Ik gebruik het eigenijk al die tijd. Volgens mij al een jaar. Het is nu de 2e keer (jun, aug) dat er iets corrupt was in de app en ik deze moest herinstalleren en opnieuw aanmelden op de vitality account.
Ff een vraagje...
Ik moet nog 3000 punten voor platina.
Voor volgende week heb ik een afspraak staan voor de gezondsheids check.
Voor mijn bmi ga ik geen punten halen
1.91 en 93 kg... een beetje onze bouw in de familie.
Kan ik de 3000 punten dan nog makkelijk halen? En platina is het hoogste?
<knip> ik zal even terugbladeren.
[ Voor 71% gewijzigd door sjimmie op 26-08-2021 15:37 ]
Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West
Cashback op aanvullende verzekering:sjimmie schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:34:
<knip> ik zal even terugbladeren.
https://www.asr.nl/vitality/beloningen/status
Hier staat wat
Einde van het jaar ga ik maar overstappen naar ASRFlappiewappie schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:45:
[...]
Cashback op aanvullende verzekering:
https://www.asr.nl/vitality/beloningen/status
Heb er nu alleen weinig aan want elders verzekerd, Cashback voor AW ook niet want heb nog een AW4.
Zodra de nieuwe bij ASR beschikbaar is dan ga ik er zeker gebruik van maken!
Je krijgt de punten wel degelijk, voor je weekdoel (de wekelijkse 5 euro) en voor je maanddoel (cashback op fitnesstracker, indien van toepassing). Voor het jaardoel (verzekerings cashback) zit je al aan de max.
Je krijgt totaal 5000 punten voor het vaststellen van je BMI, glucose, bloeddruk en cholesterol (1250 per onderdeel), dus aan die 3000 kom je welAggressor schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:05:
Ff een vraagje...
Echt toevallig, ben ook 1.91 en zo rond de 93kg.Aggressor schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:05:
Ff een vraagje...
Inderdaad net iets andere bouw en die BMI waardes kun je eigenlijk niet meer als goede meetlat gebruiken, zal daar dan ook niet echt overin zitten. ( Daarnaast scheelt het ook maar 2KG en je behoort weer tot het ' gezonde ' hokje )
Spieren ( verhouding ) kunnen daarnaast ook een groot verschil maken.
Wat bij ons waarschijnlijk meer zegt is de buikomvang, als die ( ruim ) binnen de marges ligt, dan is het waarschijnlijk wel goed.
Desondanks kun je dacht ik alsnog punten krijgen voor de BMI.
De helft dacht ik, zoiets, maar moet de gezondheidscheck binnenkort ook nog even doen
In vino veritas, in aqua sanitas
Lijkt erop alsof je met garmin nu de punten toegewezen worden op op basis van total time ipv movement time. Movement time is bij mij lager dan bijv een uur en voorheen kreeg ik dan minder punten, ookal had ik wel een activiteit van langer dan een uur. Sinds 2 weken mij pas opgevallen en vandaag even getest. Ook bij een parachutesprong waar de movement time 0 was, maar mijn hartslag wel langer dan een half uur vrij hoog was kreeg ik gewoon veel punten.
Iemand anders die dit ook waarneemt? Opzich wel fijn, door het verkeer aantal keer punten misgelopen omdat de movement time dan net te laag als je bijv bij een stoplicht staat.
Iemand anders die dit ook waarneemt? Opzich wel fijn, door het verkeer aantal keer punten misgelopen omdat de movement time dan net te laag als je bijv bij een stoplicht staat.
[ Voor 23% gewijzigd door balarina op 31-08-2021 15:38 ]
Met de Applewatch was dit altijd al zo - gewoon totale tijd bewogen en dan de avarage hartslag. Ook het meest eerlijk.balarina schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 15:36:
Lijkt erop alsof je met garmin nu de punten toegewezen worden op op basis van total time ipv movement time. Movement time is bij mij lager dan bijv een uur en voorheen kreeg ik dan minder punten, ookal had ik wel een activiteit van langer dan een uur. Sinds 2 weken mij pas opgevallen en vandaag even getest. Ook bij een parachutesprong waar de movement time 0 was, maar mijn hartslag wel langer dan een half uur vrij hoog was kreeg ik gewoon veel punten.
Hier staat wat
Ik heb gister meer dan 2 uur gerend met hartslag boven de norm die ASR aanhoudt voor het toewijzen van punten, ook had ik meer dan 34000 stappen (mede door hardlopen), maar er zijn geen punten toegewezen. Iemand die weet of dit alsnog komt of moet ik contact opnemen met ASR? De app is verbonden met Garmin Connect. Na het toewijzen van de punten heb ik mijn 4de weekdoel behaald, dus is wel handig om ze daadwerkelijk te krijgen.
Edit: ik zie nu net dat de punten toegewezen zijn. Heeft even geduurd, maar beter laat dan nooit.
Edit: ik zie nu net dat de punten toegewezen zijn. Heeft even geduurd, maar beter laat dan nooit.
[ Voor 11% gewijzigd door Adiposed op 11-09-2021 01:32 ]
Ik zat te wachten op de nieuwe Apple Watch 7 om er een voor mijn vrouw aan te schaffen met Vitality, maar deze is erg teleurstellend qua specificaties, maar misschien dat daardoor de andere modellen in prijs gaan dalen.
Ik overwoog zelf ook een Apple watch maar dan moet ik ook nog een iPhone en de 13 is underwhelming to say the least.
Volgens mij biedt Vitality alleen de nieuwste versie aan, dus zodra ze de 7 aanbieden zal de 6 wegvallen uit het assortiment.geeneen643 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 08:45:
Ik zat te wachten op de nieuwe Apple Watch 7 om er een voor mijn vrouw aan te schaffen met Vitality, maar deze is erg teleurstellend qua specificaties, maar misschien dat daardoor de andere modellen in prijs gaan dalen.
Al met al vind ik de 7 ook een kleine update, maar aangezien ik nu nog geen watch heb, ga ik er straks toch voor. Met die cashback is-ie toch gratis, dus dan maakt een extra meerprijs ook niet uit.
Zijn er mensen die een bluetooth heart rate monitor gebruiken icm ASR/iPhone. En hoe synchroniseren deze? Ik zie nu vooral dingen waarbij je ook je Apple Watch om zou moeten houden om het in Apple Gezondheid te krijgen. Er zijn alleen trainingen waarbij ik de Watch niet om kan doen dus dan zou ik later willen synchroniseren.
Ik doe dit zelf niet i.c.m. een iPhone, maar je zou de activiteit misschien in Strava kunnen zetten en dat synchroniseren? Mijn fietscomputer neemt mijn hartslag op en als ik later de activiteit in Strava zet telt dat mee voor Vitality.Speculaes schreef op woensdag 15 september 2021 @ 09:14:
[...]
Zijn er mensen die een bluetooth heart rate monitor gebruiken icm ASR/iPhone. En hoe synchroniseren deze? Ik zie nu vooral dingen waarbij je ook je Apple Watch om zou moeten houden om het in Apple Gezondheid te krijgen. Er zijn alleen trainingen waarbij ik de Watch niet om kan doen dus dan zou ik later willen synchroniseren.
Je kunt voor het uitvoeren van de gezondheidscheck al 5000 punten krijgen. 1250 per onderdeel dus voor het checken van je bmi, cholesterol, bloeddruk. Pas als je binnen de toegestane marges zit krijg je nog eens 2500 per onderdeel extra.
Ik heb er maar 5k nodig om van goud naar platinum te komen. En die ga ik niet scoren op bmi of omtrek. Dus ik doe gewoon de check en ga zo naar platinum.
Ik heb er maar 5k nodig om van goud naar platinum te komen. En die ga ik niet scoren op bmi of omtrek. Dus ik doe gewoon de check en ga zo naar platinum.
Bij de a.s.r. Vitality Gezondheid Check hanteren wij de onderstaande waardes als gezond bereik.
Je BMI ligt tussen de 18,5 -24,9;
Of je hebt een BMl tussen de 25,0 - 29,9 en hebt een taille-omtrek kleiner dan 88 cm (vrouw) of 102 cm (man)
Je bloeddruk lager dan 140/90 mmHg
Je totale cholesterol is lager dan: 5,0 mmol/l
Word je bloedsuiker niet nuchter gemeten, dan moet deze lager zijn dan 7,8 mmol/l. Word je bloedsuiker nuchter gemeten, dan moet deze lager zijn dan 6,1 mmol/l.
[ Voor 39% gewijzigd door Joosie200 op 15-09-2021 10:27 ]
Dat kan natuurlijk ook ja. Ik houd er alleen wel van als ik alles gewoon kan combineren in één app, maar dit is zeker een oplossing.Tom-Z schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:11:
[...]
Ik doe dit zelf niet i.c.m. een iPhone, maar je zou de activiteit misschien in Strava kunnen zetten en dat synchroniseren? Mijn fietscomputer neemt mijn hartslag op en als ik later de activiteit in Strava zet telt dat mee voor Vitality.
Ik vraag me af wat er precies gebeurt als ik een jaar ASR Vitality heb gebruikt en nog geen verzekering bij ASR heb afgesloten. Iemand ervaring? (de theorie heb ik gelezen, maar is dat in de praktijk ook zo?)
Dit is overigens alleen als je een 'activiteit' gestart hebt toch?Flappiewappie schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 16:40:
[...]
Met de Applewatch was dit altijd al zo - gewoon totale tijd bewogen en dan de avarage hartslag. Ook het meest eerlijk.
Ja.Krilo_89 schreef op maandag 20 september 2021 @ 16:09:
[...]
Dit is overigens alleen als je een 'activiteit' gestart hebt toch?
Ik heb een Samsung gear S3, maar ik krijg tijdens mijn workout de hartslag niet in een dusdanige vorm gegoten dat ASR Vitality daarmee akkoord gaat.
Hoe leveren anderen mensen hun hartslag tijdens workout aan? Ik heb de Samsung Health app, de ASR Vitality app en nu ook de Strava-app. Maar vooralsnog lijkt geen van 3-en aan de eisen van ASR te voldoen.
De hartslag wordt continue gemeten, maar ondanks verschillende contacten met ASR & Samsung nog niet tot de gewenste uitkomst gekomen.
Hoe leveren anderen mensen hun hartslag tijdens workout aan? Ik heb de Samsung Health app, de ASR Vitality app en nu ook de Strava-app. Maar vooralsnog lijkt geen van 3-en aan de eisen van ASR te voldoen.
De hartslag wordt continue gemeten, maar ondanks verschillende contacten met ASR & Samsung nog niet tot de gewenste uitkomst gekomen.
Waar gaat het precies mis? Ik heb geen S3, maar Galaxy watch. Verder ook de health app. Paar vragen om te zien waar het misgaat:Lunko1979 schreef op maandag 27 september 2021 @ 13:26:
Ik heb een Samsung gear S3, maar ik krijg tijdens mijn workout de hartslag niet in een dusdanige vorm gegoten dat ASR Vitality daarmee akkoord gaat.
1. Wanneer je in Samsung health, menu trainingen --> historie weergeven. Daneen activiteit aanklikken waar in jou ogen ook hartslag aanstaat. Zie je daar dan ook de hartslag info? Wanneer ik een training open, vervolgens helemaal naar beneden scroll zie ik Trainingsdetails. Daar staat oa: Duur training, afstand, calorien en gemiddels hartslag. Zo ja, vraag 2:
2. Zie je in ASR vitality app bij de punten details helemaal geen hartslag info? Druk in het menu activiteiten, dan op X van X punten behaald, en dan drukken op Hartslag. Benieuwd of je daar informatie te zijn krijgt.
Bij trainingsdetails wordt de duur van de training weergegeven en de verbrande calorieën weergegeven.
Verder niets
Verder niets
Dat is in de Samsung heath, als ik het goed begrijp.Lunko1979 schreef op maandag 27 september 2021 @ 15:12:
Bij trainingsdetails wordt de duur van de training weergegeven en de verbrande calorieën weergegeven.
Verder niets
Als die health al geen hartslag heeft, dan kan ASR die dus sowieso ook niet daarvan ontvangen.
Dan gaat het dus al mis tussen je watch en de samsung health.
ook als je in de details van een activteit kijkt?Lunko1979 schreef op maandag 27 september 2021 @ 16:05:
[Afbeelding]
Samsung Health registreert wel mijn hartslag.
want uit je vorige opmerking maakte ik op dat daar geen hartslag in zit.
edit, wellicht ten over, asr kijkt alleen naar de hartslag van een activiteti, niet van de dag.
[ Voor 8% gewijzigd door sjimmie op 27-09-2021 16:18 ]
Maar dit is niet op activiteit niveau, maar op een dag. Ik vermoed dat het een instelling is op je horloge dat je geen hartslag gegevens per activiteit registreert/bijhoud.Lunko1979 schreef op maandag 27 september 2021 @ 16:05:
[Afbeelding]
https://eu.community.sams...asr-vitality/td-p/3938181Lunko1979 schreef op maandag 27 september 2021 @ 16:05:
[Afbeelding]
dat.
Voor de mensen die op de Watch 7 wachten. Van ASR begrijp ik dat ze hopen deze eind oktober te kunnen aanbieden, mogelijk later, maar ze gaan het hoe dan ook aanbieden.
Zou mooi zijnSpeculaes schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 17:23:
Voor de mensen die op de Watch 7 wachten. Van ASR begrijp ik dat ze hopen deze eind oktober te kunnen aanbieden, mogelijk later, maar ze gaan het hoe dan ook aanbieden.
Gevraagd aan ASR vitality zelf via hun klantenserviceTinusvolkel schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 17:26:
[...]
Zou mooi zijnwaar heb je deze informatie vandaan als ik vragen mag?
Op de (iPhone) app en website staan tabellen om het aantal punten te berekenen bij het doen van een activiteit, maar die komen niet overeen:
/f/image/6Ye83ZvHmo2YIbKcJxMUPN7u.png?f=fotoalbum_large)
In de app wordt op de ene plaats 300 punten genoemd voor 60+ minuten bij een hartslag van 70% (onder kopje: punten verdienen met sporten), en op de andere plaats zelfs 350 punten (bij de vragen, onder kopje: krijg ik vitality punten voor een workout EN mijn stappen op dezelfde dag)
Heb de vraag al via whatsapp gesteld vanmorgen vroeg, maar nog geen antwoord.
Wie weet welke tabel klopt?
/f/image/6Ye83ZvHmo2YIbKcJxMUPN7u.png?f=fotoalbum_large)
In de app wordt op de ene plaats 300 punten genoemd voor 60+ minuten bij een hartslag van 70% (onder kopje: punten verdienen met sporten), en op de andere plaats zelfs 350 punten (bij de vragen, onder kopje: krijg ik vitality punten voor een workout EN mijn stappen op dezelfde dag)
De tabel van je plaatje komt overeen met hoe ik ze krijg, heb iig nog nooit 350 punten gekregen en nog nooit voor stappen EN voor workouts maar altijd OFOmayyad schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 13:19:
Op de (iPhone) app en website staan tabellen om het aantal punten te berekenen bij het doen van een activiteit, maar die komen niet overeen:
[Afbeelding]
Het gaat om de scores bij 70% van je hartslag, en een tijdsduur van 60+ minuten. 2 week geleden kreeg ik daarvoor 300 punten, de website zegt nu 200 punten, en de app geeft op de verschillende plaatsen 2 verschillend aantal; punten weer (resp 300 en 350)...Tinusvolkel schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 13:40:
[...]
De tabel van je plaatje komt overeen met hoe ik ze krijg, heb iig nog nooit 350 punten gekregen en nog nooit voor stappen EN voor workouts maar altijd OF
owja idd goeie, die heb ik ook al vaker gehad, dus misschien zijn ze wat aan het veranderen. voorheen stond er dacht ik ook iets bij voor 60+ers en iets met corona en dat is ook weg.Omayyad schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 13:49:
[...]
Het gaat om de scores bij 70% van je hartslag, en een tijdsduur van 60+ minuten. 2 week geleden kreeg ik daarvoor 300 punten, de website zegt nu 200 punten, en de app geeft op de verschillende plaatsen 2 verschillend aantal; punten weer (resp 300 en 350)...
best balen, mijn apple watch is al 2 weken weg voor reparatie, zonder hartslag is het wel heel zwaar om wekelijks de 800 punten te halen! (dus puur en alleen op basis van aantal stappen per dag)
ASR weet het zelf ook niet meer.... ik krijg nu te horen dat ik 300 punten heb gekregen omdat ik (iets) langer dan 60 minuten bij een hartslag boven 80% actief ben geweest, maar die 'optie' staat niet eens op hun website...Tinusvolkel schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 13:53:
[...]
owja idd goeie, die heb ik ook al vaker gehad, dus misschien zijn ze wat aan het veranderen. voorheen stond er dacht ik ook iets bij voor 60+ers en iets met corona en dat is ook weg.
Ik zal straks eens trial and error gaan doen!
Ik heb vorige week met 1u10min mountainbiken met een gemiddelde hartslag van 133 (75% van 178, mijn "100%") 300 punten gekregen en dat krijg ik echt altijd.
70% en hoger, 1u en langer is al sinds ik het in de gaten houd 300 punten.
70% en hoger, 1u en langer is al sinds ik het in de gaten houd 300 punten.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Er is ook een 60+ bonus van 50 punten, misschien kan je zo op de 350 komen?
Gisteravond testjes gedaan, met volgend resultaat:Omayyad schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 17:08:
[...]
ASR weet het zelf ook niet meer.... ik krijg nu te horen dat ik 300 punten heb gekregen omdat ik (iets) langer dan 60 minuten bij een hartslag boven 80% actief ben geweest, maar die 'optie' staat niet eens op hun website...
Ik zal straks eens trial and error gaan doen!
20+ minuten bij een 70+% hartslag :100 punten
20+ minuten bij een 80+% hartslag: 200 punten
30+ minuten bij een 80+% hartslag: 200 punten
dit gecombineerd met andere gegevens uit dit topic (60+ minuten bij een 70+% hartslag levert 300 punten) leidt volgens mij tot de volgende tabel:
60+% | 70+% | 80+% | |
20+min | 0 | 100 | 200 |
30+min | 100 | 200 | 200 |
60+min | 200 | 300 | 300 |
90+min | 300 | 300 | 300 |
ik had voor 30+ minuten bij 80+ % hartslag een puntenaantal van 300 verwacht, maar de test van gisteren wees uit dat dit 200 punten oplevert.
Mocht jij andere scores zien, dan hoor ik het graag, en pas ik de tabel aan!
Is dat zo? Ik haal mijn weekdoel alleen op stappen, vanaf januari af.sjimmie schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:19:
best balen, mijn apple watch is al 2 weken weg voor reparatie, zonder hartslag is het wel heel zwaar om wekelijks de 800 punten te halen! (dus puur en alleen op basis van aantal stappen per dag)
Mooie grafiek, maar dit staat toch ook precies zo op de website van asr? https://www.asr.nl/vitali...zondheid/punten-verdienen ( helemaal onderaan )Omayyad schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 10:32:
[...]
Gisteravond testjes gedaan, met volgend resultaat:
20+ minuten bij een 70+% hartslag :100 punten
20+ minuten bij een 80+% hartslag: 200 punten
30+ minuten bij een 80+% hartslag: 200 punten
dit gecombineerd met andere gegevens uit dit topic (60+ minuten bij een 70+% hartslag levert 300 punten) leidt volgens mij tot de volgende tabel:
60+% 70+% 80+% 20+min 0 100 200 30+min 100 200 200 60+min 200 300 300 90+min 300 300 300
ik had voor 30+ minuten bij 80+ % hartslag een puntenaantal van 300 verwacht, maar de test van gisteren wees uit dat dit 200 punten oplevert.
Mocht jij andere scores zien, dan hoor ik het graag, en pas ik de tabel aan!
Ik denk dat 30 minuten met 80% wellicht weer net iets teveel is van het goede en ze dat om die reden niet willen stimuleren.
Juist wat matig/intensief sporten voor tenminste een uur lang aaneengesloten was erg gezond had ik begrepen, de stimulering hiervan zie je volgens mij ook terug in hun bepaling van toewijzing van punten.
De ASR tabel op de website geeft voor 60+ minuten bij 70% een puntenaantal van 200, terwijl JvS gisteravond aangaf dat er dan 300 punten worden gegeven, dus de tabel klopt niet helmaal. Daarnaast zijn de gegevens in de iOS app behoorlijk afwijkend ;-)JohanNL schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 10:53:
[...]
Mooie grafiek, maar dit staat toch ook precies zo op de website van asr? https://www.asr.nl/vitali...zondheid/punten-verdienen ( helemaal onderaan )
Ik denk dat 30 minuten met 80% wellicht weer net iets teveel is van het goede en ze dat om die reden niet willen stimuleren.
Juist wat matig/intensief sporten voor tenminste een uur lang aaneengesloten was erg gezond had ik begrepen, de stimulering hiervan zie je volgens mij ook terug in hun bepaling van toewijzing van punten.
Ik moet al moeite doen om dagelijks 10.000 stappen te halen, en dat zou dan max 700 punten per week opleveren. Dat komt mede doordat ik niet altijd mijn telefoon als stappenteller bij me heb, maar zelfs al zou ik die wel meenemen dan is het voor mij persoonlijk gewoon moeilijk haalbaar. Ik weet wel dat er mensen zijn die moeiteloos 15.000 stappen halen, maar nogmaals: persoonlijk. (er zijn ook mensen die een ultra-marathon lopen, iedereen is anders)Trichoglossus schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 10:44:
[...]
Is dat zo? Ik haal mijn weekdoel alleen op stappen, vanaf januari af.
[ Voor 5% gewijzigd door sjimmie op 06-10-2021 12:15 ]
In de app staat nu iig ook het volgende (en is dus de 6 niet meer te bestellen), maar weet iemand toevallig hoelang het duurde bij de 6?Speculaes schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 18:25:
[...]
Gevraagd aan ASR vitality zelf via hun klantenservice
:strip_exif()/f/image/x6YIOmcWxVlAXosvNwz6dLsk.jpg?f=fotoalbum_large)
Nog even een dikke maand geduld zei iemand anders dacht ik.Tinusvolkel schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 14:59:
[...]
In de app staat nu iig ook het volgende (en is dus de 6 niet meer te bestellen), maar weet iemand toevallig hoelang het duurde bij de 6?
[Afbeelding]
Zo rond midden november was de AW6 vorig jaar er ook.
Niet al te lang geleden stond er nog op de website dat het 300 punten was voor 60 minuten 70%. Dat hebben ze dus onlangs aangepast maar je krijgt (voorlopig?) nog wel het oude aantal punten.Omayyad schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 11:04:
[...]
De ASR tabel op de website geeft voor 60+ minuten bij 70% een puntenaantal van 200, terwijl JvS gisteravond aangaf dat er dan 300 punten worden gegeven, dus de tabel klopt niet helmaal. Daarnaast zijn de gegevens in de iOS app behoorlijk afwijkend ;-)
De pagina is alweer aangepast, ze maker er werk van bij ASR 
:strip_exif()/f/image/i60bEzwgFUekaYgKhs7srZAT.jpg?f=fotoalbum_large)
De kleuren op de site kloppen nog niet helemaal...
:strip_exif()/f/image/i60bEzwgFUekaYgKhs7srZAT.jpg?f=fotoalbum_large)
De kleuren op de site kloppen nog niet helemaal...
[ Voor 11% gewijzigd door Tinusvolkel op 12-10-2021 18:49 ]
Om punten voor mijn hartslag te krijgen kan de app Healthmate de data van mijn Withings sporthorloge doorsturen naar Strava. Strava wordt dan gekoppeld aan de ASR vitality app.
Al een week of 2 werkt deze koppeling niet meer.
Na al van alles zelf te hebben geprobeerd toch maar de helpsdesk van Withings benaderd.
Het probleem is daar bekend, er wordt hard aan gewerkt.
Het ligt blijkbaar niet aan de app, een oude versie daarvan installeren op mijn telefoon helpt niet.
Dit leek me wel nuttige informatie voor sommigen van ons.
Al een week of 2 werkt deze koppeling niet meer.
Na al van alles zelf te hebben geprobeerd toch maar de helpsdesk van Withings benaderd.
Het probleem is daar bekend, er wordt hard aan gewerkt.
Het ligt blijkbaar niet aan de app, een oude versie daarvan installeren op mijn telefoon helpt niet.
Dit leek me wel nuttige informatie voor sommigen van ons.
Zijn er eigenlijk al deelnemers die 2 jaar meedoen en aan een 2e fitnesstracker te zijn?
Volgens mij bestaat ASR Vitality nog net geen twee jaar. Ze gingen waarschijnlijk in December 2019 van start althans vanaf dat moment begonnen ze met actief adverteren via hun blog. Ook kun je in dit nieuwsbericht meer informatie vinden. Wellicht ook handig voor de OP.t_captain schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 16:44:
Zijn er eigenlijk al deelnemers die 2 jaar meedoen en aan een 2e fitnesstracker te zijn?
t_captain schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 16:44:
Ik heb mijn Apple Watch in december 2019 gekocht via ASR. Volgens mij was ASR Vitality toen nog maar echt net van start.oohh schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 17:42:
[...]
Volgens mij bestaat ASR Vitality nog net geen twee jaar. Ze gingen waarschijnlijk in December 2019 van start althans vanaf dat moment begonnen ze met actief adverteren via hun blog. Ook kun je in dit nieuwsbericht meer informatie vinden. Wellicht ook handig voor de OP.
[ Voor 14% gewijzigd door TR1969 op 14-10-2021 21:16 ]
Nog twee maanden en dan tik ik de twee jaar aan.. Volgens mij deed ik vanaf het begin meet_captain schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 16:44:
Heb uiteindelijk nu 205,83 cashback gehad met nog potentieel 37,40. Watch kostte 449 euro. Leuke cashback! Als corona niet alles had dicht gegooid was het veel hoger gevallen zie echt een gat van november tot april ongeveer maar ja het is niet anders.
Ga wel even wachten nog op een Apple Watch die echt iets toevoegt voor mij tot ik een nieuwe cashback actie ga opstarten. De 5 die ik nu heb werkt echt goed en zit eigenlijk te wachten op nieuwe hartsensors of dergelijke voor ik een nieuwe zou overwegen. Dus tot die tijd ga ik ASR puur gebruiken voor de Bol bonnen.
Tijdje terug ook weer platinum aangetikt. Volgens mij moet je echt die Vitality check doen anders kwam ik er niet aan.. Beetje meer vet als vorig jaar maar dat kon ik ook wel zien toen ik mijn broeken probeerde dicht te doen
Ik ga iets harder met de cashback. Zit nu halverwege mijn 14e van de 24 maanden en net voorbij de 250 euro. Tot nu toe dus onderweg naar de volle 449 euro terug.
Ik vroeg me eigenlijk af, wat gebeurt er als je 24 maanden erop zitten? Hoe de tweede keer te bestellen, krijg je een bestel link of aat er iets open in de app ofzo? Maar die vraag heb ik dus wat te vroeg gesteld.
Ik vroeg me eigenlijk af, wat gebeurt er als je 24 maanden erop zitten? Hoe de tweede keer te bestellen, krijg je een bestel link of aat er iets open in de app ofzo? Maar die vraag heb ik dus wat te vroeg gesteld.
Ik denk dat rond december/januari je vraag beantwoord gaat worden 👍
Kan me niet voorstellen dat de optie voor cashback er niet zou zijn: anders gewoon nieuw abo.
Kan me niet voorstellen dat de optie voor cashback er niet zou zijn: anders gewoon nieuw abo.
Hier staat wat
@Flappiewappie en @t_captain Dit staat letterlijk op de ASR Vitality website uitgelegd:
Opnieuw cashback verdienen
Via de a.s.r. Vitality app kan je één keer in de twee jaar een activity tracker aanschaffen. Deze kan je binnen twee jaar geheel of gedeeltelijk terugverdienen met maandelijkse cashback. Is die twee jaar voorbij? Dan heb je opnieuw de mogelijkheid om een activity tracker aan te schaffen en terug te verdienen. Meer over deze maandbeloning.
Dat het na 24 maanden weer kan, zo ver was ik ook. Ik vroeg me vooral af hoe het bestelproces gaat. Notificaties, bestel links oid.
@t_captain Ah, zo had ik hem niet begrepen. Ik verwacht niet dat dit anders zal zijn dan de eerste keer, oftewel: gedurende 24 maanden is op jouw abo het bestellen van een nieuwe niet mogelijk, maar zodra de 24 maanden verstreken zijn zal je via de app een nieuwe kunnen bestellen. Maar goed, dat is puur mijn verwachting obv dat ik me niet voor kan stellen dat ze andere methodes gaan inzetten of dat je opnieuw een abo af moet sluiten. Cashback op de AW is namelijk een optionele feature van Vitality, je kan ook puur de week en jaarbeloningen doen en daar zit geen 24 maanden beperking/limiet aan.
Als je het echt van tevoren wilt weten, zou ik gewoon even ASR een berichtje sturen. En anders afwachten tot je 24 maanden verstreken zijn, zie je niks veranderen, dan even bellen.
Als je het echt van tevoren wilt weten, zou ik gewoon even ASR een berichtje sturen. En anders afwachten tot je 24 maanden verstreken zijn, zie je niks veranderen, dan even bellen.
Heeft iemand wel eens gehad dat een activiteit niet is gesynchroniseerd bij de ASR Vitality app? Mijn rit van gisteren is niet doorgekomen, waardoor ik mijn weekbonus heb misgelopen. Dacht er vanochtend pas aan, dus ben denk ik te laat om het nog gecorrigeerd te krijgen. Erg frustrerend.
Werkt volgens mij nog wel met een paar dagen terug werkende kracht. Dus als je nu je activiteit van gisteren upload, krijg je alsnog de punten in die week.mrmatiz87 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 08:50:
Heeft iemand wel eens gehad dat een activiteit niet is gesynchroniseerd bij de ASR Vitality app? Mijn rit van gisteren is niet doorgekomen, waardoor ik mijn weekbonus heb misgelopen. Dacht er vanochtend pas aan, dus ben denk ik te laat om het nog gecorrigeerd te krijgen. Erg frustrerend.
Zeker afgelopen winter liet al blijken dat de Strava <> Vitality koppeling redelijk vaak eruit lag. Maar is bijna altijd nog weer goed gekomen.
Data synchronisatie kan tot 2 dagen duren (staat ook in de app).mrmatiz87 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 08:50:
Mocht het alsnog niet goed gaan lossen ze dat meestal gewoon keurig op.
@mrmatiz87 Viel mij de afgelopen weken ook wel op dat synchronisaties op zondag om één of andere reden niet doorkomen, maar het zou nu alsnog moeten lukken.
Wijzigingen bij ASR, vandaag in de mail.
Wordt te duur voor ze denk ik..
Hoi TR1969,
Dagelijks bewegen is superbelangrijk! Naar werk fietsen, ‘s avonds een yogales volgen, je auto verderop parkeren, een lunchwandeling maken of gewoon minder zitten. Dat stimuleren we dan ook graag. Daarom is het tijd voor een nieuwe update! Kom dagelijks in beweging en word daarvoor beloond. Wat verandert er vanaf 2 november voor jou?
Wijziging 1. Nieuwe puntentelling 🏃
We willen graag dat je dagelijks in beweging komt en daarom gaan de punten voor hartslag wat omlaag. Zo krijg je voortaan maximaal 250 punten voor je hartslag, in plaats van 300. Ook verdwijnt de 60-plusbonus. Zo hopen we dat je dagelijks beweegt om je punten te verdienen, in plaats van 2 keer per week keihard te sporten. Ook verdien je nu Vitality Punten met fietsen, sportlessen en evenementen.
Lees hier meer over de nieuwe puntentelling
Wijziging 2. Beloningen aangepast en Pathé cadeaubon 🍿
De waarde van de beloningen wijzigen: voor de cadeaukaarten van Bol.com, Zalando, Wehkamp en Huis&Tuin heb je 4 spaartegoeden nodig voor €15. De waarde van de cadeaukaarten van Intersport en Cruyff Foundation blijft gelijk. Daarnaast komt er een nieuwe beloning bij: verdien in 2 weken een bioscoopkaartje bij Pathé ter waarde van €11!
Wijziging 3. Uitdagende challenges en evenementen 🗓️
Daag vanaf 2 november je vrienden of familie uit om samen een challenge aan te gaan. Boek een sportles bij jou in de buurt of neem deel aan geselecteerde evenementen om Vitality Punten te verdienen.
Wijziging 4. Punten voor dagelijkse fietsritten 🚴
Jij fietst, wij belonen! a.s.r. Vitality lanceert begin december de Fietsapp, zo telt elke gefietste kilometer op een dag mee. Fiets jij per dag 10 kilometer of meer? Dan verdien je punten! Ga dus fietsend naar werk en boodschappen doen voor punten.
Wordt te duur voor ze denk ik..
Hoi TR1969,
Dagelijks bewegen is superbelangrijk! Naar werk fietsen, ‘s avonds een yogales volgen, je auto verderop parkeren, een lunchwandeling maken of gewoon minder zitten. Dat stimuleren we dan ook graag. Daarom is het tijd voor een nieuwe update! Kom dagelijks in beweging en word daarvoor beloond. Wat verandert er vanaf 2 november voor jou?
Wijziging 1. Nieuwe puntentelling 🏃
We willen graag dat je dagelijks in beweging komt en daarom gaan de punten voor hartslag wat omlaag. Zo krijg je voortaan maximaal 250 punten voor je hartslag, in plaats van 300. Ook verdwijnt de 60-plusbonus. Zo hopen we dat je dagelijks beweegt om je punten te verdienen, in plaats van 2 keer per week keihard te sporten. Ook verdien je nu Vitality Punten met fietsen, sportlessen en evenementen.
Lees hier meer over de nieuwe puntentelling
De waarde van de beloningen wijzigen: voor de cadeaukaarten van Bol.com, Zalando, Wehkamp en Huis&Tuin heb je 4 spaartegoeden nodig voor €15. De waarde van de cadeaukaarten van Intersport en Cruyff Foundation blijft gelijk. Daarnaast komt er een nieuwe beloning bij: verdien in 2 weken een bioscoopkaartje bij Pathé ter waarde van €11!
Wijziging 3. Uitdagende challenges en evenementen 🗓️
Daag vanaf 2 november je vrienden of familie uit om samen een challenge aan te gaan. Boek een sportles bij jou in de buurt of neem deel aan geselecteerde evenementen om Vitality Punten te verdienen.
Wijziging 4. Punten voor dagelijkse fietsritten 🚴
Jij fietst, wij belonen! a.s.r. Vitality lanceert begin december de Fietsapp, zo telt elke gefietste kilometer op een dag mee. Fiets jij per dag 10 kilometer of meer? Dan verdien je punten! Ga dus fietsend naar werk en boodschappen doen voor punten.
De cashbacks op oa de Apple Watch wijzigen ook:
Cashback op een Apple Watch of Fitbit
Heb je al een Apple Watch of Fitbit gekocht? Dan blijft de cashback op je activity tracker onder dezelfde voorwaarden. Wil je een nieuwe kopen? Of heb je al een nieuwe gekocht? Houd dan deze richtlijnen aan:
25% cashback gaat van 1000 naar 1250 punten per maand
50% cashback gaat van 1500 naar 2000 punten per maand
100% cashback gaat van 2500 naar 3500 punten per maand
ASR Vitality is duidelijk te succesvol
Heb je al een Apple Watch of Fitbit gekocht? Dan blijft de cashback op je activity tracker onder dezelfde voorwaarden. Wil je een nieuwe kopen? Of heb je al een nieuwe gekocht? Houd dan deze richtlijnen aan:
Tja, het kost wat, maar dat heb je nou ook eenmaal bij wat ASR graag wil.
Die aanpassingen van de punten zijn opzich wel prima, maar de beloningen zouden juist eerder omhoog moeten dan omlaag.
En als ze dat financieel niet lukt, dan moeten er toch wel sponsoren te vinden zijn die hier geld in willen stoppen.
Men heeft het zo vaak over dat er veel mensen zijn die overgewicht hebben, wat mede komt door te weinig beweging.
Maar zodra het dan geld gaat kosten haakt men af of komt men met '' beweegprogramma's '' waarvoor je eerst in een aardig vergevorderd stadion moet zitten en je vaak nog te maken hebt met eigen bijdrages en eigen risico.
ASR heeft een heel goed initiatief op de markt gezet en dan moet het toch niet zo zijn dat dit nu al het begin van het einde is
Die aanpassingen van de punten zijn opzich wel prima, maar de beloningen zouden juist eerder omhoog moeten dan omlaag.
En als ze dat financieel niet lukt, dan moeten er toch wel sponsoren te vinden zijn die hier geld in willen stoppen.
Men heeft het zo vaak over dat er veel mensen zijn die overgewicht hebben, wat mede komt door te weinig beweging.
Maar zodra het dan geld gaat kosten haakt men af of komt men met '' beweegprogramma's '' waarvoor je eerst in een aardig vergevorderd stadion moet zitten en je vaak nog te maken hebt met eigen bijdrages en eigen risico.
ASR heeft een heel goed initiatief op de markt gezet en dan moet het toch niet zo zijn dat dit nu al het begin van het einde is
[ Voor 9% gewijzigd door JohanNL op 28-10-2021 12:58 ]
Wat niet erg is als je toch alle weekdoelen wel haalt, dan haal je die 3500 ook altijd wel.Pino112 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 12:53:
Bummer, Elke week Bol.com € 20,- was wel nice!TR1969 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 12:06:
Heb het komend jaar nieuwe wandelschoenen nodig dus voorlopig punten scoren voor Intersport cadeaukaarten
Dit jaar nog niet gebruikt gemaakt van de Apple Watch Cashback en straks wil ik de 7 aanschaffen en toen ik dit las was het even balen totdat ik keek wat ik per maand wandel en kom ik meestal boven de 3500 punten uitPino112 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 12:53:
Elke 4 weken bedoel je?Silent_Bob schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 13:06:
[...]
Bummer, Elke week Bol.com € 20,- was wel nice!
Heb het komend jaar nieuwe wandelschoenen nodig dus voorlopig punten scoren voor Intersport cadeaukaarten
Maar zeker jammer. Gelukkig gelden de nieuwe cashback levels pas voor een nieuwe watch, al haal ik 3500 per maand ook wel. Toch wat meer zekerheid mocht een weekje tegen zitten.
[ Voor 22% gewijzigd door coop op 28-10-2021 13:11 ]
Inderdaadcoop schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 13:10:
[...]
Elke 4 weken bedoel je?
Maar zeker jammer. Gelukkig gelden de nieuwe cashback levels pas voor een nieuwe watch, al haal ik 3500 per maand ook wel. Toch wat meer zekerheid mocht een weekje tegen zitten.

Wat betreft aantal stappen kom ik niet zo ver met mijn kantoorbaan..
Dat kon ik compenseren door 3 keer in de week een uur te sporten (of 2x een uur en 1x heel intensief half uur).
Dat levert nu nog maar 500 of 600 punten in plaats van 800.
In relatie tot de bol.com bonnen komt het neer op 33% meer sporten voor een beloning die 25% minder is.
Blijf er waarschijnlijk wel voor gaan maar i.c.m. wisseldiensten van de vrouw en 2 jonge kindjes is de haalbaarheid een stuk uitdagender en zullen ze er niet nog een schepje bovenop moeten doen.
Dat kon ik compenseren door 3 keer in de week een uur te sporten (of 2x een uur en 1x heel intensief half uur).
Dat levert nu nog maar 500 of 600 punten in plaats van 800.
In relatie tot de bol.com bonnen komt het neer op 33% meer sporten voor een beloning die 25% minder is.
Blijf er waarschijnlijk wel voor gaan maar i.c.m. wisseldiensten van de vrouw en 2 jonge kindjes is de haalbaarheid een stuk uitdagender en zullen ze er niet nog een schepje bovenop moeten doen.
PSN ID = Jorco
Hmm, met 3x sporten per week kwam ik vaak precies aan de 800 punten. Daardoor haalde ik de maandelijkse challenge vrijwel altijd (februari was even goed timen qua dagen
) met 2500 punten, maar 3500 niet.
Met een (thuis)kantoorbaan kom ik ook niet aan die 10.000 stappen per dag voor 100 punten er nog bij.
Vind het wel jammer, de huidige opzet is motiverend voor mij maar nu wordt het in mijn situatie wat 'onhaalbaar'. Gelukkig is de maandelijkse Apple Watch cashback alleen voor nieuwe watches. Jammer ook dat de Bol-bonnen minder worden.
Ik heb de e-mail trouwens niet gekregen. Is dat de enige info die er bekend is? Op de website staan de oude waardes nog met max 300. Ben wel benieuwd wat ik nu moet doen om wekelijks 800 punten te halen. Nu is het vaak 1x langer dan een uur sporten voor 300 punten, dan nog 2x van minder dan een uur voor 200 per keer. Die laatste zal dan ook wel minder worden of blijft dat 200?
Met een (thuis)kantoorbaan kom ik ook niet aan die 10.000 stappen per dag voor 100 punten er nog bij.
Vind het wel jammer, de huidige opzet is motiverend voor mij maar nu wordt het in mijn situatie wat 'onhaalbaar'. Gelukkig is de maandelijkse Apple Watch cashback alleen voor nieuwe watches. Jammer ook dat de Bol-bonnen minder worden.

Ik heb de e-mail trouwens niet gekregen. Is dat de enige info die er bekend is? Op de website staan de oude waardes nog met max 300. Ben wel benieuwd wat ik nu moet doen om wekelijks 800 punten te halen. Nu is het vaak 1x langer dan een uur sporten voor 300 punten, dan nog 2x van minder dan een uur voor 200 per keer. Die laatste zal dan ook wel minder worden of blijft dat 200?
Twee keer per maand naar de bios is ook wel lekker 😋
Die maximale naar 250 vind ik wel heftig. Als daar tegenover staat dat heen en weer naar werk fietsen (2x25 minuten) nu wel mee gaat tellen dan is het geen probleem. Zal zo de mail even lezen.
Die maximale naar 250 vind ik wel heftig. Als daar tegenover staat dat heen en weer naar werk fietsen (2x25 minuten) nu wel mee gaat tellen dan is het geen probleem. Zal zo de mail even lezen.
Hier staat wat
Ik heb die mail niet gekregen. Ik vind het ook wel gek dat je een "buy in" zou doen met een apple watch en dat ze dan tijdens het spel de regels veranderen. Ook al blijft mn apple watch gelijk, ik deed het ook voor de rest.
Misschien dat ze het in de looptijd van het eerste jaar niet aanpassen?
Misschien dat ze het in de looptijd van het eerste jaar niet aanpassen?
[ Voor 14% gewijzigd door JvS op 28-10-2021 18:07 ]
https://www.asr.nl/vitality/nieuw-in-de-app/Slickk schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 17:49:
Hier staat alles.
Ook nieuw is punten voor 'korte' stukken fietsen op een dag.
Oh bah, ze gaan beloningen weliswaar verbreden maar ook verminderen.Pino112 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 18:12:
[...]
https://www.asr.nl/vitality/nieuw-in-de-app/
Hier staat alles.
Ook nieuw is punten voor 'korte' stukken fietsen op een dag.
300 punten vervalt, 60plus vervalt, voor de cashbacks moet je meer punten halen en bv de bol.com bon gaat van 20 naar 15 euro (na nog steeds 4x je weekdoel)!
Hm, ze hebben niet alleen de maximale punten voor hartslag verlaagd maar ook de staffeling. Met een uur fietsen haalde ik altijd 300 punten. Nu kun je niet alleen maximaal 250 punten krijgen, maar voor een uur ook nog eens een verlaging naar 200 punten. Jammer.
Hij wil.
5 euro minder maand = 60 euro best veel. Want je doet ook nog 3,5 voor het lidmaatschap.
Ik ben een beetje teleurgesteld. Ik zag net ook dat mailtje, waardoor wat verhoudingen scheef zijn nu(2 punten voor een pathé bon van 11,-, 4 voor een bol bon van 15..) maar ook nog steeds niets over een alternatief voor de fitbit voor Android users. Terwijl wisselen naar een andere tracker blijkbaar wel kan, zie de Apple watch.
En dan is het nog de vraag wat de premie van de gekoppelde ziektekostenverzekering volgend jaar gaat doen.CyberMania schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 08:59:
5 euro minder maand = 60 euro best veel. Want je doet ook nog 3,5 voor het lidmaatschap.
Hij wil.
Vanwege de nieuwe voorwaarden heb ik Vitality opgezegd. Jammer.
Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.
Zo ging het bij Samen Gezond ook. Eerst kon je lekker sprokkelen en nu is het uitgekleed.
Helaas ga ik Vitality ook opzeggen, totaal niet rendabel meer op deze manier.
Helaas ga ik Vitality ook opzeggen, totaal niet rendabel meer op deze manier.
Ik ontving net zelf de email met wijzigingen. Per welke datum stopt jouw Vitality en heb je ze gemaild/gebeld?HekkeySE schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:05:
Vanwege de nieuwe voorwaarden heb ik Vitality opgezegd. Jammer.
Minder punten voor hartslag workout, minder waarde van bol.com tegoed, hoe ga je met de maximale grens van 800 pnt per week genoeg krijgen voor 100% cashback per maand als 3500 vereist is?
Ik zit nu op goud, platinum lukt met het onderzoek wel. De Apple watch had ik met €20 verlies verkocht en een fitbit voor €30 gekocht. En ik heb allang meer cashback verdiend dan €50. Dus net als met samen gezond zeg ik deze dan ook op.
Ik snap best dat het stormloop is geweest. Maar om dan te verwachten dat met meer keuze uit bonnen, punten krijgen voor je fietsmomenten mensen blijven plakken?
Fietsen is zo weinig?! 15 km voor 50 (e-bike) of 100 punten. Lijkt mij sterk dat op de die hards na, veel mensen daarvoor blijven.Joosie200 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:18:
[...]
Ik ontving net zelf de email met wijzigingen. Per welke datum stopt jouw Vitality en heb je ze gemaild/gebeld?
Minder punten voor hartslag workout, minder waarde van bol.com tegoed, hoe ga je met de maximale grens van 800 pnt per week genoeg krijgen voor 100% cashback per maand als 3500 vereist is?
Ik zit nu op goud, platinum lukt met het onderzoek wel. De Apple watch had ik met €20 verlies verkocht en een fitbit voor €30 gekocht. En ik heb allang meer cashback verdiend dan €50. Dus net als met samen gezond zeg ik deze dan ook op.
Ik snap best dat het stormloop is geweest. Maar om dan te verwachten dat met meer keuze uit bonnen, punten krijgen voor je fietsmomenten mensen blijven plakken?
Heeft iemand in zijn / haar eerste jaar die wijzigingen doorgekregen? Ik vind het vreemd dat je dat tijdens het spel zou mogen aanpassen. Ik heb een apple watch gekocht bij ASR onder voorwaarden van toen.
Ik ga de kleine lettertjes eens lezen. Staat vast in dat het mag

[ Voor 33% gewijzigd door JvS op 29-10-2021 09:22 ]
Per 29-11. Maand opzeg termijn. Gewoon via de app opgezegd (selfservice).Joosie200 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:18:
[...]
Ik ontving net zelf de email met wijzigingen. Per welke datum stopt jouw Vitality en heb je ze gemaild/gebeld?
Ik ben het met je eens. Het wordt nog lastiger om punten te halen en je krijgt er stukken minder voor terug. Zoals de e-bike punten gaat nergens over (mijn mening).
Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.
Ook ik heb vanochtend de mail ontvangen. Dat het programma misschien te goed loopt en ze aan de knoppen moeten draaien kan ik mij nog enigzins voorstellen maar de timing (ingangsdatum volgende week, op een dinsdag en tijdens een verzekeringsjaar) vind ik ongelukkig.
[ Voor 69% gewijzigd door Timmy op 04-11-2021 18:42 ]
Ik zit nog in mijn eerste jaar. Aangemeld in december en begonnen in januari. Met een el cheapo iPhone de watch besteld en doorverkocht voor mininiem verschil. Er gaat vast te vinden zijn: ASR behoud zich het recht voor om gedurende de looptijd wijzigingen door te voeren in het programma. Ben je het niet ermee eens? Dan kun je opzeggen.JvS schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:21:
Heeft iemand in zijn / haar eerste jaar die wijzigingen doorgekregen? Ik vind het vreemd dat je dat tijdens het spel zou mogen aanpassen. Ik heb een apple watch gekocht bij ASR onder voorwaarden van toen.
Zoals zo vaak. Een verzekeraar of dienstverlener houden aan het oude contract is niet een optie. Tussentijds wijzigingen doorvoeren in het nadeel en je de optie geven op te zeggen is voldoende redelijk. Net via de app ook opgezegd. Kan ik nog kijken of ik in vier weken tijd die onderzoekjes kan doen voor platinum, laatste keer bol.com bonnen en cashback halen en klaar ermee.
ik ga het maar opzeggen denk ik ...
ik sport ongeveer 4x per week, en tijdens deze 4x sporten ging ik ook 20minuten hardlopen. (200 punten)
Nu is het maar 150 punten? 4x 150 = 600
stel ik sport 5x .. is het 750 ... red ik het nog niet.
Jammer...
en ze hebben de bol cadeaukaart ook verlaagd naar 15 euro voor 4 punten? en dan je 3,50 kosten er nog af...
blijft er niet veel meer over.
-edit-
Ik heb net platina behaald deze week ...
ik sport ongeveer 4x per week, en tijdens deze 4x sporten ging ik ook 20minuten hardlopen. (200 punten)
Nu is het maar 150 punten? 4x 150 = 600
stel ik sport 5x .. is het 750 ... red ik het nog niet.
Jammer...
en ze hebben de bol cadeaukaart ook verlaagd naar 15 euro voor 4 punten? en dan je 3,50 kosten er nog af...
blijft er niet veel meer over.
-edit-
Ik heb net platina behaald deze week ...
[ Voor 12% gewijzigd door Aggressor op 29-10-2021 09:34 ]
Dit is wel behoorlijk jammer. Ik fiets 1x per week een dik uur (300 punten), ga 1x per week naar de sportschool voor een uur (300 punten), ga 1x per week hardlopen (200 punten). De overige dagen zijn rustdagen voor mij. Soms haal ik dan nog wel eens 100 punten ofzo met stappen zetten maar that's it.
Nu zou dit dus naar 200 + 200 + 150 gaan en dan moet ik ergens nog 250 punten vandaan sprokkelen? Daarnaast ook nog eens de bol.com bon omlaag naar €15
En hoe je je maanddoel nu gaat halen zie ik al helemaal niet met max 800 punten per week (denk aan februari).
Nu zou dit dus naar 200 + 200 + 150 gaan en dan moet ik ergens nog 250 punten vandaan sprokkelen? Daarnaast ook nog eens de bol.com bon omlaag naar €15
En hoe je je maanddoel nu gaat halen zie ik al helemaal niet met max 800 punten per week (denk aan februari).
Voor iedereen die al een Fitbit/Apple watch heeft zullen er geen wijzigingen zijn. Je hebt gewoon 2.500 punten nodig.JvS schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:21:
Mooi bericht. Ik was net hetzelfde aan het typen. Op zich begrijpelijk dat voorwaarden af en toe aangepast worden, maar hoe rigoureus ze het doen en de korte termijn waarop dit gebeurt zijn minder fijn en klantvriendelijk.Timmy schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:29:
Ook ik heb vanochtend de mail ontvangen. Dat het programma misschien te goed loopt en ze aan de knoppen moeten draaien kan ik mij nog enigzins voorstellen maar de timing (ingangsdatum volgende week, op een dinsdag en tijdens een verzekeringsjaar) vind ik ongelukkig.
Ik heb het volgende per Whatsapp gedeeld. Ik ben benieuwd naar de reactie.
[...]
Vooral ook zelf een bericht sturen. Hoe meer commentaar hoe beter!Jixreme schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:32:
Mooi bericht. Ik was net hetzelfde aan het typen. Op zich begrijpelijk dat voorwaarden af en toe aangepast worden, maar hoe rigoureus ze het doen en de korte termijn waarop dit gebeurt zijn minder fijn en klantvriendelijk.
Dat is eigenlijk niet waar, want hoewel het punten aantal gelijk blijft op 2500 per maand, moet je wel degelijk meer sporten om die punten daadwerkelijk te halen. Ik zit nog ruim een jaar vast aan mijn apple watch, ik heb deze voorwaardes nooit kunnen zien van te voren.Timmy schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:32:
[...]
Voor iedereen die al een Fitbit/Apple watch heeft zullen er geen wijzigingen zijn. Je hebt gewoon 2.500 punten nodig.
Ja gedaan!Timmy schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:34:
[...]
Vooral ook zelf een bericht sturen. Hoe meer commentaar hoe beter!
Wat ik ook vreemd vind: ik heb met deze week erbij weer 3 tegoeden, volgende week dus de 4e halen. Dan ben ik 3 weken bezig geweest voor een bon van €20, en dan wordt de waarde daarvan in de laatste week aangepast. Heel apart.
Blijven ook de oude puntendoelen bestaan dan? Want dat zie ik niet. Volgens mij gaat mijn MTB rondje van 300 naar 200 punten en mijn potje squash van 200 naar 150.Timmy schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:32:
[...]
Voor iedereen die al een Fitbit/Apple watch heeft zullen er geen wijzigingen zijn. Je hebt gewoon 2.500 punten nodig.
Dus "gewoon" 2.500 punten, maar wel andere voorwaarden om aan die punten te komen.
Let op als je wil opzeggen:
Cashback op je verzekeringen
Stop je voor 31 december? Dan vervalt de cashback op de premie van dat jaar.
Deze voorwaarde hebben ze ook nog.
Schofterige bedrijfsvoering dit.
Je hebt helemaal gelijk!Malako schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:35:
Dat is eigenlijk niet waar, want hoewel het punten aantal gelijk blijft op 2500 per maand, moet je wel degelijk meer sporten om die punten daadwerkelijk te halen. Ik zit nog ruim een jaar vast aan mijn apple watch, ik heb deze voorwaardes nooit kunnen zien van te voren.
Je hebt inderdaad 2.500 punten nodig maar je moet meer sporten/bewegen om die 2.500 punten te halen.
Dat met die Pathé bon kan omdat deze veel goedkoper zijn in te kopen.darkkingll schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 08:59:
Ik ben een beetje teleurgesteld. Ik zag net ook dat mailtje, waardoor wat verhoudingen scheef zijn nu(2 punten voor een pathé bon van 11,-, 4 voor een bol bon van 15..) maar ook nog steeds niets over een alternatief voor de fitbit voor Android users. Terwijl wisselen naar een andere tracker blijkbaar wel kan, zie de Apple watch.
Je ziet nml wel vaker acties of bijvoorbeeld met iets als ING rente punten, dat je deze bonnen voor €7 / €7,50 kunt krijgen.
Die kunnen ze moeilijk volhouden wanneer ze eigenhandig op eigen initiatief de voorwaarden aanpassen qua beloningen. Dat zou onredelijk bezwarend worden om te hanteren.Speculaes schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:39:
Let op als je wil opzeggen: