bewegen en hoeveel bonnen je kunt halen.
Klacht verstuurd. (en verzoek iedereen ook zijn eigen verhaal te delen met ASR).
https://www.asr.nl/over-asr/klachtenformulier
Geachte directie ASR,
Onaangenaam verrast was ik bij de ontvangst van de email over de aanpassing van de voorwaarden van ASR vitality.
Er wordt begonnen met de opmerking: "Dagelijks bewegen is zeer belangrijk en dat stimuleren we graag. Daarom deze update".
Laat ik beginnen met het volgende: ik vind dagelijks bewegen belangrijk, en laat me graag stimuleren. Daarom doe ik mee met het ASR vitality programma. En nu dan toch een aantal wijzgingen. En gek genoeg vind ik deze wijgingen helemaal niet stimulerend. Op de website lees ik in de toelichting het volgende:
Vitality is een wereldwijd programma. Twee jaar geleden heeft a.s.r. dit in Nederland geïntroduceerd. Het programma blijkt erg succesvol: Nederlanders bewegen meer dan in de andere landen waar Vitality wordt gebruikt. Hierdoor halen ze makkelijker hun weekdoelen.
Wat een merkwaardige conclusie. Dat is toch de bedoeling? Meer bewegen? Ik beweeg veel, sport veel, en heb nu bijna een jaar ALLE 800 punten binnen. Dat hadden we ook afgesproken samen, dat het zo zou werken. Halen we makkelijk de weekdoelen? Ik niet, ik doe er hard mijn best voor, en ga 's avonds na mijn werk en na het op bed leggen van de kinderen nog een flinke wandeling maken. Vaak pas rond 10 uur weer binnen. En morgen weer. En in de vakantie ook. Iedere dag eigenlijk.
Nu past ASR de regels aan. Minder punten voor dezelfde beweging, en hiervoor ook minder beloning: 15 euro per maand bol.com i.p.v. 20 euro. En dat keer 12, dus de deal die ASR en ik samen waren overeengekomen is nu voor mij 60 euro per jaar ongunstiger. Mijn vrouw beweegt ook lekker mee, we zijn fitter dan ooit. Graag ga ik er mee verder, en moeten nog wat kilo's af. Maar de wijziging in de voorwaarden "kost" ons wel 120 euro per jaar! Is dat stimulerend?
En natuurlijk staat in de algemene voorwaarden dat ASR vitality zich het recht voorbehoudt om de voorwaarden eenzijdig te wijzigen waarna jij zelf mag beslissen of je er dan mee stopt.
Het zou ASR sieren als ze een van de volgende dingen zou doen:
1) zeg gewoon waar het op staat: "ASR vitality is te succesvol gebleken, wij hebben het doorzettingsvermogen van de deelnemers onderschat. Dit is te duur, en daarom passen we de voorwaarden aan.
of:
2) we hebben een inschattingsfout gemaakt bij het communiceren van deze ondoordachte wijziging in de voorwaarden, en daarom gaan we dit heroverwegen. We komen er spoedig op terug.
Ik hoor graag van u.
Met vriendelijke fitte groeten,
Geachte directie ASR,
Onaangenaam verrast was ik bij de ontvangst van de email over de aanpassing van de voorwaarden van ASR vitality.
Er wordt begonnen met de opmerking: "Dagelijks bewegen is zeer belangrijk en dat stimuleren we graag. Daarom deze update".
Laat ik beginnen met het volgende: ik vind dagelijks bewegen belangrijk, en laat me graag stimuleren. Daarom doe ik mee met het ASR vitality programma. En nu dan toch een aantal wijzgingen. En gek genoeg vind ik deze wijgingen helemaal niet stimulerend. Op de website lees ik in de toelichting het volgende:
Wat een merkwaardige conclusie. Dat is toch de bedoeling? Meer bewegen? Ik beweeg veel, sport veel, en heb nu bijna een jaar ALLE 800 punten binnen. Dat hadden we ook afgesproken samen, dat het zo zou werken. Halen we makkelijk de weekdoelen? Ik niet, ik doe er hard mijn best voor, en ga 's avonds na mijn werk en na het op bed leggen van de kinderen nog een flinke wandeling maken. Vaak pas rond 10 uur weer binnen. En morgen weer. En in de vakantie ook. Iedere dag eigenlijk.
Nu past ASR de regels aan. Minder punten voor dezelfde beweging, en hiervoor ook minder beloning: 15 euro per maand bol.com i.p.v. 20 euro. En dat keer 12, dus de deal die ASR en ik samen waren overeengekomen is nu voor mij 60 euro per jaar ongunstiger. Mijn vrouw beweegt ook lekker mee, we zijn fitter dan ooit. Graag ga ik er mee verder, en moeten nog wat kilo's af. Maar de wijziging in de voorwaarden "kost" ons wel 120 euro per jaar! Is dat stimulerend?
En natuurlijk staat in de algemene voorwaarden dat ASR vitality zich het recht voorbehoudt om de voorwaarden eenzijdig te wijzigen waarna jij zelf mag beslissen of je er dan mee stopt.
1) zeg gewoon waar het op staat: "ASR vitality is te succesvol gebleken, wij hebben het doorzettingsvermogen van de deelnemers onderschat. Dit is te duur, en daarom passen we de voorwaarden aan.
of:
2) we hebben een inschattingsfout gemaakt bij het communiceren van deze ondoordachte wijziging in de voorwaarden, en daarom gaan we dit heroverwegen. We komen er spoedig op terug.
Ik hoor graag van u.
Niet lang, Samen Gezond is ook compleet uitgekleed en niet meer rendabel.Patavorene schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 21:10:
ik zie iedereen zeggen 12x5, maar het is per periode van 4 weken dus 13x5 = 65 euro minder per jaar dan voorheengysman11 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 21:48:
Klacht verstuurd. (en verzoek iedereen ook zijn eigen verhaal te delen met ASR).
Geachte directie ASR,
of:
Ik hoor graag van u.
Het was natuurlijk veel te lucratief voor de consument, en duur voor asr.
Eigenlijk dacht ik echter dat het onderaan de streep een voordeel voor ASR zou zijn: lagere zorgkosten van de klant.
Maarja, als dat effect pas over 10 jaar zichtbaar wordt, dan snap ik ook wel dat het toch niet zo voordelig voor ASR is. Mensen profiteren 5 jaar van de vitality voordelen, stappen over naar een NOG goedkope zorgverzekering, en die plukt de vruchten van de gezonde client.
De bol.com bonnen .. ach, dat vind ik niet erg. Ik snap het wel
Maar de cashback voor de apple watch is onder de gordel. Ze passen gewoon de voorwaarden aan waaronder je je eigen aankoopbedrag kon terugverdienen. En dat is niet fair.
Houdt de cashback-regeling voor huidige klanten zoals die is. Inclusief de punten die je verdient per activiteit. (dus gewoon 300 max).
Verder vind ik de stimulans prima: elke dag bewegen is goed. Argumenten a la "ik heb het druk" en "ik kan niet na een drukke werkdag nog 10km wandelen", dat zijn nou juist de problemen! Dat zijn de dagen dat je niet gezond bezig bent! En daar mag je best voor "gestraft" worden, vind ik. Zorg ervoor i.s.m. je werkgever dat je wél kunt bewegen op een dag.
Eigenlijk dacht ik echter dat het onderaan de streep een voordeel voor ASR zou zijn: lagere zorgkosten van de klant.
Maarja, als dat effect pas over 10 jaar zichtbaar wordt, dan snap ik ook wel dat het toch niet zo voordelig voor ASR is. Mensen profiteren 5 jaar van de vitality voordelen, stappen over naar een NOG goedkope zorgverzekering, en die plukt de vruchten van de gezonde client.
Maar de cashback voor de apple watch is onder de gordel. Ze passen gewoon de voorwaarden aan waaronder je je eigen aankoopbedrag kon terugverdienen. En dat is niet fair.
Houdt de cashback-regeling voor huidige klanten zoals die is. Inclusief de punten die je verdient per activiteit. (dus gewoon 300 max).
Verder vind ik de stimulans prima: elke dag bewegen is goed. Argumenten a la "ik heb het druk" en "ik kan niet na een drukke werkdag nog 10km wandelen", dat zijn nou juist de problemen! Dat zijn de dagen dat je niet gezond bezig bent! En daar mag je best voor "gestraft" worden, vind ik. Zorg ervoor i.s.m. je werkgever dat je wél kunt bewegen op een dag.
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
Mijn vrouw en ik sporten niet op dezelfde dag. Gelukkig hebben we twee polsen.
Dat het ze tot 36,50 (met daarboven nog eventuele korting op aanvullende verzekeringen) zou gaan kosten per maand konden ze toch weten? Als dit niet uit zou kunnen moet je er niet aan beginnen. Over 3 maand blijkt dat iedereen nog steeds de punten wel pakt en dan gaat de beloning nog verder omlaag en inspanning die nodig is nog verder omhoog?
[ Voor 8% gewijzigd door Inspired op 29-10-2021 22:37 ]
Ze hebben nog genoeg radartjes om aan te draaien.Inspired schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 22:36:
Mijn vrouw en ik sporten niet op dezelfde dag. Gelukkig hebben we twee polsen.Dat het ze tot 36,50 (met daarboven nog eventuele korting op aanvullende verzekeringen) zou gaan kosten per maand konden ze toch weten? Als dit niet uit zou kunnen moet je er niet aan beginnen. Over 3 maand blijkt dat iedereen nog steeds de punten wel pakt en dan gaat de beloning nog verder omlaag en inspanning die nodig is nog verder omhoog?
Bijv: 200 punten/week is 1 euro cashback, 400 2 euro en 800 4 euro.
Of: speciale bonusweken waarin je elke dag MOET sporten voor dubbele punten
Voor 15.000 stappen ben je wel zo'n 2,5-3 uur bezig per dag.Inspired schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:23:
Ik vind de verhouding van punten nog gekker worden. 200 bij 15k stappen en maar 250 bij 90+ @ 80% sporten. Ook gek dat bij 90+ sporten het niet uitmaakt of je amper wat doet of flink bezig bent. Ik zal de punten nog wel halen maar vind het wel een naai streek. Doe het dan bij nieuwe members of in ieder geval per heel kalender jaar.
Alleen de te verdienen punten veranderen voor bestaande klanten.Cis schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 22:05:
"Heb je al een Apple Watch of Fitbit gekocht via a.s.r. Vitality? Dan blijft de cashback op je activity tracker onder dezelfde voorwaarden. "
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Ik vind dit echt overdreven. Alsof je elke dag 10km moet wandelen om gezond te blijven. Ik heb het idee dat we een beetje door aan het draaien zijn. De manier waarop sommige mensen omgaan met hun activity tracker is behoorlijk obsessief en dwangmatig.Cis schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 22:05:
Bewegen en sporten is hartstikke goed, ik ben zelf een actief type. Maar je hoeft echt geen 2-3 uur per dag te sporten om gezond en fit te blijven. Het zou mij alleen maar uitputten als ik na een volle werkdag mijn kinderen ophaal, eten ga maken en hen naar bad/bed breng nog weer 2-3 uur zou gaan wandelen.
Dan zou ik van 8 tot 10-11 uur 's avonds bezig zijn. Naast dat het te gevaarlijk is in het donker in mijn buurt, denk ik ook niet dat het me veel zou opleveren qua gezondheid. Ik ben al gezond en fit en heb verre geen overgewicht.
Precies. En dat is dus een groot nadeel als je cashback moet verdienen.Michaelg schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 07:32:
[...]
Alleen de te verdienen punten veranderen voor bestaande klanten.
"Heb je al een Apple Watch of Fitbit gekocht via a.s.r. Vitality? Dan blijft de cashback op je activity tracker onder dezelfde voorwaarden. "
Je zit vast een virtueel 2-jarig contract (cashbackperiode) en ze veranderen de condities waaronder je punten kunt verdienen.
Als ze ervoor kiezen dat je een marathon moet lopen om 400 punten te verdienen, gaat noit iemand nog cashback terugverdienen.
Dan is ASR vitality niet het goede platform voor jou, denk ik.Livi schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 07:54:
[...]
Ik vind dit echt overdreven. Alsof je elke dag 10km moet wandelen om gezond te blijven. Ik heb het idee dat we een beetje door aan het draaien zijn. De manier waarop sommige mensen omgaan met hun activity tracker is behoorlijk obsessief en dwangmatig.
Bewegen en sporten is hartstikke goed, ik ben zelf een actief type. Maar je hoeft echt geen 2-3 uur per dag te sporten om gezond en fit te blijven. Het zou mij alleen maar uitputten als ik na een volle werkdag mijn kinderen ophaal, eten ga maken en hen naar bad/bed breng nog weer 2-3 uur zou gaan wandelen.
Dan zou ik van 8 tot 10-11 uur 's avonds bezig zijn. Naast dat het te gevaarlijk is in het donker in mijn buurt, denk ik ook niet dat het me veel zou opleveren qua gezondheid. Ik ben al gezond en fit en heb verre geen overgewicht.
Je hoeft natuurlijk niet mee te doen. Het is geen wet ofzo...
Ik heb me al uitgeschreven.Cis schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 07:57:
[...]
Dan is ASR vitality niet het goede platform voor jou, denk ik.ASR wil kunnen meten dat jij beweegt.
Je hoeft natuurlijk niet mee te doen. Het is geen wet ofzo...
Ik ageer alleen tegen het idee dat je elke dag urenlang moet bewegen om gezond te zijn en wanneer je dat een dagje niet doet je gelijk ongezond bezig bent. Dat is echt onzin.
Ik denk ook niet dat ik me onder deze voorwaarden zou aanmelden.Livi schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 08:02:
[...]
Ik heb me al uitgeschreven.
Ik ageer alleen tegen het idee dat je elke dag urenlang moet bewegen om gezond te zijn en wanneer je dat een dagje niet doet je gelijk ongezond bezig bent. Dat is echt onzin.
Maar ik zit nu eenmaal in een soort van wurgcontract (gechargeerd gezegd). Ik krijg maandelijks 20 euro cashback voor mijn Apple Watch. Hiervoor moet ik nu extra bewegen om de 2500 punten te halen.
Opzeggen is geen optie, want dan ben ik sowieso mijn refund kwijt.
Als ze de basisverzekering verhogen naar 180 euro, wordt het helemaal cru. Want ik moet bij Ditzo blijven, om mijn ASR vitality aan te kunnen houden
Voor krachttrainen wordt het nu wel erg lastig om de doelen te behalen. Dat wordt voor en na de training nog meer touwtje springen om mn hartslag omhoog te krijgen.
Ik vind de keuze voor Pathe onlogisch, sporten belonen met een bon voor een paar uur stilzitten met ongezonde snacks.
Zou imho beter zijn als ze korting geven op een sportschoolabonnement. Helaas ook nog steeds geen cashback op een Garmin sporthorloge.
Ik vind de keuze voor Pathe onlogisch, sporten belonen met een bon voor een paar uur stilzitten met ongezonde snacks.
Zou imho beter zijn als ze korting geven op een sportschoolabonnement. Helaas ook nog steeds geen cashback op een Garmin sporthorloge.
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
Wellicht willen ze juist deze groep aanspreken; de student die graag naar de film gaat en ' ook wel eens wat meer wil bewegen 'Taigu schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 08:24:
Die Pathé kaarten zijn daarnaast ook veel goedkoper in te kopen dan de nominale waarde.
Enfin, even een reality check: ASR en Ditzo ( onderdeel van ASR ) is een beursgenoteerd bedrijf en die zijn er uiteindelijk voor om winst te genereren voor de aandeelhouders.
Dit soort programma's zijn hierdoor eigenlijk nooit voor de lange termijn op een duurzame manier houdbaar.